Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

kristan schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:52:
Op elk punt heb je gelijk... maar als dat het enige is!?
Ik was nog vergeten te melden dat ik het groeperen in de people hub opmerkelijk vind.... een beperking van 20 contacten per groep? Goeiemorgen wat een debiele oplossing. Maar het is verder een prettig OS om mee te werken hoor, weinig mis mee. En alleszins stabiel, maar ik heb de pre-mango ongein niet meegemaakt. :)
Maar, bij de people hub heb ik er eigenlijk nooi op gelet... Nu begin ik me er aan te irriteren |:(
Graag gedaan. Wat betreft het scrollen, ja tuurlijk, dat kan, maar waarom zou ik het niet gewoon weg kunnen kiepen? Wellicht ben ik nog wat onwennig, maar ik zie de toepassing van "me" niet heel erg. Qua facebook gebruik ik de ingebouwde IE, die lijkt redelijk op de echte facebook pagina en dat gaat best rap, zelfs op 2G.
super onpraktisch aangezien je een me hub hebt en toch meestal wel weet hoe je er uit ziet en wat je gezegd hebt?
Zoals hierboven gezegd, ik heb die losse me hub weggedaan, maar het zou mooi zijn als 'ie gewoon naar de applijst zou verhuizen. Ach ja. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Manuel schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:26:
[...]

Zeker weten dat het niet aan jezelf ligt in dit geval? Mijn HD7 geeft alleen geluid van de navigatie door als de autoradio op 'BT Audio' staat. Als ik echter via TellMe iemand wil bellen schakelt het wel automatisch over naar 'BT Phone'.

[...]

Dat gaat al helemaal automatisch. De hoogste prioriteit heeft Zune (a.k.a. ethernet volgens de WP7), daarna WiFi en als laatste pas 3G / GPRS. Nergens om je zorgen over te maken, alles gaat vanzelf. :)
Zelfs met Wifi aan gaan sommige dingen over 3G zoals Push notifications, maar dat is echt erg weinig data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

StrongArmLance

Endless flow

Hillie schreef op zondag 18 december 2011 @ 06:41:
[...]

Ik was nog vergeten te melden dat ik het groeperen in de people hub opmerkelijk vind.... een beperking van 20 contacten per groep? Goeiemorgen wat een debiele oplossing. Maar het is verder een prettig OS om mee te werken hoor, weinig mis mee. En alleszins stabiel, maar ik heb de pre-mango ongein niet meegemaakt. :)

[...]

Graag gedaan. Wat betreft het scrollen, ja tuurlijk, dat kan, maar waarom zou ik het niet gewoon weg kunnen kiepen? Wellicht ben ik nog wat onwennig, maar ik zie de toepassing van "me" niet heel erg. Qua facebook gebruik ik de ingebouwde IE, die lijkt redelijk op de echte facebook pagina en dat gaat best rap, zelfs op 2G.

[...]

Zoals hierboven gezegd, ik heb die losse me hub weggedaan, maar het zou mooi zijn als 'ie gewoon naar de applijst zou verhuizen. Ach ja. :)
Ik heb de ME-hub wel nodig... Geen enkele Twitter app heeft fatsoenlijke push messages dus ik vind die live tile fijn... Ook het directe posten werkt fijn...

Premango, het enige nadeel voor mij was daar de marketplace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verschil gevonden tussen de instellingen op de Lumia 800 tov de Omnia 7 (beide draaien 7.1.7740) : bij de Lumia staat bij netwerk instellingen een apart schuifje om 3G verbinding wel of niet te gebruiken, de Omnia heeft deze keuze niet.

Wat is het verschil van deze 3G instelling, en maakt het nog verschil voor batterijgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt op de Lumia een data switch én een 3G switch..

Eigenlijk bedoel ik ook met 3G uitzetten alle Mobile data uit, en alleen maar wifi aan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje offtopic: Nu niet meer, ik heb hem in het goede topic voor je gezet ;)
r2504 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:49:
[...]
Maar is afschuwelijk... net of de developer heeft een verkeerde kleur gebruikt... dit is absoluut niet consistent met de rest van de interface (en of het nu hoort of niet laat me koud, het is LELIJK) !
Tja alle lijsten (met meer dan 3 items) in WP7 hebben die kleur. Het kan wellicht lelijk zijn, maar is wel consistent doorgevoerd (afgezien van de keyboard -> languages scherm, maar dat hele deel van de settings wijkt gigantisch ergelijk af).
Voorbeelden:
region+languages settings, alle keuzes daar openen eenzelfde soort scherm.
ringtones+sounds: zelfde hier
filter my contacts list knop in de people settings

Kan wel kijken of ik de motivatie erachter kan opsnorren voor je :)
*edit*: ok, kan zo gauw niets vinden, maar kan wel een gok doen. Door een andere kleur te nemen als achtergrond wordt er een indicatie gegeven dat het niet een ander scherm is (met dus niet gerelateerde informatie), maar een scherm welke invloed heeft op de opties op het vorig getoonde scherm. (dus niet zoals een ander scherm gedraagt).
Overigens is het bij WP7 niet een developer geweest die zomaar even een kleur kiest. De Metro design language is door de jaren heen gegroeid en komt uit de schoot van UEX designer bij Microsoft. De 'artists' die gedegen onderzoek doen om het zo maar even bot te zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 18-12-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

alt-92 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:32:
Je hebt op de Lumia een data switch én een 3G switch..

Eigenlijk bedoel ik ook met 3G uitzetten alle Mobile data uit, en alleen maar wifi aan ;)
Ok bedankt, maar je kunt beide los van elkaar aan en uit kan schakelen. Ik vroeg me af wat je mist als je niet alleen data maar ook 3G uitzet. In de info over 3G wordt alleen gepraat over gebruik voor data (bijv. UMTS). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt, maar ook over GSM kun je nog steeds data douwen, vandaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:54:
Klopt, maar ook over GSM kun je nog steeds data douwen, vandaar.
Jup. Je maakt dan echt alleen gebruik van het GSM netwerk en hebt geen hoge snelheid zoals je met 3G, UMTS of HSDPA wel hebt.

Mocht je altijd switchen tussen GSM en Wifi, dan zou je ervoor kunnen kiezen om hem uit te zetten om batterij te besparen. Ben je wel bereikbaar, maar heb je geen snel internet. Ook handig voor als je toch geen internet nodig hebt zoals bij concerten, op vakantie, op het werk, etc.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Heren,

Ik heb net mijn Samsung Omnia W ontvangen en ben alles aan het uitproberen (duH) en moet zeggen dat WP7.5 verbluffend simpel en geweldig is. (uiteraard mist er her en der nog wat) maar tot zo ver gaat het perfect.

Nu heb ik alleen een vraag over Copy&Paste ... op de WP 7.5 site van microsoft staat dat je uit '' the body '' van een mail van kopieeren.

Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://images.brighthub.com/81/d/81dcce670f33a35c05cb20b2a9d1fa9cf607cc8e_large.jpg

Dit kan ik dus niet! Snap er niks van 8)7

Mijn OS:7.10.7740.16 = de laatste versie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusion_XT schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:08:
Heren,

Ik heb net mijn Samsung Omnia W ontvangen en ben alles aan het uitproberen (duH) en moet zeggen dat WP7.5 verbluffend simpel en geweldig is. (uiteraard mist er her en der nog wat) maar tot zo ver gaat het perfect.

Nu heb ik alleen een vraag over Copy&Paste ... op de WP 7.5 site van microsoft staat dat je uit '' the body '' van een mail van kopieeren.

Zie hieronder:

[afbeelding]

Meestal tappen op woorden en je selecteerd het. Maar ik ben er zelf nog niet achter hoe je meerdere woorden selecteerd 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 19-12-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hieronder:

Dat is gek, het "copy" icoontje staat er zelfs al bij. Even getest op m'n Omnia7 en daar werkt het gewoon (eveneens uit de body van een mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Martinspire schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:19:
[...]

Meestal tappen op woorden en je selecteerd het. Maar ik ben er zelf nog niet achter hoe je meerdere woorden selecteerd 8)7
Sorry helemaal vergeten erbij te zetten ...
zodra ik tap (kom van Iphone, i know how it works) word de mail aangepast aan me scherm :S. Zelfde effect als je een webpagina wil centreren etc.

Dus de woorden worden niet gehighlight of wat dan ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Ik kan het wel... (Nokia Lumia 800, laatste versie)
Discupabel plaatje, dat wel; Contoso gebruikt MS altijd als testbedrijf voor hun spul, maar bij mij iig is het copy&paste icoon rond, niet vierkant...

Ik kon het in de vorige versie niet als ik een mail deed doorsturen/beantwoorden; het doorgestuurde, beantwoorde deel was niet editable... Maar net getest; het is nog steeds niet bewerkbaar, maar wel kopiëerbaar...
Heren,

Zie hieronder:

[afbeelding]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Rowdy.nl schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
Ik kan het wel... (Nokia Lumia 800, laatste versie)
Discupabel plaatje, dat wel; Contoso gebruikt MS altijd als testbedrijf voor hun spul, maar bij mij iig is het copy&paste icoon rond, niet vierkant...

Ik kon het in de vorige versie niet als ik een mail deed doorsturen/beantwoorden; het doorgestuurde, beantwoorde deel was niet editable... Maar net getest; het is nog steeds niet bewerkbaar, maar wel kopiëerbaar...

[...]
De foto heb ik even van een site geplukt omdat het daar dus wel kan/staat maar op mijn Samsung dus niet.
De woorden zijn niet te selecteren en ook het ''copy'' icoontje is niet zichtbaar.

EDIT:

Oke na reboot van mijn tel kan ik het nu wel maar god gaat dat kut zeg!.
Ik heb geen ''worstuh'' vingers maar ik moet als een debiel op dat scherm tappen om een woord te selecteren...beetje jammer. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Fusion_XT op 19-12-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusion_XT schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:24:
[...]
Oke na reboot van mijn tel kan ik het nu wel maar god gaat dat kut zeg!.
Ik heb geen ''worstuh'' vingers maar ik moet als een debiel op dat scherm tappen om een woord te selecteren...beetje jammer. :?
Je moet juist minder hard doordrukken dan op de iphone. Echt alleen met het puntje van je vinger het scherm aanraken anders gaat die flippen. En ook wat preciezer richten is mijn ervaring. Dan met de schuifjes de extra woorden die je wilt selecteren selecteren, zoals gebruikelijk.

Minder hard drukken op het scherm is zowiezo iets dat ik je kan aanraden, mocht je dit niet doen. WP7 is wat gevoeliger voor aanraken (druk en locatie) dan iOS heb ik het idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 19-12-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Caelorum schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:36:
[...]

Je moet juist minder hard doordrukken dan op de iphone. Echt alleen met het puntje van je vinger het scherm aanraken anders gaat die flippen. En ook wat preciezer richten is mijn ervaring. Dan met de schuifjes de extra woorden die je wilt selecteren selecteren, zoals gebruikelijk.

Minder hard drukken op het scherm is zowiezo iets dat ik je kan aanraden, mocht je dit niet doen. WP7 is wat gevoeliger voor aanraken (druk en locatie) dan iOS heb ik het idee.
ahh thnx gaat ik ff testen ..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Fusion_XT schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
[...]

zodra ik tap (kom van Iphone, i know how it works) word de mail aangepast aan me scherm :S. Zelfde effect als je een webpagina wil centreren etc.
Single tap, geen double tap.
Een licht tikje op het woord dat je wilt selecteren is genoeg, daarna slepen aan de ankertjes om de selectie aan te passen. Dat screenshot klopt inderdaad niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit hoort hier niet.

[ Voor 107% gewijzigd door RoD op 20-12-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere email accounts gekoppeld momenteel maar wil dr nu 1 verwijderen. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:27:
Ik heb meerdere email accounts gekoppeld momenteel maar wil dr nu 1 verwijderen. Hoe doe ik dat?
Postvak aan elkaar gekoppeld of aan de telefoon gekoppeld?

Indien 1) koppeling verbreken:
  1. Ga naar de linked inbox
  2. Haal het menu omhoog (druk op puntjes of slide puntjes omhoog)
  3. Linked Inboxes
  4. Klik op de account die je wilt unlinken.
Indien 2) Account verwijderen van telefoon:
  1. Settings
  2. Email + Accounts
  3. Hou je vinger op de account die je wilt verwijderen
  4. Submenu verschijnt
  5. Delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt schoon bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ik heb het volgende probleem. Voor mijn nieuwe Windows Phone heb ik een Live account aangemaakt. Deze wil ik nu gebruiken om mee te MSN'en. Ik krijg echter nooit een van mijn contacts als online te zien, de lijst blijft onbevolkt. Als ik een MSN berichtje stuur van mijn oude Live account naar mijn nieuwe (die ik voor de foon heb aangemaakt) kan ik hier wel vanaf de telefoon op reageren. Ik kan alleen nooit vanuit mijn telefoon een gesprek intitieren. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Googlen heeft me niets wijzer gemaakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Voor problemen graag een eigen topic aanmaken. Dit is een discussietopic, en geen dumpbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
RoD schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:27:
[modbreak]Voor problemen graag een eigen topic aanmaken. Dit is een discussietopic, en geen dumpbak.[/]
Dat gevoel heb ik vaker... en de laatste x dat ik keek zat ik hier nog op tweakers.net, maar het gehalte vragen van "hoe verander ik de kleur van mijn Live-tiles" of "Hoe kopel ik een tweede email adres" is wel erg hoog

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moogles schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:13:
Ik heb het volgende probleem. Voor mijn nieuwe Windows Phone heb ik een Live account aangemaakt. Deze wil ik nu gebruiken om mee te MSN'en. Ik krijg echter nooit een van mijn contacts als online te zien, de lijst blijft onbevolkt. Als ik een MSN berichtje stuur van mijn oude Live account naar mijn nieuwe (die ik voor de foon heb aangemaakt) kan ik hier wel vanaf de telefoon op reageren. Ik kan alleen nooit vanuit mijn telefoon een gesprek intitieren. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Googlen heeft me niets wijzer gemaakt. :(
Is je primaire live account (degene die je opgegeven heb bij het voor het eerst opstarten van je toestel) het account waar je contacten in staan? Alleen dat account gebruikt msn om contacten uit te lepelen. Alle andere live accounts worden niet meegenomen heb ik begrepen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Interesting.... :)
Gerucht: Windows Phone Tango en Apollo (WP8) release dates
De – voor mij onbekende – blogger Dion Guillaume uit Zuid Afrika heeft een opmerkelijke blogpost op zijn website gezet. Hij zou van een bron de release datum van Windows Phone Tango en Windows Phone Apollo (WP8) gekregen hebben.Volgens de tipgever wordt Windows Phone Tango op 13 Januari aanstaande tijdens de CES aangekondigd. Tevens zal Nokia 2 nieuwe devices aankondigen: De Nokia Lumia 719 en de Nokia Lumia 900. Beide toestellen zouden op Windows Phone Tango gaan draaien. Tango zal LTE ondersteunen en ondersteuning bieden voor kleinere schermen en afmetingen van Windows Phones. De update van bestaande Windows Phones naar Tango zal in de maanden daarop uitrollen.

Een wellicht nog interessantere tijdspad die genoemd wordt is midden Juni 2012. Dat zou namelijk de releasedatum worden van de nieuwe versie van Windows Phone: Windows Phone 8 (Windows Phone Apollo). De bron geeft aan dat tegen die tijd ook Windows 8 officieel aangekondigd gaat worden. Nieuwe functionaliteiten die volgens de bron naar Windows Phone 8 gaan komen zijn: NFC, Dual Core Processors en grotere display en body formaten.

Of de geruchten die deze bron ‘gelekt’ heeft waar zijn; valt natuurlijk te betwijfelen. Er is op dit moment nog niets officieels bekend over zowel Windows Phone Tango als ook Windows Phone Apollo. Het wordt gewoon een zaak van rustig afwachten…. en ondertussen genieten van al het moois Windows Phone 7 naar ons toebrengt.
Tweede deel is wel offtopic zie ik, da's over WP8... :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

gauchov6 schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:05:
Verschil gevonden tussen de instellingen op de Lumia 800 tov de Omnia 7 (beide draaien 7.1.7740) : bij de Lumia staat bij netwerk instellingen een apart schuifje om 3G verbinding wel of niet te gebruiken, de Omnia heeft deze keuze niet.

Wat is het verschil van deze 3G instelling, en maakt het nog verschil voor batterijgebruik?
nou ik weet niet waar jij kijkt dan maar ik heb een omnia7 en ik kan mn 3g gewoon aan of uit zetten. of heb je het over van 3g naar 2g/g te switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Van mij mogen ze de downloadsnelheid wel wat verhogen van Skydrive. Als een kort filmpje van je mobiel naar Skydrive upload, is die bijna niet op internet te bekijken. De maximale download is ongeveer 360 Kbps dat is wel erg weinig in deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
PaT schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:54:
[...]

Is je primaire live account (degene die je opgegeven heb bij het voor het eerst opstarten van je toestel) het account waar je contacten in staan? Alleen dat account gebruikt msn om contacten uit te lepelen. Alle andere live accounts worden niet meegenomen heb ik begrepen.
Ja dat dit is het geval. Dit is weliswaar een dun bevolkte lijst, maar ik zou ze gewoon moeten zien. Toen ik een tweede Live account koppelde, zag ik wel staan dat er 44 contacts gesynced zouden moeten zijn. Alleen waren deze ook nergens terug te vinden. Volgens mij klopt het dus wel dat tweede, derde, etc Live accounts niet worden meegenomen. Echter moet ik de eerste contacts nog wel ergens kunnen vinden, natuurlijk. :-)

De Live account die ik gebruik voor mijn telefoon heb ik getest op mijn PC, en dit werkt verder prima. Ook heb ik mezelf berichtjes gestuurd (vanaf mijn tweede account) die ik kan lezen en beantwoorden op mijn telefoon. Ik zie mijn PC account echter nooit online. Zodra ik een Live bericht probeer te versturen zonder dat ik ergens op reageer, dan krijg ik te zien dat het bericht niet verzonden kan worden. Het stomme is dat als ik inlog op Live.com ik ze wel gewoon zie staan. Het is nogal prut dat het allemaal geintegreerd moet zijn met het OS, en er geen third party apps beschikbaar zijn hiervoor. Ik heb echt geen zin mijn foon te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

roboreaper schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:26:
[...]nou ik weet niet waar jij kijkt dan maar ik heb een omnia7 en ik kan mn 3g gewoon aan of uit zetten. of heb je het over van 3g naar 2g/g te switchen
Dat laatste, maar het antwoord is al eerder door Martinspire gegeven; met 3G uit heb je geen snel internet beschikbaar. Met wifi thuis en op het werk en geen behoefte aan veel dataverkeer onderweg kun je data aanzetten en 3G uitzetten, dan gaat je battterij langer mee.

• robinVerdegaal
gauchov6 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:05:
[...]

Dat laatste, maar het antwoord is al eerder door Martinspire gegeven; met 3G uit heb je geen snel internet beschikbaar. Met wifi thuis en op het werk en geen behoefte aan veel dataverkeer onderweg kun je data aanzetten en 3G uitzetten, dan gaat je battterij langer mee.
Data connection: on = 2G
3G connection: on = 3G

Toch? Met 'Data connection' uit, '3G connection' uit en WiFi aan kan ik wel gewoon op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd start Whatsapp op mijn LG niet meer op. Hij komt tot het laadscherm, maar daarna keert hij weer terug naar het hoofdmenu van mijn telefoon. Daarna kan ik ook geen andere applicatie meer openen, want dan keert hetzelfde probleem terug dat het na het opstartmenu terugkeert naar het hoofdmenu. Overigens openen de applicaties wel als ik Whatsapp niet probeer te openen.

Heeft iemand hier nog meer last van en wat kan ik hieraan veranderen om Whatsapp weer te gebruiken?
Heb al een keer mijn telefoon gereset, maar dat heeft ook niet geholpen. met resetten bedoel ik overigens heel de telefoon resetten, dus alles eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Whatsapp op mijn Lumia800 met wpMango. Ik kan wel afbeeldingen ontvangen maar ik kan (of ik weet niet hoe) ik de plaatjes moet bekijken, ik zie dus alleen de thumbnail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:18:
Ik gebruik nu Whatsapp op mijn Lumia800 met wpMango. Ik kan wel afbeeldingen ontvangen maar ik kan (of ik weet niet hoe) ik de plaatjes moet bekijken, ik zie dus alleen de thumbnail.
bij mij is het gewoon aanklikken zodra ze gedownload zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:49:
[...]

bij mij is het gewoon aanklikken zodra ze gedownload zijn.
Er gebeurt simpelweg niets als ik er op klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@NoFearCreations: Je kan toch nu al zien wat je data verbruik is? Of anders moet het op te vragen zijn bij je provider. Maar ik denk dat met 250 MB je echt te weinig hebt. Ik denk dat je makkelijk richting de 500 MB gaat met wat je beschrijft. Als je onder de 250MB wil blijven moet je echt minimaal internet gebruiken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:02:
Ik mag aankomende dinsdag ook een andere telefoon uitzoeken, en mij oog was ook gevallen op de Lumia.
Voornamelijk vanwege het strakke design, en Phone7.

Alleen ik doe totaal niks met alle "social media", is deze telefoon dan wel wat voor mij? Omdat het wel een "selling point" van deze telefoon is. En ik ga nu ook over naar een nieuw abbo, wel zelfde provider, en ga dus van onbeperkt internet, terug naar 250mb. Is dit genoeg, en ik vraag dit vanwege al de LiveTiles die je in kan stellen? Ik WhatsApp dagelijks, kijk regelmatig op buienradar, gebruik dropbox nog wel is, en kijk af en toe op tweakers.
Ligt eraan of je dan echt 3G nodig hebt. Ik heb genoeg aan wifi en zou 3G enkel nodig hebben als ik onderweg ben en dan praat ik meer over Whatsapp.

Verder heb ik dezelfde gedachtengang over social media als jij. Je Lumia gaat qua tiles dan wel minder 'leven' maar of dat nou zo'n gemis gaat worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb nu 3G watchdog op mijn Android staan heb heb sinds 6 December pas 51.02mb verbruikt. Zoals ik al zei, gebruik internet eigenlijk maar minimaal. Heb dan ook push mail aanstaan. Vroeg mij meer af of die live tiles veel verbruiken. Dropbox zal ik dan voornamelijk thuis op wifi gebruiken, en zal ook proberen om op die manier apps en updates te downloaden.

Is er ook al een app om je verbruik te meten op phone7? Ga de tel waarschijnlijk bij TPH halen, en dan mag je hem als het goed is binnen 2 weken ruilen voor iets anders.

[ Voor 19% gewijzigd door NoFearCreations op 25-12-2011 11:57 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tiles zijn, mag ik aannemen, in te stellen dus die zullen in jouw geval dan niets gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Laatst online: 20:35
Er is standaard maar één live tile en dat is de people hub... en die verbruikt volgens mij helemaal niets. Je kan natuurlijk ook nog je mail als live tile beschouwen (daar komt een cijfer op met aantal mails) maar die stel je in zoals jezelf wil (continue gesync'ed of per x-minuten of manueel).

Persoonlijk vind ik heel het live tile gedoe sterk overroepen... 90% van de tijd zit je telefoon in je broekzak, de andere 9% zit je effectief in een applicatie (Whatsapp, browser, ...) ... dus het is enkel tijdens die 1% dat je je lock screen weg doet dat je een live tile ziet.

Trouwens het zijn gewoon background tasks (zoals Whatsapp) die data verbruiken, niet echt de tiles op zich. Een andere die wat wreet zijn de diverse localisatie opties in de diverse apps die je gebruikt. Nu zelf ben ik ook absoluut geen fan van die sociale dingen (heb enkel een professionele LinkedIn account) en kom met bescheiden internet gebruik aan 147 MB (58%) sinds 30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

r2504 schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:11:
Er is standaard maar één live tile en dat is de people hub... en die verbruikt volgens mij helemaal niets. Je kan natuurlijk ook nog je mail als live tile beschouwen (daar komt een cijfer op met aantal mails) maar die stel je in zoals jezelf wil (continue gesync'ed of per x-minuten of manueel).

Persoonlijk vind ik heel het live tile gedoe sterk overroepen... 90% van de tijd zit je telefoon in je broekzak, de andere 9% zit je effectief in een applicatie (Whatsapp, browser, ...) ... dus het is enkel tijdens die 1% dat je je lock screen weg doet dat je een live tile ziet.

Trouwens het zijn gewoon background tasks (zoals Whatsapp) die data verbruiken, niet echt de tiles op zich. Een andere die wat wreet zijn de diverse localisatie opties in de diverse apps die je gebruikt. Nu zelf ben ik ook absoluut geen fan van die sociale dingen (heb enkel een professionele LinkedIn account) en kom met bescheiden internet gebruik aan 147 MB (58%) sinds 30 november.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als ik mijn gebruik in iOS vergelijk met WP7 triggeren de live tiles mij tot het verder kijken binnen apps. Ik zie vanuit mijn tiles dat er nieuwe berichten of posts op m'n wall zijn, ik gementioned ben ik een tweet of dat er mensen op m'n post hebben gereageerd. Ik zie ook wanneer er iemand in een van mijn groepen (ik heb vrienden en familie groepen aangemaakt op m'n home) iets post of een foto heeft toegevoegd. Allemaal zonder zelf op zoek te gaan.
In iOS druk ik Facebook open, kijk ik of er iets nieuws is.open ik twitter om te kijken hoe en wat, linked in, etc. etc. Het is in iOS dus echt meer actief rondklikkenin apps in plaats van reageren op acties naar boven komen.

Nog een voorbeeld : het allerlaatste radar beeld op een tile scheelt mij weer opstarten van een app om te kijken of er buien aankomen. En dan te bedenken dat nog lang niet alle mogelijkheden van die tiles gebruikt worden. Ze kunnen namelijk ook als shortcuts gebruikt worden naar locaties binnen apps.

Ga zo maar door. Kortom, ik ben het er niet mee eens. Ik open m'n telefoon en scroll altijd eerst even over m'n home screen. Ben ik in 1 klap op de hoogte. Super simpel. Super handig. Maar dit is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Is het ook mogelijk om je contacten niet te syncen met het primaire windows live account?
Wat ik opmaakte uit dit topic en via wat google werk is dat dit niet mogelijk is, maar misschien is er iets veranderd in de laatste update wat ik over het hoofd heb gezien.

Momenteel heb ik een hotmail account gebruikt, alleen synct deze vrolijk ook alle oude msn contacten naar de telefoon en mijn huidige telefoonnummers naar dat hotmail account.
Nu kun je wel de contactenlijst filteren door te kiezen van welke accounts je de contacten wilt weergeven alleen doordat de nummers van de tel gesynct zijn met het windows live account worden er helemaal geen personen weergeven als je het windows live account uitzet bij contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Freak schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:25:
Is het ook mogelijk om je contacten niet te syncen met het primaire windows live account?
Wat ik opmaakte uit dit topic en via wat google werk is dat dit niet mogelijk is, maar misschien is er iets veranderd in de laatste update wat ik over het hoofd heb gezien.
In de settings van je people hub kan je op filter my contact list klikken en kiezen welke accounts er wel of niet gesynchroniseert moeten worden. Of bedoel je dat niet?
Momenteel heb ik een hotmail account gebruikt, alleen synct deze vrolijk ook alle oude msn contacten naar de telefoon en mijn huidige telefoonnummers naar dat hotmail account.
Nu kun je wel de contactenlijst filteren door te kiezen van welke accounts je de contacten wilt weergeven alleen doordat de nummers van de tel gesynct zijn met het windows live account worden er helemaal geen personen weergeven als je het windows live account uitzet bij contacten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
c70070540 schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:47:
[...]

In de settings van je people hub kan je op filter my contact list klikken en kiezen welke accounts er wel of niet gesynchroniseert moeten worden. Of bedoel je dat niet?

[...]
Daar kan je alleen aangeven welke accounts er wel of niet worden weergeven in de people hub, niet of ze wel of niet gesychroniseert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal

Je bent jezelf hier wel in rap tempo aan het diskwalificeren he? De people hub is één van de minder informatieve standaard live tiles. En het gaat niet over het lockscreen, het gaat over de hoeveelheid apps maal laadtijd die je door moet voordat je weet wat je moet weten.

Op WP7 voorkomen alleen al de Me tile en de calendar dat je om de haverklap één of meer apps in moet duiken om te zien welke afspraken je vandaag nog hebt, welke mensen iets tegen je gezegd hebben op Twitter, Facebook, MSN, noem maar op. Op iOS kostte me zoiets al op zijn minst vijf minuten: Home, calendar, scroll, home, next page, facebook, wachten, notifications, klik, home, next page, twitter, @replies, etc. etc.
En dan hebben we het inderdaad alleen nog maar over de standaard aanwezige tiles, er zijn er veel meer die je de benodigde info al op het home screen geven zonder dat je een app in moet duiken. Beste voorbeeld: weather. Op iOS ook een kwestie van minstens twee keer klikken en wachten tot de app laadt. Vreselijk claustrofobisch werd ik ervan. Je weet *niets* tot je een of andere app hebt zien laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik zie trouwens in WP7C een optie om "ringtones" te bekijken, maar via Zune kan ik deze nergens vinden? Misschien meer een wp7 vraag; maar hoe krijg ik nieuwe ringtones op m'n telefoon via windows?

* Electrowolf voelt zich een aap voor het niet kunnen vinden van deze optie. }:O

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrowolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:13:
Ik zie trouwens in WP7C een optie om "ringtones" te bekijken, maar via Zune kan ik deze nergens vinden? Misschien meer een wp7 vraag; maar hoe krijg ik nieuwe ringtones op m'n telefoon via windows?

* Electrowolf voelt zich een aap voor het niet kunnen vinden van deze optie. }:O
Terecht ;)
http://www.microsoft.com/...art/create-ringtones.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de Lumia nog steeds aan het ontdekken. En misschien ligt het aan mijn instellingen, maar ik kom van Android (HTC Desire). En ik loop toch echt meldingen mis. Ik merk dat Whatsapp berichten niet merkbaar of veel later binnenkomen en ik mis de push functie van twitter. Ook smsjes komen vaak ongehoord binnen, terwijl ik met de telefoon bezig ben.
Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Kleine tip. WP7 gebruiken als USB-Massstorage: http://compixels.com/1151...-wp7-phone-into-usb-drive

Getest met mijn Lumia 800 en het werkt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Kleine tip. WP7 gebruiken als USB-Massstorage: http://compixels.com/1151...-wp7-phone-into-usb-drive

Getest met mijn Lumia 800 en het werkt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:24:
[...]

hoe installeer je zo'n app die niet van marketplace komt eigenlijk?
Ik merkte sinds dit weekend dat het niet zo gemakkelijk was om de screenshot app te downloaden. Ik heb mijn toestel inmiddels wel unlocked waardoor het voor de Samsung wel gaat lukken, maar nog niet voor de Nokia Lumia

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra

Whatsapp draait niet op de achtergrond. Deze fabel blijft maar rondzingen, als je op je start knop drukt is whatsapp uit! dus verbruikt geen stroom/data etc. Alleen via pushnotifications krijg je dan berichtjes dat er wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:11:
Ik ben de Lumia nog steeds aan het ontdekken. En misschien ligt het aan mijn instellingen, maar ik kom van Android (HTC Desire). En ik loop toch echt meldingen mis. Ik merk dat Whatsapp berichten niet merkbaar of veel later binnenkomen en ik mis de push functie van twitter. Ook smsjes komen vaak ongehoord binnen, terwijl ik met de telefoon bezig ben.
Herkenbaar?
Heb je de Twitter account gekoppeld? Ik krijg ze netjes binnen via de ME tile of samengestelde groep. Push in WhatsApp werkt hier prima. Zelfs naast iOS gehad en even snel. SMS'jes ongehoord afleveren lijkt me niet wenselijk. Is het herproduceerbaar? Misschien handig om even bij MS te melden via hun connect website?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:45:
[...]

Whatsapp draait niet op de achtergrond. Deze fabel blijft maar rondzingen, als je op je start knop drukt is whatsapp uit! dus verbruikt geen stroom/data etc. Alleen via pushnotifications krijg je dan berichtjes dat er wat is.
De pushnotificaties krijgt hij door gegevens op te halen. Hoe weet je telefoon dan dat er een bericht is?
Je toestel zou dan om de zoveel minuten moeten controleren of er iets van Whatsapp binnen komt. Als het inderdaad niet op de achtergrond draait, dan zouden mensen zonder Whatsapp ongeveer net zo lang met een accu moeten doen. Het is echt niet zo dat je toestel na 10 berichten heel veel accu meer mag gebruiken.

Wat sowieso wel klopt is dat whatsapp veel data verbruikt op Symbian toestellen. Hierbij merkte ik dat mijn accu lading 2x zo snel leeg is als ik whatsapp geinstalleerd heb staan. Dit toestel ging van 4 dagen naar 2 dagen standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Kiswum schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:37:
[...]

De pushnotificaties krijgt hij door gegevens op te halen. Hoe weet je telefoon dan dat er een bericht is?
Je toestel zou dan om de zoveel minuten moeten controleren of er iets van Whatsapp binnen komt.
Nee, zo werkt het niet bij Windows Phone.
Alle pushnotificaties lopen via Microsoft-servers. Krijg je dus een Whatsapp-bericht; dan stuurt de Whatsapp-server een notificatie naar de Microsoft-server; die vervolgens een pushnotificatie naar jouw toestel stuurt. (Versimplificeerde uitleg).
Voor uitgebreidere info: MSDN: Push Notifications Overview

Whatsapp hoeft dus niet te draaien. Daarom kun je ook zien dat, zodra je Whatsapp vervolgens opstart, hij het bericht "nogmaals" gaat binnenhalen van de Whatsapp-servers. Het komt ook wel eens voor dat je wél een pushnotificatie krijgt, maar het bericht vervolgens binnen Whatsapp niet ziet. Dit bijv. omdat op dat moment de Whatsapp-server niet bereikbaar is. Maar de notificaties lopen dus compleet buiten de Whatsapp-app om.

Dus zoals Matthijs zegt: zodra je uit Whatsapp bent; is Whatsapp ook echt uitgeschakeld en gebruikt geen resources meer.

Zo werkt het overigens ook bij iPhone; dus nu niet allemaal gaan roepen dat het een hele vreemde manier van werken is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door HyperioN op 27-12-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

HyperioN Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het klinkt duidelijk in de oren voor de Windows Phone. Dat zal ook wel de reden zijn waarom je soms een notificatie krijgt, maar het bericht zelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
robinVerdegaal schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:07:Je bent jezelf hier wel in rap tempo aan het diskwalificeren he?
Oei heb ik weer iets geschreven dat niet past in het algemene gedachtengoed ?

Voor Facebook kan je gelijk hebben... maar persoonlijk heb ik het niet zo in dat social media gedoe, met uitzondering van LinkedIn en daar kan ik je alvast vertellen dat je er niets van ziet op je People tile (en ik denk dat het eigenlijk voor Facebook niet anders is). Je moet met andere woorden nog steeds je People hub openen wil je weten of er nieuwe posts zijn op LinkedIn (en vermoedelijk ook Facebook). Kortom het "live" gedeelte van de People tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).

Wat de mail tiles betreft... inderdaad je kan meteen zien of je mail hebt... maar dat zie je reeds op het unlock scherm. Zelfde conclusie dus, het "live" gedeelte van de Inbox tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).

En ja... sommigen zoals het weer laten je wel toe te zien hoe warm het buiten is (nu ja, daarvoor heb ik heus geen smartphone nodig), maar wil je meer dan zal je alsnog je weer applicatie moeten openen (tot daar het nut van je live tile).

Dus met alle respect, maar ik zie hier iedere dag mensen zich constant "diskwalificeren" bij een absoluut gebrek aan een kritische kijk op Windows phone, en een hoera geroep op basis van de kleur van het toestel 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door r2504 op 27-12-2011 17:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
r2504 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:17:
[...]

Oei heb ik weer iets geschreven dat niet past in het algemene gedachtengoed ?
Zijn "diskwalificatie" zal meer gaan over de onwaarheden die je vertelt dan de rest van je post, denk ik. Zo zeg jij dat Whatsapp een background task is, wat niet zo is (gaat via push). Ook zeg jij dat de people hub standaard de enige live-tile is, wat natuurlijk onzin is. Standaard heb je de volgende live tiles:
- Phone
- People
- Messaging
- Email
- Music+video
- Marketplace
- Pictures
- Calendar

En dan kan je ook nog een user pinnen (= live tile) en de Me tile is ook een live tile. Dit is allemaal standaard en kan je met apps natuurlijk nog eindeloos uitbreiden.
Voor Facebook kan je gelijk hebben... maar persoonlijk heb ik het niet zo in dat social media gedoe, met uitzondering van LinkedIn en daar kan ik je alvast vertellen dat je er niets van ziet op je People tile (en ik denk dat het eigenlijk voor Facebook niet anders is).
Klopt, maar de vraag is of je dat wil, om van iedere facebook/linkedin/twitter friend allemaal nieuws voorbij te zien komen? Ik niet...
Je moet met andere woorden nog steeds je People hub openen wil je weten of er nieuwe posts zijn op LinkedIn (en vermoedelijk ook Facebook). Kortom het "live" gedeelte van de People tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).
Als je geinteresseerd bent in nieuws over bepaalde personen kan je die pinnen aan je homescreen en dan heb je daar wel een live tile van.
Wat de mail tiles betreft... inderdaad je kan meteen zien of je mail hebt... maar dat zie je reeds op het unlock scherm. Zelfde conclusie dus, het "live" gedeelte van de Inbox tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).
Het kan natuurlijk voorkomen dat je gewoon met de telefoon bezig bent (een spelletje aan het doen ofzo) en een mailtje hoort binnenkomen. Als de live tile dan niet zou aangeven in welk account de mail binnen is gekomen (door unread+1 te doen in de tile) hoe ga jij dan weten welke tile je moet aanklikken? Door je telefoon te locken om te kijken welk mail-account het is en weer te unlocken en naar de tile te scrollen?
En ja... sommigen zoals het weer laten je wel toe te zien hoe warm het buiten is (nu ja, daarvoor heb ik heus geen smartphone nodig), maar wil je meer dan zal je alsnog je weer applicatie moeten openen (tot daar het nut van je live tile).
Klopt, maar in 90% van de gevallen is het genoeg om te weten of het vandaag gaat regenen en hoe warm het is, wat je prima op een live tile kwijt kan. Natuurlijk, als je wilt weten wat het weer over een week is, heb je niet zoveel aan een live tile.
Dus met alle respect, maar ik zie hier iedere dag mensen zich constant "diskwalificeren" bij een absoluut gebrek aan een kritische kijk op Windows phone, en een hoera geroep op basis van de kleur van het toestel 8)7
Ik denk eigenlijk dat jij het concept niet helemaal doorhebt. De tiles zijn juist voor vluchtige informatie, niet voor complete updates van al je linkedIn contacts tegelijk. 's Ochtends bij het aankleden: Shit wat moet ik aan? Telefoon unlocken en zien dat het 21 graden wordt dus oke ik kan dat aan doen.

Of stel je volgt een interessant persoon op twitter(facebook/linkedin) dan kan je door de persoon te pinnen aan je homescreen, altijd zien wat de laatste update van die persoon was. Wil je dan reageren, dan klik je door (en kan je meteen bellen/sms'en/etc).

Als je bijvoorbeeld een foursquare account hebt, kan je met 4th & Mayor foursquare friends en places op je homescreen pinnen, zodat je daar snel bij kan zonder de app te hoeven doorlopen, zo kan je dus de hele ervaring compleet op eigen gebruik afstemmen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil ook nog even zeggen dat ik drie inboxes heb (6+ accounts) en dat ik dus niet altijd kan zien op de homescreen in welke van mijn inboxes een nieuwe e-mail is te vinden. De icoontjes van twee van de inboxes zien er namelijk hetzelfde uit. Voor mij heeft die teller dus wel degelijk nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ramon schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:25:
[...]
Zijn "diskwalificatie" zal meer gaan over de onwaarheden die je vertelt dan de rest van je post, denk ik. Zo zeg jij dat Whatsapp een background task is, wat niet zo is (gaat via push).
Ik denk niet dat ik de enige ben die eens een foutje maakt... feit is dat Whatsapp extra batterij verbruikt (en daar ging het in die context over). Voor een gebruiker op zich zijn background tasks versus push notifications eerder een technische discussie.
- Phone, Messaging en Email
Hebben geen toegevoegde waarde tov. wat je reeds op het lock scherm ziet... je moet de apps nog steeds openen voor effectief je informatie te hebben.
- People
Heeft geen toegevoegde waarde (het zijn enkel fotootjes die bewegen), je moet de app nog steeds openen voor effectief je informatie te hebben.
- Marketplace
Geen idee wat er live aan is... ik zie gewoon een tasje.
Als je geinteresseerd bent in nieuws over bepaalde personen kan je die pinnen aan je homescreen en dan heb je daar wel een live tile van.
Maar zie je dan ook iets op die tile ... behalve z'n foto ?

Ik ontken trouwens ook niet dat bepaalde tiles wel extra informatie kunnen tonen, maar het feit blijft dat je de live tiles zelden ziet. Het overgrote deel van de dag zit de telefoon in m'n zak of ligt hij op m'n bureau (en door het feit dat hij geen notification light heeft zegt dat ook al niets)... de tijd dat je dus op die tiles kijkt is miniem (te miniem om het een unique selling point te maken wat mij betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je dan de offtopic posts in de goede topics willen zetten zodat ik er fatsoenlijk op kan reageren?
hAl schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:18:
[...]Helaas is dit inderdaad niet het topic om dat verder uit te leggen.
Om het wat meer ontopic te maken:
Aangezien de telefoon dus maar 1 keer hoeft te checken (eigenlijk 1 verbinding open houden) ipv. voor elke app 1 kan het verbruik behoorlijk afnemen. Als je e-mail op je lumia op push instelt en dat whatsapp ook, zal het nog steeds niet meer gaan verbruiken dan als je alleen whatsapp of de e-mail instelt.
Matthijs heeft al een keer uitgelegd dat op WP7 pushmail de zuinigste optie is waarbij je toch nog snel mail krijgt en dat is precies om deze reden.
Om dus het maximale uit je lumia te halen kan je het beste alles op push zetten omdat het a) niet meer verbruikt b) push toch al wordt gebruikt door het gros van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Inderdaad het werkt. maar ik zie alleen maar mappen met van die rare nummers. Kan ik hier gewoon een map [Muziek] inzetten bijvoorbeeld? En daar dan MP3's naar toe slepen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij niet. Kan me herinneren dat dat met de Zune mediaplayers ook niet werkte. Apparaat ziet dan geen files.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
AvK schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:09:
Inderdaad het werkt. maar ik zie alleen maar mappen met van die rare nummers. Kan ik hier gewoon een map [Muziek] inzetten bijvoorbeeld? En daar dan MP3's naar toe slepen?
dit levert niet echt een voordeel op, onder water wordt nog steeds Zune gebruikt om de muziek en fotos over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:17:
[...]

dit levert niet echt een voordeel op, onder water wordt nog steeds Zune gebruikt om de muziek en fotos over te zetten.
Ik begrijp niet precies hoe je dit bedoelt. Gebruikt die mass storage tool iets uit de zune software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:42:
[...]
... feit is dat Whatsapp extra batterij verbruikt (en daar ging het in die context over). Voor een gebruiker op zich zijn background tasks versus push notifications eerder een technische discussie.
Het jammerlijke is dat je het dus nog steeds niet begrijpt. Het OS doet nu push notifications voor alle apps in met 1 proces.
Een OS met een hele stapel background processen voor elke app die elk om een eigen server moeten pollen zal veel meer verbruiken van zowel de processor als de draadloze verbindingen.

Op Windows Phone gebruiken apps die push notifications gebruiken zelf dus geen energie als background proces en blijft je batterij dus wel degelijk langer werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:17:
[...]

Ik dacht dat die Mass Storage reg-aanpassing juist het voordeel had dat je je eigen muziek op de foon kon zetten en dan afluisteren. Buiten Zune om bedoel ik. Dat ik er nu een Blue-Ray op kwijt kan zegt me niks.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:55:
[...]

Ik begrijp niet precies hoe je dit bedoelt. Gebruikt die mass storage tool iets uit de zune software?
De tool doet volgens mij niets anders dan een registry aanpassing. Zune moet ook geinstalleerd zijn anders werkt het niet.

In het register onder de Zune entrys zit een waarde die je kunt aanpassen om de telefoon zichtbaar te maken in Deze Computer.

Is dus geen mass storage.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Devian schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:46:
[...]
In het register onder de Zune entrys zit een waarde die je kunt aanpassen om de telefoon zichtbaar te maken in Deze Computer.

Is dus geen mass storage.
Dan is je foon zichtbaar in Deze Computer en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een videoootjes dat ik kon vinden met de mass storage enabler
YouTube: Windows Phone 7 USB Storage Enabler (in duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat bedoel ik dus. Ik had mappen verwacht met de naam [Foto] [Video] en [Muziek] zoals in dat filmpje. bij de Lumia zie ik alleen 4 van die raar genummerde mappen waarbinnen 1 map de foto's staan die met het toestel genomen zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Ik heb een lumia 800.
Nu heb ik voortdurend dat als ik een mail (hotmail) lees op mijn telefoon, hij nog steeds als ongelezen op internet staat....
andersom vaak evengoed.

Kan ik dit aanpassen? contacten, agenda e.d. synchroniseert hij allemaal, alleen 'ongelezen/gelezen' lijkt niet echt 100% te werken.

Kwam dit in het algemene topic en faq e.d. niet tegen, dus probeer het even hier. Alvast bedankt!

oh en nog een tweede vraag. Ik word volgens mij gedwongen mijn contacten allemaal aan mijn liveaccount te koppelen? Kan ik ook nummers gewoon ouderwets op de simkaart opslaan? of mn contacten naar mn simkaart overzetten? Kom die functie nergens tegen en vind dat nogal raar

3e vraag (hoort misschien meer in lumia topic thuis?): als ik ooit een keer in nokia music een radionummer oid luister. dan blijft dit de hele tijd bovenin mn scherm staan als ik mn volume toetsen indruk, ook als ik allang gestopt ben met luisteren. Kan nokia music dus niet echt uitzetten lijkt het. klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:17:
3e vraag (hoort misschien meer in lumia topic thuis?): als ik ooit een keer in nokia music een radionummer oid luister. dan blijft dit de hele tijd bovenin mn scherm staan als ik mn volume toetsen indruk, ook als ik allang gestopt ben met luisteren. Kan nokia music dus niet echt uitzetten lijkt het. klopt dat of zie ik iets over het hoofd?
Dit is ook met Spotify zo, vind ik ook niet altijd even fijn. Dus het mag hier ook geplaatst worden, ik heb er geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
NC83 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:19:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook, en ik moest naar mijn UK profiel switchen om alles werkend te krijgen, ik woon in de UK op het moment. Side note, dit moest ik al op de XBox omdat je billing adress niet kunt vernaderen en dus geen credit card kan registreren.

Erg vervelend maar het werkt nu hoewel ik geen games wil kopen omdat ik niet weet of deze zullen werken op mijn andere profiel zoals bij de Xbox wel het geval is.
Daar is een applicatie voor om dat af te sluiten. Deze is te vinden in de marketplace onder de naam 'Stop the Music!'.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 28-12-2011 15:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik heb sinds een aantal dagen de Lumia 800 en ben onder de indruk van het OS. Werkt handig, is snel en ziet er gelikt uit.

Nu wil ik graag eigen ringtones instellen. Dit is me gelukt voor de beltoon maar krijg het niet voor elkaar voor een sms, chat of e-mailbericht. Is dit wel mogelijk? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Croccifixio83 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:01:
Ik heb sinds een aantal dagen de Lumia 800 en ben onder de indruk van het OS. Werkt handig, is snel en ziet er gelikt uit.

Nu wil ik graag eigen ringtones instellen. Dit is me gelukt voor de beltoon maar krijg het niet voor elkaar voor een sms, chat of e-mailbericht. Is dit wel mogelijk? Hoe?
Nee, helaas is dit niet mogelijk voor iets anders dan een ringtone. Staat hoog op de wensenlijst van toe te voegen features en is wat mij betreft echt een gemis. Zou graag per mailbox een ander geluid willen hebben zodat ik weet of het werk of privé is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Wat ik vooral mis in WP7 is een simpele batterij indicator in procenten %. gewoon rechts boven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:24:
Wat ik vooral mis in WP7 is een simpele batterij indicator in procenten %. gewoon rechts boven in.
Ik zou dan liever uren of minuten te gaan willen zien. Percentage zegt absoluut niets. Overigens kan je het natuurlijk wel zien in de settingsmenu, maar ben het met je eens dat een iets uitgebreidere indicatie in die statusarea wel handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:32

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Net toestel gehaald en ik ben er vollop mee aan het spelen natuurlijk.
Ik weet niet of deze hier moet, of in het WP7 topic, dus ik hoop dat ik goed zit.

Ik heb problemen met het aan de gang krijgen van mijn exchange verbinding. Op mijn vorige telefoon ging dat helemaal goed, op de server is niets veranderd. Nu is het ssl certificaat self-signed, op mijn vorige telefoon kon ik dat certificaat dan accepteren en installeren, maar die optie heb ik nog niet gevonden. Iemand ook problemen mee gehad en kunnen oplossen?

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devino schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:03:
Net toestel gehaald en ik ben er vollop mee aan het spelen natuurlijk.
Ik weet niet of deze hier moet, of in het WP7 topic, dus ik hoop dat ik goed zit.

Ik heb problemen met het aan de gang krijgen van mijn exchange verbinding. Op mijn vorige telefoon ging dat helemaal goed, op de server is niets veranderd. Nu is het ssl certificaat self-signed, op mijn vorige telefoon kon ik dat certificaat dan accepteren en installeren, maar die optie heb ik nog niet gevonden. Iemand ook problemen mee gehad en kunnen oplossen?
Ik heb ook een eigen Exchange server en maak ook gebruik van een self signed mailserver certificaat.
Stuur een email met het self signed CA en mail server certificaat als bijlages naar je pop3 mailbox oid.
Bij het openen van de email op je telefoon, klik je op de bijlages=certificaten en ze worden automatisch op je telefoon geïnstalleerd. Eventueel je telefoon herstarten (nodig afhankelijk van de volgorde van installatie van de certificaten en aanmaken Exchange mailbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Wat ik vooral mis is een notificatiesysteem en fatsoenlijke multitasking. Op dit gebied loopt WP7 gewoon zwaar achter ;( .

[ Voor 46% gewijzigd door MarcoC op 28-12-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Ik heb mijn Omnia via windowshacker geunlocked en de battery status geïnstalleerd.
Moet zeggen dat de berichten over dat de app zo power hungry zou zijn definitief niet (meer) van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:27:
Wat ik vooral mis is een notificatiesysteem en fatsoenlijke multitasking. Op dit gebied loopt WP7 gewoon zwaar achter ;( .
Multitasking verbeterd al met een fix voor unlocked toestellen (kun je bv bij Angry Birds meteen verder gaan zonder dat ie eerst het menu wil laden). Is alleen wat heftiger op de energie, dus staat het daarom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:24:
Een percentage heeft toch nauwelijks voordeel op de huidige batterij indicator met het gevulde batterijtje.
Wat jij een fatsoenlijk multitasking noemt is vooal een manier om je batterij snel leeg te maken en ook de reden waarom ik op dit forum telkens ex-android gebruikers bezorgd zien zijn om apps zo veel mogelijk af te sluiten ipv gewoon met de home toets een apps te verlaten en naar je home screen te gaan.
Notificaties zouden wel prima zijn ook al heb ik ze niet echt nodig met de huidige live tiles.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Nogmaals even de vraag, misschien dat iemand idee heeft.
Is het mogelijk om het synchroniseren van je contacten met je primaire windows live account uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:52:
[...]
Een percentage heeft toch nauwelijks voordeel op de huidige batterij indicator met het gevulde batterijtje.

[...]
Wat jij een fatsoenlijk multitasking noemt is vooal een manier om je batterij snel leeg te maken en ook de reden waarom ik op dit forum telkens ex-android gebruikers bezorgd zien zijn om apps zo veel mogelijk af te sluiten ipv gewoon met de home toets een apps te verlaten en naar je home screen te gaan.
Notificaties zouden wel prima zijn ook al heb ik ze niet echt nodig met de huidige live tiles.
Hoe weet jij wat ik fatsoenlijke multitasking vind? Op iOS werkt multitasking veel beter dan op WP7 zonder dat het de batterij draint. De opzet is dus gelijkwaardig, alleen de uitwerking veel beter. Ik kan er niet tegen dat een app via het multitasking panel openen niet hetzelfde resultaat oplevert als dat ik diezelfde app via een live tile of via de app list open. Dat is zo verwarrend en contra-intuïtief.

Live tiles zijn geen notificaties trouwens. Sinds iOS 5 zijn de notificaties bij iOS erg goed. Ik heb altijd een hoop apps die hun nieuwtjes via notificaties doorgeven waardoor ik al ongelofelijk veel informatie kan zien zonder individuele apps te openen (emailtjes, smsjes, Whatsapp-berichten, voetbaluitslagen, etc.). Android heeft dat naar ik meen ook. Ik vind dit echt enorm handige functionaliteit. Live tiles zijn veel te beperkt om echt nut te hebben. Alleen in hele specifieke gevallen, zoals het weer, is een live tile nuttig. Ik vind het meer eye-candy dan toegevoegde functionaliteit. Niks mis met eye-candy verder hoor, ik zie de live tiles graag. Maar het is geen vervanger voor degelijke notificaties zoals iOS en Android wel hebben. Je kan met mij hier over in discussie gaan, maar het is een feit dat je bij live tiles relatief weinig ruimte voor informatie hebt. Met het notificatiecentrum op iOS en Android kan je ongeveer twee volledige regels tekst kwijt, bij een live tile een handjevol woorden of een enkel getal. Daar kan je niet omheen.

Als MS deze twee punten fixt, dan ben ik een blij man. Een OS wat net zo goed is als iOS, maar dan voor de helft van de prijs :) .

[ Voor 36% gewijzigd door MarcoC op 28-12-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Freak schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:38:
Nogmaals even de vraag, misschien dat iemand idee heeft.
Is het mogelijk om het synchroniseren van je contacten met je primaire windows live account uit te zetten?
Dat kan ja. Bij Instellingen naar accounts gaan, je primaire account aanklikken en daar kan je kiezen wat je wilt syncen. Pin me er niet op vast, want ik heb even geen WP7-toestel bij de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 28-12-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
MarcoC schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:04:
[...]
Dat kan ja. Bij Instellingen naar accounts gaan, je primaire account aanklikken en daar kan je kiezen wat je wilt syncen. Pin me er niet op vast, want ik heb even geen WP7-toestel bij de hand.
Daar kan ik dus enkel Email aan en uitvinken om te synchroniseren, maar niet de contacten.
Misschien dat dit wel bij extra accounts kan, maar iig niet bij het primaire account zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Freak schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:33:
[...]

Daar kan ik dus enkel Email aan en uitvinken om te synchroniseren, maar niet de contacten.
Misschien dat dit wel bij extra accounts kan, maar iig niet bij het primaire account zover ik kan zien.
Dan moet je naar de People-hub gaan, daar kan je instellen welke contactpersonen hij moet laten zien. Daar kan je dan de contactpersonen van je Live-account uitvinken denk ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
MarcoC schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:39:
[...]

Dan moet je naar de People-hub gaan, daar kan je instellen welke contactpersonen hij moet laten zien. Daar kan je dan de contactpersonen van je Live-account uitvinken denk ik :) .
Precies, dat kan, alleen zijn dan al mijn contacten weg omdat die dus gesynchroniseerd zijn met het Live account. Vandaar mijn dilemma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:17:
Dag allen,

Ik heb een lumia 800.
Nu heb ik voortdurend dat als ik een mail (hotmail) lees op mijn telefoon, hij nog steeds als ongelezen op internet staat....
andersom vaak evengoed.

Kan ik dit aanpassen? contacten, agenda e.d. synchroniseert hij allemaal, alleen 'ongelezen/gelezen' lijkt niet echt 100% te werken.

Kwam dit in het algemene topic en faq e.d. niet tegen, dus probeer het even hier. Alvast bedankt!

oh en nog een tweede vraag. Ik word volgens mij gedwongen mijn contacten allemaal aan mijn liveaccount te koppelen? Kan ik ook nummers gewoon ouderwets op de simkaart opslaan? of mn contacten naar mn simkaart overzetten? Kom die functie nergens tegen en vind dat nogal raar

volgens mij moet je dan even handmatig syncen,of deze sneller zetten

contacten komen in de cloud...punt..zover ik weet :P

dat is de zuneplayer denk ik,heb ik ook.gaat alleen weg door herstart van het toestel geloof ik,maar kan ik mis hebben

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
MarcoC schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:56:
[...]
Als MS deze twee punten fixt, dan ben ik een blij man. Een OS wat net zo goed is als iOS, maar dan voor de helft van de prijs :) .
Dus: voor een dubbeltje op de eerste rij?

• MarcoC
Qurius schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:29:
[...]

Dus: voor een dubbeltje op de eerste rij?
Ik snap deze opmerking niet.

Verwijderd

mrsar schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:58:
[...]

volgens mij moet je dan even handmatig syncen,of deze sneller zetten

contacten komen in de cloud...punt..zover ik weet :P

dat is de zuneplayer denk ik,heb ik ook.gaat alleen weg door herstart van het toestel geloof ik,maar kan ik mis hebben
bedankt!

ja ik heb mn mail al zo ingesteld dat hij handmatig synchroniseerd en niet via push. Misschien dat ik dan inderdaad ná het lezen nog een keer moet synchroniseren, dat zou het kunnen verklaren. Nog niet aan gedacht, bedankt.

2) was ik al bang voor. behoorlijk onhandig als ik op vakantie een keer gewoon mn oude toestel mee wil nemen.... :(

3) Tip staat op de vorige pagina. App gedownload wat 'stop the music!' heet, werkt perfect!

• maratropa
  • Niet online
Wat ik me wel afvraag is hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik maken van multitasking? Ik heb het precies 0 keer gebruikt sinds 7.5, maar dat ben ik maar natuurlijk.. Maar toch, ik zie het nut niet zo, en vast wel meer mensen.

edit, meten is weten:

Poll: Maak je gebruik van wp 7.5 multitasking?
ja
nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377471&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 29-12-2011 09:44 ]

specs

Ik heb op 'ja' gestemd, maar daar zit wel een 'maar' achter. Ja, ik gebruik het, maar meer in de vorm van het fast-app switching. Snel terug naar mijn vorige app dus. Echt multitasking in de vorm van meerdere dingen tegelijk, dat doe ik eigenlijk zelden. Ik ben tenslotte een man en die kunnen maar 1 ding tegelijk. :+

Ik doe het meestal als ik navigatie aan heb of als ik tijdens het gebruik van een app een bericht krijg.

Overigens merk ik nu dat ik nooit een push-message krijg bij het ontvangen van mail of outlook mail. Iemand die hetzelfde ervaart of is er een optie die ik nu gewoon over het hoofd zie?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Ik gebruik het wel.

Gebruik de 'back' toest nauwelijks nog, gewoon op home rammen de app laten draaien.
Merk geen noemenswaardige nadelen tov het afsluiten van de app.
Domino schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:22:
[...]Gebruik de 'back' toest nauwelijks nog, gewoon op home rammen de app laten draaien.[...]
Die draait niet meer. Neemt alleen nog wat geheugen in zodat het proces sneller kan worden hervat.
Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.