Zijn "diskwalificatie" zal meer gaan over de onwaarheden die je vertelt dan de rest van je post, denk ik. Zo zeg jij dat Whatsapp een background task is, wat niet zo is (gaat via push). Ook zeg jij dat de people hub standaard de enige live-tile is, wat natuurlijk onzin is. Standaard heb je de volgende live tiles:
- Phone
- People
- Messaging
- Email
- Music+video
- Marketplace
- Pictures
- Calendar
En dan kan je ook nog een user pinnen (= live tile) en de Me tile is ook een live tile. Dit is allemaal standaard en kan je met apps natuurlijk nog eindeloos uitbreiden.
Voor Facebook kan je gelijk hebben... maar persoonlijk heb ik het niet zo in dat social media gedoe, met uitzondering van LinkedIn en daar kan ik je alvast vertellen dat je er niets van ziet op je People tile (en ik denk dat het eigenlijk voor Facebook niet anders is).
Klopt, maar de vraag is of je dat wil, om van iedere facebook/linkedin/twitter friend allemaal nieuws voorbij te zien komen? Ik niet...
Je moet met andere woorden nog steeds je People hub openen wil je weten of er nieuwe posts zijn op LinkedIn (en vermoedelijk ook Facebook). Kortom het "live" gedeelte van de People tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).
Als je geinteresseerd bent in nieuws over bepaalde personen kan je die pinnen aan je homescreen en dan heb je daar wel een live tile van.
Wat de mail tiles betreft... inderdaad je kan meteen zien of je mail hebt... maar dat zie je reeds op het unlock scherm. Zelfde conclusie dus, het "live" gedeelte van de Inbox tile heeft zero, nada, nul komma nul waarden (buiten de coolheidsfactor).
Het kan natuurlijk voorkomen dat je gewoon met de telefoon bezig bent (een spelletje aan het doen ofzo) en een mailtje hoort binnenkomen. Als de live tile dan niet zou aangeven in welk account de mail binnen is gekomen (door unread+1 te doen in de tile) hoe ga jij dan weten welke tile je moet aanklikken? Door je telefoon te locken om te kijken welk mail-account het is en weer te unlocken en naar de tile te scrollen?
En ja... sommigen zoals het weer laten je wel toe te zien hoe warm het buiten is (nu ja, daarvoor heb ik heus geen smartphone nodig), maar wil je meer dan zal je alsnog je weer applicatie moeten openen (tot daar het nut van je live tile).
Klopt, maar in 90% van de gevallen is het genoeg om te weten of het vandaag gaat regenen en hoe warm het is, wat je prima op een live tile kwijt kan. Natuurlijk, als je wilt weten wat het weer over een week is, heb je niet zoveel aan een live tile.
Dus met alle respect, maar ik zie hier iedere dag mensen zich constant "diskwalificeren" bij een absoluut gebrek aan een kritische kijk op Windows phone, en een hoera geroep op basis van de kleur van het toestel

Ik denk eigenlijk dat jij het concept niet helemaal doorhebt. De tiles zijn juist voor vluchtige informatie, niet voor complete updates van al je linkedIn contacts tegelijk. 's Ochtends bij het aankleden: Shit wat moet ik aan? Telefoon unlocken en zien dat het 21 graden wordt dus oke ik kan dat aan doen.
Of stel je volgt een interessant persoon op twitter(facebook/linkedin) dan kan je door de persoon te pinnen aan je homescreen, altijd zien wat de laatste update van die persoon was. Wil je dan reageren, dan klik je door (en kan je meteen bellen/sms'en/etc).
Als je bijvoorbeeld een foursquare account hebt, kan je met 4th & Mayor foursquare friends en places op je homescreen pinnen, zodat je daar snel bij kan zonder de app te hoeven doorlopen, zo kan je dus de hele ervaring compleet op eigen gebruik afstemmen.