• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Caelorum schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:15:
[...]

Die draait niet meer. Neemt alleen nog wat geheugen in zodat het proces sneller kan worden hervat.
Weet ik, maar dat is het principe van multitasking op wp7. Dehydration.

[/offtopic]
Ik moet altijd aan die potjes denken met zo'n klein plakje aarde erin, water erbij en het volume neemt zienderogen toe.

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik ben zo te zien niet de enige met de wens om contacten niet te synchroniseren met het primaire Live account. Helaas dus niet mogelijk: http://answers.microsoft....2f-4fe7-bd71-b42a4147bbc1
Vraag me af wat daar de gedachte achter is geweest. :?
Caelorum schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:15:
[...]

Die draait niet meer. Neemt alleen nog wat geheugen in zodat het proces sneller kan worden hervat.
Ik heb bij mij (via de dev-unlock) de betere multitasking aangezet dus draait het bij mij nog wel. Kun je gewoon verder gaan waar je was gebleven (bij angry birds dus gewoon het level waar je mee bezig was ipv weer opnieuw opstarten)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Martinspire schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:42:
[...]

Ik heb bij mij (via de dev-unlock) de betere multitasking aangezet dus draait het bij mij nog wel. Kun je gewoon verder gaan waar je was gebleven (bij angry birds dus gewoon het level waar je mee bezig was ipv weer opnieuw opstarten)
Werkt op Samsungs ook via de windowbreak tool (interop unlock) en Advanced Config xap.

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:42:
[...]

Verdergaan waar je gebleven bent is ook gewoon ene kwestie van goed tombstonen.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Freak schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:36:
Ik ben zo te zien niet de enige met de wens om contacten niet te synchroniseren met het primaire Live account. Helaas dus niet mogelijk: http://answers.microsoft....2f-4fe7-bd71-b42a4147bbc1
Vraag me af wat daar de gedachte achter is geweest. :?
Ik denk dat de gedachte is dat men wilt dat je altijd met minimaal 1 account je contacten synchroniseert. Mag ik je vragen waarom je je contacten niet wil synchroniseren met je primaire Live-account?

Ik zelf heb Gmail en maak geen gebruik van Hotmail. Ik heb gewoon een Windows Live ID op mijn Gmail aangemaakt en daarmee gesynct. Aangezien ik dus geen Hotmail heb, zijn er ook geen contacten om mee te synchroniseren. Daarna Gmail apart ingesteld via Exchange en voilá, ik sync enkel contacten met Gmail.

Zolang je dus een account hebt met Exchange-ondersteuning is er geen enkel probleem.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09
Krijgt iemand het voor elkaar om de WP7 browser inloggegevens (username/wachtwoord) te laten onthouden?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Ik weet niet of iemand van jullie ook enigszins bezig is (geweest) met MDM i.c.m. WP7. Ik ben me hier namelijk onlangs pas in gaan verdiepen en ben zeer teleurgesteld over het feit dat Microsoft ervoor kiest om de enterprise markt volledig te passeren op het gebied van MDM. Nu lees ik zojuist het onderstaande bericht en vraag ik me sterk af of Microsoft uberhaubt nog WP7 gaat voorzien van MDM API's of dat ze deze functionaliteiten bewaren voor WP8. Jullie enig idee? Ik kan er ook echt niet met mijn verstand bij waarom ze niet op z'n minst security policies beschikbaar hadden kunnen stellen.
Initially, Microsoft indicated they would provide a maintenance release, for Windows Phone 7, with MDM solution support. However, Mid-2012 is now the latest rumoured release date to be circulated in the industry and this is most likely for the release of Windows Phone 8. It is likely all their maintenance release efforts are focused on the basics of enabling OS updates, which Windows Phone 7 users have been struggling with. The overall result is that it looks like Microsoft have abandoned the enterprise market for the time being, hoping to regain ground in the future. This is a very risky strategy indeed.
@nils.kuijpers

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit niet mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door densoN op 29-12-2011 17:57 ]

Verwijderd

densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:52:
Ik weet niet of iemand van jullie ook enigszins bezig is (geweest) met MDM i.c.m. WP7
Beroepshalve ben ik bezig met een lopend onderzoek over het beheren van mobiele devices.
Voor kleinere en grotere organisaties. Naast Exchange horen hier ook MDM's bij.

Eén van de MDM's is Airwatch. Hiervan is een Agent te downloaden in de WP7 Marketplace
http://www.windowsphone.c...27-4e3d-a0f1-919d4b599a11

• densoN
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:47:
[...]

Beroepshalve ben ik bezig met een lopend onderzoek over het beheren van mobiele devices.
Voor kleinere en grotere organisaties. Naast Exchange horen hier ook MDM's bij.

Eén van de MDM's is Airwatch. Hiervan is een Agent te downloaden in de WP7 Marketplace
http://www.windowsphone.c...27-4e3d-a0f1-919d4b599a11
Hoi sake, dat is toevallig, zelf heb ik vorige week namelijk een AirWatch trial aangevraagd. Echter las ik op internet dat AirWatch binnen het WP7 platform maar erg beperkte features had zoals (password policy, remove whipe en device tracking). Kan jij me al vertellen of de volgende zaken binnen WP7 mogelijk zijn:
  • business en personal apps scheiden (business apps draaien sandboxed)
  • remote pushen van apps en exchange configuratie
  • data usage logging
  • apps blacklisten
  • remote removen
  • remote exchange whipen (dus personal data blijft bewaart)
  • remote pushen van telefoon settings
  • toestellen voorzien van 'standaard config profiles'
  • multi-message sturen naar alle apparaten

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:52:
Ik weet niet of iemand van jullie ook enigszins bezig is (geweest) met MDM i.c.m. WP7. Ik ben me hier namelijk onlangs pas in gaan verdiepen en ben zeer teleurgesteld over het feit dat Microsoft ervoor kiest om de enterprise markt volledig te passeren op het gebied van MDM. Nu lees ik zojuist het onderstaande bericht en vraag ik me sterk af of Microsoft uberhaubt nog WP7 gaat voorzien van MDM API's of dat ze deze functionaliteiten bewaren voor WP8. Jullie enig idee? Ik kan er ook echt niet met mijn verstand bij waarom ze niet op z'n minst security policies beschikbaar hadden kunnen stellen.

[...]

@nils.kuijpers

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Is heel simpel, je kunt niet alles tegelijk doen, en de groei in marketshare zit um bij de consument en niet in de enterprise markt. Dat betekend dus niet dat de enterprise markt niet belangrijk is maar de focus lag vooral bij de consument, er zitten zeer veel mooie enterprise features in, beste mail client die er is. (dus goede exchange ondersteuning, helaas niet alle policies). office 365 integratie, office documenten bekijken en aanpassen, lync2010 client etc.

• Matthijs Hoekstra
densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:09:
[...]

Hoi sake, dat is toevallig, zelf heb ik vorige week namelijk een AirWatch trial aangevraagd. Echter las ik op internet dat AirWatch binnen het WP7 platform maar erg beperkte features had zoals (password policy, remove whipe en device tracking). Kan jij me al vertellen of de volgende zaken binnen WP7 mogelijk zijn:
  • data usage logging
  • apps blacklisten
  • remote removen
nee kan niet. er worden nu alleen een reeks exchange policies ondersteund (pincode, remote wipe bij zo vaak verkeerd invoeren etc, dat soort dingen)

• densoN
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:10:
[...]

Is heel simpel, je kunt niet alles tegelijk doen, en de groei in marketshare zit um bij de consument en niet in de enterprise markt. Dat betekend dus niet dat de enterprise markt niet belangrijk is maar de focus lag vooral bij de consument, er zitten zeer veel mooie enterprise features in, beste mail client die er is. (dus goede exchange ondersteuning, helaas niet alle policies). office 365 integratie, office documenten bekijken en aanpassen, lync2010 client etc.
Ik ben het helemaal met je eens dat ze absoluut goed bezig zijn met overige microsoft product integraties en de mailclient is absoluut fijn in gebruik (hoewel de agenda wel een leuker uiterlijk had mogen hebben), maar een beetje enterprise moet toch op z'n minst de data kunnen versleutelen (om maar iets te noemen). En als je naar WM6.5 kijkt nam je ook het minder gelikte en snelle OS voor lief waarvoor je een heerlijke uitgebreide 'zakcomputer' met ontelbare mogelijkheden voor terug kreeg. Nu had ik niet verwacht dat deze 'voor de enterprise wereld' belangrijke features gewoon worden weggelaten, niet uitgesteld, maar weggelaten. Dat verbaast me toch echt.

Verwijderd

densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:09:
[...]
Hoi Sake, dat is toevallig, zelf heb ik vorige week namelijk een AirWatch trial aangevraagd. Echter las ik op internet dat AirWatch binnen het WP7 platform maar erg beperkte features had zoals (password policy, remove whipe en device tracking). Kan jij me al vertellen of de volgende zaken binnen WP7 mogelijk zijn:
  • data usage logging
  • apps blacklisten
  • remote removen
Matthijs heeft feitelijk al geantwoord.

Ik had al een trial aangevraagd, maar we (bedrijf en AirWatch) zijn nog bezig met een partner verhaal.
De test met een trial off premise omgeving met AirWatch moet nog plaats vinden.

• Matthijs Hoekstra
densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:16:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat ze absoluut goed bezig zijn met overige microsoft product integraties en de mailclient is absoluut fijn in gebruik (hoewel de agenda wel een leuker uiterlijk had mogen hebben), maar een beetje enterprise moet toch op z'n minst de data kunnen versleutelen (om maar iets te noemen). En als je naar WM6.5 kijkt nam je ook het minder gelikte en snelle OS voor lief waarvoor je een heerlijke uitgebreide 'zakcomputer' met ontelbare mogelijkheden voor terug kreeg. Nu had ik niet verwacht dat deze 'voor de enterprise wereld' belangrijke features gewoon worden weggelaten, niet uitgesteld, maar weggelaten. Dat verbaast me toch echt.
Tsja, zoals al gezegd, alle features moesten weer opnieuw gebouwd worden, als je marktaandeel wilt veroveren kies je voor de markt waar je het meeste kunt halen, miljoenen consumenten (die tegenwoordig steeds meer bepalen welk device ze ook voor het werk willen gebruiken)
en het argument je wilt gewoon data kunnen versleuten is een discussie die je prima kunt hebben. Waarom wil je 'gewoon' data kunnen versleutelen? Knappe jongen die de data bij WP7 van het device kan halen. Er wordt bij de meeste toestellen onboard flash memory gebruikt. Er zijn geen verwisselbare geheugenkaartjes (zoals bij wm65) wel zo was.

Android ondersteund wel die exchange policy maar heeft in het verleden (net als iphone trouwens) wel meer aangegeven dat het werd ondersteund via de mail sync maar dan was het stiekum niet zo. Dus een security discussie is erg interessant tov blinde lijst met policies overnemen en encryptie is daar 1 verplichte van. We hebben deze discussie bij veel bedrijven gehad en er zijn er genoeg die wp7 ondertussen toestaan op hun exchange omgeving (inclusief banken)

• densoN
Laten we eerlijk zijn, jij gaat mij niet vertellen dat er geen zero-days zijn in een OS wat net uit zijn kinderschoenen is gestapt. Dat banken ook op WP7 overstappen kan ik wel begrijpen, zij zullen vast wel ontwikkelaars in huis hebben die in staat zijn om maatwerk applicaties te ontwikkelen voor de WP7. Jammer dat ze als laatste in de nieuwe generatie mobiele OS'en stappen en op zakelijk gebied nog achter weten te liggen op hun concurrenten, maar ik zal erover ophouden, wetend dat WP8 wel zal gaan babbelen met MDM en zal zijn voorzien van dezelfde kernel en UI als Win8 :9~ _/-\o_

• Matthijs Hoekstra
densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:03:
Laten we eerlijk zijn, jij gaat mij niet vertellen dat er geen zero-days zijn in een OS wat net uit zijn kinderschoenen is gestapt. Dat banken ook op WP7 overstappen kan ik wel begrijpen, zij zullen vast wel ontwikkelaars in huis hebben die in staat zijn om maatwerk applicaties te ontwikkelen voor de WP7. Jammer dat ze als laatste in de nieuwe generatie mobiele OS'en stappen en op zakelijk gebied nog achter weten te liggen op hun concurrenten, maar ik zal erover ophouden, wetend dat WP8 wel zal gaan babbelen met MDM en zal zijn voorzien van dezelfde kernel en UI als Win8 :9~ _/-\o_
wat heeft zero day in het OS nu te maken met device encryptie?

En wat bedoel je met banken die in huis ontwikkelaars hebben om maatwerk te ontwikkelen voor wp7?

Sorry, maar snap je reactie echt niet?

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
TMC schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:42:
[...]
Ik denk dat de gedachte is dat men wilt dat je altijd met minimaal 1 account je contacten synchroniseert. Mag ik je vragen waarom je je contacten niet wil synchroniseren met je primaire Live-account?

Ik zelf heb Gmail en maak geen gebruik van Hotmail. Ik heb gewoon een Windows Live ID op mijn Gmail aangemaakt en daarmee gesynct. Aangezien ik dus geen Hotmail heb, zijn er ook geen contacten om mee te synchroniseren. Daarna Gmail apart ingesteld via Exchange en voilá, ik sync enkel contacten met Gmail.

Zolang je dus een account hebt met Exchange-ondersteuning is er geen enkel probleem.
Ik wil mijn contacten niet synchroniseren met mijn primaire Live-account omdat ik mijn telefooncontacten niet op het Live account wil hebben. Ze hoeven wat mij betreft alleen op de telefoon te staan.
Verder is mijn primaire Live account momenteel een oud hotmail account waar aardig wat oude msn contacten in staan, die nu allemaal vrolijk in mijn contacten lijst staan op de telefoon.
Ik kan dit laatste natuurlijk oplossen door een apart Live account aan te maken speciaal voor de telefoon, maar dat maakt het allemaal wel vrij omslachtig.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
nils.kuijpers schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:45:
Krijgt iemand het voor elkaar om de WP7 browser inloggegevens (username/wachtwoord) te laten onthouden?
Hier geen problemen mee. Je zet het vinkje "onthouden" oid dergelijks wel aan?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• densoN
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:12:
[...]

wat heeft zero day in het OS nu te maken met device encryptie?
als iemand binnen kan komen op het apparaat (zero-day exploit), dan lijkt het me vanzelfsprekend dat hij ook data zoals een kopie van de mailbox kan stelen.
En wat bedoel je met banken die in huis ontwikkelaars hebben om maatwerk te ontwikkelen voor wp7?
Daar bedoel ik mee dat wanneer ze op hun toestel bedrijfsgevoelige informatie direct moeten kunnen inzien, dat ze daar een eigen app voor maken met encrypte tunnels tussen client en host.

Maakt niet uit, ik licht het graag toe.

[ Voor 9% gewijzigd door densoN op 29-12-2011 23:02 ]

densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:00:
[...]als iemand binnen kan komen op het apparaat (zero-day exploit), dan lijkt het me vanzelfsprekend dat hij ook data zoals een kopie van de mailbox kan stelen.[...]
Lijkt me ook aannemelijk dat er dan ook een bug in de encryptie kan zitten en dat ze deze kunnen omzeilen :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb zelf een iPhone prive, en ik was echt helemaal iPhone fan, om het zo maar even te noemen.Maar nu werk ik sinds een paar maanden voor een Microsoft Partner, en bij ons hebben we allemaal een Windows Phone 7 Device gekregen van de zaak. Ik moet zeggen dat ik nu prive ook aan het twijfelen ben om over te stappen op Windows Phone 7, en bijvoorbeeld voor de Nokia Lumnia te gaan. Omdat ik het nog fijner vindt dan de iPhone eigenlijk, het is gewoon een enorme schot in de roos volgens mij Windows Phone 7. En nu helemaal nu de Lync Client er is, daar wordt ik echt zo blij van!!
Zo kan het ook gaan, dat als je bedrijven weet te binden die hun medewerkers allemaal voorzien van Windows Phone 7 als corporate standaard, dat ze wellicht ook prive over stappen op Windows Phone 7. Een kleine kantekening, wat ik wel merk is dat de maps van WP7 er soms zo enorm naast zit qua locatie als ik ergens ben, daar kan zeker nog wat verbeterd worden denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 29-12-2011 23:39 ]

• Matthijs Hoekstra
densoN schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:00:
[...]

als iemand binnen kan komen op het apparaat (zero-day exploit), dan lijkt het me vanzelfsprekend dat hij ook data zoals een kopie van de mailbox kan stelen.

[...]

Daar bedoel ik mee dat wanneer ze op hun toestel bedrijfsgevoelige informatie direct moeten kunnen inzien, dat ze daar een eigen app voor maken met encrypte tunnels tussen client en host.

Maakt niet uit, ik licht het graag toe.
Ah ok, beide zijn niet relevant. Als je zero day exploit hebt doet device encryptie er niet toe, daar is het niet voor bedoeld dat scenario (gaat om, als je het toestel steelt/kwijtraakt hoe makkelijk het is om aan de data te komen die in het geheugen staat. (das op wp7 zonder encryptie ook erg moeilijk.)
btw, data encrypted opslaan in Isolated storage kan trouwens wel prima, zijn al API's voor in de SDK.

en 2e scenario is ook niet echt relvant, als je bedrijfsinfo wilt inzien zul je die via internet moeten publiseren. SSl kan gebruikt worden maar NTLM vanuit de SDK's al niet, zoals gezegd, enterprise heeft op dit moment niet de main focus (op deze gebieden dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 29-12-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Icloud op WP7? Ik ben nu nog Iphone/mac/icloud gebruiker. Het werkt allemaal prima met mijn agenda, mail etc qua synchronisatie. Ik wil echter heel graag Windows Phone 7 na jaren Iphone.

Windows Live is voor mij geen optie, omdat de agenda alleen via de browser gebruikt kan worden en niet in Ical ingesteld kan worden. Volgens mij is Gmail een redelijk alternatief, alleen gebruik ik dat liever niet om persoonlijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reb87 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:51:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Icloud op WP7? Ik ben nu nog Iphone/mac/icloud gebruiker. Het werkt allemaal prima met mijn agenda, mail etc qua synchronisatie. Ik wil echter heel graag Windows Phone 7 na jaren Iphone.

Windows Live is voor mij geen optie, omdat de agenda alleen via de browser gebruikt kan worden en niet in Ical ingesteld kan worden. Volgens mij is Gmail een redelijk alternatief, alleen gebruik ik dat liever niet om persoonlijke redenen.
iCloud ga je niet op je WP7-device krijgen (mail misschien nog wel). Maar agenda en contacten niet. Ik gebruik hiervoor Google. Werkt perfect met iCal en Adresboek op mijn Mac. En synchroniseert ook op mijn iPad.
Verder heb ik een ook een exchange account van mijn school waarmee ik die agenda apart houdt.

Waarom wil je eigenlijk Google niet gebruiken? Er zijn weinig alternatieven om een goede synchronisatie te hebben tussen Mac en WP7. Ofwel Google, ofwel Exchange. Google is gratis, exchange niet. (en Windows Live is inderdaad slecht hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
iCloud ga je niet op je WP7-device krijgen (mail misschien nog wel). Maar agenda en contacten niet. Ik gebruik hiervoor Google. Werkt perfect met iCal en Adresboek op mijn Mac. En synchroniseert ook op mijn iPad.
Verder heb ik een ook een exchange account van mijn school waarmee ik die agenda apart houdt.

Waarom wil je eigenlijk Google niet gebruiken? Er zijn weinig alternatieven om een goede synchronisatie te hebben tussen Mac en WP7. Ofwel Google, ofwel Exchange. Google is gratis, exchange niet. (en Windows Live is inderdaad slecht hiervoor)
Mag ik vragen wat er zo speciaal is aan icloud? Is het niet mogelijk om live account te gebruiken (skydrive account zit daarbij) en dat te configueren op je outlook? Ik heb dat zelf tijdelijk gedaan om mijn contacten en agenda punten over te zetten naar mijn eigen exchange omgeving en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
vali schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:28:
[...]

Mag ik vragen wat er zo speciaal is aan icloud? Is het niet mogelijk om live account te gebruiken (skydrive account zit daarbij) en dat te configueren op je outlook? Ik heb dat zelf tijdelijk gedaan om mijn contacten en agenda punten over te zetten naar mijn eigen exchange omgeving en dat ging prima.
offtopic:
iCloud maakt eigenlijk een backup van je hele telefoon naar de cloud (Foto's, Video's, Muziek, Agenda, E-mail, Contactgegevens, Apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Dat is inderdaad ook iets wat mist bij WP7, een backup-mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:34:
[...]
offtopic:
iCloud maakt eigenlijk een backup van je hele telefoon naar de cloud (Foto's, Video's, Muziek, Agenda, E-mail, Contactgegevens, Apps)
Afgezien van apps doet WP7 dit natuurlijk ook, alleen houd WP7 het wel allemaal apart bij elk e-mail account (behalve de contacten :P) en op skydrive. Wat dat betreft is iCloud en Live+Skydrive hetzelfde en is het meer een decentraal vs centraal discussie dan wat precies de mogelijkheden zijn. Overigens zie ik het nut niet in van complete apps backuppen (wel de isolated storage).
Overigens ondersteund Live Calendar wel degelijk ical. In hoeverre ze het hele protocol ondersteunen weet ik niet, maar het is iig genoeg om je calendar eenvoudig te kunnen exporteren en importeren naar google calendar. Dus dat zit denk ik wel goed tegenwoordig.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 31-12-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 07:54:
[...]
Afgezien van apps doet WP7 dit natuurlijk ook, alleen houd WP7 het wel allemaal apart bij elk e-mail account (behalve de contacten :P) en op skydrive. Wat dat betreft is iCloud en Live+Skydrive hetzelfde en is het meer een decentraal vs centraal discussie dan wat precies de mogelijkheden zijn. Overigens zie ik het nut niet in van complete apps backuppen (wel de isolated storage).
Media worden echter alleen gebackupped naar je PC met Zune en (nog) niet naar de Live Skydrive. Er is wel synchronisatie naar je skydrive van gemaakte foto's maar dat is niet in het originele fomaat zoals bij je de Zune pc software wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:02:
[...]Media worden echter alleen gebackupped naar je PC met Zune en (nog) niet naar de Live Skydrive. Er is wel synchronisatie naar je skydrive van gemaakte foto's maar dat is niet in het originele fomaat zoals bij je de Zune pc software wel het geval is.
True, dat van die foto's was ik weer vergeten. Wireless sync is dan ook weer een mooie oplossing dat je toch een beetje dat iCloud gevoel krijgt zonder dat je meteen 500mb verhoging van het datalimiet mag aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Caelorum schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 07:54:
[...]

Overigens zie ik het nut niet in van complete apps backuppen (wel de isolated storage).
Ik wel. Bij iOS maakt je eigenlijk gewoon een complete image van je telefoon. Is er iets met je telefoon, dan herstel je hem, backup terugzetten, en alles is in exact dezelfde staat als voordat je telefoon geleegd werd. Elke instelling die je maar kan bedenken. Koop je een nieuwe iPhone? Even de reservekopie terugzetetn en hopsakee, ready to go. Enorm handig, dit biedt echt wel een grote meerwaarde. Al je sms'jes, Whatsapp-berichten, savegames van spelletjes, noem het maar op, die worden allemaal bewaard.

Bij WP7 heb je enkel de SkyDrive-ondersteuning en Exchange-synchronisatie. Nou, joepie. Komt imo niet in de buurt van iCloud.

Ik snap MS gewoon niet zo goed. Ze hebben een mooi OS dat goed en snel werkt, maar qua qua basisfunctionaliteit nog flink achterloopt op de concurrentie. En dan willen ze pas eind 2012 met de volgende grote update komen. Bizar hoor. Ze moeten elk half jaar een grote update uitbrengen, anders kom je er nooit en blijf je achter de feiten aan lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 31-12-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:13:
[...]
Bij iOS maakt je eigenlijk gewoon een complete image van je telefoon
De realiteti is echter dat geen 5% van de android gebruikers dat ook werkelijk doet. Het is dus niet zo'n hot item als jij misschien wel denkt.
Bij WP7 heb je enkel de SkyDrive-ondersteuning en Exchange-synchronisatie. Nou, joepie. Komt imo niet in de buurt van iCloud.
Bij WP7 staan al je media files gewoon ook op je PC en je mail en calender in de cloud.
Daarnaast heb een volledige nieuwe backup na elke update (tot nu toe 4 keer in 9 maanden voor mij) waarin wel je al je settings en dergelijke worden meegebackuppped.

Ik de praktijk hebben Windows Phone 7 gebruikers die regelmatig updates krijgen voor hun telefoons en daarmee ook telekens weer een vernieuwde backup dus veel vaker een backup beschikbaar dan Android gebruikers die zelden of nooit backup maken.

Ik snap juist Google met Android niet zo goed. Ze hebben gefragmenteerd OS dat te langzaam loopt en te vaak crashed maar doen niks aan verplichte updates (met bijbehorende backups) zodat hun gebruikers vaak op verouderde software zitten en totaal geen backups hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:51:
[quote]MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:13:
[...]
[quote]
De realiteti is echter dat geen 5% van de android gebruikers dat ook werkelijk doet. Het is dus niet zo'n hot item als jij misschien wel denkt.

[...]

Bij WP7 staan al je media files gewoon ook op je PC en je mail en calender in de cloud.
Daarnaast heb een volledige nieuwe backup na elke update (tot nu toe 4 keer in 9 maanden voor mij) waarin wel je al je settings en dergelijke worden meegebackuppped.

Ik de praktijk hebben Windows Phone 7 gebruikers die regelmatig updates krijgen voor hun telefoons en daarmee ook telekens weer een vernieuwde backup dus veel vaker een backup beschikbaar dan Android gebruikers die zelden of nooit backup maken.
Huh, ik had het over iOS, niet over Android :P .

Ik snap niet waarom de tekortkomingen van WP7 altijd zo gebagatelliseerd worden in dit topic. Het is toch overduidelijk dat het notificatiesysteem slecht/afwezig is, multitasking nog niet goed werkt, en de backup-mogelijkheden gering zijn. Als je een serieuze speler wilt zijn moet je gewoon zorgen dat de basisfunctionaliteit van je OS voldoende is, en dat is niet zo. Dat moet gewoon verbeterd worden om serieus mee te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 31-12-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:56:
[...]
Huh, ik had het over iOS, niet over Android :P .
Oh, sorry. Bij iOS krijg je maar 5GB iCloud opslag gratis had je er dan even bij moeten zeggen
Daar kun je dus geen volledige image backups mee maken van een 16 GB of 32 GB of 64 GB phone tenzij deze alleen maar vol staat met bij iTunes aangekochte muziek/video (want die telt niet mee in de 5 GB). Eigen muziek en video's die je naar je toestel kopieer kun je dus maar backuppen zolang het niet meer dan 5 GB is.
Dat red ik nu al niet eens. Laat staan dat ik een 32 of 64 GB toestel zou hebben.
iCloud backups zijn vooral handig voor mensen die al hun media content via iTunes hebben aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:07:
[...]

Oh, sorry. Bij iOS krijg je maar 5GB iCloud opslag gratis had je er dan even bij moeten zeggen
Daar kun je dus geen volledige image backups mee maken van een 16 GB of 32 GB of 64 GB phone tenzij deze alleen maar vol staat met bij iTunes aangekochte muziek/video (want die telt niet mee in de 5 GB). Eigen muziek en video's die je naar je toestel kopieer kun je dus maar backuppen zolang het niet meer dan 5 GB is.
Dat red ik nu al niet eens. Laat staan dat ik een 32 of 64 GB toestel zou hebben.
iCloud backups zijn vooral handig voor mensen die al hun media content via iTunes hebben aangekocht.
Je muziek staat op je computer, die hoef je niet te backuppen. Raar argument. Als je je WP7 telefoon onverhoopt moet resetten vanwege wat voor reden dan ook (wat mij wel een keer gebeurd is), dan ben je gewoon alles kwijt. Bij een update maakt Zune inderdaad een backup, maar dat is eenmalig.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 31-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:09:
[...]
Je muziek staat op je computer, die hoef je niet te backuppen. Raar argument.
Gek dat je dat zegt want eerder zei jij nog zelf:
Dat was dus niet juist?
Als je je WP7 telefoon onverhoopt moet resetten vanwege wat voor reden dan ook (wat mij wel een keer gebeurd is), dan ben je gewoon alles kwijt. Bij een update maakt Zune inderdaad een backup, maar dat is eenmalig.
Minder eenmalig dan je denkt. Updates komen frequent voor. Niet alleen bij grotere updates maar ook bij patches bijvoorbeeld toen de digitar certificaten werden ingetrokken kreeg ik een update en een backup. Mijn laatste herstelpunt is dan ook pas van 3 december en ik denk er het komende jaar wel een keer of 4 weer een nieuwe te krijgen.
Windows Phone gebruikers maken dus best vaak backups. Veel vaker dan jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:22:
[...]

Gek dat je dat zegt want eerder zei jij nog zelf:

[...]

Dat was dus niet juist?
Eigenlijk niet nee, het is echt puur de systeemdata die je zelf niet benaderen die gebackupt worden. Heel handig dus.
Minder eenmalig dan je denkt. Updates komen frequent voor. Bijvoorbeeld toen de digitar certificaten werden ingetrokken kreeg ik een update een een backup. Mijn laatste herstelpunt is dan ook pas van 3 december en ik denk er het komende jaar wel een keer of 4 weer een nieuwe te krijgen.
Windows Phone gebruikers maken dus best vaak backups. Veel vaker dan jij denkt.
Het probleem zit hem niet in de frequentie; het is heel goed dat er backups gemaakt worden bij updates. Je hebt er alleen zelf geen controle over. Als je besluit om wat voor reden dan ook een hard-reset te doen (zo kreeg ik bij mij een keer Whatsapp met geen mogelijkheid meer aan de praat), dan kan je er niet zelf voor kiezen om eerst even een backup te maken, just in case. Het lijkt me gewoon handig als MS je de mogelijkheid geeft om zelf een backup te maken te restoren wanneer je wilt.

WP7 is in de basis een mooi OS, maar functioneel gezien gewoon te beperkt in vergelijking met de concurrentie. Je kan mijn moeder bijv. echt niet wijsmaken dat WP7 een fantastisch OS is als ze niet eens kan zien of ze een nieuw Whatsapp-bericht heeft zonder haar telefoon te moeten unlocken. Als Apollo echt pas eind 2012 is, dan ben ik bang dat WP7 nooit een redelijk marktaandeel zal gaan behalen.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 31-12-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:27:
[...]
Eigenlijk niet nee, het is echt puur de systeemdata die je zelf niet benaderen die gebackupt worden. Heel handig dus.

[...]
WP7 is in de basis een mooi OS, maar functioneel gezien gewoon te beperkt in vergelijking met de concurrentie. Je kan mijn moeder bijv. echt niet wijsmaken dat WP7 een fantastisch OS is als ze niet eens kan zien of ze een nieuw Whatsapp-bericht heeft zonder haar telefoon te moeten unlocken. Als Apollo echt pas eind 2012 is, dan ben ik bang dat WP7 nooit een redelijk marktaandeel zal gaan behalen.
Je krijgt toch ook een notificatie geluid bij nieuw binnen gekomen bericht?

Van wat jij en ik van een OS willen, zal 95% worst zijn. We zijn kritische gebruikers en willen functionaliteiten waarbij velen niet eens de mogelijkheden weten van nu al bestaande functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:34:
[...]Je krijgt toch ook een notificatie geluid bij nieuw binnen gekomen bericht?[...]
Alleen een geluid is soms niet genoeg. Soms ben je even niet bij je telefoon of komt er ineens een trein langs.
Zelf vind ik dat de notificaties ook ergens bereikbaar moeten blijven zodat ik ze kan lezen waneer ik dat wil en niet in die 5 sec nadat ik ze binnenkrijg. Dat komt gewoon soms niet uit en soms merk ik pas na 3 uur dat ik een whatsapp berichtje heb gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Vanacht nog maar eens moeten vaststellen dat Windows Phone 7 echt niet mee is wat basis functionaliteit.

Een SMS'je doorsturen naar iemand zit er niet in... dus dan maar het leuke nieuwjaarsberichtje via Copy & Paste naar een waslijst contacten verzonden. Wat blijkt nu, WP7 heeft hiervan MMS'jes gemaakt !

Ik heb tot op heden ook nog een aantal SMS'jes niet ontvangen (terwijl andere mensen in dezelfde kamer met dezelfde provider ze wel ontvangen) wat ik zeer bizar vind ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20
r2504 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:44:
Vanacht nog maar eens moeten vaststellen dat Windows Phone 7 echt niet mee is wat basis functionaliteit.

Een SMS'je doorsturen naar iemand zit er niet in... dus dan maar het leuke nieuwjaarsberichtje via Copy & Paste naar een waslijst contacten verzonden. Wat blijkt nu, WP7 heeft hiervan MMS'jes gemaakt !

Ik heb tot op heden ook nog een aantal SMS'jes niet ontvangen (terwijl andere mensen in dezelfde kamer met dezelfde provider ze wel ontvangen) wat ik zeer bizar vind ???
gewoon je vinger op het smsje drukken en uit het menu "doorsturen" selecteren?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Lekker kortzichtig om dit toe te wijten aan je telefoon. Grote kans dat dit natuurlijk aan het netwerk ligt. Dat andere mensen wel smsjes ontvangen zegt niks, als het overbelast is dan is het gewoon een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

Als je WP7 zo kut vind, waarom gebruik je het dan nog?

Overigens kan je prima een SMS doorsturen. Doe maar eens een long-press op een bericht, dan krijg je menu met daarin een "forward" optie. Als je dan een group maakt met iedereen naar wie je hem wilt sturen erin, en je typt die in bij het "To" veld ben je er ook.

Vannacht moeten constateren dat WP7 (en de Lumia) awesome is. Gisteren om 14 uur vertrokken met een volle batterij op power saver. Muziek geluisterd in de trein, Bing Maps naar mijn bestemming en weer terug naar het station, bellen, sms'en, facebook checken, beetje googlen naar adressen, en nog heb ik hem pas een uur geleden aan de lader hoeven leggen. Gebruik de notifications van de Me tile om een overzichtje te krijgen van facebook updates mbt mij, werkt prima (gebruik geen whatsapp).

Vergeet niet dat niet iedereen hetzelfde belangrijk vind als jij. Vergeet ook niet dat MS al eens een mobiel OS heeft gemaakt, waarin ze zoveel mogelijk features in hebben zitten proppen en hoe dat is afgelopen. Dingen goed doen - zodat iedereen en zijn oma ze kan gebruiken - kost nou eenmaal tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 01-01-2012 18:31 . Reden: toon ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:34:
[...]

Je krijgt toch ook een notificatie geluid bij nieuw binnen gekomen bericht?
Ja, dus? Ik wil geen geluidjes. Ik wil een overzicht van mijn (gemiste) notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik moet wel bekennen dat ik heb gemerkt dat die, toen ik een sms vrijdag naar 5 mensen stuurde hij er mmsjes van heeft gemaakt. Heel leuk natuurlijk maar die zijn niet echt binnen de bundel ofzo...

Verder nog steeds prima ervaringen met het OS!

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Een SMS'je doorsturen naar iemand zit er niet in... dus dan maar het leuke nieuwjaarsberichtje via Copy & Paste naar een waslijst contacten verzonden. Wat blijkt nu, WP7 heeft hiervan MMS'jes gemaakt ![...]
Group Messages on Windows Phone uses MMS by default [ Warning ] <-- met een 'fix'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05-2018
Ik gebruik nu een aantal weken WP7 en ben zeer tevreden.

Ik kwam er van de week alleen achter dat het nieuwsoverzicht in de People Hub bij mij niet volledig is.
Van een aantal vrienden komen kennelijk niet alle posts in de people hub terecht terwijl ik die bijvoorbeeld wel in de facebook app kan zien. Daarbij komen een aantal recent toegevoegde facebook vrienden ook niet in mijn contacten lijst te staan (ik heb facebook niet weggefilterd of zo).
Ik heb mijn facebook account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dit gaf echter geen resultaat.

Zijn er mensen bij die dit probleem herkennen (en eventueel hebben opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Wat mij niet lukt is om meerdere geadresseerden in een sms te stoppen. krijg dan altijd een foutmelding terug. Enige oplossing lijkt naar iedereen apart een smsje te sturen.

iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
_Rene_ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:36:
Wat mij niet lukt is om meerdere geadresseerden in een sms te stoppen. krijg dan altijd een foutmelding terug. Enige oplossing lijkt naar iedereen apart een smsje te sturen.

Goh ik heb dit ook, wou eentje naar 13 man sturen, maar dat faalde altijd.
Ik heb erwel met 2, 3 personen kunnen sturen.
dat smsje openen, op de tekst drukken en forward naar een paar andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

makkie ;) schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:35:
Kleine tip. WP7 gebruiken als USB-Massstorage: http://compixels.com/1151...-wp7-phone-into-usb-drive

Getest met mijn Lumia 800 en het werkt.
heb jij (of iemand anders) nog de installer hiervan?
de download link is dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Bedankt voor de tip... vermoedelijk was dat de oorzaak. Ondertussen blijven mensen me contacteren met de vraag wat dat MMS gedoe is en waarom ze dat moeten inschakelen.
heb jij (of iemand anders) nog de installer hiervan?
Dit is gewoon een aanpassing in je register... dergelijke dingen doe je dus best niet via dergelijke programma's (wie weet wat er nog allemaal in zit). Welke settings het zijn kan je eenvoudig vinden voor even te Google'n op "windows phone mass storage"... links genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
_Rene_ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:36:

BitchCrew schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:46:
[...]

Goh ik heb dit ook, wou eentje naar 13 man sturen, maar dat faalde altijd.
Ik heb erwel met 2, 3 personen kunnen sturen.
dat smsje openen, op de tekst drukken en forward naar een paar andere ;)
Group maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

r2504 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:09:

Dit is gewoon een aanpassing in je register... dergelijke dingen doe je dus best niet via dergelijke programma's (wie weet wat er nog allemaal in zit). Welke settings het zijn kan je eenvoudig vinden voor even te Google'n op "windows phone mass storage"... links genoeg.
http://withwindows.com/us...-7-as-portable-usb-drive/

[ Voor 17% gewijzigd door makkie ;) op 02-01-2012 13:51 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerlijk gezecht niet echt te spreken over het hele wp7 os. Het is gewoon nog niet volwassen. Het voelt half afgewerkt aan. Ben blij dat ik dit toestel niet heb gekocht. Maargoed dat ga ik niet tegen mijn vriendin zeggen. anders heb ik een maand geen ... meer :Y) Blijf lekker bij mijn android. Maar laten we hopen dat MS wp7 vlug wat meer eyecandy gaat geven. dit is echt te triest voor woorden anno 2012

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
iCONiAN_RK schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:30:
Ik kwam er van de week alleen achter dat het nieuwsoverzicht in de People Hub bij mij niet volledig is.
Van een aantal vrienden komen kennelijk niet alle posts in de people hub terecht terwijl ik die bijvoorbeeld wel in de facebook app kan zien. Daarbij komen een aantal recent toegevoegde facebook vrienden ook niet in mijn contacten lijst te staan (ik heb facebook niet weggefilterd of zo).
Ik heb mijn facebook account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dit gaf echter geen resultaat.

Zijn er mensen bij die dit probleem herkennen (en eventueel hebben opgelost)?
even mezelf quoten, want heb kennelijk niet goed genoeg gezocht voor ik me post plaatste:

hier de oplossing voor als andere mensen het zelfde hebben:

http://support.microsoft.com/kb/2494045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
58 stuks in één keer op oudjaarsdag, gelukkig géén restrictie aan het aantal geadresseerden zoals in WM... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:51:
Ik ben eerlijk gezecht niet echt te spreken over het hele wp7 os. Het is gewoon nog niet volwassen. Het voelt half afgewerkt aan. Ben blij dat ik dit toestel niet heb gekocht. Maargoed dat ga ik niet tegen mijn vriendin zeggen. anders heb ik een maand geen ... meer :Y) Blijf lekker bij mijn android. Maar laten we hopen dat MS wp7 vlug wat meer eyecandy gaat geven. dit is echt te triest voor woorden anno 2012
Welke eyecandy zou je willen hebben? Qua gebruik vind ik WP7 stuk beter dan Android werken, nadeel dat WP7 nog aardig wat dingen mist die Android al heeft (goed werkende Youtube app, Whatsapp, standaard tethering/usb-device, remote control, etc).

Android wint het handsdown met programma-lijst, WP7 gooit het in 1 lange lijst alfabetisch, Android kan je dit per tab instellen. Andere kant kan ik vanuit het hoofdscherm van WP7 weer veel sneller naar veelgebruikte opties dan bij Android.

Zo zijn er nog wat kleine irritaties (geen nummer direct bij bellen opslaan of vanuit email), maar 'te triest voor woorden anno 2012', absoluut niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
SinergyX schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Welke eyecandy zou je willen hebben? Qua gebruik vind ik WP7 stuk beter dan Android werken, nadeel dat WP7 nog aardig wat dingen mist die Android al heeft (goed werkende Youtube app, Whatsapp, standaard tethering/usb-device, remote control, etc).

Android wint het handsdown met programma-lijst, WP7 gooit het in 1 lange lijst alfabetisch, Android kan je dit per tab instellen. Andere kant kan ik vanuit het hoofdscherm van WP7 weer veel sneller naar veelgebruikte opties dan bij Android.

Zo zijn er nog wat kleine irritaties (geen nummer direct bij bellen opslaan of vanuit email), maar 'te triest voor woorden anno 2012', absoluut niet.
Jij hebt metrotube nog niet ontdekt volgens mij. Ik weet niet of die nog in de market staat maar die ownt elk bestaande youtube app voor elk bestaand platform... wat een app!

Telefoonnummers in een mail herkend hij bij mij trouwens wel als nummers, als ik erop klik kan ik kiezen voor opslaan of bellen. Vanuit de browser werkt dit inderdaad niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 02-01-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
Devian schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Jij hebt metrotube nog niet ontdekt volgens mij. Ik weet niet of die nog in de market staat maar die ownt elk bestaande youtube app voor elk bestaand platform... wat een app!
Metro Tube is inderdaad geweldig, alleen wel beschamend dat je er een euro voor moet betalen en niet standaard in het OS is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
iCONiAN_RK schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Metro Tube is inderdaad geweldig, alleen wel beschamend dat je er een euro voor moet betalen en niet standaard in het OS is opgenomen.
De app is ook gratis hoor. De betaalde versie is alleen voor support voor de ontwikkelaars. De gratis versie is ook onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Het jaar is ook net een dag oud! Heb afgelopen week de lumia 800 besteld. Ontvang hem morgen/overmorgen heb er hoge verwachtingen van.

Heb gisteravond al de zune software geïnstalleerd, daar ben ik al helemaal lyrisch over, wat een verademing t.o.v. itunes is dat zeg.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

[...]

nadeel dat WP7 nog aardig wat dingen mist die Android al heeft (goed werkende Youtube app, Whatsapp, standaard tethering/usb-device, remote control, etc).
Youtube app: metrotube idd (jammer dat die uit de market gehaald wordt)
Whatsapp: beschikbaar
Tethering: standaard mogelijk

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je somt zelf al een aantal tekortkomingen op. Ik weet ook dat dit nog moet groeien. WP7 is dan ook nog niet te verglijken met android. Ik zoek me rot om WP7 naar mijn hand te configureren.

Die metro tiles mogen van mij wel een beetje een 3D look krijgen. Metro ziet er uit als retro :)

Maar brrr wat wat heb ik respect voor de pioniers onder jullie..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Inmiddels bijna een jaar in het bezit van WP7 (inmiddels mango uiteraard) en begin steeds minder enthousiast te worden. Basic zaken lijken steeds meer problemen op te leveren.

- SMS-en naar een groep mensen, als er 1 fout telefoonnummer tussen staat krijg je gewoon massaal terug dat het sms-en mislukt is. Daarna lukt sms-en bij mij helemaal niet meer :( Reboot lijkt dit dan weer te verhelpen.
-Whatsapp voor WP is een lachertje. Totale mislukking, welke tevens niet naar behoren werkt. Het werkt nog steeds traag (1.5), mist de opties die de concurrentie wel heeft; de lijst met bewaarde informatie is te kort; downloaden van (ontvangen) items werkt soms niet (zonder enige reden);
- Hoe snel het app switchen, de interface en opstarten ook is (props for that!!), hoe traag is alles wat een verbinding nodig heeft. De nu-app laadt bijvoorbeeld sneller in de browser, dan op de telefoon. De tweakers-app identiek. Tevens hebben veel apps dezelfde opbouw (veredelde RSS readers), die hoogst-irritant is. Je leest 200 tekens, waarna je verwezen wordt naar de webpagina. Fuck die shit, ik maak wel een favoriet aan in IE. Dit soort ellende geeft mij nog meer het idee dat het OS nog te jong is en dat men het nog niet serieus neemt. Dergelijke apps worden uitgekotst op andere platforms.
- Eindelijk is de marketplace aangepakt, het ding was tot een aantal maanden geleden zo bagger traag, dat ik niet eens normaal kon browsen door de marketplace. Een kleine en broodnodige aanpassing, die veel te lang op zich heeft laten wachten. Dergelijke nodige aanpassingen behoor je snel door te voeren, zeker als het een bron van inkomsten is. Blijkbaar is MS nog altijd even traag als vroeger....
- 3rd-party apps; het lijkt alsof ik mijn punt herhaal, maar de groei is er gewoonweg niet. De 3rd-party apps die er zijn, zijn 9 van de 10x niet-officiële versies van perfect draaiende apps op andere platforms. Het komt heel erg amateuristisch / goedkoop over.
- Lijst met apps, leuk bedacht om het in alfa-volgorde te zetten, maar het is zoooooo onoverzichtelijk. Natuurlijk helpt de zoek-knop en de letters om te springen, maar dit kan beter (dat hebben iOS en Android allang bewezen);
- Tenslotte begin ik mij meer en meer te irriteren aan vaste keuzes die MS voor mij heeft gemaakt. Spelletjes komen in een Xbox Live map, maar ik heb geen rechten of mogelijkheden om zelf mapjes te maken, eigen sorteringen toe te passen etc.

Ow.. en metrotube gaat binnenkort verdwijnen. Is er eindelijk een goede app, verdwijnt hij..... zucht!

=============================================================
Hoewel ik het een geweldig OS vind, lijkt WP7 maar niet te gaan bloeien. Het is veel te laat met apps en de groei is te minimaal. Teleurgesteld? Ja, zo kan je het wel noemen.
Het aantal Nederlandse apps is gewoonweg zielig, waardoor ik steeds weer met een schuin oog terug kijk naar mijn iPhone / Android telefoon.
Ik zou graag willen dat WP7 / WP8 een succes gaat worden, maar zie nu echt niet in hoe dit gerealiseerd kan worden.
Kortom, over enkele maanden ga ik helaas weer terug naar iOS of Android. Ik heb het een kans gegeven, maar naast het geweldige OS / interface is er gewoonweg nog teveel mis.

[ Voor 4% gewijzigd door koekiemonster op 02-01-2012 14:23 ]

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:19:
Inmiddels bijna een jaar in het bezit van WP7 (inmiddels mango uiteraard) en begin steeds minder enthousiast te worden. Basic zaken lijken steeds meer problemen op te leveren.

- SMS-en naar een groep mensen, als er 1 fout telefoonnummer tussen staat krijg je gewoon massaal terug dat het sms-en mislukt is. Daarna lukt sms-en bij mij helemaal niet meer :( Reboot lijkt dit dan weer te verhelpen.
-Whatsapp voor WP is een lachertje. Totale mislukking, welke tevens niet naar behoren werkt. Het werkt nog steeds traag (1.5), mist de opties die de concurrentie wel heeft; de lijst met bewaarde informatie is te kort; downloaden van (ontvangen) items werkt soms niet (zonder enige reden);
- Hoe snel het app switchen, de interface en opstarten ook is (props for that!!), hoe traag is alles wat een verbinding nodig heeft. De nu-app laadt bijvoorbeeld sneller in de browser, dan op de telefoon. De tweakers-app identiek. Tevens hebben veel apps dezelfde opbouw (veredelde RSS readers), die hoogst-irritant is. Je leest 200 tekens, waarna je verwezen wordt naar de webpagina. Fuck die shit, ik maak wel een favoriet aan in IE. Dit soort ellende geeft mij nog meer het idee dat het OS nog te jong is en dat men het nog niet serieus neemt. Dergelijke apps worden uitgekotst op andere platforms.
- Eindelijk is de marketplace aangepakt, het ding was tot een aantal maanden geleden zo bagger traag, dat ik niet eens normaal kon browsen door de marketplace. Een kleine en broodnodige aanpassing, die veel te lang op zich heeft laten wachten. Dergelijke nodige aanpassingen behoor je snel door te voeren, zeker als het een bron van inkomsten is. Blijkbaar is MS nog altijd even traag als vroeger....
- 3rd-party apps; het lijkt alsof ik mijn punt herhaal, maar de groei is er gewoonweg niet. De 3rd-party apps die er zijn, zijn 9 van de 10x niet-officiële versies van perfect draaiende apps op andere platforms. Het komt heel erg amateuristisch / goedkoop over.
- Lijst met apps, leuk bedacht om het in alfa-volgorde te zetten, maar het is zoooooo onoverzichtelijk. Natuurlijk helpt de zoek-knop en de letters om te springen, maar dit kan beter (dat hebben iOS en Android allang bewezen);
- Tenslotte begin ik mij meer en meer te irriteren aan vaste keuzes die MS voor mij heeft gemaakt. Spelletjes komen in een Xbox Live map, maar ik heb geen rechten of mogelijkheden om zelf mapjes te maken, eigen sorteringen toe te passen etc.

Hoewel ik het een geweldig OS vind, lijkt WP7 maar niet te gaan bloeien. Het is veel te laat met apps en de groei is te minimaal. Teleurgesteld? Ja, zo kan je het wel noemen.
Het aantal Nederlandse apps is gewoonweg zielig, waardoor ik steeds weer met een schuin oog terug kijk naar mijn iPhone / Android telefoon.
Ik zou graag willen dat WP7 / WP8 een succes gaat worden, maar zie nu echt niet in hoe dit gerealiseerd kan worden.
Kortom, over enkele maanden ga ik helaas weer terug naar iOS of Android. Ik heb het een kans gegeven, maar naast het geweldige OS / interface is er gewoonweg nog teveel mis.
Ik heb nu een week met zoon WP7 telefoon mogen spelen van mijn vriendin. Wat je verteld komt me bekend voor. hoop echt dat WP7 snel begind te bloeien zodat het vlowassen gaat worden. Tot nu toe vind ik WP7 ook een half afgewerkte telefoon OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nu-app laadt bijvoorbeeld sneller in de browser, dan op de telefoon.
Dat is niet zo gek omdat de NU app gewoon een simplistisch rommel app is die de volledige IE9 browsercomponent in de app inlaadt. Het is in feite gewoon een soort van dedicated browserapp voor nu.nl.

Er is al tientallen keren geklaagd over die matige nu.nl app die bovendien ook nog geen Mango update (dus geen fast app switching) heeft en ik zou het ook goed vinden als Microsoft Nederland er wel eens bij nu.nl over zo aankloppen. Ze gebruiken tenslotte die app vaak in reclamefoto's. Terwijl het 1 van de matigste apps is van de marketplace.
Ow.. en metrotube gaat binnenkort verdwijnen. Is er eindelijk een goede app, verdwijnt hij..... zucht!
Dat is omdat Google hun Youtube API's niet voor Windws Phone apps (en ook niet voor Blackberry apps) beschikbaar stelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
iCONiAN_RK schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:11:
[...]

MetroTube is geweldig inderdaad. Maar ik heb ergens gelezen dat per 1 januari alle You Tube apps uit de Marketplace gehaald zoudne worden. Ik kan hem in mijn Marketplace in ieder geval niet vinden. Misschien is 'ie nog ergens als sideload xap te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

r2504 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor de tip... vermoedelijk was dat de oorzaak. Ondertussen blijven mensen me contacteren met de vraag wat dat MMS gedoe is en waarom ze dat moeten inschakelen.

[...]

manueel!!!??! :o haha ja idd, zal het zo wel even doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik een app genaamd appflow en daar kan je gewoon zoeken op meest populair, 50 beste gratis, 50 beste betaald etcetc.

werkt veel relaxter dan marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik gebruik meestal gewoon de marketplace via de pc, lekker zoeken in de browser, en het installeren via de browser (pushen naar de telefoon) werkt ook heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Terecht punt, zelf nog niet tegengekomen, maar mijn nummers kloppen dan ook :+
Heeft weinig met het OS van doen; als je overigens in een conversatie naar boven scrolt en bij het begin aankomt laadt hij gewoon de oudere berichten.
Wederom; hyeeft geen zak te maken met het OS. VNU vind WP7 te jong en besteedt geen geld aan een officiële Tweakers App. Hierdoor kan een derde slechts een RSS reader maken. Zelfde verhaal bij de NU.nl App, Sanoma heeft geen zin om er geld in te steken. Dus, zeuren bij VNU of Sanoma hiervoor.
- Eindelijk is de marketplace aangepakt, het ding was tot een aantal maanden geleden zo bagger traag, dat ik niet eens normaal kon browsen door de marketplace. Een kleine en broodnodige aanpassing, die veel te lang op zich heeft laten wachten. Dergelijke nodige aanpassingen behoor je snel door te voeren, zeker als het een bron van inkomsten is. Blijkbaar is MS nog altijd even traag als vroeger...
Wat bij mij traag was is als je op de 'Buy/try" knop (wilt) klik(ken). De rest van de Marketplace is snel. Zelfs via 3G (provider issue)?
Kijk, dit had je over Tweakers of Nu.nl moeten zeggen, want dat is wat het zijn. Wat dit te maken heeft met het OS snap ik niet, want het is de keuze van de uitgever van bepaalde Apps om wel of niet Apps te maken. Tuurlijk is het een Kip-Ei verhaal; geen (goede) Apps -> geen mensen die telefoons met het OS kopen, maar daar is MS zich van bewust. MS heeft niet voor niks meegeholpen aan de initiële versies van Apps voor Facebook en Whatsapp... Overigens is het een beetje krom om een market van een paar jaar oud te vergelijken met eentje van nog geen jaar oud.

De kwaliteit van veel Apps in iOS en Android is ook om te huilen, en het gros zijn zoals je het zelf noemt veredelde RSS readers. Echter zijn er voor die OS-en voldoende goede alternatieven voorhanden, dát is het verschil. Dat komt vanzelf, zodra het OS groot genoeg is zullen bedrijven ook voor WP7 Apps laten ontwikkelen. Overigens gaat de groei van de Marketplace sneller dan bij Android, dus dat komt vast wel goed.
iOS en Android hebben bewezen dat hun manier beter past bij jouw persoonlijke smaak. Okay, leuk, maar waarom is dat een 'fout' van het OS? Niet alles is voor iedereen prettig; ik vind het persoonlijk wel prettig, maar, zoals ik al zei, da's persoonlijk. iOS heeft overigens heel lang bewezen dat de volgorde van installeren de beste was? Handig? Imho not...
Ik wil m'n spelletjes graag in m'n mail App hebben. En als het kan graag in het rood.

Serieus; ja, MS maakt keuze's voor je, net als Jobs dat doetdeed voor iOS. En die ook gemaakt worden voor Android (alleen kun je die weer makkelijk oplossen :P) Ik vind het logisch dat Games in m'n Game hub komen te staan, daar horen ze imho ook.
Bij Google gaan miepen; die hebben iets met hun API gedaan, niet alleen de MetroTube App is gerevoked...(oa HTC Youtube App ook) Jij mag geen vertrouwen in het OS hebben, Google heeft dat blijkbaar wel, ik kan me namelijk geen andere reden bedenken waarom ze dit beleid hanteren...

Ik gebruik zelf gewoon die van MS, zodat het gewoon in m'n browser werkt. Voldoet voor mij...
Nederlandse Apps kunnen koud twee maanden officieel gemaakt worden, erg gek dat er nog nauwelijks iets van is... De groei is groter als Android?

Ik vraag me serieus af of je überhaupt enig onderzoek hebt gedaan voor je deze lijst neerpende, gezien je imho slechts één valide punt hebt, wat als een bug uit ziet. (SMS) Gezien je post kan ik veilig aannemen dat je niet de moeite hebt genomen om het als bug aan te kaarten...?

Maarja, veel plezier straks met je iOS/Android, alhoewel ik me kan voorstellen dat je daar net zoveel over te klagen hebt...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Rowdy.nl schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Dat komt vanzelf, zodra het OS groot genoeg is zullen bedrijven ook voor WP7 Apps laten ontwikkelen. Overigens gaat de groei van de Marketplace sneller dan bij Android, dus dat komt vast wel goed.
Ik betwijfel of het goed komt. WP7 is niet beter dan iOS of Android, het is enkel in potentie beter. Zolang MS echt van plan is om de volgende update pas eind 2012 uit te brengen wordt het wel een erg langdradig verhaal :{ . Op dit moment kan ik geen overtuigende argumenten bedenken waarom men voor een WP7-toestel zou moeten gaan in plaats van een Android-toestel of iPhone.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 02-01-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:47
MarcoC schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:25:
Op dit moment kan ik geen overtuigende argumenten bedenken waarom men voor een WP7-toestel zou moeten gaan in plaats van een Android-toestel of iPhone.
Omdat WP7 meer dan IOS of Android een OS is dat gericht is op mobiele communicatie en informatie, en zich daarom ook beter leent voor een telefoon. Ik heb pas sinds kort een smartphone, en ik heb bewust voor WP7 gekozen vanwege de interface en de relatief simpele opzet van het OS. Ik heb niks met social media, maar de peoplehub vind ik geniaal, en WP7 was voor mij precies wat ik zocht in een telefoon-OS. Net zoals ik IOS perfect vind voor m'n iPad, maar niet fijn op een iPhone. En Android heeft gewoon teveel toeters en bellen en ziet er (imho) niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:23:
[...]
Terecht punt, zelf nog niet tegengekomen, maar mijn nummers kloppen dan ook :+
[...]
Hier kloppen ze en werkt het ook niet.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
kan iemand mij vertellen hoe windows live messenger(msn) op de lumia te gebruiken is? Ik heb begrepen dat dit via de people hub moet maar ik snap er niks van. Ik heb mensen van mij live account erop gezet maar kan ze nergens berichten sturen via msn?En als het zo zou moeten kan ik tog nooit zien wie er wel en niet online zijn ? Er is ook nergens een app te vinden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb gezocht in dit topic maar kon er helaas geen antwoord op vinden. Wanneer ik zowel met Live Messenger ben ingelogd op mijn pc, als wel op mijn telefoon (Lumia 800 btw), dan krijg ik de berichten niet meer door op mijn telefoon wanneer ik gechat heb met contacten via de pc client van Live Messenger. Andersom komt alles wel gewoon door (dus wanneer ik aan het chatten ben via de telefoon, zijn alle berichten inclusief die ik zelf geschreven heb ook te zien op de windows client).

Heb dit ook getest met Pidgin en daar geldt hetzelfde voor. Iemand dit probleem ook ervaren, en misschien een oplossing hier voor?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Je gaat naar de berichten hub, slide 1x naar rechts, en je kan msn op online zetten :)
Hoort overigens bij WP7.5 en niet bij de lumia, maar ik reageer hier toch maar als de mods het niet erg vinden...

Dat vinden we dus wel erg en daarom zijn jullie berichten ook verplaatst naar het goede topic

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 03-01-2012 07:56 ]

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:51:
Ik ben eerlijk gezecht niet echt te spreken over het hele wp7 os. Het is gewoon nog niet volwassen.
"DigitalTux" komt even wat kritiek geven op het WP7 OS 8) Ik ben hier misschien iets teveel aan het veralgemenen, maar ik ben nog geen linux-fanaat tegen gekomen die geen sterk gekleurde mening heeft over alles wat MS aangaat.

Misschien een aparte "wp7 trolling thread" aanmaken?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoonman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:23:
[...]
Misschien een aparte "wp7 trolling thread" aanmaken?
:N

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 15:44

fatshark

fat to da bone

Ik heb eindelijk eens kunnen "navigeren" met bing maps aangezien hij eindelijk eens een plaats + straat kon vinden :)
Maar liep gelijk al tegen een "probleempje" op wat ik niet kan plaatsen.
Als ik de route rij die aangegeven word dan staat er bij elke actie/afslag etc een nummer ter markering zeg maar waar je bent.
Nu staat er in je scherm een overzicht van punten en acties die je moet nemen bv neem a12 oid.
Maar deze lijst scolled niet automatisch mee hebben meerdere dit?
Ik moet het scherm aanraken om naar volgend punt te gaan, niet echt handig als je bij punt 3 bent en de lijst staat nog op 2 :P
Ook loopt het aantal meters/km naar het volgene punt niet af ook hier eerst scherm aanraken.
Is dit een instelling ofzo kon niets vinden...

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat hoort zo, aanraking om de volgende actie te horen te krijgen vonden ze handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
[...]

Ik betwijfel of het goed komt. WP7 is niet beter dan iOS of Android, het is enkel in potentie beter. Zolang MS echt van plan is om de volgende update pas eind 2012 uit te brengen wordt het wel een erg langdradig verhaal :{ . Op dit moment kan ik geen overtuigende argumenten bedenken waarom men voor een WP7-toestel zou moeten gaan in plaats van een Android-toestel of iPhone.
* Rowdy.nl mompelt iets over een klepel...

Tango komt in Q2, Apollo in Q4.

Met Tango komt er ondersteuning voor oa lagere resoluties; dat betekend goedkopere telefoons, dus net als Android ook goedkope smartphone's wat natuurlijk goed is voor marktaandeel. Als dat marktaandeel zou gaan groeien wordt het voor bedrijven interessanter om apps te (laten) ontwikkelen.

Apollo is de update voor business- en high-end telefoons. Qua hardware waarschijnlijk hogere resoluties, krachtigere processors ed. En ondersteuning voor bedrijven, dus daarna kan men pas gegrond klagen daarover, mits dat dan nog van toepassing is. Nu klaagt men over een consumenten OS... :/

However, dit zijn de 'grote' iteraties. Dit wil niet zeggen dat MS of fabrikantenin de tussentijd geen bugfixes ed meer uitbrengen. Dan kan men iig koekiemonster's enige echte argument over het OS, de sms bug, oplossen vóór eind 2012... ;)
MarcoC schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:07:
Dat is inderdaad ook iets wat mist bij WP7, een backup-mogelijkheid.
Mooie vacature openstaand @ Microsoft, wel voor de volgende versie, maar toch... ;)
“Come join the Windows Phone Backup, Migrate, and Restore team. Our goal is to ensure that no matter if someone loses their phone, drops their phone in a lake, buys a new windows phone, or just has their toddler wipe their phone by entering the wrong PIN over and over, a user can quickly and seamlessly get their phone back to a good state. The features we are producing will be new for the next version of Windows Phone and will help ensure Microsoft stays ahead of the competition when it comes to disaster recovery. Come be a part of defining this area.”
Overigens kun je als je een uncloked telefoon heb reeds een full backup maken met Julien Schapman's Windows Phone Device Manager. Wel alleen op je PC, maar toch, tis beter als niets...

[ Voor 27% gewijzigd door Rowdy.nl op 03-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op dit moment kan ik geen overtuigende argumenten bedenken waarom men voor een WP7-toestel zou moeten gaan in plaats van een Android-toestel of iPhone.
Je kan ze niet vinden voor jezelf bedoel je. Ik weet voor mezelf en anderen al genoeg overtuigende argumenten. En dan zelfs omgekeerd overtuigende argumenten om niet voor een Android of iOS toestel te gaan. Ik snap dan ook niet dat mensen hun toestel dat niet gewoon verkopen en een ander toestel halen.
Je kan hier lopen "klagen", maar dat heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik heb een klein probleempje.

Had laatst zoveel apps op me mobiel staan dat de programmalijst onderverdeeld werd op alfabet. Ik krijg dit echter niet meer op de normale weergave nu, terwijl ik een aantal apps weer heb verwijderd.

Totaal staan er nu 39 in de lijst. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:55:
Ik heb een klein probleempje.

Had laatst zoveel apps op me mobiel staan dat de programmalijst onderverdeeld werd op alfabet. Ik krijg dit echter niet meer op de normale weergave nu, terwijl ik een aantal apps weer heb verwijderd.

Totaal staan er nu 39 in de lijst. Iemand een tip?
even uitzetten en opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:15:
[...]
Die metro tiles mogen van mij wel een beetje een 3D look krijgen. Metro ziet er uit als retro
3D look? Juk.
Verder denk ik dat je WP7 in het licht moet zien naar wat het merendeel van de gebruikers willen: een rustig, overzichtelijke soepele en snelle interface waar je toch het gevoel van "mijn telefoon" bij krijgt.
Na Android en iOS is WP7 juist een verademing. Na Mango en de update met Internet Sharing is er niets pioniersachtig meer aan wat mij betreft. Het voelt eerder als een volgende stap na de achtergrondschuivende icoon interfaces.

Ik denk dat "de klagers" de gebruikers zijn die voor WP7 al een telefoon hadden met vele apps en feitelijk voor die versie in basis uitontwikkeld. En ga je dan wachten op al die apps en functionaliteit waar 90% van de gebruikers niet op zit te wachten? Ja, dan duurt het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Ewald123 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 01:42:
Je gaat naar de berichten hub, slide 1x naar rechts, en je kan msn op online zetten :)
Hoort overigens bij WP7.5 en niet bij de lumia, maar ik reageer hier toch maar als de mods het niet erg vinden...

[mbr]Dat vinden we dus wel erg en daarom zijn jullie berichten ook verplaatst naar het goede topic[/mbr]
ok maar hier staat dus niemand op offline terwijl er op de computer wel online contacten te zien zijn. Hen heb ik dan ook in mijn contacten lijst staan met email etc via live account. Mijn live account is een hccnet.nl adres dus geen officieel windows adres, zou dit er iets te maken mee hebben? Ik kan met dit email adres namelijk wel gewoon overal op msn inloggen en via de windows live site. Ook heb ik facebook chat aangezet om te testen en ook hier zie ik geen online contacten terwijl ze er wel zouden moeten zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:04:
[...]

ok maar hier staat dus niemand op offline terwijl er op de computer wel online contacten te zien zijn. Hen heb ik dan ook in mijn contacten lijst staan met email etc via live account. Mijn live account is een hccnet.nl adres dus geen officieel windows adres, zou dit er iets te maken mee hebben? Ik kan met dit email adres namelijk wel gewoon overal op msn inloggen en via de windows live site. Ook heb ik facebook chat aangezet om te testen en ook hier zie ik geen online contacten terwijl ze er wel zouden moeten zijn :|
zou niet uit moeten maken. Dit is wel het account waarmee je je initiële setup van je phone hebt gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
helemaal in het begin niet volgens mij ..... daar vroeg die om een live accoutn dacht ik? en heb ik er volgens mij maar 1 aangemaakt :P shit ik ben het vergete:P kan ik dit nog omdraaien?

edit: jah bij email+ accounts staat nog een windows live adres wat ik dus bij het opzetten heb gebruikt, deze geeft ook constant een error en ik kan hem niet verwijderen net als alle andere toegevoegde email adressen

[ Voor 37% gewijzigd door foxbow op 03-01-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
mcetweaker schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:01:
[...]

even uitzetten en opstarten ?
Al gedaan, niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:07:
helemaal in het begin niet volgens mij ..... daar vroeg die om een live accoutn dacht ik? en heb ik er volgens mij maar 1 aangemaakt :P shit ik ben het vergete:P kan ik dit nog omdraaien?

edit: jah bij email+ accounts staat nog een windows live adres wat ik dus bij het opzetten heb gebruikt, deze geeft ook constant een error en ik kan hem niet verwijderen net als alle andere toegevoegde email adressen
alleen het account waarmee je je initiële setup deed werkt voor messenger volgens mij.

hard reset doen, dan opnieuw setup. enige optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
mcetweaker schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:50:
[...]

alleen het account waarmee je je initiële setup deed werkt voor messenger volgens mij.

hard reset doen, dan opnieuw setup. enige optie helaas.
is er een mogelijkheid om al mijn gekoppelde contacten naar mijn computer te kopieren ? anders ben ik daar weer een uur mee bezig. hard reset heb ik geen moeite mee want ik heb de telefoon tog pas net, maar als ik al die contacten weer meot gaan instellen -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:57:
[...]

is er een mogelijkheid om al mijn gekoppelde contacten naar mijn computer te kopieren ? anders ben ik daar weer een uur mee bezig. hard reset heb ik geen moeite mee want ik heb de telefoon tog pas net, maar als ik al die contacten weer meot gaan instellen -.-
gewoon naar je webmial gaan en dan contacten exporteren. dan weer importeren naar je acc waarme je telefoon aan koppelt

elke mail client kan contact personen exporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:57:
[...]

zijn die contacten niet al gesynced met een online dienst. zo ja, lijkt het me dat die weer gesynced worden met je telefoon zodra je zo'n account weer toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik wil toch nog even terug komen op de sms naar meerdere personen.

Is er dan geen mogelijkheid om een sms naar meerdere mensen te sturen? Ik wil namelijk niet altijd een sms naar een groep sturen. Het is dan onbegonnen werk om groepen te gaan maken voor 150+ contacten. Dit wordt ook totaal onoverzichtelijk.
WM liet me gewoon meerdere geadresseerden kiezen en en verstuurde dan twee, of meer berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
_Rene_ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Is er dan geen mogelijkheid om een sms naar meerdere mensen te sturen? Ik wil namelijk niet altijd een sms naar een groep sturen. Het is dan onbegonnen werk om groepen te gaan maken voor 150+ contacten. Dit wordt ook totaal onoverzichtelijk.
WM liet me gewoon meerdere geadresseerden kiezen en en verstuurde dan twee, of meer berichten.
group chat uitzetten volgens mij in je messaging settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

_Rene_ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Ik snap niet wat het probleem is, als ik een sms maak kan ik in de to: (of aan:) gewoon meerdere ontvangers opgeven na elkaar... En of group chat uit- of aan staat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En kiezen voor nieuw bericht ipv een contact aantikken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.