Acties:
  • 0 Henk 'm!
gauchov6 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:53:
[...]En of group chat uit- of aan staat maakt niet uit.
Als Grouptext aanstaat stuurt WP7 een mms. Kan behoorlijk in de papieren lopen omdat dit bij in Nederland vaak (altijd?) niet in de bundel zit.
Maar ik wuote mijzelf wel even:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Even tussendoor omdat ik het overdreven vind een nieuw topic te openen. Ik vroeg me af of iemand wellicht een screenshot kan maken van het rechten waar een app om vraagt. Ik heb er niet echt 1 fatsoenlijke kunnen vinden en heb zelf niet de beschikking over een WP7 toestel. Eventueel via DM, ik zou het zeer op prijs stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hallo iedereen. Ook ik ben me aan het verdiepen in een Windowsphone toestel.

Ik lees op meerdere pagina's dat je een Windows Live ID nodig hebt om het toestel te activeren. Nu hebt ik privé een gmail adres waarmee ik op de Microsoft pagina's kan inloggen. Ook heb ik van mijn werk een email adres waarmee ik Office365 functionaliteiten mee kan gebruiken.
Wat ik graag wil is mijn toestel activeren met mijn gmail adres bron(daar wordt namelijk ook de marketplace en zune aan gekoppeld als ik het goed begrijp bron). Zo ver lijkt me dat geen problemen opleveren.

Waar ik huiverig voor ben is als ik mijn gmail account (exchange) en mijn werk account (exchange) samen met mijn device laat syncen dat dan mijn prive zaken en werk zaken naar beide servers geupload worden. Zo hoeven mijn vrienden en kennissen niet op mijn werkserver te staan. Tevens hoef ik geen werkafspraken in mijn gmail kalender te hebben.

Is het mogelijk om dit per afspraak of contactpersoon aan te geven?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
SirLenncelot schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:34:
Hallo iedereen. Ook ik ben me aan het verdiepen in een Windowsphone toestel.

Ik lees op meerdere pagina's dat je een Windows Live ID nodig hebt om het toestel te activeren. Nu hebt ik privé een gmail adres waarmee ik op de Microsoft pagina's kan inloggen. Ook heb ik van mijn werk een email adres waarmee ik Office365 functionaliteiten mee kan gebruiken.
Wat ik graag wil is mijn toestel activeren met mijn gmail adres bron(daar wordt namelijk ook de marketplace en zune aan gekoppeld als ik het goed begrijp bron). Zo ver lijkt me dat geen problemen opleveren.

Waar ik huiverig voor ben is als ik mijn gmail account (exchange) en mijn werk account (exchange) samen met mijn device laat syncen dat dan mijn prive zaken en werk zaken naar beide servers geupload worden. Zo hoeven mijn vrienden en kennissen niet op mijn werkserver te staan. Tevens hoef ik geen werkafspraken in mijn gmail kalender te hebben.

Is het mogelijk om dit per afspraak of contactpersoon aan te geven?
Ik gebruik m'n emailadres van mijn eigen domein als Live-ID, werkt prima. Overigens houdt WP7 je kalenders gescheiden (worden samen weergegeven, kunt zelf een kleurtje kiezen) en bij het aanmaken van een agenda item kun je de kalender kiezen waar ie het in op slaat.

Contacten komen ook in een bak; maar syncen slechts met het account waar ze vanaf komen. Heb je iemand zowel zakelijk als prive gedefiniëerd, dan probeerd WP7 dit automatisch te linken tot één persoon. Zo heb ik contacten die bv een Facebook, Twitter, en GMail en LinkedIn account hebben, maar die zie ik slechts éénmaal in m'n contacten. Bij bewerken* of aanmaken* van contacten kun je dat ook aangeven voor welke account je dat wilt doen.

* Dit werkt alleen voor je Live-ID en exchange accounts, Facebook contacten, Twitter ed kun je niet via de people hub aanpassen

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 03-01-2012 17:02 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Als ik een nieuw bericht maak en ik voer meerdere personen in dan krijg ik altijd de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Daarom vroeg ik het nogmaals.

Of ik nu groupchat aan of uit zet, het maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja Live-ID is niet meteen een live.com mailadres. Ik heb zelf een eigen domein waarvan ik de mail (dmv google apps) bij gmail heb lopen (heel fijn spamfilter) en daarmee ook een live-id mee gemaakt. Hiermee heb ik ook mijn Xbox Live gamertag gekoppeld. Dus heb xbox live, calendar(s), contacten, skydrive gekoppeld. Daarnaast lopen nog andere gmail accounts en een exchange.

@hierboven: lijkt me eerder een probleem met je providerinstellingen (en dan voornamelijk sms instellingen). Bijna elke fabrikant heeft een applicatie in de marketplace staan waarmee je de instellingen opnieuw kunt instellen. Bij Samsung heet ie bv Network Profile (volgens mij alleen voor Omnia 7). Probeer zoiets eerst zou ik zeggen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
na uren zoeken kan ik nog geen app vinden om het dataverbruik te meten ? is deze er wel of mag dit niet van MS ? Ik moet nu telkens naar de site van vodafone gaan om te kijken hoeveel ik nog heb wat niet echt handig is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Laatst online: 31-12-2024
@Martin Ik zal dat nog eens checken. Naar mijn idee ging alles goed met instellen e.d. maar zal het nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:50:
na uren zoeken kan ik nog geen app vinden om het dataverbruik te meten ? is deze er wel of mag dit niet van MS ? Ik moet nu telkens naar de site van vodafone gaan om te kijken hoeveel ik nog heb wat niet echt handig is :')
Er is wel een app die het van je Vodafone site afscraped.
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=belstatus
(toch apart dat je die na uren zoeken niet bent tegengekomen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
jah, die kwam ik dus ook al tegen alleen lukt het inloggen volgens mij niet bij de gratis versie :S daarnaast geeft het ook niet echt een goed overzicht weer zoals volgens mij wel bij andere besturingssystemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

_Rene_ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:39:
Als ik een nieuw bericht maak en ik voer meerdere personen in dan krijg ik altijd de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Daarom vroeg ik het nogmaals.

Of ik nu groupchat aan of uit zet, het maakt niet uit.
Ik heb exact hetzelfde om mijn omnia7 met telfort... Supervervelend en in combinatie met de niet stabiele whatsapp geeft het mij de indruk nu niet te kunnen vertrouwen op twee belangrijke communicatie-mogelijkheden.

@rowdy: ik gebruik wp7 al bijna een jaar en weet exact wat ik kon verwachten. Van de launch en mango had ik veel verwacht, maar dat is achteraf toch wat tegengevallen. Tango is een minor updat, waar je als huidige bezitter ook niet naar uit hoeft te kijken. Wat kunnen we tot het einde van dit jaar wel verwachten?
Tel daarbij op dat de opdeling van markten nogal dubieus is. Tenslotte gaf je aan dat veel van mijn argumenten niet om het OS gaan. Dit klopt deels, waar het niet dat ik deze klachten niet heb bij iOS of Android; vandaar dat mijn klachten zeer zeker gegrond zijn. Ergo, ze zijn niet verdwenen met de gedachte dat het ontbeken van goede en werkbare apps, geen probleem is van het OS. ;)
kortom, MS heeft nogal wat te doen, want zolang het marktaandeel blijft hangen op 7% maximaal zullen mijn opmerkingen nooit opgelost worden.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
foxbow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:50:
na uren zoeken kan ik nog geen app vinden om het dataverbruik te meten ? is deze er wel of mag dit niet van MS ?
Microsoft en/of de fabrikanten hebben dergelijke software nog niet beschikbaar gesteld. Gewone ontwikkelaars kunnen blijkbaar niet diep genoeg in het OS komen om deze functionaliteit toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zwartkijkers ;)
Why will Windows Phone be better in 2012? Here’s a short list:
http://mobilitydigest.com...e-will-be-better-in-2012/
.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:11
Heb een klein probleempje met de Zune-dinges. Doordat die vast liep bij het instel-proces, wilt hij mijn Nokia niet herkennen. Herinstalleren/telefoon resetten heeft niet geholpen. Op de andere pc kon ik de telefoon wel instellen en aansluiten op de Zune. Iemand enig idee wat ik moet doen om het ook op de eerste pc werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
_Rene_ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Het is dan onbegonnen werk om groepen te gaan maken voor 150+ contacten.
Een groep kan trouwens maximaal 20 contacten bevatten :-(

Maar je kan naar meerdere bestemmelingen sturen... gewoon iedere keer naar de "To:" (staat plusje bij) gaan en een additioneel contact selecteren. Dit is alléén zeer omslachtig in vergelijking met Symbian waar je gewoon voor de contacts een checkbox hebt staan en dus in éénmaal door de lijst kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
exelletor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:05:
Heb een klein probleempje met de Zune-dinges. Doordat die vast liep bij het instel-proces, wilt hij mijn Nokia niet herkennen. Herinstalleren/telefoon resetten heeft niet geholpen. Op de andere pc kon ik de telefoon wel instellen en aansluiten op de Zune. Iemand enig idee wat ik moet doen om het ook op de eerste pc werkend te krijgen?
heb je mischien systeemherstel aanstaan op je pc ? dan zou je terug kunnen gaan tot net voordat je zune had geinstaleerd en als het goed is zijn er dan nergens meer sporen van, waarna je hem weer kan instaleren. Je raakt zo alleen systeembestanden kwijt en geen emails fotos etc.
mischien zijn er minder radicale oplossingen maar het zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je niet exact helpen, maar ik weet dat er in Zune -ergens- een optie zit om je eerder gekoppelde telefoons en de instellingen daarvan te verwijderen. Ik heb daar zelf ook eens heel lang naar moeten zoeken, maar het zit er zeker in. Probeer die optie eens te vinden en dan je toestel "weg" te gooien in Zune. daarna opnieuw verbinden zorgt dan voor een "hernieuwde" kennismaking tussen Zune en je toestel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:18:
Even tussendoor omdat ik het overdreven vind een nieuw topic te openen. Ik vroeg me af of iemand wellicht een screenshot kan maken van het rechten waar een app om vraagt. Ik heb er niet echt 1 fatsoenlijke kunnen vinden en heb zelf niet de beschikking over een WP7 toestel. Eventueel via DM, ik zou het zeer op prijs stellen. :)
Van welke app zou je dit willen zien? Of is een willekeurige ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
koekiemonster schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:59:
[...]

Ik heb exact hetzelfde om mijn omnia7 met telfort... Supervervelend en in combinatie met de niet stabiele whatsapp geeft het mij de indruk nu niet te kunnen vertrouwen op twee belangrijke communicatie-mogelijkheden.

@rowdy: ik gebruik wp7 al bijna een jaar en weet exact wat ik kon verwachten. Van de launch en mango had ik veel verwacht, maar dat is achteraf toch wat tegengevallen. Tango is een minor updat, waar je als huidige bezitter ook niet naar uit hoeft te kijken. Wat kunnen we tot het einde van dit jaar wel verwachten?
Tel daarbij op dat de opdeling van markten nogal dubieus is. Tenslotte gaf je aan dat veel van mijn argumenten niet om het OS gaan. Dit klopt deels, waar het niet dat ik deze klachten niet heb bij iOS of Android; vandaar dat mijn klachten zeer zeker gegrond zijn. Ergo, ze zijn niet verdwenen met de gedachte dat het ontbeken van goede en werkbare apps, geen probleem is van het OS. ;)
kortom, MS heeft nogal wat te doen, want zolang het marktaandeel blijft hangen op 7% maximaal zullen mijn opmerkingen nooit opgelost worden.
Tango en Apollo heb ik alleen genoemd omdat jouw bewering "pas aan het einde van 2012 een update" gewoon onjuist was. Overigens heb jij niets aan zo'n update; jij wilt een bugfix voor je sms probleem, en een heel erg gevulde Marketplace. Beide hebben weinig met een 'grote' update van doen... ;)

Over Apps gesproken, je opmerkingen over het ontbreken van Apps hebben (imho) nog steeds weinig* van doen met het OS ansich. Het OS is net een jaar oud, maar eigenlijk pas sinds november 'volwassen'. Of was je toen Android/iOS zo oud was hetzelfde aan het roepen? Nu met Mango kunnen veel Apps pas echt goed ontwikkeld worden èn is het wereldwijd beschikbaar. Bijvoorbeeld; waarom zou een Rabobank een App gaan ontwikkelen voor een OS wat officieel niet in Nederland verkrijgbaar is?

Ook heb je nu pas een fabrikant die ècht druk en marketing achter WP zet; Nokia.
HTC, Samsung, LG, ja, ze maakten WP devices, maar zetten (in hun visie terecht overigens) in op hun alreeds grote afzetmarkt; Android. Nu pas maakt bijvoorbeeld HTC pas ook werk van WP. Dus het marktaandeel zal zeker gaan groeien, waardoor ook het aantal Apps. Simpel. Maar om te verwachten dat dit in wwee maanden gebeurd is...? Tsja. :/

Lees zeker ook eens het artikel waar Sake naar refereerd eens door, staat zeer interessant leesvoer in. (ook veel van mijn punten/gedachtegangen)

Tevens speelt hier nog wat anders mee; we zitten in een wereldwijde crisis, mensen en zeker ook bedrijven houden de hand op de knip; om dan in zo'n tijd het toch voor elkaar krijgen om sneller als Android een bepaald aantal Apps te halen is op z'n minst knap.

Het (op dit moment nog) ontbreken van specifieke Apps die slechts sommige mensen vereisen doet weinig af aan een OS. Tuurlijk is het een totaalplaatje wat voor sommigen mensen speelt. Dat betekent dan misschien dat het voor jou (op dit moment) niks is en dat je (voorlopig) beter lekker terug moet gaan naar iOS, Android of Symbian, als dat je ding is. Dat is het probleem van een early adopter. Je moet alleen realistisch blijven als je bij die groep hoort... ;)

En dat een App als WhatsApp niet fatsoenlijk genoeg werkt, of minder features bevat als een ander OS? Ja, klopt, dat werkt zeker nog niet optimaal. Maar, voor de relatief korte tijd dat de App bestaat (3 maanden oid?) vind ik het als developer niet gek. Ontwikkelen kost tijd, goed ontwikkelen kost nog meer tijd. Ook al heb je een roadmap, een afgebakende set met features (van andere OSsen), het is een utopie om te denken dat je zo'n App even in een paar maanden op hetzelfde niveau krijgt.

Overigens, maar dit is geheel en volledig mijn eigen mening; als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je niet verwachten dat die bankjes met pluche bekleed zijn. WhatsApp kan prima vervangen worden door sms en/of email, mja, dat kost geld... Nederlanders, overal over zeiken, maar vooral als het gratis is. :P

* Weinig, niet niks

The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:18:
Et voila, via Google... ;)
Klik maar eens op de link, daar zijn wat searchparameters ingevuld. Zoeken op de resolutie 480x800 levert de beste resultaten voor screenshots van WP. Indien je meerdere permissies nodig hebt komen die onder elkaar te staan...

Afbeeldingslocatie: http://www.olufnissen.dk/web/open/10%20WindowClipping.png

[ Voor 15% gewijzigd door Rowdy.nl op 04-01-2012 09:27 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat WP7 zo weinig verkocht wordt, als je het goed bekijkt vind ik dat de perfect social phone dat er is op het moment, alles zit mooi ingebakken in de people hub.

Ik zou echt verwachten dat de jongeren hierop zwaar zouden opvliegen ipv iPhone of android.

Misschien ligt het echt aan de marketing van Mircosoft ofzo.

Ik ben allesinds heel tevreden van WP7 door zen eenvoud, snelheid en metro ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vanaf vandaag stap ik over van Android naar Phone7, en wel naar de Lumia. Ik krijg bij deze tel direct een nieuwe micro sim meegeleverd. Alleen hoe krijg ik nu mijn contacten van de Andoid telefoon, of oude sim, op me nieuwe telefoon.
Heb ze ook staan in mijn Gmail account. Heb er zo even niks over kunnen vinden, misschien in een winkel m'n contacten over laten zetten?

[ Voor 2% gewijzigd door NoFearCreations op 04-01-2012 11:44 . Reden: Foutje gefixt... ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
NoFearCreations schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:37:
Vanaf vandaag stap ik over naar Android, en wel naar de Lumia. Ik krijg bij deze tel direct een nieuwe micro sim meegeleverd. Alleen hoe krijg ik nu mijn contacten van de Andoid telefoon, of oude sim, op me nieuwe telefoon.
Heb ze ook staan in mijn Gmail account. Heb er zo even niks over kunnen vinden, misschien in een winkel m'n contacten over laten zetten?
als ze in gmail staan kan je ze ook zien in wp7, je gmail toevoegen en dan kiezen voor mail, contacten, calender en klaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
NoFearCreations schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:37:
Vanaf vandaag stap ik over naar Android, en wel naar de Lumia.
Er staat geen Android op de Lumia. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:40:
[...]

als ze in gmail staan kan je ze ook zien in wp7, je gmail toevoegen en dan kiezen voor mail, contacten, calender en klaar :-)
Bedankt!
Nu maar wachten tot de postbode aan de deur staat :'(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Van android naar een lumia kan ook via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Domino schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:05:
Van android naar een lumia kan ook via BT.
Klopt, alhoewel een Android gebruiker vaak ook een GMail Account heeft, en in dat geval is de methode van BitchCrew beter, indien je het via Bluetooth gaat doen gaat ie alleen maar de contacten nogmaals aanmaken op je primaire Live Account. Kan ansich prima, in de people hub wordt het toch wel mooi gekoppeld maar het is wel een overbodige handeling mits je je GMail account ook koppeld.... ;)
BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:59:
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat WP7 zo weinig verkocht wordt, als je het goed bekijkt vind ik dat de perfect social phone dat er is op het moment, alles zit mooi ingebakken in de people hub.

Ik zou echt verwachten dat de jongeren hierop zwaar zouden opvliegen ipv iPhone of android.

Misschien ligt het echt aan de marketing van Mircosoft ofzo.

Ik ben allesinds heel tevreden van WP7 door zen eenvoud, snelheid en metro ui.
Ik denk dat de goed verkrijgbare toestellen met WP7 voor jongeren nog een slag te duur zijn. Alhoewel daar met Tango vast verandering in komt... Aan de marketing van Nokia zal het iig niet liggen, de spammerts... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Rowdy.nl op 04-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:16:
[...]
Tango en Apollo heb ik alleen genoemd omdat jouw bewering "pas aan het einde van 2012 een update" gewoon onjuist was. Overigens heb jij niets aan zo'n update; jij wilt een bugfix voor je sms probleem, en een heel erg gevulde Marketplace. Beide hebben weinig met een 'grote' update van doen... ;)
Eens, maar beiden gaan blijkbaar mijn huidige problemen ook niet oplossen en vermoedelijk ook niet de groei veroorzaken die gewenst is.
Over Apps gesproken, je opmerkingen over het ontbreken van Apps hebben (imho) nog steeds weinig* van doen met het OS ansich. Het OS is net een jaar oud, maar eigenlijk pas sinds november 'volwassen'. Of was je toen Android/iOS zo oud was hetzelfde aan het roepen?
De concurrentie is wel zover en qua prijs op bijna gelijk niveau. niet gek dat de consument gaat vergelijken en het ontbreken van bepaalde apps, als gevolg van het bouwjaar en gemak van het OS, als min- of pluspunt gaat zien. Je kan dit dus helaas niet meer los van elkaar zien. Als je nu instapt kijk je gewoon wat je nu kan krijgen en welke de beste potentie heeft om, binnen je contractduur, een betere ervaring te gaan leveren.
Nu met Mango kunnen veel Apps pas echt goed ontwikkeld worden èn is het wereldwijd beschikbaar. Bijvoorbeeld; waarom zou een Rabobank een App gaan ontwikkelen voor een OS wat officieel niet in Nederland verkrijgbaar is?
Het is nu al even verkrijgbaar. Plus, de banken hadden een firstmovers advantage kunnen creeren. Apps zoals nu.nl was er vrijwel direct bij launch (de WP7 bedoel ik, niet de wazige NL launch).
Ook heb je nu pas een fabrikant die ècht druk en marketing achter WP zet; Nokia.
HTC, Samsung, LG, ja, ze maakten WP devices, maar zetten (in hun visie terecht overigens) in op hun alreeds grote afzetmarkt; Android. Nu pas maakt bijvoorbeeld HTC pas ook werk van WP. Dus het marktaandeel zal zeker gaan groeien, waardoor ook het aantal Apps. Simpel. Maar om te verwachten dat dit in wwee maanden gebeurd is...? Tsja. :/
Geforceerd marketing. Nokia is praktisch opgekocht en andere maken telefoons, als gevolg van patent-afspraken. Beiden niet echt motiverende redenen om aan te geven dat men toekomst ziet in het OS.
Lees zeker ook eens het artikel waar Sake naar refereerd eens door, staat zeer interessant leesvoer in. (ook veel van mijn punten/gedachtegangen)
Gelezen en zwaar twijfelachtig bevonden, namelijk:
- Spreken van momentum; werkelijke cijfers zijn er nog niet.
- B2B attention is de hoop, maar eigenlijk is men met WP7 er in eerste instantie geheel vanaf gestapt, nu moet men deze markt weer geheel overtuigen om toch maar weer terug te gaan naar windows. Zie hier geen positief punt in.
- Staying up-to-date; goed punt, maar de concurrentie zit ook niet stil
- Nokia: tja, de start was nogal matig (understatement); een herpakte N9 als eerste windows toestel. Ik had wat beters verwacht, jij niet? De kwantiteit vind ik ook nogal laag. Nu zijn er twee toestellen. Ik had er minstens 5 verwacht.
- More and better apps: als dit niet gebeurt kunnen ze helemaal inpakken. Ik bedoel, wat denk je dat Android en iOS doen, die groeien dagelijks enorm.
- Appollo update, een update die nog drie kwart jaar weg is.... leuk, maar dat is nogal een eind weg. Plus, deze update zal meer effect hebben op nieuwe hardware, dan op mijn bestaande hardware.
Tevens speelt hier nog wat anders mee; we zitten in een wereldwijde crisis, mensen en zeker ook bedrijven houden de hand op de knip; om dan in zo'n tijd het toch voor elkaar krijgen om sneller als Android een bepaald aantal Apps te halen is op z'n minst knap.
Heb je de market de afgelopen tijd goed bekeken?
MS heeft honderden gelijksoortige apps tegelijk approved. Alleen een ander kleurtje, andere taal, etc. Tja, zo kan ik ook groeien. Nu nog de belangrijke apps. Die zijn er afgelopen maanden best wel geweest, maar pronken met de kwantiteit is niet echt goed, gezien de honderden soundboards etc.
Het (op dit moment nog) ontbreken van specifieke Apps die slechts sommige mensen vereisen doet weinig af aan een OS. Tuurlijk is het een totaalplaatje wat voor sommigen mensen speelt. Dat betekent dan misschien dat het voor jou (op dit moment) niks is en dat je (voorlopig) beter lekker terug moet gaan naar iOS, Android of Symbian, als dat je ding is. Dat is het probleem van een early adopter. Je moet alleen realistisch blijven als je bij die groep hoort... ;)
Ik ben altijd early adapter (ook bij Android was ik er als eerste bij), alleen WP doet te weinig. Android kwam in een vrij schone en startende markt. WP7 loopt achter de feiten aan op een bestaande markt. Wil het overleven zal het wel sneller moeten groeien dan Android / iOS om uberhaupt bij te kunnen benen. Deze situatie hadden zowel iOS als Android niet.

De groei blijkt niet hard genoeg. Dagelijks zie je nieuwe apps voor Android en iOS. Het is zeldzaam als daar ook Windows Phone bij staat. Nog eerder zal je Blackberry zien. Dat had allang moeten veranderen.

Tenslotte vind ik veel apps een slap aftreksel van de Android / iOS varianten en zijn sommige apps zelfs niet stabiel te noemen. Die combinatie zeggen mij dat WP7 nogal wat werk te verzetten heeft.
En dat een App als WhatsApp niet fatsoenlijk genoeg werkt, of minder features bevat als een ander OS? Ja, klopt, dat werkt zeker nog niet optimaal. Maar, voor de relatief korte tijd dat de App bestaat (3 maanden oid?) vind ik het als developer niet gek. Ontwikkelen kost tijd, goed ontwikkelen kost nog meer tijd. Ook al heb je een roadmap, een afgebakende set met features (van andere OSsen), het is een utopie om te denken dat je zo'n App even in een paar maanden op hetzelfde niveau krijgt.
De vraag voor een WP7 versie van WhatsApp ligt er al ruim een jaar. Halfbakken producten in productie aanbieden, gevuld met bugs en niet werken features is geen manier van werken.
Dat deden ze in 2004, niet anno 2011 / 2012.

Het product is slecht geleverd, heeft flinke en snelle updates nodig gehad om überhaupt 'werkbaar' te noemen.
WhatsApp is het voorbeeld dat WP7 niet relevant is voor app-bouwers.
Overigens, maar dit is geheel en volledig mijn eigen mening; als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je niet verwachten dat die bankjes met pluche bekleed zijn. WhatsApp kan prima vervangen worden door sms en/of email, mja, dat kost geld... Nederlanders, overal over zeiken, maar vooral als het gratis is. :P
Heeft niks met dubbeltje / eerste rang te maken, maar met een functionaliteit die op goedkopere telefoons wel goed werkt. Geef dan geen WhatsApp, had ik meer tevreden geweest, dan dit twijfelachtige product.
Ik heb nu constant discussies met mensen omdat ik bepaalde berichten niet heb gezien, ontvangen of kunnen downloaden. Men ziet nu dat ik over dit communicatiemiddel beschik, maar men ziet niet dat ik de gehandicapte onbruikbare versie bezit.
Ik ben bereid om zo 10 euro te betalen voor een normaal, goed functionerende WhatsApp.

WP7 had en heeft potentie, maar na een jaar gebruik is het nog steeds blijven hangen op potentie en dat is jammer.Het had meer kunnen zijn, als MS er meer aandacht aan had besteed, agressiever had gehandeld en ook landen buiten Amerika serieus had genomen. Ergens had ik gehoopt dat MS had geleerd van haar Xbox-divisie (waar WP ook onder viel).

maar kortweg, je zegt gewoon wederom een jaar wachten en hopen dat men magisch ineens wel apps gaat ontwikkelen voor WP?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
koekiemonster schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:51:
[...]Eens, maar beiden gaan blijkbaar mijn huidige problemen ook niet oplossen en vermoedelijk ook niet de groei veroorzaken die gewenst is.
Beide? De Tango en Apollo? Nee tuurlijk niet, je hebt een SMS probleem en een behoefte aan Apps?
De concurrentie is wel zover en qua prijs op bijna gelijk niveau. niet gek dat de consument gaat vergelijken en het ontbreken van bepaalde apps, als gevolg van het bouwjaar en gemak van het OS, als min- of pluspunt gaat zien. Je kan dit dus helaas niet meer los van elkaar zien. Als je nu instapt kijk je gewoon wat je nu kan krijgen en welke de beste potentie heeft om, binnen je contractduur, een betere ervaring te gaan leveren.
Aangezien WP7 pas een 3 maanden echt serieus genomen kan worden zal dat binnen de contractduur zeker wel komen; zeker gezien velen een contractduur van twee jaar hebben.

En je moet niet vergeten dat sommige mensen belangrijk vinden hoe een OS in elkaar zit; die zullen WP7 kiezen. (Symbian gebruikers daargelaten) Anderen gaan liever voor een betrekkelijk kaal OS met heel veel Apps...
Het is nu al even verkrijgbaar. Plus, de banken hadden een firstmovers advantage kunnen creeren. Apps zoals nu.nl was er vrijwel direct bij launch (de WP7 bedoel ik, niet de wazige NL launch).
Jep, en dat hadden meer bedrijven kunnen doen. Maar, crisis, weinig Marktaandeel, èn, vooral èn, geen NL ondersteuning tot 3 maanden terug. Ik vind het niet gek dat een bedrijf hier even de kat uit de boom kijkt om geld wat ie eigenlijk niet kan missen uit te geven.
Geforceerd marketing. Nokia is praktisch opgekocht en andere maken telefoons, als gevolg van patent-afspraken. Beiden niet echt motiverende redenen om aan te geven dat men toekomst ziet in het OS.

[...]

Gelezen en zwaar twijfelachtig bevonden, namelijk:
- Spreken van momentum; werkelijke cijfers zijn er nog niet.
- B2B attention is de hoop, maar eigenlijk is men met WP7 er in eerste instantie geheel vanaf gestapt, nu moet men deze markt weer geheel overtuigen om toch maar weer terug te gaan naar windows. Zie hier geen positief punt in.
- Staying up-to-date; goed punt, maar de concurrentie zit ook niet stil
- Nokia: tja, de start was nogal matig (understatement); een herpakte N9 als eerste windows toestel. Ik had wat beters verwacht, jij niet? De kwantiteit vind ik ook nogal laag. Nu zijn er twee toestellen. Ik had er minstens 5 verwacht.
- More and better apps: als dit niet gebeurt kunnen ze helemaal inpakken. Ik bedoel, wat denk je dat Android en iOS doen, die groeien dagelijks enorm.
- Appollo update, een update die nog drie kwart jaar weg is.... leuk, maar dat is nogal een eind weg. Plus, deze update zal meer effect hebben op nieuwe hardware, dan op mijn bestaande hardware.

[...]

Heb je de market de afgelopen tijd goed bekeken?
MS heeft honderden gelijksoortige apps tegelijk approved. Alleen een ander kleurtje, andere taal, etc. Tja, zo kan ik ook groeien. Nu nog de belangrijke apps. Die zijn er afgelopen maanden best wel geweest, maar pronken met de kwantiteit is niet echt goed, gezien de honderden soundboards etc.

Ik ben altijd early adapter (ook bij Android was ik er als eerste bij), alleen WP doet te weinig. Android kwam in een vrij schone en startende markt. WP7 loopt achter de feiten aan op een bestaande markt. Wil het overleven zal het wel sneller moeten groeien dan Android / iOS om uberhaupt bij te kunnen benen. Deze situatie hadden zowel iOS als Android niet.

De groei blijkt niet hard genoeg. Dagelijks zie je nieuwe apps voor Android en iOS. Het is zeldzaam als daar ook Windows Phone bij staat. Nog eerder zal je Blackberry zien. Dat had allang moeten veranderen.
Jep, voor mij genoeg; ik heb weinig behoefte aan 500 Apps op m'n telefoon. Maar jij beweerd dat in het begin van Android/iOS allemaal individuele, kwalitatief uitermate hoogstaande Apps gemaakt werden en dat die enorme meuk met troep die nu in die Appstores staat iets van de laatste tijd is? Kom op.

En dat er voor iOS en Android dagelijks veel (meer) Apps bijkomen, goh, no surprise there, gezien de enorme schare developers voor die platforms en niet te vergeten de enorme hoop (web)tools die met wat drag&drop functionaliteit een App in elkaar laten zetten...
Tenslotte vind ik veel apps een slap aftreksel van de Android / iOS varianten en zijn sommige apps zelfs niet stabiel te noemen. Die combinatie zeggen mij dat WP7 nogal wat werk te verzetten heeft.
Zou dat denk je niet te maken hebben dat sommige (groepen) mensen heel hard schreeuwen dat het OS zuigt omdat ze bepaalde Apps niet hebben? En dat die Apps er verdomd snel moeten komen omdat het anders nooit wat gaat worden? Tsja. Dan krijg je inderdaad Apps die, doordat ze gehaast gemaakt moeten worden, minder features hebben en die minder stabiel zijn. Vooral als je dat vergelijkt met dezelfde App op een ander OS wat al jaren ontwikkeld wordt, een enorme schare aan gebruikers (en dus bugreports etc) heeft.
De vraag voor een WP7 versie van WhatsApp ligt er al ruim een jaar. Halfbakken producten in productie aanbieden, gevuld met bugs en niet werken features is geen manier van werken.
Dat deden ze in 2004, niet anno 2011 / 2012.

Het product is slecht geleverd, heeft flinke en snelle updates nodig gehad om überhaupt 'werkbaar' te noemen.
WhatsApp is het voorbeeld dat WP7 niet relevant is voor app-bouwers.
Zie hierboven, dit heeft alles met de vraag te maken en MS/WhatsApp gedwongen werden om snel een App uit te brengen.

Je uitspraak dat WP7 niet relevant is voor developers is wel echt enorme onzin. Omdat een bedrijf het niet voor elkaar krijgt is het niet relevant? Doe jezelf een plezier en download bijvoorbeeld de IMDB App eens. Zelden zo'n goed in elkaar gestoken App gezien. Of denk je dat dat per ongeluk gegaan is? Endomondo kan ook een prima App in elkaar steken. Ook een foutje?
Heeft niks met dubbeltje / eerste rang te maken, maar met een functionaliteit die op goedkopere telefoons wel goed werkt. Geef dan geen WhatsApp, had ik meer tevreden geweest, dan dit twijfelachtige product.
Ik heb nu constant discussies met mensen omdat ik bepaalde berichten niet heb gezien, ontvangen of kunnen downloaden. Men ziet nu dat ik over dit communicatiemiddel beschik, maar men ziet niet dat ik de gehandicapte onbruikbare versie bezit.
Ik ben bereid om zo 10 euro te betalen voor een normaal, goed functionerende WhatsApp.
Deïnstalleer het dan, of verkoop je telefoon en pak iets anders?
WP7 had en heeft potentie, maar na een jaar gebruik is het nog steeds blijven hangen op potentie en dat is jammer.Het had meer kunnen zijn, als MS er meer aandacht aan had besteed, agressiever had gehandeld en ook landen buiten Amerika serieus had genomen. Ergens had ik gehoopt dat MS had geleerd van haar Xbox-divisie (waar WP ook onder viel).
Hehe, eindelijk iets zinnigs. :+

Microsoft is een te grote organisatie die helaas niet snel leert. Zeker, ze zijn véél beter geworden, maar dit punt snap ik ook nog steeds niet. Wij, als Nederland zijn een technologisch vooraanstaand land, met óók een enorme potentie. Maarja, die keuze's zijn nu eenmaal gemaakt. Maar het blijft stom van Microsoft. De Zune mediaplayer is nog zo'n fantastiche blunder van Microsoft, in dezelfde categorie. Als we 'm (bijna) nergens uitbrengen wordt het een iPod killer. Right.
maar kortweg, je zegt gewoon wederom een jaar wachten en hopen dat men magisch ineens wel apps gaat ontwikkelen voor WP?
Misschien wel, maar gezien je behoefte aan een OS wat alleen maar bestaat uit Apps zou ik je aanraden om een jaartje je lekker te gaan ergeren uitleven op iOS of Android... Alhoewel, ICS lijkt me zo slecht nog niet. :)

En dat 'magisch' zal enorm meevallen. Daar staat iig mijn geld op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Beide? De Tango en Apollo? Nee tuurlijk niet, je hebt een SMS probleem en een behoefte aan Apps?

[...]

Aangezien WP7 pas een 3 maanden echt serieus genomen kan worden zal dat binnen de contractduur zeker wel komen; zeker gezien velen een contractduur van twee jaar hebben.

En je moet niet vergeten dat sommige mensen belangrijk vinden hoe een OS in elkaar zit; die zullen WP7 kiezen. (Symbian gebruikers daargelaten) Anderen gaan liever voor een betrekkelijk kaal OS met heel veel Apps...
WP7 is in vergelijking met iOS en Android het kaalste OS wat er is hoor.
[...]

Jep, voor mij genoeg; ik heb weinig behoefte aan 500 Apps op m'n telefoon. Maar jij beweerd dat in het begin van Android/iOS allemaal individuele, kwalitatief uitermate hoogstaande Apps gemaakt werden en dat die enorme meuk met troep die nu in die Appstores staat iets van de laatste tijd is? Kom op.
Voor iOS werden vanaf begin af aan leuke en creatieve apps ontwikkeld. Dat komt uiteraard wel omdat het het eerste moderne OS was met een goede app store waardoor er nauwelijks concurrentie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:16:
[...]
WP7 is in vergelijking met iOS en Android het kaalste OS wat er is hoor.

[...]
Voor iOS werden vanaf begin af aan leuke en creatieve apps ontwikkeld. Dat komt uiteraard wel omdat het het eerste moderne OS was met een goede app store waardoor er nauwelijks concurrentie was.
Op sociaal vlak kan ik het zeker geen kaal OS noemen... Bij iig Android wordt dit gedaan door een verzameling voorgeïnstalleerde Apps van je fabrikant veelal... (leuk, binnen een OS zelfs nog vendor lock-in)

Het zal zeker te maken hebben met het feit dat het een nieuw, modern (voor die tijd) OS was, veel dev's zijn nu al bezig met of iOS of Android en men heeft behoefte aan dezelfde Apps op WP7. Dan krijg je snel geporte, slecht gemaakte Apps, of door derden gemaakte slappe aftreksels... Vies woord overigens, aftreksels... ;)

Maar dat heeft allemaal z'n tijd nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht maar tot Windows 8 uit is. Dan is het ineens heel interessant om apps te maken voor zowel Windows 8 als WP7 (aangezien die niet veel van elkaar verschillen). Tuurlijk, Windows 8 zal het niet zo goed doen als Windows 7 (meer vergelijkbaar met Vista gok ik), maar dat wil niet zeggen dat het niet voor een boost zal zorgen.

Verder snap ik dat gemekker op apps niet echt. Ik heb alle apps die ik erop zou willen hebben. Wil ik meer dan zet ik gewoon lekker mijn laptop aan of wacht ik tot ik thuis ben. Ik hoef niet 24/7 mijn websites in de gaten te houden of constante discussies in whatsapp te hebben. Ik snap zoiezo niet wat mensen nou zo lang met whatsapp moeten. Geen Windows Live Messenger oid op die telefoons? Werkt prima (zoniet beter).

Zoals vaker gemeld heeft het nog gewoon tijd nodig. MS is prima promotie aan het doen om ontwikkelaars te pushen ook voor WP7 te ontwikkelen (vaak betalen ze er ook voor). Er zijn zat apps uit die daar een goed voorbeeld van zijn en er komen er nog vast genoeg aan.

Ik heb zo eens zitten kijken op de marketplace van iOS (en een tijdje terug ook Android) en daar is de MP niet veel beter dan van WP7. Een hoop nutteloze dingen, die nu ook op WP7 verschijnen (helaas) en doordat men zo hard zit te mekkeren om hoeveelheid apps krijg je een hoop nutteloze troep erbij. Ik snap niet dat er van vertaalprogramma's een stuk of 10 versies moeten komen (elk voor een eigen taal naar taal). Dat zie je op alle platforms en is erg makkelijk om het aantal te verhogen. Ook zie je (op alle platformen) veel dingen die niet meer zijn dan een simpele calculator (bereken je leeftijd e.d.), RSS reader (website X) of simple-single-feature (de vertaalprogramma's, maar ook soundboards e.d.).

Ik gebruik mijn telefoon (zoals zovelen) als apparaat als ik onderweg ben. Met in het oog houdend dat ik dus onderweg ben. Ik hoef dan ook niet urenlange conversaties te houden of tientallen websites bij te houden. Als ik wat meer wil doen dan pak ik mn laptop of mijn pc wel. Er zijn echter veel dingen waar WP7 op dit moment in uitspringt. De sociale integratie (facebook en twitter) (kantnoot: whatsapp functioneerd bij mij prima), de integratie van mail en office, de xbox live integratie (hoge kwaliteit games voor weinig plus veel meer gratis games die wel langer dan 1 minuut leuk zijn) en gebruiksgemak (ik vind metro echt fijn werken, bovendien erg vloeiend en stabiel).

Dat iOS en Android op andere vlakken beter scoren op dit moment, maakt me weinig uit. Ik heb voldoende vertrouwen in de toekomst en momenteel voldoet het voor mij gewoon als totale pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:16:
Et voila, via Google... ;)
Klik maar eens op de link, daar zijn wat searchparameters ingevuld. Zoeken op de resolutie 480x800 levert de beste resultaten voor screenshots van WP. Indien je meerdere permissies nodig hebt komen die onder elkaar te staan...

[afbeelding]
Bedank! Ik zocht dus klaarblijkelijk met de verkeerde keywords. ;)

Kan iemand mij vertellen of het accepteren van permissies op dezelfde manier werkt als bij Android. Ik bedoel daarmee dat wanneer je een app wilt installeren je een lijst met permissies voor je neus krijgt die je accepteerd en vervolgens begint de installatie. Daarna hoor of zie je er niks meer van en kun je ook niks aanpassen.

Kun je ook afzonderlijk toestemming geven voor permissies of is het alles of niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Martinspire schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:35:
Verder snap ik dat gemekker op apps niet echt. Ik heb alle apps die ik erop zou willen hebben. Wil ik meer dan zet ik gewoon lekker mijn laptop aan of wacht ik tot ik thuis ben. Ik hoef niet 24/7 mijn websites in de gaten te houden of constante discussies in whatsapp te hebben. Ik snap zoiezo niet wat mensen nou zo lang met whatsapp moeten. Geen Windows Live Messenger oid op die telefoons? Werkt prima (zoniet beter).
Whatsapp is:
- Veel laagdrempeliger (geen account, loginnaam of wachtwoord nodig)
- Is "always on", je kan altijd een bericht sturen naar iemand
- Is bedoeld voor op telefoons
- Wordt door heel veel mensen gebruikt.

WLM wordt door bijna niemand gebruikt, en al helemaal niet op telefoons. Met wie ga je dan chatten? Iedereen overhalen om een slechter programma te gebruiken wat niemand gebruikt lijkt me ondoenlijk. Denk dus voortaan even na over zulke zaken, en het blijkt dat het antwoord behoorlijk eenvoudig is.
Zoals vaker gemeld heeft het nog gewoon tijd nodig. MS is prima promotie aan het doen om ontwikkelaars te pushen ook voor WP7 te ontwikkelen (vaak betalen ze er ook voor). Er zijn zat apps uit die daar een goed voorbeeld van zijn en er komen er nog vast genoeg aan.

Ik heb zo eens zitten kijken op de marketplace van iOS (en een tijdje terug ook Android) en daar is de MP niet veel beter dan van WP7. Een hoop nutteloze dingen, die nu ook op WP7 verschijnen (helaas) en doordat men zo hard zit te mekkeren om hoeveelheid apps krijg je een hoop nutteloze troep erbij. Ik snap niet dat er van vertaalprogramma's een stuk of 10 versies moeten komen (elk voor een eigen taal naar taal). Dat zie je op alle platforms en is erg makkelijk om het aantal te verhogen. Ook zie je (op alle platformen) veel dingen die niet meer zijn dan een simpele calculator (bereken je leeftijd e.d.), RSS reader (website X) of simple-single-feature (de vertaalprogramma's, maar ook soundboards e.d.).
Goh, het lijkt me evident dat er op elk platform overbodige applicaties zijn van lage kwaliteit. Daar gaat het niet om. Het gaat om de applicaties die wél handige functionaliteit bieden en die niet overbodig zijn. Die zijn er op iOS (en in mindere mate Android) veel meer.
Ik gebruik mijn telefoon (zoals zovelen) als apparaat als ik onderweg ben. Met in het oog houdend dat ik dus onderweg ben. Ik hoef dan ook niet urenlange conversaties te houden of tientallen websites bij te houden. Als ik wat meer wil doen dan pak ik mn laptop of mijn pc wel. Er zijn echter veel dingen waar WP7 op dit moment in uitspringt. De sociale integratie (facebook en twitter) (kantnoot: whatsapp functioneerd bij mij prima), de integratie van mail en office, de xbox live integratie (hoge kwaliteit games voor weinig plus veel meer gratis games die wel langer dan 1 minuut leuk zijn) en gebruiksgemak (ik vind metro echt fijn werken, bovendien erg vloeiend en stabiel).
Sociale integratie heb je op andere besturingssysteen ook, Xbox Live-integratie is niet zo heel bijzonder (Game Center doet op iOS iets soortgelijks), en voor iOS en Android heb je veel maar gratis games van betere kwaliteit voor een lagere prijs dan voor WP7.
Dat iOS en Android op andere vlakken beter scoren op dit moment, maakt me weinig uit. Ik heb voldoende vertrouwen in de toekomst en momenteel voldoet het voor mij gewoon als totale pakket.
iOS scoort op elk vlak beter dan WP7. Android op bijna alle vlakken. In potentie is WP7 denk ik het beste OS er is wat er is, maar ja, "in potentie" heb je zo weinig aan. MS doet er te weinig aan om de slag van "talent" naar "waardevolle speler in de markt" te maken. En dat is jammer.

Mango is een mooie update, maar had er eigenlijk een half jaar eerder al moeten zijn, dan hadden we binnen 3 maanden de volgende grote update al gehad, dat is pas momentum opbouwen. Mango deed niets meer dan de achterstand op de concurrentie gedeeltelijk inhalen (en deed dat prima), maar als je echt mee wilt doen, dan moet je de concurrentie voorbij. En op een hoog tempo.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 04-01-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk het al: je wilt graag overstappen. Namens mij (en ik gok ook een hoop anderen): veel plezier met iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Martinspire schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:04:
Ik merk het al: je wilt graag overstappen. Namens mij (en ik gok ook een hoop anderen): veel plezier met iOS
Ik ben nooit van iOS afgeweest ;) . Maar opzich zou je wel inhoudelijk in kunnen gaan op mijn argumenten. Ik snap dat je tevreden bent met WP7, ik kan me goed indenken dat het voor een bepaalde groep mensen het een enorm fijn OS is. Het werkt simpel, snel, en alles wat het doet, doet het goed. Alleen is het niet verwonderlijk dat het marktaandeel van WP7 zo laag is, en vind ik het ook niet vreemd dat er weinig groei is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@The Realone:

Kan zo snel geen app vinden met meerdere permissies.
Zelfs WhatsApp vraagt alleen om Location Information.

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/screen%20capture.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:16:
Voor iOS werden vanaf begin af aan leuke en creatieve apps ontwikkeld.
Het eerste jaar van iOS kónden er geeneens third-party apps op draaien. Steve Jobs vond dat men maar websites moest gaan maken.
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:06:
[...]
en vind ik het ook niet vreemd dat er weinig groei is.
Zijn er al verkoopcijfers van de afgelopen maanden bekend dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Ramon op 04-01-2012 15:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ramon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Het eerste jaar van iOS kónden er geeneens third-party apps op draaien. Steve Jobs vond dat men maar websites moest gaan maken.
Van het begin van de App Store bedoelde ik.
[...]
Zijn er al verkoopcijfers van de afgelopen maanden bekend dan?
http://www.zdnet.com/blog...arket-share-crashes/16279

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:59:
[...]Sociale integratie heb je op andere besturingssysteen ook, Xbox Live-integratie is niet zo heel bijzonder (Game Center doet op iOS iets soortgelijks), en voor iOS en Android heb je veel maar gratis games van betere kwaliteit voor een lagere prijs dan voor WP7. [...]
Game Center op iOS is niets vergeleken met de samenwerking tussen wp7 en de xbox 360. Die laatste is namelijk zowel een reden om een xbox 360 te kopen als je een wp7 hebt als een wp7 als je een xbox 360 hebt.

Verder geef i kje gelijk dat MS wat langzaam is, maar dat kunnen ze zich wel veroorloven. MS heeft een lange adem en als ze eenmaal hebben besloten een markt te willen domineren nemen ze daar gerust een jaar of 5 verlies voor op de koop.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 04-01-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Martinspire schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:35:Verder snap ik dat gemekker op apps niet echt. Ik heb alle apps die ik erop zou willen hebben.
Helemaal mee akkoord. Voor zowat alles wat ik ooit met een smartphone zou willen doen heb ik minstens één app gevonden die voldoet, en ook het aanbod games is lang niet slecht.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:59:
[...]
Whatsapp is:
- Veel laagdrempeliger (geen account, loginnaam of wachtwoord nodig)
- Is "always on", je kan altijd een bericht sturen naar iemand
- Is bedoeld voor op telefoons
- Wordt door heel veel mensen gebruikt.

WLM wordt door bijna niemand gebruikt, en al helemaal niet op telefoons. Met wie ga je dan chatten? Iedereen overhalen om een slechter programma te gebruiken wat niemand gebruikt lijkt me ondoenlijk. Denk dus voortaan even na over zulke zaken, en het blijkt dat het antwoord behoorlijk eenvoudig is.
Lol. Die SMS verificatie zit er voor lol in, de eerste keer dat je WhatsApp opstart? Wp7 heeft standaard ondersteuning voor MSN, Facebook, SM en MMS ingebouwd in de messaging hub, als dat niet laagdrempelig is. En, oh, MSN werkt gewoon, aangezien je een Live Account alreeds hebt voor je telefoon. Hoe laagdrempelig is dat?

Dat de schare WhatsApp gebruikers groot is true. Dat het handig is true. Maar je argumenten? Mwah. Als je nou zou zeggen, iedereen heeft SMS:
  • Geen aanmelding nodig, laagdrempeliger als WhatsApp (geen aanmelding nodig, geen App die je moet installen)
  • Je kunt altijd een bericht sturen
  • Is bedoeld voor op telefoons
  • Wordt door iedereen met een telefoon gebruikt.
Goh, het lijkt me evident dat er op elk platform overbodige applicaties zijn van lage kwaliteit. Daar gaat het niet om. Het gaat om de applicaties die wél handige functionaliteit bieden en die niet overbodig zijn. Die zijn er op iOS (en in mindere mate Android) veel meer.
Psst, jong OS vs oud OS.
Sociale integratie heb je op andere besturingssysteen ook, Xbox Live-integratie is niet zo heel bijzonder (Game Center doet op iOS iets soortgelijks), en voor iOS en Android heb je veel maar gratis games van betere kwaliteit voor een lagere prijs dan voor WP7.
Sociale integratie op andere OSsen wordt gebracht door de Apps en de schillen van de fabrikanten.

Qua games heb je een puntje, dezelfde games zijn op de andere OSsen goedkoper. Ook logisch; kleinere afzetmarkt en je moet je geld offcourse wel terugverdienen.
iOS scoort op elk vlak beter dan WP7. Android op bijna alle vlakken. In potentie is WP7 denk ik het beste OS er is wat er is, maar ja, "in potentie" heb je zo weinig aan. MS doet er te weinig aan om de slag van "talent" naar "waardevolle speler in de markt" te maken. En dat is jammer.
Ik denk dat ze afgelopen jaren wel bewezen hebben dat ze heel veel doen, ook zoals MartinSpitre al zegt.

Je fout is dat je aanneemt dat ze een achterstand hadden. MS heeft destijds zeer bewust gekozen voor een bepaalde featureset. Die ze op dat moment zo goed mogelijk wilden uitvoeren.
En voor het eerst luisteren ze goed naar de consument. Men pikt de vragen uit de communitie goed op. U wilt copy-pasten? Tuurlijk. Multitasken? Doen we. Als je ze ergens niet van kunt betichten is het dat ze niets doen.
Mango is een mooie update, maar had er eigenlijk een half jaar eerder al moeten zijn, dan hadden we binnen 3 maanden de volgende grote update al gehad, dat is pas momentum opbouwen. Mango deed niets meer dan de achterstand op de concurrentie gedeeltelijk inhalen (en deed dat prima), maar als je echt mee wilt doen, dan moet je de concurrentie voorbij. En op een hoog tempo.
Het had sneller gekund, indeed. Maar men kiest voor kwaliteit boven kwantiteit. Prima imho.
ZDnet,mooie fail link je naartoe. Gartners cijfers spreken van 'Microsoft'. In Q3 2010 was WP7 niet eens uitgebracht; dat zag pas op 11 oktober 2010 het levenslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:05:
[...]

[...]

Ik heb behoefte aan een snel en stabiel systeem, met goed werkbare apps. Anno 2012 is dat niet zo gek, zeker niet op een forum zoals dit. Apps is dus niet het enige. Het OS zit op veel vlakken prima in elkaar, maar op enorm veel punten ook niet. Alsof men vergeten is een usability-expert los te laten op het OS.

Het OS plus apps en de werking van apps bepalen het geheel. Windows 7 kan je ook heel tof vinden, maar als er geen software voor is, dan is de glans snel weg. Idem dus voor phone software, zoals Windows Phone.
Een glanzend OS, waar een hoop software ontbreekt, zeker in vergelijking met de directe concurrent.
Als tenslotte bepaalde key-apps slecht tot niet functioneren, dan kan je je voorstellen dat er klachten ontstaan (zie bijv. het whatsapp topic).
[...]

Jep, en dat hadden meer bedrijven kunnen doen. Maar, crisis, weinig Marktaandeel, èn, vooral èn, geen NL ondersteuning tot 3 maanden terug. Ik vind het niet gek dat een bedrijf hier even de kat uit de boom kijkt om geld wat ie eigenlijk niet kan missen uit te geven.

[...]

Ik beweer niks, ik beweer dat Android en iOS het geluk hadden de eerste te zijn, waardoor bepaalde non-apps nog als een verrassing aanvoelen. Anno 2011 / 2012 wil je die onzin niet meer zien.
En dat er voor iOS en Android dagelijks veel (meer) Apps bijkomen, goh, no surprise there, gezien de enorme schare developers voor die platforms en niet te vergeten de enorme hoop (web)tools die met wat drag&drop functionaliteit een App in elkaar laten zetten...
MS heeft diverse tools vrijgegeven waarmee je iOS en Android apps eenvoudig kunt porten. Blijkbaar zijn die niet duidelijk gepusht of ziet men geen brood in WP7, want die massale overzettingen heb ik nog niet gezien.
[...]

Zou dat denk je niet te maken hebben dat sommige (groepen) mensen heel hard schreeuwen dat het OS zuigt omdat ze bepaalde Apps niet hebben? En dat die Apps er verdomd snel moeten komen omdat het anders nooit wat gaat worden? Tsja. Dan krijg je inderdaad Apps die, doordat ze gehaast gemaakt moeten worden, minder features hebben en die minder stabiel zijn. Vooral als je dat vergelijkt met dezelfde App op een ander OS wat al jaren ontwikkeld wordt, een enorme schare aan gebruikers (en dus bugreports etc) heeft.
Ook apps moeten getest worden. Blijkbaar is dat voor bepaalde WP7 apps niet nodig. Hadden ze zelf even een paar weken getest hadden ze vrij eenvoudig kunnen inzien dat men flut-apps oplevert.
Nogmaals, liever geen apps, dan deze mislukte oplossingen.
[...]

Zie hierboven, dit heeft alles met de vraag te maken en MS/WhatsApp gedwongen werden om snel een App uit te brengen.

Je uitspraak dat WP7 niet relevant is voor developers is wel echt enorme onzin. Omdat een bedrijf het niet voor elkaar krijgt is het niet relevant? Doe jezelf een plezier en download bijvoorbeeld de IMDB App eens. Zelden zo'n goed in elkaar gestoken App gezien. Of denk je dat dat per ongeluk gegaan is? Endomondo kan ook een prima App in elkaar steken. Ook een foutje?

[...]
Als het maken van apps wel relevant zou zijn (veel te kleine markt), dan had men toch wel de moeite genomen om apps te testen? Nu krijgen we half gare apps (whatsapp, angry birds etc), of geen apps. Zegt mij voloende over de huidige situatie. Als tenslotte ook praktisch elke app bijna 2x zo duur is dan de iOS of Android app, dan snap je vast wel dat er nog meer wenkbrauwen omhoog gaan.
Deïnstalleer het dan, of verkoop je telefoon en pak iets anders?
Klagen mag niet na installatie? Zo kan een app nooit goed of beter worden als niemand mag klagen, nietwaar?
[...]

Hehe, eindelijk iets zinnigs. :+
Moet ik van jou kant nog zien, want je bent zo enorm gefocust op hoe geweldig WP7 wel niet is, dat je bijzonder twijfelachtige opmerkingen plaatst. Tenslotte vind ik dergelijke tekst nogal onnodig.
Microsoft is een te grote organisatie die helaas niet snel leert. Zeker, ze zijn véél beter geworden, maar dit punt snap ik ook nog steeds niet. Wij, als Nederland zijn een technologisch vooraanstaand land, met óók een enorme potentie. Maarja, die keuze's zijn nu eenmaal gemaakt. Maar het blijft stom van Microsoft. De Zune mediaplayer is nog zo'n fantastiche blunder van Microsoft, in dezelfde categorie. Als we 'm (bijna) nergens uitbrengen wordt het een iPod killer. Right.
Na de kin snap ik wel dat veel bedrijven niet meer willen instappen. Sterker nog, op de Xbox na heeft MS nog geen enkel succesvol hardware-product op de markt gebracht.
[...]
Misschien wel, maar gezien je behoefte aan een OS wat alleen maar bestaat uit Apps zou ik je aanraden om een jaartje je lekker te gaan ergeren uitleven op iOS of Android... Alhoewel, ICS lijkt me zo slecht nog niet. :)

En dat 'magisch' zal enorm meevallen. Daar staat iig mijn geld op...
Mag het hopen. Vind WP7 een prima platform, hence mijn eerdere reacties begin vorig jaar, maar inmiddels moge het duidelijk zijn dat er nog genoeg te verbeteren valt.

Sterker nog, ik kan zo een aantal zaken noemen die men makkelijk had kunnen oppakken:
- forward optie in de browser (zie ik als onderdeel van het OS, want wordt meegeleverd)
- bugfixing zoals mijn nare sms-bug (hoe kan je die over het hoofd zien!)
- gebruik interne 'schijf' als usb-stick
- lijst met app moet sneller en beter te sorteren zijn
- meer mogelijkheden dan de 10 kleurtjes die je nu als thema kunt gebruiken
- apps de mogelijkheid geven om 2 of meer tiles te gebruiken (niet alleen de hardware en een minimaal aantal MS apps de mogelijkheid geven)
- meldingen zoals van whatsapp laten staan totdat de gebruiker ze heeft gezien, niet een paar seconden en dan verdwijnen
- markets per land beter opstellen, devs standaard de optie geven om de app in alle marketplaces beschikbaar te stellen.
- Custom ringtones en backgrounds
- Copy-paste werkt niet lekker, misschien een persoonlijk ding, maar het gaat bij mij vaak mis en veel zaken kan ik niet kopieren.
- Screenshot feature
- Ondersteuning voor hogere resoluties
- Ondersteuning voor chips met meer cores
- Ik wil back-ups kunnen maken en beheren
- Die bing maps kan je toch niet serieus nemen? Tijdens het rijden loopt het lijstje niet eens mee.... :(
- Bluetooth zoals het bedoeld is.
- Iets meer logica en iets meer mogelijkheid om zaken in te stellen (mms, standaard zoekmachine etc)
- onderscheid maken in volume telefoon, apps, alarm, sms, muziek etc.
- mapjes, zoals ik al eerder zei: MS heeft netjes een Xbox live map gemaakt, nu wil ik een map nieuws kunnen maken, een map development etc. Geef mij die ruimte MS!
- Meer controle over de batterij, het gebruikelijke hartje is een puike oplossing, maar graag zie ik ook dat ik zelf meer kan installen waarop wel en waarop niet bezuinigd moet worden
- Zelf een toetsenbord kiezen zou leuk zijn, hoewel het standaard toetsenbord echt geweldig is.
- Als ik een telefoonnummer in typ, zou ik het fijn vinden als het OS mij telefoonnummers teruggeeft die daarop aansluiten. 070 geeft mij dus contacten uit Den Haag....
- MS moet devs meer toegang geven tot het systeem. Nu hebben ze beperkte toegang en dat verhindert de mogelijkheid om specifiek voor WP7 apps te ontwikkelen. Eruit springen in vergelijking met iOS en Android wordt nu extra moeilijk gemaakt. En dat.... dat is gewoonweg dom.
- Tiles, ik zei het voorheen al, maar doe er wat meer mee, zorg voor verschillende groottes en geef de gebruiker de ruimte om ze zelf in te delen.
- Bovenste tiles kunnen nog een stuk naar boven. het irriteert dat er zoveel zwartruimte is voordat de tiles starten :)
- Naar links schuiven, zelf instelbaar wat er dan gebeurt (start browser, start app X, toon lijst van openstaande apps), of gebruik het naar links schuiven als een tweede homepage; gemiste kans.
- Location awareness feature. Zodra ik op kantoor ben op trillen, thuis mag het geluid weer aan en buiten de deur mag het geluid op 100.
- Ik wil zaken vanuit mijn browser kunnen opslaan, zoals MP3's en PDF bestanden.
- Lockscreen kan beter. Als ik berichtgeving heb van een mail of sms, dan wil ik dat icoon selecteren en vervolgens met een swipe direct naar de mailbox of sms-inbox.
- ontvangen MMS en geluidsbestanden werkt niet bij mij, geeft mij wederom de indruk dat het allemaal niet zo strak werkt. :(
- etc...

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

WP7 is too little, too late. Dat kan ook niet anders omdat het (veel) later op de markt kwam. Echter, om dat goed te maken moet je je in rap tempo ontwikkelen, en dat doen ze niet. WP7 is nog bijna hetzelfde als wat het was tijdens de launch: veel functionaliteit ontbreekt nog en de marketplace is karig.

Als je later op de markt komt moet je dat goed maken door rap te innoveren. De Mango-update was leuk, maar Google en Apple doen grotere updates op frequentere basis. Microsoft blijft gewoon achtig. Updates zoals Mango en Apollo moeten eigenlijk een cyclus hebben van een half jaar en niet van een jaar, zoals nu het geval is.

Als je achterloopt, moet je sneller vernieuwen dan de concurrentie om het in te halen, maar MS doet dat juist langzamer. Dat is in mijn ogen echt onbegrijpelijk. Het gaat daarom nog echt héél lang duren voordat WP7 een zelfde status bereikt als iOS nu qua marktaandeel, ik gok nog minimaal 4 of 5 jaar.

Terwijl MS bezig is met een update om 1280*720 schermen mogelijk te maken heeft Samsung een dergelijke telefoon al driekwart jaar voor deze update op de markt (Galaxy Nexus/Note). Terwijl MS nu vacatures open heeft voor een backup systeem, draait iCloud al bijna een half jaar op iOS-apparaten.

WP7 is goed en werkt heerlijk, maar Android en iOS bieden gewoon meer waar voor je geld. MS kan inzetten op de budgetmarkt, waar heel veel potentie zit, maar daar zijn de marges lager. En om echt een leading platform te worden heb je gewoon toptoestellen nodig die de kar trekken. De Lumia 800 is een prachtig toestel, maar in vergelijking met een Galaxy S II of iPhone 4S is de functionaliteit erg beperkt.

Zaken die voor veel consumenten gemeengoed zijn geworden ontbreken. Er zijn altijd wel apps die je mist en de notificaties zijn uiterst belabberd. Er is gewoon geen echte reden om WP7 te verkiezen boven iOS of Android...

Conclusie: er moeten meer toestellen komen in meerdere segmenten van de markt, er moeten veel meer apps komen en de ontwikkeling van updates moet 2x zo snel. Pas dan kan WP7 echt succesvol worden.

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 04-01-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
koekiemonster schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Mag het hopen. Vind WP7 een prima platform, hence mijn eerdere reacties begin vorig jaar, maar inmiddels moge het duidelijk zijn dat er nog genoeg te verbeteren valt.

Sterker nog, ik kan zo een aantal zaken noemen die men makkelijk had kunnen oppakken:
- lijstje...
- etc...
Leuk lijstje... en ook wel wat valide punten. Maar probleem is natuurlijk dat je met iedere setting die je toevoegt het systeem complexer maakt. Daarom zal MS voor een groot deel altijd keuzes voor ons blijven maken om het systeem ook voor leken toegankelijk te houden. Als je dat niet wil is WP7 duidelijk niet het systeem voor jou. Bijvoorbeeld deze van jou:
- Bovenste tiles kunnen nog een stuk naar boven. het irriteert dat er zoveel zwartruimte is voordat de tiles starten :)
Ik zelf vind de plaatsing van de tiles zoals het nu is wel mooi. Dus maar een setting van maken? Zouden we alles wat jij aangeeft doorvoeren, krijg je gewoon een Windows Mobile "7" (teveel opties en te complex voor leken) ipv Windows Phone 7.

Het zal me niet verbazen als MS stapje voor stapje wel een aantal van jouw opmerkingen zal doorvoeren, maar op zo'n manier dat het voor zoveel mogelijk mensen geschikt is.
Alsof men vergeten is een usability-expert los te laten op het OS.
Kan je dit nog eens onderbouwen? Ik heb laatst mijn oude Trophy aan een vriendin gegeven en (express) zonder veel hulp kon ze er vrijwel meteen mee aan de slag. Ik heb JUIST het idee dat ze de usability-experts van MS véél macht hebben gegeven in het design van WP7.

[ Voor 48% gewijzigd door Ramon op 04-01-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Lol. Die SMS verificatie zit er voor lol in, de eerste keer dat je WhatsApp opstart? Wp7 heeft standaard ondersteuning voor MSN, Facebook, SM en MMS ingebouwd in de messaging hub, als dat niet laagdrempelig is. En, oh, MSN werkt gewoon, aangezien je een Live Account alreeds hebt voor je telefoon. Hoe laagdrempelig is dat?
Laagdrempelig in WP7 inderdaad, alleen je gaat niet met jezelf communiceren, of wel?
Dat de schare WhatsApp gebruikers groot is true. Dat het handig is true. Maar je argumenten? Mwah. Als je nou zou zeggen, iedereen heeft SMS:
  • Geen aanmelding nodig, laagdrempeliger als WhatsApp (geen aanmelding nodig, geen App die je moet installen)
  • Je kunt altijd een bericht sturen
  • Is bedoeld voor op telefoons
  • Wordt door iedereen met een telefoon gebruikt.
Waar, alleen veel duurder. Your argument is invalid.
[...]
Psst, jong OS vs oud OS.
Het is een nadeel van WP7, hoe je het ook wendt of keert.
[...]
Ik denk dat ze afgelopen jaren wel bewezen hebben dat ze heel veel doen, ook zoals MartinSpitre al zegt.

Je fout is dat je aanneemt dat ze een achterstand hadden. MS heeft destijds zeer bewust gekozen voor een bepaalde featureset. Die ze op dat moment zo goed mogelijk wilden uitvoeren.
En voor het eerst luisteren ze goed naar de consument. Men pikt de vragen uit de communitie goed op. U wilt copy-pasten? Tuurlijk. Multitasken? Doen we. Als je ze ergens niet van kunt betichten is het dat ze niets doen.
Ze hebben nog steeds een achterstand. MS luistert inderdaad goed naar de consument, WP7 loopt nog steeds gewoon te ver achter.
[...]
ZDnet,mooie fail link je naartoe. Gartners cijfers spreken van 'Microsoft'. In Q3 2010 was WP7 niet eens uitgebracht; dat zag pas op 11 oktober 2010 het levenslicht.
Q3 2011 wordt vergeleken met Q3 2010, en in Q3 2011 was het marktaandeel lager dan in Q3 2010. Lijkt me niet echt een positief teken, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:15:
Q3 2011 wordt vergeleken met Q3 2010, en in Q3 2011 was het marktaandeel lager dan in Q3 2010. Lijkt me niet echt een positief teken, of wel?
maar in Q3 2011 was de Lumia nog niet uit, ik vroeg specifiek naar info van de laatste maanden. Plus het is van een analist. Heb liever info van Nokia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ramon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:18:
[...]
maar in Q3 2011 was de Lumia nog niet uit, ik vroeg specifiek naar info van de laatste maanden. Plus het is van een analist. Heb liever info van Nokia zelf.
http://www.itp.net/587417...t-fails-to-spark-interest

Ook niet echt hoopwekkend allemaal.
The company found that the Nokia Lumia 800 made up 0.17% of devices shipped, while the Samsung Galaxy SII took 16.13% of devices shipped, and the white iPhone 4 took 10.24%.
Volledig verwaarloosbaar aandeel dus. Dat is toch treurig? Een telefoon van anderhalf jaar oud is 61x vaker geshipped. Daarom snap ik niet dat MS denkt het zich te kunnen veroorloven tot eind 2012 te wachten met Apollo.

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 04-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:21:
[...]

[...]
Volledig verwaarloosbaar aandeel dus. Dat is toch treurig? Een telefoon van anderhalf jaar oud is 61x vaker geshipped. Daarom snap ik niet dat MS denkt het zich te kunnen veroorloven tot eind 2012 te wachten met Apollo.
http://www.wpcentral.com/...-tops-sales-charts-france

http://www.wpcentral.com/...germany-best-selling-list

http://www.wpcentral.com/...op-selling-phone-expansys

http://www.wpcentral.com/...ia-lumia-launch-singapore

http://www.wpcentral.com/...a-800-uk-launch-and-sales

http://www.wpcentral.com/...e-traffic-nokia-lumia-800

tja... een paar sites bij elkaar zoeken en je hebt weer een compleet ander beeld. Daarom zeg ik, heb liever cijfers van Nokia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:06:
[...]
Ik ben nooit van iOS afgeweest ;) . Maar opzich zou je wel inhoudelijk in kunnen gaan op mijn argumenten. Ik snap dat je tevreden bent met WP7, ik kan me goed indenken dat het voor een bepaalde groep mensen het een enorm fijn OS is. Het werkt simpel, snel, en alles wat het doet, doet het goed. Alleen is het niet verwonderlijk dat het marktaandeel van WP7 zo laag is, en vind ik het ook niet vreemd dat er weinig groei is.
MarcoC, koekiemonster en anderen zijn volgens mij een beetje te ongeduldig. WP7 in combinatie met de Lumia is spiksplinter nieuw tov van Android en iOS. Jullie lijken MS en Nokia de tijd niet te gunnen. Werkelijk iedereen die onze Lumia 800 in de handen heeft gehad is stom verbaasd over de snelheid, de soepelheid en de hardware. Ook fervente Apple adepten en Android lovers. Dat dingen beter kunnen en moeten is duidelijk. Gewoon nog even geduld hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Nogmaals, stap alsjeblieft over? Alsjeblieft. Als-je-blieft!

Mijn phun intended opmerking was dat je voor het eerst in die post iets zinnigs wist te brengen over het OS en niet dooremmert over apps.
Je beticht mij van gefocust zijn hoe fantastisch het OS is, ik probeer realistisch te zijn, waar jij dat niet bent. Waarom ik dat van mening ben? Lees gerust even verder.

Meerdere mensen hier (waaronder ik) hebben geen last van WhatsApp, werkt prima hier. Maar omdat jij en anderen dat wel hebben heeft een developer niet getest. Iedereen maakt fouten, ook een goede developer. Zeker een gestreste developer. En wat voor jou een key App is hoeft dat voor mij niet te zijn.

Verder bestaat je lijst met ergernispunten vooral uit onzin en features. Een usability expert? Serieus? Dat is een van de pilaren van het OS. Ga je eens inlezen en blijf dat de komende maand even doen. Probeer dat met een open mind te doen, en hou vooral in je achterhoofd dat het nooit voor iedereen perfect is, of handig aanvoelt, maar dat Metro door een enorme hoop mensen en experts op dat gebied geroemd word.

Je lijst dan. Ik ga niet alles beantwoorden, is me de tijd niet waard, ik pik er een paar uit.

Valide punten;
- Forward button, zou imho, in sommige gevallen handig kunnen zijn.
- Bugfixing van je SMS bug. (Nogmaals; heb je een bugreport ingelegd? Of hoop je op de telepatische gaven van hun ontwikkelteam?)
- Telefoonnumers in de dialer (erg gemiste kans)
- WhatsApp notificaties; ik zou eerder een icoon op het lockscreen willen zien. Wel zeer beperkt. (mogelijke workaround: zet je WhatsApp tile bovenaan neer. Klaar.)

Onzin:
- Custom ringtones? Serieus? Lees je alsjeblieft in.
- Interne schijf als usb stick? Wait, whut? Zelf enig idee wat je bedoeld?
- Apps over meer tiles; komt er aan.
- Screenhots; zijn Apps voor
- Marketplace/landen. Bij het submitten van een App kun je daar als developer voor kiezen.
- Ondersteuning voor hogere resoluties, Apollo, zie ook hieronder
- Ondersteuning voor chips met meer cores, Apollo, zie ook hieronder

Gezien je zegt dat ze alles uit je lijst eenvoudig bij de launch van WP7 hadden kunnen doen geef je igg duidelijk aan dat je de term Usability slechts uit het woordenboek kent. Ruimte is voor usability, ook zwarte balken. Pilaar van het OS, simplicity. Daar past naar links swipen, extra dingen niet helemaal bij. Is een keuze. Wil je dat wèl: Android. Wie houdt je tegen?

En één resolutie en een hardware platform; dat is uit technisch en ontwikkelpunt gezien heel slim. Weer een blijk van onkunde/begrip, niet iets wat men bij launch kon doen. Waar kennen we dat van overigens van, super stabiel omdat je slechts heel weinig hardware ondersteund? Juist, Apple.
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:15:
[...]
Laagdrempelig in WP7 inderdaad, alleen je gaat niet met jezelf communiceren, of wel?
160 miljoen dagelijkse gebruikers van MSN* noem ik niet weinig mensen om mee te communiceren... Neem daar de iets minder** laagdrempelige 400 miljoen dagelijkse facebook gebruikers bij en dan denk ik dat je d'r genoeg hebt...?

* Oude statistieken (feb 2010 in dit geval) waren geen probleem volgens jouw posts
** Je moet FB even koppelen, wat overigens imho net zoveel moeite kost als een App installeren
Waar, alleen veel duurder. Your argument is invalid.
Included in mijn bundel; ik betaal geen cent voor een sms. Dus mijn argument is net zo (in)valid als die van jou. :)
Het is een nadeel van WP7, hoe je het ook wendt of keert.
[...]
Ze hebben nog steeds een achterstand. MS luistert inderdaad goed naar de consument, WP7 loopt nog steeds gewoon te ver achter.
Voor jou, en koekiemoenster en nog een stel lopen ze idd achter. Prima toch, snap alleen niet waarom jullie dan niet een innovatieve, betere telefoon hebben gekocht?

Ik ben blij met het niet bloated zijn; behoefte aan dualcore processors omdat de interface anders nauwelijks werkt etc etc...
Goh, wanneer is Mango ook alweer uitgekomen, was dat niet met de wereldwijde launch, was dat niet in.... Q4 2011? Oops, wat hebben we dus aan die cijfers?

Laten we de cijfers van Q3 2010 volgens comScore erbij pakken, dan heeft MS nog steeds een verliest, van 5.7 naar 5,2%. Weinig, ja, 3,5x zoveel als jouw cijfers iig. Is allemaal niet interessant; hoe ziet het ná de launch van Mango er uit?
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:21:
[...]

[...]
Bij één bedrijf in de UK? Als je zoiets roept, doe het dan over betrouwbare cijfers met totalen.
Of zet er ook de andere kant bij; stond de Lumia niet op één in de verkooplijsten van KPN? En ik hoor van m'n broer (verkoper) dat ze veel meer vraag dan leveringen hebben... Tsja, als je dan nog oude iPhones op de plank heb liggen met ook een hoop provisie, dan worden die logischerwijze verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 04-01-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
AvK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:50:
[...]

MarcoC, koekiemonster en anderen zijn volgens mij een beetje te ongeduldig. WP7 in combinatie met de Lumia is spiksplinter nieuw tov van Android en iOS. Jullie lijken MS en Nokia de tijd niet te gunnen. Werkelijk iedereen die onze Lumia 800 in de handen heeft gehad is stom verbaasd over de snelheid, de soepelheid en de hardware. Ook fervente Apple adepten en Android lovers. Dat dingen beter kunnen en moeten is duidelijk. Gewoon nog even geduld hebben.
Ik weet dat de Lumia snel en soepel is. Misschien ben ik wat ongeduldig, maar ik heb het idee dat MS de boot verschrikkelijk gaat missen als ze niet sneller reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:58:
[...]
Ik weet dat de Lumia snel en soepel is. Misschien ben ik wat ongeduldig, maar ik heb het idee dat MS de boot verschrikkelijk gaat missen als ze niet sneller reageren.
offtopic:
Dat gevoel heb ik nu met religie. Maar op de een of andere manier komt dat ook weer steeds goed met hun 'userbase'... ;)

Dat het met MS wel goed komt vertrouw ik wel. Zoals iemand hier eerder al zei, ze hebben geen haast. Tijd en geld zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:14:
WP7 is too little, too late. ....
Man toch, het is nooit te laat, en het is zeker niet te weinig.
WP7 is een andere visie op een smartphone.

Ik ben blij dat ms ons niet overspoeld met functionaliteiten en nieuwe zaken. Alles wordt goed bekeken en of dit past in een lange strategie.

consumenten gemeengoed, komaan, welke consument kent is van iCloud , laat staan het ooit gebruiken?
het meerdendeel wilt gewoon een goede gsm die aan hun eisen voldoen, daar hoeven geen 100 den apps bij.
Vanuit een paar beperkte plaatsen veel kunnen doen, dat is de ware kracht van een smartphone.

de iPhone4 al dan niet S is helemaal niet zo speciaal en android phones krijgen niet allemaal update, dus niet iedereen krijgt die 'snelle' vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
[...]
laat maar eens vrienden met android en iphone tesamen hun gsm 'cold' booten, wp7 phone was bij mij zoveel sneller als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:51:
[...]

160 miljoen dagelijkse gebruikers van MSN* noem ik niet weinig mensen om mee te communiceren... Neem daar de iets minder** laagdrempelige 400 miljoen dagelijkse facebook gebruikers bij en dan denk ik dat je d'r genoeg hebt...?
Kijk eens om je heen, heoveel mensen gebruiken nou MSN op hun telefoon? En hoeveel mensen gebruiken Whatsapp? Facebook is een goed alternatief, alleen loopt WP7 hier erg mee achter. WP7 biedt enkel Facebook Chat-ondersteuning, wat inhoudt dat de andere persoon ook online moet zijn. Echter hebben andere platformen tegenwoordig Facebook Messenger, waarmee je ook berichtjes naar elkaar kan sturen als je niet online bent (het werkt dus meer als sms/Whatsapp). De persoon die je wilt aanspreken moet maar net toevallig online zijn...
[...]
Included in mijn bundel; ik betaal geen cent voor een sms. Dus mijn argument is net zo (in)valid als die van jou. :)
Ik wel. En sms ondersteunt geen groepsgesprekken, foto's delen gaat ook makkelijker via Whatsappen.
Voor jou, en koekiemoenster en nog een stel lopen ze idd achter. Prima toch, snap alleen niet waarom jullie dan niet een innovatieve, betere telefoon hebben gekocht?
Heb ik wel.
Ik ben blij met het niet bloated zijn; behoefte aan dualcore processors omdat de interface anders nauwelijks werkt etc etc...
Ik zeg niet dat WP7 bloated moet zijn, ik zeg dat er functioneel het een en ander aan ontbreekt.
Goh, wanneer is Mango ook alweer uitgekomen, was dat niet met de wereldwijde launch, was dat niet in.... Q4 2011? Oops, wat hebben we dus aan die cijfers?
De trend was dat het marktaandeel van WP7 niet gestegen was tot Q4 2011 en zelfs gedaald. Zo oud waren die statistieken overigens niet, ze waren uit november 2011.
Laten we de cijfers van Q3 2010 volgens comScore erbij pakken, dan heeft MS nog steeds een verliest, van 5.7 naar 5,2%. Weinig, ja, 3,5x zoveel als jouw cijfers iig. Is allemaal niet interessant; hoe ziet het ná de launch van Mango er uit?
Dat is even gedateerde statistiek als mijn bron, alleen dan voor enkel de VS.
Bij één bedrijf in de UK? Als je zoiets roept, doe het dan over betrouwbare cijfers met totalen.
Of zet er ook de andere kant bij; stond de Lumia niet op één in de verkooplijsten van KPN? En ik hoor van m'n broer (verkoper) dat ze veel meer vraag dan leveringen hebben... Tsja, als je dan nog oude iPhones op de plank heb liggen met ook een hoop provisie, dan worden die logischerwijze verkocht.
Oude iPhones zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Man toch, het is nooit te laat, en het is zeker niet te weinig.
WP7 is een andere visie op een smartphone.

Ik ben blij dat ms ons niet overspoeld met functionaliteiten en nieuwe zaken. Alles wordt goed bekeken en of dit past in een lange strategie.

consumenten gemeengoed, komaan, welke consument kent is van iCloud , laat staan het ooit gebruiken?
het meerdendeel wilt gewoon een goede gsm die aan hun eisen voldoen, daar hoeven geen 100 den apps bij.
Vanuit een paar beperkte plaatsen veel kunnen doen, dat is de ware kracht van een smartphone.

de iPhone4 al dan niet S is helemaal niet zo speciaal en android phones krijgen niet allemaal update, dus niet iedereen krijgt die 'snelle' vernieuwing.
Iedereen met iOS 5 kent iCloud, iedereen gebruikt het. Zelfs de grootste digibeten hebben hun foto's zonder ooit een kabel te gebrruiken op hun iPad, iPhone en Windows PC of Mac. Zelfs de grootste digibeten hebben dagelijks een backup van alle instellingen, apps en appdata. Als je ziet waar iOS, WP7 en Android een jaar geleden waren en als je dat vergelijkt met waar ze nu zijn, dan is WP7 nauwelijks veranderd, terwijl IOS en Android nieuwe dingen hebben die echt van waarde zijn voor de gebruiker.

Tevens is 'niet overspoelen met functionaliteiten' niet per se iets goeds. Apple doet dat ook niet, maar toch kent iOS veel meer functionaliteit dan WP7. Combineer dat met de updatecycle van >1 jaar, en je hebt een beperkt OS dat elke dag meer achterstand oploopt t.o.v. de concurrentie i.p.v. dat de achterstand verkleint.

De komende 3 jaar zal WP7 niet meer dan een nichemarkt bedienen, terwijl het is opgezet als een consumenten OS bij uitstek.

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 04-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:04:
[...]

laat maar eens vrienden met android en iphone tesamen hun gsm 'cold' booten, wp7 phone was bij mij zoveel sneller als de rest.
Hoe vaak boot iemand zijn telefoon nou? Maximaal 1 keer per maand? Vind het niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:06:
[...]
Kijk eens om je heen, heoveel mensen gebruiken nou MSN op hun telefoon? En hoeveel mensen gebruiken Whatsapp? Facebook is een goed alternatief, alleen loopt WP7 hier erg mee achter. WP7 biedt enkel Facebook Chat-ondersteuning, wat inhoudt dat de andere persoon ook online moet zijn. Echter hebben andere platformen tegenwoordig Facebook Messenger, waarmee je ook berichtjes naar elkaar kan sturen als je niet online bent (het werkt dus meer als sms/Whatsapp). De persoon die je wilt aanspreken moet maar net toevallig online zijn...
Jij beweerde dat er geen gebruikers zijn. Ik bereik de desktop èn de WP7 telefoons. Dat zijn veel gebruikers. Niet weinig.

Facebook messaging zou ik ook graag willen zien, maar hey, daar heb ik een App voor. Of ik schrijf iemand op z'n wal. Of hoe heette dat 20 jaar oude iets ook alweer? Ah, ik mail iemand even. Komt met Push ook bij iedereen binnen. Bij de mensen zonder FB zelfs sneller dan een facebook bericht. (mits ze geen notificaties per mail aanhebben)
Ik wel. En sms ondersteunt geen groepsgesprekken, foto's delen gaat ook makkelijker via Whatsappen.
Maar net zo eenvoudig via mail. Groepsgesprekken, tsja, daar is WhatsApp handig voor, maar niet iets wat ik zou missen. Daar kan ik omheen.
Heb ik wel.
Goedzo. :)
En dat meen ik niet lullig of kleinerend
Ik zeg niet dat WP7 bloated moet zijn, ik zeg dat er functioneel het een en ander aan ontbreekt.
Jij mist functionele dingen. Ik mis, niks. Dat wil niet zeggen dat er niet het eea mist. Dat ben ik wel met je eens. (FB messaging)Maar sommigen doen het hier geloven alsof het OS onbruikbaar is. En dat moet je weer met mij eens zijn, da's niet waar. Zeker niet voor de gemiddelde gebruiker.
[...]
De trend was dat het marktaandeel van WP7 niet gestegen was tot Q4 2011 en zelfs gedaald. Zo oud waren die statistieken overigens niet, ze waren uit november 2011.
[...]
Dat is even gedateerde statistiek als mijn bron, alleen dan voor enkel de VS.
Klopt, allemaal gedateerd. Maar nog iets. Voor Mango.
Oude iPhones zijn er niet.
Weldegelijk, de nieuwste is de 4S meen ik? Dan is de 4 toch oud?

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 04-01-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:
[...]
Iedereen met iOS 5 kent iCloud, iedereen gebruikt het. Zelfs de grootste digibeten hebben hun foto's zonder ooit een kabel te gebrruiken op hun iPad, iPhone en Windows PC of Mac. Zelfs de grootste digibeten hebben dagelijks een backup van alle instellingen, apps en appdata. Als je ziet waar iOS, WP7 en Android een jaar geleden waren en als je dat vergelijkt met waar ze nu zijn, dan is WP7 nauwelijks veranderd, terwijl IOS en Android nieuwe dingen hebben die echt van waarde zijn voor de gebruiker.

Tevens is 'niet overspoelen met functionaliteiten' niet per se iets goeds. Apple doet dat ook niet, maar toch kent iOS veel meer functionaliteit dan WP7. Combineer dat met de updatecycle van >1 jaar, en je hebt een beperkt OS dat elke dag meer achterstand oploopt t.o.v. de concurrentie i.p.v. dat de achterstand verkleint.

De komende 3 jaar zal WP7 niet meer dan een nichemarkt bedienen, terwijl het is opgezet als een consumenten OS bij uitstek.
dan vergis jij u heel zwaar. (zal geen namen noemen hier)
Persoon 1 heeft al lang een iphone (3GS) en die heeft niet eens outlook kunnen syncen.
Persoon 2 heeft de gloednieuwe 4GS en die heeft totaal geen idee wat dat toestel meer kan/moet doen als zijn oude dumbphone.

Ik vind het altijd frappant dan mensen android en ios altijd zo verdedigen en wp7 altijd aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:
[...]

Hoe vaak boot iemand zijn telefoon nou? Maximaal 1 keer per maand? Vind het niet zo boeiend.
is ook helemaal niet boeiend, maar die snelheid en vlotheid trekt zich redelijk goed door in al de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:20:
[...]

is ook helemaal niet boeiend, maar die snelheid en vlotheid trekt zich redelijk goed door in al de rest.
Een WP7 van de eerste generatie met 'slechts' een singlecore CPU/GPU voelt veelal sneller dan bv een Android telefoon met een dual core chip? :)

Alhoewel ICS dat een stuk beter doet... (GPU? Ow, laten we dat ook eens gebruiken...)

[ Voor 15% gewijzigd door Rowdy.nl op 04-01-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]
Je mist mijn punt.
iOS en Android hadden ook niet alles in 1x voor elkaar toen hun eerste goed werkende foons op de markt kwamen. Nu MS en Nokia eindelijk een goed werkende smartphone op de markt hebben gebracht wordt er volgens mij een ander deel van de wereld markt bediend en over de streep gehaald. Daarmee bedoel ik het deel dat veel vertrouwen heeft in Nokia omdat ze domweg altijd goede ervaringen hebben gehad met dat merk. En ook dat deel van de markt dat liever met MS in zee gaat. Je kunt het bagatelliseren maar ik denk dat die 'totaal' markt wel eens groter kan zijn dan sommigen hier denken (of willen zien).
Nokia en MS hebben met de Lumia 800 en WP7 een klapper op de markt gebracht [punt]. Er komt een inhaalslag. Let maar op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:18:
[...]

dan vergis jij u heel zwaar. (zal geen namen noemen hier)
Persoon 1 heeft al lang een iphone (3GS) en die heeft niet eens outlook kunnen syncen.
Persoon 2 heeft de gloednieuwe 4GS en die heeft totaal geen idee wat dat toestel meer kan/moet doen als zijn oude dumbphone.

Ik vind het altijd frappant dan mensen android en ios altijd zo verdedigen en wp7 altijd aanvallen.
Waar heeft persoon 1 het over? Outlook-synchronisatie zit al sinds iOS 1.0 (2007) ingebakken hoor... Persoon 2 lijkt me een beetje seniel. Wat is precies zijn punt? De iPhone 4S kan alles wat je van een smartphone zou verwachten.

Tevens is dit topic een discussie over WP7. Het is logisch dat er dan vergeleken wordt met iOS en Android aangezien dat de concurrenten zijn. Ik vind het vreemd dat jij dat vreemd vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door TMC op 04-01-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

AvK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Nokia en MS hebben met de Lumia 800 en WP7 een klapper op de markt gebracht [punt]. Er komt een inhaalslag. Let maar op.
Heel fijn, maar wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:18:
[...]
Jij beweerde dat er geen gebruikers zijn. Ik bereik de desktop èn de WP7 telefoons. Dat zijn veel gebruikers. Niet weinig.

Facebook messaging zou ik ook graag willen zien, maar hey, daar heb ik een App voor. Of ik schrijf iemand op z'n wal. Of hoe heette dat 20 jaar oude iets ook alweer? Ah, ik mail iemand even. Komt met Push ook bij iedereen binnen. Bij de mensen zonder FB zelfs sneller dan een facebook bericht. (mits ze geen notificaties per mail aanhebben)

[...]
Maar net zo eenvoudig via mail. Groepsgesprekken, tsja, daar is WhatsApp handig voor, maar niet iets wat ik zou missen. Daar kan ik omheen.

[...]

Goedzo. :)
En dat meen ik niet lullig of kleinerend
[...]
Jij mist functionele dingen. Ik mis, niks. Dat wil niet zeggen dat er niet het eea mist. Dat ben ik wel met je eens. (FB messaging)Maar sommigen doen het hier geloven alsof het OS onbruikbaar is. En dat moet je weer met mij eens zijn, da's niet waar. Zeker niet voor de gemiddelde gebruiker.
[...]

Klopt, allemaal gedateerd. Maar nog iets. Voor Mango.

[...]
Weldegelijk, de nieuwste is de 4S meen ik? Dan is de 4 toch oud?
Je mist compleet het punt. Iedereen heeft Whatsapp, niet iedereen heeft WLM. Een bericht op iemand z'n wall schrijen of een mail sturen is géén IM en dus geen alternatief.

Het gaat er niet om wat JIJ makkelijk vindt, het gaat erom wat de mensen met wie je omgaat makkelijk vinden, want je praat met hen en niet met jezelf. Het feit dat Whatsapp zo populair is geeft aan dat er behoefte aan is. Je kan krom praten wat recht is, maar een gebrekkige ondersteuning voor Whatsapp is voor 100% van de klanten een nadeel.

Als ik iemand in Nederland een smartphone wil aanraden, is het eerste wat ik zeg dat Whatsapp-ondersteuning gebrekkig is. Aangezien 100% van de smartphone-gebruikers Whatsapp wil, betrekt dan meteen het gezicht van 100% van de potentiële WP7-klanten aangezien dat een belangrijk nadeel is.

[ Voor 17% gewijzigd door TMC op 04-01-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:00:
[...]
Je mist compleet het punt. Iedereen heeft Whatsapp, niet iedereen heeft WLM. Een bericht op iemand z'n wall schrijen of een mail sturen is géén IM en dus geen alternatief.
In feite is mail natuurlijk wel een instant message, zodra ik hier op verzend klik kan iemand aan de andere kant van de oceaan zelfs dat bericht instant op zijn telefoon krijgen. Daar sla je de plank een klein beetje mis.

En je tweede punt slaat de plank nog harder mis, 100% van de smart-phone gebruikers wil Whatsapp? Sinds wanneer, heb je ook iets om die statistiek te onderbouwen of is het gewoon maar een schreeuw die je leuk vond klinken?

[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 04-01-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
[...]
Hoewel ik je wel begrijp, en ik er gedeeltelijk mee eens ben, toch een kleine nuance.
IM is geen doel op zich, het is een manier om te communiceren. Net als berichten op faceboek en e-mail. Old school SMS is ook geen IM, en whatsapp is daar juist een populaire vervanger voor.

Whatsapp heeft een gouden idee prima uitgewerkt, SMS (want gekoppeld op abboneenummer) via internet.

Daarnaast is het een kwestie van je contact personen goed aanvullen. Ik kan elke contactpersoon in mijn lijst een mail sturen, chatten via Facebook/MSN of een sms sturen . Hell, ik kan er zelfs naar toe navigeren, of dat nu het privé of werk adres is. Gewoon alle contact info goed invullen.

En, geloof het of niet, er zijn nog steeds mensen zonder WA. Niet iedereen heeft een smartphone.
Denk aan dumb phones (met e-mail) of feature phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

JanW schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:11:
[...]

In feite is mail natuurlijk wel een instant message, zodra ik hier op verzend klik kan iemand aan de andere kant van de oceaan zelfs dat bericht instant op zijn telefoon krijgen. Daar sla je de plank een klein beetje mis.

En je tweede punt slaat de plank nog harder mis, 100% van de smart-phone gebruikers wil Whatsapp? Sinds wanneer, heb je ook iets om die statistiek te onderbouwen of is het gewoon maar een schreeuw die je leuk vond klinken?
Het is pas instant message als het gagarandeerd is. Er zijn nog heel veel e-mail adressen die nog nooit van push gehoord hebben. Als ik met een mede-student af wil spreken om een project te doen en ik ben vijf minuutjes later, dan ga ik geen e-mail sturen naar zijn Xs4all-account, dan Whatsapp ik hem of bel ik hem. Zou jij je moeder e-mailen als je in de file staat en daardoor een half uur later bent op haar verjaardag? Zou jij je vriendin e-mailen om haar weltrusten te wensen? Fundamenteel verschil in gebruik.

Voor wat betreft de cijfers: ik werk in een telefoonwinkel, ik zie letterlijk nooit iemand met een smartphone zonder Whatsapp. Letterlijk iedereen wil het en gebruikt het.

[ Voor 7% gewijzigd door TMC op 04-01-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Domino schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:20:
[...]

Hoewel ik je wel begrijp, en ik er gedeeltelijk mee eens ben, toch een kleine nuance.
IM is geen doel op zich, het is een manier om te communiceren. Net als berichten op faceboek en e-mail. Old school SMS is ook geen IM, en whatsapp is daar juist een populaire vervanger voor.

Whatsapp heeft een gouden idee prima uitgewerkt, SMS (want gekoppeld op abboneenummer) via internet.

Daarnaast is het een kwestie van je contact personen goed aanvullen. Ik kan elke contactpersoon in mijn lijst een mail sturen, chatten via Facebook/MSN of een sms sturen . Hell, ik kan er zelfs naar toe navigeren, of dat nu het privé of werk adres is. Gewoon alle contact info goed invullen.

En, geloof het of niet, er zijn nog steeds mensen zonder WA. Niet iedereen heeft een smartphone.
Denk aan dumb phones (met e-mail) of feature phones.
Je hebt helemaal gelijk, IM is geen doel op zich, maar het makkelijke van WA is dat iedereen het heeft. Ik hoef niet per persoon na te denken of ik hem moet FB'en, sms'en of bellen.

Ten tweede, je zegt het zelf, de mensen zonder WA zijn de mensen zonder smartphones, dus iedereen met een smartphone heeft wel WA. Is het dan geen nadeel als WA niet goed ondersteund wordt?

Ik snap niet dat deze discussie überhaupt bestaat. Iedereen gebruikt Whatsapp dus het is gewoon belangrijk dat een telefoon dat goed ondersteunt en dat je geen berichten mist. Hoe kan hier discussie over bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:23:
[...]
Het is pas instant message als het gagarandeerd is. Er zijn nog heel veel e-mail adressen die nog nooit van push gehoord hebben. Als ik met een mede-student af wil spreken om een project te doen en ik ben vijf minuutjes later, dan ga ik geen e-mail sturen naar zijn Xs4all-account, dan Whatsapp ik hem of bel ik hem. Zou jij je moeder e-mailen als je in de file staat en daardoor een half uur later bent op haar verjaardag? Zou jij je vriendin e-mailen om haar weltrusten te wensen? Fundamenteel verschil in gebruik.
Dat ben ik met je eens, maar het kan wel instant messaging zijn, en dat is mijn punt wat ik wou maken.
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:23:
Voor wat betreft de cijfers: ik werk in een telefoonwinkel, ik zie letterlijk nooit iemand met een smartphone zonder Whatsapp. Letterlijk iedereen wil het en gebruikt het.
Nog steeds flauwekul, zonder statistiek om dit te onderbouwen is het gewoon een waardeloos argument. Ik heb genoeg vrienden van mij op de hoogte moeten brengen van het fenomeen whatsapp omdat ze er nog nooit van gehoord hadden. Nu gebruiken ze het ja, maar het is slechts een tendens die de laatste paar maanden echt grote vormen aan is beginnen nemen.

En daarnaast zijn er nog steeds meer dan genoeg mensen die een smartphone willen voor andere dingen dan whatsapp en alle andere apps. Ik gebruik mijn WP7 ook voor mijn werk en kan me meer dan goed voorstellen dat dit voor veel IT-ers een ideaal OS is voor je werk.
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:26:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, IM is geen doel op zich, maar het makkelijke van WA is dat iedereen het heeft. Ik hoef niet per persoon na te denken of ik hem moet FB'en, sms'en of bellen.

Ten tweede, je zegt het zelf, de mensen zonder WA zijn de mensen zonder smartphones, dus iedereen met een smartphone heeft wel WA. Is het dan geen nadeel als WA niet goed ondersteund wordt?

Ik snap niet dat deze discussie überhaupt bestaat. Iedereen gebruikt Whatsapp dus het is gewoon belangrijk dat een telefoon dat goed ondersteunt en dat je geen berichten mist. Hoe kan hier discussie over bestaan?
Die discussie bestaat niet, maar die hou jij in stand omdat jij denkt dat iedereen met een smartphone whatsapp gebruikt, dat is gewoon niet waar, genoeg voorbeelden kan ik je geven als je wil. Mijn vader heeft bijvoorbeeld een android telefoon, geen whatsapp. Veel collega's van me hebben een smartphone die ze voor het werk gebruiken, ook geen whatsapp. Kortom, niet iedereen met een smartphone gebruikt whatsapp, dat is grote onzin.

[ Voor 25% gewijzigd door JanW op 04-01-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

@TMC:

Jeetje wat een boel posts achterelkaar.... Het zit je wel hoog he? :+

Waarom maak je je zo druk? Als WP7 en de Lumia niks is of ooit zal worden loopt het vanzelf af. Zo zit de wereld in elkaar. Daar hoef je niet zoveel energie in te steken hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

JanW schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:30:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar het kan wel instant messaging zijn, en dat is mijn punt wat ik wou maken.

[...]

Nog steeds flauwekul, zonder statistiek om dit te onderbouwen is het gewoon een waardeloos argument. Ik heb genoeg vrienden van mij op de hoogte moeten brengen van het fenomeen whatsapp omdat ze er nog nooit van gehoord hadden. Nu gebruiken ze het ja, maar het is slechts een tendens die de laatste paar maanden echt grote vormen aan is beginnen nemen.

En daarnaast zijn er nog steeds meer dan genoeg mensen die een smartphone willen voor andere dingen dan whatsapp en alle andere apps. Ik gebruik mijn WP7 ook voor mijn werk en kan me meer dan goed voorstellen dat dit voor veel IT-ers een ideaal OS is voor je werk.
Tja, wat jij een waardeloos argument noemt, noem ik praktijkervaring. Als mensen een WP7-toestel willen en ik zeg dat de WA-ondersteuning niet zo heel goed is, gaan ze altijd twijfelen. Ik zeg het er altijd eerlijk bij (nadat ik vraag of ze het (gaan) gebruiken, het antwoord is nagenoeg altijd ja), en altijd vinden ze dat een minpunt. Dat jij dat geen valide argument vindt moet je zelf weten, ik zelf noem het gewoon ervaring gebaseerd op tientallen gebruikers. :)

Mag ik overigens vragen waarom je WP7 ideaal vindt voor IT'ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

AvK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:33:
@TMC:

Jeetje wat een boel posts achterelkaar.... Het zit je wel hoog he? :+

Waarom maak je je zo druk? Als WP7 en de Lumia niks is of ooit zal worden loopt het vanzelf af. Zo zit de wereld in elkaar. Daar hoef je niet zoveel energie in te steken hoor. :)
Ik reageer per persoon in een aparte post, ik kan er ook niks aan doen dat er meerdere mensen op mij reageren.

Het zit me verder helemaal niet hoog hoor, ik vind het alleen raar dat er discussie bestaat over de relevantie van Whatsapp. Als ik op een verjaardag ben onder leeftijdsgenoten (23), dan heeft iedereen Whatsapp, maar volgens de Tweakers is Whatsapp niet zo belangrijk... Ik begrijp gewoon niet hoe ze dat kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:35:
[...]
Tja, wat jij een waardeloos argument noemt, noem ik praktijkervaring. Als mensen een WP7-toestel willen en ik zeg dat de WA-ondersteuning niet zo heel goed is, gaan ze altijd twijfelen. Ik zeg het er altijd eerlijk bij (nadat ik vraag of ze het (gaan) gebruiken, het antwoord is nagenoeg altijd ja), en altijd vinden ze dat een minpunt. Dat jij dat geen valide argument vindt moet je zelf weten, ik zelf noem het gewoon ervaring gebaseerd op tientallen gebruikers. :)

Mag ik overigens vragen waarom je WP7 ideaal vindt voor IT'ers?
Praktijkervaring maakt iets niet meteen een feit, zolang jij niet met een statistiek komt buiten je praktijkervaring wat geen statistiek is voor het feit dat iedereen met een smartphone whatsapp gebruikt, is het gewoon onzin, klaar.

Omdat de integratie van veel dingen er perfect in zit. Verbinden met een beveiligd wireless netwerk is in een paar handelingen gepiept. Je exchange opzetten is zo gedaan. Ik had nadat ik mijn telefoon gereset had naar de factory settings en alles even opnieuw wou instellen binnen een minuut mijn exchange account gekoppelt en het wireless netwerk van het bedrijf waar ik werk, zonder problemen. Ik heb hier wel vaak genoeg mensen moeten helpen met iOS en Android omdat daar nog vinkjes geplaatst moesten worden. Nu kan ik natuurlijk gaan zeggen dat iOS en Android totaal niet met wireless overweg kunnen, maar dat is niet waar, dat weet ik ook wel, ondanks deze praktijkervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
volgens mij werkt whatsapp het gewoon hoor, althans heb ik bij mij nooit problemen gehad. Vind het dan een beetje raar dat je dat tegen iedereen in de winkel gaat zeggen waardoor ze mogelijk een andere telefoon gaan kopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
Soms lijkt het erop dat wp. Data netwerk/3G verkiest boven wifi. Is dit iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
foxbow schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:41:
volgens mij werkt whatsapp het gewoon hoor, althans heb ik bij mij nooit problemen gehad. Vind het dan een beetje raar dat je dat tegen iedereen in de winkel gaat zeggen waardoor ze mogelijk een andere telefoon gaan kopen :')
Kom op man, iedereen klaagt erover dat Whatsapp op WP7 een halfbakken variant van de iOS- en Android-versie is.
JanW schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:40:
[...]

Praktijkervaring maakt iets niet meteen een feit, zolang jij niet met een statistiek komt buiten je praktijkervaring wat geen statistiek is voor het feit dat iedereen met een smartphone whatsapp gebruikt, is het gewoon onzin, klaar.

Omdat de integratie van veel dingen er perfect in zit. Verbinden met een beveiligd wireless netwerk is in een paar handelingen gepiept. Je exchange opzetten is zo gedaan. Ik had nadat ik mijn telefoon gereset had naar de factory settings en alles even opnieuw wou instellen binnen een minuut mijn exchange account gekoppelt en het wireless netwerk van het bedrijf waar ik werk, zonder problemen. Ik heb hier wel vaak genoeg mensen moeten helpen met iOS en Android omdat daar nog vinkjes geplaatst moesten worden. Nu kan ik natuurlijk gaan zeggen dat iOS en Android totaal niet met wireless overweg kunnen, maar dat is niet waar, dat weet ik ook wel, ondanks deze praktijkervaring ;)
Uiteraard werkt WP7 heel makkelijk, maar de voorbeelden die jij noemt gaan op iOS minstens even makkelijk, en dat al meer dan 4 jaar ;) . Het is niet uniek dus, hoewel het natuurlijk niet zo makkelijk is om een gebruiksvriendelijke gebruikerservaring te creëren, waarvoor kudos.

[ Voor 60% gewijzigd door MarcoC op 04-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:36:
[...]
Het zit me verder helemaal niet hoog hoor, ik vind het alleen raar dat er discussie bestaat over de relevantie van Whatsapp. Als ik op een verjaardag ben onder leeftijdsgenoten (23), dan heeft iedereen Whatsapp, maar volgens de Tweakers is Whatsapp niet zo belangrijk... Ik begrijp gewoon niet hoe ze dat kunnen denken.
Niemand hier zal zeggen dat whatsapp niet belangrijk is. Zelfs MS vond het zodanig belangrijk dat ze ervoor hebben gezorgd dat er een client voor het WP7 platform kwam.
Maar ik ben het wel eens met een paar anderen dat niet iedereen whatsapp heeft. Ik heb het toevallig geinstalleerd, maar gebruik het verder niet. Ken verder ook genoeg mensen die het helemaal niet hebben. Ben overigens van jouw leeftijd. Het ligt echt helemaal aan in welke regio je bent en in welke bevolkingsgroep/laag.

Daarnaast ben ik het eens dat WP7 op sommige punten nog niet op hetzelfde niveau is als iOS of Android, maar ook Android is op sommige punten nog lang niet zo ver als iOS en iOS als WP7 en Android als WP7 en iOS als Android.
Alles heeft zo zijn voordelen en nadelen, die van WP7 is dat sommige zaken nog niet helemaal geweldig zijn uitgewerkt zoals bijv. het ontbreken van een notification center (oid). Daar staat wel tegenover dat geen enkel ander mobiel platform de integratie heet met de xbox live services als WP7. Bedoel kan tegenwoordig mijn telefoon als afstandsbediening gebruiken voor de xbox om maar iets te noemen ^^
Daarnaast vind ik de eenvoud en 'gebrek' aan instellingen verademend. Heb zelf voor mijn HTC Trophy 7 meer dan anderhalf jaar een Nokia N900 gehad en uiteindelijk werd ik helemaal gek van alles instellen. Er is geen enkele telefoon die zo goed te customizen valt, maar na een jaar valt het gewoon op dat je zoveel tijd besteed aan het optimaliseren en customizen van het OS dat je gewoon geen tijd meer over hebt voor echt nuttige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
omoe3 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:03:
Soms lijkt het erop dat wp. Data netwerk/3G verkiest boven wifi. Is dit iemand anders ook opgevallen?
Mij iig nog nooit. Ik merk duidelijk verschil tussen Wifi en 3G (als ik toegang tot wifi heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
Caelorum schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:46:
[...]

Daarnaast vind ik de eenvoud en 'gebrek' aan instellingen verademend. Heb zelf voor mijn HTC Trophy 7 meer dan anderhalf jaar een Nokia N900 gehad en uiteindelijk werd ik helemaal gek van alles instellen. Er is geen enkele telefoon die zo goed te customizen valt, maar na een jaar valt het gewoon op dat je zoveel tijd besteed aan het optimaliseren en customizen van het OS dat je gewoon geen tijd meer over hebt voor echt nuttige zaken.
Helemaal mee eens. Ik kom van Palm OS. Beroemd vanwege eenvoud en snelheid: de Zen of Palm. Daarna Symbian, iOs, WebOs en Android. Ik had het niet zo op Microsoft, maar heb sinds een week een Nokia Lumia. Een verademing. Ik werd gek van al die apps op de iPhone. En het steeds uit moeten zetten van de apps op Android. Altijd maat prutsen en proberen. WP7 bespaart mij gewoon tijd. Ik zie in 1 oogopslag wat er is veranderd op Facebook, twitter en Linkedin. Geen irritante bliepjes, piepjes en meldingen. Er valt nog wel een en ander te verbeteren, maar ik ben enthousiaster dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Ook maar even reageren. Het is heel simpel, Whatsapp is de nr1 must have app op een mobiel platform. Simpel. Niet iedereen gebruikt het maar wel heeeeel veel mensen wel! en het is een blokker voor mensen om een telefoon NIET te kopen als het er niet op staat. Dat is gewoon een feit.

Nu verschillen de ervaringen met de whatsapp client op wp7 enorm tussen de verschillende personen. Het is niet de beste versie en daar hebben ze bij whatsapp zelf voor gekozen, snel releasen en dan vaak met updates komen. Ik verwacht zelf dat ze in de loop van de tijd een versie uitbrengen die helemaal goed is.

Dat push notifications niet altijd doorkomen ligt echt aan de whatsapp infrastructuur. Al mijn andere apps op wp7 krijgen de notifications prima binnen. Ik denk dat de snelheid van de verschillende gebruikers ook sterk afhangt van de hoeveelheid conversaties, friends etc.

Als ik kijk naar het verschil in snelheid met bijvoorbeeld eBuddy XMS is dat toch wel sifnificant, Ik hoop dat ze bij whatsapp snel een verbetering doorvoeren.

Is het voor mij een reden om mensen wp7 af te raden? Echt niet!, je krijgt er zoveel voor terug, WP7 peoplehub met integratie twitter, facebook en msn is echt super. Beats elk ander OS op dit moment (naar mijn mening) en de mail client is veruit de beste mail client op elk mobiele OS.

Btw, als je kijkt naar apps zoals IMDB, Pathe of Spotify zie je dat apps echt wel fraaier/mooier kunnen zijn op wp7 tov concurrende platformen. Doel is uiteraard om dit voor nog meer apps voor elkaar te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 04-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q3 2011. En dus niet van de laatste paar maanden. B)
MarcoC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:11:
[...]
Kom op man, iedereen klaagt erover dat Whatsapp op WP7 een halfbakken variant van de iOS- en Android-versie is.
Alweer onzin. Ik ken zo 5 mensen met WhatsApp en een Windows Phone 7 telefoon. Voor alle 5 doet ie wat ie moet doen. Het enige verschil is dat WhatsApp op een Lumia 800 een stuk sneller is als op een HTC Trophy. Die heb je toch?

Je opmerking verder dat iOS alles beter doet dan WP7 is gewoon proberen te stangen.
Vandaag vanwege MDM weer uitgebreid met iPhone en iPad gewerkt. En dan zijn sommige invullingen gewoon komisch onlogisch. 2 voorbeelden: bepaalde apps/snelkoppelingen kun je niet eens weggooien of in een folder plaatsen. Bij het aanzetten van caps lock worden de toetsenbord letters niet groter 8)7

Als je iOS in alles beter vindt, wat is dan de reden dat je een Windows Phone 7 toestel hebt?
.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:11
PaT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 07:49:
Ik kan je niet exact helpen, maar ik weet dat er in Zune -ergens- een optie zit om je eerder gekoppelde telefoons en de instellingen daarvan te verwijderen. Ik heb daar zelf ook eens heel lang naar moeten zoeken, maar het zit er zeker in. Probeer die optie eens te vinden en dan je toestel "weg" te gooien in Zune. daarna opnieuw verbinden zorgt dan voor een "hernieuwde" kennismaking tussen Zune en je toestel.
Heeft niet geholpen(Instellingen -> Account -> Computers en Apparaten -> Aanmelden -> Reeds gebruikt)... Zal Zune opnieuw eraf gooien en dan kijken welke bestanden over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

ik probeer het maar in dit topic hoop dat mijn vraag hier wel juist is en blijft staan. Ik wil graag ebooks die nu op mijn pc staan overhevelen naar mijn Nokia Lumia. Op de Lumia topic werd de vraag verwijderd.
De Lumia krijg ik niet op het netwerk thuis, de pc herkent niet als een extern schijf, via Zune werkt het niet. Ik heb het geupload naar Skydrive maar daar kan ik het op mijn toestel het niet inzien. Ik gebruik vooralsog Freda als reader maar deze heeft geen toegang tot Skydrive.

Hoe krijg ik die ebooks nou op de Lumia?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:04:
en de mail client is veruit de beste mail client op elk mobiele OS.
Waarom heeft ie dan zo vaak zo'n moeite met het downloaden van attachments via Exchange Activesync op Google servers? Ik irriteer me daar echt mateloos aan. Op mijn werk worden er nogal eens screenshots meegemaild, die wil ik gewoon kunnen bekijken, ipv tegen zo'n suf "download incomplete" bericht aan te kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2012 23:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

.oisyn schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:22:
[...]

Waarom heeft ie dan zo vaak zo'n moeite met het downloaden van attachments via Exchange Activesync op Google servers? Ik irriteer me daar echt mateloos aan. Op mijn werk worden er nogal eens screenshots meegemaild, die wil ik gewoon kunnen bekijken, ipv tegen zo'n suf "download incomplete" bericht aan te kijken.
Zie update hierboven:

Resolves an issue with syncing Gmail

Misschien aangepakt?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:09:
[...]

Q3 2011. En dus niet van de laatste paar maanden. B)

[...]

Alweer onzin. Ik ken zo 5 mensen met WhatsApp en een Windows Phone 7 telefoon. Voor alle 5 doet ie wat ie moet doen. Het enige verschil is dat WhatsApp op een Lumia 800 een stuk sneller is als op een HTC Trophy. Die heb je toch?

Je opmerking verder dat iOS alles beter doet dan WP7 is gewoon proberen te stangen.
Vandaag vanwege MDM weer uitgebreid met iPhone en iPad gewerkt. En dan zijn sommige invullingen gewoon komisch onlogisch. 2 voorbeelden: bepaalde apps/snelkoppelingen kun je niet eens weggooien of in een folder plaatsen. Bij het aanzetten van caps lock worden de toetsenbord letters niet groter 8)7

Als je iOS in alles beter vindt, wat is dan de reden dat je een Windows Phone 7 toestel hebt?
.
Ik heb ze allebei, en daarom kan ik dus ook goed vergelijken. Ik weet verder niet wat MDM is, maar het is een hele specifieke functionaliteit lijkt me. Het gaat juist om algemene functionaliteiten die op (bijna) iedereen van toepassing zijn waarop WP7 achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aaargh WTF. Ze hebben het people link systeem aangepast. Ik wil persoon A linken met persoon B, waarbij A het "hoofdaccount" is. Dus ik klik op A, link met B. Is B daarna ineens het hoofdaccount |:(. 't Lijkt op alfabetische volgorde te gaan ofzo. Vroeger was dat helemaal niet zo.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
TMC schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:36:
[...]
Ik reageer per persoon in een aparte post, ik kan er ook niks aan doen dat er meerdere mensen op mij reageren.
Voor iemand met >1200 posts zou je wel verwachten dat je enigszins de algemene gedragsregels zou kennen; reageren op meerdere mensen kan prima in één bericht. Of dacht je dat de melding boven de quickreply er voor de lol staat? :)

Quickreply

Als je een bericht tikt, en je wilt op een tweede persoon reageren scroll je gewoon naar beneden, klikt op quote en het komt bovenaan in je post vak erbij te staan. Zie deze post eens, ik reageer op drie mensen in één post, gaat prima.
Voor de jeugd is het idd belangrijk, omdat ze gewend zijn om te pingen en verder geen nagel hebben om hun kont te kratsen. (voor de niet limbo's; geen cent te makken hebben)

Met betrekking tot je 'praktijkervaring'; ik heb gisteren dezelfde discussie gevoerd met mijn broer, ook telefoonverkoper. Ook hij vind dat WhatsApp belangrijk is, maar het wordt zeker niet op elke telefoon geïnstalleerd. Ook hebben we voor de gein eens van allerhande scenario's zitten testen, en hij snapt niet waar de heisa om is. Ja, mensen willen WhatsApp, en alhoewel er minder features in de WP7 variant zitten; het gros van de gebruikers gebruikt WhatsApp als een goedkoop alternatief voor SMS. Dus die missen de zaken waar de 'powerusers' om klagen niet. Voor de meeste mensen zal de huidige versie van WhatsApp meer als volstaan.
[...]

Het gaat er niet om wat JIJ makkelijk vindt, het gaat erom wat de mensen met wie je omgaat makkelijk vinden, want je praat met hen en niet met jezelf. Het feit dat Whatsapp zo populair is geeft aan dat er behoefte aan is. Je kan krom praten wat recht is, maar een gebrekkige ondersteuning voor Whatsapp is voor 100% van de klanten een nadeel.
Begrijpend lezen? Er werd beweerd dat WLM geen gebruikers heeft, dat het door niemand gebruikt wordt. Op die post reageerde ik, en breidde daarmee uit dat ik genoeg manieren heb om mensen te bereiken als ik geen WhatsApp zou gebruiken. Ik zeg nergens dat WhatsApp overbodig is, of dat het geen handige App is.

Je argument dat iedereen WhatsApp heeft slaat als een tang op een varken, zoals al gereageerd is. Da's gewoon niet waar. Veel mensen, ja, maar niet 100%. Dat het een belangrijke App is, zeker, dat ontkent niemand, maar je beweringen kloppen gewoon niet. En daar krijg je reactie op. Neem eens een voorbeeld aan Matthijs' post. Die zegt dat het dé belangrijkste App is, onderbouwd dit en je ziet dat niemand hem tegenspreekt. Hoewel hij hetzelfde bedoeld als jij. Zie je het verschil?

Wat je overigens ook vergeet is dat alhoewel er weinig mensen WLM op hun telefoon hebben, er een enorme schare mensen is die het wel op hun desktop hebben. Vrienden van mij zonder smartphone vinden dit best handig... ;)
Als ik iemand in Nederland een smartphone wil aanraden, is het eerste wat ik zeg dat Whatsapp-ondersteuning gebrekkig is. Aangezien 100% van de smartphone-gebruikers Whatsapp wil, betrekt dan meteen het gezicht van 100% van de potentiële WP7-klanten aangezien dat een belangrijk nadeel is.
Typische verkoper, bah. Jij adviseert niks, jij verkoopt het toestel, abonnement of combi van beide waar jij de meeste provisie op krijgt. Als jij genoemd argument al gebruikt is het om iemand die om een WP7 telefoon vraagt een toestel aan te kunnen smeren waar je wel (of meer) provisie op ontvangt.

Sowieso, zoals al gezegd, de huidige versie van WhatsApp voor Wp7 is voor sommigen niet werkbaar, echter zullen de meeste gebruikers aan de huidige versie meer als afdoende aan hebben. Ergo, je zult vast meer verdienen aan andere toestellen.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:14:
Beste allemaal,

ik probeer het maar in dit topic hoop dat mijn vraag hier wel juist is en blijft staan. Ik wil graag ebooks die nu op mijn pc staan overhevelen naar mijn Nokia Lumia. Op de Lumia topic werd de vraag verwijderd.
De Lumia krijg ik niet op het netwerk thuis, de pc herkent niet als een extern schijf, via Zune werkt het niet. Ik heb het geupload naar Skydrive maar daar kan ik het op mijn toestel het niet inzien. Ik gebruik vooralsog Freda als reader maar deze heeft geen toegang tot Skydrive.

alvast bedankt
Kun je ze niet naar jezelf emailen? Lijkt mij het eenvoudigste. :)

Om je telefoon als USB drive te krijgen, hier op WPCentral staat een howto.
Wat ook interessant is, in dit artikel zie je de Nokia Lumia 900 al tevoorschijn komen, ontwikkelaars testen er dus al mee. Volgende week weer een nieuwe telefoon van Nokia? :)
Nokia's playing with newer OS builds on Lumia 900 and 800 [Photo]

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-01-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap overigens ook niet waarom men denkt dat het slecht gaat of zal gaan met WP7. Als je kijkt naar de nieuwe marketing van vooral Nokia (en een beetje HTC) dan zie je die echt veel. Op internet zie ik de reclame dikwijls verschijnen, maar ook hoor ik op de radio of zie ik bij bushokjes reclame staan.
De telefoon lijkt als een tiet te verkopen, dus denk ik dat dit gewoon een hele goede boost is.

Ook de opmerkingen dat Whatsapp zo ongelofelijk belangrijk is, is ook weinig relevant. Tuurlijk, het heeft veel gebruikers, maar sinds kort is het een betaalde app geworden (nog niet op WP7), waardoor het aandeel ook wel in zal zakken. Andere applicaties bewijzen dat WP7 wel gewoon snel op kan starten, mooi, intuïtief en handig kan zijn. Het belangrijkste is dat men berichten kan verzenden en ontvangen. Dat er bijlagen worden verzonnen is leuk en aardig, maar ik heb het al een lange tijd (ook bij anderen gezien) en dat doet vrijwel niemand regelmatig. Als men foto's heeft kan dat gewoon op facebook oid worden gezet, waardoor de hele issue al niet meer is.
Het niet ontvangen van berichten heb ik bij de eerdere versies ook wel eens last van gehad, maar nu komen ze wel gewoon aan (zei het soms met vertraging, maar dat ligt meestal aan het netwerk waar ik op dat moment op zit).

Ik ben het ermee eens dat Whatsapp op andere platformen beter werkt. Op de Android van mn moeder start hij heel snel op, maar daar komt nog wel verbetering in. De primaire taak van het programma werkt nu gewoon prima (voor mij en 90% van de gebruikers), dus zie ik niet waarom je de telefoon vanwege Whatsapp niet aan zou raden. Zeker voor een verkoper vind ik dat een erg zwak argument. Een hoop naïeve mensen stuur je nu mogelijk met een (voor hun) minder interessant toestel naar huis. Juist vanwege de simpelheid is het voor veel gebruikers die doorgaans hele complexe toestellen hebben gehad, een goede overstap. Power-users zoals een aantal mensen in dit topic leveren wat mij betreft erg zwakke argumenten. Er zijn al een hoop features aangevraagd of bugfixes gevraagd, waarvan een groot gedeelte al gewijzigd gaat worden. Toch valt niet alles in de visie van microsoft (veel customization bv of het toevoegen van dingen aan de homescreen zoals een notificatiecentrum of meer menus valt daar dus buiten).

iOS en Android zijn zeker niet zo heilig als velen hier ons doen vermoeden. Tuurlijk er zijn een hoop dingen erg goed aan, maar er is een reden dat mensen nu ook overstappen op WP7. Het heeft een tijd nodig om volwassen te worden, maar er zit zeker wel progressie in. Vergelijkingen maken in marktaandeel van de afgelopen paar jaar heeft weinig zin. Daar zit vaak Windows Mobile bij en die stappen eerder op Android (of iOS) over vanwege de customisation (het zijn doorgaans power-users) of zakelijke uistraling (zakelijke gebruikers die een tijd lang voor iOS hebben gekozen). Sinds Mango uit is en de promotie van Nokia is begonnen, zie je dat de verkopen enorm zijn gestegen. Misschien niet in de winkel van de tweaker hierboven (wat wil je met het baseren op zwakke en overschatte argumenten), maar wel degelijk in een hoop winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Heb de lumia van de zaak gekregen. mooi toestel maar heb een aantal dingen die ik niet snap

- waarom staat de ene keer de batteriij wel naast de klok en de andere keer niet?( wil hem altijd zien)
- wie weet hoe je het automatisch voorstellen van woorden uitzet als je een sms oid aan het tikken bent?

voor de rest echt een prachtig toestel, gaat lekker snel.Hopelijk komen er snel updates om wat andere bugs te killen

[ Voor 61% gewijzigd door DarkSim1986 op 05-01-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

DarkSim1986 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:22:
Heb de lumia van de zaak gekregen. mooi toestel maar heb een aantal dingen die ik niet snap

- waarom staat de ene keer de batteriij wel naast de klok en de andere keer niet?( wil hem altijd zien)
- wie weet hoe je het automatisch voorstellen van woorden uitzet als je een sms oid aan het tikken bent?

voor de rest echt een prachtig toestel, gaat lekker snel.Hopelijk komen er snel updates om wat andere bugs te killen
1. kan niet, moet je even boven aan vingeren
2. ergens bij de taal setting zit dat volgens mij (L800 niet bij de hand)

Weer een voorbeeld van een vraag van een nieuwe Lumia eigenaar die eigenlijk bij windows phone hoort, maar zo begrijpelijk is dat het hier gesteld wordt (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:03:[...]Sinds Mango uit is en de promotie van Nokia is begonnen, zie je dat de verkopen enorm zijn gestegen. Misschien niet in de winkel van de tweaker hierboven (wat wil je met het baseren op zwakke en overschatte argumenten), maar wel degelijk in een hoop winkels.
Je kan dat ook zien doordat de Lumia 800 bij veel telecom providers in de top 10 populairste toestellen staat.
KPN: nummer 1 best verkocht
t-mobile: nummer 5 meest populair
HI: staat tussen 8 andere devices bij meest verkocht (plaats is niet te bepalen zo op het oog)

Telfort, rabomobiel hebben geen lijsten.
Bij Vodafone en tele2 staat die niet tussen de populairste toestellen.

Dat is toch nog 3 van de 6 waarbij je kan verifieren of die wel of niet goed loopt waarbij de telefoon wel goed verkoopt. Voor een OS dat zogenaamd 'niet af is' toch een uitzonderlijk goede prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:09:
Ik vind het geen onzin. Op mijn werk heeft bijna iedereen (ca. 200 stuks) een Samsung Omnia 7 van de zaak en ik hoor toch wel heel regelmatig klachten over WhatsApp voor WP7. Veel mensen, waaronder ikzelf, gebruiken het niet eens omdat je neigingen krijgt om met je telefoon te gaan gooien.
WhatsApp op mijn oude, trouwe HTC Desire werkt stukken sneller en beter.

Verder ben ik wel erg gecharmeerd van WP7. Misschien dat er binnenkort wel een Lumia aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Voor de mensen die het nog niet weten, er komt een bug fixes aan voor meerdere dingen. Versie 7.10.8107.79.
Deze zijn onder andere:

•Updated the Carrier data configuration database
•Updated Radio Interface Layer, SMS & SIM drivers
•SMS & Contacts "bug" fixed
•Updated the Updater Service
•Updated the Internet Sharing Security Policy
•Updated the HowTo Application
•Fixed the Location bug where it shares your information without your knowledge in certain core apps.
•Updates to Zune & the Pictures Hub
•Updates to the Default Zune Tuner configuration
•TCP IP stack updates
•Updates to the MSHTML parser for IE9
•Updates to the Maps & Search functions
•Updates to UI framework driving the phone (Splash or UIX as some call it)

Update process wordt zo snel mogelijk verspreidt voor iedere telefoon. Voor de mensen die niet kunnen wachten kan je altijd nog je update offline pushen.
Ik vind het geen onzin. Op mijn werk heeft bijna iedereen (ca. 200 stuks) een Samsung Omnia 7 van de zaak en ik hoor toch wel heel regelmatig klachten over WhatsApp voor WP7
Er is een week geleden een update (versie 1.5) uitgekomen van Whatsapp. Naar mijn mening werkt whatsapp nu stukken beter ! De meeste bugs die ik kon vinden zijn eruit. Zijn nog wel wat opties die ik nog wel mis, die de android/iphone gebruikers wel bezitten.

[ Voor 77% gewijzigd door vali op 05-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:35
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:14:
Beste allemaal,

alvast bedankt
Ik weet niet of je een specifiek programma om je e-books te lezen wil gebruiken. Maar in de marketplace staat ook Readu. Met deze app kun je contact maken met je skydrive en zo je ebooks ophalen om te lezen in deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:51:
[...]

Nogmaals, stap alsjeblieft over? Alsjeblieft. Als-je-blieft!

Mijn phun intended opmerking was dat je voor het eerst in die post iets zinnigs wist te brengen over het OS en niet dooremmert over apps.
Je beticht mij van gefocust zijn hoe fantastisch het OS is, ik probeer realistisch te zijn, waar jij dat niet bent. Waarom ik dat van mening ben? Lees gerust even verder.
Ik lees verder.....
Meerdere mensen hier (waaronder ik) hebben geen last van WhatsApp, werkt prima hier. Maar omdat jij en anderen dat wel hebben heeft een developer niet getest. Iedereen maakt fouten, ook een goede developer. Zeker een gestreste developer. En wat voor jou een key App is hoeft dat voor mij niet te zijn.
Voor mij is dat wel en laat dit nou net een forum zijn waarin je meningen kunt uitten. Dat deze niet matchen met jouw bekrompen gedachte maakt mijn mening niet ineens een stuk minder waard. Zo zijn er miljoen en miljoenen whatsapp gebruikers en zou het wel fijn zijn als je hiermee goed kunt communiceren. Lijkt me vooralsnog geen slechte of rare gedachte. Laten we het alsjeblieft hierbij laten, voordat je jezelf nog meer voor schut zet.
Verder bestaat je lijst met ergernispunten vooral uit onzin en features. Een usability expert? Serieus? Dat is een van de pilaren van het OS.
I know, maar dan nog kan je direct zien dat het niet overal goed werkt, voornamelijk op de sublijst naast het tilesscherm.
Ga je eens inlezen en blijf dat de komende maand even doen. Probeer dat met een open mind te doen, en hou vooral in je achterhoofd dat het nooit voor iedereen perfect is, of handig aanvoelt, maar dat Metro door een enorme hoop mensen en experts op dat gebied geroemd word.
Ik roem ook metro om zijn anders zijn, maar geef het niet perse perfectie. hoe langer je het gebruikt hoe meer puntjes je ziet die anders kunnen of zelfs moeten.
Kortom, ik durf verder te kijken, jij ook?

ps: dit is al de zoveelste keer dat je onzinnig zegt dat ik mij moet verdiepen. Ik ben een early adapter en lees mij altijd in.
Je lijst dan. Ik ga niet alles beantwoorden, is me de tijd niet waard, ik pik er een paar uit.
Prima, ik kan niet wachten...
Valide punten;
- Forward button, zou imho, in sommige gevallen handig kunnen zijn.
Fuck it, het zou gewoon handig kunnen zijn, weg met je terughoudendheid en gewoon eerlijk reageren.
- Bugfixing van je SMS bug. (Nogmaals; heb je een bugreport ingelegd? Of hoop je op de telepatische gaven van hun ontwikkelteam?)
De smsbug is reeds bekend, waarom zou ik dan nogmaals een bugreport inzenden?
Kan je dat verklaren of zeg je nu alleen domme dingen om mijn reacties in een slecht daglicht te plaatsen?
- Telefoonnumers in de dialer (erg gemiste kans)
Jup, dergelijke zaken zijn inmiddels standaard en had een usability expert direct kunnen zien en vastleggen.
- WhatsApp notificaties; ik zou eerder een icoon op het lockscreen willen zien. Wel zeer beperkt. (mogelijke workaround: zet je WhatsApp tile bovenaan neer. Klaar.)
Workaround is prima, maar notificaties ala iOS en Android zou wel fijner werken.
Onzin:
- Custom ringtones? Serieus? Lees je alsjeblieft in.
Pak eens een MP3 van je verzameling en stel deze direct in als ringtone?
Lukt niet he? Lees je voortaan even in voordat je dom commentaar levert.
Dit is al de zoveelste keer dat je niet doordacht reageert. (lees: vervelend he, deze manier van reageren? Zou het dan ook kunnen waarderen als je deze aanpak zelf niet blijft hanteren).
- Interne schijf als usb stick? Wait, whut? Zelf enig idee wat je bedoeld?
Ik denk dat jij ook wel weet wat ik bedoel.
Mijn telefoon heeft 16GB aan ruimte en kan ik niet benaderen als externe schijf zodra ik deze via USB aansluiting koppel aan mijn PC.
- Apps over meer tiles; komt er aan.
Jij definieert dit als onzin, kan zomaar zinnig zijn....
- Screenhots; zijn Apps voor
Zou fijn zijn als het gewoon ingebakken zit zoals iOS, zodat ik geen app hoef op te starten.
Als de concurrentie het standaard levert en veelvuldig gebruikt wordt, merk je dat het ook wel handig zou kunnen zijn voor een platform zoals WP7. Jij ziet het als onzin, miljoenen gebruikers van andere OS-en niet.
- Marketplace/landen. Bij het submitten van een App kun je daar als developer voor kiezen.
Het had slimmer geweest als het andersom was geweest, zoals bij andere markets.
- Ondersteuning voor hogere resoluties, Apollo, zie ook hieronder
- Ondersteuning voor chips met meer cores, Apollo, zie ook hieronder
ok...
Gezien je zegt dat ze alles uit je lijst eenvoudig bij de launch van WP7 hadden kunnen doen geef je igg duidelijk aan dat je de term Usability slechts uit het woordenboek kent.
De directe concurrentie heeft het bovenstaande grotendeels wel en iOS staat nog steeds bekend als een systeem met een enorme usability.

ps: je doet weer een domme aanval vanuit het niets. Rare aannames en eenzijdige gedachtes. Stop daar alsjeblieft mee, want het helpt niet in zinnige discussies.
Ruimte is voor usability, ook zwarte balken.
Eens, maar onnodige zwarte balken, zoals bovenaan het scherm hebben niks met usability te maken.
Pilaar van het OS, simplicity. Daar past naar links swipen, extra dingen niet helemaal bij.
Lol, Wat? naar links vegen kan niet, maar naar rechts en omlaag wel?
Is een keuze. Wil je dat wèl: Android. Wie houdt je tegen?
Ik kom van Android, ik zie graag alle opties. Neemt niet weg dat ik wenen heb en opmerkingen. Niets is perfect. Om dan een gebruiken gelijk zo weg te knallen zoals jij nu doet is uitermate ongezond.
En één resolutie en een hardware platform; dat is uit technisch en ontwikkelpunt gezien heel slim. Weer een blijk van onkunde/begrip, niet iets wat men bij launch kon doen. Waar kennen we dat van overigens van, super stabiel omdat je slechts heel weinig hardware ondersteund? Juist, Apple.
Je bedoelt Apple die inmiddels met haar iOS meerdere (logische) resoluties ondersteunt en nog steeds stabiel is? Ja, vast onkunde van mijn kant.

Wederom een zucht... jongen, deze manier van discussiëren is zoooooo vermoeiend.
Ieder zijn mening, maar aanvallen blijft niet de slimste manier van reageren.

Wat mij betreft de laatste reactie. We komen er niet uit. Ik heb wat opmerkingen over dit OS en zo mijn twijfel over de groei en snelheid van updaten. Jij niet en vindt iedereen die het niet met je eens is, dom en onkundig.
Prima!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:26:
Voor de mensen die het nog niet weten, er komt een bug fixes aan voor meerdere dingen. Versie 7.10.8107.79.
Deze zijn onder andere:

•Updated the Carrier data configuration database
•Updated Radio Interface Layer, SMS & SIM drivers
•SMS & Contacts "bug" fixed
•Updated the Updater Service
•Updated the Internet Sharing Security Policy
•Updated the HowTo Application
•Fixed the Location bug where it shares your information without your knowledge in certain core apps.
•Updates to Zune & the Pictures Hub
•Updates to the Default Zune Tuner configuration
•TCP IP stack updates
•Updates to the MSHTML parser for IE9
•Updates to the Maps & Search functions
•Updates to UI framework driving the phone (Splash or UIX as some call it)

Update process wordt zo snel mogelijk verspreidt voor iedere telefoon. Voor de mensen die niet kunnen wachten kan je altijd nog je update offline pushen.
Supernieuws!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
@ koekiemonster Ik neem jou als voorbeeld (niet persoonlijk naar jou gericht)

Waarom uit je nog al je frustraties op mensen?? Ik snap dat echt niet. Op XDA developers wordt ik er gek van al die onzinnige discussie's die tot nergens lijden.

Als je zo graag meer opties in wp7 wilt hebben, moet je de app "suggetion Box" installeren. Deze is door Microsoft gemaakt en hier kan je voten op opties die je graag geimplementeerd wilt hebben. Microsoft kijkt heel goed naar hiernaar en heeft al meerdere opties klaar liggen voor de Tango update

Om over de whatsapp te hebben, ik heb gelezen dat er api's open worden gesteld zodat developers berichten kunnen tonen op de lock screen. Geef Microsoft gewoon wat meer tijd, net wat mensen ook bij android hebben gedaan (versie 1.5 was ook dramatisch)

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 05-01-2012 14:31 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.