Rowdy.nl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Beide? De Tango en Apollo? Nee tuurlijk niet, je hebt een SMS probleem en een behoefte aan Apps?
[...]
Aangezien WP7 pas een 3 maanden echt serieus genomen kan worden zal dat binnen de contractduur zeker wel komen; zeker gezien velen een contractduur van twee jaar hebben.
En je moet niet vergeten dat sommige mensen belangrijk vinden hoe een OS in elkaar zit; die zullen WP7 kiezen. (Symbian gebruikers daargelaten) Anderen gaan liever voor een betrekkelijk kaal OS met heel veel Apps...
Ik heb behoefte aan een snel en stabiel systeem, met goed werkbare apps. Anno 2012 is dat niet zo gek, zeker niet op een forum zoals dit. Apps is dus niet het enige. Het OS zit op veel vlakken prima in elkaar, maar op enorm veel punten ook niet. Alsof men vergeten is een usability-expert los te laten op het OS.
Het OS plus apps en de werking van apps bepalen het geheel. Windows 7 kan je ook heel tof vinden, maar als er geen software voor is, dan is de glans snel weg. Idem dus voor phone software, zoals Windows Phone.
Een glanzend OS, waar een hoop software ontbreekt, zeker in vergelijking met de directe concurrent.
Als tenslotte bepaalde key-apps slecht tot niet functioneren, dan kan je je voorstellen dat er klachten ontstaan (zie bijv. het whatsapp topic).
[...]
Jep, en dat hadden meer bedrijven kunnen doen. Maar, crisis, weinig Marktaandeel, èn, vooral èn, geen NL ondersteuning tot 3 maanden terug. Ik vind het niet gek dat een bedrijf hier even de kat uit de boom kijkt om geld wat ie eigenlijk niet kan missen uit te geven.
[...]
Jep, voor mij genoeg; ik heb weinig behoefte aan 500 Apps op m'n telefoon. Maar jij beweerd dat in het begin van Android/iOS allemaal individuele, kwalitatief uitermate hoogstaande Apps gemaakt werden en dat die enorme meuk met troep die nu in die Appstores staat iets van de laatste tijd is? Kom op.
Ik beweer niks, ik beweer dat Android en iOS het geluk hadden de eerste te zijn, waardoor bepaalde non-apps nog als een verrassing aanvoelen. Anno 2011 / 2012 wil je die onzin niet meer zien.
En dat er voor iOS en Android dagelijks veel (meer) Apps bijkomen, goh, no surprise there, gezien de enorme schare developers voor die platforms en niet te vergeten de enorme hoop (web)tools die met wat drag&drop functionaliteit een App in elkaar laten zetten...
MS heeft diverse tools vrijgegeven waarmee je iOS en Android apps eenvoudig kunt porten. Blijkbaar zijn die niet duidelijk gepusht of ziet men geen brood in WP7, want die massale overzettingen heb ik nog niet gezien.
[...]
Zou dat denk je niet te maken hebben dat sommige (groepen) mensen heel hard schreeuwen dat het OS zuigt omdat ze bepaalde Apps niet hebben? En dat die Apps er verdomd snel moeten komen omdat het anders nooit wat gaat worden? Tsja. Dan krijg je inderdaad Apps die, doordat ze gehaast gemaakt moeten worden, minder features hebben en die minder stabiel zijn. Vooral als je dat vergelijkt met dezelfde App op een ander OS wat al jaren ontwikkeld wordt, een enorme schare aan gebruikers (en dus bugreports etc) heeft.
Ook apps moeten getest worden. Blijkbaar is dat voor bepaalde WP7 apps niet nodig. Hadden ze zelf even een paar weken getest hadden ze vrij eenvoudig kunnen inzien dat men flut-apps oplevert.
Nogmaals, liever geen apps, dan deze mislukte oplossingen.
[...]
Zie hierboven, dit heeft alles met de vraag te maken en MS/WhatsApp gedwongen werden om snel een App uit te brengen.
Je uitspraak dat WP7 niet relevant is voor developers is wel echt enorme onzin. Omdat een bedrijf het niet voor elkaar krijgt is het niet relevant? Doe jezelf een plezier en download bijvoorbeeld de IMDB App eens. Zelden zo'n goed in elkaar gestoken App gezien. Of denk je dat dat per ongeluk gegaan is? Endomondo kan ook een prima App in elkaar steken. Ook een foutje?
[...]
Als het maken van apps wel relevant zou zijn (veel te kleine markt), dan had men toch wel de moeite genomen om apps te testen? Nu krijgen we half gare apps (whatsapp, angry birds etc), of geen apps. Zegt mij voloende over de huidige situatie. Als tenslotte ook praktisch elke app bijna 2x zo duur is dan de iOS of Android app, dan snap je vast wel dat er nog meer wenkbrauwen omhoog gaan.
Deïnstalleer het dan, of verkoop je telefoon en pak iets anders?
Klagen mag niet na installatie? Zo kan een app nooit goed of beter worden als niemand mag klagen, nietwaar?
[...]
Hehe, eindelijk iets zinnigs.

Moet ik van jou kant nog zien, want je bent zo enorm gefocust op hoe geweldig WP7 wel niet is, dat je bijzonder twijfelachtige opmerkingen plaatst. Tenslotte vind ik dergelijke tekst nogal onnodig.
Microsoft is een te grote organisatie die helaas niet snel leert. Zeker, ze zijn véél beter geworden, maar dit punt snap ik ook nog steeds niet. Wij, als Nederland zijn een technologisch vooraanstaand land, met óók een enorme potentie. Maarja, die keuze's zijn nu eenmaal gemaakt. Maar het blijft stom van Microsoft. De Zune mediaplayer is nog zo'n fantastiche blunder van Microsoft, in dezelfde categorie. Als we 'm (bijna) nergens uitbrengen wordt het een iPod killer. Right.
Na de kin snap ik wel dat veel bedrijven niet meer willen instappen. Sterker nog, op de Xbox na heeft MS nog geen enkel succesvol hardware-product op de markt gebracht.
[...]
Misschien wel, maar gezien je behoefte aan een OS wat alleen maar bestaat uit Apps zou ik je aanraden om een jaartje je lekker te gaan
ergeren uitleven op iOS of Android... Alhoewel, ICS lijkt me zo slecht nog niet.
En dat 'magisch' zal enorm meevallen. Daar staat iig mijn geld op...
Mag het hopen. Vind WP7 een prima platform, hence mijn eerdere reacties begin vorig jaar, maar inmiddels moge het duidelijk zijn dat er nog genoeg te verbeteren valt.
Sterker nog, ik kan zo een aantal zaken noemen die men makkelijk had kunnen oppakken:
- forward optie in de browser (zie ik als onderdeel van het OS, want wordt meegeleverd)
- bugfixing zoals mijn nare sms-bug (hoe kan je die over het hoofd zien!)
- gebruik interne 'schijf' als usb-stick
- lijst met app moet sneller en beter te sorteren zijn
- meer mogelijkheden dan de 10 kleurtjes die je nu als thema kunt gebruiken
- apps de mogelijkheid geven om 2 of meer tiles te gebruiken (niet alleen de hardware en een minimaal aantal MS apps de mogelijkheid geven)
- meldingen zoals van whatsapp laten staan totdat de gebruiker ze heeft gezien, niet een paar seconden en dan verdwijnen
- markets per land beter opstellen, devs standaard de optie geven om de app in alle marketplaces beschikbaar te stellen.
- Custom ringtones en backgrounds
- Copy-paste werkt niet lekker, misschien een persoonlijk ding, maar het gaat bij mij vaak mis en veel zaken kan ik niet kopieren.
- Screenshot feature
- Ondersteuning voor hogere resoluties
- Ondersteuning voor chips met meer cores
- Ik wil back-ups kunnen maken en beheren
- Die bing maps kan je toch niet serieus nemen? Tijdens het rijden loopt het lijstje niet eens mee....

- Bluetooth zoals het bedoeld is.
- Iets meer logica en iets meer mogelijkheid om zaken in te stellen (mms, standaard zoekmachine etc)
- onderscheid maken in volume telefoon, apps, alarm, sms, muziek etc.
- mapjes, zoals ik al eerder zei: MS heeft netjes een Xbox live map gemaakt, nu wil ik een map nieuws kunnen maken, een map development etc. Geef mij die ruimte MS!
- Meer controle over de batterij, het gebruikelijke hartje is een puike oplossing, maar graag zie ik ook dat ik zelf meer kan installen waarop wel en waarop niet bezuinigd moet worden
- Zelf een toetsenbord kiezen zou leuk zijn, hoewel het standaard toetsenbord echt geweldig is.
- Als ik een telefoonnummer in typ, zou ik het fijn vinden als het OS mij telefoonnummers teruggeeft die daarop aansluiten. 070 geeft mij dus contacten uit Den Haag....
- MS moet devs meer toegang geven tot het systeem. Nu hebben ze beperkte toegang en dat verhindert de mogelijkheid om specifiek voor WP7 apps te ontwikkelen. Eruit springen in vergelijking met iOS en Android wordt nu extra moeilijk gemaakt. En dat.... dat is gewoonweg dom.
- Tiles, ik zei het voorheen al, maar doe er wat meer mee, zorg voor verschillende groottes en geef de gebruiker de ruimte om ze zelf in te delen.
- Bovenste tiles kunnen nog een stuk naar boven. het irriteert dat er zoveel zwartruimte is voordat de tiles starten

- Naar links schuiven, zelf instelbaar wat er dan gebeurt (start browser, start app X, toon lijst van openstaande apps), of gebruik het naar links schuiven als een tweede homepage; gemiste kans.
- Location awareness feature. Zodra ik op kantoor ben op trillen, thuis mag het geluid weer aan en buiten de deur mag het geluid op 100.
- Ik wil zaken vanuit mijn browser kunnen opslaan, zoals MP3's en PDF bestanden.
- Lockscreen kan beter. Als ik berichtgeving heb van een mail of sms, dan wil ik dat icoon selecteren en vervolgens met een swipe direct naar de mailbox of sms-inbox.
- ontvangen MMS en geluidsbestanden werkt niet bij mij, geeft mij wederom de indruk dat het allemaal niet zo strak werkt.

- etc...