Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:26:
•Updated the Carrier data configuration database
•Updated Radio Interface Layer, SMS & SIM drivers
•SMS & Contacts "bug" fixed
•Updated the Updater Service
•Updated the Internet Sharing Security Policy
•Updated the HowTo Application
•Fixed the Location bug where it shares your information without your knowledge in certain core apps.
•Updates to Zune & the Pictures Hub
•Updates to the Default Zune Tuner configuration
•TCP IP stack updates
•Updates to the MSHTML parser for IE9
•Updates to the Maps & Search functions
•Updates to UI framework driving the phone (Splash or UIX as some call it)
Nice! Ik hoop dat met deze update de hash anchors op websites nou eindelijk eens fatsoenlijk werken, maar dat ziet er niet naar uit (ik zie alleen MSHTML parser, maar dat heeft er weinig mee te maken)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:24:
@ koekiemonster Ik neem jou als voorbeeld (niet persoonlijk naar jou gericht)

Waarom uit je nog al je frustraties op mensen?? Ik snap dat echt niet. Op XDA developers wordt ik er gek van al die onzinnige discussie's die tot nergens lijden.

Als je zo graag meer opties in wp7 wilt hebben, moet je de app "suggetion Box" installeren. Deze is door Microsoft gemaakt en hier kan je voten op opties die je graag geimplementeerd wilt hebben. Microsoft kijkt heel goed naar hiernaar en heeft al meerdere opties klaar liggen voor de Tango update
Dacht dat dit topic o.a. bedoeld was om te discussieren over het OS en de ervaring.
Vooral dat laatste roept op om, op basis van de ervaring, wensen aan te geven.
Dat is alles wat ik heb gedaan, in combinatie met de mededeling dat ik vermoed dat WP7 te langzaam groeit om de directe concurrentie in te halen.
Om over de whatsapp te hebben, ik heb gelezen dat er api's open worden gesteld zodat developers berichten kunnen tonen op de lock screen. Geef Microsoft gewoon wat meer tijd, net wat mensen ook bij android hebben gedaan (versie 1.5 was ook dramatisch)
En dat is dan weer goed nieuws. Stel je voor dat niemand had geklaagd over whatsapp. Zouden we dan ook steeds verbeterde versies hebben gehad?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:34:
[...]

Nice! Ik hoop dat met deze update de hash anchors op websites nou eindelijk eens fatsoenlijk werken, maar dat ziet er niet naar uit (ik zie alleen MSHTML parser, maar dat heeft er weinig mee te maken)
Ik ben al helemaal blij dat de keyboard bug opgelost is. Werd hier helemaal gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Welke keyboard bug? En ik zie daar ook niets over in de changelist.

.edit: ah wacht XDA heeft wat andere puntjes er ook nog bij staan:
[list]• It solves a problem of the keyboard on the screen, preventing the keyboard to disappear while typing
• Resolves an issue with syncing Gmail
• It solves a problem of access to the location. After the upgrade, the function IO hub sends to Microsoft anonymous information contact the Wi-Fi access points and antennas for mobile phones in the vicinity, only if you have allowed access to and use of location information from part of the "I’m here."
• Revocation of certificates issued by DigiCert Sdn Bhd to solve a problem of encryption
• Fixes a problem with the e-mail related to Microsoft Exchange Server 2003. When you reply to or forward an email, the original message is now included in the response.
• Fixes an issue of notification of voicemail
• Under Cellular Network, 3G Toggle Button is dropped off and replaced by a drop-down where you can select betwen 3G and Edge or any other you have. This is now called as Speed Connection.
according to a tweet by Chris Walsh - part of the Chevron team - the issue that a certain SMS could shutdown the whole WP messaging services seems to have been fixed as well

[ Voor 90% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 14:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Ik ben al helemaal blij dat de keyboard bug opgelost is. Werd hier helemaal gek van 8)7
Je bedoelt de bug waar het keyboard soms ineens verdwijnt?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ja, ik zie dat ik die er niet bij heb vermeld. Ik zoek eff op Xda of ik deze kan vinden (update log waar dat vermeld wordt)

Edit:

•It solves a problem of the keyboard on the screen, preventing the keyboard to disappear while typing
•Resolves an issue with syncing Gmail
•It solves a problem of access to the location. After the upgrade, the function IO hub sends to Microsoft anonymous information contact the Wi-Fi access points and antennas for mobile phones in the vicinity, only if you have allowed access to and use of location information from part of the "I’m here."
•Revocation of certificates issued by DigiCert Sdn Bhd to solve a problem of encryption
•Fixes a problem with the e-mail related to Microsoft Exchange Server 2003. When you reply to or forward an email, the original message is now included in the response.
•Fixes an issue of notification of voicemail
•Under Cellular Network, 3G Toggle Button is dropped off and replaced by a drop-down where you can select betwen 3G and Edge or any other you have. This is now called as Speed Connection.
•according to a tweet by Chris Walsh - part of the Chevron team - the issue that a certain SMS could shutdown the whole WP messaging services seems to have been fixed as well: Link

Ze hebben de ddos hack nu eindelijk opgelost van de messasing hub :)

[ Voor 88% gewijzigd door vali op 05-01-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Voor de mensen die het nog niet weten, er komt een bug fixes aan voor meerdere dingen. Versie 7.10.8107.79.
Update process wordt zo snel mogelijk verspreidt voor iedere telefoon. Voor de mensen die niet kunnen wachten kan je altijd nog je update offline pushen.
Dankje. Heb inmiddels 8107 draaiend op mijn HD7.

Als je echter geen zin hebt om de stappen door te nemen op XDA-developers lees dan http://mobilitydigest.com/windows-phone-8170-manual-update/ door. Hun hebben alles in 1 ZIP-bestand gecombineerd en is voor iedereen te downloaden. (Vergeet niet om een back-up te maken van alles, dat kan via de cab sender).

Voor iedereen met een toestel welke als standaardtaal geen Engels heeft: http://forum.xda-develope...?p=21028452&postcount=282 - goed doorlezen.
vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:38:
Ja, ik zie dat ik die er niet bij heb vermeld. Zoek eff op Xda of ik deze kan vinden (update log waar dat vermeld wordt)
* It solves a problem of the keyboard on the screen, preventing the keyboard to disappear while typing

@ http://forum.xda-develope...?p=21028452&postcount=282

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekiemonster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:16:
[...]Het had slimmer geweest als het andersom was geweest, zoals bij andere markets.[...]
Mooie post, maar wat bedoel je met dit? Momenteel is het zo geregeld dat de standaard is dat een app wereldwijd wordt gepublished, tenzij de developer zelf landen gaat aanwijzen. IMO de meest redelijke oplossing. Het kost namelijk aanmerkelijk meer moeite om alleen voor 1 land te releasen dan voor alle landen.
Waarom het met de release van Mango niet zo was dat alle apps in alle landen beschikbaar werden heeft te maken met de overeenkomst die je met MS aangaat. MS kan niet ineens de app in meer landen gaan uitgeven dan waar de overeenkomst over gaat. Wereldwijd voor Mango betekende een zevental? landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Dankje. Heb inmiddels 8107 draaiend op mijn HD7.

Als je echter geen zin hebt om de stappen door te nemen op XDA-developers lees dan http://mobilitydigest.com/windows-phone-8170-manual-update/ door. Hun hebben alles in 1 ZIP-bestand gecombineerd en is voor iedereen te downloaden. (Vergeet niet om een back-up te maken van alles, dat kan via de cab sender).

Voor iedereen met een toestel welke als standaardtaal geen Engels heeft: http://forum.xda-develope...?p=21028452&postcount=282 - goed doorlezen.

[...]

* It solves a problem of the keyboard on the screen, preventing the keyboard to disappear while typing

@ http://forum.xda-develope...?p=21028452&postcount=282
:P je was mij paar secondes voor. Ik ben op dit moment ook de update offline aan het pushen!

Edit:

Update is gelukt op mijn omnia 7! Ben blij dat je nu ook kunt kiezen welke snelheid je wilt bij de "cellurar" Je kan nu kiezen tussen 3g en e. (moest dit eerste met een register hack krijgen)

Draai nu:

OS version 7.10.8107.79
fw: 2424.11.11.1
radio: 24.24.11.9.1
bl: 5.11.0.3

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 05-01-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Caelorum schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Mooie post, maar wat bedoel je met dit? Momenteel is het zo geregeld dat de standaard is dat een app wereldwijd wordt gepublished, tenzij de developer zelf landen gaat aanwijzen. IMO de meest redelijke oplossing. Het kost namelijk aanmerkelijk meer moeite om alleen voor 1 land te releasen dan voor alle landen.
Waarom het met de release van Mango niet zo was dat alle apps in alle landen beschikbaar werden heeft te maken met de overeenkomst die je met MS aangaat. MS kan niet ineens de app in meer landen gaan uitgeven dan waar de overeenkomst over gaat. Wereldwijd voor Mango betekende een zevental? landen.
Die oplossing is dan ook de juiste.
Echter bij de release van Mango ontstonden er bij mij veel vraagtekens. Kan me niet voorstellen dat je als eigenaar van een app niet beschikbaar gesteld wilt worden in andere landen. Klinkt zeer onlogisch.

Nu is mijn vraag als ik mijn app update, wordt het dan wel een werkelijk wereldwijde app, of moet ik handmatige acties uitvoeren?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:52:
Update is gelukt op mijn omnia 7! Ben blij dat je nu ook kunt kiezen welke snelheid je wilt bij de "cellurar" Je kan nu kiezen tussen 3g en e. (moest dit eerste met een register hack krijgen)
Voor Mango had je gewoon een 3G toggle knop, maar die was na Mango verdwenen.

Lage firmware versie heb je trouwens, ik zit op 7740 met firmware 11.9.2 (en radio 11.9.1)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Voor Mango had je gewoon een 3G toggle knop, maar die was na Mango verdwenen.
Je bedoelt om de 3G verbinding helemaal uit te schakelen? In 7720 - 7740 was dat mogelijk door naar 'settings' en dan 'cellular' te gaan.

Note: getest op de HD7

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 05-01-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die de update al hebben gedraaid: behoud je de huidige instellingen, etc? Of is het zoals bij de vorige updates dat je de rom gaat flashen?

Zal de telefoon dadelijk weer te updaten zijn volgens normale kanalen? Of moet je hem dan voortaan handmatig gaan updaten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Je bedoelt om de 3G verbinding helemaal uit te schakelen? In 7720 - 7740 was dat mogelijk door naar 'settings' en dan 'cellular' te gaan.

Note: getest op de HD7
Ja die ja. Maar dan zal het wel alleen de Omnia 7 zijn waarin die optie ineens verdwenen is 8)7
.edit:
Afbeeldingslocatie: https://ogiwzg.bay.livefilestore.com/y1mX9MimtMNinXTLnXEhtYw4-AAAbtR0u92FnIc1bgsZnu1jP7teF5qnskuLhGpvusXYhQrFFlCwtJ3TBN4l1H0_VYE6nJWnYmWAQRCAcXXva0/Screen%20Capture.jpg?psid=1
Martinspire schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:54:
Voor degenen die de update al hebben gedraaid: behoud je de huidige instellingen, etc? Of is het zoals bij de vorige updates dat je de rom gaat flashen?
Hoezo, vorige updates? Bij geen enkele voorgaande update werd je OS gereset.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Martinspire schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:54:

Zal de telefoon dadelijk weer te updaten zijn volgens normale kanalen? Of moet je hem dan voortaan handmatig gaan updaten?
De telefoon ziet het alsof je via Zune updatet. Je behoudt dus al je data. :)
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Hoezo, vorige updates? Bij geen enkele voorgaande update werd je OS gereset.
Het OS werd alleen gereset als je met custom RADIO's en ROM's (zoals DFT) ging klooien. Vandaar wellicht de verwarring.

[ Voor 25% gewijzigd door Manuel op 05-01-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I know, maar dat zou ik geen "updates" willen noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:04:
I know, maar dat zou ik geen "updates" willen noemen :)
Eensch. :)
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://public.bay.livefilestore.com/y1pW5kOBzu9J4H4geE1qJs9hs2Oc_VSCB_9ztFl53AmLdRsn_FP3P-KA1leIdyEvWXk3LMuLirFUVqF2K2gzZowjA/Screen%20Capture.jpg?psid=1
Zojuist zag ik het volgende tijdens het delen:
Afbeeldingslocatie: https://public.bay.livefilestore.com/y1pwedR5RVXU1bv82rcXHFx-nszBH4cv6Zdjx6iebO8iFcnwoCAPp9eGQE887ig9Pwl0xMn-we-qpD2L_lqs4teug/Screen%20Capture%20%281%29.jpg?psid=1
Ik kan mij niet herinneren dat dit in 7720 zat. Iemand zin om te controleren? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Manuel op 05-01-2012 17:20 . Reden: Plaatjes gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
@oisyn

11.11.2 is de laatste firmware voor de omnia 7. Ik had hiervoor 11.9.4 en daavoor die van jou. deze firmware komt van een Spaanse provider (als ik thuis ben geef ik je wel de link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh right, 11.11.2. Ik las even 10.11.2 :)

Maar ik ga niet meer manual firmwares updaten, wegens .oisyn in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

@Manuel: Je ploaties doen 't niet :) "Access to the webpage was denied"

[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@.oisyn: Als het goed is moeten ze het nu wel weer doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:16:
[afbeelding]
Ik kan mij niet herinneren dat dit in 7720 zat. Iemand zin om te controleren? :)
Wat precies? 7740 ziet er net zo uit, dus 7720 vast ook wel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ramon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:26:
[...]

Wat precies? 7740 ziet er net zo uit, dus 7720 vast ook wel.
Non-native applicaties waar je content mee kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
Is er trouwens al een keyboard beschikbaar met pijltjes toetsen om door tekst te navigeren? Soms wil ik een URL of dergelijke aanpassen die buiten het scherm valt, maar je kan niet makkelijk naar links/rechts met de cursor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:27:
[...]

Non-native applicaties waar je content mee kan delen.
Dat zit wel in 7720, echter het lijkt niet geheel consistent, gezien ik non-native apps niet altijd zie.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

SinergyX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:30:
Is er trouwens al een keyboard beschikbaar met pijltjes toetsen om door tekst te navigeren? Soms wil ik een URL of dergelijke aanpassen die buiten het scherm valt, maar je kan niet makkelijk naar links/rechts met de cursor.
er is geen ander keyboard beschikbaar.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Voor zover ik weet is dat niet beschikbaar. Deze staat ook niet tussen de InputScopes op MSDN (inputscope geeft een waarde voor de layout van een veld waar je wat in kan vullen. Er zijn er een aantal, voor text, email telefoonnummers bijvoorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:16:
Dat zit er in sinds Whatsapp bestaat volgens mij :). Of dan wellicht een iets latere Whatsapp update (1.3 oid). De functionaliteit om dat te kunnen doen bestaat iig al sinds Mango.
SinergyX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:30:
Dat blief ik ook wel. Ik vind de huidige methode van tap&hold om de cursor te veranderen echt crappy werken, zeker in een wat grotere lap tekst. Als ik nu een fout maak en daar kom ik pas na 2 woorden achter dan backspace ik gewoon alles. Dan maar opnieuw typen. Ik ga niet moeilijk doen om de cursor op die plek te krijgen.

[ Voor 78% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Is dat non native app delen ook ergens uit te zetten? Liefst per app natuurlijk.
Ik kan het niet vinden, zal er waarschijnlijk ook niet in zitten.

Trouwens... wat moet je in godsnaam delen met buienradar.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:19:
Is dat non native app delen ook ergens uit te zetten? Liefst per app natuurlijk.

Enige wat ik kan verzinnen is dat je een plaats of locatie toe kan voegen om daar het weer of weersvoorspelling van te bekijken. Al lijkt me dat gewoon in de app zelf op te zoeken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online

weerfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Deze optie is er ook niet. Waarom zou je het trouwens willen uitzetten? Ik kan mij wel scenario's voorstellen waarin het handig is om snel even naar je Picture-hub te gaan en dan de app naar keuze uitkiezen.
koekiemonster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:38:
Dat zit wel in 7720, echter het lijkt niet geheel consistent, gezien ik non-native apps niet altijd zie.
Ah, het was mij nog nooit opgevallen. Ik maak eerlijk gezegd ook haast nooit gebruik van de 'share'-functionaliteit. Ik heb haast nooit iets met de wereld te delen (Facebook, ..., ...). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09

Halfkakkende

Vandring

De weerfoto's natuurlijk! :)

edit:
Moet ik btw Zune gebruiken om mijn telefoon bij te werken? Of gebeurt dit uiteindelijk OTA? (heb namelijk een Mac en dus geen Zune :+)

[ Voor 16% gewijzigd door Halfkakkende op 05-01-2012 19:04 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Deze optie is er ook niet. Waarom zou je het trouwens willen uitzetten? Ik kan mij wel scenario's voorstellen waarin het handig is om snel even naar je Picture-hub te gaan en dan de app naar keuze uitkiezen.
Ik snap de toegevoegde waarde wel, vandaar het liefst per app de integratie uitzetten. Ik ga zeker weten nooit foto's naar buienradar of bijvoorbeeld flickr uploaden.

Dus met het oog op overzichtelijkheid...
Bij mij vallen de onderste drie opties al van het scherm (ook niet de minste nl skydrive, Twitter en whatsapp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:14:
Ik wil graag ebooks die nu op mijn pc staan overhevelen naar mijn Nokia Lumia. Op de Lumia topic werd de vraag verwijderd.
De Lumia krijg ik niet op het netwerk thuis, de pc herkent niet als een extern schijf, via Zune werkt het niet. Ik heb het geupload naar Skydrive maar daar kan ik het op mijn toestel het niet inzien. Ik gebruik vooralsog Freda als reader maar deze heeft geen toegang tot Skydrive.

Hoe krijg ik die ebooks nou op de Lumia?
Freda ondersteunt DropBox, een online bestandsservice. Briljant.

DropBox account aanmaken --> DropBox op je PC installeren --> Ebooks in je dropbox folder slepen --> In Freda naar 'sources' bladeren --> Boek openen.

Freda haalt het eBook dan naar de bookshelf op je device. Je kunt overigens op elke computer via www.dropbox.com in je browser bestanden aan je DropBox toevoegen. Handig!

EDIT
Er is ook een app Boxfiles For DropBox, voor wanneer je andere bestandstypen wilt kunnen delen tussen verschillende PC's en je mobiel.

[ Voor 7% gewijzigd door robinVerdegaal op 05-01-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
@koekiemonster

Je maakte de opmerking dat er eens een usability expert naar Metro zou moeten kijken. Daar wordt op gereageerd. Metro en Wp7 hebben prijzen gewonnen op het gebied van usability/design en wordt door heel veel mensen geroemd. Dat jij niet mooi vindt, of sommige dingen niet handig, is niet hetzelfde als 'usability is niet goed' Zelfs de zwarte randen om de tiles heen hebben een gedachte, het gaat om de 'content niet het chrome' en enorm veel designers zijn hier weg van. Diegene die het vaakst klagen over de 'lege' ruimte zijn techneuten en typisch geen goede referentie voor wat een gemiddelde gebruiker will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Waarschijnlijk heeft samsung bij de omnia 7 deze optie eruit gehaald. Ik moest namelijk met een register aanpassing, de 3g toggle weer terug krijgen.

Zelfde geld voor"Easy of Acces". Ik heb uiteindelijk een work arround voor gevonden en ook op XDA-developers geposted. Omnia7 is een prachtige telefoon, maar de support van samsung is echt dramatisch.
Maar ik ga niet meer manual firmwares updaten, wegens .oisyn in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"
Dit probleem had ik jammer genoeg ook bij een Franse provider (SFS-FR geloof ik) Hierdoor kreeg ik ook geen updates meer. Ik heb het idee dat je bij de ene provider amper support krijgt dan bij een ander. Heb nu zelf mijn onboard omnia 7 gebranded naar TMO-NL (t-mobiel Nederland), met behulp van een register aanpassing. Deze zijn er vaak snel bij met MS updates en firmware/bootloader updates.

Ik wacht zelf nog een week af. Als ik zie dat t-mobiel de update pushed via zune, dan zet ik mijn backup terug en update ik mijn telefoon weer. Ik moest nu gewoon de update via de offline updater doen. De keyboard bug is zo irritant.... :X

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 05-01-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
koekiemonster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:38:
[...]

Waarschijnlijk omdat je niet iedere soort content kan sharen met iedere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb nu op mijn lumia mijn Hotmail adres ingesteld staan, alleen wil hij niet alle mappen synchen.
Alleen postvak In pakt hij, iemand tips hiervoor?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
NoFearCreations schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:05:
Ik heb nu op mijn lumia mijn Hotmail adres ingesteld staan, alleen wil hij niet alle mappen synchen.
Alleen postvak In pakt hij, iemand tips hiervoor?
Klik op folders, daarna op "show all folders" en klik op de map die je wilt syncen. Er wordt hierna vanzelf weergegven "sync this folder". Hierna moet het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:57:
[...]

Ik wacht zelf nog een week af. Als ik zie dat t-mobiel de update pushed via zune, dan zet ik mijn backup terug en update ik mijn telefoon weer. Ik moest nu gewoon de update via de offline updater doen. De keyboard bug is zo irritant.... :X
Je zit nu ook nog gewoon in het reguliere update traject, waarom wil je dan alsnog de update 2x (in feite) uitvoeren? Je kunt namelijk ook een back-up maken met de offline updater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Helaas werkt het niet, rest van de mappen doet hij wel, alleen die ene map niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Manuel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:35:
[...]

Je zit nu ook nog gewoon in het reguliere update traject, waarom wil je dan alsnog de update 2x (in feite) uitvoeren? Je kunt namelijk ook een back-up maken met de offline updater. :)
Ik zit idd op de reguliere update traject, alleen had ik bij deze update met de offline updater geen backup gemaakt... (stom stom |:( ) Ik heb persoonlijk een slechte ervaring gehad met de franse provider en wil niet nog een keer gelocked worden... Het houdt mij in ieder geval van de straat :P

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-01-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:57:

Dit probleem had ik jammer genoeg ook bij een Franse provider (SFS-FR geloof ik) Hierdoor kreeg ik ook geen updates meer. Ik heb het idee dat je bij de ene provider amper support krijgt dan bij een ander. Heb nu zelf mijn onboard omnia 7 gebranded naar TMO-NL (t-mobiel Nederland), met behulp van een register aanpassing. Deze zijn er vaak snel bij met MS updates en firmware/bootloader updates.
Ik had niet dat ik geen updates kreeg, alleen dat mijn firmware niet meeüpdatete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Ik had niet dat ik geen updates kreeg, alleen dat mijn firmware niet meeüpdatete.
Aah i see, bij mij was het wel het geval. Bij welke provider zit jij ? Ik heb zelf mijn omnia 7 lost gekocht en dan zit je in feite bij geen enkele provider (ook al heb ik een Vodafone abbo). Je krijgt hierdoor als laatste de updates ( android telefoons hebben hier ook last van).

@NoFearCreations

Geeft hij een foutmelding of iets dergelijks ?

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 05-01-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sim only vodafone abo, heb mijn Omnia 7 ook los gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:33:
Sim only vodafone abo, heb mijn Omnia 7 ook los gekocht :)
Dan ben ik benieuwd welke settings heb jij bij je provider hebt staan O-) Heb jij je telefoon unlocked en WP7 root tools geinstalleerd? Kan je misschien kijken welke settings je hebt bij:

local machine->system->platform-> devicetargetinginfo en dan mobileoperator. Staat daar misschien 000-88 ??

Als dit zo is verklaard het waarom je firmware een lage versie heeft. Bij 11.11.1 krijg je namelijk internet sharing erbij geleverd.

Edit:
Oke dan heb je precies hetzelfde wat ik dus had, je hebt geen provider gegevens staan bij je mobileoperator. Als je sneller je updates wilt kan je er TMO-NL erin zetten of VOD-NL (een lijst met alle providers) Weet zeker dat je dan een update melding krijgt als je dit toepast, dat had ik in ieder geval wel ;)

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 05-01-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

000-NL.

Internetsharing heb ik overigens wel, daar was zo'n hack voor :)

.edit:
vali schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:41:
Oke dan heb je precies hetzelfde wat ik dus had, je hebt geen provider gegevens staan bij je mobileoperator. Als je sneller je updates wilt kan je er TMO-NL erin zetten of VOD-NL (een lijst met alle providers) Weet zeker dat je dan een update melding krijgt als je dit toepast, dat had ik in ieder geval wel ;)
You sure? Wat ik ervan hoorde was dat branded toestellen altijd langer moesten wachten op hun updates. En geeft dit niet het risico dat je een branded update binnenhengelt?

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:51:
000-NL.

Internetsharing heb ik overigens wel, daar was zo'n hack voor :)

.edit:

[...]

You sure? Wat ik ervan hoorde was dat branded toestellen altijd langer moesten wachten op hun updates. En geeft dit niet het risico dat je een branded update binnenhengelt?
Dat verhaal had ik ook ergens gelezen. Ik vond het zelf alleen frappant dat ik altijd erg lage firmware/bootloader had, terwijl er op xda developers mensen waren met nieuwere. Ik kreeg gelijk 2 firmware updates nadat ik mijn telefoon had gebrand. Ik heb tot nu toe geen rare app's binnen gekregen en ook geen splash screen van t-mobiel. Op xda zijn er meerdere topics waarin naar voren komt dat providers als eerste voor branded telefoons de update beschikbaar stellen en later voor de unbranded telefoons.

Ik zou zeggen test het ;), zet je telefoon op TMO-NL en kijk in zune of er een update verschijnt. Enige manier om erachter te komen.

Edit:

vreemd. Ik kreeg gelijk de update naar versie 11.9.4. Misschien komt hij volgende week, als 8107 officieel gepushed wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 05-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nope, krijg geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetM
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-07 13:55
Hoe kan je een ondertiteling in een video selecteren op Windows Phone 7.5?
Ik heb de ondertiteling mee geconventeerd met handbrake.
Dit kan wel op een IPhone, maar ik kan het niet op m'n Nokia Lumia 800 vinden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
volgens mij moet je gewoon de subs hardcoden... bij iphone is dit tog ook, al heb je daar wel ios apps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-07 11:09
Hallo allen,
hoe kan ik in hemelsnaam de volume lager zetten tijdens het bellen ?Ik wordt er nl knap gestoord van dat iemand tegen me zit te schreeuwen ad andere kant vd lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een Lumia, nu heb ik alleen 1 vraag.
Gisteren heb ik mijn Windows Live contacten en Facebook contacten gelijk toegevoegd, en nu heb ik HEEL veel contacten. (veel die ik niet meer ken/gebruik).
Ook zaten er vaak dubbele contacten bij, die heb ik inmiddels al mooi samengevoegd.

Maar nu ik Whatsapp erop heb geinstalleerd, heb ik geen idee hoe ik Whatsapp berichtjes stuur.
Ik heb zeker 10 contacten met telefoonnummer waarvan ik zeker weet dat ze Whatsapp hebben, echter als ik naar Whatsapp ga, en naar alle contacten zie ik weer IEDEREEN (ook van facebook/MSN) en kan ik de mensen waarvan ik zeker weet dat ze whatsapp hebben geen bericht sturen als ik op ze klik zie ik hun email?

Dus weet iemand aub hoe dit werkt, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie2010
Heb je geprobeerd om het programma te verwijderen en daarna weer te installeren ?MIsschien dat dat helpt ?
je kan de contacten filteren door aan te geven welke contacten je in je personen wilt zien door te gaan naar personen,contactenlijst filteren,en dan aangeven welke je wilt zien(FB,TWitter,Google,MSN et cetera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noobie2010 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:37:
Hallo allen,
hoe kan ik in hemelsnaam de volume lager zetten tijdens het bellen ?Ik wordt er nl knap gestoord van dat iemand tegen me zit te schreeuwen ad andere kant vd lijn.
Volume knopjes proberen tijdens het bellen?
Noobie2010 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:53:
Heb je geprobeerd om het programma te verwijderen en daarna weer te installeren ?MIsschien dat dat helpt ?
je kan de contacten filteren door aan te geven welke contacten je in je personen wilt zien door te gaan naar personen,contactenlijst filteren,en dan aangeven welke je wilt zien(FB,TWitter,Google,MSN et cetera)
Ja dit heb ik geprobeerd maar heeft geen enkel succes.
Echter nu zie ik ineens 4 man die Whatsapp hebben bij mijn favorites.

Beetje raar nog allemaal.
Voor de rest, leuk toestel, werkt lekker snel/soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie2010
Nope dat werkt niet.

Heb je geprbeerd om je tel te rebooten ?Volume knop omlaag+vergrendelknop inhouden ?misschien dat dat werkt voor whatssapp anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:50:
Ik heb sinds gisteren ook een Lumia, nu heb ik alleen 1 vraag.
Gisteren heb ik mijn Windows Live contacten en Facebook contacten gelijk toegevoegd, en nu heb ik HEEL veel contacten. (veel die ik niet meer ken/gebruik).
Ook zaten er vaak dubbele contacten bij, die heb ik inmiddels al mooi samengevoegd.

Maar nu ik Whatsapp erop heb geinstalleerd, heb ik geen idee hoe ik Whatsapp berichtjes stuur.
Ik heb zeker 10 contacten met telefoonnummer waarvan ik zeker weet dat ze Whatsapp hebben, echter als ik naar Whatsapp ga, en naar alle contacten zie ik weer IEDEREEN (ook van facebook/MSN) en kan ik de mensen waarvan ik zeker weet dat ze whatsapp hebben geen bericht sturen als ik op ze klik zie ik hun email?

Dus weet iemand aub hoe dit werkt, mis ik iets?
In whatsapp moet je eerst de favorites een refresh geven.
Klikken op de drie puntjes > Settings > Tap on favorites.

Of even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:48:
[...]

Of even geduld hebben.
Thx! Hartstikke bedankt dit werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:40:
@koekiemonster

Je maakte de opmerking dat er eens een usability expert naar Metro zou moeten kijken. Daar wordt op gereageerd. Metro en Wp7 hebben prijzen gewonnen op het gebied van usability/design en wordt door heel veel mensen geroemd. Dat jij niet mooi vindt, of sommige dingen niet handig, is niet hetzelfde als 'usability is niet goed' Zelfs de zwarte randen om de tiles heen hebben een gedachte, het gaat om de 'content niet het chrome' en enorm veel designers zijn hier weg van. Diegene die het vaakst klagen over de 'lege' ruimte zijn techneuten en typisch geen goede referentie voor wat een gemiddelde gebruiker will.
Bedankt voor je reactie.

Ik vind ook enorm veel keuzes van WP7 wel geniaal en goed doordacht, laat ik dat voorop stellen. Neemt niet weg dat er altijd ruimte is voor verbetering.

Dat bijv. naar links swipen niet goed is voor de usability is daarentegen een enorm vreemde opmerking (van een andere user in dit topic).

Zo heeft MS met mango geprobeerd de usability van het apps-menu te verbeteren, maar in mijn ogen daar niet in geslaagd. Het werkt nog altijd langzamer dan de concurrentie en brengt nog steeds verwarring. Het ontbreken van een tweede of derde homepage is daar 1 van de redenen van (vermoed ik, naast het ontbreken van groeperingen). Een enorme lijst met apps is lastig te doorzoeken. MS gaat ervan uit dat ik al mijn apps bij naam kan onthouden. Dat is niet zo, ik onthoud functionaliteit en zou willen bundelen, net als MS met de people hub heeft gedaan (ik wil even die nieuws-app openen met technieuws, hoe heet deze ook alweer?). Dergelijke gedachte had men zelf ook wel kunnen onderkennen en is wel degelijk een usability-puntje. Ken jij namelijk de namen van al je apps?

Met het zwarte randje bedoelde ik meer de zwarte ruimte op de homepage bovenin, hier kan minimaal een halve centimeter vanaf. Geeft een fijner overzicht en laat zien dat je homepage omlaag te scrollen is, gezien er net een nieuwe tiles-set wordt gestart.

Conclusie: ik ben zeker niet ontevreden over de gehele metro-interface en gedachte, maar eerlijk is eerlijk, er valt nog een hoop te verbeteren.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetM
foxbow schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:39:
volgens mij moet je gewoon de subs hardcoden... bij iphone is dit tog ook, al heb je daar wel ios apps voor.
Ja, dat klopt. Maar bij een iPhone kun je de ondertiteling aan of uit zetten tijdens het bekijken van een film. Ik vroeg me af of dit ook kan bij de Nokia Lumia 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
MetM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Ja, dat klopt. Maar bij een iPhone kun je de ondertiteling aan of uit zetten tijdens het bekijken van een film. Ik vroeg me af of dit ook kan bij de Nokia Lumia 800?
Hardcoded subs (dwz; subs die echt als beeld in de video "geburnd" zijn) kun je uiteraard niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
MetM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:02:
[...]

lijkt me sterk... zelf met de pc is dit onmogelijk om te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30
Vraagje, ik probeer op werk contact te maken met het WLAN. Hiervoor moet ik een certificaat genereren op mijn desktop en deze vervolgens op mijn telefoon installeren. Nu heb ik het certificaat net gemailed en op mijn telefoon geinstalleerd maar als ik naar het WLAN wil verbinden dan vraagt hij nog steeds om een wachtwoord ipv het certificaat te gebruiken. Het gaat om een EAS TLS verbinding die niet wil lukken. Iemand enig idee?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een "domme" vraag, maar hoe kan ik die auto-woorden zooi uitzetten.
Ik vind het heel vervelend als die soms mijn woorden aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:19:
Nog een "domme" vraag, maar hoe kan ik die auto-woorden zooi uitzetten.
Ik vind het heel vervelend als die soms mijn woorden aanpast.
Bij je instellingen naar Toetsenbord gaan, daar 'typeinstellingen' aantikken, dan op "Nederlands" tikken (let op. dit lijkt niet aantikbaar) en daar kan je helemaal los!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben echt een enorme fan van metro en heb zelf groot interesse in UX design, maar het is duidelijk dat na de eerste release de user experience designers wat minder invloed hebben gekregen op het geheel. Dat hele keyboard gedeelte van settings lijkt echt gemaakt door een programmeur. Toegegeven, na de eerste versie van dit gedeelte is het een en ander al behoorlijk verbeterd met Mango, maar toch... wat een ramp!
Een andere mooie is 'ease of access'. Totaal geen uitleg bij wat elke setting doet. IMO toch wel belangrijk voor zo'n onderwerp.
Vergelijk de verschillende onderdelen eens met het 'battery saver' gedeelte. Die laatste is lekker duidelijk en straightforward. Je kan daar moeilijk verkeerde beslissingen nemen doordat je niet goed geinformeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Bij je instellingen naar Toetsenbord gaan, daar 'typeinstellingen' aantikken, dan op "Nederlands" tikken (let op. dit lijkt niet aantikbaar) en daar kan je helemaal los!
Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Caelorum schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:42:
Ben echt een enorme fan van metro en heb zelf groot interesse in UX design, maar het is duidelijk dat na de eerste release de user experience designers wat minder invloed hebben gekregen op het geheel. Dat hele keyboard gedeelte van settings lijkt echt gemaakt door een programmeur.
Inderdaad.. als je als "ontwerper" onder een "button" (lees: aanklikbaar iets) de tekst "press to change" moet zetten; moet er al een lampje gaan branden van "Hmm, misschien is dit niet duidelijk genoeg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:02:
[...]

Inderdaad.. als je als "ontwerper" onder een "button" (lees: aanklikbaar iets) de tekst "press to change" moet zetten; moet er al een lampje gaan branden van "Hmm, misschien is dit niet duidelijk genoeg".
Mja, ook aan het grafische ontwerp is wat mis, maar waar het mij omgaat is dat de kans zo groot is dat iemand bij die schermen met opties een verkeerde beslissing maakt, omdat je totaal niet wordt geinformeerd over wat nou precies wat is. Nu kan ik zelf redelijke schattingen maken, maar zelfs mensen die TTY en TDD nodig hebben weten niet altijd wat dit betekent.
Zelf had ik voor de keyboard language wellicht gekozen voor een systeem waarbij je eerst de taal moet kiezen en dan een reeks toetsenborden voorgeschoteld krijgt waar je uit kan kiezen (als er keuze is). Nu is het moeilijk te bepalen of dit niet al onderzocht is en afgeschoten, maar zo op het oog lijken me lange lijsten niet ideaal.
Acht het zijn allemaal maar kleine dingen, maar ik ben het eens met de persoon voor mij (ergens) dat er wel wat puntjes zijn waarop het kan worden verbeterd (op een of andere manier). Het viel mij alleen op dat er wat zaken later zijn toegevoegd die wat minder zijn...

oh nog een mooie: bij search settings "send location information for Microsoft Tags". Nu kan ik zelf wel een gok doend at ze bedoelen opsturen naar Microsoft, maar in deze bewoordingen kan het net zo goed naar de Chinese overheid worden opgestuurd :) Om het overigens op dezelfde pagina onderaan wel weer goed te doen door een zin anders te formuleren en meteen duidelijk te maken waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
koekiemonster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:16:
[...]
Voor mij is dat wel en laat dit nou net een forum zijn waarin je meningen kunt uitten. Dat deze niet matchen met jouw bekrompen gedachte maakt mijn mening niet ineens een stuk minder waard. Zo zijn er miljoen en miljoenen whatsapp gebruikers en zou het wel fijn zijn als je hiermee goed kunt communiceren. Lijkt me vooralsnog geen slechte of rare gedachte. Laten we het alsjeblieft hierbij laten, voordat je jezelf nog meer voor schut zet.
Ik mezelf voor schut zet? Right. Miljoenen gebruikers van een lekke App, die voor mij niet belangrijk is. Hoe kan ik mezelf voor schut zetten door te zeggen dat ik aan die app weinig tot geen waarde hecht? Ik zeg nergens dat jij of iemand anders zonder die App zou moeten.
I know, maar dan nog kan je direct zien dat het niet overal goed werkt, voornamelijk op de sublijst naast het tilesscherm.
You know, laten we eens naar je post ervoor kijken...
koekiemonster schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:30:
Alsof men vergeten is een usability-expert los te laten op het OS.
Je spreekt jezelf compleet tegen?
Ik roem ook metro om zijn anders zijn, maar geef het niet perse perfectie. hoe langer je het gebruikt hoe meer puntjes je ziet die anders kunnen of zelfs moeten.
Kortom, ik durf verder te kijken, jij ook?

ps: dit is al de zoveelste keer dat je onzinnig zegt dat ik mij moet verdiepen. Ik ben een early adapter en lees mij altijd in.
Een early adapter betekent niet simpelweg dat je alles weet. Heb je d'r ook eens aan gedacht dat een 'early adopter' zijn ook nadelen kan hebben, zoals een mening die je in het begin gevormd hebt en inmiddels achterhaald is?
[...]
Fuck it, het zou gewoon handig kunnen zijn, weg met je terughoudendheid en gewoon eerlijk reageren.
Ik kan me niet heugen wanneer ik een 'forward' button gebruikt heb in een browser. Serieus. De laatste keer dat ik vergelijkbare functionaliteit gebruikt heb is in de verkenner, bij het kopiëren/vergelijken van files. In een browser? Geen idee.
De smsbug is reeds bekend, waarom zou ik dan nogmaals een bugreport inzenden?
Kan je dat verklaren of zeg je nu alleen domme dingen om mijn reacties in een slecht daglicht te plaatsen?
ALTIJD. Hoe moet een developer/fabrikant ergens prioriteit aan geven? 10 bugreports over een SMS bug of 10.000? Hm, wat zou het eerste zijn wat opgepakt gaat worden?
[...]
Jup, dergelijke zaken zijn inmiddels standaard en had een usability expert direct kunnen zien en vastleggen.
True, maar ik vraag me af of het 'vergeten' is. Dit is hoe gebruikers van een dumbphone telefoonfunctionaliteit gebruiken. MS' visie is dat alles van uit de contacts gaat, dus ik vermoed dat het een bewuste keuze van een usability expert is geweest.

Als je alleen vanuit je eigen standpunt kijkt, kom je idd niet verder als 'ja maar'.
Workaround is prima, maar notificaties ala iOS en Android zou wel fijner werken.
Smaak. Ik scroll door m'n tiles heen en weet alles wat ik wil weten. Vind ik prettiger. Maar da's smaak/voorkeur.
Pak eens een MP3 van je verzameling en stel deze direct in als ringtone?
Lukt niet he? Lees je voortaan even in voordat je dom commentaar levert.
Dit is al de zoveelste keer dat je niet doordacht reageert. (lees: vervelend he, deze manier van reageren? Zou het dan ook kunnen waarderen als je deze aanpak zelf niet blijft hanteren).
Lees je nu gewoon in? Dit is algemeen bekend, de 30 seconden regel. Jouw wenslijst zegt 'Custom ringtones". Kan gewoon, met voorwaarden, maar kan gewoon. Dat jij niet weet hoe, of dat het überhaupt mogelijk is kan ik me zomaar voorstellen gezien je denk alles te weten omdat je een early adapter bent.
Zelfs de nieuwste gebruikers weten dat je d'r gewoon enorm veel apps voor kunt downloaden.
[...]
Ik denk dat jij ook wel weet wat ik bedoel.
Mijn telefoon heeft 16GB aan ruimte en kan ik niet benaderen als externe schijf zodra ik deze via USB aansluiting koppel aan mijn PC.
Beter omschrijven, voorkomt misverstanden. Wie heeft er nog een externe schijf nodig? Of een USB stick? Cloud, 'jonge'.

Mijn point of view; een externe opslag gebruik ik voor VM images, ow, en af en toe een USB stick voor m'n moeders digitale fotolijstje.
Jij definieert dit als onzin, kan zomaar zinnig zijn....
Waar dan? Ik zeg dat je punten onzinnig zijn, omdat het er óf aan komt, of al lang is. Ik zeg nergens dat meerdere tiles onzinnig is.
Zou fijn zijn als het gewoon ingebakken zit zoals iOS, zodat ik geen app hoef op te starten.
Als de concurrentie het standaard levert en veelvuldig gebruikt wordt, merk je dat het ook wel handig zou kunnen zijn voor een platform zoals WP7. Jij ziet het als onzin, miljoenen gebruikers van andere OS-en niet.
Veelvuldig? Waar? Cijfers mate. Zoals hier ook al gesuggereerd is; doe een feature request, of als die er al is, vote er op. Met niks doen, krijg je niks voor elkaar.
Het had slimmer geweest als het andersom was geweest, zoals bij andere markets.
Want? Ik maak een App en ik beslis waar ik die publiceer. Niet iemand anders.

Maar zoals ik al vermoedde zit er een andere gedachte achter dat punt... Heb je al geprobeerd je App te hercompileren middels de WP7.5 API en op Apphub te updaten? Dan zie je denk ik erg snel hoe dat gaat?
[...]
De directe concurrentie heeft het bovenstaande grotendeels wel en iOS staat nog steeds bekend als een systeem met een enorme usability.

ps: je doet weer een domme aanval vanuit het niets. Rare aannames en eenzijdige gedachtes. Stop daar alsjeblieft mee, want het helpt niet in zinnige discussies.
Microsoft geen hun visie op hoe zij denken dat een mobiel OS er volgens hun uit moet zien. Dat het er maar in moet zitten omdat de concurrentie het heeft is imho een onzinnige uitspraak. Men wilt een onderscheidend OS maken. Anders kunnen ze beter een Skin voor Android ontwikkelen, was een stuk goedkoper geweest.
Eens, maar onnodige zwarte balken, zoals bovenaan het scherm hebben niks met usability te maken.
Ben je het nu wel of niet met me eens? :)
En als ik alles op elkaar frot, zonder genoeg ruimte komt dit de usability niet ten goede. My 2cts.
Lol, Wat? naar links vegen kan niet, maar naar rechts en omlaag wel?
Sorry, ik omschreef niet goed wat ik bedoelde.

Naar rechts zie je een pijltje staan, en je ziet onderaan dat de tile er half op staat, wat beide uitnodigt om naar die kant te swipen. Het zou kunnen, maar is alleen maar verwarrend. (zie ook een stukkie verderop)
Ik kom van Android, ik zie graag alle opties. Neemt niet weg dat ik wenen heb en opmerkingen. Niets is perfect. Om dan een gebruiken gelijk zo weg te knallen zoals jij nu doet is uitermate ongezond.
Je komt van Android; da's je 'probleem', je bekijkt alles vanuit het oogpunt van Android.

WP7 is met zo'n andere visie ontwikkeld dan Android. Wat je nu wilt is dat WP7 een kopie qua features wordt van Android. Zoals ik al zei, dan kun je beter een skin voor Android ontwikkelen, een Android Metro skin, want dat is wat je blijkbaar wilt?
Je bedoelt Apple die inmiddels met haar iOS meerdere (logische) resoluties ondersteunt en nog steeds stabiel is? Ja, vast onkunde van mijn kant.
Onkunde wil ik niet zeggen; onwetendheid denk ik eerder. Omdat Android en iOS het nu ondersteunen, moet MS het direct in het begin doen? Eerst een retestabiel OS maken op een gecontroleerde omgeving. Niet alleen voor hun, maar ook voor ontwikkelaars. Denk eens aan de tijd van de eerste iPad, of toen een van die Android telefoons uitkwam met een vage resolutie icm een 16:9 scherm? Uitgetrokken apps, onscherp, rare randjes. Dat probeert men hier gewoon te voorkomen.
Wederom een zucht... jongen, deze manier van discussiëren is zoooooo vermoeiend.
Ieder zijn mening, maar aanvallen blijft niet de slimste manier van reageren.

Wat mij betreft de laatste reactie. We komen er niet uit. Ik heb wat opmerkingen over dit OS en zo mijn twijfel over de groei en snelheid van updaten. Jij niet en vindt iedereen die het niet met je eens is, dom en onkundig. Prima!
De pot verwijt de ketel? Je verwijt er zelf flink wat op los, roept dingen die niet kloppen, er al lang zijn...? En je laatste reactie? Hieronder moet je er ook nog even iets over zeggen...? :)

Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat je onkundig bent, of dom. Ik denk alleen dat je geen zicht hebt voor de visie van MS en WP7 te graag ziet als een kloon van Android. We zijn het iig ergens duidelijk over eens; dat we het niet eens zijn. hebben we toch nog iets bereikt deze week...

Deze post was nog om even wat dingen uit te leggen, misschien haal je er nog iets nuttigs uit... Dat heb ik iig wel gedaan, uit je laatste post en hopelijk is het nu iets duidelijker wat ik bedoel en waarom we het niet eens zijn... :)
koekiemonster schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:22:
[...]
Dat bijv. naar links swipen niet goed is voor de usability is daarentegen een enorm vreemde opmerking (van een andere user in dit topic).
He's tokking about me! :)
Als je 'n blik werpt op het homescreen zie je twee dingen die je kunt doen; naar rechts (pijltje) en naar beneden (lijst loopt door). Hoe kun je aan dat scherm zien dat je ook naar links kunt?
Zo heeft MS met mango geprobeerd de usability van het apps-menu te verbeteren, maar in mijn ogen daar niet in geslaagd. Het werkt nog altijd langzamer dan de concurrentie en brengt nog steeds verwarring. Het ontbreken van een tweede of derde homepage is daar 1 van de redenen van (vermoed ik, naast het ontbreken van groeperingen). Een enorme lijst met apps is lastig te doorzoeken. MS gaat ervan uit dat ik al mijn apps bij naam kan onthouden.
En de Game hub was zo slecht? Was dat niet een groep? Maar het is de visie van MS en natuurlijk speelt ook hier weer persoonlijke smaak en eerdere ervaringen mee.
Scrollen door verschillende schermen en zaken die niet op alfabetische volgorde maar door elkaar staan wordt ik persoonlijk geschift van, net zoals zaken die ik moet zoeken in mapjes; niets voor mij. Ik vermoed dat het design team van MS er ook zo over dacht. Het past overigens ook in de lijn van hun desktop producten: zelf gebruik ik sinds Vista ook nooit meer een Startmenu. Windows toets en typen maar.
[...]
Conclusie: ik ben zeker niet ontevreden over de gehele metro-interface en gedachte, maar eerlijk is eerlijk, er valt nog een hoop te verbeteren.
Eerlijk is eerlijk, het is geen Android, bedoel je dat? O-)
Persoonlijk hoop ik dat het zo blijft. Kaal, simpel, strak.
Domino schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:48:
[...]

Of even geduld hebben.
Dat geduld hebben, da's nieuw toch? Eerst moest je dat doen om te refreshen, nu doet ie dat af en toe zelf heb ik het idee?
Caelorum schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:42:
Ben echt een enorme fan van metro en heb zelf groot interesse in UX design, maar het is duidelijk dat na de eerste release de user experience designers wat minder invloed hebben gekregen op het geheel. Dat hele keyboard gedeelte van settings lijkt echt gemaakt door een programmeur. Toegegeven, na de eerste versie van dit gedeelte is het een en ander al behoorlijk verbeterd met Mango, maar toch... wat een ramp!
[...]
Precies mijn gedachte, moet door een programmeur gemaakt zijn. Als ze die enorme lijst nu eens in een dropdown gepropt hadden, dat was imho al een stuk beter en veel overzichtelijker geweest...?

In de eerste WP7 versie dacht ik nog; dat hebben ze over het hoofd gezien (een designer is vergeten de XAML aan te passen) maar gezien we nu een hele zwik updates verder zijn moet ik tot de conclusie komen dat ze daar niet goed wijs zijn. Net alsof ze diezelfde lijst gebruiken in die Welkom wizard... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
koekiemonster schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:22:
[...]

Een enorme lijst met apps is lastig te doorzoeken. MS gaat ervan uit dat ik al mijn apps bij naam kan onthouden. Dat is niet zo, ik onthoud functionaliteit en zou willen bundelen, net als MS met de people hub heeft gedaan (ik wil even die nieuws-app openen met technieuws, hoe heet deze ook alweer?). Dergelijke gedachte had men zelf ook wel kunnen onderkennen en is wel degelijk een usability-puntje. Ken jij namelijk de namen van al je apps?
Ze hebben daar ook een oplossing op gebracht, namelijk de search knop. Persoonlijk heb ik geen moeite met de naam van mijn app's te onthouden (heb er meer dan 80 geïnstalleerd). Voordeel vind ik zelf dat er automatisch bij meer dan 45 app's een letter voor iedere app komt. Zo kan je gemakkelijk navigeren!

Daarbij is er voor een tweaker altijd een oplossing. Een developer heeft maanden geleden al een software ontwikkeld om mappen aan te maken. Gebruik het zelf ook en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Rowdy.nl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Dat geduld hebben, da's nieuw toch? Eerst moest je dat doen om te refreshen, nu doet ie dat af en toe zelf heb ik het idee?
Die auto refresh zit er naar mijn idee inderdaad pas in sinds 1.4 of 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Over die forward button, daar is een workaround voor:

"
1. Create a new Favorite, and edit it (tap and hold on its name in the Favorites list);

2. Change its Name to ---------) (so it will be at the top of your Favorites list) and change its Web Address to javascript:history.forward();

3. Save it.

Whenever you want to navigate forwards, just click that Favorite. It's one more tap than it used to be, but it works at least.
"

Aangezien je forward button als het goed is maar heel zelden gebruikt is het een aardige workaround, en is het niet zo erg dat je dan wat meer moet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
iemand een idee hoe je bij je Music Player een liedje kan "searchen" want niet al mijn nummers hebben alleen de titel (Levels) maar wel bijvoorbeeld (Avicii - Levels) en dat is dan weer moeilijk zoeken..... als ik dat zoek knopje aantik gaat hij naar bing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Knamix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:56:
iemand een idee hoe je bij je Music Player een liedje kan "searchen" want niet al mijn nummers hebben alleen de titel (Levels) maar wel bijvoorbeeld (Avicii - Levels) en dat is dan weer moeilijk zoeken..... als ik dat zoek knopje aantik gaat hij naar bing....
Bedenk eens wat het werkelijke probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetM
HyperioN schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:45:
[...]

Hardcoded subs (dwz; subs die echt als beeld in de video "geburnd" zijn) kun je uiteraard niet uitschakelen.
Het gaat juist niet om de hardcoded subs. De ondertiteling die ik bij deze film heb kan je bijvoorbeeld ook aan of uit zetten met VLC player. Ik wil dit ook bereiken op m'n Nokia. Je kunt softcoded subs namelijk wel aan of uitzetten op de iPhone.
Zoals dat op deze website te zien is:
http://www.movies2iphone....itles_to_the_iPhone_video
Zit er ook zo'n functie op WP 7.5?

[ Voor 16% gewijzigd door MetM op 06-01-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is er een manier om een soort group in te stellen, waar ik al me apps in kan zetten, zodat ze niet door de lijst zwerven.

En hoe stel ik in om een app te zien als ik naar links swipe in het homescreen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
NoFearCreations schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:04:
Is er een manier om een soort group in te stellen, waar ik al me apps in kan zetten, zodat ze niet door de lijst zwerven.

Je kan apps niet in folders ordenen. Ook is er 'niets' links van het startscherm.

Helaas dus twee keer een nee.

Je kan wel met homebrew het een en ander experimenteren met een soort van folders maar daar het ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:04:
Om meer apps te zien kun je naar beneden swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

In de onderstaande review, zie je dat er op een gegeven moment naar links wordt geswiped, en dan zie, naar wat het lijk een grote versie van buienradar of iets dergelijks.

http://www.allaboutphones...view-Nokia-Lumia-800.html

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
NoFearCreations schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:34:
In de onderstaande review, zie je dat er op een gegeven moment naar links wordt geswiped, en dan zie, naar wat het lijk een grote versie van buienradar of iets dergelijks.

http://www.allaboutphones...view-Nokia-Lumia-800.html
Je bedoelt denk ik het multitask-scherm? Druk lang op de back knop dan krijg je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jah, maar daar heb ik alleen nog het eerste scherm, hoe krijg ik daar dan andere schermen in?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:45:
Jah, maar daar heb ik alleen nog het eerste scherm, hoe krijg ik daar dan andere schermen in?
Je moet apps gewoon verlaten via de "Windows Home" button.
Niet proberen apps af te sluiten met de "Back" arrow toets.

Als je met de Windows button een normale app verlaat blijft die frozen op de achtergrond en kun je die app hervatten in het app switching scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dat gebeurt als je app open laat staan.

Dus bijvoorbeeld buienradar starten en dan niet met de back knop de app afsluiten/verlaten, maar met de windows toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:55:
Dus bijvoorbeeld buienradar starten en dan niet met de back knop de app afsluiten/verlaten,
Er is in windows phone eigenlijk geen zinnige reden om apps af te sluiten met de back button.
De noodzaak voor het afsluiten van apps is meer een Android feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Feitelijk is het ook slechts een screenshot van de app in kwestie - hij zal niet doorlopen in de achtergrond (en app kan dat overigens wel, maar met gelimiteerde mogelijkheden en je kan maar een X aantal background tasks hebben draaien dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Voor de mensen die het nog niet weten, er komt een bug fixes aan voor meerdere dingen. Versie 7.10.8107.79.

knip

Update process wordt zo snel mogelijk verspreidt voor iedere telefoon. Voor de mensen die niet kunnen wachten kan je altijd nog je update offline pushen.
Als je MS zelf mag geloven is het nu voor kleinere (maintenance) updates onzeker of je de updates nog automatisch via Zune krijgt:

In the months ahead, we’ll continue to send out firmware and maintenance updates as needed. These will be available across the globe—although not everybody will receive or require them. It depends on your country, carrier, and phone model. But remember that you’ll never have to guess when a Windows Phone update is waiting: Just watch for the pop up notification on your device.

Bron: Windows Phone Blog (http://windowsteamblog.co...e-for-windows-phone.aspx)

Je zult dan toch via de XDA methode moeten gaan updaten, dat werkt wel maar is een stap terug. Er zou in Zune een "force update" oid moeten komen, zeker voor unbranded toestellen...

[ Voor 7% gewijzigd door mkrmr op 07-01-2012 14:22 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
gauchov6 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Als je MS zelf mag geloven is het nu voor kleinere (maintenance) updates onzeker of je de updates nog automatisch via Zune krijgt:

In the months ahead, we’ll continue to send out firmware and maintenance updates as needed. These will be available across the globe—although not everybody will receive or require them. It depends on your country, carrier, and phone model. But remember that you’ll never have to guess when a Windows Phone update is waiting: Just watch for the pop up notification on your device.

Bron: Windows Phone Blog (http://windowsteamblog.co...e-for-windows-phone.aspx)

Je zult dan toch via de XDA methode moeten gaan updaten, dat werkt wel maar is een stap terug. Er zou in Zune een "force update" oid moeten komen, zeker voor unbranded toestellen...
Nee, het klopt gelukkig niet wat je zegt. De quote die je hier aanhaalt, gaat over dat niet iedere telefoon firmware updates hoeft te ontvangen. Het kan zijn dat een htc of een samsung een firmware updates uitbrengen voor hun huidige telefoons en lg niet. Wat wel veel voorkomt, is dat de ene provider veel sneller de firmware updates uitbrengen dan een ander.

Over de unbranded toestellen moet ik je gelijk geven, die krijgen altijd als laatste de updates (merk ik uit ervaring). Ik heb hierboven beschreven hoe je toestel kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

vali schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Nee, het klopt gelukkig niet wat je zegt. De quote die je hier aanhaalt, gaat over dat niet iedere telefoon firmware updates hoeft te ontvangen. Het kan zijn dat een htc of een samsung een firmware updates uitbrengen voor hun huidige telefoons en lg niet. Wat wel veel voorkomt, is dat de ene provider veel sneller de firmware updates uitbrengen dan een ander.

Over de unbranded toestellen moet ik je gelijk geven, die krijgen altijd als laatste de updates (merk ik uit ervaring). Ik heb hierboven beschreven hoe je toestel kan branden.
Quote van Windows Phone Blog mist een stukje, boven het eerder genoemde stukje staat namelijk:
This week we started to make a new Windows Phone update —8107—available to many Windows Phone customers. The update, available to all carriers that request it, is part of our ongoing maintenance of Windows Phone.

We zijn dus in de toekomst afhankelijk van de medewerking van providers, als zij geen zin of tijd hebben (kort door de bocht) om een nieuwe update te testen of de testen verlopen niet lekker, dan krijgen we geen updates meer!

Het "branden" van je toestel is dus ook niet altijd de oplossing, als tweaker die altijd de updates op z'n toestel wil ben je dus afhankelijk van hobbyisten op sites als XDA (waarvoor veel respect uiteraard! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
gauchov6 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Quote van Windows Phone Blog mist een stukje, boven het eerder genoemde stukje staat namelijk:
This week we started to make a new Windows Phone update —8107—available to many Windows Phone customers. The update, available to all carriers that request it, is part of our ongoing maintenance of Windows Phone.

We zijn dus in de toekomst afhankelijk van de medewerking van providers, als zij geen zin of tijd hebben (kort door de bocht) om een nieuwe update te testen of de testen verlopen niet lekker, dan krijgen we geen updates meer!

Het "branden" van je toestel is dus ook niet altijd de oplossing, als tweaker die altijd de updates op z'n toestel wil ben je dus afhankelijk van hobbyisten op sites als XDA (waarvoor veel respect uiteraard! _/-\o_ )
Ik zit dat stuk nu ook te lezen op 1800pocketpc. Het is inderdaad waar dat providers een update mogen overslaan, alleen zijn ze verplicht van Microsoft om deze bij de update die erna volgt toe te voegen. Zo doende krijgt iedereen alle update die door Microsoft geleverd worden. Voor de mensen die toch een update willen hebben en niet willen wachten, kunnen het via een offline update zelf doen (op eigen risico natuurlijk).

*Teminste als deze overeenkomst nog geldt tussen Microsoft en alle providers. Dit was wel het geval in 2010/2011

Over de laatste update 8107 update, ik moet zeggen dat mijn accu duur sterk verbeterd is. Haalde hem vanmorgen om 8 uur uit de lader en ik heb nu 81% nog over.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 07-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45

danplo

The Force is strong with me

Ik snap niet hoe ik messenger live contacten online te zien krijgt in de berichten hub ?
Ik heb mijn windows live account toegevoegd, maar ik krijg alleen maar facebook online contacten te zien.
En bij de instellingen kan ik nou niet echt veel doen, alleen facebook-chat en wat andere schuifjes.
Iemand idee hoe dit moet ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
gauchov6 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Er is niets, maar dan ook helemaal niets aan het update mechanisme verandert. Dit is altijd hoe het is geweest. Providers konden ALTIJD al een update overslaan. Het enige wat verandert is dat de website niet meer wordt geupdate waar staat welk toestel bij welke provider welke update heeft gekregen. Storm in een glas water dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op Wikipedia dat versie 7.10.8107.79 de laatste "Latest stable release" is. Ik heb een nokia lumia 800 zonder branding of wat dan ook maar toch komt deze update niet naar voren bij de Windows Phone Connector of bij updates onder instellingen.

Weet iemand wat de juiste manier is of waarop ik precies aan het wachten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:02:
Ik lees op Wikipedia dat versie 7.10.8107.79 de laatste "Latest stable release" is. Ik heb een nokia lumia 800 zonder branding of wat dan ook maar toch komt deze update niet naar voren bij de Windows Phone Connector of bij updates onder instellingen.

Weet iemand wat de juiste manier is of waarop ik precies aan het wachten ben?
Deze update komt binnenkort wel. Als je echter niet kunt wachten lees dan de volgende posts:
vali in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen"
Manuel in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen"
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1306415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:00:
[...]

Er is niets, maar dan ook helemaal niets aan het update mechanisme verandert. Dit is altijd hoe het is geweest. Providers konden ALTIJD al een update overslaan. Het enige wat verandert is dat de website niet meer wordt geupdate waar staat welk toestel bij welke provider welke update heeft gekregen. Storm in een glas water dus.
Ik snap niet waarom tweakers.net dit artikel heeft geschreven. Kan hier geen update worden gemaakt dat met daarin vermeld dat er helemaal niks aan de hand is? Ik zie nu ook al op nu.nl dat ze het van tweakers hebben overgenomen (natuurlijk gaan die niet zelf op onderzoek uit en nemen alles klakkeloos over |:( )

Het geeft namelijk een slecht beeld van Microsoft en in mijn ogen zeer onterecht

Edit:
@Matthijs Hoekstra

Ik ook, alleen zou het fijn zijn als een werknemer van tweakers.net dit zou doen. Sinds het nu alleen maar gespammed wordt door de "domme" leden van tweakers.net

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 08-01-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
vali schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Ik snap niet waarom tweakers.net dit artikel heeft geschreven. Kan hier geen update worden gemaakt dat met daarin vermeld dat er helemaal niks aan de hand is? Ik zie nu ook al op nu.nl dat ze het van tweakers hebben overgenomen (natuurlijk gaan die niet zelf op onderzoek uit en nemen alles klakkeloos over |:( )

Het geeft namelijk een slecht beeld van Microsoft en in mijn ogen zeer onterecht
heb al gereageerd op dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey,

ik heb sinds gister een Lumia 800, wat een toptoestel is dat zeg :)
Heb alleen één vraagje ik heb in GMail een kalender toegevoegd met daarin alle verjaardagen die ik via Facebook krijg. Alleen: omdat dit een andere agenda dan de standaard agenda krijg ik deze op mijn Lumia niet te zien. Is er een manier om die agenda zonder extra apps (wil geen extra dataverbruik of nieuwe tile moeten gebruiken) te installeren toch zichtbaar te krijgen in Windows Phone? Dank voor de tips.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:43:
Hey,

ik heb sinds gister een Lumia 800, wat een toptoestel is dat zeg :)
Heb alleen één vraagje ik heb in GMail een kalender toegevoegd met daarin alle verjaardagen die ik via Facebook krijg. Alleen: omdat dit een andere agenda dan de standaard agenda krijg ik deze op mijn Lumia niet te zien. Is er een manier om die agenda zonder extra apps (wil geen extra dataverbruik of nieuwe tile moeten gebruiken) te installeren toch zichtbaar te krijgen in Windows Phone? Dank voor de tips.
http://wonderreader.tumbl...e-calendars-windows-phone

Gmail is gewoon stom wat betreft kalenders.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 08-01-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Goede tip, alleen het werkt niet meer ;). Hij herkent nu dat je niet op een iPad/iPhone zit maar binnen een safari emulatie. Kortom ik kan er nog steeds niet op. Iemand een andere oplossing?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DeNachtwacht schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:38:
[...]

Goede tip, alleen het werkt niet meer ;). Hij herkent nu dat je niet op een iPad/iPhone zit maar binnen een safari emulatie. Kortom ik kan er nog steeds niet op. Iemand een andere oplossing?
Ik gebruik persoon zelf mijn eigen exchange omgeving op mijn wp7 toestel en heb erg weinig ervaring met gmail. Ik zou anders op xda-developers je vraag stellen, misschien dat daar iemand het weet :)
Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.