koekiemonster schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:16:
[...]
Voor mij is dat wel en laat dit nou net een forum zijn waarin je meningen kunt uitten. Dat deze niet matchen met jouw bekrompen gedachte maakt mijn mening niet ineens een stuk minder waard. Zo zijn er miljoen en miljoenen whatsapp gebruikers en zou het wel fijn zijn als je hiermee goed kunt communiceren. Lijkt me vooralsnog geen slechte of rare gedachte. Laten we het alsjeblieft hierbij laten, voordat je jezelf nog meer voor schut zet.
Ik mezelf voor schut zet? Right. Miljoenen gebruikers van een lekke App, die voor mij niet belangrijk is. Hoe kan ik mezelf voor schut zetten door te zeggen dat
ik aan die app weinig tot geen waarde hecht? Ik zeg nergens dat
jij of iemand anders zonder die App zou moeten.
I know, maar dan nog kan je direct zien dat het niet overal goed werkt, voornamelijk op de sublijst naast het tilesscherm.
You know, laten we eens naar je post ervoor kijken...
Je spreekt jezelf compleet tegen?
Ik roem ook metro om zijn anders zijn, maar geef het niet perse perfectie. hoe langer je het gebruikt hoe meer puntjes je ziet die anders kunnen of zelfs moeten.
Kortom, ik durf verder te kijken, jij ook?
ps: dit is al de zoveelste keer dat je onzinnig zegt dat ik mij moet verdiepen. Ik ben een early adapter en lees mij altijd in.
Een early adapter betekent niet simpelweg dat je alles weet. Heb je d'r ook eens aan gedacht dat een 'early adopter' zijn ook nadelen kan hebben, zoals een mening die je in het begin gevormd hebt en inmiddels achterhaald is?
[...]
Fuck it, het zou gewoon handig kunnen zijn, weg met je terughoudendheid en gewoon eerlijk reageren.
Ik kan me niet heugen wanneer ik een 'forward' button gebruikt heb in een browser. Serieus. De laatste keer dat ik vergelijkbare functionaliteit gebruikt heb is in de verkenner, bij het kopiëren/vergelijken van files. In een browser? Geen idee.
De smsbug is reeds bekend, waarom zou ik dan nogmaals een bugreport inzenden?
Kan je dat verklaren of zeg je nu alleen domme dingen om mijn reacties in een slecht daglicht te plaatsen?
ALTIJD. Hoe moet een developer/fabrikant ergens prioriteit aan geven? 10 bugreports over een SMS bug of 10.000? Hm, wat zou het eerste zijn wat opgepakt gaat worden?
[...]
Jup, dergelijke zaken zijn inmiddels standaard en had een usability expert direct kunnen zien en vastleggen.
True, maar ik vraag me af of het 'vergeten' is. Dit is hoe gebruikers van een dumbphone telefoonfunctionaliteit gebruiken. MS' visie is dat alles van uit de contacts gaat, dus ik vermoed dat het een bewuste keuze van een usability expert is geweest.
Als je alleen vanuit je eigen standpunt kijkt, kom je idd niet verder als 'ja maar'.
Workaround is prima, maar notificaties ala iOS en Android zou wel fijner werken.
Smaak. Ik scroll door m'n tiles heen en weet alles wat ik wil weten. Vind ik prettiger. Maar da's smaak/voorkeur.
Pak eens een MP3 van je verzameling en stel deze direct in als ringtone?
Lukt niet he? Lees je voortaan even in voordat je dom commentaar levert.
Dit is al de zoveelste keer dat je niet doordacht reageert. (lees: vervelend he, deze manier van reageren? Zou het dan ook kunnen waarderen als je deze aanpak zelf niet blijft hanteren).
Lees je nu gewoon in? Dit is algemeen bekend, de 30 seconden regel. Jouw wenslijst zegt 'Custom ringtones". Kan gewoon, met voorwaarden, maar kan gewoon. Dat jij niet weet hoe, of dat het überhaupt mogelijk is kan ik me zomaar voorstellen gezien je denk alles te weten omdat je een early adapter bent.
Zelfs de nieuwste gebruikers weten dat je d'r gewoon enorm veel apps voor kunt downloaden.
[...]
Ik denk dat jij ook wel weet wat ik bedoel.
Mijn telefoon heeft 16GB aan ruimte en kan ik niet benaderen als externe schijf zodra ik deze via USB aansluiting koppel aan mijn PC.
Beter omschrijven, voorkomt misverstanden. Wie heeft er nog een externe schijf nodig? Of een USB stick? Cloud, 'jonge'.
Mijn point of view; een externe opslag gebruik ik voor VM images, ow, en af en toe een USB stick voor m'n moeders digitale fotolijstje.
Jij definieert dit als onzin, kan zomaar zinnig zijn....
Waar dan? Ik zeg dat je punten onzinnig zijn, omdat het er óf aan komt, of al lang is. Ik zeg nergens dat meerdere tiles onzinnig is.
Zou fijn zijn als het gewoon ingebakken zit zoals iOS, zodat ik geen app hoef op te starten.
Als de concurrentie het standaard levert en veelvuldig gebruikt wordt, merk je dat het ook wel handig zou kunnen zijn voor een platform zoals WP7. Jij ziet het als onzin, miljoenen gebruikers van andere OS-en niet.
Veelvuldig? Waar? Cijfers mate. Zoals
hier ook al gesuggereerd is; doe een feature request, of als die er al is, vote er op. Met niks doen, krijg je niks voor elkaar.
Het had slimmer geweest als het andersom was geweest, zoals bij andere markets.
Want? Ik maak een App en ik beslis waar ik die publiceer. Niet iemand anders.
Maar zoals ik al vermoedde zit er een
andere gedachte achter dat punt... Heb je al geprobeerd je App te hercompileren middels de WP7.5 API en op Apphub te updaten? Dan zie je denk ik erg snel hoe dat gaat?
[...]
De directe concurrentie heeft het bovenstaande grotendeels wel en iOS staat nog steeds bekend als een systeem met een enorme usability.
ps: je doet weer een domme aanval vanuit het niets. Rare aannames en eenzijdige gedachtes. Stop daar alsjeblieft mee, want het helpt niet in zinnige discussies.
Microsoft geen hun visie op hoe zij denken dat een mobiel OS er volgens hun uit moet zien. Dat het er maar in moet zitten omdat de concurrentie het heeft is imho een onzinnige uitspraak. Men wilt een onderscheidend OS maken. Anders kunnen ze beter een Skin voor Android ontwikkelen, was een stuk goedkoper geweest.
Eens, maar onnodige zwarte balken, zoals bovenaan het scherm hebben niks met usability te maken.
Ben je het nu wel of niet met me eens?

En als ik alles op elkaar frot, zonder genoeg ruimte komt dit de usability niet ten goede. My 2cts.
Lol, Wat? naar links vegen kan niet, maar naar rechts en omlaag wel?
Sorry, ik omschreef niet goed wat ik bedoelde.
Naar rechts zie je een pijltje staan, en je ziet onderaan dat de tile er half op staat, wat beide uitnodigt om naar die kant te swipen. Het zou kunnen, maar is alleen maar verwarrend. (zie ook een stukkie verderop)
Ik kom van Android, ik zie graag alle opties. Neemt niet weg dat ik wenen heb en opmerkingen. Niets is perfect. Om dan een gebruiken gelijk zo weg te knallen zoals jij nu doet is uitermate ongezond.
Je komt van Android; da's je 'probleem', je bekijkt alles vanuit het oogpunt van Android.
WP7 is met zo'n andere visie ontwikkeld dan Android. Wat je nu wilt is dat WP7 een kopie qua features wordt van Android. Zoals ik al zei, dan kun je beter een skin voor Android ontwikkelen, een Android Metro skin, want dat is wat je blijkbaar wilt?
Je bedoelt Apple die inmiddels met haar iOS meerdere (logische) resoluties ondersteunt en nog steeds stabiel is? Ja, vast onkunde van mijn kant.
Onkunde wil ik niet zeggen; onwetendheid denk ik eerder. Omdat Android en iOS het nu ondersteunen, moet MS het direct in het begin doen? Eerst een retestabiel OS maken op een gecontroleerde omgeving. Niet alleen voor hun, maar ook voor ontwikkelaars. Denk eens aan de tijd van de eerste iPad, of toen een van die Android telefoons uitkwam met een vage resolutie icm een 16:9 scherm? Uitgetrokken apps, onscherp, rare randjes. Dat probeert men hier gewoon te voorkomen.
Wederom een zucht... jongen, deze manier van discussiëren is zoooooo vermoeiend.
Ieder zijn mening, maar aanvallen blijft niet de slimste manier van reageren.
Wat mij betreft de laatste reactie. We komen er niet uit. Ik heb wat opmerkingen over dit OS en zo mijn twijfel over de groei en snelheid van updaten. Jij niet en vindt iedereen die het niet met je eens is, dom en onkundig. Prima!
De pot verwijt de ketel? Je verwijt er zelf flink wat op los, roept dingen die niet kloppen, er al lang zijn...? En je laatste reactie? Hieronder moet je er ook nog even iets over zeggen...?
Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat je onkundig bent, of dom. Ik denk alleen dat je geen zicht hebt voor de visie van MS en WP7 te graag ziet als een kloon van Android. We zijn het iig ergens duidelijk over eens; dat we het niet eens zijn. hebben we toch nog iets bereikt deze week...
Deze post was nog om even wat dingen uit te leggen, misschien haal je er nog iets nuttigs uit... Dat heb ik iig wel gedaan, uit je laatste post en hopelijk is het nu iets duidelijker wat ik bedoel en waarom we het niet eens zijn...

He's tokking about me!
Als je 'n blik werpt op het homescreen zie je twee dingen die je kunt doen; naar rechts (pijltje) en naar beneden (lijst loopt door). Hoe kun je aan dat scherm zien dat je ook naar links kunt?
Zo heeft MS met mango geprobeerd de usability van het apps-menu te verbeteren, maar in mijn ogen daar niet in geslaagd. Het werkt nog altijd langzamer dan de concurrentie en brengt nog steeds verwarring. Het ontbreken van een tweede of derde homepage is daar 1 van de redenen van (vermoed ik, naast het ontbreken van groeperingen). Een enorme lijst met apps is lastig te doorzoeken. MS gaat ervan uit dat ik al mijn apps bij naam kan onthouden.
En de Game hub was zo slecht? Was dat niet een groep? Maar het is de visie van MS en natuurlijk speelt ook hier weer persoonlijke smaak en eerdere ervaringen mee.
Scrollen door verschillende schermen en zaken die niet op alfabetische volgorde maar door elkaar staan wordt ik persoonlijk geschift van, net zoals zaken die ik moet zoeken in mapjes; niets voor mij. Ik vermoed dat het design team van MS er ook zo over dacht. Het past overigens ook in de lijn van hun desktop producten: zelf gebruik ik sinds Vista ook nooit meer een Startmenu. Windows toets en typen maar.
[...]
Conclusie: ik ben zeker niet ontevreden over de gehele metro-interface en gedachte, maar eerlijk is eerlijk, er valt nog een hoop te verbeteren.
Eerlijk is eerlijk, het is geen Android, bedoel je dat?
Persoonlijk hoop ik dat het zo blijft. Kaal, simpel, strak.
Dat geduld hebben, da's nieuw toch? Eerst moest je dat doen om te refreshen, nu doet ie dat af en toe zelf heb ik het idee?
Caelorum schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:42:
Ben echt een enorme fan van metro en heb zelf groot interesse in UX design, maar het is duidelijk dat na de eerste release de user experience designers wat minder invloed hebben gekregen op het geheel. Dat hele keyboard gedeelte van settings lijkt echt gemaakt door een programmeur. Toegegeven, na de eerste versie van dit gedeelte is het een en ander al behoorlijk verbeterd met Mango, maar toch... wat een ramp!
[...]
Precies mijn gedachte, moet door een programmeur gemaakt zijn. Als ze die enorme lijst nu eens in een dropdown gepropt hadden, dat was imho al een stuk beter en veel overzichtelijker geweest...?
In de eerste WP7 versie dacht ik nog; dat hebben ze over het hoofd gezien (een designer is vergeten de XAML aan te passen) maar gezien we nu een hele zwik updates verder zijn moet ik tot de conclusie komen dat ze daar niet goed wijs zijn. Net alsof ze diezelfde lijst gebruiken in die Welkom wizard...