Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

vali schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:50:
[...]

Ik gebruik persoon zelf mijn eigen exchange omgeving op mijn wp7 toestel en heb erg weinig ervaring met gmail. Ik zou anders op xda-developers je vraag stellen, misschien dat daar iemand het weet :)
Opgelost, meteen maar een howto-tje voor iedereen hier:

HOWTO: Synchroniseren van meerdere Google Calendars in Windows Phone 7.5
1. Download en installeer de Safari webbrowser op je PC/Mac.
2. Selecteer in Voorkeuren -> Geavanceerd het vinkje 'Toon ontwikkel menu in menubalk'
3. Ga naar google.com en log in met je gmail account.
4. Ga nu naar de tab 'Ontwikkel' en vink 'Schakel Javascript uit' aan, en selecteer vervolgens in dezelfde tab onder Gebruikersagent -> Safari iOS (versie 4.xx) iPhone. De browser doet zich nu als een iPhone voor.
5. ga naar https://m.google.com/sync/ (zorg dat je account nog ingelogd is!). Je krijgt een error dat Sync niet werkt maar het werkt wel als je onderin klikt op Taal Wijzigen en Engels (US) selecteert.
6. Zoek nu je WindowsPhone in de Device List die verschijnt, klik er op en selecteer de agenda's die je voortaan ook op je Windows Phone wil syncen.
Tip: Als het nog niet werkt, verwijder dan de Google Account van je telefoon en voeg hem opnieuw toe.
(getest op een Nokia Lumia 800)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-01-2012 22:20 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
DeNachtwacht schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:01:
[...]

1. Download en installeer de Safari webbrowser.
2. Selecteer in Voorkeuren -> Geavanceerd het vinkje 'Toon ontwikkel menu in menubalk'
4. Ga nu naar de tab 'Ontwikkel' en vink 'Schakel Javascript uit' aan, en selecteer vervolgens in dezelfde tab onder Gebruikersagent -> Safari iOS (versie 4.xx) iPhone. De browser doet zich nu als een iPhone voor.
5. ga naar https://m.google.com/sync/ (zorg dat je account nog ingelogd is!). Je krijgt een error dat Sync niet werkt maar het werkt wel als je onderin klikt op Taal Wijzigen en Engels (US) selecteert.
6. Zoek nu je WindowsPhone in de Device List die verschijnt, klik er op en selecteer de agenda's die je voortaan ook op je Windows Phone wil syncen.
Tip: Als het nog niet werkt, verwijder dan de Google Account van je telefoon en voeg hem opnieuw toe.
Nice! goed om te zien dat er toch nog een work around voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
danplo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:44:
Ik snap niet hoe ik messenger live contacten online te zien krijgt in de berichten hub ?
Ik heb mijn windows live account toegevoegd, maar ik krijg alleen maar facebook online contacten te zien.
En bij de instellingen kan ik nou niet echt veel doen, alleen facebook-chat en wat andere schuifjes.
Iemand idee hoe dit moet ?
MSN Messenger werkt alleen met contacten uit je primaire Windows Live account. Dus je zult je 'MSN' acount als deafult moeten gebruiken.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

He, wat kan ik dat toch slecht hebben dat je leest dat er een update is voor Windows Phone, maar je die nog niet kan installeren :+ (althans dat hij in Zune verschijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowdy.nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:08:
[...]
MSN Messenger werkt alleen met contacten uit je primaire Windows Live account. Dus je zult je 'MSN' acount als deafult moeten gebruiken.
Ik denk eerder dat ie gewoon geen online status heeft.

Messaging hub->Online->Status (onderin het scherm, dat persoon icoontje)->Available (of busy/away/appear offline).

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-01-2012 09:38 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:37:
[...]

Ik denk eerder dat ie gewoon geen online status heeft.

Messaging hub->Online->Status (onderin het scherm, dat persoon icoontje)->Available (of busy/away/appear offline).
OF gewoon IM+ installeren. Ebuddy komt ook 1 deze dagen op de marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45

danplo

The Force is strong with me

Rowdy.nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:08:
[...]
Ik heb mijn live email adres ingevuld bij de instellingen.
Dit zelfde email adres gebruik ik ook om in te loggen op msn.
Maar hoe maak ik dit dan "default" zoals jij dit zegt ?

En mijn chat status staat op online (beschikbaar)
Want als ik de facebook-chat uitzet dan zie ik helemaal geen contacten meer in het online gedeelte.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
danplo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Ik heb mijn live email adres ingevuld bij de instellingen.
Dit zelfde email adres gebruik ik ook om in te loggen op msn.
Maar hoe maak ik dit dan "default" zoals jij dit zegt ?

En mijn chat status staat op online (beschikbaar)
Want als ik de facebook-chat uitzet dan zie ik helemaal geen contacten meer in het online gedeelte.
als je je telefoon hard reset moet je dit account als eerste account gebruiken. Als dit niet gedaan is initieel, is de hard reset de enige manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
DeNachtwacht schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:01:
[...]

1. Download en installeer de Safari webbrowser op je PC/Mac.
Jij bent mijn held van de dag! Eén van mijn grootste kleine ergernissen opgelost :)
Ik had deze oplossing al voorbij zien komen, maar die werkte niet voor mij omdat deze zeer relevante informatie miste (zoals het wisselen van taal).
Je kan trouwens ook ipv Google Account verwijderen, ook synchronizeren forceren, dit werkte bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:18:
[...]
Nice! goed om te zien dat er toch nog een work around voor is :)
Het is vooraal droevig om te zien hoe Google effectief probeert de functionaliteti van hun on line services voor Windows Phone gebruikers te beperken. Zoals
De calender functie beperken (maar specifiek niet voor de iPhone),
De Youtube API's niet toegankelijk maken voor Windows Phone apps (maar wel specifiek voor de iPhone)
Het niet aanbieden van allerlei google apps voor Windows Phone (maar vaak wel voor de iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:00:
[...]

Ik gebruik m'n emailadres van mijn eigen domein als Live-ID, werkt prima. Overigens houdt WP7 je kalenders gescheiden (worden samen weergegeven, kunt zelf een kleurtje kiezen) en bij het aanmaken van een agenda item kun je de kalender kiezen waar ie het in op slaat.

Contacten komen ook in een bak; maar syncen slechts met het account waar ze vanaf komen. Heb je iemand zowel zakelijk als prive gedefiniëerd, dan probeerd WP7 dit automatisch te linken tot één persoon. Zo heb ik contacten die bv een Facebook, Twitter, en GMail en LinkedIn account hebben, maar die zie ik slechts éénmaal in m'n contacten. Bij bewerken* of aanmaken* van contacten kun je dat ook aangeven voor welke account je dat wilt doen.

* Dit werkt alleen voor je Live-ID en exchange accounts, Facebook contacten, Twitter ed kun je niet via de people hub aanpassen
bedankt voor je antwoord en excuus voor mijn eigen late reactie. Ik heb echter heel veel aan de info die je mij geeft. Slechts een ding blijft onduidelijk: Als ik dan facebook/twitter contactpersonen laat syncen, komen die dan ook in mijn gmail terecht? En kan het zijn dat mijn werk-contactpersonen via facebook gekoppeld worden en ik opeens hun privenummers ipv hun zakelijke nummers bel?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
SirLenncelot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:05:
[...]

bedankt voor je antwoord en excuus voor mijn eigen late reactie. Ik heb echter heel veel aan de info die je mij geeft. Slechts een ding blijft onduidelijk: Als ik dan facebook/twitter contactpersonen laat syncen, komen die dan ook in mijn gmail terecht? En kan het zijn dat mijn werk-contactpersonen via facebook gekoppeld worden en ik opeens hun privenummers ipv hun zakelijke nummers bel?
Nee, je Twitter/Facebook contacten komen niet in GMail terecht. Over je tweede vraag? Geen idee, eigenlijk niet echt tegengekomen... Ik heb wel een flink aantal collega's op FB, maar ik heb nog niet gezien dat ie daar de nummers van m'n Exchange account overschrijft...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Het is vooraal droevig om te zien hoe Google effectief probeert de functionaliteti van hun on line services voor Windows Phone gebruikers te beperken. Zoals
De calender functie beperken (maar specifiek niet voor de iPhone),
De Youtube API's niet toegankelijk maken voor Windows Phone apps (maar wel specifiek voor de iPhone)
Het niet aanbieden van allerlei google apps voor Windows Phone (maar vaak wel voor de iPhone).
Idd net als met metrotube, daar wordt ik echt ziek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
als je je telefoon hard reset moet je dit account als eerste account gebruiken. Als dit niet gedaan is initieel, is de hard reset de enige manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen
Als je wp7 toestel unlocked hebt, is het mogelijk om met een register instelling alsnog je live account te veranderen. Als ik terug ben van mijn werk kan ik deze instellingen voor je opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 13:45

danplo

The Force is strong with me

mcetweaker schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:35:
[...]

als je je telefoon hard reset moet je dit account als eerste account gebruiken. Als dit niet gedaan is initieel, is de hard reset de enige manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen.
Bedankt voor de informatie, dit ga ik eens proberen of het lukt. :)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
vali schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:09:
[...]
Als je wp7 toestel unlocked hebt, is het mogelijk om met een register instelling alsnog je live account te veranderen. Als ik terug ben van mijn werk kan ik deze instellingen voor je opzoeken.
Da's ne zeer interessante... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
vali schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:09:
[...]
Ben heel benieuwd wat er dan gebeurt met de apps die je onder je andere account gekocht hebt. Op iOS is het mogelijk om op één toestel apps van verschillende accounts te installeren, maar of dat hier opgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kwam ik er pas achter dat sinds wp OS 7.5 visual voicemail supported is. Ik kan dit echter niet instellen op mijn Nokia Lumia 800 en kan zo 1,2,3 ook niks in de WP7 topics vinden over dit onderwerp.

Mijn verwachting is dat dit (waarschijnlijk) nog niet beschikbaar is voor NL providers, weet iemand hoe dit precies zit?

Ik gebruikt momenteel nog een T-Mobile iPhone abo (lang verhaal ;) ), hier was visual voicemail wel supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:28:
Vandaag kwam ik er pas achter dat sinds wp OS 7.5 visual voicemail supported is. Ik kan dit echter niet instellen op mijn Nokia Lumia 800 en kan zo 1,2,3 ook niks in de WP7 topics vinden over dit onderwerp.

Mijn verwachting is dat dit (waarschijnlijk) nog niet beschikbaar is voor NL providers, weet iemand hoe dit precies zit?

Ik gebruikt momenteel nog een T-Mobile iPhone abo (lang verhaal ;) ), hier was visual voicemail wel supported.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat te maken heeft met het ontbreken van de frontcamera.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:14:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat dat te maken heeft met het ontbreken van de frontcamera.....
Ik denk niet dat je helemaal weet wat visual voicemail is: Wikipedia: Visual voicemail

Ik had dit ook met mijn iPhone icm Tmobile abonnement. Alleen sinds het switchen naar andere provider had ik helaas die functie niet meer :(

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Als je iets naar boven had gescrolled, had je kunnen zien dat het loos alarm is

Op deze pagine kan je alle register tweaks vinden voor wp7,

Dit moet je volgen om je live account te veranderen:

How to change primary LiveID email without resetting WP7 (by sensboston)

On the desktop:
1) Go to http://account.live.com and sign in with your old account;
2) Change your LiveID email (use existing email or get new one from @hotmail.com);
3) Save your changes and re-login with new ID.

On the handset:
1) Using registry editor or provisioning file, change these values:
[HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\Partners\{B2830118-7BC6-4A74-8C9A-3D8B9CEF88E0}]
"Email"=your_new_id@hotmail.com
"User"=your_new_id@hotmail.com

[HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\Environment\Production]
"DefaultID"=your_new_id@hotmail.com
Voor de mensen met een htc
<wap-provisioningdoc>
<characteristic type="Registry">
<characteristic type="HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\Partners\{B2830118-7BC6-4A74-8C9A-3D8B9CEF88E0}">
<parm name="Email" value="your_new_id@hotmail.com" />
<parm name="User" value="your_new_id@hotmail.com" />
</characteristic>
<characteristic type="HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\Environment\Production">
<parm name="DefaultID" value="your_new_id@hotmail.com" />
</characteristic>
</characteristic>
</wap-provisioningdoc>
Ik heb hier persoonlijk geen ervaring in en het is op eigen risico. Ik lees wel op XDA dat meerdere mensen het hebben gedaan en foutloos is gegaan. Ik heb ook geen idee wat er gebeurd met de app's die geïnstalleerd zijn onder de oude live account.

[ Voor 74% gewijzigd door vali op 09-01-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:11:
[...]

Lol @ url.
Beetje dirty mind ziet het ook
hey martin jij ook hier :P Hoe gaat het met je metrobrowser app? Het laatst nog geinstalleerd en ik moet zeggen het ziet er erg strak uit! Ben btw gremmmy van xda ;)

edit:

oeps, nvm de developer heet marvin_s (lijkt veel op elkaar :X )

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 09-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik dacht al.

Al had ik laatst dat ik SWTOR zat te doen (Star Wars Knights of The Old Republic) en daar zat ik in de chat even te praten met de maker van Meme Generator. Was wel grappig, die vond het leuk om te horen dat iemand zijn app had (naast het feit dat ie uberhaupt weinig WP7 gebruikers tegenkwam). Komt mogelijk in de toekomst weer een update aan met wat meer memes. Ook ging ie de "random generator" aanpassen. De 10 meegeleverde teksten worden nu "random" gekozen maar dat is niet helemaal goed gegaan en dat wordt nu mogelijk gewoon een rotatie (ipv random).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:42:
Haha ik dacht al.

Al had ik laatst dat ik SWTOR zat te doen (Star Wars Knights of The Old Republic) en daar zat ik in de chat even te praten met de maker van Meme Generator. Was wel grappig, die vond het leuk om te horen dat iemand zijn app had (naast het feit dat ie uberhaupt weinig WP7 gebruikers tegenkwam). Komt mogelijk in de toekomst weer een update aan met wat meer memes. Ook ging ie de "random generator" aanpassen. De 10 meegeleverde teksten worden nu "random" gekozen maar dat is niet helemaal goed gegaan en dat wordt nu mogelijk gewoon een rotatie (ipv random).
Ik kom tegenwoordig ook steeds meer mensen tegen die een wp7 toestel bezitten :-). Nokia heeft hierbij flink aan meegeholpen (sinds ik veel nokia toestellen tegen kom). Persoonlijk ken ik de Meme Generator app niet, maar ik heb het net gedownloaden. De 9gag app vind ik zelf altijd wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Buu schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:25:
[...]

Ik denk niet dat je helemaal weet wat visual voicemail is: Wikipedia: Visual voicemail

Ik had dit ook met mijn iPhone icm Tmobile abonnement. Alleen sinds het switchen naar andere provider had ik helaas die functie niet meer :(
Ah, my bad....
Bedankt voor de uitleg. Lijkt me verdomd handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

heeft er iemand eigenlijk nog iets gehoord van die gratis WP7 unlock?
aangezien ChevronWP7 ermee klaar is en ik geen dev account wil kopen om wat dingetjes voor mezelf te testen, lijkt dat men enige optie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dit forum klik ik normaal op het blauwe icoontje voor het topic en kom dan min of meer uit bij het eerste ongelezen bericht. Werkt prima op de desktop of de iphone, maar op mijn windowsphone kom ik alleen op de goede pagina, maar niet bij het juiste bericht.

Mis ik een instelling ergens of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neuh, dat zit volgens mij gewoon zo ingebakken in WP7. Ik heb dat probleem ook.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:49
defcon84 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:20:
heeft er iemand eigenlijk nog iets gehoord van die gratis WP7 unlock?
aangezien ChevronWP7 ermee klaar is en ik geen dev account wil kopen om wat dingetjes voor mezelf te testen, lijkt dat men enige optie.. :)
Hangt er een beetje vanaf welk toestel je hebt.

Voor 1st gen Samsungs is er het windowbreak project.
Voor HTC zie ik regelmatig custom rom's voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Lumia 800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PaT schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:17:
Neuh, dat zit volgens mij gewoon zo ingebakken in WP7. Ik heb dat probleem ook.
Mooi K**

Iemand ervaring met een andere browser waar het wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:49
Dan heb je nog even geduld nodig ben ik bang. het toestel is nog niet zo lang op de markt.

Goede nieuws is wel dat de bekende windows phone hackers als heatcliff, jaxbot en fiinix een Lumia cadeau hebben gekregen van een gulle XDA member (JustinAngel). Zal nu druk gewerkt worden door de heren om de Nokia van homebrew te kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Het is al een tijdje bekend, maar ik dacht ik posted het hier toch maar. Voor de mensen die hun wp7 toestel unlocked hebben en graag een andere ringtone willen voor hun email, sms en belringtone (langer dan 39 sec), check dit.

Zelf getest en het werkt echt perfect !

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 10-01-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Kid Buu schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:25:
[...]

Naar mijn weten moet je abbo het wel ondersteunen. Het iPhone abonnement van T-Mobile heeft het inderdaad. En naar mijn weten zijn er geen andere telco's in nederland die visual voicemail leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik bemerk dat mijn batterij het wat minder doet dan mijn verwachtingen. Dit komt volgens mij door de notificaties. Ik heb even zitten bladeren, maar volgens mij is er geen overzicht van apps die notificaties gebruikt, zoals op bijv. de iPhone, of zie ik wat over het hoofd?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Alle push notifications worden via servers van microsoft naar je phone gestuurd, en op je phone worden deze door het OS zelf opgevangen, er draait dus ten alle tijden maar 1 'listener' hoeveel apps je ook hebt..

correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:47:
Ik bemerk dat mijn batterij het wat minder doet dan mijn verwachtingen. Dit komt volgens mij door de notificaties. Ik heb even zitten bladeren, maar volgens mij is er geen overzicht van apps die notificaties gebruikt, zoals op bijv. de iPhone, of zie ik wat over het hoofd?
Check je background tasks eens: settings > background tasks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Eventjes iets dat ik graag wil begrijpen: waarom komen sommige apps mee onder "applications" te staan onder "music + videos"?

Daar staan momenteel:
- msn money stocks
- touchdevelop
- youtube (lazyworm)

Waarom staan die apps daar? Youtube zou ik nog enigzins kunnen begrijpen omdat het iets met video te maken heeft, maar touchdevelop en money stocks? :s

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
spoonman schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:22:
Eventjes iets dat ik graag wil begrijpen: waarom komen sommige apps mee onder "applications" te staan onder "music + videos"?

Daar staan momenteel:
- msn money stocks
- touchdevelop
- youtube (lazyworm)

Waarom staan die apps daar? Youtube zou ik nog enigzins kunnen begrijpen omdat het iets met video te maken heeft, maar touchdevelop en money stocks? :s
misschien een foutje ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

als je op je telefoon naar www.cuttherope.ie gaat, het spel laadt en dan je IE afsluit, gaat de muziek gewoon door ^_^
en toen klikte ik op back, en ik zag het onderste deel (incl. url balk) van EI 3x boven elkaar staan, mooie bug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Check je background tasks eens: settings > background tasks
Thanks, onder advanced staan er tientallen apps in grijs (andere apps onder de gewone background tasklist), welke ik dus niet manueel kan uitschakelen.
Betekent dit dat ze potentiële batterij-vreters zijn?

Kortom, ik moet het aantal apps midneren? Dat is niet erg, maar wel fijn om te weten, of maakt het aantal niet uit?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Thanks, onder advanced staan er tientallen apps in grijs (andere apps onder de gewone background tasklist), welke ik dus niet manueel kan uitschakelen.
Betekent dit dat ze potentiële batterij-vreters zijn?

Kortom, ik moet het aantal apps midneren? Dat is niet erg, maar wel fijn om te weten, of maakt het aantal niet uit?
Ik heb hier maar 5 background tasks draaien dus kan niet echt oordelen hoeveel winst je er mee kan krijgen.
Het valt in ieder geval te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:54:
Op dit forum klik ik normaal op het blauwe icoontje voor het topic en kom dan min of meer uit bij het eerste ongelezen bericht. Werkt prima op de desktop of de iphone, maar op mijn windowsphone kom ik alleen op de goede pagina, maar niet bij het juiste bericht.

Mis ik een instelling ergens of ... ?
denk dat er een bepaalde functie gebruikt wordt die in wp7 niet werkt. ik heb in de forum voorkeuren ingesteld dat nieuwste posts bovenaan terechtkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb de laatste dagen extreem vaak dat alle MS functies niet meer werken. De Marketplace, Xbox Live en Muziek + Video kunnen dan niet openen.

Had het voorheen sporadisch, maar nu om de dag. Fijn dat WP7 snel opstart, maar als ze je verplichten om iedere 2 dagen opnieuw te moeten op starten, ben je alsnog 'per maand' meer tijd kwijt dan de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
http://t.co/OjLc6hvO

Best grappig, natuurlijk niet echt een serieuze test, maar wel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WingsOfFury schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:42:
Ik heb de laatste dagen extreem vaak dat alle MS functies niet meer werken. De Marketplace, Xbox Live en Muziek + Video kunnen dan niet openen.

Had het voorheen sporadisch, maar nu om de dag. Fijn dat WP7 snel opstart, maar als ze je verplichten om iedere 2 dagen opnieuw te moeten op starten, ben je alsnog 'per maand' meer tijd kwijt dan de concurrentie...
Daar heb ik zelf geen last van. Al een maand of 2 mijn telefoon niet opnieuw opgestart en alles is nog even snel.
Ik gok dat je de laatste updates allemaal wel hebt dus dat zou het niet moeten zijn. Wel kan ie door achtergrondtaken of vol geheugen wat langzamer worden. Misschien dat je wat veel programma's open hebt staan, dat kan natuurlijk ook (effe back knop inhouden om dat te zien). Dat zal niet veel schelen, maar alles even uitzoeken helpt al enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ook. Op een Optimus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:05:
[...]

Daar heb ik zelf geen last van. Al een maand of 2 mijn telefoon niet opnieuw opgestart en alles is nog even snel.
Ik gok dat je de laatste updates allemaal wel hebt dus dat zou het niet moeten zijn. Wel kan ie door achtergrondtaken of vol geheugen wat langzamer worden. Misschien dat je wat veel programma's open hebt staan, dat kan natuurlijk ook (effe back knop inhouden om dat te zien). Dat zal niet veel schelen, maar alles even uitzoeken helpt al enorm.
die programma's staan niet open. Alleen het geheugen wordt nog gebruikt, maar wp7 maakt ook dat gewoon vrij als het nodig is.
nee wat vreemd aan zijn verhaal is dat bij het os meegeleverde programma's niet meer werken en dat is absoluut niet normaal. Lijkt me alsof het os wat corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09

Halfkakkende

Vandring

Ik heb dit onderhand ook al twee keer gehad in die twee weken dat ik het toestel heb (lumia 800).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe kan je de titel van een liedje opzoeken met bing? Ik heb daar soundhound voor, maar die is lang niet zo snel.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Laatst online: 16-12-2021
@Gisae
Volgens dit blog zou er onderin bij je bing een muzieknoot moeten staan, ik kan hem bij mij helaas niet vinden :(

http://windowsteamblog.co...-behind-music-search.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Search locale op Engels (UK of US) zetten.

Maar ik vind Shazam beter. Hij hoeft minder lang te recorden en hij matcht meer / beter.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2012 12:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

Hmz dat is een bizar probleem zeg. Ik heb 't in ieder geval nog nooit gezien op mijn Omnia 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
Heb nu us en uk geprobeerd maar ik krijg de muziek zoeker er niet bij... wel heb ik nu de mogelijkheid om in de omgeving te zoeken naar poi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

idd, maar vind jij ook POI's in Nederland?
Ik zit nu in Venray en krijg alleen maar Duitse POI's voorgesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
yep, hier precies hetzelfde... zit nu in roermond en idd ook alleen duitse poi's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local scout is er nog niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Local scout zou begin dit jaar moeten komen. Muziek kopen via Zune ook, maar dat is zwaar afhankelijk van de voortgang van onderhandelingen met die bureaucraten van Buma/Stemra... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wow die vision search feature van Bing is ook cool, ik wist helemaal niet dat dat ook kon :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Windows Phone 7 OS related: het is mij opgevallen dat er op de tweakers.net frontpage de laatste tijd heel veel comments op smartphone-related nieuws uitdraaien in windows phone bashing threads, zelf al hebben ze niks te maken met windows phone.

Ik vraag mij af waarom? Ik ben tevreden over windows phone 7, maar dat geeft mij niet de neiging om android of ios users te gaan bashen. Ieder zijn ding, right? Van waar al die negativiteit?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:34
spoonman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:27:
Windows Phone 7 OS related: het is mij opgevallen dat er op de tweakers.net frontpage de laatste tijd heel veel comments op smartphone-related nieuws uitdraaien in windows phone bashing threads, zelf al hebben ze niks te maken met windows phone.

Ik vraag mij af waarom? Ik ben tevreden over windows phone 7, maar dat geeft mij niet de neiging om android of ios users te gaan bashen. Ieder zijn ding, right? Van waar al die negativiteit?
Veel mensen hebben een hekel aan alles wat met Microsoft te maken heeft .
Er word nog vaak gesproken over de opvolger van windows mobile.
Mensen willen hun eigen os verdedigen
En er blijven natuurlijk altijd fanboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Ik denk dat de groep die veel meer vertrouwen heeft in MS en Nokia wel eens heel veel groter kan zijn dan menigeen denkt. Apple was de eerste met een goed werkend systeem gekoppeld aan een fraaie handheld gadget. Android was de 2e die een goed systeem had met vele bouwers van telefoons erbij. MS en Nokia zijn wat laat maar zeker niet te laat. De early adaptors zijn voor Apple en android gegaan. De goegemeente gaat voor MS en Nokia. My 2 cents.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Mag ik dan hier mijn persoonlijke mening eindelijk ventileren :D (in reactie op hierboven)

Ik kom van een hele serie aan telefoons af. Als ik mijn leven moet samenvatting in telefoons voert Nokia de boventoon. Natuurlijk eerst de simpele telefoontoestellen waar ik altijd erg content mee was. Mijn laatste Nokia voor de Lumia 800 was een E71 (iPhone 3 ingeruild, E71 gekocht). Een geweldig degelijk, betrouwbaar toestel die een accuduur had waar de meeste smartphone's ú tegen zeggen. Omdat Symbian gewoon achter blijft t.o.v. andere mobiele OS'sen en het gebrek aan apps gigantisch was heb ik besloten mijn trouwe vriend in te ruilen bij mijn abo voor een Blackberry, een kameraad van mij had dit toestel ook en ik was zeer gecharmeerd van het uiterlijk en de subtiliteit van de zakelijkheid van het toestel. Na ca. 3,5 week hing de Blackberry aan de wilgen wederom vanwege het gebrek aan apps maar ook het gebrek aan exchange ondersteuning zonder BES.

Enfin, BB ingeruild voor een iPhone 4, aah eindelijk apps! Ik heb ca. 6 maanden met de iPhone gelopen totdat een collega vroeg wie een iPhone tekoop had en ik eruit floepte "Ik", niet wetende dat hij de door mij gevraagde vraagprijs wilde betalen moest ik onverwachts opzoek naar een nieuw toestel. Een directe collega van mij is Windows Phone MVP en natuurlijk had hij als een van de eerste de Lumia. Ik stond versteld van de snelheid van het toestel en de logische structuur waaruit de software bestaat. Ik heb in het verleden wel eens een Mio A701 gehad met Windows Mobile en een HP PDA maar het is niets meer in vergelijking met zoals het was.

In mijn ogen is het sterke punt van Microsoft vooral dat zij rustig afwachten wat hun directe concurrenten doen en dan gelijk met een waardige tegenhanger komen. Natuurlijk hebben zij de resources om hier ook vol op in te zetten maar als je ziet wat MS in notime uit de grond stampt en hoe compleet en uitvoerig hun knowledge base is (technet, blogs etc.).

Ik ben werkzaam als IT'er en ook als je kijkt naar bijv. Microsoft's tegenhanger van VMWare namelijk Hyper-V. Werd ooit geintroduceerd als een incompetente hyper visor waarmee 'men wat kon virtualiseren indien nodig op een 2K8 server'. Vervolgens als je ziet hoe snel MS up to speed is, zijn ze mijn inziens echt wel in staat om op termijn die marktpositie over te nemen. Hetzelfde geld voor de System Center suite, deployment/monitoring en de integratie met virtualisatie, remote desktop services, desktop, applicatie en servervirtualisatie vanaf 2007 is het echt gegroeid als kool. MS is gewoon in staat in 5 jaar producten af te leveren die op enterprise niveau gewoon complete organisaties kunnen managen. Natuurlijk hebben ze ook nogal wat ervaring.

Tot zover mijn pleidooi (gekwijl, als je er niet tegen kan lees je maar niet :p). Ik denk en hoop vurig dat het Microsoft en Nokia gaat lukken om in ieder geval Android/en alle andere telefoonfabrikanten buiten Apple van de troon te stoten. Over IOS heb ik mijn twijfels, maar als ze in die positie staan zullen ze IOS wel naast zich dulden. Over BB OS spreek ik nog niet eens meer dat is nagenoeg passé.

En al dat gebash, iedereen die zeurt over dat MS slecht/incompetent/kut is die mensen zijn kortzichtig. Je ziet het nu ook in het discussie topic over waarom DTP'ers anno 2012 nog voor een Mac zouden kiezen. Met de komst van SSD's en Windows 7 hoef je echt niet meer over naar een Mac hoor. Maar het is natuurlijk ook gewoon een statusicoon om zo'n apparaat te hebben. Als we het hebben over het leveren van prestaties wat is dan knapper een stabiel os op een gesloten voorgeselecteerde hardware configuratie of een OS wat ongeacht de samenstelling kan draaien als een trein op praktisch alles als de hardware requirements maar in acht worden genomen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

loewie1984 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:19:
En al dat gebash, iedereen die zeurt over dat MS slecht/incompetent/kut is die mensen zijn kortzichtig.
Och, persoonlijk vind ik dat van iOS. :)

Seriously, Ik ga nu mijn 2e jaar Android in (begonnen met een HTC Desire HD en nu een HTC Sensation), maar ik moet zeggen dat ik WP7.5 (WP7 niet!) wel een hele mooie stap vooruit vind!

Het zou zelfs kunnen dat ik met een paar maanden me Sensation inruil voor een WP7.5 toestel. Het enige wat mij er nog van weerhoud zijn de apps en (met name Nederlandse) de ondersteuning.

Android is gewoon prachtig, maar ben stiekem wel aan het kijken naar WP7.5 :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
AvK schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:47:
Ik denk dat de groep die veel meer vertrouwen heeft in MS en Nokia wel eens heel veel groter kan zijn dan menigeen denkt. Apple was de eerste met een goed werkend systeem gekoppeld aan een fraaie handheld gadget. Android was de 2e die een goed systeem had met vele bouwers van telefoons erbij. MS en Nokia zijn wat laat maar zeker niet te laat. De early adaptors zijn voor Apple en android gegaan. De goegemeente gaat voor MS en Nokia. My 2 cents.
De early adaptors zijn juist degene die nu aan het overstappen zijn. Als je in een IT organisatie een Lumia op tafel legt is het meteen onderwerp van gesprek en vrijwel iedereen is geinteresseerd in het toestel. De grote massa komt veel langzamer in beweging. De meeste mensen weten nog geeneens dat WP bestaat, laat staan dat ze begrijpen waarom het OS conceptueel zoveel beter is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

.oisyn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:23:
Wow die vision search feature van Bing is ook cool, ik wist helemaal niet dat dat ook kon :D
barcodes, QR codes, ms tags, boeken, cd's en dvd's bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

SeamusXanthus schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:44:
[...]

De early adaptors zijn juist degene die nu aan het overstappen zijn. Als je in een IT organisatie een Lumia op tafel legt is het meteen onderwerp van gesprek en vrijwel iedereen is geinteresseerd in het toestel. De grote massa komt veel langzamer in beweging. De meeste mensen weten nog geeneens dat WP bestaat, laat staan dat ze begrijpen waarom het OS conceptueel zoveel beter is dan de rest.
Ben android gebruiker van het eerste uur (begonnen met HTC dream en heb nu samsung galaxy S2), maar de verleiding om een wp7 telefoon te kopen wordt steeds groter. Ben in het bijzonder aan het kijken naar de samsung omnia w: een midrange telefoon. Qua pure specs is het een achteruitgang, maar qua functionaliteit is het best wel sexy.

Waar ik me echter zorgen om maak: Ik heb alles gesynced staan in de google cloud: contacten, mails, documenten en agenda zijn daarbij zowat de gemakkelijkste zaken. Is het gemakkelijk om op wp7 daarmee gesynced te blijven of de boel gemakkelijk over te zetten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Boeboe schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:37:
[...]
Waar ik me echter zorgen om maak: Ik heb alles gesynced staan in de google cloud: contacten, mails, documenten en agenda zijn daarbij zowat de gemakkelijkste zaken. Is het gemakkelijk om op wp7 daarmee gesynced te blijven of de boel gemakkelijk over te zetten?
Contacten, mails en Agenda gaan zeker goed (soms wat geklooi als je meerdere account hebt).
documenten weet ik niet, wel intressant eigenlijk, hou mijn meterstanden bij in een xls bij google.
Moet ik ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
[...]

Ben android gebruiker van het eerste uur (begonnen met HTC dream en heb nu samsung galaxy S2), maar de verleiding om een wp7 telefoon te kopen wordt steeds groter. Ben in het bijzonder aan het kijken naar de samsung omnia w: een midrange telefoon. Qua pure specs is het een achteruitgang, maar qua functionaliteit is het best wel sexy.

calendar, mail en contacten gaat automatisch. Je documenten zoy je kunnen verplaatsen naar skydrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
[...]

contacten, mail en agenda werken perfect, heb ik ook icm zakelijke outlook. Als ik naar mijn telefoon kijk wat betreft documenten locaties:
- telefoon
- office 365
- sharepoint
- skydrive

dus die zul je moeten overzetten. Nu moet ik zeggen dat het ideaal is dat office out of the box wordt ondersteund, zeker met zakelijk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
nav het bericht op de FP nieuws: Microsoft wil patent op foto's maken zonder telefoon te ontgrendelen ben ik toevallig achter een aantal optie's die sinds Mango is toegevoegd gekomen zoals:

- de "camera shutter" die je hoort als je ont- en vergrendeld kan uitgezet worden.

Deze staat standaard aan, maar kan via Settings > Ringtones & Sounds uitgezet worden.
Even naar beneden van de pagina voor de mogelijkheden.

Best even geillustreerd met een afbeelding van de bewuste pagina :

WP75_camera sound

Het aan/uit vinken van de "camera" notificatie <aangemerkt met de rode pijl> haalt niks merkbaars* uit lijkt het.
(in eerste instantie, lees verder. Zie uitleg bij *)
De notificatie van optie "lock and unlock" <aangemerkt met de groene pijl> uitvinken daarintegen, zorgt er wel voor dat je dat [klik] geluid niet meer hoort bij het ont- en vergrendelen.

Hiermee is dus ook het fabeltje uit de wereld dat dit geluid van de "camera shutter" zou zijn, en dat dit per wet verplicht is. Het maken van een foto geeft nog wel geluid (zie uitleg bij *), ongeacht of je dit via de 1klik methode doet, of na het ontgrendelen.

* De optie in bovengenoemde afbeelding, om notifications voor de camera uit te zetten, zorgt er wel voor dat je bij het maken van een foto in alle standen niks meer hoort.
Of het bij wet is geregeld, zoals ik her en der vind op internet forums en om me heen hoor,en dus of dat wel of niet mag weet ik niet, maar je kan/kon het dus optioneel uitzetten.

Is wel zo handig als je discreet moet zijn, overigens schijnt dit dus sinds de Mango/7.5 update te zijn.
Nooit geweten of eerder overheen gelezen en gekeken, maar ben hier wel blij mee. 8)

Nu nog profielen inbouwen in het OS, en dit soort dingen automatisch koppelen aan het "stil" profiel bijv.
Waarom profielen uberhaupt achterwege zijn gelaten sinds de start van WP7 is mij wel echt een raadsel.
Tuurlijk je hebt wel de trilstand en vliegtuigmodus, maar niet voldoende, zeker niet voor een smartphone.
Zou eerder Profiles2.0 verwachten, zodat je ze kan koppelen aan locatie's en/of tijdstippen.
Bijv. zoiets zoals de app GeoReminder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Hmmm... bij sommige Twitter-berichten met een "gekoppelde" geuploade foto komt een thumbnail zichtbaar in de "Me"-hub.
Echter, als ik zelf een foto neem en "Share" naar Twitter, komt deze op Skydrive terecht (vind ik prima), maar géén thumbnail in de Me-hub.
Microsoft ondersteund dus wel 3rd-party imagehosts in de Me-hub maar haar eigen Skydrive niet 8)7

edit: @ hierboven. Daar is écht geen wet voor hoor. Is gewoon een grote internetfabel.
Kheb meerdere toestellen gehad waarbij je dit gewoon kon uitschakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperioN op 13-01-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yippie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:17:
Het aan/uit vinken van de "camera" notificatie haalt niks merkbaars* uit lijkt het.
(in eerste instantie, lees verder. Zie uitleg bij *)

[..]

* De optie in bovengenoemde afbeelding, om notifications voor de camera uit te zetten, zorgt er wel voor dat je bij het maken van een foto in alle standen niks meer hoort.
Ik vind het maar een wazig verhaal. Het is een vinkje bij camera, en zet het camera geluid dus uit. Waarom denk je dat het dan in eerste instantie niets uit lijkt te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:33:
Hmmm... bij sommige Twitter-berichten met een "gekoppelde" geuploade foto komt een thumbnail zichtbaar in de "Me"-hub.
Echter, als ik zelf een foto neem en "Share" naar Twitter, komt deze op Skydrive terecht (vind ik prima), maar géén thumbnail in de Me-hub.
Microsoft ondersteund dus wel 3rd-party imagehosts in de Me-hub maar haar eigen Skydrive niet 8)7

edit: @ hierboven. Daar is écht geen wet voor hoor. Is gewoon een grote internetfabel.
Kheb meerdere toestellen gehad waarbij je dit gewoon kon uitschakelen.
@ foto's op skydrive

Ik kan ook niet fatsoenlijk een foto van skydrive gebruiken op de diverse fora waar ik post. Alle linkjes die ik kan vinden zijn altijd tijdelijk en er is ook geen mogelijkheid om het formaat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
.oisyn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:02:
[...]

Ik vind het maar een wazig verhaal. Het is een vinkje bij camera, en zet het camera geluid dus uit. Waarom denk je dat het dan in eerste instantie niets uit lijkt te halen :?
Mag je vinden, maar het bekende <klik> geluid bij het ont- en vergrendelen werd gewijd aan de camera shutter zodat die altijd beschikbaar is om een foto te maken of iets in die trant. Ik verwachte dus dat dit geluid weg zou zijn als ik het camera notificatiegeluid uitzet. Dit is dus niet zo, het is alleen het flitsgeluid als je een foto maakt wat uitgaat. Kan aan mij liggen, maar ik ben blij met me stille toestel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:09
Iets heel anders, ik voel me een beetje dom :P Hopelijk hebben anderen dit ook nog niet gevonden, dat voel ik meer weer iets minder dom:

Ik vond het altijd zo vervelend dat ik zo veel moet scrollen om bij een contact of een app te komen die onder aan mijn lijst staat. Nu blijkt dat je gewoon de letter A (bijvoorbeeld) een keer aan kan tikken en dan de betreffende beginletter van contact of app aan kan klikken... 8)7

Misschien iets wat sommigen van jullie allang weten, maar voor mij was het vanmorgen een openbaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ja daar kwam ik ook laatst per ongeluk achter. Was er erg blij mee. :D

Het werkt overigens bij alle volgens WP7 opgemaakte lijsten, o.a. je apps-lijst en in applijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

SeamusXanthus schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:44:
[...]

De grote massa komt wel heel langzaam in beweging, vooral als MS pas eind 2012 met de volgende update komt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Het is trouwens early adopter, niet early adaptor :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yippie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:24:
[...]

Mag je vinden, maar het bekende geluid bij het ont- en vergrendelen werd gewijd aan de camera shutter zodat die altijd beschikbaar is om een foto te maken of iets in die trant.
Welke idioot heeft dat bedacht dan? Dat gaat echt nergens over 8)7. 't Is niet eens een mechanische klik, het is gewoon een (imho duidelijk te horen) sample die wordt afgespeeld, en lijkt meer op een waterdruppel dan iets anders.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
.oisyn schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Welke idioot heeft dat bedacht dan? Dat gaat echt nergens over 8)7. 't Is niet eens een mechanische klik, het is gewoon een (imho duidelijk te horen) sample die wordt afgespeeld, en lijkt meer op een waterdruppel dan iets anders.
Jongens, ik snap het probleem niet. Het is toch heel simpel?
Je hebt toggles voor de geluiden van: 1) Reminders, 2) Key Press, 3) Lock and Unlock, 4) Camera Shutter, en 5) All other Notifications.

Deze bepalen het wel of niet afspelen van:
1) de geluiden voor reminders, zoals agendapunten,
2) 'tik'-geluiden wanneer je aan het typen bent
3) Het 'druppel'-geluid die je hoort bij het locken en unlocken (wanneer je het lockscherm omhoog veegt) van je telefoon, mits die niet op stil/vibrate staat
4) Het geluid wanneer je een foto neemt
5) Al het overige.

Als ik 3 uitzet is mijn telefoon stil bij het locken (wanneer ik het scherm uitzet) en unlocken (wanneer ik de wallpaper omhoog veeg).

Als ik 4 uitzet maakt het toestel geen 'camerageluid' meer wanneer ik een foto maak.

Is toch precies zoals je zou verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ CPT Capslock

klopt, maar mbt punt 3, ook bij volume op 0 hoorde je de camera (camera shutter notificatie) nog op mijn Omnia 7 net als bij het aan/uitzetten vanuit standby ( lock and unlock notificatie).

Overigens werkt alles nu wel zoals het behoort, als ik de betreffende noticificatie's aanzet, en volume op 0 en/of vibrate.
.oisyn schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Is op internet genoeg over te vinden, zoek maar op "camera shutter wp7" of iets dergelijks.
Vond het ook altijd maar een raar verhaal om eerlijk te zijn, maar vond destijds geen manier om het uit te zetten op een normale manier dus nam ik het maar aan omdat er meerdere mensen klaagden over dit punt en er geen oplossing voor handen was.
Dacht dat het in 1 van de WP7 forum op GoT ook wel is gemeld, maar kan even niks terug vinden.

Misschien dat de optie pas bij Mango er bij was gekomen, maar zie volgende links:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=836373 ( staat nog in de lijst, zoek op shutter )
* Camera-shutter sound will remain enabled even when phone is on vibrate

Oplossing was hier o.a. geboden om shutter.wav te verwijderen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=922845

http://windowsphonereview...ble-camera-shutter-sound/
http://foreverwp.com/arti..._windows_phone_7-02-11-11
http://answers.microsoft....96-456c-a43b-c51f7f7074f3

etc etc

Toegegeven, zijn topics van een jaar oud, maar toch.
Dit versterkt dan weer wel het punt dat het sinds Mango mogelijk is.

Dat jij en anderen het logisch vinden en al wisten, betekent toch niet dat ik het niet mag vermelden als iemand die het nog niet wist. Misschien dat iemand die het ook nog niet wist, wat aan mij post heeft. Snap niet waarom je zo fel reageert, maar zal wel aan mij liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 15-01-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Yippie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:40:
Dit versterkt dan weer wel het punt dat het sinds Mango mogelijk is.
Klopt, sinds Mango is de optie er bij gekomen om het camera 'shutter' geluid uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yippie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:40:
Dat jij en anderen het logisch vinden en al wisten, betekent toch niet dat ik het niet mag vermelden als iemand die het nog niet wist.
Ik heb nooit gezegd dat je niets mocht zeggen, ik maakte slechts de opmerking dat je er maar een wazig verhaal van maakte ;)
Snap niet waarom je zo fel reageert, maar zal wel aan mij liggen.
Dat ligt inderdaad aan jou, want ik reageer helemaal niet fel :).

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11-2017
Na weken lurken heb ik toch maar eens geregistreerd, ik vroeg mij namelijk af of iemand een idee heeft over hoe WP Mango om gaat met de foto's van facebook in de People hub.

Ik merkte laatst dat eerder bekeken foto's later nog te bekijken waren (in full resolution) terwijl ik geen internet verbinding aan had staan, ook andere (random, niet allemaal) foto's in hetzelfde album op facebook van die persoon kon ik bekijken terwijl ik deze niet eerder had bekeken. Offline albums bekijken van contacten wiens albums ik nog niet eerder bekeken heb op m'n Lumia werkt niet, dus het lijkt me dat WP Mango de albums opslaat op het interne geheugen?

In de menu'tjes heb ik geen instellingen kunnen vinden om dit aan/uit te zetten, het lijkt me dat je telefoon aardig volloopt na verloop van tijd.. Heeft iemand een idee waar deze 'cache' te legen valt, of dat het überhaupt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ktth schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:28:
[...]In de menu'tjes heb ik geen instellingen kunnen vinden om dit aan/uit te zetten, het lijkt me dat je telefoon aardig volloopt na verloop van tijd.. Heeft iemand een idee waar deze 'cache' te legen valt, of dat het überhaupt kan?
Ik vermoed dat er geen instelling voor is, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je telefoon echt volloopt. Daar zullen ze ongetwijfeld over hebben nagedacht. Ik denk zelf dat ze zoiets hebben gedaan als een cache van een maand oid.
Wellicht dat je ergens in het registry nog wat settings zou kunnen terugvinden, maar dan moet je wel eerst je telefoon unlocken en een registry editor vinden voor je telefoon :)

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 16-01-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Ik denk dat dit opgeslagen wordt in de "isolated storage van de hub". Deze kun je zelf niet legen als er geen optie voor ingebouwd is en blijft dan dus bewaard. Ik ga er vanuit dat deze geleegd of deels geleegd wordt wanneer een maximum bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11-2017
Ten eerste dank voor de reacties.

Wanneer de foto's opgeslagen worden in de Isolated Storage van de People hub, zoals _Rene_ vermoedt, zal dit gewoon doorgaan tot het interne geheugen vol zit..als ik de onderstaande link moet geloven;

http://forums.create.msdn.../81620/492934.aspx#492934

"No size limit

I meant, no limit on the size of isolated storage per app... (Ofcourse it depends on how much space free on the device).

MSDN:

Windows Phone applications will not have a limit on the quota for storage on disk."

Tenzij er aparte regels zijn voor de People Hub, en deze dus wel een limiet hanteert. Verder moet ik bekennen hier geen bal vanaf te weten, dus ik kan het ook geheel fout gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57

Snippertje

Light up your life

Ik heb een probleempje met de agenda. Ik heb via google meerdere agenda's, als ik een agenda item toevoeg op de telefoon plaatst hij de nieuwe afspraak echter altijd in 2 agenda's. Als eerste heb ik staan "Persoonlijke afspraken" en dat is ook precies de agenda waar hij sowieso een afspraak in zet. Als ik dus een afspraak maak op de telefoon en kies voor de agenda "Belangrijke afspraken" zet hij hem dus ook in "Persoonlijke afspraken". Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Nogal irritant dat ik altijd iets moet verwijderen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
@ktth Dat betekend dat er vanuit het platform zelf geen limiet is.
De People Hub zal echter ongetwijfeld een eigen systeem hebben, om of de tijdelijke bestanden ouder dan x dagen te verwijderen, of wanneer de cache groter is dan x MB de oudste data weggooien.
Anders zal je telefoon inderdaad helemaal volslippen.

@Snippertje: Ik heb dat af en toe. Mijn primaire agenda's zijn een persoonlijke en eentje voor een vereniging. Als ik agendapunten toevoeg in die voor de vereniging, komen ze soms ook in mijn persoonlijke terecht. Dat is echter meer uitzondering dan regel. Heb er zelf dan ook niet heel veel problemen mee, maar als hier een fix voor gevonden wordt is dat natuurlijk welkom :)

@Yippie bij mij (ook Omnia 7) werkte sinds de Mango update alle punten inclusief 3 correct. Daarom ging ik er van uit dat er eerder een onduidelijkheid over de settings was, dan een daadwerkelijke bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Laatst online: 19-09 11:33
Ik heb net ontdekt dat blijkbaar mijn Windows Live Calendar niet meer gesynct wordt. Heeft iemand dit zelfde probleem?
Heb er nooit problemen mee gehad in beide richtingen en nu merk ik dit opeens.

Wat opgezocht op de windows phone support site en daar geven ze aan dat je via settings - mail & accounts - windows live account --> sync calendar aanvinken, maar daar heb ik nu enkel maar email staan
Kan iemand eens checken aub?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeds meer Apps maken gebruik van "Locatie service" op je telefoon. Die optie staat dan ook gewoon ingeschakeld. Ik begrijp dat aan de hand van waar ik mij bevind in het mobiele netwerk er ongeveer bepaald kan worden waar de mobiel zich bevind.
Het zal waarschijnlijk al veel vaker gevraagd zijn maar ik kon antwoorden op de volgende vragen niet snel vinden:
1. Wat is het gevaar als mijn telefoon 'lokatie aan' heeft? Ik bedoel wie kan er met die informatie 'iets negatiefs doen' en zijn daar voorbeelden van?
2. Wordt zo data verzonden/ontvangen? Ergo maak ik kosten? In dat geval is het aan te raden om 'locatie service' in het buitenland uit te zetten?

Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
2. Ik heb de locatiediensten ook aan staan maar 'cellular data' / 3g internet uit. Dit houdt in dat hij alleen verbinding maakt met wifi netwerken en dus nooit de 3g verbinding gebruikt. ook als hij daarom wil vragen d.m.v. locatie service. Zo kan het nooit in de papieren lopen ;) Ik heb ook geen 3g internet abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:36:
[...]
1. Wat is het gevaar als mijn telefoon 'lokatie aan' heeft? Ik bedoel wie kan er met die informatie 'iets negatiefs doen' en zijn daar voorbeelden van?
Op zichzelf kunnen ze er niet veel mee. Ze krijgen toegang tot de lokatie zoals bekend bij het OS, bijv. GPS lokatie. Je weet dan dus alleen waar de telefoon is.
Om iemand te kunnen volgen zullen ze unieke gegevens moeten verkrijgen zoals bijv. een e-mailadres. Wat ze ook kunnen doen is twee apps maken en in de 1 om lokatie gegevens en een unieke code van de telefoon vragen en in een andere persoonlijke gegevens en een unieke code. Dan kan je ze namelijk aan elkaar linken.
Het is alweer een paar maanden geleden, maar ik geloof dat om die unieke code te vragen er ook om toestemming wordt gevraagd tijdens het installeren. Ik geloof dat er dan wordt gevraagd om "phone identity". Er is ook nog een "Owner identity" permission.
2. Wordt zo data verzonden/ontvangen? Ergo maak ik kosten? In dat geval is het aan te raden om 'locatie service' in het buitenland uit te zetten?
Ja, er kan data worden verzonden naar de servers van de app maken oid. Daarnaast kan Microsoft de gegevens van de GPS gebruiken telkens wanneer die wordt opgevraagd. Daar ben je ook mee akkoord gegaan, zie privacy statement in de location settings :)

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 16-01-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er geen icoontje wordt weergegeven naast je 3G als je GPS aan staat ? Bij mijn HTC hero was dit wel en dat vond ik wel handig.

Ik heb momenteel een HTC Titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57

Snippertje

Light up your life

cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:38:

@Snippertje: Ik heb dat af en toe. Mijn primaire agenda's zijn een persoonlijke en eentje voor een vereniging. Als ik agendapunten toevoeg in die voor de vereniging, komen ze soms ook in mijn persoonlijke terecht. Dat is echter meer uitzondering dan regel. Heb er zelf dan ook niet heel veel problemen mee, maar als hier een fix voor gevonden wordt is dat natuurlijk welkom :)
Hmm ja ik heb het dus altijd, wat vrij vervelend is. Ik denk dat het komt doordat google zelf WP7 niet ondersteunt met zijn agenda.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:00:
Klopt het dat er geen icoontje wordt weergegeven naast je 3G als je GPS aan staat ? Bij mijn HTC hero was dit wel en dat vond ik wel handig.

Ik heb momenteel een HTC Titan
ja dat klopt

//

Twitter notifications gemaakt:
http://www.wpcentral.com/...fications-spotty-thursday
Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.