Doe nog eens wat andere bossfights en vergelijk je DPS eens. 6.8k is inderdaad vrij laag, maar zoals je al aangeeft is je gear natuurlijk niet echt ready for heroics. Verder zie ik ook vrijwel 0 dps enchants/gems. Dat geeft natuurlijk niet een echte boost.Seraphin schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:31:
Zo hoor ik nu vrij regelmatig dat Ferals redelijk goed zijn (pve dps / pvp). Ik vraag me daardoor alleen het volgende af: wat voor maatstaaf moet ik mezelf opleggen?
Gisteren Vortex Pinnacle HC gedaan. Eerste baas gewoon door de cyclones heen gehealed (dus lekker blijven staan). Ergo: statisch gevecht = prima voor je rotatie. Ik kan me mijn dps niet meer precies herinneren, ik geloof 6.8k oid. Dit komt eigenlijk nogal laag op mij over. Heb ik mijn rotatie / priority list nog niet op orde, mis ik gear / talents of doe ik iets anders vreselijk fout?
Armory linkje
Om een paar open deuren alvast zelf in te trappen:
a) mijn ilvl is eigenlijk nog te laag voor HC's, dit omdat ik b.v. ook een paar ilvl 333 items voor healing heb, waar ik voor dps nog met ilvl 318 zit
b) ik ben eigenlijk tank, ga alleen als dps als ik de instance wil leren kennen; de gear die ik heb is daarom heel erg gericht op tanken (vandaar de +sta enchants etc.)
c) Blue quality gems komen er nog aan. Ik zit nog een beetje in de aanloopfase qua gear, dus leek het mij zinloos om 150g extra per gem uit te geven voor een +5 stat marginale stat increase.
Waar ik met name hier over hoop te kunnen praten / discussiëren;
- talents: 2/3 Thick hide heb ik in een opwelling gekozen om de laatste puntjes ergens in te stoppen, en met solo questen ben je hiermee al zo goed als crit immune. Maar: wellicht slimmer om toch survival tactics + 1 puntje nurturing instincts te nemen? Zo word ik wellicht makkelijker te healen.
- Glyphs: ik heb nu rip, shred en tiger's fury. Dit op basis van EJ forum. Ik twijfel alleen enorm of ik als major glyph niet Ferocious Bite moet nemen (ik heb geen idee wat de energy / damage conversion is voor excess energy bij Ferocious Bite).
- Rotatie: hoe belangrijk is Savage Roar nu nog? Sinds het van een algemene buff naar een white-dmg only is gegaan, merk ik dat ik er stukken minder prio aan geef.
Over glyphs/talents kan ik nu even geen tips geven, zelf is m'n Druid nog 80 en heb al een lange tijd geen Feral meer gespeeld.