Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Beste wow gamers,

Ik zit met een probleem.
Eigenlijk zou alles heel simpel gaan. Ik heb al hele tijd WoW niet gespeeld, wat dat betekent dat ik achterloop op patches.

Met gekochte DVD van Catalysm heb ik eerste upgrade stap voltooid. Geen probleem.
Ik heb 4 patches via wowwiki gehaald: http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

Het valt me alleen op dat eerste 2 de exe files zijn, de engb-patch.
Dat kan van 12911 - 13164 en nog een keer van 13164 - 13205 gaan.
Dat gaat makkelijk.

Maar ik zag dat launcher alvast de nieuwe patcher gaat downloaden. Het blijkt een streaming patcher te zijn, waardoor ik zo'n 7,7 GB moet downloaden. Wat, zoveel zijn die patches niet eens samen!
En andere probleem is dat twee volgende voor 13205-13287 en 13287-13329 geen exe patchers zijn, maar losse MPQ bestanden zijn.
Ik heb instructies gevolgd door b.v. in \updates\ te zetten en andere in wow directory (wow.tfil) maar de streaming patcher negeert ze gewoon en gaat gewoon door.
Met andere woorden, ik kan niet 2 volgende patch stappen voltooien om alvast te kunnen beginnen aan WoW. (ik heb mobiel internet - daarom download ik alvast vooruit via andere internet op zaak)

En dus met iets van 7 GB nog te gaan vind ik wel erg veel om via mobiel te doen.
Heeft iemand een goede tip om MPQ update te kunnen doen? Of is door nieuwe streaming patcher helaas niet meer mogelijk?

Alvast hartelijk dank! Want dit is echt absurd gewoon en zo kan ik nog lang niet even spelen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je op de zaak kan downloaden, waarom zet je daar dan niet gewoon de launcher aan? Is gewoon een (legale!) torrent die op de achtergrond loopt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Als je Wowwiki afgaat, verwacht ik dat men daar wat vooruit kan downloaden en zonder problemen kan upgraden. Wel met eerste 2 patches, die zijn correct. Maar laatste 2 zijn MPQ.
Of is wowwiki meer opgezet voor ..... private servers?

En: op zaak staan geen snelle computers, en weinig ruimte op hd. Waarom zou ik launcher doen? Waarom zou ik wow eerst op een werk computer zetten? Is dat niet extra gedoe? Bovendien moet het eraf omdat ik niet mag spelen op de zaak.
Waarom kan ik niet alternatief bestand downloaden zoals die 2 werkende blizzard upgrade bestanden? Dat mag toch wel?

Ik ga even verder speuren op internet, maar ik ben bang dat ik mss laatste 2 patches alleen als MPQ aantreft.
Dat hoop ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Ten eerste zou ik op wowpedia kijken voor patchmirrors want die wordt tenminste bijgehouden. Als het goed is heb je met de cataclysm dvd 4.01?

Op deze pagina staan de instructies:

http://www.wowpedia.org/Patch_mirrors

Weet je zeker dat je het in de goede map geplaatst? Want als het goed is moet de launcher dan vanzelf door hebben welke patches er al aanwezig zijn. Hij gaat deze nog wel controleren op fouten etc dus weet je zeker dat die dat niet aan doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die grote patch is de data die de wereld verandert. De Cataclysm die je op DVD hebt gekocht is gewoon de oude game met de nieuwe launcher. Daarom zit je die grote files binnen te trekken. Het is vast wel mogelijk om die data van een externe bron binnen te halen, maar je geeft zelf al aan dat je niet veel ruimte hebt op je werk-pc's. Dan kun je toch ook die 7GB niet downloaden? Downloaden moet je dat toch, of je het nu via de launcher doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:43:
Die grote patch is de data die de wereld verandert. De Cataclysm die je op DVD hebt gekocht is gewoon de oude game met de nieuwe launcher.
Wow, als je zo zegt, word ik hier niet goed van...
Waarom koop ik een DVD terwijl ik nog 7,7 GB moet downloaden....
Dat voelt enorm klote. Dan heeft die DVD totaal geen zin meer. Kan ik net zo goed digitale kopie nemen, want ik moet toch 7,7 GB pakken.
Ik ga altijd van uit dat als ik DVD koop, dat ik in een keer klaar ben met de nieuwe wereld en blijven er dan patches over die fouten eruit moet halen. Niet zo om letterlijk heel wereld nog na-downloaden...
Zo hebben mensen met minder dikke internet pijp ook lak aan, zij kunnen niet gelijk spelen en moeten ook lang wachten.

Leuk gedaan, Blizzard. De oudere expansion DVD's gekocht en dat gaat goed, ik kan dan meteen spelen.
Maar die laatste expansie DVD is echt een lachertje omdat hierna 7,7 GB toch binnengehaald moet worden.
Is persen van extra DVD soms te duur voor Blizzard?

En de andere patches site heeft ook geen zin, het zijn allemaal kleine versie patches, geen 7,7 GB wereld. Ik zoek daarom nog goede bron om 7,7 GB met de hand te kunnen downloaden.
Want als ik dat niet doe, gaat ie vanaf nul alles downloaden tot laatste versie. En dat is nog veel meer GB's. De launcher downloader probeert namelijk hele Wow te downloaden. En dat wil ik niet hebben.
Tenzij iemand de patch files kan mirroren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het voordeel van de nieuwe launcher is wel dat je na de eerste gigabyte "al" kan beginnen met spelen terwijl het spel verder gaat met downloaden van content die je op dat moment het meest nodig hebt. Maar als je via een mobiele verbinding speelt zal dat niet al te snel gaan.

Waarom speel je eigenlijk via een mobiele verbinding? Is dat iets tijdelijks? Zo ja: misschien even contact opnemen met de account services van Blizzard en kijken of ze je account kunnen opschuiven naar het moment waarop je breedband hebt. Zo nee: dan is WoW tegenwoordig misschien niet meer het beste spel voor jou om te spelen. Er komen toch regelmatig nog patches voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Wel, wat ik nu zie is dat ik ~2 GB eerst moet downloaden, voordat ik iets kan doen.
Off-line updaten is gewoon handig met DVD's, daar is voor bedoeld. Dat is ook waarom ik het koop. Stel je voor, dat je nieuwe pc hebt, moet je dus alles opnieuw installeren. Hoe meer bestanden klaar staat, hoe sneller ik online kan komen. Maar de nieuwe aanpak bevalt me niet. Er moet toch aardig wat eerst gedownload worden, zodat het lijkt alsof Blizzard geen aandacht meer schenkt aan off-line mogelijkheid via DVDs en veel meer richt op digitaal downloaden. Zo voel ik dat.

Ik weet dat digitale download wat meer geld scheelt omdat men tot het laatst kan uitstellen en dus minder bugs.
Dit betekent dus ook dat mensen met prachtige CE box ook toch veel moeten downloaden.

Ik kijk ook raar op dat US versie wel over patch programma beschikt, maar EU versie alleen losse MPQ's en geen patch programma heeft. Een opvallend verschil.

En nog wat:
- opschuiven WoW account is niet nodig, mijne is nog inactief
- op dit moment is speedxs de klos omdat die 2 weken lang niet de probleem kan oplossen en blijkt ook zelf kapot te zijn, dus ga ik overstappen naar xs4all, en dat duurt maximaal 3 weken. In tussentijd gebruik ik mobiel internet.
- WoW niet leuk meer door patches? Kan, maar ik ben al jaren WoW speler dus ik weet het al

Ik zit even na te denken over alternatieven, want ik heb nog 1 optie: naar mijn buurman gaan, WoW op laptop zetten en die laten downloaden. Daarna kan ik meuk overzetten naar mijn pc en dan kan ik verder. Mijn buurman is aan het eind van de straat, wat niet zo ver is. Laat ik dat maar gelijk vandaag doen, ik verwacht geen goed manuele bron van 7,7 GB.

[ Voor 29% gewijzigd door MrDummy op 28-12-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Wat je kan proberen om het probleem te verhelpen is het volgende:

Maak een backup van je addons (in de addon folder).

Verwijder WoW van je PC door het te deinstalleren.

Daarna installeer je:

1) Wow Vanilla
2) Daarna gelijk BC (geen patches installeren)
3) Daarna gelijk WOTLK (geen patches installeren)
4) Daarna Cataclysm
5) Start nu de game via de launcher en je zou als het goed is alleen nog de patches tot 4.0.5 (zo uit me hoofd) moeten downloaden.

Wat ik lees wat misschien jou issue kan geweest zijn is: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1088189345
Daarin wordt verteld dat wanneer je al geupdate had naar path 4.0.3 en je installeert dan Cataclysm, je dan bestanden weer terugzet naar oude versie. Dus dat verklaart dan mogelijk de enorme data die je weer moet downloaden.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoi MrDummy,

De allermakkelijktste optie die je hebt is even langs iemand anders gaan die ook WoW geinstalleerd heeft en zijn hele WoW dir mee nemen.

Deze kan je straffenloos kopieeren en gebruiken om gewoon te spelen. Als ik hier een bak opnieuw installeer copieer ik altijd even een wow dir van een van de andere bakken zodat die persoon gelijk weer aan de slag kan, zonder een halve dag patchen en downloaden.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar als je iemand nabij hebt met wow, is dit de snelste optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
[b][message=35272463,noline]
Wat ik lees wat misschien jou issue kan geweest zijn is: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1088189345
Daarin wordt verteld dat wanneer je al geupdate had naar path 4.0.3 en je installeert dan Cataclysm, je dan bestanden weer terugzet naar oude versie. Dus dat verklaart dan mogelijk de enorme data die je weer moet downloaden.
Nou, ik heb gezegd dat ik al hele tijd pauzeer met spelen. Dus ik loop wat achter en heb nog niet eens nieuwe werelddeel patch binnen.
Dus ik heb met DVD gelijk upgraded naar 4.x
Na 2 patches die ik kan doen ben ik op 4.0.1.13205 volgens de launcher.
Ik zie dat launcher iets begint te downloaden, dat blijkt een streaming patcher te zijn die nog niet op DVD staat.
Toch moet ik 5,7 GB downloaden ondanks nog maar 2 versie stappen te gaan.
Dus 4.0.3 heb ik niet eens, maar veel oudere versie.
De enorme data is dus nog steeds slechte grap ondanks dat ik "nieuw" ben op Catalysm.

Er is geen keuze dan maar naar buurman te gaan. Ik heb WoW directory op externe hd gezet, dan kan ik daar alsnog wat afmaken. Bedankt voor de nuttige adviezen, zo kan ik mee vooruit. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 28-12-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leeg dan wel even de addon- en settingsfolders na het kopiëren zodat je je eigen addons en instellingen makkelijker door kan voeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ontdek iets belangrijks
Ik heb alles meegenomen naar buurman en na downloaden lijkt alles oke.
Pas als ik wat kopieer en oude gegevens erbij zet, gaat het mis. Dan denkt launcher dat ik nog 2 GB moet downloaden.

Ik kopieer alles nog een keer zonder te vervangen, en dat gaat wel goed.
Voorzichtig WTF teruggezet, gaat weer mis. Al snel besef ik dat instellingen in WTF zit, die bepaalt wat al gedownload is. Dus daar moet ik uitkijken als ik wat overschrijft.
Zelfs geheel wissen van WTF maakt ie opnieuw aan en denkt dat ie 7,7 GB moet downloaden.
Kijk dus goed uit wat je doet en gooi niet zomaar WTF dir weg, anders ben je de tijd enorm kwijt aan opnieuw downloaden (die je eigenlijk al hebt) om WTF weer goed te maken.

De bestand "Launcher.WTF" en "Config.WTF" bepalen de download gedrag.
Zet dus niet oude "Config.wtf" terug, dat zal 2 GB extra opeens downloaden.
Weghalen Launcher.wtf is gelukkig nog niet erg.

Update 2:
Ik heb zin om kogel door Blizzard te schieten...
Nadat ik config.wtf heb weggehaald, zegt launcher dat ik helemaal up to date ben. Na opnieuw instellen en wordt config.wtf opnieuw gemaakt. Je zou denken, niks aan de hand, ik ben nog steeds up to date. Ik kan al rondlopen in de game.
Maar als ik opnieuw wil inloggen..... mag ik vrolijk 2 GB extra downloaden.
En helemaal krankjorem, als ik config.wtf opnieuw verwijder, ben ik ineens uptodate?????????????
WAT IS TOCH HIER AAN DE HAND....... |:(

[ Voor 32% gewijzigd door MrDummy op 29-12-2010 20:20 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Mijn probleem is gepost op http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1417733751
Hopelijk komt er meer antwoord op vreemde extra 2GB download omdat ik alleen config.wtf erbij zet.

Maar je mag ook zeggen wat je zelf denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
MrDummy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:26:
Mijn probleem is gepost op http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1417733751
Hopelijk komt er meer antwoord op vreemde extra 2GB download omdat ik alleen config.wtf erbij zet.

Maar je mag ook zeggen wat je zelf denkt :)
Zou je de inhoud van Config.wtf hier kunnen posten en ook op je post op battle.net.
Ik zie dat je daar ook een blue post heb :)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Gepost. De 2GB blijkt voor expansie 1 en 2 bestemd te zijn. Staat nu op de forum.
Pagina: 1