Ik zal blijkbaar mijn computer moeten modden om een lijkkist als case te gebruiken, of die kaart past er niet in.
Komt dat niet door het perspectief?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
't Valt wel mee; PCI-E connector past er net iets meer dan één keer achter.
Vergelijk HD5970:

Lijkt zelfs ietsje korter dan de HD5970
Vergelijk HD5970:

Lijkt zelfs ietsje korter dan de HD5970
[ Voor 52% gewijzigd door Allubz op 09-05-2011 17:23 ]
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
AMD Catalyst™ 11.5a hotfix
http://support.amd.com/us...MDCatalyst115ahotfix.aspx
AMD Catalyst™ 11.5
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Edit: 11.5a geeft bij mij weer de mousebug... Wordt weer teruggaan naar 10.10e.
http://support.amd.com/us...MDCatalyst115ahotfix.aspx
AMD Catalyst™ 11.5
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Edit: 11.5a geeft bij mij weer de mousebug... Wordt weer teruggaan naar 10.10e.
[ Voor 18% gewijzigd door Cobiwan op 09-05-2011 21:01 ]
Ze zijn op zich goed bezig bij AMD met:
- de update checker in Catalyst Control Center
- regelmatige hotfixes
- CAP profielen.
Wat beter zou kunnen is als ze sommige nog dingen duidelijker aangeven.
Bijvoorbeeld.
- regelmatige hotfixes
- CAP profielen.
Bijvoorbeeld.
- Zitten de CAP 11.4 CAP2 (06mei2011) updates al in de 11.5WHQL Catalyst Suite
- Zit het separate "Hydravision Package" download al in de 11.5WHQL Catalyst Suite en wat kan je er meer mee tov de Suite? Volgens de downloadpage zit het niet in de Suite, volgens de releasenotes wel.
- Zit het AMD Media Codec Package al in de 11.5WHQL Catalyst Suite en wat kun je ermee
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 387314
Holy crap ,
Gisteren m'n nieuwe HD6870 gemonteerd ter vervanging van mijn HD4890 crossfire opstelling!3dmark Vantage (full) is van 12k met crossfire hd4890 naar ruim 16k gegaan met een enkele HD6870....Nooit verwacht dat ik met een enkele kaart al meer zou score in vantage!!Ben zo blij als een kind dat een snoepje krijgt!
En nu lig ik voor de deur als een jonge hond te wachten op mijn 2de HD6870!!!
Kanonnen , wat een kaart!!(trouwens wel me halve kast moeten verbouwen anders paste die niet)
Gisteren m'n nieuwe HD6870 gemonteerd ter vervanging van mijn HD4890 crossfire opstelling!3dmark Vantage (full) is van 12k met crossfire hd4890 naar ruim 16k gegaan met een enkele HD6870....Nooit verwacht dat ik met een enkele kaart al meer zou score in vantage!!Ben zo blij als een kind dat een snoepje krijgt!
En nu lig ik voor de deur als een jonge hond te wachten op mijn 2de HD6870!!!
Kanonnen , wat een kaart!!(trouwens wel me halve kast moeten verbouwen anders paste die niet)
@ hierboven
CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic
CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Idd, die communicatie kan beter. Vwb 11.5 (hotfix) blijkbaar zitten daar de laatste CAP's nog niet in, maar vermoedelijk verschijnt er deze week nog een 11.5 CAP 1 zoals bijna altijd na een nieuwe driver.Help!!!! schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:32:
Ze zijn op zich goed bezig bij AMD met:
- regelmatige hotfixes
- CAP profielen.
Bijvoorbeeld.
- Zitten de CAP 11.4 CAP2 (06mei2011) updates al in de 11.5WHQL Catalyst Suite
- Zit het separate "Hydravision Package" download al in de 11.5WHQL Catalyst Suite en wat kan je er meer mee tov de Suite? Volgens de downloadpage zit het niet in de Suite, volgens de releasenotes wel.
- Zit het AMD Media Codec Package al in de 11.5WHQL Catalyst Suite en wat kun je ermee
Nou nog forced (SS)AA in dx10 en -11 en ik ben helemaal tevreden.
Niet op voorraad.
Loop es even niet zo te wannabe-modden man. Je verziekt de sfeer hier met dat constante betweterijgedoe. Nu weten we wel dat dit een Nieuwsdiscussietopic is

Ontopic, ze zijn er wel érg vroeg bij met de 11.5. Niet dat ik dat erg vind maar 't valt op. AMD lijkt inderdaad goed bezig te zijn. Ben benieuwd of ze nog een beetje extra winst kunnen trekken voor in de boeken. Zéker met 't oog op Bulldozer en Llano binnenkort, iedereen is wel behoorlijk enthousiast maar 't moet wel goed vallen in de markt.
Verkeerde forum?Anoniem: 304087 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:46:
Nou toch nog een redelijke training gehad, ondanks misselijk en ziekig zijn.

Dacht dat ik jouw naam op DBB had gezien? waarschijnlijk was het de bedoeling daar te posten
[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 10-05-2011 20:00 ]
Even voor de goede orde: ik heb veel liever dat users zelf binnen de grenzen van het betamelijke aangeven wat wel en niet mag, dan dat ik daarvoor moet worden opgetrommeld. Zelfsturing is wmb altijd te prefereren boven afzijdigheid.Jejking schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:36:
[...]
Loop es even niet zo te wannabe-modden man. Je verziekt de sfeer hier met dat constante betweterijgedoe. Nu weten we wel dat dit een Nieuwsdiscussietopic is
De opmerking van Allubz past daar prima binnen. Dat users elkaar op de regels wijzen mag nooit een probleem zijn.
Imho is dat een beetje kinderachtig, ik bedoel wat maakt hem dat nou uit dat dat hier even aan de orde komt? Ja het mag niet maar er hoeft imho niet opgewezen worden door iemand die geen mod is:)Edmin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:47:
[...]
[mbr]Even voor de goede orde: ik heb veel liever dat users zelf binnen de grenzen van het betamelijke aangeven wat wel en niet mag, dan dat ik daarvoor moet worden opgetrommeld. Zelfsturing is wmb altijd te prefereren boven afzijdigheid.
De opmerking van Allubz past daar prima binnen. Dat users elkaar op de regels wijzen mag nooit een probleem zijn.
[/]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Het is heel eenvoudig: dit topic is bedoeld voor nieuws en de daaraan gerelateerde discussies. Het is voor veel users vervelend als daar offtopic discussies tussendoor vliegen. Reken er maar op dat er vele malen meer lezers in dit topic zijn dan posters en dit topic is er ook voor hen. Elkaar even op het doel van dit topic wijzen als er mensen zijn die zich niet aan de topicregels houden, is dan ook absoluut geen probleem. Het smoort eventuele off topic discussies in de kiem en laten we wel wezen: elkaar aanspreken op gedrag is de normaalste zaak van de wereld. Elkaar voor wannabe mod uitmaken is dat niet. Dat soort kwalificaties behoud ik graag voor aan de crew. We houden dit forum leesbaar met elkaar, niet omdat mods dat doen.
Dat is mijn standpunt en daar zul je het mee moeten doen. Verdere discussie zet ik graag voort indien gewenst, maar dan wel buiten dit topic.
Dat is mijn standpunt en daar zul je het mee moeten doen. Verdere discussie zet ik graag voort indien gewenst, maar dan wel buiten dit topic.
Ben nu een ouder spel, Masseffect 2 aan het spelen en alleen met SSAA krijg je de kartels echt weg.edward2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:11:
[...]
Idd, die communicatie kan beter. Vwb 11.5 (hotfix) blijkbaar zitten daar de laatste CAP's nog niet in, maar vermoedelijk verschijnt er deze week nog een 11.5 CAP 1 zoals bijna altijd na een nieuwe driver.
Nou nog forced (SS)AA in dx10 en -11 en ik ben helemaal tevreden.
Dus lijkt me zeker nuttig als het ook geforceerd kan worden in DX10/11, zeker voor de spellen die geen of slechte AA hebben.
Sowieso heb ik het liefst zoveel mogelijk vrijheid. Wat dat betreft verbaasd het me eigenlijk dat AMD of (nvidia) nog niet één van de 3rd party tweakprogramma'tjes heeft opgekocht en in hun driverpakket verwerkt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 304087
Ik speel zels bfbc2 en SSAA werd daar gewoon in dx11 via het control pannel. Volgens mij moet dit ook gewoon werken met de amd 6000 kaarten.
^
Jij hebt toch een nvidia kaart wij hebben het over amd hier.
Jij hebt toch een nvidia kaart wij hebben het over amd hier.
PC Specs
Grappig dat je dat hier zo zegt en vervolgens niet reageertEdmin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:59:
Mass effect in dx10 mode + ssaa werk gewoon bij mij met een HD5870.
Het is alleen net iets te zwaar voor 1 kaart
.
Het is alleen net iets te zwaar voor 1 kaart
Is er iemand die zijn muis lag heeft gefixed met AMD Catalyst™ 11.5a hotfix?
PC Specs
Nope, ik heb em gisteravond nog even geinstalleerd, en dat was me eerste testje, zit er gewoon nog in...
Ook lees je in dat twitter bericht dat ze nu enkele aanknooppunten hebben, en het in een future release pas word aangepakt..
De 99% GPU load bug is er wel mee uit, dat scheelt toch heel wat graden idle, nu met dit weer.
Ook lees je in dat twitter bericht dat ze nu enkele aanknooppunten hebben, en het in een future release pas word aangepakt..
De 99% GPU load bug is er wel mee uit, dat scheelt toch heel wat graden idle, nu met dit weer.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Yep, SSAA rules badlyHelp!!!! schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:16:
[...]
Ben nu een ouder spel, Masseffect 2 aan het spelen en alleen met SSAA krijg je de kartels echt weg.
Dus lijkt me zeker nuttig als het ook geforceerd kan worden in DX10/11, zeker voor de spellen die geen of slechte AA hebben.
Sowieso heb ik het liefst zoveel mogelijk vrijheid. Wat dat betreft verbaasd het me eigenlijk dat AMD of (nvidia) nog niet één van de 3rd party tweakprogramma'tjes heeft opgekocht en in hun driverpakket verwerkt.
ME2 is enkel dx9.
Luppie, met AMD GPU's is er helaas geen forced AA mogelijk in dx10 en hoger, dat is een restrictie van MS die dat bij de ontwikkelaars heeft gelegd.
nVidia heeft het echter toch voor elkaar gekregen om dit te forceren in hun drivers. (AMD volgt hopelijk ook ooit).
Alternatief is downsampling van bv het tooltje van ToMMTi-Systems, het SSAA-Tool. Je speelt dan bv in 3840x2400 downsampled naar 1920x1200
Helaas werken niet alle games, maar wel dik de helft hier en iig ook BFBC2
http://www.tommti-systems.de/start.html
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 11-05-2011 22:13 ]
Niet op voorraad.
Okedward2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:01:
[...]
Yep, SSAA rules badlyIk kwam er trouwens achter dat renamen naar AFR-FriendlyD3D een nog betere CF-perf. leverde, terwijl ME2 wel een CF-profiel heeft
.
ME2 is enkel dx9.
ME2 gebruikt toch de U3 engine? Ik ging er daarom van uit dat het dx10 was, ik dacht dat ik het in een of andere cfg/ini had aangepast. Dit is wel een tijd terug, dus dat weet ik niet zeker.
Tof ik ga dat tooltje ook maar eens testen.
Ik hoop ook dat AMD nog een keer met een driver oplossing komt, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
ME1 gebruikte ook de U3 engine. ME2 volgens mij zelfs de 3.5 Engine die volgens mij ook voor gears of war 2 gebruikt wordt.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Ok, dan zat ik dus fout.
ME2 gebruikt toch de U3 engine? Ik ging er daarom van uit dat het dx10 was, ik dacht dat ik het in een of andere cfg/ini had aangepast. Dit is wel een tijd terug, dus dat weet ik niet zeker.
Ik hoop ook dat AMD nog een keer met een driver oplossing komt, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik vraag me af of dat nut heeft omdat ik met vsync aan speel en al een steady 60fps haal.edward2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:01:
[...]
Yep, SSAA rules badlyIk kwam er trouwens achter dat renamen naar AFR-FriendlyD3D een nog betere CF-perf. leverde, terwijl ME2 wel een CF-profiel heeft
.
ME2 is enkel dx9.
Hierbij heb ik alles ingame en in controlpanel op de hoogste IQ.
Het enige is dat er een soort bug is waarbij op een gegeven moment de FPS abrupt naar 35 ofzo zakt maar als ik dan ff AA in controlpanel van op een andere stand save (8 naar 16 of 16 naar 8 maakt niet uit) werkt het weer gewoon op 60.
tx voor de tip.Luppie, met AMD GPU's is er helaas geen forced AA mogelijk in dx10 en hoger, dat is een restrictie van MS die dat bij de ontwikkelaars heeft gelegd.
nVidia heeft het echter toch voor elkaar gekregen om dit te forceren in hun drivers. (AMD volgt hopelijk ook ooit).
Alternatief is downsampling van bv het tooltje van ToMMTi-Systems, het SSAA-Tool. Je speelt dan bv in 3840x2400 downsampled naar 1920x1200
Helaas werken niet alle games, maar wel dik de helft hier en iig ook BFBC2
http://www.tommti-systems.de/start.html
PC Specs
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Ok, dan zat ik dus fout.
offtopic:
EU3 heeft in de engine.ini vaak wel een dx10 string staan omdat de engine het support, maar dan moet er ook nog een dx10 renderer bij zitten wil je daarmee iets kunnen doen. Maar de engine ondersteunt het iig wel, maar het is aan de devs om het wel of niet te gebruiken. ME2 heeft voorzover ik weet geen dx10, of ik heb zitten slapen
EU3 heeft in de engine.ini vaak wel een dx10 string staan omdat de engine het support, maar dan moet er ook nog een dx10 renderer bij zitten wil je daarmee iets kunnen doen. Maar de engine ondersteunt het iig wel, maar het is aan de devs om het wel of niet te gebruiken. ME2 heeft voorzover ik weet geen dx10, of ik heb zitten slapen
Niet op voorraad.
Er is geen echte ue3.5. Niet dat er geen updates zijn voor UE3 er is gewoon niets met die naam zeg maar.
UE3.5 is wel de naam die wordt toegekend aan de update van een jaar of 2 - 2.5 geleden, waar onder andere AO in zat bijvoorbeeld. Is wel zo nuttig om dat er bij te vermelden, want die codebase is behoorlijk anders dan de oorspronkelijke engine, heel veel nieuwe featurestomcatha schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:26:
Er is geen echte ue3.5. Niet dat er geen updates zijn voor UE3 er is gewoon niets met die naam zeg maar.
Mag dan geen officieel versie nummer zijn, zelfs Epic zelf gebruikt dat om naar de "huidige" versie te verwijzen
wow, voor het eerst dat het hier zo lang stil is....
Weinig nieuws, alleen Llano zit er aan te komen momenteel en dat is natuurlijk niet alleen GPU. Daarbij worden de benchmark resultaten steevast in het AMD-topic geplaatst en niet hier. Hopen dat binnenkort wat officiele benchmarks gereleased mogen worden en temeer hopen dat dit ook icm crossfire setups zal gebeuren.meljor schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:06:
wow, voor het eerst dat het hier zo lang stil is....
Eerste officiele nieuws van de HD7k lijn zal volgende maand zijn, tijdens het AMD Fusion Developer Summit. Op 14 juni schijnt er aandacht besteed te worden aan de nieuwe GPU, maar waarschijnlijk zal dat vooral gaan om GPGPU eigenschappen.
Dit is wellicht wel interessant:
http://www.bit-tech.net/h...11/05/23/amd-talks-hd3d/1
Het gaat over AMD's HD3D en wat ik er van begrijp is dat het type bril niet uit maakt.
Edit:
En nog een stukje over nieuwe workstation kaarten:
Ik vind het aantal shaders een beetje raar. Ze hebben die chip dan wel heel erg lopen afknijpen.
http://www.bit-tech.net/h...11/05/23/amd-talks-hd3d/1
Het gaat over AMD's HD3D en wat ik er van begrijp is dat het type bril niet uit maakt.
Edit:
En nog een stukje over nieuwe workstation kaarten:
(bron FUD)Firepro v7900 and v5900 is with us
Chipdesigner AMD has released a new workstation range of cards with the catchy titles Firepro V5900 and Firepro V7900.
The two workstation video cards are based on its Northern Islands Cayman GPU and will be targeting the mid-range and high-end of the market. AMD's Firepro V5900 uses the Cayman LE GL chip featuring 512 stream processors. It has 2GB of GDDR5 memory and a bandwidth of 64GB/s. There are two Displayport 1.2 connections and a single dual-link DVI port. As you would expect there is the Crossfire option.
The Firepro V7900 has a Cayman GPU and a pimped memory bandwidth to 160GB/s. The onboard memory remains at 2GB and it burns 150W. The goal of this card is to give punters a quad display support and stereoscopic 3D. Both cards support Displayport 1.2, which allows for monitors to be daisy-chained. The Firepro V5900 and the Firepro V7900 will ship on 24 May, with price tags of around £370 and £620.
Ik vind het aantal shaders een beetje raar. Ze hebben die chip dan wel heel erg lopen afknijpen.
[ Voor 87% gewijzigd door Astennu op 24-05-2011 13:27 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als je wikipedia zou mogen geloven, dan krijgt de V7900 1280 SPU's en een TDP onder 150 Watt (dus 1 connector nodig), wat op zich niet zo heel gek over komt.
De V5900 zou inderdaad 512 SPU's krijgen, maar dan ook maar een TDP van beneden de 75Watt. Als ze een dergelijke kaart een dergelijke prijs kunnen vragen, dan maakt het natuurlijk weinig uit hoeveel SPU's er uitgeschakeld worden. Ergens kan ik er wel inkomen, dat men een specifieke kaart heeft ontwikkeld voor professioneel gebruik, die geen extra powerconnector nodig heeft en hoogstwaarschijnlijk ook een heel stuk koeler blijft.
Maar toch zou ik het liever belicht zien door een site die een iets betrouwbaarder track-record heeft aangaande AMD-hardware.
De V5900 zou inderdaad 512 SPU's krijgen, maar dan ook maar een TDP van beneden de 75Watt. Als ze een dergelijke kaart een dergelijke prijs kunnen vragen, dan maakt het natuurlijk weinig uit hoeveel SPU's er uitgeschakeld worden. Ergens kan ik er wel inkomen, dat men een specifieke kaart heeft ontwikkeld voor professioneel gebruik, die geen extra powerconnector nodig heeft en hoogstwaarschijnlijk ook een heel stuk koeler blijft.
Maar toch zou ik het liever belicht zien door een site die een iets betrouwbaarder track-record heeft aangaande AMD-hardware.
Wikipedia en betrouwbaarheid mbt hardwaregeruchten in 1 zin. Nee.
Ik weet dat de tabelletjes van te verschijnen hardware over het algemeen met een korrel zout van een kilotje of 1000 moet nemen. Punt was om even de gegeven 512 SPU's tellende V5900 (volgens een evenzeer onbetrouwbare site, zoals aangegeven) in een bepaald perspectief te zetten, namelijk die van energie-zuinige GPGPU kaart.Jejking schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:30:
Wikipedia en betrouwbaarheid mbt hardwaregeruchten in 1 zin. Nee.
http://hothardware.com/Re...0-Professional-Graphics-/
Een review van de nieuwe FirePro's. Blijkbaar klopt het 512 SPU voor V5900 dus weldegenlijk, inclusief de daarbij komende sub-75Watt TDP.
[ Voor 18% gewijzigd door dahakon op 24-05-2011 19:59 ]
Bij deze ook een foto die op SA stond:dahakon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:24:
Als je wikipedia zou mogen geloven, dan krijgt de V7900 1280 SPU's en een TDP onder 150 Watt (dus 1 connector nodig), wat op zich niet zo heel gek over komt.

Het gaat inderdaad om 75 en 150 watt versies. Blijkbaar is Cayman veel geschikter dan Barts. Maar Cayman had volgens mij ook veel verbeteringen als het ging om compute power. En deze kaarten zitten sowieso in een andere prijs classe dus dat de chip wat duurder is maakt niet uit.
Ik vind ze er wel gaaf uit zien!
Hier is weer een Nieuwe:
AMD Catalyst™ 11.5b hotfix 5/25/2011
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=345001
Doet het een stuk beter met CF in The Witcher2dolfijntje40 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:32:
Hier is weer een Nieuwe:
Niet op voorraad.
HD6990 maar dan met de über bios en stille koeling, interessant. ASUS MARS krijgt concurrentie en zal waarschijnlijk verliezen vanwege slechtst 1,5GB per GPU...
Denk dat de Asus wel sneller gaat zijn, misschien niet met drie beeldschermen, maar dat zal ook komen doordat Eyefinity meer volwassen is dan Vision Surround.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Gaat er werkelijk iemand zo onnozel dat die ASUS MARS van ruim over de 1000 euro haalt om vervolgens op één scherm te gaan gamen ? Je moet het product dan ook gaan vergelijken in het segment waar het gebruikt dient te worden. Ik zie ze bij een Auto-review-programma namelijk ook nooit een richtige sportauto in de bebouwde kom testen. Zouden ze dat wel doen dan is een simpele FIAT 500 o.i.d. waarschijnlijk nog beter ook.
Wanneer gaat de logica van testen eens doordringen ? CPU game performance testen op 800x600, high-end CF/SLI opstellingen testen op 1680x1080, zucht.
Wanneer gaat de logica van testen eens doordringen ? CPU game performance testen op 800x600, high-end CF/SLI opstellingen testen op 1680x1080, zucht.
[ Voor 15% gewijzigd door madmaxnl op 31-05-2011 15:33 ]
Weet niet of het wel zo interessant is om dat te lezen, of vind jij de 3DMark cijfertjes wel leuk?madmaxnl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:31:
Je moet het product dan ook gaan vergelijken in het segment waar het gebruikt dient te worden.
AMD Nieuwsdiscussie
3DMark is de graadmeter voor performance, not.
Nee, maar je vroeg naar een vergelijking waar dit product vooral bij gebruikt zal worden en dat gaat toch vooral 3DMark zijn. Om de hoogste score te halen met een één vdeokaart. In een gamesysteem zal je hem niet veel tegenkomen verwacht ik. 

http://www.techpowerup.co...D-6870-Graphics-Card.html

http://www.techpowerup.co...D-6870-Graphics-Card.html
[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2011 15:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 245699
Beetje jammer dat ze verschillende formaten fan's gebruiken op één kaart, wordt er niet mooier op... Zo'n dubbele HD6870 kan -mits goed geprijsd- best wel interessant zijn.
Dacht al dit je dit bedoelen en er zit inderdaad wat in maar een MARS en ARES worden ook gewoon verkocht.-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:40:
Nee, maar je vroeg naar een vergelijking waar dit product vooral bij gebruikt zal worden en dat gaat toch vooral 3DMark zijn. Om de hoogste score te halen met een één vdeokaart. In een gamesysteem zal je hem niet veel tegenkomen verwacht ik. ;)l
De duizend of vijfhonderd kaarten die er worden gemaakt worden niet allemaal gebruikt voor benchmarks records. Op HWBOT kan ik maar ~400 GTX295s terugvinden terwijl er 1000 GTX295(GTX285x2) zijn gemaakt.
En alle 1000600 verkocht aan gamers?
[ Voor 13% gewijzigd door spNk op 31-05-2011 16:53 ]
Ja, want wat zouden ze er anders mee hebben gedaan volgens jou ?
PS van die 400 zijn er enorm veel ook gewone GTX295s.
PS van die 400 zijn er enorm veel ook gewone GTX295s.
[ Voor 10% gewijzigd door madmaxnl op 31-05-2011 17:02 ]
Oh nee? Top Gear 'test' rustig de efficiency van een Prius op het circuit in plaats van in de bebouwde kom.madmaxnl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:31:
Ik zie ze bij een Auto-review-programma namelijk ook nooit een richtige sportauto in de bebouwde kom testen.
1680 x 1050...madmaxnl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:31:
[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-05-2011 18:24 ]
Top Gear test helemaal geen efficiency, laat staan een Prius. De efficiëntie in de bebouwde kom zal wel na te bootsen zijn door zo nu en dan eens te remmen etc. Maar waarom nabootsen als het ook gewoon zo getest kan worden in de echte bebouwde kom waardoor het ook nog eens een nauwkeuriger resultaat oplevert.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:22:
[...]
Oh nee? Top Gear 'test' rustig de efficiency van een Prius op het circuit in plaats van in de bebouwde kom.
[...]
1680 x 1050...
PS sinds wanneer is een Prius een richtige sportauto ?
jawel hoor tegen een bmw (3 serie sport of whatevah) waarbij de bmw zuiniger ismadmaxnl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:55:
[...]
Top Gear test helemaal geen efficiency, laat staan een Prius.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
De test was eigenlijk;, je liet een Prius met volle tank rond het parkoer rijden zo hard ie kon, en de BMW M3 moest de prius gewoon volgen.superwashandje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:39:
[...]
jawel hoor tegen een bmw (3 serie sport of whatevah) waarbij de bmw zuiniger isstomme autovergelijkingen
Dus
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Wat dat betreft is het net HWI, dingen testen die niet relevant zijn of waaraan je niks hebt.
Zolang er volk is dat dat product op die manier wil gebruiken is het niet nutteloos. Klant is koning, weetwel. Als je over nutteloos gaat argumenteren, dan kan je evengoed stellen dat zo'n kaart op zich nutteloos is. =)
Noem die dingen eens, geef onderbouwing. Want zover ik kan zien bij hun review van bijvoorbeeld Cayman staat er niets tussen wat echt nutteloos is...madmaxnl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:30:
Wat dat betreft is het net HWI, dingen testen die niet relevant zijn of waaraan je niks hebt.
Ach kom, wat er juist scheelt met de reviews van HWi is al genoeg gepasseerd. Bij de review van de GTX590 wordt er bijvoorbeeld gebenchmarkt op 1680x1050 zonder AA. Nuttig? Ni echt. Kunt bijna even goed op 640x480 benchen en tot dezelfde conclusie komen: "ja, dat lukt allemaal, de kaart is overkill voor deze settings."Blue-Tiger schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:54:
[...]
Noem die dingen eens, geef onderbouwing. Want zover ik kan zien bij hun review van bijvoorbeeld Cayman staat er niets tussen wat echt nutteloos is...
Op 2560 x 1600 met 4x AA.DevilsProphet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:19:
[...]
Ach kom, wat er juist scheelt met de reviews van HWi is al genoeg gepasseerd. Bij de review van de GTX590 wordt er bijvoorbeeld gebenchmarkt op 1680x1050 zonder AA. Nuttig? Ni echt. Kunt bijna even goed op 640x480 benchen en tot dezelfde conclusie komen: "ja, dat lukt allemaal, de kaart is overkill voor deze settings."
Enkel 1680x1050 en 1920x1200
Zeg nu zelf, dat is toch vrij belachelijk, nee? Zulke kaartjes zouden moeten getest worden op instellingen waarbij men ze op hun knieën kan krijgen, niet op instellingen waar ze door fietsen met beide handen op de rug, want wat is het nut van zo'n test buiten dat je hebt aangetoond dat zulke instellingen te mak zijn voor zo'n kaart? Dat is het punt van madmanxl en van mij.
Ten eerste testen ze niet op 1920x1200. Daarnaast is op de resolutie, waar ze wel op testen, namelijk 1920x1080 Metro2033 wel aardig speelbaar op een 6990, maar is dit niet je van het. 46 is nou niet echt een gemiddelde waar ik heel erg blij van word bij een dergelijke multi-GPU set up. Zelf zou ik testen op 1920x1080, 2560x1600 en 5760x3240.DevilsProphet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:33:
[...]
Enkel 1680x1050 en 1920x1200
Zeg nu zelf, dat is toch vrij belachelijk, nee? Zulke kaartjes zouden moeten getest worden op instellingen waarbij men ze op hun knieën kan krijgen, niet op instellingen waar ze door fietsen met beide handen op de rug, want wat is het nut van zo'n test buiten dat je hebt aangetoond dat zulke instellingen te mak zijn voor zo'n kaart? Dat is het punt van madmanxl en van mij.
Welja, metro als een van de weinige games. Moeten ze daarom alle andere games ook op die lage resoluties testen? Eigenlijk is [H] in dat opzicht pakken beter. Ze nemen een ondergrens waarop wordt gesteld of een spel speelbaar is, en dan voeren ze de instellingen op tot die grens bereikt is. Wat die grens juist is, is natuurlijk discutabel, maar het concept is realistischer dan een reeks benches uitvoeren op vooraf bepaalde resoluties, die achteraf weinig relevant blijken te zijn.Springstof schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:23:
Ten eerste testen ze niet op 1920x1200.
Ik weiger trouwens het bestaan van die gore 16:9 resoluties te erkennen.
Behalve de belachelijke instellingen m.b.t. de gebruikte resoluties zijn de gebruikte benchmarks ook zo lek als een vestje. Alleen AVP, 2033, S.T.A.L.K.E.R. en JC2 zijn benchmarks waarbij de slechte kaarten(GTS450 en HD5750) zich niet lenen om op de hoogste settings te spelen. De rest van de benchmarks wel dus die zijn zo nutteloos als een roeiboot zonder riemen. Voor sommige high-end kaarten geld zelfs dat er meer benchmarks als een roeiboot zonder riemen beschouwd kunnen worden.
Maar de gebreken van HWI zijn al zo vaak langs gekomen dat ik het hier bij laat want behalve dit kan ik nog wel een rits aan dingen opnoemen.
Maar de gebreken van HWI zijn al zo vaak langs gekomen dat ik het hier bij laat want behalve dit kan ik nog wel een rits aan dingen opnoemen.
Waar is de concurrentie ?
Zesde zintuig, niceDevilsProphet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:33:
Dat is het punt van madmanxl en van mij.
[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 01-06-2011 13:34 ]
Daar werd niet naar gevraagd, dus hou ik het zelf ook mooi bij het antwoord geven op de gemaakte opmerking en dat was dat er door HWI uberhaupt niet wordt getest op 2560 x 1600, wat hier dus wel het geval was.
Ahem, zoals je zelf hebt kunnen merken hebben ze in de review van een monsterkaart als de GTX590 enkel op 1680x1050 en 1920x1080 getest. Pas als ze dergelijke kaartjes in SLI gooien, dàn gaan ze eindelijk 2560x1600 testen. Parels voor de zwijnen, want die resolutie is alweer te laag voor twee multi-gpu-kaartjes.Blue-Tiger schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:55:
[...]
Daar werd niet naar gevraagd, dus hou ik het zelf ook mooi bij het antwoord geven op de gemaakte opmerking en dat was dat er door HWI uberhaupt niet wordt getest op 2560 x 1600, wat hier dus wel het geval was.
edit: excuseer, behalve in Metro 2033. Maar waarom zouden ze de resoluties in alle games omlaag moeten trekken omdat één spel niet zo vlot wil draaien als de meeste andere games?
[ Voor 12% gewijzigd door RuddyMysterious op 01-06-2011 18:28 ]
Sorry hoor, maar die wordt daar ook 'los / solo' behandeld...DevilsProphet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:24:
[...]
Ahem, zoals je zelf hebt kunnen merken hebben ze in de review van een monsterkaart als de GTX590 enkel op 1680x1050 en 1920x1080 getest. Pas als ze dergelijke kaartjes in SLI gooien, dàn gaan ze eindelijk 2560x1600 testen. Parels voor de zwijnen, want die resolutie is alweer te laag voor twee multi-gpu-kaartjes.
Shitz, ik heb mij zelf in de toekomst gezien. Ik denk ergens rond het jaar 2040:
YouTube: AMD Radeon PSA: How to have "the talk"
Bij gebrek aan beter.
Bij gebrek aan beter.
[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 03-06-2011 02:08 ]
Lol!madmaxnl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 02:07:
Shitz, ik heb mij zelf in de toekomst gezien. Ik denk ergens rond het jaar 2040:
Bij gebrek aan beter.
Triplex Shows Off Dual Radeon HD 6950 at Computex

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 04-06-2011 11:53 ]
|2600k|Asus 290|
En het baby blauwe maakt het hélemaal af
LOL wat 1 letter omdraaien wel niet kan doen: madmanXL is leuker dan madmaxNL
Ik vind het heel erg, maar ik moest er om lagenmadmaxnl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 02:07:
Bij gebrek aan beter.
OT:
Deze staat al een aantal dagen op SA:

Het label wat erbij hing was: E6760 (wat een bestaande embedded chip is)
Probleem is echter dat die chip geen CF ondersteuning heeft, of in ieder geval geen dubbel uitgevoerde CF verbinding.
Verder heeft die chip 6 beeldscherm controles, maar voor de aanwezige aansluitingen heb je er 12 nodig.
En als laatst heb je voor een embedded chip van 35watt geen 300watt aan energie voorziening nodig.
Ook zit er een mooie bios switch op, maar dat is nog wel handig voor een ontwikkeld bord lijkt mij.
De koeler die erop zit is dan weer een beetje klein....
Maar goed, dit lijkt mij echt geen ontwikkeld board voor de E6760, maar eerder een ontwikkel bordje voor een HD7000 kaart
Ik zie in het midden van de kaart anders wel twee CF verbindingen.
madmaxnl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:53:
http://semiaccurate.com/2...ry-e6760-board-explained/The board is more or less a glorified breakout board for the module so you can plug it in to a PC and evaluate it without making a system board from scratch. Mystery solved.S|A
Dus toch een groot uitgevallen ontwikkelboard voor de e6760...
Turks heeft alleen geen CrossfireX verbindingen nodig om in CrossfireX te kunnen werken. De PCI-E sloten kunnen het verkeer zonder problemen zelf aan. Er zullen vast goede redenen zijn om die poorten erop te zetten, maar niet om de noodzaak voor CrossfireX met die chip.madmaxnl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:53:
Turks haalt daarbij overigens ook nog eens nagenoeg 100% scaling zonder die bruggetjes.
http://www.tomshardware.c...d-6670-turks,2925-13.html
Jammer genoeg geld hier ook dat er geen opmerkenswaardig AMD Computex nieuws is, dus dan maar wat AMD booth babes(bron: Tom's Hardware):
http://media.bestofmicro.com/computex,H-B-294815-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,H-H-294821-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,H-I-294822-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,H-J-294823-22.jpg
Zoals ik al zei; knapper dan die van nVidia.
Alhoewel deze Amerikaanse roet in het eten gooien voor AMD:
http://media.bestofmicro.com/computex,M-C-294996-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,M-D-294997-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,M-E-294998-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,M-F-294999-22.jpg
http://media.bestofmicro.com/computex,M-G-295000-22.jpg
XFX weer met hun Amerikaanse booth babes.
Ik ben voorstander van westerse booth babes. Met die oosterse lijkt zelfs een HD5450 op een monster van een kaart.
Anoniem: 263922
Hou het maar gewoon op vergelijkingen tussen nvidia en amd kaarten, de dames zijn in de regel veel meer gesteld op hun uiterlijk dan de heren 
Maar nVidia mag idd ook wel showen, dan hoop ik toch dat ze wat achter de hand houden ipv dat ze niks hebben...
Maar nVidia mag idd ook wel showen, dan hoop ik toch dat ze wat achter de hand houden ipv dat ze niks hebben...
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 09-06-2011 00:20 ]
AMD en nVidia hebben op dit moment niks om te laten zien. Tja ze kunnen natuurlijk wel met een random kaart aankomen zetten welke niet functioneert en vervolgens beweren dat het de volgende generatie is die er binnen kort aankomt, maar we weten hoe dit uitpakt.Anoniem: 263922 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:19:
Hou het maar gewoon op vergelijkingen tussen nvidia en amd kaarten, de dames zijn in de regel veel meer gesteld op hun uiterlijk dan de heren
Het vergelijken van de dames was ook een grapje; 'lekker belangrijk welk merk ze op hun pakje hebben staan'.
Ik maakte de opmerking in het verlengde van mijn vermeende fanboy gedrag en het door mij -constant- trekken van vergelijkingen tussen nVidia en AMD wat meestal door sommige wordt gezien als irrelevant, irritant en fanboyïsh.
AMD toont sowieso erg weinig echte nieuwtjes op dergelijke beurzen momenteel. Volgende week hebben ze echter hun eigen AFDS waar wel nieuwe dingen naar voren zullen komen (inclusief de officiele launch van Llano als je het mag geloven). Dan is er mid-juli een evenement met HardOCP, wat al eerder voorbij is gekomen hier, waar ook nieuwe dingen 'getoond' zullen worden.
Het lijkt er op dat AMD liever dingen naar buiten brengt als er niet nog honderden andere bedrijven ook met nieuwtjes komen. Een verstandige keuze zo lijkt me.
Ohh, en wat die XFX boothbabes betreft, wat een horken, werkelijk...
Het lijkt er op dat AMD liever dingen naar buiten brengt als er niet nog honderden andere bedrijven ook met nieuwtjes komen. Een verstandige keuze zo lijkt me.
Ohh, en wat die XFX boothbabes betreft, wat een horken, werkelijk...
[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 09-06-2011 05:55 ]
Gelukkig hebben ze nog Heineken daar want phoe het deed al pijn aan mijn ogen..madmaxnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:26:
Jammer genoeg geld hier ook dat er geen opmerkenswaardig AMD Computex nieuws is, dus dan maar wat AMD booth babes(bron: Tom's Hardware):
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Gelukkig? BRRRRRRXenomorphh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:35:
[...]
Gelukkig hebben ze nog Heineken daar want phoe het deed al pijn aan mijn ogen..
De Sapphire 6950 Dirt 3 Edition is binnenkort verkrijgbaar bij Alternate
Sapphire 6950 2GB Dirt3 Edition
Deze kaart heeft net zoals de reference een uitvoering een dual BIOS switch. Samen met de "verbeterde" koeling zou dit wel een interessante keuze zijn om te overclocken. Echter, er is apparently gezegd dat het doel is om deze kaart goedkoper aan te bieden door goedkopere materialen te gebruiken -- wat dan wel misschien een minpuntje kan zijn.
Weet iemand iets meer over deze kaart?
Sapphire 6950 2GB Dirt3 Edition
Deze kaart heeft net zoals de reference een uitvoering een dual BIOS switch. Samen met de "verbeterde" koeling zou dit wel een interessante keuze zijn om te overclocken. Echter, er is apparently gezegd dat het doel is om deze kaart goedkoper aan te bieden door goedkopere materialen te gebruiken -- wat dan wel misschien een minpuntje kan zijn.
Weet iemand iets meer over deze kaart?
Nice!
CatalystCreator Andrew D
Catalyst 11.6 is definitely newer than the 11.5b hotfix (full notes will be available tomorrow)
CatalystCreator Andrew D
Catalyst 11.6 is definitely newer than the 11.5b hotfix (full notes will be available tomorrow)
Ik ben benieuwd of er nog wat performance updates bij zitten.
Hopen maar dat die mouse lag nu eindelijk eens fixed is...Sj44k13 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:41:
Nice!
CatalystCreator Andrew D
Drivers zijn al te downloaden:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=346152
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=346152
[ Voor 79% gewijzigd door Splinter Cell op 15-06-2011 11:57 ]
Volgens Catalystcreator wel......Blue-Tiger schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:
[...]
Hopen maar dat die mouse lag nu eindelijk eens fixed is...
PC Specs
Wel 'grappig' dat de nieuwe drivers icm 11.5 CAP5 mijn fps bij de witcher 2 ongeveer halveert. Al ligt dat meer aan CAP5, want bij CAP3 of lager heb ik wel prima fps. Ik hoop dat er snel weer een patch voorkomt.
Cat 11.5 CAP5 (Rage3D will post very soon fixes Witcher 2 :-) Game patch coming later will give real fix, but this should do the trick
Anoniem: 31435
hebben jullie ook zulke problemen met levertijd van de 6950?
heb zelf de MSI HD6950 Twin FrozrII besteld en de III schijnt helemaal nauwelijks leverbaar te zijn
iemand die weet waar ze wel snel te krijgen zijn
Salland levertijd is onbekend
heb zelf de MSI HD6950 Twin FrozrII besteld en de III schijnt helemaal nauwelijks leverbaar te zijn
Pricewatch laat ook zien dat er inderdaad geen voorraden zijn bij de meeste winkels, behalve een enkeling. Al zul je dan wel meer moeten betalen.Anoniem: 31435 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:22:
hebben jullie ook zulke problemen met levertijd van de 6950?
Dit topic is gesloten.