CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 125.144 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bladerash schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:41:
[...]

127 en 151 lijkt me vrij rare waardes.. Voor elk videokaart zou je dan iets anders moeten hebben.
Waarom zou dat moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
bladerash schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:41:
[...]

127 en 151 lijkt me vrij rare waardes.. Voor elk videokaart zou je dan iets anders moeten hebben. Waarom hebben gpu's dan niet net zoals cpu's gestandaardiseerde TDP waardes van 45, 65, 95, 125 en 140..
Wat is de reden dan dat de 6790 een hogere TDP dan 6850 heeft als een 6790 juist minder verbruikt?
Nu boor je een mooie aan. Namelijk die van CPU's. TDP zijn daar gestandaardiseerd ja. Maar wat zegt dat? juist niets over het verbruik :) als je maar 1 watt boven de 45 komt moet je naar 65 watt. En daarnaast zijn er nog meer verschillen. AMD gaat bij TDP uit van piek verbruik. Waar intel uit gaat van gemiddeld max verbruik. Dus met bepaalde apps kan een intel CPU over zijn TDP gaan.

Heb je het over die 10 watt minder in furmark op anadtech? in games zit hij er in ieder geval 12 boven en 19 onder de 6870. AMD had em geen 151 watt TDP hoeven geven. Misschien willen ze dat partners dat hanteren zodat een hogere factory OC mogelijk is. Ik weet het niet wat de gedachte er pressies achter zit. Maar voor de stock specs hadden ze prima 140 kunnen pakken. Het TDP van de 6850 had ook nog gekund als je naar furmark kijkt.

Hier zie je dat een 2e HD6790 143 watt uit het stopcontact haalt: http://www.computerbase.d...schnitt_leistungsaufnahme

Let wel op hier zit de voeding nog tussen. Een goede voeding haalt iets van 85-87% efficiëntie dus er kan zeker 10% af. dan houd je nog maar 129 over. en ik gok dat er eerder 15 af gaat dan 10 kortom onder de 125 watt.

Het zegt gewoon te weinig. Ik heb genoeg dingen aangeleverd waar je aan kan zien dat het alleen een grove indicatie geeft. AMD zal wel weten waarom ze het zo gedaan hebben. Maar daar komen wij niet snel achter.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een HD6790 neemt max zo'n 120W, een HD6850 zo'n 125W en een HD6870 zo'n 150W max.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mogelijk SI details op de Fusion Developer Summit in Juni: http://semiaccurate.com/2...s-gpu-architecture-early/

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53

11.3 CAP2

Aliens vs. Predator - Supports CrossFire up to 4 GPUs (previously only offered scaling up to 2 GPUs)
Dream Lords - resolves negative CrossFire scaling
The Sims: Medieval - resolves negative CrossFire scaling and Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled
Dark Spore - Improves CrossFire performance
Call of Juarez: Bound in Blood - Updated profile to further improve CrossFire performance
Duke Nukem Forever - Improves CrossFire performance

AMD informs us that they are still working on updated profiles for Crysis 2 and Need For Speed:Shift 2

bron: rage3d

download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Alleen zo ontzettend teleurstellend dat ze nog steeds niks hebben voor (CrossFire) Crysis 2 en Shift 2 issues……

Tevens is mouse lag en 99% GPU issue nog steeds niet opgelost.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09
Help!!!! schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:17:
^
Alleen zo ontzettend teleurstellend dat ze nog steeds niks hebben voor (CrossFire) Crysis 2 en Shift 2 issues……

Wat veel belangrijker is, is dat de muis bug bij Eyefinity er al 1.75 jaar zit en nog steeds niet opgelost is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:28

Apoca

Array Technology Industry

Goed nieuws, zo snel als de pasieve variant op de markt is ga ik er 1tje halen voor mijn HTPC. Ik hoop ook dat de EDID problemen nu geheel verdwenen zijn die je met de HD 5450 nog wel eens had. Maar das even afwachten tot alle HTPC forums op het kaartje zijn gedoken, dan weten we dat snel genoeg.

http://www.anandtech.com/...hd-6450-uvd3-meets-htpc/3

Op beeldkwaliteit gebied gaan we der weer aardig op vooruit, das altijd mooi. Zeker gezien de no-brainer prijs van een dergelijk kaartje voor een HTPC :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:17:
^

Op de twitter van de Catalystcreator staat dat ze ermee bezig zijn:
CatalystCreator Andrew D
GPU 99% and mouse lag are still being worked on - very hard to repro and root cause, will let everyone know, once we have something concrete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:56
99% gpu ? Wat is dat voor een probleem?

De mouse lag issue is mij nog nooit opgevallen met mn eyefinity-setup(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Geen mouse lag, cursor corruption.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/9140/mousek.pngAfbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/6770/mouseau.jpgAfbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2hqrp6g.jpg

Google staat er vol mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Paprika op 07-04-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Apoca schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:37:
[...]

Goed nieuws, zo snel als de pasieve variant op de markt is ga ik er 1tje halen voor mijn HTPC. Ik hoop ook dat de EDID problemen nu geheel verdwenen zijn die je met de HD 5450 nog wel eens had. Maar das even afwachten tot alle HTPC forums op het kaartje zijn gedoken, dan weten we dat snel genoeg.

http://www.anandtech.com/...hd-6450-uvd3-meets-htpc/3

Op beeldkwaliteit gebied gaan we der weer aardig op vooruit, das altijd mooi. Zeker gezien de no-brainer prijs van een dergelijk kaartje voor een HTPC :)
Kan ook niet wachten op de passive versie hiervan. Wat ik trouwens treurig vind aan al die reviews is dat ze de meest geavanceerde games gaan benchmarken en dan allemaal tot de conclusie komen dat het geen kaart voor games is. Terwijl dat al duidelijk is sinds de specs zijn vrijgegeven maanden geleden. Wat zinloos allemaal. En hetgene waarvoor deze kaart echt goed is, namelijk video postprocessing komt in geen enkele test echt goed aan bod 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Frank-NL schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:04:
[...]

Kan ook niet wachten op de passive versie hiervan. Wat ik trouwens treurig vind aan al die reviews is dat ze de meest geavanceerde games gaan benchmarken en dan allemaal tot de conclusie komen dat het geen kaart voor games is. Terwijl dat al duidelijk is sinds de specs zijn vrijgegeven maanden geleden. Wat zinloos allemaal. En hetgene waarvoor deze kaart echt goed is, namelijk video postprocessing komt in geen enkele test echt goed aan bod 8)7
Laat ze eens wat anders testen dan... Ik zou dit kaartje bijvoorbeeld best willen benchen met DOD:S, Left 4 Dead en Left 4 Dead 2, dat zijn nog leuke games als je die er al mee kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Het is gewoon geen gamerkaart. Alsof je met een 0.8l Kia Picanto meedoet aan de DTM en dan verbaast bent dat je niet als eerste eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:16:
99% gpu ? Wat is dat voor een probleem?

De mouse lag issue is mij nog nooit opgevallen met mn eyefinity-setup(s).
Ik las ergens dat het ook met de polling rate van je muis te maken kan hebben. Als die boven de 500 staat valt het probleem het meeste op. Laat ik mijn muis nu net op 1000 hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:47

superwashandje

grofheid alom

Frank-NL schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:04:
[...]
Wat ik trouwens treurig vind aan al die reviews is dat ze de meest geavanceerde games gaan benchmarken en dan allemaal tot de conclusie komen dat het geen kaart voor games is. Terwijl dat al duidelijk is sinds de specs zijn vrijgegeven maanden geleden. Wat zinloos allemaal. En hetgene waarvoor deze kaart echt goed is, namelijk video postprocessing komt in geen enkele test echt goed aan bod 8)7
valt wel mee toch? de conclusie van die link naar anandtech:
So what do we do with a very low power, low performance, budget priced card? We throw it in our HTPCs of course! It’s here where we need to do some more aggressive testing as time allows, but the Radeon HD 6450 has all the makings of an excellent HTPC card. It has all the video decoding features we could ask for at the lowest TDP we’ve ever seen those features made available at. For a pure video decode and 10ft GUI card, I’m not sure there’s anything that can top the 6450. The only area where it comes short is overall gaming performance if you intend to game on your HTPC
en zoals ze zelf al aangeven willen ze de rest ook nog wel testen maar later

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat staat er inderdaad maar dat kon je op basis van de specs dus ook al concluderen. Er is nergens een test a la cheese slices (ik geloof dat ik wel één snelle cheese test slide heb gezien) die dat ook daadwerkelijk aantoont. En ik heb nog een stuk of drie andere reviews gezien die ook allemaal aankomen met Crysis benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Cursor corruption dus ook niet. Vreemd, heb al talloze videokaarten in mijn systeem gehad.

99% gpu is me denk ik wel eens gebeurd, zonder dat ik het in de gaten had :P HD 5970 maakte destijds veel lawaai terwijl die aan het idlen was... Hoogst irritant. Vraag me af hoeveel mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Die cursor is mij ook nog niet opgevallen maar ik ga er ook niet naar op zoek.... :P

Qua 99% GPU heb ik in crossfire het probleem dat regelmatig 1 vd twee kaarten niet terugklokt naar de idle waarden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:12
Ik had alleen last van cursor corruption als ik met mijn muis over het rechterdeel van het bureaublad heen ging. Maar gelukkig heb ik dat nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Marc Rademaker schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:30:
[...]

Cursor corruption dus ook niet. Vreemd, heb al talloze videokaarten in mijn systeem gehad.

99% gpu is me denk ik wel eens gebeurd, zonder dat ik het in de gaten had :P HD 5970 maakte destijds veel lawaai terwijl die aan het idlen was... Hoogst irritant. Vraag me af hoeveel mensen hier last van hebben.
Volgens mij is die bug alleen bij single monitor systems :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De bug met cursor corruption? Die is namelijk Eyefinity only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16
Paprika schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:24:
De bug met cursor corruption? Die is namelijk Eyefinity only.
Vreemd, ik had er met mijn 5750 destijds namelijk ook last van op een enkel scherm :?

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 08-04-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Redblader schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:27:
[...]

Vreemd, ik had er met mijn 5750 destijds namelijk ook last van :?
Ik heb het bij mijn 5850 ook wel eens gehad maar. Maar bij de 69xx nog niet (was zonder eyefinity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 02-01 00:13

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

waarom is de prijs van de 5830 en 5850 zo laag? Het is toch nog een goede kaart?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Lol, waarom zou iemand überhaupt een gelijk geprijsde Radeon HD 6790 willen kopen bij zo'n deal. De HD 5850 is 10 tot 30% sneller en qua verbruik scheelt het ook maar 10 watt onder full load. Qua features zijn ze ook praktisch gelijk.

Zie http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/6/119202;81426

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Ha, zelfs de € 40 duurdere 6850 is langzamer. Ruikt naar "too good to be true". Wat is hier het addertje onder het gras? :/

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
VSA100_victim schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:49:
Ha, zelfs de € 40 duurdere 6850 is langzamer. Ruikt naar "too good to be true". Wat is hier het addertje onder het gras? :/
Niks? Overal wordt dezelfde prijs aangegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Inderdaad. Gewoonweg het wegwerken van voorraad EOL kaarten. Dit gebeurt praktisch elke generatie weer. In welke mate is voornamelijk afhankelijk van de omvang van de achtergebleven voorraad. De HD5870 is gelijk 60 euro duurder, wat met 170 euro nog steeds geen geld is voor een dergelijke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Ojee, deze prijs brengt me wel heel erg aan het twijfelen om mijn MSI GTX280 super OC te dumpen en deze HD5850 ervoor in te wisselen!
Wat wil de toevoeging 'Xtreme' trouwens zeggen? De kaart is niet overclockt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Anoniem: 245699 schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:25:
Wat wil de toevoeging 'Xtreme' trouwens zeggen? De kaart is niet overclockt toch?
De Xtreme (ook een HD5830, vanaf 89 euro, van beschikbaar) variant blijkt de enige HD5k kaart te zijn met ondersteuning van Sapphire's Trixx. Een overclock/overvolt progammatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Fuad Abazovic komt weer eens met een lekker optimistisch artikeltje over de Southern Islands (28nm):
According to our sources, AMD's Southern Islands are nothing more than a die shrink of an existing 40nm Northern Islands. There won't be any major architectural difference, just a die shrink. However, you can expect to see some more shaders, as at 28nm there is simply more space and the TDP's are lower. This still means that the chips that will replace the HD 6870 and HD 6850 will get more shaders and performance.
...
Whether you like it or not, you will have to start getting excited about integrated graphics as from this point there will be more and more graphics on CPUs.
Eens kijken of die stakker zich ook zo negatief uitlaat als de 28nm nVidia serie uitkomt?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik verwacht eigenlijk meer dat SI op Cayman lijkt en niet op de rest de NI kaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
-The_Mask- schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:33:
Ik verwacht eigenlijk meer dat SI op Cayman lijkt en niet op de rest de NI kaarten.
Inderdaad, en daar lijkt me helemaal niets mis mee. AMD heeft 3 of 4 generaties lang aan dezelfde vliw5-architectuur vastgehouden. Nu dan vliw4, en die zal al snel enkele generaties meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 01:50
Afbeeldingslocatie: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/majkel/6950_1GB/sapphire.png

Mijn pools is niet zo goed, maar uit dit plaatje maak ik op dat het gelukt is om de shaders van een HD 6950 1GB te unlocken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
M411007 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:25:
[afbeelding]

Mijn pools is niet zo goed, maar uit dit plaatje maak ik op dat het gelukt is om de shaders van een HD 6950 1GB te unlocken. _/-\o_
Dat klopt, is ook mogelijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 09:31
Even een quote van HWI
Sapphire wil haar voorraad van oude Radeon HD 5800 videokaarten afbouwen en doet dat met de lancering van nieuwe Radeon HD 5830 en HD 5850 'Xtreme' videokaarten. Beide kaarten zijn gebaseerd op de 40nm 'Cypress' chip, die in september 2009 zijn debuut maakte als eerste DirectX 11 geschikte GPU. Daarmee is de kaart al een beetje aan de oude kant, maar qua featureset valt er nog steeds weinig op af dingen. De Radeon HD 5830 en HD 5850 Xtreme kaarten hebben respectievelijk 1120 en 1440 actieve shader units en zijn beide uitgerust met 1 GB aan GDDR5 geheugen. Dit geheugen staat via een 256-bits interface in verbinding met de GPU en levert dus meer dan genoeg bandbreedte voor de laatste games.

Het meest aantrekkelijke van deze kaarten is de prijs, want hier zet Sapphire bijzonder scherp in. Zo staat de nieuwe Radeon HD 5830 Xtreme voor ongeveer €95 in de prijsvergelijker en wisselt de snellere HD 5850 uitvoering voor om en nabij de €110 van eigenaar. Met zulke prijzen nestelen deze oude rotten zich tussen de nieuwere Radeon HD 6790 en de GeForce GTX 550 Ti, terwijl de Radeon HD 5850 volgens onze testresultaten overduidelijk de snelste is. De HD 5830 ligt qua prestaties op hetzelfde niveau als de nieuwere HD 6790, maar weet door zijn lagere prijs de winst te pakken als het gaat om prijs/prestatie verhouding.

Ten opzichte van de reguliere Radeon HD 5800 kaarten hebben deze modellen één DVI connector minder en bij de HD 5830 is de DisplayPort uitgang vervangen voor een mini DisplayPort variant. De Radeon HD 5830 werkt op klokfrequenties van 800 MHz voor de core en 4000 MHz voor het geheugen, terwijl de HD 5850 Xtreme een core snelheid van 725 MHz heeft. Het geheugen werkt ook hier op 4000 MHz GDDR5.
Kortom, geen addertjes onder het gras denk ik. Ten opzichte van de reguliere Radeon HD 5800 kaarten hebben deze modellen één DVI connector minder en bij de HD 5830 is de DisplayPort uitgang vervangen voor een mini DisplayPort variant.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Mja, ik zou zelf toch liever voor een 6850 gaan, en dan daar (niet veel later, of zelfs direkt) later nog 1 bijprikken. In CFX schalen 6800 kaartjes veel beter dan de 5000 serie. Vandaar. In CFX is HD6850 sneller dan HD5870 CFX. :)

Als je een enkele kaart zoekt is het een prima deal natuurlijk. Al lijkt het er wel op alsof het een heel kort PCB'tje is wat ze gebruiken, en ik heb het idee dat die 5850 Extreme ook niet de stilste is als ik dat zo zie, juist omdat hij zo klein is. Kleine(re) fans maken meer herrie.

Maar dat is een aanname. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 11:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 09:31
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:30:

Als je een enkele kaart zoekt is het een prima deal natuurlijk. Al lijkt het er wel op alsof het een heel kort PCB'tje is wat ze gebruiken, en ik heb het idee dat die 5850 Extreme ook niet de stilste is als ik dat zo zie, juist omdat hij zo klein is. Kleine(re) fans maken meer herrie.

Maar dat is een aanname. :)
Tja, hoewel de koeler er wel zo uit ziet als op mijn Sapphire HD6850. En die heb ik onlangs gekocht omdat die echt superstil is. Dat blijkt ook wel enkele reviews waar ook het geluid wordt gemeten en ook op enkele forums wordt dit aangekaart. Ook fijn: de kaartfan spint niet even naar 100% bij het opstarten.

Maar goed, dat zijn meer ervaringen. Nieuwswaardig zijn natuurlijk deze dumpkaartjes. Zoek je voor power voor een belachelijk lage prijs, dan pik je deze Xtreme kaartjes op.
Overigens: de HD5830 is er al vanaf 89 euro! pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18260756

Gebruikers zijn erg positief over de geluidsproductie van de HD5850 Extreme.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Er is nu ook een review beschikbaar van de Xtreme versies;
- http://www.kitguru.net/co...dition-review-crossfirex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat het gewoon hele goedkope versies zijn. Dus cheap PCB (goedkopere componenten + geen instelbare voltages), in verhouding goedkope cooler dat soort dingen. Wellicht ook minder goede chips (minder OC mogelijk). Maar dat tegen een leuke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Core klokt idd in die review maar tot 800. Mem tot 1110.

http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/19/

Edit; Bij overclockersclub klokten ze de core op 1GHz. :)
Overclocking:

Sapphire HD5830 Xtreme - 964MHz / 1198MHz
Sapphire HD5850 Xtreme - 1000MHz / 1230MHz
Niks mis mee! Op HiTechLegion haalden ze 860.

(Ik heb zelf ook een paar HD5850's gehad, en zonder extra voltage halen ze zeker zo'n 850Mhz. Volgens mij halen ze dat allemaal wel hoor... )

Ze zijn wel redelijk stil;

http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/16/

Edit:

nog wat reviews:

http://www.overclockerscl...phire_hd5830_hd5850/1.htm
http://hitechlegion.com/r...phire-hd-5850-xtreme-dx11

Ach ja, het blijft beestachtige performance voor dat geld. :D

[ Voor 79% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 13:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:55:
Core klokt idd in die review maar tot 800. Mem tot 1110.

http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/19/

Edit; Bij overclockersclub klokten ze de core op 1GHz. :)

[...]
Niks mis mee! Op HiTechLegion haalden ze 860.

(Ik heb zelf ook een paar HD5850's gehad, en zonder extra voltage halen ze zeker zo'n 850Mhz. Volgens mij halen ze dat allemaal wel hoor... )

Ze zijn wel redelijk stil;

http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/16/

Edit:

nog wat reviews:

http://www.overclockerscl...phire_hd5830_hd5850/1.htm
http://hitechlegion.com/r...phire-hd-5850-xtreme-dx11

Ach ja, het blijft beestachtige performance voor dat geld. :D
Volgens mij was 800 ook het CCC limiet. Zelfde geld voor de 875 van de 5830.

850 wel ja. Ik had er zelf een die 900 deed maar dat was wel de beste van de 5 die ik gehad heb. met 5870 voltages deed die 950 MHz (955 ook nog net daar boven niet meer).

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 12-04-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Astennu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:50:
Ik denk dat het gewoon hele goedkope versies zijn. Dus cheap PCB (goedkopere componenten + geen instelbare voltages), in verhouding goedkope cooler dat soort dingen. Wellicht ook minder goede chips (minder OC mogelijk). Maar dat tegen een leuke prijs :)
Zoals ik al aangaf in een eerdere post, zijn de HD5850 Xtreme en de HD5830 Xtreme juist de enige twee HD5k kaarten die ondersteuning bieden voor Sapphire's Trixx (min of meer de tegenhanger van MSI's Afterburner). Met Trixx kun je juist de voltages aanpassen etc.

Voor de rest zou ik denken dat Sapphire gewoonweg een dikke lading Cypress Pro's en Cypress LE's voor een heel erg schappenlijk prijsje heeft gekregen van AMD. Combineer dat met de door jouw al benoemde andere goedkopere onderdelen en je krijgt een heel erg leuk kaartje voor een heel erg schappenlijk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik vraag me af of dat in dit geval ook kan. Ik kan me voorstellen dat er een el cheapo voltage controller opzit waardoor dat dus niet kan. Ook niet met Trixx. Dit idd om de kosten te drukken. De "Volterra VT1165MF" voltage controller die er normaliter opzit schijnt best duur te zijn. Dit heb ik eens uitgezocht toen ik met mijn Club3D's de voltages niet kon aanpassen.

Als het wel had gewild hadden ze het hier wel genoemd denk ik:

http://www.overclockerscl...phire_hd5830_hd5850/5.htm
Overclocking any graphics card that is installed in your system is pretty straight forward. Especially when you are locked out from being able to adjust any of the voltages that go to the card. The overclocking software that I used was the Sapphire TRIXX, which is a very simple overclocking utility that also gives you the ability to view simple data about your graphics card such as temperatures, driver version and clock speeds.
Maar echt duidelijk is het niet iig.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 01:33
dahakon schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:29:

Zoals ik al aangaf in een eerdere post, zijn de HD5850 Xtreme en de HD5830 Xtreme juist de enige twee HD5k kaarten die ondersteuning bieden voor Sapphire's Trixx (min of meer de tegenhanger van MSI's Afterburner). Met Trixx kun je juist de voltages aanpassen etc.

Voor de rest zou ik denken dat Sapphire gewoonweg een dikke lading Cypress Pro's en Cypress LE's voor een heel erg schappenlijk prijsje heeft gekregen van AMD. Combineer dat met de door jouw al benoemde andere goedkopere onderdelen en je krijgt een heel erg leuk kaartje voor een heel erg schappenlijk prijsje.
Wat ze ook zouden kunnen zijn, zijn gerefurbished kaarten.
Kapotte HD5850/HD5870 die RMA kregen wegens kapotte pcb. Bij de HD5870 kan het zelfs gaan om kapotte shaders, gewoon softwarematig een paar shaders uitzetten en het werkt als een HD5850. Kapotte HD5850 kunnen softwarematig weer omgezet worden in een HD5830.

Paar redenen waarom ik zo denk:
1. Erg late introductie, terwijl de productie van de HD5800 series al lang geleden was stopgezet. Duidt meer op het verzamelen van RMA kaarten dan dat ze op miraculeuze wijze na een halfjaar van stopzetting nog een lading aan deze kaarten hebben liggen. Het bewaren van zo'n voorraad kost onnodig veel geld. Wat gemaakt wordt moet zo snel mogelijk in de verkoop, anders betaal je je stuk aan opslag. (een japans strategie)
2. Nieuw pcb welke klein en goedkoop is om te maken voor de hele serie. Deze heeft de oude pcb's die door overclocken/productiefout kapot is gegaan vervangen.
3. Er zit geen HD5870 tussen. Als het een laatste lading betreft, zal daar vast ook HD5870 tussen zitten. Echter, defecte RMA kaarten kunnen pas weer werken als de defecten zijn uitgeschakeld. De defecte HD5870 zijn omgezet naar HD5850/HD5830 past dus mooi in het plaatje.
4. De belachelijk lage prijs terwijl er gewoon nog andere versies van de HD5850 in de verkoop staan voor nog steeds ~150 euro. Zelfs bij sapphire.
5. De relatieve hoge DOA gehalte. Op een engels forum zijn er relatief veel mensen die kapotte kaarten binnen kregen van de Xtreme versies. Het lijkt erop dat het repareren af en toe toch niet goed is gegaan, de kaarten zijn echt kapot. Bij het switchen naar een lager bin werkte het aanvankelijk wel, maar zodra er een tijdbestek tussen zit en de kopers gaan ze gebruiken, gaat het mis.

[ Voor 11% gewijzigd door bladerash op 12-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je zou best eens gelijk kunnen hebben.... Klinkt iig erg aannemelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Je zou inderdaad best eens gelijk kunnen hebben... Maar zou Sapphire dan alle RMA kaarten opgekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Sapphire is veruit de grootste en meest verkopende "ATi" partner, dus ik neem aan dat ze wel wat RMA gevalletjes hebben/hadden liggen... :P

Alleen hebben we nog niet eerder een "launch" gezien van een kaart die al sinds 2009 op de markt is. Ik kan me voorstellen dat het RMA gevalletjes geweest zijn, alleen hadden ze dit dan ook bij de 3800 en 4800 serie kunnen doen, en dat is nooit zo geweest afaik.

Desalniettemin een mooie deal voor een kleine 100 euro. :D

[ Voor 62% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:23:
Sapphire is veruit de grootste en meest verkopende "ATi" partner, dus ik neem aan dat ze wel wat hebben liggen... :P
Het is ook AMD-only GFX partner, dat was het bij ATI ook al. Dat ze nu wel mobo's maken met Intel sockets vind ik dan weer wel lelijk. Maar gelijk heb je, zou genoeg kunnen verklaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:13:
Je zou best eens gelijk kunnen hebben.... Klinkt iig erg aannemelijk.
Klinkt alles behalve logisch. :p

Maar misschien komt dat gewoon omdat het niet klopt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
heren, ik kwam deze tegen. Is het echt of nep?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DOwNM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-The_Mask- schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:00:
[...]

Klinkt alles behalve logisch. :p

Maar misschien komt dat gewoon omdat het niet klopt. ;)
want? hoe zit het dan wel? verder nergens om hoor maar je doet weer eens alsof je alwetend bent terwijl je verder niets zegt. beetje jammer. :/

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 15:27

Darkasantion

Just keep swimming!

Fake, is van 1 April en nu weten ze de clocks nog niet :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superwashandje schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
[...]

want? hoe zit het dan wel? verder nergens om hoor maar je doet weer eens alsof je alwetend bent terwijl je verder niets zegt. beetje jammer. :/
Wat dan? Moet de reden keer op keer worden herhaald?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

keer op keer? dan moet ik het gemist hebben want zovaak heb ik het niet zien staan. + als je er een post aan wilt wijden om te zeggen dat iemand het fout heeft kan je er ook wel ff snel beknopt bij zetten wat het nou wel is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij is het wel meer dan tien keer gezegd in het VB gedeelte en in dit topic denk wel zo'n drie keer minstens. Maar ja het is dus om oude voorraden Cypress GPU's kwijt te halen...
1. Erg late introductie, terwijl de productie van de HD5800 series al lang geleden was stopgezet. Duidt meer op
Nog best wel veel oude Cypress GPU's, die ze liever snel kwijt zijn. Ze worden immers steeds minder waard en de opslag kost ook geld. Hoe verkoop je zo snel mogelijk hele grote voorraden? Door een redelijk 'hoge' prijs te vragen zoals nu bij de HD58x0 kaarten? Of door ze aantrekkelijker te maken dan de nieuwere kaarten? Juist lage prijs waardoor ze nogal aantrekkelijk worden.
3. Er zit geen HD5870 tussen. Als het een laatste lading betreft, zal daar vast ook HD5870 tussen zitten. Echter, defecte RMA kaarten kunnen pas weer werken als de defecten zijn uitgeschakeld. De defecte HD5870 zijn omgezet naar HD5850/HD5830 past dus mooi in het plaatje.
Sapphire die even kijkt wat er aan de GPU mankeert en dat even uitschakelt?
5. De relatieve hoge DOA gehalte. Op een engels forum zijn er relatief veel mensen die kapotte kaarten binnen kregen van de Xtreme versies. Het lijkt erop dat het repareren af en toe toch niet goed is gegaan, de kaarten zijn echt kapot. Bij het switchen naar een lager bin werkte het aanvankelijk wel, maar zodra er een tijdbestek tussen zit en de kopers gaan ze gebruiken, gaat het mis.
Als het al zo is heeft het natuurlijk niks met gerepareerde kaarten nodig, maar alles met slechte controle.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Dat is toch beter te lezen voor anderen dan je eerste post waarin je verteld dat iemand anders niet logisch denkt en fout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Darkasantion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
Fake, is van 1 April en nu weten ze de clocks nog niet :P
Jammer. Achja, was toch te mooi om waar te zijn :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
In Juni schijnt AMD wat licht te laten schijnen op Southern Islands (HD7k). Tot die tijd is het zeer onwaarschijnlijk dat er ook maar iets uitlekt dat echt serieus genomen kan worden, gezien het recente verleden aangaande nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
misschien niet echt nieuws, maar is 2x 4850 eigenlijk te vergelijken met een 5850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
ThaJehova schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:59:
misschien niet echt nieuws, maar is 2x 4850 eigenlijk te vergelijken met een 5850?
Je kunt toch gewoon naar reviews kijken. Ja ja de HD4850CF komt nergens regelrecht tegenover de HD5850 te staan maar met een beetje intelligentie schakel je dan. Dat je gewoon even een de gemiddelde CF schaling van de HD4850 moet bepalen(d.m.v. reviews) om vervolgens dit te gebruiken bij het vergelijken in reviews waar de HD4850 en HD5850 wel regelrecht tegenover elkaar staan.

Enfin, om je dan toch maar te voorzien van een antwoord: de HD5850 is ongeveer 40% sneller dan de HD4850CF.

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 12-04-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:41:

Nog best wel veel oude Cypress GPU's, die ze liever snel kwijt zijn. Ze worden immers steeds minder waard en de opslag kost ook geld. Hoe verkoop je zo snel mogelijk hele grote voorraden? Door een redelijk 'hoge' prijs te vragen zoals nu bij de HD58x0 kaarten? Of door ze aantrekkelijker te maken dan de nieuwere kaarten? Juist lage prijs waardoor ze nogal aantrekkelijk worden.
TSMC kampte sinds 40nm al voortdurend met tekorten. De laatste lading cypress zijn de laatste maanden voor de introductie van de HD6000 series geleverd want alle beschikbare capaciteit moest toen voor de nieuwe kaarten gebruikt worden.
Je beseft dat ze allemaal op een nieuw pcb zitten. Als het niet om RMA kaarten gaat, zou het betekenen dat sapphire de bestelling bij AMD heeft gedaan, maar bij ontvangst van de lading er verder niks mee heeft gedaan. Dat zou betekenen dat ze dit expres hebben gedaan, het opslaan van de chips en dat voor een halfjaar lang met besef dat ze steeds minder waard worden. Grote voorraden 6 maanden bewaren en ze niet direct op een pcb zetten en zo snel mogelijk de winkel in is absurd.
Ze worden idd minder waard, daarom zouden ze als het om nieuwe kaarten ging ook 6 maanden geleden zijn geïntroduceerd en niet nu. Als ze dit 6 maanden geleden voor 150 euro neerzette, waren ze zo door de voorraad heen gegaan.
Het is te simpel om te denken dat ze slechts een lage prijs hebben om de voorraden weg te werken. Als dat zo was, dan konden ze gewoon de adviesprijs verlagen voor de gehele serie en niet alleen voor de Xtreme editions.
Hoe verkoop je zo snel mogelijk hele grote voorraden?
Een halfjaar later is niet zo snel mogelijk. Je komt ook echt niet pas na een halfjaar achter dat je nog met grote voorraad zit en dat het zelfs om losse chips gaat zonder pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bladerash schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:45:
[...]

TSMC kampte sinds 40nm al voortdurend met tekorten.
In den beginne, nu al lang niet meer.
De laatste lading cypress zijn de laatste maanden voor de introductie van de HD6000 series geleverd want alle beschikbare capaciteit moest toen voor de nieuwe kaarten gebruikt worden.
Weet je niet.
Je beseft dat ze allemaal op een nieuw pcb zitten.
Ja
Als het niet om RMA kaarten gaat, zou het betekenen dat sapphire de bestelling bij AMD heeft gedaan, maar bij ontvangst van de lading er verder niks mee heeft gedaan.
Waarom kon/kan AMD niet nog een voorraad hebben?
Het is te simpel om te denken dat ze slechts een lage prijs hebben om de voorraden weg te werken. Als dat zo was, dan konden ze gewoon de adviesprijs verlagen voor de gehele serie en niet alleen voor de Xtreme editions.
Het is niet alleen de GPU die geld kost maar ook de rest van de onderdelen op het PCB en ook het PCB zelf. Maar ja het is gewoon om de voorraad weg te werken, je kunt wel allemaal andere dingen gaan bedenken maar dat zal weinig uit maken. :p
Een halfjaar later is niet zo snel mogelijk. Je komt ook echt niet pas na een halfjaar achter dat je nog met grote voorraad zit en dat het zelfs om losse chips gaat zonder pcb.
Als AMD nog een voorraad had liggen na de launch van Barts moeten ze eerst een koper vinden die hebben ze dus gevonden in Sapphire. Sapphire wil ze natuurlijk ook nog winst maken dus heeft de GPU's goedkoop gekocht. En zorgt dat de videokaart zelf ook erg goedkoop te maken is zodat die goedkoop in de winkels komt en die goed zal verkopen. Dus ze maken een nieuw goedkoop PCB zetten er een goede koeler op en geven het een aantrekkelijke prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Een beetje het peak idee, die ook goedkopere kaarten wist te produceren door te besparen op componenten. Vaak waren de VRM's van slechte kwaliteit zeker als het kwam op océn. Waarom zou Sapphire niets zien in de opkoop van prima DX11 GPU's ?

Er zijn nog voldoende lui die voor budget geld het meeste eruit willen halen. Beetje het 5830 of 5770 idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Mag je gewoon verwachten, zodra de HD6xxx series de fabriek uit rollen, wordt ook de productiecapaciteit van de Cypress daar voor opgeofferd. AMD gaat ervan uit dat zodra de HD6xxx series in de verkoop gaan, dat daar een grote vraag naar is en ze willen daar dus zo'n groot mogelijk voorraad van hebben. De vraag naar cypress keldert op hetzelfde moment, dat ga je ook niet meer bijproduceren.
Waarom kon/kan AMD niet nog een voorraad hebben?
Dat kan. Alleen gaan ze niet een halfjaar nodig hebben om dat op te lossen. Dat kost onnodig veel geld.
Dan was het wel direct een halfjaar geleden opgelost, hadden ze veel meer kunnen verdienen. Dan nog gaat het om voorraad van chips uit hele wafers. Dus moet er ook HD5870 tussen zitten. Dat daar geen HD5870 tussen zit maar allemaal lower bins en dan met name de HD5830 wat bestaat uit zeer defecte kaarten. Nee hoor, dat valt niet op.
Het is niet alleen de GPU die geld kost maar ook de rest van de onderdelen op het PCB en ook het PCB zelf. Maar ja het is gewoon om de voorraad weg te werken, je kunt wel allemaal andere dingen gaan bedenken maar dat zal weinig uit maken. :p
Als de gpu's er al staan, moet de pcb er vroeg of laat toch op. Beter eerder dan later want je wilt het immers wel zo snel mogelijk in de winkels hebben. Je gaat niet afwachtend doen.
Als AMD nog een voorraad had liggen na de launch van Barts moeten ze eerst een koper vinden die hebben ze dus gevonden in Sapphire. Sapphire wil ze natuurlijk ook nog winst maken dus heeft de GPU's goedkoop gekocht. En zorgt dat de videokaart zelf ook erg goedkoop te maken is zodat die goedkoop in de winkels komt en die goed zal verkopen. Dus ze maken een nieuw goedkoop PCB zetten er een goede koeler op en geven het een aantrekkelijke prijs.
En ondertussen verkoopt sapphire nog steeds normale HD5850 en HD5870 waar ze ook nog een voorraad van hebben liggen. Als het echt alleen maar voorraad wegwerken betreft, hadden deze ook wel dezelfde lage prijs meegekregen. Maar nee, sapphire doet dat niet. Zodra de Xtreme series is weggewerkt, hou je van de normale HD5850 en HD5870 nog steeds een voorraad over. Tot zover het wegwerken van voorraad waarbij je na afloop nog steeds een voorraad overhoud.
Gehele series voor dumpprijzen neerzetten is wegwerken van voorraad. Het gaat hier om slechts een versie met beperkt aantallen. Dit is selectief verkopen en betekent meestal niet wegwerken van voorraad, maar echt het willen verkopen van producten die jou meer in de weg zitten dan andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Bladeresh, vergeet niet dat er ook nog zoiets is als overgangs-voorraden. Als je een nieuw product op de markt gaat zetten,waarvan je weet dat het waarschijnlijk goed verkoopt en waarbij de kans groot is dat vraag groter is dan aanbod, dan wil je graag dat er een terugval optie is, aka goedkope vorige generatie, want die verkopen is nog altijd beter dan dat de klant naar de concurrentie stapt.

Het is dus logisch dat AMD nog een redelijke batch van Cypress chips binnen heeft gekregen niet ver voor, of zelfs na de launch van HD69xx. Dat is ook niet zo gek, als je bedenkt dat het een paar maanden duurt voor een wafer door het hele proces heen is om tot een chip te verworden die getest is en bij de fabrikant aankomt.

Verder kun je moeilijk inschatten over hoeveel kaarten het hier gaat van Sapphire. 10.000? 20.000? Stel dat het er 10.000 zijn in totaal, dat komt overeen met 'slechts' ~100 waferstarts. Niet bepaald een enorm aantal zou ik zeggen.

Het is dus vrij logisch dat het hier gaat om een laatste batch nieuwe chips, die Sapphire, als belangrijkste afnemer van AMD, erg goedkoop heeft kunnen inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 23:46
Hoe dan ook, ik heb gisteren bij MyCom zo'n 5850 Xtreme gekocht. Als het bevalt (eerst testen, benchmarks) zal ik meteen een tweede kopen. Ik heb hier een game pc liggen alleen maar voor lanparty (Asrock Extreme 870).
Ik vond de prijs te goed om deze kaart te laten liggen.
dahakon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 06:05:
Bladeresh, vergeet niet dat er ook nog zoiets is als overgangs-voorraden. Als je een nieuw product op de markt gaat zetten,waarvan je weet dat het waarschijnlijk goed verkoopt en waarbij de kans groot is dat vraag groter is dan aanbod, dan wil je graag dat er een terugval optie is, aka goedkope vorige generatie, want die verkopen is nog altijd beter dan dat de klant naar de concurrentie stapt.

Het is dus logisch dat AMD nog een redelijke batch van Cypress chips binnen heeft gekregen niet ver voor, of zelfs na de launch van HD69xx. Dat is ook niet zo gek, als je bedenkt dat het een paar maanden duurt voor een wafer door het hele proces heen is om tot een chip te verworden die getest is en bij de fabrikant aankomt.

Verder kun je moeilijk inschatten over hoeveel kaarten het hier gaat van Sapphire. 10.000? 20.000? Stel dat het er 10.000 zijn in totaal, dat komt overeen met 'slechts' ~100 waferstarts. Niet bepaald een enorm aantal zou ik zeggen.

Het is dus vrij logisch dat het hier gaat om een laatste batch nieuwe chips, die Sapphire, als belangrijkste afnemer van AMD, erg goedkoop heeft kunnen inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
dahakon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 06:05:
Productiecapaciteit is gelimiteerd. Dat terugval optie, zorgt ervoor dat je minder kaarten hebt van de nieuwere generatie. Zodra ze beginnen met massaproductie van Barts en/of Caymann, kunnen ze niet ook nog Cypress ernaast produceren. Dat kost productiecapaciteit en dan zouden ze dus minder Barts chips produceren dan mogelijk. Verder is Barts goedkoper te produceren en maken ze daar dus meer winst op. De keuze voor Cypress of Barts lijkt me duidelijk. Niks geleidelijke overgang, maar direct omzetten.
Als je bedenkt dat dat ook geldt voor Barts en Caymann, dan is het niet logisch.
De Cypress chips worden eerder gebakken dan Barts, maar arriveren later als kaart dan Caymann.
Ten opzichte van Barts, heeft dat process van cypress dus 6 maanden langer geduurd. Erm nee, niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:11:
Ik vraag me af of dat in dit geval ook kan. Ik kan me voorstellen dat er een el cheapo voltage controller opzit waardoor dat dus niet kan. Ook niet met Trixx. Dit idd om de kosten te drukken. De "Volterra VT1165MF" voltage controller die er normaliter opzit schijnt best duur te zijn. Dit heb ik eens uitgezocht toen ik met mijn Club3D's de voltages niet kon aanpassen.

Als het wel had gewild hadden ze het hier wel genoemd denk ik:

http://www.overclockerscl...phire_hd5830_hd5850/5.htm

[...]

Maar echt duidelijk is het niet iig.
http://www.neoseeker.com/...5850_hd5830_xtreme/3.html
Lijkt mij toch gewoon een digitale VRM op te zitten

Ik denk toch dat ze een restpartij van AMD hebben opgekocht, Apple heeft dit ook weleens gedaan met alle resterende HD4800 chips, waarschijnlijk zal er wel een leuk prijs aan zoon restpartij zitten.

EDIT: Ook interessant: HD6790 unlockable?
http://vga.zol.com.cn/225/2250017.html
Afbeeldingslocatie: http://2c.zol-img.com.cn/product/62/766/ceszuKDGDs2Do.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Toettoetdaan op 13-04-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:20:
EDIT: Ook interessant: HD6790 unlockable?
Neliz zei volgens mij dat het wel kon

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 13-04-2011 16:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
bladerash schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:53:
Als je bedenkt dat dat ook geldt voor Barts en Caymann, dan is het niet logisch.
De Cypress chips worden eerder gebakken dan Barts, maar arriveren later als kaart dan Caymann.
Ten opzichte van Barts, heeft dat process van cypress dus 6 maanden langer geduurd. Erm nee, niet logisch.
Je weet natuurlijk niet wanneer die chips verkocht zijn aan Sapphire. Bovendien weet je niet hoe lang Sapphire over de ontwikkeling en bouw van de kaart heeft gedaan, of ze hebben gewacht tot het gros van hun andere HD58xx kaarten waren verkocht en ga zo maar door.

Bovendien is de yield van HD5k gegarandeerder dan die van Barts en Cayman, op het moment van launch. Volgens Charlie waren de yields van Cayman prima tijdens launch, maar als bedrijf dat orders moet plaatsen ver voor de launch, weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.

Maar goed, het meest logisch is gewoon dat het restanten zijn van de voorraad die bestond voor het moment van overgang van HD5k naar HD6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
dahakon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:35:
Je weet natuurlijk niet wanneer die chips verkocht zijn aan Sapphire. Bovendien weet je niet hoe lang Sapphire over de ontwikkeling en bouw van de kaart heeft gedaan, of ze hebben gewacht tot het gros van hun andere HD58xx kaarten waren verkocht en ga zo maar door.
Goede strategie... om veel geld te verspillen voor een bedrijf en later ook nog eens veel geld mis te lopen.
Bovendien is de yield van HD5k gegarandeerder dan die van Barts en Cayman, op het moment van launch. Volgens Charlie waren de yields van Cayman prima tijdens launch, maar als bedrijf dat orders moet plaatsen ver voor de launch, weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.
Nee, over Caymann kan ik niks zeggen maar yields van Barts liggen hoger dan Cypress. chip candidates per wafer ligt bij Barts ook hoger. Kortom, Barts is goedkoper te produceren.
Maar goed, het meest logisch is gewoon dat het restanten zijn van de voorraad die bestond voor het moment van overgang van HD5k naar HD6k.
Je bedoelt het meest simpele.
Lage prijs alleen voor deze serie en niet voor de rest, is niet logisch.
6 maanden lang chips bewaren wetend dat ze in waarde dalen is niet logisch.
Dat de hele serie geen HD5870 heeft is niet logisch, zou betekenen dat de laatste wafers geen HD5870 voortbracht.
Gerepareerde RMA kaarten zou de lage prijs, late introductie, nieuwe pcb en geen HD5870 verklaren.
Maarja, het is slechts speculatie. De waarheid weet je alleen als je bij sapphire werkt.
Wat ze zijn maakt niet uit, ze leveren wel goede bang for buck.
Laten we het gewoon maar bij de simpele verklaring houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
bladerash schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:18:
[...]

Goede strategie... om veel geld te verspillen voor een bedrijf en later ook nog eens veel geld mis te lopen.
Okee, dan strepen we dat wachten door en blijven er nog een paar logische punten over. Verder weten we natuurlijk niets over overeenkomsten tussen AMD en Sapphire, Sapphire en zijn afnemers etc.
Je bedoelt het meest simpele.
Lage prijs alleen voor deze serie en niet voor de rest, is niet logisch.
6 maanden lang chips bewaren wetend dat ze in waarde dalen is niet logisch.
We weten niet hoe lang Sapphire deze chips heeft liggen, hoeveel ze er voor betaald hebben en wat voor eventuele randvoorwaarden eraan verbonden waren.
Dat de hele serie geen HD5870 heeft is niet logisch, zou betekenen dat de laatste wafers geen HD5870 voortbracht.
Gerepareerde RMA kaarten zou de lage prijs, late introductie, nieuwe pcb en geen HD5870 verklaren.
Waarom zouden er bij RMA geen kaarten kunnen terugkomen waarvan de Cypress chip nog geheel werkt, maar er andere dingen stuk zijn? Niet zo logisch dus. Daarnaast lijkt het me niet bepaald goedkoop om kaart te ontvangen, chip los te maken van het PCB, in de binning-machine gooien, op een nieuw PCB plakken en vervolgens weer te verkopen.
Als dit afkomstig is van de laatste waferruns, zijn de Cypress XT's wellicht nog wel voor de hoofdprijs verkocht en bleven de Pro's en LE's achter vanwege Barts/Cayman. Maar goed, giswerk inderdaad.
Maarja, het is slechts speculatie. De waarheid weet je alleen als je bij sapphire werkt.
Wat ze zijn maakt niet uit, ze leveren wel goede bang for buck.
Laten we het gewoon maar bij de simpele verklaring houden.
Eensch. Mooie kaartjes voor een zeer schappenlijk prijsje en aanradenswaardig als je toch niet voor crossfire gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
Misschien zijn dit chips/kaarten die niet geschikt werden bevonden om als toxic (en/of vapor-x) door het leven te gaan. Kans is dus aanwezig dat ze niet zo lekker overklokken als de andere.

Nobody knows.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 13-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik denk dat iedereen er gewoon teveel achter zoekt, het lijkt mij dat het gewoon overgebleven voorraad is.
Toen de 6850/6870 uitkwamen werden de 5830/5850 waarschijnlijk niet meer zoveel verkocht waardoor er nog voorraad was die nu weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
-The_Mask- schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:10:
[...]

Neliz zei volgens mij dat het wel kon
All the AIB 6790 cards had non-reference designs, that 6790 looks like an engineering sample, which is likely that it its a fully working 6870 flashed to 6790 specs for press review. The gpu cores in 6790 retail models will be fused, as Evan says.
Nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Ik heb mooi net even 2 van die 5850 extreme kaartjes gekocht.
Van de week kom ik er achter hoeveel beter het is dan m'n gtx460..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 22:43
als die gtx460 een 768mb versie is wordt hij gekilled, als het een 1gb is....ook.

kill-kill situatie :+

schaling mag ietsje minder zijn bij de 5000 serie maar is nog steeds niets mis mee. 5770cf deed hier regelmatig 80% en ook wel eens richting de 100% dus prima. minimum fps (en wachten op profiles) vond ik daarentegen minder dus voor mij geen cf meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
meljor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:40:
als die gtx460 een 768mb versie is wordt hij gekilled, als het een 1gb is....ook.

schaling mag ietsje minder zijn bij de 5000 serie maar is nog steeds niets mis mee. 5770cf deed hier regelmatig 80% en ook wel eens richting de 100% dus prima. minimum fps (en wachten op profiles) vond ik daarentegen minder dus voor mij geen cf meer.
Ach, 2x 5850 is toch ''iets'' krachtiger als 2x 5770 dus waarschijnlijk zal het met de minimum FPS ook wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
meljor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:40:

Ik heb nu ook voor het eerst CF. Over CF zelf ben ik tevreden alhoewel soms flikkering wat roet in het eten gooit. Maar dat is eigenlijk zelden het geval. Wel ben ik niet te spreken over performance die ik momenteel heb en dat kan bij mij aan verschillende dingen liggen:

CPU bottelnek of een PCI-e bottelnek omdat, een van de kaarten maar 4x PCI-e 2.0 heeft en de ander 16x PCI-e 2.0.

In BFBC2 had ik met alles MAX@1920x1080 8xAA/16xAF met één kaart gemiddeld 55 FPS en min FPS van 30 en met twee kaarten had ik gemiddeld maar 60 FPS maar wel een min FPS van 45 FPS. Het rare is als ik AA, AF en HBAO(de zware instellingen) uit zet dat dit maar een fractie van mijn FPS kost.

BFBC2 is prima te spelen maar ik had eigenlijk wel hogere FPS verwacht. Het beruchte microstuttering ben ik nog nergens tegen gekomen. Ook niet toen mijn FPS zoals in Crysis 2(.exe.rename naar Crysis.exe) richting de 30 gaat in zekere zin is het zelfs beter speelbaar toen mijn HD5770 naar 30 FPS ging alsof FRAPS en Xfire de FPS niet goed uitlezen...

PS ik heb in elke game(CODx, COH, BFBC2, SCII, HomeFront en Cry2) die ik tot nu toe heb gespeeld regelmatig ge-alt-tabbed maar daardoor geen onregelmatigheden tegen gekomen zoals ik wel lees bij anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 14-04-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

madmaxnl schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:09:
[...]

Ik heb nu ook voor het eerst CF. Over CF zelf ben ik tevreden alhoewel soms flikkering wat roet in het eten gooit. Maar dat is eigenlijk zelden het geval. Wel ben ik niet te spreken over performance die ik momenteel heb en dat kan bij mij aan verschillende dingen liggen:

CPU bottelnek of een PCI-e bottelnek omdat, een van de kaarten maar 4x PCI-e 2.0 heeft en de ander 16x PCI-e 2.0.

In BFBC2 had ik met alles MAX@1920x1080 8xAA/16xAF met één kaart gemiddeld 55 FPS en min FPS van 30 en met twee kaarten had ik gemiddeld maar 60 FPS maar wel een min FPS van 45 FPS. Het rare is als ik AA, AF en HBAO(de zware instellingen) uit zet dat dit maar een fractie van mijn FPS kost.

BFBC2 is prima te spelen maar ik had eigenlijk wel hogere FPS verwacht. Het beruchte microstuttering ben ik nog nergens tegen gekomen. Ook niet toen mijn FPS zoals in Crysis 2(.exe.rename naar Crysis.exe) richting de 30 gaat in zekere zin is het zelfs beter speelbaar toen mijn HD5770 naar 30 FPS ging alsof FRAPS en Xfire de FPS niet goed uitlezen...

PS ik heb in elke game(CODx, COH, BFBC2, SCII, HomeFront en Cry2) die ik tot nu toe heb gespeeld regelmatig ge-alt-tabbed maar daardoor geen onregelmatigheden tegen gekomen zoals ik wel lees bij anderen.
Battlefield BC2 is ontzettend zwaar voor de processor. Op mijn systeem trekt ik de Radeon HD 5970 pas vol als ik mijn Core i7 920 op 4 GHz laat werken. Waar ik 80 fps haal met de Core i7 @ 2.66 GHz haal ik op dezelfde ingame settings (1920x1080, 4xAA, max detail) met de processor op 4 GHz opeens 110 fps. Ik denk dat ik voor Battlefield 3 dan ook wel de overstap zal maken naar een zescore processor, misschien de Core i7 970 als die nog een keer in prijs zakt maar liever een Sandy Bridge-E op LGA 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 14-04-2011 17:43 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
madmaxnl schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:09:
V-sync gevalletje misschien? Daar lijkt het namelijk wel verdacht veel op. Verder bleek uit tests bij single GPU op PCI-E 2.0 X4 dat de HD5870 zo'n 5% prestaties verloor. Dit zal bij de HD5850 niet veel anders zijn en wellicht een beetje meewerken in 'verminderde' prestaties bij crossfire, maar lijkt me niet verantwoordelijk voor je BFBC2 situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
frankknopers schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:41:
Battlefield BC2 is ontzettend zwaar voor de processor. Op mijn systeem trekt ik de Radeon HD 5970 pas vol als ik mijn Core i7 920 op 4 GHz laat werken. Waar ik 80 fps haal met de Core i7 @ 2.66 GHz haal ik op dezelfde ingame settings (1920x1080, 4xAA, max detail) met de processor op 4 GHz opeens 110 fps. Ik denk dat ik voor Battlefield 3 dan ook wel de overstap zal maken naar een zescore processor, misschien de Core i7 970 als die nog een keer in prijs zakt maar liever een Sandy Bridge-E op LGA 2011.
Spel loopt verder prima alleen vind ik het dus jammer dat ik tegen een CPU bottelnek aanzit. Ik wacht dus op Bulldozer en maak dan wel een upgrade zodat ik mijn GPUs wel kan kietelen.
dahakon schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:47:
V-sync gevalletje misschien? Daar lijkt het namelijk wel verdacht veel op. Verder bleek uit tests bij single GPU op PCI-E 2.0 X4 dat de HD5870 zo'n 5% prestaties verloor. Dit zal bij de HD5850 niet veel anders zijn en wellicht een beetje meewerken in 'verminderde' prestaties bij crossfire, maar lijkt me niet verantwoordelijk voor je BFBC2 situatie.
V-sync staat in CCC uit en in BFBC2 ook. Ik haal overigens ingame ook wel eens 80-FPS. Game loopt verder prima dus opzicht is het geen probleem. Voor mijn "BFBC2 situatie" als het aankomt op goed spelen heb ik geen probleem.

Laten we het hier maar bij houden want mijn situatie en setup is alles behalve interresant en of nieuwswaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2024

AMD to Start Mass Production of Radeon HD 7000 GPUs in May

Kwam dit artikel vandaag tegen :/ . Lijkt me persoonlijk te vroeg. Tot nu toe heb ik overal gelezen dat 28nm pas in Q4 2011 - Q1 2012 ging klaar zijn voor massa productie. Wat denken jullie?

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Een preproductieproces, maar nog geen mass-proces.

Iets met overstap op 28nn en dat dat eerst juist moet uitpakken alvorens op grote schaal op 28nn aan het produceren.

Ik ben benieuwd wat de 7xxx series aan wijzigingen meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Misschien een 28nm versie van de HD4770. Lijkt me wel een slimme zet, maar de gehele HD7 series.. euhh.. niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

bladerash schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 07:31:
Misschien een 28nm versie van de HD4770. Lijkt me wel een slimme zet, maar de gehele HD7 series.. euhh.. niet waarschijnlijk.
Uiteindelijk dan dus wel de hele HD7-series, maar inderdaad eerst een eerste model om de kinderziektes eruit te werken. Al zou je dan eerder dus een HD6-series model verwachten (een HD6770 zeg maar), aangezien de HD4770 ook een 4-serie was op een 5-serie proces.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-04-2011 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:13:
[...]

Uiteindelijk dan dus wel de hele HD7-series, maar inderdaad eerst een eerste model om de kinderziektes eruit te werken. Al zou je dan eerder dus een HD6-series model verwachten (een HD6770 zeg maar), aangezien de HD4770 ook een 4-serie was op een 5-serie proces.
Zou me idd niks verbazen. Lijkt me gewoon een slimme stap die in het verleden ook zijn nut heeft bewezen. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
At this point, we can only speculate about the performance of the new AMD graphics cores, but the advancement in fabrication technology could even allow a single-GPU HD 7000 to catch up with the current Radeon HD 6990.

van Softpedial
Altijd het zelfde. En altijd tegenvallend.

Kunnen we voor één keer voorzichtig zijn met dit soort uitspraken?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
Alsof dat op dit soort processen nog mogelijk gaat zijn, zeker met eenzelfde architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Helixes schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:52:
[...]

Altijd het zelfde. En altijd tegenvallend.

Kunnen we voor één keer voorzichtig zijn met dit soort uitspraken?
Volgens mij deed de HD5870 het best aardig tegen de HD4870X2. Net als de HD4870 tegen de HD3870X2. Niet zo heel onrealistisch...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:49
Depep schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:33:
[...]

Volgens mij deed de HD5870 het best aardig tegen de HD4870X2. Net als de HD4870 tegen de HD3870X2. Niet zo heel onrealistisch...
Ze gingen vrij gelijk op afhankelijk van de benchmark, de HD4870X2 is zeker geen miskoop geweest voor mij, werkt nogsteeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
55nm - 40nm = 15
40nm - 28nm = 12

Is het realistisch om aan te nemen dat we een minder grote sprong in performance gaan zien dan 4870 -> 5870? Of valt dat niet te vergelijken op die manier?

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14
In procenten is de laatste beter;

40 / 55 * 100 = 72,73%
28 / 40 * 100 = 70,00%

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.