Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Vandaag de single player demo aangezet, kon het niet langer dan 5 minuten verdragen zo slecht vind ik het. Graphics komen 1:1 van de xbox/ps3, en zelfs voor die standaard was het niet erg goed. Gameplay voelde totaal niet goed aan, deel 2 was veel beter. En WTF hebben ze met Ashley gedaan?? Komt toch totaal niet geloofwaardig over zo? Ze lijkt niet eens een beetje op de Ashley van deel 1 en lijkt zo te zijn weggelopen uit Jersey Shore.

Een demo is toch niet hetzelfde als een beta? Ik hoop echt dat er een hoop verbeterd maar ik vrees het ergste...

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 20-02-2012 22:46 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
westergas schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:45:
Vandaag de single player demo aangezet, kon het niet langer dan 5 minuten verdragen zo slecht vind ik het. Graphics komen 1:1 van de xbox/ps3, en zelfs voor die standaard was het niet erg goed. Gameplay voelde totaal niet goed aan, deel 2 was veel beter. En WTF hebben ze met Ashley gedaan?? Komt toch totaal niet geloofwaardig over zo? Ze lijkt niet eens een beetje op de Ashley van deel 1 en lijkt zo te zijn weggelopen uit Jersey Shore.

Een demo is toch niet hetzelfde als een beta? Ik hoop echt dat er een hoop verbeterd maar ik vrees het ergste...
Eens over Ashley. Totaal ongeloofwaardig en bijna beledigend op meerdere fronten. Wacht maar tot je ziet wat ze met zeker ander 'vrouwelijk' karakter hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zjeery schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:
[...]

Ik denk dan toch echt dat je het of verkeerd begrepen hebt, of dat BSN weer eens zoals gewoonlijk uit de pan flipt om een paar vage geruchten. Ik heb denk ik 5 playthroughs gedaan van ME 2 en slechts bij eentje daarvan heb ik iedereen in leven kunnen houden. Het zou toch wel heel slecht zijn als je alleen een perfecte savegame kan importeren, daar geloof ik echt niets van. Dat is nota bene het sterkste punt van de trilogie, dat je acties gevolgen hebben die zich door heel het verhaal tonen!

Desalniettemin, zou je wat bronnen kunnen geven die je verhaal onderbouwen?
Ik kan de desbetreffende thread nu even niet vinden omdat de bioware forums aan het falen zijn. Krijg: You cannot access this restricted area." wanneer ik op iets zoek. Komt later wel, maar goed over 2 weken komen we er toch achter. :)
westergas schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:45:

Wat in de demo zit is qua gameplay anders hetzelfde als ME2. Enige wat we meer hebben gezien is de "verbeterde" cover systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Cover systeem vond ik erg vervelend. Op een moment ging ik schuilten terwijl de vijand praktisch tegen mij aan stond :?

Daarnaast is er wel iets te zeggen over graphics. Het leek er bij mij op of ze rimpels hebben geimplementeerd. Nu weet ik niet of dat ookal was bij ME2. Maar toen mij die rimpels in het gezicht opvielen vond ik het wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:02:
Wat in de demo zit is qua gameplay anders hetzelfde als ME2. Enige wat we meer hebben gezien is de "verbeterde" cover systeem.
Het idee is grofweg hetzelfde, maar het voelt veel "kunstmatiger". ook mikken en schieten gaat me minder goed af. Misschien komt het omdat deel 2 alweer een tijdje geleden is en dit in mijn geheugen gewoon beter was...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ME2 weer uit de kast getrokken geinstalleerd en alle dlc's maar eens aangeschaft, kijk ik half uur later op de x-doos zie ik dat alle downloads nog pending zijn en mn eerste dlc failed is. na handmatig te downloaden lukte het wel 1 voor 1 maar toen was het half 2 's nachts en vond ik het wel welletjes.

kijken hoever ik kom voor 6 maart had de nieuwe missies etc nog niet gehad dus ben heel benieuwd hoe die zijn.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:55:
volgens mij blijven ze gewoon trouw aan je savegame tenzij shepherd aan het eind van ME2 dood is gegaan..
Zucht, is het nou zo moeilijk om gewoon "Shepard" the schrijven? Een shepherd is een herder :P

Wordt er ondertussen een beetje moe van, niemand lijkt te weten hoe je het moet schrijven :|

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 21-02-2012 15:28 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 06:56:
[...]

Het idee is grofweg hetzelfde, maar het voelt veel "kunstmatiger". ook mikken en schieten gaat me minder goed af. Misschien komt het omdat deel 2 alweer een tijdje geleden is en dit in mijn geheugen gewoon beter was...
ME2 vorige week nog uitgespeeld en het is echt hetzelfde. Cover systeem is irritant, vooral met multiplayer, hopelijk tweaken ze dat of komen ze met een patch want dit is gewoon belachelijk. Rollen terwijl je achter cover wil duiken is onzin.
angel00008 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:19:
ME2 weer uit de kast getrokken geinstalleerd en alle dlc's maar eens aangeschaft, kijk ik half uur later op de x-doos zie ik dat alle downloads nog pending zijn en mn eerste dlc failed is. na handmatig te downloaden lukte het wel 1 voor 1 maar toen was het half 2 's nachts en vond ik het wel welletjes.

kijken hoever ik kom voor 6 maart had de nieuwe missies etc nog niet gehad dus ben heel benieuwd hoe die zijn.
9 maart :P

Maaruh, leuk dat je een baggeren internetlijn hebt, had je nog verder wel iets interessants te melden?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:05:
[...]

ME2 vorige week nog uitgespeeld en het is echt hetzelfde. Cover systeem is irritant, vooral met multiplayer, hopelijk tweaken ze dat of komen ze met een patch want dit is gewoon belachelijk. Rollen terwijl je achter cover wil duiken is onzin.

[...]

9 maart :P

Maaruh, leuk dat je een baggeren internetlijn hebt, had je nog verder wel iets interessants te melden?
herken die cover problemen wel in de demo ja, helaas dat het is geen bagger internetlijntje dat de boosdoener was (sabnzb ernaars gecapped op 50% van mn internetlijn bleef gewoon 100% stabiel)

wel frapant dat mn dlc's die geld koste werkte maar niet de free dlc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:19:
[...]

herken die cover problemen wel in de demo ja, helaas dat het is geen bagger internetlijntje dat de boosdoener was (sabnzb ernaars gecapped op 50% van mn internetlijn bleef gewoon 100% stabiel)

wel frapant dat mn dlc's die geld koste werkte maar niet de free dlc's
Het was niet bedoeld als een gespreksstarter maar meer als een hint dat niemand hier iets geeft om het feit dat jij tot midden in de nacht aan het downloaden bent.

Maar nu we er toch zijn, waarom ga jij dingen via newsgroepen downloaden als je ze gekocht hebt en via de bioware website kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:42:
[...]

Het was niet bedoeld als een gespreksstarter maar meer als een hint dat niemand hier iets geeft om het feit dat jij tot midden in de nacht aan het downloaden bent.

Maar nu we er toch zijn, waarom ga jij dingen via newsgroepen downloaden als je ze gekocht hebt en via de bioware website kunt downloaden?
mind you we hebben het over de 360 waar je geen dlc kan downloaden via usenet ;)

off-topic : ik was bezig met het downloaden van de nieuwe aflevering van the walking dead helemaal legaal en al :)

on-topic : zit ik nog steeds met mijn vraag of het hele MP gedoe nu zin heeft om te spelen en/of je straks je punten meeneemt naar het orginele spel ? of dat het allemaal om te proberen is (jaja demo's zijn om te proberen)

[ Voor 15% gewijzigd door AjDuLion op 21-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
angel00008 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:45:
[...]

mind you we hebben het over de 360 waar je geen dlc kan downloaden via usenet ;)

off-topic : ik was bezig met het downloaden van de nieuwe aflevering van the walking dead helemaal legaal en al :)

on-topic : zit ik nog steeds met mijn vraag of het hele MP gedoe nu zin heeft om te spelen en/of je straks je punten meeneemt naar het orginele spel ? of dat het allemaal om te proberen is (jaja demo's zijn om te proberen)
Ga er maar vanuit dat je in de MP alles opnieuw moet unlocken in de volledige game. Net als bij de BF3 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveelste remake van de trailers die we tot nu toe hebben gezien. Heb onderhand wel genoeg gehad om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, dat is geen remake, dat is de officiele Extended trailer van Bioware ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 21-02-2012 21:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 18:49
Whoehoe.. net golden challenge gehaald!! :P (in 31 min.)

Zat in team met een human en salarian infiltrator, en twee asari adept (waaronder ik)
De infiltrators hadden een widow sniper (sterkste sniper in de demo) en phalanx X
De asari adept had een M-96 Mattock X en ikzelf had alleen een Phalanx X vanwege snelle power recharge (zodat ik mij biotic powers kan spammen)

De team was echt goed, veel headshot werden gemaakt (ze hadden ook een N7 rating van 100+, en ikzelf heb 77)

Een infiltrator en een asari adept is echt een must voor de golden challenge.
Want een infiltrator kan cloak reviven en een asari adept heeft een heel belangrijke power, de Stasis bubble waarmee je phantoms een andere organics kan bevriezen.

En natuurlijk belangrijk blijf dicht bij je team.

Op naar de platinum challenge in de full game :)

[ Voor 3% gewijzigd door mingooski op 22-02-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Details over de eerste DLC zijn uitgelekt.

http://www.joystiq.com/20...down-to-xbox-marketplace/
Compizfox schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:26:
Eh, dat is geen remake, dat is de officiele Extended trailer van Bioware ;)
Steeds dezelfde footage maar dan in een andere volgorde.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Pff als er niet Mass effect 3 trailer zou staan en ik niet zou weten dat dit over een game zou gaan dan zou mijn eerste reactie zijn: Wanneer is deze film in de bios. Epic trailer is epic.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 11-09 22:47
Zo, gisteravond even Silver met 3 mensen gehaald, ben wel trots :D

Die laatste 2min terwijl je op je schip wacht vind ik erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

ye-roon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:05:
[...]

Pff als er niet Mass effect 3 trailer zou staan en ik niet zou weten dat dit over een game zou gaan dan zou mijn eerste reactie zijn: Wanneer is deze film in de bios. Epic trailer is epic.
nieuws: Filmrechten Mass Effect verkocht :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hier claimen ze zelfs dat dit jaar nog een film uitkomt, maar zonder cast lijkt me dat onwaarschijnlijk

IMDB: Mass Effect (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

zjeery schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:
Ik heb denk ik 5 playthroughs gedaan van ME 2 en slechts bij eentje daarvan heb ik iedereen in leven kunnen houden.
Was me ook gelukt met de allereerste playthrough van ME2, maar die save ben ik kwijtgeraakt :/

Meh, ik ga denk ik maar met een verse Sheppy spelen in ME3. Geen idee meer hoe het me gelukt is in ME2 om iedereen in leven te houden en ook niet echt de behoefte om het opnieuw te spelen.

Laatst nog maar eens de ME3 demo gespeeld. Mijn mening is niet heel erg bijgesteld ten opzichte van eerder. Het spel zal het voor mij toch echt van zijn verhaal en sfeer moeten gaan hebben. Maar dat zit wel goed.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Was me ook gelukt met de allereerste playthrough van ME2, maar die save ben ik kwijtgeraakt :/
Mjah zo moeilijk is het ook weer niet hoor. Mijn eerste playthrough ging ook fout maar daarna begreep ik wat er aan de hand was en daarna ging alles naar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb 3 saves klaar staan voor ME3, alle dlc gehaald, iedereen in leven.
1 Paragon char waar ik bij Liara gebleven ben (Infiltrator)
1 Paragon/Renegade char waar ik wat heb met Tali (Engineer)
1 Renegade char waar ik wat heb met Jack (Vanguard)

De 2 paragon characters hebben dezelfde basis uit ME1. Alleen ingame andere class van gemaakt en andere keuzes gemaakt. Eerste playthrough was op hard (engineer). Die andere 2 op Insane. Ik had voor me Infiltrator geplanned om het gewoon voor de story te doen, en de game op normal gezet, maar toen alles in 2 hits neer lag heb ik de game toch maar weer op insane gezet. Veel voldaner gevoel als iets dood was :)

Het coolste vond ik m'n vanguard. Dat was op insanity echt puntje van me stoel werk en chargen, shotgun schieten, cover om te reloaden hopen het te overleven en dan de volgende charge (shield regen ftw). Ik heb veel mensen gehoord dat ze de vanguard broken vonden omdat het 'onmogelijk' was om met charge te spelen op hogere moeilijkheids graden en dat charge daarom useless was. Ik vond van niet :)

In de MP beta speel ik nu vooral vanguard en infiltrator. Infiltrator met stealth en shotgun = nice :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Dus.... DLC wanneer de game nog geen eens uit is ?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/358z892.png

[ Voor 35% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 22-02-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, dat was eigenlijk wel te verwachten. Zo gaat dat tegenwoordig :(

Zit dit trouwens inbegrepen bij de digital deluxe pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:40:
tja, dat was eigenlijk wel te verwachten. Zo gaat dat tegenwoordig :(

Zit dit trouwens inbegrepen bij de digital deluxe pack?
Details:

Verwijderd in "[Multi] Mass Effect 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
ReMCoDijKSTRa schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:30:
Dus.... DLC wanneer de game nog geen eens uit is ?
[afbeelding]
Hi all!

We're happy to confirm that Mass Effect 3: From Ashes DLC will be available at launch for all platforms. For those of you who have purchased the N7 Collector's Edition (including the PC Digital Deluxe Edition), you will get this content at no extra charge. We'll have a lot more details for you later this week! Stay Tuned!

http://kotaku.com/5887092...etplace-spoils-plot-point

En heb je al wat positive dingen gevonden over mass effect ? :')
Of kom je hier alleen om te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
nFo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:20:
[...]

ME1 is leuk.
ME2 gaat ook wel.
Ik zie het nut niet van iets wat op de disc hoort te staan als DLC aan te bieden.
Maar ik mag van jou niet dingen zeggen die negatief zijn over een game die ik altijd leuk heb gevonden?
Ik zoek leuke dingen van de game, maar alles wat ik vind is melk en uitknijpen.

en tot slot, als ik niet interesse had in de game zou ik er niks over zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 22-02-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Basekid schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:21:
Zo, gisteravond even Silver met 3 mensen gehaald, ben wel trots :D

Die laatste 2min terwijl je op je schip wacht vind ik erg vet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het weer eens tijd wordt dat we ouwe koeien uit de sloot halen en het verhaal tot nu toe gaan bespreken. :) Er zijn een paar vragen en gaten die ik persoonlijk nog heb maar meeste kan je met een beetje speculatie wel beantwoorden. De grote vraag die ik heb en waar ik ook geen redelijk antwoord op kan verzinnen is de volgende. Waarom zagen de Prothean standbeelden op Ilos, er uit al husks?
nFo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:20:
[...]

Hi all!

We're happy to confirm that Mass Effect 3: From Ashes DLC will be available at launch for all platforms. For those of you who have purchased the N7 Collector's Edition (including the PC Digital Deluxe Edition), you will get this content at no extra charge. We'll have a lot more details for you later this week! Stay Tuned!

http://kotaku.com/5887092...etplace-spoils-plot-point

Afgezien van het feit dat de details van de DLC al in deze thread stonden is het ook helemaal niet zo raar dat er een zero day DLC is en dat hij voor het spel wordt aangekondigd. Tevens had hij ook verder moeten kijken dan zijn neus lang is voordat hij een screenshot van de Bioware forums hier te posten. Tot de tijd dat hij het hier neerzette had Microsoft de pagina allang verwijderd en had Bioware ook een aankondiging gedaan. Beetje achteraf zeiken over een pagina die heel even per ongeluk online stond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
ReMCoDijKSTRa schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:26:
[...]

ME1 is leuk.
ME2 gaat ook wel.
Ik zie het nut niet van iets wat op de disc hoort te staan als DLC aan te bieden.
Maar ik mag van jou niet dingen zeggen die negatief zijn over een game die ik altijd leuk heb gevonden?

Je moet de DLC van Mass Effect ook niet zien als ontbrekende puzzelstukjes.
Ikzelf heb alle DLC gekocht en mij ermee vermaakt maar heb niet het gevoel dat ik anders zwaar iets was misgelopen was mocht ik het niet gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:44:
[...]

Je moet de DLC van Mass Effect ook niet zien als ontbrekende puzzelstukjes.
Ikzelf heb alle DLC gekocht en mij ermee vermaakt maar heb niet het gevoel dat ik anders zwaar iets was misgelopen was mocht ik het niet gekocht hebben.
Het zijn geen puzzelstukjes maar ze maken wel deel uit van het verhaal en geven daarom ook hints op wat er gaat komen. Zoals Arrival is best een belangrijke DLC omdat het, het deel tussen ME2 en ME3 overbrugt.

In Arrival pleegt Shepard massamoord om de Reapers tegen te houden en zegt admiral Hatchet tegen hem dat hij op een gegeven moment toch terug moet naar aarde om voor het gerecht te antwoorden voor zijn daden. In een van de trailers zien we inderdaad dat Shepard voor het gerecht komt maar dat niemand hem gelooft, hij wordt ontdaan van zijn rang en schip, de Normandy SR2 wordt in beslag genomen en krijgt Alliance upgrades. En tenslotte zien we in de demo (en waarschijnlijk in het spel) dat niemand klaar is voor de Reaper aanval omdat ze Shepard niet geloofde.

Lair of the Shadow Broker en Overloard zullen waarschijnlijk tijdens ME3 ook relevant worden maar dat is nog even afwachten.

Jah voor de rest zijn DLC's, DLC's. Wat je krijgt is een nieuw wapen, item of karakter, verder moet je er idd niet veel van verachten.

De DLC's van ME1 zijn wel waardeloos wat dat betreft, vooral Pinnacle Station is een DLC die zsm gewist mag worden. Bring Down The Sky is een DLC die een beetje lijkt op Arrival dus misschien kan die nog eens relevant worden maar dat is afwachten.

/edit:

Trouwens is het al opgevallen dat de Reaper in de "Against all odds" trailer anders is? Het lijkt wel een baby reaper ofzo.

YouTube: Mass Effect 3 - Against All Odds Trailer

/edit2:

LOL Unboxing :)

YouTube: Mass Effect 3: Unboxing

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Klopt ze maken een deel uit van het verhaal maar wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je ze niet gespeeld hebt je niet in verwarring zal raken als je ME3 speelt.
Bioware zal natuurlijk rekening houden met de mensen die Arrival of LotSB niet gespeeld hebben. Anders krijg je reacties zoals "WTF ik kan me niet herinneren dat ik 300.000 batarians heb vermoord"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:29:
Klopt ze maken een deel uit van het verhaal maar wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je ze niet gespeeld hebt je niet in verwarring zal raken als je ME3 speelt.
Bioware zal natuurlijk rekening houden met de mensen die Arrival of LotSB niet gespeeld hebben. Anders krijg je reacties zoals "WTF ik kan me niet herinneren dat ik 300.000 batarians heb vermoord"
Tuurlijk niet maar het voegt wel toe aan de ervaring. Zoals, er zijn nu onderhand 4 Mass Effect boeken. Als je die leest en daarna ME1 en ME2 nog een keer speelt dan heb je constant een: "ooooooooh, nu snap ik het" gevoel, of constant kleine dingetjes tegen komt uit de boeken dat je even een deja vu moment hebt. Het is niet zo dat ze geheel onbelangrijk zijn of helemaal niks toe te voegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:36:
[...]

Tuurlijk niet maar het voegt wel toe aan de ervaring. Zoals, er zijn nu onderhand 4 Mass Effect boeken. Als je die leest en daarna ME1 en ME2 nog een keer speelt dan heb je constant een: "ooooooooh, nu snap ik het" gevoel, of constant kleine dingetjes tegen komt uit de boeken dat je even een deja vu moment hebt. Het is niet zo dat ze geheel onbelangrijk zijn of helemaal niks toe te voegen hebben.
Ik ben het helemaal met je eens maar je snapt volgens mij mijn punt niet (misschien verwoord ik me ook niet echt goed)
RemcoDijkstra zegt dat de Arrival en LotSB al in het hoofdverhaal had moeten zitten ipv DLC (niet indirect) maar ik zie het gewoon als echt als DLC wat gewoon als extra toevoegt aan het hoofdverhaal en ben niet van mening dat zonder die extra speelervaring je iets crucial mist. (want je word heus wel bijgebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:50:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens maar je snapt volgens mij mijn punt niet (misschien verwoord ik me ook niet echt goed)
RemcoDijkstra zegt dat de Arrival en LotSB al in het hoofdverhaal had moeten zitten ipv DLC (niet indirect) maar ik zie het gewoon als echt als DLC wat gewoon als extra toevoegt aan het hoofdverhaal en ben niet van mening dat zonder die extra speelervaring je iets crucial mist. (want je word heus wel bijgebracht)
Dat si nou precies wat ik ook bedoel. Door te zeggen dat het er eigenlijk bij had moeten zitten zeg je eigenlijk: "Het doet er niet toe en het had eigenlijk als een losse missie erbij moeten zitten want het is niks anders dan een side quest". Arrival had er eigenlijk ook nooit bij kunnen zitten want het is het deel wat ME2 en 3 overbrugt, dat kun je pas doen als het verhaal van ME3 vastligt.

Tja en het hele idee van DLC's, dat is iets waar ik ook tegen ben. Vooral als je ziet dat je tegenwoordig al gauw 60 euro (console) moet neerleggen voor een degelijk spel en daarna ook nog eens moet betalen voor extra content maar dat is een andere discussie.

/edit:

Trouwens, het is hier nog niet aanbod geweest dus een headsup. Als je Kindoms of Amular: Reckoning demo voor 17 maart download en uitspeelt dan krijg je blijkbaar extra items in ME3.

http://reckoning.amalur.c...ckoning-and-mass-effect-3

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
ReMCoDijKSTRa schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:26:
[...]

ME1 is leuk.
ME2 gaat ook wel.

Je mag best je (kritische) mening geven, alleen bij jou is het alleen maar negativiteit over Mass Efect 3.
Lees je eigen berichten eens terug. ;)

Ja die DLC wat voor de release al klaar staat, wordt ik ook niet vrolijk van.
Maar Mass Effect 3 is natuurlijk niet de eerste game waarbij dat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rant van totalbiscuit over ME3 DLC. Ben het wel een beetje met hem eens. Die prothean character is eigenlijk te belangrijk om als DLC toe te voegen, gezien het hele verhaal/lore van de ME series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Zal er misschien naast zitten, maar is die Prothean niet gewoon het character dat oorspronkelijk exclusief was bij de N7 editie? Zo ja, dan heeft BW niks anders gedaan dan dat stukje story content ook beschikbaar stellen voor spelers met de normale versie van het spel, zodat mensen die geen interesse hebben in de extra's van de CE toch alle personages en missies kunnen unlocken.

En wat betreft die rant van TB over het belang van de Prothean denk ik dat hij een beetje voorbarig is. Als dat personage straks net zoiets blijkt te zijn zoals Kasumi of Zaeed (buiten de missie geen relevante conversaties) dan is die nog redelijk verwaarloosbaar of zijn/haar persoonlijke missie moet echt iets schokkends te onthullen hebben.

Maar los van dit gedeelte klopt het natuurlijk dat het uitmelken van ME3 intussen echt belachelijke vormen aan begint te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Nephalem op 22-02-2012 23:46 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In ME2 zat ook een extra karakter. Ben de naam even kwijt maar die kon je gratis downloaden geloof ik (die potige figuur). Jammergenoeg had hij wel bijna geen missies + ook veel minder echt ingesproken tekst (je moest het vooral oplezen).

Als dat bij die prothean ook zo is dan valt het dus nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:43:
In ME2 zat ook een extra karakter. Ben de naam even kwijt maar die kon je gratis downloaden geloof ik (die potige figuur). Jammergenoeg had hij wel bijna geen missies + ook veel minder echt ingesproken tekst (je moest het vooral oplezen).

Als dat bij die prothean ook zo is dan valt het dus nog tegen...
Zaeed kreeg je met de Cerberus network DLC inderdaad, voornaamste verschil is dat die DLC gratis was voor iedereen die de game kocht vanaf dat punt terwijl dit keer alleen de CE bezitters de DLC voor niks krijgen. Mede daarom heb ik ook het idee dat dit gewoon het personage is dat eerst werd gepromoot als het 'CE exclusive character'

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Het topic over die dlc:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9403705/1

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qhtH3ZMhInI]

[ Voor 26% gewijzigd door nFo op 23-02-2012 00:13 ]

• Basekid
  • Laatst online: 11-09 22:47
CynicalBrit heeft ook wat te zeggen over de DLC:

YouTube: Why I think Bioware has gone too far with Mass Effect 3

Ben het met hem eens: snap best dat de CE speciale items krijgen, maar een Prothean character? Dat gaat ver :(

Verwijderd

Nephalem schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:42:
En wat betreft die rant van TB over het belang van de Prothean denk ik dat hij een beetje voorbarig is. Als dat personage straks net zoiets blijkt te zijn zoals Kasumi of Zaeed (buiten de missie geen relevante conversaties) dan is die nog redelijk verwaarloosbaar of zijn/haar persoonlijke missie moet echt iets schokkends te onthullen hebben.

Maar los van dit gedeelte klopt het natuurlijk dat het uitmelken van ME3 intussen echt belachelijke vormen aan begint te nemen.
Ben het met je eens dat het zeer voorbarig is maar wat Bioware doet is ook sukkelig. Ze zeggen dat de "From Ashes" DLC ontwikkeld is door een aparte team en niet deel uitmaakt van het grote verhaal. HALLOOOO EEN PROTHEAN!! Je kan niet zomaar nonchalant een Prothean toevoegen en doen alsof niks is gebeurd zoals bij Zaeed. Hoezo is dit niet onderdeel van het grote verhaal?

Er zijn 3 mogelijkheden.

1. De DLC is een side quest wat niet echt veel toegevoegde waarde heeft. In dat geval, waarom voegen ze een Prothean toe aan een side quest, waarom zit dit niet in het main quest?

2. De DLC is belangrijk voor het verhaal, in dit geval zijn de rants geplaatst. Waarom zou je dan nog de SE + DLC kopen als je voor ietsjes meer de CE kan krijgen met de DLC en extra dingen.

3. Waarschijnlijk (ik hoop) gaat het om een flashback die Shepard heeft nadat hij in contact komt met een Prothean artifact, dit hebben we ook in ME1 gezien met de grote bol en het cadeautje. In ME2 zat ook zo'n bol maar daar is verder niks noemenswaardig mee gebeurd. Door een flashback kan je inzicht geven in de Protheans zonder dat het je hoofd verhaal aantast en het kan toegevoegde waarde hebben zonder dat het cruciaal is.

Ik hoop echt dat het optie 3 is en dat alle internet schapen een klap in hun gezicht krijgen maar stiekem wil ik eigenlijk ook dat we meer inzicht krijgen in de Protheans en dat hun verhaal wordt uitgelegd dus optie 2 is ook goed. Bioware zit nu in een moeilijke situatie want ze kunnen niks zeggen over de content en dat is eigenlijk de enige manier om iedereen gerust te stellen of meer benzine op het vuur te gooien, daarom is het nogal voorbarig.

Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment blij ben dat ik een tijdje geleden voor 35 euro de Collectors edition heb besteld. :) Hij kost nu ineens 70 euro, 2x zoveel.
Retailer exclusieve content gebeurd al jaren, niks bijzonders. Meestal is dat alleen in Amerika en krijgen wij in Europa het er gewoon bij, zoals bij ME2 ook was. Het enige waar ik problemen mee heb zijn die Dr. Pepper codes die alleen in Amerika worden weggegeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 04:41 ]

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:07

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Er zijn nog meer mogelijkheden.

- Cerberus heeft al bewezen dat ze uit as iemand compleet opnieuw tot leven kunnen laten komen, dus waarom niet met prothean dna? We weten al dat Cerberus een rol gaat spelen in 3.
- de Collectors hebben prothean dna, dus misschien hebben de Reapers nog ergens een schip liggen vol met Prothean gevangenen.
- wellicht zijn er meerdere prothean sanctuaries waar het beter mee is afgelopen dan die Shepard tegenkomt

Wellicht zijn levende Protheans dus sowieso onderdeel van het verhaal, en voegt de dlc alleen toe dat je er een in je team kan opnemen. Is het dan nog een boycot waard? Ik snap dat boycotten sowieso niet.

Wellicht, wellicht, wellicht.... ik ben in ieder geval wél benieuwd hoe het afloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ozzy op 23-02-2012 08:11 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38

Lapras

Ice beam

Nieuwe characters maken me altijd blij, maar welke versie moet je nu pre-orderen om hem te krijgen? Zit hij in de standaard versie? De collector's edition is absurd duur namelijk.

• AjDuLion
Lapras schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:03:
Nieuwe characters maken me altijd blij, maar welke versie moet je nu pre-orderen om hem te krijgen? Zit hij in de standaard versie? De collector's edition is absurd duur namelijk.
alleen in de collectors edition..

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
maar het wordt dus wel een day 1 dlc voor mensen zonder collectors edition, of begrijp ik dat nu verkeerd?

verder is de multiplayer demo bij mij erg buggy moet vaak wel en kwartier klooien voor ik een goed potje in kom.
"disconnected from game"connection to server has been lost" of een complete reboot vanuit het loading scherm. erg irritant

verder vind ik de multiplayer wel leuk

If you don't stand for something you'll fall for everything

• AjDuLion
mazzl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:58:
maar het wordt dus wel een day 1 dlc voor mensen zonder collectors edition, of begrijp ik dat nu verkeerd?

verder is de multiplayer demo bij mij erg buggy moet vaak wel en kwartier klooien voor ik een goed potje in kom.
"disconnected from game"connection to server has been lost" of een complete reboot vanuit het loading scherm. erg irritant

verder vind ik de multiplayer wel leuk
klopt en blijkbaar kost die 800 punten/10 euro

• ReMCoDijKSTRa
Basekid schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 01:16:
CynicalBrit heeft ook wat te zeggen over de DLC:

YouTube: Why I think Bioware has gone too far with Mass Effect 3

Ben het met hem eens: snap best dat de CE speciale items krijgen, maar een Prothean character? Dat gaat ver :(
Gaat idd veel te ver, maarja toch zal ik hem wel moeten kopen om het verhaal af te maken. bleh.

Laat ook maar ik ben er wel klaar mee :) Ik lees wel een samenvating later.

[ Voor 7% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 23-02-2012 13:09 ]

• AjDuLion
waarom gaat het te ver dat je in een ''collectors'' edition die ook nog eens enkele tientjes meer kost dan het orginele spel meer items (en in dit geval zelfs een character erbij krijgt)

juist dat soort dingen maken van de collectors edition een collectors edition..

als alles hetzelfde was als in de normale versie dan is het toch niet de meerwaarde aan ?
het feit dat je de dlc los erbij kan kopen omdat jij liever geen ce wilde hebben maar wel de items, dat is geheel jou keuze.

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
AjDuLion schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:20:
waarom gaat het te ver dat je in een ''collectors'' edition die ook nog eens enkele tientjes meer kost dan het orginele spel meer items (en in dit geval zelfs een character erbij krijgt)

juist dat soort dingen maken van de collectors edition een collectors edition..

als alles hetzelfde was als in de normale versie dan is het toch niet de meerwaarde aan ?
het feit dat je de dlc los erbij kan kopen omdat jij liever geen ce wilde hebben maar wel de items, dat is geheel jou keuze.
Een collectors edition mag van mij alles bevatten zoals Figurines, artwork, soundtracks, ingame items (mits ze niet overpowered etc zijn), skins en veel meer. Maar zodra je van een spel wat is begonnen als een singleplayer game, vanaf de release al content voor de gewone editie af gaat halen, gaat het wat mij betreft te ver.

Daarnaast is die DLC 10 euro/dollar. Maak dan de gewone editie 10 euro duurder en er zou niemand over zeuren. Maar die geldkoeien van EA zijn helaas niet meer zo. De grote game-developers zouden wat dat betreft meer naar de Indie Games-Developers mogen kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door microoo op 23-02-2012 13:28 ]

Verwijderd

microoo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
[...]

Een collectors edition mag van mij alles bevatten zoals Figurines, artwork, soundtracks, ingame items (mits ze niet overpowered etc zijn), skins en veel meer. Maar zodra je van een spel wat is begonnen als een singleplayer game, vanaf de release al content voor de gewone editie af gaat halen, gaat het wat mij betreft te ver.
Volgens wat Bioware heeft gezegd hebben ze er helemaal niks van af gehaald. De DLC is ontwikkeld door een aparte team na het grote spel klaar was.

• AjDuLion
zonder bovenstaande video te hebben gekeken, is de prothean character nodig om de singleplayer uit te spelen ? bij mijn weten niet nml en dus is het gewoon een ''add-on" die standaard bij de ce zit en niet in de normale game..

ik denk dat veel mensen nu denken ''hey het spel was nog niet af?!" dit is dus niet zo.. beide versies zijn gelijktijdig gereleased dus er is heus geen content ''bijgemaakt''
[...]

Daarnaast is die DLC 10 euro/dollar. Maak dan de gewone editie 10 euro duurder en er zou niemand over zeuren. Maar die geldkoeien van EA zijn helaas niet meer zo. De grote game-developers zouden wat dat betreft meer naar de Indie Games-Developers mogen kijken.
vergeet niet dat de tegenwoordig veel inkomsten via dlc's komen.

daarnaast gooi er 10 euro bij en je koopt dus de CE editie, dat jij dus liever 10 euro bespaarde voor de standaard editie is jou keuze... dat je nu gaat zeuren dat je liever een versie die 10 euro duurder was en het erin heeft zitten.. wat van alle mensen die die dlc niet willen ? die willen dan weer een versie die 10 euro goedkoper is ;)

[ Voor 58% gewijzigd door AjDuLion op 23-02-2012 13:31 ]

• Ozzy

Ozzy

[...]

Hoezo wordt die content van de normale versie afgehaald? Het is DLC, bij de collectors edition krijg je een code om die DLC te downloaden en met een normale versie moet je ervoor betalen?

Om tegen beter weten in toch een auto vergelijking te maken:

Basis-auto : alles dat strict noodzakelijk is. (Vanilla Mass Effect 3)
Luxe-uitrusting zelfde model (Collectors Edition): airco (From ashes dlc), meegespoten spiegels (extra wapen), luxe bekleding (extra kleding voor shepard)
Optionele extras: sportstuur (dlc X), kuipstoeltjes (dlc Y)

Is dan die basis-auto niet af zonder airco? Of ontbreekt er wat aan je auto zonder sportstuur?

Het geklaag van de boycotters hier komt er volgens mij op neer dat iedereen verwacht dat ook het sportstuur en de kuipstoeltjes en de airco gratis en voor niets in alle auto's komt.

• AjDuLion
Ozzy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:36:
[...]

Hoezo wordt die content van de normale versie afgehaald? Het is DLC, bij de collectors edition krijg je een code om die DLC te downloaden en met een normale versie moet je ervoor betalen?

Luxe-uitrusting zelfde model (Collectors Edition): airco (From ashes dlc), meegespoten spiegels (extra wapen), luxe bekleding (extra kleding voor shepard)

Is dan die basis-auto niet af zonder airco? Of ontbreekt er wat aan je auto zonder sportstuur?

Het geklaag van de boycotters hier komt er volgens mij op neer dat iedereen verwacht dat ook het sportstuur en de kuipstoeltjes en de airco gratis en voor niets in alle auto's komt.
met stupid

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
[...]

Dat zeg ik niet. Die wapens, uitrusting etc kan mij gestolen worden, maar zodra je op het moment een game uitbrengt en tegelijkertijd een deel van het spel afhaalt (of dat het naast het spel is ontwikkeld en dus extra is, for what it matters) om dit als DLC op de markt te zetten is toch een kromme actie?
Mass Effect 3 is begonnen als singleplayer en draait vooral om het verhaal. Dat ze een DLC erbij doen waarmee je extra multiplayer maps krijgt, kan ik prima in komen. Maar nu verplicht je iedereen toch wel de DLC te kopen omdat het wel degelijk bijdraagt aan het verhaal en dat vind ik gewoon krom en pure geldklopperij.

Om op jouw voorbeeld in te gaan. Je koopt de basis auto maar je moet bij betalen voor het dak. Je kan er immers ook zonder dak mee rijden maar de "experience" is pas met dak compleet... Kromme vergelijking, ik weet het, maar jij kwam het het voorbeeld O-)

Verwijderd

[...]

De auto vergelijking is onzin... hou daar mee op! :P

Het is zo dat klagers hier uitgaan van het slechtste en daarop verder spelen. Feit is dat niemand (behalve Bioware) weet wat er in de DLC zit.
microoo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Dat zeg ik niet. Die wapens, uitrusting etc kan mij gestolen worden, maar zodra je op het moment een game uitbrengt en tegelijkertijd een deel van het spel afhaalt (of dat het naast het spel is ontwikkeld en dus extra is, for what it matters) om dit als DLC op de markt te zetten is toch een kromme actie?
Mass Effect 3 is begonnen als singleplayer en draait vooral om het verhaal. Dat ze een DLC erbij doen waarmee je extra multiplayer maps krijgt, kan ik prima in komen. Maar nu verplicht je iedereen toch wel de DLC te kopen omdat het wel degelijk bijdraagt aan het verhaal en dat vind ik gewoon krom en pure geldklopperij.

Om op jouw voorbeeld in te gaan. Je koopt de basis auto maar je moet bij betalen voor het dak. Je kan er immers ook zonder dak mee rijden maar de "experience" is pas met dak compleet... Kromme vergelijking, ik weet het, maar jij kwam het het voorbeeld O-)
Daar gaan we weer. Hoe weet jij dat ze content er af hebben gehaald?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 13:52 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja als je (bijna) gelijktijdig met uitbrengen game al DLC released....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Nol_NL
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:50:
[...]

De auto vergelijking is onzin... hou daar mee op! :P

Het is zo dat klagers hier uitgaan van het slechtste en daarop verder spelen. Feit is dat niemand (behalve Bioware) weet wat er in de DLC zit.

[...]

Daar gaan we weer. Hoe weet jij dat ze content er af hebben gehaald?
Helemaal mee eens... Wat dat betreft doen ze het erg goed met de dlc. Game is natuurlijk prima uit te spelen zonder de dlc, maar mensen krijgen het gevoel dat ze iets gaan missen... Betaal meer krijg meer, logisch toch :)
Meestal bekijk ik de dlc per game en bij Mass Effect heb ik er geen problemen mee, maar daarom ga ik ook voor de CE versie, wat ik eigenlijk ook nooit doe...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach DLC is meestal gewoon ordinaire uitmelkerij. Niks anders. Men zou het gewoon niet moeten kopen.

Kijk een stuk uitbreiding (ter grootte van bijv. Shadowbroker) wat ook nog eens een keer geruime tijd na release uitkomt, vind ik wel ok.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DLC om 2ehandsverkoop van games te voorkomen vind ik ook nog wel prima, maar dit gaat wel ver... Gamesindustrie staat wel heel erg onder druk om zoveel mogelijk winst te maken en elke laatste cent uit de consument te persen.

Het probleem is dat dit bij de consument een ongemakkelijk/onprettig gevoel geeft en de band met de consument verslechtert. Op de korte termijn levert het misschien meer op, maar op de lange termijn kan het denk ik wel een negatieve uitwerking hebben en gamers afschrikken, zeker bij games die iets minder goed zijn en die je niet "moet hebben", zoals ME3. Gewoon omdat de ervaring tegenvalt (ófwel extra dokken net nadat je een dure game hebt gekocht, ófwel je hebt een game die toch een beetje incompleet is; beide negatief).

Misschien is het qua gevoel wel een beetje te vergelijken met telco's die per minuut afronden (vooral buiten de bundel is dat vuil). Da's ook een beetje naaien, en uiteindelijk kiezen consumenten dan bewust voor abonnementen die wel per seconde afronden, zelfs al zijn die onder de streep misschien iets duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-02-2012 15:17 ]

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Hier heb je een andere invalshoek:
- Nu uit protest de game uitspelen zonder de DLC
- Later hopen dat de DLC goedkoper wordt en hem dan alsnog kopen
- Blij zijn met een oud spel met toevoegingen

Voor de rest is er al heel veel geschreven over de day-one DLC op internet. Dus laten we ons er niet te druk om maken.

Heb je de CE dan krijg je hem 'gratis', zoniet dan kan je hem altijd later alsnog kopen.
Of had je liever gehad dat ie alleen voor CE-eigenaren zou zijn of niet voor tweedehands spelers?

Z-machine OriginID: JaccoW

• zjeery
Ik denk niet dat het daar precies om gaat. Veel Mass Effect fans zijn simpelweg verbolgen over het feit dat BioWare en EA besloten hebben om zo'n ongelooflijk belangrijk onderdeel van het Mass Effect verhaal optioneel te maken. Het is alsof ze besloten hebben het einde als DLC aan te bieden.

De gebeurtenis die plaatsvind in de betreffende DLC is een van de belangrijkste plotonwikkelingen binnen de trilogie. Waarom zou je als verhalenmaker in hemelsnaam willen dat sommige mensen zoiets belangrijks voor je verhaal gaan missen.

Ik heb helemaal niets tegen DLC en koop het vaak genoeg zelf mits de game en de DLC ervoor gewoon goed zijn, maar dit is gewoon maf. Deze hele beslissing van BioWare kan simpelweg slechts twee dingen betekenen; OF de mensen die de DLC niet kopen gaan een ongelooflijk belangrijk deel van de game missen en kopen met de standard edition dus eigenlijk een incomplete game, OF de betreffende karakter in de DLC is totaal irrelevant om het eerste voorbeeld te voorkomen. Iets wat een gemiste kans voor het verhaal zou zijn.

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
F_demon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:31:
- Later hopen dat de DLC goedkoper wordt en hem dan alsnog kopen
Wat je daar noemt is direct een probleem met DLC. Vaak wordt een DVD, Blu-ray of willekeurige game goedkoper met de jaren. Maar kijk eens voor de grap naar de DLC van een al ouder spel als ME2;
http://social.bioware.com/page/me2-dlc
Of iets nog ouders als BBC2:Vietnam;
http://store.origin.com/store/eaemea/nl_NL/pd/productID.219316800/sac.true

Ik denk dat het ME3 wel een goed spel wordt maar ik begrijp niet waarom niet meer bedrijven kijken hoe bedrijven als Betesda, Blizzard, THQ communities bouwen en omgaan met DLC en extra content. ME3 geeft mij nu het gevoel dat ik een incompleet spel koop, terwijl ik dat gevoel niet heb toen ik Fallout 3/NV kocht zonder DLC.

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Ik heb het DLC-verhaal niet helemaal gevolgd, maar waar heeft Bioware gezegd dat de protheans alleen in de DLC voorkomen? Er is alleen gezegd dat je in de DLC een prothean als squadmate hebt, maar dat kan toch compleet losstaan van het hoofdverhaal?

Deze specifieke prothean of andere zouden toch ook gelijk in het "gewone" verhaal kunnen voorkomen en zelfs een grote rol spelen?

Dit maar om te zeggen dat het voor mij wat voorbarig lijkt om meteen te roepen dat ze 90% van het verhaal apart verkopen (of zo lijkt het toch, als ik een paar posts op diverse fora lees).

• Nol_NL
  • Laatst online: 14:33
DLC is gemaakt door een ander team, nadat het verhaal van ME3 al was afgerond. Jullie zitten jezelf en andere gek te maken. Spel is prima te spelen zonder dlc, wil je zonodig iets extra's ? Tja, dan moet je extra betalen...

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nol_NL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:59:
DLC is gemaakt door een ander team, nadat het verhaal van ME3 al was afgerond. Jullie zitten jezelf en anderen gek te maken. Spel is prima te spelen zonder dlc, wil je zonodig iets extra's ? Tja, dan moet je extra betalen...
QFT

Het is nogal wat om te zeggen dat je een van "belangrijkste plotonwikkelingen binnen de trilogie" mist zonder dat iemand de DLC heeft gespeeld. Een Zaeed of Kasumi mis je ook niet in ME2, maar het was wel erg leuk om ze er wel bij te hebben.

• zjeery
F_demon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:14:
[...]

QFT

Het is nogal wat om te zeggen dat je een van "belangrijkste plotonwikkelingen binnen de trilogie" mist zonder dat iemand de DLC heeft gespeeld. Een Zaeed of Kasumi mis je ook niet in ME2, maar het was wel erg leuk om ze er wel bij te hebben.
DLCSPOILER voor wie het niet meegekregen heeft gisteren!

spoiler:
Je gaat een tot leven gewekte Prothean vergelijken met een mercenary en een dief die naast hun missies helemaal niets meer toe te voegen hadden aan het spel? De karakters waren leuk maar niet echt belangrijk voor de rest van het verhaal. Een prothean lijkt me dat wel. En ik zou het pas echt teleurstellend vinden als de Prothean niet "een van de belangrijkste plotontwikkelingen binnen de trilogie" was.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38

Lapras

Ice beam

De Geth teammate was in deel 2 ook niet significant voor het verhaal, terwijl je na het spelen van deel 1 wel kan denken dat het heel belangrijk is. Nu is hij dan ook geen DLC, maar dat had hij prima kunnen zijn.

Overigens wil ik dat character wel hebben, dus ik vrees dat ik zo'n aap ben die die 10 euro neerlegt. Bij DA2 kreeg je hem tenminste nog gratis.

• zjeery
Lapras schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:29:
De Geth teammate was in deel 2 ook niet significant voor het verhaal, terwijl je na het spelen van deel 1 wel kan denken dat het heel belangrijk is. Nu is hij dan ook geen DLC, maar dat had hij prima kunnen zijn.

Overigens wil ik dat character wel hebben, dus ik vrees dat ik zo'n aap ben die die 10 euro neerlegt. Bij DA2 kreeg je hem tenminste nog gratis.
Die leek me wel degelijk heel belangrijk voor het verhaal. Je kwam ongelooflijk veel meer te weten van de Geth, (het herschrijven van) de Heretics, de Dyson Sphere. Zeker met het oog op ME3 en de Geth vs. Quarian verhaallijn gaat Legion nog heel belangrijk worden lijkt me.

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

zjeery schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:23:
[...]

DLCSPOILER voor wie het niet meegekregen heeft gisteren!
spoiler:
Je gaat een tot leven gewekte Prothean vergelijken met een mercenary en een dief die naast hun missies helemaal niets meer toe te voegen hadden aan het spel? De karakters waren leuk maar niet echt belangrijk voor de rest van het verhaal. Een prothean lijkt me dat wel. En ik zou het pas echt teleurstellend vinden als de Prothean niet "een van de belangrijkste plotontwikkelingen binnen de trilogie" was.
Gebruik daar eens de [spoiler] -tag voor. :X

En ja, ik vergelijk hen daarmee. Het DLC-personage is ontwikkeld nadat ME3 klaar was. Afgezien van het weer bezoeken van
spoiler:
Eden Prime
en nog wat plaatsen weet je niet wat er gaat gebeuren.
Zaeed is de voormalig leider van de Blue Suns, Kasumi een meesterdief. En beiden kunnen zonder al te veel problemen rondlopen. Hun opmerkingen zijn zelfs niet veel anders dan de andere squadmates.
Ik vermoed dat er weer precies hetzelfde gaat gebeuren. Het zou me zelfs al meevallen als men in het spel er minstens net zo op zou reageren als met Legion gebeurt in ME2.

• zjeery
F_demon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:46:
[...]

Gebruik daar eens de [spoiler] -tag voor. :X

En ja, ik vergelijk hen daarmee. Het DLC-personage is ontwikkeld nadat ME3 klaar was. Afgezien van het weer bezoeken van Eden Prime en nog wat plaatsen weet je niet wat er gaat gebeuren.
Zaeed is de voormalig leider van de Blue Suns, Kasumi een meesterdief. En beiden kunnen zonder al te veel problemen rondlopen. Hun opmerkingen zijn zelfs niet veel anders dan de andere squadmates.
Ik vermoed dat er weer precies hetzelfde gaat gebeuren. Het zou me zelfs al meevallen als men in het spel er minstens net zo op zou reageren als met Legion gebeurt in ME2.
Fixed, excuses daarvoor. Ik zo overigens zeggen dat je je eigen advies ook wel mag opvolgen mbt het noemen van
spoiler:
Eden Prime
, dat wist ik dus nog niet.

spoiler:
Dat verhaal dat die prothean ontwikkeld is nadat ME3 klaar is gaat er bij mij gewoon niet in. Zowel bij het gelekte script waar hij naadloos in verweven was en bij de min of meer onofficiële aankondiging van de Collectors Edition een hele tijd geleden (ik heb het dus niet over die unboxing video van afgelopen november) was al duidelijk dat het een belangrijk onderdeel van het verhaal zou worden.

Ik heb de Collectors Edition besteld (2x zelfs, eentje digitaal voor de release en eentje fysiek, waarbij de levertijd waarschijnlijk veel langer is, zo'n debiele fan ben ik nou :P) dus wat dat betreft maak ik me er geen zorgen om en heb ik geen reden om het jammer te vinden. Ik ben gewoon van mening dat een prothean veel meer waard is voor het verhaal dan een mercenary of meesterdief.

Verwijderd

zjeery schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:40:
Ik denk niet dat het daar precies om gaat. Veel Mass Effect fans zijn simpelweg verbolgen over het feit dat BioWare en EA besloten hebben om zo'n ongelooflijk belangrijk onderdeel van het Mass Effect verhaal optioneel te maken. Het is alsof ze besloten hebben het einde als DLC aan te bieden.

De gebeurtenis die plaatsvind in de betreffende DLC is een van de belangrijkste plotonwikkelingen binnen de trilogie. Waarom zou je als verhalenmaker in hemelsnaam willen dat sommige mensen zoiets belangrijks voor je verhaal gaan missen.

Ik heb helemaal niets tegen DLC en koop het vaak genoeg zelf mits de game en de DLC ervoor gewoon goed zijn, maar dit is gewoon maf. Deze hele beslissing van BioWare kan simpelweg slechts twee dingen betekenen; OF de mensen die de DLC niet kopen gaan een ongelooflijk belangrijk deel van de game missen en kopen met de standard edition dus eigenlijk een incomplete game, OF de betreffende karakter in de DLC is totaal irrelevant om het eerste voorbeeld te voorkomen. Iets wat een gemiste kans voor het verhaal zou zijn.
Hoe weet jij wat er in de DLC zit en hoe kan je nu al bepalen dat het een belangrijke plot ontwikkeling is?

• Ozzy

Ozzy

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:23:
[...]

Hoe weet jij wat er in de DLC zit en hoe kan je nu al bepalen dat het een belangrijke plot ontwikkeling is?
Sterker nog hoe weet hij zeker dat de bedachte plotwisseling niet in ME3 zit, en de dlc daar alleen een teammaatje en missie aan toevoegt.

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

zjeery schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:50:
[...]

Fixed, excuses daarvoor. Ik zo overigens zeggen dat je je eigen advies ook wel mag opvolgen mbt het noemen van
spoiler:
Eden Prime
, dat wist ik dus nog niet.

spoiler:
Dat verhaal dat die prothean ontwikkeld is nadat ME3 klaar is gaat er bij mij gewoon niet in. Zowel bij het gelekte script waar hij naadloos in verweven was en bij de min of meer onofficiële aankondiging van de Collectors Edition een hele tijd geleden (ik heb het dus niet over die unboxing video van afgelopen november) was al duidelijk dat het een belangrijk onderdeel van het verhaal zou worden.

Ik heb de Collectors Edition besteld (2x zelfs, eentje digitaal voor de release en eentje fysiek, waarbij de levertijd waarschijnlijk veel langer is, zo'n debiele fan ben ik nou :P) dus wat dat betreft maak ik me er geen zorgen om en heb ik geen reden om het jammer te vinden. Ik ben gewoon van mening dat een prothean veel meer waard is voor het verhaal dan een mercenary of meesterdief.
En fixed inderdaad.
Kijk en daar is het verschil dus. Ik heb het gelekte script niet gelezen, dus ik weet niet wat er gaat gebeuren of wat voor rol hij moet gaan spelen. Toch nog een kleine verassing in de vorm van mijn kleine spoiler. ;)

Ik heb ook de CE besteld en wacht in spanning af. Ik heb nog even overwogen om hem ook digitaal te reserveren, maar ik had geen geld om gelijk te dokken.

En anders hopen op een ballon in je achtertuin :P

Verwijderd

Ozzy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:38:
[...]

Sterker nog hoe weet hij zeker dat de bedachte plotwisseling niet in ME3 zit, en de dlc daar alleen een teammaatje en missie aan toevoegt.
Dat is waar ik naar toe wilde werken. :) Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar in de gelekte scripts van ME3 zit al dialoog met een Prothean. Het kan goed zijn dat de Prothean (zoals met Tali in ME2) in eerste instantie niet bij je Team wil maar dat je hem eerst moet helpen en dat hij dan pas in je team wil.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik noemde hierboven een flashback met de bollen die ook in ME1 en ME2 zaten. Veel mensen doen alsof ze recht hebben op een stukje content omdat het een belangrijk deel is van het verhaal maar dat is onzin, daar kun je op dit moment helemaal niks over zeggen, het kan alle kanten op.

Het argument dat de beleving incompleet zal zijn omdat ze content weghalen is tevens ook onzin. In de film industrie gebeurd dat de hele tijd. Een directors cut (en dan bedoel ik in het film proces niet in de release) bevat altijd veel meer content dan de final cut. Heeft dit effect op de ervaring? Nee, als het goed gedaan wordt niet. Sommige studios zijn zelfs zo brutaal genoeg om even later de directors cut apart te verkopen. Met LoTR zijn zelfs de "Theatrical Edition" en de "Extended Edition" van alle drie de films op het zelfde moment in de verkoop gegaan.

Ik kan me zelfs nog goed herinneren dat er kritiek was op het einde van The Return of the King. Dat het geheel was ingekort en dat het niet gelijk was aan de boeken. Het antwoord van New Line Cinema daarop was dat ze "normale" bioscoop gangers niet lastig wilde vallen met een lang einde van 3 uur en dat het daadwerkelijke einde van Peter Jackson in de extended edition zat. En inderdaad het was ook zo. Als je nou die twee edities met elkaar vergelijkt dan zie je dat het verhaal hetzelfde is en dat de biscoop versie geen belangrijke dingen mist. De LoTR fans die wat meer willen kunnen de extended edition kopen met het lange einde. Dat is dezelfde situatie als hier. Dat is wat hier gebeurd, voor de cusual gamer heb je de normale content en de fans is er nog iets extra's.

Doen alsof je nu al teleurgesteld gaat worden omdat je bepaalde content niet krijgt is onzin, je kan pas teleurgesteld zijn als je de content hebt en het niet bevalt. Als je bang bent dat je wordt genaaid dan annuleer je pre-order en wacht op de Youtube walkthroughs en de internet discussies en beslis dan. Zo niet, hou gewoon stil en loop geen onzin te spuwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 19:14 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is het einde van de Extended Edition van Return of the King nóg langer? In de bioscoop werd er toen ik hem keek gelachen omdat er maar scènes bleven komen, het hield maar niet op terwijl het wel al 'af' voelde...

Er zijn wel degelijk films waarbij het verhaal anders is in de director's cut. Bijvoorbeeld dat de held daar doodgaat, maar in de normale versie niet omdat men de mogelijkheid van een sequel open wilde laten...

Of je dan iets mist in de gewone versie is heel erg subjectief bij veel films, en dat zal bij ME niet anders zijn. De een zal vinden van wel, de ander van niet...

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:20:
Is het einde van de Extended Edition van Return of the King nóg langer? In de bioscoop werd er toen ik hem keek gelachen omdat er maar scènes bleven komen, het hield maar niet op terwijl het wel al 'af' voelde...

Er zijn wel degelijk films waarbij het verhaal anders is in de director's cut. Bijvoorbeeld dat de held daar doodgaat, maar in de normale versie niet omdat men de mogelijkheid van een sequel open wilde laten...

Of je dan iets mist in de gewone versie is heel erg subjectief bij veel films, en dat zal bij ME niet anders zijn. De een zal vinden van wel, de ander van niet...
Daarom is het lullig om de content niet onderdeel te maken van de standaard editie. De mensen die er het meeste waarde aan hechten zijn de mensen die de games vanaf het begin hebben gespeeld en beïnvloed zijn door het prothean verhaal. Het is verkeerd om deze mensen voor het uitkomen van een game, en dus voor het uitgeprobeert kan worden, te laten kiezen (lees gokken) of ze het leuk gaan vinden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:27:
[...]

Daarom is het lullig om de content niet onderdeel te maken van de standaard editie. De mensen die er het meeste waarde aan hechten zijn de mensen die de games vanaf het begin hebben gespeeld en beïnvloed zijn door het prothean verhaal. Het is verkeerd om deze mensen voor het uitkomen van een game, en dus voor het uitgeprobeert kan worden, te laten kiezen (lees gokken) of ze het leuk gaan vinden.
Als je een echte fan bent dan ga je voor de collectors edition, vooral omdat bij pre-order je maar 35 euro neer hoeft te leggen. Nu kost hij 70 euro. Een echte fan was er allang als de kippen bij geweest om voor de 35 euro de collectors edition te kopen.

Verder is was je zegt onzin. Zoals ik hierboven schreef ga je er nu al van uit dat je teleurgesteld gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 19:30 ]

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:29:
[...]

Als je een echte fan bent dan ga je voor de collectors edition, vooral omdat bij pre-order je maar 35 euro neer hoeft te leggen. Nu kost hij 70 euro. Een echte fan was er allang als de kippen bij geweest om voor de 35 euro de collectors edition te kopen.

Verder is was je zegt onzin. Zoals ik hierboven schreef ga je er nu al van uit dat je teleurgesteld gaat worden.
Ik koop geen games om te worden teleurgesteld. Dus ik daarom graag voortijdig weten wat de toegevoegde waarde is, zodat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:43:
[...]

Ik koop geen games om te worden teleurgesteld. Dus ik daarom graag voortijdig weten wat de toegevoegde waarde is, zodat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.
Waarom schrijf je dan wat je daar boven schreef? Ten eerste ben je dus blijkbaar geen echte fan maar meer een casual gamer die opzoek is naar een leuk spel om te spelen en meer kijkt naar de waarde van het vermaak. ten tweede heb je dus alle tijd om te besluiten of je het wil en tevens ook alle koopjes af te wachten.

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:49:
[...]

Waarom schrijf je dan wat je daar boven schreef? Ten eerste ben je dus blijkbaar geen echte fan maar meer een casual gamer die opzoek is naar een leuk spel om te spelen en meer kijkt naar de waarde van het vermaak. ten tweede heb je dus alle tijd om te besluiten of je het wil en tevens ook alle koopjes af te wachten.
Dat jij een arbitraire waarde hangt aan iets dat ik beschouw als zijnde fan, voegt niets toe aan de discussie.

Wachten op voordeeltjes zo kort voor de release is een mogelijkheid. De kans is echter groter dat een CE is uitverkocht, voordat je er gebruik van kan maken en dan zit je sowieso met maar 1 keuze.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben een fan van de serie, maar ik zag liever ook niet dat de Prothean-verhaallijn in een dlc zit. De Protheon-verhaalllijn vind ik juist gaaf aan Mass Effect, en dan ben ik teleurgesteld om te lezen dat er iets van de Protheans in een dlc zit, terwijl ik heb besloten om niet de Collector's Edition te kopen - ondanks dat ik een fan ben. Ik begrijp dat BioWare graag iets extra's wilt verdienen aan dlc's, maar dat doen ze voor mij op de verkeerde manier. From Ashes zal niet direct van invloed zijn op het grote verhaal van Shepard en Reapers, maar ik zou het wel gaaf vinden om zoveel mogelijk te weten te komen over Protheans.

Maar ik ben dan ook een sucker voor de Director's Cut en Extended Cut en Unrated Cut van films :P

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje over de demo. Ik heb die net gedownload, maar de opties om de graphics aan te passen zijn wel erg mager voor mijn gevoel. Je kunt bijv. Geen texture kwaliteit instellen zover ik zie. Mis ik iets? Mijn pc is vrij oud, en ik hoopte alles op low te kunnen zetten en zo te spelen. Nu loopt de game alles behalve soepel namelijk :(.

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:09:
[...]

Dat jij een arbitraire waarde hangt aan iets dat ik beschouw als zijnde fan, voegt niets toe aan de discussie.

Wachten op voordeeltjes zo kort voor de release is een mogelijkheid. De kans is echter groter dat een CE is uitverkocht, voordat je er gebruik van kan maken en dan zit je sowieso met maar 1 keuze.
De definitie van fan = fanatiek, een fanatiekeling die fanatiek omgaat met alles wat met een bepaald onderwerp te maken heeft. Het is geen arbitraire definitie, het is juist de definitie van. Als je zelf een houding aanneemt waarin je zegt dat je kan wachten, dan ben je dus niet fanatiek en ben je ook niet een fan.

het hele idee van een pre-order is om ervoor te zorgen dat er voldoende is voor iedereen, dus als je echt fanatiek bent dan pre-order je om er zeker van te zijn dat je krijgt wat je wil. Niet pre-orderen en dan klagen dat er te weinig zijn... tja.

Verwijderd

Ik heb m'n preorder maar gecanceled, ik koop m wel als ie in de budgetbak ligt of als er een complete editie komt, ik heb geen zin in een incompleet spel :P

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Orian schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:41:
Even een vraagje over de demo. Ik heb die net gedownload, maar de opties om de graphics aan te passen zijn wel erg mager voor mijn gevoel. Je kunt bijv. Geen texture kwaliteit instellen zover ik zie. Mis ik iets? Mijn pc is vrij oud, en ik hoopte alles op low te kunnen zetten en zo te spelen. Nu loopt de game alles behalve soepel namelijk :(.
In de demo zitten de consoletextures. In het volledige PC-spel zit ook de hoge resolutie.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:44:
Ik heb m'n preorder maar gecanceled, ik koop m wel als ie in de budgetbak ligt of als er een complete editie komt, ik heb geen zin in een incompleet spel :P
Hier hetzelfde gedaan, ME2 was nog wel te doen qua dlc policy. Het doet wel pijn ;w

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
F_demon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:45:
[...]

In de demo zitten de consoletextures. In het volledige PC-spel zit ook de hoge resolutie.
Hmm, ok. Dus dit is al de lage resolutie. Dan maar eens kijken of het werkt als ik de resolutie verlaag. Wel apart dat hij zo zo slecht speelt. Volgens mij zijn de eisen grijwel gelijk aan deel 2, en die kan ik toch ruim op medium spelen :(.

Verwijderd

Waar ik net ook aan denk, Bioware heeft ook een goede reden om een Prothean als squadmate te schrappen. Het is zo makkelijk en zo duidelijk. Er zijn maar 3 characters in het hele universum die daadwerkelijk de Prothean kunnen begrijpen omdat er maar 3 characters zijn met "The Chiper". Dat zijn Shepard zelf, Liara en Shiala.

* Liara heeft de plaats van de Shadow Broker ingenomen en het ziet er ook niet naar uit dat ze in de nabije toekomst van dat schip af komt.
* Wat er met Shiala gaat gebeuren is onduidelijk. In ME2 was ze de kolonisten op Zhu's Hope aan het helpen.
* En natuurlijk Shepard zelf.

Nu hebben we dus maar 1 persoon die daadwerkelijk kan communiceren met de Prothean en dat is Shepard, niet echt handig in een team.

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:43:
[...]

De definitie van fan = fanatiek, een fanatiekeling die fanatiek omgaat met alles wat met een bepaald onderwerp te maken heeft. Het is geen arbitraire definitie, het is juist de definitie van. Als je zelf een houding aanneemt waarin je zegt dat je kan wachten, dan ben je dus niet fanatiek en ben je ook niet een fan.

het hele idee van een pre-order is om ervoor te zorgen dat er voldoende is voor iedereen, dus als je echt fanatiek bent dan pre-order je om er zeker van te zijn dat je krijgt wat je wil. Niet pre-orderen en dan klagen dat er te weinig zijn... tja.
Zoek de definitie maar eens op. Je bent arbitrair bezig.

Je laat bovendien je argument leunen op iets waar je zelf waarde aan hecht en ik nooit over ben begonnen. Iemand die ook maar in geringe mate enthousiast kan worden van de wereld van Mass Effect heeft naar mijn mening het recht verontwaardigd te zijn. Daar hoef je niet jou soort fan voor te zijn. Het getuigd niet van goede smaak om dit soort dingen uit te sluiten uit de normale versie van een game.

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:29:
[...]

Zoek de definitie maar eens op. Je bent arbitrair bezig.

Je laat bovendien je argument leunen op iets waar je zelf waarde aan hecht en ik nooit over ben begonnen. Iemand die ook maar in geringe mate enthousiast kan worden van de wereld van Mass Effect heeft naar mijn mening het recht verontwaardigd te zijn. Daar hoef je niet jou soort fan voor te zijn. Het getuigd niet van goede smaak om dit soort dingen uit te sluiten uit de normale versie van een game.
Jij bent arbitrair bezig.

http://www.woorden-boek.nl/woord/fan
De mensen die er het meeste waarde aan hechten zijn de mensen die de games vanaf het begin hebben gespeeld en beïnvloed zijn door het prothean verhaal.
Over leunen op argumenten waar je zelf waarden aan hecht gesproken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 21:36 ]

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:34:
[...]

Jij bent arbitrair bezig.

http://www.woorden-boek.nl/woord/fan

[...]

Over leunen op argumenten waar je zelf waarden aan hecht gesproken.
Nu we hier zijn aanbeland. I give up.

Oh, en om principiele redenen:
[VanDale]
fa·na·tiek bn, bw door een blinde ijver voor een geloof of idee bezield
fan [fen] de; m,v -s enthousiaste liefhebber of bewonderaar: filmfan, voetbalfan

Verwijderd

Misschien had je iets beter je best moeten doen om uit te leggen waarom je denkt dat de Prothean zo belangrijk is.

• zjeery
Jongens alstublieft. Laten we het weer hebben over Mass Effect 3 en niet over deze kinderachtige non-discussie over wat de definitie van fanatiek is.

Verwijderd

Nogal lang mail gestuurd naar Total Biscuit.
Hi,

You've caused quiet a stir with your video about Mass Effect 3 and it's day-1 DLC From Ashes. Although I admire your courage to voice your opinion in a civilized and correct manner, I totally disagree with you.

First off you say it's content incomplete and the Prothean is a huge thing, why are you so sure of this? You do not have access to the content yet and you have no way of knowing what we are going to get and what the final story is going to be. What do you expect from this Prothean? Do you expect it to give us a history lesson? Which is not going to happen and would be very boring to be honest. We know the Protheans were a space fearing species who lived 50.000 years ago, they were the last victims of this cycle which is going on, they were attacked by the Reapers and because of problems of harvesting them the Reapers re purposed them as the collectors and they now serve/used to serve the Reapers. We know just about everything we need to know about the Protheans.

You say you are entitled to every piece of content pre launch, why is this? You draw analogies with the movie industry but content gets cut in the movie industry all the time. The process in the movie industry is as follows, first there is a rough "editor's cut", from there the director produces a "director's cut" and finally the studio produces a "final cut". Content gets cut all the time, from games, books and movies. Sometimes the content which was cut from movies later on is release as a director's cut edition, like for instance Lord of the Rings. All three LoTR movies has a "Theatrical Edition" and an "Extended Edition", the theatrical editions were the same as what we had seen in theater and the extended edition was the one with extra footage and some other extra's, they might have named it extended edition but it actually was the director's cut with more stuff thrown in. What we've seen from these director's cut editions is that they do add extra footage which is always nice and they do add to the story but if the cutting is done properly the footage is not crucial to understanding the story or the lore.

We see similar behavior in some games too. Levels, maps, guns, content gets cut form games all the time and sometimes later on gets released as an addon or pack. Usually the story behind these addons or packs is: "Okey, we cut this from the game during development because we felt it had nothing to add but still think some fans might enjoy it so we are releasing it separately" and yet again there's nothing wrong with this. It's a process to make sure the main game stays exciting and challenging and doesn't get too long or boring because of nonsense maps or levels, yet again if done correctly this cutting shouldn't affect anything in the main story or the lore. I say if it's done properly because I'm sure there are some examples out there which disprove me and if this were to be the case with ME3 and if Bioware did in fact cut crucial content then you are right and Bioware is the devil but as of now there is no indication to this and there also no reason for us to assume this.

So as an extend to what is written above, why do you assume the worst? Why do you assume the cutting of content leaves you with an incomplete game? Why do you assume this Prothean is so important? Why do you assume this Prothean won't feature in the game anyway? Any number of possibilities are available right now. It could be the Prothean is in the story but for it to become a squad member you have to have the DLC. Why was this Prothean squadmember cut then you ask? Well very simple, the only one able to communicate with this Prothean is Shepard himself. According the ME1 and ME2, Shepard, Liara and Shaila are the only three people who posses the Chiper and thus are the only three people able to understand this Prothean. Liara is on the shadow brokers base with no prospect of her getting of the ship and Shaila was helping the colonists on Zhu's Hope so that's a bit sketchy as well. If a Prothean were to join the squad in the main story Shepard would be the only person able to communicate with this Prothean, anything else would completely destroy the meaning and purpose of the chiper. So they could've decided to add this as an extra as it would be too complicated to write it in to the main story but yet it's something fans of the series would appreciate and thus they put it in the collectors edition.

I can think of any number of scenario's in which having the Prothean as a squadmate wouldn't matter at all but as of yet it's just speculation and it is meaningless for me to complain about it. It is much too early to speculate about what is going on and it is much too early to start a rant about it. This is also the main reason why I disagree with you, you make the assumption that Bioware deliberately cut essential and crucial parts of the game to sell it to us as a DLC while in fact you have absolutely no basis nor an indication to that this is happening or going to happen.

I'm very much looking forward to what you have to say about my point of view and hopefully I was able to change your mind on a few things.

Greetings,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:04:
Nogal lang mail gestuurd naar Total Biscuit.

Do you expect it to give us a history lesson? Which is not going to happen and would be very boring to be honest.
Gestopt met lezen.
Boring? Man, daar spéél ik het hele spel juist voor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
Melkunie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:24:
[...]

Gestopt met lezen.
Boring? Man, daar spéél ik het hele spel juist voor! :)
Ja ik ook. Maar goed, het lijkt er op dat SizzLorr het idee heeft dat hij namens iedereen spreekt en andere meningen voor hem niet bestaan.
Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste

Let op:
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]