Nephalem schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:42:
En wat betreft die rant van TB over het belang van de Prothean denk ik dat hij een beetje voorbarig is. Als dat personage straks net zoiets blijkt te zijn zoals Kasumi of Zaeed (buiten de missie geen relevante conversaties) dan is die nog redelijk verwaarloosbaar of zijn/haar persoonlijke missie moet echt iets schokkends te onthullen hebben.
Maar los van dit gedeelte klopt het natuurlijk dat het uitmelken van ME3 intussen echt belachelijke vormen aan begint te nemen.
Ben het met je eens dat het
zeer voorbarig is maar wat Bioware doet is ook sukkelig. Ze zeggen dat de "From Ashes" DLC ontwikkeld is door een aparte team en niet deel uitmaakt van het grote verhaal. HALLOOOO EEN PROTHEAN!! Je kan niet zomaar nonchalant een Prothean toevoegen en doen alsof niks is gebeurd zoals bij Zaeed. Hoezo is dit niet onderdeel van het grote verhaal?
Er zijn 3 mogelijkheden.
1. De DLC is een side quest wat niet echt veel toegevoegde waarde heeft. In dat geval, waarom voegen ze een Prothean toe aan een side quest, waarom zit dit niet in het main quest?
2. De DLC is belangrijk voor het verhaal, in dit geval zijn de rants geplaatst. Waarom zou je dan nog de SE + DLC kopen als je voor ietsjes meer de CE kan krijgen met de DLC en extra dingen.
3. Waarschijnlijk (ik hoop) gaat het om een flashback die Shepard heeft nadat hij in contact komt met een Prothean artifact, dit hebben we ook in ME1 gezien met de grote bol en het cadeautje. In ME2 zat ook zo'n bol maar daar is verder niks noemenswaardig mee gebeurd. Door een flashback kan je inzicht geven in de Protheans zonder dat het je hoofd verhaal aantast en het kan toegevoegde waarde hebben zonder dat het cruciaal is.
Ik hoop echt dat het optie 3 is en dat alle internet schapen een klap in hun gezicht krijgen maar stiekem wil ik eigenlijk ook dat we meer inzicht krijgen in de Protheans en dat hun verhaal wordt uitgelegd dus optie 2 is ook goed. Bioware zit nu in een moeilijke situatie want ze kunnen niks zeggen over de content en dat is eigenlijk de enige manier om iedereen gerust te stellen of meer benzine op het vuur te gooien, daarom is het nogal voorbarig.
Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment blij ben dat ik een tijdje geleden voor 35 euro de Collectors edition heb besteld.

Hij kost nu ineens 70 euro, 2x zoveel.
Retailer exclusieve content gebeurd al jaren, niks bijzonders. Meestal is dat alleen in Amerika en krijgen wij in Europa het er gewoon bij, zoals bij ME2 ook was. Het enige waar ik problemen mee heb zijn die Dr. Pepper codes die alleen in Amerika worden weggegeven.
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 23-02-2012 04:41
]