Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 06:58

HaX0r

n00b

De mensen die met een vrouw hebben gespeeld zullen heus niet de standaard char gebruikt hebben. Die zag er namelijk erg slecht uit. Ze kunnen toch gewoon ook de oude bieden? Dan kan niemand zeuren. :)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:17

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik vond de standaard char er best ok uitzien eigenlijk :$
De mannelijke is wel beter natuurlijk, gezien die wel gemodeleerd is naar een bestaand persoon

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Nu moet BW dus alleen nog even deze look als patch voor Me 1 en 2 uitbrengen :P
/wishfulthinking

[ Voor 10% gewijzigd door Nephalem op 31-08-2011 12:37 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Is er trouwens al nieuws of Yvonne Strahovski weer de stem van Miranda gaat doen ? ...
Dat zou het spel toch meteen zo'n 40% leuker maken voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Anoniem: 338166 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:46:
Is er trouwens al nieuws of Yvonne Strahovski weer de stem van Miranda gaat doen ? ...
Ja, die speelt weer mee IMDB: Mass Effect 3 (Video Game 2011)

Waarom zie ik trouwens OOK Jon Briddell gecast staan als de Illusive man? Zou er misschien een soort flashback sequentie komen?

[ Voor 73% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-09-2011 15:41 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Hangt er ook vanaf of Miranda weer een grote rol gaat krijgen of dat haar aanwezigheid zich beperkt tot 1 sidequest ofzo. Zover ik weet is nog niet bekend of zij weer deel uit gaat maken van je team.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nephalem schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:33:
[...]

Hangt er ook vanaf of Miranda weer een grote rol gaat krijgen of dat haar aanwezigheid zich beperkt tot 1 sidequest ofzo. Zover ik weet is nog niet bekend of zij weer deel uit gaat maken van je team.
hoop toch echt dat ze weer actief mee doet in je team :( :( :( ..
maar denk het niet. omdat ze het toch weer zeer druk heeft met films en chuck seizoen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Haar stem switchte wel trouwens nogal van een Brits naar een Australisch accent tijdens het spel, maar inderdaad: ze is zeker welkom verder :)

De actrice die Tali's stem deed trouwens ook! O+

-edit-
Meer O+: http://www.imdb.com/name/nm2245907/

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-09-2011 17:00 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik ben een (groot) fan van yvonne....

Dus was eigenlijk alleen maar beetje op haar aan het letten in het spel...

Denk dat ik in de komende weken hem weer even opnieuw opstart en dan ook iets meer op de andere letten..
Vond haar persoonlijke missie van tali wel 1 van de beste. van het spel.

maar is het enige spel samen met football manager 2012 waar ik echt naar uitkijk en meteen op de release dag ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:46
HaX0r schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:50:
De mensen die met een vrouw hebben gespeeld zullen heus niet de standaard char gebruikt hebben. Die zag er namelijk erg slecht uit.
Eens.
En daarom vond ik die juist zo ontzettend goed :) Vond het wel verfrissend om een vrouwelijke hoofdpersoon te spelen die niet meteen ontzettend aantrekkelijk was. Vond het stukken natuurlijker over komen.

Ben ik de enige met dat idee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Anoniem: 338166 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:45:
[...]

hoop toch echt dat ze weer actief mee doet in je team :( :( :( ..
maar denk het niet. omdat ze het toch weer zeer druk heeft met films en chuck seizoen 5
Verwacht het zelf ook niet eerlijk gezegd. Dit omdat al aangekondigd is dat je team kleiner zal zijn dan in ME 2 en Liara staat al vast als teamlid dus zij is al een volledige biotic. Al hoop ik dat als er een 2e full biotic bij zit het inderdaad Miranda is, heb ik liever dan Jack of Samara.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nephalem schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:58:
[...]

Verwacht het zelf ook niet eerlijk gezegd. Dit omdat al aangekondigd is dat je team kleiner zal zijn dan in ME 2 en Liara staat al vast als teamlid dus zij is al een volledige biotic. Al hoop ik dat als er een 2e full biotic bij zit het inderdaad Miranda is, heb ik liever dan Jack of Samara.
Dan moet ik maar opnieuw gaan spelen en dan trouw blijven aan die Ash...vind ik toch leuker dan liara en dergelijke..
Ik verwacht eigenlijk zoiets dat Miranda meteen in het begin van het spel een casualty word..
Net zoals de mensen die ook niet in het vaste team komen.
Want verwacht wel vele slachoffers in dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Aangezien je ook je romance door kan zetten, denk ik dat in elk geval je love interest deel wordt van je team. Samara zou vrij makkelijk zijn om weg te laten (haar plicht aan Shepard is vervuld).
Waarschijnlijk moet een deel van je team naar huis om daar te helpen en is gelijk een goede reden om de werelden te bezoeken.
Misschien zijn er wel een paar situaties waarin (oud)teamleden dood kunnen.

Ik hoop in elk geval op een hoop spanning, avontuur en drama. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Denk dat het met die laatste 3 wel goed zit, de series en Bioware kennende :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 06:58

HaX0r

n00b

Melkunie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:01:
[...]

Eens.
En daarom vond ik die juist zo ontzettend goed :) Vond het wel verfrissend om een vrouwelijke hoofdpersoon te spelen die niet meteen ontzettend aantrekkelijk was. Vond het stukken natuurlijker over komen.

Ben ik de enige met dat idee? :/
Ja. :P Waarom zou je met die lelijke sheppard willen spelen?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

<edit, laat maar>

[ Voor 140% gewijzigd door BlackEyedAngel op 07-09-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 21:55
Is er inmiddels al zekerheid over de multi player? Zou namelijk erg graag de trilogie afmaken, maar als er met alle geweld weer een zinloze versus mode ingedrukt wordt waarna je elke twee weken voor 10 euro 2 nieuwe maps kunt gaan kopen als dlc, dan laat ik het spel maar aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 18:49
Daar heb ik weinig over gehoord en het gros van de ME spelers zit er volgens mij ook helemaal niet op te wachten.

Ik koop ME3 wel dat is een aardige no-brainer en ook om de Shepard trilogy af te ronden.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Er zijn de laatste dagen echter wel steeds meer geruchten verschenen dat een bepaalde vorm van online-functionaliteit wel gaat komen, of dat nu een multiplayermodus is of iets anders. Eind deze maand zou er een 'killer feature' worden aangekondigd, dus over een paar weken weten we wellicht meer. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Als er al multiplayer komt zal dat lijkt mij om co-op gaan, gameplay leent zich simpelweg niet voor competitive PvP in mijn ogen.
En zolang de singleplayer maar vet is zal de rest mij eigenlijk een zorg wezen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Multiplayer in ME3.
Wat zonde zeg :-(
Ik heb liever dat ze het geld en energie in meer verhaal en dergelijke steken dan in MP.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Het kan ontzettend leuk, maar ook ontzettend slecht uitpakken. Ik zou het echt irritant vinden als je het universum redt, maar dat de reapers nog een tijdje door kunnen gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Coop en storybased games gaan echt niet goed samen.

De combat missies in ME2 lenen zich natuurlijk perfect voor coop omdat je bijna altijd met 2 AI maatjes bent en de actie vrijwel niet wordt onderbroken met verhaal.

De charme van ME2 zit hem natuurlijk vooral tussen de missies in, waarbij de actie nul is en er voor 100% aan het verhaal gewerkt wordt. Hier zie ik echt geen mogelijkheden voor (leuke) coop.

Ik vermoed dat je dus alle combatmissies coop kan spelen (mensen inviten in jouw game), maar tussen die missies in moet je dan alleen spelen. Dit lijkt me vrij awkward trouwens.
Het lijkt me dan ook alleen leuk om coop te doen met mensen die de game allemaal al hebben uitgespeeld, en waarbij je met zijn allen de missien nog een samen doorloopt op een hoge moeilijkheid.
Deze manier is trouwens vrij snel te implementeren en hoeft ook niet ten koste te gaan van de kwaliteit van de singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 21:55
De multi-player aap is uit de mouw. 4 player co-op missies los van het single player verhaal. Gezien hoe erg ze benadrukken dat het geen afbreuk gaat doen aan de single player ervaring kan ik me dan weer niet voorstellen dat het heel veel toevoegt en vraag ik me dus des te meer af waarom ze het uberhaupt gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:57:
De multi-player aap is uit de mouw. 4 player co-op missies los van het single player verhaal. Gezien hoe erg ze benadrukken dat het geen afbreuk gaat doen aan de single player ervaring kan ik me dan weer niet voorstellen dat het heel veel toevoegt en vraag ik me dus des te meer af waarom ze het uberhaupt gedaan hebben.
Het heeft wel effect op de single-player in de zin dat het makkelijker gaat met zijn vieren dan in je eentje. De Ready for War meter zal sneller voller raken dan als je het spel in je eentje speelt.

Verder is het een fun-factor. Wie wil nou niet met zijn vieren missies volgen en in de huid kruipen van een krogan of een asari? De wereld bestaat niet alleen uit jouw wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 11-10-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 18:49
In januari 2012 komt de demo uit.
Hello everyone! It's going to be a Happy New Year! Mass Effect 3 will have a pre-release demo in January 2012. This demo will have both single player and multiplayer sections, giving fans a taste of what's to come on March 6, 2012. Be first to the front lines in the multiplayer section of the Mass Effect 3 demo! Redemption of the Online Pass for Battlefield 3 will unlock this early access. But rallying for war is just getting started - in late November / early December, BioWare will announce other ways for fans to engage the enemy with their friends online from day one!

What are the details of the Mass Effect 3 pre-release demo?

•The Mass Effect 3 pre-release demo will launch in January 2012 (exact date TBA).
•The demo will include both single-player and multi-player sections.
•The demo will be released in all regions where the game is

How can I get early access to the multi-player portion of the Mass Effect 3 demo coming in January 2012?

•Owners of Battlefield 3, on any platform, who activate their Online Pass will automatically be granted early access to the multiplayer portion of the Mass Effect 3 demo. There is no need to enter any other codes, the early access will be applied to the EA Account associated with the Online Pass. Note: BF3 Origin Customers automatically have the BF3 Online Pass.
•This applies to all regions where the demo is released (to be announced)
•The exact date of the demo launch will be announced in late November
•There will be another program whereby players and fans of the Mass Effect franchise can unlock this early access (with no purchase necessary) – this will also be announced in late November or early December.
•There will also be a tool posted on www.masseffect.com allowing players to check if their EA account has been granted the early access.
•The length of the early access period is TBA.
•The single-player section of the demo will be available to all players on day one of the demo launch.
toon volledige bericht
bron: http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/8554052/1

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik kwam nog langs deze leuke video op Youtube:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Condensed Mass: Everything about Mass Effect 3

Hij laat alle tot nu toe bevestigde features zien in ME3.
Niet wereldschokkend, maar toch een paar dingen die ik nog niet eerder had gezien.
spoiler:
- Gesproken over Jack met langer haar/niet kaalgeschoren hoofd en een shirt. O+ / :X
- Quarians die hun thuiswereld proberen te heroveren (al hoop ik dat dat afhangt van wat je in ME2 hebt gezegd.
- Een kort overzicht van hoe het nieuwe inventorysysteem werkt
- De werelden en plaatsen waar je rond kan rennen (Presidium! :D, de thuiswerelden van de verschillende rassen)
- Dat je mogelijk met de Geth kan praten.

- Door nieuwe engine nu ook eindelijk Shepard met lang haar mogelijk. (Nieuwe coupe voor mijn femshep *O* )

[ Voor 7% gewijzigd door JaccoW op 04-11-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 15:44

Compizfox

Bait for wenchmarks

F_demon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:28:
Ik kwam nog langs deze leuke video op Youtube:
[video]
Hij laat alle tot nu toe bevestigde features zien in ME3.
Niet wereldschokkend, maar toch een paar dingen die ik nog niet eerder had gezien.
spoiler:
- Gesproken over Jack met langer haar/niet kaalgeschoren hoofd en een shirt. O+ / :X
- Quarians die hun thuiswereld proberen te heroveren (al hoop ik dat dat afhangt van wat je in ME2 hebt gezegd.
- Een kort overzicht van hoe het nieuwe inventorysysteem werkt
- De werelden en plaatsen waar je rond kan rennen (Presidium! :D, de thuiswerelden van de verschillende rassen)
- Dat je mogelijk met de Geth kan praten.

- Door nieuwe engine nu ook eindelijk Shepard met lang haar mogelijk. (Nieuwe coupe voor mijn femshep *O* )
Geniaal! _/-\o_ Kan niet wachten :D
spoiler:
Ik vond Jack ook in ME2 ook idd zo lelijk met al haar (zichtbare) tattoos en haar kale hoofd.
Presidium die 'terug' is ook erg nice :D Vond de Citadel in ME2 al een beetje teleurstellend. Was veel uitgebreider en groter in ME1 iig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

En vandaag nog wat screens op facebook van de nieuwe demo!
http://www.facebook.com/m...88.153087168041231&type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Wat is trouwens jullie ervaring met het pre-orderen van de Collector's Edition?
Ik wil eigenlijk wel bij release de N7 Collector's Edition hebben, maar de Amerikaanse versie zou $80 moeten kosten, terwijl ik hem hier over het algemeen zo rond de €50 zie staan. (Bol.com e.d.)

Leveren ze dan ook werkelijk voor die prijs, of hebben jullie nog andere tips?
Ik vraag het omdat ik nog nooit een game heb gepre-ordered, maar bij ME3 dit toch wel wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 29-05 09:55
Hij staat nu al een goed aantal weken op Bol.com voor 50 euro (PC versie). Ik ga er dus vanuit dat het niet een foutje is. Ik denk wel dat hij snel *uitverkocht* zal zijn, zoals wel vaker gebeurd bij Bol.

Ik heb hem zelf gereserveerd, maar betaal em via acceptgiro (die dan gezamenlijk met het spel geleverd wordt). Zo loop je dus geen risico, en kan altijd nog annuleren als er iets mis mee blijkt te zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Trailer voor de Collector's Edition in HD op T.net:
video: Mass Effect 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Goedkoopste kun je meestal preorderen van de Engelse sites. Die zijn vaak veel goedkoper dan de NL sites zoals bol (skyrim had ik bv voor 33 euro). Dan moet je alleen wachten.

Nee, als ik ME3 ga preorderen dan wordt dat via de lokale game winkel. Goedkoper dan bol en af te halen op mijn gemak (wordt ie ten minste niet beschadigd door crappy posting zoals de laatste keer).

Die preorder is echter helemaal niet zeker. De enige reden die ik nu kan verzinnen is om de verhaal lijn af te maken (was diep teleurgesteld in deel 2). Vraag me echter af hoe dat blijft drijven na die belachelijke terminator van deel 2. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, het einde van 2 was niet heel super. Ben alleen bang dat het wel die richting op gaat met de actie-gameplay. Maargoed, we zullen snel zien. Jammer om te weten dat dit het einde wordt, hele universum en sfeer waren geweldig goed neergezet en ook het verhaal is deels echt geniaal, bijv. het deel van de rol van de keepers (deel 1). Kan een geweldig goede sf-film van worden gemaakt als men het goed aanpakt (en bijv. Uwe Boll hier heel ver vandaan houdt! :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hij is dus al te preorderen? Dat ga ik dan binnenkort ook maar eens doen.

En dat gaat dan wss wel de Collector's Edition worden :9
Heb de Collector's Edition van ME2 ook al.

EDIT:

Zonet dus maar Mass Effect 3 Collector's Edition besteld bij bol.com voor €51,94 :)

[ Voor 62% gewijzigd door Compizfox op 21-11-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ga vandeweek wel eens rondvragen hier in Den Haag, er zijn vast wel winkels waar ik ze kan bestellen. Prijs lijkt overal ongeveer hetzelfde te zijn, dus dat maakt niet uit.

En ik zal hem waarschijnlijk zowieso kopen, want ik wil het einde van het verhaal zien. ME2 heb ik ik weet niet hoe vaak uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Komt hij dan toch al in 2011 uit? Ik begreep dat het maart 2012 oid zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Klopt, de planning is maart 2012. Maar dat betekend niet dat er niet al bedrijven zijn die hem als pre-order aanbieden. ;)

In elk geval staat er voor januari een demo in de planning, dus we kunnen dan (hopelijk) allemaal zien hoe ME3 speelt en aanvoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Inderdaad niet duur voor de collector's edition, ik heb hem meteen ook maar even besteld :)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik zie hem op bol.com nu wel voor 70 euro te staan.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 29-05 09:55
Wow, dus toch wel een foutje. Zo wordt het wel erg prijzig (vooral de console versies). Zoveel zit er namelijk ook wel weer niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

DarthDavy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:20:
Ik zie hem op bol.com nu wel voor 70 euro te staan.
Crap, en ik wilde even wachten tot mijn salaris binnen was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Idd, zoveel zit er niet in om die 20 euro extra te rechtvaardigen.

Voor 20 euro minder had ik hem ook wel gepre-ordered. Nu is het maar van mèh

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Pwoah! 80 euro voor de CE van ME3 op de 360?! Ga toch lekker een eindje wieberen. De ME1 versie was 20 euro goedkoper en had vergelijkbare content. Is waarschijnlijk ook nog eens een betere game.

Nee, nu wordt het wel heel hard om het te rechtvaardigen. Even over nadenken dus... :|

PS: Eerst halen ze de hele verpakking en standaard extra's weg. Wordt allemaal vervangen door zo'n poepdoosje. Nu krijgen we het weer terug en moeten we veel geld extra betalen. Leuke lui daar bij die publishers.

[ Voor 27% gewijzigd door actionInvoke op 23-11-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

F_demon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:30:
[...]

Crap, en ik wilde even wachten tot mijn salaris binnen was. :/
Da's wel een vreemde reden aangezien je gewoon achteraf met meegestuurde acceptgiro kan betalen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Whaha, ben ik even blij dat ik hem voor €50 heb gepreorderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:26:
Tenzij het een preorder is waar ze sneaky geen stock van binnen krijgen omdat de prijs te laag is. Kun je lang gaan zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Compizfox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:26:
Ik heb 62 euro betaald, paar dagen terug, en ook al betaald.

Trouwens zie dat hij inmiddels bij Bol.com op de site staat voor 89 euro !!
Hoop dat ik hem wel krijg voor 62 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door KunDun op 23-11-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Pfffffffff....Ik wacht wel tot de buitenlandse sites hem hebben en order hem daar wel. En anders haal ik hem wel als hij in de budgetbin ligt, die dingen zakken vaak als een baksteen na launch.

Amazon heeft hem voor 79$ (58 euro?) en die zijn altijd vreselijk duur! Wat een afzetters daar bij bol.com. Zeker prijs compensatie voor al die mensen die hem voor 50 euro hebben.

EDIT: Wist trouwens niet dat de $ meer waard is geworden dan de euro. Maarja, volgens publishers was hij toch al gelijk aan de euro. :P

[ Voor 47% gewijzigd door actionInvoke op 23-11-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dollar is helemaal niet meer waard dan de euro. 1 Euro = 1.3387 U.S. Dollar volgens Google.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

KunDun schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb 62 euro betaald, paar dagen terug, en ook al betaald.

Trouwens zie dat hij inmiddels bij Bol.com op de site staat voor 89 euro !!
Hoop dat ik hem wel krijg voor 62 euro.
Ik neem aan van wel, ik heb ook al gewoon betaald met iDeal.

Hij was eerst €50, nu is ie €70. Dat zou je kunnen zien als een 'korting' van 20 / 50 = 0,4 = 40%.
Moah, beetje grensgeval dus. Als het echt een foutje was komen ze natuurlijk aan met dat het geen geloofwaardige prijs kan zijn. Maar 40% zou imho best kunnen.

• Nephalem
Prijs van die CE was op Bol afgelopen weken constant op en af aan het schommelen dus betwijfel eigenlijk of die 50 per ongeluk was.
Maar sinds die trailer en alles zal de hoeveelheid aandacht voor die versie natuurlijk enorm opgelopen zijn (stond afgelopen paar dagen als nummer 1 in hun lijst met best verkopende games) en Bol probeert daar nu lekker mee te cashen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• actionInvoke
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:00:
Dollar is helemaal niet meer waard dan de euro. 1 Euro = 1.3387 U.S. Dollar volgens Google.
Captain obvious. ¬_¬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Thx voor de story spoiler in pic numer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
actionInvoke schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:52:
[...]

Thx voor de story spoiler in pic numer 1.
En welke spoiler moet dat dan wel niet wezen?

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat Garrus en Wrax in de game zitten :/ (Hurp). Ik ben benieuwd naar Mass Effect 3, ze hebben behoorlijk wat beloftes gemaakt, ben benieuwd wat daar van terecht komt :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

@MrVegeta: Ik wilde een reactie plaatsen totdat ik "hurp" opzocht. :P

Ik snap nog steeds niet wat daar nou spoiler aan kan zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat doet Wrex er nou weer in , Garrus is wel gaaf dat die er weer in zit.
MAAR IK WIL MIRANDA haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wrex bedoelen jullie neem ik aan?

Die is dood bij mij helaas. Asley heeft 'm geexecuteerd :(
Weet nog steeds niet hoe ik dat moest voorkomen trouwens... Zal wel iets verkeerds hebben gezegd oid, het was iig niet mijn bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door Compizfox op 04-12-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Compizfox schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:12:
Wrex bedoelen jullie neem ik aan?

Die is dood bij mij helaas. Asley heeft 'm geexecuteerd :(
Weet nog steeds niet hoe ik dat moest voorkomen trouwens... Zal wel iets verkeerds hebben gezegd oid, het was iig niet mijn bedoeling.
Wrex in leven houden vereist een intimidate of charm optie, tenzij je zijn familie armor hebt gevonden voor hem voordat je naar Virmire gaat. Dan lukt het ook door de gewone vredelievende keuzes te nemen.
Zodra je het conflict op de spits drijft met hem wordt hij van kant gemaakt door Ashley of Shepard zelf.

En als de aanwezigheid van Wrex al een spoiler was, dan lijkt me dat Actioninvoke dit soort topics beter kan mijden :P
Is allang bekend dat alle voormalige partymembers terugkeren in Me 3 in een of andere vorm (mits nog in leven).

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, het zal wel. Iets soortgelijks had ik in ME2, toen Miranda en Jack een bitchfight hadden over Cerberus. Ik was het zelf gewoon meer met Jack eens dan met Miranda, dus heb blijkbaar toen ook iets gezegd waardoor Miranda nog steeds boos op me is (en dus de Loyalty heeft verloren) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
F_demon schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:16:
@MrVegeta: Ik wilde een reactie plaatsen totdat ik "hurp" opzocht. :P

Ik snap nog steeds niet wat daar nou spoiler aan kan zijn. :/
Het is gewoon etiquette om alles dat remotely story gerelateerd is op zijn minst tot een paar maanden na release tussen spoiler tags te zetten. Dat zijn dus ook main characters. Misschien onschuldig maar ze kunnen ook onderdeel zijn van een grote plot twist, nu ik zeker weet dat ze er in zitten (wat ik voorheen nog niet wist) kan ik mogelijk tijdens het spelen de plottwist al zien aankomen.

Je mag best dingen posten maar als het story gerelateerd is, knal er ff een spoiler tag omheen. Iedereen happy no? Het alternatief is dat een grote groep mensen gewoon nooit meer in threads van hun favo games kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

voor mensen die het lieftst hun games bij de Gamemania halen op releasedag... vanaf vandaag (afaik) kun je Mass Effect 3 CE op de site bestellen... linkje (PC)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 12:46
Ja, maar voor wat voor prijs? €70,- voor de PC-versie vind ik echt schandalig...
Nee bedankt, ik haal em wel voor 30 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Melkunie: Voor een CE is dat toch een normale prijs? Als je €40 neemt als normale prijs voor een PC-game bij release, kan €30 erbij best wel als er veel extra goodies bijzitten.

Haha, ik heb lekker de collector's edition (PC) voor €50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
[b][message=37271718,noline]
Haha, ik heb lekker de collector's edition (PC) voor €50 :P
Grrrrrrr.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
€ 89,95 voor de CE. :')
Ik heb mijn save game van Mass Effect 1 en 2 op de xbox gespeeld.
Anders had ik de PC versie gekocht.

VGA 2011 Trailer

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mass Effect 3 - VGA 2011 trailer

Oh ja, fem shepard ziet er geweldig uit. :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3snTJcDIQYPqTf2rjmbEo64/full.jpg

[ Voor 167% gewijzigd door nFo op 11-12-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Hum, zit trouwens net te kijken naar die art. Volgens mij zit daar een foutje in. Bij die entry trails van die reapers zitten allemaal entry trails van brokstukjes, lijkt me dat zo'n reaper toch wel heelhuids de atmosfeer binnen moet kunnen komen no? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
actionInvoke schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:05:
[...]

Het is gewoon etiquette om alles dat remotely story gerelateerd is op zijn minst tot een paar maanden na release tussen spoiler tags te zetten. Dat zijn dus ook main characters. Misschien onschuldig maar ze kunnen ook onderdeel zijn van een grote plot twist, nu ik zeker weet dat ze er in zitten (wat ik voorheen nog niet wist) kan ik mogelijk tijdens het spelen de plottwist al zien aankomen.

Je mag best dingen posten maar als het story gerelateerd is, knal er ff een spoiler tag omheen. Iedereen happy no? Het alternatief is dat een grote groep mensen gewoon nooit meer in threads van hun favo games kunnen posten.
Het is pas etiquette als het daadwerkelijk om een stuk informatie gaat wat een deel van het verhaal kan verklappen. Maar een plaatje waarop Wrex te zien is als spoiler zien gaat mij erg ver Het bewijst alleen dat je het concept Mass Effect niet echt begrijpt. Alles wat je doet in ME heeft op en duur effect op jouw verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 12-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Grozno

acts without consequence!

nFo schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:00:

[....]

Oh ja, fem shepard ziet er geweldig uit. :9~

[afbeelding]
Dat vind ik absoluut niet, hoezo is ze ineens 15 jaar jonger geworden sinds het vorige deel... :/

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Grozno schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:53:
[...]

Dat vind ik absoluut niet, hoezo is ze ineens 15 jaar jonger geworden sinds het vorige deel... :/
Lekker boeiend!
*fapfapfap*

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Nu online

Grozno

:')
Ik was even vergeten dat vrouwen op het internet alleen bestaan zodat infantiele geesten kunnen fappen.
Ach, ieder z'n ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Grozno op 13-12-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Grozno schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:05:
:')
Ik was even vergeten dat vrouwen op het internet alleen bestaan zodat kleine jongetjes kunnen fappen.
Ach, ieder z'n ding.
Want mannen mogen niet meer fappen :?.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Relief2009 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:28:
[...]

Het is pas etiquette als het daadwerkelijk om een stuk informatie gaat wat een deel van het verhaal kan verklappen. Maar een plaatje waarop Wrex te zien is als spoiler zien gaat mij erg ver Het bewijst alleen dat je het concept Mass Effect niet echt begrijpt. Alles wat je doet in ME heeft op en duur effect op jouw verhaal.
Ik begrijp het concept prima (ik denk niet dat er bijzonder veel mensen zijn die ME1 zo vaak hebben uitgespeeld als ik), het is gewoon niet een given dat characters terug keren. Ik weet niet hoe het met jou zit maar dit soort piepkleine stukjes informatie waren in het verleden voor mij al meer dan genoeg om plottwists te verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 09:32
Naja dan is het je eigen verantwoordelijkheid imo om als iemand "character pics" plaatst om daar dan niet op te klikken als je het ook niet wilt weten. Je kan er nl donder op zeggen dat als iemand 4 pics van characters plaatst dat daar dan personen in zitten die mogelijk al in ME1 en/of ME2 zaten.

Als je niks wil laten spoilen, moet je ook geen pics/concept art/trailers kijken, want dan weet je al deeltjes van het verhaal. Zo wisten we na de eerste trailer van ME3 al dat ME3 zich op en rond
spoiler:
aarde
zou gaan afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Grozno schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:53:
[...]

Maar ziet er toch veel beter uit ?
Daar kijk ik veel liever naar, het is nog afwachten hoe het ingame uit gaat zien.

Als je je save game uit de vorige delen mee neemt naar deel 3, kun je dan wel het uiterlijk veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
nFo schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:33:
[...]

Daar kijk ik veel liever naar, het is nog afwachten hoe het ingame uit gaat zien.

Als je je save game uit de vorige delen mee neemt naar deel 3, kun je dan wel het uiterlijk veranderen ?
Kon in deel 2 ook, dus denk dat je er rustig vanuit mag gaan dat dat inderdaad kan (en daarnaast is de officiele femshep ivm engine beperkingen niet uitgebracht voor Me 1 en 2 dus zou nogal raar zijn dat ze nu een official look heeft maar je kunt hem niet gebruiken :P )

Los daarvan, vind haar inderdaad te jong uitzien voor het personage dat ze moet uitbeelden. Shep was tenslotte al XO van de Normandy aan het begin van ME 1 (die post zal ze nu niet bepaald op dr 18e als verjaardagscadeau gekregen hebben) en had daarvoor ook al aardig wat meegemaakt. Ze heeft ook nog ergens de N7 training moeten voltooien, en na ME 1 nog dik 2 jaar op de slagersbank gelegen.
Wat dat betreft is het mannelijke standaarduiterlijk beter gekozen naar mijn mening.

[ Voor 28% gewijzigd door Nephalem op 12-12-2011 23:55 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Nu online

Grozno

Bart ® schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:30:
[...]
Want mannen mogen niet meer fappen :?.
Excuus, ik heb de formulering aangepast.
nFo schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:33:
[...]

Of ze er beter uitziet is afhankelijk van smaak en wat mij betreft ondergeschikt aan consistentie van het verhaal, maar ik ga er van uit dat ME3 ook de optie kent het uiterlijk aan te passen naar eigen smaak.
Echter snap ik door dat laatste ook niet zo goed waarom ze de standaard veranderd hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door Grozno op 13-12-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Nu online

Grozno

... Oops, dubbel :F

[ Voor 93% gewijzigd door Grozno op 13-12-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
Grozno schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:35:
[...]

Excuus, ik heb de formulering aangepast.

[...]

Of ze er beter uitziet is afhankelijk van smaak en wat mij betreft ondergeschikt aan consistentie van het verhaal, maar ik ga er van uit dat ME3 ook de optie kent het uiterlijk aan te passen naar eigen smaak.
Echter snap ik door dat laatste ook niet zo goed waarom ze de standaard veranderd hebben.
Ja smaken verschillen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qm2MxKwkuHzlME8mxyb9qZRB/full.jpg

De standaard female shepard van Deel 1 & 2 ziet er wat generiek uit.
Maar ik zal de reden is even op zoeken, ik dacht dat ze de female shepard ook voor marketing gingen gebruiken.

Animators have been working on specific differences for female player character animations. Subtle, but it really helps.
http://twitter.com/#!/CaseyDHudson

Leuk interview met Jennifer Hale @ Penny Arcade Expo.
http://ingame.msnbc.msn.c...-3-commander-goes-redhead

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 13-12-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zoals we al wisten is Clint Mansell de hoofdcomponist van ME3.
http://www.gameinformer.c...effect-3s-soundtrack.aspx

Voor wie wil weten wat hij gecomponeerd heeft: Black Swan, Moon, The Wrestler, The Fountain, Requiem for a dream

YouTube: Lux Aeterna By Clint Mansell

Ideale componist voor als je flink wat drama en intense momenten wil laten tonen.

[ Voor 45% gewijzigd door Relief2009 op 20-12-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Relief2009 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:
Zoals we al wisten is Clint Mansell de hoofdcomponist van ME3.
http://www.gameinformer.c...effect-3s-soundtrack.aspx

Voor wie wil weten wat hij gecomponeerd heeft: Black Swan, Moon, The Wrestler, The Fountain, Requiem for a dream

YouTube: Lux Aeterna By Clint Mansell

Ideale componist voor als je flink wat drama en intense momenten wil laten tonen.
De "Ideale componist" is degene die ze hebben gedumpt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

actionInvoke schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:18:
[...]

De "Ideale componist" is degene die ze hebben gedumpt. :'(
Mwoah, of dat zo is weet je pas achteraf.

Wel merk ik nu ik nog eens een stukje ME1 heb gespeeld dat die retro jaren80/90 scifi-muziek wel het spel geweldig veel sfeer geeft (bij ME2 is dat net een stukje minder omdat het daar wat conventioneler/ingetogener is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jack Wall hebben jullie het over. Heeft idd geweldige muziek gemaakt voor ME1 en ME2, jammer dat ze hem voor ME3 idd gedumpt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:28:
[...]

Mwoah, of dat zo is weet je pas achteraf.

Wel merk ik nu ik nog eens een stukje ME1 heb gespeeld dat die retro jaren80/90 scifi-muziek wel het spel geweldig veel sfeer geeft (bij ME2 is dat net een stukje minder omdat het daar wat conventioneler/ingetogener is).
De muziek van ME1 was echt geniaal. Vooral Vigil zet de toon voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=w097Q0fZE-A (weet niet of dit het juiste liedje is, heb hier geen audio)

EDIT: Voor de PR is het allemaal ff goede vrienden maar ik vraag me serieus af of het echt zo is. Volgens mij hebben ze hem gewoon gedumpt omdat EA delusions of grandeur hebben en er een film bozo op de doos willen noemen "want dat is zo goed als PR line te gebruiken".

Wat weet zo'n film bozo nou van muziek maken voor games? Ik heb met game muzikanten gewerkt en het is totaal anders dan films. Dat is alsof je een boeken schrijver een filmscript laat schrijven (want ja, ze schrijven toch allebei?), compleet zot. Dat is net als die hype van een tijd terug om film directors in te huren om games te maken. }:|

Nee, dat die ventjes een paar films op hun naam hebben staan laat me echt koud. Geen JW is een minpunt in mijn ogen. Dan hadden ze ten minste een goede game muziek composer kunnen inhuren. Er is een reden dat ik games speel en amper nog films kijk... :r

[ Voor 42% gewijzigd door actionInvoke op 21-12-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Wat een hoop geratel en onzin. Jack Wall is om persoonlijke redenen er ZELF mee gekapt. Als je ergens met je vinger naar wil wijzen, doe dat maar naar JW zelf.

En Clint Mansell zeggen dat hij niets weet van muziek componeren voor games is hetzelfde als roepen dat alleen Jack Wall het goed kan doen. Er zijn zoveel muziekcomponisten. Jack Wall maakte goede sci-fi muziek maar het is verre van het niveau van Clint Mansell. Verder zijn dezelfde componisten gebleven die hiervoor ook al met Jack Wall hebben gewerkt. Laten we hun werk ook niet degraderen tot niets. Ook zij hebben voor een groot deel ervoor gezorgd dat er veel sfeer in het spel zat.

Al dat geklaag komt mijn strot wel uit. Klagen kan je wel doen als het spel uit is en de muziek je niet bevalt. En de PR van Jack Wall heeft bij bepaalde mensen blijkbaar wel effect gehad. Het heeft dermate veel invloed dat sommigen hier hem zelfs aanbidden.

[ Voor 87% gewijzigd door Relief2009 op 21-12-2011 15:47 ]

• actionInvoke
  • Niet online
Relief2009 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
Wat een hoop geratel en onzin. Jack Wall is om persoonlijke redenen er ZELF mee gekapt. Als je ergens met je vinger naar wil wijzen, doe dat maar naar JW zelf.
Als de PR schijnwerpers ergens op staan dan is het altijd rozengeur en maneschijn. Het zou nooit Bioware of EA kunnen zijn want dat zou enorm veel negatieve PR creëren.

Een goede composer zal nooit en te nimmer vrijwillig zijn rug toekeren aan de mogelijkheid om aan een big budget project mee te werken waar hij complete creatieve vrijheid heeft om aan iets te werken waar niemand van heeft gehoord.

De lead designer van DA1 heeft ook pas enige tijd na zijn vertrek toe gegeven dat bioware een kant op werd gestuurd waar hij niet aan wilde mee werken. Daarvoor was het ook hush hush, rozengeur en maneschijn.
En Clint Mansell zeggen dat hij niets weet van muziek componeren voor games is hetzelfde als roepen dat alleen Jack Wall het goed kan doen. Er zijn zoveel muziekcomponisten.
Misschien moet je even goed lezen, ik zeg dat ze een GAME componist moeten aannemen (als ze dat moeten doen). Clint Mansell maakt ongetwijfeld redelijke FILM muziek maar dat zegt helemaal niet of hij in staat is om goede GAME muziek te maken. Die twee dingen hebben zoveel met elkaar in gemeen als een boekenschrijver en een scriptschrijver.
Jack Wall maakte goede sci-fi muziek maar het is verre van het niveau van Clint Mansell.
Jouw mening. Ik vraag me af, hoeveel mensen hebben de muziek van JW in verhouding met CM op hun mp3 lijst.
Verder zijn dezelfde componisten gebleven die hiervoor ook al met Jack Wall hebben gewerkt. Laten we hun werk ook niet degraderen tot niets. Ook zij hebben voor een groot deel ervoor gezorgd dat er veel sfeer in het spel zat.
Zeker niet en daar ben ik wel blij om. Sam Hulick is imo ook een zwaargewicht.
Al dat geklaag komt mijn strot wel uit. Klagen kan je wel doen als het spel uit is en de muziek je niet bevalt.
Frustratie dat EA een bedrijf dat rainbow bricks scheet heeft gedegradeerd naar een bedrijf dat mediocre cod inspired klonen maakt. Ik heb elke game gekocht sinds de eerste die bioware maakte (geloof niet dat er een ander bedrijf is waar ik dat bij heb gedaan) en dan krijgen we dingen als dragon age 2.

Besides, na decennia aan games pr te hebben doorstaan heb ik het niet vaak fout (soms maar niet vaak) in inschatten welke games hype zonder inhoud zijn en welke niet. Een 6e zintuig tegen pr die compleet ontplofte bij DA2.
En de PR van Jack Wall heeft bij bepaalde mensen blijkbaar wel effect gehad. Het heeft dermate veel invloed dat sommigen hier hem zelfs aanbidden.
Nee hoor, heeft niets met PR te maken. Zijn game muziek is gewoon enorm goed en verkoopt zichzelf (letterlijk). In de games industrie zijn gewoon een aantal mensen die vanwege een goede visie met kop en schouder overal bovenuit steken, JW is er 1 van. Dus aanbidden? Nee, diepe respect? Zeker. Weten dat zijn schoen vullen een zware taak zal zijn? Ja. Des te meer verbazingwekkend dat er iemand is gekozen die geen kennis en ervaring heeft met games, er zijn immers meer game muzikanten met het gewicht van JW.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

actionInvoke schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:05:

Een goede composer zal nooit en te nimmer vrijwillig zijn rug toekeren aan de mogelijkheid om aan een big budget project mee te werken waar hij complete creatieve vrijheid heeft om aan iets te werken waar niemand van heeft gehoord.
Jij kent zijn persoonlijke redenen dus?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
1. Er is een verschil tussen composer en lead designer. Als composer heb je weinig te maken met de programmingcultuur. Je zit namelijk in je studio, je krijgt wat beelden toegestuurd en daar maak je muziek voor. Simple as that. Composers krijgen totaal niets mee van wat er speelt binnen BioWare.

2. Ja hij heeft zelf aangegeven dat hij iets nieuws wil en dat hij 13 jaar werken voor BioWare wel genoeg vond. Hij heeft geen slecht woord gehad voor BioWare.

3. Clint Mansell zal niet echt als composer optreden, maar als iemand die aan de huidige stijl van muziek die je in ME terugvindt zijn eigen stijl moet geven. Kortom: de muziek blifjt sci-fi alleen met Mansells eigen kijk op. En Mansell heeft met Moon wel degelijk ervaring in het Sci-Fi genre.

4. Youtube is een mooie manier om te pijlen hoe populair Clint Mansell is. Clint Mansell heeft gemiddeld een factor 10 meer luisteraars dan Jack Wall. Zoals ik al eerder zei, Clint Mansell is een veel grotere composer. Zoek maar eens naar een top 5 composers in de filmwereld en je zult zien dat Mansell altijd wel een plek heeft.

Wat ik wil zeggen: laat je fanboygedrag achterwege. Jack Wall maakte met zijn collega's mooie muziek, maar we moeten niet doen alsof Jack Wall het einde is. Clint Mansell heeft een eigen stijl van muziek waar ik ook fan van ben. Hij is ook niet het einde, maar zeker niet slechter dan Jack Wall. Als Clint Mansell groter wil worden moet hij Howard Shore overtreffen (LOTR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Kunnen we niet wachten met dit hele onderwerp tot we ook daadwerkelijk gehoord hebben wat Mansell en zijn collega's ervan gebakken hebben? Heeft weinig zin om Walls werk al bij voorbaat als beter of minder te beoordelen terwijl niemand nog een idee heeft wat de ME 3 OST te bieden zal hebben.

Het ME 3 team/Bioware zal echt wel zijn huiswerk gedaan hebben bij het zoeken naar een opvolger van Wall.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nFo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:32:
[...]

Ja smaken verschillen. ;)
[afbeelding]

De standaard female shepard van Deel 1 & 2 ziet er wat generiek uit.
Maar ik zal de reden is even op zoeken, ik dacht dat ze de female shepard ook voor marketing gingen gebruiken.

Animators have been working on specific differences for female player character animations. Subtle, but it really helps.
http://twitter.com/#!/CaseyDHudson

Leuk interview met Jennifer Hale @ Penny Arcade Expo.
http://ingame.msnbc.msn.c...-3-commander-goes-redhead
Ik vind het er toch echt wauw uitzien hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Nephalem schreef op maandag 26 december 2011 @ 02:30:
Kunnen we niet wachten met dit hele onderwerp tot we ook daadwerkelijk gehoord hebben wat Mansell en zijn collega's ervan gebakken hebben? Heeft weinig zin om Walls werk al bij voorbaat als beter of minder te beoordelen terwijl niemand nog een idee heeft wat de ME 3 OST te bieden zal hebben.

Het ME 3 team/Bioware zal echt wel zijn huiswerk gedaan hebben bij het zoeken naar een opvolger van Wall.
True, ik zeg alleen dat we Mansell niet al bij voorbaat moeten afkraken. Er is trouwens wel een stukje muziek uitgelekt. Waarschijnlijk van de Beta.

Bekijk op YouTube
Mass Effect 3 Theme - Clint Mansell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Relief2009 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:01:
[...]

True, ik zeg alleen dat we Mansell niet al bij voorbaat moeten afkraken. Er is trouwens wel een stukje muziek uitgelekt. Waarschijnlijk van de Beta.

[video]
Wie heeft het over afkraken. Het enige wat ik zeg is dat, hoewel Mansell goede films op zijn naam heeft staan, hij nog onbewezen is in game muziek (het is niet de eerste keer dat een film persoon met veel tamtam wordt aangekondigd maar dat het niet werkt), het apart is dat ze niet voor een bewezen persoon binnen de games industrie kiezen. Het is allemaal speculatie maar het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n keuze puur en alleen gedaan wordt om het op de doos te zetten.
Ik vindt persoonlijk de muziek van zijn films leuk maar niet geweldig maar ik heb voor zover ik het weet niet inhoudelijk zijn werk lopen afkraken en zowel dan was dat niet de bedoeling.

Het enige waar ik fanboy van ben is goede games, iets waar bioware sinds de EA overname een mixedbag in is. Ik hoop van harte dat Mansell niet alleen iets is voor de doos maar echt de game beter maakt. *O* Nouja, met drie maanden weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vond de soundtrack van Mansell voor de film Moon erg sterk, volgens mij zijn eerste sci-fi OST?
Misschien ligt zijn interesse daar ook wel momenteel :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wk-MfIaGm5s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Inderdaad lekker kenmerkend muziekje. Paste erg goed bij de sfeer van die film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Wat een uber dikke game gaat dit toch worden!
Bioware kan echt goed spellen maken!
Was DA2 nog minder goed dan DAO.. ME3>ME2>ME1 (of eerlijk kwa wauw/verhaal ME1>ME2 imho).

ME heeft in ieder geval een plaats verdient voor mij tussen MGS (ps1 origineel), FF7, UT99, Q3A, C&C, Halflife, etc. Je weet wel; de echt goede memorabele games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jack Wall blijft toch wel geniaal. Naar mijn mening heeft zijn muziek een grote invloed gehad op de sfeer van Mass Effect 1 én 2.
Luister dit maar eens: YouTube: Mass Effect: Top 5 Songs (Mass Effect 1 OST's) en bijvoorbeeld YouTube: Mass Effect 2 OST - The End Run en YouTube: Mass Effect 2 OST - Suicide Mission (toch wel mijn 2 favo OST's uit ME2).

Clint Mansell zal vast wel goede muziek maken voor ME3. Dat hij wat kan bewijst YouTube: Lux Aeterna By Clint Mansell wel.

Maar waar ik bang voor ben is dat de muziek te veel anders is dan we uit ME1 en ME2 gewend zijn. Dat het niet de typische ME-sfeer is. Want imho kan alleen Jack Wall dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Compizfox schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:25:
(toch wel mijn 2 favo OST's uit ME2).
Zou er persoonlijk Agent Combat nog bij willen zetten ;)

En wat betreft de Wall/Mansell alinea.. Ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn, het is tenslotte niet alsof Mansell in zijn uppie een complete OST uit zijn duim gaat zuigen zonder dat daar verder nog iemand wat over te zeggen heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Nephalem op 05-01-2012 19:18 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste

Let op:
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]