Ik ben nu een uurtje aan het spelen en ik bedenk me ineens dat ik van tevoren helemaal niet heb kunnen kiezen tussen Story, Action en Role-playing. Is dat er uit gehaald? Of is dat normaal als je een savegame importeerd?
Dat verhaal over 'gemaakt door gamers' is natuurlijk alleen maar verkoop-praat. Elke game-maker let wel op de informatie in zijn eigen forum, maar uiteindelijk maken ze gewoon de game waarmee ze denken het meeste geld te kunnen verdienen. Daarnaast vragen fans vaak naar meer van hetzelfde: ze vonden deel 1 geweldig, dus moet deel 2 net zo worden. In de praktijk weten game-makers dat je moet vernieuwen en verbeteren om goed te kunnen verkopen.prutser001 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:41:
Wat ik vreemd vindt is dat ME3 'in samenwerking met gamers' ( http://www.vg247.com/2012...ith-the-fans-says-hudson/ even als voorbeeld.) Als dit zo is weet ik niet met welke gamers want ik ben nog niet 1 positieve user review tegengekomen (die ook ME1/2 gespeeld heeft). En de positieve user reviews die ik wel tegenkom zijn niet inhoudelijk maar meer op graphics/controls gebaseerd.
Aan de ene kant ben ik erg benieuwd maar aan de andere kant ben ik bang dat het tegen gaat vallen.
Best kans dat ik ME1 en 2 nog een keer speel en ME3 misschien maar 1 keer. Het zelfde had ik met DA1, 9 of 10 keer gespeeld + DLC's en DA2+DLC 6 keer ofzo.
Je zegt dat je DA1 negen keer hebt gespeeld en DA2 zes keer. Dat is al erg vaak. DA1 is ook de eerste versie, en dat blijft dus ook langer interessant. Als je deel 2 alsnog zes keer speelt, is dat nog steeds heel veel! Je conclusie dat Mass Effect 3 tegen zou kunnen vallen, omdat je DA2 zes keer hebt gespeeld (in plaats van negen) slaat dus nergens op. Daarnaast zijn het ook nog verschillende game-series.
Hm, ik durf te wedden dat 90% daar gewoon de rest napraat.Tripp schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:51:
Metacritic /v/ troll dump.
Ze hebben vast wel ergens gelijk, daar niet vannet zoals bij SWTOR
Hoop gezwam over de day one dlc die compleet gebaseerd is op de geruchten en niet op de waarheid (namelijk dat die character gewoon ingame zit en dat het om 1 extr amissie gaat die in de CE zit)
[ Voor 25% gewijzigd door Verderf op 07-03-2012 11:08 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Sizzlor of andere tweakers, zijn er meerdere mensen die tegen het volgende probleem aan lopen?
Ik heb geprobeerd de link te gebruiken voor FlyVPN, maar ik krijg een Forbidden scherm. Om precies te zijn gebruik ik de volgende link:
http://www.flyvpn.com/fil...yVPNInstaller_2.2.3.1.exe
Hij geeft dan aan dat:
"You don't have permission to access /files/downloads/FlyVPNInstaller_2.2.3.1.exe on this server."
Weet iemand wellicht wat er gaande is?
Ik heb geprobeerd de link te gebruiken voor FlyVPN, maar ik krijg een Forbidden scherm. Om precies te zijn gebruik ik de volgende link:
Hij geeft dan aan dat:
"You don't have permission to access /files/downloads/FlyVPNInstaller_2.2.3.1.exe on this server."
Same here, ook niet in de opties gezien. Whatsupwiththat?Melkunie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:56:
Ik ben nu een uurtje aan het spelen en ik bedenk me ineens dat ik van tevoren helemaal niet heb kunnen kiezen tussen Story, Action en Role-playing. Is dat er uit gehaald? Of is dat normaal als je een savegame importeerd?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat zou ik niet zo 1,2,3 weten.Melkunie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:56:
Maar in de demo kon je het nog wel aanpassen in de opties, dus ik zou daar even neuzen als ik jou was.
User Error -- Please Replace User
Verwijderd
Vreemd. Probeer het anders hier eens:Bambi105 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:07:
Sizzlor of andere tweakers, zijn er meerdere mensen die tegen het volgende probleem aan lopen?
Hij geeft dan aan dat:
http://www.flyvpn.com/download
De Lite versie is genoeg
Ik dacht dat het bespreken van manieren om om de activering's datum heen te komen niet was toe gestaan op tweakers?
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
@ Amarinth:
ook daar krijg ik hetzelfde forbidden scherm. Erg vreemd. Heb jij of heeft iemand enige weet wat de oorzaak is van dit kan zijn?
Zijn er nog andere manieren om aan de file te komen?
ook daar krijg ik hetzelfde forbidden scherm. Erg vreemd. Heb jij of heeft iemand enige weet wat de oorzaak is van dit kan zijn?
Zijn er nog andere manieren om aan de file te komen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb zo'n serial van alienware, maar waar kan ik die invoeren, in het spel zelf, of moet ik dat in origin doen, daar ben ik nog niet helemaal uit!
Johann Sebastian Bach
@ Verderf:
Een via-via referentie zonder bron, maar hopelijk wel waar. Kan iemand dit verifiëren of kunnen Mods hier iets van zeggen?Mmore schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:16:
Voor iedereen die em wilt activeren, ik heb een abbo op een VPN dienst die ook servers in de VS heeft. Even osptarten, VPN opzetten en de activatie voltooien en je bent klaar. Mag best wel mijn VPN account gebruiken hiervoor, geef maar even een poke
edit: Bioware had ergens aangegeven dit niet erg te vinden of te straffen, maar ik kan het bericht zo niet terug vinden
Die moet in OriginNivida_intel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:28:
Ik heb zo'n serial van alienware, maar waar kan ik die invoeren, in het spel zelf, of moet ik dat in origin doen, daar ben ik nog niet helemaal uit!
Je hebt een serial gekregen maar weet niet hoe je em moet gebruiken lol. Het stond stap voor stap op dezelfde pagina.Nivida_intel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:28:
Register/login
Get key
Login to Origin
Redeem your code
edit: telaat

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Via het Bioware forum: (http://social.bioware.com...-use-a-VPN-9622643-1.html)
34m Dave B @SneakiestBear
@GambleMike Out of curiosity what does Bioware think of people using a VPN to unlock ME3 early? Do you care? Will it result in a ban?
Dave B @SneakiestBear
@GambleMike So people from Europe who bought the game on Origin can play Tuesday like Americans, without having to wait till Friday.
Michael Gamble @GambleMike
@SneakiestBear we won't ban you.
Point proven, nothing will happen to you if you use 1. Check his Twitter if you don't believe me.
That's just to the nay sayers from earlier.
Stanley Woo: You won't be banned for it, but we don't have to encourage the behaviour by allowing such discussion in our forums. Sorry.
End of line.
34m Dave B @SneakiestBear
@GambleMike Out of curiosity what does Bioware think of people using a VPN to unlock ME3 early? Do you care? Will it result in a ban?
Dave B @SneakiestBear
@GambleMike So people from Europe who bought the game on Origin can play Tuesday like Americans, without having to wait till Friday.
Michael Gamble @GambleMike
@SneakiestBear we won't ban you.
Point proven, nothing will happen to you if you use 1. Check his Twitter if you don't believe me.
That's just to the nay sayers from earlier.
Stanley Woo: You won't be banned for it, but we don't have to encourage the behaviour by allowing such discussion in our forums. Sorry.
End of line.
ME: topgame (ok, inventory management kon beter)
ME2: Zonder ME had ik ME2 nooit gespeeld, maar ik kon nog leven met het feit dat ME2 een third person shooter was geworden. De goede story telling zorgt daarvoor. Minder episch dan de eerste ME, maar ik zag dan ook ME2 als de tussengame tot de grand conclusion: de clash met de Reapers.
ME3: nog verdere doorvoering van de shooter elementen. Dit is niets meer en niets minder dan een Gears of War kloon geworden. De clash met de Reapers mag er dan wel zijn: het is maar een klein deeltje van de algehele game. Terwijl ik in ME2 nog het gevoel had van een overkoepelend verhaal (build your team, fight the collectors) te spelen, is dat gevoel in ME3 veel minder aanwezig. Het is er ergens wel (rally the galaxy to save Earth from the Reapers), maar als je op de andere planeten bezig bent, is het alsof het helemaal niet dringend is dat je aarde moet redden. Op die manier voelt alles meer als een side-quest aan en krijg je niet het gevoel met een overkoepelend verhaal bezig te zijn. Ook het feit dat de multiplayer in mijn strot wordt geduwd staat mij niet aan.
Hoewel ik niet akkoord ga met de 0 scores op metacritic begrijp ik vele spelers wel. Waar we met ME nog een fantastisch sci-fi RPG epos werden getrakteerd, hebben we in ME3 nog enkel een doordeweeks shooters met een slap verhaaltje. Het enigste wat overeind blijft zijn de fantastische en meeslepende karakters. Gelukkig maar, want anders zou ik er me niet meer kunnen toebrengen om ME3 te spelen.
Opgepast: onderstaande bevat spoilers uit ME2, maar NIET uit ME3. Gezien we over de game ME3 spreken en ME een trilogie is, vind ik het niet meer opportuun om spoilers uit ME2 in een spoiler-tag te zetten. Een beetje zoals over Return of the Jedi praten en dan niet mogen zeggen dat Darth Vader de vader van Luke Skywalker is.
Maar daar heb ik nog een probleem. In mijn main save (fem Shep, full paragorn, ME1 en ME2 doorgespeeld) is op het einde Tali (en Mordin) doodgegaan. Tali is mijn favoriete karakter en haar zien sterven op het einde van ME2 maakt voor mij ME2 een memorabele game. Ik heb ME2 meer dan één keer gespeeld en ik heb ook een karakter waar Tali niet dood is, maar in principe wil ik iedere ME game spelen met mijn allereerste save, zowel van ME1 als ME2, zodat de trilogie voor mij één geheel vormt voor dat specifieke karakter. Maar ik heb geen zin om een volledige game te doorlopen zonder Tali, terwijl ik weet dat ze wel in de game zit (maar dus niet in mijn save). Cheaten door mijn save aan te passen of de game herspelen zodat Tali niet sterft, zorgt ervaar dat ik de trilogie voor dat karakter aanpas. Ook een save van masseffectsavegames.com halen is geen optie, omdat ik dan niet met "mijn Shepard" verder speel. Ik zal het maar moeten aanvaarden dat in mijn eerste run van ME3 Tali dood is. Moest ME3 nu een fantastisch geweldige game zijn, dan zou dat geen probleem zijn, maar ik zie me ME3 maar één keer spelen, dus tsjah... What to do???
ME2: Zonder ME had ik ME2 nooit gespeeld, maar ik kon nog leven met het feit dat ME2 een third person shooter was geworden. De goede story telling zorgt daarvoor. Minder episch dan de eerste ME, maar ik zag dan ook ME2 als de tussengame tot de grand conclusion: de clash met de Reapers.
ME3: nog verdere doorvoering van de shooter elementen. Dit is niets meer en niets minder dan een Gears of War kloon geworden. De clash met de Reapers mag er dan wel zijn: het is maar een klein deeltje van de algehele game. Terwijl ik in ME2 nog het gevoel had van een overkoepelend verhaal (build your team, fight the collectors) te spelen, is dat gevoel in ME3 veel minder aanwezig. Het is er ergens wel (rally the galaxy to save Earth from the Reapers), maar als je op de andere planeten bezig bent, is het alsof het helemaal niet dringend is dat je aarde moet redden. Op die manier voelt alles meer als een side-quest aan en krijg je niet het gevoel met een overkoepelend verhaal bezig te zijn. Ook het feit dat de multiplayer in mijn strot wordt geduwd staat mij niet aan.
Hoewel ik niet akkoord ga met de 0 scores op metacritic begrijp ik vele spelers wel. Waar we met ME nog een fantastisch sci-fi RPG epos werden getrakteerd, hebben we in ME3 nog enkel een doordeweeks shooters met een slap verhaaltje. Het enigste wat overeind blijft zijn de fantastische en meeslepende karakters. Gelukkig maar, want anders zou ik er me niet meer kunnen toebrengen om ME3 te spelen.
Opgepast: onderstaande bevat spoilers uit ME2, maar NIET uit ME3. Gezien we over de game ME3 spreken en ME een trilogie is, vind ik het niet meer opportuun om spoilers uit ME2 in een spoiler-tag te zetten. Een beetje zoals over Return of the Jedi praten en dan niet mogen zeggen dat Darth Vader de vader van Luke Skywalker is.
Maar daar heb ik nog een probleem. In mijn main save (fem Shep, full paragorn, ME1 en ME2 doorgespeeld) is op het einde Tali (en Mordin) doodgegaan. Tali is mijn favoriete karakter en haar zien sterven op het einde van ME2 maakt voor mij ME2 een memorabele game. Ik heb ME2 meer dan één keer gespeeld en ik heb ook een karakter waar Tali niet dood is, maar in principe wil ik iedere ME game spelen met mijn allereerste save, zowel van ME1 als ME2, zodat de trilogie voor mij één geheel vormt voor dat specifieke karakter. Maar ik heb geen zin om een volledige game te doorlopen zonder Tali, terwijl ik weet dat ze wel in de game zit (maar dus niet in mijn save). Cheaten door mijn save aan te passen of de game herspelen zodat Tali niet sterft, zorgt ervaar dat ik de trilogie voor dat karakter aanpas. Ook een save van masseffectsavegames.com halen is geen optie, omdat ik dan niet met "mijn Shepard" verder speel. Ik zal het maar moeten aanvaarden dat in mijn eerste run van ME3 Tali dood is. Moest ME3 nu een fantastisch geweldige game zijn, dan zou dat geen probleem zijn, maar ik zie me ME3 maar één keer spelen, dus tsjah... What to do???
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik voel me op dit moment behoorlijk dom. Ik ben net begonnen met het spel en zit vast bij de eerste de beste deur. De admiraal staat ervoor en de deur is kapot, ik moet een manier vinden om hem open te krijgen. Heb alles geprobeerd, krijg het niet voor elkaar. En ik heb toch echt de vorige games ook gespeeld. Iemand enig idee, waarschijnlijk is het te obvious voor me.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Volgens mij is dat het standpunt van tweakers ook, was bij bf3 ook zoBambi105 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:36:
Ik denk dat dat alleen gebeurt met een totaal nieuwe save.Tsurany schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:08:
[...]
Same here, ook niet in de opties gezien. Whatsupwiththat?
In de opties kun je geloof ik wel iets aanpassen in de trend van decision making during talks ofzo. Bij mij staat die op full decisions (zoiets)
Ik kan het me voorstellen. Ik zal mijn vraag hierbij als beantwoord beschouwen en de discussie niet voortzetten.
Je hebt dus die husk ge-meleed? Daarna moet je geloof ik gewoon met spatie die deur open doen?ph4ge schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:39:
Ik voel me op dit moment behoorlijk dom. Ik ben net begonnen met het spel en zit vast bij de eerste de beste deur. De admiraal staat ervoor en de deur is kapot, ik moet een manier vinden om hem open te krijgen. Heb alles geprobeerd, krijg het niet voor elkaar. En ik heb toch echt de vorige games ook gespeeld. Iemand enig idee, waarschijnlijk is het te obvious voor me.
Gisteren binnen gekregen! Mooie game hoor, kreeg alleen een zogenaamde date verification check... maar kon niet wachten, dus in combinatie met een patch die ergens op internet stond, lekker aan begonnen. Ik had inderdaad ook niet de optie om te kiezen tussen speelwijze.. Gewoon character geimporteerd en begon meteen.
Tinus
Jongens, jongens wat ben ik teleurgesteld...
Gister ME3 opgehaald bij Mycom voor de PC.. Gelijk installeren. Na een half eindelijk klaar, druk op play krijg ik de melding release datum controleren en moet ik potverdikkie wachten tot 8 maart!!!!!
Gister ME3 opgehaald bij Mycom voor de PC.. Gelijk installeren. Na een half eindelijk klaar, druk op play krijg ik de melding release datum controleren en moet ik potverdikkie wachten tot 8 maart!!!!!
Lees de laatste 4-5 pagina's van dit topic even door. Mmore, bedankt! Werkte als het spreekwoordelijke zonnetjelimp_1983 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:04:
Game unlocked, DLC aan het downloaden, ik had nog 800 bioware points achtergehouden voor de ME3 release omdat ik het al wel aan zag komen en ik de DLC met characters in ME2 ook wel de moeite vond (Kasumi zeker, maar ook Zaeed, ik zie in hem wat een paragade shep na nog 15 jaar rondrennen zou kunnen worden: bitter and lonely).
De user score van < 5 is dezelfde knee-jerk reactie die je vaker ziet: "zomg! Other people told me that they ruined it! Score: 0". Fair? Neen. Representatief? Neen. Ik maak zelf wel uit wat ik ervan vind
[ Voor 42% gewijzigd door Bundin op 07-03-2012 12:13 ]
Ik heb het nu voor elkaar, blijkbaar moet je precies op de juiste afstand staan. Hij wilde gewoon de eerste 2x niet en toen ben ik alleen nog maar naar een alternatief aan het zoeken geweestBasekid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:44:
Je hebt dus die husk ge-meleed? Daarna moet je geloof ik gewoon met spatie die deur open doen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het meest rare aan de game vind ik dat iedereen zijn normale gangetje lijkt te gaan terwijl er overal werelden worden vernietigd door de reapers...gaat nergens over imho. Je zou denken dat overal de paniek zou uitbreken.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Zijn er misschien al mensen die hun Collectors Edition van de XBOX360 versie al binnenhebben, die besteld was bij FreeRecordShop ??
Helaas ik heb nog geen versie kunnen bemachtigen.
Maar even een check voor de zekerheid:
Voor de PS3 kun je geen saves importeren?
Ik heb de andere delen op de pc gespeeld maar wil deze graag op de bank spelen, daarom heb ik op de saves link gekeken maar die geeft aan geen saves te kunnen exporteren/importeren.
Zijn er inmiddel oplossingen voor?
Maar even een check voor de zekerheid:
Voor de PS3 kun je geen saves importeren?
Ik heb de andere delen op de pc gespeeld maar wil deze graag op de bank spelen, daarom heb ik op de saves link gekeken maar die geeft aan geen saves te kunnen exporteren/importeren.
Zijn er inmiddel oplossingen voor?
Ik denk dat ik een andere versie van ME2 gespeeld heb dan anderen dan. ME was een goede actie rpg met beetje matige combat maar goede RPG elementen. En ME2 was gewoon in alle opzichten beter. De story was super, vooral de interactie met je crew. En de combat was scherper geworden en meer shooter achtig. Minder randomy, meer skill. Kheb ME3 nog niet maar van wat ik van de demo kan zien is de combat nog beter geworden, meer opties gestroomlijnder, alleen jammer dat alles onder de A knop zit. En ja de combat is meer als GoW, maar het zal waarschijnlijk nog steeds een rijke RPG story hebben. Moet een RPG bland combat hebben en alleen maar verhaal om een RPG te blijven?
Ik heb ME op insantiy gespeeld en die combat daar was zo oersaai en totaal niet moeilijk. Ik had alleen 3 volle overheats nodig om iets kapot te krijgen zoveel HP hadden ze. De combat in ME2 op insanity was fast paced, je had tactics nodig om eerst de shields/barrier/armor van een target te halen en vervolgens toe te slaan. En de verdomde YMIR's
Maja goed, als je dus van saaie combat houd kan je de game op Story mode zetten en dan kom je denk wel in de buurt van ME1
Ik heb ME op insantiy gespeeld en die combat daar was zo oersaai en totaal niet moeilijk. Ik had alleen 3 volle overheats nodig om iets kapot te krijgen zoveel HP hadden ze. De combat in ME2 op insanity was fast paced, je had tactics nodig om eerst de shields/barrier/armor van een target te halen en vervolgens toe te slaan. En de verdomde YMIR's
Maja goed, als je dus van saaie combat houd kan je de game op Story mode zetten en dan kom je denk wel in de buurt van ME1
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Nee, jij hebt andere kwaliteitseisen. Jij hebt liever Call of Duty dan Skyrim om het maar zo te zeggen. De combat van ME1 was wellicht niet perfect maar het overheating systeem was een stuk boeiender dan de standaard ammo shooter. Daarnaast was er ook veel meer RPG aanwezig in ME1. Je had boeiende items en upgrades, kon characters uitbouwen en ontwikkelen door middel van upgrades aan hun wapens en armors. Dat is allemaal weg nu.
Ik begrijp juist uit ervaringen op Neogaf dat er weer wat meer RPG elementen terug zijn, dat je meer kunt upgraden en tweaken aan je wapens dan deel 2.
De combat is natuurlijk wel veel beter dan deel 1, waar het heel statisch was. In deel 2 maar helemaal in deel 3 heb je veel meer mogelijkheden en ben je veel beweeglijker. En je kan weer als vanouds (na de eerste paar uur) alleen maar rondlopen en met npc's praten.
De combat is natuurlijk wel veel beter dan deel 1, waar het heel statisch was. In deel 2 maar helemaal in deel 3 heb je veel meer mogelijkheden en ben je veel beweeglijker. En je kan weer als vanouds (na de eerste paar uur) alleen maar rondlopen en met npc's praten.
Ach kijk niet te veel naar Metacritic. Heb er nu ruim 10 uur inzitten en vind het spel fantastisch. Ik denk wel dat het veel uitmaakt of de eerdere delen wel of niet hebt gespeeld. Herkenning van oude teammaten en de grapjes over Garrus zijn "calibration" Als je het verhaal van deel 1 & 2 tof vond dan vind je het 3e deel vast ook fantastisch
Ik snap niet wat iedereen zo zit te zeuren, ongelofelijk!i De eerste 2 uur in de game en ik vermaak me echt prima. Schrok er wel van dat
Maarreh, ik weet pertinent zeker dat ik er goed aan heb gedaan deze game te kopen. Ik speel RPG's helemaal kapot, dus wederom - snap al die aanstellerij niet zo.
Door de enorme aandacht gaan sommige mensen ook op zoek naar fouten waar ze op kunnen zeuren, boeiend.
spoiler:
.Ashley er zo anders uitziet, I mean damn!
Maarreh, ik weet pertinent zeker dat ik er goed aan heb gedaan deze game te kopen. Ik speel RPG's helemaal kapot, dus wederom - snap al die aanstellerij niet zo.
Door de enorme aandacht gaan sommige mensen ook op zoek naar fouten waar ze op kunnen zeuren, boeiend.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Niet perfect is een understatement. De combat was matig. Het overheating systeem was erg leuk ja, maar erg buggy. Maar al te vaak bleven mijn wapens overhit terwijl ze al weer afgekoeld zou moeten zijn.Tsurany schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:09:
Nee, jij hebt andere kwaliteitseisen. Jij hebt liever Call of Duty dan Skyrim om het maar zo te zeggen. De combat van ME1 was wellicht niet perfect maar het overheating systeem was een stuk boeiender dan de standaard ammo shooter. Daarnaast was er ook veel meer RPG aanwezig in ME1. Je had boeiende items en upgrades, kon characters uitbouwen en ontwikkelen door middel van upgrades aan hun wapens en armors. Dat is allemaal weg nu.
Mass Effect was voor zijn tijd uniek en om die reden alleen wordt het opgehemeld. Maar technisch was het verre van ideaal. ME2 gaf mij toch wel een beter gevoel van hoe ME combattechnisch had moeten zijn. Minder RPG, daar stoorde ik me niet aan. Het wapensysteem was wel erg versimpeld.
En MetaCritic is dikke onzin. Kijk eens naar de scores. Het is gewoon een Origin Haters oorlog tegen EA en BioWare. Je zou eens het forum moeten bekijken.
Je zou eens de BF3 score moeten bekijken. Die was bij lancering ook rond de 2/3. Was het een slecht spel? Verre van!
[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 07-03-2012 13:27 ]
Neen, want dat is ook saai. Een RPG staat ook voor character development. En het is op dat vlak dat ME2 en ME3 heel hard falen. En met character development bedoel ik niet van tijd tot tijd een leveltje halen en dan wat hit points erbij krijgen. Nee, dat heeft tegenwoordig iedere game wel. Character development staat ook voor statistieken, eventueel op gear/wapens en/of karakters.ye-roon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:03:
Dat een game een verhaal heeft, maakt het niet tot een RPG.

Het maakt het extra jammer omdat de allereerste ME werd aangekondigd als een full-blown RPG. Velen zagen het zelfs als een Baldur's Gate in space. Zeker met Bioware als ontwikkelaar die tot nu toe buiten Jade Empire niets anders dan RPG's had gemaakt. De agenda van Bioware is serieus gewijzigd de laatste jaren. En da's hun goed recht natuurlijk, maar degene die een kwalitatieve full-blown sci-fi RPG trilogie hadden verwacht (waaronder ondergetekende) zijn uiteraard teleurgesteld.
ME3 staat ook nog altijd in het RPG-forum van Tweakers en hoort daar volgens mij totaal niet in thuis (ME2 wat dat betreft ook niet, maar die discussie heb ik al in het ME2 topic gevoerd een paar jaar geleden).
ME was technisch zeker helemaal niet ideaal en ME2 had combattechnisch de shooter elementen veel verbeterd, maar moeten de RPG elementen daar zo veel onder geleden hebben? RPG's zijn niet onmiddellijk gekend voor vloeiende fast-paced combat, dus ik zeg niet dat het makkelijk zou geweest zijn, maar Kingdoms of Amalur bewijst dat leuke action combat wel hand in hand met een RPG kunnen gaan. Dus de hoop voor de toekomst is nog niet opgegeven.Relief2009 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:23:
[...]
Mass Effect was voor zijn tijd uniek en om die reden alleen wordt het opgehemeld. Maar technisch was het verre van ideaal. ME2 gaf mij toch wel een beter gevoel van hoe ME combattechnisch had moeten zijn. Minder RPG, daar stoorde ik me niet aan. Het wapensysteem was wel erg versimpeld.
Ik ben een pure RPG speler die van min maxen houd. Maar in ME had ik ook al geen str, agi, end, presence, acuity en andere meuk. In ME had ik wel 10 bazzillion useless crap guns in me inventory waar ik alleen me spectre wapens gebruikte. Of dat nou een rpg maakt. En ME2 heeft een diepere character devolpment dan ME1, sure je had meer skills in 1, maar die waren niet allemaal unique. In ME2 kreeg je unieke powers per class, en in ME3 nog meer unieke powers. ME2 had verder ook een veel grotere character progression in de persoonlijke groei van sheppard. Volgens mij is de defenitie van een RPG dat je een rol speelt, in ME2 had ik dat gevoel meer en vooral door morale keuzes dan in ME1. ME1 vond ik persoonlijk meer een shooter met RPG elementen. Door dat er weinig diepgang was in ME1. Het verhaal vond ik oppervlakkiger verteld dan in 2. ME2 is een RPG met goede shooter combat. Ik denk dat mensen misschien te erg zijn blijven hangen in: Bioware maakt rpg's, waarom moet ik nu ineens met een geweer schieten?
Oh en mijn 125 uur in Skyrim, waar ik alle sidequests gedaan heb en tot het laatst toe een sneaky bosmer was, maakt me geen shooter fan.
Ik ben het wel eens dat shooter fans hun ei beter kwijt kunnen in ME2 en ME3, omdat daar de combat veel combaty is integenstelling tot ME1 waar het saai en langdradig werd. ME1 was een beetje als fallout3 waar je ook kon richten met een sniper op iemands hoofd en dat de kogel dan langs dat hoofd vliegt. Dat was echt van: huh? wat?
Oh en mijn 125 uur in Skyrim, waar ik alle sidequests gedaan heb en tot het laatst toe een sneaky bosmer was, maakt me geen shooter fan.
Ik ben het wel eens dat shooter fans hun ei beter kwijt kunnen in ME2 en ME3, omdat daar de combat veel combaty is integenstelling tot ME1 waar het saai en langdradig werd. ME1 was een beetje als fallout3 waar je ook kon richten met een sniper op iemands hoofd en dat de kogel dan langs dat hoofd vliegt. Dat was echt van: huh? wat?
Zo ik ben nog volop bezig met ME 2. Heerlijke game. Zit zwaar te twijfelen om de CE versie op de PS 3 te halen of gewon te wachten tot een Game of the year editie uitkomt!
Iphone 5 -- eerste Iphone
Dit snap ik niet. Omdat shooter liefhebbers liever ME2 en ME3 dan ME1 spelen hebben RPG liefhebbers gelijk? Wat bedoel je hiermee?DarthDavy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:27:
Dat een game een verhaal heeft, maakt het niet tot een RPG.Ik snap best dat shooter liefhebbers liever ME2 en ME3 dan ME1 spelen. Dat bewijst nog maar eens dat de RPG liefhebbers gelijk hebben. En mogen zij dan hun teleurstelling niet uiten?
Hoppa! Vriend van me heeft 3 stuks gehaald bij de Intertoys in Spijkenisse!!
Mijn bol.com order staat nog steeds op 'wordt verwerkt', een belletje gaf ook geen uitkomst, ze weten niet eens of ze hem al in voorraad hebben

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Verwijderd
Ik vond het einde zo enorm boeiend dus daar heb ik een filmpje van gemaakt.
Het is niet het volledige einde, een klein stukje ervoor.
SPOILERS!
Het is niet het volledige einde, een klein stukje ervoor.
SPOILERS!
spoiler:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 14:53 ]
Mijn FRS order staat ook nog steeds "in behandeling" terwijl er op de site gister stond, voor 15:00 besteld morgen in huis. Mail reageren ze niet op, en Telefoon sta ik inmiddels al 14 minuten in de wacht -_- schiet lekker op zo !ChromeBallz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:47:
Mijn bol.com order staat nog steeds op 'wordt verwerkt', een belletje gaf ook geen uitkomst, ze weten niet eens of ze hem al in voorraad hebben
Van iemand op budgetgaming:
Net contact gehald met Bol.com.
De grote bulk van collectors editions gaat deze nacht de deur uit bij ze. Je kan zo rond 1:15 een mail verwachten en dus gewoon op de 8e je CE op de deurmat hebben liggen. Bol.com geeft aan dat het aantal CE inderdaad erg beperkt is, maar dat ze daarom ook het artikel zo snel mogelijk van de website hebben gehaald.
Even afwachten dus en dan heeft iedereen die bij Bol.com heeft besteld kan morgen aan de slag. Kan niet wachten... goed slapen vannacht en dan morgen aan de slag.
bij nedgame staat mijn bestelling ook nog in behandeling, en ik zie zojuist het volgende topic op de bioware forums:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9661845/1
afwachten dus maar
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9661845/1
Blaat...
heb ME2 met veel plezier gespeeld maar ME3 gaat hem echt niet worden
BF3 heb ik nog met tegenzin gekocht omdat het een goede game is maar de manier waarop EA dingen doet (support, uitmelken, geldbelust, origin etc.) ben ik het totaal niet mee eens.
ook bij ME3 zie ik al deze elementen terugkomen, zoals stukken van de game die tijdens de realese expres zijn weggelaten en later in betaalde DLC's terugkomen.
als de game echt goed blijkt te zijn zal ik het een kans geven, maar vooralsnog is het een nee
BF3 heb ik nog met tegenzin gekocht omdat het een goede game is maar de manier waarop EA dingen doet (support, uitmelken, geldbelust, origin etc.) ben ik het totaal niet mee eens.
ook bij ME3 zie ik al deze elementen terugkomen, zoals stukken van de game die tijdens de realese expres zijn weggelaten en later in betaalde DLC's terugkomen.
als de game echt goed blijkt te zijn zal ik het een kans geven, maar vooralsnog is het een nee
Dat ME3 (en ME2 ook) een dumbed down RPG is.RoseSolane schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:38:
[...]
Dit snap ik niet. Omdat shooter liefhebbers liever ME2 en ME3 dan ME1 spelen hebben RPG liefhebbers gelijk? Wat bedoel je hiermee?
Ik vond het verhaal veel epischer in ME dan in ME2. Je wordt in ME geleidelijk aan geïntroduceerd met het universum: Prothean, Geth, Reapers; het was een geweldig nieuw universum om in rond te hollen en avonturen te beleven. Ik had gehoopt dat dit verder ging uitgediept worden in ME2, maar in ME2 hol je het universum rond om een team te bouwen om dan uiteindelijk één schip van de Collectors te infiltreren. Dit terwijl in ME1 het hoofdverhaal zich ontwikkelde terwijl je een groter team krijgt. In ME2 is het team bouwen eigenlijk de hoofdbrok van het verhaal. Hoewel interessant vind ik dat minder een impact hebben. Die minder impacht zet zich nog verder voort in ME3. Ik vrees dat dit een gevolg is van het systeem van importeren van save games waar je vorige keuzes impact hebben op de volgende game. Dit beperkt de story telling teveel, terwijl Bioware graag de teugeltjes strak in handen heeft op gebied van story telling. Ik krijg de indruk dat dit teveel vloekt met mekaar en een te negatieve invloed op ME2 en ME3 heeft.
Ook was in ME1 veel meer in het equipment screen bezig met mijn karakters (dus ook teammates) uit te rusten met de beste wapens en mods die je erin kon stoppen. In ME2 was het meer een systeem Miranda kan een pistoolt en een machine pistool gebruiken. Gebruik die machine pistool maar en klaar. Juist wat meer keuze op de skills die je gedurende het levellen kan kiezen.
Mass Effect zag ik in 2007 ook eerder als een nieuwe Knights of the Old Republic, maar dan met een eigen ip van Bioware ipv Star Wars. Dat is het niet geworden, maar ik zag er potentieel in voor de volgende games. In 2007 wisten we al dat Mass Effect een trilogie ging worden. Dat is niet de weg die Bioware is ingeslagen met deze game reeks.
Niet de bedoeling je vraag al na 3!!! uur te kicken.
[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 09-03-2012 16:10 ]
Eindelijk contact gehad met de klantenservice van FreeRecordShop.
De Collectors Edition staat klaar voor vezending en zal vandaag/vanavond verzonden worden zodat ik hem morgen op de releasedatum binnen heb
Alleen beetje faal dat ze dan gisteren op de site zetten: voor 15:00 besteld morgen in huis XD hadden ze zelf ook geen antwoord op.. een typfoutje .. juist
De Collectors Edition staat klaar voor vezending en zal vandaag/vanavond verzonden worden zodat ik hem morgen op de releasedatum binnen heb
Alleen beetje faal dat ze dan gisteren op de site zetten: voor 15:00 besteld morgen in huis XD hadden ze zelf ook geen antwoord op.. een typfoutje .. juist
Niemand anders dus teleurgesteld over de ME1 character import fiasco? Gelukkig hebben ze nu bevestigd dat ze er aan werken, dus ik kan gerust slapen.
Voor de PC mensen die een gratis sniper rifle willen kunnen zich op de Alienware site aanmelden:
http://www.alienwarearena...y/mass-effect-3-giveaway/
Voor de PC mensen die een gratis sniper rifle willen kunnen zich op de Alienware site aanmelden:
http://www.alienwarearena...y/mass-effect-3-giveaway/
Make lovecraft not warcraft.
Net te horen gekregen dat mijn bij EA gereserveerde kopie morgen te halen is bij de lokale intertoys, CE here i come. En dan op de bank zitten in me n7 hoody en sheppar ook dat aan doen. Damn wat ben ik toch een nerd
Ik weet niet of dit echt is, er is geen officiële aankondiging, maar:
http://www.masseffectparagonlost.com/
Een ME anime. Een ME3 prequel, en door production IG (Ghost in the Shell).
Make lovecraft not warcraft.
Nouja, wees blij. Ik heb hem via hun shop besteld en kreeg vorige week doodleuk te horen dat hij niet geleverd zou worden. Wel als enige een dikke 80 euro van te voren vragen, dat maanden op je rekening houden en dan doodleuk vlak van tevoren zeggen dat je het niet gaat leveren. En dan vervolgens nog zeggen "we hopen je als klant te houden"....pfft, right.bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:18:
Eindelijk contact gehad met de klantenservice van FreeRecordShop.
De Collectors Edition staat klaar voor vezending en zal vandaag/vanavond verzonden worden zodat ik hem morgen op de releasedatum binnen heb![]()
Op de 8e even naar mediamarkt denk ik en hopen dat ze net zoals skyrim gewoon een absurd grote hoeveelheid CE's hebben ingekocht.
Then again....zal het toch pas over een paar maand kunnen spelen.

Ik wilde net de vergelijking gaan maken tussen The Matrix trilogy en die van Mass Effect:Sméagol schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:49:
Ik weet niet of dit echt is, er is geen officiële aankondiging, maar:
- De eerste Matrix/Mass Effect was briljant, vernieuwend en uitdagend. Er was actie, maar je was ook begaan met de karakters en het zette je brein ook aan het werk.
- De tweede Matrix/Mass Effect was aardig, maar duidelijk een tussendoortje waarin alles werd opgezet voor het laatste deel, het brein werd al minder te werk gesteld doordat alles werd uitgelegd
- De derde Matrix/Mass Effect was een teleurstelling, al het interessante uit het voorgaande vervangen door iets wat niet veel meer was dan een shooter met geforceerde "intelligentie" er op geplakt.
Maar nu blijkt de overeenkomst nog groter te worden, want net zoals er van The Matrix een Animatrix verscheen, verschijnt er ook van Mass Effect een animatie.
En net als voor de Matrix geldt voor mij: deel 2 stelde me al enigszins teleur, maar deel 3 ga ik toch uitzitten, want een incomplete sage vind ik maar niks.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Had hem hier besteld via de website van EA om af te laten leveren bij de Intertoys bij mij in de buurt (Den Haag), maar ze hebben daar een mooie brief binnen gekregen dat ze hem niet kunnen leveren. 
Even kijken wat ik nu ga doen, maar anders gaat het de digitale versie worden waarbij ik per mail wel de pre-orderbonus ga vragen.
EDIT: Dikke pech, dan maar geen stalen doosje en een fabric patch. Gewoon digitaal besteld via Origin.

Even kijken wat ik nu ga doen, maar anders gaat het de digitale versie worden waarbij ik per mail wel de pre-orderbonus ga vragen.
EDIT: Dikke pech, dan maar geen stalen doosje en een fabric patch. Gewoon digitaal besteld via Origin.
[ Voor 24% gewijzigd door JaccoW op 07-03-2012 16:15 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Mocht je het nog willen, op de webshop van FreeRecordShop staat sinds 5 minuten de Collectors Edition weer als beschikbaar vanaf morgen, misschien kun je nog iets met ze regelen?actionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Nouja, wees blij. Ik heb hem via hun shop besteld en kreeg vorige week doodleuk te horen dat hij niet geleverd zou worden. Wel als enige een dikke 80 euro van te voren vragen, dat maanden op je rekening houden en dan doodleuk vlak van tevoren zeggen dat je het niet gaat leveren. En dan vervolgens nog zeggen "we hopen je als klant te houden"....pfft, right.
Op de 8e even naar mediamarkt denk ik en hopen dat ze net zoals skyrim gewoon een absurd grote hoeveelheid CE's hebben ingekocht.
Then again....zal het toch pas over een paar maand kunnen spelen.
Weet niet precies wat ze daar aan het doen zijn.. eerst stond hij op hun webshop, toen was hij uitverkocht, weer beschikbaar ( ik besteld ), weer uitverkocht, en nu weer beschikbaar:P
Misschien weer beschikbaar van mensen die hun CE alsnog gecancelled hebben?bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:10:
Weet niet precies wat ze daar aan het doen zijn.. eerst stond hij op hun webshop, toen was hij uitverkocht, weer beschikbaar ( ik besteld ), weer uitverkocht, en nu weer beschikbaar:P
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Als er een of andere dictator in irak het volk uitmoord is het voor ons ook een ver van ons bed show, laat staan wat er op andere planeten gebeurtpingkiller schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:25:
Het meest rare aan de game vind ik dat iedereen zijn normale gangetje lijkt te gaan terwijl er overal werelden worden vernietigd door de reapers...gaat nergens over imho. Je zou denken dat overal de paniek zou uitbreken.
Tevens wie weet houd de regering het stil voor het volk? (heb me3 nog niet gespeeld)
Dat zou best kunnen
Maar in combinatie met dat er toen ik bestelde stond : Bestel en nu Reserveer. En dat er gisteren stond voor 15:00 besteld morgen in huis, en nu leverbaar vanaf 08-03-2012. Zijn ze toch een beetje aan het rommelen daar denk ik 
Maar ik wacht geduldig af tot mijn CE binnenkomt
heb ik nog mooi 1 avond om mass effect 2 uit te spelen voor de 3e keer zodat ik een actuele save-file heb
Maar ik wacht geduldig af tot mijn CE binnenkomt
Het is dan ook een shooter met bij uitstek RPG-Elementen erin verweven. Geen RPG met Shooter-elementen. Dan houdt in essentie in dat het "dumbed down" is, maar omwille van hoe de game zichzelf presenteert een non-argument.DarthDavy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:13:
[...]
Dat ME3 (en ME2 ook) een dumbed down RPG is.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Begrijp ik nu dat de release 1 dag vooruit is geschoven naar morgen, in plaats van vrijdag 9 maart? In Origin staat opeens 8 maart als officiële releasedatum.
[ Voor 23% gewijzigd door WickedWizard op 07-03-2012 16:25 ]
Imo:Relief2009 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:23:
[...]
Niet perfect is een understatement. De combat was matig. Het overheating systeem was erg leuk ja, maar erg buggy. Maar al te vaak bleven mijn wapens overhit terwijl ze al weer afgekoeld zou moeten zijn.
En MetaCritic is dikke onzin. Kijk eens naar de scores. Het is gewoon een Origin Haters oorlog tegen EA en BioWare. Je zou eens het forum moeten bekijken.
Je zou eens de BF3 score moeten bekijken. Die was bij lancering ook rond de 2/3. Was het een slecht spel? Verre van!
ME1 was een flawed gem (qua techniek en gameplay niet helemaal daar maar qua story, sfeer en rpg geweldig). ME2 was een gemmed flaw (mooie verpakking maar weinig inhoud). Voor mij was het verhaal echt een afknapper. ME1 is een verhaal dat continue verandert met plot twists, een sterke antagonist en waar de speler invloed heeft. ME2 heeft een verhaal zo plat als een dubbeltje, zonder enige antagonist die het vermelden waard is dat eindigt met de hilarisch belachelijke T800. Zelfs de side quests hadden een betere verhaallijn.
"Minder RPG, daar stoorde ik me niet aan." Tja, ik denk dat dit is waar de schoen wringt. Bij veel mensen die wel goede rpg's willen spelen is het toch wel zuur als een rpg legende als bioware zo verschuift. De wereld heeft al genoeg shooters maar veel te weinig RPG's.
Er zit een zeer handig DM in je inboxlimp_1983 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:04:
Tinus
ik dacht 7 maart?.. ik begrijp niets van die releasedates
Bedankt! Heb hem weer besteld. 1 van de redenen dat ik pissed off was was omdat ik nog frs cadeaubonnen heb die ik nooit gebruik.bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:10:
[...]
Mocht je het nog willen, op de webshop van FreeRecordShop staat sinds 5 minuten de Collectors Edition weer als beschikbaar vanaf morgen, misschien kun je nog iets met ze regelen?
EDIT: F*CK. Wat een lamers zeg. Hij staat er nu idd wel bij maaaaar als je betaald hebt staat er vervolgens, "we kunnen niet leveren".
Wat een ontiegelijke flapdrollen daar bij FRS. F*ck it, laat die bonnen maar zitten, ben die lui echt zat. Geen wonder dat retail uitsterft.
[ Voor 18% gewijzigd door actionInvoke op 07-03-2012 16:33 ]
Denk dat velen ook Knights of the Old Republic niet kennen en ME1 ook amper gespeeld hebben. Tja, dan begrijp je niet wat je mist idd.
Heb je die DM voor mij ook?
Ja, wachten tot de 8stelimp_1983 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:16:
[...]
JONGENS WIE HEEFT EEN MANUAL HOE IK ALSNOG KAN SPELEN???

Kunnen we niet gewoon stellen dat mensen die nu nog steeds niet kunnen spelen gewoon niet tweaker genoeg zijn en moeten wachten?
Dat gaat echt nergens meer over.. eerst laten betalen en vervolgens zeggen dat ze niet kunnen leveren ?! Je krijgt je geld wel terug neem ik aan?actionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:29:
[...]
Bedankt! Heb hem weer besteld. 1 van de redenen dat ik pissed off was was omdat ik nog frs cadeaubonnen heb die ik nooit gebruik.
EDIT: F*CK. Wat een lamers zeg. Hij staat er nu idd wel bij maaaaar als je betaald hebt staat er vervolgens, "we kunnen niet leveren".
Wat een ontiegelijke flapdrollen daar bij FRS. F*ck it, laat die bonnen maar zitten, ben die lui echt zat. Geen wonder dat retail uitsterft.
Mensen die met caps schrijven sowiesoTsurany schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:33:
Kunnen we niet gewoon stellen dat mensen die nu nog steeds niet kunnen spelen gewoon niet tweaker genoeg zijn en moeten wachten?

De officele relase staat op 8 maart om 0:00 uur. Echter via een zogenoemde FlyVPN kan je origin laten denken dat ie in amerika zit, waar het spel al uit is, en het spel word geactiveerd!
Johann Sebastian Bach
Was zelf niet zo'n kotor fan maar BG des te meer.Tsurany schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:29:
Denk dat velen ook Knights of the Old Republic niet kennen en ME1 ook amper gespeeld hebben. Tja, dan begrijp je niet wat je mist idd.
Dit is voor mij een beetje onduidelijk. Bedoel je nou de nacht van donderdag op vrijdag of vanavond? Want de release in Europa was officieel altijd 9 maart, maar op Origin zie ik bijvoorbeeld staan dat de releasedatum morgen, 8 maart is. (gewoon Nederlands, niet gebruikmakend van een VPN)Nivida_intel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:37:
De officele relase staat op 8 maart om 0:00 uur.
[ Voor 7% gewijzigd door WickedWizard op 07-03-2012 16:40 ]
Activeren via FlyVPN werkt prima. Ik speel hem al 2 dagen. Via Hong Kong geactiveerd, voor wie het intresseerd.
But then again, I could be wrong..
Ik bedoel dat vannacht (de nacht op woensdag op donderdag) gereleased word. Dus dan is ie te activeren en op 8 maart om 00:01 kan je hem spelen. (mailtje naar EA gestuurd)CaptainCharisma schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:24:
Begrijp ik nu dat de release 1 dag vooruit is geschoven naar morgen, in plaats van vrijdag 9 maart? In Origin staat opeens 8 maart als officiële releasedatum.
Johann Sebastian Bach
De release voor UK en nog andere landen zoals Italië is 9 maart, in België en Nederland (en nog een heleboel landen) is het 8 maart. Release op origin is dus middernacht tussen vandaag en morgen.CaptainCharisma schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:39:
[...]
Dit is voor mij een beetje onduidelijk. Bedoel je nou de nacht van donderdag op vrijdag of vanavond? Want de release in Europa was officieel altijd 9 maart, maar op Origin zie ik bijvoorbeeld staan dat de releasedatum morgen is.
Edit: te laat
https://help.ea.com/article/mass-effect-3-release-schedule
[ Voor 12% gewijzigd door Cooki3s op 07-03-2012 16:44 ]
Mag het hopen van wel. Ik heb nu echt geen idee waar ik aan toe ben met FRS. Ik koop echt nooit meer iets bij hun. Bij mijn gebruikelijke gameshop weet ik tenminste: preordered == preorderd.bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:34:
[...]
Dat gaat echt nergens meer over.. eerst laten betalen en vervolgens zeggen dat ze niet kunnen leveren ?! Je krijgt je geld wel terug neem ik aan?
Zul je net zien, koop ik hem ergens anders, leveren ze toch nog....
Vet! Mijn mailtje die ik van bol.com heb gehad gaat het hele bioware forum over
[ Voor 4% gewijzigd door Verderf op 07-03-2012 16:44 ]
Just what i say 10 secs a goactionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:42:
[...]
Mag het hopen van wel. Ik heb nu echt geen idee waar ik aan toe ben met FRS. Ik koop echt nooit meer iets bij hun. Bij mijn gebruikelijke gameshop weet ik tenminste: preordered == preorderd.

Johann Sebastian Bach
Ja kan me voorstellen dat je nu niet weet waar je aan toe bent.actionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:42:
[...]
Mag het hopen van wel. Ik heb nu echt geen idee waar ik aan toe ben met FRS. Ik koop echt nooit meer iets bij hun. Bij mijn gebruikelijke gameshop weet ik tenminste: preordered == preorderd.
Anders moet je ze even bellen? krijg je waarschijnlijk ook maar een telefoon miep aan de lijn, die het niet allemaal precies weet
Ik had besteld bij MyCom, de goedkoopste en gisteren al binnen! Dat gaan we vaker doenactionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:42:
[...]
Tinus
Mycom komt altijd voor de relase...
Johann Sebastian Bach
Ah oké, duidelijk. Bedankt! De reden dat ik daarop wacht is dat ik een actiecode heb van 20 euro korting op Origin (moet ik vóór 1 april gebruiken). Maar hij kan niet worden gebruikt bij pre-orders, dus moet wachten tot het spel uit is. Anders had ik ook allang via een VPN client het spel geactiveerd.Cooki3s schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:42:
[...]
De release voor UK en nog andere landen zoals Italië is 9 maart, in België en Nederland (en nog een heleboel landen) is het 8 maart.Release op origin is dus middernacht tussen vandaag en morgen.
Heb zin in het weekend!
Same for me (heb het komende weekend vrij
)

Johann Sebastian Bach
Hmm ik las dat de CE voor de xbox 360 redelijk uitverkocht is. Op de site van yorcom is ie echter nog bestelbaar. Iemand een idee of hij daadwerkelijk geleverd gaat worden?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Metacritic verwijdert userreviews
kwam ik net tegen
kwam ik net tegen
[ Voor 17% gewijzigd door bulletrene op 07-03-2012 16:49 ]
Heeft iemand de game van gamedumper binnen ?
Maandag verzonden.
Maandag verzonden.
Neefje heeft hem daar besteld nog niet binnen, zou vandaag bellen, vraag straks de uitkomst wel!nFo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:47:
Heeft iemand de game van gamedumper binnen ?
Maandag verzonden.
Johann Sebastian Bach
on hold.......bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:43:
[...]
Ja kan me voorstellen dat je nu niet weet waar je aan toe bent.
Anders moet je ze even bellen? krijg je waarschijnlijk ook maar een telefoon miep aan de lijn, die het niet allemaal precies weetmaar niet geschoten is altijd mis toch

Dat kan even duren
Riekt naar censuur, want de reden die ze geven is wel heel erg flinterdun.
Ach soms zijn mensen oost indisch doof.
Vooral miepen bij telefoon centrale's

Johann Sebastian Bach
Het lijkt er inderdaad op dat ze de negatieve userreviews verwijderen zodat het spel een betere beoordeling krijgt..Weakling schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:53:
[...]
Riekt naar censuur, want de reden die ze geven is wel heel erg flinterdun.
Volgens mij lopen er her en der forum acties om metacritic compleet kapot te spammen met 0 scores dus ik begrijp het wel. daarnaast zijn sommige van die "reviews" echt tenenkrommend slecht.
als ik het lees hebben ze alle recenties van nieuwe leden die _alleen_ ME3 hebben gereviewd en slechte rating verwijdert...
opzich is dat best logisch als je nagaat dat fora's oproepen om een 0 te kiezen bij de recentie.. ik zie geen censuur maar gewoon de negatievelingen die alles zwart en wit zien de kop om te draaien
opzich is dat best logisch als je nagaat dat fora's oproepen om een 0 te kiezen bij de recentie.. ik zie geen censuur maar gewoon de negatievelingen die alles zwart en wit zien de kop om te draaien
Gebeld...Nope. Je kunt het gewoon bestellen maar ze weten dat ze niet kunnen leveren. Lekkere jongens. Ik krijg mijn geld iig terug.bulletrene schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:52:
[...]
Dat kan even durenheb daarstraks ongeveer een kwartier in de wacht gestaan
toen weggedrukt, opnieuw gebeld en toen werd er ineens wel opgenomen
Morgen toch maar even langs fietsen bij een winkel die WEL betrouwbaar is.

Schiet mij maar lekactionInvoke schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:07:
[...]
Gebeld...Nope. Je kunt het gewoon bestellen maar ze weten dat ze niet kunnen leveren. Lekkere jongens. Ik krijg mijn geld iig terug.
Morgen toch maar even langs fietsen bij een winkel die WEL betrouwbaar is.
Net nog bij MM Arena geweest, niks gezien hoor.PredNL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:14:
Media Markt heeft de game al in de schappen staan voor € 49,- de N7 CE € 79,99 en bij Den Haag voor € 69,99 (bron: xboxworld).
Let op:
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]