Was het nou mogelijk om bestanden van een usb-schijf, die aangesloten is op de WD TV live hub, te kopieren naar de interne schijf van de WD TV Live hub?
Anoniem: 215072
Ja, dat kan.Ferra schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:42:
Was het nou mogelijk om bestanden van een usb-schijf, die aangesloten is op de WD TV live hub, te kopieren naar de interne schijf van de WD TV Live hub?
Zie de handleiding op pagina 22,23 (usb apparaat aansluiten) en pagina 43 (move & copy).
Ik ben overigens zelf erg blij met mijn WDTV Live Hub. Ik ben een gebruiker van de WDTV 1st gen maar die is wel een stap vooruit. Ook leuke internet services (TuneIn Radio, Shoutcast, TED via Flingo, Deezer, Youtube, Picasa, Facebook) erbij. Ook de folder.jpg feature voor folders (audio albums) werkt erg goed.
Helaas dat Pandora al enige jaren niet meer buiten de VS gebruikt kan worden (althans sowieso niet meer legaal in Nederland). Grooveshark of Spotify zouden een mooi alternatief zijn. Deezer die er nu al op staat komt ook een beetje in de buurt maar heeft niet echt een smartradio feature met goedkeuren/afkeuren.
Nog wel wat opmerkingen/requests van mijn kant:
* Het verversen van data op de interne schijf gaat helaas wel wat omslachtig (ofwel WDTV uitzetten of via menu instellingen). Had het handiger gevonden dat die ook dmv afstandsbediening te 'refreshen' kan of auto refresh net zoals met USB disk of netwerk schijf op mijn pc boven.
* Ik mis nog de feature om bij video files (series) om per folder een folder.jpg aan te maken ipv per video file een .jpg aan te moeten maken bij series is dat niet te doen.
* Bij Flingo kun je onderin gekgenoeg niet altijd bij de onderste rij vod aanbieders niet altijd naar rechts scrollen lijkt het.
* Bij Flingo > als je 'subtitle' op de afstandsbediening indrukt bij het afspelen van een Flingo video dan triggert dat je teruggaat naar het overzicht van alle Flingo videos.
* Picasa werkt niet helemaal zonder problemen. Soms crasht de Internet service en start mijn WDTV opnieuw op.
* Ik hoop dat Uitzending gemist, RTLGemist, SBSGemist of Nederland24 nog worden toegevoegd aan de Internet services. Geef ook je stem op de WDTV lijst hier. Of weer en nieuws services zoals Nu.nl, Buienradar.nl, Weeronline.nl maar ik denk dat er een vrij kleine kans is dat het officieel door WDTV wordt toegevoegd. Als ze dat met ieder Europees land moeten gaan doen zijn ze nog wel even bezig. Of ze moeten het mogelijk maken dat de users/aanbieders (PO,RTL) zelf services kunnen gaan toevoegen. Voor de Boxee heeft een Nederlandse maker wel veel van deze bovenstaande zaken weten toe te voegen (zij het betaald) en ook Grooveshark.
[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 16-08-2011 12:52 ]
Wat heb je eraan deze hier neer te zetten? Er is daar toch overduidelijk een forum voor op de WD-site. En niemand die jou hiermee kan helpen hoor...funrider schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:37:
[...]
Zie de handleiding op pagina 22,23 (usb apparaat aansluiten) en pagina 43 (move & copy).
Ik ben overigens zelf erg blij met mijn WDTV Live Hub. Ik ben een gebruiker van de WDTV 1st gen maar die is wel een stap vooruit. Ook leuke internet services (TuneIn Radio, Shoutcast, TED via Flingo, Deezer, Youtube, Picasa, Facebook) erbij. Ook de folder.jpg feature voor folders (audio albums) werkt erg goed.
Helaas dat Pandora al enige jaren niet meer buiten de VS gebruikt kan worden (althans sowieso niet meer legaal in Nederland). Grooveshark of Spotify zouden een mooi alternatief zijn. Deezer die er nu al op staat komt ook een beetje in de buurt maar heeft niet echt een smartradio feature met goedkeuren/afkeuren.
Nog wel wat opmerkingen/requests van mijn kant:
* Het verversen van data op de interne schijf gaat helaas wel wat omslachtig (ofwel WDTV uitzetten of via menu instellingen). Had het handiger gevonden dat die ook dmv afstandsbediening te 'refreshen' kan of auto refresh net zoals met USB disk of netwerk schijf op mijn pc boven.
* Ik mis nog de feature om bij video files (series) om per folder een folder.jpg aan te maken ipv per video file een .jpg aan te moeten maken bij series is dat niet te doen.
* Bij Flingo kun je onderin gekgenoeg niet altijd bij de onderste rij vod aanbieders niet altijd naar rechts scrollen lijkt het.
* Bij Flingo > als je 'subtitle' op de afstandsbediening indrukt bij het afspelen van een Flingo video dan triggert dat je teruggaat naar het overzicht van alle Flingo videos.
* Picasa werkt niet helemaal zonder problemen. Soms crasht de Internet service en start mijn WDTV opnieuw op.
* Ik hoop dat Uitzending gemist, RTLGemist, SBSGemist of Nederland24 nog worden toegevoegd aan de Internet services. Geef ook je stem op de WDTV lijst hier. Of weer en nieuws services zoals Nu.nl, Buienradar.nl, Weeronline.nl maar ik denk dat er een vrij kleine kans is dat het officieel door WDTV wordt toegevoegd. Als ze dat met ieder Europees land moeten gaan doen zijn ze nog wel even bezig. Of ze moeten het mogelijk maken dat de users/aanbieders (PO,RTL) zelf services kunnen gaan toevoegen. Voor de Boxee heeft een Nederlandse maker wel veel van deze bovenstaande zaken weten toe te voegen (zij het betaald) en ook Grooveshark.
http://community.wdc.com
Anoniem: 419478
Hoi,
Ik zit met het probleem dat de WD LIVE TV HUB niet al mijn media servers ziet. De netwerk shares zijn wel altijd te zien en te benaderen, maar de media servers niet. Dit is eigenlijk al vanaf de aanschaf ongeveer 3/4 jaar geleden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik zit met het probleem dat de WD LIVE TV HUB niet al mijn media servers ziet. De netwerk shares zijn wel altijd te zien en te benaderen, maar de media servers niet. Dit is eigenlijk al vanaf de aanschaf ongeveer 3/4 jaar geleden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Vraagje, werkt bestanden overzetten via usb/netwerk goed?
Momenteel heb ik een HDX en aangezien dat linux is werkt dat niet, ook netwerk gaat niet (verbinding blijft wegvallen). Ik wil daarom ook een nieuwe mediaspeler en deze lijkt me verder wel goed. Verder nog vervelende bugs?
Momenteel heb ik een HDX en aangezien dat linux is werkt dat niet, ook netwerk gaat niet (verbinding blijft wegvallen). Ik wil daarom ook een nieuwe mediaspeler en deze lijkt me verder wel goed. Verder nog vervelende bugs?
De reden dat ik dit neerzet is dat ik laat weten aan (potentieel) nieuwe en bestaande gebruikers welke prettige functionaliteiten en vervelende bugjes ik heb ondervonden. Dit is tenslotte een forum waar je kunt discusseren over gebruikerservaringen en wellicht dat iemand anders een oplossing heeft of dan ook weet dat hij er niet alleen voor staat. Ik heb ook diverse bestaande 'Live hub ideas' topics op WD gestemd of erbij gezet.RV schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:29:
[...]
Wat heb je eraan deze hier neer te zetten? Er is daar toch overduidelijk een forum voor op de WD-site. En niemand die jou hiermee kan helpen hoor...
http://community.wdc.com
[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 23-08-2011 14:39 ]
Ik zie van de helft van je opmerkingen niet in wat ze hier te zoeken hebben, over een aantal heb je wel gelijk.funrider schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:37:
[...]
De reden dat ik dit neerzet is dat ik laat weten aan (potentieel) nieuwe en bestaande gebruikers welke prettige functionaliteiten en vervelende bugjes ik heb ondervonden. Dit is tenslotte een forum waar je kunt discusseren over gebruikerservaringen en wellicht dat iemand anders een oplossing heeft of dan ook weet dat hij er niet alleen voor staat. Ik heb ook diverse bestaande 'Live hub ideas' topics op WD gestemd of erbij gezet.
Ik heb er ook maar een besteld, de reviews zagen er allemaal zo goed uit 
Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp, als je de metadata op wil halen. Moet dit echt 1 voor 1 of kan dit ook allemaal ineens?
Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp, als je de metadata op wil halen. Moet dit echt 1 voor 1 of kan dit ook allemaal ineens?
Via usb werkt bij mij prima, via het netwerk gaat megatraag... Nou heb ik een usb dongle erin, en dan gaat het helemaal traag, maar zelfs bedraad met een lan kabel gaat het erg langzaam. Ik zet zelf alles via een USB stick over, dat gaat prima. Heb trouwens ook ongeveer 1 keer in de 2 weken last van een wegvallende (draadloze) verbinding, even de hub restarten en dan is het weer ok. Heb trouwens het idee dat dat laatste aan de plaatsing van mijn experia box ligt (in de meterkast)... Verder erg tevreden!Tonkey schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:46:
Vraagje, werkt bestanden overzetten via usb/netwerk goed?
Anoniem: 420698
Heb sinds 1 maand deze player in huis en ben zeer tevreden, na de laatste firmware update beschikt de player over shoutcast radio, helaas heeft dit maar een paar dagen gewerkt en ik krijg nu alleen maar de melding dat het station tijdelijk niet berijkbaar is. Deze melding krijg ik op elk station, hebben meer mensen hier last van ????
Ik heb dat probleem ook en we zijn niet de enige. Herstarten, stekker eruit helpt ook niet. Andere Internet services (TuneIn Radio, Deezer) werken bij mij wel gewoon.Anoniem: 420698 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:18:
Heb sinds 1 maand deze player in huis en ben zeer tevreden, na de laatste firmware update beschikt de player over shoutcast radio, helaas heeft dit maar een paar dagen gewerkt en ik krijg nu alleen maar de melding dat het station tijdelijk niet berijkbaar is. Deze melding krijg ik op elk station, hebben meer mensen hier last van ????
Anoniem: 420698
Bedankt voor je reactie, dan ga ik hier niet verder zitten klo.... en wacht rustig af tot dat het opgelost word.funrider schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:57:
[...]
Ik heb dat probleem ook en we zijn niet de enige. Herstarten, stekker eruit helpt ook niet. Andere Internet services (TuneIn Radio, Deezer) werken bij mij wel gewoon.
Alle andere services werken hier ook prima.
Thanx.....
staat op pagina 85 in de Nederlandse handleiding.Rev! schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 01:44:
Weet iemand hoe je de temp op Celcius zet? Kan het echt nergens vinden.
"Doe het volgende om de temperatuursweergave van Celsius in Fahrenheit te
wijzigen of vice-versa:
Druk in het hoofdscherm van AccuWeather.com op < / > voor het selecteren van
°F of °C, en druk daarna op OK."
Ah Logisch 
Iemand nog een goede site met Themes? En zijn er al Hacked firmwares of andere goede tweaks beschikbaar?
En ja ik heb gezocht
Iemand nog een goede site met Themes? En zijn er al Hacked firmwares of andere goede tweaks beschikbaar?
En ja ik heb gezocht
Inmiddels werkt Shoutcast Radio bij mij weer. Wellicht heeft de e-mail naar Shoutcast en de pm berichten naar de admins op het WDtv forum geholpen.Anoniem: 420698 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:44:
[...]
Bedankt voor je reactie, dan ga ik hier niet verder zitten klo.... en wacht rustig af tot dat het opgelost word.
Alle andere services werken hier ook prima.
Thanx.....
Je kunt al andere themes die door gebruikers zijn gemaakt vinden via:Rev! schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:18:
Ah Logisch
En ja ik heb gezocht
(daar is geen hacked firmware voor nodig).
Ga naar 'Menu' ----> Setup ----> Appearance ------> User interface Themes.
Sorry heb alleen de Engelse naamgeving, de Nederlandse vertaling in de laatste firmware is niet best.
Druk de rode toets op je afstandsbediening om te switchen tussen lokale themes en online themes
Het is een kwestie van downloaden et voila.
Uiteraard is een internet aansluiting wel nodig.
Meer themes kun je op het officiele forum vinden. Ook staat er op de officiele site wat info over. Ik vind overigens nog steeds de officiele theme de betere zeker als je m op de de onderstaande view zet en dan de film data binnenhaalt. Jammer is wel dat dat per film moet en niet per folder kan. Belangrijk is ook dat je de film naam neerzet dus bijv. 'Avatar.mkv' en zonder verdere toevoegingen erachter. Of beter nog met een jaartal erbij wat in sommige gevallen zijn er meer films met dezelfde naam.

Er zijn overigens (nog) geen hacked firmwares voor de Live Hub. Die zijn er alleen voor de WDTV 1st gen en WDTV Live (2nd gen) van B-rad.
[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 03-09-2011 13:38 ]
Ok bedankt voor de info, de originele lijkt idd nog de beste.
Overigens als ik film info wil ophalen dan reboot mijn WDTV, nog meer mensen met dit probleem?
En bij Accuweather kan ik alleen Amerikaanse steden selecteren?
Overigens als ik film info wil ophalen dan reboot mijn WDTV, nog meer mensen met dit probleem?
En bij Accuweather kan ik alleen Amerikaanse steden selecteren?
Beste Rev!
Dat klopt dat hij in reboot slaat. Dit is een bug in de nieuwste firmware update bij verschillende talen. Zet de taal van de hub weer op Engels en hij download de content moeiteloos.
Hoop dat dit snel wordt opgelost, maar is bekend bij WD.
Dominique
Dat klopt dat hij in reboot slaat. Dit is een bug in de nieuwste firmware update bij verschillende talen. Zet de taal van de hub weer op Engels en hij download de content moeiteloos.
Hoop dat dit snel wordt opgelost, maar is bekend bij WD.
Dominique
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Cool ga ik zo proberen. Enige grote nadeel van dit ding is wel de netwerk snelheid, 4 uur om 100gig te kopieren 
Zou zoiets niet werken?
http://www.tigerdirect.co...p?EdpNo=3504463&CatId=589

Zou zoiets niet werken?
http://www.tigerdirect.co...p?EdpNo=3504463&CatId=589
Helaas werkt zoiets niet omdat de processor het simpelweg niet aankan, theoretisch is de gigabit poort die erin zit veel sneller maar het ontbreekt gewoon aan processorkracht...
Helaas :(!
Helaas :(!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Heb je geen externe hdd liggen dan Rev!?
Ik heb er een van 320gb, niet voldoende om alles in 1 keer over te zetten maar het gaat hopelijk sneller.
net overigens te horen gekregen dat tnt morgen langs gaat komen, twee weken geleden besteld met een levertijd van 1 werkdag...
Ik heb er een van 320gb, niet voldoende om alles in 1 keer over te zetten maar het gaat hopelijk sneller.
net overigens te horen gekregen dat tnt morgen langs gaat komen, twee weken geleden besteld met een levertijd van 1 werkdag...
Daarnaast ben je voor LAN -> USB normaal gesproken drivers nodig. En dat gaat niet op een mediaspeler.
Het is goed mogelijk dat deze USB adapter er voor kan zorgen dat het kopieren wat sneller gaat. Maar de beperking zal waarschijnlijk toch de mediaprocessor zijn en niet de USB poort.
Het is goed mogelijk dat deze USB adapter er voor kan zorgen dat het kopieren wat sneller gaat. Maar de beperking zal waarschijnlijk toch de mediaprocessor zijn en niet de USB poort.
Nee, ik had hiervoor een WDTV Live, maar gezien ik geen stick had groter dan 8gig ging ik in de winkels kijken voor een externe HDD, en toen zag ik dit ding staan. Gezien alle extra mogelijkheden en de 1TB disk leek het mij een goede deal. Als die volgelopen is koop ik trouwens wel een 2TB externe disk erbij, staat gewoon cool veel films in die mooie mediabibliotheekTonkey schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:59:
Heb je geen externe hdd liggen dan Rev!?
sinds december vorig jaar in het bezig van deze speler.
Hij speelt vrijwel alles af echter erger ik me kapot aan de bug die in de firmware zit betreft het afspelen in volledig scherm. bij het afspelen van een dvd (iso of TS folder) hou je links en rechts 2 zwarte balken. Gelukkig storen de kids zich er niet zo aan als ik maar toch dit mogen ze wel eens fixen, ben bijna zover dat ik de WD TV Live Hub verkoop en een andere koop.
Hij speelt vrijwel alles af echter erger ik me kapot aan de bug die in de firmware zit betreft het afspelen in volledig scherm. bij het afspelen van een dvd (iso of TS folder) hou je links en rechts 2 zwarte balken. Gelukkig storen de kids zich er niet zo aan als ik maar toch dit mogen ze wel eens fixen, ben bijna zover dat ik de WD TV Live Hub verkoop en een andere koop.
Ik heb zelf geen iso/ts dvd's dus ken het probleem niet. Mag ik vragen waarom je geen mp4, mkv of avi van de films/series gebruikt? Ivm extra dvd features?blaatschaapje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:24:
sinds december vorig jaar in het bezig van deze speler.
Als ik een dvd speler aansluit geeft een betreffende dvd prima beeld (full screen). Zet ik hem over naar de WD TV Live Hub krijg ik die prachtige zwarte balken.Dus de betreffende bug. Check ook deze link op het forum van WD :funrider schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:51:
[...]
Ik heb zelf geen iso/ts dvd's dus ken het probleem niet. Mag ik vragen waarom je geen mp4, mkv of avi van de films/series gebruikt? Ivm extra dvd features?
http://community.wdc.com/...l-the-Screen/idi-p/121496
Dus ondanks dat je bij Setup > Audio/Video Output > Aspect Ratio de instelling aanpast, krijg je nog steeds zwarte balken?? Raar hoor.blaatschaapje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:08:
[...]
Als ik een dvd speler aansluit geeft een betreffende dvd prima beeld (full screen). Zet ik hem over naar de WD TV Live Hub krijg ik die prachtige zwarte balken.Dus de betreffende bug. Check ook deze link op het forum van WD :
http://community.wdc.com/...l-the-Screen/idi-p/121496
Trouwens, het topic waarnaar jij verwijst heeft het over zwarte balken onder en boven en niet links en rechts.
[ Voor 8% gewijzigd door RV op 10-09-2011 02:13 ]
Als ik de instellingen op "normal" zet heb ik ze niet kijk ik daarna een HD film moet ik hem weer op "widescreen" zetten om volledig beeld te hebben. lijkt me niet de bedoeling.RV schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 02:12:
[...]
Dus ondanks dat je bij Setup > Audio/Video Output > Aspect Ratio de instelling aanpast, krijg je nog steeds zwarte balken?? Raar hoor.
Trouwens, het topic waarnaar jij verwijst heeft het over zwarte balken onder en boven en niet links en rechts.
Zwarte balken links en rechts kan als de uitzending nog een 4:3 aflevering is. Hier doe je niets aan.
Zwarte balken boven en onder is normaal voor actiefilms. Bij series kom je dit normaal gesproken niet tegen.
Zwarte balken boven en onder is normaal voor actiefilms. Bij series kom je dit normaal gesproken niet tegen.
Zo heb ik het nu ook. Helaas begint die ook al bijna vol te rakenRev! schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:42:
Als die volgelopen is koop ik trouwens wel een 2TB externe disk erbij
Gelukkig heb ik ook nog een NAS staan die ik kan upgraden naar 4TB.
Anoniem: 422642
goedenmiddag wie kan mij helpen
ik heb pas een western digital tv live hub gekocht. mooi apperaat trouwens zeker een aanrader.
maar nu heb ik een probleem ik krijg hem niet op internet als ik mijn internet usb er in doe dan word hij gewoon herkend. dan ga ik hem instellen gaat gewoon goed maar dan komt het hij gaat verbinding zoeken met mijn upc router thomson draadloos.( http://www.upc.nl/pdf/upc...s-fiberpower-internet.pdf ) en dan kan hij geen verbinding maken.
iemand de zelfde probleemen gehad ?
of heeft iemand de gouden tip die ik als leek echt over het hoofd zie ?
bedankt gr patrick
ik heb pas een western digital tv live hub gekocht. mooi apperaat trouwens zeker een aanrader.
maar nu heb ik een probleem ik krijg hem niet op internet als ik mijn internet usb er in doe dan word hij gewoon herkend. dan ga ik hem instellen gaat gewoon goed maar dan komt het hij gaat verbinding zoeken met mijn upc router thomson draadloos.( http://www.upc.nl/pdf/upc...s-fiberpower-internet.pdf ) en dan kan hij geen verbinding maken.
bedankt gr patrick
Mag ik vragen welke wireless usb stick je gebruikt? En wat je in de instellingen van de WDTV hebt gedaan. Heb je de stappen van de handleiding op pagina 72-75 gevolgd? Welke firmware draai je van je WDTV?Anoniem: 422642 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:28:
goedenmiddag wie kan mij helpen
bedankt gr patrick
Niet alle wireless USB sticks worden ondersteund zie zelf de lijst hier. Ik heb het zelf ook draaien met een wireless USB stick van Cisco (Linksys) WUSB600N en die werkt.
Ik heb zelf een Cisco modem van UPC met daarachter een eigen router van Cisco (Linksys) WRT160Nv2 en draai mijn WDTV Live Hub met firmware 2.07.17. De Thomson modem die UPC gebruikt wordt overigens niet genoemd op deze lijst dus het is onbekend of WDTV deze ondersteund, maar in mijn geval werkt het ook en ik heb een Cisco modem die ook niet genoemd wordt op die lijst.
Overigens is er al een topic van de WDTV Live Hub waar dit denk ik beter naar verplaatst kan worden (door een Admin).
[ Voor 18% gewijzigd door funrider op 14-09-2011 13:58 ]
Mijn bestanden staat er inmiddels allemaal op, zo heel traag ging het niet.
Nu zit ik alleen met het probleem dat sommige films niet goed erop staan (is map in map in map) waardoor deze niet herkend wordt als film.
Ik moet dus wat mappen gaan verplaatsen en namen wijzigen. Normaal is dit het eenvoudigste via het netwerk maar ik krijg de livehub helemaal niet te zijn in de netwerk lijst. Enkel als media apparaat maar hier heb ik weinig aan. Ook via een browser en dan het ip gebruiken leverd mij geen wd menu op.
Hoe is dit op te lossen? Netwerk is draadloos en verbinding is er gewoon. Via de WD zelf gaat dit nogal lang duren zonder toetsenbord en muis...
Edit: Een simpele downgrade was inderdaad voldoende, geweldig!
Nu zit ik alleen met het probleem dat sommige films niet goed erop staan (is map in map in map) waardoor deze niet herkend wordt als film.
Ik moet dus wat mappen gaan verplaatsen en namen wijzigen. Normaal is dit het eenvoudigste via het netwerk maar ik krijg de livehub helemaal niet te zijn in de netwerk lijst. Enkel als media apparaat maar hier heb ik weinig aan. Ook via een browser en dan het ip gebruiken leverd mij geen wd menu op.
Hoe is dit op te lossen? Netwerk is draadloos en verbinding is er gewoon. Via de WD zelf gaat dit nogal lang duren zonder toetsenbord en muis...
Edit: Een simpele downgrade was inderdaad voldoende, geweldig!
[ Voor 24% gewijzigd door Tonkey op 15-09-2011 19:23 ]
Heb sinds een kleine maand deze mediaspeler, erg tevreden. In de tas meenemen, perfect
Erg tevreden, leuke content info, erg mooie interface ook imo.
Snelheid maakt me niet veel uit, binnenkort een NAS aanschaffen, voor nu gewoon 's nachts bestanden overzetten. Of als ik college heb even wat GB's kopiëren. Echter wat me wel stoort is dat hij als hij uit staat niet altijd te vinden is in het netwerk.
Ik moet hem dan even aan en uit zetten eer hij tevoorschijn komt in de netwerkmap. Nu lees ik hierboven dat een downgrade voldoende was. Als de problemen aanhouden ga ik dat ook maar proberen.
Ik heb nog wel een vraag, bestaat er een mod of hack voor dat je via de afstandsbediening het volume kunt aanpassen op externe speakers (volume control staat in mijn geval op mijn bureau)? Als ik de audio harder/zachter wil moet ik enkele meters lopen om dit te bewerkstelligen. Als dit zou kunnen zou het echt geweldig zijn!
Erg tevreden, leuke content info, erg mooie interface ook imo.
Snelheid maakt me niet veel uit, binnenkort een NAS aanschaffen, voor nu gewoon 's nachts bestanden overzetten. Of als ik college heb even wat GB's kopiëren. Echter wat me wel stoort is dat hij als hij uit staat niet altijd te vinden is in het netwerk.
Ik moet hem dan even aan en uit zetten eer hij tevoorschijn komt in de netwerkmap. Nu lees ik hierboven dat een downgrade voldoende was. Als de problemen aanhouden ga ik dat ook maar proberen.
Ik heb nog wel een vraag, bestaat er een mod of hack voor dat je via de afstandsbediening het volume kunt aanpassen op externe speakers (volume control staat in mijn geval op mijn bureau)? Als ik de audio harder/zachter wil moet ik enkele meters lopen om dit te bewerkstelligen. Als dit zou kunnen zou het echt geweldig zijn!
hier werkt het netwerk ook niet echt goed.
Mijn pc download alles in bibliotheek/video zodat dit op het netwerk makkelijk te vinden is. Als ik dan naar media server ga vind ik de pc wel maar door de map bladeren gaat meestal niet. Na lang wachten krijg ik meestal de melding dat de "content source" verwijderd is.. Ofwel moet ik nog alles via usb overzetten als ik een video wil bekijken...
"media hub" noemen ze dat...
Mijn pc download alles in bibliotheek/video zodat dit op het netwerk makkelijk te vinden is. Als ik dan naar media server ga vind ik de pc wel maar door de map bladeren gaat meestal niet. Na lang wachten krijg ik meestal de melding dat de "content source" verwijderd is.. Ofwel moet ik nog alles via usb overzetten als ik een video wil bekijken...
"media hub" noemen ze dat...
Sinds een paar dagen na downgraden naar 2.06 kan ik hem gewoon niet in het netwerk vinden. Zowel op mijn ubuntu als macbook pro niet. Zwaar kut dit. Normaal komt hij altijd tevoorschijn bij gedeeld of apparaten.
Mijn PS3 vindt hem daarentegen wél!
Heb al enkele keren factory reset gedaan (oude en nieuwe firmware) maar dat mocht niet baten.
Iemand ideeën?
Gevonden waar het probleem zat. Mijn airport express kan geen verbinding met het lokale netwerk maken, maar een andere airport express in het huis wel. Heb hem opnieuw ingesteld en nu doet hij het goed. Foutieve instelling van draadloos netwerk dus.
Shame on me
Mijn PS3 vindt hem daarentegen wél!
Heb al enkele keren factory reset gedaan (oude en nieuwe firmware) maar dat mocht niet baten.
Iemand ideeën?
Gevonden waar het probleem zat. Mijn airport express kan geen verbinding met het lokale netwerk maken, maar een andere airport express in het huis wel. Heb hem opnieuw ingesteld en nu doet hij het goed. Foutieve instelling van draadloos netwerk dus.
Shame on me
[ Voor 26% gewijzigd door Fuff op 25-09-2011 18:03 ]
Kan je bij series ook nog de toevoeging aflevering 1 ergens bijzetten in die view als je content data hebt gedownload?
[ Voor 93% gewijzigd door Sevenhunt op 01-10-2011 12:44 ]
Firmware: Release 2.08.13 (10/6/11)
http://www.wdc.com/wdprod...s/?family=wdfwdtv_livehub
- Supports Dailymotion.
- Supports Spotify.
- Supports YouTube Leanback.
- Resolved device hangs when playing certain BD rip files.
- Resolved firmware upgrade fails to download bi2 file by using 3rd party wireless USB dongle.
- Resolved Flickr causes device to reboot.
- Resolved Hulu Plus videos fail to play after pressing mute.
- Resolved issues with built-in subtitles in MKV.
- Resolved long term music playback over wireless by using 3rd party wireless USB dongle.
- Resolved Picasa "People I'm Following" is cut off by overscan.
- Resolved several Accuweather user interface issues.
- Resolved Accuweather displays incorrect time at midnight.
- Resolved several general user interface alignment issues.
- Resolved several translation issues.
- Resolved several TuneIn Radio user interface alignment issues.
- Resolved several Deezer user interface alignment issues.
- Resolved YouTube incorrect curser placement when selecting related video.
- Resolved VCD files bad playback performance.
- Resolved Gallery View gets stuck waiting for backdrops.
- Resolved Pandora album art icon missing from now playing.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Misschien niet de bedoeling, maar het is wel een workaround..blaatschaapje schreef op zondag 11 september 2011 @ 08:12:
[...]
Als ik de instellingen op "normal" zet heb ik ze niet kijk ik daarna een HD film moet ik hem weer op "widescreen" zetten om volledig beeld te hebben. lijkt me niet de bedoeling.
De nieuwe firmware schijnt (reacties van gebruikers op het officiele forum topic) wel weer voor een ander probleem:
* bij sommige zo niet alle video bestanden waar je een afbeelding en beschrijving van hebt binnengehaald toont de afbeelding (cover) van de film niet ondanks dat deze in een vorige versie wel waren.
Ik heb zelf overigens de upgrade niet gedaan vanwege bovenstaand.
Ook lees ik niets over een bugfix omtrent de foto screensaver / audio bug. Ik lees wel iemand die ook aangeeft dat het nog steeds niet verholpen schijnt te zijn helaas.
* bij sommige zo niet alle video bestanden waar je een afbeelding en beschrijving van hebt binnengehaald toont de afbeelding (cover) van de film niet ondanks dat deze in een vorige versie wel waren.
Ik heb zelf overigens de upgrade niet gedaan vanwege bovenstaand.
Ook lees ik niets over een bugfix omtrent de foto screensaver / audio bug. Ik lees wel iemand die ook aangeeft dat het nog steeds niet verholpen schijnt te zijn helaas.
Na deze mediaspeler nu zo'n 2 weken te hebben geprobeerd, ben ik zeer tevreden. Vooral de ondersteuning in thema's en de prijs vond ik grote voordelen over de andere spelers.
Het enige probleem wat ik heb kunnen vinden is dat zodra ik de itunesserver aan zet via setup>network dan loopt de hele speler vast. Om dit te fixen moet ik de stroom van de speler halen, netwerkkabel eruit halen en dan in de optie de itunesserver uitzetten.
Op het WD forum is een klein topic hierover maar nog geen concrete oplossing: http://community.wdc.com/...576/highlight/true#M12702
Nu vraag ik me af of iedereen dit probleem heeft of dat dit specifieke problemen met bijvoorbeeld mijn netwerk settings zouden zijn.
*ook na de nieuwe firmware is dit probleem voor mij nog niet opgelost.
Het enige probleem wat ik heb kunnen vinden is dat zodra ik de itunesserver aan zet via setup>network dan loopt de hele speler vast. Om dit te fixen moet ik de stroom van de speler halen, netwerkkabel eruit halen en dan in de optie de itunesserver uitzetten.
Op het WD forum is een klein topic hierover maar nog geen concrete oplossing: http://community.wdc.com/...576/highlight/true#M12702
Nu vraag ik me af of iedereen dit probleem heeft of dat dit specifieke problemen met bijvoorbeeld mijn netwerk settings zouden zijn.
*ook na de nieuwe firmware is dit probleem voor mij nog niet opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door Fling op 07-10-2011 12:18 ]
@Fling ik las dat jij de laatste FW gebruikt. Zit daarin ook de RSS audio/video optie in het menu ik zit hier namelijk niets over staan in de FW update van de Live Hub? Ik zag dat de andere nieuwe WDTV Live Plus dat heeft en het zou leuk zijn als deze ook is toegevoegd aan de Live Hub.
Ik heb nu wel spotify bij services staat, zoals in je link staat, maar zoals ze in de comments zeggen heb ik nog niets over RSS kunnen vinden.funrider schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:55:
@Fling ik las dat jij de laatste FW gebruikt. Zit daarin ook de RSS audio/video optie in het menu ik zit hier namelijk niets over staan in de FW update van de Live Hub? Ik zag dat de andere nieuwe WDTV Live Plus dat heeft en het zou leuk zijn als deze ook is toegevoegd aan de Live Hub.
heb dus wel de nieuwe firmware erop gezet en moet zeggen werkt prima.
tevens is de transfer snelheid via lan sneller dan voorheen (was 10 a 11 MB/s is nu 14 a 15 MB/s).
(heb het getest met 3 720ptv afleveringen van +/-1GB en met een 1080p fim file van 10 GB en doorvoersnelheid bleef constant rond de 14,6 MB/s)
dit is een goede verbetering, is nog steeds niet wat een 1Gb aansluiting max kan doorvoeren, maar het is een begin.
tevens is de transfer snelheid via lan sneller dan voorheen (was 10 a 11 MB/s is nu 14 a 15 MB/s).
(heb het getest met 3 720ptv afleveringen van +/-1GB en met een 1080p fim file van 10 GB en doorvoersnelheid bleef constant rond de 14,6 MB/s)
dit is een goede verbetering, is nog steeds niet wat een 1Gb aansluiting max kan doorvoeren, maar het is een begin.
Klopt dat heb ik ook gemerkt. Voor Spotify heb je trouwens een Premium account nodig.
[ Voor 49% gewijzigd door Rev! op 08-10-2011 17:16 ]
Werkt het netwerk wel weer goed met de update?
Ik heb namelijk een keer een downgrade gedaan omdat netwerk niet goed werkte.
Nu zit ik alleen met het vreemde probleem dat als ik een film wil verplaatsen (map met oa video_ts) dat hij slechts 1 bestand uit de map pakt en deze verplaatst..., de stap moet dus tig keer herhaald worden voor de hele map over is gezet
Nu zit ik alleen met het vreemde probleem dat als ik een film wil verplaatsen (map met oa video_ts) dat hij slechts 1 bestand uit de map pakt en deze verplaatst..., de stap moet dus tig keer herhaald worden voor de hele map over is gezet
[ Voor 3% gewijzigd door Tonkey op 09-10-2011 18:59 ]
Verplaats je de map via de WDTV zelf? Volgens mij kun je daar alleen per bestand verplaatsen. Om gehele mappen te verplaatsen zou ik je computer gebruiken.Tonkey schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:58:
Werkt het netwerk wel weer goed met de update?
Via de WDTV inderdaad, zo heb ik in eerste instantie 100 films over gezet, allemaal zonder problemen.funrider schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:15:
[...]
Verplaats je de map via de WDTV zelf? Volgens mij kun je daar alleen per bestand verplaatsen. Om gehele mappen te verplaatsen zou ik je computer gebruiken.
Via de computer werkt niet goed, dan gaat het namelijk via de pc, waardoor de snelheid van 10mb/s naar <1mb/s terugzakt (als het al werkt).
Anoniem: 426675
Ik heb sinds vorige week deze mediaplayer, omdat ik zat was van de ps3.
Gisteren heb ik de internetkabel er even uitgehad, en nadat ik de internet kabel er weer in had gedaan, kon mijn pc geen verbinding meer maken.
Toen heb ik de map gedisconnect, maar ik krijg hem er nu niet meer bij.
Ik zie de harde schijf van de mediaplayer dus niet meer.
Wanneer ik in WDdiscovery 'browse network share' doe krijg ik ''no network share available''.
Gister de hele avond lopen zoeken maar kan er niet uitkomen....
Gisteren heb ik de internetkabel er even uitgehad, en nadat ik de internet kabel er weer in had gedaan, kon mijn pc geen verbinding meer maken.
Toen heb ik de map gedisconnect, maar ik krijg hem er nu niet meer bij.
Ik zie de harde schijf van de mediaplayer dus niet meer.
Wanneer ik in WDdiscovery 'browse network share' doe krijg ik ''no network share available''.
Gister de hele avond lopen zoeken maar kan er niet uitkomen....
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 426675 op 17-10-2011 13:20 ]
Anoniem: 426719
Hoi, ook ik heb de WDTVLiveHub. Het valt me op dat als ik een map aanmaak op mijn computer ik deze niet altijd (maar soms wel) terug vind op mijn Mediacenter. Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 426719 op 17-10-2011 12:22 ]
Dan moet je op de WD Hub even de media liabrary refreshen.Anoniem: 426719 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:21:
Hoi, ook ik heb de WDTVLiveHub. Het valt me op dat als ik een map aanmaak op mijn computer ik deze niet altijd (maar soms wel) terug vind op mijn Mediacenter. Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?
Uit mijn hoofd : settings -> system settings -> Media liabrary -> reset media liabrary (of iets dergelijks)
Bedankt voor de snelle reactie, ik zag m zelf nu pas!Diversity schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:35:
[...]
Dan moet je op de WD Hub even de media liabrary refreshen.
Uit mijn hoofd : settings -> system settings -> Media liabrary -> reset media liabrary (of iets dergelijks)
Dat heb ik nu gedaan maar helaas... ik krijg die mappen die ik op de computer heb aangemaakt gewoon niet te zien. Kan dit met die nieuwe update te maken hebben want ik had hier voorheen geen last van, ik zette altijd alles in mappen.
Hoe kan ik eventueel weer terug naar de vorige firmware?
Dat probleem wat je beschrijft heb ik inderdaad ook gehad na een firmware update (teminste, ik zag heel de mediaspeler niet met een netwerkshare) maar kon hem wel gewoon met Twonkeymedia benaderen.
Wat je moet doen om terug te rollen in firmware is de betreffende versie downloaden die je wilt terugrollen en hier vervolgens een config file(WDTV.VER, openen met kladblok) aanpassen naar een nieuwer versie nummertje dan je nu hebt. (als je bijvoorbeeld 101.0 hebt , maak je daar 102.0 van). Je moet dit wel handmatig doen met een usb stick (voorkeur FAT32). Als het goed is detecteerd de WD Live Hub dat er nieuwe versie is om geinstalleerd te worden.
Zie http://community.wdc.com/...e-firmware-How/td-p/10806 voor een stap voor stap handleiding.
Wat je moet doen om terug te rollen in firmware is de betreffende versie downloaden die je wilt terugrollen en hier vervolgens een config file(WDTV.VER, openen met kladblok) aanpassen naar een nieuwer versie nummertje dan je nu hebt. (als je bijvoorbeeld 101.0 hebt , maak je daar 102.0 van). Je moet dit wel handmatig doen met een usb stick (voorkeur FAT32). Als het goed is detecteerd de WD Live Hub dat er nieuwe versie is om geinstalleerd te worden.
Zie http://community.wdc.com/...e-firmware-How/td-p/10806 voor een stap voor stap handleiding.
dankjewel heb ik ff gelezen maar dat ziet er erg moeilijk uit helaas. Ik denk dat als er geen andere oplossing is, ik maar gewoon de series in dit geval er naar toe sleep en niet in een map zet. Hopelijk is het bij een volgende update dan weer verholpen!Diversity schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:54:
Dat probleem wat je beschrijft heb ik inderdaad ook gehad na een firmware update (teminste, ik zag heel de mediaspeler niet met een netwerkshare) maar kon hem wel gewoon met Twonkeymedia benaderen.
Sinds de laatste update heb ik hier ook (weer) last van. Een bug die in de vorige firmware versies verdwenen was en nu weer terug is. Erg irritant.Anoniem: 426719 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:21:
Ik heb de WD ook op het oog, maar wat ik in alle reviews een beetje mis, is hoe het met de geluidskwaliteit zit. De enige review die het er specifiek over heeft is die van Whathifi en zij vinden het geluid dus niet zo geweldig...
Aangezien ik een goede geluidskwaliteit wél belangrijk vind, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.Lack of attack in audio
The same isn’t quite true of the audio, though. The Live Hub will handle Dolby True HD soundtracks (though not DTS-HD Master Audio), but they sounds surprisingly gutless.
There’s nothing offensive in there, but the weight, attack and scale that you expect from high-definition audio is missing.
This lack of genuine drive affects stereo music too, making for a performance that’s better suited to background playing than serious listening sessions.
[ Voor 7% gewijzigd door warp op 19-10-2011 10:02 ]
Ik zit met iets waar ik niet uit kom..
Ik stream vanaf mijn Synology NAS films naar mijn WD Live Hub (dit werkt overigens perfect hoor).
Alleen, als ik nu vanuit mijn WD Live Hub in het menu naar "Films" ga, dan krijg ik 3 mapjes van mijn NAS te zien 'Films', 'Fotos' en 'Muziek'.
Ditzelfde als ik in de WD Live Hub in het menu op "Music" druk..ook dan krij ik eerst die 3 mapjes te zien.
Ik wil dus gewoon dat als ik op de WD op 'Films' druk, dat ie dan direct naar het mapje 'Films' op de NAS gaat, in plaats van die 3 mapjes te laten zien.
Iemand een idee hoe dit te regelen valt ?
Ik stream vanaf mijn Synology NAS films naar mijn WD Live Hub (dit werkt overigens perfect hoor).
Alleen, als ik nu vanuit mijn WD Live Hub in het menu naar "Films" ga, dan krijg ik 3 mapjes van mijn NAS te zien 'Films', 'Fotos' en 'Muziek'.
Ditzelfde als ik in de WD Live Hub in het menu op "Music" druk..ook dan krij ik eerst die 3 mapjes te zien.
Ik wil dus gewoon dat als ik op de WD op 'Films' druk, dat ie dan direct naar het mapje 'Films' op de NAS gaat, in plaats van die 3 mapjes te laten zien.
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de apps op de iphone/ipad om je eigen video's en foto's van je iPhone/iPad op je WDTV te kijken. Dit kan met de officiele gratis 'WD Photos' app.
Ook de gratis ZappoTV app werkt vrij aardig (niet stabiel) maar je kunt wel snel een YouTube video bekijken (ook in 720p) zonder met je afstandsbediening een tekst in te hoeven tikken. Dit kan dan met je iPhone of iPad.
Ook de gratis ZappoTV app werkt vrij aardig (niet stabiel) maar je kunt wel snel een YouTube video bekijken (ook in 720p) zonder met je afstandsbediening een tekst in te hoeven tikken. Dit kan dan met je iPhone of iPad.
Ik ben eventueel van plan deze speler aan te schaffen, maar mijn vraag is of de interne harde schijf kan worden gebruikt om tv programma's mee op te nemen. Ik heb een Samsung 55D8000 met PVR functionaliteit, dus het zou mooi zijn als dat ook kan. Alvast bedankt voor een reactie!
[ Voor 10% gewijzigd door Floesh op 26-10-2011 22:28 ]
Nee helaas, dat gaat niet...floesh schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:27:
Ik ben eventueel van plan deze speler aan te schaffen, maar mijn vraag is of de interne harde schijf kan worden gebruikt om tv programma's mee op te nemen. Ik heb een Samsung 55D8000 met PVR functionaliteit, dus het zou mooi zijn als dat ook kan. Alvast bedankt voor een reactie!
Misschien rare vraag, maar kan ik de WD Live ook gebruiken om backups op te plaatsen van bestanden op mijn laptop? Bij voorkeur geautomatiseerd (gebruik Windows 7).
Ja 
Windows 7 heeft een (incrementele) back-up mogelijkheid die kan verwijzen naar een netwerklocatie. Ik heb even gekeken, maar dat kan ook de WD hub zijn. Dus je kunt een deel van die 1 TB gebruiken voor het back-uppen van bestanden.
Windows 7 heeft een (incrementele) back-up mogelijkheid die kan verwijzen naar een netwerklocatie. Ik heb even gekeken, maar dat kan ook de WD hub zijn. Dus je kunt een deel van die 1 TB gebruiken voor het back-uppen van bestanden.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Mooi, dank voor reactie!Herman87 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:11:
Ja
Anoniem: 429531
Ik heb dit apparaat sinds augustus, en ondanks dat ik in principe niet ontevreden ben over de mogelijkheden van de TV Live Hub heb ik vanaf het begin een aantal erg vervelende problemen. Ik gebruik de Hub met name voor het afspelen van DivX, DVD formaat (zowel ISO en VOB) en af en toe muziek. De overige opties (zoals internet) worden minder gebruikt.
De problemen:
- Bij het afspelen van DivX bestanden (zowel usenet downloads van m.n. series als ook (eigen) rips van DVD) "bevriest" het afspelen na ca 45-60 minuten. Als dan geprobeerd wordt het afspelen te pauzeren of te stoppen springt de Hub terug naar het menu terwijl op de achtergrond het geluid doorgaat. Het starten van een andere film is niet mogelijk, alleen herstarten van de Hub blijft over. Erg vervelend, zo is het dus niet mogelijk om meerdere afleveringen van een serie achter elkaar te kijken.
- Afspelen van DVD gaat prima, maar overgaan van DVD spelen naar DivX afspelen kan alleen na een herstart.
- Muziek heb ik als album opgeslagen, dus in een map staan meerdere MP3's. Als ik de eerste start, wordt deze standaard herhaald afgespeeld. Pas als ik handmatig de tweede MP3 start wordt automatisch de lijst van bestanden binnen de map afgewerkt.
Deze problemen komen zowel voor bij het afspelen van de bestanden vanaf de lokale HDD als ook wanneer deze vanaf mijn PC gehaald worden (via netwerkshare). Ik heb hier al vanaf eind augustus contact over met de helpdesk van WD maar veel verder dan een oordeel dat mijn DivX bestanden niet ondersteund zouden worden komen ze niet..... En dat terwijl het programma MediaInfo aangeeft dat het hier DivX bestanden betreft met de XVID codec, en die staat weer in de handleiding vermeld als zijnde ondersteund. Na deze opmerking werd het erg stil bij WD, en de toezegging dat zij meer uitgebreide info zouden sturen zijn zij na een aantal langdurige telefonische contacten nog niet nagekomen.
Ik word er ondertussen erg moedeloos van dus wellicht dat iemand hier ideeën heeft?
O ja, en ik heb ondertussen al een groot aantal firmwares geprobeerd, vanaf 2.03 tot en met de laatste.... bij iedere update hoop ik dat het beter zal gaan
De problemen:
- Bij het afspelen van DivX bestanden (zowel usenet downloads van m.n. series als ook (eigen) rips van DVD) "bevriest" het afspelen na ca 45-60 minuten. Als dan geprobeerd wordt het afspelen te pauzeren of te stoppen springt de Hub terug naar het menu terwijl op de achtergrond het geluid doorgaat. Het starten van een andere film is niet mogelijk, alleen herstarten van de Hub blijft over. Erg vervelend, zo is het dus niet mogelijk om meerdere afleveringen van een serie achter elkaar te kijken.
- Afspelen van DVD gaat prima, maar overgaan van DVD spelen naar DivX afspelen kan alleen na een herstart.
- Muziek heb ik als album opgeslagen, dus in een map staan meerdere MP3's. Als ik de eerste start, wordt deze standaard herhaald afgespeeld. Pas als ik handmatig de tweede MP3 start wordt automatisch de lijst van bestanden binnen de map afgewerkt.
Deze problemen komen zowel voor bij het afspelen van de bestanden vanaf de lokale HDD als ook wanneer deze vanaf mijn PC gehaald worden (via netwerkshare). Ik heb hier al vanaf eind augustus contact over met de helpdesk van WD maar veel verder dan een oordeel dat mijn DivX bestanden niet ondersteund zouden worden komen ze niet..... En dat terwijl het programma MediaInfo aangeeft dat het hier DivX bestanden betreft met de XVID codec, en die staat weer in de handleiding vermeld als zijnde ondersteund. Na deze opmerking werd het erg stil bij WD, en de toezegging dat zij meer uitgebreide info zouden sturen zijn zij na een aantal langdurige telefonische contacten nog niet nagekomen.

Ik word er ondertussen erg moedeloos van dus wellicht dat iemand hier ideeën heeft?
O ja, en ik heb ondertussen al een groot aantal firmwares geprobeerd, vanaf 2.03 tot en met de laatste.... bij iedere update hoop ik dat het beter zal gaan
[quote]Anoniem: 429531 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:41:
Dit heb ik al vanaf het begin, eerste nummer in de lijst kiezen en de Shuffle modus werkt niet, of het nummer wordt herhaald of de WD stopt gewoon na het afspelen van het nummer, shuffle icoontje verschijnt niet. Echter als ik direct het 2e nummer kies in de lijst zie ik ook rechtsonderin het shuffle icoontje verschijnen en werkt de shuffle modus zoals het moet werken.
Dit heb ik al vanaf het begin, eerste nummer in de lijst kiezen en de Shuffle modus werkt niet, of het nummer wordt herhaald of de WD stopt gewoon na het afspelen van het nummer, shuffle icoontje verschijnt niet. Echter als ik direct het 2e nummer kies in de lijst zie ik ook rechtsonderin het shuffle icoontje verschijnen en werkt de shuffle modus zoals het moet werken.
Het is aan te raden om in het Issue Report deel op het officiele forum van WD Live Hub een issue aan te maken die aan deze eisen voldoet. Wie weet dat ze het dan serieus aanpakken.
Ik kijk zelf geen divx/xvid of ISO files dus kan het probleem helaas niet nabootsen. Ik speel dagelijks mkv, avi, mp4 af en heb geen probleem met pauze/doorspoelen van video files met de FW versie 2.07.17 (1 na laatste).
De muziek functie gebruik ik zelf momenteel niet maar zal het zelf ook eens proberen of ik ook tegen dat probleem oploop.
[ Voor 56% gewijzigd door funrider op 07-11-2011 13:49 ]
er is weer een nieuwe firmware update (versie 3.00.28 )
Klopt, verder vielen me zo snel wat interface dingen op zoals de DVD covers die nu wat kleiner zijn, waardoor er nu volgens mij 1 meer op het beeld past.
de automatische scraper is echt ideaal. Al heeft hij bij de films de kleine film afbeeldingen van enkele nieuw toegevoegde films nog niet gedownload. Hij heeft wel een XML en .metathumb aangemaakt het gaat hier om films waarbij ik ze de naam film (jaartal).extensie heb gegeven dit moet normaal gesproken werken maar met automatische methode doet hij dat (nog) niet lijkt het.RV schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:07:
Het is nu eindelijk mogelijk om je eigen scraper toe te voegen
Ook mooi dat het nu werkt voor tv series.
Een ander groot pluspunt is dat de screensaver bug gefixt is waardoor audio stopte bij de keuze van de foto screensaver.
Gelukkig zijn ook al mijn Shoutcast en TuneIn Radio favorieten bewaard gebleven. Je moet alleen WIFI opnieuw koppelen maar ook daar is het wachtwoord bewaard gebleven gelukkig.
Ik heb overigens ook nog geprobeerd om The Daily Show met Jon Stewart en Colbert Report met de nieuwe RSS feed optie op de WDTV te bekijken (in video) maar helaas dat blijkt alleen voor text rss te werken.
Ik heb ook OnAir van Mediafly via mijn iphone app geprobeerd waar wel de laatste afleveringen te vinden zijn van 'CTV' en 'Comedy' maar helaas krijg ik de melding ''this video is currently not available' het lijkt er ook op dat die alleen in Canada te zien zijn. Afgezien nog van het feit dat ik in de app een feature mis ala ZappoTV waarmee je de WDTV kunt vinden in het netwerk om de video door te sturen.
Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag. Scheelt weer een hoop werk t.o.v. downloaden van afleveringen. Overigens weet ik dat het Flash videos zijn maar volgens de doos zou de WDTV Flash moeten ondersteunen al weet ik niet welke versie.
Dit wil ik dus ook weten!kattapult schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:45:
Ik zit met iets waar ik niet uit kom..
Googelen levert ook niks op... Hoe doet de rest dat hier?
Dit heeft te maken met het sorteren van de media. Als je in plaats van op mappen gewoon op naam selecteert geeft de speler de mappen niet weer. Deze instelling kan je, zodra je in het hoofdmenu op films/muziek/foto's hebt geklikt, aanpassen met behulp van een van de gekleurde knoppen op je afstandsbediening.Wootism schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:01:
[...]
Dit wil ik dus ook weten!
Googelen levert ook niks op... Hoe doet de rest dat hier?
Iemand de nieuwe firmware al geprobeerd?
Draai zelf nog de originele firmware versie 2.01.05 , is het mogelijk om gelijk naar de nieuwste firmware te upgraden?
groeten
Draai zelf nog de originele firmware versie 2.01.05 , is het mogelijk om gelijk naar de nieuwste firmware te upgraden?
groeten
keten is net zo sterk als zwakste schakel
hier zijn de reacties op het wd forum te lezen over de laatste firmware.
wat problemen met wifi en m2ts-files.
http://community.wdc.com/...-Hub-11-17-11/td-p/295308
voorlopig blijf ik dan maar bij mijn oude firmware,eigenlijk doet alles het, behalve dan spotify.
in 6 maanden 2 keer moeten resetten, daar valt ook mee te leven.
wat problemen met wifi en m2ts-files.
http://community.wdc.com/...-Hub-11-17-11/td-p/295308
voorlopig blijf ik dan maar bij mijn oude firmware,eigenlijk doet alles het, behalve dan spotify.
in 6 maanden 2 keer moeten resetten, daar valt ook mee te leven.
Wat is eignelijk een Scraper? Is dat iets dat AUTOMATISCH ervoor zorgt dat films de bijbehorende informatie krijgen?
En kan iemand bevestigen dat de WDTV Live een stuk sneller is dan de WDTV Live HUB? Want dan wil ik graag de Live halen.
En kan iemand bevestigen dat de WDTV Live een stuk sneller is dan de WDTV Live HUB? Want dan wil ik graag de Live halen.
Gulfstream G650
Is er al een goede Moviemeter versie in omloop voor de WD TV Live hub?RV schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:07:
Het is nu eindelijk mogelijk om je eigen scraper toe te voegen
Ik heb momenteel een XML bestandje voor XBMC gevonden, maar helaas werken de afbeeldingen hierbij niet.
Mijn kennis qua coding gaat helaas niet zover dat ik kan achterhalen hoe de code precies is opgebouwd.
De info die hij standaard via TMDB binnenhaalt ben ik opzich wel tevreden over, dus het gaat mij eigenlijk vooral om de nederlandse beschrijving van de films. Altijd handig wanneer je je visite een film laat uitkiezen, maar ze de engelse beschrijving niet begrijpen
In de nieuwe firmware kun je idd instellen dat hij het automatisch toevoegd. Ik heb de firmware net pas draaien dus ben het nog een beetje aan het testen. Lijkt in de meeste gevallen goed te gaanSalimRMAF schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:42:
Wat is eignelijk een Scraper? Is dat iets dat AUTOMATISCH ervoor zorgt dat films de bijbehorende informatie krijgen?
De nieuwe versie van de WD TV Live heeft volgens mij 700 MHz ipv 500 MHz en 512MB ipv 256MB. De oude versie heeft echter dezelfde naam dus let goed op dat je de juiste neemt
Ik had 2.07.17 draaien en wilde ook gelijk naar 3.00.28 gaan maar helaas moest ik eerst de upgrade doen naar 2.08.x en toen pas naar 3.x. Ik ben zeer tevreden met de upgrade. Maar ik lees wel dat sommige mensen problemen hebben met wifi sticks die ze gebruiken. Mijn LinksysCisco werkt nog prima met de laatste firmware. Ik heb zelf geen m2ts files maar alleen mkv,avi,mpg,mp4 qua video data en die werken prima net zoals met de vorige FW die ik draaide. Met name de automatische metadata / get data feature is netjes en nu ook voor tv series mogelijk. Ik moet helaas nog wel veel tv series qua naamstelling aanpassen. Ik merkte wel dat hij nog niet automatisch alle thumbnails van films in .jpg binnenhaalde maar alleen .xml metadata. Moet nog even kijken wat daar fout gaat. films heten bij mij filmnaam (jaartal).formaatmarkborgen schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:45:
Iemand de nieuwe firmware al geprobeerd?
groeten
Succes met de upgrade dat gaat wel even tijd kosten voor je
Vraag.
Ik heb een lcd tv uiteraard met HDMI ingang. Een AV 6.1 zonder hdmi. (maar ja is een fantastische versterker, dus om daarvoor nu een nieuwe te kopen)
Hoe zit het met het bekende lip sync? Ik kom hier niet achter. Mijn BD speler van sony kan geluid gelukkig wel vertragen, maar ik wil graag weten of dit met WD live ook mogelijk is of dat dit echt niet nodig is.
Alvast bedankt mensen!
update.... never mind.... nu vind ik het dus wel http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
Ik heb een lcd tv uiteraard met HDMI ingang. Een AV 6.1 zonder hdmi. (maar ja is een fantastische versterker, dus om daarvoor nu een nieuwe te kopen)
Hoe zit het met het bekende lip sync? Ik kom hier niet achter. Mijn BD speler van sony kan geluid gelukkig wel vertragen, maar ik wil graag weten of dit met WD live ook mogelijk is of dat dit echt niet nodig is.
Alvast bedankt mensen!
update.... never mind.... nu vind ik het dus wel http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
[ Voor 11% gewijzigd door DeMol13 op 24-11-2011 16:30 ]
Vandaag de WD TV Live Hub 1TB aangeschaft en vrijwel direct werkend gekregen.
Echter de overdrachtsnelheid via WiFi is erg langzaam, circa 1MB/sec om een film van mijn pc via de router (Netgear WNR3500 v2) naar de Live Hub met Netgear USB dongel (WN111) te kopiëren.
Is dit een normale snelheid of echt te langzaam?
Is hier iets aan te doen/verbeteren of toch de Live Hub met een UTP kabel op de router aansluiten?
Overigens is het knullig dat de WiFi dongel alleen in de USB poort voorin geplaatst kan worden, simpelweg omdat er te weinig ruimte is aan de achterkant vanwege de HDMI kabel die er direct naast zit....
Echter de overdrachtsnelheid via WiFi is erg langzaam, circa 1MB/sec om een film van mijn pc via de router (Netgear WNR3500 v2) naar de Live Hub met Netgear USB dongel (WN111) te kopiëren.
Is hier iets aan te doen/verbeteren of toch de Live Hub met een UTP kabel op de router aansluiten?
Overigens is het knullig dat de WiFi dongel alleen in de USB poort voorin geplaatst kan worden, simpelweg omdat er te weinig ruimte is aan de achterkant vanwege de HDMI kabel die er direct naast zit....
Anoniem: 54235
Ik haal via mijn laptop (Wireless N) + standaard ziggo modem gemiddeld 3,5 MB/sec. Sluit ik de laptop aan via een UTP kabel dan trek ik 12MB/sec (WD is aangesloten via UTP). Sinds de laatste update haal ik zelfs vaak 14MB/secfloesh schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 01:38:
Vandaag de WD TV Live Hub 1TB aangeschaft en vrijwel direct werkend gekregen.
Overdrachtsnelheid van Wifi wordt door veel dingen beinvloed. Een simpel antwoord is dus niet te geven.
1 MB/s is inderdaad laag maar kan in jou omgeving best normaal zijn.
Is het niet makkelijker om je films eerst met je computer op een USB HDD te zetten en deze vervolgens weer naar de interne HDD van de WD Live te kopieren. Het is erg omslachtig maar gaat wel veel sneller.
Juist omdat het omslachting is, kiezen veel mensen er voor om te streamen vanaf een PC of NAS.
Je kan eventueel ook nog een Powerlan setje overwegen, als het niet mogelijk is om je speler rechtstreeks bedraad aan te sluiten. Kopieren via LAN zal ongeveer met 5 MB/s gaan.
1 MB/s is inderdaad laag maar kan in jou omgeving best normaal zijn.
Is het niet makkelijker om je films eerst met je computer op een USB HDD te zetten en deze vervolgens weer naar de interne HDD van de WD Live te kopieren. Het is erg omslachtig maar gaat wel veel sneller.
Juist omdat het omslachting is, kiezen veel mensen er voor om te streamen vanaf een PC of NAS.
Je kan eventueel ook nog een Powerlan setje overwegen, als het niet mogelijk is om je speler rechtstreeks bedraad aan te sluiten. Kopieren via LAN zal ongeveer met 5 MB/s gaan.
Anoniem: 219224
ik heb met deze upgrade een probleempje dat al men data wel op de disk staan, (kan ze aanspreken vanop netwerk..en alles is daar & aanspreekbaar); maar ik krijg enkel dingen zichtbaar in de folder/video listing die ik na de upgrade erop heb gezet.
iuemand een ideetje ewat ik kan doen (behalve dan alles heen en weer zetten)
kkthx
iuemand een ideetje ewat ik kan doen (behalve dan alles heen en weer zetten)
kkthx
Is die 3,5MB/sec met een UTP kabel tussen de Live Hub en je modem of met een WiFi dongel in de Live Hub?Anoniem: 54235 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:29:
[...]
Ik haal via mijn laptop (Wireless N) + standaard ziggo modem gemiddeld 3,5 MB/sec. Sluit ik de laptop aan via een UTP kabel dan trek ik 12MB/sec (WD is aangesloten via UTP). Sinds de laatste update haal ik zelfs vaak 14MB/sec
Is het aannemelijk dat de bottle-neck in mijn situatie de USB Wifi dongel in de Live Hub is? Want de snelheid van mijn pc naar de router is echt prima...
markborgen schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:45:
Ik draaide nog op 2.06.10 en als ik via de automatische update-functie wilde updaten, dan moest ik eerst ook naar 2.08.13, maar daar had ik geen zin in. Toen heb ik de 3.00.28 firmware gedownload en op een USB stick gezet en dat ging verder ook prima. Hoe dat precies moet staat hier wel uitgelegd.funrider schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:07:
[...]
Ik had 2.07.17 draaien en wilde ook gelijk naar 3.00.28 gaan maar helaas moest ik eerst de upgrade doen naar 2.08.x en toen pas naar 3.x.
hallo,
bedankt voor de tips ,dat kan een hoop werk schelen.
helaas, wilde niet vanaf usb direct naar nieuwste versie.
met lan kabel eruit kreeg ik geen firmwareupgrade in mijn hoofdmenu
dus lan-kabel er weer op en in 2 stappen via 2.08 naar nieuwste versie .
ziet er allemaal goed uit, spotify accountje geactiveerd en het werkt!
ziet alleen om een of andere reden de films op mijn NAS niet, music en fotos ziet ie wel, nog effe uit vogelen
update.
NAS ook weer gevonden, deze in eerste instantie als mediaserver ingesteld op de WD.
Na deze via de rode knop,; select content source op network share gezet met instelling cifs/smb, ziet de wd al mijn mappen en ook al mijn afbeeldingen van covers weer.
hoop dat iemand er wat aan heeft
groeten
bedankt voor de tips ,dat kan een hoop werk schelen.
helaas, wilde niet vanaf usb direct naar nieuwste versie.
met lan kabel eruit kreeg ik geen firmwareupgrade in mijn hoofdmenu
dus lan-kabel er weer op en in 2 stappen via 2.08 naar nieuwste versie .
ziet er allemaal goed uit, spotify accountje geactiveerd en het werkt!
ziet alleen om een of andere reden de films op mijn NAS niet, music en fotos ziet ie wel, nog effe uit vogelen
update.
NAS ook weer gevonden, deze in eerste instantie als mediaserver ingesteld op de WD.
Na deze via de rode knop,; select content source op network share gezet met instelling cifs/smb, ziet de wd al mijn mappen en ook al mijn afbeeldingen van covers weer.
hoop dat iemand er wat aan heeft
groeten
[ Voor 97% gewijzigd door markborgen op 26-11-2011 17:31 . Reden: wd upgrade gedaan en nas gevonden ]
Trouwens knap waardeloos dat de hardeschijf geen slaapstand kent, maar in stand-by modus altijd blijft draaien...

kan wel door met remote zo'n 5 seconden op power aan/uit knop te drukken dan schakeld ook de harddisk uit.Wootism schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:34:
Trouwens knap waardeloos dat de hardeschijf geen slaapstand kent, maar in stand-by modus altijd blijft draaien...
Staat ook in handleiding in hoofstuk 5 (in Engelse handleiding op pagina 23)
"Suspends the device into sleep mode and turns off video output. Press
and hold the power button for five seconds to completely shut down the
media center."
Jah weet ik, alleen is hij dan niet meer te bereiken via een computer. Wat hij dus wel kan in stand-by modus...funrider schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:45:
[...]
kan wel door met remote zo'n 5 seconden op power aan/uit knop te drukken dan schakeld ook de harddisk uit.
Staat ook in handleiding in hoofstuk 5 (in Engelse handleiding op pagina 23)
"Suspends the device into sleep mode and turns off video output. Press
and hold the power button for five seconds to completely shut down the
media center."
Zou het logisch vinden dat de hardeschijf, net zoals bij een NAS, op een gegeven moment overgaat naar een sluimerstand. Lijkt me softwarematig makkelijk in te bouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 30-11-2011 23:12 ]
Anoniem: 193766
hoop dat iemand me helpen kan (en dat ik het juiste forum heb uitgezocht!). Ik zoek me echt een ongeluk om het juiste antwoord te krijgen op de vraag:
hoe krijg ik mijn playlist (gemaakt met playlist creator) afgespeeld om mijn WD TV Live Hub.
Er zijn al zoveel engelse ( en vooral technisch engelse ) antwoorden te vinden, maar het lukt me nog steeds niet. Ik hoop dat iemand me dan ook verder kan helpen!!
alvast bedankt,
een groet,
Peter
hoe krijg ik mijn playlist (gemaakt met playlist creator) afgespeeld om mijn WD TV Live Hub.
Er zijn al zoveel engelse ( en vooral technisch engelse ) antwoorden te vinden, maar het lukt me nog steeds niet. Ik hoop dat iemand me dan ook verder kan helpen!!
alvast bedankt,
een groet,
Peter
Hier nog een vraagje. Heb de live hub nu 2 dagen en heb er wat films op gezet in nieuw aangemaakt mapjes. Dit ging allemaal goed, metadata opgehaald, zonder problemen. Nu was ik wat wezen schuiven en had m'n mediabibliotheek gewist. Nu is mijn metadata weg bij veel films, maar kan niet meer via opties zoeken hiernaar.
Weet iemand hoe ik er de metadata weer bij kan zetten?
Anoniem: 54235
Via de WD-TV (dus in het menu waar de films staan)YorgoB schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:28:
Hier nog een vraagje. Heb de live hub nu 2 dagen en heb er wat films op gezet in nieuw aangemaakt mapjes. Dit ging allemaal goed, metadata opgehaald, zonder problemen. Nu was ik wat wezen schuiven en had m'n mediabibliotheek gewist. Nu is mijn metadata weg bij veel films, maar kan niet meer via opties zoeken hiernaar.
Options - Get content data
of
Setup - System - Get meta data (automatic)
Voila
Ik heb nu het ophalen van metadata op auto gezet.
Echter heb ik onder de WD map 3 mappen aangemaakt, waaronder kinderfilms. Als ik in deze map ga, zie ik van de 10 films, 3 met hoesje. De andere 7 hebben gewoon de standaard map icoon. Wanneer ik doorklik op de film om de info van de film te zien, straat er wel het hoesje met info van de film bij.
Ik wil echter in het mapje ervoor ook alle hoesjes zien.
Ik kan hier via de opties niet de metadata los ophalen.
Nog een idee?
Echter heb ik onder de WD map 3 mappen aangemaakt, waaronder kinderfilms. Als ik in deze map ga, zie ik van de 10 films, 3 met hoesje. De andere 7 hebben gewoon de standaard map icoon. Wanneer ik doorklik op de film om de info van de film te zien, straat er wel het hoesje met info van de film bij.
Ik wil echter in het mapje ervoor ook alle hoesjes zien.
Ik kan hier via de opties niet de metadata los ophalen.
Nog een idee?
En we hebben weer een firmware update...
En nu ook een app beschikbaar om je live hub via je iphone/ipad te bedienen! Werkt perfect, zit nu niet meer te klooien met de afstandsbediening om tekst in te voeren, ik kan nu het toetsenbord van m'n telefoon gebruiken. Ideaal!
En nu ook een app beschikbaar om je live hub via je iphone/ipad te bedienen! Werkt perfect, zit nu niet meer te klooien met de afstandsbediening om tekst in te voeren, ik kan nu het toetsenbord van m'n telefoon gebruiken. Ideaal!
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 215072 op 21-12-2011 23:02 ]
Ben ook sinds enige tijd in het bezit van deze mediaplayer en ook ik ben er toch zeker tevreden over.
Toch ben ik tegen een paar probleempjes op gelopen.
1.
Ik krijg mijn gedeelde map op m'n Apple iMac (OS 10.7) maar niet gedeeld met m'n Live Hub.
De instellingen zoals beschreven staan in de handleiding precies zo uitgevoerd, maar de Live Hub geeft de melding "No shared content..."
2.
Mijn thuis configuratie:
TV - Sony Bravia kdl-37W5500
HomeCinema - Sony BDV-370
WD TV Live Hub
PS3
WD My book world edition 2 NAS
etc...
HDMI van Live Hub naar Bravia
HDMI van PS3 naar Bravia
HDMI van Bravia naar Homecinema
Optisch van Bravia naar Homecinema
Wanneer ik HD-content afspeel vanaf m'n Live Hub krijg ik keurig DD5.1 over m'n 5.1 speakers te horen.
Als ik HD-content afspeel met DTS blijft het akelig stil....
Nu kan ik een optische kabel vanaf m'n Live Hub naar de home cinema trekken, dan krijg ik mooi dts geluid over de 5.1 speakers.
Probleem is dat ik maar 1 optische aansluiting en 1 hdmi-aansluiting heb op m'n homecinemaset.
Ik wil namelijk ook graag DD5.1 hebben vanaf m'n PS3.
Heeft iemand voor mij hier een oplossing voor, of ben ik gewoon te beperkt met de apparatuur die ik heb???
Nogmaals, voor de rest is het gewoon een mooi apparaat voor een leuk prijsje.
Toch ben ik tegen een paar probleempjes op gelopen.
1.
Ik krijg mijn gedeelde map op m'n Apple iMac (OS 10.7) maar niet gedeeld met m'n Live Hub.
De instellingen zoals beschreven staan in de handleiding precies zo uitgevoerd, maar de Live Hub geeft de melding "No shared content..."
2.
Mijn thuis configuratie:
TV - Sony Bravia kdl-37W5500
HomeCinema - Sony BDV-370
WD TV Live Hub
PS3
WD My book world edition 2 NAS
etc...
HDMI van Live Hub naar Bravia
HDMI van PS3 naar Bravia
HDMI van Bravia naar Homecinema
Optisch van Bravia naar Homecinema
Wanneer ik HD-content afspeel vanaf m'n Live Hub krijg ik keurig DD5.1 over m'n 5.1 speakers te horen.
Als ik HD-content afspeel met DTS blijft het akelig stil....
Nu kan ik een optische kabel vanaf m'n Live Hub naar de home cinema trekken, dan krijg ik mooi dts geluid over de 5.1 speakers.
Probleem is dat ik maar 1 optische aansluiting en 1 hdmi-aansluiting heb op m'n homecinemaset.
Ik wil namelijk ook graag DD5.1 hebben vanaf m'n PS3.
Heeft iemand voor mij hier een oplossing voor, of ben ik gewoon te beperkt met de apparatuur die ik heb???
Nogmaals, voor de rest is het gewoon een mooi apparaat voor een leuk prijsje.
Koop een Optical switch, is een euro of 15. Dan heb je 3 optische ingangen ipv 1.
http://www.google.com/pro...qC-AbQv7zOAQ&ved=0CBMQrhI
Ik weet dat PCL ze heeft, ik had dit probleem namelijk ook.
http://www.google.com/pro...qC-AbQv7zOAQ&ved=0CBMQrhI
Ik weet dat PCL ze heeft, ik had dit probleem namelijk ook.
Mijn bestanden heb ik staan in aparte mappen die ik via de PC heb aangemaakt:
MP3, Muziek DVD en Films, deze benader ik op de WD via het scherm onderin "bestanden", krijg dan de WD TV > dan zie ik de mappen>map kiezen>dan juiste bestand kiezen>afspelen.
Vrij omslachtig vanwege de vele stappen.
Onderin het scherm van de WD TV zie je ook al verschillende opties o.a. Video, Muziek, ik wil dus mijn bestanden onder brengen in deze opties, al geprobeerd een submap van 1 artiest vanuit de map MP3 intern te verplaatsen naar de optie Muziek, alleen zie je dus de naam van de artiest niet meer, maar alleen losse nummers, dus als ik een 2e submap van een andere artiest intern ga verplaatsen wordt dat dus een onoverzichtelijke chaos.
Hoe kan ik nu netjes mijn submappen van artiesten in de optie Muziek onderbrengen?
MP3, Muziek DVD en Films, deze benader ik op de WD via het scherm onderin "bestanden", krijg dan de WD TV > dan zie ik de mappen>map kiezen>dan juiste bestand kiezen>afspelen.
Vrij omslachtig vanwege de vele stappen.
Onderin het scherm van de WD TV zie je ook al verschillende opties o.a. Video, Muziek, ik wil dus mijn bestanden onder brengen in deze opties, al geprobeerd een submap van 1 artiest vanuit de map MP3 intern te verplaatsen naar de optie Muziek, alleen zie je dus de naam van de artiest niet meer, maar alleen losse nummers, dus als ik een 2e submap van een andere artiest intern ga verplaatsen wordt dat dus een onoverzichtelijke chaos.
Hoe kan ik nu netjes mijn submappen van artiesten in de optie Muziek onderbrengen?