DSTweaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:17:
Hallo iedereen,
Ik heb sinds enkele dagen een vreemd probleem met mijn wd tv live hub.
Probleem
De mediaplayer is verbonden met internet via een ethernet kabel en telkens wanneer ik een film wil bekijken ( en wanneer de ethernet kabel in de mediaplayer steekt ) kan ik tijdens de film niet pauzeren, stoppen, vooruitspoelen, afhteruitspoelen, ...
Wanneer ik echter de ethernet kabel loskoppel van de mediaplayer, is er niets te merken en is alles normaal.
Oplossingen?
Waaraan zou het probleem kunnen liggen? Sommige bronnen spreken over het formatteren van de harde schijf van de live hub als oplossing, maar dit zou ik enkel willen proberen als dit het probleem ook werkelijk zou oplossen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en kennis!
Het lijkt te maken te hebben met de wijzigingen die The MovieDB. IMDB en TVDB hebben doorgevoerd in hun info API's. Het kan zo zijn, dat wanneer je de HUB hebt ingesteld op automatisch halen van film/serie info, de CPU het dusdanig "druk" heeft dat de HUB nergens meer op reageerd omdat ook een poging gedaan word om op de achtergrond info op te halen. Dit laatste zal niet werken omdat de API's van eerder genoemde DB's gewijzigd zijn. Een firmware update voor de HUB is dus net zo op zijn plaatst als op de SMP waarvoor het wel gefixed is inmiddels ...
-En4Cer- schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:50:
Ik wil de mediaspeler gebruiken in een situatie waarbij geen netwerk komt kijken. De mediaspeler wordt rechtstreeks aangesloten via HDMI op de TV. De data wil ik eens in de zoveel tijd via de volgende methodes overzetten:
Een externe HD inpluggen en de data 1 op 1 overzetten op de HD in de mediaspeler. Is dit mogelijk?
Een tweede mogelijkheid: is het mogelijk om de mediaspeler rechtstreeks op mijn laptop aan te sluiten zodat ik media van mijn laptop op de mediaspeler kan zetten?
Het is namelijk de bedoeling om de mediaspeler bij mijn ouders te installeren. Eens in de zoveel tijd wil ik ze voorzien van nieuwe media.
Zonder netwerk kabel, let wel dat alles op de HUB wat met internet te maken heeft niet werkt ... De zgn backdrops en filminfo werken niet (ook niet als je alles lokaal hebt staan).
Een USB schijf aansluiten werkt wel dus je kan gegevens overzetten op de HUB.
HUB direct op je laptop kan je proberen via een netwerk kabel, USB gaat niet werken omdat de HUB geen Slave USB aansluiting heeft.
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000