Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit ligt aan je HDMI kabel, ik had dit soms ook en na het vervangen was dit weg.

Ik krijg het BTW niet voor elkaar om normaal Blu-Ray iso's af te spelen? Het ding loopt dan compleet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 08:35
surfing john schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:02:
[...]

Groen beeld tijdens opstarten van de WD heb ik al geruime tijd icm een Sony tv, eerste keer dacht ik dat dit het einde van de WD was, maar geen idee hoe dit komt. Eerlijk gezegd weet ik ook niet meer of dit al vanaf het begin was.
Lijkt op hetzelfde probleem dat de inmiddels beruchte HORIZON BOX van UPC met diverse Philips TV's heeft. Zelf heb ik er nooit last van gehad. Maar ik heb dan ook een Panasonic Plasma _/-\o_ ...

Ik bedenk mij net iets, in de HDMI settings kun je de RGB waardes aanpassen. Misschien deze even instellen (Dus niet "Auto")?

[ Voor 10% gewijzigd door Gearjunkie op 15-10-2013 11:37 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele dagen een vreemd probleem met mijn wd tv live hub.

Probleem
De mediaplayer is verbonden met internet via een ethernet kabel en telkens wanneer ik een film wil bekijken ( en wanneer de ethernet kabel in de mediaplayer steekt ) kan ik tijdens de film niet pauzeren, stoppen, vooruitspoelen, afhteruitspoelen, ...
Wanneer ik echter de ethernet kabel loskoppel van de mediaplayer, is er niets te merken en is alles normaal.

Oplossingen?
Waaraan zou het probleem kunnen liggen? Sommige bronnen spreken over het formatteren van de harde schijf van de live hub als oplossing, maar dit zou ik enkel willen proberen als dit het probleem ook werkelijk zou oplossen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:18
Ik wil de mediaspeler gebruiken in een situatie waarbij geen netwerk komt kijken. De mediaspeler wordt rechtstreeks aangesloten via HDMI op de TV. De data wil ik eens in de zoveel tijd via de volgende methodes overzetten:

Een externe HD inpluggen en de data 1 op 1 overzetten op de HD in de mediaspeler. Is dit mogelijk?

Een tweede mogelijkheid: is het mogelijk om de mediaspeler rechtstreeks op mijn laptop aan te sluiten zodat ik media van mijn laptop op de mediaspeler kan zetten?

Het is namelijk de bedoeling om de mediaspeler bij mijn ouders te installeren. Eens in de zoveel tijd wil ik ze voorzien van nieuwe media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
DSTweaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:17:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele dagen een vreemd probleem met mijn wd tv live hub.

Probleem
De mediaplayer is verbonden met internet via een ethernet kabel en telkens wanneer ik een film wil bekijken ( en wanneer de ethernet kabel in de mediaplayer steekt ) kan ik tijdens de film niet pauzeren, stoppen, vooruitspoelen, afhteruitspoelen, ...
Wanneer ik echter de ethernet kabel loskoppel van de mediaplayer, is er niets te merken en is alles normaal.

Oplossingen?
Waaraan zou het probleem kunnen liggen? Sommige bronnen spreken over het formatteren van de harde schijf van de live hub als oplossing, maar dit zou ik enkel willen proberen als dit het probleem ook werkelijk zou oplossen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en kennis!
Het lijkt te maken te hebben met de wijzigingen die The MovieDB. IMDB en TVDB hebben doorgevoerd in hun info API's. Het kan zo zijn, dat wanneer je de HUB hebt ingesteld op automatisch halen van film/serie info, de CPU het dusdanig "druk" heeft dat de HUB nergens meer op reageerd omdat ook een poging gedaan word om op de achtergrond info op te halen. Dit laatste zal niet werken omdat de API's van eerder genoemde DB's gewijzigd zijn. Een firmware update voor de HUB is dus net zo op zijn plaatst als op de SMP waarvoor het wel gefixed is inmiddels ...
-En4Cer- schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:50:
Ik wil de mediaspeler gebruiken in een situatie waarbij geen netwerk komt kijken. De mediaspeler wordt rechtstreeks aangesloten via HDMI op de TV. De data wil ik eens in de zoveel tijd via de volgende methodes overzetten:

Een externe HD inpluggen en de data 1 op 1 overzetten op de HD in de mediaspeler. Is dit mogelijk?

Een tweede mogelijkheid: is het mogelijk om de mediaspeler rechtstreeks op mijn laptop aan te sluiten zodat ik media van mijn laptop op de mediaspeler kan zetten?

Het is namelijk de bedoeling om de mediaspeler bij mijn ouders te installeren. Eens in de zoveel tijd wil ik ze voorzien van nieuwe media.
Zonder netwerk kabel, let wel dat alles op de HUB wat met internet te maken heeft niet werkt ... De zgn backdrops en filminfo werken niet (ook niet als je alles lokaal hebt staan).

Een USB schijf aansluiten werkt wel dus je kan gegevens overzetten op de HUB.

HUB direct op je laptop kan je proberen via een netwerk kabel, USB gaat niet werken omdat de HUB geen Slave USB aansluiting heeft.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 22:16
Hallo,

heb net homeland seizoen 2 in bdmv en probeer het af te spelen op wd tv live en hij gaat zeer schokkerig en geluid valt direct weg na 1 sec. Iemand enig idee aan wat het ligt en hoe ik het kan oplossen. Het word via kabel verstuurd van een nas ds214play.

Bedankt

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ik de wd tv live hub op de computer aansluit ziet deze hem niet
Kan de hub alleen via een router aangesloten worden en niet rechtstreeks op computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:41
Ik heb al wat research gedaan, maar het is schijnbaar onmogelijk om Netflix werkend te krijgen op de WD TV live hub.. Nu zullen er wel meer Tweakers met dit probleem te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd of mogelijk via een bepaalde tweak de blokkade te omzeilen is.

Helaas is mijn Philips LCD TV niet compatibel met Netflix, anders had ik daar de app wel op geinstalleerd. Ik vind het wel erg zonde dat ik alleen mijn Netflix kan gebruiken via de iPad, dus ik hoop dat er een oplossing is. Anders maar op zoek naar een nieuwe mediaspeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

helaas zit er niks anders voor je op om een andere speler te zoeken.
regio veranderen etc mag allemaal niet baten.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:41
mindcre8r schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:52:
helaas zit er niks anders voor je op om een andere speler te zoeken.
regio veranderen etc mag allemaal niet baten.
Bedankt voor je reactie! Ik dacht een hoogwaardige mediaspeler gekocht te hebben, en had alle hoop dat Netflix zou moeten werken. Er zit dus niks anders op dan te kijken naar een andere mediaspeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
De reden dat Netflix niet werkt:

Netflix in de USA gebruikt een andere (lichtere) encryptie dan de Europese versie. Dit is ook de reden dat alleen smart-tv's vanaf 2012/13 Netflix pas aan kunnen. Apparaten sinds die tijd hebben de rekenkracht om de zwaardere encryptie te decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Jappe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:14:
Helaas is mijn Philips LCD TV niet compatibel met Netflix, anders had ik daar de app wel op geinstalleerd. Ik vind het wel erg zonde dat ik alleen mijn Netflix kan gebruiken via de iPad, dus ik hoop dat er een oplossing is. Anders maar op zoek naar een nieuwe mediaspeler..
koop voor 35 euro een google chromecast, werkt echt perfect en is een fijne aanvulling op de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn WDTV Live Hub aansluiten op mijn computer?
kan iemand uitleggen hoe ik mijn WDTV Live Hub kan koppelen aan mijn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:09:
hoe kan ik mijn WDTV Live Hub aansluiten op mijn computer?
kan iemand uitleggen hoe ik mijn WDTV Live Hub kan koppelen aan mijn computer?
Zorg ervoor dat uw WDTV Live Hub aangesloten is op dezelfde netwerkhub als uw computer met behulp van een netwerkkabel. En kijk vervolgens of de IP-range van uw computer (bijv.: 192.168.1.10) zelfde is als de WDTV Live Hub (bijv.: 192.168.1.102). Vervolgens in Windows onder netwerklocaties komt de WDTV Live Hub zichtbaar.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
Ik heb de laatste tijd dat losse .srt ondertiteling bestand (één srt file, met 1 taal) niet worden getoond of ik dit nu standaard in instellingen aan heb staan of niet met diverse films. Ook reageert ie niet op de 'subtitle' knop op de afstandsbediening. Ik heb al diverse malen de WDTV Live Hub volledig van stroom gehaald, maar bied geen oplossing. Ik zal ook nog eens de reset knop proberen.

Ik ga misschien toch maar eens de oude versie 3.01.19 (december 2011) update naar de laatste versie echter hoop ik dat dit geen andere functionaliteiten weg haalt (door nieuwe bugs). Waar in het verleden met updates nogal eens sprake van was. Draait iemand hier de laatste versie 3.12.13 (7/23/2013) op zijn Hub en ben je tevreden (stabiel, geen rare bugs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Het bleek dat ik toch al de 'laatste' 3.12.13 draai op de Live Hub. Iemand anders nog tips op probleem rondom niet tonen van .srt files met exact dezelfde naam als .mp4 of mkv in dezelfde folder op te lossen?

De bestanden staan wel op een NAS die via de Live Hub bekabeld bereikt wordt. Het heeft eerder prima gewerkt ook van NAS.

Ik ga nog meer films proberen te testen, maar tot nog toe doen de films die ik heb geprobeerd het niet.

[ Voor 40% gewijzigd door funrider op 27-10-2014 17:08 ]

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand een goede tool die zonder kwaliteitsverlies een m2ts bestand naar een mkv kan overzetten?
Ik heb een aantal Blu ray demo disc gedownload. De map waarin de m2ts bestanden staan wordt niet goed afgespeeld door de hub.
9 van de 10 keer kan je alleen van het begin beginnen en niet bijvoorbeeld bij een stuk verder op de disc/in de map.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Makemkv is vrij makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dank je.
Heb ondertussen ook al "Handbrake" gevonden en ga daar straks mee stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Nielsopweg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:53:
Dank je.
Heb ondertussen ook al "Handbrake" gevonden en ga daar straks mee stoeien
Idd met Handbrake is het gelukt.
Het programma heeft een passthrough functie voor de audio dus het omzetten gaat zonder kwaliteitsverlies.
Scheelt weer een aankoop van een Blu ray brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Even een klein vraagje.

Nu heb ik mijn films op de interne hd staan van de Live Hub.
En tijdens het overzetten van een film van de pc naar de Live Hub duurt een eeuwigheid, ca 11 mb/sec.

Binnenkort komt er een Nas en daarop komen de fims te staan. Komt het streamen van de films dan in gevaar? Is die 11 mb/sec niet de bottleneck om vanaf de Nas films te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat prima, gebruik inmiddels een kleine 2 jaar ook deze setup en geen enkele hapering gehad. En dan zit ik zelfs nog draadloos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.

Maar kan er iemand uitleggen waarom het overzetten dan langzaam gaat en het streamen van een Nas niet?
De lan poort is snel genoeg en de harde schijf moet het ook aankunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Overzetten vanaf een NAS gaat ook niet sneller. De harde schijf kan het aan, de LAN poort ook, maar de chip die de data moet verwerken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al enkele jaren een WD TV LIVE HUB met 1TB. Eigenlijk nooit problemen gehad buiten de laatste 2 maanden. Al mijn bestanden op het toestel waren weg... bij de instellingen kon je zien dat de schijf volledig leeg was...
Heeft dit nog iemand meegemaakt? Zijn er oplossingen?
Ik gebruik ook nog een mediaplayer van ICONBIT waarmee ik via het netwerk bestanden van de WD TV LIVE HUB kan afspelen. Ik weet niet of dit invloed kan hebben... dat ging toch ook een jaar zonder problemen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:30:
Ik gebruik al enkele jaren een WD TV LIVE HUB met 1TB. Eigenlijk nooit problemen gehad buiten de laatste 2 maanden. Al mijn bestanden op het toestel waren weg... bij de instellingen kon je zien dat de schijf volledig leeg was...
Heeft dit nog iemand meegemaakt? Zijn er oplossingen?
Ik gebruik ook nog een mediaplayer van ICONBIT waarmee ik via het netwerk bestanden van de WD TV LIVE HUB kan afspelen. Ik weet niet of dit invloed kan hebben... dat ging toch ook een jaar zonder problemen.
Nee geen problemen met internet harddisk data. Ik benader de data overigens tegenwoordig zelden omdat ik een NAS benader die in het netwerk hangt via de Live Hub.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste