Welke theme draaien jullie op de hub? of nog aanraders?
CoCo op dit moment en heb daar zelf Media flags in gezet ... Het is wel afwachten of hij het helemaal af maakt nu het hele thema gebeuren ter discussie staat.
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
ik draai nu deze: http://community.wdc.com/...URFACE-7-3-12/td-p/327445
Theme zonder movietemplates. Vond dat telkens zo'n gedoe om die te maken (al was het maar 2 minuten werk). En deze werkt wel nice en overzichtelijk
Theme zonder movietemplates. Vond dat telkens zo'n gedoe om die te maken (al was het maar 2 minuten werk). En deze werkt wel nice en overzichtelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 24-10-2012 17:24 ]
Thanks die ga ik ook even proberen. Die themes met al die movie templates vind ik maar niks, ik zet nu de file met een goede naam op de WDTV en hij zoekt automatisch de info erbij.Paulus07 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:26:
ik draai nu deze: http://community.wdc.com/...URFACE-7-3-12/td-p/327445
Ik heb ook die aparte movie themes geprobeerd. Maar ik hou het gewoon bij de standaard layout en inderdaad films/series juiste naamgeving geven en je krijgt genoeg film info.Rev! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:05:
[...]
Thanks die ga ik ook even proberen. Die themes met al die movie templates vind ik maar niks, ik zet nu de file met een goede naam op de WDTV en hij zoekt automatisch de info erbij.
Hij gebruik opensource sites als: TheMovieDB.org en TheTVDb.com. Deze staan er beide al sinds enige firmware versie automatisch in.
Zolang je in je instellingen zet dat hij automatisch de afbeeldingen en metadata erbij moet zoeken dan vind hij dit meestal bij mij. Heel soms moet ik deze met de hand toevoegen. Echter moet je er wel voor zorgen dat je films en series de juiste naamgeving gebruiken dus bijv.
films: volledige naam film + jaartal (altijd tussen haakjes zetten). Je mag zowel spaties als "." tussen de woorden en jaartal gebruiken.
Avatar (2009).srt (mits aanwezig, wellicht al ingebakken in de mkv/mp4/enz.)
Avatar (2009).metathumb < maakt de speler automatisch aan en er is nog een xml file geloof ik die ie aanmaakt
series: serienaam + seizoen (tweecijfers) + afleveringnummer (tweecijfers) dit ziet er alsvolgt uit:
Dexter S01E01.mkv/.mp4/.enz
Dexter S01E01.srt (mits aanwezig, wellicht al ingebakken in de mkv/mp4/enz.)
[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 23-10-2012 15:29 ]
Lijkt erop dat als de schijf op 75 a 80% vol is, het inlezen van bestanden een probleem wordt, video en audio codec worden dan niet ingelezen, dus bestand wordt niet afgespeeld (ongeacht welk formaat). Enige remedie is stroom er volledig af, na herstart wordt bestand wel afgespeeld, soms lukt het afspelen direct erna met een ander bestand, soms lukt dit niet en moet voorgaande handeling opnieuw uitgevoerd worden, niet echt lekker.
Kan je op de Live Hub side-by-side films afspelen? En geldt dit dan ook voor OU-films en anaglyph films?
De bedoeling is om side-by-side films af te spelen vanop de Live hub die aangesloten is op een 3D TV.
Ik lees namelijk dat de Live Hub niet 3D compatibel is, maar een side-by-side videobestandje verschilt toch niet veel van een gewoon videobestandje, toch? Het is uiteindelijk toch de 3D TV die de side-by-side films omzet zodat je het 3D effect ziet met je 3D bril.
Ik heb "gewone" video's in AVI-formaat en dan enkele side-by-side videos's die ook in AVI-formaat zijn. Dus mag ik dan veronderstellen dat de mediaplayer dit zonder problemen zal afspelen?
Alle hulp en advies is welkom.
De bedoeling is om side-by-side films af te spelen vanop de Live hub die aangesloten is op een 3D TV.
Ik lees namelijk dat de Live Hub niet 3D compatibel is, maar een side-by-side videobestandje verschilt toch niet veel van een gewoon videobestandje, toch? Het is uiteindelijk toch de 3D TV die de side-by-side films omzet zodat je het 3D effect ziet met je 3D bril.
Ik heb "gewone" video's in AVI-formaat en dan enkele side-by-side videos's die ook in AVI-formaat zijn. Dus mag ik dan veronderstellen dat de mediaplayer dit zonder problemen zal afspelen?
Alle hulp en advies is welkom.
Ja dat kan, ik speel ook gewoon 3D films af met de hub.
Ik heb nog 23GB vrij de de interne schijf (minder dan 20% dus) en heb geen enkel probleem met het inlezen van bestanden.
Ik heb nog 23GB vrij de de interne schijf (minder dan 20% dus) en heb geen enkel probleem met het inlezen van bestanden.
Als beginnend mediaspelergebruiker zit ik de Hub ernstig te overwegen, met name omdat voor de prijs je veel krijgt (afspeelmogelijkheden, klein formaat, 1TB HDD), maar ik vraag me af hoe het met de audio output zit. Er staat bij de specificaties "Dolby Digital, DTS", wat als ik nou een DTS HD of Dolby TrueHD audiotrack heb, kan de Hub daar dan wat mee? Ik ga hem aansluiten op een versterker die wel wat met dat signaal kan, maar als de Hub dat gaat downsamplen (of hoe dat ook gaat) dan schiet het niet op lijkt me.
En nog een klein vraagje over hitte; hoe zit het daarmee? Zou hem graag willen opbergen in een ruimte waar hij ongeveer 4/5cm speling aan de bovenkant zal krijgen, maar ik vraag me af of dat wel voldoende is. Er omheen en aan de achterkant zou het geen probleem moeten zijn.
En nog een klein vraagje over hitte; hoe zit het daarmee? Zou hem graag willen opbergen in een ruimte waar hij ongeveer 4/5cm speling aan de bovenkant zal krijgen, maar ik vraag me af of dat wel voldoende is. Er omheen en aan de achterkant zou het geen probleem moeten zijn.
You look like I need a drink.
Ik heb nog +/- 4GB vrij en ik heb geen enkel probleem met afspelen. Alleen gebruik ik de medialibrary niet want daar wordt de Hub nogal traag van... wellicht dat de medialibrary dit veroorzaakt?surfing john schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:07:
Lijkt erop dat als de schijf op 75 a 80% vol is, het inlezen van bestanden een probleem wordt, video en audio codec worden dan niet ingelezen, dus bestand wordt niet afgespeeld (ongeacht welk formaat). Enige remedie is stroom er volledig af, na herstart wordt bestand wel afgespeeld, soms lukt het afspelen direct erna met een ander bestand, soms lukt dit niet en moet voorgaande handeling opnieuw uitgevoerd worden, niet echt lekker.
Geen idee hoe dat zit met HD tracks.dialMforMike schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:08:
Als beginnend mediaspelergebruiker zit ik de Hub ernstig te overwegen, met name omdat voor de prijs je veel krijgt (afspeelmogelijkheden, klein formaat, 1TB HDD), maar ik vraag me af hoe het met de audio output zit. Er staat bij de specificaties "Dolby Digital, DTS", wat als ik nou een DTS HD of Dolby TrueHD audiotrack heb, kan de Hub daar dan wat mee? Ik ga hem aansluiten op een versterker die wel wat met dat signaal kan, maar als de Hub dat gaat downsamplen (of hoe dat ook gaat) dan schiet het niet op lijkt me.
Hij wordt redelijk warm, maar ook weer niet zodanig dat ie erg veel vrije ruimte nodig heeft.En nog een klein vraagje over hitte; hoe zit het daarmee? Zou hem graag willen opbergen in een ruimte waar hij ongeveer 4/5cm speling aan de bovenkant zal krijgen, maar ik vraag me af of dat wel voldoende is. Er omheen en aan de achterkant zou het geen probleem moeten zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door warp op 01-11-2012 10:22 ]
Hij wordt wel warm maar niet overdreven heet. Heb hem zelf op het tv meubel staan. maar zou ook makkelijk in het meubel kunnen. dus verwacht daar geen probleem mee.dialMforMike schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:08:
Heb zelf een paar concerten op de HUB staan met Dolby TrueHD en die stuurt hij bij mij gewoon door naar de receiver (via hdmi aangesloten). Maar heb ooit bij een firmware gehad dat het opeens niet meer werkte. Kan vanaaf wel even kijken op de huidige FW hoe die hem afspeelt (al tijdje geen muziek meer opgezet
Volgens deze review zit het wel okay met alles, op DTS-HD MA na, wat ik ergens anders ookal las. DTS-HD MA tracks worden wel "gedownsampled". Weet nog niet zeker of ik me daardoor van de koop moet af laten houden, waarschijnlijk niet.
Bedankt voor je reactie
Als je nieuwe gaat maken, er is een nieuwe methode gevonden om moviesheets direct in beeld te laten verschijnen. Deze vondst schijnt ook te werken voor mappen. Als je dan folder icons gaat maken kan je misschien de achtergrond meenemen ...
Bron: WD Forum
Bron: WD Forum
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
iemand ervaring met een goed werkend progje (gratis) om een MPEG-TS bestand om te zetten naar een MKV?
Freemake video converter.Paulus07 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:29:
iemand ervaring met een goed werkend progje (gratis) om een MPEG-TS bestand om te zetten naar een MKV?
is gratis en werkt prima met omzetten van wat voor video bestand naar elk ander type video bestand.
MKVToolNix
Freeware met regelmatige updates en ook erg handig voor het toevoegen van ondertitels (.srt) aan mkv bestanden. Ook het combineren van bestanden is mogelijk zodat je zelf een mkv kan maken met meerdere audio sporen b.v. DD5.1 en DTS.
Beetje warrige website maar heb je Windows dan vind je de download onderaan de pagina.
Freeware met regelmatige updates en ook erg handig voor het toevoegen van ondertitels (.srt) aan mkv bestanden. Ook het combineren van bestanden is mogelijk zodat je zelf een mkv kan maken met meerdere audio sporen b.v. DD5.1 en DTS.
Beetje warrige website maar heb je Windows dan vind je de download onderaan de pagina.
thx, deze werkte inderdaad goedeppo666 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:10:
[...]
Freemake video converter.
is gratis en werkt prima met omzetten van wat voor video bestand naar elk ander type video bestand.
Ik wil dit topic niet (alleen) als troubleshoot gebruiken
, maar ik heb nu een hele kleine week de hub in bezit en heb een probleem met mijn receiver. Als ik de hub rechtstreeks aansluit op mijn TV dan werkt alles normaal, maar sluit ik het aan via de receiver (Marantz SR6006) dan komt er geen signaal door. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Voor de rest redelijk tevreden, speelt voor alsnog alles af, pakt de subtitles en het overzetten van films gaat prima. Interface had iets sneller gemogen, maar ik kan ermee leven.
Voor de rest redelijk tevreden, speelt voor alsnog alles af, pakt de subtitles en het overzetten van films gaat prima. Interface had iets sneller gemogen, maar ik kan ermee leven.
Ik had in eerste instantie ook problemen met de audio. Echter even spelen met de instellingen deed bij mij wonderen. Bij audio kan je bijvoorbleed kiezen op welke wijze het wordt doorgestuurd (bijv. HDMI pass through, Digital Pass-Through via Optical Only, e.d.). Bij mij loste dit het probleem op. Volgens mij kan je voor video ook iets dergelijks instellen. Mogelijk dat dus even spelen met de instellingen het probleem oplost?dialMforMike schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:16:
Ik wil dit topic niet (alleen) als troubleshoot gebruiken, maar ik heb nu een hele kleine week de hub in bezit en heb een probleem met mijn receiver. Als ik de hub rechtstreeks aansluit op mijn TV dan werkt alles normaal, maar sluit ik het aan via de receiver (Marantz SR6006) dan komt er geen signaal door. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Als ik thuis ben zal ik er nog even verder mee spelen, had er wel al naar gekeken, zoveel opties zijn er (gelukkig?) niet
Anoniem: 215072
Mijn WD Live Hub doet het prima via m'n versterker, maar ik heb precies hetzelfde probleem als jij met m'n TV decoder van KPN. Rechtstreeks op de TV is het prima, via mijn versterker (Yamaha RXV-667) doet 'ie niks. De KPN zegt dat het aan m'n versterker ligt omdat het goed werkt als ik 'm rechtsreeks op de TV aansluit. Tja... Alle instellingen geprobeerd, niks hielp. Ben heel benieuwd of jij je Hub aan de praat krijgt via je versterker!dialMforMike schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:16:
Ik wil dit topic niet (alleen) als troubleshoot gebruiken, maar ik heb nu een hele kleine week de hub in bezit en heb een probleem met mijn receiver. Als ik de hub rechtstreeks aansluit op mijn TV dan werkt alles normaal, maar sluit ik het aan via de receiver (Marantz SR6006) dan komt er geen signaal door. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Heb ook een Marantz receiver en de HUB met HDMI hierop aangesloten.
Werkt goed als je voor Digital Pass-Through via HDMI gekozen hebt als Audio-uitgang in de audio/video instellingen op de HUB.
Hierna komt de auto detect functie van de HUB in beeld en deze laten zoeken welke geluid bronnen er afgespeeld kunnen worden op de receiver.
Werkt goed als je voor Digital Pass-Through via HDMI gekozen hebt als Audio-uitgang in de audio/video instellingen op de HUB.
Hierna komt de auto detect functie van de HUB in beeld en deze laten zoeken welke geluid bronnen er afgespeeld kunnen worden op de receiver.
Sowieso bedankt voor de hulp, maar het euvel lag uiteindelijk bij het niet (softwarematig) toekennen van een bron aan een hdmi input op de receiver zelf. Ik ging er vanuit dat het inpluggen van de kabel genoeg zou zijn. Zo zie je maar, nieuwe hardware moet je leren kennen en gebruiken
Ow ja das een goeie ...
Ging er van uit dat je dat wel goed had staan.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om muziek te starten vanaf een mobiel device, waarbij de data gewoon op de Live Hub staat? Ik blijf het vervelend vinden om telkens de TV aan te zetten om een volgend nummer te kiezen, ik wil dat gewoon vanaf m'n iPad of Android telefoon doen.
Heb al verschillende apps geprobeerd maar niets lijkt echt te werken, het is niet bepaald dat ik features mis, niets werkt gewoon. Ik had goede hoop op dat ZappoTV, maar dat is 1 groot drama.
Ik wil gewoon een lijst van alle CD's/nummers zien en gewoon aanklikken en spelen... Ik begrijp ook niet dat WD hier niet gewoon zelf mee komt i.p.v. die nutteloze afstandsbediening emulator...
Heb al verschillende apps geprobeerd maar niets lijkt echt te werken, het is niet bepaald dat ik features mis, niets werkt gewoon. Ik had goede hoop op dat ZappoTV, maar dat is 1 groot drama.
Ik wil gewoon een lijst van alle CD's/nummers zien en gewoon aanklikken en spelen... Ik begrijp ook niet dat WD hier niet gewoon zelf mee komt i.p.v. die nutteloze afstandsbediening emulator...
met samsung SII gebruik ik Allshare , works like a charm
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Anoniem: 209666
Ik ben op dit moment in het bezit van een acryan playon hd mini 2. Maar ben daar helemaal niet tevreden over. Het apparaat is traag, reageert slecht op de afstandsbediening en ik wil nu een apparaat met apps.
Nu is me dit apparaat opgevallen en het ziet er heel goed uit. Heb nog enkel een paar vraagjes.
Welke nederlandse apps zijn er tot nog toe beschikbaar (Uitzending gemist? RTL Gemist? Eredivisie Live?). Is er een lijst van de Nederlandse apps die beschikbaar zijn. (ik heb al gezocht maar nog niet gevonden).
Dit apparaat is al een 2 jaar oud. Wordt dit apparaat nog goed ondersteund door Western Digital (firmwares en apps)? Is het aantal apps nog groeiende? Of kan ik beter een ander apparaat kopen wat nieuwer is en wat gezien de toekomst gericht beter is?
Nu is me dit apparaat opgevallen en het ziet er heel goed uit. Heb nog enkel een paar vraagjes.
Welke nederlandse apps zijn er tot nog toe beschikbaar (Uitzending gemist? RTL Gemist? Eredivisie Live?). Is er een lijst van de Nederlandse apps die beschikbaar zijn. (ik heb al gezocht maar nog niet gevonden).
Dit apparaat is al een 2 jaar oud. Wordt dit apparaat nog goed ondersteund door Western Digital (firmwares en apps)? Is het aantal apps nog groeiende? Of kan ik beter een ander apparaat kopen wat nieuwer is en wat gezien de toekomst gericht beter is?
Simpel antwoord: Geen.Anoniem: 209666 schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:59:
Welke nederlandse apps zijn er tot nog toe beschikbaar (Uitzending gemist? RTL Gemist? Eredivisie Live?).
Er zijn zoals eerder aangehaald geen Nederlandse apps op de WDTV Live (Hub). Dit is overigens bij veel mediaspelers helaas het geval al weet ik dat er voor de D-link BoxeeBox (zonder harddisk) wel enkele apps door een gebruiker zijn gemaakt zoals RTLXL en Uitzendinggemist maar er is geen garantie dat die blijven werken. Heb je geen smarttv die dergelijke diensten gratis aanbied? Tegenwoordig hebben Philips en Samsung vrijwel alle grote tv gemist diensten van RTL, Uitzending gemist, SBS groep. Overigens bevat de BoxeeBox ook veel meer apps dan de WDTV zie hier echter ook hier veel apps voor de VS die veelal niet in NL werken vanwege rechten.Anoniem: 209666 schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:59:
Dit apparaat is al een 2 jaar oud. Wordt dit apparaat nog goed ondersteund door Western Digital (firmwares en apps)? Is het aantal apps nog groeiende?
Je kunt op de officiele site van Western Digital wel een lijst vinden met alle aangeboden 'apps' die beschikbaar zijn zoals YouTube, TuneInRadio, Shoutcast, Picasa, Daily Motion, Vimeo, Spotify, Deezer (die laatste twee alleen als je een los abonnement op de dienst hebt). Let er wel op dat je Europe selecteert zodat je alleen de apps ziet die in Nederland beschikbaar zijn.
Ook heeft de Live Hub officieel geen internet browser.
Als je de mediaspeler toch in het netwerk gaat hangen kun je overigens voor 84 euro de WDTV Live (2011) kopen die nog nieuwer is ook en ook WIFI ondersteund al is dat voor videostreaming in HD af te raden. De apps zijn volgens mijn gelijk aan die van de WDTV Live Hub.
De firmware wordt nog geregeld geupdate maar wees wel voorzichtig met updaten. Als je tevreden bent over de functionaliteiten zoals ie werkt met de firmware die erop staat dan zou ik niet zomaar de firmware updaten. Ik draai zelf nog op firmware 3.01.19 en die bevalt me prima. Helaas doen zich nog weleens fouten voor in de nieuwe firmware waardoor bestaande functionaliteiten mogelijk veranderen of in sommige gevallen niet meer werken terwijl er een paar apps bij komen en andere bugs worden opgelost. Meer over de laatste firmware (3.08.14 - 29/10/12) en ervaringen lees je ook op het officiele forum.
[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 23-12-2012 23:57 ]
Kan ik nou ook NFS shares aanmaken op de hub? Ik heb nu een RPI voor op de slaapkamer alleen die kan niet zo lekker overwegen met Samba dus ik wil eigenlijk een NFS share op de hub maken.
Net binnen!
Ik ben erg blij. Via netwerk vrij traag. Maar zeker doable
Ikheb de terrabyte voor meer dan de helft gevuld
Mijn pc draait op linux.
Ik ben druk bezig mijn media files aan het hernoemen.
met wdtvscraper kan ik dan vervolgens de resultaten prachtig syncen met de wdtvhub
https://github.com/rig9919/wdtvscraper/
Ik ben erg blij. Via netwerk vrij traag. Maar zeker doable
Ikheb de terrabyte voor meer dan de helft gevuld
Mijn pc draait op linux.
Ik ben druk bezig mijn media files aan het hernoemen.
met wdtvscraper kan ik dan vervolgens de resultaten prachtig syncen met de wdtvhub
https://github.com/rig9919/wdtvscraper/
[ Voor 10% gewijzigd door Zobat op 11-01-2013 21:48 ]
Heb deze mediaspeler sinds een week in bezit en ben zeer tevreden over de interface en gebruiksgemak. Heb ook de windows phone app aangeschaft op marketplace (geen off. app, gemaakt door Steve Nessen, €0,99) echter wil die niet connecten. Welk ip adres gebruik je hiervoor? Iemand hier ervaring mee hoe dit in te stellen? BVD!
Ik heb de android App, die connect automatisch als je op hetzelfde netwerk zit...jbastiaansen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:57:
Heb deze mediaspeler sinds een week in bezit en ben zeer tevreden over de interface en gebruiksgemak. Heb ook de windows phone app aangeschaft op marketplace (geen off. app, gemaakt door Steve Nessen, €0,99) echter wil die niet connecten. Welk ip adres gebruik je hiervoor? Iemand hier ervaring mee hoe dit in te stellen? BVD!
Zoek in de netwerk instellingen van de WD naar het gebruikte IP adres, dit is het adres dat je thuis kan gebruiken om de WD te bedienen/benaderen.jbastiaansen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:57:
... Welk ip adres gebruik je hiervoor? ...
Nadeel van DHCP toegekende IP adressen is dat in het geval de WD een ander IP adres krijgt je dit ook weer moet aanpassen in de App.
Windows Phone heeft via wifi xxx.xxx.xxx.197 in gebruik, mediaplayer zit op xxx.xxx.xxx.198. Als ik op de mediaplayer het IP adres handmatig verander in .197 wil het nog steeds niet lukken. Of doe ik iets verkeerd? Of moet ik proxy activeren? Heb echt keine ahnung..
Het ip van je telefoon heeft er niets mee te maken en staat hier helemaal buiten. Je zoekt immers verbinding met je telefoon richting de WD en niet andersom. Daar komt nog bij dat wanneer 2 apparaten hetzelfde IP adres hebben dit alleen maar voor conflicten zorgt binnen je eigen thuisnetwerk. Laat het IP van je telefoon dus voor wat het is.
Hierna de router automatisch een IP laten toekennen aan de WD of stel het handmatig in maar nooit een zelfde IP adres dat al door een ander apparaat in gebruik is. Het IP dat de WD dan heeft gekregen gebruik je in de App op je telefoon om verbinding te maken met de WD ...
Hierna de router automatisch een IP laten toekennen aan de WD of stel het handmatig in maar nooit een zelfde IP adres dat al door een ander apparaat in gebruik is. Het IP dat de WD dan heeft gekregen gebruik je in de App op je telefoon om verbinding te maken met de WD ...
Anoniem: 113114
Ik heb vandaag de nieuwste firmware op mijn live hub gezet, alles draait perfect, alleen de menus zijn allemaal onscherp, iemand hier ook ervaring mee ?
Ook ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd, maar onscherpte in de menu's is me niet opgevallen..
Zijn er verder nog andere veranderingen met deze laatste update?
keten is net zo sterk als zwakste schakel
Anoniem: 113114
ik heb er nu de hdmi kabel een keer uitgehaald en weer erin en de menus zijn weer scherp, rararar..
mij een raadsel
mij een raadsel
[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 113114 op 28-01-2013 16:11 ]
Het meeste zijn fixes ...markborgen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:46:
Zijn er verder nog andere veranderingen met deze laatste update?
http://www.wdc.com/wdprod...s/?family=wdfwdtv_livehub
Iemand een idee of er binnenkort een nieuwe WD TV live hub uitkomt? Overweeg deze te kopen, maar aangezien deze toch al enige tijd op de markt is, zie ik het ook zo maar gebeuren dat zodra ik de doos openmaak WD een aankondiging de deur uitgooit voor een nieuwe speler
WD maakt nooit vooruit bekend dat er een nieuw apparaat op de markt gaat komen. De berichten die je hierover ziet zijn eigenlijk allemaal speculaties ...
Het is dus moeilijk om een geloofwaardig antwoord te geven op je vraag.
Het is dus moeilijk om een geloofwaardig antwoord te geven op je vraag.
Iemand een idee waarom een 3D Remux-bestand wel geluid heeft maar geen beeld?
Op laptop krijg ik toch 2D-beeld + geluid.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Misschien omdat de WD TV Live Hub het formaat niet ondersteund?Kozzmozz schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:36:
Iemand een idee waarom een 3D Remux-bestand wel geluid heeft maar geen beeld?
Is je HDMI kabel HDMI 1.4 ?
Geen HUB maar wel deze:Turralyon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:05:
Iemand een idee of er binnenkort een nieuwe WD TV live hub uitkomt?

Zo ongeveer meer van hetzelfde dat er al is ,,,
Ik denk dat ie de bitrate >40 niet aankan.DarkFly schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:17:
[...]Misschien omdat de WD TV Live Hub het formaat niet ondersteund?
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Anoniem: 503420
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, misschien is de vraag al eerder gesteld maar er stonden zo veel berichten dat ik er niets over kon vinden.
Ik krijg de wd tv live hub niet in mijn netwerk met behulp van een usb adapter. De mediaspeler staat te ver van mijn router dus het moet wel draadloos.
Ik heb nu de D-Link DWA-125 maar ik blijf maar de melding krijgen van de wd tv live hub dat er geen netwerk te vinden is.
Moet ik eerst iets installeren op de D-link adapter ? Ook start er geen installatie wizzard zoals er wel beschreven staat in de handleiding van WD.
Wie heeft er DE tip voor mij ?
Ik krijg de wd tv live hub niet in mijn netwerk met behulp van een usb adapter. De mediaspeler staat te ver van mijn router dus het moet wel draadloos.
Ik heb nu de D-Link DWA-125 maar ik blijf maar de melding krijgen van de wd tv live hub dat er geen netwerk te vinden is.
Moet ik eerst iets installeren op de D-link adapter ? Ook start er geen installatie wizzard zoals er wel beschreven staat in de handleiding van WD.
Wie heeft er DE tip voor mij ?
Waarschijnlijk wordt de USB-adapter niet ondersteund door de WD TV Live Hub. Slechts bepaalde versies van deze adapter (Version A1) worden ondersteund door de Hub. Op deze website kan je een overzicht vinden van de ondersteunde USB-adapters.
Zie trouwens ook de volgende sites over hetzelfde probleem met de adapter: http://community.wdc.com/...eless-Adapter/td-p/302864 en http://community.wdc.com/...-WIFI-Adapter/td-p/387765
Zie trouwens ook de volgende sites over hetzelfde probleem met de adapter: http://community.wdc.com/...eless-Adapter/td-p/302864 en http://community.wdc.com/...-WIFI-Adapter/td-p/387765
[ Voor 60% gewijzigd door DarkFly op 26-02-2013 15:41 ]
Anoniem: 503420
Ik heb deze adapter gekocht nadat ik op de site van WD heb gekeken welke adapters werken met de live hub.DarkFly schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:38:
Waarschijnlijk wordt de USB-adapter niet ondersteund door de WD TV Live Hub. Slechts bepaalde versies van deze adapter (Version A1) worden ondersteund door de Hub. Op deze website kan je een overzicht vinden van de ondersteunde USB-adapters.
http://wdc.custhelp.com/a...4L3NpZC91eDN6T0dqbA%3D%3D
In deze lijst staat de usb adapter die ik gekocht heb.
Maar wat ik zou ik nog meer kunnen doen ?
Als je in de lijst kijkt zie je dat van deze USB-adapter alleen "V1.00" wordt ondersteund. Welke versie heb jij? Had je trouwens de andere links die ik had gestuurd ook gelezen, misschien staan daar nog tips in. Als je de adapter nog kan omruilen is dat misschien niet onverstandig.Anoniem: 503420 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:46:
[...]
Ik heb deze adapter gekocht nadat ik op de site van WD heb gekeken welke adapters werken met de live hub.
http://wdc.custhelp.com/a...4L3NpZC91eDN6T0dqbA%3D%3D
In deze lijst staat de usb adapter die ik gekocht heb.
Maar wat ik zou ik nog meer kunnen doen ?
[ Voor 4% gewijzigd door DarkFly op 26-02-2013 20:08 ]
Het kan ook altijd nog zijn dat het met de firmware te maken heeft die je gebruikt. Ik heb op het officiele forum vaak genoeg gelezen dat de WIFI mogelijkheid niet meer werkt door FW upgrades.
Ik heb nog een andere WIFI stick in gebruik van Linksys WUSB600N en de Linksys router WRT160N die ook op de lijst staat. Deze doet het nog steeds prima met firmware versie 3.01.19 (een weliswaar oude firmware maar behoorlijk stabiel).
Ik heb nog een andere WIFI stick in gebruik van Linksys WUSB600N en de Linksys router WRT160N die ook op de lijst staat. Deze doet het nog steeds prima met firmware versie 3.01.19 (een weliswaar oude firmware maar behoorlijk stabiel).
[ Voor 38% gewijzigd door funrider op 03-03-2013 15:25 ]
Wat zijn aansluitingen toch een ramp.
Vandaag tijdelijk bij een andere tv gebruikt, via composiet. Nu moet hij terug naar component omdat mijn tv geen composiet heeft en nu krijg ik geen beeld meer. ..
Een van de drie kleuren gebruiken om wat beeld te krijgen gaat, maar zodra ik naar component verander blijft het beeld hetzelfde. Waarom kent geen afstandsbediening een sneltoets voor deze instelling. En hoe krijg ik weer beeld.
Edit: volgends mij zat het probleem in de kabels, nogmaals aangesloten en nu werkt het!
Vandaag tijdelijk bij een andere tv gebruikt, via composiet. Nu moet hij terug naar component omdat mijn tv geen composiet heeft en nu krijg ik geen beeld meer. ..
Een van de drie kleuren gebruiken om wat beeld te krijgen gaat, maar zodra ik naar component verander blijft het beeld hetzelfde. Waarom kent geen afstandsbediening een sneltoets voor deze instelling. En hoe krijg ik weer beeld.
Edit: volgends mij zat het probleem in de kabels, nogmaals aangesloten en nu werkt het!
[ Voor 9% gewijzigd door Tonkey op 24-03-2013 10:23 ]
Anoniem: 375365
Ik heb hem ook sinds kort.
Nou heb ik er vandaag m'n externe HD schijf aan gehangen met een stel films er op.
Sindsdien is hij al een uur of 4 "Bezig met het compileren van mediabibliotheek". Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?
Nou heb ik er vandaag m'n externe HD schijf aan gehangen met een stel films er op.
Sindsdien is hij al een uur of 4 "Bezig met het compileren van mediabibliotheek". Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?
Had het destijds met een externe 2HDD schijf. en dat duurde behoorlijk lang. Heb hem toen snachts aangezet tijdens het slapen zodat ik de dag erop film kon kijken. hoelang het precies duurde durf ik niet te zeggen. maar kan flink wat tijd kosten helaas.Anoniem: 375365 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:46:
Ik heb hem ook sinds kort.
Ik las dat iemand last had hij/zij geen verbinding kreeg met de router en een usb Wi-Fi stick.
Zal eerlijk zijn, ik schaamde me rot voor de web shops waar ik bijna om de week een USB stick bestelde die uiteindelijk weer niet wilde samenwerken met WDTV Live Hub.
Maar ik geef graag iedereen nu eindelijk eens de definitieve oplossing.
En dat is het volgende apparaat:
Universal Wi-Fi Internet Adapter (WNCE2001)
http://www.netgear.com/landing/wnce2001.aspx
Nooit meer een probleem met Wi-Fi. Werkelijk ongelofelijk deze uitvinding!
Paar stappen doorlopen en je Hub is verbonden
Ik heb alle films op de interne harddisk, maar 1 map heet Media/Downloads Of Transfer.
Daar kan ik nu alle films of wat dan ook naar toe verzenden vanaf mijn laptop.
Omdat mijn router de laatste van Linksys is die dual aan kan, heb ik me laptop 3.5 GHZ (N Only) en de netgear adapter op 5 GHZ ( N only 40 Mhz)
Werkt allemaal prima
Zal eerlijk zijn, ik schaamde me rot voor de web shops waar ik bijna om de week een USB stick bestelde die uiteindelijk weer niet wilde samenwerken met WDTV Live Hub.
Nooit meer een probleem met Wi-Fi. Werkelijk ongelofelijk deze uitvinding!
Paar stappen doorlopen en je Hub is verbonden
Ik heb alle films op de interne harddisk, maar 1 map heet Media/Downloads Of Transfer.
Daar kan ik nu alle films of wat dan ook naar toe verzenden vanaf mijn laptop.
Omdat mijn router de laatste van Linksys is die dual aan kan, heb ik me laptop 3.5 GHZ (N Only) en de netgear adapter op 5 GHZ ( N only 40 Mhz)
Werkt allemaal prima
Mooi om te lezen dat die ook werkt (die overigens niet op de lijst van WD staat).Fonk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:55:
Ik las dat iemand last had hij/zij geen verbinding kreeg met de router en een usb Wi-Fi stick.
Op deze site van WD staat overigens ook al langer een lijst van WI-FI usb sticks die sowieso werken. Ik gebruik al jaren de Linksys WUSB600N v.2 die ook op die lijst stond/staat.
Gisteren ook een Live hub aangeschaft, alleen krijg iets niet goed voor elkaar.
Met Thumbgen heb ik sheets gemaakt met thumbs van een aantal films.
In het mapje van de film staan mooi de film, xml bestand, sheet en nog een paar bestanden.
Hoe krijg ik dit goed zichtbaar op de Hub?
Moet ik nu eerst nog een template installeren op de Hub?
Met Thumbgen heb ik sheets gemaakt met thumbs van een aantal films.
In het mapje van de film staan mooi de film, xml bestand, sheet en nog een paar bestanden.
Hoe krijg ik dit goed zichtbaar op de Hub?
Moet ik nu eerst nog een template installeren op de Hub?
Ik zag je een soortgelijke vraag ook op het WD forum stellen.
Wanneer je het default thema Mochi op de WD niet mooi vind dan ga je idd sleutelen en proberen. Op de Hub kan je dan een ander thema zetten b.v. Alaska Dark..
Bijpassende thumbs en sheets maak je dan in ThumbGen met eventueel meegeleverde templates. Sla je afbeeldingen op en plaats alles in de juiste map op je WD, herbouw de eventueel in gebruik zijnde Media Bibliotheek en het moet allemaal mooi in elkaar passen.
Dan nog een tip*
Deze thread is idd voor HUB gebruikers maar er gebeurd eigenlijk te weinig en je moet soms lang op een reactie wachten. De thread voor de WD Live SMP is veel levendiger en ook al heb ik zelf ook een HUB daar zit ik eerlijk gezegd vaker dan hier. De software en het gebruik van een SMP is nagenoeg hetzelfde dus je zal in die thread sneller antwoord vinden dan hier.
Kijk dus ook eens hier en je vind er vast en zeker antwoord op je vragen over het gebruik van thema's...
Wanneer je het default thema Mochi op de WD niet mooi vind dan ga je idd sleutelen en proberen. Op de Hub kan je dan een ander thema zetten b.v. Alaska Dark..
Bijpassende thumbs en sheets maak je dan in ThumbGen met eventueel meegeleverde templates. Sla je afbeeldingen op en plaats alles in de juiste map op je WD, herbouw de eventueel in gebruik zijnde Media Bibliotheek en het moet allemaal mooi in elkaar passen.
Dan nog een tip*
Deze thread is idd voor HUB gebruikers maar er gebeurd eigenlijk te weinig en je moet soms lang op een reactie wachten. De thread voor de WD Live SMP is veel levendiger en ook al heb ik zelf ook een HUB daar zit ik eerlijk gezegd vaker dan hier. De software en het gebruik van een SMP is nagenoeg hetzelfde dus je zal in die thread sneller antwoord vinden dan hier.
Kijk dus ook eens hier en je vind er vast en zeker antwoord op je vragen over het gebruik van thema's...
Het is inmiddels gelukt met de Mambo theme.
Omdat Winrar het bestandje niet op de juiste manier uitpakte kon ik de bestanden ook niet goed in de juiste structuur in de root neerzetten.
Dat is inmiddels opgelost.
Een ander probleem waar ik toen tegen aanliep was dat de van internet geplukte genre icons niet door de Hub als juist .jpg gezien werden.
Door de plaatjes eerst door Paint te halen en opnieuw te saven werden ze wel als genre icon gezien.
Nu draait alles als een zonnetje.
En ben nu bezig om alle series en films te voorzien van linksheets, foldersheets en genresheets. In het begin een aardige klus, maar Thumbgen is hier een goed hulpmiddel bij.
Omdat Winrar het bestandje niet op de juiste manier uitpakte kon ik de bestanden ook niet goed in de juiste structuur in de root neerzetten.
Dat is inmiddels opgelost.
Een ander probleem waar ik toen tegen aanliep was dat de van internet geplukte genre icons niet door de Hub als juist .jpg gezien werden.
Door de plaatjes eerst door Paint te halen en opnieuw te saven werden ze wel als genre icon gezien.
Nu draait alles als een zonnetje.
En ben nu bezig om alle series en films te voorzien van linksheets, foldersheets en genresheets. In het begin een aardige klus, maar Thumbgen is hier een goed hulpmiddel bij.
[ Voor 5% gewijzigd door Simbob op 04-06-2013 10:23 ]
Iemand ervaringen met het afspelen van bestanden via een NAS (in mijn geval 212J) de WD heeft heel veel tijd nodig om de bestanden te synchroniseren. Zelf vind ik dat een vreemde zaak, waarom zou de WD dat moeten doen, hij hoeft toch alleen de bestanden maar af te spelen? Tevens moet de WD uit staan anders lukt het helemaal niet. Graag jullie advies hierover.
Nog even een aanvulling:
per ongeluk een serie met 10 afleveringen verwijderd via de WD en deze is ook niet meer zichtbaar op de WD.
Wat schetst mijn verbazing op de NAS staan ze nog! Tevens worden verwijderde bestanden na enige tijd weer vertoond (helaas niet de serie) wel 4x verwijderd maar ze komen hardnekkig terug.
Wat nu ook opvalt is dat veel bestanden Audio bestand op Unkown staan en deze zijn dan ook niet meer af te spelen.
per ongeluk een serie met 10 afleveringen verwijderd via de WD en deze is ook niet meer zichtbaar op de WD.
Wat schetst mijn verbazing op de NAS staan ze nog! Tevens worden verwijderde bestanden na enige tijd weer vertoond (helaas niet de serie) wel 4x verwijderd maar ze komen hardnekkig terug.
Wat nu ook opvalt is dat veel bestanden Audio bestand op Unkown staan en deze zijn dan ook niet meer af te spelen.
Dat synchroniseren van USB en Netwerk sources kan je uitzetten, je zegt het zelf al de WD hoeft ze alleen maar af te spelen. Waarschijnlijk staat tie op synchroniseren tijdens standby?surfing john schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:01:
Iemand ervaringen met het afspelen van bestanden via een NAS (in mijn geval 212J) de WD heeft heel veel tijd nodig om de bestanden te synchroniseren. Zelf vind ik dat een vreemde zaak, waarom zou de WD dat moeten doen, hij hoeft toch alleen de bestanden maar af te spelen? Tevens moet de WD uit staan anders lukt het helemaal niet. Graag jullie advies hierover.
Wat je synchroniseren noemt moet je niet verwarren met het opbouwen van de Mediabibliotheek. Ook deze kan je uitzetten als je die niet wilt gebruiken.
Dit kan ook met het synchroniseren te maken hebben. Je hebt waarschijnlijk de "copy" op de HUB verwijderd maar op de Netwerk source zijn ze gewoon nog aanwezig.surfing john schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:51:
Nog even een aanvulling:
Wat betreft je Audio kan dit ook met de sync te maken hebben in combinatie met het gebruik van de Mediabibliotheek. Je zet er niet bij of je deze aan hebt staan of niet.
WD teruggezet naar fabrieksinstellingen, nu liep alles soepeltjes, tot vanavond.
WD speelt geen enkel bestand meer af. Niet vanaf de eigen HD noch vanaf de NAS, terwijl vanaf de maandag na de reset van de fabrieksinstellingen alles normaal kunnen afspelen!
Waarschijnlijk tijd om de WD van de hand te doen en overstappen naar een ander merk, kan ik gelijk een exemplaar kopen dat de menu's afspeelt van BD rips.
WD speelt geen enkel bestand meer af. Niet vanaf de eigen HD noch vanaf de NAS, terwijl vanaf de maandag na de reset van de fabrieksinstellingen alles normaal kunnen afspelen!
Waarschijnlijk tijd om de WD van de hand te doen en overstappen naar een ander merk, kan ik gelijk een exemplaar kopen dat de menu's afspeelt van BD rips.
Weer terug naar de fabrieksinstellingen, nu speelt de WD weer alles af, vreemde en onverklaarbare moves van dit apparaat. Nog even een paar dagen aankijken maar.
WD speelt sinds een paar weken bijna alles weer prima af, maar helaas een film (op de NAS) met de DVD structuur speelt niet automatisch meer af (gebeurt wel als ik het zelfde bestand op de WD zelf zet). Ik moet handmatig het juiste bestand kiezen, tevens kunnen ondertitels ook niet meer gekozen worden. Iemand nog een tip hierover?
Is een bekend iets op de WD. Vooralsnog niet echt een oplossing maar DVD's omzetten naar .iso bestanden werkt wel, ook vanaf een externe bron.
Met .iso blijft de gehele DVD structuur behouden dus daar hoef je het niet voor te laten. Bijkomend voordeel is dat het geheel op je NAS er overzichtelijker van word want ipv al de losse .vob bestanden die je per DVD in een eigen map moet zetten heb je met .iso maar 1 bestandje. De diverse .iso bestanden kunnen vanwege hun unieke naam ( filmnaam.iso ) bij elkaar in 1 map komen te staan. Dit laatste houd natuurlijk weer in dat je minder knoppen hoeft in te drukken op je AB als je aan het zoeken bent...
Aardig freeware programma om dit te doen is b.v. Handbrake
Met .iso blijft de gehele DVD structuur behouden dus daar hoef je het niet voor te laten. Bijkomend voordeel is dat het geheel op je NAS er overzichtelijker van word want ipv al de losse .vob bestanden die je per DVD in een eigen map moet zetten heb je met .iso maar 1 bestandje. De diverse .iso bestanden kunnen vanwege hun unieke naam ( filmnaam.iso ) bij elkaar in 1 map komen te staan. Dit laatste houd natuurlijk weer in dat je minder knoppen hoeft in te drukken op je AB als je aan het zoeken bent...
Aardig freeware programma om dit te doen is b.v. Handbrake
Heb er nog 1 voor je..surfing john schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:59:
Bedankt voor de tip.
Als je besluit om de boel om te zetten kan je met Handbrake er ook voor kiezen om ipv .iso alles om te zetten naar .mkv.
Deze handeling duurt echter wel langer dan de .iso variant.
heb hier nog een wusb600n usb wifi stick liggen die werkt met de hub, mocht er iemand interesse hebben.
stuur maar een pm, dan komen we er wel uit.
ik heb hem zelf niet meer nodig, omdat ik mijn hub heb vervangen door een htpc (zotac ad06).
stuur maar een pm, dan komen we er wel uit.
ik heb hem zelf niet meer nodig, omdat ik mijn hub heb vervangen door een htpc (zotac ad06).
Niuewe update sinds eergisteren:
What's in this update? Release 3.12.13 (7/23/2013)
Supports Creepster Channel
Supports euronews
Supports MLB.TV closed captioning
Resolved AccuWeather weekend forecast not displaying the full weekend
Resolved CinemaNow video download issue
Resolved Deezer reboot issue and music not playing in France, Germany, and the U.K.
Resolved MLB.TV reboot issue when exiting the game during the game's loading screen
Resolved MLB.TV time bar still active when game has been Completed/Is over
Resolved MLB.TV rebooting device when pressing BACK in archived game
Resolved MLB.TV archived games not starting from the beginning
Resolved video component output setting reverting to HDMI or composite
Resolved blank screen issue after stopping long term playback from USB hard drive
Resolved various UI translation issues
Resolved issue with Windows PlayTo not playing MP4, 3GP and AACADTS files
Supports Creepster Channel
Supports euronews
Supports MLB.TV closed captioning
Resolved AccuWeather weekend forecast not displaying the full weekend
Resolved CinemaNow video download issue
Resolved Deezer reboot issue and music not playing in France, Germany, and the U.K.
Resolved MLB.TV reboot issue when exiting the game during the game's loading screen
Resolved MLB.TV time bar still active when game has been Completed/Is over
Resolved MLB.TV rebooting device when pressing BACK in archived game
Resolved MLB.TV archived games not starting from the beginning
Resolved video component output setting reverting to HDMI or composite
Resolved blank screen issue after stopping long term playback from USB hard drive
Resolved various UI translation issues
Resolved issue with Windows PlayTo not playing MP4, 3GP and AACADTS files
Dat is lang geleden. Toch mooi dat er nog steeds updates plaatsvinden. Ik twijfel om m weer eens te upgraden. Ik draai nog een vrij stabiele versie 3.01.19. Hoe zijn de ervaringen met deze laatste versie? Heb jij m al draaien 'the Runningman'?the Runningman schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:36:
Niuewe update sinds eergisteren:
Heb hem sinds zondag ofzo draaien, eigenlijk geen gekke dingen gemerkt. Is er niet sneller of langzamer op geworden en ook geen gekke nieuwe bugs.
Ik denk dat ik het er maar weer eens op ga wagen om de laatste versie 3.12.13 te gaan installeren. Even zien of ik gelijk naar die versie kan of dat ik eerst alle tussen liggende versies moet binnen hengelen zoals vroeger het geval was.
@Funrider. Sorry, late reactie. Was even buiten internetbereik.funrider schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:37:
[...]
Dat is lang geleden. Toch mooi dat er nog steeds updates plaatsvinden. Ik twijfel om m weer eens te upgraden. Ik draai nog een vrij stabiele versie 3.01.19. Hoe zijn de ervaringen met deze laatste versie? Heb jij m al draaien 'the Runningman'?
Ik heb gisteravond de upgrade uitgevoerd echter nu ik op de zaak zit ga ik twijfel aan het versie nummer of het niet 3.10.x was ipv 3.12.13 maar de upgrade is zonder problemen via mijn goede oude WIFI stick verlopen. Tot nu toe nog een noemenswaardige problemen qua WIFI, video (diverse formats) of diensten als TuneIn, Shoutcast werken ook prima. Enige verscheel op het oog is de weergave van de Internet services die nu in diverse categorieen is ingedeeld en Live TV wat er in het menu is bijgekomen.
Oké ik heb dus een probleem....
Netflix is dus net geïntroduceerd in Nederland en ik wilde dus graag een abbo nemen. Nu kom ik er dus net achter dat ik helemaal geen Netflix heb op mijn WD Tv Live Hub....
Hoezo niet?! Ik weet 100% zeker dat ik Netflix een keer voorbij heb zien komen bij services.
Misschien meer mensen met dit probleem? Ik gebruik op dit moment de laatste firmware 3.12.13.
Netflix is dus net geïntroduceerd in Nederland en ik wilde dus graag een abbo nemen. Nu kom ik er dus net achter dat ik helemaal geen Netflix heb op mijn WD Tv Live Hub....
Hoezo niet?! Ik weet 100% zeker dat ik Netflix een keer voorbij heb zien komen bij services.
Misschien meer mensen met dit probleem? Ik gebruik op dit moment de laatste firmware 3.12.13.
Hier ook hetzelfde probleem, en ik weet 100% zeker dat ik het ooit eens voorbij heb zien komen.
Oke, ben er dus net achtergekomen dat Europese Netflix niet gaat lukken op een Hub. Heeft te maken met hardwarematige tekortkomingen (DRM).
Hier een topic waarin de Engelsen hetzelfde probleem hebben met hun UK-Netflix:
http://community.wd.com/t...d-p/327967/highlight/true
Knap waardeloos dit.
Hier een topic waarin de Engelsen hetzelfde probleem hebben met hun UK-Netflix:
http://community.wd.com/t...d-p/327967/highlight/true
Knap waardeloos dit.
Anoniem: 539850
Erg jammer dat ze de ondersteuning voor Netflix hebben verwijderd. Hopelijk komt het nog terug, anders gaat hij de deur uit en zoek ik een nieuwe.
Heeft er iemand al contact met Western Digital gezocht?
Heeft er iemand al contact met Western Digital gezocht?
Anoniem: 32279
Y.K. , kan je een trial abonnement (week gratis, wordt niet automatisch verlengd) nemen op www.unblock-us.com ), vervolgens dns even instellen op je hub , landinstellingen vervolgens laten detecteren via de setting, hij zegt dan dat je in de usa woont, daarna dns gegevens van unblock-us weer wissen en als het goed is heb je dan netflix.
On your WDTV "Reset All Settings Back to Factory Default" from Setup -> System -> Device Reset menu and don't connect device to the Internet until you set our DNS (if it's not in the router)
New update for WD TV (even Canadian model!) will show US apps, but only if device connects to our system (i.e. has our DNS) at the first startup or after factory reset.
Ik heb het vermoeden dat dit voor jou gaat werken, maar weet het niet 100% zeker. Maar het is gratis en voor de wd tv live werkte het zo wel.
On your WDTV "Reset All Settings Back to Factory Default" from Setup -> System -> Device Reset menu and don't connect device to the Internet until you set our DNS (if it's not in the router)
New update for WD TV (even Canadian model!) will show US apps, but only if device connects to our system (i.e. has our DNS) at the first startup or after factory reset.
Ik heb het vermoeden dat dit voor jou gaat werken, maar weet het niet 100% zeker. Maar het is gratis en voor de wd tv live werkte het zo wel.
Dikkiedikdik, betekent dit dan dat ik de US Netflix heb? Of met mijn account toch gewoon de NL content (en ondertiteling) tot mijn beschikking heb?
Ik ga het proberen en laat mijn bevinding hier weten! Bedankt voor de info!
Ik dacht ook al, eindelijk! Mooi voor de Hub.Wootism schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:17:
Oké ik heb dus een probleem....
Maargoed, dat wordt em niet. Al moet ik zeggen dat als het mij gaat bevallen, en er genoeg films en series opkomen de hub alsnog weggaat. Meer dan een chromecast heb ik dan niet meer nodig (en dit is veel handiger mee te nemen naar andere tv's bij bijvoorbeeld vrienden/familie)
Tonkey, dat is mijn idee inderdaad ook. Een chromecast heb ik al een tijdje op het oog.
je kan met je nederlandse netflix gewoon op de usa netflix inloggen. op unblock us kan je trouwens instellen welk land je wilt hebben in netflix. Maar je moet dus eerst usa kiezen omdat je die app op de hub wilt hebben. Daarna kan je wel switchen naar nederland of uk of denemarken of canada of wat je wilt.Anoniem: 539850 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:55:
Dikkiedikdik, betekent dit dan dat ik de US Netflix heb? Of met mijn account toch gewoon de NL content (en ondertiteling) tot mijn beschikking heb?
Ik weet alleen niet 100% zeker of deze truuk werkt op de hub, ik vermoed van wel, maar heb zelf de wd tv live en daar werkte het voor.
Dit kan je in iedergeval eenvoudig proberen en kost je niks. Op de wd tv live werkt het uitstekend, dus als je moet upgraden is dat wellicht een leuke keuze.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-09-2013 19:29 ]
Zojuist via www.Unblock-US.com de dns instellingen gewijzigd naar de United-States. Het aanbod van services is welliswaar anders, onder andere Kannuu en pandora staan er nu bij maar helaas geen Netflix te bekennen. Op de site van Unblock-Us staat bij de "setting up" pagina van de wd tv live devices overigens vermeldt dat de hardware welke buiten Noord-Amerika verkocht wordt een DRM-chip mist en hierdoor waarschijnlijk niet compatible is met Netflix..Anoniem: 32279 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:21:
Y.K. , kan je een trial abonnement (week gratis, wordt niet automatisch verlengd) nemen op www.unblock-us.com ), vervolgens dns even instellen op je hub , landinstellingen vervolgens laten detecteren via de setting, hij zegt dan dat je in de usa woont, daarna dns gegevens van unblock-us weer wissen en als het goed is heb je dan netflix.
Helaas, het was het proberen waard.
ach, dat is jammer. Op de wd tv live werkte het wel zo (voordat netflix in nederland kwam).
Was mooi geweest als het zo kon.
Is de hub kennelijk net wat te oud hiervoor, wel bizar dat er een chip mist, maar wat doe je eraan. Enige wat je kan doen is upgraden naar een andere mediaspeler.
Is de hub kennelijk net wat te oud hiervoor, wel bizar dat er een chip mist, maar wat doe je eraan. Enige wat je kan doen is upgraden naar een andere mediaspeler.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-09-2013 19:31 ]
JaaaaaaaaaaAnoniem: 32279 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:30:
ach, dat is jammer. Op de wd tv live werkte het wel zo (voordat netflix in nederland kwam).
Ook al zijn het "Outdated Models" heb de HD MAX of HD Duo van Dune op het oog enkel en alleen omdat dit 2 modellen zijn die DTS MA/HD doorgeven zonder er aan te rommelen.
Online services zijn minder boeiend.
Edit: De stap is gemaakt. Heb me Hub gekicked en de Dune er voor in de plaatst gezet.
[ Voor 6% gewijzigd door WD-Medic op 06-10-2013 21:55 ]
Jammer dat Netflix zo lijkt het niet op de WDTV Live Hub kan gaan werken als ik dit zo lees. Hetzelfde probleem speelt ook in de UK waar ook Netflix wel werkt, maar niet via de Live Hub en dit schijnt ook niet met een firmware update op te lossen te zijn. Jammer 
De 'gewone' goedkopere WDTV Live (gen3 2011) kan wel Netflix aan in Nederland zie ook dat topic!
De 'gewone' goedkopere WDTV Live (gen3 2011) kan wel Netflix aan in Nederland zie ook dat topic!
Ik heb het volgende probleem. Wanneer in 1080P films afspeel dan hikt het beeld (framerate). Dit is meestal
met bewegende beelden van links naar rechts, of rechts naar links. Lijkt er op dat de framerate niet wordt herkend. Ook na een fabrieks instellingen reset, nog steeds het zelfde probleem.
P.S. Alle films die dit op de Livehub doen, spelen wel goed af op de PC...
met bewegende beelden van links naar rechts, of rechts naar links. Lijkt er op dat de framerate niet wordt herkend. Ook na een fabrieks instellingen reset, nog steeds het zelfde probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door Gearjunkie op 13-10-2013 21:27 ]
I'm not bothered by those who think they are right.
Heb ik ook last van.Gearjunkie schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:21:
Ik heb het volgende probleem. Wanneer in 1080P films afspeel dan hikt het beeld (framerate). Dit is meestal
De videoinstellingen staan op auto zodat hij zelf kan bepalen welke framerate nodig is, maar toch blijft dit probleem.
Ik denk zelf dat het te doen heeft doordat de harddisk bijna vol is. Ik ben nog maar 50 Gb over van de 1 TB.
Zelf ben ik al aan het downgraden geweest naar een eerdere firmware, maar dat werkte ook niet verbeterend.
Ik heb nog ruim 350gb vrij...Nielsopweg schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:23:
[...]
Heb ik ook last van.
De videoinstellingen staan op auto zodat hij zelf kan bepalen welke framerate nodig is, maar toch blijft dit probleem.
Ik denk zelf dat het te doen heeft doordat de harddisk bijna vol is. Ik ben nog maar 50 Gb over van de 1 TB.
Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door 1080p 60hz handmatig in te stellen. Blijkbaar is het probleem van automatisch framerate aanpassen nog niet verholpen.
Net getest met een film en geen haperingen, dus dank je voor de fix.Gearjunkie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:28:
Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door 1080p 60hz handmatig in te stellen. Blijkbaar is het probleem van automatisch framerate aanpassen nog niet verholpen.
Verder heb ik weleens last van een geheel groen beeld tijdens het opstarten van de hub. Tot no toe nog geen fix gevonden voor dit probleem.
Maar verder is het een top mediaplayer.
Dit weekend veel Blu rays met DTS-HD MA afgespeeld met clips van concerten. Dit alles werd zonder problemen weergegeven.
edit: verkeerde wd topic
[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-10-2013 08:48 ]
Groen beeld tijdens opstarten van de WD heb ik al geruime tijd icm een Sony tv, eerste keer dacht ik dat dit het einde van de WD was, maar geen idee hoe dit komt. Eerlijk gezegd weet ik ook niet meer of dit al vanaf het begin was.Nielsopweg schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:40:
[...]
Verder heb ik weleens last van een geheel groen beeld tijdens het opstarten van de hub. Tot no toe nog geen fix gevonden voor dit probleem.