surfing john schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:33:
[quote]
Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 04:02:
@Eternity91 Waarom kopieer je de foto map niet naar de interne HDD van de hub?
Ik vind dit nu juist zo mooi aan deze media speler.. foto map is toch maar klein. Gewoon via netwerk naar bijv;
Z:\Media\Afbeeldingen <-- daar in bijv.
Ik zal je vertellen hoe ik het heb:
.Onzichtbare map
.Onzichtbare Twonkymap (Sorry kom effen uit me hoofd niet op de naam)
Media <-- Mijn map
Media\Afbeeldingen (al mijn foto’s van pc naar hub in mappen)
\Muziek (al me muziek van pc naar mappen in deze folder op datum)
\Video (heb allen ISO's van DVD's in deze folder in mappen)
Maak je dan zelf een map aan genaamd Media, ik kan die namelijk niet vinden op de WD.
Op dit moment heb ik via de PC diverse mappen aangemaakt op de WD (MP3, Films en Muziek DVD) die zijn alleen te benaderen via de WD > Bestanden > WDTVlivehub > en dan zie ik de door mij aangemaakte mappen, ik wil graag dat de map MP3 in Muziek terecht komt, Films in Video etc.
In de MP3 map heb ik wel submappen aangemaakt met muziekgenres.
Wat jij wil kan allemaal natuurlijk
Stappen nemen:
1. Zorg dat de scorpio drive zichtbaar is in windows explorer, meestal is dit Z:. Zie je hem niet? Download dan WD Discovery en dan heb je de drive zo geconnect.
2. Delete ALLES wat er opstaat (ja, alles mag weg) Maar hij staat aan? Maakt niet uit

Maar er staat wat van mij op? Maakt wel uit en maak daar een copy van /een backup
3. Maak je mappen aan die je wil bijv:
Afbeeldigen
Films
Muziek
Je hoofdmappen dus, en zet daar onder je media in mappen.
Waarom moet ik me ISO's in mappen zetten dan, is dat niet een beetje veel werk om aan te maken?
Ja het is veel werk, ben zelf nu al 24 uur bezig om AL mijn ISO's terug te zetten naar MKV maar wel IN mappen met de zelfde filmnaam.
Waarom?
Omdat stel je update straks de UI van WDTV en je kan je films mooi zien in mappen met een afbeelding van die film dan hoef je simpelweg de JPG in de MAP van de film te zetten.
Bijv.
Map naam:
[2011] The Lost
Bestandsnaam
[2011] The Lost.MKV
Afbeeldingsnaam
[2011] The Lost.JPG
Dan is er nog iets wat ik moet doen maar ook niet zo leuk vind gezien de tijd die het in neemt en dat is dat ik al me eigen gemaakte ISO's dus moet omzetten naar MKV. De reden is dat ik niet zo snugger ben geweest om ConvertXtoDVD op 16:9 te laten staan maar omdat ik nog een TV heb uit het museum SONY 4:3 alles op 4:3 heb laten aanmaken.
Nu denk je wat is het probleem?
Nou mijn vorige Media Player: Asus Oplay die heeft pan & Scan en laat dus eigenlijk een beeld zien wat niet juist is maar kon er mee leven.
Dan kom je bij WD (ben er nu wel achter dat dit gewoon de top is, zie alleen al hun support en vergelijk dat met asus maar oke) die geeft weer WAT je er in stopt letterlijk.
Sony maakt goede versterkers maar heb je eenmaal NAD gehad dan hoor je zelf jhet verschil.
Hoe dan ook: AL mijn ISO's zie er niet uit, mensen veel te dun... geen zwarte balken zoals het dus moet worden weergegeven op 4:3 omdat anders de aspect ratio gewoon niet klopt.
Fabrieks instelling van WD = Widescreen, maar moet hem dus wel op normaal zetten want ik heb geen breedbeeld (zoals ik al schreef ik loop op tv gebied achter, ben nog aan het sparen hehe)
Ik heb voor mensen met dit zelfde 'probleem' of het dillema dat je veel ISOs naar MKV moet zetten een oplossing:
Google op: MakeMKV_ALL of MKV BatchEncoder (gratis)
Zorg wel voor genoeg vrije ruimte en geef als bron bijv. je F: drive met alle ISO's in submappen
en je G: als lege drive waar alle MKVs heen moeten op de automatische piloot.
Ik vind dit zo mooi programma want hij maakt Automatisch mooie namen van titels aan en zet ze meteen in mappen.
Natuurlijk klopt mijn aspect ratio na dat MKV er is nog steeds niet, maar daar heb ik weer een script voor gemaakt. Dat script laat ik de hele nacht draaien en doet de volgende zaken:
1. onderzoekt alle MKV's
2. past alle MKVs aan naar 16:9
3. slaat alle MKVs op als bestandsnaam.123
4. haalt oude MKVs weg en hernoemt de breedbeeld MKVs naar de originele naam.MKV
Het heb precies 5 dagen in beslag genomen om een simpele batch te maken die dit kon, dat viel niet mee!
Maar ik weet nu meer van For statements dan ooit daar voor haha.
Het kost tijd, maar het gaat mij om resulaat en in plaats van naar WD te mailen waarom hij de film niet goed kan weergeven en die van Asus wel, bedacht ik me dat dit JUIST klopt. Hij geeft het precies zo weer zoals het er in word gezet.
Eerst dacht ik om dan weer alle MKV's terug te zetten naar ISO, maar ik ben dan bang dat ik moet transcoden en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
Omdat ik er nu achter ben dat MKV toch wel een mooie container is en je dus gewoon zo veel met dat bestand kan doen zonder her-encoden, dat is met normale ISO DVD's helaas niet te realisteren.
Oke het is jammer dat het niet mogelijk is om een MKV met een DVD menu te hebben (ten minst ik lees dat MKV geen menu kan bevatten, maar zo ver gaat mijn kennis nog niet)
Mijn normale ISO DVD's dus die ik niet zelf heb gemaakt van losse bestanden met ConvertX heb ik de extensie .skip gegeven zodat MKV BatchEncoder die overslaat.
Hele post dit, maar wie weet heb iemand er wat aan.
Oh en het geluid?
Ik heb mijn audio van NAD en behoorlijk speciale speakers van Cerwin Vega, ik kan wel zeggen dat het lijkt of WDTV gemaakt is voor die hoge kwaliteits audio spullen. Ik hoor NU pas echt hoe mijn speakers moeten klinken.
Oke je moet wel een hele goede wav er op zetten, maar ook Dolby TrueHD clips, wat een geluid zeg.
Ja mooi spul, enige nadeel blijft het overzetten van USB Drive naar de WDTV, ik haal max 14 MB/s en om hem nu open te maken en de schrijf er ui te slopen ben ik te bang voor krassen of dat ik de partities die er opstaan zou overschrijven.
Mocht iemand dit wel doen dan veel succes er mee.
Fijn weekend all (Y):)