Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 03:22:
En we hebben weer een firmware update...

En nu ook een app beschikbaar om je live hub via je iphone/ipad te bedienen! Werkt perfect, zit nu niet meer te klooien met de afstandsbediening om tekst in te voeren, ik kan nu het toetsenbord van m'n telefoon gebruiken. Ideaal!
Hoe is je ervaring met de laatste firmware? De meningen op het officiele forum zijn veelal negatief.

Ik las dat sommige mensen problemen nu hebben met MKV files (die ik veel gebruik) en dat er lipsync problemen zijn. Het flv probleem schijnt wel verholpen te zijn. Ook werken sommige radio zenders in TuneIn Radio of Shoutcast (DI.FM bijv.) sinds laatste firmware blijkbaar niet meer.
Bedankt voor de tip. De nieuwe internet services zijn minder interessante voor de Nederlandse markt denk ik maar de app is wel erg interessant. Heb m net gedownload uit de Apple app store 'WD TV Remote' (gratis) ga m nu proberen. Blijkt alleen niet te werken met vorige firmware versie zoals 3.00.28 maar alleen met de nieuwste 3.01 versie.

[ Voor 57% gewijzigd door funrider op 28-12-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Recent de WD TV Live Hub als kerstgeschenk gekregen. Stond ook een klein beetje op mijn verlanglijstje. ;)
Wat belangrijk isvoor mij: een mediaspeler mét Harde Schijf-ruimte. Dit omdat mijn Synology DS107 al behoorlijk vol kwam met TV-series en Films. En omdat ik de WD als "dedicated" mediacenter wil gebruiken voor onze TV. Gedaan met de Laptop aan te koppelen en kabels te leggen :+ .

Mijn eerste indrukken zijn positief. Maar ben nog volop aan het experimenteren.
Aankoppelen op mijn bestaande Gigabit-netwerk en Telenet Fibernet gaat probleemloos.
De communicatie met de Diskstation is snel gelegd en momenteel wordt de 1TB vlotjes gevuld met 500Gb aan data! Raar maar waar, de Gigabit-switch toont aan dat de communicatie in 1000Mb-modus staan, maar mijn Digicorder (100Mbit) wordt netjes als 100Mb aangeduid (dit volledig terzijde en mss nutteloze info voor sommigen).

Wat ik mis is een mooie omgeving zoals XBMC, maar mijn eerste zoektocht toont toch aan dat zoiets mogelijk is. Misschien kunnen de moderators van deze topic de links online zetten?
Alvast deel ik volgende link: List of compatible devices for the WD TV Live Hub Media Center and WD TV Live Streaming Media Player

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:09
surfing john schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:48:
Mijn bestanden heb ik staan in aparte mappen die ik via de PC heb aangemaakt:
MP3, Muziek DVD en Films, deze benader ik op de WD via het scherm onderin "bestanden", krijg dan de WD TV > dan zie ik de mappen>map kiezen>dan juiste bestand kiezen>afspelen.
Vrij omslachtig vanwege de vele stappen.
Onderin het scherm van de WD TV zie je ook al verschillende opties o.a. Video, Muziek, ik wil dus mijn bestanden onder brengen in deze opties, al geprobeerd een submap van 1 artiest vanuit de map MP3 intern te verplaatsen naar de optie Muziek, alleen zie je dus de naam van de artiest niet meer, maar alleen losse nummers, dus als ik een 2e submap van een andere artiest intern ga verplaatsen wordt dat dus een onoverzichtelijke chaos.
Hoe kan ik nu netjes mijn submappen van artiesten in de optie Muziek onderbrengen?
Niemand?

• funrider
Ik heb inmiddels de laatste firmware 3.01.19 draaien (release 20-12-11) en tot op heden lijkt alles prima te werken.

- mkv bestanden spelen bij mij correct af, nog geen onderbrekingen gehad
- mp4 bestanden spelen bij mij correct af, nog geen onderbrekingen gehad
- nog geen lipsync of ondertitelingsproblemen ondervonden
- oudere Internet services werken naar behoren (wat ik voorlopig getest heb zoals TuneIn Radio, Facebook, games o.a.).
- verbinding met draadloos netwerk werkt (nog steeds) stabiel. Ik gebruik overigens een Linksys Cisco die in de lijst staat met ondersteunde WIFI sticks.

Ik heb de update wederom via mijn wifi binnengehaald via de Live Hub en zonder problemen kunnen upgraden van 3.00 naar 3.01.

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:27:
Hoe is je ervaring met de laatste firmware? De meningen op het officiele forum zijn veelal negatief.

Ik las dat sommige mensen problemen nu hebben met MKV files (die ik veel gebruik) en dat er lipsync problemen zijn. Het flv probleem schijnt wel verholpen te zijn. Ook werken sommige radio zenders in TuneIn Radio of Shoutcast (DI.FM bijv.) sinds laatste firmware blijkbaar niet meer.
Firmware lijkt zeer stabiel. Ik ondervind geen problemen met MKV files, ook geen lipsync problemen (maar die worden sowieso door mijn versterker opgevangen). Over die radiozenders kan ik je niks vertellen, die gebruik ik toch nooit. Prima firmware update als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik vond overigens gister ineens uit dat de 'AcePlayer' iPhone/iPad app (1,59 euro) prima samenwerkt met de Live Hub door via 'Media Servers' in de app de WDTV Live Hub te selecteren kun je videos kijken. Ik heb via de app draadloos enkele tv series kunnen kijken/pauzeren met vloeiend geluid/beeld e.d. Ideaal vanuit de slaapkamer. Uiteraard moet je wel een snel internet abo hebben om de 720p goed te kunnen bekijken/streamen. Ik heb nog niet getest of ondertiteling (.srt danwel ingebouwd in video file werkt. Ik heb het getest met mpg, avi, mp4 bestanden. De (720p) mkv files haperden helaas toch meestal.

Ik miste deze functie overigens in de Zappo.tv/WDTVMedia app en in die van WD zelf (WD Remote, WD Photos).

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 03-01-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20
Is het ook mogelijk om Nederlandse metadata te plaatsen bij de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Nu online
YorgoB schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:33:
Is het ook mogelijk om Nederlandse metadata te plaatsen bij de films?
Jazeker, mits het aanpassen/aanmaken van een eigen XML-bestand.
Ikzelf heb er eentje aangemaakt voor Themoviedb.org
Hierbij de link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3RNLCNMJZWCM.zip

[ Voor 17% gewijzigd door Kozzmozz op 08-01-2012 14:32 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
na update naar laatste firmware speelden mkv files niet meer af, na een herstart via het menu gelukkig weer wel.Vind deze firmware verder stabiel alles werkt nu en ook erg vlot

Heb de wd remote app op mijn htc gezet, zag in eerste instantie de live hub niet.
Toen de wd foto app erop gezet en via menu deze laten zoeken naar mijn telefoon, dit werkt.
daarna kon ik ook met de wdremote app mijn live hub selecteren en bedienen.
groeten .

[ Voor 40% gewijzigd door markborgen op 06-01-2012 15:18 . Reden: remote app toegevoegd ]

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Kozzmozz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Jazeker, mits het aanpassen/aanmaken van een eigen XML-bestand.
Ikzelf heb er eentje aangemaakt voor Themoviedb.org
Bedankt voor je reactie.
Kun je aangeven welk bestand ik dan zou moeten aanpassen?
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld moviemeter.nl in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Nu online
YorgoB schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:42:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Kun je aangeven welk bestand ik dan zou moeten aanpassen?
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld moviemeter.nl in te stellen?
Heb een linkje geplaatst naar het bestand.
Misschien kunnen we samen bouwen aan eentje voor TV-series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Even een vraag over de WD TV Live Hub. Ik ben nu in het bezit van een playon hd mini 1. Echter veel stream ik niet meer en heb er dan ook standaard een externe HDD van 1TB aanhangen. Soms willen ze beneden ook film kijken en dan is het dus wat extra gedoe met losse onderdelen/kabels. Ook is de GUI van de mini niet echt helemaal top. blijf hem ook traag vinden werken etc.

nu zag ik dus de WD TV Live Hub voorbij komen. alles in 1 kastje gestopt en de GUI zag er ook nice uit.

Maar is het nu echt een meerwaarde om van de mini over te stappen naar de WD? iemand ervaringen of tips/wel/niet overstappen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
De prijs is wel ERRUG gestegen. :X De harde schijf prijzen? Ik was sowieso bezig om mijn WDTV Hub weg te doen, en er in plaats van een normale WDTV Live HD te kopen (de opvolger)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
SalimRMAF schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:33:
De prijs is wel ERRUG gestegen. :X De harde schijf prijzen? Ik was sowieso bezig om mijn WDTV Hub weg te doen, en er in plaats van een normale WDTV Live HD te kopen (de opvolger)
de prijs is dan nu ook 1 van de redenen waarom ik er nog niet 100% uit ben. Prijs zal denk ik wel mede te maken hebben door de HDD en water in thailand een tijd terug.

edit:

Hoe zit het trouwens qua audio. lees weer overal verschillende dingen. Heb nu me playon mini aan de onkyo 509 hangen. en bepaalde muziek blurays hebben dus DTS-HD en of true HD. Stuurt deze hub dat ook goed door?

[ Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 11-01-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Kozzmozz schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Heb een linkje geplaatst naar het bestand.
Misschien kunnen we samen bouwen aan eentje voor TV-series?
Bedankt voor je linkje :).
maar als ik dit zo zie is dit niet zomaar even aan te passen door mij. Ben hier niet zo in thuis. Of ik dan de aangewezen persoon ben om samen zoiets te maken voor tv-series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil deze aanschaffen maar wil eerst weten of deze ook ACVHD files afspeelt? Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:15:
Wil deze aanschaffen maar wil eerst weten of deze ook ACVHD files afspeelt? Wie heeft hier ervaring mee?
Kan je eens link doorgeven om dit te testen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je link? Ik heb op mijn pc diverse gedownloade AVCHD ISO files staan, mijn WD Elements play 2TB speelt deze files niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
welke theme´s/moviesheets gebruiken jullie of zijn aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:54
Mijn schoonouders hebben een WDTV Live Hub gekocht. Op zich werkt gaat het afspelen van media prima, maar alleen in file mode. Ik krijg het niet voor elkaar om de media library te vullen. Resultaat hiervan is dat de video/music/photo tabs leeg blijven, en je iedere keer in file mode naar je content moet browsen. Een rescan levert niks op.

We spelen vanaf de interne HD, hoofdzakelijk DVD rips (kale DVD file structuur, geen iso's) en een enkele .wmv video. Media files worden via de Windows share op de de Live Hub gekopieerd.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

Moet de content in een bepaalde directory staan zodat de media library scanner ze oppikt? Of moet je handmatig directories toevoegen in de configuratie ergens zodat ze in de media library opgenomen worden? Ik heb eindeloos gezocht, maar ik kan nergens in de config/opties een dergelijke setting vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
10 min geleden gekocht, ben zeer benieuwd!
Ik ga dit forum eens doorlezen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Ik heb deze mediaspeler nu sinds een aantal maanden, alleen de poweradapter lijkt langzaam maar zeker te gaan sneuvelen (komen wat rare "electrische" geluiden uit). Via google en e-bay vind ik echter geen vervangende adapter en ik heb niet zo'n verstand van universele adapters. Onderstaande link is een officiele adapter, maar alleen verkrijgbaar in de VS.

http://store.westerndigit...sPage/productID.226276200

Weet iemand van jullie een website waar de originele te krijgen is, of anders welke maat ik moet hebben voor een universele?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Als je met GET CONTENT INFO voor een bepaalde film, album of eigen gemaakte video geen info kunt vinden uit de online database, hoe zetten jullie dan handmatig een thumbnail in de folder zodat je die op de WD ziet? Ja, ik heb de drang om voor elke film of album een thumbnail te zien :)

Ik heb al een andere thumbnail gepakt van een film die hij wel met GET CONTENT INFO kon vinden. Daar heb ik mijn eigen thumbnail in geplakt en in de folder geplaatst waar ik een thumbnail wil hebben. Ik heb ook de XML ge-edit en verwezen naar "bestandsnaam.jpg".

Ook heb ik los een JPG in de folder geplaatst. Met albums worden deze "losse" JPG's wel automatisch opgepakt en als thumbnail gebruikt, maar voor films werkt dat niet.

Kortom, hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
[Edit]

Wat een geweldige media player... het is wel wennen na die van Asus gebruikt te hebben, maar ben zeer tevreden.

Meteen een Batch script gemaakt om zo nu en dan de .wd_tv mappen en .bmk te deleten.

Nu nog een wifi stick kopen die goed werkt.

Jammer dat dit topic zo stil ligt... kan ook zijn dat niemand problemen er mee heeft hehe

Als het ooit mogelijk gaat worden om netwerk schijven te kunnen defragmenteren, dat zou een uitkomst zijn.

Fijn weekend all.

[ Voor 85% gewijzigd door maartn op 07-06-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren.
Ik heb vandaag ook de WDtv live hub gekocht. Thuis uiteraard aangesloten en de fw geupdate.
Nu probeer ik dus om de fotos te bekijken op mijn tv (draadloos door vanaf mijn laptop te streamen)
Nu selecteer ik afbeeldingen, en dan kies ik voor netwerk share maar dan moet ik in loggen met een gebruikersnaam en password. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden?
Als ik op mijn laptop klik bij netwerk kan ik alleen mijn password veranderen.

En gebruikersnaam heb ik geen idee van (ook niet waar ik dat kan vinden) heb de naam van de laptop al geprobeerd en ook dingen als thuisgroep, en ook de naam van mijn router.

Ik draai windows 7 en heb mijn WDtv live hub draadloos aangesloten. Ik kan er wel mee op youtube.
En heb de laatste officiele fw erop staan.

Ik hoop dat iemand een antwoord heb voor mij,
Mvg, Eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
itsoutthere schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:41:
Ik heb deze mediaspeler nu sinds een aantal maanden, alleen de poweradapter lijkt langzaam maar zeker te gaan sneuvelen (komen wat rare "electrische" geluiden uit). Via google en e-bay vind ik echter geen vervangende adapter en ik heb niet zo'n verstand van universele adapters. Onderstaande link is een officiele adapter, maar alleen verkrijgbaar in de VS.

http://store.westerndigit...sPage/productID.226276200

Weet iemand van jullie een website waar de originele te krijgen is, of anders welke maat ik moet hebben voor een universele?
Terug naar de winkel met je bon?

@poster boven me, ik zou inderdaad niet weten wat ik moet posten, hij werkt tot nu toe perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:53:
Nu selecteer ik afbeeldingen, en dan kies ik voor netwerk share maar dan moet ik in loggen met een gebruikersnaam en password. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden?
Als ik op mijn laptop klik bij netwerk kan ik alleen mijn password veranderen.

En gebruikersnaam heb ik geen idee van (ook niet waar ik dat kan vinden) heb de naam van de laptop al geprobeerd en ook dingen als thuisgroep, en ook de naam van mijn router.

Ik draai windows 7 en heb mijn WDtv live hub draadloos aangesloten. Ik kan er wel mee op youtube.
En heb de laatste officiele fw erop staan.
Ik draai ook de laatste FW en heb ook verbinding met Windows pc al is het Vista ipv 7 maar zal denk ik zelfde werken. Ik heb specifieke folders op pc gedeeld met 'iedereen' in het netwerk en daar geen wachtwoord op gezet. Op de Live hub kan ik met die folders verbinden door niets in te vullen bij gebruikersnaam/wachtwoord en door te klikken en zodoende video, foto's, muziek kan bekijken/beluisteren.

Overigens las ik net dit op het officiele forum misschien dat je daar ook wat aan hebt ivm het inlog probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
@Eternity91 Waarom kopieer je de foto map niet naar de interne HDD van de hub?

Ik vind dit nu juist zo mooi aan deze media speler.. foto map is toch maar klein. Gewoon via netwerk naar bijv;

Z:\Media\Afbeeldingen <-- daar in bijv. :)

Ik zal je vertellen hoe ik het heb:

.Onzichtbare map
.Onzichtbare Twonkymap (Sorry kom effen uit me hoofd niet op de naam)

Media <-- Mijn map

Media\Afbeeldingen (al mijn foto’s van pc naar hub in mappen)
\Muziek (al me muziek van pc naar mappen in deze folder op datum)
\Video (heb allen ISO's van DVD's in deze folder in mappen)

Je kunt de naam usb_syc weghalen, heb je niet nodig :)
Je mag zelf een naam geven die jij wilt..

Je kunt het beste Media Library update uitzetten als die eenmaal klaar is.
Tenminste ik maakte een copy van een 900Gb usb drive naar de hdd van de hub 1 op 1 copy.

Mocht je er ooit in kijken .wd_tv maakt hij aan zodra je iets met je media doet.. bijv. je opent een foto.

TwonkyLog word altijd aangemaakt maar is 0 bytes tenzij je die server gaat gebruiken komt daar een log in.

Wacht wel met hem helemaal uizetten tot hij de cache update klaar heeft.. voorbeeld:

Zet er 9000 foto’s in en gooi hem ui na 2 min.. dan komt er een fout op de drive door chkdsk.
Niet dat er een grote fout is, maar hij maakt de folder Found 001 aan.

Dus geef hem zeker een uur om de cache te updaten zelfs als je niets met je foto’s doet.. hij maakt tumbnails of zoiets.. geen idee wat het is want ik heb alle extras ui gezet.. ik wil zelf de controle houden.

Fragmentatie is minimaal.. omdat hij niet veel rommel op je drive zet.. zelfs als je youtube kijkt of wat dan ook.. WD houd de boel vind ik erg netjes..

Na het kijken van een deel van je ISO DVD zal hij wel in die zelfde map een BMK zetten... het enige waar dit bestand voor is, is om bij te houden waar je bent gestopt met kijken van je DVD zodat hij weer verder kan gaan.

Files read only zetten is niet mogelijk via netwerk.. verder kan je alles doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 04:02:

Ik vind dit nu juist zo mooi aan deze media speler.. foto map is toch maar klein. Gewoon via netwerk naar bijv;

.Onzichtbare map

Media <-- Mijn map

Je kunt de naam usb_syc weghalen, heb je niet nodig :)
Je mag zelf een naam geven die jij wilt..

Je kunt het beste Media Library update uitzetten als die eenmaal klaar is.
Tenminste ik maakte een copy van een 900Gb usb drive naar de hdd van de hub 1 op 1 copy.

Mocht je er ooit in kijken .wd_tv maakt hij aan zodra je iets met je media doet.. bijv. je opent een foto.

TwonkyLog word altijd aangemaakt maar is 0 bytes tenzij je die server gaat gebruiken komt daar een log in.

Wacht wel met hem helemaal uizetten tot hij de cache update klaar heeft.. voorbeeld:

Zet er 9000 foto’s in en gooi hem ui na 2 min.. dan komt er een fout op de drive door chkdsk.
Niet dat er een grote fout is, maar hij maakt de folder Found 001 aan.

Dus geef hem zeker een uur om de cache te updaten zelfs als je niets met je foto’s doet.. hij maakt tumbnails of zoiets.. geen idee wat het is want ik heb alle extras ui gezet.. ik wil zelf de controle houden.

Fragmentatie is minimaal.. omdat hij niet veel rommel op je drive zet.. zelfs als je youtube kijkt of wat dan ook.. WD houd de boel vind ik erg netjes..

Na het kijken van een deel van je ISO DVD zal hij wel in die zelfde map een BMK zetten... het enige waar dit bestand voor is, is om bij te houden waar je bent gestopt met kijken van je DVD zodat hij weer verder kan gaan.

Files read only zetten is niet mogelijk via netwerk.. verder kan je alles doen :)
Bedankt voor deze info, heeft me zeer geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
[quote]Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 04:02:

.Onzichtbare map

Media <-- Mijn map

Maak je dan zelf een map aan genaamd Media, ik kan die namelijk niet vinden op de WD.

Op dit moment heb ik via de PC diverse mappen aangemaakt op de WD (MP3, Films en Muziek DVD) die zijn alleen te benaderen via de WD > Bestanden > WDTVlivehub > en dan zie ik de door mij aangemaakte mappen, ik wil graag dat de map MP3 in Muziek terecht komt, Films in Video etc.
In de MP3 map heb ik wel submappen aangemaakt met muziekgenres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
surfing john schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:33:
[quote]Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 04:02:

.Onzichtbare map

Media <-- Mijn map

Maak je dan zelf een map aan genaamd Media, ik kan die namelijk niet vinden op de WD.

Op dit moment heb ik via de PC diverse mappen aangemaakt op de WD (MP3, Films en Muziek DVD) die zijn alleen te benaderen via de WD > Bestanden > WDTVlivehub > en dan zie ik de door mij aangemaakte mappen, ik wil graag dat de map MP3 in Muziek terecht komt, Films in Video etc.
In de MP3 map heb ik wel submappen aangemaakt met muziekgenres.
Wat jij wil kan allemaal natuurlijk :)

Stappen nemen:

1. Zorg dat de scorpio drive zichtbaar is in windows explorer, meestal is dit Z:. Zie je hem niet? Download dan WD Discovery en dan heb je de drive zo geconnect.

2. Delete ALLES wat er opstaat (ja, alles mag weg) Maar hij staat aan? Maakt niet uit ;) Maar er staat wat van mij op? Maakt wel uit en maak daar een copy van /een backup

3. Maak je mappen aan die je wil bijv:

Afbeeldigen
Films
Muziek

Je hoofdmappen dus, en zet daar onder je media in mappen.

Waarom moet ik me ISO's in mappen zetten dan, is dat niet een beetje veel werk om aan te maken?

Ja het is veel werk, ben zelf nu al 24 uur bezig om AL mijn ISO's terug te zetten naar MKV maar wel IN mappen met de zelfde filmnaam.

Waarom?

Omdat stel je update straks de UI van WDTV en je kan je films mooi zien in mappen met een afbeelding van die film dan hoef je simpelweg de JPG in de MAP van de film te zetten.

Bijv.

Map naam:

[2011] The Lost

Bestandsnaam

[2011] The Lost.MKV

Afbeeldingsnaam

[2011] The Lost.JPG

;)

Dan is er nog iets wat ik moet doen maar ook niet zo leuk vind gezien de tijd die het in neemt en dat is dat ik al me eigen gemaakte ISO's dus moet omzetten naar MKV. De reden is dat ik niet zo snugger ben geweest om ConvertXtoDVD op 16:9 te laten staan maar omdat ik nog een TV heb uit het museum SONY 4:3 alles op 4:3 heb laten aanmaken.

Nu denk je wat is het probleem?

Nou mijn vorige Media Player: Asus Oplay die heeft pan & Scan en laat dus eigenlijk een beeld zien wat niet juist is maar kon er mee leven.

Dan kom je bij WD (ben er nu wel achter dat dit gewoon de top is, zie alleen al hun support en vergelijk dat met asus maar oke) die geeft weer WAT je er in stopt letterlijk.

Sony maakt goede versterkers maar heb je eenmaal NAD gehad dan hoor je zelf jhet verschil.

Hoe dan ook: AL mijn ISO's zie er niet uit, mensen veel te dun... geen zwarte balken zoals het dus moet worden weergegeven op 4:3 omdat anders de aspect ratio gewoon niet klopt.

Fabrieks instelling van WD = Widescreen, maar moet hem dus wel op normaal zetten want ik heb geen breedbeeld (zoals ik al schreef ik loop op tv gebied achter, ben nog aan het sparen hehe)

Ik heb voor mensen met dit zelfde 'probleem' of het dillema dat je veel ISOs naar MKV moet zetten een oplossing:

Google op: MakeMKV_ALL of MKV BatchEncoder (gratis)

Zorg wel voor genoeg vrije ruimte en geef als bron bijv. je F: drive met alle ISO's in submappen
en je G: als lege drive waar alle MKVs heen moeten op de automatische piloot.

Ik vind dit zo mooi programma want hij maakt Automatisch mooie namen van titels aan en zet ze meteen in mappen.

Natuurlijk klopt mijn aspect ratio na dat MKV er is nog steeds niet, maar daar heb ik weer een script voor gemaakt. Dat script laat ik de hele nacht draaien en doet de volgende zaken:

1. onderzoekt alle MKV's
2. past alle MKVs aan naar 16:9
3. slaat alle MKVs op als bestandsnaam.123
4. haalt oude MKVs weg en hernoemt de breedbeeld MKVs naar de originele naam.MKV

Het heb precies 5 dagen in beslag genomen om een simpele batch te maken die dit kon, dat viel niet mee!
Maar ik weet nu meer van For statements dan ooit daar voor haha.

Het kost tijd, maar het gaat mij om resulaat en in plaats van naar WD te mailen waarom hij de film niet goed kan weergeven en die van Asus wel, bedacht ik me dat dit JUIST klopt. Hij geeft het precies zo weer zoals het er in word gezet.

Eerst dacht ik om dan weer alle MKV's terug te zetten naar ISO, maar ik ben dan bang dat ik moet transcoden en dat komt de kwaliteit niet ten goede.

Omdat ik er nu achter ben dat MKV toch wel een mooie container is en je dus gewoon zo veel met dat bestand kan doen zonder her-encoden, dat is met normale ISO DVD's helaas niet te realisteren.

Oke het is jammer dat het niet mogelijk is om een MKV met een DVD menu te hebben (ten minst ik lees dat MKV geen menu kan bevatten, maar zo ver gaat mijn kennis nog niet)

Mijn normale ISO DVD's dus die ik niet zelf heb gemaakt van losse bestanden met ConvertX heb ik de extensie .skip gegeven zodat MKV BatchEncoder die overslaat.

Hele post dit, maar wie weet heb iemand er wat aan.
Oh en het geluid?

Ik heb mijn audio van NAD en behoorlijk speciale speakers van Cerwin Vega, ik kan wel zeggen dat het lijkt of WDTV gemaakt is voor die hoge kwaliteits audio spullen. Ik hoor NU pas echt hoe mijn speakers moeten klinken.

Oke je moet wel een hele goede wav er op zetten, maar ook Dolby TrueHD clips, wat een geluid zeg.

Ja mooi spul, enige nadeel blijft het overzetten van USB Drive naar de WDTV, ik haal max 14 MB/s en om hem nu open te maken en de schrijf er ui te slopen ben ik te bang voor krassen of dat ik de partities die er opstaan zou overschrijven.

Mocht iemand dit wel doen dan veel succes er mee.

Fijn weekend all (Y):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Ik kom er net wel achter dat het wel erg veel werk is... maar goed is niet anders.. tenzij iemand hier
van de experts weet of je een ISO van 4:3 kan omzetten naar 16:9 zonder alles eerst uit te pakken en dan om te zetten en dan weer te re-encoden.
Ik kan dat niiet vinden via Google maar bedacht me net als iemand hier zegt dat dit dus wel kan met een tool.. dan zou dat een life safer zijn lol

Ik bewaar me iso's toch maar want je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
3 weken geleden heb ik er een gekocht, en lijkt het in eerste instantie prima te werken. echter stoor ik me soms wel aan de snelheid (ab toetsen lijken af en toe niet te pakken, net alsof de hub het te druk heeft met iets..).
Meest onhandige: zodra ik een film of tv serie pauzeer, om vervolgens 5 of 10 minuten later verder te gaan kijken, dan krijg ik vaak nog 2 seconden beeld en daarna herstart de video!
Iemand enig idee of dit te verhelpen is? ik heb er de laatste firmware op staan en stream de videos draadloos vanaf een mac (ps3 media server en isedora geprobeerd, maakte niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ido schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:16:
3 weken geleden heb ik er een gekocht, en lijkt het in eerste instantie prima te werken. echter stoor ik me soms wel aan de snelheid (ab toetsen lijken af en toe niet te pakken, net alsof de hub het te druk heeft met iets..).
Meest onhandige: zodra ik een film of tv serie pauzeer, om vervolgens 5 of 10 minuten later verder te gaan kijken, dan krijg ik vaak nog 2 seconden beeld en daarna herstart de video!
Iemand enig idee of dit te verhelpen is? ik heb er de laatste firmware op staan en stream de videos draadloos vanaf een mac (ps3 media server en isedora geprobeerd, maakte niet uit)
Heb je geen mogelijkheid om de video bedraad te sturen naar je WD of direct op de HDD van de Live Hub te zetten? Is de video die je draadloos verstuurd in HD 720p of hogere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
video is in sd kwaliteit, geen hd. bedrad kan ik nog even proberen, maar verwacht het eigenlijk niet, aangezien het vanaf usb stick ook hetzelfde probleem geeft. dus na 5/10 minuten pauzeren en dan weer resumen, dan start de video gewoon weer vanaf het begin.
ik las ergens op het wd forum dat er werd aangegeven dat dit zou komen doordat de videofile geen "markeringen" zou hebben en de wdtv live dus niet weet waar hij is gebleven of waar te resumen. maar ik heb het dus met elke video (verschillende series, hd en non-hd etc).
de ps3 heeft er geen probleem mee, maar wilde eigenlijk de wdtv live gebruiken om de ps3 als mediaspeler te vervangen (wdtv live is toch een stukje stiller).

het is trouwens de wdtv live hub streaming(?) dus geen hdd, maar enkel streamen en via usb.

[ Voor 6% gewijzigd door efan op 28-02-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ido schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:24:
video is in sd kwaliteit, geen hd. bedrad kan ik nog even proberen, maar verwacht het eigenlijk niet, aangezien het vanaf usb stick ook hetzelfde probleem geeft. dus na 5/10 minuten pauzeren en dan weer resumen, dan start de video gewoon weer vanaf het begin.
ik las ergens op het wd forum dat er werd aangegeven dat dit zou komen doordat de videofile geen "markeringen" zou hebben en de wdtv live dus niet weet waar hij is gebleven of waar te resumen. maar ik heb het dus met elke video (verschillende series, hd en non-hd etc).
de ps3 heeft er geen probleem mee, maar wilde eigenlijk de wdtv live gebruiken om de ps3 als mediaspeler te vervangen (wdtv live is toch een stukje stiller).

het is trouwens de wdtv live hub streaming(?) dus geen hdd, maar enkel streamen en via usb.
Voor zover ik weet bestaat er helemaal geen WDTV Live Hub zonder 1TB harddisk (HDD) als ik zo op de officiele site kijk? Heb je niet de WDTV Live (Gen3 2011)? Daar is overigens een apart topic voor.

Ik kan je helaas niet verder helpen met je probleem. Je zou wellicht op het officiele forum kunnen kijken daar zitten veel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik sta op het punt om deze mediaplayer te kopen :) Twijfelde tussen de AC Ryan Playon!On HD2 en deze.

Deze player lijkt toch beter uit de bus te komen qua snelheid en interface. Ik zou kunnen wachten op de nieuwe player, maar deze lijkt mij al perfect genoeg :) Het enige dat jammer is, is dat je geen dingen als uitzending gemist e.d. kunt bekijken, maar dat kan op weinig players in deze prijsklasse volgens mij.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Firmware versie 3.03.13 is beschikbaar. Een hoop bug-fixes zo te zien. :)

What's in this update? Release 3.03.13 (2/29/2012)

Supports Skitter TV internet television service.
Supports MLB.TV.
Resolved Get Content Info conflict caused by folders with similar names.
Resolved mp4 video freezing, audio sync and "Unsupported Message" issues.
Resolved unable to play MOV videos.
Resolved MKV video with FLAC audio does not play audio issue.
Resolved Vorbis audio in MKV container audio spikes during playback issue.
Resolved issue AAC and MP3 2CH audio outputs 7CH via HDMI pass-through to AV receiver.
Resolved VUDU HDX quality does not pass-through 7.1 audio to the receiver.
Resolved MP3 audio playback issue in FLV video container.
Resolved Picasa downscaling photo resolution issue.
Resolved issue with 2CH+ PCM outputted as 2CH PCM only.
Resolved remote shortcut keys conflict with the onscreen keyboard during search.
Resolved movie thumbnail extremely grainy and pixilated.
Resolved rescan media library after every reboot.
Resolved rescan Get Content Info does not refresh thumbnail issue.
Resolved movie backdrops do not display without network connection or after network disruption.
Resolved several Spotify user interface and translation issues.
Resolved Spotify popping and glitching sounds when skipping tracks issue.
Resolved Spotify tracks do not play when sharing playlist.
Resolved Yota Music intermittently hangs issue.
Resolved YouTube Leanback rebooting issue.
Resolved PlayJam unable to un-mute issue.
Resolved ComedyTime Pause and Play will not work after FFW or RWD several times.
Resolved several language translation issues.
-----------------------------------------------------------------------------------
General info:
Blockbuster video download service will no longer be supported on the WD TV as of 3/31/2012. You will still be able to watch your purchased videos.
Mediafly will no longer be supported as of 3/31/2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb deze speler nu ook. Wat me wel opvalt is dat de media die ik erop zet via het netwerk niet direct beschikbaar is. Ik zie nu bijv een map 'series', maar als ik hem open staat er dat er geen mediabestanden instaan, terwijl dit dus wel het geval is.... vaag.

edit:
Firmware update gedaan en nu lijkt het allemaal wat sneller te gaan. Is even wennen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 09-03-2012 10:43 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Dennahz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:35:
Heb deze speler nu ook. Wat me wel opvalt is dat de media die ik erop zet via het netwerk niet direct beschikbaar is. Ik zie nu bijv een map 'series', maar als ik hem open staat er dat er geen mediabestanden instaan, terwijl dit dus wel het geval is.... vaag.

edit:
Firmware update gedaan en nu lijkt het allemaal wat sneller te gaan. Is even wennen :)
Hoe benader je de map series? Via audio/muziek, video of folder structuur? Als je m benaderd via audio/muziek en er staat alleen video in dan zie je ook niks staan dat klopt. Met folder weergave keuze zie je zowel audio als video staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Sinds ik een externe 2TB disk eraan heb hangen is het ding soms erg traag, en heb ik regelmatig spontane reboots. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een wd live tv hub.
Een maat van mij heeft een ipad en apple tv. Hij kan alles wat hij doet op zijn tablet via apple tv op zijn tv zien en via zijn av receiver luisteren.
Wat ik wil is dat ik met mijn samsung galaxy S een muziekstream van een site via de wd live tv hub op mijn av receiver kan luisteren.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:30:
Ik heb ook een wd live tv hub.
Een maat van mij heeft een ipad en apple tv. Hij kan alles wat hij doet op zijn tablet via apple tv op zijn tv zien en via zijn av receiver luisteren.
Wat ik wil is dat ik met mijn samsung galaxy S een muziekstream van een site via de wd live tv hub op mijn av receiver kan luisteren.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe?
Alvast bedankt.
Ik weet niet of dat via de live hub kan, maar waarschijnlijk lukt het ook zonder... Als je tablet via bluetooth muziek kan afspelen, waarom schaf je dan geen bluetooth ontvanger aan en sluit je die rechtstreeks op je versterker aan? Ik heb een ontvanger van Logitech, werkt perfect met iPad:

http://tinyurl.com/835ppgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Western DIgital live hub met harde schijf...mijn vraag is hoe krijg ik de filmbestanden die op de computer staan te zien op de Western? Ik sleep ze nu van mijn mapje downloads naar de schijf van Western maar dit duurt uren......en is het mogelijk om een backup van bv boekhouding op de Western harde schijf te zetten?
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:00:
Ik heb sinds een week de Western DIgital live hub met harde schijf...mijn vraag is hoe krijg ik de filmbestanden die op de computer staan te zien op de Western? Ik sleep ze nu van mijn mapje downloads naar de schijf van Western maar dit duurt uren......en is het mogelijk om een backup van bv boekhouding op de Western harde schijf te zetten?
kan iemand mij helpen?
Je zou eens deze en deze video kunnen bekijken.
Daarnaast staat hier en hier ook nog wat uitgelegd. Welk OS versie draai je?

Overigens met Windows Vista maak ik gebruik van deze WD Link software om toegang te krijgen vanaf pc met WD harddisk maar dat is meer omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je antwoord...ik heb Vista op de computer waar ik media bestanden op heb staan
is het wel normaal dat het zo lang duurt dat kopieren naar de WD live Hub ?
ik ben wel al iets verder gekomen aan de hand van de filmpjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:31:
bedankt voor je antwoord...ik heb Vista op de computer waar ik media bestanden op heb staan
Ja, ik heb hem net geregistreerd bij WD.
Ik ben er erg gelukkig mee, en elke update lijkt hij beter te worden dan de ASUS die ik had.
Alleen de WD community is het geld al dubbel en dwars waard.

Maaaar om op je opmerking terug te komen.. er is idd 1 ding wat er 'minder' aan is (al vind ik het geen breekpunt toen ik besloot hem te kopen) en dat is dat je LAN niet zo snel is als de marketing op papier doet voorstellen.

Om een voorbeeld te geven:

Ik sloot van de week in de morgen een WD Passport van 1 TB aan via USB / alles op een lege Hub zetten duurde ongeveer 12 uur. ;)

P.s. zet Media Lib. Scan altijd uit als je zo veel gaat copiëren, anders ben je 24 uur bezig.

Het enige wat ik zelf nog niet heb gekocht is een WIFI module.
Iemand daar nog tips voor?

Liefste een van de 'beste' modules van Linksys (in dien die worden gesupport natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:31:
Het is inderdaad zoals eerder is gezegd erg traag om data over te zetten zeker zoals ik het doe via WIFI vanaf pc boven naar Live Hub HDD in woonkamer maar heb geen zin om kabels te trekken.
Fonk schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:12:
[...]

Het enige wat ik zelf nog niet heb gekocht is een WIFI module.
Iemand daar nog tips voor?

Liefste een van de 'beste' modules van Linksys (in dien die worden gesupport natuurlijk)
Ik draai firmware 3.01.19 en gebruik een Linksys Cisco WUSB600N die tot nu toe met deze en alle vorige firmwares werkt en overigens ook werkte met de oude WDTV Live 1st gen (zonder HDD). Ik zie alleen op Tweakers pricewatch dat die niet meer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
@funrider bedankt voor je tip!

Ik heb er niet echt haast mee.. net al veel te veel geld uit gegeven lol.
Maar thnx.. ik wist wel dat Linksys prima zou werken met WD.

Ik weet niet wat men aanzet tot koop, maar echt met alle respect voor alle andere merken, maar dit is een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan op media center gebied.

De doorslag gaf toch wel de community van WD.. ze reageren zo snel.. en ze nemen tips ook echt serieus.. dat zegt mij toch wel een hoop hoor.. support geef mij vaak de doorslag om tot aankoop over te gaan.

Dat was bij asus een drama (afdeling oplay dan alleeen)
Rest van asus is top, vooral support op netbooks.

Enige wat ik hoop is dat WD de usb wat sneller kan maken ooit.. maar goed.. voor 150 euro mag je niet te veel zeuren :P

Edit: wat iets meer dan 150.. maar nog steeds geen prijs als 499 voor de concurent

[ Voor 5% gewijzigd door maartn op 20-04-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om een mediaplayer te kopen. Natuurlijk om films en audio te streamen naar TV en cinema set, maar ik zou ook heel graag mijn browser willen zien op mijn TV. Bijvoorbeeld een site als Funda via de mediaplayer op TV bekijken. Eigenlijk wil ik elk beeld dat ik op de laptop zie, via de mediaplayer zien/klonen op mijn TV. Is dat überhaupt mogelijk met dit soort mediaplayers, ik kan dat echt nergens terug vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:30:
Ik ben aan het overwegen om een mediaplayer te kopen. Natuurlijk om films en audio te streamen naar TV en cinema set, maar ik zou ook heel graag mijn browser willen zien op mijn TV. Bijvoorbeeld een site als Funda via de mediaplayer op TV bekijken. Eigenlijk wil ik elk beeld dat ik op de laptop zie, via de mediaplayer zien/klonen op mijn TV. Is dat überhaupt mogelijk met dit soort mediaplayers, ik kan dat echt nergens terug vinden...?
Je vraag is wat algemeen voor een specifiek topic als die van de WDTV Live Hub. De WDTV Hub heeft geen internet browser en zal het ook niet krijgen. De WDTV heeft alleen specifieke internet services (apps) en een RSS feed mogelijkheid maar geen internet browser.

Er zijn wel een paar andere mediaspelers zoals D-link Boxeebox, Dune (diverse modellen), Med8er (diverse modellen) en Iomega TV met Boxee (2 versies) die wel een browser hebben echter een toetsenbord of app van de mediaspeler of je smartphone (mits beschikbaar) is dan wel aan te raden ivm url typen maar sommige hebben al een (beperkt) toetsenbord aan de achterkant van de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:33:
[...]

Je vraag is wat algemeen voor een specifiek topic als die van de WDTV Live Hub. De WDTV Hub heeft geen internet browser en zal het ook niet krijgen. De WDTV heeft alleen specifieke internet services (apps) en een RSS feed mogelijkheid maar geen internet browser.

Er zijn wel een paar andere mediaspelers zoals D-link Boxeebox, Dune (diverse modellen), Med8er (diverse modellen) en Iomega TV met Boxee (2 versies) die wel een browser hebben echter een toetsenbord of app van de mediaspeler of je smartphone (mits beschikbaar) is dan wel aan te raden ivm url typen maar sommige hebben al een (beperkt) toetsenbord aan de achterkant van de afstandsbediening.
Ik wilde het wel specifiek weten voor de WDTV, omdat ik die aan het overwegen ben. Vandaar.
Maar ik kan dan dus ook met geen mogelijkheid mijn beeld van laptop (en dus o.a. de browser) klonen via een mediaplayer op de TV? Vaag vind ik dat, ik kan toch ook media zoals film en audio streamen. Maar een simpel beeld lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:17:
[...]

Ik wilde het wel specifiek weten voor de WDTV, omdat ik die aan het overwegen ben. Vandaar.
Maar ik kan dan dus ook met geen mogelijkheid mijn beeld van laptop (en dus o.a. de browser) klonen via een mediaplayer op de TV? Vaag vind ik dat, ik kan toch ook media zoals film en audio streamen. Maar een simpel beeld lukt niet?
Waarom wil je een mediaspeler zoals WDTV daarvoor gebruiken? Je kunt dan toch direct je laptop aan je tv hangen d.m.v. HDMI bijv om je internet browser op je tv te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi37
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09-2020
Ik ben inmiddels een aantal maanden in bezit van de WD TV Live Hub en zeer tevreden. Mijn 1tb hd begon aardig vol te raken en ik heb laatst een Nas aangeschaft. Mijn probleem is dat ik bij de series en films op de hd van de WD netjes alle metadata etc. te zien krijg, wat niet het geval is als ik vanaf mijn Nas een film of serie wil kijken dmv streamen.

Ik kan natuurlijk een jpg bestandje in elk mapje plaatsen, maar zo krijg ik niet het resultaat wat ik wil behalen zoals bij de hd van de wd tv live hub.

Is er misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en dit heeft weten op te lossen?!

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:20:
[...]

Waarom wil je een mediaspeler zoals WDTV daarvoor gebruiken? Je kunt dan toch direct je laptop aan je tv hangen d.m.v. HDMI bijv om je internet browser op je tv te zien?
Dat is toch niet draadloos...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:03:
[...]

Dat is toch niet draadloos...?
Je had het alleen over streamen en zeker als je HD materiaal gaat streamen kun je dit maar beter bedraad doen zowel met een mediacenter maar ook direct vanaf laptop naar tv. Draadloos video kijken is alles behalve stabiel en ideaal. Tenzij je SD kwaliteit materiaal wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
De WD TV Live Hub kan prima draadloos streamen.

Ik stream vlekkeloos over N maar ook over G netwerk.
Toegegeven, het bufferen duurt iets langer, en het skippen loopt niet vlekkeloos.

maar op zich niet onmogelijk.

Avatar op 1080p is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
jordi37 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:13:
Ik ben inmiddels een aantal maanden in bezit van de WD TV Live Hub en zeer tevreden. Mijn 1tb hd begon aardig vol te raken en ik heb laatst een Nas aangeschaft. Mijn probleem is dat ik bij de series en films op de hd van de WD netjes alle metadata etc. te zien krijg, wat niet het geval is als ik vanaf mijn Nas een film of serie wil kijken dmv streamen.

Ik kan natuurlijk een jpg bestandje in elk mapje plaatsen, maar zo krijg ik niet het resultaat wat ik wil behalen zoals bij de hd van de wd tv live hub.

Is er misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en dit heeft weten op te lossen?!

Ik hoor het graag.
raar,
misschien niet de juiste bestands associaties?
Staat de jpg/xml/film in het zelfde mapje met dezelfde naam?

Controleren kan met;

WDTVHubGen;
http://wdtvhubgen.codeplex.com/

WDTV Live Hub XML Editor
http://www.frillen.dk/apps/xml-editor/

The TVDB XML Fetcher
http://www.tonysown.net/XMLFetcher/XMLFetcher.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Er is een nieuwe firmware versie uitgebracht op 7/5/12 - 3.04.17.

What's in this update? Release 3.04.17 (5/7/2012)

Supports new PlayJam games Push'em Penguin, Mahjongg and Sudoku.
Supports video file shuffling.
Supports manual metadata search for TV shows.
Supports Live TV tab in Home UI for TV service such as Skitter.TV where applicable.
Supports redesigned service UI with categories and short description.
Supports virtual currency in PlayJam.
Supports PlayJam new loading screen and improved loading bar.
Resolved Netflix getting randomly de-authorized.
Resolved geo-location filter issue in Puerto Rico for Netflix and Hulu Plus.
Resolved device reboot issue when viewing photos from Network Attached Storage with more than 600 photos.
Resolved issue unable to turn On and Off DLNA Media Server through Web UI.
Resolved Cinemanow loses DRM key after rebooting.
Resolved device reboot issue in Picasa viewing slideshow in shuffle mode.
Resolved TV show episode sorting issue after auto Get Content Info.
Resolved issue Skitter application does not work after using Netflix.
Resolved issue with MKV playback via Samba.
Resolved can't access WD Sentinel through windows network share.
Resolved Accuweather issue preventing selection of a new location.
Resolved issue media library rescans network storage after every reboot.
Resolved audio speed issue in M4V and MP4 after changing audio selection.
Resolved HDMI auto negotiation using wrong resolution issue.
Resolved various PlayJam stability and performance issues.
Resolved issue media library does not update properly after moving content.
Resolved several user interface and functional issues with Live365.
Resolved Spotify issue music stops playing when browsing album.
Resolved issue resuming OGM video playback displays a blanks screen.
Resolved issue subtitle and audio settings are not saved in media library.
Resolved issue unable to load theme from web GUI.
Resolved Deezer unable to play from search results.
Resolved no media error message when playing content in a folder within an empty folder.
Resolved video stuttering issues when playing from network storage.
Resolved issue could not get content info for video title containing an "x".
Resolved video cover art is not shown in dashboard.
Resolved several language translation issues for all languages.
Resolved French translation issues in Spotify.
Resolved several WD Remote navigation issues.
--------------------------------------------
General Info
Note: Deezer is now only available in select countries.
Note: Blockbuster and Mediafly online services have been removed from the UI.
Note: Letter entry using WD Remote does not work for all services

Ik heb zelf nog niet de stap durven te maken. Ik lees op dit moment het officiele topic even door naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
General Info
Note: Deezer is now only available in select countries.
Note: Blockbuster and Mediafly online services have been removed from the UI.
Note: Letter entry using WD Remote does not work for all services

Ik heb zelf nog niet de stap durven te maken. Ik lees op dit moment het officiele topic even door naar ervaringen.
Waarom zou je het niet durven? Heb al meerdere firmware updates gedaan en geen problemen ondervonden. Gewoon doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Gurrr schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:44:
[...]

Waarom zou je het niet durven? Heb al meerdere firmware updates gedaan en geen problemen ondervonden. Gewoon doen! :)
Ik heb eerder ook de FW updates gedaan maar alleen nadat ik nuttige fixes zag en leuke toevoegingen. Helaas is het met de WDTV updates vaak zo dat er ook nieuwe problemen ontstaan nu bijv. met ISO al heb ik zelf niet dergelijke files. Daarom wacht ik vaak eerst een paar dagen en lees de diverse reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Misschien moet dit in het programming topic, maar heeft iemand een idee of WD ook een of andere API heeft om de content op je interne harde schijf van de Hub op te vragen en te selecteren om af te spelen? Of misschien documentatie hoe de content op te vragen? Ik wil voor Android zelf wat proberen te maken. Ik weet dat er apps zijn maar geen voldoet volledig aan mijn wensen.

Ik heb er de fora van Western Digital en overige sites op nageslagen maar kan er weinig over vinden... iemand die er meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De laatste versie van de firmware heeft bij mij juist de issues opgelost die ik had. Bij sommige series klapte hij er uit en restartte hij zichzelf. Dat is nu verholpen en moet zeggen dat er eigenlijk geen problemen meer zijn :) Vind het nog steeds een erg fijn apparaat met veel mogelijkheden en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit kastje nu sinds maart 2012. Alles ging prima zoals ook in bovenstaande recensie. Echter, bij het afspelen van films, in welk formaat dan ook, stopt de film na ongeveer een half uur. Soms later, soms eerder. Kastje moet dan worden uitgezet en naderhand weer opstarten en op zoek naar de plaats waar je bent gekomen met kijken. Vrij vervelend. Heb wel een wat oudere hd dus een nieuwe, WD harde schijf aangeschaft echter precies hetzelfde probleem. Wie heeft tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:12:
Heb dit kastje nu sinds maart 2012. Alles ging prima zoals ook in bovenstaande recensie. Echter, bij het afspelen van films, in welk formaat dan ook, stopt de film na ongeveer een half uur. Soms later, soms eerder. Kastje moet dan worden uitgezet en naderhand weer opstarten en op zoek naar de plaats waar je bent gekomen met kijken. Vrij vervelend. Heb wel een wat oudere hd dus een nieuwe, WD harde schijf aangeschaft echter precies hetzelfde probleem. Wie heeft tips??
En welke firmware versie staat er bij jou op? Doet het probleem zich voor bij de interne harddisk in de Live Hub of heb je er een externe harddisk aanhangen die je hebt vernieuwd? Al geprobeerd dezelfde films af te spelen vanaf de ingebouwde hardeschijf? En wat is het resultaat als je de film afspeelt op je computer met VLC? Wat voor type video bestanden gaat het om? Mkv, iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 13:14
Ik heb de Android app gedownload om mijn Note als remote te kunnen gebruiken. Helaas wordt de WD door mijn Note niet gevonden. Via ES File Explorer kan ik wel de harde schijf van de WD benaderen en gebruiken dus aan het netwerk kan het niet liggen. Iemand een idee hoe ik de Remote aan de gang kan krijgen? BvD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal..
zit weer met een probleempje met men WD..
Dit maal is het een afspeelprobleem voor recente MKV-files.. dewelke hij meld dat niet ondersteund zijn :(.
Nochtans zou deze file extensie ondersteund moeten zijn, of zijn er andere mogelijkheden (het zijn BD rips met AAC encodering.).

Weet wel dat deze na een re-encode naar mp4 wel werken, maar dat is zo tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:51:
Hoi allemaal..
zit weer met een probleempje met men WD..
Dit maal is het een afspeelprobleem voor recente MKV-files.. dewelke hij meld dat niet ondersteund zijn :(.
Nochtans zou deze file extensie ondersteund moeten zijn, of zijn er andere mogelijkheden (het zijn BD rips met AAC encodering.).

Weet wel dat deze na een re-encode naar mp4 wel werken, maar dat is zo tijdrovend.
welke firmware versie gebruik je? Al de laatste fw versie of juist teruggezet naar een oudere firmware.
Ik kan MKV files prima afspelen met een iets oudere firmware versie 3.01.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:13:
[...]

welke firmware versie gebruik je? Al de laatste fw versie of juist teruggezet naar een oudere firmware.
Ik kan MKV files prima afspelen met een iets oudere firmware versie 3.01.19
Gister de laatste nieuwe geprobeerd en deze heeft het ook..
Daarvoor was het een 3.0.xx versie en deze had het ook :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Er is weer een nieuwe firmware uit (3.05.10) sinds gisteren (05/06/2012):

Supports AceTrax Movies content streaming service (UK and select European countries) .
Supports maxdome videos on demand service (Germany only).
Supports SlingPlayer live TV streaming service.
Supports ABC iview content streaming service (Australia only).
Supports VUDU Movies download.
Supports BBC iPlayer content streaming service (UK only).
Supports Launchpad by Flingo web videos.
Supports Red Bull TV sports streaming service.
Supports BILD.de. (Germany Only)
Supports AOL HD web videos streaming service.
Supports Sleep Timer Feature during local playback.
Updated YouTube Leanback to new version.
Resolved playing ISO files with HDMI match video framerate ON causes reboot.
Resolved resuming ISO files with HDMI match video framerate ON causes reboot.
Resolved several user interface and translation issues.
Resolved issue RSS Web GUI issue cannot move feeds by dragging.
Resolved TV not automatically engaging or disengaging 3D after successful 3D playback in VUDU Movies.

Zie ook de officiele website en forum topic voor ervaringen.

Helaas wederom nog steeds geen Nederlandse diensten zoals Uitzending gemist of RTL XL ondanks dat we ze toch aardig wat informatie hebben gegeven mogelijk toch in een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremlin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-07 20:47
ironic6925 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:54:
Ik heb de Android app gedownload om mijn Note als remote te kunnen gebruiken. Helaas wordt de WD door mijn Note niet gevonden. Via ES File Explorer kan ik wel de harde schijf van de WD benaderen en gebruiken dus aan het netwerk kan het niet liggen. Iemand een idee hoe ik de Remote aan de gang kan krijgen? BvD.
DLNA ingeschakeld op WD? (In settings...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Wat ik op mn dreambox zo fijn vind is het vooruit/achteruit kunnen springen in brokken van 10/30/60 seconden dmv het drukken op de afstandbediening-keypad. 1/4/7 is 10/30/60 sec achteruit, 3/6/9 vooruit.
(ik weet uit mn hoofd niet zeker of de genoemde seconden kloppen, kan ook 10/60/300sec zijn)
Is er ook zoiets mogelijk om de WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ArnieNFW schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:40:
Wat ik op mn dreambox zo fijn vind is het vooruit/achteruit kunnen springen in brokken van 10/30/60 seconden dmv het drukken op de afstandbediening-keypad. 1/4/7 is 10/30/60 sec achteruit, 3/6/9 vooruit.
(ik weet uit mn hoofd niet zeker of de genoemde seconden kloppen, kan ook 10/60/300sec zijn)
Is er ook zoiets mogelijk om de WD?
Je kunt vooruit en achteruit springen in 2x, 4x, 8x, 16x, hoeveel dat in seconden is weet ik niet.
Daarnaast kun je de 'next' knop gebruiken tijdens het vooruit spoelen om 10 minuten vooruit te gaan.
Daarnaast is het mogelijk om zelf de uren, minuten, seconden in te voeren waar je heen wilt.
Zie ook dit topic op het officiele forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Thnx - komt in de buurt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, ik heb sinds december de WD TV Live Hub, en ben zeer tevreden.
(beste verjaardagscadeau ooit!)

Nu heb ik echter een vreemd probleem..

Sinds een week wil hij niet meer opstarten.
Na wat instellingen te hebben doorlopen starte hij vorige week ineens wel op, waarna ik eerst de firmware maar eens heb geupdate.
Daar hoort natuurlijk ook herstarten bij en dus ben ik weer terug bij af.
Als ik hem loskoppel van de stroomvoorziening en daarna weer aansluit start hij wel op (WD TV Live hub start scherm, en daarna weer niets.

Ik ga zometeen eerst even de schijf geheel leeg maken, kijken of dat wat doet, maar ik dacht misschien heeft iemand hier eerst nog wel een beter alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:18:
...maar ik dacht misschien heeft iemand hier eerst nog wel een beter alternatief ?
Ja hoor, terug ermee naar de winkel! Dit klinkt niet goed. Ik heb zelf na een mislukte firmware update iets soortgelijks gehad, bij mij kwam 'ie niet meer voorbij het WD logo tijdens het opstarten. Ik zat gelukkig nog nét in de garantieperiode, dus ik heb een nieuwe gehad die het wel weer naar behoren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik zit te overwegen om tot aankoop over te gaan voor de mediaplayer.

Momenteel ben ik in bezit van een Boxee Box welk ik nu bijna een jaar in gebruik heb en maar niet werkend krijg ( elke 20 min stopt het afspelen van media, waarna ik terugschiet naar het menu ).

Zijn er mensen die de WD TV live Hub in combinatie met een iMac hebben? En zijn hier problemen mee? ( delen van bestanden, onderbrekingen in het afspelen? )

Hoor het graag!

Gr. Johan

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb de WD TV live hub onder meer gebruikt in combinatie met een Mac. Geen enkel probleem mee gehad. Ik zet de bestanden ook altijd op de HD van de Hub zelf, dan spelen ze prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Bedankt voor je reactie.

Een iMac herkent dus direct de player in het netwerk als 'extra' schijf waarna ik de bestanden daar heen kan slepen?

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb 2 vraagjes.
Wij hebben sinds een paar weken een WD TV Live Hub, helemaal goed, alleen lijkt hij soms vast te lopen. Als we een film hebben gekeken en een andere willen kijken springt hij soms terug op de vorige (laatst gekeken) film. Maakt niet uit of we meteen een andere kijken of dat er een dagje tussen zit. Ook maakt het niet uit of we hervatten of vervolgen kiezen. Weet iemand waar het aan ligt?
En ook kan hij sommige films niet vinden. Als ik via de computer kijk staat deze er gewoon op, maar in het menu van de Live Hub is hij niet te vinden. Het maakt overigens niet uit of het een .avi of een video-ts bestand is.
Ik heb dit topic nagekeken, maar ik kon er zo snel niks over vinden, sorry als ik het gemist heb.
Verder werkt hij wel goed! :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:46:
Wij hebben sinds een paar weken een WD TV Live Hub, helemaal goed, alleen lijkt hij soms vast te lopen. Als we een film hebben gekeken en een andere willen kijken springt hij soms terug op de vorige (laatst gekeken) film. Maakt niet uit of we meteen een andere kijken of dat er een dagje tussen zit. Ook maakt het niet uit of we hervatten of vervolgen kiezen. Weet iemand waar het aan ligt?
En ook kan hij sommige films niet vinden. Als ik via de computer kijk staat deze er gewoon op, maar in het menu van de Live Hub is hij niet te vinden. Het maakt overigens niet uit of het een .avi of een video-ts bestand is.
Welke firmware gebruik je? Ik heb dergelijke problemen nog niet eerder meegemaakt met zowel 2.07.17 firmware als mijn huidige 3.01.19 firmware.

Zie hij de video bestanden ook niet staan als je 'Files' kiest in plaats van 'Video' op de WDTV?
Ik neem aan dat je dezelfde video bestanden wel kunt afspelen op je computer?

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 19-07-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik sinds kort een full HD TV, als ik de WDTV instel op 1080p dan gaat dit goed, maar zodra ik het apparaat weer uit standby haal staat hij weer op 720p. Meer mensen dit probleem?

hmmz ik vind net dit > http://wiki.wdlxtv.com/HDMIReset720p

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 24-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Firmware Version 3.06.14 for WD TV Live Hub

What's in this update? Release 3.06.14 (7/26/2012)

Supports .aifc file types.
Resolved Deezer not available in all supported countries.
Resolved clear media library does a rescan issue.
Resolved Netflix does not display in full screen after previewing a video in Redbull.tv.
Resolved media library not scanning at set intervals issue.
Resolved several issues with media library scanning on NAS storage.
Resolved unable to display .jfi, .jfif, .jif, and some .jpe photo files.
Resolved FLV CODEC audio sync issue.
Resolved unable to play ADPMC CODECS with the .WAV or .WAVE containers.
Resolved playback issues with videos transcoded with Handbrake version 0.9.6.
Resolved issue OGM playback missing audio or video stream.
Resolved ID3 tag data not used for get content info in music.
Resolved Spotify View Biography missing album cover issue.
Resolved Spotify issue device UI will freeze when browsing artists with 100 or more albums.
Resolved VUDU issue pressing options during video playback exits to home screen.
Resolved VUDU issue video playback with composite video output reboots device.
Resolved German translation issues.
Resolved YouTube Leanback login credentials not saved after reboot or restarting.
Resolved several general user interface and translation issues.
--------------------------------------------
General Info
Note: YouTube Leanback will require login after firmware upgrade.
Note: Yota service discontinued operation as of July 1, 2012 due to the current situation in the Russian music market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rono68
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2022
Na de laaste update als ik een film aan het kijken ben en zet de film even op pauze
blijft de balk onderin op pauze staan tewijl de film gewoon door loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mounoi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:16:
Heb hem ook en ben er zeer blij mee, enige wat er voor mij nog op mag is een soort browser...
Het is inmiddels 2 jaar later, maar trommelgeroffel trommelgeroffel:

Een geheime webbrowser ontdekt in de WD TV Live / Hub:

Ga naar instellingen en kies systeem en kies info. In dit scherm klik je op de search knop van de afstandsbediening en dan krijg je een zwart scherm. Wacht nu 1 minuut en dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/8678i5E62854B0C7E10C5/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/8540iB3150634F9EEB1A3/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Moet goed werken met een usb toetsenbord en muis, maar die heb ik niet. Ik begrijp uit reacties dat de muis niet goed werkt terwijl het wel zou moeten? Je moet hem ook kunnen bedienen met de WDTV LIVE HUB app , waarschijnlijk ook met de wd tv live app. Heb nog geen tijd gehad om ermee te experimenteren, maar daar heeft vast iemand hier wel interesse in. Ik ben heel benieuwd. Uitzending gemist? Zal wel niet, maar wie weet?

Wil je weer stoppen met browsen? Klik dan op de blauwe knop op de afstandsbediening.

:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:45:
[...]

Ga naar instellingen en kies systeem en kies info. In dit scherm klik je op de search knop van de afstandsbediening en dan krijg je een zwart scherm. Wacht nu 1 minuut en dan krijg je dit:
Geinig! Bij mij duurt het echter geen minuut maar slechts enkele seconden.

Via de WD remote app kan ik er helaas niets mee. Hij pakt de tekstinvoer niet en geeft enkel vreemde tekens.
Een USB keyboard heb ik hier ook zo niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Sinds een paar weken een vreemde situatie (bug in de laatste firmware?)

De Wd speelt geen bestanden meer af:

ik zie rechtsonderaan indien ik een bestand kies:

Bestandsgrootte: wordt getoond
Bestandstype: wordt getoond

Video-codec: onbekend
Audio-codec: onbekend
Bitssnelheid: 0

Dit gebeurt bij: AVI, WMV, MKV, ISO en MTS2 bestanden, de originele DVD wordt echter wel afgespeeld.

WD al helemaal van de stroom afgehaald, maar dat maakt niets uit, ik gebruik de laatste firmware, iemand enig idee?

• Paulus07
  • Niet online
ik kan alleen op oude FW een bepaald bestand afspelen. sinds FW 3...... kan ik hem wel starten maar heb dan geen beeld/audio. druk ik op stop zie ik wel heel snel het beeld en dan weg :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
General
ID                               : 0
Complete name                    : Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Radio City Music Hall.ts
Format                           : MPEG-TS
File size                        : 35.7 GiB
Duration                         : 2h 49mn
Overall bit rate                 : 30.2 Mbps

Video
ID                               : 4129 (0x1021)
Menu ID                          : 1 (0x1)
Format                           : VC-1
Format profile                   : AP@L3
Width                            : 1 920 pixels
Height                           : 1 080 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 23.976 fps
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits
Scan type                        : Progressive

Audio #1
ID                               : 4133 (0x1025)
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Mode extension                   : CM (complete main)
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 640 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Bit depth                        : 16 bits
Stream size                      : 774 MiB (2%)
Language                         : English

Audio #2
ID                               : 4134 (0x1026)
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Format profile                   : TrueHD / Core
Mode extension                   : CM (complete main)
Bit rate mode                    : Variable / Constant
Bit rate                         : Variable / 640 Kbps
Maximum bit rate                 : 8 664 Kbps / 640 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                    : 96.0 KHz / 48.0 KHz
Bit depth                        : 16 bits
Language                         : English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik kom er maar niet uit. Al gezocht naar de oplossing, maar niets dat werkt.

Ik heb sinds kort de WD TV Live Hub en ik wil graag mijn films afspelen via Network Share. Echter, elke keer vraagt hij om een username en password, terwijl ik deze niet heb ingesteld op mijn PC. De WD TV wordt in het Netwerkcentrum gewoon weergeven..

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Jappe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:33:

Ik heb sinds kort de WD TV Live Hub en ik wil graag mijn films afspelen via Network Share. Echter, elke keer vraagt hij om een username en password, terwijl ik deze niet heb ingesteld op mijn PC. De WD TV wordt in het Netwerkcentrum gewoon weergeven..

Zelfde meegemaakt hier... Ik werd er helemaal gek van. Het hele net afgezocht, fora van WD helemaal doorgelezen, maar nergens een goede beschrijving te vinden. Het heeft volgens mij ook te maken met de naam van je thuisgroep, maar ik kwam er gewoon niet uit. En ik ben echt geen totale nitwit op dit gebied.

Waarom kunnen ze het nou niet gewoon maken zodat het meteen werkt? Ik heb het op een gegeven moment opgegeven, ik kopieer nu eerst materiaal naar de harde schijf van de Live Hub en kijk het daarna wel daarvandaan. Ach, het duurt wat langer, maar het werkt in ieder geval wel goed.

Ik heb een tijdje zonder Live Hub gezeten (weg voor reparatie) en heb toen om de tijd te doden een Apple TV gekocht. Tjonge jonge, petje af voor Apple: eenmalig aanmelden op je netwerk, iTunes op je PC openen en huppetee, alles werkt. Nou is de Apple TV geen universele mediaspeler zoals de Live Hub dat is (speelt alleen materiaal via iTunes), maar wat mij betreft wel de maatstaf in gebruiksvriendelijkheid qua instellen... Het kan dus wel goed geregeld worden, zo zouden alle apparaten moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Juist die beperkingen is de sterke kant van de Apple producten. Apple heeft gewoon gezorgd dat alles binnen bepaalde kaders kan werken. En dan is een setup ook minder ingewikkeld met jouw ervaring als resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider

oplossing 1) Je moet zowel gebruikersnaam en wachtwoord leeg laten.
oplossing 2) En als dat niet werkt dan moet je wel WD Link software installeren op je desktop/laptop.
oplossing 3) Als de vorige oplossing niet lukken dan kun je nog Windows Live Essentials of Windows Live Sign-In Assistant verwijderen.

Welke firmware gebruik je trouwens? Bij mij werkt het prima met 3.01.19 en ook 2.07.17 werkte prima. Je kunt ze allemaal hier downloaden. De laatste firmware is niet per definitie de beste als je t mij vraagt.

Op het officiële forum staan ook enkele topics hierover: 1, 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik overweeg om een WDTV Live Hub te kopen, maar heb gehoord dat je er ook internettoegang voor nodig hebt. Helaas staat mijn router te ver van de plaats waar ik de Hub wil installeren, daarom dacht ik ook aan een Wireless Wifi Adapter. Op deze manier kan je toch gebruik maken van je draadloos netwerk aangezien de Hub geen wifi heeft ingebouwd.

Maar heeft iemand hiermee al ervaring? En verliep dit vlot of liet het de wensen over? En hoe is de kwaliteit van de verbinding dan?

En wat als je tv ingebouwde wifi heeft, gaat deze wifi adapter in de Hub dan conflicteren met diegene in je tv of vormt dat geen probleem?

Alle advies en hulp is welkom

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:58
funrider schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:22:
[...]

oplossing 1) Je moet zowel gebruikersnaam en wachtwoord leeg laten.
oplossing 2) En als dat niet werkt dan moet je wel WD Link software installeren op je desktop/laptop.
oplossing 3) Als de vorige oplossing niet lukken dan kun je nog Windows Live Essentials of Windows Live Sign-In Assistant verwijderen.

Welke firmware gebruik je trouwens? Bij mij werkt het prima met 3.01.19 en ook 2.07.17 werkte prima. Je kunt ze allemaal hier downloaden. De laatste firmware is niet per definitie de beste als je t mij vraagt.

Op het officiële forum staan ook enkele topics hierover: 1, 2
Het is mij nog steeds niet gelukt helaas. Hij blijft vragen om een username en password... Dit is wel echt een nadeel zeg, ik wil graag content van mijn pc streamen via de mediaspeler maar dat is dus gewoon onmogelijk..

Btw, maakt de mediaspeler bij jullie ook een zoemend geluid als hij uit staat? Ik haal regelmatig het stroom er vanaf want het is niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
schakel je hem echt volledig uit (on/off knop ingedrukt houden) of blijft hij op standby hangen? want op standby maakt hij dus eventueel wat geluid door de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DSTweaker schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:51:
Ik overweeg om een WDTV Live Hub te kopen, maar heb gehoord dat je er ook internettoegang voor nodig hebt. Helaas staat mijn router te ver van de plaats waar ik de Hub wil installeren, daarom dacht ik ook aan een Wireless Wifi Adapter. Op deze manier kan je toch gebruik maken van je draadloos netwerk aangezien de Hub geen wifi heeft ingebouwd.

Maar heeft iemand hiermee al ervaring? En verliep dit vlot of liet het de wensen over? En hoe is de kwaliteit van de verbinding dan?

En wat als je tv ingebouwde wifi heeft, gaat deze wifi adapter in de Hub dan conflicteren met diegene in je tv of vormt dat geen probleem?

Alle advies en hulp is welkom
Ik gebruik een draadloze WIFI USB stick Linksys Cisco WUSB600N samen met de Live Hub en deze werkte prima met firmware 2.07.17 en nu ook met firmware 3.01.19. Ik heb mijn Live Hub beneden staan en computer met video/audio boven. Het verzenden van data duurt wel lang over WIFI maar werkt wel prima. De exacte transferrate hangt o.a. ook af van je snelheid van je internetlijn. Ik zie de schijf gewoon in het netwerk staan en kan via windows verkenner de gegevens over zetten. Ik heb geen tv met wifi dus daar kan ik niks over melden.
Mr.Jappe schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:10:
[...]
Het is mij nog steeds niet gelukt helaas. Hij blijft vragen om een username en password... Dit is wel echt een nadeel zeg, ik wil graag content van mijn pc streamen via de mediaspeler maar dat is dus gewoon onmogelijk..

Btw, maakt de mediaspeler bij jullie ook een zoemend geluid als hij uit staat? Ik haal regelmatig het stroom er vanaf want het is niet echt prettig.
Vreemd en wat heb je allemaal van de opties geprobeerd die ik noem? En welke firmware versie gebruikte je niet. Bij mij werkte het prima met 2.07.17 en ook met 3.01.19 ik las wel wat mindere verhalen over recente firmware versie waardoor ik nog niet de upgrade heb gemaakt.

Ja de harde schijf die erin zit maakt een beetje zoemend geluid maar niet irritant. Als je m een tijd niet nodig hebt (en daardoor dus uiteraard ook niet in netwerk meer kunt zien) dan kun je m uitzetten door zo'n 5 seconden de aan/uitknop in te drukken waardoor ie volledig uit gaat. Als je korte druk blijft de harddisk wel aanstaan en dus ietwat 'herrie' maken.

[ Voor 30% gewijzigd door funrider op 24-09-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Moet je voor iedere movie sheet een apart theme toepassen, of werkt dit ook met het standaard theme dat op de WD TV Live Hub staat wanneer je deze uit de doos neemt?

Keb al wat zitten proberen met thumbgen en het lukt aardig. Vindt het nu redelijk simpel om movie sheets te generen, en ik pas ook bestaande templates aan aan m'n persoonlijke voorkeur met thumbgen designer.

Maar ik was wat verward :? geraakt omdat ik gelezen had over de movie sheet "Black Mamba". Hier zou je eerst een theme moeten instellen en dan kan je met thumbgen de movie sheets generen.

Maar om bv. een andere moviesheet te gebruiken ( dus totaal andere layout) moet je dan ook weer veranderen van theme? Zie de link voor de movie sheet :http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Want de movie sheet zelf kan je toch eigenlijk beschouwen als een wallpaper, zoals je een wallpaper als achtergrond instelt op je computer, toch?

Kan iemand hier duidelijkheid scheppen? Alle hulp en advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Even omhoog kikken ... beter laat antwoord dan geen antwoord.

Wil je Moviesheets gaan gebruiken dan moet je een thema kiezen dat Moviesheets ondersteund. Het standaard thema Mochi kan alleen backdrop ( wallpapers ) op de achtergrond tonen.

Heb je een thema gekozen dan kan je voor al je films/series moviesheets maken met de vaak bijgeleverde template zodat het geheel past bij elkaar. Is er iets niet naar je zin kan je met ThumbGen designer de template aanpassen naar je wensen.

Het is echter ook zo dat wanneer je later voor een ander thema kiest je vaak alle Moviesheets weer opnieuw moet maken met de template die daar weer bij geleverd word. Helaas werken de theme designers niet dusdanig samen dat elke moviesheet bij elk thema past. Er is geen standaard voor namelijk ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:45:
[...]

Het is inmiddels 2 jaar later, maar trommelgeroffel trommelgeroffel:

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet goed werken met een usb toetsenbord en muis, maar die heb ik niet. Ik begrijp uit reacties dat de muis niet goed werkt terwijl het wel zou moeten? Je moet hem ook kunnen bedienen met de WDTV LIVE HUB app , waarschijnlijk ook met de wd tv live app. Heb nog geen tijd gehad om ermee te experimenteren, maar daar heeft vast iemand hier wel interesse in. Ik ben heel benieuwd. Uitzending gemist? Zal wel niet, maar wie weet?

Wil je weer stoppen met browsen? Klik dan op de blauwe knop op de afstandsbediening.

:D :D :D
Joh ... deze afbeeldingen komen me wel heel bekend voor. 8)

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic

Je zet er niet bij welk besturingssysteem je gebruikt dus ga er van uit dat je W7 op je PC hebt staan.

1 - Ga naar het Netwerkcentrum
2 - In de linker kolom ( links in beeld ) klik je op Geavanceerde Instellingen voor delen wijzigen.
3 - Zoek in je huidige profiel naar Met Wachtwoord beveiligd delen.
4 - Kies Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.
5 - Wijzigingen Opslaan.

In dit zelfde profiel moet je natuurlijk het delen van Openbare Mappen toestaan samen met de Bestands en Printerdeling anders werkt het nog steeds niet.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste