Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

SalimRMAF schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:20:
IS YouTube beschikbaar in HD? :o Aangezien WDTV Live HD dat niet (meer) kon. Brad_CC firmware kon dat wel, maar die is niet officieel. :/
Als het goed is, maar dat weet ik niet 100% zeker, mogen 3th party gebruikers niet zomaar de HD-api van YouTube gebruiken. Geloof dat YouTube dat niet wil hebben.

Verder een algemene vraag: iemand die misschien al bezig is geweest met een theme? Ik zit er aan te denken om een theme te maken, dus ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Is het verder mogelijk om via de theme een aanpassing te doen aan de interface, m.b.t. een aparte subcategory maken voor series enz.? En daarbij eventueel de info op kunnen halen van een serie-site? Of moet dat in de firmware? En is dat moeilijk?

Alle tips zijn welkom :)

[ Voor 34% gewijzigd door RV op 04-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Bij deze wil ik jullie even helpen met de themes voor de hub die er al zijn stuk of 3
hier de link van de website: http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=63

Uitleg: (sorry dat het engels is)

Then from your computer look for the internal drive of WDTVLIVEHUB (make sure it is networked) ........

Open folder called .wd_tv (note this is a hidden folder so you must configure your computer to show hidden folders).... open theme and drop the folder into here.....

Make sure the different osd have their own sub folders eg Anodized XL 1.3 , OsdModHub_1.0 etc etc

On your Live Hub go to Settings/Apearance/User Themes Interfaces.

Make sure the theme location is set to Local. (red remote button)

Select your new theme and you are READY to enjoy the new look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Rde schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:38:
[...]
IK heb deze zelf nog niet getest maar de ZappoTV app zou dit moeten kunnen
http://www.zappo.tv/
Thanks, ik ga 'm uitproberen! Ik moet alleen ff wachten op een fatsoenlijke jailbreak om m'n iPad naar iOS 4.2 te zetten, aangezien ZappoTV alleen vanaf iOS 4 wordt ondersteund. Eerste keer dat ik een probleem heb met m'n oude firmware ;(

Iemand anders toevallig al ZappoTV uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Een vraagje, heb sinds vandaag de WD live hub binnengekregen die gebruikt gaat worden door mijn wat oudere vader (60+).

Nu werkt alles perfect, ding speelt moeiteloos alles af en dit met een cat 5 (geen cat5e) bekabeling.
Had eerst een AC Ryan mini voor hem gehaald, maar ik vond het menu te traag en te ingewikkeld.
Dus snel teruggebracht en de WD live hub besteld.

Alle media staat centraal op een NAS in de meterkast en daar haalt de WD live hub dus ook zn media vandaan, geen enkel probleem dus zover.

Nu wilt dat ding continue een library aanmaken, voor mn pa niet echt nodig, maar onhandig is het niet.
Mijn vraag is dus, die library aanmaken, gebeurt dit op de interne HD of gebeurt dit op de NAS zelf ?

Zo ja, dan weet ik waar het probleem ligt, heb nml zijn account beperkt tot "read-only".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
ZappoTV werkt overigens perfect!!
Snap alleen nog niet waarom de ene film wel met geluid en de andere zonder geluid afspeelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Iemand enig idee hoe die themes werken? Ik heb namelijk de originele mochi-theme van de laatste firmware, maar daar staat (net als in de legacy theme trouwens) in de home.xml een verwijzing naar "./image/villa_bg.png" en "./image/home_main_function_frame_bg.png", maar ik kan ze beide niet vinden in de images map. Als je de legacy theme download van de WD site (www.wdtvlive.com), dan zul je zien dat ze ook in die theme niet staan.

Nu blijkt dus bij de mochi-theme ook een bestand imdb.xml te zitten. Hierin wordt verwezen naar een aantal sites, waarbij je ook nog kan kiezen welke info je van die sites afhaalt m.b.t. acteurs enz. Die sites zijn imdb, tmdb, movieposterdb, impa en dtrailer. Nu vroeg ik me af of ik iets verkeerd doe, of dat er een nieuwe update aan zit te komen? Want ik kan dus nergens in mijn normale WD Live theme (standaard bij de firmware) selecteren waar hij de info vandaan haalt. Ik geloof zelfs dat dat van geen van die sites is, maar van themoviedb.

De Mochi-theme kan je hier downloaden. Het is theme versie 2.03.24. Iemand die kan helpen, of die weet wat er aan de hand is? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 08:35
Ik vriend van mij is tegen een probleem aangelopen wat NIET in de handleiding is terug te vinden.
Het heeft ook misschien niet direct met de WDLH te maken maar het probleem is alsvolgt.
Via de WDLH kan hij alle gedeelde schijven (Windows) in zijn netwerk zien, maar niet zijn apple notebook.
Zelf ben ik totaal niet bekend met Apple, iemand enig idee?

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Heb net ook de Hub aangeschaft. Heel leuk toestel, alleen ben ik nu nog op zoek naar software die automatisch alle covers en subtitles kan downloaden voor mijn video collectie.

Heb al "Moviejukebox" geprobeerd, maar dat is te veel op de Popcorn gericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Is het ook mogelijk om verschillende mappen in het videogedeelte te maken, dus bijvoorbeeld 1 voor de kids en 1 voor ons zelf ? Ik neem aan dat dit in de Library niet mogelijk is.

Is het mogelijk om in een film het beeld (horizontaal en/of verticaal) uit te rekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
MikoMission schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:22:
Is het ook mogelijk om verschillende mappen in het videogedeelte te maken, dus bijvoorbeeld 1 voor de kids en 1 voor ons zelf ? Ik neem aan dat dit in de Library niet mogelijk is.
Dat lukt, je mappen die je kan zien in explorer worden gewoon overgenomen (tenzij je uiteraard de zoek functie gebruikt ofzo)
MikoMission schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:22:
Is het mogelijk om in een film het beeld (horizontaal en/of verticaal) uit te rekken ?
zal je moeten doen met je tv zelf (meeste tv's bieden de mogelijkheid tot stretching wel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Heeft iemand anders het probleem dat de wd live hub, vastloopt/op zwart gaat terwijl een film bezig is?

Heb het nu bij iedere film gehad (mkv, dvd iso/folder, blu ray), ongeveer na 50 minuten film, gaat eerst het beeld op zwart, vervolgens het geluid.

Enige remedie is om de stroom eraf te halen en er weer op te zetten.

Gaf eerst mijn NAS de schuld, maar streamen op de PC vanaf de NAS gaat prima.

Erg vervelend in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
GSlayer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:55:
Heeft iemand anders het probleem dat de wd live hub, vastloopt/op zwart gaat terwijl een film bezig is?

Heb het nu bij iedere film gehad (mkv, dvd iso/folder, blu ray), ongeveer na 50 minuten film, gaat eerst het beeld op zwart, vervolgens het geluid.

gisteren film van 2u (MKV 720p) gezien zonder problemen, in dit geval was het gestreamed van een USB disk die rechtstreeks aan de Hub hong
Gearjunkie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:00:
Ik vriend van mij is tegen een probleem aangelopen wat NIET in de handleiding is terug te vinden.
Het heeft ook misschien niet direct met de WDLH te maken maar het probleem is alsvolgt.
Via de WDLH kan hij alle gedeelde schijven (Windows) in zijn netwerk zien, maar niet zijn apple notebook.
Zelf ben ik totaal niet bekend met Apple, iemand enig idee?
al overwogen om de WD software te installeren? Noemt discovery ofzo...

[ Voor 28% gewijzigd door webinn op 08-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
GSlayer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:55:

Ik heb hem nu ongeveer een maand in bezit en nog nooit de problemen gehad die jij omschrijft. Maar ik stream dan ook alleen vanaf mijn pc en niet vanaf een NAS, Mischien is er toch een combinatie probleem dan tussen jouw NAS en de HUB?
Mischien de firmware update opnieuw uitvoeren, of kijken of er geen tijd probleem zit ergens want als het elke keer rond de 50 min kijken gebeurt moet er toch meer aan de hand zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door eironman op 08-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Heb er naar gegoogled,

Is niet bijster veel over te vinden, heb wel een topic gevonden maar dat ging over de WDTV live, maar wel met precies dezelfde symtomen als ik. (klik)

Een iemand heeft het probleem weten "op te lossen" door ipv HDMI, composite/component te gebruiken.

Niet echt een oplossing, maar m'n pa heeft een HD-ready tv en dan zou in theorie composiet genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Ik heb enkele vragen mbt de indeling van bestanden op de interner HD van de HUB:

Moet de bestandsnaam van bijvoorbeeld een film enkel de exacte naam zijn?

Is het beter om iedere film in zijn eigen map te plaatsen of is het beter om alle films gezamelijk onder 1 mapnaam te plaatsen bijvoorbeeld mapnaam HD?

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik heb de WD TV Live Hub nu een ruime week en ik ben er tevreden over. Streamen van MKV containers (de grootte is maximaal 12 GB geweest) gaat vlekkeloos (1080p en DTS). Het menu is logisch en ik maak geen gebruik van de mediabibliotheek, aangezien er geregeld wat verandert in mijn data en ik geen zin heb om te wachten totdat de bibliotheek is bijgewerkt. Ik stream (bedraad) vanaf mijn zuinige desktop, dus ik gebruik ook alleen maar de Files folder van de TV Live Hub. Werkt perfect.

Wat ik handig vind is dat ik de Tv niet hoef aan te zetten om te navigeren als ik muziek wil streamen van mijn desktop: als ik de muziek die ik wil afspelen selecteer vanachter mijn desktop kan ik via rechtermuisknop Afspelen met - WDTVLIVEHUB de content afspelen. Enkel even receiver aanzetten en hoppa :)
Het is overigens wel zo dat de verlichting op de voorzijde van de mediaspeler niet aangaat, dus ik moet nog even meten hoe het apparaatje het verbruik dan hanteert (Standby en aan is weinig verschil, maar toch).

Soms werkt de fan ook als de mediaspeler in standby-modus staat en de mediaspeler blijft ook in standby-modus zichtbaar en benaderbaar in het netwerk.Dat hoeft van mij niet (maar was al bekend, 8 watt sluipverbruik in standby). Fysiek de stroom loskoppelen vind ik dan net weer te veel gedoe.

De harde schijf is handig, maar was geen must. Ik gebruik die nu als back up van mijn meest belangrijke data. Verder stream ik alle content. Verbinding is via HDMI naar mijn TV en via S/PDIF TOSLINK naar mijn receiver. Gaat vlekkeloos tot nu toe.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:00:

Wat ik handig vind is dat ik de Tv niet hoef aan te zetten om te navigeren als ik muziek wil streamen van mijn desktop: als ik de muziek die ik wil afspelen selecteer vanachter mijn desktop kan ik via rechtermuisknop Afspelen met - WDTVLIVEHUB de content afspelen. Enkel even receiver aanzetten en hoppa :)
Het is overigens wel zo dat de verlichting op de voorzijde van de mediaspeler niet aangaat, dus ik moet nog even meten hoe het apparaatje het verbruik dan hanteert (Standby en aan is weinig verschil, maar toch).
beetje offtopic, maar zijn er mediaspelers die dit echt zonder extern scherm ( desktop of tv ) kunnen?

muziek bladeren/afspelen via alleen de mediaspeler?

Vind de wdtv live hub echt een interessant apparaat, maar als er nog een MP is die hetzelfde kan, en mijn vraag kan beantwoorden, ... ga ik sterk twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
xdwarfx schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:10:
Ik heb enkele vragen mbt de indeling van bestanden op de interner HD van de HUB:

Moet de bestandsnaam van bijvoorbeeld een film enkel de exacte naam zijn?

Is het beter om iedere film in zijn eigen map te plaatsen of is het beter om alle films gezamelijk onder 1 mapnaam te plaatsen bijvoorbeeld mapnaam HD?

Bedankt alvast voor jullie hulp.
dat is ook voor mij nog zeer onduidelijk, je kan hier al is kijken, maar kant en klare antwoorden heb ik nog niet gevonden:
http://community.wdc.com/...538/highlight/false#M3932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
webinn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:17:
[...]

dat is ook voor mij nog zeer onduidelijk, je kan hier al is kijken, maar kant en klare antwoorden heb ik nog niet gevonden:
Ik heb alle losse filmbestanden bij elkaar in 1 map Films, de film naam moet exact zijn als kan de WD de metadata niet vinden. Ik heb dus een avi bestend met de naam: Film (jaartal), en dan is de metadata altijd te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
mr_niceguy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:02:
[...]

Ik heb alle losse filmbestanden bij elkaar in 1 map Films, de film naam moet exact zijn als kan de WD de metadata niet vinden. Ik heb dus een avi bestend met de naam: Film (jaartal), en dan is de metadata altijd te vinden.
Ok, dus het jaartal tussen haakjes als ik het goed begrijp?

Is er iemand die ook geprobeerd heeft series te voorzien van metadata? Voor zover ik weet wordt dat niet ondersteund, al heeft er iemand wel een tooltje geschreven dat het mogelijk zou kunnen maken ( https://sites.google.com/...emetadataloader/downloads , al werkt het bij mij zeer belabberd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Ik heb zelf nog niet geprobeerd om de series van metadata te voorzien, dat zou wel geweldig zijn.!

Verder heb ik het probleem dat bepaalde bestanden zonder geluid worden afgespeeld nog niet opgelost.

Ik heb de eigenschappen van verschillende bestanden bekeken en er zit iig verschil in het aantal audiokanalen.
De avi bestanden met 2 kanalen werken vrijwel allemaal, die met 5 audiokanalen speelt ie af zonder geluid.

Is dit eenvoudig op te lossen? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik zou graag in de albumweergave miniatuurafbeeldingen van de albumcovers laten zien.
Als ik plaatjes in .jpg in de map zet worden deze alleen weergegeven wanneer ik mappenweergave kies (filter --> folders).

Is het mogelijk om die miniatuurafbeeldingen ook in albumweergave (filter --> all albums) te laten zien?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

webinn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:17:
[...]

De bestandsnaam hoeft niet de exacte naam te zijn, maar zodra je content info op gaat zoeken heb je de kans dat hij hem dan niet vindt. Via het onscreen toetsenbord kun je vervolgens de titel aanpassen, waarna hij de info wel vindt. Ik geloof dat hij dan de titel van het bestand ook meteen aanpast.

Voor zover ik verder heb gemerkt is het niet slim om elke film in een aparte map te plaatsen. De video_ts map moet hernoemt worden naar de naam van de film. Je moet dus niet een map maken met de filmnaam en daarin nog eens een video_ts map, want dan neemt hij de contentinfo niet mee in de library (je moet dan eerst de map openen). Ook als je ISO files in een aparte map doet, krijg je hetzelfde probleem. Beetje apart, maar helaas werkt het zo.
mr_niceguy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:19:
Ik heb zelf nog niet geprobeerd om de series van metadata te voorzien, dat zou wel geweldig zijn.!

Verder heb ik het probleem dat bepaalde bestanden zonder geluid worden afgespeeld nog niet opgelost.

Ik heb de eigenschappen van verschillende bestanden bekeken en er zit iig verschil in het aantal audiokanalen.
De avi bestanden met 2 kanalen werken vrijwel allemaal, die met 5 audiokanalen speelt ie af zonder geluid.

Is dit eenvoudig op te lossen? Zo ja hoe?
Je kan het geluid aanpassen in setup, weet alleen niet of dat je probleem oplost?
Series kan je gewoon van metadata voorzien, ik had dit gedaan bij Friends. Helaas is met de laatste firmwareupdate de indeling veranderd en zijn die metadata bestanden verwijderd...Ga het binnenkort opnieuw doen. Maar het is mogelijk (wel handmatig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Soms werkt de fan ook als de mediaspeler in standby-modus staat en de mediaspeler blijft ook in standby-modus zichtbaar en benaderbaar in het netwerk.Dat hoeft van mij niet (maar was al bekend, 8 watt sluipverbruik in standby). Fysiek de stroom loskoppelen vind ik dan net weer te veel gedoe.
Wellicht kan ik daaraan nog iets toevoegen, als je 5 seconde de powerknop indrukt gaat het apparaat "echt" uit. Aangezien ik mij irriteer aan piepgeluiden als apparaten uitstaan heb ik dit opgezocht in de handleiding.

Was je hiervan ook op de hoogte?

Nog even een vraag van mijn kant. Ik wil iets wijzigen wat totaal niet boeiend is, maar het is nu een uitdaging geworden. Je kunt via Home | Services | AccuWeather.com het weerbericht oproepen. Tevens zie je bovenin je scherm de huidige temperatuur staan.

Voor mij is het niet mogelijk om een andere regio als Amerika te kiezen. In de handleiding op pagina 85 wordt verteld hoe je je locatie moet selecteren maar niet hoe je van regio kunt wisselen. Volgens de handleiding zou je 2 miljoen andere steden buiten Amerika moeten kunnen selecteren en je moet kunnen kiezen voor de regio Europa zoals ik in de screenshots in de handleiding zie staan.

Ter info: staat hier los van, maar in de setup van de Media Player staat mijn locatie wel goed. Ook bezit ik de laatste firmware.

Het is een probleem van niets, maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd.

[ Voor 43% gewijzigd door Gurrr op 10-01-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Gurrr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Wellicht kan ik daaraan nog iets toevoegen, als je 5 seconde de powerknop indrukt gaat het apparaat "echt" uit. Aangezien ik mij irriteer aan piepgeluiden als apparaten uitstaan heb ik dit opgezocht in de handleiding.

Nee dus, rtfm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Gurrr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Nog even een vraag van mijn kant. Ik wil iets wijzigen wat totaal niet boeiend is, maar het is nu een uitdaging geworden. Je kunt via Home | Services | AccuWeather.com het weerbericht oproepen. Tevens zie je bovenin je scherm de huidige temperatuur staan.

Voor mij is het niet mogelijk om een andere regio als Amerika te kiezen. In de handleiding op pagina 85 wordt verteld hoe je je locatie moet selecteren maar niet hoe je van regio kunt wisselen. Volgens de handleiding zou je 2 miljoen andere steden buiten Amerika moeten kunnen selecteren en je moet kunnen kiezen voor de regio Europa zoals ik in de screenshots in de handleiding zie staan.

Ter info: staat hier los van, maar in de setup van de Media Player staat mijn locatie wel goed. Ook bezit ik de laatste firmware.

Het is een probleem van niets, maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd.
Het is niet moeilijk...kan nu niet kijken, maar het zit echt ergens verstopt. Volgens mij moet je gewoon een postcode of plaats invoeren....er zouden ook andere plaatsen tussen moeten staan. Heb je de temperatuurweergave wel kunnen veranderen van fahrenheit naar graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
Het is niet moeilijk...kan nu niet kijken, maar het zit echt ergens verstopt. Volgens mij moet je gewoon een postcode of plaats invoeren....er zouden ook andere plaatsen tussen moeten staan. Heb je de temperatuurweergave wel kunnen veranderen van fahrenheit naar graden?
Ok, ja het lijkt mij ook niet moeilijk. Als je wel in de gelegenheid bent om te kijken dan hoor ik het graag. Elk knopje van de afstandbediening getest, handleiding doorgenomen (pag 85), Google en nu Tweakers. Ik heb wel de temperatuur weergave kunnen wijzigen naar graden.

Als ik de plaatsnaam invul bij location krijg ik keurig die plaatsen te zien, het zijn echter wel plaatsen in de US.

Op AccuWeather.com heb ik de hoofdstad kunnen vinden: http://www.accuweather.co...amsterdam/quick-look.aspx

Hier moest ik ook eerst van US naar World switchen om Amsterdam te kunnen vinden. Ik lees je bevindingen graag. Ga vanavond dan nog maar eens een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik wil een WDTV Live HUB kopen, maar...

Kun je de interne HDD veranderen? Dan ga ik mijn externe 2.5" WD schijf erinstoppe, waarna ik een "1TB externe" HDD heb.

:>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

SalimRMAF schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:25:
Ik wil een WDTV Live HUB kopen, maar...

Kun je de interne HDD veranderen? Dan ga ik mijn externe 2.5" WD schijf erinstoppe, waarna ik een "1TB externe" HDD heb.

:>
Hoeveel is je huidige externe dan? Ik zie het nut er niet echt van in eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Gurrr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Ok, ja het lijkt mij ook niet moeilijk. Als je wel in de gelegenheid bent om te kijken dan hoor ik het graag. Elk knopje van de afstandbediening getest, handleiding doorgenomen (pag 85), Google en nu Tweakers. Ik heb wel de temperatuur weergave kunnen wijzigen naar graden.

Als ik de plaatsnaam invul bij location krijg ik keurig die plaatsen te zien, het zijn echter wel plaatsen in de US.

Op AccuWeather.com heb ik de hoofdstad kunnen vinden: http://www.accuweather.co...amsterdam/quick-look.aspx

Hier moest ik ook eerst van US naar World switchen om Amsterdam te kunnen vinden. Ik lees je bevindingen graag. Ga vanavond dan nog maar eens een poging wagen :)
Heb net even gekeken en je moet gewoon je plaats invullen. Grote kans dat hij hem niet vindt, dan moet je een andere plaats proberen. Het rare is dat even later die plaats die eerst niet gevonden werd, wel gevonden werd...maar je moet dus gewoon naar 'change location' gaan en daar wat intypen. Vervolgens 'submit' en hopen dat hij wat vindt ;). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
320GB.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Hoe lang zou het duren om een bestand van 1 GB te kopieren met behulp van een bekabelde netwerkverbinding naar de WD TV Live Hub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
Hoe lang zou het duren om een bestand van 1 GB te kopieren met behulp van een bekabelde netwerkverbinding naar de WD TV Live Hub ?
Dit is ook mijn enige commentaar op de MP tot nu toe (ik was hier wel van op de hoogte dankzij dit topic). De ethernet aansluiting van 1Gbps kun je vergeten. Een film van 4,5 GB doet er zo'n 28 minuten over. 1 GB zal tussen de 6 en 7 minuten klaar zijn. Was voor mijn geen reden om de MP niet te kopen.
Heb net even gekeken en je moet gewoon je plaats invullen. Grote kans dat hij hem niet vindt, dan moet je een andere plaats proberen. Het rare is dat even later die plaats die eerst niet gevonden werd, wel gevonden werd...maar je moet dus gewoon naar 'change location' gaan en daar wat intypen. Vervolgens 'submit' en hopen dat hij wat vindt . Succes!
Bedankt dat je nog even hebt gekeken. Blijft een vreemd verschijnsel dit bij mij. In de handleiding staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.jckt.nl/testing/accuweather.jpg

De uitdaging voor een ander om dit scherm naar voren te krijgen bij de Service AccuWeather.com 8)

------------------------------
Een paar uurtjes later:
WD Community

Lopen meer mensen tegen aan, vanavond dus echt de final test. Als het gelukt is laat ik het weten.

------------------------------
Weer een paar uurtjes later. Ik wilde de oplossing gaan testen die beschreven wordt op de WD Community. Beetje vreemd, maar dat is niet meer nodig. Als ik nu Amsterdam in toets komen keurig plaatsen in de US naar voren maar ook Amsterdam,The Netherlands. Ik heb dus echt niets anders gedaan dan de dagen ervoor. Wat ook op de WD Community wordt aangegeven is dat de handleiding op dit punt niet meer overeenkomt met wat wij zien in de menu's. Ik kon dus geen regio selecteren. Misschien alleen de eerste keer, maar dat kan ik mij niet herinneren.

[ Voor 29% gewijzigd door Gurrr op 11-01-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 08:33
Sinds een paar dagen een live hub gekocht.
Ik heb muziek in m4a formaat gekopieerd op de hub, per album.
Als ik nu naar een album ga staan de nummers in alfabetische volgorde ipv de volgorde zoals op cd... :( Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hierzo bij het 1e gebruik zo'n maand geleden Kalmthout ingetypt en kreeg perfect Kalmthout, Belgium als optie voorgeschoteld.

Tis maar een klein gehucht maar blijkbaar wel bekend bij Accuweather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb 3 vragen:
1. Ik ben helaas genoodzaakt om een het internet op te gaan dmv een USB wifi Dongle. Nu kan ik dit vinden. Maar kan iemand uit eigen ervaring bevestigen welke dongle er werkt. En deze kan zover bekend toch gewoon in de achterzijde geplaatst worden.
Zit zelf ook te twijfelen tussen de Eminent 7080 en de WD TV Live Hub. Wat de doorslag zou geven is dat ik de WD kan bedienen met de iPhone/iPad en dat de Wifi- dongle in de achterzijde geplaatst kan worden.

2e vraag: Ik zie in de handleiding dat USB opslagapparaten alleen compleet gekopieerd kunnen worden. Kan er dan geen selectie gemaakt worden met wat er gekopieerd moet worden?

3e vraag: wat zijn jullie ervaringen met Live365. Ik kan daar niet de NL radiozender vinden: 100%NL, 538 en 3 fm. Deze zijn voor mij(n vrouw) een must.

[ Voor 16% gewijzigd door GG---77 op 12-01-2011 11:36 ]

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

GG---77 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:04:
2e vraag: Ik zie in de handleiding dat USB opslagapparaten alleen compleet gekopieerd kunnen worden. Kan er dan geen selectie gemaakt worden met wat er gekopieerd moet worden?
Je kunt via USB een apparaat aansluiten en laten synchroniseren, dan kopieert hij alles. Het is ook mogelijk om per map/bestand te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Gurrr schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:41:
[...]

Dit is ook mijn enige commentaar op de MP tot nu toe (ik was hier wel van op de hoogte dankzij dit topic). De ethernet aansluiting van 1Gbps kun je vergeten. Een film van 4,5 GB doet er zo'n 28 minuten over. 1 GB zal tussen de 6 en 7 minuten klaar zijn. Was voor mijn geen reden om de MP niet te kopen.

[...]

Bedankt dat je nog even hebt gekeken. Blijft een vreemd verschijnsel dit bij mij. In de handleiding staat het volgende:

[afbeelding]

De uitdaging voor een ander om dit scherm naar voren te krijgen bij de Service AccuWeather.com 8)

Lopen meer mensen tegen aan, vanavond dus echt de final test. Als het gelukt is laat ik het weten.
Vreemd inderdaad. Ik kon eerst mijn woonplaats ook niet vinden, later wel...
Even over jou kopieersnelheid: dat ligt denk ik ook gedeeltelijk bij jou. Bij mij duurt het namelijk echt niet zolang als jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
Vreemd inderdaad. Ik kon eerst mijn woonplaats ook niet vinden, later wel...
Even over jou kopieersnelheid: dat ligt denk ik ook gedeeltelijk bij jou. Bij mij duurt het namelijk echt niet zolang als jij beschrijft.
Ok, dat is interessant wat je schrijft over de snelheid. Ik heb dit minpunt op diverse fora gelezen en ervaar dit zelf ook. Misschien is het handig om te definiëren wat "niet lang" is. Mijn netwerk infrastructuur is zeer eenvoudig en een film van 4,5 GB kopieren duurt ongeveeer 28 minuten. Om een voorbeeld te stellen, ik kan data kopieren van pc naar pc met volle snelheid. Ook downloaden van Internet gaat met een hogere snelheid dan kopieren naar de Media Player. Kan ik daarmee stellen dat de infrastructuur geen vetragende factor zal zijn?

Hoelang duurt het bij jou (of bij anderen) een film kopieren van 4,5 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Snelheid via de ethernetaansluiting ligt rond 6-8 MB/s dus you do the math ;) Gigabit kan deze chipset niet aan, dat heeft niks met het eigen netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Gurrr schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Ok, dat is interessant wat je schrijft over de snelheid. Ik heb dit minpunt op diverse fora gelezen en ervaar dit zelf ook. Misschien is het handig om te definiëren wat "niet lang" is. Mijn netwerk infrastructuur is zeer eenvoudig en een film van 4,5 GB kopieren duurt ongeveeer 28 minuten. Om een voorbeeld te stellen, ik kan data kopieren van pc naar pc met volle snelheid. Ook downloaden van Internet gaat met een hogere snelheid dan kopieren naar de Media Player. Kan ik daarmee stellen dat de infrastructuur geen vetragende factor zal zijn?

Hoelang duurt het bij jou (of bij anderen) een film kopieren van 4,5 GB?
Ik zit zo rond de 15-20 minuten...
Ik zit tussen de 5 en hooguit 10 minuten. :w

[ Voor 3% gewijzigd door RV op 17-01-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
Snelheid via de ethernetaansluiting ligt rond 6-8 MB/s dus you do the math Gigabit kan deze chipset niet aan, dat heeft niks met het eigen netwerk te maken.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik maar eens goed ga kijken naar mijn wireless netwerkkaartje in m'n desktop. Zojuist een kabel er tussen gedaan en ging met 10 MB/s!! ;)

Dus ik moet mijn mening waarschijnlijk behoorlijk bijstellen op dit gebied, positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Haal 8.2 MB/s gemiddeld, voor het overzetten van een 4.5 GB film naar de interne HDD.

Heb een WRT54G router, alles bekabeld! Zal een Gigabit router nog veel snelheidsvoordelen hebben?

Ik ben van plan om AL mijn Films/Videobestanden etc op de interne schijf te zetten, waarna ik op mijn PC een stuk meer ruimte heb.

Trouwens, kun je de WDTV Hub , nadat je hem hebt aangezet, de muziek bestanden die erop staan afspelen via het netwerk (Via de Xbox360) ?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Kijk eens wat er gebeurd?! :?

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/8194/wdtvf.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/8194/wdtvf.jpg

Er is nog 800GB vrij, maar het lijkt wel alsof windows dat niet "ziet"?

[ Voor 12% gewijzigd door SalimRMAF op 14-01-2011 20:12 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Ik kan sinds eergisteren geen bestanden meer naar de Hub kopieren. Als ik een bestandsoverdracht doe, dan geeft ie even later aan dat de verbinding weg is gevallen. Even later is de verbinding er weer. Als ik een enkel bestand wil kopieren, dan lijkt ie het wel even te doen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het bovengenoemde probleem is inmiddels opgelost,.. maar..

Ik heb alles geprobeerd, maar kan hetvolgende niet oplossen:
Ik krijg op geen enkel manier TrueHD in bitstream naar mijn receiver! DTS-HD wordt DTS, DD blijft DD, en TrueHD zou gewoon ook 1 op 1 moeten worden doorgegeven, net als bij mijn WDTV Live HD. Maar dat is dus niet het geval. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Heb het probleem met de wegvallende verbinding bij dataoverdracht helaas nog niet opgelost :(
Verder zag ik dat al ik wil streamen, dat hij contstant 'Currently in use' is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

mr_niceguy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:44:
Heb het probleem met de wegvallende verbinding bij dataoverdracht helaas nog niet opgelost :(
Verder zag ik dat al ik wil streamen, dat hij contstant 'Currently in use' is..
Ik zou de helpdesk even mailen, dan heb je sneller een antwoord dan hier...de helpdesk reageert redelijk snel (binnen 1 - 2 dagen) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

RV schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:27:
[...]

Ik zit zo rond de 15-20 minuten...
Ik heb nog eens getest en wil dit even corrigeren, het duurt niet langer dan 10 minuten (en dan moet het al traag gaan). Dus, als je 1 dvd in ongeveer 5 - 10 minuten langzaam vindt moet je hem niet nemen. Maar met USB gaat het niet veel sneller hoor.

Dit zijn snelheden die ik haal en die dus gewoon mogelijk moeten zijn. Dat mensen het niet halen ligt niet aan WD maar aan hunzelf. Dus aan iedereen die de WD Hub wil kopen, laat je niet door de netwerkverbinding afschrikken. :)
Amelandbor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:31:
Ben er nu een tijdje mee aan het klooien, maar is toch zeker wel een mooi ding.

Toch wat minpuntjes:
- Netwerksnelheid is toch echt wel te traag.
- In Folder mode moet je elke keer door de wdtvlivehub folder klikken.
- Views per folder onthoudt ie niet
- Get content info gaat niet automatisch
Wat bedoel je met 'in folder mode'? Je hebt namelijk 2 verschillende modes. Doe je alle local opslag (zonder netwerk) dan krijg je een folder WDtvlivehub zoals je zegt, maar kies je alleen internal storage dan heb je dat probleem niet...

Ik hoop dat ze in een firmware-update ervoor kiezen om die view per folder te onthouden. Ik vindt een overzicht a-la videowall namelijk superfijn bij mijn films, maar verder hoef ik het niet. Om nou elke keer te switchen zie ik ook niet zo zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door RV op 17-01-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WD TV Live Hub hangt via een Pioneer VSX-920 aan een Samsung UE46c8700.

Alles met HDMI aangesloten.

Muziek en video gaan prima, maar met de resolutie van de foto's gaat iets mis. De foto's zelf zijn van prima kwaliteit. Haarsscherp: 4592 x 3056 pixels.

Op mijn TV worden ze zeer blokkerig, alsof ik naar een 800 x 600 of zelfs 640 x 480 plaatje zit te kijken. Kan geen instelling vinden die dit kan verhelpen. De instellingen (standaard, fit to screen e.d.) heb ik al geprobeerd. Kleur staat nu op 12 bit, maar 8 bit heb ik ook al geprobeerd.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46
Ik gebruik deze speler in combinatie met een Synology DS211j NAS. Dit werkt allemaal prima, maar wat ik niet begrijp is het volgende:
Ik heb vandaag de video-share op de NAS opnieuw ingedeeld qua mappen, maar deze nieuwe indeling zie ik op de WD TV niet terug, hij laat gewoon de oude mapstructuur zien. Ik heb de Synology al opnieuw laten indexeren, maar dat maakt geen verschil.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Misschien de WD TV opnieuw laten indexeren / zoeken als dit mogelijk is? (lijkt me eerder dat daar het probleem zit dan bij je NAS). Je zou ter controle je NAS kunnen benaderen met je pc/laptop om te kijken of daar de mappen indeling wel goed zichtbaar is.

Het zeker weten doe ik echter niet, want ik bezit geen WD. :/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Msniekers schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:14:
Ik gebruik deze speler in combinatie met een Synology DS211j NAS. Dit werkt allemaal prima, maar wat ik niet begrijp is het volgende:
Ik heb vandaag de video-share op de NAS opnieuw ingedeeld qua mappen, maar deze nieuwe indeling zie ik op de WD TV niet terug, hij laat gewoon de oude mapstructuur zien. Ik heb de Synology al opnieuw laten indexeren, maar dat maakt geen verschil.
Iemand een idee?
TheKerremenke schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:27:
Het zeker weten doe ik echter niet, want ik bezit gaan WD. :/
Ik denk ook dat je even de Media Library van je WD opnieuw moet laten indexeren. Dat moet het haast wel zijn. Als het goed is doet hij dat automatisch, maar het kan zijn dat die optie uitstaat bij jou.

[ Voor 21% gewijzigd door RV op 22-01-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van 1 exemplaar, voorheen had ik de Western Digital TV HD Media Player.

Nadeel van deze speler was dat ik steeds met een HDD heen en weer moest rennen en dat hoeft nu lekker niet meer :P. Plus hij speelde heel vaak of het geluid niet af, of de subs deden het niet.

Dus opzoek gegaan naar een vervanger , en kwam toen bij deze terrecht.

Het enige echte nadeel van dit apparaat wat ik tegen ben gekomen is de transfer snelheid (maar hier was ik al van op de hoogte), ik doe dit op een N draadloos netwerk en daar haal ik 6 tot 8 MB. Voor de rest echt een super apparaat.

Het aansluiten was ook een eitje , en binnen een paar tellen had ik al verbinding met de buitenwereld. Kon toen al meteen 2 firmware updates erop zetten ^^. Vanavond al 1 film gekeken terwijl me pc vrolijk bezig was de spullen aan het overzetten , echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb de WD TV Live hub nu al enige weken in gebruik en zet de media vaak snachts over via een externe hdd die auto-synched en zo alles op de interne hdd zet.

Nu heb ik even 1 film die ik snel wil overzetten via de externe hdd, ik stop hem in de hub en klik "ja" als hij vraagt of ik de externe hdd wil synchen.

Echter staat die nu al heel lang op "synching" maar het balkje loopt niet op, hoe gaat de hub om met andere media op de externe hdd? ( er staat bv een time machine backup op).

EDIT: Na een uur wachten was er nog niks gesynched, het lijkt erop dat de hub er geen raad mee weet als er "andere" mappen/files op de externe hdd staat.

Is er al iemand die dit ook gehad heeft? Het moet toch kunnen dat je ook dingen op je externe hdd hebt staan die niet overgezet hoeven te worden? Nu moet ik de rest weer van de hdd afhalen...

[ Voor 26% gewijzigd door Dino_V op 23-01-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Voor in de TS

Hier BELANGRIJKE Info qua de WDTV Live HD interne 1TB schijf:

Het is een 1TB WD Scorpio WD10TPVT BLUE 12.5 MM dik, dus dikker dan de meeste 9.5 MM schijven!

Erop bevinden zich eigenlijk 3 partities:

- ' , NTFS v3.00, 964MB groot, 512Bytes per Sector, 4096 bytes per cluster , Partitie genaamd "WDTVPriv" (Basis bestanden van de WDTV)

- Unallocated Space 134MB

- ' , NTFS v3.00, 930GB groot, 512Bytes per Sector, 4096 bytes per cluster , Partitie genaamd "WDTVLiveHub" (De algemene ruimte bestanden van de WDTV)

NTFS 3.01 wordt NIET herkend, als interne schijf! 3.01 is de versie die door widnwos wordt gehanteerd bij het formatteren van een harde schijf.

Je kunt de WDTV WEL gebruiken zonder Interne HDD. Als je de HDD eruit wilt halen, moet je de "bovenkant" van de WDTV HUB eruit klikken/floppen.

Je kunt OOK een andere 2.5" SATA HDD gebruiken als interne schijf!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
RV schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:57:
[...]

[...]

Ik denk ook dat je even de Media Library van je WD opnieuw moet laten indexeren. Dat moet het haast wel zijn. Als het goed is doet hij dat automatisch, maar het kan zijn dat die optie uitstaat bij jou.
Ik heb de Media Library een keer aan- en uitgezet, dan gaat de WD opnieuw indexeren en zie ik de nieuwe mappenstructuur inderdaad wel. Is wel niet echt handig als je een keer een film gedownload hebt die je meteen wil kijken, aangezien indexeren een tijdje duurt.
Ik kan overigens nergens een optie vinden dat hij automatisch indexeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

SalimRMAF schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:02:
Voor in de TS

Hier BELANGRIJKE Info qua de WDTV Live HD interne 1TB schijf:

Het is een 1TB WD Scorpio WD10TPVT BLUE 12.5 MM dik, dus dikker dan de meeste 9.5 MM schijven!

Erop bevinden zich eigenlijk 3 partities:

- ' , NTFS v3.00, 964MB groot, 512Bytes per Sector, 4096 bytes per cluster , Partitie genaamd "WDTVPriv" (Basis bestanden van de WDTV)

- Unallocated Space 134MB

- ' , NTFS v3.00, 930GB groot, 512Bytes per Sector, 4096 bytes per cluster , Partitie genaamd "WDTVLiveHub" (De algemene ruimte bestanden van de WDTV)

NTFS 3.01 wordt NIET herkend, als interne schijf! 3.01 is de versie die door widnwos wordt gehanteerd bij het formatteren van een harde schijf.

Je kunt de WDTV WEL gebruiken zonder Interne HDD. Als je de HDD eruit wilt halen, moet je de "bovenkant" van de WDTV HUB eruit klikken/floppen.

Je kunt OOK een andere 2.5" SATA HDD gebruiken als interne schijf!
Enig idee of je de verborgen partitie kan benaderen? Dit is met name handig voor het maken van themes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Is het (praktisch en speelbaar) als ik de Hub zowel als standalone ga gebruiken, en dat ik de Hub gebruik als data schijf voor een andere mediaplayer in het netwerk?

en zou devhub, in het ergste geval, last hebben als er op beide players een film afgespeeld wordt? Waarbij dus de schijf van de Hub gebruikt wordt als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

HyperTrophy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:53:
Is het (praktisch en speelbaar) als ik de Hub zowel als standalone ga gebruiken, en dat ik de Hub gebruik als data schijf voor een andere mediaplayer in het netwerk?

en zou devhub, in het ergste geval, last hebben als er op beide players een film afgespeeld wordt? Waarbij dus de schijf van de Hub gebruikt wordt als bron.
Goede vraag. Ik denk het niet. Als ik films overzet en ondertussen films kijk, waardoor de schijf dus dubbel bezig is + internetverbinding, heb ik geen last van haperingen. Dus ik denk dat je hier geen last van zal hebben.

Ondertussen dat je films afspeelt kan je de hub gewoon benaderen, dus ook dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
RV schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:34:
[...]

Goede vraag. Ik denk het niet.
Maar je stelt wel dat het geen problemen zal geven? :P

De Hub is zowieso in een netwerk als extra schijf te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
HyperTrophy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:52:
[...]De Hub is zowieso in een netwerk als extra schijf te benaderen?
Ja. Maar een beetje duur he, 180 euro voor een 1 TB netwerkschijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
RV schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:26:
[...]

Enig idee of je de verborgen partitie kan benaderen? Dit is met name handig voor het maken van themes.
Huh, wat zeg je me nu? Er is een WDTVPriv partitie, ja en daarop zie ik niet zoveel interresants, behalve een paar mappen net als "Antartica" of een benaming als "Africa". Maar deze kun je op geen enkele manier benaderen via de WDTV... Wat kun je er dan mee?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Ja. Maar een beetje duur he, 180 euro voor een 1 TB netwerkschijf ;)
Dan wel ja. :)

Maar ik heb een topic lopen hier in MSH waarin ik aangeef te twijfelen tussen deze mediaspeler en de nieuwe Netgear NeoTV 550.

En nu zit ik er aan te denken om ze wellicht beide te kopen. Degene die het beste bevalt komt in de woonkamer, en de andere op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
SalimRMAF schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:51:
Huh, wat zeg je me nu? Er is een WDTVPriv partitie, ja en daarop zie ik niet zoveel interresants, behalve een paar mappen net als "Antartica" of een benaming als "Africa". Maar deze kun je op geen enkele manier benaderen via de WDTV... Wat kun je er dan mee?
Volgens mij zijn dat de thema's van het apparaat. De Live Hub heeft toch meerdere thema's, voor de vormgeving, waar je uit kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
HyperTrophy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:53:

Proberen is de beste optie maar ik denk zelf dat dit niet geheel vlekkeloos zal gaan. Het is een mediaspeler en geen NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

HyperTrophy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:52:
[...]

Maar je stelt wel dat het geen problemen zal geven? :P

De Hub is zowieso in een netwerk als extra schijf te benaderen?
Haha wat ik bedoel is dat ik bij het afspelen geen haperingen heb, ook al ben ik tegelijk bezig met het kopieren van bijv. een dvd-film naar de WD. Je andere vraag was of je de hub gewoon kan benaderen, en dat geeft dus geen problemen ;).
[...]

Sinds de laatste firmware-update kan je niet meer alle thema-bestanden zien op de normale partitie. Als je dus een thema wilt gaan maken en in de bron van een xml bestand kijkt, wordt er soms verwezen naar een bestand dat niet in dat thema staat. Dat bestand staat dus op de verborgen partitie. Niet echt handig dus als je een thema aan het maken bent 8) dus ik zou graag willen weten, hoe ik daarbij kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Sinds een maand de speler in gebruik. Merk echter een ding op waar ik niet goed aan uit kan. Thuis hebben we een HD camcorder. Ik bewerk (Pinnacle Studio HD) de beelden op de pc en zet ze om naar een m2ts bestand. Wanneer ik het m2ts bestand afspeel schokt het even in het begin. Ook beelden waar er veel word bewogen komen soms groene vlekken in. Speel ik het m2ts bestand af op mijn andere mediaspeler (Archos) dan lukt dit vlekkeloos.

Iemand die mij hierin wijzer kan maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
Sinds kort ook deze mooie mediaplayer. Hij werkt prima, alle bestanden haalt hij op van de NAS.
Op de NAS wordt ook gedownload.

Maar, hoe zorg ik er nu voor dat de mediaplayer gaat indexeren als er b.v. net een nieuwe film op de NAS binnen is? Ik kan wel in het Setup menu opnieuw indexeren, maar dan bouwt hij de hele library opnieuw.
Ik wil gewoon dat hij update. Nu doe ik hem helemaal uit en weer aan en dat gaat ie indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Ik lees dat nogal wat mensen de snelheid van via het netwerk bestanden overzetten naar de Hub vrij laag vinden. Ik vroeg me af of het mogelijk is om bestanden vanuit bijvoorbeeld uTorrent direct te downloaden op het apparaat, door de Hub als downloadlocatie in te stellen.

Ik heb nog geen internetverbinding welke sneller is dan 5 MB/sec down, dus dan is de beperking niet aan de orde. Je kan geen bestanden uitpakken op de Hub vermoed ik, maar wanneer het alleen een MKV bestand betreft moet het toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

RonG schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:25:
Ik lees dat nogal wat mensen de snelheid van via het netwerk bestanden overzetten naar de Hub vrij laag vinden. Ik vroeg me af of het mogelijk is om bestanden vanuit bijvoorbeeld uTorrent direct te downloaden op het apparaat, door de Hub als downloadlocatie in te stellen.

Ik heb nog geen internetverbinding welke sneller is dan 5 MB/sec down, dus dan is de beperking niet aan de orde. Je kan geen bestanden uitpakken op de Hub vermoed ik, maar wanneer het alleen een MKV bestand betreft moet het toch geen probleem zijn?
Je kunt wel bestanden uitpakken op de Hub. Maar dat is niet nodig want de netwerksnelheid is helemaal niet laag. Als hij wel laag is ligt dat meer aan je eigen apparatuur. En natuurlijk aan wat je als laag beschouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door RV op 01-02-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

[...]

Kan je me vertellen hoe je die partitie benaderd/zichtbaar maakt? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Phoebe schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:23:
Sinds kort ook deze mooie mediaplayer. Hij werkt prima, alle bestanden haalt hij op van de NAS.
Op de NAS wordt ook gedownload.

Maar, hoe zorg ik er nu voor dat de mediaplayer gaat indexeren als er b.v. net een nieuwe film op de NAS binnen is? Ik kan wel in het Setup menu opnieuw indexeren, maar dan bouwt hij de hele library opnieuw.
Ik wil gewoon dat hij update. Nu doe ik hem helemaal uit en weer aan en dat gaat ie indexeren.
Deze vraag heb ik ook al eens gesteld, niemand lijkt er een antwoord op te hebben. Volgens mij is de hele library opnieuw indexeren de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
RV schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:28:
[...]

Kan je me vertellen hoe je die partitie benaderd/zichtbaar maakt? Bedankt!
Gewoon je HUB openen , en de Sata HDD koppelen aan je PC. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
Msniekers schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:55:
[...]

Deze vraag heb ik ook al eens gesteld, niemand lijkt er een antwoord op te hebben. Volgens mij is de hele library opnieuw indexeren de enige optie.
Bedankt, dan ga ik toch maar voor de optie om hem helemaal uit te zetten en dan aan. (is sneller dan alles opnieuw indexeren).

Edit: Oh, misschien kunnen jullie hier stemmen zodat WD de optie inbouwt om handmatig het compileren van de library te starten??

[ Voor 23% gewijzigd door Phoebe op 02-02-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

SalimRMAF schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:33:
[...]

Gewoon je HUB openen , en de Sata HDD koppelen aan je PC. :)
Ok bedankt dat is 1 optie. Is er ook een mogelijkheid dat je weet zonder dat hij open hoeft ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 16:22
Ik heb dit apparaat nu een maand in gebruik en merk dat ik een probleem heb die mijns inziens langzaam ontstaan is. Of dit nu komt na de laatste firmware (paar weken geleden) of dat het direct al was kan ik niet helemaal herleiden.(nu 2.03.24)

Het apparaat navigeert niet door menu's video_ts ik moet dan een hoofdstuk verder drukken zodat de film begint. Dit is ook zo bij MKV bestanden.

Verder lukt het me niet om ondertitels te kiezen bij een film of tv-serie.

Boven heb ik een Conceptronic CFULLHDMAI waar ik geen problemen heb met dezelfde bestanden (van Synology NAS)

Herkent iemand dit of weet men een oplossing?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogelijk een beetje TL;DR,

maar ik probeer de schijf vanop afstand te bereiken om 'm via men PC data over te zetten
En'k vindt wel 2 mappen (usb_sync en sample media).. graag had'k nu een extra map bijgezet, maar heb schrik da'k dan heel het bakje in de soep werk..

enig idee of't mogelijk is om een mapje aan te maken met FILMS ofzo rechtstreeks op de root en deze vanaf de MP aan te spreken dan? of gaat hij deze map niet terug vinden?

• Gurrr
enig idee of't mogelijk is om een mapje aan te maken met FILMS ofzo rechtstreeks op de root en deze vanaf de MP aan te spreken dan? of gaat hij deze map niet terug vinden?
Je kunt gewoon folders verwijderen en aanmaken. Ik heb al die sample rotzooi en folders verwijderd en vervolgens "Videos", "Pictures", en "Music" folders opnieuw aangemaakt. Volgens mij maakt het trouwens helemaal niet uit wat je in welke map plaatst maar ziet de Media Player zelf wat voor bestand het is en laat deze in de juiste categorie zien op de Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb nu enige tijd een live hub. Ben er heel tevreden over, zou alleen graag de bestanden draadloos overzetten. Nu had ik nog een wi-fi usb stick liggen, maar deze werkt niet met de live hub. Nu las ik goede berichten over een buffalo stick. Weet iemand of de WLI-UC-GNM ermee werkt? In de lijst zie ik alleen een WLI-UC-GN staan, maar ik weet niet hoeverre beide van binnen hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
HUB is leuk, maar toch mis ik YoutubeHD , en DTS-HD output. :X Wat is het alternatief?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:04:
HUB is leuk, maar toch mis ik YoutubeHD , en DTS-HD output. :X Wat is het alternatief?
Kan je mij, als MediaPlayer-geintresseerde, vertellen waarom jij graag DTS-HD wilt?
En als dit ontbreekt, wat jij mist? IOf niet kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ehh, je kan dan geen Youtube in HD bekijken en geen DTS-HD uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Third-party software/hardware makers mogen niet zomaar Youtube HD gebruiken...alleen het normale Youtube HD. Dus als je enige mediaspeler ziet die dit wel kan heb je óf een custom-firmware óf heel veel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Tsja, pff ik kan een film met AAC geluid niet eens afspelen! Er komt geen geluid door de HDMI aansluiting naar mijn receiver.. :s Ik heb écht iets nieuws nodig.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:10:
Tsja, pff ik kan een film met AAC geluid niet eens afspelen! Er komt geen geluid door de HDMI aansluiting naar mijn receiver.. :s Ik heb écht iets nieuws nodig.
aac is toch meer Apple ( itunes ) gerelateerde muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Ik had ook eerst de WD tv live hub gekocht en deze werkte super alleen wou toch ook dts-HD youtube online radio etc.
dus toen heb ik de Hub verkocht en de Dune HD D1 gekocht en wat een super apparaat is dat zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hoor je bij dts-hd content dan helemaal niks? of ontbreekt er dan iets?

en kom je dts-hd content vaak tegen, en zijn er vaak toch alternatieven te vinden?

Die dune spreekt mij ook wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Je krijgt dan "Normaal" DTS output. Alternatieven zijn TrueHD, maar die kom je veel minder tegen. Als je een BluRay film hebt, komt DTShd vrij vaak voor..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Gurrr schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:05:
[...]

Je kunt gewoon folders verwijderen en aanmaken. Ik heb al die sample rotzooi en folders verwijderd en vervolgens "Videos", "Pictures", en "Music" folders opnieuw aangemaakt. Volgens mij maakt het trouwens helemaal niet uit wat je in welke map plaatst maar ziet de Media Player zelf wat voor bestand het is en laat deze in de juiste categorie zien op de Media Player.
wil even geen risico lopen (afgelopen zondag gekocht) submappen aanmaken in Videos? of kan je gewoon aparte mappen aanmaken (bijvoorbeeld muziek dvd, speelfilms, natuurdocumentaires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

surfing john schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:24:
[...]

wil even geen risico lopen (afgelopen zondag gekocht) submappen aanmaken in Videos? of kan je gewoon aparte mappen aanmaken (bijvoorbeeld muziek dvd, speelfilms, natuurdocumentaires)
Je loopt geen risico. Anders kopieer je toch voor de zekerheid even de inhoud van de mappen op de hub naar de computer? Er kan niks mis gaan joh. Gewoon doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik vind het toch nog steeds vreemd dat als ik een film op mijn NAS (synology ds211j) heb gezet, ik elke keer de media library van de hub opnieuw moet laten indexeren voordat ik de film/folder zie. Is daar echt geen betere methode voor?

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Wat is jullie ervaring met streamen van Half SBS 3D MKV bestanden met ondertiteling.
Streamt deze de subs goed mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tool_time
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10-2021
Dag,

Ben erg tevreden met mijn WDtvlivehub op waarschijnlijk een instelling na die van mijn kant niet goed staat,
Ik wil de WD graag benaderen vanaf mijn pc in map vorm of dat het apparaat gezien wordt als een schijf.....enige wat ik voor elkaar krijg is via twonky,windowsmediapeler en online, maar op al die manieren kan ik geen mappen/films kopieren of verwijderen.

En als ik het wil toevoegen via "deze computer" verbinding maken met netwerkmap, krijg ik telkens : kan geen verbinding maken of ik moet een wachtwoord opgeven

Iemand een idee wat er nog ingesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 19:40
Even een vraag van mijn kant.

In hoeverre past de WD TV Live hub bij mijn onderstaande situatie? De specificaties heb ik al af kunnen lezen, dus zaken als lan port etc ben ik van op de hoogte.

Eisen:
  • De mediaplayer moet alles draadloos kunnen streamen
  • Het geluid moet via de geluidsset komen, niet via de tv. (of beide tegelijk kan ook, indien synchroon)
  • Vanaf elke laptop/pc/imac moet de mediaplayer films/muziek/afbeeldingen kunnen opvragen/streamen
Optioneel
  • Muziek streamen die afkomstig is van de smartphone(iPhone/Android)
  • Muziek van de mediaplayer bedienen vanaf de smartphone(iPhone/Android)
Ter verduidelijking heb ik hier mijn netwerk situatie beschreven.(let niet op het gebruikte icoontje van de mediaplayer, gezien visio geen passend icoontje daarvoor heeft !)

Wellicht dat ik nog iets belangrijks over het hoofd heb gezien, hopelijk kunnen jullie mij hier advies geven of de WD TV Live Hub hierbij past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Ik heb echt een raar probleem met de live Hub.

Ik zet er soms content heen via het netwerk, dit kopieert erheen en is daarna ook te zien als ik de hub via het netwerk benader maar op de hub zelf is de content er niet bijgekomen, het lijkt wel alsof de hub zich niet bijwerkt terwijl ik toch echt 3 nieuwe afleveringen heb gekopieerd naar het apparaat.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Dino_V schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:09:
Ik heb echt een raar probleem met de live Hub.

Ik zet er soms content heen via het netwerk, dit kopieert erheen en is daarna ook te zien als ik de hub via het netwerk benader maar op de hub zelf is de content er niet bijgekomen, het lijkt wel alsof de hub zich niet bijwerkt terwijl ik toch echt 3 nieuwe afleveringen heb gekopieerd naar het apparaat.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb je wel 'internal storage' en de interne harde schijf geselecteerd? Die kan je geloof ik met de rode knop instellen.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tool_time
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10-2021
tool_time schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:30:
Dag,

Ben erg tevreden met mijn WDtvlivehub op waarschijnlijk een instelling na die van mijn kant niet goed staat,
Ik wil de WD graag benaderen vanaf mijn pc in map vorm of dat het apparaat gezien wordt als een schijf.....enige wat ik voor elkaar krijg is via twonky,windowsmediapeler en online, maar op al die manieren kan ik geen mappen/films kopieren of verwijderen.

En als ik het wil toevoegen via "deze computer" verbinding maken met netwerkmap, krijg ik telkens : kan geen verbinding maken of ik moet een wachtwoord opgeven

Iemand een idee wat er nog ingesteld moet worden?
Inmiddels opgelost met de WD discovery tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
fraggel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:46:
[...]

Heb je wel 'internal storage' en de interne harde schijf geselecteerd? Die kan je geloof ik met de rode knop instellen.
Jazeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, allemaal

Ik heb net de WD HD Live Hub aangesloten op mijn router. Het lukt me echter niet om er iets op te zetten. Hij komt wel tevoorschijn in mijn netwerkoverzicht en hij staat ook bij "apparaten". Verder kan ik er niks mee.. Iemand een idee??

gr ramon
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste