graag 2 posts teruglezen.....Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:27:
Hallo, allemaal
Ik heb net de WD HD Live Hub aangesloten op mijn router. Het lukt me echter niet om er iets op te zetten. Hij komt wel tevoorschijn in mijn netwerkoverzicht en hij staat ook bij "apparaten". Verder kan ik er niks mee.. Iemand een idee??
gr ramon
Verwijderd
Allang geprobeerd. Bij WD discovery vind hij hem ook niet. Krijg de melding: No Network Devices detected.
Toch bedankt!
ok, dan wordt het weer anders...de pc ziet hem niet als een windows mediaspeler? dat had ik namelijk wel, ik kon er wel vanaf spelen maar verder niks veranderen.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:17:
[...]
Allang geprobeerd. Bij WD discovery vind hij hem ook niet. Krijg de melding: No Network Devices detected.
Toch bedankt!
En staan de internet instelling in de livehub zelf goed ingesteld?
Verwijderd
ja alles staat goed ingesteld, niks werkt. Hij herkent wel mijn vriendin haar laptop. Ik ga windows wel weer opnieuw installeren.
Sinds gisteren ook deze speler, na een wdtv gen1 en een pohd mini.
De eerste indrukken zijn zeer positief, alles wat ik miste of me ergerde bij de twee voorgaande is bij de hub perfect geregeld.
Ook via het netwerk word de hub gelijk herkend en werkt alles naar behoren.
Momenteel de externe schijf aan het syncen naar de interne met zo'n 13mb/s.
Een superspeler in mijn ogen!
Heb geprobeerd te vinden of het mogelijk is om de scraper op moviemeter in te stellen zodat Nederlandstalige info wordt getoont bij de films, is er hier iemand die daar meer over weet?
De eerste indrukken zijn zeer positief, alles wat ik miste of me ergerde bij de twee voorgaande is bij de hub perfect geregeld.
Ook via het netwerk word de hub gelijk herkend en werkt alles naar behoren.
Momenteel de externe schijf aan het syncen naar de interne met zo'n 13mb/s.
Een superspeler in mijn ogen!
Heb geprobeerd te vinden of het mogelijk is om de scraper op moviemeter in te stellen zodat Nederlandstalige info wordt getoont bij de films, is er hier iemand die daar meer over weet?
[ Voor 45% gewijzigd door mr.louie op 05-03-2011 13:16 ]
zit er nog een optie om het geluid te kunnen synchroniseren?
diverse afleveringen van Spartacus daarvan loopt het geluid niet synchroon
geluid loopt via mijn Marantz receiver en beeld via HDMI naar de tv
diverse afleveringen van Spartacus daarvan loopt het geluid niet synchroon
geluid loopt via mijn Marantz receiver en beeld via HDMI naar de tv
In meerdere topic al aan de orde gekomen:
Begin als eerste een met alle zogenaamde beeld verbeterende technieken in de TV uit te schakelen. Deze kosten tijd en leveren dus sync problemen op. De Game stand van de TV is vaak ook een goed uitgangspunt.
De Marantz zal waarschijnlijk ook een lipsync correctie hebben.
Heeft de WD zelf geen lipsync-correctie? Ik heb een Dune Base (ook Sigma chip maar dan een duurdere) en deze wel een lipsync-correctie namelijk.
Begin als eerste een met alle zogenaamde beeld verbeterende technieken in de TV uit te schakelen. Deze kosten tijd en leveren dus sync problemen op. De Game stand van de TV is vaak ook een goed uitgangspunt.
De Marantz zal waarschijnlijk ook een lipsync correctie hebben.
Heeft de WD zelf geen lipsync-correctie? Ik heb een Dune Base (ook Sigma chip maar dan een duurdere) en deze wel een lipsync-correctie namelijk.
Ja thanks man had het al gezien gisteren. Vraag me af of er nog een 'grote' update komt. Er wordt genoeg aangevraagd..zoals hierGurrr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:31:
En weer een firmware update:
http://support.wdc.com/do..._ReleaseNotes_2_04_13.pdf
[ Voor 15% gewijzigd door RV op 09-03-2011 22:06 ]
Weet iemand hier of het mogelijk is om meerdere externe schijven aan te sluiten via een usb-hub zonder gebruik te maken van custom firmware?
Verwijderd
Heej mensen,
ik heb zelf ook deze mediaplayer en gelukkig wordt er binnenkort iets gedaan aan die vervelende "compiling media library"-bug ( in mijn ogen althans... )
Verder heb ik zelf ingebracht op de WD-community of ze ook bijvoorbeeld "Uitzending Gemist" gaan ondersteunen en ziehier !
http://community.wdc.com/...emist-in-the/idi-p/150416
Het is ge-acknowledged ! Wordt dus aan gewerkt...
ik heb zelf ook deze mediaplayer en gelukkig wordt er binnenkort iets gedaan aan die vervelende "compiling media library"-bug ( in mijn ogen althans... )
Verder heb ik zelf ingebracht op de WD-community of ze ook bijvoorbeeld "Uitzending Gemist" gaan ondersteunen en ziehier !
goed bezig! het zou ook wel handig wezen als ze automatisch die content-info laten ophalen bijv...Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:31:
Heej mensen,
en ik vraag me nog steeds af hoe ik een andere skin kan installeren inplaats van de moochii
Heeft iemand al iets gevonden op het "auto-syncen" van de hub? Als ik me externe hdd erin plug met nieuwe media erop gaat die (uiteraard) uit zichzelf syncen maar dan gaat die ook bestanden overzetten wat helemaal geen media (films oid) zijn. B.v. me timecapsule backup..
Is er een manier dat er alleen media files overgezet worden? Ik heb al geprobeerd om de media files eigen mappen te geven maar hij blijft alles van de externe hdd kopieren..
Is er een manier dat er alleen media files overgezet worden? Ik heb al geprobeerd om de media files eigen mappen te geven maar hij blijft alles van de externe hdd kopieren..
Volgens mij kun je in de setup toch aanvinken dat hij alleen ondersteunde bestandtypen doet syncen?
Zou iemand dit even voor mij kunnen proberen?Superhuuper schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:56:
Weet iemand hier of het mogelijk is om meerdere externe schijven aan te sluiten via een usb-hub zonder gebruik te maken van custom firmware?
Dat staat aangevinkt, echter kopieert die alle bestanden..mr.louie schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:16:
Volgens mij kun je in de setup toch aanvinken dat hij alleen ondersteunde bestandtypen doet syncen?
Verwijderd
Hallo beste 'gebruikers'.
Ik heb het plan om dit mooie apparaat te kopen. Maar: wie kan mij iets vertellen over de koeler die erin zit.
Is die hoorbaar of eigenlijkgeen probleem ??
Ben benieuwd
ruben
Ik heb het plan om dit mooie apparaat te kopen. Maar: wie kan mij iets vertellen over de koeler die erin zit.
Is die hoorbaar of eigenlijkgeen probleem ??
Ben benieuwd
ruben
De fan draait erg zacht; je hoort hem BIJNA niet, maar i.c.m. de 2.5" 1TB schijf, hoor je het zaakje wel "zoemen". Ik heb de fan losgekoppeld.
Scheelt weer wat.
Gulfstream G650
Dit is dus een bekende bug.. Ik heb sinds3 dagen een WDTVLIVE HUB "Compiling media" maar na 12 uur is er nog geen verandering in gekomen terwijl er "maar" 25 films op geplaast zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:31:
Heej mensen,
Enig zicht wanneer deze bug verholpen word?
PSN id: GG--77
Mijn hub loopt vrij vaak vast.
Valt er iets aan te doen? Heb de nieuwste FW erop..
Gulfstream G650
Zoals ik kan lezen heb je de fan los gekoppeld, word het zaakje niet te warm waardoor hij vast slaat?SalimRMAF schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:52:
Mijn hub loopt vrij vaak vast.Valt er iets aan te doen? Heb de nieuwste FW erop..
Dat is het zeker niet.
De HDD kan makkelijk 50 graden worden! Maar hij wordt niet eens 40 graden... Daarnaast gebeurt het zelfs als de HDD is gestopt met spinnen (eco-modus) na een paar minuten ongebruikt te hebben staan.
Gulfstream G650
Verwijderd
Gister ook de Hub aangeschaft en heel de nacht bezig geweest met deinterface goed te krijgen.
Wat me is opgevallen is dat wanneer ik de functie media library uit heb staan de de content info niet wordt weergegeven. Als hij aanstaat en ik klik bij films folder modus aan laat hij ook niks zien. Zet ik hem op ALL dan pas laat hij netjes alle coverart en info over de film zien.
IEmand hier een idee van?
Tevens net een portable hd aangeschaft. Geformateerd op nfs+ op mijn mac.
Vol gegooid met films. Aangesloten op de hub. Netjes gevonden. Paar laten syncen en er dan achter komen wanneer hij klaar is dat er niets op staat terwijl er wel schijfruimte is ingenomen.
Verkeerd geformat?
Wat me is opgevallen is dat wanneer ik de functie media library uit heb staan de de content info niet wordt weergegeven. Als hij aanstaat en ik klik bij films folder modus aan laat hij ook niks zien. Zet ik hem op ALL dan pas laat hij netjes alle coverart en info over de film zien.
IEmand hier een idee van?
Tevens net een portable hd aangeschaft. Geformateerd op nfs+ op mijn mac.
Vol gegooid met films. Aangesloten op de hub. Netjes gevonden. Paar laten syncen en er dan achter komen wanneer hij klaar is dat er niets op staat terwijl er wel schijfruimte is ingenomen.
Verkeerd geformat?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 21:47 ]
hallo,
Ben sinds kort gebruiker van de WD live hub en heb voor mijn gebruik geen probleem ontdekt. Ik heb wel een vraag , hoe kan ik via de laptop ( vista) partities maken op de hub.
Ik wil graag een stukje gebruiken als back-up van mijn laptop . Iemand vertelde mij, dat het met schijfbeheer kan, maar dat heb ik niet gevonden op mijn laptop. Ik heb het geprobeerd met EASEUS partition master professional, maar deze kan de schijf niet vinden
Ben sinds kort gebruiker van de WD live hub en heb voor mijn gebruik geen probleem ontdekt. Ik heb wel een vraag , hoe kan ik via de laptop ( vista) partities maken op de hub.
Ik wil graag een stukje gebruiken als back-up van mijn laptop . Iemand vertelde mij, dat het met schijfbeheer kan, maar dat heb ik niet gevonden op mijn laptop. Ik heb het geprobeerd met EASEUS partition master professional, maar deze kan de schijf niet vinden
Als je de WDTV openmaakt, en de HDD eruithaalt, en aan je pc/laptop koppelt, ziet je PC hem wel. Daarnaast is het gewoon DOM om je schijf, die in de WDTV zit als Recovery te gebruiken. Wat als er een FW update uitkomt, die perongeluk je hele schijf formatteerd?

Gulfstream G650
Er is weer een nieuwe update
gaat lekker zo.
Version 2.05.08:
Resolved Issues:
• Supports Arabic, Hebrew and Polish languages user interfaces.
• Supports Netflix 3.0 Application.
• Supports CinemaNow Application.
• Supports folder locking (Parental Control).
• Supports search auto complete in search function.
• Resolved playback problems with certain .m2ts files.
• Resolved playback problems with .vob files.
• Resolved YouTube problem where user playlists don’t display.
• Resolved playback problem where the info bar does not hide in DVD on pause/resume/chapter skip.
• Resolved problem with Flingo stability.
General Info:
• Netflix users are required to re-register their device when moving from Netflix 2.0 to Netflix 3.0.
• We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD greater than 2TBs.
[ Voor 90% gewijzigd door RV op 14-04-2011 12:53 ]
Naar mijn idee is update behoorlijk gaar. Heb het apparaat nu ongeveer een maand, voorheeen nooit problemene gehad maar gisteren werden er tot 3 x toe films gestopt en het apparaat herstart. Ook gaf hij diverse keren een ruis(geluid) dmv HDMI, terwijl alles via optical staat ingesteld.
Is het mogelijk om te downgraden?
Vraag: is er ook een Mac-versie van de WD discovery tool. Ik wil binnenkort de TV Live Hub aanschaffen, en wilde alvast de discovery tool downen, maar zie dat ze alleen .msi bestand hebben voor Windows?
Weet iemand hier toevallig het antwoord op?
Weet iemand hier toevallig het antwoord op?
Wow!
Kent iemand de Flingo-Tool al?
Wanneer je op Youtube zit (vanaf een PC/laptop in het netwerk), dan kun je hem toevoegen aan de QEUE, zodat je hem toegevoegd krijgt aan de afspeellijst op de WDTV.
Niets instellen. Alleen een favorietje toevoegen.
In HD1080p, en ook de clips die je niet via de YouTube app kunt afspelen, gaat het nu wel...
Kent iemand de Flingo-Tool al?
Wanneer je op Youtube zit (vanaf een PC/laptop in het netwerk), dan kun je hem toevoegen aan de QEUE, zodat je hem toegevoegd krijgt aan de afspeellijst op de WDTV.
In HD1080p, en ook de clips die je niet via de YouTube app kunt afspelen, gaat het nu wel...
Gulfstream G650
Ik heb de Live Hub ook gekocht, halve dag zitten dubben of ik nou de Boxee moest nemen of de WD, alsnog gekozen voor WD vanwege de hardeschijf. Altijd wel handig als je bij vrienden een filmpje wilt pakken. De gui heeft me trouwens in de positieve zin verrast, echt mooi hoor
)
Nu heb ik een probleem dat ik grote bestanden niet kan versturen over netwerk, iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het syncen doet die wel goed, terwijl dit ook grote bestanden zijn (8gb/9gb per film). Een dvd film gaat prima (video_ts map)
oplossing gevonden: http://community.wdc.com/...964/highlight/true#U49964
ps. ik heb win7 64bits
Nu heb ik een probleem dat ik grote bestanden niet kan versturen over netwerk, iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het syncen doet die wel goed, terwijl dit ook grote bestanden zijn (8gb/9gb per film). Een dvd film gaat prima (video_ts map)
oplossing gevonden: http://community.wdc.com/...964/highlight/true#U49964
ps. ik heb win7 64bits
[ Voor 16% gewijzigd door SYQ op 17-04-2011 23:38 ]
Dat probleem had ik ook!
Wat was de oplossing?
Ik haalde de schijf uit zijn case, en koppelde hem rechtstreeks op mijn pc.
Wat was de oplossing?
Ik haalde de schijf uit zijn case, en koppelde hem rechtstreeks op mijn pc.
Gulfstream G650
Ik heb te vroeg zitten juichen, na ongeveer op de helft te zijn sloeg die weer helemaal vast. Ik heb de wd moeten herstarten.
Ik zit nu op Osx, en hier gaat die goed (10gb reeds verstuurd vd 11gb). Het lijkt toch echt een win7 probleem
edit: en 11gb bestand zonder problemen verstuurd met osx
Ik zit nu op Osx, en hier gaat die goed (10gb reeds verstuurd vd 11gb). Het lijkt toch echt een win7 probleem
[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 18-04-2011 08:57 ]
Dat moet je even bij WD zelf checken, reactietijd is meestal zo rond de dag. Dus valt meeGG---77 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:39:
Naar mijn idee is update behoorlijk gaar. Heb het apparaat nu ongeveer een maand, voorheeen nooit problemene gehad maar gisteren werden er tot 3 x toe films gestopt en het apparaat herstart. Ook gaf hij diverse keren een ruis(geluid) dmv HDMI, terwijl alles via optical staat ingesteld.
EDIT: Daarvoor had ik ook geen problemen trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door RV op 22-04-2011 11:14 ]
Verwijderd
Heb je toevallig de share gemapped in Windows en benader je de share via die mapping?SYQ schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:37:
Ik heb te vroeg zitten juichen, na ongeveer op de helft te zijn sloeg die weer helemaal vast. Ik heb de wd moeten herstarten.
Ik had problemen als ik files over wilde zetten via de gemapte drive. Als ik vanuit explorer rechtstreeks naar de drive ga onder netwerk, kan ik bij mij probleemloos grote files overzetten.
Verwijderd
Ik heb de Live Hub nu een tijdje, en op zich bevalt hij me prima. Ik heb alleen problemen met m'n netwerk. Het is bij mij thuis niet mogelijk om 'm bekabeld aan m'n netwerk te hangen, dus heb ik een usb adapter gekocht (een Asus USB-N10, uiteraard 'goedgekeurd' door WD volgens hun gepubiceerde lijst http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5688).
In het begin was de verbinding wel aardig, maar nu heb ik vaker géén verbinding dan wel (of valt weg). M'n router hangt in de meterkast (Experia Box, ik heb KPN glasvezel), en alle andere apparaten in m'n huis hebben een prima verbinding. M'n huis is niet zo heel groot, de afstand vanaf m'n meterkast tot de Hub is ongeveer 10 meter. Met m'n mobiele telefoon heb ik vol bereik als ik die naast de Hub leg, dus het signaal is er dus wel. Maar toch een haperende verbinding met m'n netwerk....
Ik heb WD een keer gebeld en toen kreeg ik een verhaal te horen over storende invloeden, en de vraag of ik de Experia Box niet wat dichterbij kon hangen (nee, dat wil ik niet, hij hangt nu mooi uit het zicht). Ik heb toen wel een keer de Hub in m'n slaapkamer aan m'n tv gehangen (dicherbij de Experia Box), en toen leek het wel beter te zijn. Ik twijfel dus nu voornamelijk aan de kwaliteit van de usb adapter. Wellicht is die adapter niet de beste voor de Hub.... Maar ik heb ook geen mogelijkheid om allerlei adapters te proberen en dan degene te houden die het goed doet.
Heeft er iemand dezelfde ervarigen (gehad)? Ik ben zeer benieuwd of ik dit inderdaad met een andere adapter kan oplossen. Als ik zeker weet dat een andere adapter mijn probleem oplost dan koop ik die meteen, maar ik heb uiteraard geen zin om een adapters op de gok te kopen en dan maar hopen dat die beter is dan de adapter van Asus. Zou dus heel graag jullie ervaringen horen met jullie usb adapters!
Voor de rest erg tevreden met de Hub. De transfer snelheid is inderdaad niet al te hoog, hierdoor (en door de shit met m'n draadloze netwerk) heb ik een snelle usb stick gekocht om files over te zetten. Werkt natuurlijk ook, maar moet natuurlijk anders (en liefst sneller) kunnen. Ik vond overigens de afstandsbediening niet meer van deze tijd (wat een gedrocht vergeleken met het apparaat zelf), maar een Harmony One doet alles wat de standaard afstandsbediening ook doet, en meer!
In het begin was de verbinding wel aardig, maar nu heb ik vaker géén verbinding dan wel (of valt weg). M'n router hangt in de meterkast (Experia Box, ik heb KPN glasvezel), en alle andere apparaten in m'n huis hebben een prima verbinding. M'n huis is niet zo heel groot, de afstand vanaf m'n meterkast tot de Hub is ongeveer 10 meter. Met m'n mobiele telefoon heb ik vol bereik als ik die naast de Hub leg, dus het signaal is er dus wel. Maar toch een haperende verbinding met m'n netwerk....
Ik heb WD een keer gebeld en toen kreeg ik een verhaal te horen over storende invloeden, en de vraag of ik de Experia Box niet wat dichterbij kon hangen (nee, dat wil ik niet, hij hangt nu mooi uit het zicht). Ik heb toen wel een keer de Hub in m'n slaapkamer aan m'n tv gehangen (dicherbij de Experia Box), en toen leek het wel beter te zijn. Ik twijfel dus nu voornamelijk aan de kwaliteit van de usb adapter. Wellicht is die adapter niet de beste voor de Hub.... Maar ik heb ook geen mogelijkheid om allerlei adapters te proberen en dan degene te houden die het goed doet.
Heeft er iemand dezelfde ervarigen (gehad)? Ik ben zeer benieuwd of ik dit inderdaad met een andere adapter kan oplossen. Als ik zeker weet dat een andere adapter mijn probleem oplost dan koop ik die meteen, maar ik heb uiteraard geen zin om een adapters op de gok te kopen en dan maar hopen dat die beter is dan de adapter van Asus. Zou dus heel graag jullie ervaringen horen met jullie usb adapters!
Voor de rest erg tevreden met de Hub. De transfer snelheid is inderdaad niet al te hoog, hierdoor (en door de shit met m'n draadloze netwerk) heb ik een snelle usb stick gekocht om files over te zetten. Werkt natuurlijk ook, maar moet natuurlijk anders (en liefst sneller) kunnen. Ik vond overigens de afstandsbediening niet meer van deze tijd (wat een gedrocht vergeleken met het apparaat zelf), maar een Harmony One doet alles wat de standaard afstandsbediening ook doet, en meer!
Ik kon zelf de Live hub niet bekabeld aansluiten, heb daarvoor de D-Link DWA-131 gekocht (icm simpele Eminent Router 4050 op ongeveer meter afstand). En geen problemen met de verbinding/sterkte. Transfersnelheid is wel super traag, USB gaat sneller. terwijl dat inderdaad ook erg langzaam is.
Mbt de Hramony one. (Had deze vraag gesteld in Logitech Topic) Ik wil er een aanschaffen maar kon niet (direct) vinden dat de harmony one compatible is met Live Hub.
Mbt de Hramony one. (Had deze vraag gesteld in Logitech Topic) Ik wil er een aanschaffen maar kon niet (direct) vinden dat de harmony one compatible is met Live Hub.
Dit zal het wel geweest zijn, kan het me echt niet herrineren. Wel weet ik dat het nu vlekkeloos gaat (wel traag 4mb max). Voor een wat levendiger forum over de live hub : http://community.wdc.com/...edia-Player/ct-p/live_hubVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:05:
[...]
Heb je toevallig de share gemapped in Windows en benader je de share via die mapping?
Ik had problemen als ik files over wilde zetten via de gemapte drive. Als ik vanuit explorer rechtstreeks naar de drive ga onder netwerk, kan ik bij mij probleemloos grote files overzetten.
Heb dezelfde ervaring! Na plm. 1mnd zonder problemen gedraaid te hebben, heb ik met deze fw random reboots/shutdowns Volgens mij kan je handmatig downgraden, las tenminste zoiets op het WD forumGG---77 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:39:
Begreep dat je de update moest hernoemen.
Zie zojuist FW western-digital-wd-tv-live-hub-20508 anders inderdaad de oudere versie erover zetten.
edit: raar zag dat in de meuktracker dat er een nieuwe versie beschikbaar is maar heeft het zelfde versienummer als de laatste update.
Zie zojuist FW western-digital-wd-tv-live-hub-20508 anders inderdaad de oudere versie erover zetten.
edit: raar zag dat in de meuktracker dat er een nieuwe versie beschikbaar is maar heeft het zelfde versienummer als de laatste update.
[ Voor 22% gewijzigd door GG---77 op 02-05-2011 14:23 ]
Ik heb dit apparaatje nu een week. Ik ben er tevreden over. Alleen ben ik qua firmware toch teruggegaan naar een oudere firmwareversie omdat ik met 2.05.08 geen internetverbinding kon maken. (Overigens wel netwerk) Dat was geen probleem. Met name de interface vind ik erg prettig. De sellingpoint was voor mij dat er een goede sigma chip in zit.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Is zeker raar, maar ligt niet aan een typefout. Hij staat gewoon bijna een maand later dan dat hij is uitgekomen (12-04-2011) in de MEUK-tracker.GG---77 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:20:

Verwijderd
Beste mensen,
Ik zou deze mediaplayer ook heel graag willen aankopen maar ik zit nog met enkele vragen die ik op internet niet terug vind.
1) Ik zou de mediaplayer gebruiken + een externe wd my book 2 of 3 TB (ik geloof dat 3TB niet geaccepteerd word of toch wel?). Bestaat de mogelijkheid dat ik alle mappen op mijn interne en externe harde schijf samen in één map kan zien zodat ik nooit moet switchen tussen interne en externe harde schijf? VB: mijn films staan op mijn interne hdd en mijn series op mijn externe hdd. Komen deze dan alle 2 onder de hoofdrubriek Movies te staan?
2) Ondersteunt de mediaplayer folder thumbnails? Ik zou namelijk graag volgende structuur bekomen:
Videos \ Films (afbeelding op map) \ Film1 (afbeelding op map) \ Film1.avi
Videos \ Series (afbeelding op map) \ Serie1 (afbeelding op map) \ Seizoen1\ SerieS01E01.avi
3) Wat gebeurt er in bovenstaande structuur als ik de map Film1 open. Krijg ik dan een thumb van Film1.avi te zien of krijg ik direct de moviesheet te zien (beide gegenereert met thumbgen)
Alvast vriendelijk bedankt voor de info
mvg,
Nightless
Ik zou deze mediaplayer ook heel graag willen aankopen maar ik zit nog met enkele vragen die ik op internet niet terug vind.
1) Ik zou de mediaplayer gebruiken + een externe wd my book 2 of 3 TB (ik geloof dat 3TB niet geaccepteerd word of toch wel?). Bestaat de mogelijkheid dat ik alle mappen op mijn interne en externe harde schijf samen in één map kan zien zodat ik nooit moet switchen tussen interne en externe harde schijf? VB: mijn films staan op mijn interne hdd en mijn series op mijn externe hdd. Komen deze dan alle 2 onder de hoofdrubriek Movies te staan?
2) Ondersteunt de mediaplayer folder thumbnails? Ik zou namelijk graag volgende structuur bekomen:
Videos \ Series (afbeelding op map) \ Serie1 (afbeelding op map) \ Seizoen1\ SerieS01E01.avi
3) Wat gebeurt er in bovenstaande structuur als ik de map Film1 open. Krijg ik dan een thumb van Film1.avi te zien of krijg ik direct de moviesheet te zien (beide gegenereert met thumbgen)
mvg,
Nightless
Verwijderd
1. Dat gaat helaas niet, je zal per keer een andere bron moeten kiezen. Gaat inderdaad toch. Weliswaar niet in dezelfde map, maar beide mappen inderdaad zichtbaar in MoviesVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:31:
Beste mensen,
mvg,
Nightless
2. Je kunt beter de player zelf de thumbs laten zoeken op internet, werkt perfect. Als je zelf thumbs gaat toevoegen krijg je die ook weer te zien in de map foto's, want de player sorteert zelf content. Vind ik zelf irritant, ik wil de map foto's namelijk ook een beetje geordend houden...
3. Ik weet niet precies wat je bedoelt met moviesheet, maar als je de map film1 opent krijg je een thumb van film1 te zien (met als bestandsnaam film1.avi). Bij DVD's werkt dat anders, als je die opent begint de player meteen af te spelen
Verwijderd
1. Heb net op internet gevonden als de source op "all local storage" staat dat hij zowel de interne als externe harde schijven weergeeft dus dit probleem zou opgelost zijn hierdoor.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:57:
[...]
1. Dat gaat helaas niet, je zal per keer een andere bron moeten kiezen
2. Je kunt beter de player zelf de thumbs laten zoeken op internet, werkt perfect. Als je zelf thumbs gaat toevoegen krijg je die ook weer te zien in de map foto's, want de player sorteert zelf content. Vind ik zelf irritant, ik wil de map foto's namelijk ook een beetje geordend houden...
3. Ik weet niet precies wat je bedoelt met moviesheet, maar als je de map film1 opent krijg je een thumb van film1 te zien (met als bestandsnaam film1.avi). Bij DVD's werkt dat anders, als je die opent begint de player meteen af te spelen
2+ 3. Als je gaat naar deze link zie je een voorbeeld van een moviesheet. Ik heb deze topic net zelf gevonden en lijkt mij wel interessant om eens uit te proberen eenmaal ik de mediaplayer gekocht heb. Als je alles door de mediaplayer laat doen krijg je engelse informatie terwijl ik graag die van moviemeter wil hebben. Met het programma thumbgen kun je zo'n moviesheets genereren.
Beste mensen,
Ik zou graag deze media speler willen kopen omdat mijn G1 WD TV geen 1080p MKV-bestanden van +12GB kan afspelen.
Hij speel het wel af maar na 2 a 5 min begint die te schokken en freeze hij voor paar sec.
Nu is mijn vraag natuurlijk heeft deze speler daar nog last van of kan ik met een gerust hart de update maken naar deze speler?
mvr.
Ik zou graag deze media speler willen kopen omdat mijn G1 WD TV geen 1080p MKV-bestanden van +12GB kan afspelen.
Hij speel het wel af maar na 2 a 5 min begint die te schokken en freeze hij voor paar sec.
Nu is mijn vraag natuurlijk heeft deze speler daar nog last van of kan ik met een gerust hart de update maken naar deze speler?
mvr.
mkv's speelt hij prima af.Modjosan schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:57:
Beste mensen,
mvr.
Sinds de laatste update leest mijn WD Livehub geen ISO files meer. Iemand hier ervaring mee? ISO gebruikte ik om AVCHD files mee af te spelen. Is hier nu iets in aangepast? Verder met de laatste update geen problemen ondervonden.
I'm not bothered by those who think they are right.
Nieuw stukje firmware
Release 2.06.10 (5/17/11)
Hopen dat deze de problemen van de vorige firmware verhelpt. Die was voor mij niet werkbaar.
Zie hier een discussie op het WD-forum over deze nieuwe versie
http://community.wdc.com/...e-Hub-5-17-11/td-p/191738
Ik heb versie 2.06.10 nu draaien. Deze versie heeft grote verbeteringen. De optie-menu gaat nu merkbaar sneller en er zitten meer mogelijkheden in zoals games etc. Alleen vrees ik dat ik weer terug ga naar versie 2.04.13 omdat ik geen internetverbinding kan maken. Het netwerk wordt overigens wel goed herkent.
Release 2.06.10 (5/17/11)
Hopen dat deze de problemen van de vorige firmware verhelpt. Die was voor mij niet werkbaar.
Zie hier een discussie op het WD-forum over deze nieuwe versie
http://community.wdc.com/...e-Hub-5-17-11/td-p/191738
Ik heb versie 2.06.10 nu draaien. Deze versie heeft grote verbeteringen. De optie-menu gaat nu merkbaar sneller en er zitten meer mogelijkheden in zoals games etc. Alleen vrees ik dat ik weer terug ga naar versie 2.04.13 omdat ik geen internetverbinding kan maken. Het netwerk wordt overigens wel goed herkent.
[ Voor 28% gewijzigd door Herman op 18-05-2011 14:26 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb een probleem dat het geluidspoor bij films (AC3) via mijn receiver (Marantz SR 4400) alleen in stereo weergegeven wordt, met het programma Media Info en via de Live Hub zie ik wel degelijk AC3 staan, vreemde is dat dit niet bij DTS gebeurt. Zijn er meer gebruikers die deze ervaringen hebben met de geluidssporen op de Live Hub?
net met de helpdesk van WD gesproken, helaas ondersteunt de Live Hub geen AC3 geluid! (altijd gedacht dat Dolby Digital hetzelfde was als AC3)
wil ik dat wel bereiken zal ik alle bestanden moeten gaan omzetten naar DTS was de tip, tja veel werk denk ik en welk programma kunnen jullie mij aanbevelen?
aanvullende info:
Direct from WD Support: "unfortunately the AC-3 sound codec is not supported on the WD TV Live Hub Media Server"
net met de helpdesk van WD gesproken, helaas ondersteunt de Live Hub geen AC3 geluid! (altijd gedacht dat Dolby Digital hetzelfde was als AC3)
wil ik dat wel bereiken zal ik alle bestanden moeten gaan omzetten naar DTS was de tip, tja veel werk denk ik en welk programma kunnen jullie mij aanbevelen?
aanvullende info:
Direct from WD Support: "unfortunately the AC-3 sound codec is not supported on the WD TV Live Hub Media Server"
[ Voor 40% gewijzigd door surfing john op 23-05-2011 11:55 ]
via een Engelstalig forum heb ik contact met een van de medewerkers van WD, volgens hem moet AC3 wel werken, zeer verwarrend.
geen gebruikers hier op het forum die e.e.a. kunnen uittesten voor me?
ik schaam mezelf heel diep, ik had op de Live Hub alleen DTS als passthrough staan, nu ook Dolby Digital aangevinkt en nu werkt het wel!
wel jammer dat de Nederlandse helpdesk niet helemaal weet dat AC3 hetzelfde is als Dolby Digital.
geen gebruikers hier op het forum die e.e.a. kunnen uittesten voor me?
ik schaam mezelf heel diep, ik had op de Live Hub alleen DTS als passthrough staan, nu ook Dolby Digital aangevinkt en nu werkt het wel!
wel jammer dat de Nederlandse helpdesk niet helemaal weet dat AC3 hetzelfde is als Dolby Digital.
[ Voor 37% gewijzigd door surfing john op 24-05-2011 12:09 ]
Had ook probleem met ISO weergave na de firmware update 2.06.10.
Vanuit het System menu een device reset (bovenste keuze) lost bij mij het probleem op.
Vanuit het System menu een device reset (bovenste keuze) lost bij mij het probleem op.
Verwijderd
Gisteren geprobeerd om een Blu-Ray iso af te spelen (zelf geript, op PC geen problemen) bij de nieuwe tv set van mijn ouders.
Mijn setup:
WD-TV live Hub
Iso staat op een externe WD 2Tb hardeschijf aangesloten via USB 2.0
De WD-TV is vervolgens via een HDMI 1.4 kabel aangesloten op een home-cinema set (Sony BDV-IZ1000w), vanuit deze set ging een HDMI kabel naar de TV. (Sony Led 3d tv)
In de setup heb ik gekozen om audio door te sturen via HDMI ipv optical of stereo, zodat de home cinema set de audio kon verwerken. Beeld en dergelijke heb ik gekozen voor "auto"
Vervolgens heb ik de iso gestart (avatar 3d), tussen het starten en daadwerkelijke afspelen van de film zat 25 seconden, vermoedelijk om de content te bufferen van USB naar WD-TV. Bij het afspelen heb ik vervolgens gekozen voor DTS-HDma
Het afspelen leek goed te gaan tot ongeveer 30 minuten in de film, het beeld begon te haperen en de audiotrack viel compleet weg. De andere audiotracks (frans, duits (erg grappig, avatar in duits), portugees en italiaans) deden het wel.
Is dit een bekend probleem? Of is het wijzer om de blu-ray iso's af te spelen vanaf de interne HDD?
Mijn setup:
WD-TV live Hub
Iso staat op een externe WD 2Tb hardeschijf aangesloten via USB 2.0
De WD-TV is vervolgens via een HDMI 1.4 kabel aangesloten op een home-cinema set (Sony BDV-IZ1000w), vanuit deze set ging een HDMI kabel naar de TV. (Sony Led 3d tv)
In de setup heb ik gekozen om audio door te sturen via HDMI ipv optical of stereo, zodat de home cinema set de audio kon verwerken. Beeld en dergelijke heb ik gekozen voor "auto"
Vervolgens heb ik de iso gestart (avatar 3d), tussen het starten en daadwerkelijke afspelen van de film zat 25 seconden, vermoedelijk om de content te bufferen van USB naar WD-TV. Bij het afspelen heb ik vervolgens gekozen voor DTS-HDma
Het afspelen leek goed te gaan tot ongeveer 30 minuten in de film, het beeld begon te haperen en de audiotrack viel compleet weg. De andere audiotracks (frans, duits (erg grappig, avatar in duits), portugees en italiaans) deden het wel.
Is dit een bekend probleem? Of is het wijzer om de blu-ray iso's af te spelen vanaf de interne HDD?
Ik lees in dit topic dat je met een ipad de wd tv live hub kunt bedienen om muziek af te spelen zonder dat je de tv aan hoeft te zetten.
Is dit ook mogelijk zonder ipad maar gewoon met een laptop?
Als dat zo is dan is de wd tv live hub zo goed als gekocht.
Verwijderd
Je kunt inderdaad inloggen op de webinterface en kiezen voor "remote" je krijgt dan een afbeelding van je afstandsbediening te zien waarmee je de zaken kunt bedienen....Ipod weet ik niet, ik heb er geenSevenhunt schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:46:
Ik lees in dit topic dat je met een ipad de wd tv live hub kunt bedienen om muziek af te spelen zonder dat je de tv aan hoeft te zetten.
Kijk, goed nieuws.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:05:
[...]
Je kunt inderdaad inloggen op de webinterface en kiezen voor "remote" je krijgt dan een afbeelding van je afstandsbediening te zien waarmee je de zaken kunt bedienen....Ipod weet ik niet, ik heb er geen
Dan denk ik dat het deze wordt.
Veel vergeleken de laatste tijd, en ondanks dat deze al een half jaar oud is lijkt het mij de beste koop voor mij.
Wat ik wil:
* Niet te duur
* Interne HDD
* Films en muziek afspelen
* Menu niet belangrijk als ik maar ondertiteling kan gebruiken
* Goed reagerende GUI
* Denk toch de sigma chip boven de realtek. Heb planet earth in 1080p
Twijfelde nog over de 550 van netgear, maar daar lees ik alleen maar negatieve ervaringen over de service.
En de nieuwe mede8er, maar daar zijn nog geen reviews van en het is realtek.
[ Voor 4% gewijzigd door Sevenhunt op 20-06-2011 07:38 ]
Ik heb ook erg veel vergeleken en getest voor aanschaf van de WD TV Live Hub en tot nu toe voldoet hij primaSevenhunt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:37:
[...]
Veel vergeleken de laatste tijd, en ondanks dat deze al een half jaar oud is lijkt het mij de beste koop voor mij.
Voorgaande mediaplayers: AC Ryan, Netgear, Mede8er.
Dit was het allemaal net niet qua GUI en snelheid (Realtek chipset, de Neatgear had wel een Sigma).
Nu kan ik zonder problemen full HD / Blu-ray rips streamen vanaf mijn NAS en de GUI vind ik ook prettig werken.
Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik het een heel leuk apparaat.
Anders ga je al snel richting Dune, Popcorn hour of Boxee welke toch weer in een andere prijsklasse vallen.
Ik kom tijdens mijn zoektocht op het internet toch steeds bij deze WD uit, vandaar even een vraag hier. Ik las de review op GoT van de WD en zie daar staan dat 3D officieel niet ondersteund wordt, maar mijn vraag is: Werkt het wel?
Ik ben sinds gister eigenaar van een Samsung UE40D7000 (3D dus) maar kan nergens een mediaplayer vinden die officieel 3D ondersteund. Klopt dat? En werkt het bij deze WD dan wel? Omdat er wel HDMI 1.4 op zit?
Ik ben sinds gister eigenaar van een Samsung UE40D7000 (3D dus) maar kan nergens een mediaplayer vinden die officieel 3D ondersteund. Klopt dat? En werkt het bij deze WD dan wel? Omdat er wel HDMI 1.4 op zit?
Ja, kijk.. Er zijn geen apparaten voor zover ik weet die FULL HD 3D kunnen outputten, zonder dat ze een BluRay speler zijn. Zelfs de PS3 kan dat niet. Wat bijna iedere Mediaplayer wel kan, is gewoon een 1080P 3d SBS-video in 1080P uitsturen over HDMI; HDMI 1.4 maakt hierbij niets uit: De TV zelf maakt er dan 3D van.
Gulfstream G650
Mijn WDTV live hub start sinds gister niet meer op, het knopje op het apparaat reageert helemaal niet meer en via de afstandsbediening lijkt hij wel aan te gaan maar gaat vervolgens net zo hard weer uit.
Wat er dan gebeurt is dat het logo tevoorschijn komt waarna het beeld zwart word. Na een korte tijd schakelt de TV/WDTV live hub zichzelf in 720p modus waarna het logo weer even te zien is. Waarna de lampjes op de WDTV live hub beginnen te knipperen en zichzelf vervolgens uitschakelt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Ik heb hem al een maand in huis maar is eigenlijk nog niet gebruikt(hij was voor mijn ouders bedoeld maar die hebben er nog niet naar om gekeken) Hij heeft wel "standby" gestaan die tijd, harde schijf was niet actief(in slaap ofzo) maar lampje brandde wel. Ik zag hem namelijk altijd in mijn netwerk zitten maar sinds gister dus niet meer en kom er net dus achter dat die niet meer opstart.
PS: Ik heb nu gevonden dat het een power problem is en er is ook iemand die het gevonden schijnt te hebben(heeft met de power knop op de hub te maken) maar daarvoor moet je de hub wel open maken. Verlies ik mijn garantie(een stickertje aan de binnenkant ofzo??) als ik dat doe, want dan probeer ik het ook even??
Wat er dan gebeurt is dat het logo tevoorschijn komt waarna het beeld zwart word. Na een korte tijd schakelt de TV/WDTV live hub zichzelf in 720p modus waarna het logo weer even te zien is. Waarna de lampjes op de WDTV live hub beginnen te knipperen en zichzelf vervolgens uitschakelt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Ik heb hem al een maand in huis maar is eigenlijk nog niet gebruikt(hij was voor mijn ouders bedoeld maar die hebben er nog niet naar om gekeken) Hij heeft wel "standby" gestaan die tijd, harde schijf was niet actief(in slaap ofzo) maar lampje brandde wel. Ik zag hem namelijk altijd in mijn netwerk zitten maar sinds gister dus niet meer en kom er net dus achter dat die niet meer opstart.
PS: Ik heb nu gevonden dat het een power problem is en er is ook iemand die het gevonden schijnt te hebben(heeft met de power knop op de hub te maken) maar daarvoor moet je de hub wel open maken. Verlies ik mijn garantie(een stickertje aan de binnenkant ofzo??) als ik dat doe, want dan probeer ik het ook even??
[ Voor 14% gewijzigd door Brainalyser1st op 23-06-2011 13:37 ]
Zie het topic op de WD communityBrainalyser1st schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:03:
Mijn WDTV live hub start sinds gister niet meer op, het knopje op het apparaat reageert helemaal niet meer en via de afstandsbediening lijkt hij wel aan te gaan maar gaat vervolgens net zo hard weer uit.
Wat er dan gebeurt is dat het logo tevoorschijn komt waarna het beeld zwart word. <<snip>>
http://community.wdc.com/...rs-itself-off/td-p/104158
Ik heb zelf gelukkig dit probleem niet. Wat een fantastisch mooi apparaat.
Ons hele gezinnetje is er blij mee
Heb sinds vandaag de WD TV Live Hub binnen.
Maar er zijn nog 2 dingen waar ik me momenteel een beetje aan erger, maar weet niet of die op te lossen zijn.
1) Bij het volledig uitleggen van de speler, dus bv stekker uittrekken, of zoals in mijn geval via een contactdoos met schakelaar, heb ik gemerkt dat de speler opstart als het apparaat opnieuw stroom krijgt.
Is dit op te lossen?
2) Als de speler in standby staat, blijft de ventilator draaien, iets wat storend is, en eig niet nodig op dat moment.
Is ook hiervoor eventueel een oplossing?
Maar er zijn nog 2 dingen waar ik me momenteel een beetje aan erger, maar weet niet of die op te lossen zijn.
1) Bij het volledig uitleggen van de speler, dus bv stekker uittrekken, of zoals in mijn geval via een contactdoos met schakelaar, heb ik gemerkt dat de speler opstart als het apparaat opnieuw stroom krijgt.
Is dit op te lossen?
2) Als de speler in standby staat, blijft de ventilator draaien, iets wat storend is, en eig niet nodig op dat moment.
Als je de speler volledig uit wilt zetten moet je de powerknop op de afstandsbediening 5 seconden in houden, dan gaat de Hub helemaal uit.SVDW91 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:12:
Heb sinds vandaag de WD TV Live Hub binnen.
Is dit op te lossen?
Een korte druk op de knop zet de speler enkel in standby, waarbij je de harde schijf nog steeds kan benaderen via je netwerk.
heb nu 1 a 2 maanden deze wd live tv hub en werkte prima tot dit weekend,
heb nu echter als ik een aantal afleveringen van tv series heb zitten kijken en daarna de live hub in standby zet en een uurtje later weer inschakel dat hij niks meer af wil spelen (niet van de interne hdd en ook niet over het netwerk),iemand hier die misschien hetzelfde probleem heeft?
het enigste wat nog werkt voor mij dan, is de stekker eruit effe 10 min wachten en de stekker er weer in, laten booten en bladeren naar een file op de interne hdd en kijken maar, echter na weer een film/tv serie gekeken te hebben en daarna de volgende te willen gaan kijken weer hetzelfde probleem.
dit is dusdanig irritant dat ik deze nu toch wel snel zat begin te worden.
maar mocht iemand weten hoe ik dit op kan lossen dan hoor ik graag,want eigenlijk is deze wd een prima media center apparaat.
nu dus ook weer vanmorgen dus niet af willen spelen, had dus de stekker eruit getrokken en ben effe andere dingen gaan doen en doe net de stekker erin en booten en spelen, dus zal mij benieuwen wat ie na deze film weer doet.
heb nu echter als ik een aantal afleveringen van tv series heb zitten kijken en daarna de live hub in standby zet en een uurtje later weer inschakel dat hij niks meer af wil spelen (niet van de interne hdd en ook niet over het netwerk),iemand hier die misschien hetzelfde probleem heeft?
het enigste wat nog werkt voor mij dan, is de stekker eruit effe 10 min wachten en de stekker er weer in, laten booten en bladeren naar een file op de interne hdd en kijken maar, echter na weer een film/tv serie gekeken te hebben en daarna de volgende te willen gaan kijken weer hetzelfde probleem.
dit is dusdanig irritant dat ik deze nu toch wel snel zat begin te worden.
maar mocht iemand weten hoe ik dit op kan lossen dan hoor ik graag,want eigenlijk is deze wd een prima media center apparaat.
nu dus ook weer vanmorgen dus niet af willen spelen, had dus de stekker eruit getrokken en ben effe andere dingen gaan doen en doe net de stekker erin en booten en spelen, dus zal mij benieuwen wat ie na deze film weer doet.
[ Voor 11% gewijzigd door eppo666 op 26-06-2011 14:38 ]
Verwijderd
Heb nu de wd live tv hub een week of 2. Ben nu al 2 weken aan het martelen om het apparaat in het netwerk te krijgen. heb de discovery tool gebruikt en het apparaat krijgt ook een ip adres, deze kan ik nl. ook niet benaderen. Heef iemand een idee om dit aan de praat te krijgen.
Verwijderd
Bedraad of draadloos?Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:11:
Heb nu de wd live tv hub een week of 2. Ben nu al 2 weken aan het martelen om het apparaat in het netwerk te krijgen. heb de discovery tool gebruikt en het apparaat krijgt ook een ip adres, deze kan ik nl. ook niet benaderen. Heef iemand een idee om dit aan de praat te krijgen.
Verwijderd
Apart... Ik heb zelf wat problemen gehad om 'm draadloos aan m'n netwerk te koppelen, maar bedraad was geen probleem. Gewoon in de router proppen, de hub opnieuw opstarten en klaar. Als dat niet werkt bij jou dan is er misschien toch iets mis. Wellicht even WD bellen?Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:40:
ik hem bedraad via de router.
Er word bedoeld dat als het stroom erop gaat (schakelaar van stekker doos) dat de "hub" weer aan gaat.DarkFly schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:23:
[...]
Als je de speler volledig uit wilt zetten moet je de powerknop op de afstandsbediening 5 seconden in houden, dan gaat de Hub helemaal uit.
Heb het hier net getest , en zover ik weet is hier geen oplossing voor .. erg onhandig idd!
Ik zelf zit met een ander probleem:
Ik kan niet inloggen op facebook via de hub , hij blijft zeggen dat het wachtwoord fout is .. terwijl deze 100% goed is!
Ik heb daarop mijn wachtwoord even veranderd in iets soortgelijks als 1234 "om te testen of de tekens-invoer het probleem was" , ik heb mijn router firewall uitgezet , en ik ben terug gegaan naar oude firmware door een rollback te doen via firmware op usb...
Het lijkt meer voor te komen..
Helaas is het probleem nog NIET opgelost .. Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Mijn reactie zag alleen op zijn tweede vraag...Donster schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:40:
[...]
Er word bedoeld dat als het stroom erop gaat (schakelaar van stekker doos) dat de "hub" weer aan gaat.
Heb het hier net getest , en zover ik weet is hier geen oplossing voor .. erg onhandig idd!
Ik heb de WD TV Live Hub nu een paar maanden, maar heb toch erg veel last van haperingen bij het streamen vanaf mn NAS.
Zo heb ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag Iron Man 2 gekenen (MKV bestand, 11,3 GB)
Gisteren heb ik Green Zone gekeken (MKV bestand, 9,2 GB)
Iron Man ging perfect, Green Zone alleen maar haperingen. Terwijl het allebei bestanden zijn van hetzelfde type. Ik heb ook geprobeerd om de NAS geen werk te laten doen (dus bijvoorbeeld alle downloads in SABNzbd stopzetten).
Is iemand bekend met deze problemen ? Ligt dit aan firmware ? of ,, ?
Zo heb ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag Iron Man 2 gekenen (MKV bestand, 11,3 GB)
Gisteren heb ik Green Zone gekeken (MKV bestand, 9,2 GB)
Iron Man ging perfect, Green Zone alleen maar haperingen. Terwijl het allebei bestanden zijn van hetzelfde type. Ik heb ook geprobeerd om de NAS geen werk te laten doen (dus bijvoorbeeld alle downloads in SABNzbd stopzetten).
Is iemand bekend met deze problemen ? Ligt dit aan firmware ? of ,, ?
Wat nog wel jammer is is dat je dan nog wel de tv aan moet zetten om te zien wat je met de afstandsbediening doet. Ik zoek nog een manier om met de laptop de live hub te bedienen en dan niet via de laptop te streamen maar gewoon via de receiver.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:05:
[...]
Je kunt inderdaad inloggen op de webinterface en kiezen voor "remote" je krijgt dan een afbeelding van je afstandsbediening te zien waarmee je de zaken kunt bedienen....Ipod weet ik niet, ik heb er geen
Voor het (afstands)bedienen vanaf een PC zijn diverse programma's beschikbaar:
Wikipedia: List of UPnP AV media servers and clients
Ik gebruik zelf:Foobar2000, KinskyDesktop of eezupnp.
Wikipedia: List of UPnP AV media servers and clients
Ik gebruik zelf:Foobar2000, KinskyDesktop of eezupnp.
Ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan mn ACRyan POHD v1 die problemen vertoont met verschillende formaten (vooral ISO bestanden). ISO bestanden heeft hij de grootste moeite mee en laat dat nu net een opkomende trend zijn voor films...
Zijn er hier overstappers die vanaf de POHD/POHD mini komen en zoja, wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er hier overstappers die vanaf de POHD/POHD mini komen en zoja, wat zijn jullie ervaringen?
Bij mij is het andersomaramdin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:37:
Ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan mn ACRyan POHD v1 die problemen vertoont met verschillende formaten (vooral ISO bestanden). ISO bestanden heeft hij de grootste moeite mee en laat dat nu net een opkomende trend zijn voor films...
Verwijderd
Dan pak je de bestanden toch even uit? Kleine moeite lijkt me... Ik heb geen enkel probleem op m'n live hub, maar moet wel zeggen dat ik ISO bestanden altijd uitpak. Werkt primaaramdin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:37:
Vraag verderop opnnieuw gesteld...
[ Voor 96% gewijzigd door iisworks op 09-08-2011 14:12 ]
Hier vind ik voorlopig eigenlijk niets over (wel dat het kan, maar zo ja met welke): Welke wifi dongle kan je hier op aansluiten en waar kan je deze halen?
Verwijderd
Die was makkelijk te vinden...HyperBart schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:23:
Hier vind ik voorlopig eigenlijk niets over (wel dat het kan, maar zo ja met welke): Welke wifi dongle kan je hier op aansluiten en waar kan je deze halen?
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5688
Hier hebben we de V&A voor. Op het forum is het aanbieden van spullen niet toegestaan.
[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 30-07-2011 19:03 ]
Heb jij inmiddels al een oplossing ? Ik stuit sinds vandaag op hetzelfde probleem namelijkBrainalyser1st schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:03:
Nieuwe update via USB en Netwerk beschikbaar 2.07.17
Resolved Issues:
• Supports Hulu Plus - content streaming service.
• Supports SHOUTcast – music streaming service.
• Supports Czech, Dutch, Swedish, Norwegian and Hungarian languages in the user interface.
• Supports store demo mode.
• Supports search - auto complete.
• Supports text entry field on web user interface.
• Supports user download of photos and videos directly from Facebook.
• Supports Facebook photos used in screensaver or as background.
• Supports Facebook as a menu source for playing photos and videos.
• Resolved Facebook not playing YouTube video from Newsfeed.
• Resolved Facebook issue with certain videos causing unit to reboot.
• Resolved CinemaNow badly rendered video and audio drop issue.
• Resolved CinemaNow corrupted thumbnails.
• Resolved audio (optical) issue with WMA Pro not syncing with video after fast forwarding.
• Resolved MKV flags from being ignored.
• Resolved photo scaling issue (stair-step effect).
• Resolved random playback is not random.
• Resolved Samsung Galaxy Mini picture causes unit to reboot.
• Resolved Deezer issue requiring pressing play/pause twice to resume playback.
• Resolved issue with network sync where synced content does not display in media library.
• Resolved issue where Folder lock causes locked folder to never re-appear.
• Resolved Flickr issue where shuffle and repeat all is missing.
• Resolved Flingo issue where some videos freeze during playback.
• Resolved issue with DVI – TV turns florescent green when selecting HDMI auto.
• Resolved Mediafly where selecting Now Playing tab in main menu does not bring user back to Mediafly.
• Resolved Mediafly not being able to switch between different users.
• Resolved issue where modified content info XML files crashe the Live Hub during video playback.
• Resolved issue where Live Hub does not acquire IP when connected to Netgear N 300 router.
• Resolved Pandora missing delete station and sort alphabetically buttons.
• Resolved Picasa issue of thumbnails loading slowly.
• Resolved Picasa issue where users with 400+ albums and 10k photos report Picasa reboots.
• Resolved Picasa issue where the screen does not refresh after writing a comment.
• Resolved issue where filter function is disabled if user selects ok to browse by folder.
• Resolved issue of 12 bit HDMI Deep color mode missing from menu.
• Resolved Parental Control issue where some services were not on the list.
• Resolved no optical audio from specific online services.
• Resolved Files issue where there sort and filter is not present.
• Resolved TuneIn issue auto exiting after playing for 30 minutes on a specific channel.
• Resolved TuneIn issue where you couldn’t add a station to favorites.
• Resolved Preview View not showing genre or file type after meta-data is retrieved.
• Resolved various French user interface translation issues.
• Resolved Hebrew subtitles include non-Hebrew characters.
• Resolved various user interface alignment issues.
Resolved Issues:
• Supports Hulu Plus - content streaming service.
• Supports SHOUTcast – music streaming service.
• Supports Czech, Dutch, Swedish, Norwegian and Hungarian languages in the user interface.
• Supports store demo mode.
• Supports search - auto complete.
• Supports text entry field on web user interface.
• Supports user download of photos and videos directly from Facebook.
• Supports Facebook photos used in screensaver or as background.
• Supports Facebook as a menu source for playing photos and videos.
• Resolved Facebook not playing YouTube video from Newsfeed.
• Resolved Facebook issue with certain videos causing unit to reboot.
• Resolved CinemaNow badly rendered video and audio drop issue.
• Resolved CinemaNow corrupted thumbnails.
• Resolved audio (optical) issue with WMA Pro not syncing with video after fast forwarding.
• Resolved MKV flags from being ignored.
• Resolved photo scaling issue (stair-step effect).
• Resolved random playback is not random.
• Resolved Samsung Galaxy Mini picture causes unit to reboot.
• Resolved Deezer issue requiring pressing play/pause twice to resume playback.
• Resolved issue with network sync where synced content does not display in media library.
• Resolved issue where Folder lock causes locked folder to never re-appear.
• Resolved Flickr issue where shuffle and repeat all is missing.
• Resolved Flingo issue where some videos freeze during playback.
• Resolved issue with DVI – TV turns florescent green when selecting HDMI auto.
• Resolved Mediafly where selecting Now Playing tab in main menu does not bring user back to Mediafly.
• Resolved Mediafly not being able to switch between different users.
• Resolved issue where modified content info XML files crashe the Live Hub during video playback.
• Resolved issue where Live Hub does not acquire IP when connected to Netgear N 300 router.
• Resolved Pandora missing delete station and sort alphabetically buttons.
• Resolved Picasa issue of thumbnails loading slowly.
• Resolved Picasa issue where users with 400+ albums and 10k photos report Picasa reboots.
• Resolved Picasa issue where the screen does not refresh after writing a comment.
• Resolved issue where filter function is disabled if user selects ok to browse by folder.
• Resolved issue of 12 bit HDMI Deep color mode missing from menu.
• Resolved Parental Control issue where some services were not on the list.
• Resolved no optical audio from specific online services.
• Resolved Files issue where there sort and filter is not present.
• Resolved TuneIn issue auto exiting after playing for 30 minutes on a specific channel.
• Resolved TuneIn issue where you couldn’t add a station to favorites.
• Resolved Preview View not showing genre or file type after meta-data is retrieved.
• Resolved various French user interface translation issues.
• Resolved Hebrew subtitles include non-Hebrew characters.
• Resolved various user interface alignment issues.
[ Voor 96% gewijzigd door Bas Post op 03-08-2011 13:58 ]
BP on the move!!!
Ik zag hem gister al staan, maar nog niet de tijd gehad om te updaten. NL taal is een leuke tweak. Niet echt nodig, maar wel handig. Twitter en WD in één dag. Bijzonder..
Ik heb besloten om toch maar "iets" meer neer te leggen voor een Asrock Core100HT, waar XBMC op komt te lopen. Ik weet van mezelf dat ik zwaar spijt krijg als het niet meteen goed werkt. Toch bedankt voor het meedenken!aramdin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:37:
Hmm wierd , sinds ik de firmware erop heb staan kan ik geen netwerk schijf er meer naartoe maken. Hij heeft ook een ander IP adres gekregen. Ik kan wel met de web interface ernaartoe, ook met Twonkey media er spullen op zetten, maar ik krijg het niet meer voor mekaar gewoon een netwerkshare aan te maken op me pc.
Zelfs niet met de western digital software die erbij geleverd is. Iemand een idee?
Snap er geen zak meer van , zelfde workgroup. Kan gewoon via IP adres naar de webpagina van dat ding. Maar een netwerkshare aanmaken ho maar. Als ik hem via de software wil aanmaken krijg ik te zien networkpath not found....
Zelfs niet met de western digital software die erbij geleverd is. Iemand een idee?
Snap er geen zak meer van , zelfde workgroup. Kan gewoon via IP adres naar de webpagina van dat ding. Maar een netwerkshare aanmaken ho maar. Als ik hem via de software wil aanmaken krijg ik te zien networkpath not found....
[ Voor 22% gewijzigd door Diversity op 04-08-2011 20:25 ]
De optie mediashare staat aan in de opties-menu? Wellicht een reboot? Daarnaast geeft de handleiding deze software als tip:Diversity schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:48:
(...) maar ik krijg het niet meer voor mekaar gewoon een netwerkshare aan te maken op me pc.
WD Discovery™ gebruiken
1. Download het programma WD Discovery vanaf http://products.wdc.com/WDTVLiveHub.
Ik ben tot nu toe best tevreden met deze firmware. Eerst toch nog wat issues. Zo had ik een ip-conflict en crashde het apparaat bij het aansluiten van de netwerkkabel. Maar toen ik de IP-gegevens handmatig had ingevoerd ging het beter. Sindsdien is het super stabiel en werkt alles naar behoren. Dit is voor mij de eerste firmware sinds versie 2.04.13 die het bij mij doet.
Oh, tip: Update altijd via USB en niet met de internetservice want die laatste levert veel problemen op. Halverwege de installatie blijft hij bij veel mensen op het WD-forum vast zitten.
Ja bij mij loopt hij ook vast na installatie via internet. Hij doet het wel , alleen als hij reboot gaat hij weer een poging maken om te updaten. De mediashare staat inderdaad aan, reboot ook al gedaan.
Met die software is het trouwens ook niet gelukt om een netwerkshare aan te maken. Echter las ik net dat de DLNA uit moet zetten op de hub om een netwerkshare aan te maken. En als dat niet lukt ga ik hem eerst terug rollen naar een vorige versie , en daarna doe ik het wel met een usb stick. Of ik wacht gewoon even tot een nieuwe, aangezien ik voor die firmware update ook geen problemen had.
Met die software is het trouwens ook niet gelukt om een netwerkshare aan te maken. Echter las ik net dat de DLNA uit moet zetten op de hub om een netwerkshare aan te maken. En als dat niet lukt ga ik hem eerst terug rollen naar een vorige versie , en daarna doe ik het wel met een usb stick. Of ik wacht gewoon even tot een nieuwe, aangezien ik voor die firmware update ook geen problemen had.
Kan dit apperaat digitale tv zenders opnemen?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Zo problem solved , heb hem gewoon gedowngrade. Bleek dat ik bij lange na niet de enige was met dit probleem. Dus even opletten bij de nieuwe firmware dat het kan gebeuren dat jeje netwerkshare kwijt bent.
Ik wacht wel even met een firmware update tot ze dit oplossen , en daarbij heb ik die nieuwe dingen nou ook niet zo hard nodig.
Ik wacht wel even met een firmware update tot ze dit oplossen , en daarbij heb ik die nieuwe dingen nou ook niet zo hard nodig.
Ik heb 'm sinds kort. Topapparaat, ik heb er veel lol van. Speelt alles af. En vandaag was er een nieuwe firmwareupgrade. Gaaf om te zien dat WD nog steeds het apparaat verder ontwikkeld. Als ze er nog Uitzendinggemist en RTL Gemist op zetten is 'ie helemaal top.
Na de nieuwe firmware upgrade werkte enkele knoppen op mijn afstandsbediening niet meer. Rebooten lostte het probleem helaas niet op.
Ik dacht: 'Dan maar even een device reset'. Terug naar de fabrieksinstellingen.
De knoppen werkte daarna weer prima.
Wel ben ik nu de titels/info van ruim 200 films kwijt die hij normaal via internet binnenhaalde! Op de HDD is enkel een mapje 'console' en 'found.000' te vinden. Dus dat wordt een leuk klusje om alles handmatig te renamen denk ik
Of is er een andere oplossing?
Ik dacht: 'Dan maar even een device reset'. Terug naar de fabrieksinstellingen.
De knoppen werkte daarna weer prima.
Wel ben ik nu de titels/info van ruim 200 films kwijt die hij normaal via internet binnenhaalde! Op de HDD is enkel een mapje 'console' en 'found.000' te vinden. Dus dat wordt een leuk klusje om alles handmatig te renamen denk ik
Dat vroeg ik ook niet, daarvoor heb je digitale ontvangers,ik wil er programma's mee opnemen.Herman87 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:00:
Dit apparaat kan geen digitale TV zenders ontvangen![]()
Verwijderd
Helaas, dat gaat niet...Opperclowntje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:57:
[...]
Dat vroeg ik ook niet, daarvoor heb je digitale ontvangers,ik wil er programma's mee opnemen.
Bedankt!
Retry: ik overweeg om een WD TV Live Hub aan te schaffen als vervanging voor mijn Xtreamer. Ik heb wat vragen voor WD eigenaren waar ik het antwoord niet heb kunnen vinden:
- Heeft de WD een mogelijkheid om video's die gezien zijn herkenbaar te markeren, zoals b.v. MediaPortal dat doet (titel van "watched" bestand is anders van kleur), zodat we weten bij welke aflevering van een serie we zijn gebleven?
- Is de GUI vlot met browsen in video folders? Iemand toevallig vergeleken met die brakke zwart/rode UI van de xtreamer?
- Kun je favorieten/shortcuts naar folders op een SMB share aanmaken (bij xtreamer kan dat alleen met NFS shares)
- Heeft de WD een mogelijkheid om video's die gezien zijn herkenbaar te markeren, zoals b.v. MediaPortal dat doet (titel van "watched" bestand is anders van kleur), zodat we weten bij welke aflevering van een serie we zijn gebleven?
- Is de GUI vlot met browsen in video folders? Iemand toevallig vergeleken met die brakke zwart/rode UI van de xtreamer?
- Kun je favorieten/shortcuts naar folders op een SMB share aanmaken (bij xtreamer kan dat alleen met NFS shares)
[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 09-08-2011 14:13 ]
Vraag 1: Je hebt een zwart icoontje dat laat zien of je naar de film/serie o.i.d. gekeken hebt. Er wordt echter geen onderscheid gemaakt in afgekeken of nog niet afgekeken.MoonenJH schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:09:
Retry: ik overweeg om een WD TV Live Hub aan te schaffen als vervanging voor mijn Xtreamer. Ik heb wat vragen voor WD eigenaren waar ik het antwoord niet heb kunnen vinden:
Vraag 2: Het browsen gaat redelijk vlot, maar heb geen ervaring met andere mediaspelers. Misschien zijn er wel veel snellere, maar traag is het zeker niet.
Vraag 3: Geen idee.