Componenten keuze is bij Cougar meestal best wel in orde, maar met alleen goede componenten ben je er nog niet.
Alle voedingen die ze op tweakers laten reviewen zullen dat ook wel zijn. Je stuurt geen troep op waarvan je weet dat ze niet meer verkocht zullen worden zodra de reviews uitkomen. Dus de voedingen die ze beschikbaar stellen heb ik ook vertrouwen in.
Er zijn helaas toch fabrikanten
welke niet retail exemplaren verzenden naar de reviewsite's om er zo beter uit te komen.
Maar van de Cougar die ik heb heb ik zoveel mogelijk info gezocht en daar blijkt uit dat de
voeding bijvoorbeeld geen 80plus certificaat heeft en het
hier ook duidelijk niet verdient. Toch plakt Cougar er een 80 plus Silver certificaat op.
De alternatieven die je opnoemt zijn gerenommeerde merken en staan natuurlijk sterk in hun schoenen. Maar heb je ze echt zo gekozen dat elk alternatief zonder twijfel betere componenten gebruik of word je ook deels beïnvloedt door het merk zelf?
Je wordt altijd beïnvloed, maar naar mijn mening zijn ze ook beter.
Ik heb ook pas sinds kort van Cougar vernomen via
deze topic en ik denk dat ze het proberen waard zijn. Mooie logo trouwens.. het oog wilt ook wat.
Uiterlijk is zeker erg goed bij Cougar.
Heel mooi, maar jammer dat die alleen in Azië op de markt is, in Europa is de 450W versie degene met het laagste vermogen. Voor de rest de Golden Green serie is erg goed, voor een nog beter prijs. Voor reviews zul je alleen naar het chinese ITOCP moeten gaan. Of kijken naar bijvoorbeeld de NZXT Hale90
welke intern ook een SuperFlower Golden Green is.
Of van een
Forton
Ook nooit van gehoord.. maar inmiddels wel goedkoopste 80 plus brons met 350W.
Toch zijn ze erg groot en bekend.

Misschien kun je ze wel onder de naam FSP Group. Antec, Aopen, Be Quiet, Coolermaster, Gigabyte, Nexus, OCZ, Silverstone, Thermaltake en Zalman. Al deze merken hebben
voedingen in het assortiment
welke door hun gemaakt worden, zijn overigens nog wel meer.