Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien ik me verveel ga ik zo toch maar eens RCMix proberen :) Ben wel benieuwd naar Sense 3.5 en als het niet bevalt ga ik gewoon terug naar Miui via de Nandroid Backup die ik nu ga maken.

Ik heb even 1 vraag. Kan iemand mij vertellen wat het partitioneren van je SD kaart inhoudt? Ik weet wat het bij een HDD is, maar ik kom heel vaak ext4 en ext3 tegen. Volgens mij heeft dat met een SD kaart te maken, maar het zegt me weinig. Volgens mij heb ik dit tot heden ook niet, want ik niks speciaals gedaan met partities alvorens ik een custom rom flashte. Kan iemand dit kort uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:15:
@Booth: Downgraden is helemaal niet meer nodig nu de Ace hack kit er is. Ik zou zeggen ga gewoon terug naar stock en volg dan de howto die ik op de vorige pagina heb geschreven: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Die handleiding heb ik gevolgd. Na een jaar op een stock rom te hebben gezeten heb ik mijn telefoon toch maar geroot. Ik ben je erg dankbaar voor de handleiding. Erg duidelijk en als je alles gewoon volgt is het zeer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:01:
Ik heb even 1 vraag. Kan iemand mij vertellen wat het partitioneren van je SD kaart inhoudt? Ik weet wat het bij een HDD is, maar ik kom heel vaak ext4 en ext3 tegen. Volgens mij heeft dat met een SD kaart te maken, maar het zegt me weinig. Volgens mij heb ik dit tot heden ook niet, want ik niks speciaals gedaan met partities alvorens ik een custom rom flashte. Kan iemand dit kort uitleggen?
Ext3 en Ext4 zijn gewoon linux bestandssystemen waaarbij Ext4 nieuwer is. Dus net als wat NTFS voor Windows is. De stock rom draait bijvoorbeeld op Ext3 en ARHD draait op Ext4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Net RCMix 3.3 geflasht. Werkt op het eerste oog aardig, al is Sense wel even wennen na Miui :) Wel heb ik een vervelend probleem: er worden nog MIUI processen gestart na het booten. Zo heb ik 2 camera apps en diverse MIUI apps staan nu standaard op mijn RCMIX rom 8)7 Heb data, cache en dalvik cache gewhiped voordat ik flashte. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:10:
Net RCMix 3.3 geflasht. Werkt op het eerste oog aardig, al is Sense wel even wennen na Miui :) Wel heb ik een vervelend probleem: er worden nog MIUI processen gestart na het booten. Zo heb ik 2 camera apps en diverse MIUI apps staan nu standaard op mijn RCMIX rom 8)7 Heb data, cache en dalvik cache gewhiped voordat ik flashte. Iemand een idee?
Hmm.. Blijkbaar niet goed genoeg gewipet?
Wees blij dat-ie het doet, trouwens :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Haha waarom blij dat ie het doet...ik had niet anders verwacht ;)
Maar het is in elk geval zeer vreemd, want ik heb netjes gewhiped en daarna ook zonder SD-kaart geboot maar blijf toch MIUI processen krijgen.

Er zit overigens wel veel HTC rotzooi standaard in RCMix, dat is wel jammer. Rom reageert overigens wel lekker snel, ondanks dat deze veel ram geheugen inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nouja, het hele punt is juist dat die HTC-zooi erinzit :P
Maar er zijn ook oplossingen zonder HTC-zooi, zoals Cyanogenmod of oplossingen met een beetje HTC-gedoe, zoals DeSenseNG, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:27:
Haha waarom blij dat ie het doet...ik had niet anders verwacht ;)
Maar het is in elk geval zeer vreemd, want ik heb netjes gewhiped en daarna ook zonder SD-kaart geboot maar blijf toch MIUI processen krijgen.

Er zit overigens wel veel HTC rotzooi standaard in RCMix, dat is wel jammer. Rom reageert overigens wel lekker snel, ondanks dat deze veel ram geheugen inneemt.
Toch even opnieuw wipen en flashen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

ik222 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:35:
[...]

Toch even opnieuw wipen en flashen denk ik ;)
Het is helemaal gelukt hiero, bedankt voor de uitgebreide guide!

Nu had ik nog een vraagje, hoe verwijder ik Stock apps zoals Twitter? Die gebruik ik toch niet. Of moet ik dan een No Sense ROM downloaden?

En nog een vraagje:
albino71 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:20:

Radio die wordt geadviseerd in het ARHD draadje geflashed en deze stock battery with percentage
Hoe installeer je die stock battery with percentage? Zelfde als hoe je de ROM installeert; via Boot menu en dan install from zip ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:33:
Nouja, het hele punt is juist dat die HTC-zooi erinzit :P
Maar er zijn ook oplossingen zonder HTC-zooi, zoals Cyanogenmod of oplossingen met een beetje HTC-gedoe, zoals DeSenseNG, etc.
I know :) Heb na stock ook eerst ARHD geprobeerd en dat beviel prima, alleen vind ik Sense soms wat traag en heb ik het gevoel dat de batterij niet enorm lang mee gaat bij dit 'grafisch geweld omdat de rom ook erg groot is (450mb ram)'. MIUI is veel lichter qua rom (gebruikt ongeveer 150mb ram) en ik houd het gemakkelijk 1,5e dag vol met mijn batterij. CM7 is nog lichter, deze gebruikt bij mij zo'n 90 mb ram.

Voor mij heeft Sense niet direct een toegevoegde waarde, omdat de widgets die ik gebruik ook beschikbaar zijn zonder Sense. Wel mis ik in MIUI enige integratie die in Sense wel zitten, zoals standaard voice search. Dat is natuurlijk voor iedereen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn persoonlijke ervaring is dat de meeste Sense roms een stuk langere accuduur hebben dan MIUI.

Maar als Sense geen toegevoegde waarde heeft zou ik het inderdaad links laten liggen, omdat Sense ook beperkend werkt (weinig mogelijkheden qua dock, etc).

Ik zou in dat geval voor CM gaan met een leuke launcher en dan lekker zelf instellen en customizen :)

Voor eventuele inspiratie (voor launchers enzo) is het soms leuk om rond te kijken wat anderen voor homescreen hebben.
Zoals hier op Tweakers: Post je Homescreen! - Deel 2
Of op XDA: Post your Phone Home Screen **BE APPROPRIATE**

En als bonus ook nog een ander topic van XDA (voor als je misschien toch MIUI wil ;) ): What does your MIUI look like?

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 03-11-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb gisteren ook CM7 geprobeerd en die voelde zeer snel en stabiel aan. De enige reden om toch mijn MIUI nandroid terug te zetten is dat mijn ADW Launcher backup helaas niet werkte op ADW Launcher van CM7 en ik dan mijn homescreens opnieuw zou moeten maken. Kan ook aan Titanium Backup gelegen hebben, dat restoren ging niet vlekkeloos. Zodra je met een launcher werkt heb je sowieso niks meer aan Sense, dus vandaar mijn keuze voor een lichtere ROM.

Momenteel ziet mijn homescreen er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Photos/20111103_095019.jpg?w=e7732f92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Ik heb van het weekend mijn htc desire hd geroot en de custom rom Revolution HD geinstalleerd. Wat mij nu opvalt is dat de app "Quick System Info Pro" een RAM van 621 mb aangeeft, terwijl dat volgens mij toch eerst 768mb was...Maar onder Hardware Info staat er wel 768mb? Mijn RAM verbruik is ook erg hoog terwijl ik niet eens zoveel apps draai, ik zit altijd met een verbruik rond de 70/80 %...

Op hoeveel GHZ draait jullie desire HD? Ik zit nu op 1,2 maar ik heb geen flauw idee hoe ver ik kan, ik ben nog een beetje voorzichtig. Het rooten was al een grote stap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat had ik ook met ARHD, merkwaardig. Omdat ARHD inderdaad zo ongeveer alle ram gebruikt ben ik daarom naar een lichtere rom overgestapt, al had ik niet direct problemen met ARHD vanwege dit ram gebruik. De 1.2 Ghz is iets sneller dan standaard. Je kunt nog een stuk hoger gaan maar ik verwacht niet dat dit direct nodig is qua performance, tenzij je bepaalde games wilt spelen. Het nadeel is nauturlijk dat je batterij sneller leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Ja ik vind het ook apart, want de rom wordt geprezen om ze performance en smoothness. Maar dat vind ik wel erg meevallen. Ik ga denk ik gewoon een andere ROM proberen en kijken hoe die lopen. Ik zat te denken aan Miui en cyanogenmod 7. Maar wat zijn nu eigenlijk de stappen die ik moet uitvoeren? Ik heb een beetje zitten zoeken maar ik heb niet een concreet antwoord kunnen vinden. Ik weet wel hoe je je eerste rom moet laden maar om van die rom over te stappen naar een andere...Moet ik nu gewoon weer de betreffende rom downloaden, op mijn sd kaart plaatsen en gewoon laden via recovery of hoe dat ook heet (Volume - plus powerknop) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Jullie kunnen vast zo deze vraag beantwoorden, is deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1326217
alleen voor de HD2? of ook voor de DHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
Wat ik zou doen is rom manager downloaden op je toestel. Reboot in recovery kiezen.
vervolgens naar mounts and storage in recovery, format -system -cache -data.
Dan verwijzen naar de ZIP met de ROM en laten laden.

Dan ben je weer met een schone lei begonnen in een nieuwe ROM.
Aid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:36:
Ja ik vind het ook apart, want de rom wordt geprezen om ze performance en smoothness. Maar dat vind ik wel erg meevallen. Ik ga denk ik gewoon een andere ROM proberen en kijken hoe die lopen. Ik zat te denken aan Miui en cyanogenmod 7. Maar wat zijn nu eigenlijk de stappen die ik moet uitvoeren? Ik heb een beetje zitten zoeken maar ik heb niet een concreet antwoord kunnen vinden. Ik weet wel hoe je je eerste rom moet laden maar om van die rom over te stappen naar een andere...Moet ik nu gewoon weer de betreffende rom downloaden, op mijn sd kaart plaatsen en gewoon laden via recovery of hoe dat ook heet (Volume - plus powerknop) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
aerocooluser schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:05:
Jullie kunnen vast zo deze vraag beantwoorden, is deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1326217
alleen voor de HD2? of ook voor de DHD?
Hier is de DHD-versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261721

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wisselen tussen homescreens loopt standaard bij geen enkele rom 100% soepel, ook niet bij de stock rom. Op XDA kun je wel mods krijgen om het soepeler te maken maar volgens mij gaat de meeste daarvan wel ten koste van de looks.

Andere optie is een rom zonder sense met bijvoorbeeld launcher pro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Moet ik nu gewoon weer de betreffende rom downloaden, op mijn sd kaart plaatsen en gewoon laden via recovery of hoe dat ook heet (Volume - plus powerknop) ?
Ik zou nog wel een nandroid backup maken zodra je in recovery bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is er een manier om fatsoenlijk 720p materiaal af te spelen op de DHD?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:34:
Is er een manier om fatsoenlijk 720p materiaal af te spelen op de DHD?
Ja gebruik .mp4 files of de 3gp files, die zijn namelijk af te spelen met hardware encoder. Ik zelf heb MX Video speler nu voor afspelen van dvd rips enzo.

Ik ga me de moeite namelijk niet doen om 720p mp4's te maken dus zet gewoon dvd rips erop, die spelen zonder moeite af en gezien scherm resolutie zijn die bestanden zeer geschikt om op een mobiel af te spelen op de computer speel ik liever 720p af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Bedankt voor jullie tips, Ik heb MIUI werkend gekregen en het draait uitstekend maar zit wel met een probleempje... me contacten zijn verdwenen... Ik heb wel een backup gemaakt van de vorige ROM met Rom Manager en ik heb nog de hele sd kaart naar me pc gekopieerd voordat ik me tel ging rooten... maar ik zie de storm al hangen, de contacten zaten zeker allemaal op het intern geheugen...? Is er een mogelijkheid om mijn contacten terug te krijgen? Moet ik mijn backup weer laden?

[ Voor 11% gewijzigd door Aid op 03-11-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet waar jij je contacten opgeslagen had, als het gewoon telefoon contacten waren stonden ze waarschijnlijk inderdaad in het interne geheugen. Als je nu toch nieuwe contacten moet invoeren zou ik het gelijk in gmail doen en dan syncen. Dan raak je ze ook nooit meer kwijt :)

Als je contacten echt belangrijk waren kun je inderdaad je backup restoren, contacten exporteren en dan opnieuw je gewenste rom flashen.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 03-11-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

ik222 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:59:
Ik weet niet waar jij je contacten opgeslagen had, als het gewoon telefoon contacten waren stonden ze waarschijnlijk inderdaad in eht interne geheugen. Als je nu toch nieuwe contacten moet invoeren zou ik het gelijk in gmail doen en dan syncen. Dan raak je ze ook nooit meer kwijt :)
Probleem opgelost dankzij backup :)

[ Voor 32% gewijzigd door Aid op 03-11-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:17:
[...]

Ext3 en Ext4 zijn gewoon linux bestandssystemen waaarbij Ext4 nieuwer is. Dus net als wat NTFS voor Windows is. De stock rom draait bijvoorbeeld op Ext3 en ARHD draait op Ext4.
Je uitleg klopt wel ongeveer, maar er is een groot verschil tussen deze bestandssystemen, je hoeft ze niet te defragmenteren, er treed namelijk nauwelijks fragmentatie op en dat is bij NTFS juist wel, al schijnt dat met ssd's niet te zijn.

Je sd kaart formatteren in ext3 of ext4 heeft overigens een groot voordeel, het haal de limitatie weg die fat32 heeft, bestanden op fat32 mogen namelijk niet groter dan 4gb zijn.

Een nadeel van ext3 en ext4 is dan weer dat niet ondersteund word door Windows, voor ext3 bestaat overigens software voor om die ook te lezen en schrijven op Windows, waar het ook bij ext4 zou moeten werken. Mocht je dus Linux draaien dan zou ik de sd kaart in ext4 formatteren als je geen linux draait dan is dat eigenlijk minder verstandig, al kan je met software toch lezen en schrijven.

Goed mocht je echt 720p films op je htc desire hd willen kijken welke over de 4gb groot zijn dan lijkt me geen slecht idee om je sd kaartje toch als ext4 te formatteren.

http://www.ext2fsd.com/ dat is software waar je de sd kaart mee kan lezen en schrijven als je deze als ext4 formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Booth schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:43:
Hoe installeer je die stock battery with percentage? Zelfde als hoe je de ROM installeert; via Boot menu en dan install from zip ofzo?
Inderdaad, maar let wel op dat je de juiste versie hebt.
En een backup

Of niet....living on the edge :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aid schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:56:
Bedankt voor jullie tips, Ik heb MIUI werkend gekregen en het draait uitstekend maar zit wel met een probleempje... me contacten zijn verdwenen... Ik heb wel een backup gemaakt van de vorige ROM met Rom Manager en ik heb nog de hele sd kaart naar me pc gekopieerd voordat ik me tel ging rooten... maar ik zie de storm al hangen, de contacten zaten zeker allemaal op het intern geheugen...? Is er een mogelijkheid om mijn contacten terug te krijgen? Moet ik mijn backup weer laden?
Veel plezier met MIUI! Als je geen waarde hecht aan Sense is dit een zeer uitstekende rom. Het is een kopie van iOS en dat werkt gewoon zeer inituitief. Vanwege de vele thema's en het feit dat je per thema een uniek onderdeel kunt nemen en dat kunt combineren met een ander thema zijn de customizing mogelijkheden eindeloos. Ook de standaard screenshot functie, wireless FTP en bijvoorbeeld de firewall zijn zeer handige apps die standaard geinstalleerd zijn. De meeste zaken die je mist aan sense qua widgets kun je gewoon downloaden. Mocht je vragen hebben over widgets dan hoor ik het wel.

Zorg wel dat je wifi sleep policy op 'never' staat en zet location services uit als je dit niet standaard gebruikt. Je moet dan makkelijk 2 dagen met je batterij kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:02:
[...]

Je uitleg klopt wel ongeveer, maar er is een groot verschil tussen deze bestandssystemen, je hoeft ze niet te defragmenteren, er treed namelijk nauwelijks fragmentatie op en dat is bij NTFS juist wel, al schijnt dat met ssd's niet te zijn.
Uiteraard is er een groot verschil, ik zeg ook absoluut niet dat Ext3 / Ext4 en NTFS technisch vergelijkbaar zijn. Alleen als iemand vraagt "wat is Ext3 / Ext4" dan zeg ik dat het net zoiets is als NTFS in Windows omdat het beide bestandssystemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:25:
[...]

Uiteraard is er een groot verschil, ik zeg ook absoluut niet dat Ext3 / Ext4 en NTFS technisch vergelijkbaar zijn. Alleen als iemand vraagt "wat is Ext3 / Ext4" dan zeg ik dat het net zoiets is als NTFS in Windows omdat het beide bestandssystemen zijn.
Ja dat klopt ook wel, dan snappen ze het tenminste nog. Ext3 en Ext4 zijn wat mij betreft eigenlijk beter bestandssysteem vooral omdat het de fat32 beperking op heft, maja wie gaat nou echt 720p films op zijn dhd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik ben bezig met een nieuw format voor de ROM lijst (die makkelijker bij te werken is);

ROM

Creator

Pop.

[AOSP][2Nov] -=BlackICEv1.22=- [2.3.7][LordModUE8.2CFS][OC 2.0GHz]alienmind0,74%
[Nov 3][v2.4][Desire HD] BeatMod BlissSense Hybrid Sense 3.5 2.3.5zFr3eak1,16%
Android Revolution HD� 6.1.4 High Quality & Performance Official Sense 3.0mike1986.50,11%
(new rom is up)[NOV 3][Funzy RCMixRunny 3.381] 2D-3D/ fully work an 5x5 in tweakjanielsen0,20%
[Oct 28-2011]RCMix3d Runny v3.3 [Official runnymede sense 3.5 Android 2.3.5][OC]capychimp10,00%
[25 Oct] BinDroid 3 Flavors Smooth & Stable LordMod Kernels OnlineDutchDanny0,33%
[BETA][Nov 02][ACE]Virtuous Codename: Trentacinque Beta 2chrisch19740,25%
SCI MIUI 1.10.28v2.0 SysTune (31 Oct.) En/De/MultiLang or Arabic / Persian RTLa user0,93%
MIUI 1.10.28 EN/DE v.5: Freshly Squeezed Edition� 02/11/11MrGarak4,81%
[10 SEP] CoreDroid HD V8.1 GB 2.3.4 SENSE 3 SUPER SMOOTH LordMod KERNEL ONLINESergio7611,89%
30 Oct 11 EvaSense v2.5 [DHD/Inspire4G] Official Sense 3 2.3.5 Unity V9 Kernelevanbigfan0,27%
LeeDrOiD HD V4.0.0 SE-3.0 BETA [KERNEL]V3.2.1 17th Sept HTC GB OTA CRT TVLeeDroid13,03%
[NIGHTLY][GWK74] CyanogenMod 7 for vendor Ace (HTC Desire HD & Inspire)Kali-5,90%
[281011][v7.0][ROOTED]Stock GB 2.3.5 / 3.06.405.1[NAND & BOOTMANAGER Compatible]fshami0,22%
[031111][v6.0]GINGER S[IceCream edition][BootManager Compatible]fshami0,13%
[OCT 21]Persian Vision v1.1.0 by MDT Superfast & Smooth 2.3.5 Sense 3.0 The Bestalirez_sos0,05%

* Pop. = Popularity

Vinden jullie dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:30:
[...]

Ja dat klopt ook wel, dan snappen ze het tenminste nog. Ext3 en Ext4 zijn wat mij betreft eigenlijk beter bestandssysteem vooral omdat het de fat32 beperking op heft, maja wie gaat nou echt 720p films op zijn dhd zetten?
Ben het met je eens dat Ext3 / Ext4 beter zijn dan fat32 als het gaat om de technische mogelijkheden. Alleen zoals je zelf al aangeeft het grote nadeel ervan voor je sd kaart is dat je deze dan niet meer zomaar via Windows te benaderen is.

@MaNDaRK: Handige lijst, waar komt die populariteit score vandaan?

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 03-11-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

albino71 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:16:
[...]

Inderdaad, maar let wel op dat je de juiste versie hebt.
En een backup

Of niet....living on the edge :)
Backup heb ik wel denk ik.

En ik download vanaf deze pagina: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1255400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
@ik222,

De populariteit score komt van de views af die het topic heeft gehad. Ik pak de eerste twee pagina's en die verwerk ik in mijn overzicht. Nu alleen nog sorteren op populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Een vraagje over updaten MIUI:
Wat moet ik allemaal doen om van MIUI 1.10.28 naar MIUI 1.11.4 te updaten?
Moet ik iets wipen voor het flashen of kan ik gewoon de zip flashen over de huidige ROM?

[ Voor 29% gewijzigd door Sniperc op 04-11-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Sniperc schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:31:
Moet ik iets wipen voor het flashen of kan ik gewoon de zip flashen over de huidige ROM?
Ik keek ff snel in het topic van MIUI:
INSTRUCTIONS

YOU MUST DO A FULL WIPE FIRST.

OR

WIPE CACHE & DALVIK CACHE IF UPGRADING FROM PREVIOUS MIUI VERSION.

FLASH MIUI .ZIP IN RECOVERY.

REBOOT.
Ik ben tevreden over ARHD. Alleen ik heb het idee dat mijn mobiel er slomer op is geworden. Voorheen speelde ik bijvoorbeeld Muffin Knight. Dat ging lekker soepel, in elk level. Maar als ik dat nu speel en er zijn meerdere dingen tegelijk op het scherm merk ik gewoon dat hij het een beetje moeilijk krijgt.. Is dit normaal? Want ik dacht dat hij er juist op vooruit zou moeten gaan qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Aghanim schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:21:
[...]

Veel plezier met MIUI! Als je geen waarde hecht aan Sense is dit een zeer uitstekende rom. Het is een kopie van iOS en dat werkt gewoon zeer inituitief. Vanwege de vele thema's en het feit dat je per thema een uniek onderdeel kunt nemen en dat kunt combineren met een ander thema zijn de customizing mogelijkheden eindeloos. Ook de standaard screenshot functie, wireless FTP en bijvoorbeeld de firewall zijn zeer handige apps die standaard geinstalleerd zijn. De meeste zaken die je mist aan sense qua widgets kun je gewoon downloaden. Mocht je vragen hebben over widgets dan hoor ik het wel.

Zorg wel dat je wifi sleep policy op 'never' staat en zet location services uit als je dit niet standaard gebruikt. Je moet dan makkelijk 2 dagen met je batterij kunnen doen.
Ja MIUI draait heel lekker, ik ben zeer tevreden met het uiterlijk en de snelheid :).
Ik heb wifi sleep policy op never gezet en location services heb ik ook uit gedaan maar ik kom niet aan die 2 dagen hehe. Gisteren was mijn telefoon rond een uur of 17:00 helemaal opgeladen en vanochtend was de telefoon om een uur of 9 gewoon helemaal leeg, terwijl ik er niet echt veel mee heb gedaan. Ik heb 2 telefoontjes gepleegd en een halfuurtje zitten whatsappen misschien.. Voor het slapen gaan rond een uur of 11 heb ik wifi en data roaming uitgedaan en de batterij was toen op 40%. Dus gedurende de nacht is die gewoon 40% armer geworden. Met Sense verloor ik altijd rond de 10% gedurende de nacht dus er klopt iets niet. Zijn er nog tweaks die ik over het hoofd heb gezien?
Booth schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:45:
[...]

Ik keek ff snel in het topic van MIUI:

[...]

Ik ben tevreden over ARHD. Alleen ik heb het idee dat mijn mobiel er slomer op is geworden. Voorheen speelde ik bijvoorbeeld Muffin Knight. Dat ging lekker soepel, in elk level. Maar als ik dat nu speel en er zijn meerdere dingen tegelijk op het scherm merk ik gewoon dat hij het een beetje moeilijk krijgt.. Is dit normaal? Want ik dacht dat hij er juist op vooruit zou moeten gaan qua snelheid.
Ik heb precies hetzelfde gehad met ARHD. Ik draai nu MIUI en alles draait gewoon heel soepel en makkelijk.. Daarnaast is het geheugen verbruik met 200mb gedaald ten opzichte van ARHD.

[ Voor 18% gewijzigd door Aid op 05-11-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Aid schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:56:
[...]

Ja MIUI draait heel lekker, ik ben zeer tevreden met het uiterlijk en de snelheid :).
Ik heb wifi sleep policy op never gezet en location services heb ik ook uit gedaan maar ik kom niet aan die 2 dagen hehe. Gisteren was mijn telefoon rond een uur of 17:00 helemaal opgeladen en vanochtend was de telefoon om een uur of 9 gewoon helemaal leeg, terwijl ik er niet echt veel mee heb gedaan. Ik heb 2 telefoontjes gepleegd en een halfuurtje zitten whatsappen misschien.. Voor het slapen gaan rond een uur of 11 heb ik wifi en data roaming uitgedaan en de batterij was toen op 40%. Dus gedurende de nacht is die gewoon 40% armer geworden. Met Sense verloor ik altijd rond de 10% gedurende de nacht dus er klopt iets niet. Zijn er nog tweaks die ik over het hoofd heb gezien?

[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met ARHD. Ik draai nu MIUI en alles draait gewoon heel soepel en makkelijk.. Daarnaast is het geheugen verbruik met 200mb gedaald ten opzichte van ARHD.
Ja klopt, dat las ik her en der al. ARHD heeft een RAM verbruik van rond de 400, en de MIUI rond de 200. Ik vind alleen die kleine features van ARHD zo mooi, zoals die lockscreen (ringetje naar boven trekken), de SMS interface, screenshotfunctie (Power + Home), etc. Hoe is dat bij MIUI? Want ik zie daar verder nauwelijks screenshots van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIUI is een rom waarin de interface van de iPhone nagemaakt is, voor geen goud wil ik dat op mijn mooie Android telefoon hebben :P

Voor de rest draait ARHD 6.1.4 bij mij prima, telefoon lijkt net wat soepeler te draaien dan met de stock rom. Ik merk dat vooral bij browsen dat pagina's net even soepeler lijken te laden. Sense 3.0 is inderdaad een hele verbetering t.o.v. 2.1 die in de stock rom zit. Geheugengebruik wat hoger is dan bij andere ROM's is overigens totaal niet erg aangezien dat gewoon voor caching gebruikt wordt. Een hoog geheugengebruik is in elk geval niet negatief voor de prestaties want als het geheugen vol zit maakt Android vanzelf wel weer wat vrij. Je kunt wel 200 of 300MB continu vrij hebben maar dan had het er net zo goed niet in kunnen zitten aangezien het toch niet gebruikt wordt.

Wil zelf wel nog een keer RCMix3d Runny uitproberen omdat die Sense 3.5 heeft. Alleen die ROM is net nog niet helemaal ontwikkeld als ik XDA lees, zitten toch net wat meer bugs in en ik lees ook hier en daar berichten over battery drain met die ROM. Overigens schijnt binnenkort V4.0 uit te komen van deze rom en wellicht dat ik hem dan wel in overweging neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:37:
Wil zelf wel nog een keer RCMix3d Runny uitproberen omdat die Sense 3.5 heeft. Alleen die ROM is net nog niet helemaal ontwikkeld als ik XDA lees, zitten toch net wat meer bugs in en ik lees ook hier en daar berichten over battery drain met die ROM. Overigens schijnt binnenkort V4.0 uit te komen van deze rom en wellicht dat ik hem dan wel in overweging neem :)
Ik heb niet echt last van battery drain, al moet ik zeggen dat ik langer deed met Virtuous en het is ongeveer hetzelfde als ARHD. MIUI deed ik vele malen korter mee.

Edit:
Bugs niet echt gemerkt, behalve dat panorama in camera niet goed werkt bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-11-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:42:
[...]
Ik heb niet echt last van battery drain, al moet ik zeggen dat ik langer deed met Virtuous en het is ongeveer hetzelfde als ARHD. MIUI deed ik vele malen korter mee.

Edit:
Bugs niet echt gemerkt, behalve dat panorama in camera niet goed werkt bij mij.
Welke versie draai je, 3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuul.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2022
Hallo,

Ik lees wat langer tweakers.net en ook dit forum (zonder dan ook echt een account te hebben). Na wat twijfelen heb ik toch besloten om mijn desire HD te rooten en heb ik222's guide gevolgd. Na het uitvoeren van superwipe.zip stap heeft mijn telefoon automatisch gereboot i.p.v. in die clockwork recovery boot te blijven. Hij hangt nu vast in een wit HTC scherm en ik durf feitelijk niets meer te doen omdat ik, als dat dan nog niet het geval is dan, ik hem helemaal sloop.

Als ik na ga wat ik misschin fout heb gedaan is dat ik wellicht de fastboot niet heb uitgezet (heb via de clockwork rom naar de clockwork recovery geboot in plaats van opstarten met vol- ingedrukt).

Dus wellicht heb ik gewoon een domme fout gemaakt. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen? De telefoon staat nog gewoon aan en volgens mij kan ik ook nog via de Ace hack tool fastboot/HbootPD98IMG aan uit toggelen.

Kan ik gewoon de accu er uit halen en proberen hem opnieuw te laten booten met volume-?

Alvast bedankt voor tips!

EDIT: hij doet het, heel erg bedankt allemaal!! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sjuul. op 06-11-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sjuul. schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:40:
Hallo,

Ik lees wat langer tweakers.net en ook dit forum (zonder dan ook echt een account te hebben). Na wat twijfelen heb ik toch besloten om mijn desire HD te rooten en heb ik222's guide gevolgd. Na het uitvoeren van superwipe.zip stap heeft mijn telefoon automatisch gereboot i.p.v. in die clockwork recovery boot te blijven. Hij hangt nu vast in een wit HTC scherm en ik durf feitelijk niets meer te doen omdat ik, als dat dan nog niet het geval is dan, ik hem helemaal sloop.

Als ik na ga wat ik misschin fout heb gedaan is dat ik wellicht de fastboot niet heb uitgezet (heb via de clockwork rom naar de clockwork recovery geboot in plaats van opstarten met vol- ingedrukt).

Dus wellicht heb ik gewoon een domme fout gemaakt. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen? De telefoon staat nog gewoon aan en volgens mij kan ik ook nog via de Ace hack tool fastboot/HbootPD98IMG aan uit toggelen.

Kan ik gewoon de accu er uit halen en proberen hem opnieuw te laten booten met volume-?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of is het al te laat? Telefoon staat nog aan en ik
Ja, gewoon doen en daarna verder gaan.
De superwipe doet niets anders dan je Nand partities (System, Data en Cache) wipen. Je recovery partitie doet het gewoon nog.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjuul. schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:40:
Hallo,

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of is het al te laat? Telefoon staat nog aan en ik
Geen zorgen, je telefoon is sowieso niet kapot hierdoor. Er staat nu alleen helemaal geen OS meer op dus daarom krijg je een wit scherm als je niet boot in recovery. Inderdaad gewoon even de accu eruit halen en dan via de powerknop + volume - opnieuw booten in recovery. Dan verder gewoon de rom zip flashen en dan start je telefoon gewoon op in je nieuwe rom :)

Maar er staat dus inderdaad niet voor niets dat je de telefoon in recovery moet booten via de powerknop + volume - ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 05-11-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik denk dat de laatste MIUI ook last heeft van een batterydrain. Na een uurtje van de lader te zijn geweest ben ik al 6% accu power kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik heb het na de update van vorige week ook... Zonder al te veel te doen is hij aan het eind van de dag echt leeg. Normalitair had ik nog dik 60% over... Verassend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
De batterydrain wordt opgelost in de nieuwe versie, zie de changelog;
Android Revolution HD 6.1.5 --- release date: 5 November 2011 ---

> New kernel from from klquicksall v10
- Compiled with newest 4.5.2 code source toolchain
- Fixed XZ compression
- OC back to 1.8 GHz
- More small changes in the code
> Fixed battery drain issue for some users
> Market updated to latest 3.3.11
> Maxthon updated to latest 2.3.4
> Other minor changes and fixes
Deze zou eigenlijk gisteren verschijnen, maar er is wat vertraging zoals je wellicht ziet ;)
Hou de topic op xda dus in de gaten. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb iets heel irritants nu en heb het idee dat dit is sinds ik ARHD heb geinstalleerd: Ik zit nu in de UB, en daar is WiFi. Daar kan ik ook wel mee connecten. Alleen als ik even niets doe met mijn mobiel (en het scherm staat gewoon nog aan) dan gaat WiFi weer uit. Dat blijft zo, tot dat ik alleen maar naar het WiFi menu ga. Dan gaat hij ineens weer aan!

Ik heb verbeterde WiFi prestaties aan staan en het slaapbeleid natuurlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:15:
De batterydrain wordt opgelost in de nieuwe versie, zie de changelog;

[...]

Deze zou eigenlijk gisteren verschijnen, maar er is wat vertraging zoals je wellicht ziet ;)
Hou de topic op xda dus in de gaten. link
Op 1.8Ghz kan een dhd inderdaad nog steeds stabiel draaien zonder vast lopers, want heb ik onlangs ook geprobeerd en ging wel goed.

Op xda zijn ze in DHD developers forum trouwens bezig met porten van ICS van de Nexus.

http://forum.xda-develope...p?p=19100058&postcount=94

Hij zegt dat het vandaag vrij gegeven zal worden waarschijnlijk. Ik zal maar al te graag ICS gaan draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik 1.8Ghz toch wel erg hoog vind hoor, dat is wel even een 80% overclock. Maar goed ik neem aan dat je ook in de 6.1.5 versie de maximale kloksnelheid in de O/C Deamon kan aanpassen dus dan zet ik hem daar wel terug naar 1.2 of 1.4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is om je vrienden met een iPhone de ogen mee uit te steken ( Tenminste ik liet altijd aan iPhone eigenaars zie dat mijn cpu in mijn telefoon te overklokken was en hun zijne niet ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je er aan het einde van de dag dan een eitje op bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:43:
Volgens mij kan je er aan het einde van de dag dan een eitje op bakken.
Nee dat valt echt wel mee hoor. Ik vraag me alleen af of je de levensduur op langere termijn niet verkort door hem 80% te overclocken. Nou is het natuurlijk ook zo dat de CPU in de praktijk zelden op 1.8Ghz loopt met de door de OC Deamon maar toch zet ik zelf de max niet hoger dan 1,4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik222 schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:18:
[...]

Nee dat valt echt wel mee hoor. Ik vraag me alleen af of je de levensduur op langere termijn niet verkort door hem 80% te overclocken. Nou is het natuurlijk ook zo dat de CPU in de praktijk zelden op 1.8Ghz loopt met de door de OC Deamon maar toch zet ik zelf de max niet hoger dan 1,4Ghz.
Zit die oc deamon in android revolution ?
Ik kan em namelijk niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber en ware flashaholics onder ons misschien een leuke link om de komende dagen te volgen: ICS Nexus dump voor de Desire HD
Als ik de berichten lees misschien een dezer dagen een (deels?) werkende ICS rom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik volg het ook, hij dacht het eerst gister uit te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:49:
[...]

Zit die oc deamon in android revolution ?
Ik kan em namelijk niet vinden
Ja via de app Deamon Controller kan je hem instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
ARHD 6.1.5 is er. Hoe kan ik die het best flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
insaniteit schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:48:
ARHD 6.1.5 is er. Hoe kan ik die het best flashen?
Gewoon via recovery. Als je al op 6.1.x zat hoeft je vooraf geen superwipe te draaien en hoeft je dus ook niets opnieuw in te stellen achteraf. In dat geval gewoon booten in recovery (powerknop + volume -). En dan in recovery gewoon de nieuwe zip met ARHD 6.1.5 flashen.

Heb hier inmiddels al ARHD 6.1.5 draaien. De standaard kloksnelheid is overigens nog steeds gewoon maximaal 1.15Ghz, alleen via de Deamon Controller heb je nu de mogelijkheid om hem op maximaal 1.8Ghz te zetten waar dat eerst 1.6Gz was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Thanks ik222 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

ik222 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:54:
[...]

Gewoon via recovery. Als je al op 6.1.x zat hoeft je vooraf geen superwipe te draaien en hoeft je dus ook niets opnieuw in te stellen achteraf. In dat geval gewoon booten in recovery (powerknop + volume -). En dan in recovery gewoon de nieuwe zip met ARHD 6.1.5 flashen.

Heb hier inmiddels al ARHD 6.1.5 draaien. De standaard kloksnelheid is overigens nog steeds gewoon maximaal 1.15Ghz, alleen via de Deamon Controller heb je nu de mogelijkheid om hem op maximaal 1.8Ghz te zetten waar dat eerst 1.6Gz was
Welke optie is dat dan (welke gov)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft niets met de gov te maken maar met de maximale en minimale waarden die je instelt. Als je de maximale kloksnelheid wilt verhogen moet je dus de wake_max omhoog zetten (die is standaard 1.15Ghz) en die kun je nu dus tot maximaal 1.8Ghz zetten met de Deamon Controller waar dat eerst 1.6Ghz was.

De gov bepaalt alleen hoe de telefoon schaalt tussen de ingestelde minimale en de ingestelde maximale waarde. Dus de ene gov zal bijvoorbeeld veel sneller opschakelen naar een hogere kloksnelheid dan de andere. Hoe dat schalen per gov precies werkt kun je op XDA wel vinden, daar zijn allerlei algoritmes voor. In elk geval kun je de wake gov het beste op ondemand laten staan. Voor wat betreft de sleep gov is er wat discussie op XDA tussen conservative (dat standaard is in ARHD) en smoothass. Welke het beste werkt van die twee hangt af van de manier waarop je de telefoon gebruikt, dus dat is een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

MaNDaRK schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:26:
Ik denk dat de laatste MIUI ook last heeft van een batterydrain. Na een uurtje van de lader te zijn geweest ben ik al 6% accu power kwijt :X
Ik heb gisteren miui 1.11.4 geinstalleerd en ik heb geen last meer van batterydrain. Ik zit nu op 23 uur en 10 min met nog een batterlife van 51% :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Nu met 1.11.4 is het wel beter ja, na 18 uur zo'n 6% over.Nog niet je van het, maar goed. Even battery stats wissen, kijken of dat helpt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Aid schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:05:
[...]

Ik heb gisteren miui 1.11.4 geinstalleerd en ik heb geen last meer van batterydrain. Ik zit nu op 23 uur en 10 min met nog een batterlife van 51% :).
Wat doe je zoal met je telefoon op een dag? Gebruik je je telefoon actief? Persoonlijk red ik nooit de 20 uur.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

heb net ARHD 6.1.5 geflashed, hopen dat het batterijgebruik nu wat stabieler is
sommige dagen had ik nog 80% over na 20 uur gebruik, andere dagen zat ik al na 10 uur op 5%.. met hetzelfde gebruikspatroon

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

contrast schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:19:
[...]

Wat doe je zoal met je telefoon op een dag? Gebruik je je telefoon actief? Persoonlijk red ik nooit de 20 uur.. :/
Ja, ik gebruik mijn telefoon redelijk actief, voornamelijk whatsapp, facebook messenger en sms. Daarnaast staat mijn wifi of data verbinding altijd aan. Op weg naar werk en naar huis is de telefoon altijd gekoppeld met de auto via bluetooth. Ik check regelmatig het nieuws en speel elke dag wel effe angry birds. Ik gebruik de telefoon ook af en toe als MP3 speler tijdens Fitness. Verder maak ik geen gebruik van widgets en wordt mijn email elke 2 uur gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Bedankt ik222's met je guide!! _/-\o_

Een ding.. Ja de ROM wordt gebackuped.. Maar exporteer eerst even al je contacten!

Dat had ik dus niet gedaan |:(

Een mooi moment om te ontvrienden. Ik bleef achter met 112, de politie en voicemail. hahahaha.

Nou ja, deze stap 1 zou een leuke toevoeging zijn.

Verder hulde!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Ik heb trouwens 6.1.4 maar nog niet de radio geflashed.. nog geen problemen gehad. Maar ik heb nog geen tijd gehad om het te doen.

Is het eigenlijk een probleem als ik de radio niet flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MorgothG schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:56:
Bedankt ik222's met je guide!! _/-\o_

Een ding.. Ja de ROM wordt gebackuped.. Maar exporteer eerst even al je contacten!

Dat had ik dus niet gedaan |:(

Een mooi moment om te ontvrienden. Ik bleef achter met 112, de politie en voicemail. hahahaha.

Nou ja, deze stap 1 zou een leuke toevoeging zijn.

Verder hulde!
Hmm ik heb zelf al mijn contacten in gmail staan, dus na het flashen van een rom worden ze bij mij weer automatisch gesynct. Maar goed eigenlijk zie ik geen reden dit specifiek toe te voegen aan de handleiding, naast contacten zijn er namelijk nog wel honderden andere dingen te bedenken die mensen in allerlei apps opgeslagen kunnen hebben. Ik heb er nu dan maar even bijgezet dat je alles kwijt bent na het flashen van de custom rom al leek mij dat logisch...
MorgothG schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:00:
Ik heb trouwens 6.1.4 maar nog niet de radio geflashed.. nog geen problemen gehad. Maar ik heb nog geen tijd gehad om het te doen.

Is het eigenlijk een probleem als ik de radio niet flash?
Het niet flashen van de aanbevolen radio KAN een negatieve invloed hebben op het gebied van prestaties, ontvangst of accuduur. Maar het kan ook wel gewoon goed werken.

Maar omdat het dus wel problemen kan geven is het flashen van de aanbevolen radio wel aan te raden.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 07-11-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies, dat had je vooraf kunnen weten als je gaat whipen, zelfde als een Windows reinstall :) Daarom is gmail ook erg handig voor je contacts. Andere radio flashen hoeft niet zo lang je goed bereik hebt en geen battery drain. Heb ik ook nooit gedaan, MIUI heeft sowieso geen aanbevolen radio's.

Weet iemand overigens hoe Titanium Backup goed werkt? Want nu maak ik een backup van mijn complete apps en instellingen en als ik deze terug wil zetten op een andere ROM dan moet ik 154 keer op 'yes' en 'install' drukken. Zie nergens de mogelijkheid alles ineens terug te zetten. Werkt dit niet handiger of heb ik iets gemist?

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 07-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou met Titanium Backup sowieso uitkijken aangezien het terugzetten van een dergelijk backup in een nieuwe rom vaak vage problemen veroorzaakt. De meeste custom rom makers raden het daarom ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:09:
Precies, dat had je vooraf kunnen weten als je gaat whipen, zelfde als een Windows reinstall :) Daarom is gmail ook erg handig voor je contacts. Andere radio flashen hoeft niet zo lang je goed bereik hebt en geen battery drain. Heb ik ook nooit gedaan, MIUI heeft sowieso geen aanbevolen radio's.

Weet iemand overigens hoe Titanium Backup goed werkt? Want nu maak ik een backup van mijn complete apps en instellingen en als ik deze terug wil zetten op een andere ROM dan moet ik 154 keer op 'yes' en 'install' drukken. Zie nergens de mogelijkheid alles ineens terug te zetten. Werkt dit niet handiger of heb ik iets gemist?
Als je pro koopt hoeft dat niet. Maar ik unselect wel altijd even bepalende apps want ik zet niet alles terug. Trouwens nog niet echt problemen gehad door terug zetten met Titanium Backup werkt echt heerlijk met die pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het punt is dat ik geen zin heb om mijn hele tel weer opnieuw in te stellen wanneer ik mijn MIUI update. In principe kan dit wekelijks, maar ik doe dat ongeveer eens per 6 weken. Omdat ik via ADW Launcher nogal wat tijd gestoken heb in mijn homescreens, heb ik geen zin om dat opnieuw te doen, vandaar Titanium Backup. Als dat met de pro versie ineens goed werkt dan ga ik dat maar eens doen :)

-edit-

Werkte dus ook niet echt lekker via Titanium. Het is nu eenmaal geen Nandroid natuurlijk. Daarom maar Nandroid teruggezet van MIUI 1.9.23 en daar 1.11.04 overheen geflashed. Works like a charm :)

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 07-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39
Zo.. telefoon van mijn broertje geroot en ARHD 6.1.5 erop gegooid... Ging reuze makkelijk met AAHK en de handleiding van ik222 ';)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:45:
Het punt is dat ik geen zin heb om mijn hele tel weer opnieuw in te stellen wanneer ik mijn MIUI update. In principe kan dit wekelijks, maar ik doe dat ongeveer eens per 6 weken. Omdat ik via ADW Launcher nogal wat tijd gestoken heb in mijn homescreens, heb ik geen zin om dat opnieuw te doen, vandaar Titanium Backup. Als dat met de pro versie ineens goed werkt dan ga ik dat maar eens doen :)

-edit-

Werkte dus ook niet echt lekker via Titanium. Het is nu eenmaal geen Nandroid natuurlijk. Daarom maar Nandroid teruggezet van MIUI 1.9.23 en daar 1.11.04 overheen geflashed. Works like a charm :)
Je moet wel niet de hele backup restoren in een keer, ik zou er system apps en standard apps zoals gmail uit laten.

Dus wat ik bedoel is puur alleen apps restoren, niks van system ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm ja het ging mij juist om homescreen, widgets, exchange etc. wat automatisch weer zou werken. Deels lukte dat wel, maar kwam er na 20 min. achter dat ik toch een keer zou proberen om de nieuwste Miui over de bestaande te flashen. Bleek prima te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Nadat ik gister ARHd 6.1.5 er op heb gezet ging het ineens heel rap met m'n batterij. Maar toen zat hij al halverwege dus dat was niet helemaal eerlijk. Nu heb ik hem vannacht aan de lader gedaan, van de lader gehaald, uitgedaan, aan de lader gedaan, aan gedaan, uit gedaan, aan de lader gedaan, battery wipe, en nu staat hij aan is hij klaar voor de test.

ARHD 6.1.5
Op 1.6 GHZ gezet
WiFi en Data aan

Kijken hoe rap hij nu leeg is, want toen ik gisteren met Dolphin Browser aan het surfen was zag ik hem letterlijk van 11% naar 5% lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniperc schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:31:
Ik heb gewoon de OTA update van MIUI gedaan. Hij ging de telefoon rebooten, de nieuwe versie installeren en hierna was de telefoon geupdate naar 1.11.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Nu hoor ik dat de Desire HD (laat) de ICS update krijgt. Ik ga er vanuit dat nu ik custom draai ik niet automatische updates van HTC meer krijg toch. Want dat werkt vast niet met alles wat ik nu heb.

Of moet je eigenlijk denken.. Hmmmm HTC die standaard ICS levert. Ik wil terug naar stock rom zonder root gebeuren. Kan dit uberhaupt.. Ik denk niet dat ik dit wil omdat 4.o veel sneller komt via XDA dan HTC (ga ik vanuit) maar toch.. Kan je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Booth schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:35:
Nadat ik gister ARHd 6.1.5 er op heb gezet ging het ineens heel rap met m'n batterij. Maar toen zat hij al halverwege dus dat was niet helemaal eerlijk. Nu heb ik hem vannacht aan de lader gedaan, van de lader gehaald, uitgedaan, aan de lader gedaan, aan gedaan, uit gedaan, aan de lader gedaan, battery wipe, en nu staat hij aan is hij klaar voor de test.

ARHD 6.1.5
Op 1.6 GHZ gezet
WiFi en Data aan

Kijken hoe rap hij nu leeg is, want toen ik gisteren met Dolphin Browser aan het surfen was zag ik hem letterlijk van 11% naar 5% lopen..
Na welgeteld 6,5 uur zit hij nu op 3%.. Geen verandering dus.
Enige wat ik heb gedaan is één keer lopen bellen, paar keer whatsapp, paar keer Wordfeud en 1 foto gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booth schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:42:
[...]

Na welgeteld 6,5 uur zit hij nu op 3%.. Geen verandering dus.
Enige wat ik heb gedaan is één keer lopen bellen, paar keer whatsapp, paar keer Wordfeud en 1 foto gemaakt.
ARHD heeft altijd last van battery drain gehad, meerdere keren geprobeerd maar elke keer hetzelfde probleem. Zit nu op : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1313298 veel betere rom met sense 3.5, stabiel en snel en een hele goede battery time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:21:
[...]

ARHD heeft altijd last van battery drain gehad, meerdere keren geprobeerd maar elke keer hetzelfde probleem. Zit nu op : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1313298 veel betere rom met sense 3.5, stabiel en snel en een hele goede battery time!
Deze knal ik als ik thuis ben er even op. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
MorgothG schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:37:
Nu hoor ik dat de Desire HD (laat) de ICS update krijgt. Ik ga er vanuit dat nu ik custom draai ik niet automatische updates van HTC meer krijg toch. Want dat werkt vast niet met alles wat ik nu heb.

Of moet je eigenlijk denken.. Hmmmm HTC die standaard ICS levert. Ik wil terug naar stock rom zonder root gebeuren. Kan dit uberhaupt.. Ik denk niet dat ik dit wil omdat 4.o veel sneller komt via XDA dan HTC (ga ik vanuit) maar toch.. Kan je terug?
Denk je echt dat HTC sneller een ICS update uitbrengt dan de dev's op XDA? Als je XDA goed in de gaten houdt, zie je dat er al wordt gewerkt aan een ICS release. Het is nog pril, maar de ontwikkelingen gaan hard. Geef het een paar weken en je hebt een bruikbare ICS op je Desire HD, maar als je nu terug gaat naar stock dan weet je zeker dat je minstens een half jaar moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Booth schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:41:
[...]

Deze knal ik als ik thuis ben er even op. Bedankt!
Ik kan je RCMix3d Runny 3.3 ook heel erg aanraden. Draait ontzettend soepel! Vooral de mogelijkheid van de Sense tweaks (standaard is alles default hoor, geen zorgen) is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MorgothG schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:37:

Je kan altijd terug ja als je dat wilt, op XDA zijn daar diverse guides voor te vinden.

Wat betreft ARHD is de accuduur daarvan bij mij juist uitstekend en heb ik totaal geen last van battery drain. Mijn telefoon is gisteren om 22.00 uur van de lader gekomen. Vandaag heb ik hem 2 x 15 minuten gebruikt om te internetten en daarnaast verspreid over de hele dag wat mails gelezen / beantwoord en ook nog een minuut of 5 gebeld. Op het moment van schrijven heb ik nog 69% accu over wat gewoon keurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ARHD ging bij mij toch wel een dag mee hoor. dus ik denk dat het aan jezelf ligt. sowieso is 1,6 ghz al niet gunstig voor je batterij.

en Miui OTA wordt toch afgeraden. misschien heb je geluk gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:26:
ARHD ging bij mij toch wel een dag mee hoor. dus ik denk dat het aan jezelf ligt. sowieso is 1,6 ghz al niet gunstig voor je batterij.

Ik dacht ik probeer het gewoon via ota en tot op heden werkt het allemaal goed.

Ik ben er inmiddels achter dat je wel iets heel raars moet doen om een phone of tablet te bricken. Heb ook een Hannspree tablet, waarbij ie na het flashen op zwart scherm bleef staan, maar toch iedere keer kunnen recoveren. Inmiddels hebben er al aardig wat custom roms op gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Ik ga echt niet terug naar stock! Hooguit te overwegen als htc ook met ICS komt. Maar dan draai ik heus al maanden ICS van xda. Toch geruststellend om te weten dat je terug kan.

Dank voor alle kennis hier. Bij xda is er nog veel meer maar dat kan een beetje overweldigend overkomen voor een startende ROM flasher :)
Jullie zijn top mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:21:
[...]

I second that! Voor een beta doet ie het erg fijn!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Ik heb volgens de erg handige guide, waarvoor dank, ARHD op mijn desire hd weten te zetten maar nu zit ik met het volgende probleem: ik kan mijn telefoon niet meer uitzetten, het scherm gaat wel uit wanneer ik de uitknop even indruk maar doet precies hetzelfde als ik hem lang indruk...

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Wellicht gerelateerd:

Ik kom wel in het HBOOT menu met volume - en power maar ik kan daar niets selecteren, hij gaat direct zoeken naar een image op de SD kaart voordat ik iets kan selecteren...

[ Voor 22% gewijzigd door Altijdgriep op 08-11-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijdgriep schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:07:
Ik heb volgens de erg handige guide, waarvoor dank, ARHD op mijn desire hd weten te zetten maar nu zit ik met het volgende probleem: ik kan mijn telefoon niet meer uitzetten, het scherm gaat wel uit wanneer ik de uitknop even indruk maar doet precies hetzelfde als ik hem lang indruk...

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
Instellingen --> beveiliging --> beveiliginsreferenties gebruiken aanvinken en dan kun je hem weer uitzetten. Dat moet je na opnieuw opstarten wel telkens doen als je die referenties gebruikt (zoals ik bijvoorbeeld om op het eduroam netwerk in te loggen). Als je dat niet gebruikt kun je vlak daaronder alle gegevens verwijderen en dan heb je het probleem helemaal niet meer. Volgens mij is dit aan Android 2.3.5 gerelateerd bug, ik zie dit soort meldingen op XDA namelijk bij diverse rom's voorkomen.
Wellicht gerelateerd:

Ik kom wel in het HBOOT menu met volume - en power maar ik kan daar niets selecteren, hij gaat direct zoeken naar een image op de SD kaart voordat ik iets kan selecteren...
Hij gaat altijd eerst zoeken naar een zip met een bepaalde naam (ben zo even kwijt welke), dat is nu eenmaal Hboot functionaliteit. Maar als die zip niet aanwezig is moet je daarna gewoon de verrschillende opties waaronder recovery kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Heel erg bedankt, hij kan weer uit!

Wanneer ik HBOOT probeer te starten zoekt hij naar pd98diag.zip en pd98img.zip welke hij niet kan vinden.
Daarna vraagt hij "do you want to start update?"

Ik ging er eigenlijk van uit dat hij dan mijn stock rom er weer op ging zetten en ik heb dit dus ook niet gedaan, is dit ook zo?

Als ik trouwens de update cancel kan ik alleen nog maar rebooten.

Ik heb er verder geen problemen mee want ik kan via de app Quick Boot recovery selecteren en zodoende een .zip selecteren maar ik ben zo bang dat als ik niet meer kan booten om een of andere reden dat ik er niet meer in kom.

[ Voor 31% gewijzigd door Altijdgriep op 09-11-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:25
Dan staat er op een zip op je SD kaart, want hij gaat er volgens mij 4 zoeken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Aghanim schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:26:

Hoezo moet het aan mezelf liggen wanneer verschillende configuraties verschillende uitkomsten geeft?

Ik zag opnieuw de percentages teruglopen terwijl ik louter aan het surfen was. En of hij nou op 1.6 of 1.4 GHz staat, dat maakt niet zoveel uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
denniskrol schreef op woensdag 09 november 2011 @ 06:33:
Dan staat er op een zip op je SD kaart, want hij gaat er volgens mij 4 zoeken.
Bedankt, nu lukt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik ga straks van een ARHD naar een andere rom. Swipen is dan verstandig heb ik begrepen, moet ik dan gewoon weer het superwipe script downloaden zoals aangegeven in ik222's guide? Of is dat speciaal voor ARHD? Of kan ik wipen via de clockwork recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat superwipe script uit mijn guide kun je gebruiken voor alle roms die met het ext4 bestandssysteem werken. Op XDA kun je als je zoekt op superwipe ook een versie vinden die werkt voor roms met het ext3 bestandssyteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booth schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:33:
Ik ga straks van een ARHD naar een andere rom. Swipen is dan verstandig heb ik begrepen, moet ik dan gewoon weer het superwipe script downloaden zoals aangegeven in ik222's guide? Of is dat speciaal voor ARHD? Of kan ik wipen via de clockwork recovery?
Ik gebruik altijd deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=868720 werkt altijd erg goed en verwijderd echt alles. Heb ook wel eens superwipe geprobeerd maar toch bleek er achteraf dat ie nog wel eens wat liet staan.

Als je de sense 3.5 rom gaat installeren die ik je had voorgesteld raad ik je ook direct aan om Chainfire 3D erop te zetten en daarna Shadowgun (een soort gears of war voor je telefoon, zeer mooi!)
Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste