Hoe krijg je shadowgun aan de praat?
Ik heb mijn Desire HD vorige week weg gebracht wegens een defect scherm. Nu komt hij waarschijnlijk gewiped terug. Voordat ik hem weg heb gebracht heb ik een backup gemaakt met het idee om hem zodra ik hem terug heb te rooten.
Als ik het goed begrijp is de ACE rootkit nogsteeds de snelste manier om root te verkrijgen en moet ik dan met rommanager een andere rom installeren op de Desire HD is dit correct?
Als ik het goed begrijp is de ACE rootkit nogsteeds de snelste manier om root te verkrijgen en moet ik dan met rommanager een andere rom installeren op de Desire HD is dit correct?
Correct, ACE is de gemakkelijkste manier. Een nieuwe rom installeren doe je echter via het bootmenu
Verwijderd
Installeer de shaders in chainfire 3d: http://www.multiupload.com/AKPTZRBHFZVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:27:
Hoe krijg je shadowgun aan de praat?
Vink daarna de volgende opties aan: reduce textures size en reduce textures quality + zet plugin op NVIDIA. En het werkt!
Zie: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"Subz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:20:
Ik heb mijn Desire HD vorige week weg gebracht wegens een defect scherm. Nu komt hij waarschijnlijk gewiped terug. Voordat ik hem weg heb gebracht heb ik een backup gemaakt met het idee om hem zodra ik hem terug heb te rooten.
Verwijderd
Hoe installeer ik dat in chainfire? Krijg het met geen mogelijkheid aan de praat....Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:53:
[...]
Installeer de shaders in chainfire 3d: http://www.multiupload.com/AKPTZRBHFZ
Vink daarna de volgende opties aan: reduce textures size en reduce textures quality + zet plugin op NVIDIA. En het werkt!
Nou, het ligt ook niet per definitie aan ARHD, aangezien er ook voldoende gebruikers zijn die wel een goede batterylife hebben. Als je telefoon, die standaard op 1GHz draait, met 40% of 60% procent wordt overgeklokt lijkt me dat nogal wat schelen in batterylife. Ik zeg dus niet dat het jouw fout is, maar ik lees veel mensen die batterydrain hebben en uiteindelijk toch nog wat processen hadden draaien (maps, location services, wifi sleep) die daarom bekend staan.Booth schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:49:
[...]
Hoezo moet het aan mezelf liggen wanneer verschillende configuraties verschillende uitkomsten geeft?
Ik zag opnieuw de percentages teruglopen terwijl ik louter aan het surfen was. En of hij nou op 1.6 of 1.4 GHz staat, dat maakt niet zoveel uit lijkt me.
Overigens heb ik in MIUI release van deze week dat mijn volumeknoppen soms niet werken. Zodra ik dan naar settings- audio ga en daar een keer silent on/off doe, dan werkt het weer. Anderen ook dit probleem?
Verwijderd
Zip uitpakken en dan in chainfire shaders toevoegen...Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:00:
[...]
Hoe installeer ik dat in chainfire? Krijg het met geen mogelijkheid aan de praat....
Klopt, begrijp ik. Ik las alleen dat bijvoorbeeld ik222 zijn toestel op 1,4 Ghz had staan en daar prima batterijduur mee bereikte. Zal ook wel bij ieder toestel anders liggen.Aghanim schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:07:
[...]
Nou, het ligt ook niet per definitie aan ARHD, aangezien er ook voldoende gebruikers zijn die wel een goede batterylife hebben. Als je telefoon, die standaard op 1GHz draait, met 40% of 60% procent wordt overgeklokt lijkt me dat nogal wat schelen in batterylife. Ik zeg dus niet dat het jouw fout is, maar ik lees veel mensen die batterydrain hebben en uiteindelijk toch nog wat processen hadden draaien (maps, location services, wifi sleep) die daarom bekend staan.
Ik draai nu de RCMix 3D runny rom, want die andere deed het niet (file corrupt denk ik), en moest er wel even een rom op flashen (deze stond er toevallig bij). Accuduur is ook hier niet om naar huis te schrijven. Na 4 uur bijna 80%, terwijl hij 90% van de keren gewoon op tafel ligt niks te doen.
Ik zag op xda-developers forum een draadje over accuduur verbeteren, daar van de week maar eens even in duiken.
Die van mij draait niet op 1.4Ghz, die draait op 1.15Ghz zoals dat standaard staat ingesteld in ARHD. Voor de rest is accuduur natuurlijk wel iets wat van heel veel dingen afhangt. Met de stock rom zie je ook genoeg mensen die klagen over de accuduur om wat voor reden dan ook.
[ Voor 46% gewijzigd door ik222 op 12-11-2011 13:01 ]
Oh oké, dan heb ik dit even verkeerd begrepen (een aanname gedaan):ik222 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:01:
Die van mij draait niet op 1.4Ghz, die draait op 1.15Ghz zoals dat standaard staat ingesteld in ARHD. Voor de rest is accuduur natuurlijk wel iets wat van heel veel dingen afhangt. Met de stock rom zie je ook genoeg mensen die klagen over de accuduur om wat voor reden dan ook.
Ik ben trouwens juist van de stock rom afgegaan omdat ik hem te traag vond en de batterij niet lang meeging hehe, ik zal er dus echt even een diepgaand onderzoek op los moeten laten:ik222 schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:40:
Ik moet zeggen dat ik 1.8Ghz toch wel erg hoog vind hoor, dat is wel even een 80% overclock. Maar goed ik neem aan dat je ook in de 6.1.5 versie de maximale kloksnelheid in de O/C Deamon kan aanpassen dus dan zet ik hem daar wel terug naar 1.2 of 1.4Ghz.
[GUIDE][NOT SPAM] Enlarge your battery life : an attempt to fix the battery drain
Je zou eens met currentwidgetn kunnen monitoren hoeveel mA je batterij gebruikt in standby. Dat moet zo rond de 5 mA zitten. Als dat veel hoger is dan heb je een proces wat je batterij draint.
is er eigenlijk al een manier om versie 2.50.405.2 van HTC te downgraden? Ben hier erg benieuwd naar. M'n telefoon moest laatst weg ter reparatie, dus ik zit nu aan die versie vast...
Je hoeft geen enkele versie meer te downgraden tegenwoordig om te kunnen rooten en een custom rom te kunnen flashen. Zie ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" Die guide werkt ook gewoon met de versie die jij nu hebtyniezink schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:20:
is er eigenlijk al een manier om versie 2.50.405.2 van HTC te downgraden? Ben hier erg benieuwd naar. M'n telefoon moest laatst weg ter reparatie, dus ik zit nu aan die versie vast...
Verwijderd
Nieuwe rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1346474
Virtuous runnymede is uit Beta, supersnelle rom! Aan te raden om de recommended radio te flashen!
Virtuous runnymede is uit Beta, supersnelle rom! Aan te raden om de recommended radio te flashen!
Ik ga hem eens proberen 
De laatste update van MIUI heeft wat vreemde problemen, batterydrain is weer terug, en wanneer ik een foto upload naar facebook, dan lukt dat nooit en daarnaast ben ik de foto ook nog eens kwijt
En stiekem ben ik ook wel weer eens benieuwd naar de nieuwe Sense versies.
De laatste update van MIUI heeft wat vreemde problemen, batterydrain is weer terug, en wanneer ik een foto upload naar facebook, dan lukt dat nooit en daarnaast ben ik de foto ook nog eens kwijt

En stiekem ben ik ook wel weer eens benieuwd naar de nieuwe Sense versies.
Verwijderd
Google heeft de broncode van ICS openbaar gemaak nieuws: Google maakt broncode Android 4.0 beschikbaar dat houd in dat we waarschijnlijk nog voor kerstmis een custom rom met ICS zullen hebben denk ik.
Want van de broncode kunnen ze custom rom maken en ik verwacht dat cynagenmod daar dus ook aan gaat beginnen.
Want van de broncode kunnen ze custom rom maken en ik verwacht dat cynagenmod daar dus ook aan gaat beginnen.
Ik moet zeggen dat die Virtuous ROM erg snel is, bevalt me zeker goed, de rom is zeer snel en stabiel!
Ik denk dat ik alleen nog steeds last heb van de batterydrain. Momenteel hangt mijn lieverd aan de lader terwijl hij daar een kleine 8 uur geleden vanaf is gegaan. En vandaag niet veel gebeld en mijn wifi stond de gehele dag uit.
@DonnyYen, ik denk dat we heel snel een ICS ROM kunnen verwachten, zeker omdat er al een Alpha rom is van ICS
Ik denk dat ik alleen nog steeds last heb van de batterydrain. Momenteel hangt mijn lieverd aan de lader terwijl hij daar een kleine 8 uur geleden vanaf is gegaan. En vandaag niet veel gebeld en mijn wifi stond de gehele dag uit.
@DonnyYen, ik denk dat we heel snel een ICS ROM kunnen verwachten, zeker omdat er al een Alpha rom is van ICS
Die Virtuous rom ziet er wel veelbelovend uit, een goede kandidaat om eens te proberen als ik veel tijd heb. Vooral vanwege Sense 3.5.
Want Sense 3.5 is eigenlijk het enige dat ik mis in Android Revolution HD, want ARHD draai ik verder al een aantal weken naar volle tevredenheid
Want Sense 3.5 is eigenlijk het enige dat ik mis in Android Revolution HD, want ARHD draai ik verder al een aantal weken naar volle tevredenheid
Wat zijn de verschillen tussen 3.0 en 3.5? Ik heb namelijk RCMix geflashed om 3.5 te proberen, maar hier zag ik veel minder verschil dan het verschil tussen 2.0 en 3.0 van ARHD.
De verschillen zijn ook minder groot dan tussen 2.1 en 3.0 maar toch zijn er wel een aantal verschillen. Zijn allemaal kleine aanpassingen.
Zoals Home lang ingedrukt houden -> homepanels toevoegen/verwijderen, dat is nieuw in 3.5.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
In 3.5 zit net nog iets meer functionaliteit, zo kun je de zaklamp aanzetten via een vinkje en deze blijft ook aan vervolgens, mits je vinkje weg haalt bij de snel instellingen die krijgt zie door naar beneden halen van die notificatie balk.
De muziek app is veranderd, er zijn wat nieuwe widgets en sommige widgets zijn niet gegroepeerd dus als je fotolijstje zoekt dan vind je die bij fotoalbums of dergelijke. Ik geloof dat sommige widgets ook veranderd zijn, ik gebruik altijd de kalander widget die niet 4 ruimtes in breedte in neemt, daar staan nu 2 afspraken als je er 2 hebt op een dag ofzo.
Maar goed het is dus inderdaad niet zoveel verschillende van 3.0, maar het ook gewoon nog sense 3.X en dus geen sense 4.0.
De muziek app is veranderd, er zijn wat nieuwe widgets en sommige widgets zijn niet gegroepeerd dus als je fotolijstje zoekt dan vind je die bij fotoalbums of dergelijke. Ik geloof dat sommige widgets ook veranderd zijn, ik gebruik altijd de kalander widget die niet 4 ruimtes in breedte in neemt, daar staan nu 2 afspraken als je er 2 hebt op een dag ofzo.
Maar goed het is dus inderdaad niet zoveel verschillende van 3.0, maar het ook gewoon nog sense 3.X en dus geen sense 4.0.
Verwijderd
Heb je na het flashen van de nieuwe rom en volledig opladen wel batterij gekalibreerd? Opladen trouwens checken met current widget.! Pas na een paar dagen kan je echt wat zeggen over het batterijgebruik. Een handige app om drain te achterhalen is betterbatterystats (Google op xda)MaNDaRK schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:17:
Ik moet zeggen dat die Virtuous ROM erg snel is, bevalt me zeker goed, de rom is zeer snel en stabiel!
misschien allemaal open deuren, maar wellicht heb je er wat aan..
Vraagje ik heb de DHD met software versie 2.3.3. unbranded.
Kan ik straffeloos deze handleiding gebruiken??
ik222 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:54:
Gisteren heb ik mijn DHD dus zelf succesvol geroot + voorzien van een custom rom (Android Revolution HD 6.1.3). Ik heb goed bijgehouden wat ik heb gedaan en aangezien dat zo'n beetje een stap voor stap handleiding is geworden zal ik die hieronder plaatsen. Wellicht dat het handig is voor mensen die niet weten waar ze moeten beginnen of door de bomen het bos niet meer zien op bijvoorbeeld XDA. Alle informatie die ik nodig had heb ik gevonden op het XDA forum en voor de benodige software wordt dan ook naar de theads van de betreffende software op het XDA forum gelinkt.
Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is en dat je na het flashen van de custom ROM alles kwijt bent, vergeet dus niet van belangrijke zaken eerst een backup te maken!
Let op dat je viruscanners en andere beveiliging uitzet tijdens het hele proces omdat die anders cruciale dingen kunnen weggooien of blokkeren.
Rooten
- Eerst de Ace hack kit downloaden en uitpakken, deze is te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=952352
- Vervolgens de HTC driver installeren op je pc. Die driver zit bij de Ace hack kit in de map tools > windrivers.
- Na het installeren de PC rebooten (anders wordt de driver niet herkent).
- Daarna de DHD met de computer verbinden in "Alleen opladen" modus en USB debugging aangezetten op de DHD (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB foutopsporing aanvinken).
- Vervolgens de Ace hack kit uitvoeren door het bestand 'hack-ace.cmd' uit te voeren als administrator.
- Zodra de verbinding met de telefoon e.d. gecontroleerd is (en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven) komt deze vanzelf in het hoofdmenu. In dit hoofdmenu kies je optie 1 (Hack Ace) en druk je op enter.
- Nu gaat de Ace toolkit aan de slag, wat je zowel ziet in het cmd venster als ook op je DHD die bovendien meerdere keren reboot. Nergens aankomen en na 5 minuten is je DHD geroot. Dat zie in het cmd venster maar ook aan je telefoon die gewoon in zijn standaard rom zal opstarten en weer helemaal werkt met als toevoeging dus de root en nog wat dingen om straks een rom te kunnen flashen.
- Test voor de zekerheid nog even of je echt root hebt door de 'Terminal Emulator' uit de markt te downloaden en het commando 'su' te typen. Als het goed is krijg je dan een verzoek om superuser rechten toe te staan en als je dat doet verschijnt in de terminal een #.
Huidige ROM backuppen
Uiteraard niet noodzakelijk maar wel handig voor als er wat fout gaat of je gewoon terug wilt.
- Schakel de telefoon uit
- Houdt de volume - en de powerknop ingedrukt tot je een wit scherm ziet met tekst erop, dit is het hboot menu.
- Navigeer met de volume buttons naar 'recovery' en druk op de powerknop om dat te selecteren.
- Nu zit je in de Clockword recovery vanuit waar je een backup kunt maken. Via de menuoptie 'backup and restore' dan uiteraard voor backup current rom kiezen. Ook hier weer navigeren met de volume toetsen en selecteren met de powerknop.
- De backup staat zodra dit proces klaar is op je SD kaart waar hij in principe veilig is, de inhoud van de SD kaart blijft namelijk bewaard gedurende de rest van het proces. Uiteraard kun je ook kiezen hem eerst naar je PC te kopieren.
Rom Flashen (Android Revolution HD)
- Start de telefoon weer op en verbindt hem als diskdrive met je pc.
- Download vanuit dit topic de ROM zelf en het Superwipe script. Kopieer beide zip bestanden naar je SD kaart (niet uitpakken!).
- Zet je telefoon weer uit en boot in clockword recovery op dezelfde manier als hierboven.
- Kies in recovery nu voor de menu optie 'install update from SD card' kies vervolgens 'choose zip from SD card' en kies de superwipe zip.
- Als dit klaar is doe je nogmaals hetzelfde als in de vorige stap maar dan met de zip van de ROM
- Als het flashen van de rom ook klaar is reboot je de DHD en deze zal nu opstarten in de nieuwe rom.
Radio Flashen
Om geen rare problemen te krijgen en voor een goede performance / accuduur kun je het beste de aanbevolen radio flashen.
- Zet in de nieuwe rom USB debugging weer aan en verbindt de DHD weer in 'alleen opladen' modus.
- Download de tool uit de volgende thread waarmee je ENG S-OFF kan krijgen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 (ja dat is anders dan de S-OFF die de Ace hack kit al regelt en ENG S-OFF heb je nodig om een radio te kunnen flashen).
- Start de tool door op 'Desire HD easy s-off.exe' te klikken, vink de optie 'I have radio S-OFF' aan en klik in de tool op de knop 'S-OFF it".
- Accepteer de eventuele superuser request op je telefoon en dan heb je als het goed is ENG S-OFF op je DHD.
- Download de aanbevolen radio uit het XDA topic over de rom, in het geval van Android Revolution HD dus dit topic en pak dat bestand uit.
- Klik op 'start here' uit de map met uitgepakte bestanden, nu opent een CMD venster.
- Geef in dat CMD venster het commando 'adb reboot bootloader' en wacht totdat je telefoon opnieuw is opgestart in de hboot bootloader (wit scherm met tekst).
- Geef nu het commando 'fastboot flash radio radio.img'.
- Als het goed is krijg je dan na 1 of 2 minuten twee keer 'Okey' te zien bij zowel sending als writing radio.
- Als dat gelukt is typ je 'fastboot reboot'.
- Nu start je DHD weer op in je nieuwe rom met de nieuwe radio en is je DHD klaar voor gebruik!
De tutorial is prima, houdt echter wel rekening met de genoemde waarschuwing, het risico is er natuurlijk altijd:dhm00 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:25:
Vraagje ik heb de DHD met software versie 2.3.3. unbranded.
[...]
Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is en dat je na het flashen van de custom ROM alles kwijt bent, vergeet dus niet van belangrijke zaken eerst een backup te maken!
"Find what you love and let it kill you"
En natuurlijk was ik een van de stappen vergeten, normaal draai ik altijd even Battery Calibration, maar dat was ik nu vergeten.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:25:
[...]
Heb je na het flashen van de nieuwe rom en volledig opladen wel batterij gekalibreerd? Opladen trouwens checken met current widget.! Pas na een paar dagen kan je echt wat zeggen over het batterijgebruik. Een handige app om drain te achterhalen is betterbatterystats (Google op xda)
misschien allemaal open deuren, maar wellicht heb je er wat aan..
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik hem ook even in de TS opneem. Veel mensen hebben hier last van
Ik krijg een soort Sinterklaas gevoel:
Vol verwachting klopt ons hart... Check dagelijks internet en voornamelijk deze topic over ICS op de DHD.
En maar wacht....
Misschien een liedje erbij zingen?
Vol verwachting klopt ons hart... Check dagelijks internet en voornamelijk deze topic over ICS op de DHD.
En maar wacht....
Misschien een liedje erbij zingen?
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Misschien dat het helpt, maar ik denk van niet 
ROM ontwikkelaars zijn ontzettend snel. Het volgende topic op XDA is wel goed om in de gaten te houden: [ICS][Only for Devs] ICS for Desire HD | Working on Source
Over mijn baterydrain:
Momenteel draai ik al 1 dag en 2 uur op 1 accu lading (dat is inclusief bellen, sms, wordfeud en regelmatig internetten over wifi).
ROM ontwikkelaars zijn ontzettend snel. Het volgende topic op XDA is wel goed om in de gaten te houden: [ICS][Only for Devs] ICS for Desire HD | Working on Source
Over mijn baterydrain:
Momenteel draai ik al 1 dag en 2 uur op 1 accu lading (dat is inclusief bellen, sms, wordfeud en regelmatig internetten over wifi).
Nog even een klein dingetje voor de mensen de Android Revolution HD overwegen. Hij is heerlijk en ik zou het doen. Maar Heb toch een minpuntje gevonden. Als je foto's bekijkt en je draait het scherm, duurt het langer voordat de telefoon reageert. Door de nieuwe ROM ben ik trouwens wel van het vage probleem af dat het fotoalbum niet de nieuwste fotos liet zien. Dus zeker beter dan stock, maar (ook) niet helemaal vlekkeloos
Verder héérlijk die revolution rom,... En makkelijk te doen door de handleiding van Ik222 een paar pagina's terug.
Verder héérlijk die revolution rom,... En makkelijk te doen door de handleiding van Ik222 een paar pagina's terug.
Verwijderd
Probeer eens het programma Quickpic. Vind ik veel beter dan de standaard Gallery van HTC.MorgothG schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:21:
Nog even een klein dingetje voor de mensen de Android Revolution HD overwegen. Hij is heerlijk en ik zou het doen. Maar Heb toch een minpuntje gevonden. Als je foto's bekijkt en je draait het scherm, duurt het langer voordat de telefoon reageert. Door de nieuwe ROM ben ik trouwens wel van het vage probleem af dat het fotoalbum niet de nieuwste fotos liet zien. Dus zeker beter dan stock, maar (ook) niet helemaal vlekkeloos![]()
Dat minder snel draaien klopt inderdaad, is denk ik een Sense 3.0 eigenschap. Maar zoals Arch hierboven al zegt zijn er ook voldoende alternatieve fotoviewers.
Wat voor ROM draai je ookalweer? Ook Virtuous zie ikMaNDaRK schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:05:
Misschien dat het helpt, maar ik denk van niet
Over mijn baterydrain:
Gisteren heb ik mijn mobiel 2 keer aan de lader moeten doen.. Tussen 0800 en 1300 was liep hij leeg en tussen 1700 en 2300. Ik was het zat en heb de nieuwe Virtuous geïnstalleerd, een hele nacht aan de lader gehangen en vanmorgen eerst de Battery Calibration app gedownload, z'n werk laten doen en toen van de lader afgehaald.
Hij draait nu al 8 uur lang met redelijk gebruik (alles weer instellen, veel whatsapp) en zit op 50%! Echt een hele verbetering voor mijn mobiel!
De ROM loopt trouwens lekker soepel! Ik zie verder geen verschillen met de ARHD rom..
Ik vind dat persoonlijk nog steeds niet spectaculair hoor....Heb je al eens met Currentwidget je verbruik in standby bekeken?
Met ^^
Ter indicatie, bij mij geeft currentwidget een standby verbruik aan van niet meer dan 5mA. Dat is een normale waarde en zou een goede accuduur moeten geven.
Ter indicatie, bij mij geeft currentwidget een standby verbruik aan van niet meer dan 5mA. Dat is een normale waarde en zou een goede accuduur moeten geven.
Ik heb nu een standby verbruik van 4mA, en soms wel eens minder 
Maar @XeNeRgY en ik222, 8 uur en dan op 50% zitten is toch redelijk? Betekend 16 uur op een volle accu bij intens gebruik, zeker als daar WiFi en Bluetooth bij zitten, dan is het toch niet onredelijk?
Maar @XeNeRgY en ik222, 8 uur en dan op 50% zitten is toch redelijk? Betekend 16 uur op een volle accu bij intens gebruik, zeker als daar WiFi en Bluetooth bij zitten, dan is het toch niet onredelijk?
Die 4mA in standby is gewoon goed dus kun je vastellen dat je geen battery drainers actief hebt in standby. Ik bedoelde dan ook vooral dat je die meting een keer moest doen.
Voor de rest is het van afstand namelijk onmogelijk te beoordelen of de accuduur bij jou toestel goed / normaal is of niet. Alles hangt namelijk af van de interpretatie van begrippen als 'normaal gebruik' en 'intensief gebruik'. Zelf heb ik na 24 uur van de lader nog 65% over met ARHD maar goed mijn 'normaal gebruik' kan heel goed totaal anders zijn als wat jij er onder verstaat, dat kun je dus gewoon niet vergelijken.
En eigenlijk maakt het me ook niet veel uit, zolang ik gewoon ruim de dag doorkom en niet hoeft te vrezen voor een lege accu vind ik het allemaal prima. Ik hang hem toch sowieso elke avond aan de lader
Voor de rest is het van afstand namelijk onmogelijk te beoordelen of de accuduur bij jou toestel goed / normaal is of niet. Alles hangt namelijk af van de interpretatie van begrippen als 'normaal gebruik' en 'intensief gebruik'. Zelf heb ik na 24 uur van de lader nog 65% over met ARHD maar goed mijn 'normaal gebruik' kan heel goed totaal anders zijn als wat jij er onder verstaat, dat kun je dus gewoon niet vergelijken.
En eigenlijk maakt het me ook niet veel uit, zolang ik gewoon ruim de dag doorkom en niet hoeft te vrezen voor een lege accu vind ik het allemaal prima. Ik hang hem toch sowieso elke avond aan de lader
[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 17-11-2011 23:53 ]
Ik heb CurrentWidget al eens geinstalleerd, en log files laten maken. Hoe kan ik precies zien wat hij in standby doet dan? Want als ik die log open word ik er niet veel wijzer van.
Zit nu op 24 uur met nog 20% over.
[edit]
Gevonden, zit tussen de 4 en de 6 mA.
Zit na 1 dag en 2 uur op 7%, met WiFi en 3G constant aan, aantal keren gebeld, Whatsapp, smsjes etc. Eigenlijk gewoon alles wat met contact te maken heeft.
Zit nu op 24 uur met nog 20% over.
[edit]
Gevonden, zit tussen de 4 en de 6 mA.
Zit na 1 dag en 2 uur op 7%, met WiFi en 3G constant aan, aantal keren gebeld, Whatsapp, smsjes etc. Eigenlijk gewoon alles wat met contact te maken heeft.
[ Voor 32% gewijzigd door Booth op 18-11-2011 13:34 ]
Verwijderd
Ik heb net een benchmark op 2016Mhz gedaan en dan krijg ik een score van 590ms en op 998Mhz was dat 1210ms.
Het is me trouwens opgevallen dat in RCMix3D Runny opgenomen video's als .mp4 opgeslagen worden, dat was in verleden bij andere roms namelijk 3gp.
Het is me trouwens opgevallen dat in RCMix3D Runny opgenomen video's als .mp4 opgeslagen worden, dat was in verleden bij andere roms namelijk 3gp.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 11:22 ]
Heeft iemand al die RunnyDrOiD ROM geprobeerd? Ik vraag me af wat er zo wezenlijk verschilt van bijvoorbeeld de Virtuous waar iedereen hier zo enthousiast over is.
Zelf zit ik op ARHD 6.1.5 en ben erg tevreden, maar Sense 3.5 lonkt wel een beetje
Zelf zit ik op ARHD 6.1.5 en ben erg tevreden, maar Sense 3.5 lonkt wel een beetje
Verwijderd
Nee niet die rom, maar ik draai nu wel RCMix3D Runny 4.0 en dat is ook Sense 3.5 en er zitten nu ook veel tweaks in die je kunt toepassen via instellingen en persoonlijk werkt deze rom ook zeer goed voor mij.
Me too (Runny 4.0). Heerlijk licht en Sense 3.5, snap eerlijk gezegd niet waarom ARHD nog steeds zo populair is hier. Voelt echt als een logge ROM vergeleken met Runny/CM7.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ja dat snap ik dus ook niet, maar ARHD is een ander soort rom dan RCMix, RCMix doet roms van andere devices porten naar de DHD bijvoorbeeld en ARHD doet juist stock roms optimaliseren en kies er bijvoorbeeld ook voor om standaard een oc deamon toe te voegen, bij RCMix is dat iets dat je zelf kunt bepalen.
Ik denk omdat ARHD al heel lang populair is en dat mensen die voor het eerst een custom ROM nemen vooral kijken naar populariteit omdat dit meestal aangeeft dat de betreffende ROM goed is en er veel support voor is, zoals bij ARHD geldt. Zelf koos ik ook voor deze ROM omdat deze zo enorm veel gebruikt wordt. Na een tijd ga je vanzelf over naar een fijnere ROM zoals MIUI 
Overigens heb ik wel een probleem sinds de laatste update naar MIUI van afgelopen week (inclusief nieuwe wifi + kernel voor DHD update die in deze MIUI zit). Mijn toestel is regelmatig erg traag alsof er lag optreedt. Als ik bijvoorbeeld een app wil openen duurt het 10 seconden en ook scrollen gebeurt 2 seconden later dan wanneer ik de beweging maak. Na een reboot of een tijdje standby is alles weer goed. Battery draint niet, dus ik verwacht dat het niet aan een app ligt.
Overigens heb ik wel een probleem sinds de laatste update naar MIUI van afgelopen week (inclusief nieuwe wifi + kernel voor DHD update die in deze MIUI zit). Mijn toestel is regelmatig erg traag alsof er lag optreedt. Als ik bijvoorbeeld een app wil openen duurt het 10 seconden en ook scrollen gebeurt 2 seconden later dan wanneer ik de beweging maak. Na een reboot of een tijdje standby is alles weer goed. Battery draint niet, dus ik verwacht dat het niet aan een app ligt.
Eens!Aghanim schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:35:
Ik denk omdat ARHD al heel lang populair is en dat mensen die voor het eerst een custom ROM nemen vooral kijken naar populariteit omdat dit meestal aangeeft dat de betreffende ROM goed is en er veel support voor is, zoals bij ARHD geldt.
Maar gezien jullie enthousiasme ga ik die RCMix3D Runny 4.0 is proberen! Alleen... ligt het aan mij of werkt die downloadlink in de XDA thread niet?
Ok duidelijk en bedankt voor de goede link

Ik ga weer terug naar MIUI met een aangepaste launcher, sense is gewoon niet mijn ding. Ik mis te veel opties om het aan te passen. Ook vind het allemaal 'net niet'.
Ik ga maar weer terug naar MIUI in combinatie met LauncherPro.
Welke mede tweakers gebruiken er geen Sense? En welke laucher wordt er gebruikt?
ARHD is gewoon stock maar dan Android 2.3.5 en Sense 3.0. Zie deze rom dus meer als een flinke upgrade voor je stock rom. Uitstekend dus voor mensen die tevreden zijn met de stock rom maar wel een update van Android en Sense willen. Als je echt compleet iets anders wilt of als je iets wil wat veel lichter draait dan stock dan kun je inderdaad ARHD beter links laten liggen.Arfman schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:46:
Me too (Runny 4.0). Heerlijk licht en Sense 3.5, snap eerlijk gezegd niet waarom ARHD nog steeds zo populair is hier. Voelt echt als een logge ROM vergeleken met Runny/CM7.
Ik draai MIUI met Go Launcher Ex. Werkt prima en ziet er (vind ik zelf) erg vet uitMaNDaRK schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:46:
Ik ga weer terug naar MIUI met een aangepaste launcher, sense is gewoon niet mijn ding. Ik mis te veel opties om het aan te passen. Ook vind het allemaal 'net niet'.
Ik ga maar weer terug naar MIUI in combinatie met LauncherPro.
Welke mede tweakers gebruiken er geen Sense? En welke laucher wordt er gebruikt?
Overigens ben ik, vanwege de continue lag die sinds de laatste MIUI optreedt, overgestapt naar de Blackice ROM. Eens kijken of dat bevalt.
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 22-11-2011 11:53 ]
Verwijderd
Heb zojuist de laatste versie van Android Revolution HD geflashed (versie 6.1.5) met hulp van de handleiding op dit forum. Alles is prima verlopen en werkt.. Ik ben alleen 1 probleempje tegengekomen. De widgets van HTC werken niet meer. Als ik een HTC widget wil toevoegen dan krijg ik steeds een melding dat de rosie-launcher is gecrasht, is dit een bekend probleem en weet er misschien iemand een oplossing.
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Is geen bekend probleem nee, ik zou even opnieuw een volledig wipe + flash van de rom doen.
Zojuist voor het eerst zelf ROM geflashed. Ligt het nu aan mij of is dat proces zo enorm eenvoudig?
Het is zelfs zo eenvoudig dat ik voor de zekerheid maar eens even vraag of ik het wel goed gedaan heb, aangezien nu alles werkt, ik geen problemen heb ontdekt maar me toch afvraag of het goed gegaan is.
Stappenplan so far:
- Telefoon geroot
- Root access geflashed
- EXT3 partitie van 1024mb gemaakt in programma uit de OP (het werkt dus, confirmed)
- Alle data gewiped, gecleared
- CM7 geflashed
- Gapps geflashed
- DarkTremor2SD geflashed
Via dat laatste proggie kan ik echter niet (of ik doe wat fout) de Apps naar mijn SD kaart zetten App2SD doet het nu wel en is veel 'beter' dan de vorige keer toen ik CM7 draaide (was een test i.v.m. hardwarematige problemen).
Gmail synct nu ook fatsoenlijk, deed hij vorige keer niet (toen ik het heb laten doen).
Zijn de hierboven beschreven stappen juist? Ben ik nog wat vergeten te doen? Heb niet met de radio zitten spelen en ben zeer tevreden met CM7. Verder bedankt natuurlijk voor de !OP. Structuur kan wellicht beter, maar uiteindelijk zeer handig gebleken.
Het is zelfs zo eenvoudig dat ik voor de zekerheid maar eens even vraag of ik het wel goed gedaan heb, aangezien nu alles werkt, ik geen problemen heb ontdekt maar me toch afvraag of het goed gegaan is.
Stappenplan so far:
- Telefoon geroot
- Root access geflashed
- EXT3 partitie van 1024mb gemaakt in programma uit de OP (het werkt dus, confirmed)
- Alle data gewiped, gecleared
- CM7 geflashed
- Gapps geflashed
- DarkTremor2SD geflashed
Via dat laatste proggie kan ik echter niet (of ik doe wat fout) de Apps naar mijn SD kaart zetten App2SD doet het nu wel en is veel 'beter' dan de vorige keer toen ik CM7 draaide (was een test i.v.m. hardwarematige problemen).
Gmail synct nu ook fatsoenlijk, deed hij vorige keer niet (toen ik het heb laten doen).
Zijn de hierboven beschreven stappen juist? Ben ik nog wat vergeten te doen? Heb niet met de radio zitten spelen en ben zeer tevreden met CM7. Verder bedankt natuurlijk voor de !OP. Structuur kan wellicht beter, maar uiteindelijk zeer handig gebleken.
Vandaag de BlackIce rom geïnstalleerd. Waarom deze keuze weet ik niet, maar MIUI voelde na een aantal updates traag en laggy aan dus ik wilde eens wat anders proberen. Sense ROMs vind ik niks omdat ik met een eigen launcher werk.
BlackIce is gebaseerd op CM7 en heeft wat extra tweaks, maar is verder wel erg basic. Eerste indruk is erg goed! Rom is erg snel en licht qua geheugenverbruik (110mb met alle applicaties geïnstalleerd) en bevat daarnaast de volgende voordelen:
- CM7 tweaks: lockscreen, statusbar, geluid en veel andere instellingen om het gebruik te vergemakkelijken
- LCD Density: deze kan op 240, 200 en 190, waardoor alles kleiner wordt en het net lijkt of je resolutie hoger is
- DEV tools: diverse tools zoals een media scanner, process killer en allerlei tests
- ICE tools: wijzigen bootanimation, bootsound, undervolt, DSP (SRS/Dolby) en RILs
- Spare parts: animaties, font size (echt voor ALLE tekst in de rom) en battery settings
- Systune: CPU, Governor, VDD, Kernel settings
Nu gaat het meeste qua kernel, VDD etc. ook te ver voor mijn kennis, maar er is echt zo ontzettend veel in te stellen. Vooral de CM7 tweaks zijn echt geweldig. Deze bevatten in totaal meer dan 40 settings op het gebied van Interface (status bar, notification LED, Screenshots, rendering, overscroll), Lockscreen (style, widgets, unlock options, gestures en timeout settings), Performance (CPU, RAM, JIT, heap size etc), Sound tweaks en nog veel meer.
Vooral het instellen van de 'snelheid' van het menu en de animaties van apps (opstarten) geeft het gevoel dat deze ROM bloedsnel is. Ook de LCD Density is super! Ik kan nu naar schatting 80 applicaties kwijt (8x10) op 1 homescreen en bijvoorbeeld whatsapp is nu lekker overzichtelijk aangezien ik Android standaard iets te groot vind.
Batteryusage kan ik nog niks over zeggen. ROM draait nu 8 uur en is van 100% naar 60% gegaan, maar hierbij heb ik wel mijn hele telefoon ingesteld, alle apps gedownload en mijn mailboxen compleet gesynced. In standby is het gebruik tussen de 3mA en 7mA dus dat ziet er goed uit.
Mocht je eens een andere ROM willen proberen dan kan ik deze echt aanraden!
BlackIce is gebaseerd op CM7 en heeft wat extra tweaks, maar is verder wel erg basic. Eerste indruk is erg goed! Rom is erg snel en licht qua geheugenverbruik (110mb met alle applicaties geïnstalleerd) en bevat daarnaast de volgende voordelen:
- CM7 tweaks: lockscreen, statusbar, geluid en veel andere instellingen om het gebruik te vergemakkelijken
- LCD Density: deze kan op 240, 200 en 190, waardoor alles kleiner wordt en het net lijkt of je resolutie hoger is
- DEV tools: diverse tools zoals een media scanner, process killer en allerlei tests
- ICE tools: wijzigen bootanimation, bootsound, undervolt, DSP (SRS/Dolby) en RILs
- Spare parts: animaties, font size (echt voor ALLE tekst in de rom) en battery settings
- Systune: CPU, Governor, VDD, Kernel settings
Nu gaat het meeste qua kernel, VDD etc. ook te ver voor mijn kennis, maar er is echt zo ontzettend veel in te stellen. Vooral de CM7 tweaks zijn echt geweldig. Deze bevatten in totaal meer dan 40 settings op het gebied van Interface (status bar, notification LED, Screenshots, rendering, overscroll), Lockscreen (style, widgets, unlock options, gestures en timeout settings), Performance (CPU, RAM, JIT, heap size etc), Sound tweaks en nog veel meer.
Vooral het instellen van de 'snelheid' van het menu en de animaties van apps (opstarten) geeft het gevoel dat deze ROM bloedsnel is. Ook de LCD Density is super! Ik kan nu naar schatting 80 applicaties kwijt (8x10) op 1 homescreen en bijvoorbeeld whatsapp is nu lekker overzichtelijk aangezien ik Android standaard iets te groot vind.
Batteryusage kan ik nog niks over zeggen. ROM draait nu 8 uur en is van 100% naar 60% gegaan, maar hierbij heb ik wel mijn hele telefoon ingesteld, alle apps gedownload en mijn mailboxen compleet gesynced. In standby is het gebruik tussen de 3mA en 7mA dus dat ziet er goed uit.
Mocht je eens een andere ROM willen proberen dan kan ik deze echt aanraden!
Probleem: sinds ik de BlackICE rom gebruik en mijn werk exchange account gekoppeld heb krijg ik geen e-mails meer in Outlook binnen, enkel op mijn DHD. Dit was tot heden met alle andere ROMs niet zo, dan kreeg ik zo op beide devices binnen. Er lijkt geen instelling in de mailclient te zijn om hier een keuze in te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Verwijderd
Ik heb het probleem van het crashen van RosieUtility opgelost, gewoon een andere rom geflashed probleem is nu opgelost.
Misschien weet iemand hier antwoord op de volgende vraag:
Ik heb mijn radio geflashed omdat dit geadviseerd werd bij het installeren van Android Revolution HD 6.1.5 , nu vraag ik me af of ik bij het installeren van een andere rom de radio opnieuw moet flashen of gebeurt dit automatisch bij het installeren van bijvoorbeeld RCmix Runny 4.0 of bij het terugzetten van de originele stockrom?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Misschien weet iemand hier antwoord op de volgende vraag:
Ik heb mijn radio geflashed omdat dit geadviseerd werd bij het installeren van Android Revolution HD 6.1.5 , nu vraag ik me af of ik bij het installeren van een andere rom de radio opnieuw moet flashen of gebeurt dit automatisch bij het installeren van bijvoorbeeld RCmix Runny 4.0 of bij het terugzetten van de originele stockrom?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Nee dat gebeurt niet automatisch. Meeste ROM's hebben een recommended radio en dat staat meestal in de betreffende thread. Zelf flash ik nooit radio's omdat dit je toestel kan bricken en ik nog geen problemen heb gehad met de standaard radio.
BlackICE is trouwens qua batterij ook een zeer goede ROM! Vanmorgen om 7:00 van de lader gehaald en nu nog 56% over bij normaal gebruik (ieder uur 5 minuten internet, aantal apps en whatsapp hele dag door).
BlackICE is trouwens qua batterij ook een zeer goede ROM! Vanmorgen om 7:00 van de lader gehaald en nu nog 56% over bij normaal gebruik (ieder uur 5 minuten internet, aantal apps en whatsapp hele dag door).
Verwijderd
radio's flashen kan echter geen kwaad hoor. En zo groot is de kans niet dat je toestel brickt. Ik gebruik quick flash packages voor radio te flashen.
Verwijderd
Quickflash packages? Zegt me helemaal niets, zou je iets meer informatie kunnen geven?
Ik maak me toch wel een beetje zorgen, heb namelijk de radio van Android revolution erop gezet en werk nu met Runny 4.0... kan ik ook gewoon terug naar de originele radio ?
Ik maak me toch wel een beetje zorgen, heb namelijk de radio van Android revolution erop gezet en werk nu met Runny 4.0... kan ik ook gewoon terug naar de originele radio ?
Zorgen maken lijkt me niet nodig en je kunt gewoon terug naar de originele radio als je vooraf hebt genoteerd welke dit is. Op XDA is een radio topic met alle radio's.
Verwijderd
Haha, laat ik dat nu net niet genoteerd hebben welke radio ik had...
Zo lang alles blijft werken zal ik me dan maar geen zorgen maken..
Zo lang alles blijft werken zal ik me dan maar geen zorgen maken..
Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. De radio die je geflasht hebt na de installatie van ARHD is gewoon een recente versie die zeer waarschijnlijk probleemloos werkt met (vrijwel) alle roms inclusief de relatief 'oude 'stock rom. Mocht je toch een probleem hebben met een rom dan flash je gewoon de recommended radio voor die rom.
Verder brengt het flashen van radio's in feite zeer weinig risico met zich mee mits je het nauwkeurig en op de goede manier doet. Met nauwkeurig bedoel ik dat je absoluut zeker moet zijn dat je de juiste radio hebt (MD5 checksum controleren). En met op de goede manier bedoel ik dat je radio's het beste kunt flashen via fastboot met ENG S-OFF. Als je dat doet aan een laptop met werkende accu (bescherming tegen stroomstoringen) kan er eigenlijk niets mis gaan
Neemt niet weg dat als je totaal geen problemen hebt je de radio ook niet perse hoeft te flashen. Maar vooral als de standaard (=oude) radio blijft gebruiken met de nieuwste rom's (en dus Android versies) dan kan dat problemen geven. Andersom de kans dat je met een recente radio problemen krijgt in een 'oude' rom is daarentegen echt extreem klein. En ook dan geldt dat je wanneer dat toch zo zou zijn je dan alsnog een oude radio terug kan flashen.
Overigens als je toch perse de oude radio terug wilt flashen die er standaard op stond dan kun je die versie vast wel op XDA vinden. Ik zou dat echter nooit doen, tenzij je echt problemen hebt met de nieuwe radio die je nu hebt maar die kans is dus te verwaarlozen.
Heb vandaag overigens de mod Ultra Smooth Sense 3 geinstalleerd op mijn ARHD 6.1.5. Dat is niet meer dan een aangepaste versie van de Rosie launcher maar dat maakt bij het scrollen tussen homescreens echt een wereld van verschil. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1302914
Verder brengt het flashen van radio's in feite zeer weinig risico met zich mee mits je het nauwkeurig en op de goede manier doet. Met nauwkeurig bedoel ik dat je absoluut zeker moet zijn dat je de juiste radio hebt (MD5 checksum controleren). En met op de goede manier bedoel ik dat je radio's het beste kunt flashen via fastboot met ENG S-OFF. Als je dat doet aan een laptop met werkende accu (bescherming tegen stroomstoringen) kan er eigenlijk niets mis gaan
Neemt niet weg dat als je totaal geen problemen hebt je de radio ook niet perse hoeft te flashen. Maar vooral als de standaard (=oude) radio blijft gebruiken met de nieuwste rom's (en dus Android versies) dan kan dat problemen geven. Andersom de kans dat je met een recente radio problemen krijgt in een 'oude' rom is daarentegen echt extreem klein. En ook dan geldt dat je wanneer dat toch zo zou zijn je dan alsnog een oude radio terug kan flashen.
Overigens als je toch perse de oude radio terug wilt flashen die er standaard op stond dan kun je die versie vast wel op XDA vinden. Ik zou dat echter nooit doen, tenzij je echt problemen hebt met de nieuwe radio die je nu hebt maar die kans is dus te verwaarlozen.
Heb vandaag overigens de mod Ultra Smooth Sense 3 geinstalleerd op mijn ARHD 6.1.5. Dat is niet meer dan een aangepaste versie van de Rosie launcher maar dat maakt bij het scrollen tussen homescreens echt een wereld van verschil. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1302914
[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 23-11-2011 23:18 ]
als ik alleen een Backup van mijn mobiel wilt maken (eventueel daarna andere rom proberen). moet ik dan ook zo'n recovery image installeren? want dan haal ik alle oude zooi toch juist weg?
dus dan moet ik wel een recovery image installeren??
Heb nu een tijdje ARHD 6.1.4 draaien (zonder radio flash)
Als ik naar CM7 wil. Dan is dat toch gewoon een questie van CM7 rom erop zetten, superwipen en installen van de CM7 ROM?
Het lijkt zo simpel. Omdat in de beschrijving van CM7 wel 100 stappen staan, en ik naar ARHD ging via de tools uit de beschrijving van ik222.
Is het echt kopieren ROM, flashen en Rommen?
Als ik naar CM7 wil. Dan is dat toch gewoon een questie van CM7 rom erop zetten, superwipen en installen van de CM7 ROM?
Het lijkt zo simpel. Omdat in de beschrijving van CM7 wel 100 stappen staan, en ik naar ARHD ging via de tools uit de beschrijving van ik222.
Verwijderd
je hebt al root toegang dus ja, het is echt zo simpel: rom downloaden, fullwipe en flashen maar.MorgothG schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:49:
Heb nu een tijdje ARHD 6.1.4 draaien (zonder radio flash)
Huidige ROM Backuppen (voor het geval dat)MorgothG schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:49:
Wipe cache.
Nieuwe ROM flashen
Factory reset/full wipe
Dan zou die het moeten doen, werkt dat niet nog een xtje cm7 flashen
[ Voor 3% gewijzigd door Gerjannn op 24-11-2011 16:08 ]
Cool, hopelijk vanavond en anders dit weekend ff doen.. Wilde net gaan showen mijn mijn Sense 3.0 op mijn HD, heeft die eikel van een vriend van me allemaal stoere blauwe icoontjes,.. en Sense..mehw..
Ik wil het ook!
En serieus, hij lagt een beetje bij het openen van foto's en dan met name het draaien van de foto's
Ik wil het ook!
En serieus, hij lagt een beetje bij het openen van foto's en dan met name het draaien van de foto's
Ik hoop dat ik niet off-topic ga, maar Quickpic is een geniale fotoviewer. Zeer snel 
OT: Is het al bekend wanneer Cyanogenmod de eerste ROM's met ICS gaat lanceren?
OT: Is het al bekend wanneer Cyanogenmod de eerste ROM's met ICS gaat lanceren?
Ik zou de volgorde van een full wipe en de nieuwe rom flashen wel omdraaien. Anders flash je namelijk eerst je nieuwe rom om vervolgens je hele telefoon weer leeg te gooienGerjannn schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:00:
[...]
Huidige ROM Backuppen (voor het geval dat)
Nieuwe ROM flashen
Factory reset/full wipe
Wipe cache.
Dan zou die het moeten doen, werkt dat niet nog een xtje cm7 flashen
Ja, maar volgens mij heb ik dat de laatste keer ook gedaan met succes, maar zal het nu even omdraaien inderdaad, dan weet je zeker dat het goed gaat
als ik temproot probeer te krijgen dan word het scherm zwart nadat ik die dingen heb aangevinkt en op temproot now druk. als ik vervolgens met ATE test of ik super user rechten heb dan zegt hij denied.. what am i doing wrong??
Wat probeer je precies te doen via welke beschrijving?Peppah schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:08:
als ik temproot probeer te krijgen dan word het scherm zwart nadat ik die dingen heb aangevinkt en op temproot now druk. als ik vervolgens met ATE test of ik super user rechten heb dan zegt hij denied.. what am i doing wrong??
Als je een full wipe doet na het flashen van je telefoon is je telefoon gewoon leeg dus dat heeft ook echt nooit kunnen werkenGerjannn schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:07:
Ja, maar volgens mij heb ik dat de laatste keer ook gedaan met succes, maar zal het nu even omdraaien inderdaad, dan weet je zeker dat het goed gaat
[ Voor 37% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 16:10 ]
Dan heb je denk ik de handleiding niet goed gelezen of de commandregels verkeerd getypt of foutieve adb drivers.
Heb je wel gedowngrade? Of gebruik je de Ace hack? Het is al lang geleden dat ik m'n DHD geroot heb, maar toen moest ik eerst downgraden, maar met de komst van Ace hack is dat niet meer nodig dacht ik.
bij deze stappen al..Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
Start de tool op
Zet een vinkje bij Set system r/w after root
Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden
er staat, als de vorige stap duidelijk klaar is.. maar dat is hij dus niet.. het scherm blijft zwart en mijn mobiel word alleen heel langzaam. als ik vervolgens met die terminal emulator su intyp dan zegt hij denied..
Dan zit je volgens mij op de verkeerde versie en moet je downgraden, staat me iets van bij wanneer die app zwart wordt. Is in elk geval zeer zeker te googlen want dit heb ik in guides gelezen.
Dat gaat dus niet meer op deze manier als je telefoon up to date is met updates van HTC.Peppah schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:13:
[...]
bij deze stappen al..
er staat, als de vorige stap duidelijk klaar is.. maar dat is hij dus niet.. het scherm blijft zwart en mijn mobiel word alleen heel langzaam. als ik vervolgens met die terminal emulator su intyp dan zegt hij denied..
Gebruik in plaats daarvan mijn guide van een paar pagina's terug: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" Die werkt ook met voor telefoons met de laatste officiele update
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 16:15 ]
Jep, je zult dan eerst moeten downgraden wil je deze manier gebruiken. Je kan ook de manier van ik222 gebruiken. Als je toch wel de normale wil doen, volg dan eerst deze methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003
edit: zoals XeNeRgY als zegt onder mij, zorg dat je sowieso 2 uur vrije tijd heb, en ga rustig zitten. Rooten is niet geheel ongevaarlijk, en zorg dat je goed leest. Maar als je je concentreerd kan het haast niet fout gaan
edit: zoals XeNeRgY als zegt onder mij, zorg dat je sowieso 2 uur vrije tijd heb, en ga rustig zitten. Rooten is niet geheel ongevaarlijk, en zorg dat je goed leest. Maar als je je concentreerd kan het haast niet fout gaan
[ Voor 32% gewijzigd door Gerjannn op 24-11-2011 16:17 ]
En ik wil nogmaals benadrukken dat je echt tijd moet investeren om jezelf voor te bereiden want zomaar iets uitvoeren kan ook in een brick resulteren.
ik ga dit even volgen, kijken hoe ver ik kom..ik222 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:14:
[...]
Dat gaat dus niet meer op deze manier als je telefoon up to date is met updates van HTC.
Gebruik in plaats daarvan mijn guide van een paar pagina's terug: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" Die werkt ook met voor telefoons met de laatste officiele update
enne hoe groot is de kans dat ik mijn DHD helemaal verpest als het bijv. fout gaat ofzo?

Er zijn een aantal stappen waarmee je belangrijke zaken in je interne geheugen wijzigt, dus die kans is zeker aanwezig ja. Op XDA zijn er voldoende mensen die 'even snel' rooten of downgraden en vervolgens grote problemen hebben. Meestal is dit wel te repareren maar kost veel tijd en is enorm zweten. Dan liever vooraf voorbereiden.
In het ergste geval kan je je toestel bricken, dit betekent dat ie bijvoorbeeld blijft hangen op het witte htc scherm, dan is het eigenlijk bijna over. Opsturen naar HTC valt dan buiten de garantie. Daarnaast is het zo dat als je je telefoon geroot hebt je softwarematige garantie vervalt, maar dat maakt niet echt uit omdat het haast niet meer mogelijk is om je software naar de kloten te helpen (het kan natuurlijk nog wel). Hardwarematig heb je nog wel garantie, maar als je toestel dan nog werkt zou ik hem eerst unrooten
Dus als je toch spijt krijgt dat je hem geroot hebt, kan je altijd weer terug.
Dus als je toch spijt krijgt dat je hem geroot hebt, kan je altijd weer terug.
Het gedeelte van rooten t/m een custom rom flahsen is in principe zonder risico. Of ja het kan wel fout gaan (vooral door slecht lezen of dingen downloaden van een overtrouwde locatie) maar dat kun je dan eigenlijk altijd zelf weer herstellen.
Het laatste gedeelte waarin de nieuwe radio geflasht wordt is wel dermate low level dat je telefoon bricked kan raken als daar iets fout gaat. Maar ook hier kan er eigenlijk weinig fout gaan als je goed leest en zorgt dat je de spullen uit de betrouwbare bronnen uit de guide haalt (XDA).
Het laatste gedeelte waarin de nieuwe radio geflasht wordt is wel dermate low level dat je telefoon bricked kan raken als daar iets fout gaat. Maar ook hier kan er eigenlijk weinig fout gaan als je goed leest en zorgt dat je de spullen uit de betrouwbare bronnen uit de guide haalt (XDA).
[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 16:23 ]
nog 1 vraag, als ik een backup van mijn huidige rom maak, van wat word dan allemaal een back up gemaakt? en is dat makkelijk terug te zetten? daar gaat het rooten mij voornamelijk om. dat ik een back up kan maken en ik alles makkelijk terug kan zetten als ik ooit 'zomaar' alles verlies.
waarschijnlijk zal ik alsnog andere roms uit gaan proberen maar dit is niet het hoofddoel op het moment..
waarschijnlijk zal ik alsnog andere roms uit gaan proberen maar dit is niet het hoofddoel op het moment..
Je hebt verschillende soorten backups, met een pakket als titanium maak je gewoon een backup vanuit je Android omgeving van apps, instellingen, mails / sms'jes etc. Echter het besturingssysteem zelf wordt hierbij niet gebackupt (de rom dus niet).
Met een nandroid backup vanuit recovery maak je als het ware een totale image van de telefoon zoals die op dat moment is. Dus inclusief de rom die er op dat moment op staat. Als je deze terugzet wordt gewoon de totale inhoud van de partities teruggezet en is alles weer zoals het was. Het enige wat hierin niet wordt meegenomen is de radio.
Met een nandroid backup vanuit recovery maak je als het ware een totale image van de telefoon zoals die op dat moment is. Dus inclusief de rom die er op dat moment op staat. Als je deze terugzet wordt gewoon de totale inhoud van de partities teruggezet en is alles weer zoals het was. Het enige wat hierin niet wordt meegenomen is de radio.
[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 16:26 ]
Alles. Gewoon zoals je hem achterlaat laat maar zeggen
Dit zal ongeveer 300-400mb vrije ruimte op je sd-kaart kosten. Ik raad je wel aan om als je weer van rom wisselt nog een backup te maken.
dat nandroid backup is gratis te downloaden of iets?
want als ik het zo begrijp dan is de rom dus wat er standaard op zit als je je mobiel net krijgt. en een image is met alle documenten en downloads en foto's etc.?
want als ik het zo begrijp dan is de rom dus wat er standaard op zit als je je mobiel net krijgt. en een image is met alle documenten en downloads en foto's etc.?
Ik zou eens beginnen met zoeken en jezelf inlezen, want dit zijn echt basic vragen die in iedere guide terugkomen...straks hebben wij het nog gedaan als er iets mis gaat
Nandroid backup is gewoon de naam van de backup die in recovery maakt. Daarbij maak je gewoon een image van je complete rom (=besturingssyteem inclusief alle apps en instellingen). Een titanium backup werkt op applicatieniveau en backupt dus per applicatie setting en eventueel data. Maar deze neemt dus niet het besturingssysteem (de rom zelf) mee.Peppah schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:27:
dat nandroid backup is gratis te downloaden of iets?
Voor beide methoden heb je enkel het gedeelte over root krijgen nodig uit mijn guide. Daarbij wordt namelijk ook al een custom recovery geflasht. Voor de rest is een nandroid backup eigenlijk alleen zinnig voordat je een nieuwe rom flasht (dan kan je dat wilt namelijk in een handeling alles weer terug krijgen zoals het was). Als je de stock rom wilt behouden heb je meer aan titanium backup omdat je daarbij dingen los kan restoren, dat kan bij een nandroid backup dus niet.
Moet ik wel zeggen dat ik een aantal keren titanium backup heb geprobeerd om eea te restoren en dat dit met de gratis versie omslachtig is omdat je alles 1 voor 1 moet doen en ik kreeg ook niet alles naar wens teruggezet, zoals bijvoorbeeld ADW Launcher settings, ondanks dat de app+settings gebackupped waren en dat ik in de app zelf ook nog een backup maakte.
Overigens moet ik nogmaals de BlackICE ROM aanbevelen! Draai nu 34 uur en heb nog 21% batterij!
Overigens moet ik nogmaals de BlackICE ROM aanbevelen! Draai nu 34 uur en heb nog 21% batterij!
dit is voor mij een beetje een gevalletje, door het bomen het bos niet meer zien. overal vind ik andere info en ik weet nu bijv. dat de eerste guide al niet meer werkt door de updates die ik heb gedaanAghanim schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:34:
Ik zou eens beginnen met zoeken en jezelf inlezen, want dit zijn echt basic vragen die in iedere guide terugkomen...straks hebben wij het nog gedaan als er iets mis gaat
Verwijderd
Xda heeft goeie guides, ik persoonlijk gebruik guides daar, ik dissucieer hier wel mee, maar raadpleeg meestal xda voor de guides.
Deze guide werkt. Volg die en je kunt gewoon elke rom installeren die je wilt.Peppah schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:43:
[...]
dit is voor mij een beetje een gevalletje, door het bomen het bos niet meer zien. overal vind ik andere info en ik weet nu bijv. dat de eerste guide al niet meer werkt door de updates die ik heb gedaan
[edit]
Ik zie mensen trouwens praten over "RIL". Wat is dat?
[ Voor 6% gewijzigd door Booth op 24-11-2011 18:42 ]
Verwijderd
Eerste MIUI ICS roms http://galnetmiui.co.uk/landing/ics-builds/ en de alpha van gewone ICS is ook online nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1343361
En die ga ik flashen, alleen omdat het een alpha betreft maak ik voor zekerheid even backup van me huidige rom.
En die ga ik flashen, alleen omdat het een alpha betreft maak ik voor zekerheid even backup van me huidige rom.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 19:28 ]
Wat heb je eraan? Er werken nog zoveel essentiele zaken gewoon totaal niet in die Alpha build dat het onbruikbaar is voor alles anders dan even snel testen.
en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven
Welke code wordt hier nu bedoeld!?
Welke code wordt hier nu bedoeld!?