timvanloon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:52:
en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven

Welke code wordt hier nu bedoeld!?
De code die in die manual staat die bij de Ace hack kit zit, die manual heet effen-manual. De code is dus 'RTEM' (zonder quotes). Maar het is niet voor niks dat ik dat niet in mijn guide zet, die manual even lezen is namelijk wel verstandig omdat je dan weet wat er gebeurd en ook weet wat je moet doen als je pc vastloopt of wat dan ook ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 20:01 ]

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:43

timvanloon

Intel or AMD?

Ik heb de manual gelezen maar zie het echt niet staan?

En met RTEM werkt niet ?

[ Voor 66% gewijzigd door timvanloon op 24-11-2011 20:04 ]

• timvanloon
  • Registratie: November 2005

timvanloon

Intel or AMD?

O ja snap hem nu!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:34:
Wat heb je eraan? Er werken nog zoveel essentiele zaken gewoon totaal niet in die Alpha build dat het onbruikbaar is voor alles anders dan even snel testen.
Je zegt het goed, even snel testen. Ik heb niet zomaar een backup van mijn rom gemaakt. Maar of je er wat aan hebt aan deze staat is iets wat je moet ervaren, ik weet dat het een alpha is, maar dat maakt het niet onbruikbaar.

Ik doe het puur omdat ik gewoon omdat ik het even een test run wil geven, daarna zet ik gewoon mijn backup terug. Touch scherm werkt inderdaad prima en ziet er verder niet slecht uit, maar inderdaad nog niet bruikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 20:17 ]

Ja oke dan is het wel grappig ja, dacht alleen even dat je hem echt wilde gaan gebruiken :P

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:17:
Ja oke dan is het wel grappig ja, dacht alleen even dat je hem echt wilde gaan gebruiken :P
Ik zat er ook al aan te denken ja. :P

Je zou bijna een toestel voor 'erbij' kopen om die ROM's uit te testen, zijn er inmiddels zoveel :9
Gebruik nog steeds ARHD 6.1.5 en bevalt me nog prima, gebruik jij die ook nog steeds?

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
ARHD 6.1.4 hier (ik wacht nog wel even op de volgende, zou nog voor deze maand zijn) en die bevalt me prima. Ik mis enkel wat tweaksettings, die ik bijvoorbeeld bij Virtuous wel.
Is het mogelijk om alsnog aan zo'n menu te komen, wat uitgebreidere quick settings e.d. ?
Was zeker van plan om eens die BlackICE, runny en miui te proberen, helaas weinig tijd voor. Ik denk wel dat mijn voorkeur uitgaat naar een Sense rom. Wat is eigenlijk het verschil van 3.5 t.o.v. 3.0?

• contrast
  • Niet online
insaniteit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:34:
ARHD 6.1.4 hier (ik wacht nog wel even op de volgende, zou nog voor deze maand zijn) en die bevalt me prima. Ik mis enkel wat tweaksettings, die ik bijvoorbeeld bij Virtuous wel.
Is het mogelijk om alsnog aan zo'n menu te komen, wat uitgebreidere quick settings e.d. ?
Was zeker van plan om eens die BlackICE, runny en miui te proberen, helaas weinig tijd voor. Ik denk wel dat mijn voorkeur uitgaat naar een Sense rom. Wat is eigenlijk het verschil van 3.5 t.o.v. 3.0?
Ik zou ook wel graag andere roms proberen, heb ook weinig tijd om alles weer te wipen en terug te zetten etc.
Heb ook nog geen ervaring met het terugzetten van Titanium Backup, werkt je toestel gewoon soepel als je alle apps+gegevens terugzet met Titanium Backup?

Verwijderd

contrast schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:28:
[...]

Je zou bijna een toestel voor 'erbij' kopen om die ROM's uit te testen, zijn er inmiddels zoveel :9
Gebruik nog steeds ARHD 6.1.5 en bevalt me nog prima, gebruik jij die ook nog steeds?
Het neemt wat tijd in beslag, backup maken, flashen en daarna van zoiets hebben, hmmm nee ik wil toch terug en dan weer restoren. Maar het werkt, maar ik weet nog niet of ik wel stock android wil, ik vind Sense toch echt mooie toevoeging op android.

Maar als er een stabiele ics uit komt ga ik die zeker uit proberen.

• insaniteit
Normaal gezien wel zou ik zeggen. Ik las trouwens ergens dat het Backuppen met TBPro een stukje handiger was en je niet één voor één je apps opnieuw moest installeren. Not sure though.

• contrast
  • Niet online
insaniteit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:39:
Normaal gezien wel zou ik zeggen. Ik las trouwens ergens dat het Backuppen met TBPro een stukje handiger was en je niet één voor één je apps opnieuw moest installeren. Not sure though.
Ik heb Titanium Backup Pro, dus het installeren kan gewoon vanuit een batch. Erg handig programmatje moet ik zeggen! ;)

Verwijderd

insaniteit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:39:
Maar ik maakte gewoon een backup van de rom, zodat ik daar weer heen kon restoren naar hoe het was.
contrast schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:28:
[...]

Ja draai nog steeds ARHD 6.1.5. Nu met de Ultra Smooth Rosie patch is deze echt uitstekend voor mij. Ga als ik een keer niets te doen heb nog wel eens spelen met andere roms maar om mijn telefoon gewoon stabiel elke dag te gebruiken is ARHD perfect zo :)

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 22:02 ]

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:01:
[...]

Ja draai nog steeds ARHD 6.1.5. Nu met de Ultra Smooth Rosie patch is deze echt uitstekend voor mij. Ga als ik een keer niets te doen heb nog wel eens spelen met andere roms maar om mijn telefoon gewoon stabiel elke dag te gebruiken is ARHD perfect zo :)
Ik heb ook even gekeken naar die Ultra Smooth Rosie patch. Mijn telefoon loopt al erg soepel eerlijk gezegd, kan me bijna niet voorstellen dat het nog soepeler kan.
Nou die patch maakt toch echt wel een flink verschil in het wisselen van homescreens. Zeker wanneer je zoals ik flink wat widgets op je homescreens hebt staan.

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:20:
Nou die patch maakt toch echt wel een flink verschil in het wisselen van homescreens. Zeker wanneer je zoals ik flink wat widgets op je homescreens hebt staan.
Ik gebruik ook wel een aantal widgets, moet zeggen dat het echt erg soepel loopt. Ik zal hem anders wel even flashen als ik tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook problemen met de notification LED bij custom ROMs? Soms heeft een ROM wel opties voor deze LED of is het mogelijk de kleur aan te passen, maar tot heden bij MIUI en nu BlackICE (CM7) is er geen werkende mogelijkheid om de LED uit te schakelen. Nu knippert de halve dag een oranje LEDje, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben op dit moment (ietwat ongeduldig) aan het wachten op de komst van ICS roms. Mijn CleanDHD rom van een tijd terug begint wat kuren te vertonen, ik kan geen nieuwe apps meer installeren. Vandaar mijn vraag, hoe staat het globaal met de ontwikkeling van ICS roms voor de DHD? Is het het waard om daarop te wachten, of duurt dat nog zodanig lang dat ik nu net zo goed een andere kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
Sagaris schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:54:
Ik ben op dit moment (ietwat ongeduldig) aan het wachten op de komst van ICS roms. Mijn CleanDHD rom van een tijd terug begint wat kuren te vertonen, ik kan geen nieuwe apps meer installeren. Vandaar mijn vraag, hoe staat het globaal met de ontwikkeling van ICS roms voor de DHD? Is het het waard om daarop te wachten, of duurt dat nog zodanig lang dat ik nu net zo goed een andere kan flashen?
http://forum.xda-develope...ad.php?t=1343361&page=197

die ontwikkeling gaat echt snel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/08/greatnews.jpg

The waiting continues, thanks.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagaris op 28-11-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
als hardware acceleration gefixed is dan is het best een werkbare rom voor dagelijks gebruik :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Kan nog wel ff duren, hardware acceleration werkt prima in ICS, maar er missen, voor zover ik heb begrepen, bepaalde drivers die door adreno moeten worden vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
stijnos1991 schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:38:
Kan nog wel ff duren, hardware acceleration werkt prima in ICS, maar er missen, voor zover ik heb begrepen, bepaalde drivers die door adreno moeten worden vrij gegeven.
Ik lees toevallig net in datzelfde topic dat men het voor de Xperia wel voor elkaar heeft. Die schijnt dezelfde chip te hebben, ik denk dat we niet heel lang meer hoeven te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32GB class 10 micro sd card besteld en zou eigenlijk graag de 4GB limiet van Fat32 opheffen en enige manier hoe dat wellicht mogelijk is ext3/4. Iemand ervaring ermee of je echt je sd card in ext3/4 kunt formaterren? Ik heb wel al een methode gezien, maar je moet je sd card dan wel via een card reader benaderen.

Wat ik getest heb is gewoon formaterren als ext3/4 maar Android zal dan zeggen dat je sd card beschadigd is en hem weer als Fat32 formatteren. Ik heb namelijk met MX Video Speler geconstanteerd dat die wel 720p .mkv's afspeelde.

Nu zijn er ook 720p films die onder de 4GB zijn, maar meeste is toch echt meer dan 4GB. Je vraagt je misschien af waarom ik zoiets zou willen, nou simpel want omzetten ga ik niet doen want kost veel tijd en daarom dat ik soms ook wel nog dvd rips kijk, maar die speel ik dan liefste op de DHD af.

TV series in 720p zet je er natuurlijk wel eenvoudig op, dus ik ga eens testen of het inderdaad goed afspeelt of niet. SW ( Snel ) lijkt het goed te doen in eerste instantie, maar toch nog niet vloeiend genoeg. Dus ik denk toch dat 720p .mkv's films afspelen niet goed zal gaan, dus dan is de ext4 ook van de baan.

Ik dacht eerst namelijk dat het vloeiend afspeelde, maar dat is dus niet zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Doet Android geen exFat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat ondersteund het niet en ext3 ext4 werkt geloof ik ook niet zoals het zou moeten. En is ook niet zo vreemd dat ext3 en ext4 niet zo werkt als Fat32 want Fat32 word ja meestal gebruikt voor externe usb opslag.

Het heeft trouwens ook met rechten, al die bestandssystemen Fat32, exFat, NTFS zijn allemaal eigendom van Microsoft en daar zou dan bijvoorbeeld HTC een licentie op moeten nemen. Maar ik snap niet waarom het ook niet vanuit de ontwikkel gemeenschap niet mogelijk is om je sd card echt in ext4 te formatteren.

Want die 4GB zal echt een beperking moeten gaan vormen, vooral bij 1080p, ik vraag me dan ook af hoe ze dat wegschrijven, ik denk dat ze na 4GB dan een 2e file aangemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik draai nu een paar weken de Virtuous Affinity, en ben best tevreden. Enige minpunt is dat 720p filmpjes alleen in landscape modus gespeeld kunnen worden.

Verder merk ik dat m'n accuduur alweer daalt, maar ik vermoed dat dat door bepaalde apps komt. Zoals Chainfire 3D; ik heb het idee dat sinds ik deze app heb geinstalleerd, m'n batterij echt snel op gaat. Vooral als m'n scherm aanstaat, gaat er zo'n 1% per 2/3 minuten vanaf.

Daarom ga ik straks de BlackICE (ofzo) proberen die hier door iemand geopperd werd. Even weer fris opnieuw beginnen. Mocht dit niks zijn dan ga ik weer terug naar Virtuous Affinity.

[edit]
Ik zie net dat de Virtuous Affinity een update heeft gehad die veel dingen oplost, waaronder het 720p playback probleem. Top!

[ Voor 10% gewijzigd door Booth op 29-11-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt Virtuous Affinity je? Ik ga uit principe toch voor RCMix3D runny omdat zij toch eerste met die 3.5 sense rom waren.

Maar bij RCMix3D heb ik nu al een halve maand geen update gezien. Maar de rom werkt wel echt kei goed dus een update is dan eigenlijk niet perse nodig als het toch al allemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nadat ik een perfect werkende Miui verpest had met onnodige updates (geen spannende features) zou ik je adviseren om vooral de ROM te houden die je perfect vindt werken.

Overigens, voor degene die Blackice mogelijk wilde proberen: dit is geen Sense ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad voor ARHD is ook "al" sinds 6 november geen update meer voor geweest. Men schijnt te werken aan een grote update waarbij geruchten gaan over Sense 3.5. Maar als je de telefoon dagelijks gebruikt is stabiliteit en geen battery drain het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Van mij mag de energie sowieso naar ICS gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , ik ben helemaal nieuw met dit tweaken zullen we maar zeggen. En ik dacht laten we het even proberen. maar bij 1 van de eerste stappen loopt het al mis. namelijk bij de visionary + , wanneer ik op temproot now druk , komt er een kleine loading , maar dan gaat men scherm zwart. ik heb voor de moment versie 2.3.3 draaien , volledig origineel dus.

kan iemand hier met helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:25:
Hoe bevalt Virtuous Affinity je? Ik ga uit principe toch voor RCMix3D runny omdat zij toch eerste met die 3.5 sense rom waren.

Maar bij RCMix3D heb ik nu al een halve maand geen update gezien. Maar de rom werkt wel echt kei goed dus een update is dan eigenlijk niet perse nodig als het toch al allemaal goed werkt.
Hij beviel me zeer goed! Stabiel, geen batterydrain (ik denk dat ik dat weer kreeg door bepaalde apps).
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:12:
hallo , ik ben helemaal nieuw met dit tweaken zullen we maar zeggen. En ik dacht laten we het even proberen. maar bij 1 van de eerste stappen loopt het al mis. namelijk bij de visionary + , wanneer ik op temproot now druk , komt er een kleine loading , maar dan gaat men scherm zwart. ik heb voor de moment versie 2.3.3 draaien , volledig origineel dus.

kan iemand hier met helpen?
Volg deze guide en je komt er vast wel uit:
ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Misschien een idee om die guide in de topicstart op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij een prima plan omdat mijn guide zonder problemen werkt op de meest recente originele software.

@tjoezie: Inderdaad zou ik mijn guide gebruiken (zie link in het bericht hierboven). Dat met visionary werkt alleen met een telefoon die geen originele software updates gehad heeft. Als je dat dus perse wilt gebruiken zul je eerst moeten downgraden en dat is meer werk / lastiger.

[ Voor 57% gewijzigd door ik222 op 30-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauw downgraden vind ik juist zeer makkelijk, gewoon copy en paste en veel kan er niet fout gaan. Alleen bemerkte ik dat in de handleiding van downgraden eigenlijk een instructie miste, maar ik was zelf wel zo slim om te zien wat er moest gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja natuurlijk is het goed te doen en zeker als je al wat ervaring hebt met custom roms / unix. Maar het zijn gewoon meer stappen die je zelf moet doen wat in principe niet meer nodig is. Met de Ace hack kit druk je namelijk simpelweg op een knop en na een paar minuten wachten heb je dan vanzelf root op je DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Sinds afgelopen nacht is er grote vooruitgang geboekt op het XDA forum met ICS, men heeft namelijk via een patch OpenGL werkend gekregen voor de DHD. De laatste rom schijnt erg soepel te werken met hardare acceleration, de weg naar de eerste beta is open... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd, ik lees het topic ook wel, maar niet alles. Oh nu zie ik, de topic titel zegt nog alpha 2, maar ze hebben al alpha 3 uit.

Ze zijn nu inderdaad erg ver ja. Zal voor de kerstmis wel zo ver zijn dat het goed bruikbaar zal zijn voor dagelijks gebruik als ik zie hoe snel het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel leuk om de enorme progressie te zien inderdaad. Al wacht ik zelf toch totdat ICS met Sense beschikbaar is voor de DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat ik zelf ook liever ICS met Sense heb. Maar als AOSP ICS goed en stabiel werkt straks voor de DHD dan wil ik die best wel draaien. Maar als het me echt niet bevalt ben ik zo terug naar mijn huidige rom.

En beta1 is nu online.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké bedankt voor de informatie , vanavond na werk eens uitproberen. Mss nog 1 vraagje , moeten de provider instellingen ook weer worden in orde gezet of blijven die gwn waar ze horen ? En welke ROM is nu voor de moment de betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:31:
Oké bedankt voor de informatie , vanavond na werk eens uitproberen. Mss nog 1 vraagje , moeten de provider instellingen ook weer worden in orde gezet of blijven die gwn waar ze horen ? En welke ROM is nu voor de moment de betere ?
Provider instellingen haalt je telefoon normaal gesproken vanzelf van het netwerk op basis van je simkaart, daar hoeft je dus zelf niet naar om te kijken.

Welke rom de beste is hangt helemaal af van wat je wilt en dan ook nog van je eigen smaak. Kijk daarvoor gewoon eens rond op XDA. Als je zoveel mogelijk stock wilt maar dan wel met Sense 3 en Android 2.3.5 dan is Android Revolution HD aan te raden, wat dat betreft is ARHD wel een goede rom om eens mee te beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 30-11-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta 1 van de ISC ICS rom werkt best lekker, apn moet je handmatig toevoegen. Er missen nog wat dingetjes maar ach, dat komt met de tijd wel. Lijkt (tot nu toe) bruikbaar als dagelijkse rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je speelt vast geen 3d games he? Want ik las dat nog niet werkt en ik speel toch echt graag een potje modern combat 2 online multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
binnen 24uur komt Android Revolution HD met een update

van 6.1.5 naar 6.2.0

wat dus inhoud, een nieuwe rom op basis van een nieuwe officieele update van HTC
dus een nieuwe base, met Sense 3.0

zit eraan te denken, om een backup van me huidige ARHD te maken en een andere rom te proberen met Sense 3.5
welke rom raden jullie aan?

RCMix3d v4 ?

[ Voor 28% gewijzigd door SuperVeloce op 30-11-2011 23:32 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 21:40
@SuperVeloce, een ROM is een persoonlijke keuze, dus het is heel moeilijk een ROM aan te raden.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een ROM zonder Sense. Dit omdat ik Sense te log vind, kijk maar eens naar de bestands grote van een niet Sense ROM (90Mb) en een Sense ROM (200Mb).

Ik heb momenteel de laatse MIUI Rom draaien (1.11.25) met de custom launcher: Go Launcher Ex. Daarbij heb ik mijn lockscreen ook aangepast aan de hand van de volgende post: Gh0stw4lk3r in "Post je Homescreen! - Deel 2"

Wat resulteert in:

Lockscreen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z3FNlzJTw8B8K6Fx5zEAKKOC/full.jpg

Hoofdscherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y0Y7O6qJdE1kjcuvCvVzpJlt/full.jpg
Widgets:
Clock - Standaard MIUI
Kalender - Pure Calandar Widget

Links:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kgV8zZOChwyIIvJUuU3inORY/full.jpg
Widgets:
Batterij - Circle Battery Widget
Weer - Beautiful Widget

Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WWA4me4OsaPq2QYeML8Zreqj/full.jpg
Switches - SwitchPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:03:
Je speelt vast geen 3d games he? Want ik las dat nog niet werkt en ik speel toch echt graag een potje modern combat 2 online multiplayer.
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
aah oke, ja ik ben wel gek op Sense, maar het is inderdaad groot

zit eraan te denken om vituous rom te proberen
aangezien je toch full wipe moet doen bij ARHD 6.2.0 en voor een andere rom ook

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik was ook gek op Sense, totdat ik me afvroeg wat ik hier nu werkelijk van gebruik. Niks dus, behalve een Calender. Ook de widgets vind ik te standaard, waardoor iedere Sense android er hetzelfde uit ziet, tenzij je een alternatieve launcher gebruikt maar dan is het nu van Sense ook weg :) . Zelf heb ik toen ook MIUI genomen en ben uiteindelijk overgestapt op BlackICE die, ten opzichte van MIUI, een standaardinstelling heeft die je Pixel Density bepaalt. Hierdoor is alles op mijn scherm kleiner, waardoor het lijkt dat je een hogere resolutie gebruikt.

Zelf dacht ik dat je met een custom launcher geen mooie homescreens kon maken, totdat ik er wat tijd in stopte:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/screen.jpg

Is misschien niet goed te zien, maar tussen de iconen heb ik nog erg veel ruimte op mijn scherm. Ik schat dat er ongeveer 80 iconen op 1 homescreen kunnen!

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 01-12-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
^je afbeelding werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vreemd, hier wel namelijk. Heb het aangepast. Werkt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Link kopiëren en plakken geeft een 403 melding.
Misschien in de openbare map zetten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
ARHD 6.2.0 is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ICS beta1 werkt inderdaad al lekker heb ik het idee van. Hij is nu echt in een staat waar ik van zeg, ja het is bruikbaar, al zijn er nog wat dingen die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:39:
De ICS beta1 werkt inderdaad al lekker heb ik het idee van. Hij is nu echt in een staat waar ik van zeg, ja het is bruikbaar, al zijn er nog wat dingen die niet werken.
Klopt ja ze komen in de buurt. Alleen de 3D hardware versnelling moet nog gaan werken omdat de telefoon anders niet bruikbaar is voor bijvoorbeeld Sygic. En ook bluetooth moet werken voordat ik hem kan overwegen ivm de carkit.

Ben zelf nu bezig om ARHD 6.2.0 te flashen. Heb de recommended radio net al geflashed, nu wipen en de rom flashen.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 01-12-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galerij app crashed ook bij mij, en mijn Google agenda synched niet. Opzich wel bruikbaar maar niet om dagelijks te gebruiken voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ook nog inderdaad. Is inderdaad dus nog steeds niet bruikbaar voor dagelijks gebruik maar de vooruitgang de afgelopen dagen is wel enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 21:40
Nog voor de Kerst zitten we allemaal met ICS.

Ik wacht nog even af voordat ik overga naar ICS :) Ik speel namelijk ook af en toe een game. En dan is die Hardware 3D versnelling wel nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:55:
Galerij app crashed ook bij mij, en mijn Google agenda synched niet. Opzich wel bruikbaar maar niet om dagelijks te gebruiken voor mij persoonlijk.
Hiervoor is een oplossing: http://forum.xda-develope...p=19823105&postcount=2227

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ARHD 6.2.0 is toch weer een verbetering. Vooral de nieuwe radio heeft er voor gezorgd dat mijn 3G/HSDPA bereik sterk verbeterd is in huis. Heb nu continu 2 of 3 streepjes waar ik eerst maximaal 1 of 2 streepjes had en de telefoon regelmatig terug schakelde naar GPRS.

Daarnaast zijn er wat kleine dingen gefixt zoals bijvoorbeeld het feit dat emails in de HTC mail app nu weer correct als gelezen gemarkeerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 01-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay thx, dat word even opnieuw flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:37:
[...]

Okay thx, dat word even opnieuw flashen dan.
Zou nog heel even wachten :) nieuwe versie beta3 wordt nu online gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha really? En beta2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje in de war...Lord Clockan heeft ook een paar bèta's gemaakt, die zit op v.3
zFr3eak gaat naar beta 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige is dus beta2, ik zal die dus flashen en kijken hoe ver ik kom, ik wil op zijn minst mijn eigen achtergrond in kunnen stellen.

Deze nieuwe release brengt weer een leuke bug met zich mee. Dus denk dat ik beter nog wacht op release waar bijna alles werkt.

Maar als het straks echt klaar is dan wil ik echt wel ICS draaien en ook wel zonder Sense want ICS is echt gewoon heel goed.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:10

Trygve

Redacteur
Als ik voor de nieuwe ARHD rom (6.2.0) mijn radio wil flashen krijg ik de melding 'not allowed'. Wat doe ik verkeerd? :)

Sending 'radio' <24960 KB> ... OKAY [4.110s]
Writing 'radio' ... FAILED (remote: not allowed)

[ Voor 28% gewijzigd door Trygve op 02-12-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46
je DHD is niet radio S-OFF.

Met deze tool ENG S-OFF maken.
(Wel even het volgende aanvinken: "I have Radio S-OFF")
Daarna nog een keer proberen met de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:10

Trygve

Redacteur
Lizard schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:44:
je DHD is niet radio S-OFF.

Met deze tool ENG S-OFF maken.
(Wel even het volgende aanvinken: "I have Radio S-OFF")
Daarna nog een keer proberen met de radio.
Bedankt! Het is gelukt met de door jou gelinkte One Click Tool. Ik zou toch zweren dat ik met de Ace Kit ook Radio S-OFF heb gekregen toen ik een tijd geleden naar een oudere ARHD ging flashen.
De nieuwste versie gaat in ieder geval als een trein hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S-OFF != ENG S-OFF.

Ace hack kit doet enkel S-OFF en voor radio flashen heb je beide nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een sense rom zit de optie dat zodra je je telefoon omdraait als deze over gaat, dat belvolume gelijk stil is.

Is er nu ook zo'n optie in MIUI?

Edit: Laat maar, reeds gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:15:
ARHD 6.2.0 is toch weer een verbetering. Vooral de nieuwe radio heeft er voor gezorgd dat mijn 3G/HSDPA bereik sterk verbeterd is in huis. Heb nu continu 2 of 3 streepjes waar ik eerst maximaal 1 of 2 streepjes had en de telefoon regelmatig terug schakelde naar GPRS.

Daarnaast zijn er wat kleine dingen gefixt zoals bijvoorbeeld het feit dat emails in de HTC mail app nu weer correct als gelezen gemarkeerd worden.
Heb je ook eerst een full wipe gedaan voordat je ARHD 6.2.0 erop hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is eigenlijk noodzakelijk omdat het een compleet nieuwe base betreft. Upgraden zonder full wipe zorgt dan waarschijnlijk voor rare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Hoe heb je het gedaan met je apps/instellingen etc?
Ik gebruik zelf Titanium Backup en vraag me af of alles wel weer hetzelfde is als daarvoor als ik een backup terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titanium backup gebruik ik niet, ik gebruik geen enkele backup app. Mijn contacten staan in mijn google account. Ook heb ik de backup functionaliteit van google ingeschakeld die automatisch al mijn apps, wifi netwerken en achtergrond weer terugzet na het installeren van een andere rom.

Zelf moet ik vervolgens enkel nog een paar handmatige apk's installeren, mail / dropbox instellen en homescreens terugzetten en dan draait het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:17:
Titanium backup gebruik ik niet, ik gebruik geen enkele backup app. Mijn contacten staan in mijn google account. Ook heb ik de backup functionaliteit van google ingeschakeld die automatisch al mijn apps, wifi netwerken en achtergrond weer terugzet na het installeren van een andere rom.

Zelf moet ik vervolgens enkel nog een paar handmatige apk's installeren, mail / dropbox instellen en homescreens terugzetten en dan draait het weer.
Ik heb zelf ook de backup functionaliteit van Google ingeschakeld, deze heeft echter nog nooit gewerkt. Dus daar vertrouw ik niet op. Ik kijk het nog even aan, zodra ik een beetje tijd heb zal ik hem ook eens flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
ik heb nu Virtuous Infinity 1.48 erop gezet, tot nu toe bevalt deze ook super!

Ik had met ARHD 6.1.5 op 1.6ghz 2003 punten met Quadrant en nu VI ook op 1.6ghz, 2147
Niet dat Quadrant veel zegt, maar toch

Heb nu dus Sense 3.5 en heb 2 screens weg gedaan, deze rom loopt ook echt soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die rom ziet er ook wel erg goed uit inderdaad, misschien die maar eens proberen. De laatste update daarvan heeft weer flink wat verbeteringen en bugfixes gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Inmiddels draai ik hier ook ARHD 6.2.0. :)
Alle apps + system data gebackupt met Titanium Backup Pro en weer teruggezet na een full wipe.
Werkt perfect, het enige wat ik handmatig terug moest zetten waren de widgets.

Daarnaast zie ik geen 'shortcuts' meer in de lockscreen, aangezien ik dit toch niet gebruik heb ik hier geen moeite mee. Iemand anders met het zelfde 'probleem'?

edit:
Oplossing voor de verloren shortcuts in de lockscreen. Zoek de app 'setup' en doorloop de stappen, hierna verschijnen de shortcuts weer. :)

[ Voor 16% gewijzigd door contrast op 02-12-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er hier geen problemen mee.

Het zelf trouwens net Virtuous Infinity 1.48 geflasht, wilde die gewoon eens uitproberen. Ben hem nu aan het instellen en dan eens kijken wat me beter bevalt uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ik blijf nog wel even bij ARHD 6.2.0, maar laat ons maar weten hoe Virtuous Infinity 1.48 je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
BETA II al voor ICS, damn dat gaat snel!
Kijk er naar uit om het eens te proberen, schijnt heel erg smooth te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
SuperVeloce schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:43:

Ik had met ARHD 6.1.5 op 1.6ghz 2003 punten met Quadrant en nu VI ook op 1.6ghz, 2147
Niet dat Quadrant veel zegt, maar toch
Net ook eens gedraaid en ik haal 2269 op 1.1 Ghz met BlackICE als rom. vreemd resultaat vergeleken met jouw test...hogere score op lagere clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadrant zegt niks, ik heb wel afentoe een cpu benchmark gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtuous Infinity bevalt tot nog toe erg goed. Sense 3.5 is net weer een verbetering en voor de rest draait de rom net zo soepel als ARHD 6.2.0. De veranderingen zijn misschien niet extreem groot maar wel overal doorgevoerd waardoor het er in totaal een stuk strakker uitziet.

Daarnaast vind ik het positief dat Virtuous Infinity over een compact extra settings menu met een aantal functionele tweaks beschikt. En alle tweaks die daar in staan werken ook gewoon zonder problemen, dus niet zoals bij sommige andere roms een enorm menu met tweaks waarvan de helft niet (meer) werkt.

Als laaste zijn een aantal bugs gefixt t.o.v. ARHD, bijvoorbeeld de het terugspelen van 720p video crasht in Virtuous Infinity niet als je de telefoon tijdens het terugspelen draait.

Batterij e.d. moet de komende dagen blijken, daar kan ik nu natuurlijk nog niet over oordelen.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 02-12-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54

m-buurman

hmmm...coffee!!

Virtuos Affinity is vooralsnog mijn favoriet.
Hij is clean, snel en heeft een erg prettig 'tweak' menu met praktische opties.

Het enige puntje van kritiek is dat de performance van de batterij in eerste instantie tegenviel, na het flashen van de juiste RIL voor de aanbevolen radio versie was dit echter opgelost. (vreemd want in de topicstart stond dat deze reeds ingebakken was..)

[ Voor 3% gewijzigd door m-buurman op 02-12-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die RIL heb ik direct na het flashen van de rom geflasht. Ik gebruik namelijk de nieuwste radio en daarvoor was in elk geval duidelijk dat die RIL er sowieso niet in zat.

Maar ook als je twijfelt wat er precies standaard in een rom zit kun je het beste voor de zekerheid even de RIL voor je radio zoeken en die gelijk achter de rom aan flashen. Het kan namelijk sowieso nooit kwaad om de RIL die bij je radio hoort te flashen ook al zat hij er misschien al in :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 02-12-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
mij bevalt de VI 1.48 nog steeds echt goed.
batterij doet et veel beter dan ARHD 6.1.5.. maar mss kwam dat ook omdat ik vanaf 6.1.0 tot 6.1.5 steeds zonder wipe deed updaten

idd vreemd dat die BlackICE op 1.1ghz zo'n hoge score geeft..

ik heb ook nieuwste radio erop gezet, van start post ARHD
erna VI 1.48.. waarschijnlijk niet juiste RIL.
waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insaniteit schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:00:
BETA II al voor ICS, damn dat gaat snel!
Kijk er naar uit om het eens te proberen, schijnt heel erg smooth te zijn!
Mee eens, draai deze nu al een paar dagen en bevalt erg goed. Nog wel wat bugs maar dat neem ik op de koop toe. Er is trouwens al een 4e versie, build van LordClockan. Kijk maar eens in zijn signature, link naar ICS builds. Zeker het proberen waard (die heb ik nu draaien sinds gisteren)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:49:
[...]

Mee eens, draai deze nu al een paar dagen en bevalt erg goed. Nog wel wat bugs maar dat neem ik op de koop toe. Er is trouwens al een 4e versie, build van LordClockan. Kijk maar eens in zijn signature, link naar ICS builds. Zeker het proberen waard (die heb ik nu draaien sinds gisteren)
Ik ook, alleen erg vervelend dat ik geen whatsapp en facebook kan vinden in de market; kan jij die wel vinden?

Btw: Rom loopt erg smooth verder.

[ Voor 3% gewijzigd door TomTom1990 op 03-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
TomTom1990 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:16:
[...]

Ik ook, alleen erg vervelend dat ik geen whatsapp en facebook kan vinden in de market; kan jij die wel vinden?

Btw: Rom loopt erg smooth verder.
Simpelweg APKtje downloaden van internet en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:59
stijnos1991 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:45:
[...]

Simpelweg APKtje downloaden van internet en het werkt.
klopt, maar ik zag op xda dat mensen facebook via market hadden gedownload. Had ik ook liever gehad ivm met updates, maar bedenk me nu dat deze rom er toch maar tijdelijk op staat dus maakt het niet zoveel uit. Was nog niet zo scherp vanochtend ;)

Vind de rom erg fijn lopen, de basisfuncties werken perfect. Soms een kleine lag bij scrollen tussen de homescreens. Maar 3g, wifi, sms, bel-functie werken gewoon goed, dat is het belangrijkste voor mij. Dat ik geen 3d-games kan spelen maakt mij niks uit, doe ik namelijk nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
thanks!

heb current widget geinstalleerd, zag dat wel eens voorbij komen op forum
er staat 215mA... dat is niet zo goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het scherm aan is dat normaal. Als je het standby verbruik wil meten moet je logging aanzetten en dan je telefoon standby zetten. Vervolgens kun je na een tijdje (afhankelijk van de ingestelde meetinterval) kijken hoeveel de telefoon in standby verbruikte. Normaal zou dat dan rond de 5mA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom1990 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:09:
[...]

klopt, maar ik zag op xda dat mensen facebook via market hadden gedownload. Had ik ook liever gehad ivm met updates, maar bedenk me nu dat deze rom er toch maar tijdelijk op staat dus maakt het niet zoveel uit. Was nog niet zo scherp vanochtend ;)

Vind de rom erg fijn lopen, de basisfuncties werken perfect. Soms een kleine lag bij scrollen tussen de homescreens. Maar 3g, wifi, sms, bel-functie werken gewoon goed, dat is het belangrijkste voor mij. Dat ik geen 3d-games kan spelen maakt mij niks uit, doe ik namelijk nooit!
Had de aps nog in titanium backup staan. En anders idd apk van internet halen. Zal toch wel een oplossing voor komen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
ik222 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:55:
Met het scherm aan is dat normaal. Als je het standby verbruik wil meten moet je logging aanzetten en dan je telefoon standby zetten. Vervolgens kun je na een tijdje (afhankelijk van de ingestelde meetinterval) kijken hoeveel de telefoon in standby verbruikte. Normaal zou dat dan rond de 5mA zijn.
Oh dan, ja is met scherm aan. Als ik me scherm weer aan zet, zie ik 5mA staan.
Zal eens kijken naar zo'n log.

Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15
Zoo .. ARHD 6.2.0 aan het flashen, kijken of het nog veel beter is dan 6.1.5

Hebben jullie trouwens ook de desbetreffende radio geflashed ?

aangezien ik dit bij vorige versies niet geprobeerd heb en me afvraag of dit echt veel scheelt qua bereik enz.

Btw 6.2.0 staat er nu ook op.

[ Voor 58% gewijzigd door Kleissen88 op 03-12-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Kleissen88 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:05:

aangezien ik dit bij vorige versies niet geprobeerd heb en me afvraag of dit echt veel scheelt qua bereik enz.

In het topic op xda werd er verwezen naar 12.65.60.29_26.14.04.28_M (downloadlink),dus heb hem direct na ARHD 6.2.0 geflasht. Draait erg soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn bereik is in elk geval wel merkbaar beter met de laatste radio geflashed. Ik heb hier in huis nu vrijwel continu 3G/HSDPA bereik terwijl hij eerst regelmatig terugschakelde naar GPRS. Ik zou dus gewoon de aanbevolen radio flashen. Als je toch besluit de recommended radio niet te flashen installeer dan wel de RIL die bij je huidige radio hoort aangezien ARHD 6.2.0 dus standaard de RIL heeft die bij de recommended radio hoort.

Ben zelf erg tevreden overigens met Virtuous Infinity 1.48 dus ik blijf bij deze rom. Accuduur tijdens gebruik lijkt beter te zijn dan met ARHD 6.2.0 en de stock rom. Het accupercentage loopt voor mijn gevoeg een stuk minder snel terug. In standby is het precies hetzelfde. Voor de rest loopt Virtuous gewoon echt heel erg soepel en ben ik erg blij met Sense 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15
Kleissen88 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:05:

Eng-s off tool gebruikt + de Arhd 6.2.0 bij behorende radio geflashed

Kinderspel achteraf
Pagina: 1 ... 30 ... 48 Laatste