Gisteren heb ik mijn DHD dus zelf succesvol geroot + voorzien van een custom rom (Android Revolution HD 6.1.3). Ik heb goed bijgehouden wat ik heb gedaan en aangezien dat zo'n beetje een stap voor stap handleiding is geworden zal ik die hieronder plaatsen. Wellicht dat het handig is voor mensen die niet weten waar ze moeten beginnen of door de bomen het bos niet meer zien op bijvoorbeeld XDA. Alle informatie die ik nodig had heb ik gevonden op het XDA forum en voor de benodige software wordt dan ook naar de theads van de betreffende software op het XDA forum gelinkt.
Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is en dat je na het flashen van de custom ROM alles kwijt bent, vergeet dus niet van belangrijke zaken eerst een backup te maken!
Deze methode werkt met alle software versies en de laatste OTA updates. Let wel op dat bij de laatste OTA versies 3.06.405.1 / 3.12.405.1 / 3.13.161.3 al tijdens het rooten met de ace hack kit ALLE data gewist wordt. Dit zal de hack kit detecteren en vooraf hier een melding over geven.
Let op dat je viruscanners en andere beveiliging uitzet tijdens het hele proces omdat die anders cruciale dingen kunnen weggooien of blokkeren.
Rooten
- Eerst de Ace hack kit downloaden en uitpakken, deze is te vinden op
http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-12062012.zip
- Vervolgens de HTC driver installeren op je pc. Die driver zit bij de Ace hack kit in de map tools > windrivers.
- Na het installeren de PC rebooten (anders wordt de driver niet herkent).
- Daarna de DHD met de computer verbinden in "Alleen opladen" modus en USB debugging aangezetten op de DHD (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB foutopsporing aanvinken).
- Vervolgens de Ace hack kit uitvoeren door het bestand 'hack-ace.cmd' uit te voeren als administrator.
- Zodra de verbinding met de telefoon e.d. gecontroleerd is (en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven) komt deze vanzelf in het hoofdmenu. In dit hoofdmenu kies je optie 1 (Hack Ace) en druk je op enter.
- Nu gaat de Ace toolkit aan de slag, wat je zowel ziet in het cmd venster als ook op je DHD die bovendien meerdere keren reboot. Nergens aankomen en na 5 minuten is je DHD geroot. Dat zie in het cmd venster maar ook aan je telefoon die gewoon in zijn standaard rom zal opstarten en weer helemaal werkt met als toevoeging dus de root en nog wat dingen om straks een rom te kunnen flashen.
- Test voor de zekerheid nog even of je echt root hebt door de 'Terminal Emulator' uit de markt te downloaden en het commando 'su' te typen. Als het goed is krijg je dan een verzoek om superuser rechten toe te staan en als je dat doet verschijnt in de terminal een #.
Huidige ROM backuppen
Uiteraard niet noodzakelijk maar wel handig voor als er wat fout gaat of je gewoon terug wilt.
- Schakel de telefoon uit
- Houdt de volume - en de powerknop ingedrukt tot je een wit scherm ziet met tekst erop, dit is het hboot menu.
- Navigeer met de volume buttons naar 'recovery' en druk op de powerknop om dat te selecteren.
- Nu zit je in de Clockword recovery vanuit waar je een backup kunt maken. Via de menuoptie 'backup and restore' dan uiteraard voor backup current rom kiezen. Ook hier weer navigeren met de volume toetsen en selecteren met de powerknop.
- De backup staat zodra dit proces klaar is op je SD kaart waar hij in principe veilig is, de inhoud van de SD kaart blijft namelijk bewaard gedurende de rest van het proces. Uiteraard kun je ook kiezen hem eerst naar je PC te kopieren.
Rom Flashen (Android Revolution HD*)
- Start de telefoon weer op en verbindt hem als diskdrive met je pc.
- Download vanuit
dit topic de ROM zelf en het Superwipe script. Kopieer beide zip bestanden naar je SD kaart (niet uitpakken!).
- Zet je telefoon weer uit en boot in clockword recovery op dezelfde manier als hierboven.
- Kies in recovery nu voor de menu optie 'install update from SD card' kies vervolgens 'choose zip from SD card' en kies de superwipe zip.
- Als dit klaar is doe je nogmaals hetzelfde als in de vorige stap maar dan met de zip van de ROM
- Als het flashen van de rom ook klaar is reboot je de DHD en deze zal nu opstarten in de nieuwe rom.
*Andere roms flashen gaat op dezelfde manier, ook daarvoor kun je het superwipe script gebruiken. Je flasht dan enkel een andere zip als rom na het flashen van superwipe.
Radio Flashen
Om geen rare problemen te krijgen en voor een goede performance / accuduur kun je het beste de aanbevolen radio flashen.
- Zet in de nieuwe rom USB debugging weer aan en verbindt de DHD weer in 'alleen opladen' modus.
- Download de tool uit de volgende thread waarmee je ENG S-OFF kan krijgen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 (ja dat is anders dan de S-OFF die de Ace hack kit al regelt en ENG S-OFF heb je nodig om een radio te kunnen flashen).
- Start de tool door op 'Desire HD easy s-off.exe' te klikken, vink de optie 'I have radio S-OFF' aan en klik in de tool op de knop 'S-OFF it".
- Accepteer de eventuele superuser request op je telefoon en dan heb je als het goed is ENG S-OFF op je DHD.
- Download de aanbevolen radio uit het XDA topic over de rom, in het geval van Android Revolution HD dus
dit topic en pak dat bestand uit.
- Klik op 'start here' uit de map met uitgepakte bestanden, nu opent een CMD venster.
- Geef in dat CMD venster het commando 'adb reboot bootloader' en wacht totdat je telefoon opnieuw is opgestart in de hboot bootloader (wit scherm met tekst).
- Geef nu het commando 'fastboot flash radio radio.img'.
- Als het goed is krijg je dan na 1 of 2 minuten twee keer 'Okey' te zien bij zowel sending als writing radio.
- Als dat gelukt is typ je 'fastboot reboot'.
- Nu start je DHD weer op in je nieuwe rom met de nieuwe radio en is je DHD klaar voor gebruik!
[
Voor 6% gewijzigd door
ik222 op 18-08-2012 11:40
]