Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
Dawn schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:30:
@Manu_ & @ColTju;

cheers. Ben momenteel de zaken op m'n telefoon aan het backuppen en m'n telefoon aan het voorbereiden op Cyanogen v7.1 + LordMod Kernel v8 =)

ben benieuwd enzo =)
Net ook geupgrade van Cyanogenmod 7.0.3. naar 7.1 en idd ook LordMod v8 kernel (met BFS en 2WCR) eroverheen (voornamelijk voor de 2 way call recording).

Deze "upgrade" voornamelijk ivm steeds snellere battery drain met 7.0.3. Ben benieuwd of ik hiermee al verschil ga merken, anders ook nog maar wat radio's proberen.

7.1+LordMod v8 staat er pas een uurtje op, dus kan nog niet echt iets zeggen, behalve dat het niet echt anders/sneller/langzamer voelt dan standaard 7.0.3. Kwa snelheid heb ik eigenlijk weinig te klagen, enkel de scollsnelheid/het lichtjes "stotteren" van ADW launcher bij scrollen, stoort me een beetje, maar dat is dus niet veranderd t.o.v. 7.0.3

[ Voor 6% gewijzigd door aaahaaap op 15-10-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
XtinctHeD schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:06:
ik ga nog een paar dagen door op ARHD, maar tot nu toe vind ik hem iets te veel stotteren..

aangezien ik graag sense wil houden zit ik te twijfelen tussen Virtuous en Cyanogen.. wat zijn de voordelen van de een tov de ander?
puur uit mijn hoofd maar ik dacht dat CM geen Sense heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Aghanim schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:34:
[...]

puur uit mijn hoofd maar ik dacht dat CM geen Sense heeft.
correct.
CM heeft geen Sense aan boord en is een pure AOSP ROM =)
perfect als je een cleane ROM zoekt zonder extra toepassingen e.d.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het is een heerlijke zondag om je device te flashen! Maar wat moet je doen als je geen fijnere rom kunt vinden dan degene die je nu al goed hebt draaien (MIUI)? Sense vind ik relatief traag en CM is me 'te kaal'. Misschien RCmix eens proberen voor Sense 3.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sense 3.5 wil ik ook graag proberen, laatste keer vond ik nogal buggy, RCMix heeft inderdaad al weer paar nieuwe releases en die zou ik best willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen rooten en een custom rom?
En wanneer ik beide gedaan heb, behoud ik dan de Nederlandse taal op de htc? of is hete dan alleen in het Engels na het rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel lastig dat er meerdere 3.5 roms zijn van RCMix, beetje moeilijk wat verschil tus beide is, runny heeft zelfde resolutie als de DHD en die rom is al bij versie 2.2

Die andere versie is gebaseerd op de officiële sensation 3.5. Ik heb overigens gekozen voor die rom welke geport is van officiële sensation 3.5 rom.

Dat scherm heeft de zelfde grote.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat vond ik ook lastig, geldt ook voor MIUI, waar er officiele versies zijn en nog eens een tweetal versies op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Nou 3.5 staat er op, wel raar dat de knop Aanpassen de webbrowser opende met facebook. Geloof trouwens dat met 3.5 een overclock best fijn is, ik heb hem nu op 1.5Ghz, net als de Sensation XL, loopt stuk soepeler heb ik het idee.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:05:
Ja inderdaad. Nou 3.5 staat er op, wel raar dat de knop Aanpassen de webbrowser opende met facebook.
Dat kan je aanpassen in het menu -> RCtweaks (maar dat had je misschien al gezien ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:25:
Ik heb misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen rooten en een custom rom?
En wanneer ik beide gedaan heb, behoud ik dan de Nederlandse taal op de htc? of is hete dan alleen in het Engels na het rooten?
Rooten moet je doen om een custom rom te kunnen gebruiken. Dus stap 1 is rooten en dan stap 2: welke rom ga je gebruiken (misschien nog wel het lastigste gedeelte van het hele proces door de grote keuze...)
Bij zo'n beetje alle custom roms houd je gewoon NL op je HTC (behalve aan aantal MIUI roms)
Zorg dat je eerst een back-up maakt van je huidige rom, dan kan je altijd weer terug als het niet bevalt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:14:
[...]

Dat kan je aanpassen in het menu -> RCtweaks (maar dat had je misschien al gezien ;-))
Ja net gezien inderdaad. Zou je een HTC beats headset kunnen gebruiken met de HTC Desire HD? Gezien ze beats op DHD werkend gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou denken van wel! Merk overigens met een standaard headset ook al best goed verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maja waar ga je die los krijgen en wat zou die kosten? Klinkt inderdaad ook beter met standaard headset.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar voor die HTC zijn ze speciaal voor die HTC's dus ik ga er vanuit dat ze uiteindelijk ook lost te koop zijn of zullen deze oordopjes echt niet kapot gaan?

Nou zoveel geld zou ik toch niet aan een headset uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:18
Gisteren m'n telefoon terug gekregen van reparatie, Vanacht of morgen nog maar eens even kijken of deze valt te rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

aaahaaap schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:22:
[...]

Net ook geupgrade van Cyanogenmod 7.0.3. naar 7.1 en idd ook LordMod v8 kernel (met BFS en 2WCR) eroverheen (voornamelijk voor de 2 way call recording).

Deze "upgrade" voornamelijk ivm steeds snellere battery drain met 7.0.3. Ben benieuwd of ik hiermee al verschil ga merken, anders ook nog maar wat radio's proberen.

7.1+LordMod v8 staat er pas een uurtje op, dus kan nog niet echt iets zeggen, behalve dat het niet echt anders/sneller/langzamer voelt dan standaard 7.0.3. Kwa snelheid heb ik eigenlijk weinig te klagen, enkel de scollsnelheid/het lichtjes "stotteren" van ADW launcher bij scrollen, stoort me een beetje, maar dat is dus niet veranderd t.o.v. 7.0.3
Ik had gisteren de BFS kernel geflashed maar had daarna fijn een bootloop te pakken...
kon ik daarna fijn weer CM gaan flashen en alles weer opnieuw instellen -_-; Momenteel nog maar even geen kernel geflshed 8-) Even uitzoeken wat er aan de hand kan zijn zegmaar ://

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DHD kwam net in een bootloop terecht, gebeurde toen ik een gameloft spel wou starten. Ik draai de Sense 3.5 versie gebaseerd op de officiele 3.5 sense rom van de sensation.

Ik heb het opgelost door de batterij eruit te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik heb hier een DHD liggen en ik krijg de kriebels, maar wil eigenlijk niet mijn overgebleven half jaar garantie verliezen.
Nu is het toch niet zo dat je per definitie je garantie kwijt bent met een custom rom, zolang je hem bij enig defect nog in de oude staat terug weet te brengen, of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je vergist je niet hoor, zolang je hem maar in oude staat terug weet te krijgen is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
NinjaTuna schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:59:
Ik heb hier een DHD liggen en ik krijg de kriebels, maar wil eigenlijk niet mijn overgebleven half jaar garantie verliezen.
Nu is het toch niet zo dat je per definitie je garantie kwijt bent met een custom rom, zolang je hem bij enig defect nog in de oude staat terug weet te brengen, of vergis ik mij?
Het verschil met de stock rom is verschrikkelijk groot. Ik draai nu sinds vrijdag cyanogen 7.1 en deze is zo veel sneller. Ook heb ik het idee dat de accuduur een stuk beter is, maar dat kan ik na 3 dagen nog niet onderbouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Als je hem in 3 dagen minder dan 3 keer hebt opgeladen zou ik zeggen dat de accuduur verbeterd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
Dawn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:31:
[...]

Ik had gisteren de BFS kernel geflashed maar had daarna fijn een bootloop te pakken...
kon ik daarna fijn weer CM gaan flashen en alles weer opnieuw instellen -_-; Momenteel nog maar even geen kernel geflshed 8-) Even uitzoeken wat er aan de hand kan zijn zegmaar ://
Enig idee hoe je bootloop kwam?
Ik heb geen enkel probleem gehad, wel voordat ik CM7.1 heb geflasht alles geformat/gewiped, daarna 1 volledige boot (belangrijk!) en alles laten instellen/installeren. Toen ie weer helemaal idle was pas de nieuwe kernel geïnstalleerd (gewoon via recovery), ging allemaal vlekkeloos.

Enige probleem waar ik op een gegeven moment tegenaan liep was dat mn data-connectie wegviel, alleen maar grijs 3G/H, niet groen en geen dataverkeer meer. Een reboot loste dit op. Toen maar een andere radio geflasht.

Tot nu toe lijkt mn accu bijna 1,5-2x zo lang mee te gaan, zit nu na 1 dag op 53%, normaal zat ik op 20% oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb hem nu een aantal dagen op ARHD draaien en ik ben nu toch wel tevreden.
De hickups die hij in het begin had kwamen denk ik door de gigantische hoeveelheid contacten die gesynched moesten worden via gmail.

Het enige wat nog niet fatsoendelijk werkt is de dialer.. daar moet ik nog even naar kijken

die battery calibration is trouwens een godsgeschenk! Mijn telefoon staat op dit moment 17 uur aan (waarvan 40 minuten navigatie zonder oplader) en hij is op 34%! Een enorm verschil met pre-calibratie en pre-custom rom

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

mijn comment over de batterij was misschien toch iets te voorbarig..
vandaag trok mijn telefoon in 10 minuten voor mijn ogen van 70% naar 1% batterij, geen idee waarom (kan het niet vinden)

er is iets aan het synchen wat enorme stress op de batterij geeft (650+ mA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

In 10 minuten met een 650mA drain van 70% naar 1% is niet normaal.

Heb je je auto er mee proberen te starten ofzo? :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:50:
In 10 minuten met een 650mA drain van 70% naar 1% is niet normaal.

Heb je je auto er mee proberen te starten ofzo? :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
lol! Zo ja, dan graag laten weten of de auto ook werkelijk startte :)

Anyway: je kunt bij je battery settings kijken welke processen continu actief zijn. Als je currendwidget applicaties hebt laten loggen kun je ook zien welke applicatie draaide op dat moment. Google Maps en location services zijn vaak de boosdoener, bij mij bleek mijn GPS 2x daags ruim een uur actief, zelfs terwijl ik sliep. Daarom alle locationservices uitgezet en ik kill Maps handmatig (start uit zichzelf steeds op, zonder dat ik het gebruik) en daarmee spaar ik redelijk wat batterij.

Heb je de wifi sleeppolicy op 'never' staan? (indien je thuis wifi gebruikt offcourse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik heb nog steeds geen idee waardoor het kwam.. maar na dat ene freaky moment is het niet weer voorgekomen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Wat is miui een ontzettend brakke rom. Bijna alles loopt vast. Muziek app van miui zelf, winamp kan ik niet eens opstarten. Was er tevreden, totdat ik nieuwe apps er op ging zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb tot nu toe ARHD geflashed, maar ik begin het steeds minder goede ROM te vinden. Vooral de battary life wordt bij elke update juist steeds slechter terwijl ik alle onnodige sync uitzet.

Welke is op dit moment echt een aanrader?

Ik heb al het een en ander gelezen op XDA, maar ik twijfel heel erg. Er zijn op dit moment zoveel meer en verschillende ROMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sniperc schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:21:

Welke is op dit moment echt een aanrader?
Ik draai nu RCMixHD Runny 3.0 en die lijkt ook wat sneller de batterij leeg te trekken.
Ik had tot voor kort RCMixHD Runny 1.3. Die ging best lang mee.

Misschien ga ik weer terug naar die versie.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 20-10-2011 15:05 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Ik draai nu RCMixHD Runny 3.0 en die lijkt ook wat sneller de batterij leeg te trekken.
Ik had tot voor kort RCMixHD Runny 1.3. Die ging best lang mee.

Misschien ga ik weer terug naar die versie.
Wat is nou verschil tussen RCMixHD Runny en de RCMix3D 3.5 sense die gebaseerd is op de sensation? Weet jij dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tweak15KW schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:06:
Wat is miui een ontzettend brakke rom. Bijna alles loopt vast. Muziek app van miui zelf, winamp kan ik niet eens opstarten. Was er tevreden, totdat ik nieuwe apps er op ging zetten.
Ik heb erg veel nieuwe apps om mijn MIUI en het werkt perfect. Enige probleem dat ik soms heb is dat mijn lockscreen niet reageert als ik mijn scherm aan zet (een op de tien keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:32:
[...]

Wat is nou verschil tussen RCMixHD Runny en de RCMix3D 3.5 sense die gebaseerd is op de sensation? Weet jij dit toevallig?
Check deze post eens, dan ZIE je het verschil met name.
Verder verschillen ze minimaal van elkaar volgens mij.

http://forum.xda-develope...t=difference#post18438011

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 20-10-2011 22:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Aghanim schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Ik heb erg veel nieuwe apps om mijn MIUI en het werkt perfect. Enige probleem dat ik soms heb is dat mijn lockscreen niet reageert als ik mijn scherm aan zet (een op de tien keer).
Hij loopt echt vaak vast bij mij, terwijl een complete wipe had gedaan. Ik was eindelijk aan de interface gewend en vond het erg prettig maar de afgelopen paar dagen was het alleen maar irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik op het moment (sinds gisteren :P ) DeSenseNG, da's ook wel een fijne rom moet ik zeggen. Lekker straightforward, vlot, clean, maar wel genoeg opties aan boord, prima kernel, etc :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik gebruik sinds een kleine week RCMix3D 1.3 met de LordModNCΤeam Kernel 3.0 CFS en het ClockanSenseUV Script.

Tot op heden geen problemen en alles loopt als een trein! Iets wat ik van de meeste roms niet kan zeggen, op een paar enkele na dan.

Daarbij vind ik Sense 3.5 een hele vooruitgang, en zal ook erg blij zijn als ik volgende maand overstap naar (waarschijnlijk) de Sensation XE. Ik denk dat deze combo met RCMix voor de Sensation dan zelfs nog beter werkt!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 20:23
aerocooluser schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:32:
[...]

Heb het gewoon gedaan en het ziet er goed uit!
heb nu root op mijn D HD met Gingerbread
Heb de ACE hack kit zojuist bestudeerd. Alleen is mij niet helemaal helder welke versie van rom/radio image deze toolkit uiteindelijk installeerd. Is dit de laatste EU versie?
Wat is jullie ervaring met deze toolkit? Op XDA is het aantal recenties nog beperkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Teleflubbie op 21-10-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag Runnymede 3.1 geflashed en daarnaast de oc deamon geflashed en leedroid's kernel en deze op 1.8ghz gezet, loopt lekker en tot nu toe nog niet vast gelopen.

In theorie zou hij dan snellere zijn dan de iPhone 4S, want iPhone 4S heeft 800mhz dual core, en ik heb de cpu van DHD nu op 1.8Ghz geklokt en dat is dus 200Mhz meer dan de iPhone 4S.

Want een single core op 1.8Ghz handeld taken in zijn eentje snellere af dan een dual core van 800mhz, alleen dan moeten de cpu's identiek zijn, dus in de praktijk is het niet zeker dat mijn single core op 1.8Ghz snellere is dan de op 800mhz dual core van de iPhone 4S en tevens omdat iOS totaal andere os is dat moeilijk te beoordelen of het echt zo is.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb vandaag mijn HD geroot en Android Revolution HD geinstalleerd. Had nog redelijk wat voeten in de aarde, mijn HD draaide namelijk op Gingerbread en het bleek nog erg lastig deze te rooten. Heb uiteindelijk (na veel zoekwerk) mijn HD teruggezet naar softwareversie 1.32, en deze heb ik kunnen rooten met Visionary.

Is misschien wel wat om te vermelden in OT. Je moet voordat je Visionary kan gebruiken op je Desire HD met een softwareversie >1.32 je HD eerst terugzetten naar deze versie (althans, dat bleek het makkelijkst) om deze vervolgens te kunnen rooten en bewerken.

Heb ARHD pas een uurtje of twee, en er nog niet veel mee kunnen spelen, maar eerste indrukken zijn overweldigend. Bloedsnel, supermooi en het werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:27:
Heb vandaag Runnymede 3.1 geflashed en daarnaast de oc deamon geflashed en leedroid's kernel en deze op 1.8ghz gezet, loopt lekker en tot nu toe nog niet vast gelopen.

In theorie zou hij dan snellere zijn dan de iPhone 4S, want iPhone 4S heeft 800mhz dual core, en ik heb de cpu van DHD nu op 1.8Ghz geklokt en dat is dus 200Mhz meer dan de iPhone 4S.

Want een single core op 1.8Ghz handeld taken in zijn eentje snellere af dan een dual core van 800mhz, alleen dan moeten de cpu's identiek zijn, dus in de praktijk is het niet zeker dat mijn single core op 1.8Ghz snellere is dan de op 800mhz dual core van de iPhone 4S en tevens omdat iOS totaal andere os is dat moeilijk te beoordelen of het echt zo is.
1.8..damn...dan is je batterij in no time leeg bij normaal gebruik of niet?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:23:
[...]

1.8..damn...dan is je batterij in no time leeg bij normaal gebruik of niet?
Nou nee dat hoef niet. De deamon heeft namelijk een instelling dat de cpu lager geklokt is wanneer het scherm gelocked is.

En de wake gov die ik gebruik staat op ondemand, dus de kloksnelheid staat niet constant op 1.8Ghz, dat is het maximale wel. Ja hij zal wel vaak genoeg 100% cpu gebruiken, maar niet constant. Ik kan nog niet veel over verbruik zeggen, maar geloof wel dat ik gewoon de dag door ermee kan komen.

Toevallig heb ik toen straks online multiplayer spel gespeeld, dus dan drain ik de batterij sowieso, maar ik heb nu toch nog 40% ongeveer over. Ik moet trouwens wel zeggen dat hij nu echt lekker snel is met deze kernel en de telefoon is nog niet blijven hangen, ook niet toen ik die online multiplayer spelen was ( Gameloft ).

Als ik een CPU benchmark doe dan zie ik dat ik op 1804Mhz 610ms haal en op 1036Mhz is dat 980ms en op 1113Mhz is dat 916ms.

Dus die overclock versnelt de DHD met ongeveer 40% en dan is sense 3.5 niet bepaald lich verleken met stock android, daar zou je volgens mij nog betere scores halen. Heb heb nu trouwens maar op 1.5Ghz gezet daar is ie ook nog steeds ongeveer 25% a 30% snellere.

731ms haal ik namelijk op 1497Mhz en de HTC Sensation XL draait op dezelfde kloksnelheid en heeft ook sense 3.5 en de zelfde cpu als de DHD.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:51:
[...]
731ms haal ik namelijk op 1497Mhz en de HTC Sensation draait op dezelfde kloksnelheid en heeft ook sense 3.5 en de zelfde cpu als de DHD.
Ehh? De Sensation heeft een dual-core. De DHD single, dus duidelijk niet dezelfde CPU.

Maar dat betekend niet dat de DHD slecht is, integendeel zelfs.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:19:
[...]

Ehh? De Sensation heeft een dual-core. De DHD single, dus duidelijk niet dezelfde CPU.

Maar dat betekend niet dat de DHD slecht is, integendeel zelfs.
Sorry daar had Sensation XL moeten staan. Die heeft namelijk de zelfde cpu als de DHD alleen heeft HTC hem net zoals bij de flyer zelf op 1.5Ghz geklokt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:25
Tweak15KW schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:06:
Heb je een full wipe gedaan voordat je alles installeerde? Apps terug gezet (met data) met Titanium oid? Dat zijn allemaal zaken waardoor je telefoon raar kan gaan doen.

Ik draai ook MIUI en ervaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
ThijsWTF schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Heb je een full wipe gedaan voordat je alles installeerde? Apps terug gezet (met data) met Titanium oid? Dat zijn allemaal zaken waardoor je telefoon raar kan gaan doen.

Ik draai ook MIUI en ervaar geen problemen.
Mag ik weten welke MIUI jullie precies hebben geinstalleerd? Wat zijn jullie bevindingen tot nu toe? battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Weet iemand of je de ota updates nog krijgt als je de advanced ace hack pack voor root uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik weet wel dat mocht je ze nog krijgen je opnieuw kan beginnen met het 'hack pack'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 20:25

Trygve

Redacteur
Ik heb de Advanced Ace Hack Kit gebruikt om ARHD te proberen. Nu wil ik toch weer terug naar de originele rom. Welke stock rom kan ik het beste gebruiken? Bijvoorbeeld de WWE 1.28 RUU?

AAHK heeft het over een AT&T rom, maar die moet ik zeker niet hebben of wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Trygve op 26-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

r100 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:18:
[...]
AAHK heeft het over een AT&T rom, maar die moet ik zeker niet hebben of wel?
Nee, die kan je beter niet gebruiken omdat hij AT&T branded is.
Ben je nog van plan om hem later nog een keer te rooten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Heb nu van de ARHD de bijbehorende Radio ook geflashed. Ik moet zeggen dat het geheel nu toch wat beter aanvoelt. Dus wellicht blijf ik 'm toch nog even gebruiken :)
TommieW schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:27:
[...]

Nee, die kan je beter niet gebruiken omdat hij AT&T branded is.
Ben je nog van plan om hem later nog een keer te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39
Misschien een handig filmpje als je AAHK wil gaan gebruiken om je DHD te rooten:

http://www.xda-developers...o-root-the-htc-desire-hd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer interessant filmpje, dat maakt het allemaal wel meteen een heel stuk duidelijker en overzichtelijker als je nog nooit een rom geflashed hebt. Wellicht ga ik op deze manier toch eens experimenteren met custom roms. Eigenlijk heb ik nog een paar vragen en ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden.

- In hoeverre is er nog sprake van een risico op het slopen van je telefoon als je bovenstaande methode volgt?
- Blijft de stock rom eventueel na het rooten net zo goed werken als hij nu doet of is het eigenlijk noodzakelijk ook een andere rom te flashen?
- Wanneer de telefoon geroot is en een andere rom geflashed heeft, op welke manier kan je hem dan weer terug in originele staat krijgen?

/edit: Rooten is al gelukt, nu kijken hoe ik mijn huidige rom kan backuppen en dan een leuke rom uitzoeken.

/edit2: ARHD 6.1.3 erop gezet, eens kijken hoe dit bevalt :)

/edit3: Werkt goed, voor de zekerheid ook maar even de bijbehorende radio geflashed.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 27-10-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren heb ik mijn DHD dus zelf succesvol geroot + voorzien van een custom rom (Android Revolution HD 6.1.3). Ik heb goed bijgehouden wat ik heb gedaan en aangezien dat zo'n beetje een stap voor stap handleiding is geworden zal ik die hieronder plaatsen. Wellicht dat het handig is voor mensen die niet weten waar ze moeten beginnen of door de bomen het bos niet meer zien op bijvoorbeeld XDA. Alle informatie die ik nodig had heb ik gevonden op het XDA forum en voor de benodige software wordt dan ook naar de theads van de betreffende software op het XDA forum gelinkt.

Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is en dat je na het flashen van de custom ROM alles kwijt bent, vergeet dus niet van belangrijke zaken eerst een backup te maken!

Deze methode werkt met alle software versies en de laatste OTA updates. Let wel op dat bij de laatste OTA versies 3.06.405.1 / 3.12.405.1 / 3.13.161.3 al tijdens het rooten met de ace hack kit ALLE data gewist wordt. Dit zal de hack kit detecteren en vooraf hier een melding over geven.

Let op dat je viruscanners en andere beveiliging uitzet tijdens het hele proces omdat die anders cruciale dingen kunnen weggooien of blokkeren.

Rooten
- Eerst de Ace hack kit downloaden en uitpakken, deze is te vinden op http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-12062012.zip
- Vervolgens de HTC driver installeren op je pc. Die driver zit bij de Ace hack kit in de map tools > windrivers.
- Na het installeren de PC rebooten (anders wordt de driver niet herkent).
- Daarna de DHD met de computer verbinden in "Alleen opladen" modus en USB debugging aangezetten op de DHD (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB foutopsporing aanvinken).
- Vervolgens de Ace hack kit uitvoeren door het bestand 'hack-ace.cmd' uit te voeren als administrator.
- Zodra de verbinding met de telefoon e.d. gecontroleerd is (en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven) komt deze vanzelf in het hoofdmenu. In dit hoofdmenu kies je optie 1 (Hack Ace) en druk je op enter.
- Nu gaat de Ace toolkit aan de slag, wat je zowel ziet in het cmd venster als ook op je DHD die bovendien meerdere keren reboot. Nergens aankomen en na 5 minuten is je DHD geroot. Dat zie in het cmd venster maar ook aan je telefoon die gewoon in zijn standaard rom zal opstarten en weer helemaal werkt met als toevoeging dus de root en nog wat dingen om straks een rom te kunnen flashen.
- Test voor de zekerheid nog even of je echt root hebt door de 'Terminal Emulator' uit de markt te downloaden en het commando 'su' te typen. Als het goed is krijg je dan een verzoek om superuser rechten toe te staan en als je dat doet verschijnt in de terminal een #.

Huidige ROM backuppen
Uiteraard niet noodzakelijk maar wel handig voor als er wat fout gaat of je gewoon terug wilt.

- Schakel de telefoon uit
- Houdt de volume - en de powerknop ingedrukt tot je een wit scherm ziet met tekst erop, dit is het hboot menu.
- Navigeer met de volume buttons naar 'recovery' en druk op de powerknop om dat te selecteren.
- Nu zit je in de Clockword recovery vanuit waar je een backup kunt maken. Via de menuoptie 'backup and restore' dan uiteraard voor backup current rom kiezen. Ook hier weer navigeren met de volume toetsen en selecteren met de powerknop.
- De backup staat zodra dit proces klaar is op je SD kaart waar hij in principe veilig is, de inhoud van de SD kaart blijft namelijk bewaard gedurende de rest van het proces. Uiteraard kun je ook kiezen hem eerst naar je PC te kopieren.

Rom Flashen (Android Revolution HD*)
- Start de telefoon weer op en verbindt hem als diskdrive met je pc.
- Download vanuit dit topic de ROM zelf en het Superwipe script. Kopieer beide zip bestanden naar je SD kaart (niet uitpakken!).
- Zet je telefoon weer uit en boot in clockword recovery op dezelfde manier als hierboven.
- Kies in recovery nu voor de menu optie 'install update from SD card' kies vervolgens 'choose zip from SD card' en kies de superwipe zip.
- Als dit klaar is doe je nogmaals hetzelfde als in de vorige stap maar dan met de zip van de ROM
- Als het flashen van de rom ook klaar is reboot je de DHD en deze zal nu opstarten in de nieuwe rom.

*Andere roms flashen gaat op dezelfde manier, ook daarvoor kun je het superwipe script gebruiken. Je flasht dan enkel een andere zip als rom na het flashen van superwipe.

Radio Flashen
Om geen rare problemen te krijgen en voor een goede performance / accuduur kun je het beste de aanbevolen radio flashen.

- Zet in de nieuwe rom USB debugging weer aan en verbindt de DHD weer in 'alleen opladen' modus.
- Download de tool uit de volgende thread waarmee je ENG S-OFF kan krijgen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 (ja dat is anders dan de S-OFF die de Ace hack kit al regelt en ENG S-OFF heb je nodig om een radio te kunnen flashen).
- Start de tool door op 'Desire HD easy s-off.exe' te klikken, vink de optie 'I have radio S-OFF' aan en klik in de tool op de knop 'S-OFF it".
- Accepteer de eventuele superuser request op je telefoon en dan heb je als het goed is ENG S-OFF op je DHD.
- Download de aanbevolen radio uit het XDA topic over de rom, in het geval van Android Revolution HD dus dit topic en pak dat bestand uit.
- Klik op 'start here' uit de map met uitgepakte bestanden, nu opent een CMD venster.
- Geef in dat CMD venster het commando 'adb reboot bootloader' en wacht totdat je telefoon opnieuw is opgestart in de hboot bootloader (wit scherm met tekst).
- Geef nu het commando 'fastboot flash radio radio.img'.
- Als het goed is krijg je dan na 1 of 2 minuten twee keer 'Okey' te zien bij zowel sending als writing radio.
- Als dat gelukt is typ je 'fastboot reboot'.
- Nu start je DHD weer op in je nieuwe rom met de nieuwe radio en is je DHD klaar voor gebruik!

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 18-08-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:54:
Gisteren heb ik mijn DHD dus zelf succesvol geroot + voorzien van een custom rom (Android Revolution HD 6.1.3). Ik heb goed bijgehouden wat ik heb gedaan en aangezien dat zo'n beetje een stap voor stap handleiding is geworden zal ik die hieronder plaatsen. Wellicht dat het handig is voor mensen die niet weten waar ze moeten beginnen of door de bomen het bos niet meer zien op bijvoorbeeld XDA. Alle informatie die ik nodig had heb ik gevonden op het XDA forum en voor de benodige software wordt dan ook naar de theads van de betreffende software op het XDA forum gelinkt.

Let op dat flashen uiteraard altijd op eigen risico is!

Let op dat je viruscanners en andere beveiliging uitzet tijdens het hele proces omdat die anders cruciale dingen kunnen weggooien of blokkeren.

Rooten
- Eerst de Ace hack kit downloaden en uitpakken, deze is te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=952352
- Vervolgens de HTC driver installeren op je pc. Die driver zit bij de Ace hack kit in de map tools > windrivers.
- Na het installeren de PC rebooten (anders wordt de driver niet herkent).
- Daarna de DHD met de computer verbinden in "Alleen opladen" modus en USB debugging aangezetten op de DHD (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB foutopsporing aanvinken).
- Vervolgens de Ace hack kit uitvoeren door het bestand 'hack-ace.cmd' uit te voeren als administrator.
- Zodra de verbinding met de telefoon e.d. gecontroleerd is komt deze vanzelf in het hoofdmenu. In dit hoofdmenu kies je optie 1 (Hack Ace) en druk je op enter.
- Nu gaat de Ace toolkit aan de slag, wat je zowel ziet in het cmd venster als ook op je DHD die bovendien meerdere keren reboot. Nergens aankomen en na 5 minuten is je DHD geroot. Dat zie in het cmd venster maar ook aan je telefoon die gewoon in zijn standaard rom zal opstarten en weer helemaal werkt met als toevoeging dus de root en nog wat dingen om straks een rom te kunnen flashen.
- Test voor de zekerheid nog even of je echt root hebt door de 'Terminal Emulator' uit de markt te downloaden en het commando 'su' te typen. Als het goed is krijg je dan een verzoek om superuser rechten toe te staan en als je dat doet verschijnt in de terminal een #.

Huidige ROM backuppen
Uiteraard niet noodzakelijk maar wel handig voor als er wat fout gaat of je gewoon terug wilt.

- Schakel de telefoon uit
- Houdt de volume - en de powerknop ingedrukt tot je een wit scherm ziet met tekst erop, dit is het hboot menu.
- Navigeer met de volume buttons naar 'recovery' en druk op de powerknop om dat te selecteren.
- Nu zit je in de Clockword recovery vanuit waar je een backup kunt maken. Via de menuoptie 'backup and restore' dan uiteraard voor backup current rom kiezen. Ook hier weer navigeren met de volume toetsen en selecteren met de powerknop.
- De backup staat zodra dit proces klaar is op je SD kaart waar hij in principe veilig is, de inhoud van de SD kaart blijft namelijk bewaard gedurende de rest van het proces. Uiteraard kun je ook kiezen hem eerst naar je PC te kopieren.

Rom Flashen (Android Revolution HD)
- Start de telefoon weer op en verbindt hem als diskdrive met je pc.
- Download vanuit dit topic de ROM zelf en het Superwipe script. Kopieer beide zip bestanden naar je SD kaart (niet uitpakken!).
- Zet je telefoon weer uit en boot in clockword recovery op dezelfde manier als hierboven.
- Kies in recovery nu voor de menu optie 'install update from SD card' kies vervolgens 'choose zip from SD card' en kies de superwipe zip.
- Als dit klaar is doe je nogmaals hetzelfde als in de vorige stap maar dan met de zip van de ROM
- Als het flashen van de rom ook klaar is reboot je de DHD en deze zal nu opstarten in de nieuwe rom.

Radio Flashen
Om geen rare problemen te krijgen en voor een goede performance / accuduur kun je het beste de aanbevolen radio flashen.

- Zet in de nieuwe rom USB debugging weer aan en verbindt de DHD weer in 'alleen opladen' modus.
- Download de tool uit de volgende thread waarmee je ENG S-OFF kan krijgen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 (ja dat is anders dan de S-OFF die de Ace hack kit al regelt en ENG S-OFF heb je nodig om een radio te kunnen flashen).
- Start de tool door op 'Desire HD easy s-off.exe' te klikken en klik in de tool op de knop 'S-OFF it".
- Accepteer de eventuele superuser request op je telefoon en dan heb je als het goed is ENG S-OFF op je DHD.
- Download de aanbevolen radio uit het XDA topic over de rom, in het geval van Android Revolution HD dus dit topic en pak dat bestand uit.
- Klik op 'start here' uit de map met uitgepakte bestanden, nu opent een CMD venster.
- Geef in dat CMD venster het commando 'adb reboot bootloader' en wacht totdat je telefoon opnieuw is opgestart in de hboot bootloader (wit scherm met tekst).
- Geef nu het commando 'fastboot flash radio radio.img'.
- Als het goed is krijg je dan na 1 of 2 minuten twee keer 'Okey' te zien bij zowel sending als writing radio.
- Als dat gelukt is typ je 'fastboot reboot'.
- Nu start je DHD weer op in je nieuwe rom met de nieuwe radio en is je DHD klaar voor gebruik!
Uitstekende handleiding. Ik heb d.m.v. deze handleiding heb ik mijn DHD snel kunnen rooten en voorzien van ARHD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik draai nu ARHD 6.1.3 en heb daar dit NoSense script over gedraaid en daarna het NoSense++ script van Luko Griffioen.

Daarna heb ik met File Expert nog wat meer onnodige apps uit System\app gegooid.

Radio die wordt geadviseerd in het ARHD draadje geflashed en deze stock battery with percentage

Daarna launcher pro verwijderd en Go Launcher EX ingericht. Dat is trouwens een super leuke launcher met onwijs veel instelmogelijkheden!.

Dus geen Sense meer, wel de HTC Dialer, keyboard en het quickmenu.
Kijken hoe dit het gaat doen qua battery use....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik222 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:54:

[knip heel verhaal]
Dit lijkt me een prima handleiding om het zelf ook ens te gaan proberen.
Sterker nog, ik ga het nu gelijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Dit lijkt me een prima handleiding om het zelf ook ens te gaan proberen.
Sterker nog, ik ga het nu gelijk doen :)
Misschien een kleine tip vooraf, lees de effen-manual goed door! (staat in het zip bestandje) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel een goede ja maar dat zal Ace tookit je vanzelf melden ;) Sterker nog je moet voordat je door kunt gaan een code ingeven die in die handleiding staat.

* ik222 heeft die code expres niet in de beschrijving gezet omdat het goed is die effen-manual even gezien te hebben ;)

Wel even in de handleiding toegevoegd dat je die code dus uit de manual moet halen

[ Voor 44% gewijzigd door ik222 op 29-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik kom nu ff niet verder omdat de link naar het super wipe bestand niet werkt.

Edit: Gevonden via google ........

[ Voor 20% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 29-10-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier doet de link in het XDA topic wat ik aangeef het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik222 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:07:
Hier doet de link in het XDA topic wat ik aangeef het gewoon...
De link naar waar de rom en dat super wipe script staan werkt wel, maar als je dan dat super wipe script wil downloaden krijg ik een error ; Geen toegang tot het netwerk

Maar dat maakt niet uit, het is allemaal geluk, ik heb die Android Revolution er nu ook opstaan
Ga alleen nog even de aanbevolen radio erop flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm raar hier kan ik hem gewoon downloaden (net nog getest).

Maar goed dat het gelukt is zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik222 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:35:
Hmm raar hier kan ik hem gewoon downloaden (net nog getest).

Maar goed dat het gelukt is zover :)
Als ik Desire HD easy s-off start en ik druk op de knop S-OFF it! dan krijg ik halverwege een error: Incompatible ROM/kernel!

Verder gebeurt er niks ?

Moest ik niet eerst dat vinkje aanzetten (i have radio S-Off) ? (Ja dus ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet je aanzetten inderdaad, was ik vergeten in de handleiding dus zal het toevoegen :)

[ Voor 77% gewijzigd door ik222 op 29-10-2011 23:04 . Reden: Was eigen fout dus stukje over te lage CPU speed in sleep modus weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ik kreeg net ook 3gb extra toen ik dropbox installeerd op mijn DHD welke 3.5 runny draait van rcmix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:00:
Lol ik kreeg net ook 3gb extra toen ik dropbox installeerd op mijn DHD welke 3.5 runny draait van rcmix.
Bedankt voor de tip! Ik heb even een backup van CM7.1 gemaakt, Runny geïnstalleerd en dropbox ingelogd. En inderdaad nu 3GB extra.

Ik zie nu wel staan dat die 3GB extra na een jaar weer vervalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Manu_ op 31-10-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Werkt perfect, aanrader voor elke leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Android Revolution HD™ 6.1.4 is online ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup heb hem net al geflasht :D

Je hoeft om van 6.1.3 naar 6.1.4 te gaan niet te wipen, dus gewoon de zip flashen via recovery en dan heb je daarna gewoon je instellingen e.d. nog dus hoeft je verder niets opnieuw in te stellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 01-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb een mooi homescreen gemaakt met ADW Launcher en vraag me af of ik deze kan backuppen zodat ik even een Sense 3.5 kan proberen om vervolgens weer terug te gaan naar MIUI via Nandroid. In principe zou Nandroid voldoen, in ADW Launcher zit wel een backup functie, maar die is zo primitief dat ik het niet vertrouw.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou er erg van balen als ik mijn mooie homescreen (lees: meer dan 10 uur aan besteed) kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een nandroid backup zou genoeg moeten zijn. Als je die restored is alles weer terug zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:53:
Gewoon een nandroid backup zou genoeg moeten zijn. Als je die restored is alles weer terug zoals het was.
Is dat 'Nandroid' een app of een benaming voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dat is de backup die je in het recovery menu doet, alvorens je flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, dat is de backup in recovery. Die maakt gewoon een backup van al je partities dus als je die terugzet ben je weer helemaal terug zoals het was. Inclusief alle instellingen, homescreens, apps e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 02-11-2011 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:24
Ik heb op mijn DHD meerdere roms geprobeerd, waaronder Cyanogenmod, Miui, RcMix3d en Leedroid. Ik vind Miui echt heel fijn alleen jammer dat hij je batterij letterlijk leeg slurpt. Tot nu toe ben ik altijd terug gegaan naar Leedroid's rom (ik geloof v4.0.0 beta) omdat mijn batterij het daarmee gewoon duidelijk langer vol houdt ('s nachts verlies ik maar 6% charge of zo). Zit ook Sense 3.0 in, dat bevalt me wel. In combinatie met een OC naar 1.2GHz draait hij heerlijk soepel.

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

De laatste MIUI slurpt idd de batterij in 12 uur leeg :(

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dat ligt niet aan Miui denk ik. Bij mij draait Miui gemiddeld zo'n 1.5e dag bij normaal gebruik. dat is langer dan ARHD of Stock.

weet iemand hoe ik Nederlandse voice input krijg op een Engelse Custom Rom? heb Miui en nu wel Engelse input via Vlingo maar Nederlands vind ik nergens. heb wel NL woordenboek gedownload maar kan in market niks vinden voor NL voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dan gebruik je een andere MIUI, want toen ik laatst (2 weken geleden) MIUI probeerde moest ik mijn telefoon ook dezelfde dag nog aan de oplader hangen (waar ik normaliter met bijv Virtuous er 2 á 3 dagen mee doe).

Maar waarschijnlijk gebruik je een oudere versie van MIUI, ik geloof dat die battery drain alleen bij de nieuwere versies van MIUI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ik draai de 1.9.23 van eind september. volgens mij is er daarna niets spannends meer geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

its_Lochii schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:17:
Ik heb op mijn DHD meerdere roms geprobeerd, waaronder Cyanogenmod, Miui, RcMix3d en Leedroid. Ik vind Miui echt heel fijn alleen jammer dat hij je batterij letterlijk leeg slurpt. Tot nu toe ben ik altijd terug gegaan naar Leedroid's rom (ik geloof v4.0.0 beta) omdat mijn batterij het daarmee gewoon duidelijk langer vol houdt ('s nachts verlies ik maar 6% charge of zo). Zit ook Sense 3.0 in, dat bevalt me wel. In combinatie met een OC naar 1.2GHz draait hij heerlijk soepel.
Heb je al RCMix3D Runny Sense 3.5 geprobeerd? Niet zo bug vrij als ARHD, maar wel weer iets beter dan Sense 3.0, niet veel maar iets.

Ik zelf wacht nu op een nieuwe release van Runny Sense 3.5, nu draai ik geloof ik 3.2, 3.3 heb ik geprobeerd maar capychimp had voor zoveelste keer de WiFi gesloopt dus vandaar dat ik wacht op een nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds gisteren ook RCMix3d Runny sense 3.5 en ben er erg tevreden over. Ik heb deze week voor het eerst mijn telefoon geroot en heb er geen seconde spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Waarom gebruikt niemand CyanogenMod 7.1?
Is dat een slechte ROM?

Ik heb ergens de volgende gelezen:
With Sense: ARHD
Without Sense: CyanogenMod

Klopt de bovenstaande volgens jullie?
Wat zijn jullie ervaringen met CyanogenMod 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sniperc schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:24:
Klopt de bovenstaande volgens jullie?
Dat is heel erg subjectief :)

Voor mij persoonlijk zou het zijn:
Without sense: Cyanogenmod en MIUI
With sense: ARHD, RCMix en Virtuous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:27:
[...]
Dat is heel erg subjectief :)

Voor mij persoonlijk zou het zijn:
Without sense: Cyanogenmod en MIUI
With sense: ARHD, RCMix en Virtuous
Over welke MIUI en RCMix hebben we het dan over? Er zijn verschillende namelijk.
En voor welke zou jij eerst kiezen, CyanogeMod of MIUI?
Ik ben van plan nl om een No-Sense ROM te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sniperc op 02-11-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Aghanim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:00:
ik draai de 1.9.23 van eind september. volgens mij is er daarna niets spannends meer geüpdatet.
1.10.28 hier, en dat is een drama.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai RCMix3d bliss 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sniperc schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:37:
[...]

Over welke MIUI en RCMix hebben we het dan over? Er zijn verschillende namelijk.
En voor welke zou jij eerst kiezen, CyanogeMod of MIUI?
Ik ben van plan nl om een No-Sense ROM te proberen.
Probeer ze allemaal uit. Installeren is zo gepiept, natuurlijk :)
En ik had het over de normale MIUI en Runny RCMix

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 02-11-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:58:
[...]
Probeer ze allemaal uit. Installeren is zo gepiept, natuurlijk :)
En ik had het over de normale MIUI en Runny RCMix
Oke, heb nu CyanogeMod geflashed. Ik kom vanuit ARHD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
CM is Android basic zonder extra interface en dus een kale of Stock Android. Miui is echter een totaal ander systeem omdat de UI anders is en naar iOS neigt. Als je wilt experimenteren hoort Miui daar zeker bij! Voor mij niks anders meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 07:41:
Inderdaad, dat is de backup in recovery. Die maakt gewoon een backup van al je partities dus als je die terugzet ben je weer helemaal terug zoals het was. Inclusief alle instellingen, homescreens, apps e.d.
Inclusief je huidige rom als ik het goed begrijp.
Is er ook een mogelijkheid om al je instellingen/apps etc. te behouden met een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:26:
CM is Android basic zonder extra interface en dus een kale of Stock Android. Miui is echter een totaal ander systeem omdat de UI anders is en naar iOS neigt. Als je wilt experimenteren hoort Miui daar zeker bij! Voor mij niks anders meer...
En jij gebruikt ook de normale? Is de volgende link de normale versie?: http://en.miui.com/a-57.html

Als ik op de volgende website, http://en.miui.com/a-57.html , op "Download Now" klik, heb ik dan de US/EN versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
contrast schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:53:
[...]

Inclusief je huidige rom als ik het goed begrijp.
Is er ook een mogelijkheid om al je instellingen/apps etc. te behouden met een andere rom?
Ja inclusief je huidige rom, vandaar ook dat deze backup vorm opgenomen is in de turtorial op de vorige pagina.

Als je instellingen, apps e.d. wil behouden met een andere rom zou je moeten kijken naar apps als titanium backup. Alleen het restoren van zo'n backup levert soms ook nog wel stabiliteitsproblemen e.d. op in de nieuwe rom dus ik doe dat persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniperc schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:24:
Waarom gebruikt niemand CyanogenMod 7.1?
Ik heb nu sinds 1,5 week de BlackIce rom van XDA erop staan (base is CM 7.1) icm Go Launcher EX en Ice Cream Sandwich theme.
Rom bevalt erg goed. Ging ik na een dag CM altijd toch weer terug naar Sense, daar heb ik nu helemaal geen behoefte aan. Lekker snel en tot vanochtend ca. 49 uur gedaan met accu (tel wel weinig gebruikt moet ik zeggen), meestal haal ik de 24 uur wel met normaal gebruik (maar wat is normaal :+ )
Zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sniperc schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:58:
[...]

En jij gebruikt ook de normale? Is de volgende link de normale versie?: http://en.miui.com/a-57.html

Als ik op de volgende website, http://en.miui.com/a-57.html , op "Download Now" klik, heb ik dan de US/EN versie?
de originele die ik gebruik komt van miuiandroid.com en is volledig Engels. Je kunt evt een Nederlands woordenboek downloaden voor het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Dynamix schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:13:
Ook ik ben gisteravond aan het flashen gegaan >:) Mijn DHD draaide nog op de officiële 1.72 ROM. Ik heb de volgende stappen genomen om mijn DHD de volledige vrijheid te geven:

1) Downgrade

2) Radio S-OFF

3) ENG S-OFF

Ik dacht op voorhand dat deze procedure veel lastiger zou zijn, maar met deze 3 eenvoudige stappen was het zo geregeld. Vandaar dat ik die ook nog even deel hier ;)

Ik moet ook zeggen dat ik onder de indruk ben van ClockWorkMod. Wat een mogelijkheden biedt die tool!

Inmiddels heb ik nu de MIUI 1.1.28 ROM draaien, want ik was heel nieuwsgierig naar deze rom. Moet zeggen dat het een gelikte interface is! Toch heb ik het idee dat ik functies mis, dus ik ga nu over op de CoreDroid ROM. Met deze roms heb ik goede ervaringen toen ik mijn HD2 nog had.
Ik heb bij die eerste stap alles gedaan t/m:
code:
1
2
3
4
5
6
adb push misc_version /data/local/tmp
adb push fre3vo /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/fre3vo
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell
./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF

Het enige wat ik nu verder zie is een paar keer Scanning region fb... etc, tot en met: Scanning region 10280000...

Nu doet hij niks meer. Er staat dan bij de volgende stap:
If you got "#" in the result, you have temporary root! Proceed with commands:
Maar ik zie dus nergens een # staan.. Moet ik alsnog verder gaan?

[edit]
Heb het gewoon ingetoetst. Het zag er niet uit alsof ik nog echt iets invoerde (geen reactie op wat ik typte) dus ben maar gewoon verder gegaan. Opnieuw geboot en nu via bootmenu stock image laden.

[edit2]
Ah, hij zegt Main version is older, update failed! ofzo.
Dan downgraden is toch niet zo simpel als men zegt :/

[edit3]
Opnieuw geprobeerd. Nu krijg ik hetzelfde alleen dan veeeeeeel meer "Scanning region" lines. Maar meer dan dat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Booth op 02-11-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er was toch een patch om betere foto's te krijgen (lagere compressie bij het opslaan, geloof ik).
Ik kan dat ding nergens meer vinden :/ (noch hier, noch XDA)
Maar ik zoek waarschijnlijk verkeerd. Kan iemand mij op weg helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Booth: Downgraden is helemaal niet meer nodig nu de Ace hack kit er is. Ik zou zeggen ga gewoon terug naar stock en volg dan de howto die ik op de vorige pagina heb geschreven: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste