Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
DesireHD schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:
[...]

ARHD heb ik al geinstalleerd; vroeg me alleen af of MIUI op dezelfde manier gaat.
Miui gaat op dezelfde manier, een wipe vooraf is wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik heb gedaan om vanuit ARHD naar MIUI te gaan is het volgende:

Voorbereiding
-> MIUI gedownload: http://miuiandroid.com/
-> ROM naar SD gekopieerd
-> Rom Manager: Flash Clockwork Mod Recovery
-> Rom Manager: Boot into recovery

Recovery menu
-> Nandroid Backup maken
-> Wipe userdata
-> Wipe cache
-> Wipe (ben even de naam vergeten maar lijkt op jongensnaam: via het hoofdmenu naar Advanced voor de optie)
-> Install MIUI

Wat me na 1 dag gebruik voornamelijk positief opvalt:
- Customizing: themes (veel!) veranderen je hele homescreen en zijn deels via de settings te downloaden. Ook kun je via internet heel veel mooie themes vinden. Je kunt themes ook combineren, dus bijvoorbeeld lockscreen van A, icons van B en status bar van C.
- Snelheid: voor mijn gevoel is de ROM zeer snel
- Integrated apps: voor bijvoorbeeld Mail, Calendar, SMS, Backup, Stats zijn MIUI apps
- Geen bloatware

Wat me na 1 dag gebruik negatief opvalt:
- Chinese taal: als je via de tel themes of ringtones wilt downloaden is veel content in het chinees
- Geen Sense: als je de Sense eyecandy wilt kom je bedrogen uit
- Weinig widgets

Wel viel me op dat als je er tijd aan besteedt je zo ongeveer alles zelf kunt maken zoals je het wilt hebben, dus ook het gebrek aan widgets hoeft geen probleem te zijn. Ik heb de ENG versie gedownload en vervolgens Gingerbread Keyboard gedownload met NL pack. Zo is de tel in het Engels en kun je toch in Nederlands typen.

Hieronder mijn home- en lockscreen:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/178508.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/178509.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aghanim schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:14:
Net MIUI 1.9.23 geinstalleerd omdat ik Sense/ARHD hier en daar toch net te traag vind in de UI en omdat ik stiekem ook wel een beetje mijn iPhone mis qua UI. Eerste indruk van MIUI is in elk geval goed! Zeer snel!
Je had deze kunnen proberen....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1278299

Kan nog steeds uiteraard.
Nandroid van je huidige MIUI, Nandroid van je ARHD terug, script(s) uitvoeren en kijken of het scheelt.
Bevalt het niet dan ben je zo weer terug op MIUI.

Btw....je bent behoorlijk aan het flashen zie ik :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:30
edit:
Nvm, probleem opgelost.

[ Voor 90% gewijzigd door Patrick V. op 27-09-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:12:
[...]

Nandroid van je huidige MIUI, Nandroid van je ARHD terug, script(s) uitvoeren en kijken of het scheelt.

Thx voor de link! Moet eerlijk bekennen dat ik MIUI toch wel erg gaaf vind, vooral vanwege de customizing die vrij eenvoudig is omdat je themes gewoon kunt kopieren ipv flashen. Mocht ik weer terug naar ARHD willen dan zal ik je tip uitvoeren.

Flashen is al snel een verslaving merk ik...Na een dag of 8 zit ik toch weer op XDA te kijken wat er nog meer te krijgen is :) Als je vooraf goed uitzoekt wat welke stap doet dan zit er relatief weinig gevaar aan dus dan is het ook de moeite waard om wat roms te proberen (na deze uitspraak zal ik vast en zeker zeer binnenkort mijn DHD bricken ;) ) . Hoop wel dat er nog een tijd doorgemod wordt want heb de DHD pas sinds kort. Toen ik deze kocht (kreeg gloednieuwe 3GS via garantie en deze aan vriendin gegeven die een 1 jarig abo met DHD nam en de DHD aan mij gaf) had ik nog niet het idee te gaan customizen en over een maand of 4 mijn eigen abo te verlengen met een iphone 5. Daarom ook geen Sensation/SGS2 gepakt omdat ik niet wilde bijbetalen voor een 'gratis' telefoon. Maar nu merk ik dat de nieuwe toestellen logisch meer aandacht krijgen.

Met MIUI wel de ideale combinatie voor mij, ik miste in Sense een beetje de intuitiviteit/looks en snelheid van iOS en dat heb ik nu terug, met als groot voordeel alle tweaks etc. van Android.

Overigens nog wel 1 vraag: die nandroid backup had ik kunnen gebruiken indien het flashen van MIUI mis zou gaan. Maar wat nu als ik had gereboot na MIUI flash en dan bijvoorbeeld bootloops had gehad? Had ik dan via het standaard 'bootmenu' (voluwe + power) naar recovery kunnen gaan en dan de nandroid terug kunnen zetten? Waarom ik dit vraag is omdat ik al een aantal keren een rood uitroepteken kreeg als ik naar recovery wilde. Ik moest dan opnieuw via CWM 'flash into recovery' doen alvorens het weer werkte.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 27-09-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Ik heb de patch geprobeerd over de 6.1.1 van ARHD en hij is idd een beetje sneller geworden, hij loopt nog niet helemaal zonder te haperen. Misschien teveel gewend omdat ik altijd launcherpro heb gehad.

Als je ook s-off / eng s-off / hboot (weet ff niet welke precies was, ik heb ze allemaal gewoon) dan kun je altijd je telefoon redden als je nog in de bootloader kan komen (en dat is eigenlijk altijd). Dan kan je vanuit je pc nieuwe images erop duwen. Het is gewoon bijna niet brickbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:14:
[...]

(na deze uitspraak zal ik vast en zeker zeer binnenkort mijn DHD bricken ;) ) .

Overigens nog wel 1 vraag: die nandroid backup had ik kunnen gebruiken indien het flashen van MIUI mis zou gaan. Maar wat nu als ik had gereboot na MIUI flash en dan bijvoorbeeld bootloops had gehad? Had ik dan via het standaard 'bootmenu' (voluwe + power) naar recovery kunnen gaan en dan de nandroid terug kunnen zetten? Waarom ik dit vraag is omdat ik al een aantal keren een rood uitroepteken kreeg als ik naar recovery wilde. Ik moest dan opnieuw via CWM 'flash into recovery' doen alvorens het weer werkte.
Door alleen een rom te flashen kan je volgens mij je tel niet bricken (wel door bv een radio te flashen, dat is riskanter). Maak je de backup in het recovery menu (kies voor herstart, recovery)? Dan kan je ook bij bootloops idd terug naar je recovery. Even accu eruit en rebooten in recovery. Rood uitroepteken heb ik zelf nog nooit gezien btw
P.S. flashen is idd verslavend ;)

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:56
albino71 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:12:
[...]

Dat is inderdaad een leuke! Thx. voor de tip.
Het is nog niet helemaal "smooth" maar ik merk wel degelijk verschil.

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:09
Goeiemorgen,

Ik draai nu MIUI (de één-na-nieuwste) en daar heb ik nogal veel last van battery drain.
Zie hieronder het plaatje.
Zouden jullie weten waarom het komt dat ie in de standby-stand zoveel verbruikt?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2iuolj4.jpg

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er eigenlijk ook non-Android roms voor de DHD? Bijv Windows Phone, iOS, of anders?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:09
Nee helaas, dan moet je de HD2 hebben. Kan Windows Mobile op, Windows Phone 7(.5) en Android. Ik hoop dat het ooit nog een keer komt dat WP7 ook op Androidtoestellen mogelijk wordt, maar dat zal nog wel even duren ben ik bang.

• Aghanim
  • Niet online
Gerjannn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:30:
Goeiemorgen,

Ik draai nu MIUI (de één-na-nieuwste) en daar heb ik nogal veel last van battery drain.
Zie hieronder het plaatje.
Zouden jullie weten waarom het komt dat ie in de standby-stand zoveel verbruikt?

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Met Currentwidget kun je je gebruik loggen (ook in standby), kies dan wel voor 'log applications' en zien welke applicatie battery gebruikt. Ik heb MIUI .23 nu vier dagen en moet zeggen dat ik best tevreden ben over de battery. Met continu wifi aan, om de 15 min. email sync en een drietal apps die ook ieder uur syncen en zo'n 10 minuten per uur activiteit (internet, mail lezen, bellen) had ik na 25 uur nog 15 % batterij over.

Wat ik in elk geval gedaan heb is na de flash mijn tel volledig opgeladen en toen de batterystats gewist. Vervolgens telefoon helemaal leeg laten lopen totdat deze niet meer wil booten en dan nog een keer volledig opladen. Of dit helpt weet ik niet, maar ik haal in standby tussen de 3-7 mA drain. Het schijnt dat een ROM een aantal dagen nodig heeft om een stabiele batterylife te krijgen. Het is me een raadsel waarom, maar heb het toch al een aantal keer gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 28-09-2011 11:59 ]

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik had even kleine vraag. Ik laat mijn mobiel morgen ophalen voor reparatie. Was eigenlijk even benieuwd wat ik allemaal terug moet zetten voor dat ik hem laat ophalen.

Ik heb inmiddels al een stock-rom gedownload, alleen welke dingen moet ik dicht gooien, zoals radio enz ?.

Draai inmiddels weer op 2.3, althans als die klaar is met updaten. Nu maar hopen dat ze bij HTC niet moeilijk gaan lopen doen, zit ik niet op te wachten ^_^

[ Voor 23% gewijzigd door Metian op 28-09-2011 20:21 ]

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Ik draai sinds een week RC mix 3.5 Rom. Maar sinds gister doet mijn power knop het niet als ik deze ingedrukt houd. Verder kan ik wel mijn toestel vergrendelen/ontgrendelen. Hiermee bedoel ik dat ik geen scherm krijg met de volgende opties: reboot/uitschakelen/vliegtuigmodus etc.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? het probleem is heel spontaan ontstaan, hiervoor werkte het toestel perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 12:50 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:22:
Ik draai sinds een week RC mix 3.5 Rom. Maar sinds gister doet mijn power knop het niet als ik deze ingedrukt houd. Verder kan ik wel mijn toestel vergrendelen/ontgrendelen. Hiermee bedoel ik dat ik geen scherm krijg met de volgende opties: reboot/uitschakelen/vliegtuigmodus etc.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? het probleem is heel spontaan ontstaan, hiervoor werkte het toestel perfect.
Misschien kan je het powermenu erop flashen, staat er 1tje in het revolution topic.

ik heb RCmix 3.5 v1.2 erop gehad en die stotterde een klein beetje en batterijduur vond ik niet super, toen naar Revolution rom gegaan, die stotterde nog meer.
Nu RCmix 3.5 v1.4 geflashed en die loopt helemaal soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Flashen is al snel een verslaving merk ik...Na een dag of 8 zit ik toch weer op XDA te kijken wat er nog meer te krijgen is :) Als je vooraf goed uitzoekt wat welke stap doet dan zit er relatief weinig gevaar aan dus dan is het ook de moeite waard om wat roms te proberen (na deze uitspraak zal ik vast en zeker zeer binnenkort mijn DHD bricken ;) ) . Hoop wel dat er nog een tijd doorgemod wordt want heb de DHD pas sinds kort. Toen ik deze kocht (kreeg gloednieuwe 3GS via garantie en deze aan vriendin gegeven die een 1 jarig abo met DHD nam en de DHD aan mij gaf) had ik nog niet het idee te gaan customizen en over een maand of 4 mijn eigen abo te verlengen met een iphone 5. Daarom ook geen Sensation/SGS2 gepakt omdat ik niet wilde bijbetalen voor een 'gratis' telefoon. Maar nu merk ik dat de nieuwe toestellen logisch meer aandacht krijgen.
Bricken zal wel meevallen, zeker met het alleen flashen van roms.
Radio zou linker zijn, hboot helemaal.
Met MIUI wel de ideale combinatie voor mij, ik miste in Sense een beetje de intuitiviteit/looks en snelheid van iOS en dat heb ik nu terug, met als groot voordeel alle tweaks etc. van Android.
Ik ken iOs zelf niet, maar ik weet wel dat mijn zoontje van 5 zich prima red met alle android apparaten hier in huis. Met Sense, zonder sense, verschillende launchers, verschillende apparaten met buttons die van elkaar afwijken (Desire, Legend, Desire HD, Tablet). Ik sta er versteld van! Dus intuitief is het zeker wel. Jij was er niet aan gewend, dat is iets anders... :)
Wat de reden is dat je het rode uitroepteken krijgt weet ik niet, maar normaal gesproken moet je gewoon weer in de recovery kunnen komen ja.

Ik heb trouwens die scripts geprobeerd en dat werkt echt wel. Ik draai RCMixHD Runny 1.3 en die voelt een stuk sneller aan.
martjah schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:23:
Ik heb de patch geprobeerd over de 6.1.1 van ARHD en hij is idd een beetje sneller geworden, hij loopt nog niet helemaal zonder te haperen. Misschien teveel gewend omdat ik altijd launcherpro heb gehad.

Als je ook s-off / eng s-off / hboot (weet ff niet welke precies was, ik heb ze allemaal gewoon) dan kun je altijd je telefoon redden als je nog in de bootloader kan komen (en dat is eigenlijk altijd). Dan kan je vanuit je pc nieuwe images erop duwen. Het is gewoon bijna niet brickbaar
Ik heb ARHD ook geprobeerd, maar die haperde bij mij ook erg. Zelfs met Launcher pro. Die heb ik er dus snel afgeknikkerd. Scripts heb ik hierbij niet getest.

BTW....Zie je wel XeNeRgY...bricken is een hele klus :)
DesireHD schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:18:
Dat is inderdaad een leuke! Thx. voor de tip.
Het is nog niet helemaal "smooth" maar ik merk wel degelijk verschil.
Graag getipt :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:22:

Ik heb hier ook soms dat probleem (ARHD 6.1). Een tijdje wachten en het heeft zichzelf opgelost. :o

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 10:37
Sinds dat ik een kernel update heb gedaan krijg in Miui een foutmelding van de Callrecorder. Krijg dit ook niet opgelost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nielsn schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:28:
Sinds dat ik een kernel update heb gedaan krijg in Miui een foutmelding van de Callrecorder. Krijg dit ook niet opgelost helaas.
Niet mogelijk om de standaard miui kernel te flashen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 05-09 16:24
Bedankt M-Opensource, MaNDaRK en Tsunami voor n geniaal topic!
Met het nodige inlezen uit dit topic is mijn Desire HD nu geroot met een mooie custom ROM.

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is er eigenlijk nog iets te krijgen wat net zo anders is als 'miui' ? De meeste ROMS lijken toch meer op 'android' voor zover ik in kan schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aghanim schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:52:
Is er eigenlijk nog iets te krijgen wat net zo anders is als 'miui' ? De meeste ROMS lijken toch meer op 'android' voor zover ik in kan schatten.
Volgens mij heb je keus uit:
- Stock Android (de AOSP roms zoals bijv. CyanogenMod)
- Sense roms
- Miui

Uiteraard allemaal met de nodige themes die weer zijn te vinden op andere subforums van XDA.

Ik heb op mijn Desire het meest mijn eigen rom gebruikt. Dat was een uitgeklede sense rom met launcher pro. Perfect voor mij omdat ik het keyboard en de dialer van HTC super vind. Dit soort roms zijn er ook wel voor de HD geloof ik.

Ik zit nu met de HD eigenlijk vanaf het begin weer op een Sense rom (RCMixHD Runnymede Sense 3.5) en dat bevalt uitstekend. Sense 3.5 is mooi en beter. De HD is sowieso veel sneller en dus is sense niet echt een vertragende factor. Tenminste...ik vind hem snel genoeg na de tweaks die het eerder besproken script heeft verzorgt. :)

Uiteraard kan het best zo zijn dat er in de (nabije) toekomst weer een andere rom wordt geflashed.
Ik heb nog nooit een Miui rom geprobeerd trouwens...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die runnymede rom ook geprobeerd ik vind hem echter nog te buggy en ben dus weer terug bij ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk totaal geen ervaring of verstand van rooten en costum roms, maar eens moet de eerste keer zijn hè; want het lijkt me wel leuk. Heb een beetje rondgekeken al een paar keer en voor iemand die het dus nog nooit gedaan heeft. kunnen jullie dit dan aanraden? Kan er echt iets fout gaan waardoor ik me telefoon echt niet meer kan gebruiken?
Als ik gewoon alle stappen volg kom ik er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:17:
Ik heb eigenlijk totaal geen ervaring of verstand van rooten en costum roms, maar eens moet de eerste keer zijn hè; want het lijkt me wel leuk. Heb een beetje rondgekeken al een paar keer en voor iemand die het dus nog nooit gedaan heeft. kunnen jullie dit dan aanraden? Kan er echt iets fout gaan waardoor ik me telefoon echt niet meer kan gebruiken?
Had ik ook niet en het is mij ook gelukt :)

Het is niet helemaal zonder risico, maar het gaat veeeeeel vaker goed dan fout.
Mocht het toch fout gaan dan is het meestal wel weer te fixen.
Dit levert nog steeds geen garantie uiteraard. Volg je de instructies op, dan is mijns inziens het risico zeer aanvaardbaar en kom je er zeker uit.

Succes alvast!

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 05-10-2011 22:15 . Reden: edit 1: had nog niets getikt.... edit 2: ik zie dat mijn onderbuurman minder woorden nodig had om min of meer hetzelfde te zeggen. ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
zo was ik drie weken geleden ook! nu al tweede rom geflasht en themes etc. als je de goede handleidingen volgt is het een eitje. achteraf dacht ik: waar maakte ik.me druk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
albino71 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Volgens mij heb je keus uit:
- Stock Android (de AOSP roms zoals bijv. CyanogenMod)
- Sense roms
- Miui

Uiteraard allemaal met de nodige themes die weer zijn te vinden op andere subforums van XDA.

Ik heb op mijn Desire het meest mijn eigen rom gebruikt. Dat was een uitgeklede sense rom met launcher pro. Perfect voor mij omdat ik het keyboard en de dialer van HTC super vind. Dit soort roms zijn er ook wel voor de HD geloof ik.
Heeft iemand een suggestie voor een "uitgeklede Sense" rom?
Het gaat me dan met name om het Sense keyboard (met de navigatiepijltjes onderaan), welke ik niet kan gebruiken met cyanogenmod :(
Verder mag ie zo stock als mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:17:
Als je de handleidingen volgt die o.a. op XDA te vinden zijn kan er weinig fout gaan. Lees alles gewoon op je gemak door en volg de stappen nauwkeurig. Als je eenmaal geroot bent kan er bij het flashen van roms weinig misgaan. Zorg dat je altijd een backup hebt van een goed werkende rom. Een waarschuwing: flashen is verslavend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaahaaap schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:49:
[...]

Heeft iemand een suggestie voor een "uitgeklede Sense" rom?
Het gaat me dan met name om het Sense keyboard (met de navigatiepijltjes onderaan), welke ik niet kan gebruiken met cyanogenmod :(
Verder mag ie zo stock als mogelijk zijn...
Ik geloof dat ARHD dat heeft.

http://forum.xda-develope...php?p=9213827&postcount=2

Maar of de sense keyboard er ook in gelaten is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is er ergens info te vinden over de beste radio icm Miui voor de Desire HD? Heb goede ontvangst en GPS, maar heb het gevoel dat mijn battery toch redelijk draint en wil daarom een andere radio flashen. Zit nu nog op de stock radio, volgens mij die van oktober 2010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aghanim schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:03:
Is er ergens info te vinden over de beste radio icm Miui voor de Desire HD? Heb goede ontvangst en GPS, maar heb het gevoel dat mijn battery toch redelijk draint en wil daarom een andere radio flashen. Zit nu nog op de stock radio, volgens mij die van oktober 2010...
Ik heb denk ik dezelfde radio icm de RCMixHD Runny 3.5 en ik heb geen last hiervan.
Zou het kunnen dat een app de boosdoener is?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Aghanim schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:03:
Er wordt toch altijd een recommended radio genoemd in de eerste post van het ARHD topic op XDA?

Overigens heb ik sowieso geen hoge verwachtingen van batterijen bij Sense ROMs. Zal wel aan mijn gebruik liggen, maar ik heb nog nooit meer dan 24u gehaald. Met Cyanogenmod overigens ook zelden meer dan anderhalve dag.

[ Voor 18% gewijzigd door DFKT op 08-10-2011 09:37 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
bij ARHD wel maar ik draai Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Sinds een aantal dagen draai ik RCMix3D v1.5 (Runnymede).

Eerste 2 dagen enorm veel batterydrain, ongeveer -80mA tot -140mA, any given moment. Batterij hield het dus ook nog geen dag uit en de ROM voelde erg laggy aan. Beetje lopen zoeken op XDA en het volgende gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226016

Deze stappen gevolgd en de batterydrain is nu ongeveer -5mA. Vanochtend was hij helemaal opgeladen, batterystats gewist, gereboot en zit nu op 85% terwijl ik Wordfeud heb gespeeld en een paar 100MB aan Sygic maps heb binnengehaald via WiFi. Erg tevreden en de ROM voelt ook veel sneller aan.

Waarschijnlijk veroorzaakt door een restore van alle apps + data via Titanium Backup, dat schijnt bij ROMs die echt een andere basis hebben (ik kwam van de RCMix3D Kingdom ROM) dit soort dingen te kunnen veroorzaken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

Ik geloof dat ARHD dat heeft.

http://forum.xda-develope...php?p=9213827&postcount=2

Maar of de sense keyboard er ook in gelaten is weet ik niet.
de nieuwe versie van ARHD 6.1.1 heeft het sense keyboard, zelf als je alle 'sense' eruit haalt dmv de gegeven scripts.
Ik draai hem momenteel namelijk zelf =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Lees hier het één en ander of battery use. Vooropgesteld dat ik nooit hele hoge verwachtingen van de battery heb gehad vind ik 24 uur gebruik toch wel een minimum.
Ik gebruik MIUI, maar gebruik deze in combinatie met een oude(re?) radio die ik ooit eens bij Cyanogen heb geprobeerd.

Bij normaal gebruik (paar keer per dag bellen, wat sms-en, surfen, spelletje en 3 mailboxen met push):

Afbeeldingslocatie: http://www.tianlong.nl/6k/battery_use.png

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
6K schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:18:

Ik gebruik MIUI, maar gebruik deze in combinatie met een oude(re?) radio die ik ooit eens bij Cyanogen heb geprobeerd.
Zou je even kunnen kijken welke radio je dan gebruikt? Je kan dit makkelijk opzoeken bij About Phone o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

jazeker:

Afbeeldingslocatie: http://www.tianlong.nl/6k/about_phone.png

p.s. dat slechte ontvangst ligt aan mijn huis 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door 6K op 09-10-2011 11:05 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jij doet dus serieus twee dagen op je battery met Miui? ik haal maximaal 26 uur met zo ongeveer hetzelfde gebruiik als jij. heb nog stockradio....bij mij gebruikt maps overigens 26% battery, zonder dat ik maps gebruikt heb? Miui 1.9.23.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 09-10-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ik zou je heel graag vertellen wat ik daarvoor gedaan heb, maar het is echt weken/maanden van uitproberen geweest. Ik heb ook roms/radio combinaties gehad die de eerste dag van 8 tot 20 uur meegingen en dan aan de lader moesten. Miui is voor mij veruit de meest geschikte ROM qua verbruik en gebruiksgemak.

Ik heb nu ook diverse widgets draaien die updates doen en het scheelt volgens mij wel veel of je die ieder uur of bijv. iedere 4 uur laat updaten.
Maps gebruik ik niet meer, dus daar kan ik niet veel van zeggen.
Ik gebruik de calender en e-mail erg veel overigens (ca. 10 mails verzenden en 50 á 100 ontvangen per dag is normaal)

maar ja inderdaad, 2 dagen red ik bij normaal gebruik, maar meestal hang ik hem 'savonds gewoon aan de lader.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien jullie de stabiele MIUI of de ontwikkeling versie? Ik persoonlijk laat het flashen van MIUI maar, want zoals gezegd is je kunt niet de Sense widgets gebruiken en eerlijk gezegd vindt ik sense 3.0 wel fijn werken en heb ik heel wat sense widgets op de home schermen geplaats.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
de mijne komt van Miuiandroid.com. schijnt dat maps via location ook kan drainen dus nu uitgezet. haal 5mA in standby, maar iedere 5 min zit er 190mA tussen, wellicht kwam dat door maps. ook is mijn gps vannacht een uur actief geweest....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ik heb ook de eng versie van Miuiandroid.com

De sense widgets die ik miste heb ik inmiddels wel zo'n beetje bij elkaar verzameld in de vorm van andere widgets.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Na mijn post van gisteren (maps en location services uitgezet omdat deze 26% batterij gebruikte) kan ik nu melden dat mijn telefoon nu 28 uur loopt op een batterij van 92% en nu nog 45% over heeft. Gebruik:

- 12 uur lang wifi aan en ieder uur zo'n 5 minuten gebruikt. Daarnaast behoorlijk wat whatsapp ontvangen.
- 8 uur wifi uit (vannacht)
- 8 uur lang wifi uit, maar 3G veelvuldig gebruikt (werktijd, 2 mailadressen syncen om de 15 min+whatsapp)

Als het nu een beetje zo doorloopt dan ga ik de 48 uur wel halen met deze batterij :) Overigens is een heel belangrijke setting (kwam ik later pas achter) de wifi sleep policy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Voila... :) als je dus een beetje slim omgaat met je verbruik kun je een heel eind komen. overigens is het me met sense nog niet gelukt om 48 uur te draaien (en inmiddels probeer ik het ook niet meer omdat ik erg tevreden ben over miui)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Hallo mede Tweakers. mij is bekend dat de procedure om de HD te rooten was door eerst het toestel te downgraden. Nu kwam ik op XDA een nieuwe procedure tegen welke ook zal moeten functioneren op een HD met Gingerbread.

XDA

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:25

Trygve

Redacteur
aerocooluser schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:25:
XDA
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Hier nog iemand die benieuwd is naar ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:06:
Na mijn post van gisteren (maps en location services uitgezet omdat deze 26% batterij gebruikte) kan ik nu melden dat mijn telefoon nu 28 uur loopt op een batterij van 92% en nu nog 45% over heeft. Gebruik:

- 12 uur lang wifi aan en ieder uur zo'n 5 minuten gebruikt. Daarnaast behoorlijk wat whatsapp ontvangen.
- 8 uur wifi uit (vannacht)
- 8 uur lang wifi uit, maar 3G veelvuldig gebruikt (werktijd, 2 mailadressen syncen om de 15 min+whatsapp)

Als het nu een beetje zo doorloopt dan ga ik de 48 uur wel halen met deze batterij :) Overigens is een heel belangrijke setting (kwam ik later pas achter) de wifi sleep policy!
Eigenlijk is dat niet zo belangrijk die 48 uur halen, want je kunt beter morgens met een volle batterij de deur uit gaan dan met een batterij die half leeg is want dan haal je wellicht de dag niet.

Overigens als ik op vakantie ben haal ik met gemak meer dan 3 dagen omdat ik hem dan niet met mobiel internet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
r100 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:43:
[...]

Hier nog iemand die benieuwd is naar ervaringen :)
Heb het gewoon gedaan en het ziet er goed uit!
heb nu root op mijn D HD met Gingerbread

[ Voor 8% gewijzigd door aerocooluser op 10-10-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:59:
[...]

Eigenlijk is dat niet zo belangrijk die 48 uur halen, want je kunt beter morgens met een volle batterij de deur uit gaan dan met een batterij die half leeg is want dan haal je wellicht de dag niet.

Overigens als ik op vakantie ben haal ik met gemak meer dan 3 dagen omdat ik hem dan niet met mobiel internet kan gebruiken.
daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat me dan ook niet zozeer om er 2 dagen mee te kunnen doen, maar meer dat ie bij normaal gebruik nog half vol is. Als ik dan een keer intensief gebruik maak, hoef ik niet bang te zijn dat ik stroom moet gaan zoeken halverwege de dag ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:59:
Als je 48 uur haalt met een volle batterij, haal je toch 24 uur met een halflege batterij? Dus dan haal je de dag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 48 uur haal je zeer waarschijnlijk bij gematig gebruik en anders haal je die dus niet en bij mij is gebruik echt verschillend, ik flash ook soms wel even een nieuwe update van een rom of chat op de telefoon.

Het lukt mij ook wel hoor, maar ik heb nu mijn cpu geklokt op 1.5Ghz in het kader van de nieuwe Android telefoons bij benen die toch nog met een single core uitgebracht worden, dus nu loopt hij even snel als de HTC Sensation XL.

Overigens radio heb ik niet meer geflashed, ik heb nu gewoon de standaard. Er zijn namelijk ook mensen die menen dat radio flashen helemaal niet zo goed is, zoals capychimp van xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gebruik ook de standaard radio. Heb goed bereik en zie daarom het nut niet direct om een andere radio te nemen. Het is in principe ook niet nodig langer dan 1 dag met je batterij te kunnen doen, maar soms ga ik ineens nog een avondje uit en heb ik geen oplader bij me. Het is dan toch handig als je nog een redelijk percentage over hebt om de nacht door te komen.

Mijn DHD overclocken zie ik geen voordeel van, met Miui is de DHD al supersnel.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 10-10-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij Sense is dat anders, al moet ik toegeven op 1Ghz werkt het ook prima, maar die standaard overclock van 1.15Ghz bij ARHD is niet verkeerd. Ik weet natuurlijk niet in hoe verre je een overklok merkt. Maar HTC doet het zelf ook, kijk maar naar de flyer tab.

Op 1.5Ghz is natuurlijk om te proberen, bij sense 3.0 natuurlijk niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar heb je een punt. Sense 3.0 was bij ARHD 6.1 inderdaad niet supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel stabiel en bug vrij, en dat is wel eens anders geweest en capychimp maakte de laatste tijd veel van zijn roms niet af en de ene na de andere werd released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Was hier al gemeld dat CyanogenMod 7.1 officiëel uit is?

http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Had hem even geprobeerd maar ben te verwend met sense 3.0 dus heb toen mijn backup maar terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zojuist mijn toestel van custom rom met root en eng + radio s-off terug gezet naar unrooted stock s-on.
Dit wilde ik doen omdat mijn toestel terug moet voor garantie.
Ik had dat nog niet getest, maar het valt mee.

Met deze tool van XDA en onderstaande stappen is het vrij simpel.

1.) Flash een RUU ROM (lager dan 1.7xxxxx) door de rom.zip uit een exe te halen en die te renamen naar PD98IMG.zip. Deze zet je op je SD (root) en dan je toestel uit. Aanzetten met volume down en volg de stappen.
Als het klaar is, rebooten en je toestel instellen (gmail account en wifi of data)
2.) Installeer je favoriete filebrowser via de market.
3.) Visionary downloaden, op je SD zetten en via je filebrowser installeren.
3.) Temproot instellen met Visionary.
4.) USB Debugging aan en toestel aan je pc hangen (zorg dat je de juiste HTC Sync drivers of ADB drivers hebt!)
5.) Easy Radio Tool gebruiken om ENG S-ON en Stock CID in te stellen. (Je toestel vraagt om rootacces bij deze aktie, dus check je beeldscherm!).
6.) Hierna kun je de Visionarytool en Superuser verwijderen of een factory reset doen.

Vreemd dingetje...
Na de factory reset kun je tijdens het instellen geen Nederlands kiezen.
Kies je English (Ireland) dan is de taal Nederlands (Nederland) 8)7
Wellicht heeft dat iets met de CID te maken ofzo?
Ja dus....CID veranderd naar HTC__E11, factory reset en alles ziet er weer picobello uit.

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 11-10-2011 23:35 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Net Android Revolution 6.1.2 erop gezet.. heerlijk vergeleken met de stock rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Voor de mensen die veel muziek luisteren op hun DHD gebruik RHD MusicBox XL Final. Dit zorgt ervoor dat je gebruik kan maken van Beats Audio van de sensation xe!

~Music and Video package with fully HTC sound effects implementation:
Dolby, SRS, WOW SRS, HTC 5.1 and Beats(music) for Desire HD, Inspire 4G, Desire HD Telus.
You free to choise what sound effect listen opportunity audio system and headphones.

Te vinden op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat mag die beats audio headset wel niet kosten? Want de standaard oordopjes van HTC kosten al € 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik weet dat dit ergens hier voorbij is gekomen, ik kan het helaas niet vinden ivm lastige zoekwoorden.

Mijn screenlock knop werkt niet meer op mijn Desire HD met Android Revolution HD 6.1.1. Als ik de knop indruk gaat het beeld op zwart (juiste functie) maar hoelang ik de knop ook ingedrukt hou, ik krijg niet de optie om de telefoon uit te schakelen,te rebooten of in flight modus te zetten.

Wie kan mij helpen met (zoeken naar) de juiste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Dat lijkt een probleem te zijn met de nieuwe base van ARHD.

via Menu -> Settings -> Security -> Use Secure Credentials uitvinken en weer aanzetten (of andersom)

Dat zou het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Lizard schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:42:
Dat lijkt een probleem te zijn met de nieuwe base van ARHD.

via Menu -> Settings -> Security -> Use Secure Credentials uitvinken en weer aanzetten (of andersom)

Dat zou het moeten oplossen.
geniaal, ik heb m uitgevinkt en nu werkt het.

Ik laat m nog even uitstaan totdat ik iets tegenkom wat niet zou werken hierdoor :)

_/-\o_

edit2: Mijn connectie met WiFI van de zaak vond het niet leuk dat ik het vinkje had uitgelaten. Deze weer aangezet en nu maakt ie wel verbinding.
En het menu van reboot e.d. blijft ook beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door BiggyB op 13-10-2011 14:02 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal mede tweakers,

Ik draai nu android revolution 6.1.2 op mijn desire hd en wil misschien overgaan op MIUI 1.10.8.
Is deze rom goed en volledig nederlands? Ik zie dat er vertalingen ervoor zijn maar zijn deze dan ook 100%nl en niet voor de helft japans en nl?
Ik zie dat je met deze rom een lange tijd met de batterij kan doen en dat spreekt mij heel erg aan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ten eerste de MIUI rom is niet in de taal van aartsvijand Japan, maar in het Chinees en Engels en er zijn wel vertalingen maar geloof niet dat up to date zijn met nieuwe versie.

Er is een MIUI site die rom in Nederlands vertaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik ben nu ruim 3 uur aan het googlen, lezen en proberen.. maar het is me tot nu toe niet gelukt om mijn DHD te rooten (ik wil Android Revolution HD proberen)

mijn spec:
HTC Desire HD
android 2.3.3
Sense 2.1
smallband 12.54.60.25U_26.09.04.11_M2
software nummer 2.50.405.2

zou iemand me kunnen zeggen wat ik moet doen (liefst met links naar guides)? dat zou me enorm helpen want mijn stock rom begint wat traag te worden en de batterij gaat niet lang mee..

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als je de laatste 5 pagina's van dit topic door lees moet je al een heel eind komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ja ik ben nu met die Ace kit bezig, ik vond het topic er een beetje te "pro" uit zien voor mijn niveau
maar de handleiding die erbij zit ben ik nu aan het volgen, dus fingers crossed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En je hebt een DM :) Als je goed leest en niet zomaar door alles heen klikt dan komt het goed. Overigens kan ik je de MIUI ROM van harte aanbevelen. Vind ik fijner dan ARHD (en heel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:01:
Als je de laatste 5 pagina's van dit topic door lees moet je al een heel eind komen...
Of hij gaat naar xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=936214
Aghanim schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:08:
En je hebt een DM :) Als je goed leest en niet zomaar door alles heen klikt dan komt het goed. Overigens kan ik je de MIUI ROM van harte aanbevelen. Vind ik fijner dan ARHD (en heel anders).
De weer widget, de klok widget, de rekeningmachine widget,fotolijstje, muziek en agenda widget ( de smalle ). Kan ik deze htc widgets vervangen door goeie alternatieven of moet ik MIUI echt meer zien als een soort iOS wat meer met iconen is dat widgets?

Het ziet er uiteraard wel goed uit die rom, maar ik heb nog niet aangedurfd om hem langdurig uit te proberen. Wow die lockscherm is wel erg mooi, het ziet er al anders uit dan toen ik paar maanden geleden MIUI flashed.

Je hebt dus niet een pull up app menu zoals in sense, maar schermen met apps zoals bij de iPhone?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
je kunt erg veel in MIUI , vooral met bijvoorbeeld ADW launcher. kijk eens onderaan deze pagina naar mijn post. het hoeft dus niet iphone achtig.

http://gathering.tweakers...ist_messages/1441303/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou opzich vind ik heel mooi alternatief MIUI, maar de standaard hoe MIUI uit ziet vind ik niet erg prettig werken, die lockscreen is mooi, maar daar lijkt het voor mij nogal te stoppen.

Voornaamste reden lijkt me wel omdat MIUI juist iconen op homescherm plaats en ik wil maar 1 en halve home screen daar voor inbeslag nemen en de rest heb ik altijd met widgets vol.

Die homescreens van jouw zien inderdaad mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
als je in mijn homescreen op Apps klikt, opent de appdrawer, een lijst met alle applicaties vergelijkbaar met Sense. ik houd ook niet van veel schermen. de calendar en RSS gebruik ik amper en daarmee kom ik ook op twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik heb met Ace mn DHD unlocked, daarna super wipe gedaan en AR HD erop gezet

nu vraag ik me af of ik ook nog die radio van AR HD moet flashen, omdat daar wel over gesproken wordt in dat topic.
Het probleem is dat die radio in een zip komt met een radio.img bestand en dat de ace kit vraagt om een RUU bestand?

[ Voor 195% gewijzigd door Dr. Retro op 13-10-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Hoe zijn de reacties met de ace advanced hack kit? Iemand al geprobeerd? En ook toevallig met de linux methode via USb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik heb net de Ace kit gebruikt en ik moet zeggen dat de handleiding erg simpel en duidelijk is :)

alleen dat met die radio vraag ik me nog af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
heb ik niet gedaan, werkte met de stock ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

was dat de radio van de laatste stock update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Een radio flash je ook niet via de recovery, maar via fastboot. Fastboot downloaden (Google) en dan "fastboot flash radio radio.img"
Onnodig om hier een hele handleiding te gaan typen, want het staat namelijk en duidelijk in dit topic, en minimaal in 5 threads op XDA.
Edit: oke vooruit, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877295

[ Voor 12% gewijzigd door stijnos1991 op 13-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ik zou het niet doen indien niet nodig, want een foute flash brickt je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

kan je na het flashen de .zip van de rom van je toestel doen of gebruikt hij die nog? (scheelt weer 400 mb)

[ Voor 71% gewijzigd door Dr. Retro op 14-10-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kan volgens mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Kan gewoon weg, omdat de inhoud in je telefoon geflashed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ok thanks
ik moet zeggen dat mijn telefoon er niet echt sneller op is geworden.. heb het idee dat de standaard dingen als whatsapp en internetten allemaal wat trager verlopen en dat het wat meer hapert

daarnaast merk ik ook nog niet echt vooruitgang in de batterijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:30
XtinctHeD schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:45:
ok thanks
ik moet zeggen dat mijn telefoon er niet echt sneller op is geworden.. heb het idee dat de standaard dingen als whatsapp en internetten allemaal wat trager verlopen en dat het wat meer hapert

Calibreer je batterij eens handmatig via "Battery Calibration" (pas doen bij 100% uitvoeren).

Ik vind ARHD ook niet geweldig maar ben wel erg tevreden over Virtuous Unity (en dat terwijl ik van CM7/MIUI af kom):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1115312

Word eerdaags weer geupdate overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

XtinctHeD schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:45:
ok thanks

Tja .. no offence naar de ARHD ontwikkelaars hier toe, maar die ROM is nou ook niet bepaald het beste wat er te krijgen is voor je DHD. Ik hoor goede verhalen over Virtuous en MIUI (als je niet aan Sense hecht) en ikzelf draai eigenlijk bijna altijd ROM's van capychimp (XDA), op dit moment RCMix3D Runnymede 1.5 (zie dat er ook een 2.0 is). Snel, Sense 3.5 en een hele goede standbytijd (als je je telefoon veel gebruikt gaat het wel relatief hard omdat hij dan overgeclocked is, maar je haalt er alsnog wel een dag mee).

Succes, en niet vergeten te wipen voordat je een andere ROM gaat flashen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Persoonlijk deel ik de mening hierboven. ARHD vond ik geen directe toegevoegde waarde tegenover stock. Daarom heb ik nu MIUI draaien, waarvan ik in het begin dacht er niet aan te kunnen wennen omdat er geen Sense op zit. Ondertussen 3 weken in gebruik en ben er echt super blij mee! Goede batterijduur (altijd 36 uur en bij weinig gebruik 48 uur), super snel en met ADW launcher nog steeds heel mooi te maken. Ook zitten veel features al geintegreerd (Wifi N, FTP Server etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik vind Sense wel mooi en prettig werken, daarom dat ik ARHD heb gekozen initieel

na een dag gebruik merk ik een paar vervelende dingetje:
- ondanks dat ik een backup van mijn contacten heb gemaakt, krijg ik ze niet allemaal terug
- als ik in "telefoon" en naam typ, bijv Tim (typ dus 846) dan krijg ik het contact niet te zien.. terwijl ik hem via contacten wel gewoon kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Heeft iemand hier de nieuwe Cyanogen Mod v7.1 al op z'n telefoon gehad? Zo ja, hoe bevalt deze?

Ik zit momenteel op een Android Revolution HD v6.1.1 ROM (No Sense) maar ben aan het kijken naar iets anders. Mij trekt het wel aan dat de ROM clean moet zijn (AOSP zijn meestal zo), MIUI heeft me persoonlijk nooit aangestaan (no particular reason..).

Ik had voorheen de Cyanogen Mod v7.03 draaien maar ben ik vanaf gestapt omdat het toetsenbord minder fijn was... De batterijduur was echter wel beter.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hallo,

Ik wil ook overstappen op MIUI, maar ik heb 2 vragen:

1) Kan ik later de taal nog veranderen? Dus als ik de EN download, kan ik later nog evt NL op zetten, zonder dat ik alles kwijt ben?
2) Moet ik stable ROM downoaden, of zijn de development ROMS al stabiel genoeg?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door TommieW op 15-10-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Of je later de taal nog kunt wijzigen weet ik niet. Omdat dit aparte ROMS zijn kan ik me voorstellen van niet. Zelf vind ik een engelse ROM altijd fijner werken en als toevoeging in MIUI heb ik het Gingerbread Keyboard gedownload met NL pack zodat ik wel Nederlands kan typen.

Er zijn 'originele' ROMS en alternatieven via XDA. Wat de voordelen van de XDA ROMS zijn weet ik niet, ik heb zelf de originele ROM gehaald en ben nog geen bugs tegengekomen. Het Nederlands alternatief vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:58:
Hallo,

Ik wil ook overstappen op MIUI, maar ik heb 2 vragen:

1) Kan ik later de taal nog veranderen? Dus als ik de EN download, kan ik later nog evt NL op zetten, zonder dat ik alles kwijt ben?
2) Moet ik stable ROM downoaden, of zijn de development ROMS al stabiel genoeg?

Alvast bedankt!
Deze rom heeft een multilanguage pack, waaronder NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu MIUI, maar ik mis sense wel een beetje. Zal wel een kwestie van wennen zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 21-10-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
Dawn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:05:
Heeft iemand hier de nieuwe Cyanogen Mod v7.1 al op z'n telefoon gehad? Zo ja, hoe bevalt deze?

Ik zit momenteel op een Android Revolution HD v6.1.1 ROM (No Sense) maar ben aan het kijken naar iets anders. Mij trekt het wel aan dat de ROM clean moet zijn (AOSP zijn meestal zo), MIUI heeft me persoonlijk nooit aangestaan (no particular reason..).

Ik had voorheen de Cyanogen Mod v7.03 draaien maar ben ik vanaf gestapt omdat het toetsenbord minder fijn was... De batterijduur was echter wel beter.
Ik draai nu sinds maandag CM7.1 en het bevalt erg goed. Net zoals met 7.03 zit ik aan het eind van de dag op ongeveer 50% batterij (weinig bellen, veel whatsappen, aardig wat internetten). Er zijn wat nieuwe dingetjes toegevoegd maar dat is verder niet heel indrukwekkend, de Android versie is wel weer up to date (nu 2.3.7).
Als het toetsenbord niet bevalt kun je natuurlijk een andere installeren, ik heb deze omdat je hier een Nederlands woordenboek aan kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ik draai sinds gisteren ook cyanogen 7.1. Deze is bijzonder snel vergeleken met arhd welke ik eerder draaide.

Voor het toetsenbord gebruik ik swiftkey x. Deze bevalt me wel. (blijft natuurlijk persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Manu_ & @ColTju;

cheers. Ben momenteel de zaken op m'n telefoon aan het backuppen en m'n telefoon aan het voorbereiden op Cyanogen v7.1 + LordMod Kernel v8 =)

ben benieuwd enzo =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik ga nog een paar dagen door op ARHD, maar tot nu toe vind ik hem iets te veel stotteren..

aangezien ik graag sense wil houden zit ik te twijfelen tussen Virtuous en Cyanogen.. wat zijn de voordelen van de een tov de ander?

Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste