Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee goed maar als je het nog terug had kunnen zetten dan had ik me die moeite op zijn minst genomen, ik weet inderdaad dat ze bij Dynafix terecht komen, maar zei kunnen ook zeggen oh custom firmware en dan is kassa.

Mijne is trouwens ook voor reparatie op gestuurd, echter ik heb hem wel helemaal terug naar stock gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:06
heb nu nog stock firmware, de laatste.. dus moet downgraden

maar zit te denken aan Revolution rom.. meest gebruikt en even op xda gelezen, ziet er goed uit
en daarbij, ik heb een accu met 1600mAh en volgens mij laad deze maar tot de standaard HTC accu a 1240mAh op.. vanwege een bestandje.. Na Root etc.. kunnen die bestandjes weg en word accu gecalibreerd ;)

morgen maar eens aan de slag.. hopelijk geen problemen :D

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Die wordt niet geladen tot een bepaalde capaciteit maar meer een voltage. Je moet wel je accu calibreren, alleen weet ik niet of dat met stock rom gaat.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft die 1600Mah batterij geen eens 1600Mah maar goed, want in China heb ik een batterij gekocht die heeft juist 1100Mah en dat lijkt me geloofwaardigere dan die zogenaamde 1600Mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Na heel wat gedoe allemaal.. is het me gelukt om Perm Root te krijgen, Android Revolution HD 5.2.6 te installeren :)

Nu nog wat Sense 3.0 dingen erbij :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

DHD naar de reparateur, verzoek erbij gedaan om met hun gore tengels van de software af te blijven (ben ik blijer en kost hun minder geld/moeite). Hopelijk luisteren ze ernaar maar de kans is vrij klein. Het is namelijk een eis van HTC dat ieder toestel dat terug komt volledig wordt gewist en een software update krijgen.

Nu was het een branded toestel maar CID staat op 11111111 dus zal er waarschijnlijk geen vodafone rom opkomen. Hopelijk doen ze dan wel een nieuwe ROM erop maar laten ze s-off e.d. gewoon lekker staan. Anders wordt het een heel gevecht, weet niet hoe de nieuwste roms zijn om permroot erop te krijgen?

Bij nader inzien stond USB debugging wel aan, maar daar ben ik nu te laat mee. En dan nog, ik bereik er waarschijnlijk niks mee.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
mijn DHD was helemaal up-to-date.. 1.72 en 2.3.3

maar het is me toch gelukt, via hier, XDA, Google haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

SuperVeloce schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:05:
mijn DHD was helemaal up-to-date.. 1.72 en 2.3.3

maar het is me toch gelukt, via hier, XDA, Google haha :D
Same here, het is wat meer werk, maar het werkt gelukkig wel.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
en eenmaal alle root etc.. is het niet meer zo moeilijk in vervolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik heb het in maart ergens gedaan. 2 dagen mee bezig geweest, ik zou het nu echt niet meer weten :P

Maar zolang ze een of andere rom erop knallen en verder niks doen lag ik erom. Maar als ze een andere bootloader erin knallen wordt het lastig. Anders dan flash ik hem in de winkel nog.

'Even kijken of alles nog werkt, pwr + vol-, flashen, booten, ja werkt fijn weekend nog!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
heb ik dit weekend Android Revolution 5.2.6 geinstalleerd, kijk ik nu in topic, hebben ze een nieuwe.. haha

6.0.1

Met volledig Sense 3.. Androd 2.3.5.. betere kernel + tweaks etc etc

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

dat word weer ff updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Zit nog op RCMix 2.6 terwijl 2.7 al uit is, maar wacht liever nog even op 2.8 voordat ik weer ga resetten. Jammer dat deze RCMix niet te updaten is en dus je telefoon iedere keer leeg mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:25
Ik draai nu Sense 3.5 van Capy (RCMix3d Bliss v1.3). Sense 3.5 bevalt me erg goed.

Deze ROM is gebaseerd op android 2.3.4 terwijl de nieuwe ARHD op 2.3.5 is gebaseerd. Wat is het verschil in Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Zo, ben weer van ARHD af. Sorry, niet mijn ding. Draaide 5.2.5 en regelmatig voelde het toestel als stroop aan. Het ergste was nog dat het toestel bijna sneller leegliep dan dat je hem kon bijladen.

Draai sinds zondag Capychimp's RCMix3D 2.7. Native Sense 3, supervloeiend en 24 uur met een batterij bij reelijk intensief gebruik, gecombineerd met een zeer laag idle verbruik ben ik een happy camper :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Arfman schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:49:
Zo, ben weer van ARHD af. Sorry, niet mijn ding. Draaide 5.2.5 en regelmatig voelde het toestel als stroop aan. Het ergste was nog dat het toestel bijna sneller leegliep dan dat je hem kon bijladen.

Draai sinds zondag Capychimp's RCMix3D 2.7. Native Sense 3, supervloeiend en 24 uur met een batterij bij reelijk intensief gebruik, gecombineerd met een zeer laag idle verbruik ben ik een happy camper :)
Dan heb je echt wat raars gedaan met je set-up. Ik, en de rest van de wereld, heb altijd goede ervaringen gehad met ARHD.

Het kan aan verschillende dingen liggen: SetCPU gebruiken ic.m. Daemon Controller, een app die vastloopt, niet wipen voordat je flashed etc etc.

ARHD heeft nu trouwens ook volledige Sense 3 (officiele versie zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Draait hier niemand op Coredroid? ik heb 8.0 erop staan (android 2.3.5 en sense 3.0) en ik moet zeggen het werkt prima! :)

Of zijn er nog betere alternatieven? ( voor-nadelen?)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
HTC komt deze maand met een offcieele update voor de Desire HD met Sense 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:47
ARHD 6.1.0 draait lekker met Android 2.3.5!

War does not determine who is right - only who is left. ~Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Cortezs schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:30:
idd! ik draai op 1600mhz :D
me accu gaat ook nog eens lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:27
ThijsWTF schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:43:
HTC komt deze maand met een offcieele update voor de Desire HD met Sense 3.0.
Okay .. Kan er zelf nergens een officieel bericht er over vinden. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Kleissen88 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:18:
[...]

Okay .. Kan er zelf nergens een officieel bericht er over vinden. ?
Een XDA ontwikkelaar (Mike, van ARHD) heeft de officiële RUU al binnen. Zijn bron zegt dat HTC deze maand een update gaat uitrollen.

Whiskey werkt nauw samen met deze ontwikkelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke Roms hebben nu allemaal Sense 3.5?
RCMix Bliss heeft Sense 3.5, maar die vind ik nogal buggy. Maar ik zie niet zo 1-2-3 andere Roms met deze versie van Sense? Of kijk ik scheel (wat ook heel goed kan :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:42:
Welke Roms hebben nu allemaal Sense 3.5?
RCMix Bliss heeft Sense 3.5, maar die vind ik nogal buggy. Maar ik zie niet zo 1-2-3 andere Roms met deze versie van Sense? Of kijk ik scheel (wat ook heel goed kan :P )
Deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1244672 en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1247309 en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1246626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
ThijsWTF schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:19:
[...]

Een XDA ontwikkelaar (Mike, van ARHD) heeft de officiële RUU al binnen. Zijn bron zegt dat HTC deze maand een update gaat uitrollen.

Whiskey werkt nauw samen met deze ontwikkelaar ;)
Yap,, en deze RUU hebben wij dus al twee dagen als ROM :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

[ Voor 14% gewijzigd door Whiskey103 op 07-09-2011 22:07 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

ThijsWTF schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:14:
[...]

Dan heb je echt wat raars gedaan met je set-up. Ik, en de rest van de wereld, heb altijd goede ervaringen gehad met ARHD.
Ja, in die veronderstelling leefde ik ook :+
Het kan aan verschillende dingen liggen: SetCPU gebruiken ic.m. Daemon Controller, een app die vastloopt, niet wipen voordat je flashed etc etc.
SetCPU uninstalled voordat ik wipede, app die vastloopt was het ook niet (batterij liep zelfs razendsnel leeg als ik alleen maar bootte en niets deed), om te wipen heb ik het ARHD Wipe Script gebruikt, alle apps die ik later had geinstalleerd eraf gehaald, niets hielp. Misschien is het in een latere versie opgelost, in 5.2.5 had ik deze problemen in ieder geval.
ARHD heeft nu trouwens ook volledige Sense 3 (officiele versie zelfs)
Ach, misschien probeer ik het ooit weer eens. Voorlopig ben ik extreem blij met RCMix 2.3.4 v2.7, idle batterijverbruik is bijna 0 (nog geen 10% gedurende de nacht, terwijl WiFi, 3G en Bluetooth gewoon aan blijven staan) en de snelheid is echt super, zo snel is mijn telefoon nog nooit geweest.

Ach ja, voor ieder wat wils, dat is zo mooi aan Android :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Cortezs schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:30:
Inclusief recommended radio?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ARHD draait traag met veel games en sommige apps. RCmix 3d 2.3.4 Bliss 1.3 of virtuous unity zijn veel vloeiender. Althans dat vind ik. De laatste radio is goed maar heeft een hogere batterij verbruik.

• Nox

Nox

Noxiuz

Voor degenen die zich mijn nieuwe homescreen konden herinneren van vorige week (linkje: http://i.imgur.com/jMRz4.png)

Ik heb wel leuk nieuws. Mijn toestel was allemaal s-off, CID 1111111, eng-off etc etc etc.

Scherm deed het niet, geen zin om alles terug te zetten en opnieuw te beginnen. Aangemeld bij VF voor garantie (niet moeilijk gedaan over kosten, was mijn fout maat zijn fout) en wat blijkt, hebben ze hem gewoon onder garantie gerepareerd. Scherm compleet vervangen, software update uitgevoerd is dan wel jammer. Maar morgen kijken of ik nog s-off heb e.d.

Maar het is echt super dat ze zelfs met custom ROM's gewoon garantie verlenen! Overigens wel via VF gedaan die hem naar Dynafix stuurt. Van daaruit weet ik niet hoe het verder gaat, of die hem naar HTC sturen, whatever. Ik gok dat ze hem inhouse hebben gemaakt. Hij ging maandag weg, woensdag terug.

Deze is wel toepasselijk:

Afbeeldingslocatie: http://soshable.com/wp-content/uploads/2010/09/Everything_went_better_than_expected.png

Verwijderd

Oh das wel fijn om te horen, ik heb mijne trouwens ook terug en ze hebben geen update gelukkig gedaan dus kon ik net weer eenvoudig s-off doen.

Maar ik vermoed dat ze nog niets bij jouw gekeken hebben of ie s-off was en er een custom rom opdraaide, want HTC schrijft in zijn garantie voorwaarden dat ze daar op de garantie kunnen weigeren, cyanogenmod vermeld dat zelfs wanneer je hun rom flashed.

Ik ga trouwens die official sense 3.0 flashen die nu op xda staat in custom roms, die sense 3.5 roms zijn me nog te buggy.

Al hoewel ik zie er geen bugs listed die voor problemen zorgen bij dagelijks gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:52 ]

• Cortezs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:47
DFKT schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:32:
[...]

Inclusief recommended radio?
Incl. reconemmended radio. O-)

War does not determine who is right - only who is left. ~Bertrand Russell

Verwijderd

Ik blijf toch mooi bij Sense 3.0 want 3.5 is duidelijk nog niet af en zeker weten nog niet final.

• Nox

Nox

Noxiuz

Goed, hij is nu weer in mijn eigen vertrouwde handen (ik geef hem nooit meer aan iemand anders :P)

Status:

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/ct.valkering/IMG.jpg

Alleen hoe kan ik vanaf nu makkelijk een ROM flashen? Ik was gewend via de ROM-manager. Recovery werkt niet helaas.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:37:
Oh das wel fijn om te horen, ik heb mijne trouwens ook terug en ze hebben geen update gelukkig gedaan dus kon ik net weer eenvoudig s-off doen.

Maar ik vermoed dat ze nog niets bij jouw gekeken hebben of ie s-off was en er een custom rom opdraaide, want HTC schrijft in zijn garantie voorwaarden dat ze daar op de garantie kunnen weigeren, cyanogenmod vermeld dat zelfs wanneer je hun rom flashed.

Ik ga trouwens die official sense 3.0 flashen die nu op xda staat in custom roms, die sense 3.5 roms zijn me nog te buggy.

Al hoewel ik zie er geen bugs listed die voor problemen zorgen bij dagelijks gebruik.
Hadden ze dat hier maar gedaan. HTC verplicht het trouwens. Naar welk reparatiebedrijf heb jij hem verzonden? Mijne is via VF naar Dynafix gegaan. Kwam in een mooi HTC doosje terug. Liever een plastic zakje met HoneySense :(

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Je plaatje werkt niet. Waarschijnlijk zul je eerst weer moeten downgraden/rooten.

• Nox

Nox

Noxiuz

En hij doet het weer.. :)

Is downgraden en rooten de enige optie? Dat gaat dan knap lastig worden. Ik kan me herinneren dat ik ook via de clockworkmod recovery kon flashen, buiten de ROM om. En vanuit de bootloader...

EDIT:

In ieder geval ga ik morgen even zeiken bij HTC. Eens kijken wat hun reactie is, gezien ik bij het OM werk stond er gevoelige informatie op (oke, niet veel, niet heel gevoelig, backup was aanwezig etc.) maar juist niet op de SD-card zodat ik hem met Sense kon blokkeren. Dan is die informatie erg lastig terug te halen.

[ Voor 43% gewijzigd door Nox op 08-09-2011 21:56 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Hmmm, valt nog mee, je hebt nog PVT SHIP S-OFF.
Welke rom staat er nu op? 2.50?

• Nox

Nox

Noxiuz

Jep. 2.50.405.2 met kernel 2.6.35.10

EDIT:

Ik heb Clockworkmod Recovery geflasht. Dat werkte vaak prima (tot grote frustratie als tijdens het booten mijn USB cable erin geplugd zat etc.) maar nu niet meer. Als ze alleen een nieuwe ROM erop hebben gegooid dan moet ik toch gewoon in CWM Recovery kunnen?

Booten met USB cable aan de PC werkt nu niet. Via HBOOT (de bootloader op de foto) kan ik niet in recovery komen. Dan krijg ik een telefoon te zien met een rood uitroepteken?

[ Voor 86% gewijzigd door Nox op 08-09-2011 22:48 ]

Verwijderd

NoxiuZ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:39:Naar welk reparatiebedrijf heb jij hem verzonden? Mijne is via VF naar Dynafix gegaan. Kwam in een mooi HTC doosje terug. Liever een plastic zakje met HoneySense :(
Gewoon waar ik hem gekocht heb en die hebben erna gekeken en konden het niet reproduceren en toen hem ik terug gekregen dus zoals ik hem opgestuurd heb en kon ik toen straks na even rooten en rom manager installeren en vanuit rom manager clockworld recovery installeren weer custom roms flashen.

Trouwens heb je al perm root? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537 want je kunt volgens met dat tooltje eenvoudig radio s-off doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 23:02 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Oh bij jou hebben ze ook niks gerepareerd of whatever, dus dat is wel logisch.

Ik heb nu in dit filmpje wat gevonden:

Maar hier kan ik de cache partition wipen en een 'apply update from sdcard'. Kan ik hier ook een rom mee flashen waar root in zit?

EDIT:

Plaatje, het witte is dus apply update...

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/ct.valkering/IMG_4382.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 08-09-2011 23:03 ]

Verwijderd

Nee inderdaad, maar gelukkig ook geen onderzoeks kosten in rekening gebracht.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Iemand enig idee of dit nog werkt op ARHD 6.1.0: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894837

Het gaat mij hier om het batterij percentage naast de klok bovenin, die mis ik nu best wel.

Ik heb in het verleden wel eens dit soort dingen geprobeerd op een nieuwe rom versie en daarna kon ik vaak weer opnieuw beginnen en daar heb ik nu weinig zin in eigenlijk ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/s5brbk.png

Werkt dus op 6.1.0 ;)

Hier te vinden,

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=17312684

Have Fun ;)

Ik wacht op de CRT screen ON/OFF animation mod voor 6.1.0.. vond wel leuk op de 5.2.6 rom

[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 10-09-2011 12:57 ]

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Helemaal top! Het werkt! Tnx :)

Ja die mod vond ik ook wel grappig, maar die mis ik nog niet zo heel erg.

Maar als ik em tegenkom komt die er ook weer op ja ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wellicht een paar domme vragen, maar ik heb een aantal pagina's in dit topic gelezen, alsmede de OP en op XDA rondgezocht. Er wordt echter met dusdanig veel technische termen gegooid dat ik het niet allemaal meer op een rijtje heb:

Heb gisteren een DHD gekocht bij MM en deze is automatisch geüpdatet naar 2.3.3 met software number 2.50.405.2. Een andere ROM is voor mij (nog) niet noodzakelijk, echter zou ik wel graag een ander thema op mijn DHD krijgen. Ik heb begrepen dat ik hiervoor mijn DHD moet rooten. Als de OP nog actueel is en klopt, dan zou het rooten via VISIONary gaan? Hiervoor moet ik eerst mijn versie downgraden via deze guide?

Wat ik niet goed kan vinden is of het noodzakelijk is een custom ROM te flashen indien je alleen een ander thema wilt of dat je bijvoorbeeld dit thema ook kunt flashen met de standaard HTC ROM en een geroote DHD? Ik heb het gevoel van niet.

Waarschijnlijk heel gemakkelijk te beantwoorden vragen voor jullie. Ik kan de info helaas niet 100% bevestigd vinden en wil eerst alles duidelijk hebben voordat ik mijn DHD brick. Ik neem aan dat als je bovenstaande stappen exact uitvoert, het altijd goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downgraden ja dat is noodzakelijk om hem te rooten en daarna kun je custom roms draaien als clockworld recovery geïnstalleerd hebt, of die thema's werken met stock rom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb sinds eergisteren mijn nieuwe HD *O*.
Gisteren direct de downgrade gedaan.
Werkt prima volgens die linkjes die jij ook noemt....
Er wordt echter nooit gegarandeerd dat het NIET fout gaat, dus dat doe ik ook niet.
Maar volgens mij gaat het vaker goed dan fout :)

Ik heb kort gezocht naar de stock ROM die jij er op hebt en ik er op had, maar ik heb geen rooted versie kunnen vinden. Misschien als je beter zoekt, maar goed....

Ik heb me voorgenomen om zelf een rooted stock versie te bakken, maar dan moet ik er wel tijd voor kunnen en willen vrijmaken. Dus daar heb je nu niks aan 8)7

Ik draai nu deze ROM en die draait volgens mij erg goed...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1215065

Ik ben erg blij met mijn nieuwe gadget in ieder geval.
Zal wel weer flashen worden de aankomende weken...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx voor je antwoord. Als ik het goed begrepen heb hoef ik geen goldcard te maken (voor de zekerheid wel gedaan) omdat mijn simvrij (T-mobile abo) DHD unbranded is. Ik gebruik dat programma waarmee je niet zelf via cmd hoeft te typen maar dat doet Fre3VO dan voor je. Deze geeft de melding dat hij een exploit gevonden heeft en dat ik mijn device moet reconnecten en op een key moet drukken. Vervolgens zou de DHD rebooten in de bootloader en vervolgens de file PD98IMG.zip (die ik in de root van mijn niet-geformatteerde SD-kaart heb gekopieerd) gaan installeren. Kun je me vertellen hoe lang dit ongeveer duurt?

Ik twijfel nog een beetje of het nuttig voor me is om te doen. Aangezien ik toch best bang ben om custom roms te installeren (voor het geval het toch mis gaat ondanks dat ik me altijd erg goed voorbereid) en ik ook nog niet weet welke ROM ik wil gebruiken (wil in elk geval Sense blijven gebruiken).

Zijn er nadelen van een gedowngrade DHD (er van uitgaande dat ik de vervolgstappen niet uitvoer)?

De meesten van jullie gebruiken dus deze ROM?

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:03:

De meesten van jullie gebruiken dus deze ROM?
Het is een goede beginners rom maar er zijn veel roms die echt iets extra bieden dan alleen het standaard riedeltje.
De Roms van RCmix, MIUI, Cyanomod hebben wat meer extra's en zijn vaak sneller en hebben minder last van battery drain.

[ Voor 6% gewijzigd door Thombias op 13-09-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik die rom momenteel ook, maar er zijn inderdaad ook roms die wat extra bieden, maar momenteel vind ik die 3.5 sense roms niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:37:
Ik gebruik die rom momenteel ook, maar er zijn inderdaad ook roms die wat extra bieden, maar momenteel vind ik die 3.5 sense roms niet goed genoeg.
Ik vind Sense 3.5 opzich een fijne interface(fijner dan 3.0) het had alleen op een 2.3.5 rom moeten zitten.
Het is erg makkelijk aan te passen. bijvoorbeeld het aantal homescreens. Zelf gebruik ik maar 3 homescreens de andere heb ik gewoon verwijderd. En zo zijn er nog een paar leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Interesant voor degene die nog willen rooten etc. alles in 1 tool....

Ace Advanced Hack Kit

- COMPLETELY INTEGRATED/INVISIBLE GOLD CARD PROCESS
- Only ONE menu step - HACK ACE
- No ROM downgrade required (only radio/kernel)
- No wiping data
- Rom is fully working (yes, inc wifi)
- Fully rooted with insecure boot image (supports adb remount for rw system)
- Busybox manager app installed
- S-Off, superCid & carrier sim unlock
- Correct Radio is automagically restored for HSPA+ operation
- Clockworkmod Recovery and Rom Manager included
- Both stock Froyo and Gingerbread supported
- Easy return to stock
- Much smaller download
- Much smaller firmware flash to obtain the exploit - comparatively very fast processing.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik zoek een ROM aan de hand van 2 specificaties, batterijduur & GPS. Welke ROM zou ik dan het beste kunnen nemen?
Of het sense/CyanogenMod/MUI/android is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Tweak15KW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:49:
Ik zoek een ROM aan de hand van 2 specificaties, batterijduur & GPS. Welke ROM zou ik dan het beste kunnen nemen?
Of het sense/CyanogenMod/MUI/android is maakt niet uit.
dat moet je toch zelf gaan uitzoeken, ze hebben allemaal ongeveer dezelfde batterijduur. Dat is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
martjah schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:31:
[...]

dat moet je toch zelf gaan uitzoeken, ze hebben allemaal ongeveer dezelfde batterijduur. Dat is voor iedereen anders.
Ik dacht misschien heeft iemand hier ervaren welke voor hem de beste batterijduur & gps leverde. Heb nu revolution HD erop gezet. Kijken hoe dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Tweak15KW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:41:
[...]

Ik dacht misschien heeft iemand hier ervaren welke voor hem de beste batterijduur & gps leverde. Heb nu revolution HD erop gezet. Kijken hoe dat gaat
Cyanogen en Miui hebben betere accuduur en hebben minder ruimte nodig. Loopt op elke moderne(die regelmatig wordt geupdate) rom wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyanogenmod moet je gewoon zien als android zonder skin en Miu is gewoon een rom welke nogal veel op iOS lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thombias schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:46:
Interesant voor degene die nog willen rooten etc. alles in 1 tool....
Thx! dit lijkt me handig en wellicht heb ik geluk dat ik gisteren met een aantal vragen zat en daardoor nog niks aan mijn DHD gedaan heb. Overigens werkt de download in dat topic niet meer.

Overigens linked jouw link naar de Ace Hack Tool en onderin de pagina staat een link voor comments and suggestions. Als je daarop klikt kom je weer bij de uitleg van de Ace tool, echter is deze van begin dit jaar. Is het nu 100% zeker dat de bovenstaande beschrijving recent is? Door de link naar begin dat jaar twijfel ik namelijk.

[ Voor 130% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:50:
Cyanogenmod moet je gewoon zien als android zonder skin en Miu is gewoon een rom welke nogal veel op iOS lijkt.
Klopt maar dan praatje alleen over de presentatielaag van de rom net zoals sense van htc.
Onder de motorkap van de roms zitten weldegelijk heel veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das waar, zo is Cyanogenmod veel lichter dan de HTC Sense 3.0 roms, maar wil niet zeggen dat je veel verschil zou merken en ik geloof dat gewone sense rom ook meer opties heeft, zoals internet van je computer delen met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik moet zeggen dat de RCmixHD 2.7 GB 2.3.4. Sense 3.0 prima is en zeer vlot aanvoelt.

Ff ongegeneerd een vraagje droppen hier....
Is er, zoals bij de Desire classic, de mogelijkheid om je NAND partitie indeling te wijzigen?
Wellicht niet nodig, maar wel leuk als het zou kunnen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ik heb Android Revolution HD 6.1.0 rom op 1600Mhz draaien..
heb een MPBlue 1600mAh accu.. telefoon niet veel gebruikt, maar zit nu op 29% accu, na 1dag 11u 11min :D

best relaxed ;)

benieuwd wanneer die op 1% staat, dan maak ik wel ff screenshot :P

[ Voor 16% gewijzigd door SuperVeloce op 13-09-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben gestart met de nieuwe Ace Hack Tool. De vereisten zijn (Effen manual):

Windows PCs:

Make sure all malware detection, including Windows Defender, is turned off
Make sure HTC USB Drivers for Android are installed
Make sure HTC Sync, if it is installed, is turned off.
Make sure Droid Explorer in uninstalled.
Make sure iTunes is not installed.
Make sure other phone pda or tablet software is uninstalled.
The hack-ace command is started as ADMINISTRATOR

Ik voldoe aan alle eisen. Als ik bijvoorbeeld adb devices draai dan zie ik mijn DHD connected. Wanneer ik nu het commando hack-ace.cmd start (zowel geprobeerd vanuit cmd als vanuit windows als Administrator) krijg ik de volgende melding:

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

Directory of C:\Downgrade\Downgrade

C:\Downgrade\Downgrade>adb devices
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *

List of devices attached
SH11BRX06773 device

D:\Ace nieuw>hack-ace.cmd
Hack script for HTC ACE v12

attn1 04/29/2011
attn1 08/06/2011
portions of Windows script by shad0wf0x

tools\win\adb.exe
tools\win\AdbWinApi.dll
tools\win\AdbWinUsbApi.dll
tools\win\fastboot.exe
4 file(s) copied.

Check adb connectivity
shad0wfox 04/2011

Google vindt niks op 'check adb connectivity'. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ligt waarschijnlijk aan je drivers. Probeer HTC sync helemaal te verwijderen, alleen drivers behouden. Check ook of unknown sources toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Dit is een fragment van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
:adminok
del %windir%\atest.txt
if /i NOT EXIST %windir%\adb.exe copy tools\win\adb.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\AdbWinApi.dll copy tools\win\AdbWinApi.dll %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\AdbWinUsbApi.dll copy tools\win\AdbWinUsbApi.dll %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\fastboot.exe copy tools\win\fastboot.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\md5sum.exe copy tools\win\md5sum.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\sleep.exe copy tools\win\sleep.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\wget.exe copy tools\win\wget.exe %windir%

echo.
echo Check adb connectivity 
echo shad0wfox 04/2011
echo.
adb kill-server
adb devices >nul
for /f "eol=; tokens=1,2,3,4 delims= " %%i in ('adb devices') do call :checkdev %%i
if /i "%check%"=="list" goto :driver-error
goto :EOF

Volgensmij is dit gewoon een teken dat het op de connectiviteit aan het controleren is.
Dus het zou eigenlijk "Checking adb connectivity".

Gewoon even wachten dus.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst mijn dhd voorzien van een custom rom, en wel android revolution hd 6.1. Deze bevalt prima en draait al een stuk soepeler en zuiniger dan de standaard HTC firmware welke ik hiervoor draaide.

Alleen heb ik nog 1 vraagje, volgens xda zou mijn dhd nu overclocked moeten zijn naar 1,6 ghz. Kan ik dit ergens zien? dit doet toch de deamon controller app? of zit ik er dan naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 14:59
Zijn er mensen die een bootloader geunlocked hebben dmv htcdev.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ColTju schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:06:
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst mijn dhd voorzien van een custom rom, en wel android revolution hd 6.1. Deze bevalt prima en draait al een stuk soepeler en zuiniger dan de standaard HTC firmware welke ik hiervoor draaide.

Alleen heb ik nog 1 vraagje, volgens xda zou mijn dhd nu overclocked moeten zijn naar 1,6 ghz. Kan ik dit ergens zien? dit doet toch de deamon controller app? of zit ik er dan naast?
dat moet je zelf doen ;)

bij je programma's staat programma deamon.. daar bij 3de optie, moet je die op maximaal zetten, dan staat die op 1.6ghz ;) anders staat het op 1160mhz geloof ik ;)

en met programma android info, bij processor staat dan je clocksnelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TommieW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:45:
Dit is een fragment van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
:adminok
del %windir%\atest.txt
if /i NOT EXIST %windir%\adb.exe copy tools\win\adb.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\AdbWinApi.dll copy tools\win\AdbWinApi.dll %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\AdbWinUsbApi.dll copy tools\win\AdbWinUsbApi.dll %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\fastboot.exe copy tools\win\fastboot.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\md5sum.exe copy tools\win\md5sum.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\sleep.exe copy tools\win\sleep.exe %windir%
if /i NOT EXIST %windir%\wget.exe copy tools\win\wget.exe %windir%

echo.
echo Check adb connectivity 
echo shad0wfox 04/2011
echo.
adb kill-server
adb devices >nul
for /f "eol=; tokens=1,2,3,4 delims= " %%i in ('adb devices') do call :checkdev %%i
if /i "%check%"=="list" goto :driver-error

Volgensmij is dit gewoon een teken dat het op de connectiviteit aan het controleren is.
Dus het zou eigenlijk "Checking adb connectivity".

Gewoon even wachten dus.
Helaas niet, want na een paar seconden stopt het script en gaat het terug naar c:/pad waar ik was. De regel van shadowfox krijg ik ook nog. Het stopt dus bij echo of kill regel, die zie ik niet meer verschijnen

Wellicht toch de usbdriver, die blijft lastig doen, echter heb ik nu wel steeds een adb device connected dus ik dacht dat de driver goed zou zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5lujhx.png

telefoon niet heel veel gebruikt, maar toch mooi resultaat :)

Android Revolution HD rom op 1600Mhz
MPBlue 1600mAh battery (battery calibration gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Oke, zojuist contact gehad met Attn1 van XDA. Bij mij stopt het script omdat mijn serial niet ondersteund wordt. Hij had enkel MB en HT toegevoegd omdat dit blijkbaar in US voorkomt. De kans is dus dat er in EU andere codes bestaan, zo heb ik bijvoorbeeld SH. Om te zien welke codes je hebt gebruik je 'adb devices'. Vervolgens dien je het hack-ace.cmd script te editen en de volgende dikgedrukteregel toe te voegen:

set check=%1
if /i "%check%"=="list" goto :EOF
if /i "%check:~0,-10%"=="MB" goto :working
if /i "%check:~0,-10%"=="HT" goto :working
if /i "%check:~0,-10%"=="XX" goto :working

Waar XX staat voor de eerste twee letters van jouw serial. Hier nog een stukje tekst van het gesprek:

[21:12] <XeNeRgY> when i start the cmd as administrator
[21:12] <XeNeRgY> it starts
[21:12] <XeNeRgY> copies 4 files
[21:13] <XeNeRgY> then says: check adb connectivity
[21:13] <XeNeRgY> shadowfox 04/2011
[21:13] <XeNeRgY> and it quits
[21:13] <@attn1> give me the serial number please
[21:14] <XeNeRgY> SH11BRX06773
[21:14] <@attn1> it's possible yours is a series - yes - thats it.
21:14] <XeNeRgY> series is not a good thing i guess
[21:15] <@attn1> well, that's different than the US DHD.
[21:15] <XeNeRgY> yeah its european
[21:15] <@attn1> not expecting that serial number series
[21:22] <@attn1> please go to your forum and compare serials.
[21:22] <@attn1> I need to know what to expect for first 2 chars
[21:23] <@attn1> we have MB and HT, just added your SH
[21:23] <XeNeRgY> ill ask around if any people have different ones
[21:24] <@attn1> they can edit that themselves.
[21:24] <@attn1> this is the line in the linux version: sudo adb devices|egrep -i -q '(HT)|(MB)|(HS)'
[21:24] <XeNeRgY> just add the line with XX where XX is the serial first 2 chars
[21:24] <@attn1> aye
[21:24] <XeNeRgY> allright

Mocht het bij jullie dus ook niet werken dan zou dit kunnen helpen. Overigens, als je de eerste 2 letters van je serial weet/kunt opzoeken dan geef ik ze door aan XDA zodat het script verbeterd kan worden.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De mijne begint ook met SH

Te koop....

• Johan.B
Gisteren heb ik een downgrade en root uitgevoerd op mijn DHD (http://driphter.com/index.php?topic=3867.0). Op een bepaald moment tijdens de downgraden kreeg ik de melding dat mijn Bootloader corrupt was en dat ik niet mocht rebooten. Op het forum van xda staan enkele mensen die hetzelfde probleem hadden en toch zonder probleem kunnen rebooten. Met de fingers crossed heb ik dan ook een reboot gedaan, met succes. Wanneer ik hem reboot krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
ACE PUT ENG S-OFF
MICROP-0438
RADIO-26.03.02.26_M
eMMC-boot

Als ik het goed begrijp is mijn gsm klaar voor een custom rom?

Op de sd kaart (gold) staat nog steeds het PD98IMG.zip bestand. Tijdens een reboot met de volumeknop wordt dit steeds ingelezen. Is het veilig om dit te verwijderen en de SD te formatteren?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lijkt er wel op...

PD98IMG.zip deleten en daarna proberen een custom ROM te flashen.

Te koop....

• Johan.B
Android Revolution HD 6.1 is geflashed :)

Nu nog uitzoeken hoe ik de standaard sense skin/theme kan vervangen ...

Verwijderd

Vraagje: mijn sdcard staat zo langzamerhand helemaal vol, met ongetwijfeld overbodig spul waarvan ik niet meer weet wat het is of doet...
Ik wil dus eigenlijk weer met een schone lei beginnen. Kan ik simpelweg de apps die ik gebruik even kopieren naar andere schijf, SDcard formatteren en apps weer terugzetten incl de rom die ik wil draaien? Mijn toestel is geroot, raak ik dat dan kwijt door deze actie?
Iemand tips hoe ik dit slim aanpak (heb geen zin om het hele root proces weer te moeten doen ;-) )

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Johan.B schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:48:
Android Revolution HD 6.1 is geflashed :)

Nu nog uitzoeken hoe ik de standaard sense skin/theme kan vervangen ...
Themes kan je via de gewone theme chooser veranderen en wat meer ingrijpende themes kan je vaak via de recovery flashen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:08:
Vraagje: mijn sdcard staat zo langzamerhand helemaal vol, met ongetwijfeld overbodig spul waarvan ik niet meer weet wat het is of doet...
Ik wil dus eigenlijk weer met een schone lei beginnen. Kan ik simpelweg de apps die ik gebruik even kopieren naar andere schijf, SDcard formatteren en apps weer terugzetten incl de rom die ik wil draaien? Mijn toestel is geroot, raak ik dat dan kwijt door deze actie?
Iemand tips hoe ik dit slim aanpak (heb geen zin om het hele root proces weer te moeten doen ;-) )
Wat je kunt doen is een volledige titanium backup uitvoeren ( Dat is een backup programma ) en de map van titanium van de SD kaart naar de PC kopiëren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:54:
[...]

Wat je kunt doen is een volledige titanium backup uitvoeren ( Dat is een backup programma ) en de map van titanium van de SD kaart naar de PC kopiëren.
Ok, daar had ik niet aan gedacht. Blijft alleen nog mijn vraag mbt root openstaan....
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ik heb nu de RCmix met Sense 3.5 erop en ik kan jullie melden dat Sense 3.5 helemaal soepel loopt :)

ik kan jullie niet vertellen wat het verschil is met 3.0 omdat ik deze compleet heb overgeslagen. Ik heb eigenlijk altijd Cyanogenmod gehad.

Buiten de standaard bugs die worden aangegeven kan ik ook geen HTC widgets toevoegen (tenminste niet de agenda widget), wel andere widgets.

**edit** via een andere manier kan ik de widgets wel gewoon toevoegen :)

[ Voor 8% gewijzigd door martjah op 16-09-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Johan.B schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:58:
Gisteren heb ik een downgrade en root uitgevoerd op mijn DHD (http://driphter.com/index.php?topic=3867.0). ....
Na aanleiding van jouw post ook mijn toestel geroot. Dat gaat super makkelijk. Voordat mijn toestel terugkwam van HTC ivm slechte GPS had ik het op de oude manier gedaan en handmatig moeten downgraden.
Wat een verademing om weer een custom rom te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:35
Ik heb nu sinds een tijdje mijn DHD geroot en android revolution HD geflashed, nu heb ik launcherpro er op gezet, en wil ik een music player op m'n homescreen zetten. Echter lijkt die niet (meer) er op te staan, alleen nog de widgets van HTC (maar die werken uiteraard niet in launcherpro.

Ik wil wel heel graag de android music player omdat deze werkt op het lockscreen en hij gewoon fijn werkt.

Ik heb al een beetje rond gezocht, en ben ik o.a. dit tegen gekomen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885535

Hij is mooi, maar launcherpro werkt opeens niet smooth meer en hij werkt niet op het lockscreen.

Er staat me iets van bij dat ik in dit topic ook al een keer iets over had gelezen, maar ik kan het niet terug vinden.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Zorian
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

SuperVeloce schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:12:
heb een MPBlue 1600mAh accu.. telefoon niet veel gebruikt, maar zit nu op 29% accu, na 1dag 11u 11min :D

best relaxed ;)

Ik heb dezelfde ROM en zat eergisteren op 59% accu resterend na 2d 18u 44min voordat ik hem weer aan de lader hing. :p
Erg goede ROM. :)

Verwijderd

SuperVeloce schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:12:

best relaxed ;)

Die batterij waar je het over hebt is dat deze http://www.mobielbereikba...t/mpblue-htc-ba-s470-accu

De capaciteit lijkt me niet echt geloofwaardig hoor, als ik mijn telefoon niet veel gebruik dan zou ik op 1600Mhz met zo'n goedkope China batterij waarschijnlijk ook wel goeie tijden halen, waarschijnlijk bij originele 2 dagen.

Aangezien die 1600Mhz alleen is wanneer je hem gebruikt en wanneer het scherm gelockt is draait ie 384Mhz maximaal. Ik zie trouwens niet echt het nut om hem op 1600Mhz te draaien want op 1.15Ghz heeft de telefoon het ook niet zwaar ofzo, loopt gewoon allemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ga zo de RCMix3D 1.2 flashen. Naast de download link staat: (rom wipes, needed). Betekent dit nu dat ik na het downgraden en rooten de RCMIX.zip van mijn SD kaart kan installen en dat deze automatisch mijn tel wiped of dat ik eerst zelf mijn telefoon moet wipen alvorens de zip te installeren? In het tweede geval gebruik ik denk ik de wipe.zip van ARHD.

Kan iemand die bovenstaande ROM geflasht heeft mijn vraag beantwoorden?

Hebben de ARHD 6.1 gebruikers hier overigens de radio meegeflashed? Dit is optioneel, maar highly recommended.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 18-09-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Je moet zelf de data,system en cache partitie wipen.
Ik heb de radio bij ARHD 6.1 wel geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

via de ROM manager kan je dat aangeven. Rom manager vraagt of ie caches e.d. moet wipen: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Aghanim schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:03:
Ik ga zo de RCMix3D 1.2 flashen. Naast de download link staat: (rom wipes, needed). Betekent dit nu dat ik na het downgraden en rooten de RCMIX.zip van mijn SD kaart kan installen en dat deze automatisch mijn tel wiped of dat ik eerst zelf mijn telefoon moet wipen alvorens de zip te installeren? In het tweede geval gebruik ik denk ik de wipe.zip van ARHD.

Kan iemand die bovenstaande ROM geflasht heeft mijn vraag beantwoorden?

Hebben de ARHD 6.1 gebruikers hier overigens de radio meegeflashed? Dit is optioneel, maar highly recommended.
rcmix 1.2 doet zelf al alles wipen, hoef je zelf niet te doen. Daarna herstart ie ook automatisch en boot ie in de rcmix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben toch voor ARHD gegaan. Alles is goed gegaan. Heb echter de aanbevolen radio niet meegeflashed. Wel merk ik nu dat zowel Wifi als GSM netwerk redelijk bagger zijn (althans dat geven de iconen aan). Zelf had ik gelezen (en daarom het idee) dat het flashen van een nieuwe radio enkel nodig was om een nog betere battery cycle te krijgen. Het lijkt me ook niet mogelijk dat een andere ROM met standaard radio zorgt voor een slechter bereik?

Anders moet ik alsnog die radio flashen. Ik heb hier gelezen dat je dit op ieder moment kan doen, dus in mijn geval zou het na het flashen van ARHD zijn. Volgens de ARHD guide moet het volgende gedaan worden:

--=[ How to flash a radio ]=--

This guide is for Windows users only! Your phone must be ENG S-OFF. Radio S-OFF is also highly recommended.

1. Connect your phone into a PC, and make sure that USB Debugging is enabled
2. Click "Start here". A black command prompt window will open
3. Type: "adb reboot bootloader"
4. Once your phone is in bootloader (white screen with text), type "fastboot flash radio radio.img"
5. When the flashing completes, type "fastboot reboot"
6. Done. Enjoy!

Het gaat om deze radio (uit ARHD topic): Radio_12.62.60.27_26.13.04.19_M

Is dit ook jullie methode?

[ Voor 53% gewijzigd door Aghanim op 18-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Is dit ook jullie methode?
Ja ;)

[ Voor 81% gewijzigd door TommieW op 18-09-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien te vroeg geroepen. Ik was gisteren bij schoonouders toen ik aan het flashen was en in Oss, waar zij wonen, had ik zeer slecht bereik na flash (misschien ook wel daarvoor al). Gemiddeld zo'n -98dbm 5 asu. Vanwege de recommended radio flash had ik het gevoel deze te moeten flashen. Nu ben ik weer thuis en heb ik consequent rond de -65dbm 24 asu.

Met mijn 3GS had ik in Oss ook slecht signaal, maar ik dacht dat dit aan de iPhone lag die onder garantie vervangen is. Wellicht is T-mobile + Oss geen goede combo. Voorlopig dus toch nog even met de originele radio.

Overigens lees ik op XDA dat 6.1.1 er nu zo ongeveer op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 19-09-2011 23:48 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Hier een videootje van mijn huidige ROM: ARHD 6.1.1 (voor de mensen die nog twijfelen) :)

Etuuuuuh!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Hmm, sinds een week of 2 draai ik arhd (de nieuwste versie incl bijbehorende radio) en het bevalt prima. Ik heb ook de overclock uitgevoerd door deamen controller in te stellen. Alleen slurpt hij nu de accu leeg. 12 uur is het max wat ik haal. Op de standaard firmware was 18 goed te doen met hetzelfde gebruik.

Hebben meer mensen hier last van?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik vind ARHD ook niet echt zuinig. Ik draai nu CM7 (Hydrogen) en haal makkelijk de 48 uur.

• Aghanim
  • Niet online
Ook hier valt het enigszins tegen. Draai 6.1.0 met de originele HTC radio en heb na 16 uur (07:00 - 23:00) nog zo'n 25% over. Hierbij is het gebruik zo'n 8 minuten per uur: email lezen (wordt iedere 15 min gesynct), whatsapp en een internetpagina laden. Currentwidget geeft standby 3mA drain dus dat is goed. Er lijkt dus iets de telefoon te drainen wat Currentwidget niet meeneemt, of 16 uur is een acceptabele tijd.

Heb naast e-mail sync alle andere syncs uitgezet. Processorgebruik is minimaal (geen app die continu cpu trekt). Het enige dat nog zou kunnen is dat mijn radio niet optimaal is, ik heb goed GSM/3G en GPS bereik, echter heeft WIFI vaak maar 1 streepje terwijl ik er 2 meter vandaan zit.

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Crypter schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:07:
Hier een videootje van mijn huidige ROM: ARHD 6.1.1 (voor de mensen die nog twijfelen) :)
Hmm, ik heb het idee dat 6.1.X toch wat trager draait op mijn DHD; heb net 6.1.1 incl. recommended radio geflashed (na 6.1.0) maar het idee dat mijn telefoon toch wat trager reageert. Met name bij het openen van de appdrawer direct na het unlocken voelt het aan alsof het wat stroperig gaat allemaal.
Hier had ik bij de 5.X versies van ARHD geen last van. Zal wel met Sense 3.0 te maken hebben...

Heb jij nog iets gedaan aan de instellingen van bijv. Daemon Controller? Het ziet er bij jouw sneller uit als dat het bij mij gaat.

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij gaat het ook minder snel. Wellicht heeft hij zijn cpu overgeklokt voor het filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Net MIUI 1.9.23 geinstalleerd omdat ik Sense/ARHD hier en daar toch net te traag vind in de UI en omdat ik stiekem ook wel een beetje mijn iPhone mis qua UI. Eerste indruk van MIUI is in elk geval goed! Zeer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:14:
Net MIUI 1.9.23 geinstalleerd omdat ik Sense/ARHD hier en daar toch net te traag vind in de UI en omdat ik stiekem ook wel een beetje mijn iPhone mis qua UI. Eerste indruk van MIUI is in elk geval goed! Zeer snel!
Misschien stomme vraag, maar installeer je deze net zo als de ARHD roms? Dus .zip naar SD kopieren en vervolgens via recovery flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
DesireHD schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:37:
[...]

Misschien stomme vraag, maar installeer je deze net zo als de ARHD roms? Dus .zip naar SD kopieren en vervolgens via recovery flashen?
via Recovery gewoon install from SDcard kiezen en het zip bestand selecteren.
Als je een nieuwe ARHD user bent, eerst de superwipe installeren (te vinden in het ARHD topic van XDA)

En het is niet onverstandig om eerst een backup te maken van je huidige ROM via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Nu online
FunFair schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:15:
[...]

via Recovery gewoon install from SDcard kiezen en het zip bestand selecteren.
Als je een nieuwe ARHD user bent, eerst de superwipe installeren (te vinden in het ARHD topic van XDA)

En het is niet onverstandig om eerst een backup te maken van je huidige ROM via recovery.
ARHD heb ik al geinstalleerd; vroeg me alleen af of MIUI op dezelfde manier gaat.
Pagina: 1 ... 25 ... 48 Laatste