Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het vanuit Android zelf doen, nee hoor aanpassen is niet moeilijk, hij wou de file alleen niet opslaan en daarom maar aangepast in rom, maar de sense 3.0 is er niet op geresized vandaar dat ik zeg dat je bneter rom kan kiezen die op 190DPI is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Er is geen enkele sense ROM die werkt op 190DPI (zonder glitches). Standaard werkt CleanDHD op 190, maar deze is al een tijd geleden er mee gestopt.

Ik draai nu MIUI op 190 DPI, dat gaat ook prima. Tekst grootte op extra small.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick V. op 01-08-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Yes, het heeft gewerkt, me mobiel is downgraded naar 1.32, dus nu de rest doen en op naar custom roms.

Overigens heb ik deze keer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 gevolgd, en deze werkt om de een of andere reden wel. Maar goed, op naar permroot, s-off enz.

Edit // Ik heb inmiddels alles gedaan, ik had alleen één vraag. Moet ik Radio S-Off eerst doen, of moet ik eerst de custom-rom installeren enz, en dan pas de radio s-off ?.

Edit 2 // Ben er maar vanuit gegaan naar wat onderzoek dat Radio s-off eerst beste kan doen, dan custom rom installeren en dan radio flashen indien nodig. Ben nu ARHD aan het installeren :).

Edit 3 // Oke, ARHD is geïnstalleerd. Nu alleen nog even de radio-flashen en dan zou ik als het goed is klaar moeten wezen.

Edit 4 // DONE!. Me allereerste custom rom werkt en draait. :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Metian op 01-08-2011 15:09 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik loop nu echt even (letterlijk) vast, om terug te op mijn eerdere post: ik kan niet temprooten.

Ik heb/had Visionary al sinds medio maart op me toestel staan, om vervolgens met de Terminal Emulator die Vodafone 360 rommel er af te halen. Ik meen dat ik destijds 1 app heb verwijderd (aandelen app of zo) en heb er verder niet meer naar omgekeken.

Nu wou ik er toch eens serieus mee beginnen, de Vodafone software er af en een custom rom. Echter loop ik dus al bij stap 1 (stap 0.5?) al vast: Visonary wilt niet temprooten. Ik kan een half uur wachten, maar Visionary zelf loopt gewoon vast. Temproot on boot is ook niet fijn, daardoor loopt mijn hele toestel vast.

Wat heb ik al gedaan?

- Toestel terug naar fabrieksinstellingen.
- Laatste versie (R14) van Visonary er op.
- Uitgebreid gegoogled. Het enige wat ik kan vinden is dit topic, de poster omschrijft exact hetzelfde probleem, alleen lijkt geen oplossing gevonden te hebben.
- DHDDowngrade pakket gedownload, waar een root functie bij zit. Werkt echter ook niet.

Visionary heeft in het verleden dus wél gewerkt. Wat mij doet vermoeden dat het óf door een tweak komt (waarvan ik niet bewust ben dat ik het ooit gedaan heb) of door een update in Android/HTC/Vodafone software. Dat laatste kan ik dus helaas niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
Wat staat er bij "instellingen" > "Over de telefoon" > "Software-informatie" dan bij Build-nummer en Softwarenummer?

De laatste versie (ik dacht 1.36+) kan niet meer rooten. Daarvoor moet je hem downgraden.
Deze guide (klik) heeft mij geholpen. :)

Ik hoop dat het hiermee lukt! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TommieW op 01-08-2011 20:56 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:53:
[...]

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
Wat staat er bij "instellingen" > "Over de telefoon" > "Software-informatie" dan bij Build-nummer en Softwarenummer?

De laatste versie (ik dacht 1.36+) kan niet meer rooten. Daarvoor moet je hem downgraden.
Deze guide (klik) heeft mij geholpen. :)

Ik hoop dat het hiermee lukt! ;)
(2.50).161.2, so yeah, could be the problem.

Op die site heb ik inderdaad het DHDdowngrade pakketje gedownload. Ik zal me a.s. weekend even verdiepen in het hoe- en wat, "durfde" niet verder te gaan/was op het moment te lui me hier verder in te verdiepen.

Topic waar ik naar verwijs dateert overigens wel uit januari '11. Dat is wel opvallend? Zal dan toch niet de eerste zijn die hier tegen aan loopt, mocht het aan de Build liggen?

Edit; ben ik dus ook niet, maar blijkbaar kan het wel de issue zijn. Hoewel ik een van de 'weinigen' ben op Tweakers die hier tegenaan loopt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Weet niet zeker, maar ik meende dat branded-phones ook goldcard moeten gebruiken. Kortom, temproot, goldcard, downgraden en dan kan je verder.

Overigens had ik met de gelinkte guide geen succes op me unbranded dhd. Kreeg telkens main version is older. Tot ik de guide tegen kwam die ik iets hierboven linkte, die werkte wel. Dus mocht je hetzelfde probleem tegen komen, probeer dan de guide uit me post hier iets boven.

[ Voor 49% gewijzigd door Metian op 01-08-2011 23:49 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even video gekeken van MIUI Rom, met alle respect naar de ontwikkelaars, het ziet er goed uit maar doet teveel lijken op iOS en daarom vind ik het niet echt origineel al is natuurlijk wel goed uit gewerkt, maar een grote fabrikant uit Korea is hier voor aangeklaagd.

Overigens de ruzie's op XDA blijven door gaan, nu heeft Virtuous team een app van andere ontwikkelaar een andere icon en naam geven en dat terwijl zij alleen de toestemming hadden om de app in hun rom te gebruiken.

Ik vindt op XDA dus ook steeds minder duidelijk worden welke rom je nou moet hebben, bij Sense 2.1 is het simpel dat zou ik gewoon Android revolution gaan, maar bij Sense 3.0 weet ik het niet meer zo, ik draai nu Honey3d maar dat schijnt buiten wat aanpassingen eigenlijk virtuous unity te zijn want ze hebben virtuous unity als base gebruikt en Capychimp is weer opnieuw begonnen i.v.m. miscommunicatie op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
MIUI Rom niet origineel? Het heeft anders behoorlijk wat functionaliteiten die je niet in iOS terugvind en die je ook niet in andere roms terug vind. Kies een ander thema en een andere launcher en het lijkt niet eens op iOS meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:18
Precies, daarom is één van de mogelijke uitspraken van MIUI dan ook MY-UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is mijn beleving dan als ik die video zo bekijk, het zal best dat het functionaliteiten heeft die je in iOS niet terug vindt maar dat is dan ook de kracht van Android. Ik heb ook gezien dat er inderdaad themes zijn om echt op iPhone te laten lijken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1127055

Die rom vind ik wel interessant, alleen jammer dat camera niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:05:
Goed, ik loop nu echt even (letterlijk) vast, om terug te op mijn eerdere post: ik kan niet temprooten.

Ik heb/had Visionary al sinds medio maart op me toestel staan, om vervolgens met de Terminal Emulator die Vodafone 360 rommel er af te halen. Ik meen dat ik destijds 1 app heb verwijderd (aandelen app of zo) en heb er verder niet meer naar omgekeken.

Nu wou ik er toch eens serieus mee beginnen, de Vodafone software er af en een custom rom. Echter loop ik dus al bij stap 1 (stap 0.5?) al vast: Visonary wilt niet temprooten. Ik kan een half uur wachten, maar Visionary zelf loopt gewoon vast. Temproot on boot is ook niet fijn, daardoor loopt mijn hele toestel vast.

Wat heb ik al gedaan?

- Toestel terug naar fabrieksinstellingen.
- Laatste versie (R14) van Visonary er op.
- Uitgebreid gegoogled. Het enige wat ik kan vinden is dit topic, de poster omschrijft exact hetzelfde probleem, alleen lijkt geen oplossing gevonden te hebben.
- DHDDowngrade pakket gedownload, waar een root functie bij zit. Werkt echter ook niet.

Visionary heeft in het verleden dus wél gewerkt. Wat mij doet vermoeden dat het óf door een tweak komt (waarvan ik niet bewust ben dat ik het ooit gedaan heb) of door een update in Android/HTC/Vodafone software. Dat laatste kan ik dus helaas niets over vinden.
Deze guide al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De temproot schijnt niet te werken op android systeem 2.3.3. Iemand een goede handleiding waarmee ik dit wel voor elkaar krijft op een systeem waar 2.3.3 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe release van Virtuous unity 1.31 is best wel goed, paar leuke thema's bij en die oc app erbij en voelt stabiel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:06:
De temproot schijnt niet te werken op android systeem 2.3.3. Iemand een goede handleiding waarmee ik dit wel voor elkaar krijft op een systeem waar 2.3.3 werkt?
Probeer Section 2b van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 eens.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas de GPS bug is nog steeds in virtuous unity, ik had QQ aan en toen ik GPS gebruikte verbrak de verbinding met QQ dus de bug is er helaas nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Heb ik geen last wel. Draai nog wel Virtuous 1.25. Maar kan GPS en internet (wifi of edge) tegelijk gebruiken

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh raar ik heb er al last van sinds 1.29 want dat is eerste die ik gebruikte en nu flash ik ook de recommended radio.

Ohja ik ga maar weer terug naar Honey3d 1.1.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
De bug dat je mobiele data het niet meer doet als je GPS gebruikt zit al sinds het begin in android.
De oplossing is je APNs goed instellen. Goed kijken naar de APN type of maar 1 APN houden en de rest verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de oplossing, maar vanwege de font grote en dat ik die in unity niet aangepast kreeg heb ik honey3d weer geflashed ik vindt die rom toch net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag besloten om te rootten, alleen het temprooten via Visionary+ duurt nu al zo'n halfuur, zit al 'n halfuur naar een zwart schermen te staren. Duurde dat bij jullie ook zo lang, of doe ik iets verkeerd?

Edit: 3 uur later nogsteeds :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:08:
Bedankt voor de oplossing, maar vanwege de font grote en dat ik die in unity niet aangepast kreeg heb ik honey3d weer geflashed ik vindt die rom toch net wat beter.
Voor de VU rom zijn nu verschillende mods beschikbaar, o.a. een om de fonts van de Honey HD rom te gebruiken. Bevalt mij erg goed. Misschien de moeite van het proberen waard? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht interessant, maar ik wil nu even een rom er tijdje op laten, ben beetje flash moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:25:
Vandaag besloten om te rootten, alleen het temprooten via Visionary+ duurt nu al zo'n halfuur, zit al 'n halfuur naar een zwart schermen te staren. Duurde dat bij jullie ook zo lang, of doe ik iets verkeerd?

Edit: 3 uur later nogsteeds :)
Welke ROM versie heb je? Visionary werkt alleen t/m 2.2 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Hi luitjes,

Heb weer wat advies nodig...

Heb mijn dhd sinds Januari, en vrijwel direct heb ik m geroot en de "one click" tools gebruikt om ENG en RADIO op S-OFF te zetten. Ook draai ik al met volle tevredenheid op een vrij recente MIUI rom (en custom kernel) en alles werkt naar behoren, dus geen klachten hier.

Wat mij echter pas opviel is dat ik geen andere simkaart kan gebruiken dan mijn originele Vodafone sim.

Nu ben Ik op bezoek (vakantie) bij familie in het buitenland en heb een simkaart van een lokale provider (Telenor) gekocht om data-roaming te omzeilen. Helaas krijg ik hem op mijn dhd niet werkend en in mijn display staat "emergency calls only", terwijl de sim in elke andere telefoon gewoon goed werkt (zowel data als voice).

Naar mijn weten hoort de "Radio S-Off one click tool" de sim te unlocken, en ik weet zeker dat ik die optie toen gekozen heb, maar blijkbaar werkt het niet zoals ik denk het hoort te doen.

Als ik mijn dhd in de bootloader opstart staat er netjes ACE PVT ENG S-OFF en de CID op 11111111

Dus hoe kan ik checken of mijn gsm nog een sim/provider lock heeft?
En als dat het geval is, is er een simpele manier om die (beiden) te verwijderen?

.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:27
Ook dit lukt mij niet, hij zoekt wel maar er komt nooit # als uitkomst of hij knalt terug, of hij sluit af.
Ook handmatig geprobeerd, het wil mij gewoon domweg niet lukken.
Heb je temp root nodig om te downgraden? (aangezien dit altijd als 1 van de eerste stappen is die word gegeven)

:9~ done, al was het op de wildfire toch stukje makkelijker.. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 05-08-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een rare vraag, maar weet iemand welke radio versie er origineel op de desire hd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Hangt er vanaf wanneer je je toestel hebt gekocht he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik even niet aan gedacht. Toestel gekocht in februari 2011, T-mobile abbo

Bedenk mij net dat ik de nandroid backup nog heb van voordat ik met rooten begon. Als ik die nandroid terugzet heb ik toch ook de originele radio weer? Alleen heb ik geen zin om het hele root gedoe weer te moeten doen.
Is de radio rom op de een of ander manier uit de nandroid backup te halen?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nee, je radio staat op een aparte radio chip als ik het goed heb begrepen. Daarom is het proces van radio flashen zo riskant, bij een fout is er geen backup.
Misschien weet je nog van welke ROM versie je komt? http://forum.xda-develope...?t=877295&highlight=radio Hier vind je namelijk alle radio's.

Ik ben trouwens benieuwd welke radio jullie nou het beste bevalt? Met de wat oudere versies had ik 3g binnenshuis, tegenwoordig nooit meer. Ik flash altijd radio+bijbehorende RIL dus het proces van flashen gaat wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 08-08-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op sinds dat ik de Sense 3.0 gebruik, mijn wallpaper niet meer mee scrolt.
Met de vorige Sense ging dat gewoon wel en ik vond het altijd mooi. Bij het selecteren van een afbeelding als achtergrond kan ik maar een kleine gedeelte selecteren waarbij meer in de hoogte als in de breedte... Dat vind ik jammer. Kan je dit oplossen door een instelling te veranderen of door een app of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:55:
Nee, je radio staat op een aparte radio chip als ik het goed heb begrepen. Daarom is het proces van radio flashen zo riskant, bij een fout is er geen backup.
Misschien weet je nog van welke ROM versie je komt? http://forum.xda-develope...?t=877295&highlight=radio Hier vind je namelijk alle radio's.

Ik ben trouwens benieuwd welke radio jullie nou het beste bevalt? Met de wat oudere versies had ik 3g binnenshuis, tegenwoordig nooit meer. Ik flash altijd radio+bijbehorende RIL dus het proces van flashen gaat wel goed.
Volgens mij had ik rom 1.32 erop staan....bedankt voor de tip.
Radio ben ik nog aan het proberen. Radio 12.54.60.25_26.09.04.11_M2 deed het op zich best goed, maar nu ik op een MIUI rom zit juist weer niet....Wilde daarom de originele radio weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De releases voor custom roms voor de DHD worden steeds weinigere eerst kon je bij vele roms elke week wel update verwachten.

De oorzaak lijkt hem volgens mij te zitten omdat de developers bijvoorbeeld ook bezig zijn voor de Sensation, dat is natuurlijk leuk maar ik vindt dat mijn DHD nog steeds goed genoeg is, ik ben vooral geinteresseerd in de flyer rom port voor de DHD maar die is nog niet helemaal af en laatste update was 14 Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:47
Hey tweakers, Ik wou mijn Desire HD rooten (gingerbread) en heb Visionary+ geinstalleerd. Nadat ik een vinkje bij Set system r/w after root had gezet en Temproot Now! aanklikte ging het op een zwart scherm, met mn notificatiebalkje bovenaan. Dit houdt hij nu al zeker een uur vol en ik begin een beetje bang te worden. Wat te doen? :(

Sorry, gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cortezs op 10-08-2011 01:03 ]

War does not determine who is right - only who is left. ~Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Weet iemand of je de standaard MIUI lockscreen ook kan aanpassen? (dus widgets erop plaatsen?) Ik zoek al een dag of 2 maar kan er (ook op MIUI forums) niets over vinden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. Er zijn wel lockscreens zoals bv de Sense 3.0 lockscreen, maar ook daar kan je de apps niet aanpassen die je hiermee opent. Wel jammer....
Misschien heb je hier nog wat :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1134657

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:10:
Volgens mij kan dat niet. Er zijn wel lockscreens zoals bv de Sense 3.0 lockscreen, maar ook daar kan je de apps niet aanpassen die je hiermee opent. Wel jammer....
Misschien heb je hier nog wat :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1134657
Jawel dat kan wel bij HTC Sense de apps aanpassen die er mee geopend worden ( Mits je over de vier snel start iconenen hebt ) de widget ( activiteit ) op lockscherm kan ook worden aangepast, daar zijn er meerder voor uit te kiezen.

Niet zo moeilijk om te vinden waar je dat aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde te zeggen dat er lockscreens zijn zoals die van Sense 3, maar in MIUI kan je de apps niet aanpassen wat wel bij Sense kan idd

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik heb widgetlocker gekocht een tijd geleden, maar vind de standaard MIUI er wel lekker strak uitzien, denk dat ik maar een widgetlocker theme ga opzoeken wat erop lijkt (heb er al een paar, maar het is het toch "net niet".

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Voor de mensen die geïnteresseerd in de HTC Flyer Rom port voor de HTC Desire HD, daar is vandaag een update voor uitgekomen, ik heb deze even geflashed en slecht ziet het niet uit alleen mijn persoonlijke mening is dat 160dpi misschien toch alles net te klein maakt en dat de port zelf nog lang niet af is.

Ik kwam zelf dus al wat bugs tegen, in landscape mode deden de knoppen het niet en persoonlijk vindt ik het toetsenbord ook niet zo geweldig, al kun je wel standaard Android toetsenbord kiezen, op vallend is dat er heel veel homescreens zijn en je hebt een dock waar je 3 toepassingen in kunt zetten, ook daar zit een bug want ik kreeg ze namelijk niet verwijderd.

Maar goed mocht je vervelen en een rom willen flashen die een port is van een tablet rom dan is het wel je tijd waard.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1127055

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Ik ben echt ten einde raad. Heb alle links om te downgraden gevolgd, alle root apps (zover ik weet), m'n toestel gereset/sd geformatteerd, meerdere malen gegoogled en allemaal ingewikkelde dingen uitgehaald, een gold card gemaakt..Heeft iemand nog een goede tip om het rooten wel te laten lukken? :(
Deze info kreeg ik van Advanced Multi Tools:
Device Model: Desire HD
Bootloader Version: 0.85.0024 SHIP HBOOT
Radio Version: 26.09.04.11_M2
ROM Version: 2.50.405.2
Android Version: 2.3.3
CID: HTC__E11
Heb een abbo van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Met deze guide zou het wel moeten werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152233

Waar loop je precies op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Ik ben opzoek naar twee roms om het volgende... Ik heb een VF branded desire hd, en ik heb schoon genoeg van die k*t sotware die elke keer maar staat te connecten van VF. Ook die domme trials staan me gruwelijk in de weg :).

Ik wil graag via een officiele rom installer van HTC een non branded rom installeren. Om ooit nog terug te kunnen zoek ik ook een officiele rom installer van htc/codafone om de vodafone branded rom weer te installeren.

Ik heb via deze site (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=16576881) gezocht daar heb ik "RUU_Ace_Gingerbread_S_hTC_Asia_WWE_2.37.707.3_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_188759_signed" gedownload en even opgestart, de interface is in het Nederlands dus ik neem aan dat dit dan de originele htc rom installer is. Graag een bevestiging?

Bottom line, gezocht:
- rom installer voor originele htc rom
- rom installer voor vodafone branded rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Die guide heb ik gevolgd en lukte totdat ik in de bootloader zat en wou flashen. Hij zei 'version too old' en ik kon niks meer. Heb het toen nog 2x geprobeerd maar het lukte niet. Dat is wel de enige guide die me oot een # gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Het lijkt erop dat je dan stap 4 niet goed is gegaan:
4. Open the file in the folder named "RUN THIS FOR DOWNGRADE". The command prompt will opn and begin to do the adb steps for you.
Dit zorgt er namelijk voor dat je software versie gespoofed wordt naar 1.31.405.3, waardoor je wel kan downgraden naar 1.32.

[ Voor 24% gewijzigd door Lizard op 12-08-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Lizard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:59:
Het lijkt erop dat je dan stap 4 niet goed is gegaan:

[...]

Dit zorgt er namelijk voor dat je software versie gespoofed wordt naar 1.31.405.3, waardoor je wel kan downgraden naar 1.32.
Ik zal de hele guide nog eens doorlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Cortezs schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:30:
Die guide heb ik gevolgd en lukte totdat ik in de bootloader zat en wou flashen. Hij zei 'version too old' en ik kon niks meer. Heb het toen nog 2x geprobeerd maar het lukte niet. Dat is wel de enige guide die me oot een # gaf.
Had hetzelfde probleem met die guide. Tot ik deze probeerde http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003, en deze werkte toen in eens wel.

Kortom, indien nog gebeurd. Probeer het eens met die. Misschien dat deze je wel verder kan helpen, zoals het bij mij deed.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RCTeam heeft een sense 3.0 rom uit gebracht met Android 2.3.4 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1215065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik zit momenteel in stap 3 van deze guide voor het downgraden: http://hypervortex.com/?p=50
Na het commando
code:
1
adb shell /data/local/tmp/psneuter

krijg ik de volgende foutmelding:
Failed to set prot mask (Inappropriate ioctl for device)
ik krijg dus ook een $ ipv een # na de adb shell. ( dus geen temp-root)

iemand enig idee wat ik hiermee kan?

edit:

na iets langer zoeken kwam ik uiteraard wel iets verder :z
voor de mensen die op deze post uitkomen na googelen:
Use the 'Gingerbreak' method to downgrade since you guys have the Desire HD running 2.3.

The 'psneuter' method is for Desire HDs running on 2.2 (Froyo).
Gingerbreak

edit2:

Gingerbreak 10 minuten aan laten staan, maar er gebeurd niks, hij reboot niet. lijkt niet te werken op een 2.3.3 DHD.

[ Voor 55% gewijzigd door Hoite op 13-08-2011 12:58 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/6447/naamloosyy.png
Als ik de guide volg die Metian me gaf, krijg ik dit bij de laatste stap van section 2b. Weet iemand een oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
cd /data/local/tmp moet je in adb shell doen, hij hoort dus niet te stoppen na Exploiting device...
Misschien ./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF even opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
ja ik snapte dat het niet hoorde, probeerde het alleen even :)
Ik zal het hele rijte nog eens uitvoeren.

//Edit
Nog 3x geprobeerd, elke keer hetzelfde liedje, na ./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF zegt ie Exploiting device, maar geen # :(

[ Voor 43% gewijzigd door Cortezs op 13-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik merk dat mijn mobiel internet bereik veel minder is bij de MIUI Roms dan de Sense ROMS. Dit met uiteraard dezelfde radio(s) en bijbehorende RILS. Zijn er meer mensen die vaker een G icoontje zien dan een 3g/H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Blijkbaar betekende dat dat ie wel klaar was, maar gewoon geen # gaf - nadat ik adb shell deed gaf hij deze als-een-stukje-hemel boodschap WEL! Apparaat is nu ge-permroot. Dank iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:17:
Het valt me op sinds dat ik de Sense 3.0 gebruik, mijn wallpaper niet meer mee scrolt.
Met de vorige Sense ging dat gewoon wel en ik vond het altijd mooi. Bij het selecteren van een afbeelding als achtergrond kan ik maar een kleine gedeelte selecteren waarbij meer in de hoogte als in de breedte... Dat vind ik jammer. Kan je dit oplossen door een instelling te veranderen of door een app of dergelijke?
Gebruik Wallpaper set and save en images van 960x800.

EDIT:

Op sense 3.0 scrollt hij idd niet meer mee. Geen idee hoe ik dat gefixt krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 16-08-2011 19:42 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ben nu stappen verder, maar loop toch weer ergens vast:
Gelukt:
Temproot
Downgrade
Visionary:
Temproot
Permroot

Rom Manager geinstalleerd
Als ik nu binnen rom manager op "Reboot into Recovery" druk, dan herstart hij inderdaad, maar krijg ik daarna een logo met een Desire met een Rood uitroepteken.
Ik heb opnieuw Flash ClockworkMod Recovery gedaan, maar hij doet het nog steeds niet.
Iemand een idee?

edit:
extra informatie:
Fast-boot is uit
USB-debugging staat aan

[ Voor 7% gewijzigd door Hoite op 16-08-2011 22:08 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Heb je de recovery ook geflashed vanuit Rom Manager?

Edit: ik lees niet, laat maar :x

Edit: Je kan op XDA ook een .img van ClockWorkMod Recovery vinden (met wat moeite), kijk of je die die fastboot kan flashen.

[ Voor 67% gewijzigd door Dannisi op 16-08-2011 22:28 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik was Hboot vergeten waarschijnlijk, iig stond er S-ON, nu staat er S-OFF.
Eerst deed hij dit ook nog niet, maar na een Fix-Permissions in Rom Manager is hij as we speak MIUI aan het flashen.
Edit:

Hij lijkt niet te werken, na de eerste reboot zie ik wel het MIUI bootscreen, maar die knippert uit en begint dan weer opnieuw met de animatie.
dit doet hij nu zo'n 5 minuten, lijkt me niet helemaal goed.
Hoe krijg ik nu een andere ROM op mijn SD kaart zonder kaartlezer? |:(

Edit2:
Een extra Full-wipe deed het hem. Nu volledig geroot + MIUI draaien.
Thanks voor de hulp!

Edit3:
Vraagje aan mede MIUIgebruikers, ik heb hem al vanaf de eerste keer opstarten dat er een Google logo in mn notification bar staat, weet iemand hoe deze uitmoet? Ik zie dit logo namelijk niet bij diegene die dat filmpje had gemaakt in het topic op XDA.

[ Voor 70% gewijzigd door Hoite op 16-08-2011 23:50 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Je account al ingesteld? even naar notifications en kijken waar de icon heen verwijst?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Welk account?
Ik heb mn gmail account iig ingesteld, kan nergens meer accounts vinden om aan te melden.
De notifications bar is leeg, dat was inderdaad ook de eerste plek waar ik het zocht.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cortezs schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:38:
ja ik snapte dat het niet hoorde, probeerde het alleen even :)
Ik zal het hele rijte nog eens uitvoeren.

//Edit
Nog 3x geprobeerd, elke keer hetzelfde liedje, na ./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF zegt ie Exploiting device, maar geen # :(
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het opgelost met het volgende:
- Na het command "./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF" krijg je de boodschap "Exploiting device", kun je weer een command invoeren (dit lukt kennelijk, zo aan je schermprintje te zien)
- Dan doe ik opnieuw: "adb shell"
- Vervolgens weer: "./data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF"

Toen kreeg ik wel '#', en kon ik door met Section 3... Ik heb er absoluut geen verstand van en heb simpelweg geen flauw idee wat ik aan het doen ben, maar met de handleiding van XDA is het mij gelukt om root en S-OFF te krijgen. Waarschijnlijk slaat bovenstaande voor een kenner nergens op, maar het is mij op die manier tot 3 maal toe prima gelukt allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 22:32 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:41:
Op sense 3.0 scrollt hij idd niet meer mee. Geen idee hoe ik dat gefixt krijg.
Aangezien je in Sense 3.0 oneindig door je home screens kan scrollen, maar je wallpaper niet oneindig is, hebben ze dat eruit gehaald. Geen idee of je dat oneindig scrollen eruit kan slopen om het terug te krijgen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Ik wil de nieuwste ARHD eens proberen, maar ik kan de aanbevolen radio niet flashen. Remote not allowed, krijg ik als melding. Echter heb ik root, en HBoot en S-OFF (tenminste, dat zegt hij als ik reboot in recovery). Wat nu te doen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Lizard
heb je PVT S-OFF of ENG S-OFF?

• Arfman

Arfman

Drome!

Erg vreemd, ik heb al eerder radio's geflashed.

Dit is wat er op het scherm staat in de bootloader:

ACE PVT SHIP S-OFF
HBOOT-0.85.0007
MICROP-0438
RADIO-26.09.04.11_M2
eMMC-boot
Oct 11 2010, 12:47:02

En dan FASTBOOT

Dus PVT S-OFF denk ik? Wat moet ik dan doen? Door de wirwar aan threads op XDA kom ik er ook niet meer uit ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Lizard

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, gedaan. Nu krijg ik: BOOTLOADER CORRUPT, DO NOT REBOOT, SEEK HELP FROM XDA.

Help? :P

EDIT: moet eraan toevoegen dat ik dus al een custom ROM draaide (RCMix Kingdom v2.0). In alle tegenstrijdige threads die er zijn staat ook aangegeven dat je deze tool niet moet draaien als je al een custom ROM hebt. Ik weet het even niet meer, misschien kan iemand van hier me verder helpen?

[ Voor 61% gewijzigd door Arfman op 18-08-2011 18:06 ]

• Lizard
Hmmm, eigenwijs... :P

Dit zou misschien enige hulp kunnen bieden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=934103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat komt er dus op neer dat ik de stock ROM erop moet zetten? En hoe kom ik daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks, maar nu mekkert hij dat de batterij minder dan 30% opgeladen is, terwijl hij meer dan 70% vol is. Ik gok dat hij niet kan uitlezen hoeveel spanning er nog in de accu zit, en Google leverde ook al niks op. Iemand een idee?

EDIT: ben een stuk verder. Ik heb opnieuw CWM geflashed voor de zekerheid (ik denk: dan kan ik altijd in recovery mode komen en een andere ROM flashen). Gereboot, alles startte gewoon netjes op. De melding was dus fake. Opnieuw geprobeerd de radio te flashen, dat ging nu wel goed. De tool heeft dus wel iets gedaan blijkbaar. Hierna het Super Wipe script en de ARHD 5.2.5 zips op de SD gezet en die is/zijn nu aan het flashen, ben benieuwd :)

[ Voor 49% gewijzigd door Arfman op 22-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cortezs
Hoe is het gegaan? Als het gelukt is ben je vast en zeker blij, want ARHD is zo heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xda is nu ookal een sense 3.0 rom met Android 2.3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dat is wel een port van de Desire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, maar dat maakt niks uit waar het een port van is het gaat mij erom dat er een update is, ookal geeft HTC deze niet uit voor de Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heb nu al 2x mn toestel gerestored.

Ik krijg geen Rosie 3D erop. Heb nu ARHD, maar wanneer ik Rosie 3D installeer, dan krijg k bij opstarten een zwart scherm met statusbalk te zien. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik fout doe.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Weet iemand of de CM7 nightlies (nog) last hebben van WiFi connection drops e.d.? Heb zo'n CM7 ROM (Helios) draaien nu, en het enige wat niet lekker werkt, is mijn WiFi. Had met ARHD daar geen problemen mee, en regelmatig bij ARHD en zo gelezen over fixes voor vergelijkbare WiFi drops...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Verwijderd

Ik ben teruggesprongen van Revolution HD naar een officiele stock Rom (1.28.405.1) maar sindsdien blijf ik hangen op Froyo.. (paar dagen inmiddels).

Iemand enig idee hoe ik Android geupdate krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
DFKT schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:50:
Weet iemand of de CM7 nightlies (nog) last hebben van WiFi connection drops e.d.? Heb zo'n CM7 ROM (Helios) draaien nu, en het enige wat niet lekker werkt, is mijn WiFi. Had met ARHD daar geen problemen mee, en regelmatig bij ARHD en zo gelezen over fixes voor vergelijkbare WiFi drops...
Ik had ook regelmatig van "Wifi drops". Nu weet ik dat dat dus aan CM7 lag. Ik draai nu ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Cortezs schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:33:
Hoe is het gegaan? Als het gelukt is ben je vast en zeker blij, want ARHD is zo heerlijk. :)
Werkt goed. Jammer dat je nog Sense 3.0 apart moest flashen, maar aan de andere kant heb je nu tenminste de keuze. Komend van RCMix Kingdom was Sense 2.1 wel een achteruitgang :)

Batterijduur is niet echt sterk verbeterd t.o.v. RCMix, maar de telefoon is nu ook stevig overgeclocked met die OC Daemon (standaardwaardes van ARHD aangehouden) dus dat viel ook wel te verwachten. Verder alles best snappy, voelt snel aan. Ik denk dat ik hier een tijdje op blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Stiekem wil ik toch wel weer mijn telefoon van custom firmware voorzien.
Maar uiteraard moet ik dan weer downgraden etc.
Het enige wat me nog tegenhoud is bij bijvoorbeeld RCMix 3D 2.4 (is toch wel mijn favoriet), is dat de usb connectie niet lekker schijnt te werken.
Wellicht dat ik wacht op een nieuwe versie waarbij het gefixt is.

De 3D sense vind ik zeker wel mooi en is eigenlijk één van de redenen om terug te gaan. Daarnaast vind ik het toch prettiger om een gerootte telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is op te lossen door de unity kernel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan moet ik me daar ongelooflijk in gaan verdiepen. Doe ik wel rond de tijd dat ik ook daadwerkelijk over ga stappen. Neem aan dat de Kernel nog voor de ROM draait. Dus dat ik daar dan weer de RCMix3d 2.4 overheen/bij kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in topic van die rom staat ook nog een app die als workaround dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:16:
Dan moet ik me daar ongelooflijk in gaan verdiepen. Doe ik wel rond de tijd dat ik ook daadwerkelijk over ga stappen. Neem aan dat de Kernel nog voor de ROM draait. Dus dat ik daar dan weer de RCMix3d 2.4 overheen/bij kan zetten.
Als je een ander kernel wilt gebruiken dan standaard in de rom zit: eerts de rom flashen en daarna pas de kernel (na reboot)
Voor de usb connectie kan je de gratis app auto mount gebruiken, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik lees een paar pagina's terug (89, default) veel over honeysense, honey3d, maar welke hiervan is het beste aan te raden? Ik vind het erg jammer dat je bij sense 3 geen wallpapers kan scrollen maar zo te zien biedt honeysense dit wel. Maar ze hebben een overclock staan van 1800mhz, wat nogal veel is, zelfs mijn desktop clock ik niet zo ver over...

Honeysense:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1089019

Honey3D
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1189000

Moeilijk kiezen :(

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Die 1800mhz is de maximum overclock, zo snel hoef je natuurlijk niet te draaien he.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ah ok. Schijnt dat Honey3D met sense 3.0 is en Honeysense is sense 2.1.

Nu wil ik Honey3D downloaden maar nu is er geen host, lekker dan. Maar sam wil het niet op usenet hebben want dan raakt hij zijn counts kwijt. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Ow, is dat zo,, haha :)

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Njah ik bood het al aan voor hem om het op usenet te zetten. In Engeland is het illegaal zegt hij. Vervolgens vraagt hij mij om het niet te doen. Nu heb ik een mirror gevonden op zShare met 120kb/s en popups.

/me is een verwend nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
NoxiuZ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:26:
Njah ik bood het al aan voor hem om het op usenet te zetten. In Engeland is het illegaal zegt hij. Vervolgens vraagt hij mij om het niet te doen. Nu heb ik een mirror gevonden op zShare met 120kb/s en popups.

/me is een verwend nest
tja,, het gebeurt wel ja.

Nou ik zal hem well ff voor hem mirroren,, hij heeft al heel lang server problemen. En aangzezien het een vriendje is van ons(Android Revolution) we hebben wel servertje over :)

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai gewoon de laatste rom van RCTeam, daar zit Android 2.3.5 op en is een port van de Desire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik draai nu Honey3D met het honeytheme v1 en bevalt me erg goed. Weer eens compleet wat anders en de appdrawer met 5 columns is ook wel fijn.

Tot nu toe nog niks kunnen zeggen over de batterij. Maar voelt wel snel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op dit moment draai ik sinds vandaag RCMix 2.6. 2.3.4 oid.
Ziet er wel erg netjes uit. Het probleem met de usb link is er ook uit. Dat scheelt.
Alleen nog even kijken of ik de CPU nog lekker over kan klokken. Daarnaast verdiepen in de radio's en volgens mij ben ik dan wel klaar.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Shoot, flinke problemen met m'n DHD... Ik draaide nightly's van CyanogenMod, tot ik daarmee ineens problemen kreeg (statusbalk verdween, Rom Manager wilde niet meer, van alles en nog wat). Wilde toen terug naar een oudere backup, en dat ging op zich goed. Vanochtend bleek dat er toch nog wat zaken niet fris waren (bluetooth werkte bijvoorbeeld niet goed), dus toen heb ik toch maar besloten om een andere ROM te flashen.

Dat moest Android Revolution dus maar eens worden. Rom op de SD-kaart gezet, en met Rom Manager de boel geflashed. Clear Cache aangevinkt, flashen leek ook goed te gaan.

Booten gaat ook goed, kan mijn pincode intoetsen, maar bij het echt 'binnengaan' van Android krijg ik allerlei meldingen van processen die gestopt zijn, allemaal popups die sneller verschijnen dan ik ze weg kan klikken :+

Nogmaals geflashed vanuit Recovery, maar dat helpt niet. Heeft dit allemaal nou te maken met het filesystem? EXT3/EXT4 vs 4EXT enzo?

Iemand ideeën hoe ik er nu weer een werkende versie van Android Revolution of Cyanogenmod op krijg?

Edit: heb er nu (geloof ik) weer een min-of-meer werkende versie (kaal) van CyanogenMod op gezet via Recovery, en vanuit daar ben ik een backup van gisteren aan het terugzetten met Rom Manager. Fingers crossed...

[ Voor 12% gewijzigd door Elwood Blues op 01-09-2011 11:58 ]

• Arunia
Tja, je zou ook nog even terug naar die downgrade kunnen gaan van de originele.
Wellicht dat je foon dan weer helemaal schoon is en van daaruit een nieuwe flashen.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Hij werkt weer, met CyanogenMod uiteindelijk. Kreeg wel de nodige meldingen over 4EXT en EXT3-toestanden, maar 't is gelukt blijkbaar... Nu even kijken of het allemaal werkt, en niet meer zo blindelings een andere ROM flashen ;)

Edit/
Wat zou ik de volgende keer nou anders moeten doen als ik alsnog een overstap wil maken naar Android Revolution? Blijkbaar was een 'cache wipe' niet afdoende, moet ik echt alles wipen? Kan ik volstaan met de standaard mogelijkheden van Rom Manager of moet ik nog losse tooltjes gebruiken?
(Begin me steeds meer een n00b te voelen naarmate ik ouder word, fijn is dat)

Edit2/
Net van de website van Android Revolution het Super Wipe tooltje gedownload, daarmee vanavond nog maar eens proberen.
deze dus --> Android_Revolution_HD_Super_Wipe.zip

[ Voor 58% gewijzigd door Elwood Blues op 01-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mijn geroote toestel gaat terug voor (hopelijk onder garantie) reparatie omdat hij er zo uitziet:

NoxiuZ in "Post je Homescreen! - Deel 2"

Nou is dit aardig verrot en hoop ik dat het onder de garantie valt, maar dan ben ik misschien een van de de eersten die een geroot toestel ter garantie aanbiedt :P (mijn ervaringen komen eraan). Verder heeft het toestel ook nul krasjes oid. Maar nu ben ik benieuwd of ik mijn SD card in een nokia C5 kan duwen in de tussentijd zodat ik nog wat muziek kan luisteren.

Ik ben hier even benieuwd naar omdat ik namelijk een Goldcard heb gemaakt. Ik heb geen zin in geklooi met het flashen van nieuwe roms vanaf de SD card de volgende keer en ik heb geen zin in extra aanpassingen van die Nokia. Heb helaas geen cardreader die er mee kan omgaan dus kan ook geen schrijfrechten afnemen voor de mappen.

Zal ook een verzoekje erbij zetten om met hun tengels van de software af te blijven. Die werkt 300.000 maal beter dan de stockrom namelijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 03-09-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh heb je de DHD nog terug kunnen zetten naar stock? Dus ook S-ON terug en dergelijke? Zo niet dan bestaat de kans er wanneer ze zien dat je custom firmware draait en S-ON eraf hebt dat ze weigeren het te maken onder de garantie.

Staat trouwens in garantie voorwaarden van HTC dat over custom roms en dergelijke. Dat verzoekje om van software af te blijven zou ik echt niet doen dan hebben ze dadelijk juist door dat er custom firmware op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Als ze het scherm aanzetten zien ze een bootloader van honeysense. Dus dat hebben ze wel door.

Overigens verwacht ik het niet, maar het is mooi meegenomen. Dus dat verzoekje doe ik er gewoon bij.

Daarnaast, HTC zelf repareert het niet. Dat is Dynafix (hun website is dood overigens) en dus gewoon een bedrijf dat maar repareert en betaald krijgt. Geen belangen van HTC (hoop ik).

Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste