Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn dhd te downgraden volgens deze guide. Het loopt allemaal soepel tot aan de bootloader.

Ik krijg vervolgens de melding "main version is older".

Het heeft volgens mij iets te maken met dit commando:
cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.6

(zijn dit nou twee commandos of toch een?

Moet ik een ander versie nummer gebruiken? In deze guide staat bijvoorbeeld 1.31.405.3. (ook al geprobeerd zelfde resultaat). Misschien is dit per regio weer verschillend?

A:2.3.3 - K: 2.6.35.10 - B: 2.36.405.8

Het is allemaal vrij nieuw voor mij, dus als ik een duffe vraag stel; excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:21:
Ik heb Revolution HD op mijn Desire, maar ik krijg nu een systeemupdate van HTC binnen (de wifi update). Kan ik deze gewoon downloaden of gaat dit niet samen met de custom ROM?
Huh? Systeemupdate op ARHD? zeker weten?

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:06:
Ik probeer mijn dhd te downgraden volgens deze guide. Het loopt allemaal soepel tot aan de bootloader.

cd /data/local/tmp

Moet ik een ander versie nummer gebruiken? In deze guide staat bijvoorbeeld 1.31.405.3. (ook al geprobeerd zelfde resultaat). Misschien is dit per regio weer verschillend?

Welke base heb je op je DHD 2.37 of 2.50?
Software info.

Aaangezien 2.50 nog niet te downgraden is.

Probeer anders ff terug naar fabrieks instellingen. En effe opnieuw beginnen

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey103 op 14-07-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
Patrick V. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:29:
[...]

Tja, zo zijn er verschillende verhalen over te vinden blijkbaar werkt mijn methode toch goed :)
Nee, hier heeft denniskrol toch echt gelijk. Lithium ion batterijen moet je (i.t.t. andere types batterijen) juist niet volledig leeg laten lopen. Zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Whiskey103 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:48:
[...]

Welke base heb je op je DHD 2.37 of 2.50?
Software info.

Aaangezien 2.50 nog niet te downgraden is.
Hij heeft build 2.36.405.8 , dus daar ligt het niet aan

Ik heb build 2.50.405.2 en dan loopt Gingerbreak gewoon vast, ik kom niet eens tot het invoeren van
cd /data/local/tmp

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whiskey103 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:42:
[...]

Huh? Systeemupdate op ARHD? zeker weten?
Ja, daarom vond ik het al raar. Ik heb het nu niet gedaan en de update laten gaan, maar als ik op update's laat zoeken via de instellingen dan zie ik hem weer.

Ik snap het ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Apart. Sowieso niet toepassen natuurlijk, dat zal niet goed gaan denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:18:
Apart. Sowieso niet toepassen natuurlijk, dat zal niet goed gaan denk ik.
Nee.. zou ik inderdaad niet proberen nee.

Wel erg vaag zeg.

Ik ga het wel effe in de groep gooien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
Welke MIUI rom vinden jullie het fijnst/snelst? Ik wil MIUI wel eens proberen:)

Ik heb zelf [ROM] MIUI 1.7.8 v.1: Freshly Squeezed Edition™ 08/07/11 op het oog, maar er komt van de week nog een interface update zag ik:
http://www.miui.com/thread-155858-1-1.html

Ik zie dat [ROM] [MULTILANG] MIUI 1.7.1 Rey's Custom Rom [03.07.11] v22 die OC daemon heeft maar draait weer op een oudere MIUI basis

[ Voor 44% gewijzigd door Patrick V. op 14-07-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben sinds kort overgestapt van ARDH naar Virtuous Unity.

Eerst was ik een beetje skeptisch over Virtuous Unity, omdat-ie niet op een DHD-build gebouwd is, maar op een Pyramid-build. Maar ik meot zeggen dat het behoorlijk meevalt. Het is vlot en het batterijverbruik is ook redelijk.
Al was er niets mis met ARHD, maar ik merk dat steeds minder themes ARHD ondersteunen, dus ben ik een beetje noodgedwongen overgestapt.
Maar so far geen klachten over Virtuous Unity :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-07-2011 13:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Patrick V. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:51:
Welke MIUI rom vinden jullie het fijnst/snelst? Ik wil MIUI wel eens proberen:)

Ik heb zelf [ROM] MIUI 1.7.8 v.1: Freshly Squeezed Edition™ 08/07/11 op het oog, maar er komt van de week nog een interface update zag ik:
http://www.miui.com/thread-155858-1-1.html

Ik zie dat [ROM] [MULTILANG] MIUI 1.7.1 Rey's Custom Rom [03.07.11] v22 die OC daemon heeft maar draait weer op een oudere MIUI basis
Waarom niet de officiele MIUI met language pack?
http://www.miuiandroid.com/roms/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:53:

Eerst was ik een beetje skeptisch over Virtuous Unity, omdat-ie niet op een DHD-build gebouwd is, maar op een Pyramid-build. Maar ik meot zeggen dat het behoorlijk meevalt. Het is vlot en het batterijverbruik is ook redelijk.
Al was er niets mis met ARHD, maar ik merk dat steeds minder themes ARHD ondersteunen, dus ben ik een beetje noodgedwongen overgestapt.
Ik zelf gebruik RCMix 3D rom ook een Sense 3.0 rom, hoe bevalt Virtuous Unity rom je? Ik persoonlijk vindt RCMix 3D rom beter, maar ik vindt die oc deamon erg interessant.

Het is echt een verademing om een Sense 3.0 rom te draaien, draait echt lekker, vele verbeteringen tegen over 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb RCMix 3D & Virtuous Unity beide op mijn vaders DHD geinstalleerd, zijn voorkeur gaat uit naar Virtuous Unity. Hij is vind de ROM sneller en energie zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik las dat ergens ook die die energie zuinigere was, maar de ontwikkeling van RCMix 3D is net een stukje verder, via SMS app kan ik zelfs de smsjes backuppen en restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Ik zelf gebruik RCMix 3D rom ook een Sense 3.0 rom, hoe bevalt Virtuous Unity rom je? Ik persoonlijk vindt RCMix 3D rom beter, maar ik vindt die oc deamon erg interessant.
Ik kan daar geen oordeel over geven omdat ik RCMix nooit geprobeerd heb.

Sense 3.0 had ik ook op mijn ARHD, dus daar zit verder geen verschil in.
Maar de Virtuous Unity bevalt heel goed in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Waarom niet de officiele MIUI met language pack?
http://www.miuiandroid.com/roms/
Word deze dan ook 'getweaked' met hosts bestanden etc? In die andere ROMS zit ook de vipermod etc.

Is er eigenlijk ook een Nederlandse versie? of zit dat in het language pack?:)

Kan het language pack over elke ROM heen worden geflashed (met dezelfde basis als de officiele)?

[ Voor 23% gewijzigd door Patrick V. op 14-07-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Of deze getweaked worden weet ik niet.
Je hebt standaard de Chineze versie. Wil je een Engelse moet je de Engelse language pack flashen. Zou je een Nederlandse willen moet je een Nederlandse language pack hebben, die zijn er volgens mij wel. Ik heb hem zelf in het Engels.
Of een language pack over elke ROM heen kan hangt af hoeveel er veranderd is, dat durf ik echt niet te zeggen.

Mij bevalt MIUI zoals hij officieel is gewoon prima, ik heb zelf geen behoefte aan extra mods en dergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Oke bedankt voor de informatie, dan ga ik toch voor de Rey's versie. Die is Nederlands, heeft de OC daemon en vipermod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:06:

cd /data/local/tmp

Ik was vergeten om hierbij te melden dat ik dit via mijn mac probeerde te doen. Heb het nu via een windows pc gedaan en het werkt. Het verschil is dat ik bij mijn mac niks zag nadat ik de ./misc_version had aangepast, bij windows zag ik hierna iets in de richting van version will be changed to something something..

Geen idee waarom het niet werkte op men mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
anandus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:53:

He_stheone64 is een beetje aangemoedig, en al zijn main themes zijn nu 2.50 based ;)

In elk geval Revolution en Honey
http://www.androidrevolut...mes%2FGingerBread_2.50%2F

[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey103 op 14-07-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Whiskey103 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Wel erg vaag zeg.

Kreeg ook melding van update van HTC, zit nog op ARHD 5.1.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Whiskey103 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:51:
[...]

He_stheone64 is een beetje aangemoedig, en al zijn main themes zijn nu 2.50 based ;)
Oh, okee. Ik ging er eigenlijk vanuit (door deze post) dat-ie niet meer voor ARHD zou themen (of up to date houden).
Naar aanleiding daarvan ben ik overgestapt naar Unity :P (Was verder prima gelukkig met ARHD, maarja, go with the flow, zeg maar :P )
Ja, ik ben een sucker voor Elegant Blues :X

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 14-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
anandus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:51:
[...]
Oh, okee. Ik ging er eigenlijk vanuit (door deze post) dat-ie niet meer voor ARHD zou themen (of up to date houden).
Naar aanleiding daarvan ben ik overgestapt naar Unity :P (Was verder prima gelukkig met ARHD, maarja, go with the flow, zeg maar :P )
Ja, ik ben een sucker voor Elegant Blues :X
http://forum.xda-develope...p=15440359&postcount=1167
http://forum.xda-develope...p=15455953&postcount=1170
http://forum.xda-develope...p=15456454&postcount=1173
http://forum.xda-develope...p?p=15487680#post15487680

Ik heb beetje geholpen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik moet zeggen dat MIUI me erg goed bevalt.

Kan ook desinity op 190 zetten met font size op extra small :)

Nu nog uitvinden hoe ik de tekst labels weg krijg onder de icons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Kreeg ook melding van update van HTC, zit nog op ARHD 5.1.10.
Ik heb ook die versie voor de goede orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuous unity heeft toch nog behoorlijk wat bugs, maar heb wel idee dat Virtuous unity energie zuinigere is dan RCMix 3D, maar die laatste heeft nog wel voorsprong, alleen jammer dat ze bij RCMix 3D nog niet die oc deamon in gebouwd hebben, juist vanwege die oc deamon heb ik virtuous unity erop gezet.

Een van bugs is bij virtuous unity is dat wanneer je de gps aan zet dat je dan het mobiele internet niet kunt gebruiken.

Ik heb ook eens voor grap gekeken hoeveel energie een chatprogramma gebruikt op de achtergrond, ik kwam op 4x meer dan als er geen chat programma loopt, whatsapp lijkt trouwens niet te zorgen voor extra energie gebruik :) als het op de achtergrond draait.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:08:
Virtuous unity heeft toch nog behoorlijk wat bugs, maar heb wel idee dat Virtuous unity energie zuinigere is dan RCMix 3D, maar die laatste heeft nog wel voorsprong, alleen jammer dat ze bij RCMix 3D nog niet die oc deamon in gebouwd hebben, juist vanwege die oc deamon heb ik virtuous unity erop gezet.

Een van bugs is bij virtuous unity is dat wanneer je de gps aan zet dat je dan het mobiele internet niet kunt gebruiken.
Je schrijft behoorlijk wat bugs. En je noemt er 1. Die bug die je noemt heb ik nog niet geconstateerd. bij mij werkt het gewoon. VU is stabieler en sneller dan rcmix is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Normaal volg ik tutorials en lukt me ook alles, maar nu ben ik echt op het punt beland om me telefoon plus macbook uit het raam te gooien. Ik heb denk ik bijna alles geprobeerd maar het rooten lukt maar niet. ik zal het even opsommen.

Heb een HDH met 2.3.3 met 2.36.405.8. ik heb de volgende dingen gedaan

- De tutorial gebruikt die in de openingspost staat maar als ik bij visionary plus op temp root drukt, dan zegt die dat die bezig is en dan krijg ik een zwart scherm, vervolgens doet die niks meer.

- Ik dacht dus misschien dat het aan me versienummer lag dus heb hem geprobeerd te downgraden. maar als ik de tutorial volg op xda developpers gaat het goed totdat ik alleen adb shell intyp. ik krijg dan geen # teken. en kan de .data/local/tmp/gingerbreak dan ook niet intypen (heb dit allemaal ook op een windows pc gedaan)

- Heb superoneclick geprobeerd maar heb ergens gelezen dat die het ook niet doet op de DHD

- Heb Gingerbreak zelf ook op me telefoon geprobeerd maar die doet het ook niet

Heb nog gezocht voor andere tutorials, maar kan niks vinden. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Kungfukip schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:53:
Normaal volg ik tutorials en lukt me ook alles, maar nu ben ik echt op het punt beland om me telefoon plus macbook uit het raam te gooien. Ik heb denk ik bijna alles geprobeerd maar het rooten lukt maar niet. ik zal het even opsommen.

Heb een HDH met 2.3.3 met 2.36.405.8. ik heb de volgende dingen gedaan

- De tutorial gebruikt die in de openingspost staat maar als ik bij visionary plus op temp root drukt, dan zegt die dat die bezig is en dan krijg ik een zwart scherm, vervolgens doet die niks meer.

- Ik dacht dus misschien dat het aan me versienummer lag dus heb hem geprobeerd te downgraden. maar als ik de tutorial volg op xda developpers gaat het goed totdat ik alleen adb shell intyp. ik krijg dan geen # teken. en kan de .data/local/tmp/gingerbreak dan ook niet intypen (heb dit allemaal ook op een windows pc gedaan)

- Heb superoneclick geprobeerd maar heb ergens gelezen dat die het ook niet doet op de DHD

- Heb Gingerbreak zelf ook op me telefoon geprobeerd maar die doet het ook niet

Heb nog gezocht voor andere tutorials, maar kan niks vinden. Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik zou het eens met windows proberen.. En even op je DHD terug naar fabrieks instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Geüpdatet naar RCMix3D Kingdom v2.0. 2 irritante bugs: geluid van de Weather wallpaper staat altijd aan, ook als ik aangeef in de preferences dat het zonder geluid moet. Bug 2 is het altijd laden van de Agenda widget. Die stata bij mij 1 swipe naar rechts, en dan duurt het altijd ~3 seconden voordat de agenda zichtbaar is (Loading ...) terwijl dat met stock ROM of de oude RCMix 6.1.0.1 niet zo was.

Overigens: wanneer wordt ROM Manager eens voorzien van recente ROM's? Ik heb de free versie maar daar staan me een potje oude ROM's in ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Ik heb het ook met windows geprobeerd alles. Ik ga even me DHD op fabrieksinstellingen zetten. Dat is het enige wat ik nog niet heb gedaan.

edit// doet het nog steeds niet, ook al heb ik hem naar fabrieksinstellingen gezet

edit2//downgrade is gelukt, maar krijg nog steeds zwart scherm bij visionary plus

edit3// de aanhouder wint eindelijk gelukt na 7 uur!

[ Voor 46% gewijzigd door Kungfukip op 17-07-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:39:
[...]

Je schrijft behoorlijk wat bugs. En je noemt er 1. Die bug die je noemt heb ik nog niet geconstateerd. bij mij werkt het gewoon. VU is stabieler en sneller dan rcmix is mijn ervaring.
Ja omdat ik er maar 1 zelf gevonden heb :P Maar op hun bug tracker staan er nog meer.

http://bugs.unity.flemmar...tuouspublictracker/issues

Ik vindt VU ook snellere en stabielere, maar heeft ook wel wat te maken met die oc deamon, ik draai nu namelijk ook VU, hiervoor hele tijd RCMix 3D gedraait, was daar ook wel tevreden over, maar bij VU sprak me de OC deamon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Arfman schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:09:
Bug 2 is het altijd laden van de Agenda widget. Die stata bij mij 1 swipe naar rechts, en dan duurt het altijd ~3 seconden voordat de agenda zichtbaar is (Loading ...) terwijl dat met stock ROM of de oude RCMix 6.1.0.1 niet zo was.
Is bij Virtuous Unity ook, contact widget heeft het ook. is best irritant ja maar dit is dan ook voor mij het enige nadeel van deze rom. gebruik m nu al vanaf 1.26 en bevalt erg goed.

Het is btw erg fijn om eens een maand niet te wipen, je telefoon wordt absoluut leuker als je een tijd met een rom doet.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Hmm, ok. Bekende bug dus, jammer maar helaas.

Wat is er trouwens zo bijzonder/leuk aan een OC daemon? Je kunt toch ook SetCPU gebruiken om je CPU over te clocken als je meer snelheid wilt?

Overigens voelt RCMix Kingdon v2.0 snappier aan dan 1.7, heb nog niet de behoefte gehad om 2.0 te oc-en, terwijl i kdat met 1.7 al na 1 dag deed omdat het veel zwaarder aanvoelde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh omdat SetCPU zonder vertraging switch tussen govenors, dus zeg maar als je profiles instelt in SetCPU dan zit er een vertraging en dat is zo bijzonder aan die OC Deamon.

http://forum.xda-develope...hp?p=14529333&postcount=5

Oh ik heb RCMix nog nooit over geklok, alleen eens om te showen aan iPhone fan boy, van zie hier mijn cpu haalt 1.9ghz

Virtuous Unity heeft update gekregen 1.29 en volgens mij voelt deze wel wat snellere, ik scoor in Quadrant Standard 2154 punten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

m-buurman

hmmm...coffee!!

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:08:
Ik heb geen last van deze bug.

Heb je wel een Radio en RIL die bij elkaar horen?
(de recommended Radio matched niet langer met de RIL in de ROM... misschien is dat het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whiskey103 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Wel erg vaag zeg.

Al iets bekend aangaande de update melding? Ook hier deze melding ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-buurman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:47:
[...]

Ik heb geen last van deze bug.

Heb je wel een Radio en RIL die bij elkaar horen?
(de recommended Radio matched niet langer met de RIL in de ROM... misschien is dat het probleem)
Nee meestal download ik geen aparte radio en gebruik ik die in de rom standaard zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Mijn collega krijgt ook een systeem update met Leedroid 3.3.1 (of eigenlijk met 3.2.1, daarna nog ge-update, en toen stond de systeem update er nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:38:
[...]

Nee meestal download ik geen aparte radio en gebruik ik die in de rom standaard zit.
Maar in de meeste (alle?) custom roms zit toch geen radio?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Precies, alleen een RIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay en is dat niet goed genoeg ik vindt flashen van radio wel riskant kan ik dan ook nog terug als ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik heb gisteren de laatste ARHD geinstalleerd, versie 5.2.2. Wel de no-Sense versie. Maar nu lijkt het wel of ik een memory leak heb? Ik begin met ca. 250 MB vrij RAM geheugen, en na een halve dag is daar nog maar 170 a 180 MB van over. Op zich geen probleem als ik applicaties draai, maar als ik ga kijken met ES Task Manager zie ik er ook zaken tussen staan die ik helemaal nog niet gebruikt heb (wel geïnstalleerd natuurlijk), zoals de NS Reisplanner (heb ik nog niet nodig gehad de afgelopen weken)? Iemand dit probleem ook aan den lijve ondervonden?

Ik heb overigens ook het idee dat dit (vrij RAM geheugen) een stuk minder is dan bij CM7.1-RC1 waar ik net vanaf kom. Zou dat kunnen komen door de ROM i.c.m. de gebruikte launcher? (CM = ADWLauncher, op noSense ARHD heb ik zelf GO launcher EX geïnstalleerd).

Die nieuwe Market die in de laatste ARHD is verwerkt, is trouwens verrotte traag! Ik hoop dat dat nog gaat verbeteren...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:08:
Okay en is dat niet goed genoeg ik vindt flashen van radio wel riskant kan ik dan ook nog terug als ik dat doe?
In principe kan er weinig fout gaan. Zolang je geen kabeltjes gaat trekken terwijl je bezig bent moet het wel lukken.
Terug kan altijd, maar je zult zien dat dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je kunt zo'n recommended radio gewoon flashen, ik dacht altijd dat die wel in de rom zat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Kungfukip schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:23:
Ik heb het ook met windows geprobeerd alles. Ik ga even me DHD op fabrieksinstellingen zetten. Dat is het enige wat ik nog niet heb gedaan.

edit// doet het nog steeds niet, ook al heb ik hem naar fabrieksinstellingen gezet

edit2//downgrade is gelukt, maar krijg nog steeds zwart scherm bij visionary plus

edit3// de aanhouder wint eindelijk gelukt na 7 uur!
Mag ik vragen hoe?
Loop tegen het zelfde probleem aan..

Na wat meer Googleen blijkt dat het, nog, niet mogelijk is om 2.50.405.2 te downgraden / rooten. :(

[ Voor 9% gewijzigd door new_guy op 22-07-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een weekje Virtuous unity gedraaid en toch vindt ik RCMix beter in vele opzichten ondanks dat ie niet die OC deamon heeft.

En bedoel ik dan voornamelijk de experience die ik met RCMix heb is beter, het eerste verschil wat me sowieso al op viel is de fonts, RCMix ziet scherper uit dan Virtuous unity, maar eerlijk is eerlijk RCMix heeft ook een flinke voorsprong.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Mooie topic, ben het vanaf begin aan het lezen. Dus begonnen met rooten met visonary,maar nadat ik temproot heb gedrukt, Krijg ik rooting device, please wait en gaat beeld op zwart.

En omdat er staat dat het even kan duren, heb ik geduldig gewacht.
Mijn vraag hoe lang duurt het ongeveer, en hoe kan ik zien of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
rjobaan schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:08:
Mooie topic, ben het vanaf begin aan het lezen. Dus begonnen met rooten met visonary,maar nadat ik temproot heb gedrukt, Krijg ik rooting device, please wait en gaat beeld op zwart.

En omdat er staat dat het even kan duren, heb ik geduldig gewacht.
Mijn vraag hoe lang duurt het ongeveer, en hoe kan ik zien of het gelukt is?
Beeld op zwart maar de balk bovenaan nog wel zichtbaar?
Dan gaat het rooten niet lukken, tenminste, dat is wat ik vond, bij mij werkt het in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:30:
Ik heb nu een weekje Virtuous unity gedraaid en toch vindt ik RCMix beter in vele opzichten ondanks dat ie niet die OC deamon heeft.

En bedoel ik dan voornamelijk de experience die ik met RCMix heb is beter, het eerste verschil wat me sowieso al op viel is de fonts, RCMix ziet scherper uit dan Virtuous unity, maar eerlijk is eerlijk RCMix heeft ook een flinke voorsprong.
Je noemt hier alleen het verschil in font, wat heel simpel met fontchanger aan te passen is. Ik ben benieuwd wat RCMix dan zoveel beter maakt. Roep nog eens wat verschillen, aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik heb daar ook geen last van de GPS bug, maar wat ik al zij het ziet er scherper uit, het kan zijn dat je dat kan veranderen met fontchanger, maar ik zie zoiets liever standaard zonder weer een extra app nodig te hebben.

Maar goed ik flash nu ook de recommended radio, toen ik unity draaide ging dat nog niet, maar capychimp heeft gezegd dat 2.1 de laatste is die gebruikt maakt van de Kingdom, hierna gaat ie beginnen met de pryamid rom, deze zou schoner zijn volgens hem.

En andere ding dat ik beter vind is dat in RCMix in sms app een backup en restore mogelikheid is ingebouwd terwijl dat bij unity dus niet zo is en eerlijk is eerlijk RCMix is er ook langer al dan unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Ik ken zelf alleen maar de Unity ROM, vandaar dat ik benieuwd was naar je RCMix ervaring. Zeker ook omdat, zoals je al aangeeft, die rom al veel langer in ontwikkeling is. Toch kan ik me het nauwelijks voorstellen dat de RCMix zoveel fijner/beter is, aangezien deze vanaf het begin op de Pyramid ROM is gebouwd. Ik blijf dus dan ook bij de HoneySense HD Unity ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Iemand nog een aanrader voor een goede Sense 3.0 ROM? Ik zit te twijfelen of ik ARHD 5.2 neem of iets anders, gezien er weinig themes meer worden ondersteund.

Heb het liefste een stabiele ROM met goede batterijduur. Snelheid maakt me dan niet zo heel veel uit.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zijn hier al paar genoemd, RCMix 3D en Virtuous Unity, beiden goed maar RCMix 3D is wat mij betreft voorlopig beter omdat deze minder bugs bevat, maar daarom is die ookal langer in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Virtouos zat ik inderdaad aan te denken maar zitten inderdaad nog veel bugs aan vast. Ik ga eens kijken bij RCmix 3D.

EDIT:

I lol'ed toen ik dit als bootanimation kreeg:

[ Voor 32% gewijzigd door Nox op 25-07-2011 17:02 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
NoxiuZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:15:
Virtouos zat ik inderdaad aan te denken maar zitten inderdaad nog veel bugs aan vast. Ik ga eens kijken bij RCmix 3D.

EDIT:

[video]
Haha, het is dus eigenlijk een variant op tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT:

[video]
Ohja dat is omdat veel ''nieuwelingen'' gebruik maken van die roms, inderdaad wel beetje stom dat je dit eerst moet zien, maar ja ze hebben wel beetje gelijk. Ohja inderdaad XDA is een beetje zoals tweakers.net.

Dat filmpje zat er eerst niet in, maar ik zelf ervaar XDA wel als prettig, je zult inderdaad niet letterlijk moeten vragen wanneer komt de nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Haha inderdaad. We don't care, find it! Maar over het algemeen wordt je er goed geholpen als je maar netjes je vraag stelt en geen overbodige crap vraagt.

EDIT:

Nieuwe lockscreen met de 'bel' is geniaal. Ik weet niet of dat Sense 3.0 is maar ik vind het handig en heb er geen aparte app voor nodig.

Zit ook een call-recorder ingebouwd. Wel vreemd dat toen ik gebeld werd door mijn schoonmoeder er super-user toestemming nodig was. Ironie :>

So far so good, goede ROM en battery drain lijkt heel erg mee te vallen. DPI is nog wel erg hoog laag, dat moet ik eens terug zetten. Maar ik ben erg te spreken. Morgen in de trein naar DH eens uitgebreid testen.

En het geheugen lijkt wel ergens een lek te hebben, ook nog to-do. Of even rebooten, zit nu op 111mb over en iets van 500 verbruikt. Overigens ziet deze rom slechts 621MB en geen 750, klopt dit?

[ Voor 74% gewijzigd door Nox op 26-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Veel bugs in Virtuous??? Waarom roept iedereen dat toch? Een lettertype wat je persoonlijk niet mooi vind is geen bug...
Bugs zijn echt ver te zoeken in Virtuous. Het is gewoon een rete stabiele rom op basis van de laatste officiële Sensation ROM met een hele goede batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik gebruik Virtuous nu ook een paar weken, maar ben nog geen enkele bug tegengekomen. En ik gebruik mijn telefoon zeer intensief, incl de GPS, Wifi en 3G.
Het enige wat mij opvalt is de goede batterijduur vergeleken met ARDH, maar kan ook omdat ik de pre-OC Daemon versie gebruikte (met SetCPU) en nu de Virtuous Unity met OC-Daemon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
NoxiuZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:44:
Iemand nog een aanrader voor een goede Sense 3.0 ROM? Ik zit te twijfelen of ik ARHD 5.2 neem of iets anders, gezien er weinig themes meer worden ondersteund.

Heb het liefste een stabiele ROM met goede batterijduur. Snelheid maakt me dan niet zo heel veel uit.
LeeDrOiD HD met Brain Fuck CPU Scheduler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen Sense 3.0 rom maar een Rom waar je Sense 3.0 delen aan toe kunt voegen, maar of dat de zelfde experience geeft? Ik weet het niet hoor, bij ARDH vond ik niet echt het geval.

Trouwens die OC is wel erg hoog, 1.8Ghz, ik vraag me af dat echt zo save is om je DHD op 1.8Ghz te laten draaien, ik heb ook al 1.9Ghz gezien maar ik zou er eerder mee opscheppen bij die iPhone eigenaars dan het echt dagelijks gebruiken, ik heb mijn cpu nu gewoon op 1Ghz staan maar in RCMix kun je momenteel overklokken tot 1.51Ghz.

Er zijn trouwens al langer dan 1 week geen updates geweest voor beide populaire Sense 3.0 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:49:
Ik gebruik Virtuous nu ook een paar weken, maar ben nog geen enkele bug tegengekomen. En ik gebruik mijn telefoon zeer intensief, incl de GPS, Wifi en 3G.
Het enige wat mij opvalt is de goede batterijduur vergeleken met ARDH, maar kan ook omdat ik de pre-OC Daemon versie gebruikte (met SetCPU) en nu de Virtuous Unity met OC-Daemon gebruik.
Eensch, Virtuous is naar mijn ervaring de meest vloeiend lopende sense custom rom die er is.
ARHD en RCMix hebben allebei lags. Alhoewel RCMix de meest vloeiende is van de laatst genoemden.
RCMix is nu ook met de Pyramid Rom aan het bakken dus dat wordt ook nog een veel belovende ROM.
ARHD is voor de beginnende massa die een standaard rom willen. Persoonlijk vind ik ARHD de meest saaie rom die er is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Zal van de week eens Virtouos proberen, excuus over het bugpraat dan. Ook maar iets wat ik heb gelezen.

Ik merk ook dat RCmix ook niet 100% soepel is. Maar wel al een enorme batterijduur heeft vergeleken met ARHD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Hebben jullie het over ARHD 5.2.2? Ik heb geen op of aanmerkingen over de batterijduur. Ik draai geen 3.0 onderdelen, gewoon 'stock'. Doet het erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:46:
Er zijn trouwens al langer dan 1 week geen updates geweest voor beide populaire Sense 3.0 roms.
Er is een rel geweest op XDA... Het HoneyTeam (van HoneySense) heeft zonder toestemming de Virtuous ROM gepakt en deze geskinned enz. Hier waren de devs van Virtuous niet happy mee (en imo terecht). Vandaar dat Virtuous even on hold heeft gestaan.
Inmiddels is alles uitgesproken: team Virtuous gaat verder met de ontwikkelingen van zijn ROM en het HoneyTeam gaat werken aan een HoneySense 3D ROM.
Deze HoneySense 3D ROM wordt veelbelovend, aangezien Caychimp (RCMix dev) en Mike1986 (ARHD dev) inmiddels toegevoegd zijn aan het Honeyteam :*) De planning is dat donderdag a.s. de eerste release beschikbaar komt! Check: http://www.honeysense.com/?p=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er was ook iets met een moderater die Capychimp gebant had omdat hij zijn thread gesloten had omdat moderaters met zijn thread messed.

Stomme is dat de rechten bij HTC liggen en dus niet bij een van deze ontwikkelaars, maar ja je hoort wel aan elkaar credits te geven. Maar de laatste Sense 3.0 releases werken ook al heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
En diezelfde moderator zit ook bij het Virtuous team. Daar ging het grootste gedeelte van de rel over dat de moderator partijdig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Hallo,

Ik probeer temproot te krijgen. Ik volg deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152233
Softwareversie: 2.50.405.2
Als ik de "RUN THIS FOR ROOT.bat" file uitvoer, krijg ik deze output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
C:\>adb push fre3vo /data/local/tmp  
adb server is out of date.  killing...
* daemon started successfully *

C:\>adb shell chmod 777 /data/local/tmp/fre3vo 

C:\>adb shell /data/local/tmp/fre3vo -debug -start FBB00000 -end FFFFFFFF 
fre3vo by #teamwin
Please wait...
Attempting to modify ro.secure property...
fb_fix_screeninfo:
  id: msmfb
  smem_start: 802160640
  smem_len: 3145728
  type: 0
  type_aux: 0
  visual: 2
  xpanstep: 0
  ypanstep: 1
  line_length: 1920
  mmio_start: 0
  accel: 0
fb_var_screeninfo:
  xres: 480
  yres: 800
  xres_virtual: 480
  yres_virtual: 1600
  xoffset: 0
  yoffset: 0
  bits_per_pixel: 32
  activate: 16
  height: 106
  width: 62
  rotate: 0
  grayscale: 0
  nonstd: 0
  accel_flags: 0
  pixclock: 0
  left_margin: 0
  right_margin: 0
  upper_margin: 0
  lower_margin: 0
  hsync_len: 0
  vsync_len: 0
  sync: 0
  vmode: 0
Buffer offset:      00000000
Buffer size:        8192
Scanning region fbb00000...
Potential exploit area found at address fbb7f800:1800.
Payload verification failed.
Scanning region fbbf0000...
Scanning region fbce0000...
Scanning region fbdd0000...
Scanning region fbec0000...
Scanning region fbfb0000...
Scanning region fc0a0000...
Scanning region fc190000...
Scanning region fc280000...
Scanning region fc370000...
Scanning region fc460000...
Scanning region fc550000...
Scanning region fc640000...
Scanning region fc730000...
Scanning region fc820000...
Scanning region fc910000...
Scanning region fca00000...
Scanning region fcaf0000...
Scanning region fcbe0000...
Scanning region fccd0000...
Scanning region fcdc0000...
Scanning region fceb0000...
Scanning region fcfa0000...
Scanning region fd090000...
Scanning region fd180000...
Scanning region fd270000...
Scanning region fd360000...
Scanning region fd450000...
Scanning region fd540000...
Scanning region fd630000...
Scanning region fd720000...
Scanning region fd810000...
Scanning region fd900000...
Scanning region fd9f0000...
Scanning region fdae0000...
Scanning region fdbd0000...
Scanning region fdcc0000...
Scanning region fddb0000...
Scanning region fdea0000...
Scanning region fdf90000...
Scanning region fe080000...
Scanning region fe170000...
Scanning region fe260000...
Scanning region fe350000...
Scanning region fe440000...
Scanning region fe530000...
Scanning region fe620000...
Scanning region fe710000...
Scanning region fe800000...
Scanning region fe8f0000...
Scanning region fe9e0000...
Scanning region fead0000...
Scanning region febc0000...
Scanning region fecb0000...
Scanning region feda0000...
Scanning region fee90000...
Scanning region fef80000...
Scanning region ff070000...
Scanning region ff160000...
Scanning region ff250000...
Scanning region ff340000...
Scanning region ff430000...
Scanning region ff520000...
Scanning region ff610000...
Scanning region ff700000...
Scanning region ff7f0000...
Scanning region ff8e0000...
Scanning region ff9d0000...
Scanning region ffac0000...
Scanning region ffbb0000...
Scanning region ffca0000...
Scanning region ffd90000...
Scanning region ffe80000...
Scanning region fff70000...

Wat gaat hier fout en hoe kan ik het verhelpen?
Alvast erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 27-07-2011 17:56 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Hij is nog niet klaar met scannen zo te zien.
Loopt ie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bedankt voor de reactie.
Dit is alles wat ik krijg. Na dit komt er weer C:\> te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Er is door een Nederlander maandagavond gepost hoe je het met het handje kunt doen, met 1 search string als het ware.

Probeer de post te vinden, zo is het mij namelijk ook gelukt.

- EDIT -
Geen Nederlander, maar mij is het gelukt met deze post: http://forum.xda-develope...?p=15983487&postcount=277

Reboot eerst je telefoon voor je dit gaat doen, heb gemerkt dat bij een schone start betere resultaten krijgt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door new_guy op 27-07-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

@new_guy Bedankt!
Gelukt! Erg bedankt voor die tip!

[ Voor 183% gewijzigd door TommieW op 28-07-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Honey3D geflashed, het ziet er goed uit moet ik zeggen er zit een lichte oc in welke tot 1.1Ghz gaat en Honey3d maakt ook gebruik van de oc deamon.

En de base komt dus van de official sensation rom ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Weet iemand of het mogelijk is om de HTC Contacts app te draaien op een CyanogenMod ROM (7.1 RC of nightly)? Dat is namelijk de enige app (die zorgt voor het linken van contacts toch?) die ik ECHT mis als ik CM7 draai :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu sinds gister Honey3d en ik moet zeggen een hele stabiele rom en voelt ook snel en dit is pas de eerste release. Ik heb gister ook eens wat testjes gedaan met energie gebruik en sommige dingen zijn natuurlijk logische maar ik wou het in cijfers zien in mA.

Ik heb dus getest wat gemiddeld energie gebruik was op vliegmodus wanneer scherm gelockt is en ja het is natuurlijk niet echt een verrassing dat het gebruik dan heel laag is, maar het was wel interesant om te zien dat gebruik dan een vierde was wanneer hij niet op vliegmodus staat want dan is het gebruik ongeveer 4 mA.

Andere test met energie gebruik die ik gedaan heb heeft te maken met de helderheid en dat heb ik getest door hem gewoon tijdje niet te locken en heb ik dus eerst op laagste gezet en daarna op hoogste, bij de laagste was het gebruik 100 mA en bij hoogste was dit ruim het dubbele, dus over de 200 mA.

Zo zie je wel dus wat voor verschil het maakt, ik heb ook eens gekeken wat het energie gebruik was met een actieve chat toepassing op de achtergrond die dus niet werkt zoals whatsapp en daar had ik dan 4x zoveel gebruik als wanneer ik geen chat toepassing op de achtergrond draaide.

Kort deze rom is zeker zuinig en dat is dus ook doel van Honey3d, ondanks dat laad ik mijn toestel toch iedere nacht op omdat ik naar het werk geen reserve batterij mee neem, maar ik weet zeker dat je 2 werkdagen red, maar ik neem de gok er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Weet iemand zo welke ROM er zo over 190 dpi beschikt? Ik heb dit 1 keer eerder gehad bij een ROM en vond dit toch wel erg fijn. Heb dit daarna zelf geprobeerd bij andere ROM's, alleen ziet het er dan toch niet allemaal zo gelikt uit.

Het liefst een ROM met Senso 3.0 ingebakken.

Of eis ik nu teveel?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Hmm, heb deze avond maar eens geprobeerd te downgraden. Maar het wou niet lukken, ik kwam wel tot ergens in de bootloader, alleen toen begon die de image te zoeken, kreeg gewoon klein blauw balkje rechts bovenin. Deze was vol, werd goud/bruin. En toen begon die te mopperen over "Main version is older"..

Goed, morgen maar eens kijken of ik de zin kan vinden om het opnieuw te proberen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Metian schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:32:
Hmm, heb deze avond maar eens geprobeerd te downgraden. Maar het wou niet lukken, ik kwam wel tot ergens in de bootloader, alleen toen begon die de image te zoeken, kreeg gewoon klein blauw balkje rechts bovenin. Deze was vol, werd goud/bruin. En toen begon die te mopperen over "Main version is older"..

Goed, morgen maar eens kijken of ik de zin kan vinden om het opnieuw te proberen.
ff de pd98img van je sd verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarckX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-04-2022
Whiskey103 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:55:
[...]

Of ff in een mapje zetten op je sd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rom van Honeysense werkt als een trein!
Ik heb deze gister erop gezet en mijn batterij gaat een stuk langer mee.
Nu is er weer een nieuwe versie gekomen de v 1.1 deze heb ik erop gezet met een fullwipe alleen staat er bij mijn tel software info de v.1 Weet iemand hoe je dit kan oplossen of heeft dit het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 09:50
Net al 2x geprobeerd root te krijgen met Visionary+
Maar deze schijnt het niet meer te doen (desire HD wel met laatste update's)
Scherm gaat over naar zwart, en doet niks meer phone word sloom, na reset is alles gelukkig weer normaal!

Iemand idee om toch nog mijn HD te rooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152233
Met behulp van deze is het mij uiteindelijk gelukt.

Ik heb nu RevolutionHD draaien. Kan ik gerust mijn htc sense account instellen? Komt htc dan niet te weten dat ik een custom ROM draai?

[ Voor 39% gewijzigd door TommieW op 30-07-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:35:
De rom van Honeysense werkt als een trein!
Ik heb deze gister erop gezet en mijn batterij gaat een stuk langer mee.
Nu is er weer een nieuwe versie gekomen de v 1.1 deze heb ik erop gezet met een fullwipe alleen staat er bij mijn tel software info de v.1 Weet iemand hoe je dit kan oplossen of heeft dit het zelfde?
Ja ze hebben daar een kleine update voor uit gebracht te vinden op de 2e pagina. Je hoefde trouwens geen full wipe te doen voor versie 1.1.

Oh en nu gaan Capychimp en Mike van Android revolution samen een rom uit brengen, goh zo krijgen we wel erg veel keuze, Capychimp werkt namelijk ook mee aan Honey3d.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192973
TommieW schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 08:17:
Ik heb nu RevolutionHD draaien. Kan ik gerust mijn htc sense account instellen? Komt htc dan niet te weten dat ik een custom ROM draai?
Ja dat is geen probleem hoor HTC zal echt niks interesseren dat je een custom rom draait, je dient bij garantie alleen te zorgen dat je telefoon terug op s-on is en originele firmware, maja ik heb ook risico genomen want telefoons gaan niet snel kapot binnen de garantie periode.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Vandaag alweer drie keer geprobeerd te downgraden, maar wanneer ik in de bootloader zit, blijft die maar klagen over "Main Version is older'.
Whiskey103 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:55:
[...]

Hoe bedoel je dit ?.. Ik heb de img van me SD gehaald, en het opnieuw geprobeerd. Heeft niet gewerkt. Of doe ik nu iets verkeerd ? xD

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Met Honey3D 1.0 heb ik het probleem dat in het lockscherm de vier applicaties niet te zien zijn. als ik het erop flash is er niks aan de hand(dan staan die applicaties er gewoon) maar na een half uurtje zijn ze opeens weg.

Is dit een bekend probleem? meer mensen met deze build hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel Sense 3.0 roms nu op XDA, Capychimp werkt nu aan 3 projecten mee, Honey3d, Android Revolution RCmix3D en RCmix3d Aztec.

Het dreigt weer loos te gaan op XDA tussen ontwikkelaars van Unity en Capychimp.

http://forum.xda-develope...?p=16148961&postcount=109

Hij zou 97% van files van unity in zijn rom ofzo hebben? Ohja het is uiteindelijk van HTC en niet van unity.

En het resultaat is capychimp wist niet dat Honey3d toestemming had om files van unity te gebruiken dus hij gaat de nieuwe rom verwijderen.

http://forum.xda-develope...?p=16154152&postcount=155

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
The DenMan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:38:
Weet iemand zo welke ROM er zo over 190 dpi beschikt? Ik heb dit 1 keer eerder gehad bij een ROM en vond dit toch wel erg fijn. Heb dit daarna zelf geprobeerd bij andere ROM's, alleen ziet het er dan toch niet allemaal zo gelikt uit.

Het liefst een ROM met Senso 3.0 ingebakken.

Of eis ik nu teveel?
190 DPI is erg makkelijk zelf in te stellen:
http://opensource.opweb.nl/rooted-android-change-dpi

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Heeft iemand hier het telefoon nummer van HTC Nederland?
Ik ik een vaag vermoeden dat me wifi stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google
Zo makkelijk is het dus niet want ik krijg het niet opgeslagen, weet jij een text editor waar dat wel mee lukt dan? Okay gelukt, ik heb die file aangepast in de zip van de Rom.

Beste is een rom te kiezen die 190DPI al heeft, want het zelf aanpassen is maar halve werk.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het ongeveer voor Visionary klaar is met temproot now? Blijft wel heel lang hangen op zwart beeld. Lang als in +5 min. Wellicht conflicterende software op mijn toestel staan? (zou zo snel niets kunnen bedenken, heb geen tweak/mod apps er op staan)

Kan het onderbreken, maar dan loopt zowel Visonary en hierna mijn toestel vast.

Edit; Nou, 20 minuten lijkt me geen goed teken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

@Leffe:
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Laatst online: 12:09
Opgelost

[ Voor 103% gewijzigd door WouTer14 op 31-07-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik ga donderdag op vakantie en ivm veiligheid wil ik voor ik op vakantie ga een hard reset doen en mezelf met vakantie@mijndomein.nl op m'n telefoon aanmelden zodat geen persoonlijke informatie opgehaald kan worden na diefstal of beroving. Dus geen e-mails met wachtwoorden, geen smsjes, geen contacten en geen informatie op de SD. Als ik nu mijn rom backup via recovery kan ik na de vakantie toch gewoon weer de backup terugzetten zodat de situatie net zo was als voor de vakantie en dus voor de hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat gaat wat je wilt, ik snap alleen niet waarom je dat zou doen een hard reset puur omdat je op vakantie gaat? Vrees je echt dat je mobiel gestolen word?

Die backup moet je natuurlijk wel ergens neer zetten en achteraf zal je dat weer terug op je sd moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Backup zal ik op mijn desktop thuis neerzetten. Ik ben idd bang dat mijn telefoon gestolen wordt. Ik ga naar Zuid Afrika en daar is die kans gewoon zeker aanwezig. Zowel diefstal, beroving en hijacking van je auto kan je daar overkomen als je pech hebt. De kans is klein maar wel een stuk groter dan in bijvoorbeeld West Europa.

Ik heb een goede reisverzekering en alle materiële schade wordt gedekt, dat is gewoon geen enkel probleem. Camera, telefoon, kleding, paspoort,... kan allemaal gestolen worden en ik krijg gewoon een vergoeding. Alleen mijn telefoon bevat gewoon veel prive informatie, dat wil ik prive houden. Mijn e-mail staat vol met privegegevens, wachtwoorden en allerlei belangrijke informatie waar mensen zeker wat aan kunnen hebben. Ook mijn contacten en mijn Google Apps account wil ik gewoon zeker wel prive houden. Het is een kleine moeite om een backup + hardreset uit te voeren en het kan een hoop ergernis besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Okay begrijpbaar, maar als je in goeie hotels verblijft en niet als backpacker in hostels verblijft dan lijkt me niet dat je bang hoeft te zijn dat je telefoon gestolen word of je moet er teveel te koop mee lopen, maar goed ik praat makkelijk want ik ben zelfs alert in Nederland.

Als je echt bang bent om overvallen worden daar dan zou ik snel een cursus zelf verdediging nemen ofzo, want Zuid Afrika heeft inderdaad een hoog misdaad cijfer, maja in sommige Nederlandse steden of wijken is het net Zuid-Afrika dus daar zou je misschien nog eerder beroofd worden door Afrikanen in NL ja en ik betwijfel dat die Afrikanen wat met jouw prive data zouden doen, ze zullen gewoon jouw telefoon verkopen als ze die stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Die kans is natuurlijk niet heel groot maar wel gewoon groter dan in Nederland. Ik wil alleen tijdens een beroving met een gerust hart al mijn spullen kunnen afgeven zonder me zorgen te maken om de gegevens die er op staan. Dat kost me hooguit een half uur werk dus dat heb ik er wel voorover. Ik zal natuurlijk wel gewoon opletten en naar alle waarschijnlijkheid zal er gewoon niks gebeuren. Ik wil gewoon voorbereid zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:01:
Google

[...]
Beste is een rom te kiezen die 190DPI al heeft, want het zelf aanpassen is maar halve werk.
Die opmerking snap ik dus niet want het is exact dezelfde methode zoals alle ROMbakers het doen :?
En om nou te zeggen dat het aanpassen echt moeilijk is... je bent een Tweaker of niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 01-08-2011 08:13 ]

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste