geen last van. Als je van een andere room komt kom je niet onder een clean install uit ben ik bangJackPoint schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:06:
[...]
Ik wil graag weten of er mensen zijn waar bij het gewoon werkt, zo ja dan doe ik een clean install
De devs van Virtuous adviseren ook een full wipe als je een upgrade uitvoert. Daarnaast bieden ze ook geen support zonder een full wipe, wat ik een goede policy vind.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:23:
[...]
geen last van. Als je van een andere room komt kom je niet onder een clean install uit ben ik bang
Ik ben echt enorm te spreken over de Virtuous rom. Heb nog geen fc's gehad en Sense 3.0 draait heerlijk!
Ik heb een format gedaan van /cache /data en /system, daarna de zip geïnstalleerd. De eerste keer gaat het goed, maar na een reboot heb ik fc's bij de camera en contacts.Dynamix schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:22:
[...]
De devs van Virtuous adviseren ook een full wipe als je een upgrade uitvoert. Daarnaast bieden ze ook geen support zonder een full wipe, wat ik een goede policy vind.
Ik ben echt enorm te spreken over de Virtuous rom. Heb nog geen fc's gehad en Sense 3.0 draait heerlijk!
Moet ik ook /devlog en /sd-ext formateren? Of doe ik iets in de verkeerde volgorde?
EDIT:
Met behulp van Whiskey103 (Ja die van ARHD) heb ik CWM 4.0.0.5 er op gezet, daarna FULL_WIPE_1.5_EXT4_.zip geflashed. Hierna Virtuouse Unity opnieuw geflashen.
[ Voor 11% gewijzigd door JackPoint op 23-06-2011 15:33 ]
Geen probleem,, graag gedaan,, handig huh IRC HelpdeskJackPoint schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:48:
[...]
EDIT:
Met behulp van Whiskey103 (Ja die van ARHD) heb ik CWM 4.0.0.5 er op gezet, daarna FULL_WIPE_1.5_EXT4_.zip geflashed. Hierna Virtuouse Unity opnieuw geflashen.
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Verwijderd
Vandaag Android Revolution HD 5.1.11 erop gezet. Hij bleef elke keer hangen bij het witte HTC Bootscherm. Ook de recovery van de stock rom blijft hangen bij het witte htc scherm.
Iemand een idee wat er fout is gegaan??!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 01:47 ]
Hier werkt het gewoon (Unity).JackPoint schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:06:
[...]
Ik wil graag weten of er mensen zijn waar bij het gewoon werkt, zo ja dan doe ik een clean install
Ik kwam van een unrooted stock build 2.36.xxx.x die ik gedowngrade heb met de Gingerbreak methode.
Het kan zijn dat je nog even geduld moet hebben met de boot. De eerste keer duurt vaak langer(enkele minuten)Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:29:
Vandaag Android Revolution HD 5.1.11 erop gezet. Hij bleef elke keer hangen bij het witte HTC Bootscherm. Ook de recovery van de stock rom blijft hangen bij het witte htc scherm.
Had je wel een full wipe gedaan?
Verwijderd
Van te voren niet. Daarna wel gewiped en weer geflashed, dit loste niets op?Thombias schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:06:
[...]
Het kan zijn dat je nog even geduld moet hebben met de boot. De eerste keer duurt vaak langer(enkele minuten)
Had je wel een full wipe gedaan?
Uiteindelijk gelukt weer de stock 1.32 erop te zetten, dit was namelijk mijn eerste custom rom en dus erg spannned, Volgende keer dan ik het probeer dus eerst alles Wipen? SD-kaart ook maar formatteren?
Nadat de stock er weer op zit, lijkt de root verdwenen. Kan dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 09:35 ]
SD-kaart hoef je zeker niet te formatten.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:19:
[...]
Van te voren niet. Daarna wel gewiped en weer geflashed, dit loste niets op?
Uiteindelijk gelukt weer de stock 1.32 erop te zetten, dit was namelijk mijn eerste custom rom en dus erg spannned, Volgende keer dan ik het probeer dus eerst alles Wipen? SD-kaart ook maar formatteren?
Nadat de stock er weer op zit, lijkt de root verdwenen. Kan dit?
Alles wipen is wel van belang.
Stock heb je terug gezet met zo'n .exe file?
Dan ben je naast root ook nog eens je clockworkmod kwijt als ik me niet vergis?
Moet iemand nog maar even bevestigen.
Verwijderd
Nu weer geroot, clockworkmod gedaan. Hierna gewiped, ex4 partitie en android revolution.
WEER blijft hij hangen bij het bootscreen. Waar moet ik nu aan denken?
Android Revolution IRC suportVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:29:
Nu weer geroot, clockworkmod gedaan. Hierna gewiped, ex4 partitie en android revolution.
http://tinyurl.com/424zw3n
Effe CWM Ext 4 flashen met fastboot flash recovery recovery.img
http://www.androidrevolut...kwork-4.0.0.5-EXT4-ace%2F
Als je er niet uit kom, zie ik je wel op IRC
[ Voor 18% gewijzigd door Whiskey103 op 24-06-2011 18:58 ]
Zojuist van RCMix 6.1.0.1 naar RCMix Kingdom 1.7 gegaan. Sense 3.0 is echt nice, ziet er mooi uit. Paar vragen die ik nog had:
-toen ik na de full wipe alles weer instelde en voor het eerst naar de Market ging, ging hij alle 55 apps opnieuw downloaden en installeren (tegelijk!). Kan ik dit voorkomen? Wil liever schoon beginnen na een ROM flash, nu staat er gelijk zoveel meuk op.
-Ik heb de Weather Live wallpaper ingesteld. Als ik hem unlock hoor ik gelijk op het homescreen, alhoewel ik de setting bij de wallpaper op silent heb staan. Iemand enig idee waar dit geluid vandaan komt? Heb ook al een keer weer ge-enabled en weer gedisabled, hielp ook niet.
Thanks!
-toen ik na de full wipe alles weer instelde en voor het eerst naar de Market ging, ging hij alle 55 apps opnieuw downloaden en installeren (tegelijk!). Kan ik dit voorkomen? Wil liever schoon beginnen na een ROM flash, nu staat er gelijk zoveel meuk op.
-Ik heb de Weather Live wallpaper ingesteld. Als ik hem unlock hoor ik gelijk op het homescreen, alhoewel ik de setting bij de wallpaper op silent heb staan. Iemand enig idee waar dit geluid vandaan komt? Heb ook al een keer weer ge-enabled en weer gedisabled, hielp ook niet.
Thanks!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Over de installerende apps:Arfman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:
Zojuist van RCMix 6.1.0.1 naar RCMix Kingdom 1.7 gegaan. Sense 3.0 is echt nice, ziet er mooi uit. Paar vragen die ik nog had:
Thanks!
Als je deze allemaal weer uninstalled zullen ze (volgens mij) permanent weg zijn, ook bij een volgende full wipe. De Market houd bij welke apps jij op je toestel had.
Ook bij je eerste boot (het menu dat je doorloopt) kan je aan/uitvinken of alles sync moet worden gehouden met de market en google enz. denk dat je dit wel aan hebt gevinkt.
Ja, hij vroeg of ik wilde syncen met Google, maar ik dacht dat dat mail/agenda was. Volgende keer dus maar alles uninstallen eerst, bedanktLogiZ5500 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:38:
[...]
Over de installerende apps:
Als je deze allemaal weer uninstalled zullen ze (volgens mij) permanent weg zijn, ook bij een volgende full wipe. De Market houd bij welke apps jij op je toestel had.
Ook bij je eerste boot (het menu dat je doorloopt) kan je aan/uitvinken of alles sync moet worden gehouden met de market en google enz. denk dat je dit wel aan hebt gevinkt.
Toevallig nog een idee voor wat betreft het geluid op het homescreen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@jdb6001
Ik las vanochtend je IRC pm.. heb je net gemist.. vanavond ben ik er weer.
En ik heb een oplossing denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Whiskey103 op 25-06-2011 14:57 ]
Verwijderd
Heb ook de laatste ARHD draaien, met Sense 3.0 all-in-one en Rosie 3D. Ziet er gelikt uit, vooral als je de klok bekijkt bij het scrollen (je ziet dan een 3D-effect) en bij de grote weer-widget (ook alsof het "eruit" komt). Ook de nieuwe camera geflasht, leuke functie die panorama!
Ik krijg alleen niet die Transparant App Drawer geflasht. Of eigenlijk wel, maar dan doet Rosie niks meer (FC) en ben ik mijn Sense 3.0 widgets kwijt. Als ik dan Sense 3.0 AIO + Rosie 3D weer flash, doet alles het weer maar heb ik geen Transparent App Drawer meer. Heb ook al geprobeerd om /system te mounten in Recovery, maar dan installeert ie niet. Ideeën iemand? Many thanks in advance.
Ik krijg alleen niet die Transparant App Drawer geflasht. Of eigenlijk wel, maar dan doet Rosie niks meer (FC) en ben ik mijn Sense 3.0 widgets kwijt. Als ik dan Sense 3.0 AIO + Rosie 3D weer flash, doet alles het weer maar heb ik geen Transparent App Drawer meer. Heb ook al geprobeerd om /system te mounten in Recovery, maar dan installeert ie niet. Ideeën iemand? Many thanks in advance.
Toch niet, ik kreeg weer fc's. Ben er achter dat het door de lcd density komt. Ik had die op 180 staan ipv standaard 240. Ik laat hem nu op 240 staan en heb nog geen fc's gehad.Dynamix schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:02:
Full wipe 1.5 ext4 does the trick!
Whiskey:
Ik merk dat de laatste AR Rom's geen BT boost hebben kwa muziek, andere ROM's hebben dat duidelijk wel. En ik dacht dat AR ROM in het begin ook had?
Ik merk nl. wel verschil met muziek op mijn headset. Bij AR is dat duidelijk zachter.
Ik merk dat de laatste AR Rom's geen BT boost hebben kwa muziek, andere ROM's hebben dat duidelijk wel. En ik dacht dat AR ROM in het begin ook had?
Ik merk nl. wel verschil met muziek op mijn headset. Bij AR is dat duidelijk zachter.
Ik heb dit ook een keer gehad met een andere ROM van een andere cook. Toen was de zip waar de ROM in zat niet goed gedownload. Check the MD5sum of de file misschien toch niet corrupt is...Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:29:
Stay safe
ja,, wij hadden hem eerst op 20% boost.. dit gaf veel problemen. (ARHD heeft beetje veel veschillende gebruikers) dus we hebben de gulden middedweg gepakt.. 10% boost.BabyXL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:14:
Whiskey:
Anders haddden sommige users een blikkerig geluid bij bellen ed.
Jammer, want het klonk erg prettig op BT. Ik heb nu het idee dat de muziek niet de volle potentie haalt op mijn headset.Whiskey103 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:55:
[...]
ja,, wij hadden hem eerst op 20% boost.. dit gaf veel problemen. (ARHD heeft beetje veel veschillende gebruikers) dus we hebben de gulden middedweg gepakt.. 10% boost.
Anders haddden sommige users een blikkerig geluid bij bellen ed.
Is er geen losse patch voor te maken? Zou erg fijn zijn namelijk. en is het volume voor BT en speaker niet afzonderlijk te regelen dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 26-06-2011 01:21 ]
Je kan Leedroid Kernel proberen.BabyXL schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:20:
[...]
Jammer, want het klonk erg prettig op BT. Ik heb nu het idee dat de muziek niet de volle potentie haalt op mijn headset.
Is er geen losse patch voor te maken? Zou erg fijn zijn namelijk. en is het volume voor BT en speaker niet afzonderlijk te regelen dan?
Die heeft de audioboost er nog in zitten geloof ik.
http://www.androidrevolut...-KERNEL-2.6.35.13-BFS.zip
Nieuwe camera? Panoramafunctie? Waar?
Cool! Ga ik proberen... Ik kan me voorstellen dat de main speaker problemen kan hebben met geluid boost, maar BT toch niet? Die kan makkelijk harder, of gaat dat niet?Whiskey103 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:16:
[...]
Je kan Leedroid Kernel proberen.
Die heeft de audioboost er nog in zitten geloof ik.
http://www.androidrevolut...-KERNEL-2.6.35.13-BFS.zip

[ Voor 39% gewijzigd door Cybergamer op 26-06-2011 15:44 ]
Verwijderd
Wil even terugkomen op mijn (positieve) mening over de nieuwe camera (3.0). Sowieso doet HDR niets, maar het panorama-effect valt wat tegen vind ik. De foto's die gemaakt worden zijn zeer smal, hoewel dit tijdens het nemen van de fotoreeks (panorama vereist een reeks van enkele foto's) niet zo lijkt. Ze worden mooi aan elkaar geplakt, maar het eindresultaat is een zeer smalle, lange strook waar je niet veel op ziet. Jammer, maar misschien te verhelpen met een update/patch.
Grappig, nog niet eens ontdekt. Heb net met SetCPU m'n Desire HD op 1.2GHz gezet, Sense 3.0 is leuk maar al die animaties vereisen wel wat CPU zeg. Nu loopt alles weer soepel
Gebruikt RCMix3D de daemon niet. In dat geval zou het zonder SetCPU beter moeten werken.Arfman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:25:
Grappig, nog niet eens ontdekt. Heb net met SetCPU m'n Desire HD op 1.2GHz gezet, Sense 3.0 is leuk maar al die animaties vereisen wel wat CPU zeg. Nu loopt alles weer soepel
Of misschien de OC iets hoger zetten.
Hum.. nieuwe Leedroid ChangelogBabyXL schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:45:
Cool! Ga ik proberen... Ik kan me voorstellen dat de main speaker problemen kan hebben met geluid boost, maar BT toch niet? Die kan makkelijk harder, of gaat dat niet?
LeeDrOiD_HD_V3.1.7_GB_BFS/CFS- - 25th June
GPL - My source on GitHub
Removed call recording support
Updated to official GB Audio Drivers
Dropped Audio boosts
Lowered WiFi Voltages!
Added Speed tweak in Jhash
Dus: Dropped Audio Boost
Hij volgt ons voorbeeld zie je. Zorgt voor te veel bugreports.
Die 2way call record is er bij ons al heel lang uit. ivm batt drain
[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey103 op 26-06-2011 20:47 ]
Verwijderd
Hartelijk dank voor de hulp, hij draait lekker.Whiskey103 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:53:
@jdb6001
Batterylife is iets minder dan ik had verwacht, komt die door daemonbuzz?
Verwijderd
Precies. Ik had SetCPU al verwijderd vóór mijn ARHD flash, maar volgens mij moet je - als je rom er al op staat - na verwijdering van SetCPU tweemaal resetten. Dan werkt Daemon OC prima, want ondanks alle animaties is mijn DHD nog altijd supersnel. Sneller dan met SetCPU (met LeeDroid's smoothass governer) in ieder geval.Whiskey103 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:17:
[...]
Gebruikt RCMix3D de daemon niet. In dat geval zou het zonder SetCPU beter moeten werken.
SmartAss of SmoothAss gebruiken in combinatie met Daemon OC is onzinning. Daemon heeft al een apart profiel wanneer de telefoon slaapt. SmartAss en SmoothAss heeft óók zo 'n zelfde profiel waardoor je dus dubbelop bezig bent en alleen maar meer lag veroorzaakt.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Precies. Ik had SetCPU al verwijderd vóór mijn ARHD flash, maar volgens mij moet je - als je rom er al op staat - na verwijdering van SetCPU tweemaal resetten. Dan werkt Daemon OC prima, want ondanks alle animaties is mijn DHD nog altijd supersnel. Sneller dan met SetCPU (met LeeDroid's smoothass governer) in ieder geval.
je kan altijd een lagere oc gebruiken uiteraard. Moet je even mee testen etc.. en het duurt even voor je je ehte gebruik kan zeggen ivm met de batterystats. Altijd effe daagje laten wennen aan de ROM zeg maar.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Precies. Ik had SetCPU al verwijderd vóór mijn ARHD flash, maar volgens mij moet je - als je rom er al op staat - na verwijdering van SetCPU tweemaal resetten. Dan werkt Daemon OC prima, want ondanks alle animaties is mijn DHD nog altijd supersnel. Sneller dan met SetCPU (met LeeDroid's smoothass governer) in ieder geval.
Misschien effe helemaal laden.. check met current widget 0mA.. dus niet lampje groen.
Dan wipe battstats,, en testen maar.
Kwa batterij zuinigheid&snelheid, wat is beter Cyanogen of ARHD
Cyanogen spreekt me heel erg aan omdat je dan wat meer mogelijkheden hebt met tasker (incl "GPS action") en 3g/2g switch (leuk voor als scherm uit staat
)
Momenteel heb ik LauncherPro als schil en dat bevalt me prima.
Wat ik wel ga missen is Peep.
Cyanogen spreekt me heel erg aan omdat je dan wat meer mogelijkheden hebt met tasker (incl "GPS action") en 3g/2g switch (leuk voor als scherm uit staat
[ Voor 6% gewijzigd door Brantje op 27-06-2011 19:57 ]
Cyanogen is kaler dus sneller en batterij vriendelijker.Brantje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:56:
Kwa batterij zuinigheid&snelheid, wat is beter Cyanogen of ARHD
Cyanogen spreekt me heel erg aan omdat je dan wat meer mogelijkheden hebt met tasker (incl "GPS action") en 3g/2g switch (leuk voor als scherm uit staat)
![]() | ![]() |
Ben net van Cyanogenmod 7.0.3 overgegaan naar de RC1. Wat een prestatiewinst zeg.Toch even een verschil van (2366-1850) = 516 pnt
Geen slechte update dus... Tevens heb ik ook het idee dat het echt in het gebruik soepeler loopt.
Stay safe
Verwijderd
Hoe is de batterylife?Master FX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:
[afbeelding] [afbeelding]
Ben net van Cyanogenmod 7.0.3 overgegaan naar de RC1. Wat een prestatiewinst zeg.Toch even een verschil van (2366-1850) = 516 pnt
Geen slechte update dus... Tevens heb ik ook het idee dat het echt in het gebruik soepeler loopt.
Hij staat er echt net op dat zal ik je nog laten weten na een volle accu en gebruik...
Stay safe
Check m'n custom rom en probeer hem eens uit!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1141030
Werkt als een speer!
Werkt als een speer!
lol,, dat begrijp ik ja..die daemon sets van je zullen wel werken javictoryo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:33:
Check m'n custom rom en probeer hem eens uit!
Werkt als een speer!
misschien effe bronvermelding of thanks to
Je mag ze van mij best gebruiken, maar normaal vragen we dat altijd effe aan elkaar.
ui_print("CPU min/max Frequencies by Whiskey103"); |
ui_print(" "); |
ui_print(">>>Mounting partitions"); |
assert(mount("ext3", "EMMC", "/dev/block/mmcblk0p25", "/system") || mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/mmcblk0p25", "/system")); |
ui_print("Flashing new min/max Frequencies"); |
ui_print(">>>Writing System"); |
package_extract_dir("system", "/system"); |
ui_print(">>>Deleting init.d 94cpu"); |
delete("/system/etc/init.d/94cpu"); |
ui_print(">>>Unmounting partitions"); |
unmount("/system"); |
ui_print(" "); |
ui_print("Starting Daemon Afterburner"); |
ui_print("Done!"); |
[ Voor 25% gewijzigd door Whiskey103 op 28-06-2011 21:04 ]
Zoals ik uitgelegt heb op XDA.
Ik dacht dat het geen probleem zou zijn aangezien je een topic gemaakt heb waarin iedereen die wilt ze kan downloaden zonder te vragen!
Maar zodra ze het flashen zien ze je naam dus krijg jij toch de credits
Ik dacht dat het geen probleem zou zijn aangezien je een topic gemaakt heb waarin iedereen die wilt ze kan downloaden zonder te vragen!
Maar zodra ze het flashen zien ze je naam dus krijg jij toch de credits
Zijn er nog nadelen aan CM7?
Niet werkende dingen, lags enzo..
Ik mis heel erg de sense widgets. Veel is wel op te lossen met losse widgets en apps uit de market. Maar dan toch. Voor de rest zitten er geloof ik niet echt nadelen aan. CM is wel voor de wat ervaren android gebruiker. Het gaat vooral om de snelheid en batterij duur.Brantje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:20:
Wat niet werkt (bij mij althans) is de car-mode. Maar dat vind ik verder geen groot probleem...Brantje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:20:
Stay safe
Ehh .. hoe kan ik OC-en zonder SetCPU danWhiskey103 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:17:
[...]
Gebruikt RCMix3D de daemon niet. In dat geval zou het zonder SetCPU beter moeten werken.
volgens mij ligt dat aan de versie die je gebruikt. Ik heb de roms van download.cyanogenmod.com bij die roms zitten ze wel ingebouwd. Bij cleanDHD zat dit er niet in.Master FX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:09:
[...]
Wat niet werkt (bij mij althans) is de car-mode. Maar dat vind ik verder geen groot probleem...
Verwijderd
Na de eerste reboot lijkt hij mijn sim-kaart niet meer te willen pakken...Brantje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:20:
Heb je wel een full wipe uitgevoerd?
Heb nog nooit problemen gehad met CM7
Verwijderd
Ja had ik gedaan, nu opnieuw gedaan en geen problemen.Patrick V. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:10:
Heb je wel een full wipe uitgevoerd?
Erg benieuwd naar batterylife. Ik vind de browser beetje traag, andere die dit zo ervaren?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 17:03 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Heb al eerder een bericht hierop gezet, dat ging toen over dat mn telefoon niet meer bootte. (dus ECHT niks. enige wat ie deed was een paar x trillen en vervolgens een knipperend ledje.)
Dat is toen op een of andere manier overgegaan maar heb er nu dus weer last van, het zal over een dag of 2 ongetwijfeld weer over zijn maar wil dit gezeik niet steeds hebben. Wil hem nu opsturen naar HTC, maar hem eerst helemaal stock maken, dus CWM eraf, de standaard ROM, en standaard kernel erop. Dit zodat ik sowieso garantie heb, wil namelijk niet dat ze daar kunnen zien dat ik heb lopen kloten met ROMS enzo.
Die rom kan ik wel vinden, de rest alleen niet. Misschien dat iemand me hier wijzer kan maken?
Bedankt!
Heb al eerder een bericht hierop gezet, dat ging toen over dat mn telefoon niet meer bootte. (dus ECHT niks. enige wat ie deed was een paar x trillen en vervolgens een knipperend ledje.)
Dat is toen op een of andere manier overgegaan maar heb er nu dus weer last van, het zal over een dag of 2 ongetwijfeld weer over zijn maar wil dit gezeik niet steeds hebben. Wil hem nu opsturen naar HTC, maar hem eerst helemaal stock maken, dus CWM eraf, de standaard ROM, en standaard kernel erop. Dit zodat ik sowieso garantie heb, wil namelijk niet dat ze daar kunnen zien dat ik heb lopen kloten met ROMS enzo.
Die rom kan ik wel vinden, de rest alleen niet. Misschien dat iemand me hier wijzer kan maken?
Bedankt!
Ik draai inmiddels een aantal dagen CM 7.1 RC1 in combinatie met radio 26.10.04.03 en ik moet zeggen dat de batterij wel een stukje langer mee lijkt te gaan.
Normaal zit ik rond lunchtijd al op de 80%. De laatste paar dagen raak ik de 90% nog niet rond lunchtijd.
Paar feiten over gebruik van afgelopen dagen:
- toestel laadt 's nachts op, gaat met 100% batterij om 7:30 uit de lader
- licht whatsapp verkeer, paar berichten per uur
- bluetooth muziek streamen naar headset, 15 minuten per uur
- 2 gmail accounts syncen
- twitter sync, eenmaal per uur
- weather sync, eenmaal per uur
- 3g/bluetooth/gps aan, wifi uit
- display op automatic brightness
- trilfunctie aan
Normaal zit ik rond lunchtijd al op de 80%. De laatste paar dagen raak ik de 90% nog niet rond lunchtijd.
- trilfunctie aan
"Find what you love and let it kill you"
Hey,
Even een vraagje ik wil graag mijn DHD Rooten versie 2.36.405. Oftewel ik zal eerst moeten downgraden.
Maar bestaat er ook een Rom waarbij de originele ROM alleen geroot is en verder niks aangedaan is ? Aangezien ik de bloatware wil freezen of er af wil halen. Of is het verstandig om dan gelijk Android Revolution erop te zetten aangezien hier alle bloatware af is en het Wi-Fi probleem gefixt is ? Maar dan zul je je radio ook moeten flashen neem ik aan aangezien er bij mij. 12.54.60.25U_26.09.04.11M2 op staat. en dit net iets verschilt van de radio die zij aanraden 12.54.60.25_26.09.04.11_M2
Wat raden jullie aan ? (beetje huiverig namelijk met radio flashen)
Even een vraagje ik wil graag mijn DHD Rooten versie 2.36.405. Oftewel ik zal eerst moeten downgraden.
Maar bestaat er ook een Rom waarbij de originele ROM alleen geroot is en verder niks aangedaan is ? Aangezien ik de bloatware wil freezen of er af wil halen. Of is het verstandig om dan gelijk Android Revolution erop te zetten aangezien hier alle bloatware af is en het Wi-Fi probleem gefixt is ? Maar dan zul je je radio ook moeten flashen neem ik aan aangezien er bij mij. 12.54.60.25U_26.09.04.11M2 op staat. en dit net iets verschilt van de radio die zij aanraden 12.54.60.25_26.09.04.11_M2
Verwijderd
Hallo,
heb na aanleiding van mn vorige post nu een RUU erop gezet en S-on gefixt. Is er nu HELEMAAL niks meer waaraan ze kunnen zien dat hij is geroot e.d? Zag op google namelijk dat er iets is als een flash counter, dit was danwel voor een samsung, maar dit draait ook op android. Hoop dat iemand me iets meer duidelijkheid kan geven qua garantie. Lees op internet namelijk verschillende verhalen hierover.
Bedankt
heb na aanleiding van mn vorige post nu een RUU erop gezet en S-on gefixt. Is er nu HELEMAAL niks meer waaraan ze kunnen zien dat hij is geroot e.d? Zag op google namelijk dat er iets is als een flash counter, dit was danwel voor een samsung, maar dit draait ook op android. Hoop dat iemand me iets meer duidelijkheid kan geven qua garantie. Lees op internet namelijk verschillende verhalen hierover.
Bedankt
De vraag is ook hoe moeilijk HTC er over zal doen. Zou sowieso aanraden de garantie rechtstreeks met HTC te regelen, gaat vaak lekker vlot en de service is prima.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Hmm oke, ja vandaag zei die aan de helpdesk dat als je hem root je garantie vervalt, weet alleen niet in hoeverre dat objectief is, aangezien die nu is geunroot. Daarom ben ik wel benieuwd op het atnwoord op mn vraag hierboven moet ik zeggen. Ideaal trouwens dat ze hem komen ophalen!
Die flashcounter is flauwekul. Er is niets, maar dan ook niets te zien als die terug geflashed is naar stock.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:02:
Hmm oke, ja vandaag zei die aan de helpdesk dat als je hem root je garantie vervalt, weet alleen niet in hoeverre dat objectief is, aangezien die nu is geunroot. Daarom ben ik wel benieuwd op het atnwoord op mn vraag hierboven moet ik zeggen. Ideaal trouwens dat ze hem komen ophalen!
Wat ook nog wel eens wil helpen tegen extreme batterydrain is het wipen van je batterystats. Ik snapte nooit zo waarom dit effect had op de duur van je batterij, want op=op leek me, maar blijkbaar zit dat niet zo simpel. Ik haalde de laatste paar dagen net het einde van de avond, indien ik om 9 uur opstond en om 24-ish uur ging slapen. Eergisteren even de batterystats gewiped en nu heb ik nog 50% over na anderhalve dag gebruik inclusief wifi.
Edit: Ik gebruik momenteel nightly 107 of iets in die richting zonder enige vorm van aanpassing behalve de cyanogenmod instellingen en SetCPU. Ik heb dus geen custom kernel geflashed of zoiets dergelijks.
Edit: Ik gebruik momenteel nightly 107 of iets in die richting zonder enige vorm van aanpassing behalve de cyanogenmod instellingen en SetCPU. Ik heb dus geen custom kernel geflashed of zoiets dergelijks.
[ Voor 18% gewijzigd door vinnieminnie op 02-07-2011 00:44 ]
De U in software info is gewoon Data speed..geen probleem.Kleissen88 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:43:
Hey,
Je kan gewoon ARHD flashen .
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een garantieaanvraag geweigerd werd door het rooten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:02:
Ze kijken er niet eens na. Ding moet namelijk aan een jmicron chipreader gehangen worden etc. als ze die gegevens willen uitlezen.
Dus gewoon mainboardje vervangen is veeeeel goedkoper.
En de eerste lijns repair service,, ik betwijfel of ze wel uitlees apparatuur hebben.
Ik denk alleen schroevedraaier en onderdelen
Zijn de radio-ROMS gewoon voor elke provider te gebruiken? Ik heb destijds een radio- ROM geflashed omdat die goed zou werken met een van de laatste ARHD ROMs, maar heb nu zelf het idee dat het bereik er wat minder door geworden is. Heb nu radio versie:- 26.04.02.17-M2.M-Opensource schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:51:
Ik draai inmiddels een aantal dagen CM 7.1 RC1 in combinatie met radio 26.10.04.03 en ik moet zeggen dat de batterij wel een stukje langer mee lijkt te gaan.
- trilfunctie aan
Zit met Telfort op het KPN netwerk. Wat zijn jouw ervaringen (bereiktechnisch) met die laatste ROM? Zeker omdat ze er op het forum dit:
bij zetten[**]: Still untested, be careful before flashing
[ Voor 7% gewijzigd door Master FX op 02-07-2011 20:29 . Reden: toevoeging ]
Stay safe
Nu maar eens een Sense 3.0 rom geprobeerd. Deze (RCMixHD KINGDOM v1.8) om precies te zijn. Voor performance hoef je het niet te doen. Het is meer geschikt als je van eyecandy houdt.
Quadrant score:

Vergelijk dat maar eens met de RC1 van Cyanogenmod 7.1 (2366 pnt)
Quadrant score:

[ Voor 7% gewijzigd door Master FX op 02-07-2011 22:21 ]
Stay safe
Verwijderd
Ik vond deze rom wel erg fijn hoor ondanks de lagere benchmark, maar de officiele 2.3 van HTC zelf kom je ook niet over de 1300 heen.Master FX schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:18:
Nu maar eens een Sense 3.0 rom geprobeerd. Deze (RCMixHD KINGDOM v1.8) om precies te zijn. Voor performance hoef je het niet te doen. Het is meer geschikt als je van eyecandy houdt.
Voor de rest liep die echt goed bij mij en een mooie stabiele rom.
Ikzelf zit nu weer bij miui omdat deze roms mij toch wel heel erg trekken.
Ga eens weg met die benchmarks van je. Die dingen zeggen helemaal niks over de kwaliteit van een rom. Vergelijk de roms gewoon door te kijken of hij soepel loopt of niet, benchmarks helpen daar niks bij.
Hier sluit ik me volledig bij aan.vinnieminnie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:29:
Ga eens weg met die benchmarks van je. Die dingen zeggen helemaal niks over de kwaliteit van een rom. Vergelijk de roms gewoon door te kijken of hij soepel loopt of niet, benchmarks helpen daar niks bij.
Als je toch van 'fapfap benchmarks' houd kan je de overclock daemon nog wat opvoeren..
Ik heb net met mijn DHD dezelfde bench gedraaid en kom op ongeveer 2250 punten.
Ik draai Virtuos Rom 1.26 op 1.4 GHz. standaard kernel, dit is ook een Sense 3.0 rom.
Ik weet niet of ze de telefoon mogen testen in 'gebruik' aangezien dit betekend dat ze data kunnen bekijken, maar mocht dit wel het geval zijn, kunnen ze toch binnen no-time zien of een Rom SU rechten heeft en of er een andere bootloader op staat zoals CWM..Whiskey103 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:51:
[...]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een garantieaanvraag geweigerd werd door het rooten.
Ze kijken er niet eens na. Ding moet namelijk aan een jmicron chipreader gehangen worden etc. als ze die gegevens willen uitlezen.
Dus gewoon mainboardje vervangen is veeeeel goedkoper.
En de eerste lijns repair service,, ik betwijfel of ze wel uitlees apparatuur hebben.
Ik denk alleen schroevedraaier en onderdelen
Hoewel de trend bij HTC ontstaat dat rooten moet kunnen, betekend het niet dat je door rooten wel je garantie behoud.
Als ik problemen met mn tel zou hebben, zou ik hem unrooten en alles origineel maken om eventuele problemen te voorkomen.
Okay mooiWhiskey103 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:46:
[...]
De U in software info is gewoon Data speed..geen probleem.
Je kan gewoon ARHD flashen .
Bedankt
ja,, maar dat was de vraag nietLogiZ5500 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:39:
[...]
Ik weet niet of ze de telefoon mogen testen in 'gebruik' aangezien dit betekend dat ze data kunnen bekijken, maar mocht dit wel het geval zijn, kunnen ze toch binnen no-time zien of een Rom SU rechten heeft en of er een andere bootloader op staat zoals CWM..
Hoewel de trend bij HTC ontstaat dat rooten moet kunnen, betekend het niet dat je door rooten wel je garantie behoud.
Als ik problemen met mn tel zou hebben, zou ik hem unrooten en alles origineel maken om eventuele problemen te voorkomen.
het ging over het feit of ze het kunnen zien na het flashen van een org ruu en back S-On
ja,,technisch mogelijk,,,in de praktijk,, veel te duur .
Met al die benchmarks, geef je dan nog wel om de batterijduur?
He Whiskey103,
Ik vroeg me af of jij een beetje verstand hebt van mods/theme's maken etc.
Vaak zie ik mods/themes voorbij komen die Rosie transparant kunnen maken.
Nu vind ik dit er wel gelikt uit zien, maar hoef al die extra rommel niet die er bij wordt gedaan.
Kun je mij uitleggen hoe ik een flashable zip maak die % mod en transparant rosie op homescreen heeft?
Zou het wel nice vinden het zelf te kunnen doen.
Edit:
Heb net deze radio geflashed:
23rd June 2011: Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M - Telus DHD 2.43.661.1
Met bijbehorende RIL:
RIL for 12.56.60.25_26.10.04.03_M - TELUS WWE 2.43.661.1
Iemand een idee hoe je dit actief kan testen behalve afwachten en een verschil(letje) merken?
Ik vroeg me af of jij een beetje verstand hebt van mods/theme's maken etc.
Vaak zie ik mods/themes voorbij komen die Rosie transparant kunnen maken.
Nu vind ik dit er wel gelikt uit zien, maar hoef al die extra rommel niet die er bij wordt gedaan.
Kun je mij uitleggen hoe ik een flashable zip maak die % mod en transparant rosie op homescreen heeft?
Zou het wel nice vinden het zelf te kunnen doen.
Edit:
Heb net deze radio geflashed:
Met bijbehorende RIL:
RIL for 12.56.60.25_26.10.04.03_M - TELUS WWE 2.43.661.1
Iemand een idee hoe je dit actief kan testen behalve afwachten en een verschil(letje) merken?
[ Voor 25% gewijzigd door LogiZ5500 op 04-07-2011 01:38 ]
Je zou 'battery monitor widget' kunnen gebruiken om je mA drain te testen. Als deze onder de 5 zit, dan heb je het wel goed voor elkaar. Hier kan je echter niet direct uit concluderen dat je batterij daadwerkelijk langer mee zal gaan, daar moet je hem gewoon een dagje voor aan laten staan.
Had dit al in het 'gewone' Desire HD topic geplaatst, maar 't is misschien wel handig om 'm hier ook te plaatsen. Wellicht heeft iemand hier eventueel wat aan:
AmonTobin schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:42:
Voor degenen met 'rooted' toestellen die ook problemen hebben met de accuduur, kun je het volgende proberen:N.B: Ik heb zelf na stap 4 het toestel nog even aangezet waarop deze nog net kon booten, maar direct weer uitviel. Toen nog even de accu eruit en erin en weer geprobeerd op te starten. Toen viel ie bijna meteen weer uit.
- Download 'BatteryCalibration' van de Android Market.
- Laadt het toestel volledig op (BatteryCalibration geeft, wanneer je hem opent, een piep zodra de accu ook echt volledig opgeladen is).
- Open 'BatteryCalibration' en wanneer deze aangeeft dat de accu 100% vol is, klik je op "Battery Calibration".
- Haal de telefoon van de oplader en laat hem zonder opnieuw aan de oplader te hangen volledig leeg lopen.
- Zodra het toestel is uitgevallen hang je hem weer aan de oplader en laadt hem weer volledig 100% op.
Resultaat: Toestel gaat weer bijna 4x zo lang mee (in idle toestand). Waar ie op een gegeven moment in idle toestand zo'n 6-8 % 'drainde', is dat nu nog maar 1-2 %...zoals het hoort.
Ik zou deze methode zeker aanraden. De BatteryCalibration app doet eigenlijk hetzelfde doet als een battery wipe in Clockwork recovery (wat ik zelf dus ook al geprobeerd had), dus dat lijkt op zich niet de oplossing, maar het gaat denk ik voornamelijk om hoe je de stappen zoals hierboven beschreven staat uitvoert. Plus, ik deed de battery wipe altijd direct na het installeren van een nieuwe ROM, en dan is de accu natuurlijk niet meer 100% geladen, wat dus ook niet helpt.
Overigens heb ik deze tip van een topic ergens op het XDA developers forum (weet niet zo gauw meer welke dat was).
Ik heb de batterij gecalibreerd met het programma, nu wachten tot deze volledig weer leeg is 
Ik haal gemiddeld 2 dagen, ben benieuwd of ik dat nog wat kan oprekken. Heb toen al eens 3 dagen gehaald maar heb toen mijn ROM geupdate, waardoor een volledige dag batterij duur weg viel
Ik haal gemiddeld 2 dagen, ben benieuwd of ik dat nog wat kan oprekken. Heb toen al eens 3 dagen gehaald maar heb toen mijn ROM geupdate, waardoor een volledige dag batterij duur weg viel
Ok, ik zal jullie er niet verder mee lastig vallenvinnieminnie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:29:
Stay safe
hallo,
Ik zit met een probleempje.
Zaterdag heb ik mijn Desire HD gedowngrade, geroot, en een custom rom geinstalleerd en heerlijk van de vrijheid genoten!
Echter wilde ik weten of het mogelijk was om hem weer terug naar de factory defaults te zetten!
Dit is ook gelukt zonder enige problemen!
maar toen....
Gisteravond wilde ik mijn telefoon weer downgraden, maar dat zorgde voor problemen..
Ik kan namelijk geen Nederlandse taal meer selecteren....
ik krijg de keuze uit de volgende talen:
- English (UK)
- English (Irish)
- Español (Reino Unido)
- Español (Irlanda)
- Français (Royaume-Uni)
- Français (Irlande)
- Italiano (Regno Unito)
- Italiano (Irlanda)
Nu merkte ik wel dat toen de telefoon opstartte hij in het Nederlands was, maar zodra ik een taal koos behalve de geselecteerde(English Irish) dan kwam de taal niet meer terug!
Hierna heb ik vele andere keren opnieuw geprobeerd de talen terug te krijgen door andere files te proberen!
De RUU files hielpen ook niet!
Ook heb ik via de bootloader een PD98IMG.zip file gerund maar zonder enig succes!
Nu zit ik dus met een Desire HD die nederlandstalig hoort te zijn maar dat niet is!
Iemand een oplossing(help!)
Zaterdag heb ik mijn Desire HD gedowngrade, geroot, en een custom rom geinstalleerd en heerlijk van de vrijheid genoten!
Echter wilde ik weten of het mogelijk was om hem weer terug naar de factory defaults te zetten!
maar toen....
Gisteravond wilde ik mijn telefoon weer downgraden, maar dat zorgde voor problemen..
- English (UK)
- English (Irish)
- Español (Reino Unido)
- Español (Irlanda)
- Français (Royaume-Uni)
- Français (Irlande)
- Italiano (Regno Unito)
- Italiano (Irlanda)
Nu merkte ik wel dat toen de telefoon opstartte hij in het Nederlands was, maar zodra ik een taal koos behalve de geselecteerde(English Irish) dan kwam de taal niet meer terug!
Hierna heb ik vele andere keren opnieuw geprobeerd de talen terug te krijgen door andere files te proberen!
Ook heb ik via de bootloader een PD98IMG.zip file gerund maar zonder enig succes!
Nu zit ik dus met een Desire HD die nederlandstalig hoort te zijn maar dat niet is!
welke pd98img heb je gedownload?Twixell schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:27:
hallo,
maar toen....
- English (UK)
- English (Irish)
- Español (Reino Unido)
- Español (Irlanda)
- Français (Royaume-Uni)
- Français (Irlande)
- Italiano (Regno Unito)
- Italiano (Irlanda)
Nu merkte ik wel dat toen de telefoon opstartte hij in het Nederlands was, maar zodra ik een taal koos behalve de geselecteerde(English Irish) dan kwam de taal niet meer terug!![]()
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003
deze?
direct link WWE PD98IMG
http://xda.ckgaming.co.uk/misc/jkoljo/PD98IMG.zip
Ja die heb ik gedownload(en nu nogmaals geprobeerd) maar hielp nietWhiskey103 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:02:
[...]
welke pd98img heb je gedownload?
deze?
direct link WWE PD98IMG
http://xda.ckgaming.co.uk/misc/jkoljo/PD98IMG.zip
Weer English (Irish) wat nederlands moet voor stellen..
Ook merk ik dat mn telefoon soms uit valt(paar keer per dag)
Edit:
Is het mogelijk dat als ik een RUU draai dat ik hem terug kan sturen voor garantie?(zonder onverwachte kosten d.m.v. rooten e.d.)
Edit2:
Ik heb mn simkaart uit de telefoon gehaald, en nu blijft de telefoon wel aan..
Dat probleem kan dus aan 2 dingen liggen
-simkaart werkt niet lekker
-toestel heeft kuren!
Nu denk ik zelf het laatste, aangezien de simkaart prima werkt in een andere telefoon!
maar ik ga toch maar eens langs de provider!;)
Maar dat taal probleem is nog niet opgelost:(
[ Voor 34% gewijzigd door Twixell op 06-07-2011 13:00 ]
Whiskey103, ik heb zojuist Android Revolution HD 5.2.0 geïnstalleerd, en sindsdien is de gallerij stuk? Zodra ik de gallerij op wat voor manier dan ook open krijg ik direct een crash met de mededeling dat de applicatie (proces com.htc.album) onverwachts gestopt is.
Wat kan ik hier aan doen?
Je zou kunnen proberen om de rom nogmaals te draaien..Xereon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:58:
Whiskey103, ik heb zojuist Android Revolution HD 5.2.0 geïnstalleerd, en sindsdien is de gallerij stuk? Zodra ik de gallerij op wat voor manier dan ook open krijg ik direct een crash met de mededeling dat de applicatie (proces com.htc.album) onverwachts gestopt is.
Even wat meer Info over mn toestelTwixell schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:37:
[...]
Ja die heb ik gedownload(en nu nogmaals geprobeerd) maar hielp niet![]()
Weer English (Irish) wat nederlands moet voor stellen..
Ook merk ik dat mn telefoon soms uit valt(paar keer per dag)
Edit:
Is het mogelijk dat als ik een RUU draai dat ik hem terug kan sturen voor garantie?(zonder onverwachte kosten d.m.v. rooten e.d.)
Edit2:
Ik heb mn simkaart uit de telefoon gehaald, en nu blijft de telefoon wel aan..
Dat probleem kan dus aan 2 dingen liggen
-simkaart werkt niet lekker
-toestel heeft kuren!
Nu denk ik zelf het laatste, aangezien de simkaart prima werkt in een andere telefoon!
maar ik ga toch maar eens langs de provider!;)
Maar dat taal probleem is nog niet opgelost:(
ACE PVT SHIP S-ON
HBOOT-0.85.0007
MICROP-0438
RADIO-26.03.02.26_M
eMMC -boot
Oct 11 2010, 12:47:02
Dit zijn de gegevens die staan bij het bootmenu.
Ik vroeg me af of hier iets niet aan klopt?
Ik ben er achter gekomen dat mn simkaart aansluiting problemen geeft!
Telefoon start niet op t moment dat er een simkaart in zit...
Dus hij moet zeker terug naar HTC..(maar niet voor alles weer schoon is kwa software.. anders mag ik bij gaan betalen)
heb je full wipe geprobeerd?Xereon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:58:
of misschien effe clear cache in gallery.
never mind ,, zou goed moeten zijn nu voor garantieTwixell schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:32:
[...]
Even wat meer Info over mn toestel
ACE PVT SHIP S-ON
HBOOT-0.85.0007
MICROP-0438
RADIO-26.03.02.26_M
eMMC -boot
Oct 11 2010, 12:47:02
Dit zijn de gegevens die staan bij het bootmenu.
Ik vroeg me af of hier iets niet aan klopt?
Ik ben er achter gekomen dat mn simkaart aansluiting problemen geeft!
Telefoon start niet op t moment dat er een simkaart in zit...
Dus hij moet zeker terug naar HTC..(maar niet voor alles weer schoon is kwa software.. anders mag ik bij gaan betalen)
[ Voor 14% gewijzigd door Whiskey103 op 07-07-2011 21:59 ]
Oke bedankt!:)Whiskey103 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:44:
[...]
never mind ,, zou goed moeten zijn nu voor garantie
ik ga hem dan binnenkort opsturen:)
Ik moet zeggen dat dat programma goed werkt! Zoals hier boven staat ben ik van 3 dagen naar 2 dagen gegaan door een ROM update, maar nu met de Battery Calibration zit ik weer op 3 dagenPatrick V. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:12:
Ik heb de batterij gecalibreerd met het programma, nu wachten tot deze volledig weer leeg is
Ik heb voor de grap ook maar 's Cyanogenmod geïnstalleerd en ik snap echt niet hoe jij 3 dagen kan doen met de accu?!Patrick V. schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:18:
[...]
Ik moet zeggen dat dat programma goed werkt! Zoals hier boven staat ben ik van 3 dagen naar 2 dagen gegaan door een ROM update, maar nu met de Battery Calibration zit ik weer op 3 dagen
Batterydrain in 'standby' modus is uitstekend, in 8 uur tijd verlies ik slechts 6%, maar als dat scherm eenmaal aanstaat vliegen de %'s weg. Ik heb dit voor de grap even nader bekeken en als ik het scherm aan heb staan (brightness op ong. 20%), zonder ook maar iets te doen, dan loopt de accu per 5 min. 1% leeg. Is dit 'normaal' gedrag bij Cyanogenmod? Als ik de brightness voluit gooi dan loopt de accu per 3 min. 1% leeg.
Dus nogmaals, hoe houd je het dan in hemelsnaam 3 dagen vol? Hoevaak gebruik je 'm überhaupt?
Ik heb verder niets aangepast, om de 3 uur synchroniseert een weer widget, en om het uur mijn Twitter
Verder doe ik er niets spannends mee, zit af en toe te lezen op Twitter. Ik sms wel behoorlijk veel. Het scherm staat op helderheid automatisch. Dat met het scherm aan per 5 minuten een procent zakt hoort niet.
Ik denk dat die batterij calibratie veel heeft geholpen. Verder staat mijn wifi ook gewoon altijd aan etc.
Ik ga wel altijd netjes om met mijn accu, ik laad hem nooit halverwege op of wat dan ook. Altijd volledig leeg, en volledig vol (maar dan ook echt vol, en niet er al af bij een groen lampje).
Hier nog even een screenshot als bewijs:

Ik gebruik deze radio:
Radio.img MD5 Checksum: 774b9ddeef6ce76dd8191b6ca2397cda
Met bovenstaande radio zijn de percentages als volgt:
Mobiel Stand-by 30%
WIFI 30%
Telefoon inactief 29%
Android-systeem 10%
Spraakoproepen 2%
Verder doe ik er niets spannends mee, zit af en toe te lezen op Twitter. Ik sms wel behoorlijk veel. Het scherm staat op helderheid automatisch. Dat met het scherm aan per 5 minuten een procent zakt hoort niet.
Ik denk dat die batterij calibratie veel heeft geholpen. Verder staat mijn wifi ook gewoon altijd aan etc.
Ik ga wel altijd netjes om met mijn accu, ik laad hem nooit halverwege op of wat dan ook. Altijd volledig leeg, en volledig vol (maar dan ook echt vol, en niet er al af bij een groen lampje).
Hier nog even een screenshot als bewijs:

Ik gebruik deze radio:
Radio.img MD5 Checksum: 774b9ddeef6ce76dd8191b6ca2397cda
Met bovenstaande radio zijn de percentages als volgt:
Mobiel Stand-by 30%
WIFI 30%
Telefoon inactief 29%
Android-systeem 10%
Spraakoproepen 2%
[ Voor 24% gewijzigd door Patrick V. op 11-07-2011 16:10 ]
@ Patrick V: Oh, ik geloofde je wel hoor...daar hoef je geen bewijs voor te leveren. 
Hmmm, ik begin nu een beetje mijn launcher te verdenken (Launcher7). Ik ga 's kijken hoe de drain verloopt met ADW Launcher. Wellicht ook nog 's naar de radio kijken. Thanks voor de info i.i.g.
Hmmm, ik begin nu een beetje mijn launcher te verdenken (Launcher7). Ik ga 's kijken hoe de drain verloopt met ADW Launcher. Wellicht ook nog 's naar de radio kijken. Thanks voor de info i.i.g.
Ik gebruik Launcher Pro Plus
[ Voor 9% gewijzigd door Patrick V. op 11-07-2011 17:49 ]
Ding ding ding...we have a winner! Ik heb de brightness ook op automatisch gezet en nu draint ie nog maar (ongeveer) 1% per 10 min i.p.v. 1% per 5 min.Patrick V. schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:06:
Het scherm staat op helderheid automatisch.
Erg vreemd aangezien de brightness nu hoger staat dan wanneer ik hem hard instel?! Snap jij het, dan snap ik het...
Als je lichtsensor (naast je speakertje boven) veel licht detecteert gaat je brightness ook omhoogAmonTobin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 04:33:
[...]
Ding ding ding...we have a winner! Ik heb de brightness ook op automatisch gezet en nu draint ie nog maar (ongeveer) 1% per 10 min i.p.v. 1% per 5 min.
Erg vreemd aangezien de brightness nu hoger staat dan wanneer ik hem hard instel?! Snap jij het, dan snap ik het...
EDIT:
@ Patrick. V.
Welke rom heb je? Moet binnenkort ook weer een nieuwe ROM erop flikkeren. Zit zelf te twijfelen of ik cleanDHD, RC7 of Revolution HD 5.x moet nemen. Ik zal jouw radio ook even proberen, ik heb het idee dat de GPS van mijn huidige niet helemaal goed is plus dat het bereik erg wisselend is in signaalsterkte, vooral gprs.
[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 12-07-2011 22:44 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik krijg de downgrade maar niet voor elkaar. Wil van een onbewerkte Gingerbread 2.3.3 (software 2.50.405.2) downgraden. Heb alle stappen gevolgt volgens het stappenplan op XDA voor downgraden die in de FAQ ([How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6) vermeld staat, maar GingerBreak blijft hangen op:
[**] Gingerbreak/Honeybomb -- android 2.[2,3], 3.0 softbreak
[**] (C) 2010-2011 The Android Exploid Crew. All rights reserved.
[**] Kudos to jenzi, the #brownpants-party, the Open Source folks,
[**] Zynamics for ARM skills and Onkel Budi
[**] donate to 7-4-3-C@web.de if you like
[**] Exploit may take a while!
[+] Plain Gingerbread mode!
[+] Found PT_DYNAMIC of size 232 (29 entries)
[+] Found GOT: 0x00014360
[+] Using device /devices/platform/goldfish_mmc.0
• vold: 0000 GOT start:0x00014360 GOT end: 0x000143a0
Heb de Goldcard methode ook al geprobeerd (heb Vodafone maar toestel is unbranded ) maar zelfde resultaat.
Iemand een idee? Kan het komen doordat er gister een wifi update is geweest van Vodafone die de software geupdate heeft?
[**] Gingerbreak/Honeybomb -- android 2.[2,3], 3.0 softbreak
[**] (C) 2010-2011 The Android Exploid Crew. All rights reserved.
[**] Kudos to jenzi, the #brownpants-party, the Open Source folks,
[**] Zynamics for ARM skills and Onkel Budi
[**] donate to 7-4-3-C@web.de if you like
[**] Exploit may take a while!
[+] Plain Gingerbread mode!
[+] Found PT_DYNAMIC of size 232 (29 entries)
[+] Found GOT: 0x00014360
[+] Using device /devices/platform/goldfish_mmc.0
• vold: 0000 GOT start:0x00014360 GOT end: 0x000143a0
Heb de Goldcard methode ook al geprobeerd (heb Vodafone maar toestel is unbranded ) maar zelfde resultaat.
Iemand een idee? Kan het komen doordat er gister een wifi update is geweest van Vodafone die de software geupdate heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-07-2011 00:20 . Reden: Even een juiste verwijzing naar XDA forum toegevoegd ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
De first post in dit topic noemt Gingerbreak niet, volg je niet gewoon section 2b van [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6?
Ik bedoelde startpost, daar staat bij de FAQ staat een link naar deze guide:Tsunami schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:43:
De first post in dit topic noemt Gingerbreak niet, volg je niet gewoon section 2b van [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6?
[GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6
Ik volg idd section 2b van GingerBread aangezien ik GingerBread 2.3.3 heb
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ja, hehe...dat snap ik ook wel.NoxiuZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:31:
[...]
Als je lichtsensor (naast je speakertje boven) veel licht detecteert gaat je brightness ook omhoogAls het donker is gaat je brightness omlaag. Waarschijnlijk had jij je brightness op half gezet. Soms heb je dan met automatisch hoger of lager
Maar zoals ik al in een post hierboven aangaf had ik mijn brightness handmatig ingesteld op 20% (nog minder zelfs) en toen ik de brightness op automatisch zette was het scherm nog helderder, maar liep de accu wel 2x zo langzaam leeg. Dat is het frapante ervan.
De manier waarop ik het vervolgens testte was simpelweg door de DHD voor m'n neus neer te leggen met het scherm aan en te kijken hoe snel de accu leeg liep. Zowel met brightness handmatig op 20% of automatisch heb ik in identieke belichte omstandigheden getest. Ik heb 'm dus niet verplaatst of in m'n broekzak gedaan of wat dan ook. Gewoon panklaar op de tafel en wachten maar...
Ik denk ik vraag het maar, een tijdje geleden riep iemand ook doodleuk dat die guide niet meer werkte, terwijl hij gewoon de Froyo-instructies aan het volgen was voor GingerbreadDemon_Eyez schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:16:
Ik volg idd section 2b van GingerBread aangezien ik GingerBread 2.3.3 heb

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 13-07-2011 07:23 ]
Klein dingetje, dat is juist niet goed omgaan met je accu, Lithium Ion accu's willen graag zo vol mogelijk zijnPatrick V. schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:06:
...
...
There is no place like 127.0.0.1
CleanDHD, de laatste versie.NoxiuZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:31:
@ Patrick. V.
Welke rom heb je? Moet binnenkort ook weer een nieuwe ROM erop flikkeren. Zit zelf te twijfelen of ik cleanDHD, RC7 of Revolution HD 5.x moet nemen. Ik zal jouw radio ook even proberen, ik heb het idee dat de GPS van mijn huidige niet helemaal goed is plus dat het bereik erg wisselend is in signaalsterkte, vooral gprs.
Deze word helaas niet meer geupdate, maar is wel de enige die naar mijn wensen voldoet.
De nieuwste nightly's of RC onthouden nooit vanuit SpareParts dat ik de font size op extra small wil. Dat doet CleanDHD wel
Vreemd inderdaad, maar gelukkig heb je het probleem gevondenAmonTobin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 04:33:
[...]
Ding ding ding...we have a winner! Ik heb de brightness ook op automatisch gezet en nu draint ie nog maar (ongeveer) 1% per 10 min i.p.v. 1% per 5 min.
Tja, zo zijn er verschillende verhalen over te vinden blijkbaar werkt mijn methode toch goeddenniskrol schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:33:
[...]
Klein dingetje, dat is juist niet goed omgaan met je accu, Lithium Ion accu's willen graag zo vol mogelijk zijn
[ Voor 37% gewijzigd door Patrick V. op 13-07-2011 09:31 ]
hahaha, ja snap ikTsunami schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 07:23:
[...]
Ik denk ik vraag het maar, een tijdje geleden riep iemand ook doodleuk dat die guide niet meer werkte, terwijl hij gewoon de Froyo-instructies aan het volgen was voor GingerbreadMaar geen idee wat het probleem dan is.
Als ik op die regel waar het blijft hangen met google zoek, kom ik wel meer gevallen tegen van lui die precies hetzelfde probleem hebben. Gingerbread weigert gewoon door te lopen.
Vandaag nog even op een andere PC proberen, lukt het weer niet, laat dan maar.
Wel jammer want had graag Revolution erop willen gooien.
Edit
Ben er al uit. Gingerbreak kan niet hoger dan build 2.37 downgraden. Ik heb build 2.50
pffff
[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-07-2011 14:48 ]
Verwijderd
Ik heb Revolution HD op mijn Desire, maar ik krijg nu een systeemupdate van HTC binnen (de wifi update). Kan ik deze gewoon downloaden of gaat dit niet samen met de custom ROM?