SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb al een backroll gedaan, en verschillende radio's geïnstalleerd maar niets werkt nog. En voordat ik naar een andere rom ga, wil ik eerst weten als dit al ooit is voorgekomen. Het hele backup/rom/whype verhaal doe nog even niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 10-06-2011 12:06 ]
sluikreclame???? gewoon echt reclame hoor....btw,, ik had een fix in petto voor je probleempje..Cabo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:56:
Ik heb last van een bug sinds cleanDHD. Internet(data) en gps kunnen niet samen naast elkaar. Als ik 3G aan heb en daarna GPS. Gaat het icoontje van 3G uit en blijft GPS aan. Dan moet ik 3G en GPS uitdoen, waarna ik 3G weer aan moet doen. Dit een paar keer herhalen er rebooten voordat 3G en GPS naast elkaar kunnen werken.
Heb al een backroll gedaan, en verschillende radio's geïnstalleerd maar niets werkt nog. En voordat ik naar een andere rom ga, wil ik eerst weten als dit al ooit is voorgekomen. Het hele backup/rom/whype verhaal doe nog even niets.
@Whiskey103, die banner en sluik reclame bezorgd hoofdpijn.
maar helaas,, je edit huh
Keep in mind, dat het maanden geleden was dat ik RHD probeerde, maar ik heb tot nu toe niet de behoefte gehad de rom nog eens een kans te geven. Ik heb sterk het vermoeden dat het overvloedige aantal gebruikers van RHD wordt veroorzaakt door een goede marketing, ipv superieure kwaliteiten.
Verwijderd
idd Tsurany ik was ook geneigd om arhd te nemen ivm de populariteit, maar ben toch verder gaan kijken.Tsurany schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:33:
Vergeet niet dat zodra een rom populair is iedereen toch meer geneigd is die rom te nemen waardoor hij ook populair blijft.
Heb toen de laatste versie van miui geflasht van Rey helaas werkt daar whatsapp bij mij niet
Miste wel mijn htc weather in het hoofdscherm voor de rest vond ik het echt een mooie rom super snel!
Omdat ik toch nieuwsgieriger was naar sense 3.0 heb ik er nu HONEYSENSE HD opstaan.
Loopt erg lekker en lekkere donkere thema's.
Misschien als Rey met een nieuwe miui versie komt ik die toch nog een keer ga proberen.
Ik wil toch graag een NL versie.
Welke versie draai jij Tsurany?
Gewoon van http://www.miuiandroid.com/ geplukt. Draai MIUI 1.5.6, oftewel de release van 6 mei 2011. Sindsdien niet geupdate want geen bugs tegengekomen en de nieuwe features zijn nog niet heel boeiend, ga dit weekend wel weer een update uitvoeren. Elke vrijdag komt een update en een paar uur later is ook de meest recente language pack online.
[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 10-06-2011 01:24 ]
Verwijderd
Ok dat wist ik helemaal niet dacht dat de stocks alleen chinees en engels waren.Tsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:24:
Ik draai MIUI van MIUI zelf, niet van Rey of een andere rombakker.
Gewoon van http://www.miuiandroid.com/ geplukt. Draai MIUI 1.5.6, oftewel de release van 6 mei 2011. Sindsdien niet geupdate want geen bugs tegengekomen en de nieuwe features zijn nog niet heel boeiend, ga dit weekend wel weer een update uitvoeren. Elke vrijdag komt een update en een paar uur later is ook de meest recente language pack online.
Dan ga ik nu maar even hard twijfelen of ik bij honeysense blijf of naar miui ga.
Hier heb je sowieso een punt.. Maar om het nu marketing te noemen. Haha. We verdienen er niks mee mensen. In mijn geval kost het zelfs geld. (Hosting)vinnieminnie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:32:
Toch vreemd, van alle roms die ik heb geprobeerd (al zijn het er nu ook weer niet zo heel erg veel) vond ik Revolution HD niet bijzonder uitstaan boven de rest. Sterker nog, ik vond het niet half zo soepel lopen als CM7.
Keep in mind, dat het maanden geleden was dat ik RHD probeerde, maar ik heb tot nu toe niet de behoefte gehad de rom nog eens een kans te geven. Ik heb sterk het vermoeden dat het overvloedige aantal gebruikers van RHD wordt veroorzaakt door een goede marketing, ipv superieure kwaliteiten.
Ik denk dat de populariteit van ARHD te maken heeft met dat we "close to stock " blijven. Zonder geforceerde eye candy. Alles is als addons. Niks ingebouwd. Oftewel, het is een goede basis voor ieders wensen, aan te passen aan hoe jij het wil. Dat gegeven plus beetje snel forum support en als het wat moeilijker wordt ons IRC kanaal. Je moest eens weten hoeveel nieuwe mensen bij on komen omdat ze niet durven te rooten. Die vinden het gewoon lekker als er ff iemand over de schouder meekijkt.. en dat doen we dus.
In plaats van op iedere vraag te reageren met : hey noob.. read the guides.
Wij nemen ze gewoon ff aan het handje.. geen probleem..
En natuurlijk hebben wij Jkoljo.. dus als niemand het meer weet op XDA.
Verder maakt het mij persoonlijk niks uit.. maar zeggen dat je hoofdpijn van mij krijgt.. zonder smile oid.. ok zoek het lekker uit dan.
Tsurany noemt me patser.. met smile.. is humor.. kan ik ook om lachen.. mensen. Prettig Weekend (lekker lang g)
Gisteren rond 9:00 van lader gehaald, nu nog voor +/- 50% vol!
Ik vind de hoeveelheid roms indrukwekkender dan de score van ARHD
HoneySense HD 5.0 draait lekker. Standaard is nu de rosie van Sense 3.0 ingebouwd (dus met 3D carrousel). Leuk om even mee te spelen (en gaat best soepel), maar er moet nog wel het nodige in bewerkt worden. De widgets zijn bijvoorbeeld nog niet in het juiste formaat voor het scherm van de DHD. Sommige widgets verdwijnen dan ook achter de onderste menubalk.
Ik had de ontwikkelaars van deze rom trouwens gevraagd om de sms app. met witte achtergronden en deze stond dezelfde dag nog online
Ben benieuwd..Whiskey103 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:15:
[...]
ik had een fix in petto voor je probleempje..
Heeft één van de TSers overigens tijd om de ROM-lijst in de TS te updaten, hij is al bijna een maand oud. Of misschien wat meer mede-auteurs aanstellen, volgens mij is het alleen maar de XDA-topics openen en kijken of er een nieuwe versie is, dat wil ik ook best één keer per week doen.
Ja was ook niet serieus bedoeld hoorWhiskey103 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:08:
Tsurany noemt me patser.. met smile.. is humor.. kan ik ook om lachen.. mensen. Prettig Weekend (lekker lang g)
Je kan natuurlijk wel je post aanpassen... Maar in mijn quote is nog te zien dat je hoofdpijn kreeg van mij.. dus helaas...
Je zal altijd benieuwd blijven... Je krijg toch alleen maar hoofdpijn van mij
Zeker nu je in je post de opmerking verwijderd heb.. wat ik dus schijnheilig vindt.
@Tsurany : geen probleem... Ouwe jongens krenten brood... Van jou kan ik het hebben
Prettige vakantie
Idd, ik heb mij DHD op 190 staan met font size extra small, als ik mijn vaders DHD pak schrik van de grootte van allesBabyXL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:17:
Ik zou graag een HTC Sense ROM willen zien die geoptimaliseerd is voor LCD Density 190 (en evt. met Rosie 5x5).
hum,, goed idee. is inderdaad wat verouderd jaTsunami schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:20:
Zie dat RCMix3D KINGDOM 1.4 uit is, maar eens proberen, ben i00 5.5 wel zat.
Heeft één van de TSers overigens tijd om de ROM-lijst in de TS te updaten, hij is al bijna een maand oud. Of misschien wat meer mede-auteurs aanstellen, volgens mij is het alleen maar de XDA-topics openen en kijken of er een nieuwe versie is, dat wil ik ook best één keer per week doen.
http://unity.flemmard.net...s_unity-v1.0.0-patch1.zip
Fixed HTC IME
Resized HTC Calendar
Fixed G-Sensor calibration
Meer info over deze Sense 3,0 :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1115312
Ik weet niet of mijn vraag hier hoort of in het algemene Desire HD topic, dus mijn excuses als het misplaatst is.
Ik heb hulp nodig met het volgende:
Onlangs mijn geroote DHD met Titanium back-up opgeschoond en alle Vodafone branded crap verwijderd, maar ik heb per ongeluk ook HTC Music verwijderd.
Via een custom Sence rom heb ik een HtcMusic.apk, maar ik krijg het niet voor elkaar om die geïnstalleerd te krijgen.
Op het XDA forum heb ik mijn vraag gesteld en kreeg als advies om de .apk naar de system/app map te pushen met ADB - Dit gaat niet want de apk heeft geen rechten schijnt het - ook niet als ik de system/app map tijdelijk naar read/write aanpas.
Van alles geprobeerd - zelfs met Rootexplorer krijg ik het niet voor elkaar ( de .apk in de root van mij SD gekopieerd en van daar proberen te installeren)
Nu zou het kunnen zijn dat de system/app map niet de juiste is want er zijn meerdere mappen waar HTC applicaties geïnstalleerd zijn (zoals data/app en data/data) - Zou iemand dit voor mij willen controleren?
Ik hoop dat een van jullie een briljant idee heeft hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Met Root Explorer is het het makkelijkst, zorg er wel voor dat system/app schrijfrechten heeft (je ziet als het goed is een klein icoontje in RE met 'mount R/W' of 'mount R/O'. De knop moet staan op 'Mount R/O' om schrijfrechten te hebben in die map.6Pac schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:56:
Van alles geprobeerd - zelfs met Rootexplorer krijg ik het niet voor elkaar ( de .apk in de root van mij SD gekopieerd en van daar proberen te installeren)
dus het volgende:
1. open Root Explorer
2. kopieer de music apk
3. ga naar system/, en dan naar app/
4. druk de knop 'mount R/W' in.
5. plak!
That should do it.
[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 11-06-2011 00:28 ]
Dank voor je hulp, maar het werkt niet - de apk is dan onzichtbaar en is alleen met root explorer terug te vinden (Met Titanium backup geckeckt)BabyXL schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:25:
[...]
Met Root Explorer is het het makkelijkst, zorg er wel voor dat system/app schrijfrechten heeft (je ziet als het goed is een klein icoontje in RE met 'mount R/W' of 'mount R/O'. De knop moet staan op 'Mount R/O' om schrijfrechten te hebben in die map.
dus het volgende:
1. open Root Explorer
2. kopieer de music apk
3. ga naar system/, en dan naar app/
4. druk de knop 'mount R/W' in.
5. plak!
That should do it.
Als ik met root explorer de apk kopieer naar system/app en vanuit daar probeer te installeren (lang ingedrukt houden en installeer vanuit het pop-up menu) krijg ik de melding: "packet not installed"
Ook niet als ik als system/app schrijfrechten heeft.
Heb ook geprobeerd om de apk rechten naar r/w/x te zetten.. werk ook niet
Misschien dat er iets mist? de bijhorende .odex file bijvoorbeeld.. De meeste HTC apps hebben zowel een .apk als een .odex
Of misschien dat HTCMusic.apk hernoemd moet worden naar com.htc.music.apk of zo?
Helaas weet ik niet meer wat de bestandsnaam hoort te zijn
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Ik ga er even vanuit dat je Geroot ben, en dus CWM heb?6Pac schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 01:32:
[...]
Dank voor je hulp, maar het werkt niet - de apk is dan onzichtbaar en is alleen met root explorer terug te vinden (Met Titanium backup geckeckt)
Als ik met root explorer de apk kopieer naar system/app en vanuit daar probeer te installeren (lang ingedrukt houden en installeer vanuit het pop-up menu) krijg ik de melding: "packet not installed"
Ook niet als ik als system/app schrijfrechten heeft.
Heb ook geprobeerd om de apk rechten naar r/w/x te zetten.. werk ook niet
Misschien dat er iets mist? de bijhorende .odex file bijvoorbeeld.. De meeste HTC apps hebben zowel een .apk als een .odex
Of misschien dat HTCMusic.apk hernoemd moet worden naar com.htc.music.apk of zo?
Helaas weet ik niet meer wat de bestandsnaam hoort te zijn
Heb effe een CWM flashable zipje gemaakt .. probeer het eens op die manier.
http://www.androidrevolut...volution_HD_HTC_Music.zip
Dank hiervoor, ik zal het proberen.. Ik neem aan gewoon recovery booten via Rom manager, of op de alternatieve manier - handset uit, vol down + power on en dan naar recovery?Whiskey103 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Ik ga er even vanuit dat je Geroot ben, en dus CWM heb?
yap....inderdaad6Pac schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:55:
[...]
Dank hiervoor, ik zal het proberen.. Ik neem aan gewoon recovery booten via Rom manager, of op de alternatieve manier - handset uit, vol down + power on en dan naar recovery?
[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey103 op 11-06-2011 23:50 ]
Nu geeft hij elke poging een error. Ik heb gehad dat hij sendmsg() failed en dat hij iets zei cannot copy boomsh.
Ik heb een beetje gezocht, en nu moet ik geloof ik een system wipe uitvoeren. Klopt dit? Ik twijfel een beetje omdat ik niet echt een duidelijk antwoord vond. Ik zag namelijk ook vaak dat dit kwam door een vorige versie van het root proces (oid), maar zoals ik al zei is dit de eerste keer.
Kan iemand dit bevestigen? Ik weet dat ik het eigenlijk gewoon zou moeten proberen.. maar ik ben tegelijk een beetje bang dat ik zo een system wipe heb gedaan, en het nog niet lukt. (en dan veel tijd voor niets kwijt ben)
Opeens werd het beeldscherm zwart en kwam er na een tijdje het splashscreen van MIUI tevoorschijn. Daar blijft hij nu in hangen en hangt nu in een bootloop, steeds komt het splashscreen tevoorschijn. Batterypull etc... haalt niets uit.
Heel erg vaag, de afgelopen dagen niets geïnstaleerd, al meerdere keren gereboot en nu opeens dit. Lijkt wel alsof het door de ING tancode getriggerd werd.
Dan maar de nieuwste MIUI van vrijdag opnieuw flashen. Heb ik daar ook weer een goede reden voor.
[ Voor 0% gewijzigd door BounceCloud op 12-06-2011 12:39 . Reden: Was 1.6.3, niet 5.9.7 :+ ]
Ik ben van plan een desire HD te rooten van een vriendin van me, het enige waar ze zich zorgen over maakt is de garantie. Nu weet ik dat het bij een normale Desire zo is dat je met HTC sync de originele software erop zet en dat hij dan weer terug bij af is. Is dit bij een HD ook zo?
Ja, gewoon even een officiele RUU flashen.Mdehoog schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:39:
Goedemiddag allen,
Ik ben van plan een desire HD te rooten van een vriendin van me, het enige waar ze zich zorgen over maakt is de garantie. Nu weet ik dat het bij een normale Desire zo is dat je met HTC sync de originele software erop zet en dat hij dan weer terug bij af is. Is dit bij een HD ook zo?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Kan de app niet openen maar de LinkedIn berichten komen wel in de Friends stream.
Of is het dezelfde als de LinkedIn for Android app?
[ Voor 18% gewijzigd door -seagull- op 12-06-2011 16:08 ]
Hey het heeft gewerkt! dit is de eerste succesvolle manier tot zover - HTC music is weer zichtbaar - alleen start het niet op, krijg een force close.. wat kan ik nog doen om dat te fixen?Whiskey103 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Ik ga er even vanuit dat je Geroot ben, en dus CWM heb?
edit: fix permissions vanuit rom manager ook geprobeert, maar werkt hellaas ook niet.
maar iig een stapje dichterbij
[ Voor 10% gewijzigd door 6Pac op 12-06-2011 18:03 . Reden: aanvulling ]
Kun je even de rom gegevens posten? Misschien dat er verschillen zitten in versies.6Pac schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:51:
[...]
Hey het heeft gewerkt! dit is de eerste succesvolle manier tot zover - HTC music is weer zichtbaar - alleen start het niet op, krijg een force close.. wat kan ik nog doen om dat te fixen?
edit: fix permissions vanuit rom manager ook geprobeert, maar werkt hellaas ook niet.
maar iig een stapje dichterbij
Mijn DHD is (nog) niet gemod met een CR - alleen nog maar gerootBabyXL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:04:
[...]
Kun je even de rom gegevens posten? Misschien dat er verschillen zitten in versies.
HTC music: 2.0.0000.278886
Mijn DHD (Vodafone)
Android ver: 2.2
Baseband: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Kernel: 2.6.32.21-gf3f553d htc-kernel@and18-2 #1 Thu Oct 28 13:24:11 CST 2010
Build: 1.39.161.1 CL278886 release-keys = Is Vodafone build
Software nr: 1.39.161.1 = Is Vodafone
Browser kit: 3.1
Hum,, ik ben bang dat het met de branding te maken heeft...6Pac schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:23:
[...]
Mijn DHD is (nog) niet gemod met een CR - alleen nog maar geroot
HTC music: 2.0.0000.278886
Mijn DHD (Vodafone)
Android ver: 2.2
Baseband: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Kernel: 2.6.32.21-gf3f553d htc-kernel@and18-2 #1 Thu Oct 28 13:24:11 CST 2010
Build: 1.39.161.1 CL278886 release-keys = Is Vodafone build
Software nr: 1.39.161.1 = Is Vodafone
Browser kit: 3.1
Vodafone build.. ik vrees dat dit niet gaat werken.
Je kan clear cache in CWM proberen.
Meer dan dat is/doet het ook niet.-seagull- schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:54:
Gebruikt er hier iemand LinkedIn voor HTC van HTC Hub?
Kan de app niet openen maar de LinkedIn berichten komen wel in de Friends stream.
Of is het dezelfde als de LinkedIn for Android app?
Ik weet niet of ik het goed heb, maar als je bij installeren van whatsapp moet wachten op verificatie sms liep de boel ook vast. Dit is daar op te lossen door whatsapp phone en sms rechten te geven in superuser.DustSpinner schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:36:
Behoorlijk vaag: ik was aan het internetbankieren, klikte op verzenden en een SMS met TAN-code werd verzonden. Mijn DHD met MIUI 1.6.3 (stock van miuiandroid.com) trilde nog net van het ontvangen van de SMS.
Opeens werd het beeldscherm zwart en kwam er na een tijdje het splashscreen van MIUI tevoorschijn. Daar blijft hij nu in hangen en hangt nu in een bootloop, steeds komt het splashscreen tevoorschijn. Batterypull etc... haalt niets uit.
Heel erg vaag, de afgelopen dagen niets geïnstaleerd, al meerdere keren gereboot en nu opeens dit. Lijkt wel alsof het door de ING tancode getriggerd werd.
Dan maar de nieuwste MIUI van vrijdag opnieuw flashen. Heb ik daar ook weer een goede reden voor.
Misschien heb je hier iets aan.
[ Voor 62% gewijzigd door agoNITE op 13-06-2011 13:18 ]
weet iemand toevallig welke radio flinke wifi heeft ?

[ Voor 106% gewijzigd door woolysheep op 14-11-2012 10:06 . Reden: beh ]
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
Volgens mij ben ik één van de weinigen die tevreden is op dit gebied. Volgens mij hangt het ook heel erg samen met wel of geen wifi en hoe je bereik(gsm/umts) is. Laatst in een afgelegen regio met weinig tot geen bereik haalde ik maar net de 24 uur. Scherm heb ik overigens 's-avonds op laagste en overdag op medium(via energie-beheer widget van Android)
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
New Daemon OC
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1121565
Dat zag ik, maar ik vraag me af of het ook daadwerkelijk nuttig is voor de snelheid/batterijduur etc.Tsunami schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:18:
Zijn tweede link heeft in koeienletters weer een link naar de introductie van de OC Daemon.
Blijkbaar wel dus.
Zit dus al ingebakken in .10
[ Voor 28% gewijzigd door Zorian op 15-06-2011 10:49 ]
Verwijderd
Wanneer moet je nu een nieuwe radio flashen? Moet dit voor of na installatie van custom rom of maakt dit niet uit? Hoe zit het hiernaast met kernels?
Er zijn overal howto's te vinden over hoe je deze moet installeren/flashen, maar kan de samenhang of volgorde niet zien.
Edit: Android Revolution HD 5.1.10 is best wel een aanrader! Waar het precies door komt weet ik niet, maar hij werkt ongelooflijk soepel.
[ Voor 29% gewijzigd door stijnos1991 op 15-06-2011 14:13 ]
HoneySense HD 5.0 heeft een goede batterijduur. Ik moet wel zeggen dat ik deze ROM slechts 3 dagen heb gedraaid i.c.m. het undervolt script, dus een goed gemiddelde is lastig te geven. Daarnaast is mijn gebruik ook redelijk grillig en dan vooral het wifi gebruik (wat ook meteen een hele grote verbruiker is). Als ik de dag doorkom, ben ik tevreden.Tsunami schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:27:
Wat zijn de ervaringen van mensen met HoneySense HD qua batterijduur? Heb laatst in plaats van RCMix3D KINGDOM, toch maar MDJ's Vivo Sense met Honey HD theme geflasht, wat super draait, maar de batterij loopt leeg terwijl je er naar kijkt. Vraag me af of ik direct HoneySense moet doen (alhoewel, als er nog widgets geresized moeten worden wacht ik wel even), of ARHD + Sense 3.0 + Honey HD.
Ikzelf gebruik sinds gisteren de Virtuous Unity Sense 3.0 ROM. Deze bevat ook de deamon OC en ik heb het idee dat deze zijn werk heel goed doet! Maar ik heb meer dagen nodig om een goed oordeel te kunnen geven. Ik ben wel enorm verbaasd over het Sense 3.0 gebeuren, wat eigenlijk best soepel draait.
Of weet iemand toevallig welke ik het best kan installeren?
Het is mij nu nog één grote wirwar van roms/features etc...
[ Voor 15% gewijzigd door aanuitknopje op 15-06-2011 15:46 ]
Precies wat ik zoek!
Kom er net wel achter dat ik dit bericht in het verkeerde topic geplaatst heb.

Ik heb namelijk een Desire en geen Desire HD.
Verwijderd
Gewoon er overheen flashen.. je sense 3.0 mods ben je kwijt.. maar je data(apps) nietVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:48:
Ik heb een vraagje, ik wil graag mijn arhd rom upgraden van versie .9 naar de.10 maar ik deed die vroeger eigenlijk altijd door alles te wipen. Kan ik deze ook installeren zonder dat ik mijn apps en mijn sense 3.0 mods verlies?
Draai je hem dan in het engels of nederlands ( of ChineesTsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:24:
Ik draai MIUI van MIUI zelf, niet van Rey of een andere rombakker.
Want ik heb voor de telefoon van mijn vrouw, DHD gister wel 10 versies geprobeerd met alleemaal fatal closes.
Heb je een linkje naar de language pack's die jij bedoelt?
Verwijderd
Ik ben ook dagenlang opzoek geweest naar een lang pack voor 1.6.10 alleen de engelse vinden.rtenklooster schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:04:
[...]
Draai je hem dan in het engels of nederlands ( of Chinees)
Want ik heb voor de telefoon van mijn vrouw, DHD gister wel 10 versies geprobeerd met alleemaal fatal closes.
Heb je een linkje naar de language pack's die jij bedoelt?
Voor de desire is veel meer te vinden...
Toen heb ik toch weer reys geflashed test versie v2 van 1.6.10
Na FC van thememanger en de update niet geinstalleerd te krijgen.
En toen ik wilde bellen e mijn telefoon ging rebooten heb ik voorlopig miui in de koelkast gezet...
Misschien als ik in de toekomst weer een miui rom tegen kom met goede NL pack dat ik hem wel weer probeer ik vind miui echt super draaien toen ik de stock versie had juist ook omdat die zo licht is.
Nu draai ik RCMix3D KINGDOM v1.5 Evolutionary Sense! THE ORIGINAL SENSE 3.0 DHD
Juist omdat sense 3.0 erin zit gebakken. Draaid erg lekker
Ik heb de app: Add Locale 2 al gebruikt, maar dat bied geen oplossing. Iemand anders een oplossing?
Zal vanavond nogmaals mui maar dan enkel in het engels proberen, en dan eventueel de VM heap size aanpassen.
Ik hou jullie op de hoogte of dit inderdaad de oplossing is.
Ik weet niet wat voor toetsenbord MIUI gebruikt, maar ik heb een apk van het gingerbread toetsenbord met Nederlands woordenboek als je wiltMaNDaRK schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:42:
Ik heb nu MIUI draaien en moet toegeven dat het een fijne en snelle rom is. Ik mis alleen de Nederlandse taal voor de spellingscontrole. Dat de rom in het Engels is, vind ik niet zo heel erg
Ik heb de app: Add Locale 2 al gebruikt, maar dat bied geen oplossing. Iemand anders een oplossing?
Of probeer het morgen, heb je gelijk de nieuwste versie met de nieuwe lockscreensrtenklooster schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:31:
Ik zal het nog eens weer proberen. Heb nog wat zoekwerk gedaan, en het schijnt dat de fc's kunnen komen door een onjuiste- te kleine wellicht, VM heap size.
Zal vanavond nogmaals mui maar dan enkel in het engels proberen, en dan eventueel de VM heap size aanpassen.
Ik hou jullie op de hoogte of dit inderdaad de oplossing is.
Ik heb nu een nieuw toetsenbord ingesteld: Swiftkey, ik moet zeggen dat het erg goed werkt!
Mijn DHD ziet er nu zo uit:
ROM: MIUI
Launcher: Launcher Pro
Hoofdscherm:

• Standaard MIUI klok
• Pure Calendar Widget
Linker scherm:

• Beautiful Widgets (Skin: Flat_Carved)
Rechter scherm:

• Circle Battery Widget (1x1)
• SwitchPro (Size 4)
Lockscreen:

Achtergrond is een standaard achtergrond van MIUI
http://www65.zippyshare.com/v/14145475/file.html
[ Voor 9% gewijzigd door Patrick V. op 16-06-2011 15:14 ]
Ik kijk er later nog wel even naar, maar in ieder geval bedankt
Vervolgens op instellingen voor Gingerbread-toetsenbord daar tik je Invoertalen aan daar kan je nu als het goed is Nederlands selecteren
Om het dubbel te checken dat je het goede toetsenbord gebruikt: In een tekst veld lang indrukken -> Invoermethode daar moet GIngerbread-toetsenbord aangevinkt staan
Ik heb een Nederlands woordenboek met spellingscontrole etc. dus lijkt me dat het bij jou ook moet lukken
[ Voor 12% gewijzigd door Patrick V. op 17-06-2011 09:24 ]
ik heb versie 2.3.3 en geprobeerd met visionary te rooten maar dit duurt zo lang dat ik niet meer geloof dat die iets doet.
Wat moet ik doen om mooie thema's er op te krijgen'?(het gaat me alleen daar om')
Grtz
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Misschien even zoeken op dit forum of op XDA? Kom je denk ik een heel eind....Neogeo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:12:
Nou ik kom niet verder dan het rooten en ik zie niks over thema's. Om alle 83 pagina's te gaan lezen...........daar ga ik niet aan beginnen
Maar helaas lukt dit dus niet.
Ik had gehoopt dat iemand hier makkelijk antwoord op kon geven
[q] Ik heb de laatste OTA (1.72.405.3) geinstalleerd en nu kan ik niet meer rooten, wat nu?
[a] Volg deze guide op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 of neem de Nederlandse guide van DustSpinner : http://hypervortex.com/?p=50
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Als ik gebruik maar van de "gingerbreak" methode zoals beschreven op het XDA forum lukt het niet op temproot te krijgen.. ($ ipv #)
of is er iets anders aan de hand?
mja, niet dus, ook bij anderen niet: xda
oplossing is geloof ik om icm een lege sd-card de foon naar 2.2 te downgraden... maar ik snap niet zo goed waarom dat met een lege extra sd-card ineens wel zou lukken...
Edit: Factory reset helpt ook niet... grbml!
[ Voor 12% gewijzigd door Mooneater op 18-06-2011 15:41 ]
Nee werkt ook niet..Whiskey103 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:10:
[...]
Hum,, ik ben bang dat het met de branding te maken heeft...
Vodafone build.. ik vrees dat dit niet gaat werken.
Je kan clear cache in CWM proberen.
I geef 't op - Ik wou HTC music terug zetten vanwege SRS enhancement, maar heb nu ondertussen een goed alternatief gevonden (Poweramp) die ook SRS ondersteuning heeft.
In ieder geval bedankt voor het assisteren om die apk erop te krijgen
graag gedaan hoor.. jammer dat het niet gewerkt heeft,, maar ik was er al bang voor,, al die branded zooi...net ff anders.6Pac schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:55:
[...]
Nee werkt ook niet..
I geef 't op - Ik wou HTC music terug zetten vanwege SRS enhancement, maar heb nu ondertussen een goed alternatief gevonden (Poweramp) die ook SRS ondersteuning heeft.
In ieder geval bedankt voor het assisteren om die apk erop te krijgen
Hmm... beetje genant, maar mocht iemand anders hier ook tegen aan lopen:Mooneater schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:01:
[...]
mja, niet dus, ook bij anderen niet: xda
oplossing is geloof ik om icm een lege sd-card de foon naar 2.2 te downgraden... maar ik snap niet zo goed waarom dat met een lege extra sd-card ineens wel zou lukken...
Edit: Factory reset helpt ook niet... grbml!
het is uiteindelijk gelukt, ik had de GUIDE niet volledig correct geinterpreteerd:
NA het typen van
1
2
| adb shell ./data/local/tmp/GingerBreak |
1
| adb shell |
Nu is het gelukt en draait cyanogen op mn Desire HD, moet zeggen dat de boel heel wat snappyer aanvoelt!
Ik las op XDA dat cyanogenmod + Desire HD batteryldrain kan hebben met de verkeerde radio? Heeft iemand daar hier last van?
Verder top guide in de OP overigens
ik wil mn Androidrevo rom updaten naar de laatste versie, maar wil mn instellingen, data behouden. Moet ik dan een backup maken met nandroid? Nadat ik de backup heb gemaakt en mijn rom heb geupdate, gewoon weer via nandroid mn backup terugzetten? Gaat dat werken?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
[ Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 19-06-2011 23:13 ]
Eeen nandroid backup is een complete backup (vergelijk met een diskimage). Als je die weer terugzet heb je je oude rom weer terug met je instellingen.Rainesh schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:57:
ff snelle vraag,
ik wil mn Androidrevo rom updaten naar de laatste versie, maar wil mn instellingen, data behouden. Moet ik dan een backup maken met nandroid? Nadat ik de backup heb gemaakt en mijn rom heb geupdate, gewoon weer via nandroid mn backup terugzetten? Gaat dat werken?
My Backup doet dat. Werkt vrij goed, alleen bij sommige apps niet (zoals Aldiko eBook reader). Maar het grootste gedeelte wel.Rainesh schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:57:
ff snelle vraag,
Die OC Daemon lijkt erg goed te werken, vooral op het lockscreen.
Batterij gaat goed en lang mee.
Dus als je Sense 3 volledig wil proberen, dan zou ik deze rom maar eens flashen.
V1.25 is vandaag uit gekomen met losse CRT animatie.
Vind het alleen jammer dat er nergens duidelijk wordt vermeld welke Kernel er standaard in zit?
Ik gebruik nu MDJ's V2 kernel met bijbehorende OC script tot 1,7 ghz. Loopt echt super!
Vanaf welke versie wil je updaten? 5.1.9? gewoon er over heen flashen,, geen probleem.Rainesh schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:57:
ff snelle vraag,
UnityRom komet met MDJ/Unity KernelLogiZ5500 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:21:
Ik zie tot mijn verbazing echt weinig over Unity Rom voorbij komen en wou toch wel eens even melden hoe een goede rom dat dit is geworden!
Die OC Daemon lijkt erg goed te werken, vooral op het lockscreen.
Batterij gaat goed en lang mee.
Dus als je Sense 3 volledig wil proberen, dan zou ik deze rom maar eens flashen.
V1.25 is vandaag uit gekomen met losse CRT animatie.
Vind het alleen jammer dat er nergens duidelijk wordt vermeld welke Kernel er standaard in zit?
Ik gebruik nu MDJ's V2 kernel met bijbehorende OC script tot 1,7 ghz. Loopt echt super!
http://www.androidrevolut...CIFS_TUN_VR_EXT4_2WCR.zip
En hoe werkt je OC DaemonSet?
En bedanktThombias schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:32:
Unity ROM is echt fantastisch smooth en voor als je echt wat leuks en minder saai dan standaard wilt en de noob periode hebt afgerond met Android Revolution.
Hoe de OC DaemonSet werkt moet je mij niet vragen, dat zal jij vast beter uit kunnen leggenWhiskey103 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:47:
[...]
UnityRom komet met MDJ/Unity Kernel
http://www.androidrevolut...CIFS_TUN_VR_EXT4_2WCR.zip
En hoe werkt je OC DaemonSet?
Ik heb alleen dat losse script geflashed zodat ie tot 1,7 ghz loopt.
Maar ben in ieder geval echt goed tevreden met die Unity rom!
Heb ook tijdje ARHD gedraait, goede ondersteuning en genoeg updates, maar vond het flashen van sense 3 onderdelen te veel werk tbh.
Toen nog tijdje Vivo Sense gedraait van MDJ en vervolgens Unity.
Was gisteren trouwens wel spitsuur(dag) op de site zeg.. Kon niet eens de Rom downloaden.
Iemand trouwens ervaring met de Leedroid Kernel icm Unity?
[ Voor 3% gewijzigd door LogiZ5500 op 21-06-2011 11:18 ]
Ik bedoel,, hoe bevalt de setting....mijn DaemonSet bedoel ik,, nier de daemon zelf,, dat loopt welLogiZ5500 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:16:
[...]
Hoe de OC DaemonSet werkt moet je mij niet vragen, dat zal jij vast beter uit kunnen leggen![]()
Ik heb alleen dat losse script geflashed zodat ie tot 1,7 ghz loopt.
De oc bevalt prima. Bij accu verbruik staat scherm nog bovenaan en accu gaat lang genoeg mee. Heb eigenlijk de stock clock snelheden niet geprobeerd, dus kan de vergelijking niet echt maken.
Heb toch de neiging bij flinke oc te blijven..
Moet ik uit jouw reactie opmaken dat je op Xda post onder de naam mdj??
[ Voor 12% gewijzigd door LogiZ5500 op 21-06-2011 22:07 ]
lol.. nee hoezo? Gewoon Whiskey103LogiZ5500 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
Haha nu ik het nog eens lees..
De oc bevalt prima. Bij accu verbruik staat scherm nog bovenaan en accu gaat lang genoeg mee. Heb eigenlijk de stock clock snelheden niet geprobeerd, dus kan de vergelijking niet echt maken.
Heb toch de neiging bij flinke oc te blijven..
Moet ik uit jouw reactie opmaken dat je op Xda post onder de naam mdj??
Ik bedoelde meer "en bedankt"(sarcastic mode) voor ons noob te noemen
Proud member of the Android Revolution TEAM
[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey103 op 21-06-2011 23:11 ]
Werk op zig wel prima,, je moet alleen wel effe niewe DaemonSet downloaden.LogiZ5500 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:16:
[...]Iemand trouwens ervaring met de Leedroid Kernel icm Unity?
Anders werkt het cpu94 script, en dit over ruled the daemon..
Lee gebruikt namelijk zijn eigen build in kernel smoothass governer.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1121565
nieuwe toevoeging in updaterscript:
ui_print(">>>Deleting init.d 94cpu ");
delete("/system/etc/init.d/94cpu");
[ Voor 57% gewijzigd door Whiskey103 op 21-06-2011 23:16 ]
Ga maar een clean install doen. Full wipe eerst.(Format system, Format Data, Format Cache, etc)JackPoint schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:37:
Ik heb de Virtuous Unity rom, maar bij mij crashed de camera en het koppelen van facebook/twitter aan contacten. Meer mensen hier last van? Zo niet dan moet ik even een clean install proberen
Ik wil graag weten of er mensen zijn waar bij het gewoon werkt, zo ja dan doe ik een clean installThombias schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Ga maar een clean install doen. Full wipe eerst.(Format system, Format Data, Format Cache, etc)