Fanatec Race stuurtjes

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:27
Jep die CSR Pedals lijken me wel wat voor 80 euro past dan verhoudingsgewijs meer bij het stuur.
Maar die heeft zo te zien geen goede aansluiting voor mij DFP of om los op een usb poort aan te sluiten.

edit: er staat bij ps/2 aansluiting. Zou dat werken met een usb verloopje? of krijg je dan problemen met de
drivers.

Die van 150 heeft wel een aansluiting met usb. Alleen dat is meer dan ik voor die DFP betaald heb.
Dus vandaar dat ik wat twijfel om toch maar die t500 te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wazzup! op 22-01-2014 19:37 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:04
Wazzup! schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:35:
Jep die CSR Pedals lijken me wel wat voor 80 euro past dan verhoudingsgewijs meer bij het stuur.
Maar die heeft zo te zien geen goede aansluiting voor mij DFP of om los op een usb poort aan te sluiten.

edit: er staat bij ps/2 aansluiting. Zou dat werken met een usb verloopje? of krijg je dan problemen met de
drivers.

Die van 150 heeft wel een aansluiting met usb. Alleen dat is meer dan ik voor die DFP betaald heb.
Dus vandaar dat ik wat twijfel om toch maar die t500 te nemen.
Ik kan het fout hebben maar ik had ergens gelezen dat de CSR alleen met fanatec spul werkt. De set van €150,- zou gewoon met elk stuurtje moeten werken. Op de PS3 of Xbox moet het wel weer via een fanatec stuur gaan.

Persoonlijk (als je wat langer wilt racen) zou ik voor de €150,- versie gaan. Deze hebben loadcell en de meeste mensen zweren daarbij (ik race zelf nog met een g25 maar zodra ik ergens is wat geld over heb komen er nieuwe pedalen ).

• Wazzup!
Dan zeg ik ook jammer genoeg heeft die CSR alleen fanatec support.

Het is jammer dat het niet voor de PS3 werkt.
Misschien toch maar die t500.

Wat zou ik nog voor een goed werkende Driving Force Pro nog kunnen krijgen?
Die GT van Logitech lijkt er wel heel veel op overigens.

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
50 Euro voor een knappe DFP is wel een mooie prijs.

DFGT is ongeveer hetzelfde, maar nieuwer en een extra knop op het stuur, pedalen zijn hetzelfde :)

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

JoepW schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 06:22:
Ik heb zelf de Obutto R3volutions gekocht enige tijd geleden is echt een soort blok beton. Kwam ook erg goed uit de tests. Als je plek hebt kan ik je die aanraden.
weet jij waar ik de obutto kan bestellen en hoelang duurt het verzenden?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier: http://www.obutto.eu/store/
Levering was binnen een week via UPS.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19

Niellie41

[object Object]

Er is een nieuwe driver (177) uit gekomen.
This version is fixing a few issues we had with 170 but add no functionality other than support for the new ClubSport rim which will be available soon.
http://www.911wheel.de/?q=node/11858

Ik ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 11-02-2014 10:24 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:24:
Er is een nieuwe driver (177) uit gekomen.

[...]

http://www.911wheel.de/?q=node/11858

Ik ben benieuwd!
Dat bericht (over de driver) is van 3 december 2013 :+
Die available soon zal wel slaan op ergens halverwege 2014 dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-02-2014 13:11 ]

My iRacing profile | Strava

• Bruzski

Bruzski

watte ??

inmiddels is beta 181 ook een feit ! ;)
http://eu.fanatec.com/ind...support/faq/details&id=35

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JoepW schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 06:22:
Ik heb zelf de Obutto R3volutions gekocht enige tijd geleden is echt een soort blok beton. Kwam ook erg goed uit de tests. Als je plek hebt kan ik je die aanraden.
de R3volutions is iets te groot, inmiddels de Ozone besteld en word vanavond afgeleverd door UPS.... ikke blij :) 8) fotos volgen spoedig.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 22:48

MikeVM

- Baloo -

kunnen we geen algemeen racing gear topic aanmaken? of een algemeen simulation topic? (vliegsims, racesims, ...)

want de obutto hoort hier niet helemaal thuis, maar hij kan nergens anders terecht..

edit: Thx BM!

[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 24-02-2014 21:57 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

BM

Moderator Spielerij
Wat is er mis met deze topics?

Het grote 'show je race-rig' topic
Simracing Q&A topic

Niet de meest actieve topics, maar volgens mij precies wat je zoekt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bruzski

Bruzski

watte ??

zo, obutto setje staat inmiddels met een kleine aanpassing, bedankt joep voor de tip, stoeltje zit echt lekker. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 02-03-2014 14:55 ]

• R0y.
Bruzski schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:54:
zo, obutto setje staat inmiddels met een kleine aanpassing, bedankt joep voor de tip, stoeltje zit echt lekker. :)
Pics? :)

• Bruzski

Bruzski

watte ??

heb ze inmiddels ook geplaatst onder Het grote 'show je race-rig' topic

[ Voor 66% gewijzigd door Bruzski op 12-04-2014 21:54 ]

• R0y.
Ziet er netjes uit!

Bij mij ook een kleine update:

Zojuist de CSR elite pedals + GT3 RS V2 besteld! Hopen dat ze snel leveren oOo

Geen shifter bij besteld, word me even te veel. Ik merk toch aan mezelf dat ik die amper gebruik.. Misschien iets voor in de toekomst.

Edit:
Volgens de track & trace komt UPC maandag met m'n stuurtje. Helaas is er dan niemand thuis, hopen dat ze het bij de buren afleveren :X

[ Voor 20% gewijzigd door R0y. op 07-03-2014 17:53 ]

• R0y.
Stuurtje & pedals zijn binnen.

Mooi spul! Ik krijg het nu alleen niet meer voor elkaar om fatsoenlijk te remmen met die load cell :9

[ Voor 23% gewijzigd door R0y. op 10-03-2014 19:15 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
R0y. schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:05:

Mooi spul! Ik krijg het nu alleen niet meer voor elkaar om fatsoenlijk te remmen met die load cell :9
Ghehe. Volgens mij kan ik niet meer remmen met iets wat geen loadcell heeft :) Het went snel ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20

JoepW

iRacer & Home Assistant

R0y. schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:05:

Zet de loadcell op wel de bijna meest gevoelige stand. En als je in iRacing iets doet moet je de brake curve op 0 zetten ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• R0y.
JoepW schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:28:
[...]

Zet de loadcell op wel de bijna meest gevoelige stand. En als je in iRacing iets doet moet je de brake curve op 0 zetten ;)
Scheelt inderdaad een hoop ja. Heb hem nu op de gevoeligste stand staan, voelt alweer iets meer vertrouwd :Y

• Bruzski

Bruzski

watte ??

leuke upgrade en inmiddels voorzien van een club sport wheel :*) :*)
fotos bijgewerkt onder Het grote 'show je race-rig' topic

[ Voor 183% gewijzigd door Bruzski op 12-04-2014 21:44 ]

• BRO-JWE
  • Laatst online: 01-11 07:36
De voetplaat van mijn CSR Elite pedalen is gebroken. De opstaande rand is gescheurd (vraag me niet hoe het kan). Is er iemand die er toevallig eentje over heeft?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

BRO-JWE schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:22:
De voetplaat van mijn CSR Elite pedalen is gebroken. De opstaande rand is gescheurd (vraag me niet hoe het kan). Is er iemand die er toevallig eentje over heeft?
kan je anders die voetplaat niet vervangen met een stuk traanplaat :? staat ook mooi volgens mij :)

• BRO-JWE
  • Laatst online: 01-11 07:36
Dat geloof ik graag, maar met mijn twee linkerhanden denk ik niet dat dat een succes wordt :P
Vandaar mijn oproep, Fanatec geeft aan op het moment niet zo'n plaat beschikbaar te hebben.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

BRO-JWE schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:41:
Dat geloof ik graag, maar met mijn twee linkerhanden denk ik niet dat dat een succes wordt :P
Vandaar mijn oproep, Fanatec geeft aan op het moment niet zo'n plaat beschikbaar te hebben.
heb je ook op mp gekeken? misschien een defecte pedal set waar je de plaat van kan overzetten

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nieuw Fanatec stuurtje voor de CSW is aangekondigd.
The CLASSIC rim features fine brown leather and polished aluminum and is the most stylish way to steer any classic car. No buttons disturb the nostalgic look so it is a perfect addition to your ClubSport Shifter. Of course it also features a metal quick release system like the other wheel rims.

The diameter is 35 cm and it looks and feels just like a real steering wheel. The metal hub cover made of polished aluminum gives a nice and elegant touch to it.

It sells for 349,95 USD (excl. tax) or 349,95 Euro (incl. VAT) and will be available for sale this summer.

We put a lot of effort into it and I hope you like it. What do you think?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1002900_641010229308310_9109002893314204826_n.png

€350 is niet niks voor een stuur zonder elektronica.

[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 05-05-2014 16:46 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

Holy f....! Vraag me af wie dat gaan kopen, kan me niet voorstellen dat ze er daar meer dan een paar honderd van verkopen eerlijk gezged ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Belachelijke prijs...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erg aan de prijs inderdaad. Als je zo fan bent van klassiekers koop je een wieladapter en schroef je er een origineel stuur op lijkt mij.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20
Struin een paar 2e hands fora/sites af en je hebt een pracht exemplaar voor 50 euro, voelt nog beter aan ook :)

Toch mooi hoezeer je je eigen markt niet kunt begrijpen, met zo een 'verassing', knap hoor :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Schuey schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:28:
Struin een paar 2e hands fora/sites af en je hebt een pracht exemplaar voor 50 euro, voelt nog beter aan ook :)

Toch mooi hoezeer je je eigen markt niet kunt begrijpen, met zo een 'verassing', knap hoor :)
Voor die verassing heb je een houten stuur nodig, maar je punt is duidelijk :p
Idd belachelijke prijs, en precies het stuur waar volgens mij geen hond op zat te wachten....

Xbox

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Niellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:32:
Nieuw Fanatec stuurtje voor de CSW is aangekondigd.

€350 is niet niks voor een stuur zonder elektronica.
mooi stuurtje voor Grandprix Legends... 8) 8) mooi oud Ferrari 312 / Lotus 33 logo had niet mistaan >:)

prijs daargelaten, maar vraag ik me eigenlijk af of het gewicht niet iets aan de zware kant is voor de clubsport base en trekken de FF motors het wel om zo'n enorme rim te kunnen handelen :? :|

[ Voor 32% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2014 09:12 ]

Verwijderd

Ik heb opeens een probleem met mijn PWT stuur. Vanochtend wouden de pedalen al niet connecten en nu herkent de computer het stuur opeens als een PWTS met als gevolg dat het stuur niet gecentreerd komt. Iemand die enig idee heeft hoe dit te verhelpen? Heb al meerdere malen de software opnieuw geinstalleerd

• Bruzski

Bruzski

watte ??

http://eu.fanatec.com/forum/categories/blog

nieuw clubsport F1 carbon look rim

[ Voor 97% gewijzigd door Bruzski op 08-05-2014 03:52 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Dan vind ik toch die zonder carbon fiber iets mooier.

@ aftermarket stuur, je moet een andere rim opofferen, omdat je een chip nodig hebt en quick release.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dus..... eerste een gruwelijk overpriced stuur zonder extra features, en nu een kopie van een bestaand stuurtje maar dan voor 70 euro extra? Geloof dat ze het daar nog niet zo begrepen hebben. Volgens mij word er vanuit 'de community' om andere dingen gevraagd...

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 08-05-2014 08:06 ]

Xbox

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Kun je beter zoiets maken ^ beginnen met kijken bij 0:30

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:16:
[video]
Kun je beter zoiets maken ^ beginnen met kijken bij 0:30
wow !! :) :) 8)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En een 3e nieuw CSW stuurtje van Fanatec.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/4326_1/01jihkkd-4lb.png
Stock car rim.
http://www.virtualr.net/fanatec-stockcar-wheel-rim-revealed

Hier hebben veel Amerikanen op gewacht.

• BM

BM

Moderator Spielerij
350 dollar/euro, en net zo groot als de classic rim. Wederom stevige prijs.

Xbox

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Ik zit momenteel met nogal een dilemma.

Zoals velen weten zit het vakantiegeld er weer aan te komen en na jarenlang Forza grijs gespeeld te hebben en nu onlangs Assetto Corsa begint het erg te jeuken om een stuurtje aan te schaffen.

Nu zit ik echter met wat twijfels, met name over wat verstandig is.

Ten eerste twijfel ik tussen een Fanatec of eventueel een G27. Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar Fanatec aangezien de diameter van de stuurtjes volgens mij iets groter is dan een G27.

De tweede twijfel, en vandaar dat ik dit hier post, is de Xbox One en Fanatec.
Zoals ik al aangaf ben ik een groot fan van Forza Motorsport en zal voor de komende delen daarom ook een Xbox One aanschaffen zodra deze in NL uitkomt (geen zin om te importeren, ondanks dat ik de Forza 5 LE wel al sinds release dmv import heb liggen. Ironisch he?).
Nu zie ik links en rechts wel berichten dat Fanatec aan een Xbox One stuur werkt en dat is opzich interessant, maar de vraag is natuurlijk of deze ook met de PC gaat werken en hoe lang het duurt eer deze gaat verschijnen. Het PC verhaal zal opzich wel in orde zijn aangezien de Xbox op een Windows 8 structuur werkt, maar goed, zekerheid heb je nooit.

Wat denken jullie dat het verstandigst is?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Shrake schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:19:
Nu zie ik links en rechts wel berichten dat Fanatec aan een Xbox One stuur werkt en dat is opzich interessant, maar de vraag is natuurlijk of deze ook met de PC gaat werken en hoe lang het duurt eer deze gaat verschijnen. Het PC verhaal zal opzich wel in orde zijn aangezien de Xbox op een Windows 8 structuur werkt, maar goed, zekerheid heb je nooit.

Wat denken jullie dat het verstandigst is?
fanatec stuur aan een xbox one? dacht het niet ;) nieuwe xbox werkt met andere technologie waardoor de fanatec stuurtjes niet meer compatibel zijn met de xbox one, ik heb met Thomas (CEO fanatec) hierover ook contact gehad en dat ik teleurgesteld ben, microsoft heeft gewoon voor een andere weg gekozen :(

enigste stuur die op dit moment op de xbox one werkt is het nieuwe stuurtje van madcatz en ferrari 458 stuur van trustmaster geloof ik... ook mooie stuurtjes zag ik :)

edit
om deze reden ben ik over gestapt naar pc sim racen, iracing, euro truck simulator en AC ;)

edit 2
leuk nieuws misschien maar er komt een 100 euro goedkopere xbox one zonder kinect, das misschien interessant voor sommige ;) 8) playstation krijgt het nog moeilijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 15-05-2014 13:12 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/forum/uploads/FileUpload/64/6ef4d25c73d251130c3c4a53c7a77e.png
And here is the next one: Say hello to the ROUND 1 WHEEL RIM for your ClubSport wheel.

A
lot of people are waiting for small, round and light GT rim and here it
is. Fine, smooth leather, plenty of buttons and a diameter of just 270
mm.
Available this summer for 349,95 Euro / USD (incl. tax / excl. tax)

Do you already see where we are going? We have still not shown you everything so what do you think will be next?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

80% van die buttons zie je niet eens en zit verstopt achter die 6 bovenste knoppen.

Ik ben wel benieuwd wat er nog meer gaat komen :)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Het wiel is lichter, waarschijnlijk om de FFB motoren te compenseren. Zou niet moeten IMHO.

• Roamor
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:36:
80% van die buttons zie je niet eens en zit verstopt achter die 6 bovenste knoppen.
Vreemd idd, en daar plakken ze wel labels op terwijl op de knoppen die je wel ziet geen labels zitten. :?

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind het maar een vreemd stuurtje. Met welke auto gebruik je nou zoiets? Ik dacht eerst dat het zo'n Wii achtig stuur was wat je in je handen kunt houden :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• timspr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik beleef al jaren veel plezier aan het racen zowel op de pc als xbox360. Nu wil ik graag een stuur aanschaffen die werkt met xbox en pc. Fanatec heeft mooie sturen, maar begrijp dus dat hun sturen niet werken met de xbox one.

Ik begrijp ook dat de huidige sturen niet gaan werken op de one, maar zit met een andere vraag.
Verwachten jullie dat een nieuw Fanatec stuur backward compatibel is? Dus gemaakt voor de xbox one en werkt ook met de xbox360? Of zal ik altijd me sturen moeten wisselen tussen xbox one en 360?

Anders koop ik gewoon nu een xbox360 wheel om daar alvast van te genieten, maar als de nieuwe wel backwards zou kunnen werken is het beter te wachten lijkt me. weet iemand hier meer van?

Alvast dank!

[ Voor 7% gewijzigd door timspr op 16-05-2014 23:20 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Weer een nieuwe rim?

edit:
en aangekondigd!
So what about another GT style rim with neutral branding and our modular button system?

The GT rim also shows the possibility to mount any smartphone (not included) on the (optiona) mobile phone holder. There are many free or paid apps available for Android or iPhone and they work with several important PC racing simulations like pCars, iRacing, Assetto Corsa or rFactor 2.

Now the biggest difference to other solutions is the integrated power supply so you can charge your phone and use it in long races.

Rene Rast shows in the video below how it works.

Available this summer for 349,95 Euro / USD (incl. tax / excl. tax)
Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/forum/uploads/FileUpload/ad/ab8ae332afdd3f613e8a1776f7032f.png
Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/forum/uploads/FileUpload/b8/5f6444af00bba0b82a5ed0981aed46.png

[ Voor 86% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2014 11:16 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

• Shrake
Die ziet er wel heel goed uit zeg... damn

• Shrake
Ik heb een vraagje. Ik ben er inmiddels over uit dat ik een Fanatec stuur wil aanschaffen in combinatie met de CSR Elite pedalen.

Nu vraag ik me af of er een concreet verschil is tussen de Porsche 911 GT2 en de 911 GT3 RS V2, behalve dat de een de Xbox 360 wel ondersteund en de ander niet.
Het verschil tussen deze 2 stuurtjes is namelijk 70 euro en dat lijkt me nogal een grof verschil voor alleen wat Xbox ondersteuning en als dit blijkt dat dat inderdaad het enige verschil is is de keuze makkelijk gemaakt natuurlijk.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is het enige verschil tussen die twee inderdaad. :P

• Shrake
Mooi, dan kan ik in ieder geval 70 euro besparen omdat ie toch puur voor de PC zal zijn.

Bedankt voor je snelle reactie!

• Schuey
Arfman schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:49:
Ik vind het maar een vreemd stuurtje. Met welke auto gebruik je nou zoiets? Ik dacht eerst dat het zo'n Wii achtig stuur was wat je in je handen kunt houden :X
Past ook totaal niet bij de slogan als ik eerlijk ben die ik weleens voorbij zie komen :X Als ik die foto's zie dan ademt het totaal geen motorsport uit maar een console controllert, en dat is knap aangezien het wel een sparco kopie betrefd...

Waarom zo moeilijk doen :) :
Afbeeldingslocatie: http://image.europeancarweb.com/f/16497511/epcp_0901_03_z+Porsche_911_GT3_RSR+steering_wheel.jpg

Overigens zijn er geruchten dat ze met een servo systeem bezig zijn, erg benieuwd hoe ze dat gaan doen. Wel erg interessant dat de consumenten markt nu langzaam professionele invloeden over gaat nemen en we hopelijk volgend jaar 3 betaalbare servo systemen hebben. 'Betaalbaar' moet overigens relatief gezien worden maar ik vind het nog steeds een gave ontwikkeling :)

[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 26-05-2014 13:21 ]

• Shrake
En weer een nieuw accessoire van Fanatec, dit keer voor drifters.

Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/forum/uploads/FileUpload/5c/dc7e4620eef50e8d01396187a6acc0.png

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 20:44

TNJ

Frugalite

...of Rally racers. Maar daar zijn weinig moderne games voor, van het kaliber CMR.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

handrem ga ik zeker bestellen voor citycar driving >:) maar vraag me af hoe ik de boel ga bevestigen op mijn obutto ozone rig :?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

With the universal hub you can mount almost any wheel rim for real cars to your ClubSport wheel. Simply choose the buttons and functions you want and attach any rim to it.

We offer 6 different automotive grade wheel rims for the universal hub and each is selling for just 99,95.
Classic
Oval
Round1
Flat1
GT
Drift
If this does not meet your requirement you can select a rim of a 3rd party manufacturer like MOMO, SPARCO or OMP. The 6-hole-pattern is compatible to these brands and with adapters (from the rim makers) to many other rims. Therefore you can choose between hundreds of rims and you still have the full functionality you need for simracing.

The following components are included in the Universal Hub:

4 x small button boxes with 3 buttons each
2 x small levers and 2 x long levers
1 x pair of small shifter paddles
1 x pair of large and fully adjustable shifter paddles
1 x Encoder with 7 functions: turn left, turn right, up, down, left, right, push
LED display to show Tuning and telemetry info. Can we used in two positions
USB charging port (no data)
There is also a 5th connector for another button box and the data port for further expansion of functionality. An analog joystick or vibration function is not supported at this point.

We placed 16 buttons on top of the hub so you always have the fully functionality even if you prefer a clean look without the button boxes. The button boxes are mapped with those 16 buttons so you are not loosing any functionality in case you cannot reach them. If the PlayStation buttons hurt your eyes or feelings, then you can simply take a black marker and paint them.

Available this summer for 249,95 Euro / USD (incl. tax / excl. tax)

The weight and exact deliery dates will be announced later.
Het is prijzig, maar an sich vind ik het wel een heel goede oplossing. Tot nu toe was je al je knoppen kwijt wanneer je een after market stuurtje wilde installeren.

[ Voor 85% gewijzigd door Niellie41 op 29-05-2014 15:40 ]

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 11:44
hahaha, 249,95 euro voor een hub? Wanneer komt de 'lite' versie zonder al die extra rommel?

[ Voor 46% gewijzigd door glnk op 29-05-2014 15:44 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

glnk schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:42:
hahaha, 249,95 euro voor een hub? Wanneer komt de 'lite' versie zonder al die extra rommel?
>:)

• Schuey
En weer geen koppelings flippers, zelfs niet optioneel.. :{

• Roamor
  • Niet online
Schuey schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:11:
En weer geen koppelings flippers, zelfs niet optioneel.. :{
Zou je daar die kleine shifters niet voor kunnen gebruiken, rond 1:23?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

waarschijnlijk ook geen vibratiemotoren ingebouwd... dus alleen FF ?? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 30-05-2014 03:05 ]

• Schuey
Roamor schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:25:
[...]

Zou je daar die kleine shifters niet voor kunnen gebruiken, rond 1:23?
Het is waarschijnlijk of-of, erg jammer voor dat geld. Ben ook zeker benieuwd near de stevigheid van de manier hoe je de knoppen modules vastzet.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Schuey schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:59:
[...]
Ben ook zeker benieuwd near de stevigheid van de manier hoe je de knoppen modules vastzet.
ziet er inderdaad niet zo stabiel uit als ik die dunne beugeltjes zie... :|

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:37
Ik heb de Hub inmiddels binnen.

Het is echt geweldig om zelf je eigen stuur samen te kunnen stellen en dat op je CSW te monteren.

De button boxen zitten super stevig. Het geheel maakt een solide indruk.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Bruzski

Bruzski

watte ??

• Arfman

Arfman

Drome!

Henkus schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:41:
Ik heb de Hub inmiddels binnen.

Het is echt geweldig om zelf je eigen stuur samen te kunnen stellen en dat op je CSW te monteren.

De button boxen zitten super stevig. Het geheel maakt een solide indruk.
Dat vraagt om plaatjes!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56
Als die nu ook compatible is met de xbox one, wordt dat mijn nieuwe stuur!

• Henkus

• Schuey
Is er iemand in Beverwijk/IJmuiden/Velsen-Noord waar ik een CSW kan uitproberen toevallig? Ben mijn gemodde stuur al beu door een luxeprobleem... (mooi werkend display, maar kijk er nooit op dankzij mijn bureau setup :X :X :X )

Sowieso was ik de speelgoed feel van de G27 al een tijd beu, maar dit is de druppel, en volgens mij bied de CSW het meeste koppel per euro als ik het goed heb. Budget voor een servodrive systeem is er niet, anders stond die al te pronken ;)

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Schuey schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:15:
Is er iemand in Beverwijk/IJmuiden/Velsen-Noord waar ik een CSW kan uitproberen toevallig?
alkmaar ;)

• Schuey
Ik hou me aanbevolen :)

• Henkus

• Bruzski

Bruzski

watte ??

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 15:48
Ik weet niet zeker of ik het hier wel mag plaatsen, maar aangezien hier heel wat fanatec gebruikers zitten vraag ik het hier.

Ik kan een fanatec base + stuur overlopen van een kennis, voor een bedrag van 370. Hier zitten dus geen pedalen of shiften bij, enkel een stuur base en wiel. Gaat over de csr elite, die met oranje afwerking. Is dit zijn geld nog waard? Bedoeling is om later de universele hub nog op te plaatsen met eigen wiel.

Ik kom van een G25, wat in mijn ogen een heel leuk stuur was.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Devler schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:50:
Ik weet niet zeker of ik het hier wel mag plaatsen, maar aangezien hier heel wat fanatec gebruikers zitten vraag ik het hier.

Ik kan een fanatec base + stuur overlopen van een kennis, voor een bedrag van 370. Hier zitten dus geen pedalen of shiften bij, enkel een stuur base en wiel. Gaat over de csr elite, die met oranje afwerking. Is dit zijn geld nog waard? Bedoeling is om later de universele hub nog op te plaatsen met eigen wiel.

Volgens mij gaan er een paar dingen door elkaar.

De CSR Elite is de clubsport base, zonder de quick disconnect met daar op een 'vast' stuurwiel (dit is wel te verwisselen met wat werk). Voor zover ik kan vinden (*correct me if i'm wrong) past de universal hub niet op deze base.

Als het de Clubsport base is MET de quick disconnect, is de prijs niet zo heel gek. Voor de CSR Elite vind ik het vrij prijzig voor een 2e hands model (ik kan de CSR Elite niet meer vinden op de fanatec site), volgens google werd deze verkocht voor ~450 / 500 dollar.

En misschien past je vraag ook beter in dit topic: Fanatec Race stuurtjes

Dan kunnen we je daar verder helpen :) Overigens is de G25 echt ook een prima stuur.

• BM

BM

Moderator Spielerij
De universal hub gebruikt 'gewoon' de quickrelease van de CSW, en die past dus niet op de CSR.

Xbox

• Devler
Dat maakt het al heel wat minder interessant. Ik dacht dat het met een quick release was maar dat zal hij er zelf hebben van gemaakt dan.

Jammer dat de actie van 40% korting zo snel voorbij was, had ik em daar gekocht.

Albast bedankt voor de informatie, laat ik deze maar voorlopig aan me voorbijgaan.

• Schuey
Mocht iemand nog een clubsport formula rim (geen carbon versie) weg willen doen binnenkort, hou ik me aanbevolen. Dankzij de 40% korting is er een csw base onderweg, maar ben nog 'koos rimloos ' :P
Devler schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:50:
Dat zegt nooit zoveel. Kom je van een servodrive systeem, dan is een CSW ook een goede stap terug. Het is allemaal gewoon een beetje budget gebonden, dat is alles. Je krijgt ook wel waar je voor betaald over het algemeen, ook al vind ik de prijzen vrij hoog in het lagere segment!

[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 16-07-2014 09:17 ]

• Devler
Ja inderdaad. Dan was jij er toch vroeg bij voor een base te bestellen, wil ik er nu nog een

Gelukkig worden er veel impuls aankopen gedaan door mensen die later beseffen dat het toch niet alles was wat ze ervan dachten en een mooie prijs vragen voor zo goed als nieuw spul.

Iemand enig idee wat een correcte prijs is voor een GT2 met CSR elite pedalen en een simpele versnellingspook?

• Schuey
Met dank aan Niellie, anders was ik ook te laat geweest!

Ik heb nog bar weinig CSW setjes 2e hands te koop zien staan, dat is goed teken denk ik. Met dit soort hogere bedragen worden het wel wat minder impuls aankopen denk ik.

• Devler
Klopt, al een tijdje aan het zoeken en tot nu toe met weinig succes.

Ik hoop dat de duitsers het EK ook winnen, als dit soort acties een traditie wordt ...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18

Nickname does not reflect reality

• Schuey
amsterdam zuid oost, jeweettoch...

• Devler
Had ik ook gezien, Amsterdam is helaas enkele uurtjes rijden (vanuit België) en voor zulk bedrag waag ik het niet om te versturen.

• Schuey
En ontvangen, mooi ding :)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25t7myt.jpg

• Devler
Alleen nog een stuurtje zeker?

• Schuey
Ja met de waterpomp tang rijd het toch wat minder lekker :+

Het was eigenlijk nog niet de planning om er 1 te nemen omdat ik mijn oude set nog niet verkocht heb, maar met die korting... Het is wel frustrerend dat hij nu braaf naast me in de doos staat te wachten...

• Arfman

Arfman

Drome!

DOA check al gedaan? :P

• Schuey
Hmm nee, misschien wel handig te kijken of hij op zijn minst aan gaat idd :P

edit:
Werkt :) Draaien gaat wel zwaar zeg, qua mechanische weerstand, zal wel anders zijn als er een rim op zit. Heb de g27 gelijk maar permanent van mijn bureau afgehaald :P

Vind die zak die er bij zit een erg mooi accessoire om de boel stofvrij te houden :)

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 19-07-2014 14:33 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Schuey schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:02:
Ja met de waterpomp tang rijd het toch wat minder lekker :+
kan je geen waterpomptang mod maken dan?? :+ :+ >:)

• Wazzup!
Je kan ook een griptang gebruiken natuurlijk hoef je niet continu te knijpen. :+

Wel jammer dat ik die actie gemist heb. Heb nu een t500rs ook leuk. :)
Maar met die korting had ik toch voor een fanatec gekozen. Ondanks dat ik de verzendkosten wel aan de hoge kant vind overigens.

• Henkus
Het porsche stuur is in het echt nog mooier. Het is superstrak afgewerkt, heeft een hoog kwaliteitsgevoel.
Goede grip, net iets anders als bij het BMW stuur, het leer voelt lekker aan.

Het is merkbaar lichter en het stuur is daardoor sneller en directer.

Ik vond alleen de zwarte knoppen een beetje saai.
Daarnaast is het ook moeilijk om te onthouden welke knop wat is, als ze allemaal dezelfde kleur hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fbpeSaH.jpg

• Schuey
Mooi ding :)

Net gewoon maar de nieuwe formula carbon besteld, die guard voor de pit limiter vind ik onmisbaar en de knoppen mooier. Het plan is om er een hele tijd mee te gaan doen* dus die 50 euro maakt dan ook niet meer uit :P

Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/image/data/wheels/FORMULAcarbon/RFORM-CAR_M01.png

Of er moet een echte formula rim komen met koppelingsflippers en fatsoenlijk display, dan gaan we weer eens kijken ;)

en nog zo iets zonder de speelgoed look van de bmw rim :9~ (in combinatie met een lightweight
versie van de universele hub zonder playstation bullshit):
Afbeeldingslocatie: http://image.europeancarweb.com/f/16497511/epcp_0901_03_z+Porsche_911_GT3_RSR+steering_wheel.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 28-07-2014 09:23 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Schuey schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:17:

Net gewoon maar de nieuwe formula carbon besteld, die guard voor de pit limiter vind ik onmisbaar en de knoppen mooier. Het plan is om er een hele tijd mee te gaan doen* dus die 50 euro maakt dan ook niet meer uit :P

[afbeelding]
Valt me nu pas op, die guard :) Grappig dat ik op het 'normale' formule stuurtje de pitlimiter precies aan de andere kant heb zitten
Of er moet een echte formula rim komen met koppelingsflippers en fatsoenlijk display, dan gaan we weer eens kijken ;)
Had gehoopt dat die in de recente aankondigingen van nieuwe rims ook zou zitten, maar dat waren min of meer toch allemaal varianten van hetzelfde concept. (als in: paar knoppen, rev lights en 3 digit display). Had ook graag iets met lcd's ofzo gezien, maar goed, kunt niet alles hebben.

Xbox

• Schuey
Nee precies dat is ook zo, en ik heb op mijn huidige stuurtje een SR-F1 zitten, en daar kijk ik vrolijk overheen met mijn bureau setup... Het is alleen dat je het mag verwachten voor een degelijk Formula stuur en zeker de koppelingsflippers aan het stuur is uniek voor zoiets, dat dat er dan ook bij de nieuwe versie nog steeds niet op zit is me echt een raadsel. Maar wie weet in de toekomst :)

Nu snel alle oude spullen verder verpatsen, het is wat, zo'n zelfbedruipende hobby ;)

edit:
Het ergste is dat deze ook erg mooi vind voor op mijn wheelbase :X
Afbeeldingslocatie: http://www.derekspearedesigns.com/uploads/3/3/3/7/3337442/9826672_orig.jpg?172

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 28-07-2014 09:44 ]

• Henkus
Schuey schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:17:

[afbeelding]

en nog zo iets zonder de speelgoed look van de bmw rim :9~ (in combinatie met een lightweight

versie van de universele hub zonder playstation bullshit):
[afbeelding]
Kwam ik tegen op Iracing:

Afbeeldingslocatie: http://marcushwang.files.wordpress.com/2014/02/screen-shot-2014-02-26-at-2-15-39-pm.png?w=1000&h=

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste