Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik hoor steeds de 6950 voorbij komen.. maar als ik op die kaart google ziet die er naar mijn idee er iets te robuust uit. Ik heb begrepen dat er in iMacs laptop kaarten ingebouwd worden. Toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 03-10 17:05
Ja volgens mij zijn het idd laptop kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:19:
Ik hoor steeds de 6950 voorbij komen.. maar als ik op die kaart google ziet die er naar mijn idee er iets te robuust uit. Ik heb begrepen dat er in iMacs laptop kaarten ingebouwd worden. Toch?
Zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De AMD 6950M zou een zeer interessant kaartje zijn, zowat de snelste single-chip oplossing. Maar qua energieverbruik en dus hitteproductie, heb ik er mijn twijfels over in de iMac.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 27-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 03-10 17:05
Maar het zou wel een geweldige zet van Apple zijn, is er niet meer het "je kunt er niet mee gamen" argument :P
De nieuwe iMac wordt trouwens mijn eerste Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het zou mij al verbazen als er ooit een 68xx inkomt. De volgende GPU wordt gewoon iets als een 6750 of 6770 oid. In die hoek zitten gewoon de GPU's die het DTP van de iMac aankan. Niet in de 6950 hoek... daarvoor koop je maar een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat vermoed ik ook, de relatief kleine voeding heeft ook zijn beperkingen lijkt mij.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

de Sandry Bridge is al een flinke verbetering qua horsepowers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:54
Dat zeker en elke kleine update is al een update ;).
Bedoel met een 6770 1gb kan er ook best gegamed worden, en ja misschien niet zoals een GTX295, maar dat is maar net wat je eisen zijn.

Ik hoop dus dat de GPU wat flotter is en misschien standaard 8gb ?, sandy bridge natuurlijk en misschien een i7 ?

Edit: en voor ik het vergeet

20"
24"
27"

Zou wel weer mooi zijn :) ( 2 maatjes is wat krap )

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 28-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik vind de twee formaten 21,5/27 juist een flinke verbetering. Het verschil tussen 24 en 27 is verder zo minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bosmonster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:06:
Ik vind de twee formaten 21,5/27 juist een flinke verbetering. Het verschil tussen 24 en 27 is verder zo minimaal.
Daarom juist 3.

21,5 is voor sommige te klein, en 27 voor sommige weer te groot en dan is 24 een mooi middelmaatje, teminste in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ze hebben de 24" toch een paar jaar geleden geschrapt? Moet wel zeggen dat een beetje mainstream tegenwoordig toch wel 22"+ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RoyK schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:12:
Ze hebben de 24" toch een paar jaar geleden geschrapt? Moet wel zeggen dat een beetje mainstream tegenwoordig toch wel 22"+ is
Ja inderdaad die is geschrapt, maar toch zou ik wel 3 keuzes willen hebben, maar goed voor mij staat het vast het gaat de 27" worden.

Maar ik weet er een hoop 27 te big vinden en 21,5 te klein.
Maar goed we zullen zien ik laat me verassen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mektheb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:09:
[...]

Daarom juist 3.

21,5 is voor sommige te klein, en 27 voor sommige weer te groot en dan is 24 een mooi middelmaatje, teminste in mijn ogen.
24" is juist een raar tussenformaat, want het is te groot voor mensen die iets kleiners zoeken (21-22") en mensen die groot willen zijn prima bediend met de 27". Het verschil uiteindelijk tussen 24 en 27 is minimaal, aangezien het beiden in de categorie "groot" valt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 28-04-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bosmonster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:15:
[...]

24" is juist een raar tussenformaat, want het is te groot voor mensen die iets kleiners zoeken (21-22") en mensen die groot willen zijn prima bediend met de 27".
Daarom kunnen ze toch 3 keuzes maken, ? heeft ieder wat.
Snap je punt wel.

Ben erg benieuwd als er een 30" komt dan spring ik helemaal een gat in de lucht, maar dat zal wel wishfull thinking zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:17:
Ben erg benieuwd als er een 30" komt dan spring ik helemaal een gat in de lucht, maar dat zal wel wishfull thinking zijn :P
Ik denk dat je meer hebt aan een 27" met een nog hogere resolutie. Ik snap die "steeds groter" trend niet zo, want op een gegeven moment moet je 1.5m van je scherm af zitten om overzicht te hebben zonder RSI in je nek te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je meer hebt aan een 27" met een nog hogere resolutie. Ik snap die "steeds groter" trend niet zo, want op een gegeven moment moet je 1.5m van je scherm af zitten om overzicht te hebben zonder RSI in je nek te krijgen.
Naja we moeten niks natuurlijk, maar ik heb prima overzicht op me huidige 27" en ik zit er 1m vanaf denk ik.
En het mag best wat bigger 27" naar 30" is natuurlijk bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:28:
Naja we moeten niks natuurlijk, maar ik heb prima overzicht op me huidige 27" en ik zit er 1m vanaf denk ik.
Meet het eens op zou ik zeggen. Ik heb een hele ruime hoekopstelling op een groot bureau en zit 70cm van m'n iMac 24" af. Op het werk ook zoiets met een 27" iMac. Als jij 1m van je scherm zit moet je misschien gewoon wat dichterbij gaan zitten. Is goedkoper dan een nog grotere iMac :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:33:
[...]

Meet het eens op zou ik zeggen. Ik heb een hele ruime hoekopstelling op een groot bureau en zit 70cm van m'n iMac 24" af. Op het werk ook zoiets met een 27" iMac. Als jij 1m van je scherm zit moet je misschien gewoon wat dichterbij gaan zitten. Is goedkoper dan een nog grotere iMac :+
Hahah ja dat is zo, maar ik denk ik er best een eind vanaf zit bedoel me bureau is al 80 diep en hij staat zover mogelijk naar achter.

En het is wel goedkoper, maar ik vindt het ook wel "mooi"
Maar ik zou het is opmeten, ik moet zeggen ik er nooit echt over nagedacht heb over de afstand dat ik heb vanaf me stoel er na toe.
Ik heb al besloten zelf voor de 27" te gaan dusja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:09
De 21 is wellicht iets te klein, maar de sprong naar 27 vind ik echt enorm. Zelf denk ik dat daar nog wel iets mee gespeeld kan worden zodat dit gat niet zo heel groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
Ja ik hoop dat er weer een 24 inch komt :)

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Deze windows7 versie voldoet voor het draaien van windows op de iMac?

pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)

Moet ik bootcamp nog los aanschaffen of is dit standaard software in de Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Bootcamp is standaard.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Drivers staan op de install DVD van OSX, daarna via Apple Software Updater de drivers verder updaten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De levertijd van een standaard iMac is sinds vandaag in de Engelse applestore van 24 uur naar 2 dagen verschoven. Samen met alle geruchten van de afgelopen weken dat eind april, begin mei de iMac een update gaat krijgen, lijkt steeds dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RoyK schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:22:
De levertijd van een standaard iMac is sinds vandaag in de Engelse applestore van 24 uur naar 2 dagen verschoven. Samen met alle geruchten van de afgelopen weken dat eind april, begin mei de iMac een update gaat krijgen, lijkt steeds dichterbij.
Ze zeggen 3may dinsdags dus, ( volgens het internet )
Ben erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gespot, meteen maar even op twitter gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Alle apple producten schijnen naar 2 dagen verschoven te zijn ivm de grote huwelijksdag: http://www.9to5mac.com/64...out-of-current-gen-imacs/

Maar ik hoop nog steeds op dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Die link is dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet die het prima. Komt inderdaad door het huwelijk van Kate en William als we de bronnen uit Engeland moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Mijn huidige imac speelt crysis 2 en andere games als een als een trein.
dus gamen zou geen probleem op de nieuwe imacs moeten zijn.

ik speel games als black ops, dead space 2, en crysis 2 met hoge settings.
Hardcore op imac onder boodcamp.

Extreme wordt niet getoond maar hardcore is mooi genoeg!

specs systeem.

Model Name: iMac
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 2.8 GHz
Chipset Model: ATI Radeon HD 4850
VRAM (Total): 512 MB

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Een mooi bericht op appleinsider toen ik thuis kwam van koninginnedag vieren :)

"Apple preparing to introduce Sandy Bridge iMacs early next week"
http://www.appleinsider.c...ly_next_week_sources.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:50
Ben al tijdje aan het wachten op de nieuwe serie. Dinsdag lijkt de nieuwe serie te worden aangekondigd. Wanneer liggen ze dan in de winkels? Dezelfde dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vermoedelijk, of de dag erna. Meestal worden ze in Benelux rond 17-19u aangekondigd, dus dan zijn veel winkels al dicht.
Ik kan wel confirmen dat ze gereleased worden deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Zit al een tijdje te wachten voor een familielid en die is dinsdag jarig, maar als dinsdag de aankondiging is dan kunnen we ze woensdag/donderdag/vrijdag zeker pas verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 16:39
Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van de hardeschijf uit een 21.5" model? De originele schijf gaf steeds opnieuw fouten aan. Ook na herinstallaties. Er zat een 500GB Seagate schijf in en deze heb ik vervangen door een 1,5TB model uit dezelfde serie, want dan hoefde ik waarschijnlijk de temperatuur sensor niet te vervangen.

Helaas snapt de iMac de temperatuur sensor van de nieuwe schijf toch niet en na enige tijd staat de fan hard te blazen. Ook allerlei fancontrol programma's uitgeprobeerd, maar geen lijkt te werken op het 21.5" model. Er zit dus niets anders op dan een kabeltje te bestellen. Nu kom ik via GoT en Google steeds uit op Apple Part #: 922-9229. Er staat alleen in de specs dat deze geschikt is voor het 27" model. Kan iemand ook bevestigen of deze werkt in het 21.5" model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:06:
Ik kan wel confirmen dat ze gereleased worden deze week.
Op basis van de eerdere geruchten? Of heb je nog andere bronnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

"andere bronnen" :) Als ik meer hoor zal ik het laten weten maar het zal geen paper launch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Phuncz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:45:
"andere bronnen" :) Als ik meer hoor zal ik het laten weten maar het zal geen paper launch zijn.
wat bedoel je met 'paper launch' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:04
Het lijkt mij dat hij daarmee bedoelt dat het niet alleen een aankondiging van de nieuwe modellen zal zijn, maar dat de modellen ook direct in de winkels beschikbaar zullen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Paper launch is dat het product zogenaamd (direct) leverbaar is, maar eigenlijk nog helemaal niet. Bijvoorbeeld puur om concurrentie op papier voor te zijn (komt vaak voor bij AMD vs nVidia bijvoorbeeld).

Daar doet Apple sowieso nooit aan. Het gaat hier waarschijnlijk toch al niet om een aankondiging, maar om direct een update van de store, wat meestal het geval is met dit soort minor refreshes.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 02-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Dat wordt spannend morgenavond :)

Het volgende dilemma wordt dan of ik moet wachten op de back to school actie of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja en tegen die tijd is je volgende dilemma of je moet wachten op de volgende refresh of niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
hoop dat hij morgen avond te koop is bij mediamarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19
nickdew schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:21:
hoop dat hij morgen avond te koop is bij mediamarkt!
Ga er maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
woensdags ook nog niet? hoe was dit bij vorige macs? als je dinsdag rond 4 uur aangekondigd werden? ook een week later pas ofzo?

[ Voor 69% gewijzigd door nickdew op 02-05-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nickdew schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:25:
woensdags ook nog niet? hoe was dit bij vorige macs? als je dinsdag rond 4 uur aangekondigd werden? ook een week later pas ofzo?
Joh, produkten zijn nooit meteen bij de introductie leverbaar. Hooguit zijn ze direct te bestellen, maar met een levertijd van een paar weken of op z'n minst een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
nickdew schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:25:
Ik weet dat de nieuwe MBP's de volgende dag bij resellers hier in NL te krijgen waren. Met een beetje mazzel is dat met de iMacs ook zo maar dan moet je er wel snel bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 23:21
De laatste MB Airs lagen zelfs dezelfde dag nog in de winkel in flinke hoeveelheden...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het wordt tijd voor een echte Apple Store... Hoe staat het eigenlijk met die (geruchten) in Amsterdam?

Laatste bericht van OMT is al weer van 8 april. Die verbouwing zou nu toch wel ongeveer klaar moeten zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 02-05-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom 20 inch iMa's officieel geen support hebben voor 64 bit windows versies? Heeft dit te maken met drivers? En heeft iemand toevallig al getest of het wel gewoon werkt?

http://support.apple.com/kb/ht1846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bosmonster schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:53:
Paper launch is dat het product zogenaamd (direct) leverbaar is, maar eigenlijk nog helemaal niet. Bijvoorbeeld puur om concurrentie op papier voor te zijn (komt vaak voor bij AMD vs nVidia bijvoorbeeld).
Inderdaad, goed voorbeeld ! Helaas doen heel veel merken hieraan, Apple doet er hun best aan dit zoveel mogelijk te vermijden.
Daar doet Apple sowieso nooit aan. Het gaat hier waarschijnlijk toch al niet om een aankondiging, maar om direct een update van de store, wat meestal het geval is met dit soort minor refreshes.
Niet nooit, het is wel al meer dan eens gebeurd. Witte iPhone is nog het meest recente voorbeeld, evenals de laatste Cinema Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Phuncz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:07:
[...]

Niet nooit, het is wel al meer dan eens gebeurd. Witte iPhone is nog het meest recente voorbeeld, evenals de laatste Cinema Display.
De witte iPhone is nooit een paper launch geweest. Die is nooit officieel gelanceerd zonder dat ie leverbaar was. Die is alleen aangekondigd en de aankondiging is weer ingetrokken.

Aankondiging != lancering :)

Het verhaal achter de Cinema Display ken ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 02-05-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
Als de 27 inch van 1700 flink afgeprijsd is is het dan een optie om daar voor te gaan of raad iedereen dit af of voor een ouder model te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 23:21
nickdew schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:29:
Als de 27 inch van 1700 flink afgeprijsd is is het dan een optie om daar voor te gaan of raad iedereen dit af of voor een ouder model te gaan?
Verschilt heel erg per update. Bij de vorige update werd de toen oude 27" top (Quad-Core i5 van 2009) opeens 'maar' 1800 euro. Dus dan had je een quad-core voor 100 euro meer dan de huidige i3.
Echter is het zo bij de huidige MBP lijn dat de 13" instap i5 sneller is dan het topmodel 15" van de vorige generatie, dus dan is die opeens niet meer zo interessant ook al is hij goedkoper.
Als er dus Sandy Bridge-processoren inkomen (wat zeer waarschijnlijk is), zou ik i.i.g. voor de nieuwe versie gaan...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lees laatste tweet van @AppleNewsClub . Apple personeel van Apple Store in London vertelde klant die een iMac wilde kopen, kom morgen terug.

Lijkt me dus 100% zeker dat er morgen nieuwe iMacs verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 02-05-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:29

Maduth

Probeersel

Nu nog de minís :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Brm-G schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:39:
Lees laatste tweet van @AppleNewsClub . Apple personeel van Apple Store in London vertelde klant die een iMac wilde kopen, kom morgen terug.

Lijkt me dus 100% zeker dat er morgen nieuwe iMacs verschijnen.
Kijk dat is gewoon topservice. Ik zou dat als Apple ook niet afkeuren... Een product wordt altijd minder waard nadat je een winkel uitloopt, maar zo vlak ervoor snap ik dat volkomen. :*)

Omdat morgen waarschijnlijk de specificaties van de oude iMacs van de site worden gehaald, heb ik even een screenshot gemaakt, voor de mensen die willen vergelijken morgen: http://www.sendspace.com/file/mm4jwf (klik op die oranje button onderin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Of ze hadden gewoon de oude niet meer op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:09:
Of ze hadden gewoon de oude niet meer op voorraad ;)
De oude niet meer op voorraad omdat er morgen nieuwe modellen komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen dan eindelijk de bestelling plaatsen bij de reseller om de hoek (Switch), dan een 15tal werkdagen wachten en ondertussen een paar latjes RAM bij bestellen. Ik zit al lang genoeg met enkel m'n Air nu :p

Het type geheugen zal toch overigens hetzelfde blijven neem ik aan? SSD bestel ik er wel bij, aangezien ik zelf niet ga beginnen de voorplaat los te zuigen, daarvoor ben ik nog niet ervaren genoeg, en wil er ook de garantie niet om verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor mij voorlopig nog geen nieuwe iMac, mijn oude v7,1 doet het nog prima. Afgelopen weekend de standaard 320gb harddrive vervangen voor een 1tb Samsung Spinpoint F3 en ik kan er weer een tijdje tegenaan. Snow Leopard en Lion draaien er in iedergeval prima op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

D-Day jongens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zodra de store offline gaat weet je genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Ik kan mij herinneren dat ik een keer eerder dacht dat de iMac op dinsdag X vernieuwd zou worden (een aantal jaar geleden) en toen gebeurde het uiteindelijk niet terwijl iedereen 100% zeker was dat het zou gebeuren.

Dus ik ga er nog niet helemaal vanuit om teleurstellingen te voorkomen.

Als hij komt hoop ik toch wel een significante verbetering van de snelheid en eigenlijk qua geluid. Hij mag van mij wel weer helemaal stil worden.

Wish list:

- Sandy Bridge
- 8 GB Ram in topmodellen als standaard
- goedkopere SSD optie (was te duur in vorige modellen)
- Blu Ray (verwacht het niet, maar maak het helemaal af voor mij)
- Veel betere speakers
- Een Apple verassing die ik niet verwacht had (iets totaal nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hij mag van mij wel weer helemaal stil worden.
- Veel betere speakers
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
denk niet dat hij vandaag al te koop is. dan zal de aankondiging al erg vroeg moeten zijn vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Als je het zo neerzet lijkt het idd raar.

Wat ik bedoel, het huidige model had ik en ik ergerde mij aan de fans die je continu kon horen (i7). De voorganger die ik had, had dat probleem niet.

Daarnaast vind ik het geluid van de speakers slecht. De speakers hoeven niet meer geluid te kunnen maken maar beter geluid! Maar op één of andere manier besteedt Apple daar geen aandacht aan (oordopjes iPod ed. zijn ook zeer ondermaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Er is gewoon te weinig ruimte om kwalitatief goede speakers in te bouwen, dus blijft het maar een halve oplossing. Als je goed geluid wil moet je gewoon een extern setje aansluiten.

Het probleem met de fans herken ik eerlijk gezegd niet zo. We hebben hier het topmodel i7-quad staan en die is muisstil bij normaal gebruik. Als je full HD video gaat kijken of gamen oid slaan de fans wel aan uiteraard, maar dat is op iedere computer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Met m'n i5-quad heb ik nog nooit last gehad van m'n fans.. :) En heb laatst toch 2,5 uur HD-film zitten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gistere alvast een SSD inhuis gehaald en 8GB Ram.

Nu wachten op de move van Apple, en dan deze maand vakantie geld incasseren en BAM !
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Mektheb schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:07:
Gistere alvast een SSD inhuis gehaald en 8GB Ram.

Nu wachten op de move van Apple, en dan deze maand vakantie geld incasseren en BAM !
:D
"standaard modellen nu voorzien van SSD 128GB en 8GB" Dan baal je. :o Hoop eigenlijk van wel maar zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Robberto schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:13:
[...]

"standaard modellen nu voorzien van SSD 128GB en 8GB" Dan baal je. :o Hoop eigenlijk van wel maar zal wel niet.
Waarom 8+8 = 16gb >:)
En 128GB SSD doen ze er echt niet standaard in :P,maar voor het geval wel dan stop ik hem in 1 van me laptops of in de ps3 :o

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 03-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Hoe laat gaat de store meestal offline bij een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartos88 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:27:
Hoe laat gaat de store meestal offline bij een update?
Tijdens de aankondiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 17:20
Hij is nu offline...They'll be back soon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 02:00
of ze hebben een 'klein probleempje' met de credit card gegevens net zoals sony ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:28:
[...]

Iemand een livestreampje of linkje waar ze het weer over de aankondiging hebben ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Exirion schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:28:
[...]

welke aankondiging? Het is toch gewoon een stille update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mektheb schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Iemand een livestreampje of linkje waar ze het weer over de aankondiging hebben ?.
Er is geen event georganiseerd voor de lancering van de nieuwe iMac's. Ze zullen dus gewoon straks op de site verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartos88 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:45:
welke aankondiging? Het is toch gewoon een stille update?
Voorlopig is het nog niks meer dan een gerucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:46:
[...]

Er is geen event georganiseerd voor de lancering van de nieuwe iMac's. Ze zullen dus gewoon straks op de site verschijnen.
ah ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Precies, straks komt de store online en hebben we een nieuwe time capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik heb er vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:47:
Precies, straks komt de store online en hebben we een nieuwe time capsule.
Je bent een beetje pessimistisch over de iMac release, hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:02:
Je bent een beetje pessimistisch over de iMac release, hè? :P
Logisch. Als er geen aankondiging komt dan zijn de wijzigingen minimaal. Anders hadden ze de release wel aan een event gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Bosmonster schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:52:
Er is gewoon te weinig ruimte om kwalitatief goede speakers in te bouwen, dus blijft het maar een halve oplossing. Als je goed geluid wil moet je gewoon een extern setje aansluiten.

Het probleem met de fans herken ik eerlijk gezegd niet zo. We hebben hier het topmodel i7-quad staan en die is muisstil bij normaal gebruik. Als je full HD video gaat kijken of gamen oid slaan de fans wel aan uiteraard, maar dat is op iedere computer zo.
dat er weinig ruimte is dat week ik maar desondanks is er beter mogelijk. De MM1 van B&W staan er ook naast maar het had gewoon een beter moeten zijn.

De fans zijn is wat je gewend bent. Onlangs heb ik mijn i7 topmodel verkocht met alles erop en eraan omdat ik, onder andere, de fan niet kon uitstaan. Dat was bij meerdere modellen zo aangezien ik geruild heb. Dit komt omdat ik daarvoor een topmodel 24" had met destijds een 3,06 processor (was toen een custom made extreme edition voor Apple) en die hoorde je nooit. De machine was gewoon stil (echt stil) bij normaal werk. Als je daarna continu een computerfan hoort vind ik dat irritant.

Voor ex windows gebruikers is dat probleem vaak niet aan de orde aangezien ze kasten met herrie gewend zijn. Mijn vergelijking was gewoon geen geluid.

We zullen zien wat er zo aankomt. Ik ben in ieder geval benieuwd en als het mij bevalt bestel ik er één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Exirion schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:04:
[...]

Logisch. Als er geen aankondiging komt dan zijn de wijzigingen minimaal. Anders hadden ze de release wel aan een event gekoppeld.
Bij de MacBook pro update was eer ook geen event. De wijzigingen aan de MBP waren in mijn ogen niet minimaal; SB processors en en thunderbolt aansluiting. Dit is dan ook precies wat ik voor de iMacs verwacht. Zeker de SB processors maken een groot verschil tov van de huidige processors, tenminste bij de MBP's wat dat het geval.

Maar goed, aan de andere kant kon je het als kleine update zien... Het uiterlijk bleef hetzelfde en het was enkel een speed bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Bij de MacBook pro update was eer ook geen event. De wijzigingen aan de MBP waren in mijn ogen niet minimaal; SB processors en en thunderbolt aansluiting. Dit is dan ook precies wat ik voor de iMacs verwacht. Zeker de SB processors maken een groot verschil tov van de huidige processors, tenminste bij de MBP's wat dat het geval.

Maar goed, aan de andere kant kon je het als kleine update zien... Het uiterlijk bleef hetzelfde en het was enkel een speed bump.
SB
Thunderbolt
Nieuwe 6serie GPU

Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Mektheb schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Ach, Apple pakt dat heel slim aan, de hele Macwereld loopt alweer een paar dagen te hypen rond de nieuwe iMac, daar is echt geen aankondiging of event voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Robberto schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:22:
[...]

Ach, Apple pakt dat heel slim aan, de hele Macwereld loopt alweer een paar dagen te hypen rond de nieuwe iMac, daar is echt geen aankondiging of event voor nodig. :)
True to that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

[...]

Bij de MacBook pro update was eer ook geen event.
Volgens mij was er wel een event van Intel. Daar was het aan gekoppeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:24:
[...]

Volgens mij was er wel een event van Intel. Daar was het aan gekoppeld toch?
Een event van intel waar ze Thunderbolt aankondigden. Daar lag dan ook de nadruk op en niet op de nieuwe MBP, deze werd gewoon via de site geïntroduceerd.

Ik denk trouwens dat we moeten wachten tot 17:30 of iets dergelijks. Dan is het 8:30 aan de westkust van Amerika.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat bedoel ik. Wat veranderingen onder de motorkap zijn leuk, maar maken geen nieuwe auto. Bij de Macs hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Een event van intel waar ze Thunderbolt aankondigden. Daar lag dan ook de nadruk op en niet op de nieuwe MBP, deze werd gewoon via de site geïntroduceerd.

Ik denk trouwens dat we moeten wachten tot 17:30 of iets dergelijks. Dan is het 8:30 aan de westkust van Amerika.
Maar daar sprak toch iemand van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Maar daar sprak toch iemand van Apple?
Could be, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de specificaties van de nieuwe iMac's (SB Quadcore's met thunderbolt en 6-serie GPU)
http://d2omthbq56rzfx.clo...1-05-03-at-6.58.03-AM.png

MC812LL/A - IMAC 21,5"/2,7QC/2x2GB/1TB/6770M
MC813LL/A - IMAC 27"/2,7QC/2x2GB/1TB/6670M
MC814LL/A - IMAC 27"/3,1QC/2x2GB/1TB/6970M
MD063LL/A - IMAC 27"/3,4QC/2x2GB/1TB/6970M

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdeurloo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12-2023
Een insider van ifactors Breda, liet ons doorschemeren dat er een nieuwe iMac aan kwam. Wanneer hij hem in de winkel had kon die niet over zijn lippen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
MC812LL/A | iMac
21,5Inch
Intel 2.7 Quad Core CPU
Memory 2X2GB
Storage 1TB
AMD Radeon 6770M HD
MC813LL/A | iMac
27Inch
Intel 2.7 Quad Core CPU
Memory 2X2GB
Storage 1TB
AMD Radeon 6770M HD
MC814LL/A | iMac
27Inch
Intel 3.1 Quad Core CPU
Memory 2X2GB
Storage 1TB
AMD Radeon 6970M HD
MD063LL/A | iMac
27Inch
Intel 3.4 Quad Core CPU
Memory 2X2GB
Storage 1TB
AMD Radeon 6970M HD
http://www.yourdailymac.n...011-imacs-specifications/

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 03-05-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
1x 21,5 Inch en 3x 27 inch ? o_O jammer dat ze niet besloten hebben om de 24 inch terug te laten keren. Vraag me nu af hoe ze die basis 27 inch gaan prijzen, die wil ik wel :D
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8