Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik vind die grotere displays eigenlijk niets. Ik heb dan nu wel een Desire maar ik koop misschien ooit de opvolger van de iPhone 4 en ik heb niet zo'n zin in een bioscoopscherm in m'n broekzak. Daarom heb ik ook de Desire HD niet gekocht ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Nja in sommige gevallen vind ik zo'n groot scherm ideaal maar als ik dan mensen zie die ermee smsen ofzo dan vind ik het gewoon helemaal niet praktisch. Vind de grootte van het iPhone scherm dan ook ideaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Als je naar 4" wilt gaan zal de resolutie ook mee moeten groeien anders wordt de dpi minder.
Wie zegt dat we naar 4" willen, dan? Veel te groot voor iets dat in je broekzak moet passen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4" hoeft een toestel niet groter te maken, zie de diverse Android's met een 4" scherm, zijn net zo groot als een iPhone.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 17:35
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:51:
4" hoeft een toestel niet groter te maken, zie de diverse Android's met een 4" scherm, zijn net zo groot als een iPhone.
Voorbeeld? Want het scherm een halve inch groter past gewoon niet in het formaat van de iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:14
CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 04:00:
Begin eens met de track nummers goed in te vullen in plaats van dat in de title te proppen...
Ja dat via Track of Disc nr begrijp ik wel, maar ik had dat voorheen ook niet zo gedaan en om nu bjivoorbeeld bij het album Overigen dit voor ~175 nummers te gaan doen...

Bestaat er geen makkelijkere manier? Want het enigste dat ik wil is dat ze binnen een album ook nog op naam gesorteerd staan. Dus van a tot z.

Ik kom er echt niet uit. :(

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
AntraXxX schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:33:
[...]

Ja dat via Track of Disc nr begrijp ik wel, maar ik had dat voorheen ook niet zo gedaan en om nu bjivoorbeeld bij het album Overigen dit voor ~175 nummers te gaan doen...

Bestaat er geen makkelijkere manier? Want het enigste dat ik wil is dat ze binnen een album ook nog op naam gesorteerd staan. Dus van a tot z.

Ik kom er echt niet uit. :(
Een andere manier is er niet, nee. Maar er is vast wel een programmaatje dat je kan helpen met 't vertalen van dat stukje titel naar een track nummer.

iPhone gerepareerd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:57:
[...]

Een andere manier is er niet, nee. Maar er is vast wel een programmaatje dat je kan helpen met 't vertalen van dat stukje titel naar een track nummer.

iPhone gerepareerd :Y)
Hmm dat zuigt..
Wel raar want voordat ik alle mappen opnieuw in iTunes had geplaatst was het zo dat zodra ik een nummer aan de Overigen toevoegde hij automatisch op goede volgorde qua naam kwam te staan.

En daar hoefde ik dan zelf niets aan te veranderen, dus aan track nr bijvoorbeeld.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe hebben jullie de uitgaande mail ingesteld?

Ik heb momenteel voor uitgaande mail de smtp server van hi ingesteld, maar als ik op een wifi netwerk zit ingelogd, dan kan deze niet versturen (relayen vanaf de internetverbinding word niet toegestaan door hi, begrijpelijk)
Je kan aangeven dat hij andere email servers gaat gebruiken, maar als ik dit doe, dan werkt dit helaas niet. Waarschijnlijk probeert hij pas een andere server als hij de primaire niet kan bereiken. (en niet als het versturen niet lukt)

Nu schakel ik mijn wifi even tijdelijk uit, zodat hij via 3G de mail kan versturen naar de hi smtp server. Dan word de mail uiteraard wel geaccepteerd.

Is er niet een makkelijkere manier om dit te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik de mailserver van mijn webhost, dat gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
nvm het is al gelukt.

[ Voor 96% gewijzigd door AntraXxX op 04-01-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

RonnieB82 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:42:
Is er niet een makkelijkere manier om dit te regelen?
Al gedacht aan Exchange?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
EWK schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:10:
[...]

Al gedacht aan Exchange?
Even een Exchange server opzetten? :P

Dan is iets als Gmail een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

EWK schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:10:
[...]

Al gedacht aan Exchange?
Ik ga geen exchange mailserver in de lucht brengen om mijn mail te kunnen versturen :P

Dat is hetzelfde als een tank aanschaffen omdat je met je nissan micra af en toe in de modder niet makkelijk vooruit komt...

ik zal eens kijken of ik geauthenticeerd kan verzenden via mijn webhost...

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 04-01-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
KoudeAardbei schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Herhalend alarm aanzetten of even je klok deze week een weekje vooruit zetten ...
Of indien mogelijk terug naar iOS 3.x , maar dat is natuurlijk van de zotte.
Downgraden was toch niet mogelijk?
Is er inmiddels al een update? Ik vind het probleem tamelijk vervelend. Ik heb mijn oude alarmklok uit de kast moeten halen want de iPhone wekker is nog steeds brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het is wellicht meer een Windows-vraag dan een iPhone-vraag, maar toch maar even. Ik gebruik de tetheringfunctie van mijn iPhone 4 om dingen te doen die via de ethernetverbinding niet kunnen. Daarvoor sluit ik de iPhone aan en dan werkt tethering prima zodra ik het aanzet. Echter, hij lijkt die verbinding helemaal niet te gebruiken, want als ik bijvoorbeeld het IP-adres opvraag is dat het IP-adres dat ik krijg via de ethernetkabel en niet via de iPhone. Ik heb de iPhone-verbinding al de hoogste netwerkprioriteit gegeven, maar dat werkt dus niet. Ik heb ook geen zin om elke keer die kabel uit mijn PC te halen (want als ik dat doe werkt het prima), dus ik hoopte dat hier iemand zat die een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
RonnieB82 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:44:
[...]

Ik ga geen exchange mailserver in de lucht brengen om mijn mail te kunnen versturen :P
Hosted Exchange scheelt installatiewerk en is niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trommelrem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:25:
[...]

Hosted Exchange scheelt installatiewerk en is niet eens zo duur.
Als je dan toch gaat betalen voor een dergelijke service voor je iPhone, neem dan MobileMe.

@Scott: Het lijkt me logisch dat ie niet gaat tetheren als die ook aan een vast netwerk is verbonden.. Je kunt wel ethernet even disablen in je netwerksettings.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

Crusader

Arc Nature

@Scott: de default route gaat nog steeds over de netwerkkaart, vandaar dat ie die pakt.
Kun je steeds gaan zitten rommelen met route commando's, maar dan is het uitschakelen van je netwerkkaart toch makkelijker.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:46:
[...]

Als je dan toch gaat betalen voor een dergelijke service voor je iPhone, neem dan MobileMe.
MobileMe is toch gebaseerd op IMAP en SMTP?
De die-hard Apple fanboys die ik ken zweren bij Exchange. Sinds ze Exchange gebruiken hebben ze nooit meer problemen met smtp servers e.d. Sommigen die zakelijk emailverkeer hebben zijn zelfs volledig overgestapt van MobileMe naar Exchange.

Exchange heeft last van SMTP blokkades. Er zijn zelfs providers die poort 587 dichtgooien 8)7 en hoewel de provider dan slecht is en de dienst zoals MobileMe niet, het voordeel van Exchange is dat alle verkeer over 443 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Als je pushmail wilt (Exchange) dan registreer je toch een gratis Gmail account? Je gaat toch niet voor een hosted Exchange betalen? 8)7 Ik heb op mijn iPhone 4 Gmail ingesteld als pushmail (Exchange optie kiezen) en als ik test door mijzelf een e-mail te sturen heb ik nog niet op enter gedrukt of mijn telefoon piept al. :)

MobileMe is een ander verhaal, dat is een hele suite van Apple icm je iMac/MacBook, maar als je een beetje slim bent kun je al deze services ook gratis krijgen door Gmail/Google Calendar en Dropbox te gebruiken. Wil je het met 1 druk op de knop hebben werken dan trek de beurs en koop een MobileMe account.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik ken geen enkele ISP die 587 blokkeert, juist ook omdat ze daarmee alle klanten die email afnemen bij een derde partij of willen emailen via hun werk in de weg zitten.

Natuurlijk kom je wel elke tijd een netwerk tegen waar het tegenovergestelde geldt-- 587 is niet opengezet maar 80 en 443 wel, maar dat is nooit een ISP-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CyBeR schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:08:
Ik ken geen enkele ISP die 587 blokkeert, juist ook omdat ze daarmee alle klanten die email afnemen bij een derde partij of willen emailen via hun werk in de weg zitten.
In Nederland gelukkig niet. In het buitenland ben ik het weleens tegengekomen, maar...
Natuurlijk kom je wel elke tijd een netwerk tegen waar het tegenovergestelde geldt-- 587 is niet opengezet maar 80 en 443 wel, maar dat is nooit een ISP-netwerk.
... dit komt weleens voor bij mobiele providers in het buitenland waarbij je bij de goedkoopste mobiele data abonnementen alleen toegang hebt via poort 80 en 443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trommelrem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:51:
[...]

MobileMe is toch gebaseerd op IMAP en SMTP?
De die-hard Apple fanboys die ik ken zweren bij Exchange. Sinds ze Exchange gebruiken hebben ze nooit meer problemen met smtp servers e.d. Sommigen die zakelijk emailverkeer hebben zijn zelfs volledig overgestapt van MobileMe naar Exchange.

Exchange heeft last van SMTP blokkades. Er zijn zelfs providers die poort 587 dichtgooien 8)7 en hoewel de provider dan slecht is en de dienst zoals MobileMe niet, het voordeel van Exchange is dat alle verkeer over 443 loopt.
Dat is echt enorme onzin. Dan zou 90% van het e-mailverkeer "niet werken" volgens jou, want dat werkt echt allemaal via het SMTP protocol.
... dit komt weleens voor bij mobiele providers in het buitenland waarbij je bij de goedkoopste mobiele data abonnementen alleen toegang hebt via poort 80 en 443.
Dat lijkt me redelijk uit de lucht gegrepen. Exchange is nog steeds een minderheid bij e-mail, dus waarom zou een goedkope provider geen normale e-mail toestaan maar wel het relatief dure en zakelijke Exchange? :P

Makes no sense. En al zou het waar zijn, boeiend.

Tuurlijk is Exchange erg nice, maar het is redelijk zinloos daar specifiek voor te gaan betalen alleen voor mail. IMAP/push doet precies hetzelfde en kun je krijgen bij MobileMe (met alle sync/opslagmogelijkheden extra) of gratis bij bijvoorbeeld Gmail.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:12:
[...]

Dat is echt enorme onzin. Dan zou 90% van het e-mailverkeer "niet werken" volgens jou, want dat werkt echt allemaal via het SMTP protocol.
Euhm, 100% van de email loopt toch via het SMTP protocol? Alleen kun je als consument vaak alleen gebruik maken van de SMTP server (via poort 25) van je eigen provider. XS4ALL uitgezonderd. En slechts weinig providers hebben een SMTP server op poort 587.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 05-01-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trommelrem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:14:
[...]

Euhm, 100% van de email loopt toch via het SMTP protocol? Alleen kun je als consument vaak alleen gebruik maken van de SMTP server (via poort 25) van je eigen provider. XS4ALL uitgezonderd. En slechts weinig providers hebben een SMTP server op poort 587.
Wat probeer je nu precies te zeggen, want je raakt me kwijt.

De halve wereld gebruikt Gmail en andere externe mailproviders, maar dat is geen goede keuze want dat ondersteunen niet alle providers? En dan noem je geen providers, maar zegt alleen "sommige buitenlandse goedkope providers".

Waar hebben we het in godsnaam over :P Als dit je redenering is waarom je perse een dure hosted Exchange oplossing zou moeten nemen zou ik proberen een ander pad te kiezen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:18:
[...]

Wat probeer je nu precies te zeggen, want je raakt me kwijt.

De halve wereld gebruikt Gmail en andere externe mailproviders, maar dat is geen goede keuze want dat ondersteunen niet alle providers? En dan noem je geen providers, maar zegt alleen "sommige buitenlandse goedkope providers"
Dat zeg ik niet. Goed lezen wat ik wel zeg.
Waar hebben we het in godsnaam over :P Als dit je redenering is waarom je perse een dure hosted Exchange oplossing zou moeten nemen zou ik proberen een ander pad te kiezen :+
Om van het SMTP authenticatiegezeur af te zijn. Sommige providers zetten alleen 80 en 443 open, sommige providers blokkeren poort 587 en de meeste providers blokkeren poort 25 behalve die van hun eigen SMTP server. Met Hosted Exchange of met een eigen Exchange server kun je, ongeacht de lokatie, altijd emailen. Het enige wat ik zeg is dat als je voorgoed van de emailproblemen af wilt zijn, dat je dan Hosted Exchange kunt overwegen als een eigen Exchange server geen oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het enige wat ik zeg is dat als je voorgoed van de emailproblemen af wilt zijn
Dat zeg ik. Dat is wel een hele boude aanname op basis van wat wilde stellingen over providers die porten blokkeren ("goedkope buitenlandse providers").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Boude? Help me ff. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Dat zeg ik. Dat is wel een hele boude aanname op basis van wat wilde stellingen over providers die porten blokkeren ("goedkope buitenlandse providers").
Ik heb het niet over goedkope buitenlandse providers. Ik heb het over Planet Internet, Wanadoo, Casema, World Online en diverse andere Nederlandse providers die poort 25 voor consumenten dichtgooien. Sommige providers gooien zelfs poort 587 dicht. En sommige providers staan bij hun goedkoopste abonnementen (dus niet sommige goedkoopste providers) alleen verkeer via poort 80 en 443 toe. Daarom is Hosted Exchange te overwegen als alternatief als Exchange te veel werk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Om dan toch mail te kunnen versturen hebben mobiele providers hun eigen SMTP server die je kunt instellen:
KPN, Hi en Simyo: smtp.kpnplanet.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Orange: smtp.orange.nl
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl *
Voor meer leesplezier: http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=119

Kortom het is echt waanzinnig om voor een Hosted Exchange te gaan betalen ook al gebruik je geen Gmail pushmail of whatever.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trommelrem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:04:
[...]

Ik heb het niet over goedkope buitenlandse providers. Ik heb het over Planet Internet, Wanadoo, Casema, World Online en diverse andere Nederlandse providers die poort 25 voor consumenten dichtgooien. Sommige providers gooien zelfs poort 587 dicht. En sommige providers staan bij hun goedkoopste abonnementen (dus niet sommige goedkoopste providers) alleen verkeer via poort 80 en 443 toe. Daarom is Hosted Exchange te overwegen als alternatief als Exchange te veel werk zou zijn.
Dan gaat het om inkomend verkeer, zodat je zelf geen mailserver kunt hosten. Daarnaast zitten we hier in het iPhone topic en gaat het dus om mobiel internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Joepv schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:11:
Om dan toch mail te kunnen versturen hebben mobiele providers hun eigen SMTP server die je kunt instellen:
Het probleem van die eigen SMTP servers is dat je die steeds opnieuw moet instellen. Als je van UTRAN naar WiFi schakelt dan kun je deze eigen SMTP servers weer niet gebruiken want sommige consumenten hebben MxStream, soms zit je op een HotSpot, soms zit je op een bedrijfsnetwerk, etc. Daarom is het sowieso handig om poort 587 te gebruiken voor email, maar sommige providers hebben geen mailserver op poort 587 (GMail gelukkig wel) en sommige providers blokkeren poort 587 ook.
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:21:
[...]

Dan gaat het om inkomend verkeer, zodat je zelf geen mailserver kunt hosten. Daarnaast zitten we hier in het iPhone topic en gaat het dus om mobiel internet...
Ik heb het nog altijd over uitgaand vanaf de telefoon...

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 05-01-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En als je dan thuis of ergens anders weer via wlan verbonden bent en een provider gebruikt die alleen SMTP via de eigen server toestaat, heb je daar weer een probleem :+
Het zou handig zijn als de iPhone automatisch per gebruikt netwerk kan wisselen tussen SMTP-servers.
Wat dat betreft neemt een Exchange-server veel irritatie weg. En hosted Exchange is goedkoper en minstens zo uitgebreid als MobileMe: remote wipe, remote lock, calendar, contacts, tasks (!)

Ik heb er zelf geen last van trouwens, ik verstuur nooit mail vanaf mijn iPhone. Hoogstens voor werk, maar dat is natuurlijk een Exchange-account :P

edit:
Er zijn trouwens twee manieren van beperking:
De eerste is waarbij het netwerk alleen de eigen smtp-server toestaat, deze smtp-server kan echter wel op andere netwerken gebruikt worden.
De tweede is waarbij de smtp-server alleen op het eigen netwerk gebruikt kan worden, op dat netwerk kunnen dan weer wel andere smtp-servers gebruikt worden.
Combinaties van die twee komen ook voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 05-01-2011 11:48 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Voor meer leesplezier: http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=119

Kortom het is echt waanzinnig om voor een Hosted Exchange te gaan betalen ook al gebruik je geen Gmail pushmail of whatever.
Klopt, het versturen naar mijn mobiele provider is het probleem ook niet, die smtp server gebruik ik als standaard.
Het punt is alleen dat als ik via een wifi netwerk verbonden ben, het versturen naar die server niet werkt. (relaying denied, wat logisch is)

ik heb zowel een gmail als een normaal imap account op mijn iphone, ik denk dat ik dan gmail maar als default ga gebruiken.
@ verder hierboven, thnx voor die tip over gmail als exchange instellen, zodat je pushmail kan ontvangen! Ik ga dat eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Nog 1x offtopic: Hoe ik met e-mail werk; Ik heb 3 mail accounts (provider, eigen domein en Gmail) en laat de e-mails van de provider/domein automatisch forwarden naar Gmail (ingesteld bij provider). Alles komt dus binnen op de Gmail en wordt dus gepushed naar de telefoon. Aangezien ik werk met mijn eigen domein e-mail adres heb ik dat als afzender in de iPhone staan met de pushmail (Exchange) koppeling naar Gmail. In Gmail kun je ook instellen dat je afzender adres niet @gmail.com is, maar wat anders en daar heb ik ook mijn eigen domein e-mail adres ingesteld.

Kortom op mijn telefoon heb ik maar 1 mailbox en al mijn e-mail wordt gepushed omdat de andere e-mail adressen op de achtergrond naar Gmail wordt geforward (wat ook binnen een seconde gebeurd).
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trommelrem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:26:
[...]
Ik heb het nog altijd over uitgaand vanaf de telefoon...
Bij uitgaande connecties worden er geen porten geblockt. Iets met net neutrality..

Bij inkomende connecties doen sommige providers dat wel, om te voorkomen dat je zelf servers gaat hosten. Maar dan hebben we het nog steeds niet over mobiel internet. Er zijn voor zover ik weet geen mobiele providers die dit doen, aangezien weinig mensen behoefte hebben aan het draaien van een server op hun mobiele telefoon, of via hun mobiele internetverbinding.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Joepv schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:46:
Kortom op mijn telefoon heb ik maar 1 mailbox en al mijn e-mail wordt gepushed omdat de andere e-mail adressen op de achtergrond naar Gmail wordt geforward (wat ook binnen een seconde gebeurd).
[/offtopic]
Ja dat werkt heel leuk op de iPhone, maar als je de afzonderlijke mailaccounts in de client op je computer gaat instellen, krijg je alle mail behalve die via Gmail dubbel.

Ik heb de mail op mijn domeinen ondergebracht bij Google Apps For Your Domain, dat is eigenlijk ook gewoon Gmail, met push dus, en heb op de iPhone al mijn accounts afzonderlijk met elk een eigen inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb mijn zakelijke mail-account op de iPhone en als ik een mail verstuur gaat er een BCC naar datzelfde adres. Dat betekent wel dat ik op de iPhone elke keer een mail van mezelf krijg als ik er eentje stuur maar betekent ook dat ik op mijn computer die mail in mijn 'outbox' kan zetten zodat ik ook op mijn laptop weet wat ik heb verstuurd via mijn iPhone. Omslachtig? Mwah, zoveel mail ik niet op mijn iPhone en het werkt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:55:
[...]

Ja dat werkt heel leuk op de iPhone, maar als je de afzonderlijke mailaccounts in de client op je computer gaat instellen, krijg je alle mail behalve die via Gmail dubbel.
Dat ligt eraan of je een kopie op de server achterlaat. En waarom zou je die andere accounts nog los checken?

Overigens laat ik Gmail de mail ophalen van hun kant, om de originele headers in stand te houden. Bij automatisch forwarden verlies ik informatie. Gmail hangt vervolgens labels aan de opgehaalde mail van andere accounts, zodat ik het makkelijk kan onderscheiden.

En het geheel haal ik op met de iPhone via een Exchange-account (voor de push).

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe verwijder ik muziek en podcasts van m'n iPhone? Op m'n telefoon heb ik de mogelijkheid niet en in het kansloze iTunes kan ik het ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Syncen uitzetten van die items.

Of ze verwijderen uit iTunes.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:52:
[...]

Bij uitgaande connecties worden er geen porten geblockt. Iets met net neutrality..

Bij inkomende connecties doen sommige providers dat wel, om te voorkomen dat je zelf servers gaat hosten. Maar dan hebben we het nog steeds niet over mobiel internet. Er zijn voor zover ik weet geen mobiele providers die dit doen, aangezien weinig mensen behoefte hebben aan het draaien van een server op hun mobiele telefoon, of via hun mobiele internetverbinding.
Ok, je hebt gelijk, maar het probleem bestaat nog steeds: Relayen is niet toegestaan bij de meeste providers waardoor uitgaand mailen vanaf de iPhone niet mogelijk is. Probleem blijft dus hetzelfde: voor elk netwerk heb je een andere SMTP server nodig. Dat probleem neem je weg met een Exchange server, zoals eerder vermeld. Vaak is een Exchange server geen praktische oplossing. In zulke gevallen kun je Hosted Exchange overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:32:
Syncen uitzetten van die items.

Of ze verwijderen uit iTunes.
Euhm... wat heeft verwijderen te maken met synchronisatie?

Ik wil trouwens niet de muziek en podcasts van m'n iPhone synchroniseren met m'n PC. Dus ik synchroniseer sowiezo niets! Nu sluit ik m'n iPhone aan op de PC, start iTunes op, klik links op mijn telefoon, dan op podcatst. Krijg ik een overzicht met de podcasts op m'n telefoon. En dan? Als ik op een podcast klik is er geen mogelijkheid tot verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37
Timo002 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:24:
Hoe verwijder ik muziek en podcasts van m'n iPhone? Op m'n telefoon heb ik de mogelijkheid niet en in het kansloze iTunes kan ik het ook niet vinden...
Podcast kan je van je iPhone verwijderen door met je vinger te swipen en voor delete te kiezen... muziek zal wel via iTunes/sync moeten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Gmail heeft indien gewenst een smtp host die overal te benaderen is, ik snap je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
dcl! schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Podcast kan je van je iPhone verwijderen door met je vinger te swipen en voor delete te kiezen... muziek zal wel via iTunes/sync moeten neem ik aan.
Thanx! Had het ook net gevonden op een ander forum. Had die methode al wel geprobeerd, maar niet goed genoeg blijkbaar.

Nu de muziek nog, heb een aantal nummer dubbel gedownload via iTunes op m'n iPhone. Daarvan wil ik de dubbele graag verwijderen. Hoop dat het kan zonder synchronisatie onzin... Maar dat moet ik thuis proberen omdat ik niet wil synchroniseren met m'n werk PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie Outlook 2010 i.c.m. een Iphone 4? Hebben jullie ook een probleem met het sycroniseren van de kalender? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Wilde vandaag een Iphone 4 kopen tot ik las over dit probleem en is al bezig vanaf mei 2010. En aangezien ik dit veelvuldig gebruik wil ik zeker zijn dat dit is opgelost.....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:35:
Kan iemand mij vertellen waarom ik geen goeie app kan vinden waarmee ik bepaalde contactpersonen kan "hidden" (verbergen) en via die app ook aan deze personen een sms kan versturen of op kan bellen en dat dit dan niet geregistreed wordt in het normale logboek. En als ik een smsje terug krijg van een van deze "hidden" contactpersonen, dat deze in de app worden weergegeven en niet in het normale berichtenscherm van de iphone.
Lijkt me toch niet zo heel raar wat ik vraag.

Wie kan me verder helpen????
Ken jij zo'n app voor andere type telefoons dan? Android, Windows Mobile, Symbian, etc?

Als je dan toch al zo'n player bent, koop dan gewoon een 2e (goedkope prepaid) telefoon :p

Daarnaast kun je altijd de hele telefoon vergrendelen met een wachtwoord en hem evt op stil zetten..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
Heeft iemand van jullie Outlook 2010 i.c.m. een Iphone 4? Hebben jullie ook een probleem met het sycroniseren van de kalender? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Wilde vandaag een Iphone 4 kopen tot ik las over dit probleem en is al bezig vanaf mei 2010. En aangezien ik dit veelvuldig gebruik wil ik zeker zijn dat dit is opgelost.....

Alvast bedankt!
Bedoel je over the air synchronisatie vanaf een (CalDAV/Exchange) server waarmee je Outlook ook synchroniseert of rechtstreekse synchronisatie met Outlook-gegevens op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:

Alvast bedankt!
"iTunes 9.2 was released on 6/17/2010 and it supports Office 2010 for syncing. I tested it with x64 version and it works."

http://www.sevenforums.co...phone-outlook-2010-a.html

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Timo002 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Euhm... wat heeft verwijderen te maken met synchronisatie?
Je synchroniseert je iTunes library met je telefoon. Dus als je iets weg wilt hebben haal je deze uit je synchronisatie en verwijdert ie het van je telefoon.

Zo werkt het met apps en muziek iig. Podcasts weet ik niet. Die kun je blijkbaar gewoon verwijderen via de standaard swipe/delete methode die gebruikelijk is in iOS.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Bedoel je over the air synchronisatie vanaf een (CalDAV/Exchange) server waarmee je Outlook ook synchroniseert of rechtstreekse synchronisatie met Outlook-gegevens op de computer?
Ik bedoel rechtstreekse synchronisatie met Outlook-gegevens op de computer.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de dubbelpost 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 11:50
Timo002 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Thanx! Had het ook net gevonden op een ander forum. Had die methode al wel geprobeerd, maar niet goed genoeg blijkbaar.

Nu de muziek nog, heb een aantal nummer dubbel gedownload via iTunes op m'n iPhone. Daarvan wil ik de dubbele graag verwijderen. Hoop dat het kan zonder synchronisatie onzin... Maar dat moet ik thuis proberen omdat ik niet wil synchroniseren met m'n werk PC.
Synchronisatie onzin?
Misschien kun je je eens verdiepen in die 'onzin' want volgens mij heb je niet helemaal door hoe het werkt.

Beknopte uitleg (een voorbeeld hoe ik ermee werk):
  • Maak in iTunes een playlist aan genaamd: iPhone
  • Sleep daar de muziek heen die je op je iPhone wilt hebben
  • Selecteer in de linkerkolom je iPhone en ga naar het tabblad muziek
  • Stel hier in dat je alleen de playlist iPhone wilt synchroniseren
  • Synchroniseer
Als je nu in de toekomst muziek wilt verwijderen/toevoegen doe je dat via die lijst.
Alles wat je in die lijst wijzigt, wordt ook op je iPhone gewijzigd na synchronisatie.

Synchroniseren met >1 computers gaat niet werken

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
KPN, Hi en Simyo: smtp.kpnplanet.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Orange: smtp.orange.nl
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl *
Vervelende is dat authsmtp.vodafone.nl niet werkt als je via WIFI internet. Ik heb nu gewon inkomende eigen server, en uitgaand smtp.gmail.com Is nog eens via SSL ook. Dat is toch de beste oplossing? Werkt via WIFI en 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10 15:13
Hm, sinds gisteren is mijn powerknop bovenop de iPhone ineens 'lam'. Hij werkt alleen als ik heel hard druk.
Echt functioneel kan ik het niet meer noemen.

Kan er geen oorzaak voor vinden, want ik heb hem niet gestoten o.i.d.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, eventueel tips? Voordat ik hem bij de Applestore ga inleveren voor reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

keanu_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:32:
Hm, sinds gisteren is mijn powerknop bovenop de iPhone ineens 'lam'. Hij werkt alleen als ik heel hard druk.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, eventueel tips? Voordat ik hem bij de Applestore ga inleveren voor reparatie...
Heb ik ook. Al een hele tijd trouwens. T-Mobile wil een koerier sturen om 'm op te halen maar dan heb ik tijdelijk geen iPhone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 11:14

denivan

de enige

Canaria schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb de mail op mijn domeinen ondergebracht bij Google Apps For Your Domain, dat is eigenlijk ook gewoon Gmail, met push dus, en heb op de iPhone al mijn accounts afzonderlijk met elk een eigen inbox.
Dit is inderdaad de meest zinnige, functionele en goedkope manier om echte pushmail (via exchange protocol) te hebben, met een eigen domein naam.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een beetje een raar probleem met me iPhone.

Als ik hem aan het gebruiken ben wil het wel eens (met regelmaat) dat het toetsenbord naar "links" lijkt uitgelijnd. Als ik de S intoets pakt hij de A. Als ik de J intoets pakt hij de H enz enz.

Als je dan even wacht lost het zichzelf wel weer op. Lijkt verder niet uit te maken hoeveel apps ik open heb (of juist niet)

Ik dacht eigenlijk al maanden dat het aan mij lag maar nu heeft me zusje het sinds een paar weken ook.

Iemand enig idee? Ik heb het nu op me iPhone4 maar had het op me 3gs ook.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat schuin getyp kom ik ook soms tegen. Echter dacht ik dat het puur aan mijzelf lag (verdorie nu weer ernaast! :>), maar blijkbaar komt het nog voor? Je zou het kunnen melden, maar het lijkt mij maar gaar om het probleem te omschrijven (en er een mogelijke fix voor te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik sprak er vanavond wat mensen over voor ik het hier poste en die hebben er allemaal (soms) last van.
Het lijkt me ook niet hardware gerelateerd want niet iedereen die ik sprak heeft een iPhone4

Het is echt een enorm rare bug. Soms heb ik er dagen geen last van en soms meerdere keren op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40

KL643

beeldaandemuur

Heb dit ook op mijn iPhone 4 de laatste tijd...iets van de laaste paar weken.

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 05-01-2011 23:45 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk zo zijn het er toch ineens meer.

Ik heb het al sinds me 3G zo af en toe trouwens. Lijkt niet erger te worden. Heb het zowel met als zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Nu je het zegt. ik dacht altijd dat ik verkeerd tikte, duizend keer de verkeerde letter enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Yep, ook dat heb ik wel eens gehad. Zette het toestel dan even op standby en weer aan en dan was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Even terug naar springscreen is meestal al voldoende...wel irritant overigens.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
Donstil schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:55:
Kijk zo zijn het er toch ineens meer.

Ik heb het al sinds me 3G zo af en toe trouwens. Lijkt niet erger te worden. Heb het zowel met als zonder jailbreak.
Ik heb snds kort een Iphone. Ik dacht dat het aan mij lag, en dat ik nog moest wennen! Nu hebben jullie er dus ook last van. Erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wel raar, heb er zelf de afgelopen 2 jaar en enkele duizenden sms'jes nog geen last van gehad.

Misschien custom keyboards geinstalleerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:00
ik heb ook wel eens dat autocorrectie het ineens niet meer doet in bijvoorbeeld whatsapp. dan sluit ik whatsapp af en start het weer opnieuw op en werkt het gewoon weer.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hebben jullie niet gewoon allemaal dikke vingerts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Waar ik nu last van heb is ook deels MBP-gerelateerd: ik heb de iPhone aan de USB-poort, de MBP aan de oplader en blote onderarmen. Nu steun ik met mijn handen op de MBP en kwam ik met mijn onderarm tegen het metaal van de iPhone waardoor ik een heel nare steekpijn kreeg. Laat ik mijn handen los van de MBP dan is het afgelopen. Het bekende aardeprobleem van de MBP dus, maar meestal blijft dat beperkt tot een naar gevoel in je typehanden of een gezoem als iemand anders je aanraakt. Stekende pijn van mijn iPhone heb ik niet eerder gehad hiermee :o

Van het mistypen heb ik overigens geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilf op 06-01-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik wel, ik druk dan 1000x op de toets naast de spatiebalk ipv erop. Maar het is niet echt iets om je iPhone voor weg te brengen ofzo maar het kan af en toe wel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb wel heel af en toe dat ik ipv de spatie op een andere taal druk en dat kan wel eens lastig zijn ja :P Vooral als je het niet door hebt en door het snelle typen woorden in NL ineens Engelse voornamen worden e.d. Maar dat lijkt mij mijn eigen fout.

Je duim heeft wel het minste precisie (groter oppervlak) dus als je die gebruikt zal je makkelijker typefouten maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Wilf op 06-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Bosmonster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:58:
Wel raar, heb er zelf de afgelopen 2 jaar en enkele duizenden sms'jes nog geen last van gehad.

Misschien custom keyboards geinstalleerd?
Mmm..ik heb een hele tijd geleden het Emoji toetsenbord geinstalleerd en ik heb sinds een paar weken het engels toetsenbord verwijderd....weet het niet zeker maar misschien heb ik het sinds het verwijderen v/h engels toetsenbord. Heb het nu weer terug gezet en nu maar eens kijken of het over is..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat zou opzich wel kunnen. Heb het Emoji toetsenbord geïnstalleerd idd.
Had het net weer en heb me iPhone toen even naar Landscape gedraaid en het bleef. Lijkt dus echt softwarematig.

Vriend van me heeft het ook trouwens (nooit gehoord tot ik het vanavond vroeg).

Ik knikker dat Emoji er even uit en ga weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
keanu_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:32:

Hmmm schijnen dus toch wat meer mensen last van te hebben.
Heb ik al ook 4 weken last van.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik ben sinds vanmiddag mijn mute-knop kwijt :o zo te zien afgebroken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wordt die iPhone in de fabrieken van Fisher Price gemaakt tegenwoordig?

oh nee, dat blijft wél heel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 07-01-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:03:
Ik ben sinds vanmiddag mijn mute-knop kwijt :o zo te zien afgebroken. :(
:D

Overigens heb ik geen custom toetsenborden geïnstalleerd met dat "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Crusader schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:47:
Wordt die iPhone in de fabrieken van Fisher Price gemaakt tegenwoordig?

oh nee, dat blijft wél heel :P
Als je Fisher Price 50 x laat vallen op beton en asfalt van diverse hoogtes gaat het ook wel kapot hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:28:
[...]
Als je Fisher Price 50 x laat vallen op beton en asfalt van diverse hoogtes gaat het ook wel kapot hoor :+
<-> 1 maal de iPhone laten vallen op beton / asfalt :>

Ik heb hem 1 keer laten vallen van op de hoogte van m'n broekzak, met als resultaat een afgevlakte rand rechts onderaan. Het is wel balen, maar langs een andere kant ben ik wel blij dat hij niet "op" het scherm is gevallen. Wie weet met wat liep ik nu dan rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

KL643 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:30:
[...]

Mmm..ik heb een hele tijd geleden het Emoji toetsenbord geinstalleerd en ik heb sinds een paar weken het engels toetsenbord verwijderd....weet het niet zeker maar misschien heb ik het sinds het verwijderen v/h engels toetsenbord. Heb het nu weer terug gezet en nu maar eens kijken of het over is..
Sinds het terug zetten van het engels toetsenbord heb ik geen problemen meer met het typen...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10 15:13
robbinonline schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Hmmm schijnen dus toch wat meer mensen last van te hebben.
Heb ik al ook 4 weken last van.
Nou.. hij is nu alleen maar nog slechter geworden. Ik heb hem even opengeschroefd aan de achterkant, lijkt alsof de metalen veer die de knop moet terugduwen is verbogen/gescheurd.
Lijkt me toch wel een gevalletje van garantie.

Tijd om die reparatie centra in NL op te gaan zoeken (iPhone uit de UK...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Ken jij zo'n app voor andere type telefoons dan? Android, Windows Mobile, Symbian, etc?

Als je dan toch al zo'n player bent, koop dan gewoon een 2e (goedkope prepaid) telefoon :p

Daarnaast kun je altijd de hele telefoon vergrendelen met een wachtwoord en hem evt op stil zetten..
Op mijn nokia N97 had ik zo'n programmaatje, daar heette het "MobiPrivacy" en werkte perfect.

Verder heb ik nooit genoemd dat ik een player ben of dat ik het nodig heb voor een buitenechtelijke relatie. Dat is wat hier werd gesuggereerd. Maar dat heb ik nooit bevestigd, dus hou die opmerkingen lekker voor je dan...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:35:
<-> 1 maal de iPhone laten vallen op beton / asfalt :>
Eh... mijn iPhone ís dus minstens 50 maal gevallen op beton/asfalt. Achterkant is al geruime tijd half opengescheurd (3G), de metalen ring heeft diverse schrammen en het zwarte plastic is hier en daar korrelig matzwartgeschuurd maar alle knopjes zaten er - tot voor kort - nog netjes op. Best een WTF als je ineens een knopje mist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
keanu_ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:16:
[...]

Nou.. hij is nu alleen maar nog slechter geworden. Ik heb hem even opengeschroefd aan de achterkant, lijkt alsof de metalen veer die de knop moet terugduwen is verbogen/gescheurd.
Lijkt me toch wel een gevalletje van garantie.

Tijd om die reparatie centra in NL op te gaan zoeken (iPhone uit de UK...)
Hopelijk heb je nog garantie, aangezien je 'm open hebt geschroefd.

@Wilf
Hoe kun je in hemelsnaam 50x je iPhone laten vallen. Dat moet je haast expres doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een tipje willen delen, icm met Find my iPhone.

Het is zo dat er geen wachtwoord op zit, heb er wel iets op gevonden, misschien iets voor de 1e post.

Omdat er dus geen wachtwoord op gezet kan worden, is het makkelijk door de "dief" om deze functie uit te zetten. Maar, we kunnen wel functies beperken.

Ga je naar Settings, Algemeen, Beperkingen. Dan zet je er een "wachtwoord" op. Dan even naar beneden gaan, naar "Sta wijzigingen toe", daar staat "Accounts".
Als je deze uitvinkt, staat er een wachtwoord op, het wachtwoord wat je voor de Beperkingen in hebt gesteld.
Als je dan instellingen voor de e-mail accounts wilt veranderen moet je dat weer even uitvinken.

Groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

bram1984 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:32:
@Wilf
Hoe kun je in hemelsnaam 50x je iPhone laten vallen. Dat moet je haast expres doen.
Da's over 2 jaar hè, dus 1 keer in de 14 dagen. Is dat veel dan? :? Mijn koptelefoonsnoer blijft wel eens ergens achter haken bij het lopen -> telefoon wordt gelanceerd uit jaszak. Ik heb hem in een vestzak en buk -> telefoon slingert richting grond. Ik stap uit een lage auto -> telefoon glijdt uit mijn jaszak onder de auto. Ik heb het warm bij het lossen en gooi mijn jas in de loading dock -> telefoon glijdt eruit op de grond. Ik loop en type -> telefoon glijdt per ongeluk uit mijn handen, op de grond. Ik doe iets te wild op mijn longboard -> telefoon lanceert uit mijn vest, op de grond. Ik ben aan het hardlopen en telefoon glijdt uit mijn harloopjack -> op de grond. Ik vergeet dat één van mijn broeken een gat in zijn linkerbroekzak heeft -> Ik loop en trap de telefoon ver voor mij uit over de grond.

Dit soort dingen gebeuren nogal eens bij mij. Ik heb vaker ruzie met zwaartekracht. Mijn MBP is ook al een aantal keer gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:43:
[...]
vallen vallen vallen

Dit soort dingen gebeuren nogal eens bij mij. Ik heb vaker ruzie met zwaartekracht. Mijn MBP is ook al een aantal keer gevallen.
Dat kun je zo wel stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:18:
Ik zou graag een tipje willen delen, icm met Find my iPhone.

Het is zo dat er geen wachtwoord op zit, heb er wel iets op gevonden, misschien iets voor de 1e post.

Omdat er dus geen wachtwoord op gezet kan worden, is het makkelijk door de "dief" om deze functie uit te zetten. Maar, we kunnen wel functies beperken.

Ga je naar Settings, Algemeen, Beperkingen. Dan zet je er een "wachtwoord" op. Dan even naar beneden gaan, naar "Sta wijzigingen toe", daar staat "Accounts".
Als je deze uitvinkt, staat er een wachtwoord op, het wachtwoord wat je voor de Beperkingen in hebt gesteld.
Als je dan instellingen voor de e-mail accounts wilt veranderen moet je dat weer even uitvinken.

Groeten ;)
Inderdaad. Dit had ik zelf ook al uit gevonden. Zonder deze beveiliging heeft het weinig nut om Find my iPhone te installeren omdat je het dan gewoon weer uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik dacht maar om het hier ff te posten, handig voor de mensen die het niet weten ;).
Tja, ervaring met gestolen iPhone, 1 keer en nooit meer hoop ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:43:
[...]
Da's over 2 jaar hè, dus 1 keer in de 14 dagen. Is dat veel dan? :? Mijn koptelefoonsnoer blijft wel eens ergens achter haken bij het lopen -> telefoon wordt gelanceerd uit jaszak. Ik heb hem in een vestzak en buk -> telefoon slingert richting grond. Ik stap uit een lage auto -> telefoon glijdt uit mijn jaszak onder de auto. Ik heb het warm bij het lossen en gooi mijn jas in de loading dock -> telefoon glijdt eruit op de grond. Ik loop en type -> telefoon glijdt per ongeluk uit mijn handen, op de grond. Ik doe iets te wild op mijn longboard -> telefoon lanceert uit mijn vest, op de grond. Ik ben aan het hardlopen en telefoon glijdt uit mijn harloopjack -> op de grond. Ik vergeet dat één van mijn broeken een gat in zijn linkerbroekzak heeft -> Ik loop en trap de telefoon ver voor mij uit over de grond.

Ja dat vind ik heel erg veel. Blij dat ik er wel zuinig op ben, al lees ik het zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Toch wel handig die find my iPhone app:

http://www.telegraaf.nl/b..._onderbroek__.html?p=28,1

iPhone gevonden in onderbroek

AMSTERDAM - De politie heeft dankzij de app 'find my iPhone' een gestolen iPhone 4 teruggevonden. De telefoon bleek in de onderbroek van de dief te zitten...

De iPhone werd op 23 december gestolen in een café op de Nieuwedijk, waar agenten het slachtoffer met twee vrienden tegenkwamen. De vrienden hadden inmiddels al ingelogd op hun eigen telefoon en konden zo de exacte locatie meedelen waar de gestolen iPhone zich bevond, meldt de politie vrijdag.
Dankzij de app kon het spoor van de overvallers exact gevolgd worden. De speurtocht eindige via een omweg over de Wallen in de Nes. Daar troffen de agenten twee bekende zakenrollers aan. Bij een eerste onderzoek werd de iPhone echter niet aangetroffen.
Eén van de zakkenrollers werd al gezocht en moest daarom toch mee naar het bureau aan de James Wattstraat in Amsterdam-Oost. Zodra hij in de politiebus werd afgevoerd, gingen de peilingen van de tracker ineens razendsnel richting Oost.
Dat vormde een goede aanleiding de arrestant nog eens grondig te fouilleren. En wat bleek: de man had de iPhone in zijn onderbroek verstopt. De 23-jarige man werd aangehouden is inmiddels veroordeeld tot zes weken gevangenisstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb sinds gisteren een raar symbool op m'n iphone 4. Bovenin het balkje waar ook de batterij, tijd, provider etc. staat. Er staat ineens een hangslotje met een ronde pijl er omheen (net als bij een apestaartje alleen dan is de 'a' een hangslotje). Het staat langs het percentage van de batterij.

Ik kan eigenlijk geen dingen bedenken die ik gisteren gedaan heb waardoor het er ineens zou moeten staan. Iemand een idee wat dit betekent?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Screen-lock. Het scherm staat nu 'gelockt' op de positionering waarin hij staat. Hij zal dus niet meer meedraaien met het draaien van het toestel. Je kunt dit weer 'unlocken' door te dubbelklikken op de home-knop, het balkje wat onderin verschijnt naar links te swipen en daar op datzelfde icoontje te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneUp schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:44:
Ik heb sinds gisteren een raar symbool op m'n iphone 4. Bovenin het balkje waar ook de batterij, tijd, provider etc. staat. Er staat ineens een hangslotje met een ronde pijl er omheen (net als bij een apestaartje alleen dan is de 'a' een hangslotje). Het staat langs het percentage van de batterij.

Ik kan eigenlijk geen dingen bedenken die ik gisteren gedaan heb waardoor het er ineens zou moeten staan. Iemand een idee wat dit betekent?
Idd, daarom heb ik het idee voor mijn "tip" gekregen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
PerryN schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:50:
Screen-lock. Het scherm staat nu 'gelockt' op de positionering waarin hij staat. Hij zal dus niet meer meedraaien met het draaien van het toestel. Je kunt dit weer 'unlocken' door te dubbelklikken op de home-knop, het balkje wat onderin verschijnt naar links te swipen en daar op datzelfde icoontje te klikken.
Kijk is aan, weer wat geleerd. Dank je!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik gebruik de screen lock vooral als ik in bed lig en ik wil wat dingetjes lezen. Je kunt de iPhone dan gewoon op zijn kant houden zonder dat hij in landscape mode gaat. Ideaal, al zeg ik het zelf :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.