Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:11:
Tja, ook ik heb dan sinds kort een Iphone en aangezien ik totaal geen Iphone of Apple kenner ben (altijd Nokia gewend ben) heb ik dan ook mijn nodige vragen intussen. Ik hoop dat er iemand zo vriendelijk is om ze te beantwoorden.
Ik weet dat het de bedoeling is van dit forum dat je zelf ook de moeite doet om de antwoorden te vinden, maar daarbij wil meteen melden dat ik het een beetje moeilijk en onoverzichtelijk vind om door 31 delen te gaan zoeken (is daar trouwens een optie voor op tweakers, dat je door alle onderdelen van een product kan zoeken?). Daarbij denk ik dat het vrije simpele "Iphone for Dummies" vragen zijn dus, dat iemand deze zeer snel kan beantwoorden voor mij...
Daar komen ze dan:
Vraag 1: Ik synchroniseer mijn Iphone op 2 plekken, mijn desktop en mijn laptop. Nu had ik gister op mijn desktop leuk alle icoontjes leuk gesorteerd in een mooie volgorde en toen ik op mijn laptop wilde synchroniseren, wilde iTunes alle icoontjes weer door elkaar gooien, ik heb toen de moeite genomen om ook op mijn laptop alle icoontjes in dezelfde volgorde te sorteren, waarna het synchroniseren gelukkig goed ging. Nu wil ik vandaag weer op mijn desktop synchroniseren en dan gooit iTunes weer alle icoontjes door elkaar. Mijn vraag is dus, waar haalt iTunes deze volgorde vandaan en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn icoontjes gewoon in de juiste volgorde blijven staan!?
Worden de apps op je telefoon door elkaar gegooid? Anders begrijp ik je vraag niet. In iTunes bekijk je de apps en kun je kiezen voor sorteren op type, grootte, naam, datum etc.
Vraag 2: Van het weekend probeerder ik via bluetooth te synchroniseren met een Nokia N97 (mijn oude telefoon) maar daar kan de apple geen verbinding mee maken. Althans, verbinding maken lukt volgens mij wel maar ik kan geen data overzenden. Daarbij kan ik alleen de verbinding opzetten vanaf mijn Nokia N97, die ziet de Iphone namelijk wel, vanuit de Iphone kan ik op een of andere manier niet zoeken naar (nieuwe) bluetooth apparaten. Hoe doe je dit!? Bluetooth op de nokia staat aan en is zichtbaar voor iedereen, maar de Iphone vind helemaal niks, maar ik kan ook nergens op de Iphone aangeven dat 'ie (opnieuw) moet gaan zoeken!
De iPhone gebruikt bluetooth alleen voor het verbinden met apparaten zoals carkits en headsets, alleen geluid dus. Dataverbindingen kunnen niet via BT.
Vraag 3: Er zit GPS op de Iphone, maar nergens in de telefoon kan je hier iets van zien/instellen. Ik zou een menu/app verwachten waarin ik kan zien of de telefoon GPS verbinding heeft en hoe sterk deze verbinding is en/of met hoeveel satellieten de telefoon verbinding heeft en misschien wel wat mijn huidige positie (coordinaten) zijn. Ook kan ik niet echt een soortgelijke App hiervoor vinden. Heeft iemand suggesties hiervoor!?
Wellicht een leuk idee, zou niet weten waarom dit niet bestaat.
Nou, dit zijn voorlopig wel mijn belangrijkste 3 vragen. Ik hoop dat ik snel wat duidelijk antwoorden krijg. Mijn dank alvast voor ieder zijn reactie...!
Nederlands is makkelijker als je denkt.