Nou, na vrijwel deze gehele thread doorgelezen te hebben en getracht verschillende reviews te lezen over de BTO(s) waar mijn interesse lag ben ik toch uitgekomen op de 15CL35 aangezien die het dichtst bij mijn budget/verwachtingen lag met enige uitzondering eventueel de videokaart maar om daar nou een dikke €400+ voor uit te geven leek me toch iets te gortig.
Hierbij het systeem wat ik in de gedachten had bij NotebookTotaal te bestellen:
BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit
Ik had niet voor 3 jaar garantie gekozen omdat ik had gelezen dat NotebookTotaal sowieso al 3 jaar garantie gaf. De accuduur is niet heel belangrijk maar ik vroeg me wel af, aangezien ik bij mijn huidige laptop al 2 accu's versleten heb door lang aan de voeding te laten liggen of er niet iets bestaat om de voeding automatisch uit te schakelen bij een bepaald percentage opgeladen te zijn. Ik heb zo vaak mogelijk geprobeerd de kabel er uit te halen maar dat is lastig als hij 's nachts staat te downloaden. En steekt de 9-cell accu uit in vergelijking met de 6-cell?
Mijn gebruik zou zijn vooral de usual stuff zoals licht internet gebruik, films & series kijken en veel gamen. Maar ook grafische applicaties (photoshop, illustrator) video & animatie (premiere, 3Dmax, Poser) en audio (Logic, Cubase, Reason, Soundforge) maar buiten de 3D dingen om draait dat nog goed genoeg op mijn huidige laptop, ook een BTO trouwens (Compal FL91) van bijna 5 jaar oud. Ware het niet dat na die 5 jaar er toch hier en daar wat kleine barsten in de behuizing zijn gekomen, DVDdrive heeft ook de geest gegeven, de audio out (jack) is kapot en nog wat andere kleine mankementjes die het toch heel vervelend maken om er nog mee te werken. Daarnaast was ik zeker wel aangenaam verrast dat hij het nog zo lang heeft volgehouden. De laptop is veel mee op reis geweest (in backpack door de woestijn zelfs) en staat thuis veelal de gehele dag te draaien. Vandaar ook mijn keuze om weer voor BTO te gaan.
Nou vroeg ik me nog enkele dingen af waar ik nog wijzigingen in kon maken zoals de opslag, is het een flink verschil om voor een SSD te gaan in de plaats van de Hybrid HD die ik gekozen had. Veel meer dan de 120GB SSD van Intel kan er toch niet af van mijn budget en dat zou zo vol zitten met alle applicaties & games die erop zouden komen. En of er al enig zicht is of er misschien een model met de GT560 aan zit te komen, is natuurlijk leuker dan de GT555. Qua tijd maakt het weinig uit, ik moet toch nog wachten op groen licht van m'n werk om het ding te betalen. En zie ik het nou verkeerd of zit er geen bluetooth op, zou wel een gemis zijn!
De games die ik wil spelen hoeven niet perse op high of ultra maar ik zou wel graag nog een tijd fatsoenlijk willen gamen op de nieuwe laptop. Ik speel het meeste SC2 & Rift (MMORPG) en moet GTA4 nog steeds spelen omdat die niet draaide op mijn huidige laptop
Bij voorbaat dank voor de reacties!
OffTopic : ook gefeliciteerd met je verjaardag JPtjee007.
P.S. Ik zou het zeker kunnen waarderen om wat foto's te zien van de 15CL35, vooral toetsenbord, extra knoppen & touchpad als het zou kunnen.
[
Voor 3% gewijzigd door
asteriK op 22-06-2011 20:55
. Reden: typos + verduidelijking ]