Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wil denk ik de Intel 510 120GB bij Informatique bestellen.
Krijg ik meteen Operation Flashpoint erbij.
Wat zal de prijs gaan doen eigenlijk in een kwartaal?
En gaat Intel nog een nieuwe SSD op de markt brengen die gelijk is aan de 510 of beter voor dezelfde prijs?
Misschien dat EA hetzelfde doet in september?
Zou wel tof zijn, dan hoef ik Battlefield 3 niet meer te kopen! ;)

En hoe bedoel je betrouwbaar?
De M4 heeft dezelfde Marvell controller, en is goedkoper. (Alhoewel 25nm, maar dat maakt niet zo veel uit. Binnen 10 jaar heb je allang weer een nieuwe denk ik.)

Eerlijk gezegd, heb even in de pricewatch rondgeneusd, en ik kwam de ASUS N73 serie tegen.
Kan ik zo iets met BTO maken? (Excl. de 1TB en de BluRay dan)

EDIT:
Wat ik gek vind is dat als ik op http://www.newegg.com/Pro...10-_-20-167-042-_-Product kijk, dat er een stuk of 7 slechte reviews over de Intel 510 te vinden zijn. (Van de 79 reviews)

[ Voor 46% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-06-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K93 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:42:
Hey, ik heb voor mijn stage 1000 euro vergoeding netto gekregen en wil hier graag een laptop voor kopen voor volgend jaar voor schoolwerk. Op school draaien we af en toe een virtual machine. Graag zou ik voor thuis een laptop willen om af en toe op te kunnen gamen op mooie settings. Ik doe vaak van alles, en ik wil gewoon zoveel mogelijk performance voor mijn budget. Ik heb zelf gekozen voor de onderstaande setup:
Zijn er dingen die ik beter anders zou kunnen doen? Of niet?

Ik heb zelf vanmiddag op men werk het topic doorbladerd, en gekeken naar wat anderen deden.
Zelf werk ik met matte schermen, ik heb ook op een "spiegelend" scherm gewerkt. Maar als je er een beetje verkeerd voor zit met een licht achter je zag je het al niet meer. Dus daarom mijn keuze voor NON-glare. Ik heb ook gekozen voor een dual band wlan kaartje omdat ik toch graag ondersteuning voor beide heb.
Verder is de rest redelijk standaard. Ik zou eventueel van mijn 1000 euro budget kunnen afwijken als het ook echt de moeite waard is, dus een betere performance. Zoals bijvoorbeeld een hybrid disk. Maar ik heb nooit met zoiets gewerkt, dus ik wil eigenlijk wel graag weten of het ook echt iets opschiet met bijvoorbeeld virtual machines en games.
Wat voor VM’s draait u dan? Databases of gewoon “spelen” met een OS (Linux Debian bijvoorbeeld?)
Want één VM is de andere VM nog niet ;)

Op basis daarvan heb ik mogelijk nog wat adviezen. Tevens, wat voor games speelt u nu? En wat voor verdere verwachtingen heeft u van de notebook?

Overigens zijn moderne “spiegelende” schermen lang zo slecht niet meer, ik kan rustig uren achter een spiegelend scherm zitten zonder mij echt te irriteren of te vermoeien. Het zal uiteraard wel van persoon tot persoon schelen maar ik ben iemand die zelf ook altijd de voorkeur aan een mat scherm blijft geven. (al is de kleurbeleving vaak beter op een glanzend scherm zo lijkt het)

De harddisk zou ik overigens ongeacht gebruik sowieso upgraden, minimaal een Hybrid maar liever nog een SSD.
JPtjee007 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:07:
Wil denk ik de Intel 510 120GB bij Informatique bestellen.
Krijg ik meteen Operation Flashpoint erbij.
Wat zal de prijs gaan doen eigenlijk in een kwartaal?
En gaat Intel nog een nieuwe SSD op de markt brengen die gelijk is aan de 510 of beter voor dezelfde prijs?
Misschien dat EA hetzelfde doet in september?
Zou wel tof zijn, dan hoef ik Battlefield 3 niet meer te kopen! ;)

En hoe bedoel je betrouwbaar?
De M4 heeft dezelfde Marvell controller, en is goedkoper. (Alhoewel 25nm, maar dat maakt niet zo veel uit. Binnen 10 jaar heb je allang weer een nieuwe denk ik.)

Eerlijk gezegd, heb even in de pricewatch rondgeneusd, en ik kwam de ASUS N73 serie tegen.
Kan ik zo iets met BTO maken? (Excl. de 1TB en de BluRay dan)

EDIT:
Wat ik gek vind is dat als ik op http://www.newegg.com/Pro...10-_-20-167-042-_-Product kijk, dat er een stuk of 7 slechte reviews over de Intel 510 te vinden zijn. (Van de 79 reviews)
Ik heb de reviews gelezen, zo slecht lijken ze mij niet.
Waar gehakt wordt vallen er spaanders, het blijft nieuwe technologie dus natuurlijk zal er n’keertje er een slechte tussen zitten. Ik zag echter ook opmerkingen over compatibiliteit en dat is bij de BTO’s (zijn getest) geen issue.

Wat de prijs betreft, ik kan het echt, maar dan ook echt, niet zeggen. Dat is het zelfde als vragen wat een nieuwe BMW volgend jaar nog waard is, afschrijving is zon gek iets … :+

Zover ik weet komt er in iedergeval niet snel een 510 opvolger gezien deze voor Intel een vrij goede positie in de markt heeft. De vorige generatie (X25M) heeft ook een behoorlijke tijd meegelopen (met de upgrade naar G2 zeker). Uiteraard komt er wel weer een sneller model, maar dat is altijd zo.
Ik meen dat de nieuwste serie de 700 serie gaat worden. Die zal echter, zo gok ik, niet de zelfde prijs hebben. Maar dat is het juist het probleem, niemand kan in de toekomst kijken.

(de 700 serie moet overigens de X25-E series updaten dus het zijn meer enterprise disken, dat zie je ook aan de pci-e 720 SLC disk die 2Gb per sec haalt... en 8Watt tot 25Watt verbruikt!!! De S-ATA 710 disk is niet bijzonder sneller of beter dan de 320 series dus de 510 blijft high-end voor thuisgebruik)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Beste,

Over de garantievoorwaarden van andere winkels kan en mag ik niets over zeggen.
Maar de geheugenfouten zouden ansich dit probleem niet mogen veroorzaken. Wel moet defect geheugen uiteraard worden vervangen. Ben dus benieuwd of uw probleem is opgelost als u het geheugen heeft vervangen :)

Zoals vermeld in mijn vorige bericht over de 2630QM zal hij 12Gb (dus 3x4gb) het geheugen niet meer volledig in Dual-Channel mode draaien. Als u een andere cpu heeft (2720QM) dan weer wel.

Voor PEATRON:

Er komt in de naarbije toekomst geen model met een GT 560M, de GT 555M Ligt daarvoor te dicht erbij. Wel komt er binnenkort (de 15P18HD is vandaag offline gegaan) een nieuwe 15" Compal budget notebook.

Ok thx voor de info.. ;)

Voor de gebruikers die graag foto's van de tassen wilden zien.
De foto's van de luxe hardcase staan al in het topic.

Dit zijn de overige foto's

17" Tas (o.a. 17CL35)
[afbeelding]
[afbeelding]

15.6" tas van leer.
[afbeelding]
[afbeelding]

En de 15,6" Sleeve
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Ik heb een nieuwe laptop nodig en de BTO laptops spreken mij erg aan.
Voor de niewe laptop heb ik een budget van rond de 1300 euro. De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor het spelen van games (sc2, mass effect 3, BF3, CoD + opvolgers) en voor mijn studie. Ik verwacht de laptop 4 jaar te gebruiken.

Graag advies over het volgende, wat is de betere keus.

De 15cl35 met een intel 510 SSD, a €1200
of de 15cl37 met hybrid HDD, a €1400
?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:08:
[...]

Wat voor VM’s draait u dan? Databases of gewoon “spelen” met een OS (Linux Debian bijvoorbeeld?)

Op basis daarvan heb ik mogelijk nog wat adviezen. Tevens, wat voor games speelt u nu? En wat voor verdere verwachtingen heeft u van de notebook?

Overigens zijn moderne “spiegelende” schermen lang zo slecht niet meer, ik kan rustig uren achter een spiegelend scherm zitten zonder mij echt te irriteren of te vermoeien. Het zal uiteraard wel van persoon tot persoon schelen maar ik ben iemand die zelf ook altijd de voorkeur aan een mat scherm blijft geven. (al is de kleurbeleving vaak beter op een glanzend scherm zo lijkt het)

De harddisk zou ik overigens ongeacht gebruik sowieso upgraden, minimaal een Hybrid maar liever nog een SSD.
Voor school draaien we wel eens servers + 1 werkstation als VM. Verder ben ik zelf vaak aan het proberen met Linux, maar bijvoorbeeld ook met Windows 7 en dingen zoals Windows Home Server. Allemaal voor test doeleinden.

Wat betreft games is het verschillend, ik speel graag spellen zoals Oblivion/Fallout. En ik zou graag de nieuwe Elder Scrolls (Skyrim) ook graag willen spelen op mooie settings. Niet alles hoeft het beste van het beste. Maar het zou mooi zijn natuurlijk. Verder speel ik allerlei soorten spellen. Zoals bv. Bulletstorm heb ik een tijd gespeeld. Nu ben ik bezig met Duke Nukem Forever. Soms speel ik MMO's zoals Dungeons and Dragons Online. Ik zit nooit echt lang vast aan één game. De ene week speel ik het ene spel, de andere week een ander. En paar weken later ga ik weer verder met het eerste spel.

Ik denk dat ik het NON-glare optie maar achterwege laat. Dat scheelt toch weer een paar Euro. Voor een SSD heb ik helaas geen geld. Is het mogelijk om bij deze laptop 2 harde schijven te plaatsen? Of misschien de DVD-speler eruit te halen en daarvoor een harde schijf terug te plaatsen?

Een hybrid schijf zie ik wel zitten. Ik denk dat ik mijn configuratie een beetje aanpas, zodat ik die hybrid neem inplaats van de wlan kaart. Bedankt voor het reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:08:
[...]

[...]

Ik heb de reviews gelezen, zo slecht lijken ze mij niet.
Waar gehakt wordt vallen er spaanders, het blijft nieuwe technologie dus natuurlijk zal er n’keertje er een slechte tussen zitten. Ik zag echter ook opmerkingen over compatibiliteit en dat is bij de BTO’s (zijn getest) geen issue.

Wat de prijs betreft, ik kan het echt, maar dan ook echt, niet zeggen. Dat is het zelfde als vragen wat een nieuwe BMW volgend jaar nog waard is, afschrijving is zon gek iets … :+

Zover ik weet komt er in iedergeval niet snel een 510 opvolger gezien deze voor Intel een vrij goede positie in de markt heeft. De vorige generatie (X25M) heeft ook een behoorlijke tijd meegelopen (met de upgrade naar G2 zeker). Uiteraard komt er wel weer een sneller model, maar dat is altijd zo.
Ik meen dat de nieuwste serie de 700 serie gaat worden. Die zal echter, zo gok ik, niet de zelfde prijs hebben. Maar dat is het juist het probleem, niemand kan in de toekomst kijken.

(de 700 serie moet overigens de X25-E series updaten dus het zijn meer enterprise disken, dat zie je ook aan de pci-e 720 SLC disk die 2Gb per sec haalt... en 8Watt tot 25Watt verbruikt!!! De S-ATA 710 disk is niet bijzonder sneller of beter dan de 320 series dus de 510 blijft high-end voor thuisgebruik)
Top, bedankt voor je reactie!

Wat vinden jullie trouwens van de resolutie van een beeldscherm?
Is 1920x1080 écht zo veel beter dan 1366x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p is echt een must als je het mij vraagt. In [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen staan een aantal vergelijkingsplaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ja 1920x1080 is echt veel beter. Met 1366x768 kan ik geen word bestand fullscreen krijgen, met 1920 kun je 2 word bestanden fullscreen naast elkaar houden. Zelfde geld voor programmeren, designen of gamen.
Ook al zit er de snelste hardware in een laptop!, met 1366x768 gaat hij bij mij zo weer de deur uit. ;)

(Eigenlijk is 1920x1080 ook wel aan de lage kant :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bedankt @Darkstone en @Melodic Metal voor jullie bijdrage!
Eigenlijk is 17" even duur als bijvoorbeeld 15" laptops.
Zit nu te denken aan de ASUS N73SV-V1G-TZ466V, maar dit lijkt me ten eerste te extreem voor een MBO opleiding ICT, en eigenlijk ook best duur. (Had zelf 600 o.i.d. in gedachte)
Twijfel namelijk tussen de N53 en de N73 series van ASUS.
Gister bij de MediaMarkt de nieuwste N73 en echt een prachtig ding! (Mja met BluRay, wie gebruikt dat nou op z'n laptop?! Koop ik liever een portable)
Jammer dat je in de Pricewatch geen knop hebt met Sandy Bridge, zodat je die oudere eruit kan filteren.

[ Voor 20% gewijzigd door JPtjeeNL op 16-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 17:46
JPtjee007 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:05:
Bedankt @Darkstone en @Melodic Metal voor jullie bijdrage!
Eigenlijk is 17" even duur als bijvoorbeeld 15" laptops.
Zit nu te denken aan de ASUS N73SV-V1G-TZ466V, maar dit lijkt me ten eerste te extreem voor een MBO opleiding ICT, en eigenlijk ook best duur. (Had zelf 600 o.i.d. in gedachte)
Jammer dat je in de Pricewatch geen knop hebt met Sandy Bridge, zodat je die oudere eruit kan filteren.
Over die ASUS zijn de meningen verdeeld, het scherm zou matig zijn en het toetsenbord veert mee.

Wat betreft de pricewatch, je kunt toch gewoon op processortypen filteren? Dus de 2000 serie (wat dus Sandy-Bridge is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 17" meeslepen naar school moet je trouwens echt niet doen...

Het 17" scherm van de asus is trouwens prima, en het toetsenbord veerprobleem is in 5 min op te lossen. Beiden vallen echter in het niet van de xps 17.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15
Ander bijkomend voordeel van BTO is de garantie. Mocht er ooit een defect optreden, ben je de laptop niet maanden kwijt maar slecht een paar uur tot dagen (afhankelijk van het probleem). En dat samen met het betere scherm o.a. zou ik voor BTO gaan.

De 17CL35-GT555 is misschien een paar tientjes duurder, maar de extra kosten zeker waard. Zal je geen spijt van krijgen iig ;)

Ik heb altijd op school gewerkt met een 1280x800 scherm, maar eigenlijk was het zelfs toen al krap aan met de resolutie. Full HD is idd een must voor school.

[ Voor 17% gewijzigd door John767 op 16-06-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
tzanten schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:10:
[...]

Over die ASUS zijn de meningen verdeeld, het scherm zou matig zijn en het toetsenbord veert mee.

Wat betreft de pricewatch, je kunt toch gewoon op processortypen filteren? Dus de 2000 serie (wat dus Sandy-Bridge is) :)
Ja, moet je al die 2000 series aanklikken! ;)

@Darkstone,

Oké, en dat is uit eigen ervaring?
Neem hem mee in een goede rugtas. (Ook nog naar opzoek.)

@ John 767,

Tsja, dat klopt ook inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook, mij ouders hebben een 17" en dat ding is echt extreem log, terwijl het scherm een lagere resolutie heeft...
Maximaal 15.6" en zo licht mogelijk, zeg ik altijd. Er is imo ook geen enkele goede reden om een 17" te kopen in plaats van een kleiner formaat (in deze performance-klasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:36:
Ook, mij ouders hebben een 17" en dat ding is echt extreem log, terwijl het scherm een lagere resolutie heeft...
Maximaal 15.6" en zo licht mogelijk, zeg ik altijd. Er is imo ook geen enkele goede reden om een 17" te kopen in plaats van een kleiner formaat (in deze performance-klasse).
Zo licht mogelijk, is max. 2.9 kilo neem ik aan?
Het is zo zonde dat er geen 1920x1080 voor de non-gamers bestaat, met bijvoorbeeld een prijskaartje van 600 euro. Hier zit allemaal de nieuwste i7 en de nieuwe GeForce kaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel. De xps 15. Met i5 en 1080p voor € 769, maar je kan beter wachten tot de "aanbieding" van deze week voorbij is. Dat is namelijk niet echt een goede aanbieding...

En trouwens, die nieuwste geforce kaarten zijn spotgoedkoop. Nvidia geeft ze min of meer gratis weg om te voorkomen dat AMD er vandoor gaat met het marktaandeel. Hoe dom het ook klinkt als je de pricewatch bekijkt. AMD heeft op dit moment meer marktaandeel van nvidia qua grafische kaarten.

En zo licht mogelijk, dat is relatief. Maar als je twijfelt tussen een van 2.6KG en een van 3.0Gk zou dat voor mij de doorslaggevende factor zijn. Veel te kiezen is er echter niet als je ook meteen een goed scherm wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crysiz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:24:
Ik heb een nieuwe laptop nodig en de BTO laptops spreken mij erg aan.
Voor de niewe laptop heb ik een budget van rond de 1300 euro. De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor het spelen van games (sc2, mass effect 3, BF3, CoD + opvolgers) en voor mijn studie. Ik verwacht de laptop 4 jaar te gebruiken.

Graag advies over het volgende, wat is de betere keus.

De 15cl35 met een intel 510 SSD, a €1200
of de 15cl37 met hybrid HDD, a €1400
?

Alvast bedankt!
Dan zou ik voor de 15CL37 gaan en later nog upgraden naar een SSD.
Zeker de games die u wilt gaan spelen + het feit dat u er 4 jaar mee wilt doen is de meer modulair opgebouwde 15CL37 de betere keuze. Daar bestaat geen twijfel over!
K93 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:26:
[...]

Voor school draaien we wel eens servers + 1 werkstation als VM. Verder ben ik zelf vaak aan het proberen met Linux, maar bijvoorbeeld ook met Windows 7 en dingen zoals Windows Home Server. Allemaal voor test doeleinden.

Wat betreft games is het verschillend, ik speel graag spellen zoals Oblivion/Fallout. En ik zou graag de nieuwe Elder Scrolls (Skyrim) ook graag willen spelen op mooie settings. Niet alles hoeft het beste van het beste. Maar het zou mooi zijn natuurlijk. Verder speel ik allerlei soorten spellen. Zoals bv. Bulletstorm heb ik een tijd gespeeld. Nu ben ik bezig met Duke Nukem Forever. Soms speel ik MMO's zoals Dungeons and Dragons Online. Ik zit nooit echt lang vast aan één game. De ene week speel ik het ene spel, de andere week een ander. En paar weken later ga ik weer verder met het eerste spel.

Ik denk dat ik het NON-glare optie maar achterwege laat. Dat scheelt toch weer een paar Euro. Voor een SSD heb ik helaas geen geld. Is het mogelijk om bij deze laptop 2 harde schijven te plaatsen? Of misschien de DVD-speler eruit te halen en daarvoor een harde schijf terug te plaatsen?

Een hybrid schijf zie ik wel zitten. Ik denk dat ik mijn configuratie een beetje aanpas, zodat ik die hybrid neem inplaats van de wlan kaart. Bedankt voor het reageren. ;)
Het is “standaard” niet mogelijk 2 disken te plaatsen. Het kan wel, Clevo zelf heeft de brackets, maar toen BTO ze doorbestelde (grappig …) kwamen ze met het verhaal dat het niet compatible is … waarom ze ze dan wel maken ?... Maargoed, er zijn aftermarketoplossingen. Het kan dus wel maar helaas niet direct via BTO. (in de DVD bay dus)

De hybrid is inderdaad een goede keuze, en wlan kunt u altijd nog naderhand upgraden hoewel ik persoonlijk denk dat dit niet nodig zal zijn.

Verder nog de upgrade naar het Corsair geheugen? Kost niet zoveel extra (5.95) maar heeft wel een kleine performance boost onder hoge belasting. (zal ook binnenkort zoals gevraagd door sommige tweakers de benchmarks online plaatsen)
JPtjee007 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Top, bedankt voor je reactie!

Wat vinden jullie trouwens van de resolutie van een beeldscherm?
Is 1920x1080 écht zo veel beter dan 1366x768?
Voor de een een must voor de ander een vloek.
Maar laat ik het zo stellen, als uw ogen het kunnen behapstukken altijd voor de hoogst mogelijk resolutie gaan! Een scherm is namelijk een van die weinige dingen aan een notebook die bijna onmogelijk te upgraden zijn. Verder is WUXGA gewoon een hele fijne resolutie. Ik werk er al jaren op.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:11:
Een 17" meeslepen naar school moet je trouwens echt niet doen...
Ken er zat die het doen. Een moderne 17” weegt al lang niet meer zoveel als paar generaties terug.
Gemiddeld zit er nu nog maar 400 tot 500 gram tussen. Dat verschil is een stuk kleiner als 1+ kilo een tijd geleden.
JPtjee007 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:45:
[...]

Zo licht mogelijk, is max. 2.9 kilo neem ik aan?
Het is zo zonde dat er geen 1920x1080 voor de non-gamers bestaat, met bijvoorbeeld een prijskaartje van 600 euro. Hier zit allemaal de nieuwste i7 en de nieuwe GeForce kaarten in.
Er staat wel een 17CL11 online met WSXGA+ ruim onder dit prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:55:
Jawel. De xps 15. Met i5 en 1080p voor € 769, maar je kan beter wachten tot de "aanbieding" van deze week voorbij is. Dat is namelijk niet echt een goede aanbieding...

En trouwens, die nieuwste geforce kaarten zijn spotgoedkoop. Nvidia geeft ze min of meer gratis weg om te voorkomen dat AMD er vandoor gaat met het marktaandeel. Hoe dom het ook klinkt als je de pricewatch bekijkt. AMD heeft op dit moment meer marktaandeel van nvidia qua grafische kaarten.

En zo licht mogelijk, dat is relatief. Maar als je twijfelt tussen een van 2.6KG en een van 3.0Gk zou dat voor mij de doorslaggevende factor zijn. Veel te kiezen is er echter niet als je ook meteen een goed scherm wilt.
Idd!
Oh wacht, Dell heeft dus iedere week een aanbieding?
Is dat dan te vinden op een speciale pagina o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:27:

Er staat wel een 17CL11 online met WSXGA+ ruim onder dit prijskaartje.
Oke 1920 x 1080 dus voor mij!
Maar die 17CL11 is een 17" en heb toch liever een 15.6".
Ook is die 17CL11 geen 1920x1080 maar 1600x900.
Ook graag één met Sandy Bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 17CL11 is een Sandy Bridge systeem en ik melde ook al dat hij WSXGA+ is ;)
(Dat is dus 1680x1050 / 1600x900 16:9)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:33:
De 17CL11 is een Sandy Bridge systeem en ik melde ook al dat hij WSXGA+ is ;)
(Dat is dus 1680x1050 / 1600x900 16:9)
Ja klopt ja, maar ik was opzoek naar een 1920x1080.
Even Googlen of die resolutie wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
  • Laatst online: 14-08 13:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:27:

[...]

Ken er zat die het doen. Een moderne 17” weegt al lang niet meer zoveel als paar generaties terug.
Gemiddeld zit er nu nog maar 400 tot 500 gram tussen. Dat verschil is een stuk kleiner als 1+ kilo een tijd geleden.
ik ben er drie jaar eentje van geweest met mijn labiele Amilo xa2528, vrij snel erachter gekomen dat het een redelijke miskoop was, daarom nu maar wel ff mezelf geinformeerd en een BTO besteld. een 17" scherm is wel relaxt (groot is tof). echter om mee te nemen is het niet handig, het gewicht maakt mij geen drol uit (ik ben een sterke kerel zullen we maar zeggen XD), maar 17" is veel minder compatible met verschillende 'meeneem opties'. zo was het toentertijd redelijk lastig om een notebook rugzak van dat formaat te vinden, waar naast een notebook ook boterhammen en boeken in kon. tegenwoordig is het al een stuk makkelijker er eentje te vinden, maar ik kies toch voor een 15.6", keuzes galore aan tassen.

zeker weten dat ik van mijn 15cl17 meer plezier en minder irritatie aan ga beleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze notebook gekocht bij notebooktotaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1 x BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop (15CL35-GT555) = €1.007,30
Anti-glans folie Deze folie maakt uw scherm mat
Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
Anti-virus Geen licentie
Garantie 3 Jaar Carry-in garantie
Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Keyboard QWERTY
Koelpasta Standaard
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

Ik kan niet wachten om deze in mijn handen te houden..
Roberto, heb je enig idee wanneer deze ongeveer bezorgt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere BTO notebook, via ons en de meeste andere dealers, doet er op dit moment gemiddeld 3 á 4 werkdagen over.

Wel is het zo dat de OCZ MAX-IOPS nogsteeds moeilijk leverbaar zijn, tevens is de Intel 510 series (120Gb) heel moeilijk om aan te komen door de hoge vraag. Daar zit ong. 1 week extra levertijd op voglens BTO :)
Yos1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:19:
[...]

ik ben er drie jaar eentje van geweest met mijn labiele Amilo xa2528, vrij snel erachter gekomen dat het een redelijke miskoop was, daarom nu maar wel ff mezelf geinformeerd en een BTO besteld. een 17" scherm is wel relaxt (groot is tof). echter om mee te nemen is het niet handig, het gewicht maakt mij geen drol uit (ik ben een sterke kerel zullen we maar zeggen XD), maar 17" is veel minder compatible met verschillende 'meeneem opties'. zo was het toentertijd redelijk lastig om een notebook rugzak van dat formaat te vinden, waar naast een notebook ook boterhammen en boeken in kon. tegenwoordig is het al een stuk makkelijker er eentje te vinden, maar ik kies toch voor een 15.6", keuzes galore aan tassen.

zeker weten dat ik van mijn 15cl17 meer plezier en minder irritatie aan ga beleven :D
Een notebook die niet mobiel is kun je inderdaad maar voor één ding gebruiken. Desknote (haha).
Moet wel zeggen dat 18.4" en zelfs 19" een hele tijd populair is geweest ... nu zie je toch weer de trend om te kiezen voor een 11" voor mobiel en voor thuis een 17" met daaraan vaak (via HDMI) de tv als mediacenter.

Hoe dan ook, de 15CL37 waar u het over heeft is natuurlijk de ideale combinatie, de performance EN opties van een gemiddelde 17" notebook met de accu-werktijd van een 15" en het gewicht.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een tijdje gelenden hier een vraag gesteld aan Roberto van Notebook totaal, het ging over Optimus ondersteuning onder Linux, Roberto heeft toen een Live CD'tje in de notebook gedaan die ik wilde bestellen en mij het een en ander aan informatie gegeven.

Ik kan iedereen vertellen, dat het voor mij werkt. Zowel onder Ubuntu als onder Arch Linux. Gebruik makend van Bumblebee. https://github.com/MrMEEE/bumblebee

Ik heb trouwens de BTO 15CL35-GT555 besteld. Hoe het met de andere modellen zit weet ik niet precies. Ook ATI in combinatie met een Intel kaart weet ik niet.

Hoop dat hiermee mensen geholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragger123 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:56:
Ik kan iedereen vertellen, dat het voor mij werkt. Zowel onder Ubuntu als onder Arch Linux. Gebruik makend van Bumblebee. https://github.com/MrMEEE/bumblebee
Goed nieuws, dan ben je niet al te zeer verplicht windows te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Thanks, Fragger123. De 15cl35 zit bij mij ook in de overweging en ik draai bijna alleen maar Ubuntu (tenzij ik even ga gamen o.i.d.). Nuttig om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Laatst online: 20:57
Het werkt trouwens niet out of the box. Ik raad aan om de xorg-edgers ppa te activeren. Vervolgens te upgrade en dan bumblebee installeren. Ik moest vervolgens ook zelf nog de Realtek wifi kaart drivers compileren. Onder Archlinux werkte het wel bijna out of the box. Voornamenlijk omdat Arch zelf bleeding edge packages heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Een paar dagen gebruik kunnen maken van m'n nieuwe 17cl37 bto notebook
tot vanavond, toen ik hem uit had gezet via hibernation.

Bij het opstarten, zoekte de bios de verschillende mogelijkheden af inclusief de netwerk cable?
maar geen windows.

na wat geprobeerd, te herstellen met de win7 64bit cdrom, geen succes.
Toch in de bios geraakt en ik zie dat m'n eerste hardeschijf er niet staat wel m'n 2de hd

de 1ste (en hier komt hij) een SSD 120 GB ocz agility3. deze schijf had al een 2.06 bios

Ik heb de stroom eraf gehad de battery eruit.
Maar hij staat er niet bij (bios)

Iemand een idee hoe ik het ding, weer aan de gang kan krijgen?
Ik denk dat deze agility maar omruil voor een intel 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, het bekende OCZ probleem.
Dit komt dus wel vaker voor, vooral als de notebook in standy wordt gezet.
De SSD lockt alsware zichzelf en dan is het einde verhaal.

Dit was ook een van de hoofdredenen om de OCZ Vertex 2 uit de productie te halen bij BTO.

Ik neem aan dat als u hem op een ander systeem aansluit hij ook niet meer wordt herkend? Dat is namelijk typisch voor dit probleem.
Enige oplossing als het zover is, is naar mijn weten, een RMA (lees vervangen SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik ga morgen terug naar "meerservices" dealer in bto. Ik wil deze agility kwijt
maar wel voor een betrouwbare ssd.

In mijn gewone computer zit een 40GB intel ssd dat ding draait nu 1,5 jaar niet snel met schrijven maar ik ben zeer content mee.

ik denk dat ik maar voor de intel 510 ga ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjf schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:35:
Ik ga morgen terug naar "meerservices" dealer in bto. Ik wil deze agility kwijt
maar wel voor een betrouwbare ssd.

In mijn gewone computer zit een 40GB intel ssd dat ding draait nu 1,5 jaar niet snel met schrijven maar ik ben zeer content mee.

ik denk dat ik maar voor de intel 510 ga ?
De Intel 510 of de Crucial M4 zou ik voor kiezen :).

http://tweakers.net/pricewatch/compare/674/278799;282241

Review Crucial M4: http://www.techpowerup.co...ealSSD_C400_128_GB/4.html
http://www.hexus.net/content/item.php?item=30751&page=1 (komt naar voren dat de M4 eigenlijk op bijna alle fronten beter presteert dan de duurdere Intel 510)

Review Intel 510: http://www.kitguru.net/co...0-series-120gb-ssd-review
http://nl.hardware.info/r...-120gb250gb-review-hdtune
http://www.hexus.net/content/item.php?item=29649&page=3
http://www.bit-tech.net/h...-drive-510-120gb-review/3

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Er komt in de naarbije toekomst geen model met een GT 560M, de GT 555M Ligt daarvoor te dicht erbij. Wel komt er binnenkort (de 15P18HD is vandaag offline gegaan) een nieuwe 15" Compal budget notebook.

[...]
Is er al meer nieuws over deze Compal bekend?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15
De nieuwe budget notebook is de V-Book 15C11.
Een Compal PBL20 barebone met Sandy Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, en de op een Clevo (W270HUQ) 17" gebaseerde 17CL11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto,

Ik heb bij jullie een 15CL35 gekocht op 16 juni.
Nu zie ik op de BTO.eu site staan:
Product leverbaar vanaf 06-07-2011
Geld dat voor mij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:16:
Roberto,

Ik heb bij jullie een 15CL35 gekocht op 16 juni.
Nu zie ik op de BTO.eu site staan:

[...]

Geld dat voor mij ook?
Ik heb hem 14-06 besteld en betaald en is vandaag verzonden. Met een beetje mazzel zit jouw lichting er ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkrauts schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
[...]

Ik heb hem 14-06 besteld en betaald en is vandaag verzonden. Met een beetje mazzel zit jouw lichting er ook nog bij.
OK, bedankt, ik hoop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
hmm nu het over levertijden gaat, ik heb mijn 15cl37 besteld op 15/06/2011 met order # 757 die is nog 'in productie'. op de pagina van de 15cl37 staat echter geen levertijd, enig idee wanneer ik hem hier kan verwachten? ik kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemans deze aanbieding al gezien bij alternate? :
http://www.alternate.nl/h..._II/566638/?baseId=694217

neem aan dat dit de bto is, erg scherpe prijs voor de 17"!, denk dat ik deze vandaag ga bestellen, kijk ook eens naar het feit dat deze met de I 7 2720 QM processor is geconfigureerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:34:

neem aan dat dit de bto is, erg scherpe prijs voor de 17"!, denk dat ik deze vandaag ga bestellen, kijk ook eens naar het feit dat deze met de I 7 2720 QM processor is geconfigureerd!
wel goedkoop ja, maar geen opties om te kiezen, zoals grotere accu en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien dit precies is zoals ik hem wil, (evt sdd maar die kan ik altijd zelf nog plaatsen) is het gewoon een erg goede prijs.
behoorlijk verschil als je hem met deze processor bij notebook totaal configureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:34:

Is dat een aanbieding dan? Wooow wat een prijs!
Vind het wel een mooie, alleen 3.1 kilo!
Misschien een beetje veel voor een studie?

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-06-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel een mooie, alleen 3.1 kilo!
Misschien een beetje veel voor een studie?
Ja, een 17-inch notebook voor de studie is niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem ook niet zo heel extreem. Kleine accu. Geen windows (€70). Niet doen tenzij je perse een snellere processor dan de i7-2630QM wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:44:
Ik vind hem ook niet zo heel extreem. Kleine accu. Geen windows (€70). Niet doen tenzij je perse een snellere processor dan de i7-2630QM wilt.
Nou, zoek maar eens zo'n zelfde systeem, zit je sowieso rond de 1000 euro.

Tsja, gewicht is 3.1 kilo, dus valt best mee voor studie.
Hij gaat verticaal in een rugtas, dus dat lijkt me ook weer niet zo erg?
En je kan er op gamen. (Wat ik ook wel tof vind, want dan hoef ik me desktop PC niet meer te upgraden! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de 15cl35 met i7-2630QM neemt kun je bijna net zo goed gamen en heb je een heel wat beter draagbaar apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:47:
Als je de 15cl35 met i7-2630QM neemt kun je bijna net zo goed gamen en heb je een heel wat beter draagbaar apparaat.
Tsja, maar is wel een stuk duurder!
Was namelijk opzoek naar een laptop onder de 800 euro. (De ASUS N53-SZ404V wilde ik eerst, al was die 40 euro duurder, dus 840 euro)
Deze laptop is véél beter dan de N53 serie, en bijna even groot?! (Door de grote omlijsting van de N53)
Twijfel, twijfel.
Hoelang duren die aanbiedingen van Alternate altijd?

Ja, de aanbieding klopt echt.
Heb Alternate net gebeld.

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-06-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin eigenlijk steeds meer te twijfelen aan die 799 euro, dat kan ook gewoon een foutje van Alternate zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:46:
[...]

Nou, zoek maar eens zo'n zelfde systeem, zit je sowieso rond de 1000 euro.
€ 864 bij dell met 9-cel accu (6.5-8uur), mat scherm, en windows

Oke, dat is zonder de i7-2730QM, maar de meerprijs is dat verre van waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:55:
[...]

€ 864 bij dell met 9-cel accu (6.5-8uur), mat scherm, en windows

Oke, dat is zonder de i7-2730QM, maar de meerprijs is dat verre van waard.
Welke Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xps 17 + lading kortingsbonnen, welke anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met maar 1 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, maar ik wil een 17 "..... dus vergelijk ik hem niet met de 15 ".

En darkstone, niet doen ivm geen windows en kleine accu? Windows is uiteraard geen probleem, wat ik aan wil geven, pak dit model eens met dezelfde config bij notebook totaal en zie daar, een prijs verschil van:
€ 313,-! dus ja, ik vind dit een zeer scherpe prijs voor een laptop met deze configuratie.

Ik zal hem bijna altijd aan de stroom hebben en in mijn auto leggen om mee te nemen vind ik geen bezwaar, doe ik ook met mijn huidige 17 ".

Dat niet doen begrijp ik echt niet, een 17 "laptop met zo'n configuratie voor zo'n prijs......
Hij is inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:56:
xps 17 + lading kortingsbonnen, welke anders?
XPS 15 met lading kortingsbonnen kan ook?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:58:

Ja klopt, maar ik wil een 17 "..... dus vergelijk ik hem niet met de 15 ".

En darkstone, niet doen ivm geen windows en kleine accu? Windows is uiteraard geen probleem, wat ik aan wil geven, pak dit model eens met dezelfde config bij notebook totaal en zie daar, een prijs verschil van:
€ 313,-! dus ja, ik vind dit een zeer scherpe prijs voor een laptop met deze configuratie.

Ik zal hem bijna altijd aan de stroom hebben en in mijn auto leggen om mee te nemen vind ik geen bezwaar, doe ik ook met mijn huidige 17 ".

Dat niet doen begrijp ik echt niet, een 17 "laptop met zo'n configuratie voor zo'n prijs......
Hij is inmiddels besteld.
Dat zei hij om dat ik dat zei!

Windows is ook voor mij geen probleem, en een andere accu kan ik altijd nog halen.
Jammer dat hij niet in de buddy van mijn scooter past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ darkstone,

welke videokaart zit er bij de door jou voornoemde Dell? en hoeveel geheugen voor die prijs?

Verder zou ik graag van jou vernemen waarom je Dell boven alles prefereert. Wat zijn daar de argumenten voor? Waarom is dat volgens jou de meerwaarde waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:02:
@ darkstone,

welke videokaart zit er bij de door jou voornoemde Dell? en hoeveel geheugen voor die prijs?

Verder zou ik graag van jou vernemen waarom je Dell boven alles prefereert. Wat zijn daar de argumenten voor? Waarom is dat volgens jou de meerwaarde waard?
Misschien kun je even kijken in het Dell XPS 17 topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1451973?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja btw, het is geen "foutje"van Alternate, door mij besteld en heb even ter bevestiging nagebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik reeds gekeken. Uit reviews blijken de schermen van de BTO Laptops, refererend aan bestelde model zeer goed uit de test te komen.

Mijn inziens is er weinig relevantie in meer geld uit geven voor een Dell met de daarbijbehorende eerder ervaren zeer slechte support. Let wel, mijn mening en ervaring.

Ik wilde slechts mensen attent maken op de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:58:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen dat het niet zo'n goede aanbieding is als iedereen denkt. Doe een OS erbij en haal de i7-2720QM eraf en je zit 3 tientjes onder de prijs van de xps 17, als je dan ook nog het RAM en de batteirj meerekent kom je rond hetzelfde bedrag uit. De verschillen? 1 tov. 2 jaar garantie op de BTO, en een beter toetsenbord, speakers, en meer Vram (nutteloos), en een een twijfelachtig mat scherm op de xps 17. Leuk als je een desktopvervanger zoekt en perse een i7-27xx wilt hebben met kleine batterij, maar meer ook niet.

Die upgrade naar i7-2720QM is weggegooid geld zonder SSD erbij imo... Daar kan je je geld veel beter in steken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:02:
@ darkstone,

Dat zei ik niet ;) Maar als de prijs vergelijkbaar is prefereer ik wel de dell omdat daar nu eenmaal wat meer, voor mij belangrijke features op zitten. Een volledig klavier in plaats van dat twijfelachtige toetsenbord van clevo, een grotere batterij, en dat soort dingen. Maar dat wil niet zeggen dat de 17CL35? DOA is. Het blijft een keuze met voor en nadelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:15:
[...]

Daar heb ik reeds gekeken. Uit reviews blijken de schermen van de BTO Laptops, refererend aan bestelde model zeer goed uit de test te komen.
Zoals? Het higher-end model komt vrij slecht uit de test bij anandtech... http://www.anandtech.com/...200-amd-6970m-crossfire/5

Reviews van het andere 17" model kan ik nu even niet vinden. Het is wel bekend dat het matte scherm van de xps 17 niet al te goed zou zijn volgens een aantal personen ( != testen) en het xps 17 3D scherm is het beste scherm wat je -voor onder de €2000- kunt krijgen. maar dat kost dan ook een aardige duit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat voor die datum is besteld komt gewoon optijd :)
Yos1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:00:
hmm nu het over levertijden gaat, ik heb mijn 15cl37 besteld op 15/06/2011 met order # 757 die is nog 'in productie'. op de pagina van de 15cl37 staat echter geen levertijd, enig idee wanneer ik hem hier kan verwachten? ik kan niet wachten :D
Klopt, alleen de 15CL35 is even op :)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:47:
Correct!

Overigens, ik mag bedrijfshalve niet reageren op de "discussie" die nu gaande is.
Maar ik wil alleen de tip geven goed te kijken wat je krijgt.
Ik zie nu allerlei argumenten die eigenlijk alleen voor specifieke situaties van toepassing zijn.
Tevens is dit een BTO topic. BTO werkt exclusief via eigen dealers en zichzelf.

Andere systemen, zoals bijv. het oude XXODD, kunnen wel de zelfde behuizing hebben maar garantie en specificaties (kwaliteit onderdelen, etc.) kunnen verschillen. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik twijfel nog steeds enorm.
Het is aan de ene kant geen geld voor zo'n laptop, aan de andere kant ook weer zo groot.
Aan de ene kant maar 300 gram meer dan mijn oudere 15,4" laptop, en hier is goed gebruik gemaakt van de randen op het beeldscherm, dus is de N53SV serie van ASUS bijna even groot.
Ongelooflijk dat ik zo lang zou twijfelen over een laptop!

Zullen vast wel voordat mijn studie begint (5 september) een paar goede aanbiedingen van de 15" laptops met 1920x1080 Sandy Bridge komen, zo kan ik ook denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:41:

[...]

Klopt, alleen de 15CL35 is even op :)
haha, heb ik altijd last van, wordt ongeduldig (tuurlijk wil je zo snel mogelijk je product in handen hebben) en nog geen halve dag verder heb je bericht dat hij is verzonden. morgen kan ik hem verwachten en gelukkig ben ik zelf de hele dag thuis. YAY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat voor die datum is besteld komt gewoon optijd
Super, echt blij. Dan hoef ik geen 2 weken te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:46:
Het is aan de ene kant geen geld voor zo'n laptop, aan de andere kant ook weer zo groot.
Aan de ene kant maar 300 gram meer dan mijn oudere 15,4" laptop, en hier is goed gebruik gemaakt van de randen op het beeldscherm, dus is de N53SV serie van ASUS bijna even groot.

Zullen vast wel voordat mijn studie begint (5 september) een paar goede aanbiedingen van de 15" laptops met 1920x1080 Sandy Bridge komen, zo kan ik ook denken.
Als je het geduld hebt om te wachten, is dat wel een goed idee. Full HD schermen zijn nog steeds tamelijk schaars, in de loop van de tijd kun je verwachten dat de prijs flink omlaag gaat, dat geldt natuurlijk ook voor de Sandy Bridge processors en de GT555M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:37:
[...]

Als je het geduld hebt om te wachten, is dat wel een goed idee. Full HD schermen zijn nog steeds tamelijk schaars, in de loop van de tijd kun je verwachten dat de prijs flink omlaag gaat, dat geldt natuurlijk ook voor de Sandy Bridge processors en de GT555M
Denk je dat 3 maanden veel verschil kan maken in de laptop wereld?
Gezien er volgens mij geen releases bekend zijn gemaakt die binnenkort komen. (Door ASUS niet volgens mij)

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-06-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:40:
[...]

Denk je dat 3 maanden veel verschil kan maken in de laptop wereld?
Niet direct qua nieuwe hardware, wel qua notebookaanbod en vooral de prijzen

check de prijzengrafiek van bijvoorbeeld de Samsung RF711-S02
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=275212

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
JPtjee007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:46:

Het is heel makkelijk; als je kan wachten en het product nog niet nodig hebt, zou ik wachten. Heb je het wel nodig en heb je het geld, dan moet je er voor gaan. Je kan wel blijven wachten op prijsverlagingen en betere onderdelen, maar de innovatie in de PC-industrie is een van de grootste in de wereld. Dus er komen constant vernieuwingen en verbeteringen. Dat heb je over drie maanden ook, dus daar moet je niet op wachten, want dan kan je aan de lopende band wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:37:
[...]

Full-hd schermen zijn al jaren schaars. Bijna 2 jaar geleden inmiddels had ik een van de eerste laptops met 1080p @ 15.6. Naast asus is dell nog steeds het enige reguliere merk dat 1080p schermen aanbied voor een schappelijke prijs.

Als je mij een beetje kent weet je dat ik van mening ben dat een 1080p scherm standaard zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tsja, ik kan wachten tot 5 september, maar vraag me dan af of ik ooit nog zo'n goede aanbieding krijg.
Aan de andere kant, ik wil graag weer het gamen oppakken.
Heb op dit moment nog alleen een videokaart nodig, maar als ik natuurlijk kan gamen op een laptop, scheelt dat natuurlijk een nieuwe videokaart kopen ;)
Het scheelt namelijk nu €1170 vs €799 = €371!
Zóveel voordeel, zal ik denk ik in 3 maanden niet meer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je keuze niet baseren op iets nutteloos als een grafische kaart als er belangrijkere dingen klaarliggen. Als je denkt dat een 17" te zwaar is maar je wilt toch een GT555m is mijn eenduidige advies: niet doen. Een 15" is zoveel handzamer.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, bijvoorbeeld de M14x. nipt kleiner dan de gemiddelde 15" notebook. maar wel een GT555m. Bijvoorbeeld. Er zijn er vast nog wel meer.

Hoe kom je overigens aan die €1170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:07:
Je moet je keuze niet baseren op iets nutteloos als een grafische kaart als er belangrijkere dingen klaarliggen. Als je denkt dat een 17" te zwaar is maar je wilt toch een GT555m is mijn eenduidige advies: niet doen. Een 15" is zoveel handzamer.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, bijvoorbeeld de M14x. nipt kleiner dan de gemiddelde 15" notebook. maar wel een GT555m. Bijvoorbeeld. Er zijn er vast nog wel meer.

Hoe kom je overigens aan die €1170?
Nja, dat vraag ik mij dus steeds af.
De ene zegt dat het handig is om een 17" te hebben, gezien hij:
1. Bijna even zwaar is als een 15"
2. Hij toch in een goede Samsonite rugtas meegaat
3. Makkelijker is bij het beheren van netwerken, omdat je vensters makkelijker naast elkaar kan openen
en 4 omdat ik toch maar een lokaal of 2 maar in hoef, en ik de rest richting huis op me scooter zit.

Het hoeft voor mij niet perse een GT555 te zijn, alleen als je kijkt naar de goedkoopste 1920x1080 notebook (wat ik dus sowieso wil), die is 699 euro.
Dan kan je beter 100 euro meer investeren voor een i7, grotere harde schijf en meer RAM. (Altijd handig voor VM)

Die prijs, die komt van BTO.eu.
Ik heb daar het systeem exact samengesteld zoals op Alternate (voor hoever dat mogelijk was), en kwam daar op €1170 uit.

Is het trouwens mogelijk om garantieuitbreiding van een jaar of 2 jaar extra te doen bij Alternate of bij BTO?
Had namelijk 9 dagen na de garantietermijn een defect moederbord van ASUS.
Vervangingskosten: meer dan €300 euro, voor een laptop die niet zoveel meer waard was. (ASUS M51TR-AP033C)
Heb nog steeds het vermoedde dat het iets kleins is op het moederbord, dat ik zo kan vervangen voor een paar tientjes, maar heb de kennis helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:19:
1. Bijna even zwaar is als een 15"
Bij dit model misschien, in het algemeen.. nee
3. Makkelijker is bij het beheren van netwerken, omdat je vensters makkelijker naast elkaar kan openen
en
Dat is NIET waar. De enige reden dat ik zo'n fan ben van 15" laptops is omdat dat het kleinste formaat is waar je 1080p resolutie op kan krijgen.
De schermgroote heeft geen invloed op de hoeveelheid content die je open kan hebben staan, de resolutie bepaalt alles. Op een 17" is alles simpelweg groter.
Hetzelfde geld voor een 22" 1080p scherm. Er past precies hetzelfde op als op 15.6"

Nee echt, ik heb laatst een tijd achter een 22" 1080p scherm gewerkt, en het lijkt eerder alsof je er minder op kwijt kan in plaats van meer, maar dat kan ook gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:24:
[...]
Bij dit model misschien, in het algemeen.. nee

[...]
Dat is NIET waar. De enige reden dat ik zo'n fan ben van 15" laptops is omdat dat het kleinste formaat is waar je 1080p resolutie op kan krijgen.
De schermgroote heeft geen invloed op de hoeveelheid content die je open kan hebben staan, de resolutie bepaalt alles. Op een 17" is alles simpelweg groter.
Hetzelfde geld voor een 22" 1080p scherm. Er past precies hetzelfde op als op 15.6"

Nee echt, ik heb laatst een tijd achter een 22" 1080p scherm gewerkt, en het lijkt eerder alsof je er minder op kwijt kan in plaats van meer, maar dat kan ook gewenning zijn.
Ohja, logisch |:(
Je hebt me overtuigt, en laat helaas deze goede aanbieding schieten!
Als je binnenkort eens een goede aanbieding vind van een 1920x1080 15.6" Sandy Bridge systeem, hoor ik het heel graag! :D
Hopelijk komen er binnenkort ook 1920x1080 15.6" laptops op de markt die niet geschikt zijn voor gaming.
Want ik heb nou eenmaal geen i7 nodig, dus een prijs rond de 600 voor een slechtere grafische kaart zou mooi zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-06-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al tijden op goedkope laptops met 1080p. Al 2 jaar om precies te zijn. Tot zover lijken de fabrikanten 1080p echter voor te behouden aan te dure laptops. Misschien dat daar met Llano verandering in komt, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

De goedkoopste optie blijft 2ehands. Ik kom regelmatig 2ehands workstations tegen voor onder de 300 met een 1680*1050 of 1200p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:39:
Ik wacht al tijden op goedkope laptops met 1080p. Al 2 jaar om precies te zijn. Tot zover lijken de fabrikanten 1080p echter voor te behouden aan te dure laptops. Misschien dat daar met Llano verandering in komt, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

De goedkoopste optie blijft 2ehands. Ik kom regelmatig 2ehands workstations tegen voor onder de 300 met een 1680*1050 of 1200p scherm.
Neen, bedankt.
Tweedehands lijkt me niks. Dan betaal ik liever wat meer en weet ik zeker dat hij langer meegaat.
Ik wacht wel op een leuke aanbieding bij iBOOD of bij andere winkels.
Is er niet een soort van laptop aanbiedingen topic?
Zijn anders zoveel sites die ik bij moet houden. (Alternate, Komplett, 4Launch, MediaMarkt, BTO, Dell, Afuture etc. etc. etc.)

Kan trouwens ook bij iemand voor een leuk prijsje een Dell kopen. (Zijn werk kan goedkoop bij Dell inkopen.)
Welke raad je me aan?
Volgens mij als ik op hun site kijk hebben ze geen XPS 15 met 1920x1080 onder de 1000 eurotjes.
Dat word mij echt te gek anders. €800 max denk ik zo. (En dan zit ik al aardig wat over mijn budget heen wat ik voor een laptop uit wilde geven.) Zat eerst rond de €600, totdat ik de voordelen van een 1920x1080 scherm zag ;)

[ Voor 24% gewijzigd door JPtjeeNL op 22-06-2011 09:30 . Reden: Spelfaud ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
750 euro's. Maar dat is hier helemaal onofftopic.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 21-06-2011 22:15 . Reden: Modjes moeten verbeteren, tssss... :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
zo vanochtend om 0930u stond GLS al voor de deur, ik met mijn slapende kop open doen en was natuurlijk meteen wakker toen ik zag wat het was. mijn brand-spanking-new 15cl37. ben nu bezig met installatie en wat een mooi ding is het, YAY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand met toeval welk moederboord de 15cl37 heeft?

Ik heb hem ook besteld in combinatie met de OCZ Vertex3 Max Iops, alleen las ik wel dat er probleempjes waren met in combinatie met het Asus moederbord en ouder firmware.

Normaal gesproken ben ik een Asus fan, alleen dit zou dan al de 2de keer worden dat ze me problemen geven, al ligt de oorzaak toch echt bij OCZ :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica