Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe Gaming laptop, die desktop gaming vervangt.
Ik verander namelijk vaak van locatie. Ik ben niet van plan onderweg te gamen. Maar op locatie met accu.
Zelf heb ik maar een beperkte kennis van hardware. Dus vroeg ik me af of deze laptop met volgende configuratie goed zit:
Mijn eisen zijn:
-Nieuwste games draaien in degelijke graphics setting (High-Max) met goede FPS (geen 30-40, maar liefts continu 60 of hoger).
-Prijs rond 2000 EUR.
-Minstens 3 jaar meegaan.
X•BOOK 17CL37 FULL-HD QUAD ATI HD6970 2GB DDR5 17'' FHD
Beeldscherm: 17 inch FULL HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
**NON-Glare + Protector (17 inch): Uw scherm wordt onspiegeld (dus geen glinsteringen meer) + voorzien van een screen protector.
Videokaart 15CL37/17CL37: ATI HD Mobility Radeon™ 6970, totaal 2GB DDR5 (snelste sinlge VGA kaart oplossing in de markt!!)
Chipset: Mobile Intel® HM67 Express Chipset
**Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2820QM 6Mb Cache, 2.30 GHZ (3.4GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 1333 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 500GB 7200 rpm 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
Optische disk SATA: 8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Wireless + Bluetooth Combo: BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
Accu: 8-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth: Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
**Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
**Garantie >: 2 jaar Pick-up en Return warranty BENELUX
Paar vraagjes nog:
-Pixel garantie voor 30 dagen voor 62EUR de moeite of geldverspilling?
-Is ATI wel de beste keus? Laatste tijd nogal wat compatibiliteit issues gehad be nieuwere games op men oude desktop, vaak kleine specifieke patches moeten afhalen die niet echt hielpen, denk maar aan Brink.
-Het ram heb ik op standaard gelaten, maakt het veel verschil uit met de 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600Mhz (+19EUR *2)
Ik heb geen idee waarop Mhz invloed heeft dus

-Nog andere aangeraden aanpassingen? Of zit deze configuratie goed voor de nieuwste games te kunnen draaien zonder FPS loss. Kortom boven 60 FPS op High-Max setting.
-Laatste tijd nogal wat issues gehad dat ik Vsync continu moet opzetten om screen tearing tegen te gaan, dit ten koste van veel FPS, hoe zit et bij deze laptop?
Nogmaals dank bij voorbaat.