Tijgert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Ik kan niet beoordelen of er meer mensen mee zitten, je lijkt met deze uitspraak je standpunt te willen versterken door er een soort class action van te willen maken en te zeggen dat er velen 'last' hebben van het serviceniveau van BTO. Volgens mij blijkt dat nergens uit wat je zegt of wat ik lees van anderen.
Stond "mijns inziens" in mijn tekst. Ik vind vragen beantwoorden, als ze er zijn, een stukje service. Ik verwacht echt geen stichting correlatie taferelen met urenlange belsessies om vragen te beantwoorden.

Dat is totaal geen argument, je hebt langer garantie, meer niet. Niet beter of sneller of vriendelijker, enkel langer.
En wederom, dat typ ik niet. Ik verwacht geen betere of snellere garantie voor dat bedrag. Ik verwacht langer garantie. In het aankoopbedrag zit de garantie voor die eerste periode in verdisconteerd.
Onderdelen worden overal zo min mogelijk op voorraad gehouden en hele moederborden al helemaal niet want dat is erg duur en economisch onrendabel tenzij je in de 1000en verkochte units van dat model spreekt.
Je kunt niet EN goede prijzen bieden EN onderdelen op voorraad houden die na een X tijd niet meer courant zijn en de prullenbak in kunnen. Dat is wel mogelijk, maar dat betaal je uiteindelijk zelf in de hogere prijs bij een aanbieder.
Het is dus standaard dat een onderdeel besteld moet worden en als dat uit China moet komen, tja...
Prima dat een onderdeel uit China of Taiwan moet komen. Alleen moest in mijn geval mijn onderdeel terug gestuurd worden naar Taiwan, daar gerepareerd worden en dan weer terug.
Ik verwacht in het geval van een mainboard dat er, als er niets lokaal op voorraad is, eentje wordt besteld en dat daarna het defecte onderdeel terug gaat. Zelfs vanuit Taiwan kost dat geen weken.
Als voorbeeld: Een van de printplaten in mijn warmtepomp ( verwarming ) gaat 1x per jaar in storing en moet worden vervangen. Ik geef een belletje aan de leverancier, die stuurt een print op en zodra ik de print heb stuur ik de kapotte weer terug. Dan heb ik binnen 2 a 3 dagen mijn warmtepomp weer werkend. Ik zou daar ook niet blij worden als ik 5 of 6 weken moet wachten.
Ik heb niet eerder van je gehoord dat men oneerlijk tegen je was, dit is nieuwe informatie, kun je dat onderbouwen zonder loze beschuldigingen te uiten? En vertel me alsjeblieft niet dat je laptop eerder terug krijgen 'oneerlijk' zou zijn want ze hadden 5 of 6 weken beloofd

Dat gezegd hebbende, je hebt dus aangegeven niet zo lang te willen wachten, daar geven ze vervolgens gehoor aan en helpen je sneller op eigen kosten en dan vind je dat oneerlijk? Begrijp ik dat goed?

Seriously die laatste zin? Nogmaals, ik ben blij dat ik hem terug heb. Ik heb alleen vraagtekens waarom het ineens WEL kon en eerst niet. Staat volkomen los van eerlijk/oneerlijk.
Wat er tegen mij is gezegd ( na het klagen ) is dat ze het LAN deel kunnen uitwisselen, Het zou een los onderdeel zijn. Daarop stelde ik dus de vraag waarom dat dus nu wel kan en eerst niet. Daar op kwam geen duidelijk antwoord.
En het LAN deel los vervangen kan niet want het zit geintegreerd op het mainboard.
Dat ben je IMHO niet eerlijk. In het gesprek er op werd er ook toegegeven dat er is gesoldeerd en niet iets is uitgewisseld.
Ongetwijfeld, maar het gebeurt overal dat er wel eens niet wordt terug gebeld, om ze dan meteen publiekelijk hierom neer te sabelen is wel wat bruut. Hoe vaak heeft men je niet terug gebeld? Meer dan een enkele keer hoop ik anders ben je wel erg intollerant.
Jij noemt het intolerant. Ik noem het afspraak = afspraak, ook al heb je op dat moment niets te melden, het is gebeurd and that is it..
Hele communicatie rondom de reparatie is rot verlopen. Ook wat betreft afspraken ( meervoud ). Beginnende bij dat ik te horen kreeg dat mijn laptop geen garantie meer had bij de melding van de storing, is een foutje, kan gebeuren. Tel daarbij dan de 5-6 weken termijn op, terugbelafspraak die de mist in gaat etc, dan na klagen toch te horen krijgen dat hij sneller gerepareerd kan worden maar weer onduidelijk hoe etc etc. Dan verdiend dit hele traject geen schoonheidsprijs.
You get what you pay for. Voor relatief weinig geld is je hele laptop een jaar langer verzekerd van kosteloze reparatie. Als je wist hoe duur elk onderdeel is dan wist je ook dat dat gewoon een goede deal is, helemaal als hij NA 2 jaar stuk gaat zonder extra garantie... (trust me...)
Prijzen zijn niet mals, ik weet. Mainboard zal mij niets verbazen als die richting 1/3e van de totale prijs van de machine gaat. Het geld wat je betaald voor de verlenging van de garantie is gebaseerd op de hoeveelheid problemen die je verwacht over alle laptops van dat type en dat je als leverancier daar dan niet de bietenbrug mee op gaat.
Ik heb geen idee wat de marge is op een BTO laptop maar ik, en daar komt die weer, verwacht toch iets anders dan dit. Ik heb ook geen idee hoe uitzonderlijk mijn situatie is. Mijn ervaring is n = 1.
Ik ben ook naar andere laptops wezen kijken maar het liefst bestel ik weer een BTO ivm de hoge mate van configureerbaarheid. Buiten het feit dat ze meer dan concurrerend zijn in prijs is wat ik in een laptop zoek ook nauwelijks te vinden. Ik zoek namelijk een werkpaard met goede videokaart. En het is bij "normale" laptops OF een werkstation waar niet op te gamen valt, of een gamelaptop met een uiterlijk waar ik, en mijn klanten denk ik niet blij van worden
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.