Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57

[Ervaringen] BTO notebooks

[Ervaringen] De notebooks van BTO - Mainheader

Inhoudsopgave

Wie en wat is BTO?
Om BTO in één zin te omschrijven: BTO is een high-end notebookproducent waar kwaliteit en service boven alles staat.

N4ALL (moederbedrijf BTO) bestaat reeds tien jaar (Juni 2000) en oppereert sindsdien in de high-end / high-quality notebookmarkt. Het productassortiment van BTO is dan ook zo ingericht dat er een grote mate van flexibiliteit voor de consument onstaat door grote uitwisselbaarheid van onderdelen.

Bijna iedere BTO notebook kan worden aangepast op de; processor, geheugen, harddisk, en software. Aan sommige specifieke modellen kan zelfs het scherm, grafischekaart, wireless-kaart, en dvd drive worden aangepast. Hoewel het kunnen aanpassen van een deel van de componenten niet uniek is in notebookland is de vrijheid die via BTO mogelijk is wel uniek, als ook de geleverde service en support.

Productielocatie BTO in Ijsselstein
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/got/btopand.jpg

Ontwerpt BTO zijn eigen notebooks?

Ja en nee, BTO maakt gebruik van het bareboneconcept. De barebones zijn van Clevo, Compal, Mitac, Asus, en MSI afkomstig welke prima barebones leveren. Binnen deze merken wordt er nog wel een selectie gedaan naar modellen welke het beste zijn. BTO werkt dus volgens het "BTO-concept" (Build to Order) zoals Zepto en XXODD ook deden. Het extreme van BTO zit hem in de configuraties; waar normale notebooks stoppen bij een quadcore, of twee harddisken zijn er bij BTO mogelijkheden om 3 SSD's in een notebook te plaatsen, of een HEX-Core CPU om maar een voorbeeld te noemen. Ook kunnen, wat handig is voor zakelijk gebruik, veel systemen worden geleverd met een matte folie over het scherm voor buiten-en kantoorgebruik.

Help, ik zoek drivers!

Raak niet in paniek, deze zijn te vinden in de supportsectie van de BTO site. Tevens krijgt u bij iedere BTO notebook een driver-en support cd-rom.

Open je een topic om BTO aan te prijzen?

Het hoofddoel van dit topic is om de modellen, ervaringen en mogelijkheden van BTO te bespreken.

Zie dit dus als een topic waar gebruikers ervaringen met zowel de producten en service van BTO kwijt kunnen. Maar ook gebruikers elkaar kunnen helpen bij het configureren van BTO systemen en men makkelijk en snel antwoord kan krijgen op BTO dealervragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/got/15p31marketing.jpg

Waar koop ik BTO notebooks?

BTO verkoopt zowel direct via hun eigen website als via geselecteerde dealers. Sommige dealers hebben lagere prijzen dan de BTO site.
Orienteer dus goed.

Changelog
7-12-2010Startpost geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325051

Mooi duidelijke TS Roberto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ik ben mij aan het orienteren voor een vervanger van mijn huidige notebook, een drie jaar oude thinkpad t61. Gezien de aantrekkelijke prijzen en specificaties ben ik ook eens aan het kijken naar BTO. Nu heb ik mij in het verleden ook al eens op XXODD notebooks georiënteerd. Ik zie veel overeenkomsten met de notebooks die XXODD aanbood, echter net als XXODD zie ik bij de performance series in de 15 inch range eigenlijk alleen notebooks met glare schermen voorkomen, of zie ik daar wat over het hoofd? Ik wil namelijk graag een notebook met non-glare scherm en toch een high performance notebook.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

BTO en XXODD hebben bepaalde behuizingen ingekocht bij de zelfde leverancier. Dat klopt dus. Maar qua configuraties (bijv. het merk SSD’s en geheugen) verschilde deze modellen al toen XXODD nog bestond.

Het is waar dat je tegenwoordig veel notebooks ziet met glanzende schermen. Maar, je kunt bij een groot aantal BTO notebooks kiezen voor de non-glare folie. Deze folie wordt dan over het scherm heengeplakt (is van 3M) en zorgt ervoor dat het scherm mat lijkt.

Zie deze foto:
]Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/xni760cuh/glans.jpg

Dit heeft geen echte directe nadelen behalve dan dat het scherm paar procent minder helder lijkt. Dit effect is echter minimaal en bij de nieuwe BTO modellen met LED-backlights niet eens merkbaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 10-12-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waar zou je zelf voor kiezen? Mijn vorige notebook had een mat scherm. Dat beviel me prima maar nu ik op glossy zit zou ik ook niet terug willen, al kan dat ook aan mijn werkomgeving liggen. Ik werk niet de brandende zon en de omgevingsverlichting is ook niet te fel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06

Eagle Creek

Breathing security

Ik ben ook zo zoetjes aan op zoek naar een vervanger. Is BTO aan te raden als je geen exotisch model wilt? Zelf samenstellen is altijd wat duurder (hoewel...), maar biedt het voordeel dat je wel exact krijg wat jij wilt hebben. Maar als "exact" nu betekent "specifiek" en niet "excotisch", is BTO dan een aanrader?

Wat me overigens opvalt is dat je geen keuze hebt in de accu, is dat niet te zien als nadeel?

Verder vind ik persoonlijk de selectie op de site wat verwarrend. Er zijn erg veel types, allen met hun eigen specs die je weer aan kunt passen. Dat maakt vergelijken wat lastig.

[ Voor 30% gewijzigd door Eagle Creek op 21-12-2010 03:37 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339448

Hoe zit het met de warmth afvoer van sexes laptops?Bij msi lees ik namelijk dat er nog wel is problemen mee zijn.alleen Bij asus lees ik dat nergens omdat het daar via de achterkant gaat Bij de gamelaptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eagle Creek schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:34:
Ik ben ook zo zoetjes aan op zoek naar een vervanger. Is BTO aan te raden als je geen exotisch model wilt? Zelf samenstellen is altijd wat duurder (hoewel...), maar biedt het voordeel dat je wel exact krijg wat jij wilt hebben. Maar als "exact" nu betekent "specifiek" en niet "excotisch", is BTO dan een aanrader?

Wat me overigens opvalt is dat je geen keuze hebt in de accu, is dat niet te zien als nadeel?

Verder vind ik persoonlijk de selectie op de site wat verwarrend. Er zijn erg veel types, allen met hun eigen specs die je weer aan kunt passen. Dat maakt vergelijken wat lastig.
BTO is in mijn optiek best aan te raden als het niet exotisch hoeft. Sterker nog, ze hebben best aardig wat normale modellen. Denkt u bijvoorbeeld aan de BTO modula series die speciaal voor zakelijk gebruik zijn ontworpen i.s.m. Intel en dus bijvoorbeeld een dockingstation en matte schermen hebben.

Dus om uw stelling te beantwoorden; ja in mijn optiek is het, net zoals XXODD vroeger was, een aanrader. U krijgt immers precies wat u wilt, daar betaald u ook naar. Geen Windows licentie indien niet nodig, en indien wel dan een echte licentie i.p.v. een aan een systeem gebonden licentie.

De accu is inderdaad niet te kiezen via BTO, dit omdat er te kleine vraag is. Dit wil niet zeggen dat we niet aan andere accu’s kunnen komen. Dit verschil echter per dealer.

Wat vindt u precies verwarend aan onze of BTO zijn site? Ben ik wel benieuwd naar.
Anoniem: 339448 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:50:
Hoe zit het met de warmth afvoer van sexes laptops?Bij msi lees ik namelijk dat er nog wel is problemen mee zijn.alleen Bij asus lees ik dat nergens omdat het daar via de achterkant gaat Bij de gamelaptops
Sexes? En hoe bedoelt u precies problemen? Als de systemen door warmteproblemen zouden vastlopen zou ik ze niet willen verkopen want wie wil er nou zon systeem?
Dus heeft u gehoord van specifieke problemen bij modellen? Zover bij mij bekend zijn die er niet.

Zelfs de 18CL33 met zijn 2 VGA kaarten en QM cpu draait probleemloos.

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Als ex-klant van Xxodd (laptop had het beruchte nVidia defect, uiteraard net na de garantie en net na het faillissement van Xxodd) lijkt het aanbod van BTO me heel interessant, maar ik zit nu uiteraard wel met wat gemengde gevoelens.

Weet er iemand op welk ASUS model de 15P31 juist gebaseerd is? Zou graag eerst wat opzoekwerk doen ivm mogelijke problemen, koeling, geluid en batterijduur. Als dat allemaal wat meevalt staat m'n keuze wel al zo goed als vast.

Ik ben ook van plan om 2 of 3 jaar pick-up & return garantie erbij te nemen. Stel nu dat BTO binnen dit en 3 jaar failliet gaat, kan ik mijn garantie dan overdragen op ASUS? (Zoals nu bij Xxodd na het faillissement defecten konden worden doorgestuurd naar Mitac of Clevo dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Stphnvlstk,

Ik neem aan dat we praten over de XNI8227D? XXODD had namelijk wel vervangende moederborden. Geloof dat ze iets van 200 euro ex btw los koste. Probleem is alleen dat daar dus nu geen garantie meer op zit. (en lastig aan te komen is)

De 15P31 is gebaseerd op de Asus H36T. De 3 jaar garantie is in mijn optiek niet nodig, het is wel fijn de zekerheid te hebben. BTO zie ik niet snel failliet gaan, zeker niet na de extra klanten die ze hebben gekregen die vroeger bij XXODD inkochten.

Hoe de regeling intern zit kan ik niet direct antwoord op geven, ze kopen immers als barebone product de notebook in. Onderdelen zoals harddisks, geheugen of de processor zitten er dus standaard niet in en die lopen via een andere leverancier.

Bij een eventueel faillissement ben je dus van twee dingen afhankelijk.

1: Wat wil je dealer voor je doen.
2: Hoe wordt er de garantie afgewikkeld. Als het per onderdeel is, en je dealer werkt mee, dan is de notebook gewoon te repareren.

Hoop dat dit je vraag een beetje heeft beantwoord ;)

Overigens kan bij een XXODD notebook de consument zelf geen RMA aanmaken, dit moet altijd via een dealer. Die heeft namelijk de originele inkoopfactuur van XS2 Europe B.V. (XXODD)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 24-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Het was inderdaad een 8227D. Mijn dealer stelde ook voor om het moederbord te laten vervangen, maar aangezien ook deze vervanging de inherent defecte 8600m gs zou bevatten (àlle kaarten hebben dit defect), heb ik dit geweigerd en een terugbetaling van de restwaarde gevraagd. Eind goed al goed dus.

Ik kan over ASUS H36T op Google zo goed als niets vinden, ik vermoed dat dit de naam van de barebone is? Kent u een afgewerkt ASUS product dat gebaseerd is op H36T, en dus vergelijkbaar met de 15P31?
Weet u iets over batterijduur en koeling van deze laptop? Kan ik bijvoorbeeld 3u film kijken, met graka en wifi uitgeschakeld? Mijn xxodd was ook vrij luidruchtig, bijna continu zelfs. Geen dealbreaker natuurlijk, maar een still systeem is altijd aangenamer.

Alvast bedankt voor uw vorige informatie, zeer nuttig!

Stephan

[ Voor 10% gewijzigd door Stphnvlstk op 24-12-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Stephan,

Het is niet helemaal waar dat alle kaarten dit hebben.
Toen de 8227d leverbaar was zat ik in de top 3 qua verkopers van dit model, er zijn klanten van mij die na 3 jaar nogsteeds een werkend model hebben. Het kwam inderdaad wel VEEL vaker voor.

Het revisieonderdeel is echter zo aangepast dat het probleem zich (in theorie) niet meer zou mogen voordoen. Afijn, het doet er niet meer echt aan toe, maar nVidia heeft deels bekend. Alleen jammer dat dit vrij laat gebeurde en niet iedereen hiervan heeft kunnen profiteren.

De H36T is inderdaad de naam (van Asus) voor de barebone. Ik ken buiten de BTO geen verder afgewerkt product met deze barebone, ik heb ze echter regelmatig in mijn handen en kan melden dat het wel een echt net afgewerkte notebook is. Wel van plastic, zoals de meeste notebooks, maar zeker geen ondegelijk gevoel.

De batterijduur ligt afhankelijk van het gebruik, gekozen configuratie (aan welke opties zat u te denken?) en besturingssysteem tussen de 1.5 en 2.5 uur. 3 uur film lijkt mij iets te veel van het goede, de cpu is dan namelijk toch vrij hard bezig, zeker als het een HD film betreft. (of de GPU).

De koeling valt wel mee, het is ook paar jaar nieuwere techniek, minder warmteontwikkeling en derhalve minder koelingbehoefte. Idle is het systeem in iedergeval vrij stil in zijn klasse te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Alle kaarten (ik spreek hier over 8400 en 8600) hebben dit probleem, maar het defect manifesteert zich niet overal even snel. Sommige mensen zullen dus inderdaad langer geen problemen hebben (waarschijnlijk gebruiken zij hun systeem ook minder intensief). Het probleem ligt in het (toen nieuw) materiaal dat gebruikt is voor de soldeerverbinding: op lange termijn blijkt dit de snelle temperatuurswisselingen niet goed te kunnen verdragen. Dit materiaal is echter bij àlle kaarten gebruikt, en er zijn ook geen nieuwe reeksen geproduceerd met ander soldeermateriaal.
Dit allemaal terzijde natuurlijk.

Ik dacht aan volgende configuratie:
- i3 370M
- 320g 7200rpm
- 4gig ddr3 single channel

De upgrade naar i5 kan ik eigenlijk moeilijk verantwoorden. De snelheidswinst bij een 460M is heel beperkt, maar er is wel meer warmteontwikkeling en batterijverbruik. Vanaf de 560M is de performance wel merkbaar hoger, maar een meerprijs van ongeveer €150 is het me niet waard. M'n xxodd is T9300, ongeveer evenwaardig aan de i3, en ik kan qua snelheid eigenlijk helemaal niet klagen.

Voor het geheugen twijfel ik ook nog een beetje tussen 2*2 of 1*4. De snelheidswinst van dual-channel lijkt me toch niet echt op te wegen tegen de uitbreidbaarheid van single channel. ZIjn er verschillen qua stabiliteit, warmte en batterijverbruik?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Stephan,

Ik ben bekend met de BGA solderingproblemen, maar zoals u zegt, het doet er niet meer aan toe. Toch weet ik dat een aantal klanten hem iedere dag voor 3D gebruiken en niet tegen problemen zijn aangelopen. De 9300 serie had trouwens ook nog last van deze problemen. Er is dus ook sprake van een zekere mate van pech of geluk.

Afijn, in reactie tot uw vragen.

Heeft u naar het normale 15P31 HD model gekeken of naar de superdeal aanbieding?
De superdeal heeft standaard de specificaties die u noemt (1x 4Gb, 320Gb 7200rpm en C3 i370m) en dan kost de upgrade naar de core i5 460m maar 89,25 extra i.p.v. 135 incl. BTW. Dit is, gezien het verschil tussen niet en wel turbo mode (wat zal uw typische gebruik worden? 3D rendering? Fotobewerking? HD video? Games?) en de verder iets hogers specificaties mogelijk toch wel een slimme upgrade.

Had u dit al gelezen? http://www.notebookcheck....ok-Processor.35993.0.html

De 460m komt dus boven de T9900 in performance uit.
Therefore, the Core i5-460M is a high end dual core cpu which should handle all daily work and gaming tasks. Only the quad core i7 CPUs can be noticeably faster at tasks that require four or more threads (e.g. rendering).
De warmteontwikkeling in deze systemen valt wel mee, qua geheugenconfiguratie zou ik voor 1x 4Gb gaan. Dan wel de Corsair uitvoering. De snelheidswinst van DC maakt inderdaad in de meeste gevallen maar weinig uit. Zelf werk ik in iedergeval liever met 1x 4Gb dan 2x2Gb. Overigens dacht ik dat het nieuwste Intel chipset ook een soort van DC kon faken met 1 module door hem in virtueel 2 modules te delen. (artikel kan ik helaas niet meer 123 terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
De superdeal is voor mij niet interessant: de i5 configuratie komt ongeveer €100 duurder uit dan de 'gewone' i5 configuratie. Er zit dan wel een Windows licentie bij, maar aangezien ik er nog een heb liggen is dat voor mij overbodig.

Ik ben niet meteen van plan om zware applicaties te draaien, de laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor universiteit en dj'en: stabiliteit is dus een heel belangrijke factor, mobiliteit in zekere mate ook. Ik had op hardware.info gelezen dat de 15P31 een robuust systeem is, klopt dat wat?
Misschien dat ik er ooit nog wel wat op ga gamen, maar met de ATI 5650 en een toch vrij lage schermresolutie lijkt me dat dit zelfs met een i3 geen probleem kan vormen, uiteraard niet altijd op de hoogste settings.
Over de processor twijfel ik dus niet echt meer, i3 lijkt me een ideale keuze.

U zegt dat ik best Corsair geheugen neem, om welke reden is dat juist? Is het dan ook best om de Intel N-1000 WiFi kaart te nemen, in plaats van de standaard BTO module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Stephan,

Ik wist niet dat je nog Windows had, dan is het normale model inderdaad een iets betere deal :)

Wij willen (staan los van BTO als bedrijf) enkel degelijke systemen verkopen, de 15P31 welke ik dus al meermaals heb verkocht en in m’n handen heb gehad kwalificeert zichzelf als een behoorlijk degelijke value for money laptop. Het is natuurlijk geen ThinkPad of een rugenized notebook, maar, voor in zijn prijsklasse vind ik het een heel behoorlijk systeem. De 2 jaar garantie als standaard weerspiegelt dat.

Corsair raad ik aan i.v.m. de lagere lattency’s, het is niet echt in doorvoer sneller (zelfde PC rating) maar het kan wel sneller reageren.

De N-1000 kaart heb ik momenteel niet op onze site staan, maar tenzij je echt in een omgeving zit met veel draadloze netwerken en nu al problemen ondervindt is het in mijn optiek niet nodig. Eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad bij klanten met een BTO wireless kaart, BTO gebruikt namelijk hoge kwaliteit Atheros en Realtek kaarten. Deze hebben regelmatig een even grote zendsterkte als de Intel varianten die enkel wat meer kosten. Om deze reden heb ik besloten ze niet (standaard) als keuze toe te voegen.

Als u wilt kan ik een screenshot plaatsen van een netwerkgraph programma welke laat zien dat de ontvangststerkte minstens zo goed is op de BTO kaart als de intels.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 26-12-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en overweeg een BTO P•BOOK 15C30U FULL HD.

Twijfel tussen deze en een Dell XPS 15 met RGBled scherm.

Welk scherm zou mooier zijn? Ga ze vanavond nog eens qua kosten naast elkaar zetten. Dell klinkt uiteraard vertrouwd en de nieuwe XPS serie is mooi afgewerkt. Is dit bij BTO ook het geval? Zou graag eens zo'n laptop willen bekijken voordat ik tot aanschaf over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste,

Welke configuratie van de 15C30U overweeg je? :)

Zeggen welk scherm “mooier” is is nogal moeilijk, beide panelen zijn (van de BTO weet ik het zeker) TN pannels. Dan kan een Led backlight wel leuk zijn, maar 100% kleur accuratesse zult u nooit bereiken. Vandaar ook de vraag, wat gaat u precies met de notebook doen?
(De specificaties van de Dell Full-Hd scherm: http://docs.google.com/vi...PK4JOblL-8dk9-gzeySXIiJbw) waarbij moet worden gezegd dat de Dell dus een B+RG scherm is en niet RGB zover ik de discussie heb gevolgd in het Dell topic.

Beide Notebooks hebben overigens een LED-backlight maar hetgeen waar u de notebook voor gaat gebruiken bepaalt de geschiktheid. Dus wat kun je over je gebruik vertellen?
(Zo kan de BTO zowel Mat als glanzend worden uitgevoerd qua scherm)

De BTO is zeer mooi afgewerkt, de 15C30u is al een behoorlijke tijd in de verkoop en tot nu toe heb ik maar 2 defecten meegemaakt, 1x een dode harddisk en 1x een videokaart die moest worden vervangen (waarvan de harddisk niet eens de schuld was van de notebook) dit is een goede prestatie gezien de populairiteit van deze notebook.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 27-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Anoniem: 270474 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:56:
Beste,

Welke configuratie van de 15C30U overweegt u ?

Zeggen welk scherm “mooier” is is nogal moeilijk, beide panelen zijn (van de BTO weet ik het zeker) TN pannels. Dan kan een Led backlight wel leuk zijn, maar 100% kleur accuratesse zult u nooit bereiken. Vandaar ook de vraag, wat gaat u precies met de notebook doen?

Beide Notebooks hebben overigens een LED-backlight maar hetgeen waar u de notebook voor gaat gebruiken bepaalt de geschiktheid.

De BTO is zeer mooi afgewerkt, de 15C30u is al een behoorlijke tijd in de verkoop en tot nu toe heb ik maar 2 defecten meegemaakt, 1x een dode harddisk en 1x een videokaart die moest worden vervangen (waarvan de harddisk niet eens de schuld was van de notebook) dit is een goede prestatie gezien de populairiteit van deze notebook.
Ik weet dat het een TN paneel is. Het gaat mij dan ook niet in het eerste geval om kleurechtheid of inkijkhoek maar vooral om de resolutie/scherpje. Ik heb gelezen dat het Dell RGB-led scherm geweldig is in zijn klasse, vandaar.

Ik ga de laptop vooral voor casual thuisgebruik gebruiken. Office, films, foto's, een spelletje, streamen naar PS3 / tv en internetgebruik. Maar ik ben toch vrij veeleisend, doe vaak wel meerdere dingen tegelijk zeg maar ;)

Het voornaamste is dat de laptop een jaar of 3-4 (het liefst zonder problemen) mee kan, en dat bij dagelijks gebruik van 2-3 uur gemiddeld. Ik zal de laptop weinig meenemen, af en toe een familiebezoekje in het weekend.

Is die BTO ook nog te upgraden in de toekomst? Dus is de videokaart een MXM kaart? En kun je met een i5 processorslot nog een tijdje vooruit, maw. kan hier later nog een snelle i7 of beter in geplaatst worden?

Is het mogelijk de 15C30u ergens te aanschouwen? Of heeft u hi-res foto's van deze laptop?

Ik zit aan de volgende te denken:

15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (res. 1920x1080)
ATI HD Mobility Radeon™ 5650 1GB DDR3
Intel® Core™ i5 -460M 2.53GHz 3Mb Cache (2.8GHz Turbo, 2 Cores - 4 Threads)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
500GB 7200 rpm 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Intel® Centrino® Wireless-N 1000, BGN, Single Band, 300MB
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
2 jaar carry in garantie
GRATIS BTO Draagtas + USB mini muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste,

Ik denk dat beiden schermen wel gelijk staan qua performance, nu moet ik natuurlijk wel er eerlijk bij zeggen dat ik de BTO’s vaker in mijn handen heb dan de Dell (ken hem wel!). Eigenlijk zit er niet veel tussen, beiden LED, beiden 1080p beeldscherm, en HQ TN panels.
Zou zelfs kunnen dat de pannels uit de zelfde fabrieken komen.

Uw gebruik kan de notebook makkelijk aan, alleen de spelletjes? Als u echt wilt dat de notebook 3/4 jaar meegaat dan is qua performance voor in zware 3D games een nog zwaarder systeem nodig. Dat, eerlijkheidshalve, gezegd hebbende is de performance zeker niet slecht. Games van nu zullen zeker draaien, alleen niet altijd op z’n allerhoogste @ 1920x1080 (is en blijft een vrij zware resolutie om op te gamen!)

De BTO is te upgraden in de toekomst, HDD, CPU, RAM en WLAN zijn te vervangen. Er zit geen MXM kaart in, de VGA is dus NIET te upgraden. Wel kan er inderdaad later nog een Core i7 in als u dat wilt.

Ik had foto’s van de 15C30U maar ik ben het geheugenkaartje kwijt uit de camera waar ik ze mee heb genomen. Ik kan wel nieuwe foto’s maken maar ik weet niet of dat vandaag nog lukt.

De configuratie heb ik bekeken en die is verder zeer mooi, is namelijk de basisconfiguratie.
Dus 875 euro incl. BTW.

Als ik nog ugprades mag aanraden, doe er nog 1x 2Gb bij, wel zo handig voor het multitasken, en maar dat is wel wat prijzig, een SSD. Zoals bijvoorbeeld de 90Gb Corsair force voor 192.50

Anoniem: 16328

Via het aanbiedingen topic heb ik mijn oog laten vallen op de ALTERNATE 15P31 Basis i3-370m (549,- euro ex. OS), wat eigenlijk dus gewoon een BTO 15P31 is.

De belangrijkste wapenfeiten van dit model:
Intel i3-370m
ATi HD5650 1GB
4GB intern
15,6inch scherm 1366x768 pixels (standaard voor deze prijsklasse en een FullHD scherm betekent dieper in de buidel tasten)
320GB HDD 5400rpm (had van mij groter gemogen en had ook best 7200rpm mogen zijn)

Ik heb alleen nog wat moeite om dat ASUS model te vinden waar het op gebaseerd zou zijn en om goed inzicht te krijgen in het type toetsenbord wat er op dit model zit of hoge kwaliteit foto's/ video van de 15P31. Zo'n piano zwart en spekglad plastic toetsenbord zoals dat te vinden is op verschillende Toshiba's is voor mij een punt om de eventuele koop van deze laptop af te zien.

• Stphnvlstk
De 15P31 is gebaseerd op de ASUS H36T barebone, maar daar is eigenlijk zo goed als niets over terug te vinden. Enkele posts hierboven heeft Notebooktotaal wel al wat informatie gegeven over dit model.

Hier is een korte review:
http://nl.hardware.info/r...to-notebooks-p-book-15p31

De gladde toetsen schrikken mij ook wat af, ik ga eens informeren bij BTO of er eventueel een ander keyboard kan in geplaatst worden (en dan vooral een backlit keyboard, dat is voor mij eigenlijk vrij belangrijk).

Op bto.eu en notebooktotaal.nl (dat zijn de enige 2 die ik ken, er zullen er nog wel zijn) kan je de 15P31 customizen zoveel je wil, een 320 of zelfs 500GB 7200rpm kost maar resp. €20/€45 extra.

Beste ChicaneBT,

Buiten dan dat het het zelfde model is is doet BTO verder niets aan deze Notebooks.
Daarom staat er ook geen BTO op de behuizing ;)

De harddisk, zoals Stphnvlstk vermeld kan worden geüpgrade via het officiële kanaal.

Ik heb momenteel geen 15P31 hier staan uit de doos, daarom even een wat hogere resolutiefoto van een review. Wel krijg ik ze 1e week 2011 weer binnen (het oud & nieuw actiemodel), dan zal ik direct foto's maken.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/102663/1/bto-notebooks-p-book-15p31.jpg

en een foto vanuit de fotostudio voor bewerking
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/15p31hq.jpg

Van zijn broertjes, de 14F34 en 15M03 heb ik wel foto’s kunnen maken.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Ze lijken namelijk wel vrij op elkaar.

14F34

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/14f341.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/14f342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/14f343.jpg

15M03

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/15m031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/bto/15m032.jpg

@Stphnvlstk

Er kan geen ander toetsenbord worden geplaatst, deze komen echt met het systeem geleverd en iedere fabrikant houdt zijn eigen layout / kliksysteem er op na. Backlit is dus ook geen optie. Wel worden de toetsen door de helderheid van het scherm in de meeste situaties (leesbaar) verlicht.

En inderdaad, 22,50 incl. btw voor de upgrade naar 320Gb 7200rpm of 51,15 incl. btw voor de upgrade naar 500gb 7200rpm. Een upgrade die voor deze kleine meerprijs zeker aangeraden is, een harddisk is namelijk toch het traagste component in een pc tegenwoordig.

Er zijn zat klanten die voor bijv. 8Gb wilde en een Core i7 840QM maar dan maar een 5400rpm hdd om de kosten te drukken. Bijna altijd is mijn advies geweest (afhankelijk van het gebruik) dan voor bijv. 6Gb te gaan en een 740QM cpu maar dan genoeg over te houden voor een 90Gb SSD. Waarom? De harddisk bepaalt in grote mate de gevoelssnelheid van het systeem. Windows start niet sneller op door een paar honderd Mhz snellere cpu, maar wel door een HDD die ipv 65mb per sec doorvoer bijvoorbeeld 250Mb per sec doorvoer haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 30-12-2010 16:11 ]

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 17:52
Aangezien ik al enkel modellen heb gehad (ieder jaar een nieuwe :P) vandaag nog contact gehad met Roberto over het samenstellen van een systeem. Hierbij had ik echter de vraag of ik ook eigen onderdelen mag gebruiken en zodoende de configuratie helemaal naar mijn smaak kan in te richten.

De keuze is al ruim maar we hebben samen de mogelijkheden voor mijn specifieke wensen bekeken en zijn tot een mooi eindproduct gekomen waarbij we beide een mooi resultaat hebben. Zeker aan te raden en bij vragen gewoon even mailen of bellen en hij geeft je eerste klas advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:54
Ik heb de 15P31 :)

1 vraag over het knopje over het gpu knopje.
Waarneer staat hij op de 5650 en waarneer op de onboard ? als licht je brand of niet.

Over het toetsenbord.

Het is zeker niet zo'n vies toetsenbord als bepaalde series.
Het is wel plat maar wel mat zwart als je weet hoe een Zboard of G11 is. Hij is bij mij zelfs minder glad dan die modellen. Alleen weet ik niet of dat nou door mijn gebruik komt xD

Maar in ieder geval mijn 15P31 van alternate heeft een zwart mat toetsenbord.

Als je 7 mega pixels genoeg vind kan ik eventueel wel wat foto's maken

[ Voor 6% gewijzigd door snoos op 01-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 07:35

Nikeo

Jawelles

@snoos Interessante info. Ik zit ook over die laptop na te denken. Kun je iets zeggen over de bouwkwaliteit? Is dat vergelijkbaar met bijvoorbeeld een dell studio 15? Als je daar toevallig ervaring mee hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Geen ervaring met dell :P

Bouwkwaliteit komt voor mij goed genoeg over al hoewel beeldscherm wel wat eng oogt.

Scharnieren bewegen niet anders dan dat ze horen. dus niet op en neer en links of rechts.

De deksel/ beeldschermklep is wel in te drukken. ik heb geprobeerd en vond het eigenlijk een beetje eng :$
Vergeleken met een Compaq presario cq71 is hij veel verder in te drukken.
Vergeleken met een Fujitsu siemens Amilo XA 2528 is hij wat verder in te drukken.

Je kan wel een keer langskomen om hem te bekijken.
En volgende week ben ik weer naar school in groningen dus kan ik je daar miss ook treffen wil je hem real life zien
Aanbod geld voor meerdere trouwens :) als je wil zien ik ga elke dag naar groningen :P

Lichtje aan is overigens Intel GPU ( batterij bespared) lichtje uit Ati Hd 5650

[ Voor 16% gewijzigd door snoos op 01-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:02

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze laptop, kun je er een paar foto 's van plaatsen, ook het toetsenbord? Moet je veel zelf installeren qua drivers of valt het mee? Moet je voor garantie trouwens altijd naar alternate of kun je ook rechtstreeks naar BTO?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
http://img824.imageshack.us/gal.php?g=bild2501.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/6258/screenshotcdc.jpg

Gallerij linkje + extra link met driver dvd

Driver dvd is vrij simpel.
Na installatie van windows erin doen.
Dan krijg je zo'n autorun keuze menu van windows.
Klik op autorun.
Kies wat je wil. ( ik koos alles want er zit geen bullshit bij)
Je krijgt ook nog toffe software er bij waardoor je net als bij linux meerdere bureaubladen kan hebben :):P

Nog extra toevoeging het toetsenbord is van het zelfde materiaal/motief als meeste laptop laders.
De rest is wel piano lak achtig. Enorm stof en vingerafdruk gevoelig

Garantie geen idee. Net gekocht 1 dag in bezit.

Totaal plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/9121/bild2501.jpg

Totaal plaatje toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/6177/bild2502.jpg

Uitvergroot Toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7727/bild2503.jpg

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/i/bild2508.jpg

Onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/6338/bild2511.jpg

Screenshot driver Dvd programma + drivers
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/6258/screenshotcdc.jpg
Hopelijk heb je er wat aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door snoos op 01-01-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reobedr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07-2023
Kan iemand mij zeggen op welke (volgens mij) compal barebone de BTO 15P30U is gebaseerd?

Factum Fieri Infectum Non Potest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:55:
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze laptop, kun je er een paar foto 's van plaatsen, ook het toetsenbord? Moet je veel zelf installeren qua drivers of valt het mee? Moet je voor garantie trouwens altijd naar alternate of kun je ook rechtstreeks naar BTO?
Beste,

Allereerst, Alternate is geen BTO. U kunt dus niet met een Alternate notebook bij BTO langs.
U ben dus echt afhankelijk van de eigen reparatiedienst van Alternate.
Wat uw voorkeur heeft dus ;)

De echte BTO's worden ook altijd al voorgeinstalleerd geleverd. Zelfs als u geen Windows erbij besteld zal het systeem wel worden voorgeinstalleerd met een (ongeactiveerde) kopie van Windows 7 Home Premium.

Nu, wat de foto's betreft.
De 15P31's zijn weer binnen dus ik heb eentje "vanilla" uit de doos getrokken en foto's gemaakt.
Als u hogere resolutie foto's wenst kunnen deze per e-mail worden verzonden, dit forum staat namelijk geen grotere foto's toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p31hd/lofi/15p31k6.jpg
Reobedr schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:56:
Kan iemand mij zeggen op welke (volgens mij) compal barebone de BTO 15P30U is gebaseerd?
BTO Koopt (volgens hun zeggen) als enige deze (inderdaad Compal) barebone in voor deze omgeving. De typebenaming van Compal hebben ze dus aangehouden. Als ik dan op de Compal site kijk zie ik geen enkel model met deze specificaties als "normaal" leverbaar. Eventueel kan ik binnenkort even eentje doorspitten op een modelnummer maar in alle eerlijkheid heb ik ook nog geen andere partijen (ook niet in het buitenland) dit model zien verkopen.

Vreemd, want het model loopt zeer goed. (full-hd op 15.6" is toch nog vrij veel vraag naar)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 06-01-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390608

Al enig idee wanneer BTO laptops met sandy bridge processoren gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar geen garantie.
Midden / eind Feb. worden de eerste (enkel 15,6") BTO's verwacht met de Sandy Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Bedankt beide Tweakers voor de foto's van de Alternate en BTO 15P31. Het toetsenbord lijkt me gewoon een normaal toetsenbord van mat en wellicht een beetje ruw zwart plastic. Heel anders dan ze bij Hardware Info hebben gereviewd lijkt me. Op de foto hieronder zie je glimmend zwart plastic en dat wordt ook geschreven door de reviewer. De reflectie van het licht op de body is hetzelfde als op het toetsenbord. Dit matte en dus normale toetsenbord neemt een negatief punt weg :).
BTO-Notebooks P-Book 15P31

Ook van BTO kregen we een notebook voor deze test binnen, volgens het inmiddels bekende recept. Een 15,6 inch beeldscherm en zoals we hadden kunnen verwachten: een Intel processor uit de Core i-serie. Bij BTO kun je net als bij Ahtec en bijvoorbeeld Dell je computer geheel naar eigen wens samenstellen. Vind je dit dus een interessante notebook, maar wil je liever een Core i5, dan is het voor deze Nederlandse computerbouwer geen enkel probleem.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/102663/1/bto-notebooks-p-book-15p31.jpg

BTO-Notebooks P-BOOK 15P31

De Core i3 wordt gecombineerd met 3 GB DDR-1333 geheugen, jammer genoeg geen 4 GB. Hierdoor blijven er wat prestaties liggen, omdat er geen gebruik gemaakt kan worden van de dual channel controller om het geheugen via twee kanalen tegelijk aan te sturen. De chipset is zoals we meestal bij notebooks uit deze klasse zien een Intel HM55. Het systeem beschikt verder nog over een ATI Radeon HD5650, die redelijke prestaties neerzet op het glimmende 15,6 inch beeldscherm. Een mooie extra is de mogelijkheid te schakelen tussen de HD5650 kaart en de geïntegreerde Intel GMA HD chip, iets dat de batterijduur ten goede zou moeten komen bij minder intensief gebruik. Met een gewicht van 2,6 kilo is de BTO niet de lichtste, maar zeker ook niet de zwaarste.

De P-Book 15P31 is uitgevoerd in zwart, glimmend zwart. Zeker als je hem openklapt glimt het je tegemoet. Jammer genoeg is dit design ook doorgetrokken naar de toetsen, die daardoor erg glad aanvoelen. Het voelt een beetje aan alsof je op pas gepoetste tegeltjes aan het tikken bent, die – zeker in deze zomer – langzaam maar zeker warm worden. Verder valt op dat het apparaat voorzien is van een flink aantal lampjes, die ieder een andere kleur hebben gekregen. Lekker duidelijk als je de betekenis leert kennen, maar aan de andere kant geeft het toch wel een beetje het gevoel dat je naar een kermis aan het kijken bent. Voor dit model heeft BTO gekozen voor een 320 GB harde schijf op 7200 toeren per minuut van Seagate. De netwerkmogelijkheden: 802.11n en gigabit LAN zijn afkomstig uit de fabrieken van Atheros. Voor de toekomst heb je voldoende uitbreidingsmogelijkheden: we tellen drie USB-aansluitingen en een eSATA-connector, ook is er nog een 34-slot voor Expresscard.

De BTO-Notebooks P-Book 15P31 kost in deze uitvoering € 899 en wordt geleverd met twee jaar garantie
bron: http://nl.hardware.info/r...to-notebooks-p-book-15p31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:27:
Het toetsenbord lijkt me gewoon een normaal toetsenbord van mat en wellicht een beetje ruw zwart plastic. Heel anders dan ze bij Hardware Info hebben gereviewd lijkt me. Op de foto hieronder zie je glimmend zwart plastic en dat wordt ook geschreven door de reviewer. De reflectie van het licht op de body is hetzelfde als op het toetsenbord. Dit matte en dus normale toetsenbord neemt een negatief punt weg :).

[...]
De foto's bij HWI waren van het pre-productiemodel. De nu geleverde modellen hebben het ruwe (dus geen mat glad) flat-key toetsenbord. Zelf vind ik het fijn typen, qua feel komt het overeen met een Logitech Ultra-X. Alleen een iets minder diepe (dus directere) aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyggie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoe zit het met het installatie gemak en de garantie als ik een extra hd zou willen bij plaatsen in bv een x-book met ruimte voor een optionele 2e hd?

https://eu.battle.net/d3/en/profile/Cyggie-2622/hero/91355809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan direct bij het samenstellen al worden gedaan.
Uiteraard kunt u dit ook zelf doen maar dit is dan wel op eigen risico.

I.a.w. dit berperkt bij ons (kan niet voor andere dealers spreken) de garantie niet maar enkel zolang er geen defect door uw handelen onstaan (door bijvoorbeeld uit te schieten met een schroevendraaier of als het geplaatste component zelf storing aan het systeem toebrengt)

Het gemak kan ik weinig over zeggen aangezien ik niet weet welk model u bedoelt. Doorgaans kan men echter stellen dat (aangezien ze er voor zijn gemaak) het makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393744

Aangezien dit forum over ervaringen met BTO notebooks gaat, bij deze een kleine nuancering op de allereerste post van Roberto:

Roberto meldt dat BTO/N4ALL ook hexa-cores levert. Dat is niet waar. Ik heb hier telefonisch naar geinformeerd en ook in de nabije toekomst worden door BTO geen 6-cores geleverd. (In duitsland zijn overigens wel enkele bedrijven die een 6-core laptop leveren. Let wel even op de voeding: die is letterlijk zo groot als een baksteen). De maximaal haalbare bij BTO is momenteel een 940XM. Maar let dan nog wel even op: via de BTO site kun je laptopts "samenstellen" die in de praktijk niet zijn te bouwen. De 940XM heeft namelijk 55Watt nodig en dat kan niet zomaar elk moederboard leveren. Ik heb zelf een 18F34U besteld met 940XM erin, maar heb die moeten downgraden naar een 840QM. Zodra ik hem binnen heb, zal ik wel een reviewtje plaatsen (840QM, 2x 160G SSD, 8Gb ram).

NB: In de 18cl33 en 17cl33 past (naar ik me heb laten vertellen) wel een 940XM. Maar de keyboards van die modellen vind ik er erg rubber-achtig uitzien. Ik heb vroeger al een ZX-spectrum gehad ;-)

NB2: zie net op de site van notebooktotaal dat de 19F34U daar ook met een 940XM te configureren is. Ik zou dat maar even aanpasen...

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 393744 op 25-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De toetsenborden in de 18CL33 alsook de 17CL33 zijn gewoon het zelfde type als in de 15CL34 om maar een voorbeeld te noemen. Geen rubber dus ;)

Hexa-core's zijn mogelijk geweest in bepaalde modellen die werden / worden gebruikt. BTO heeft momenteel geen hexa-cores nee, dat is correct. Over wat er zich verder heeft voortgaan kan ik geen uitspraak doen daar ik geen contact met u heb gehad, anders had ik u dit uiteraard met u willen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt rubber is het inderdaad niet, maar de toetsen zijn wel erg vierkant en plat - flat-key dus - en hebben wat mij betreft geen aanslag die je kunt vergelijken met andere toetsenborden. Ik heb er namelijk wel eens een geprobeerd en vond de aanslag niet lekker. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Verder no hard feelings richting BTO hoor. Het was natuurlijk jammer dat ik niet direct te horen kreeg dat een 940XM niet in de bestelde laptop paste, maar men plaatst er nu een 840QM in en die is ook snel. Had ik het van te voren geweten, dan had me dat een weekje gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem inmiddels binnen en de eerste indruk is goed. Lekker snel en vooral ook: lekker stil! Nog even de config die ik heb:

Model: 18F34U
Processor: I7 840QM
Ram: 8Gb 1333
HD: 2x OCZ Vertex2 160GB SSDs (lekker snel en lekker stil)
Windows7 Prof.
MS Office er via een andere leverancier opgezet.
Verder alles standaard. Wel nog een extra voeding genomen.

Totaalprijs ca 2450,- in btw.
Kreeg er gratis een enorme draagtas bij, een muis, oortjes en een muismatje.

Zodra ik hem een weekje gebruikt heb, zal ik een review proberen te plaatsen, voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395001

Ik kwam vandaag BTO tegen op het internet, en ik ben wel geïnteresseerd. Maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, en veel reviews zijn er ook niet van te vinden. Dus ik hoop dat iemand me wat meer advies kan geven?

Ik zat te kijken naar de P•BOOK 15C30U

Welke processor zou ik daar het best bij nemen?
- i7 640M
- i7 720QM
- i7 740QM

Ik zag dat de 640M het hoogste staat in de benchmarking lijst van notebookcheck, nochtans zijn die andere twee wel duurder. (Ik zie wel dat er een tijdelijke actie is op de 720QM voor 150euro extra).

Ik vraag me ook af welke wifi ik moet nemen. In hoeverre is dit belangrijk?

Bovendien: hoe zit het met de koeling van deze laptop? Mijn vorige raakte constant oververhit, en is daar ook aan kapot gegaan. Dus deze keer zou ik graag een goede laptop hebben die niet oververhit.

Ook zou ik graag weten wat het nut is van deze harde schijf: "4gb SSD + 500GB 7200 rpm", is die sneller dan een klassieke schijf?

Zoals ik hem zou kiezen op het eerste zicht (met 2x 4Gb RAM, en de 740QM) kost hij 1051 euro. Zijn er betere alternatieven voor dezelfde prijs? (Ik zou deze laptop vooral gebruiken voor multimedia en games. Niet de allernieuwste games, maar ik zou toch recente games op medium graphics willen kunnen spelen.)

Alvast bedankt voor de info!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 395001 op 05-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste,

Stelt u uw vragen maar!
Wij verkochten BTO altijd al naast het mogelijk wel bij u bekende XXODD. Dit merk zit op ongeveer de zelfde lijn behoudens dan dat BTO nog iets minder massaal is en hierdoor meer op kwaliteit kan focussen. Het is een Nederlands merk gevestigd in IJsselstein. Voor meer info verwijs ik u naar de topicstart.

De 640M is een dual core processor, de overige 2 zijn QUADCORE processoren. Afhankelijk van uw gebruik dus. Daar kan ik geen uitspraken over doen totdat ik weet wat u ermee gaat doen.
(i.a.w. welke games, en wat voor multimedia toepassingen? HD videobewerking of enkel foto’s?)

Wifi -> heeft u een slecht wireless netwerk of gaat u veel (grote) bestanden overzetten?

Daar is bij dit model geen spraken van. Er kunnen nog hogere processoren in en die lopen ook goed. Uiteraard dient al deze kracht wel gekoeld worden maar het koelgeluid blijft naar mijn mening zeer binnen de perken. (voor deze klasse)

Harddisk: Ja, de 4Gb “SSD” is een soort cache. Dit zorgt voor een HYBRIDE schijf die dus sneller is qua lezen van bestanden.

Wat de prijs betreft, hoe kwam u hierop? De prijs is momenteel 1104,50 voor deze configuratie. (740QM + 2x 4Gb DDR 3 BTO Selected) Waarbij ik graag zou willen opmerken dat de 720QM, zonder nog uw gebruik te kennen, vermoedelijk de betere processor is omdat deze momenteel behoorlijk is afgeprijsd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 08-02-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allen,

Zonder (diep) op bovenstaande vragen van Mayonaisepot (what's in a name) in te gaan, beschrijf ik hier zoals beloofd mijn - goede - ervaringen met BTO en mijn BTO laptop.

Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/8038/img0148r.png

Zoals al eerder beschreven, heb ik de volgende configuratie aangeschaft. Direct bij BTO, maar via een reseller krijg je vast ook goede service. Vooraf meld ik alvast dat ik zeer tevreden ben. Zowel over de laptop als over de geleverde service. Lees verder:
  • Model: 18F34U
  • Processor: I7 840QM
  • Ram: 8Gb 1333
  • HD: 2x OCZ Vertex2 160GB SSDs (lekker snel en lekker stil)
  • Windows7 Professional
  • MS Office er via een andere leverancier opgezet.
  • Verder alles standaard. Wel nog een extra voeding genomen.
  • Totaalprijs ca 2450,- in btw.
  • Kreeg er gratis een enorme draagtas bij, een muis, en een muismatje.
Bovenstaande config scoort een 6.7 in de Windows Experience index. Eh... Dat is echt behoorlijk snel hoor. Realiseer je dat de 6.7 de laagste score uit alle deelscores is. Zie hier:
  • processor: 7,2
  • ram: 7.4
  • graphics: 6.7 (ik speel toch geen games)
  • hdd: 7.7 (!!!!!!!!!)
De hoogst haalbare score is overigens een 7.9. Dus die 7.7 voor de HDD is echt enorm!

Ik moet zeggen dat ik op zoek was naar een laptop met de i7 980x Gulfstream (hexacore!), maar die is in Nederland nog nergens leverbaar en ik durfde het niet aan hem in Duitsland te bestellen. En bij nader inzien is dat wel een heel erg zwaar bakbeest. Zie bv de volgende filmpjes. Kijk vooral naar ca 5:30min in het tweede filmpje. Dan laat hij de voeding zien ("we where just blown away by its size"). Lachen...

YouTube: Sager NP7280 (Clevo X7200) Ultimate Laptop Review Part 1 of 2 By Xotic PC.com
YouTube: Sager NP7280 (Clevo X7200) Ultimate Laptop Review Part 2 of 2 By Xotic PC.com

Anyway, een hexacore was niet haalbaar, dus heb ik de 18F34U besteld. Met de hoogst haalbare quadcore, de I7 940XM. Helaas meldde BTO mij dat deze toch niet op het moederboard paste. Het is een 55W processor en het moederboard levert max 45W. Na wat overleg besloot ik toen om nog één stapje lager te gaan. Naar de 840QM. Nog steeds een heeeeeel snelle processor. Quad Core, 8 threads. Je ziet dus 8 grafiekjes in de Task Manager. Scheelde me meteen ook ca 480 Eurootjes. Tja, die processors zijn inderdaad wat prijzig. Maar dat ligt bij Intel, niet bij BTO.

Naast de 840QM heb ik er bewust twee Solid States in laten zetten. Je betaalt de hoofdprijs, maar ik kan melden dat het dat dubbel en dwars waard is. Ten eerste zijn de schijven razend snel. Maar ten tweede: je hoort ze helemaal niet! De laptop is zo stil als wat. Het enige dat ik hoor is bij het opstarten de dvd drive en daarna af en toe de fan (ventilator, zeg maar). Echt heel stil. De SDDs zijn elk 160GB. Ik heb thuis ook nog een NAS (Synology, ook een aanrader, trouwens), dus daar plaats ik alles wat niet op de laptop zou passen. Maar 320G is best veel hoor. Daar past een hoop op.

DVD drive heb ik standaard gelaten. Gebruik ik verder toch nauwelijks. Ik heb een mediaplayer voor films en zo. 200 Euro bij de Mediamarkt.

Grafische kaart ook standaard. Ik game niet. Het is overigens een ATI Radeon HD 5650 kaart. Whatever that means.

Memory: 8GB, snelste wat ik kon krijgen. Ik had liever 12GB gehad, maar dat paste niet.

Het scherm is 18 inch. Dat is groter dan je denkt. Wees gewaarschuwd. Met mijn oude 15" laptop zat ik vaak in de trein te werken. Maar met dit nieuwe bakbeest moet ik steeds aan de persoon naast me vragen of hij/zij even op wil schuiven ;-). Seriously, je kunt er echt niet normaal mee werken in de trein. Veel te breed. Je schaamt je kapot ook. Voordeel is dan weer wel dat hij niet zomaar uit je handen gegrist kan worden ;-)

Ik heb hem nu twee weken in bezit en moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben. Natuurlijk is er altijd wat te zeuren, dus dat doe ik eerst en daarna schrijf ik nog de positieve punten op. Die de mindere punten overigens ruimschoots overtreffen.

Minder goed:
  • Scherm is 1920 x 1080. Dat is natuurlijk heel mooi, maar de 4 jaar oude 15.4" Dell Lattitude D830 die ik heb, heeft 1920 x 1200. Dus 120px meer verticaal. De kleine lacht de grote uit. Maar kennelijk hebben de meeste 18" laptops tegenwoordig 1080 vertikaal. Blijft evengoed een mooi scherm hoor.
  • De batterij. Die gaat maar een uurtje mee. Maar ook dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn. Dus een uurtje is misschien nog best goed. Moet wel melden dat die oude Dell die ik nog gebruik, het gewoon 3 a 4 uur (!) volhoudt op 1 batterijlading...
  • De pootjes onder de laptop zitten niet goed vast. Al na één of twee dagen lieten de pootjes los en bleken met een soort dubbelzijdig tape van matige kwaliteit vast te zitten. Ik reis elke dag met de trein en vervoer de laptop in een Targus rugzak. Kennelijk kunnen de pootjes niet tegen de wrijving die optreedt als je de laptop in de rugzak doet en er weer uit haalt. Hmmm. Zie ook de foto's verderop.

Maar: een beetje superlijm doet wonderen. Ik heb de pootjes met wat lijm vastgezet en nu laten ze niet meer los. Opgelost dus.
  • De omvang. Had ik me niet zo goed gerealiseerd, maar hij is wel behoorlijk groot. Dat kan soms wat onhandig zijn. Had ik natuurlijk kunnen weten...
Erg goed:
  • Snelheid: mensen, hij is echt héél erg snel. De combinatie van snelle processor, veel ram en 2 solid state disks is echt indrukwekkend. Ik ben Java programmeur en gebruik het ding dagelijks en verbaas me nog steeds elke dag over de snelheid. Mijn vorige laptop, die Dell D830 (2Ghz dual core) legt het echt af. De BTO is echt veel en veel sneller.
  • Afwerking: behalve die pootjes, is de rest behoorlijk solide. Een goed toetsenbord en een stevige behuizing.
  • Service van BTO: men dacht goed mee en kwam met goede alternatieven, toen bleek dat mijn gewenste configuratie niet mogelijk was. Levertijd was ook prima.
  • Geluid: ik ben zeker geen expert, maar het geluid dat eruit komt is nog heel aardig ook.
  • Geluid: maar dan het geluid dat het ding zelf produceert: hij is erg stil. Geen ratelende harde schijf en ook een erg stille fan. De processor heeft weinig koeling nodig en de HDDs hoor je niet. Zelfs als de processor alle cores volop gebruikt, is het geluid van de fan niet storend.
  • Temperatuur: ik zet hem behoorlijk aan het werk. Tomcat, JBoss, Eclipse en nog wat dingetjes allemaal tegelijk, en hij wordt niet echt warm.
De laptop heeft een erg glimmende "deksel". Een echte vingerafdrukmagneet. Nou ja, dat schijnt tegenwoordig de mode te zijn. Maar als je hem openklapt, is de binnenkant heel mooi mat afgewerkt. Voelt erg goed aan. Het toetsenbord is een volwaardig qwerty toetsenbord met normale toetsen (zie mijn opmerking over "rubber" toetsen in een eerdere post) en een mooi numeriek deel, met zoals het hoort ook een rij er nog rechts naast met de plus-, min- en entertoets. Veel andere types hebben die extra rij niet. Het touch pad werkt goed. Er zit geen fingerprint reader op. (who cares?). Boven het toetsenbord zit nog een rijtje met touch-buttons voor de dvd, geluid e.d. In het scherm zit een webcam met stereo microfoon. Verder heeft de laptop een redelijk standaard aantal aansluitingen, zoals 3x usb2 (geen usb 3), 1x hdmi, een multi card reader (nog niet gebruikt), netwerk en verder de nodige standaard aansluitingen die ik verder niet gebruik. Wat mij betreft allemaal prima.

Zie verder de foto's. Ik kan hem iedereen aanraden. Hopelijk hebben jullie iets aan deze "review".

Martijn.

En hier dan nog wat foto's:

Grote beer en kleine beer.
Die kleine is dus mijn Dell D830 15.4 inch. Op de foto lijkt de BTO niet zo veel groter, maar vergis je niet. Hij is echt groot. Het gewicht valt overigens reuze mee: 3,8Kg, tegenover een 3.0 voor de Dell. Dat is goed te doen in een rugzak. Is wel ex voeding, natuurlijk. Maar ook die is niet zo heel groot of zwaar. Net iets onder een kilootje, schat ik.

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7159/grotebeerenkleinebeer2.png

De voorkant.
Met wat aansluitingen voor speakers, koptelefoon, card reader, infrarood en noodverlichting rechts (power, wifi en batterij. Gek genoeg zit er geen lampje om hd activity aan te geven. Maar ja, met twee SDDs zou dat lampje toch meestal uit zijn. LOL).
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4026/voorkantp.png

Zijkant links.
Aansluiting voor Kensington lock (doen!), ac/dc, fan-opening, SATA (voor externe HD), UTP (netwerk), card slot (wie gebruikt dat nog?) en een gat dat licht geeft en ik geen flauw idee heb wat het is (nou ja, er staat spdiff out op, dus zal wel wat met geluid te maken hebben ;-))
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/6633/zijkantlinks.png

Achterkant:
1x usb, 1x hdmi en 1x monitor (vga, toch?)
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/5224/achterkante.png

Rechterkant:
2x usb, 1x dvd
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/2028/rechterkant.png

Onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/8431/onderkantm.png

Goed toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/2992/keyboardl.png

Hier zie je goed hoe ver de pootjes uitsteken en dus gemakkelijk los kunnen raken. Heeft natuurlijk alles te maken met ventilatie.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1699/pootjes2.png

En hier een van de pootjes die ik dus met superlijm heb vastgezet. Ziet er wat slordig uit, maar valt reuze mee en zit nu goed vast.
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/2635/pootjes.png

Dat was het mensen. Hopelijk hebben jullie wat aan de review. Ik heb bewust gekozen voor een laptop die niet standaard is, maar volgens mijn eigen wensen opgebouwd. En ben daar dus erg tevreden over. De prijs was ook heel redelijk. Ik kan hem iedereen aanraden. Kijk maar eens bij bv Dell wat je daar kwijt zou zijn voor een laptop met i7 840QM, 8G ram en 2x 160Gb SDDs. Niet schrikken, maar het begint met een 4.

Have fun,
Martijn

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 393744 op 12-02-2011 00:58 . Reden: geredigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

"Lijkt niet zoveel groter" Sjeeh man, en je sleurt dat gevaarte dus ook nog mee de trein in. Nou, binnenkort verwelkom ik je dus bij mijn fysiotherapeut met je nieuwe hernia. Verder mooie bak, ik ben jaloers op de snelheid maar dit is geen mobiele eenheid meer maar een pure desktop vervanger. Ook geen wonder dat ze de pootjes met dubbelzijdig plakband hebben vastgeplakt, 9/10 mensen zet deze laptop neer om hem nooit meer te verplaatsen. Jij ben dus het restant wat hem wel op je rug slingert en meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393734

Ik ben nog aan het twijfelen tussen 3 laptops. 2 daar van zijn ook van bto. De X•BOOK 18CL33 of de X•BOOK 17CL33 en de andere is van Asus de G73SW. hoogstwaarschijnlijk Ga ik voor 1 van de bto laptop. Aangezien de Asus met de SB probleem zitten en verlopig nog niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

BTO zit net zo hard met leverproblemen... Het enige verschil is dat de modellen nog wel op de BTO site staan, ondanks dat je deze nog lang niet geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm oke dat is balen... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 07:35

Nikeo

Jawelles

vette review martijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

propheseus schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:33:
"Lijkt niet zoveel groter" Sjeeh man, en je sleurt dat gevaarte dus ook nog mee de trein in. Nou, binnenkort verwelkom ik je dus bij mijn fysiotherapeut met je nieuwe hernia. Verder mooie bak, ik ben jaloers op de snelheid maar dit is geen mobiele eenheid meer maar een pure desktop vervanger. Ook geen wonder dat ze de pootjes met dubbelzijdig plakband hebben vastgeplakt, 9/10 mensen zet deze laptop neer om hem nooit meer te verplaatsen. Jij ben dus het restant wat hem wel op je rug slingert en meeneemt.
Klopt dat veel mensen laptops van dit formaat als desktop vervanger gebruiken. Maar ik wilde gewoon het snelste wat ik kon krijgen en nog redelijk mobiel is. Het gewicht valt nog wel mee. iets onder de 4kg en de voeding laat ik op mijn werk (heb er twee, een thuis en een op t werk). Het is goed te doen. Enne, ik heb een sterke rug dus die fysio komt wel goed...

Ga ook vaak met de auto naar het werk en dan is het gewicht geen issue meer. Maar je hebt gelijk, er zijn waarsch niet zoveel mensen die dit soort laptops echt mobiel gebruiken...

Martijn

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 393744 op 12-02-2011 15:51 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393734 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:12:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen 3 laptops. 2 daar van zijn ook van bto. De X•BOOK 18CL33 of de X•BOOK 17CL33 en de andere is van Asus de G73SW. hoogstwaarschijnlijk Ga ik voor 1 van de bto laptop. Aangezien de Asus met de SB probleem zitten en verlopig nog niet leverbaar is.
Ik heb ook getwijfeld tussen de 18CL33 en degene die ik nu heb. De 18CL33 heeft technisch nét ietsje meer in huis (2 grafische kaarten, 3 hdds), maar is wel een stuk zwaarder. Ruim 5kg. En heeft een toetsenbord wat ik gewoon niet ergonomisch vindt. Het is waar dat je er natuurlijk een extern toetsenbord op kunt aansluiten, maar toch. Aangezien ik grafisch geen extreme performance nodig heb, maar wel een snelle processor wilde, heb ik voor de 18F34U gekozen. Was ook een stukje goedkoper.De 17CL33 is ook een erg goede bak. Asus heb ik (mobiel) geen ervaring mee (heb wel een asus desktop, waar ik tevreden over ben).
Als het je om het geld te doen is, zou ik altijd zoveel mogelijk snelheid voor mijn geld kiezen. Dus dan bv de 17CL33 met een snellere cpu ipv de 18CL33 met een langzamere.

Martijn

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 393744 op 12-02-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn 15" laptops met dezelfde specs (minus de grafische kaart), het verhaal van "snelste op mobiel gebied" gaat dus niet op. ;)

Het is wel een monsterbak zeg, al prefereer ik een mobieler apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat hebben jullie liever voor een videokaart? de GTX480M of de ATI 5870 in Crossfire?
Mij lijk de GTX480M een betere keuze om dat je die later ook in sli kan upgraden als ik me niet vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Anoniem: 393734 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:16:
Wat hebben jullie liever voor een videokaart? de GTX480M of de ATI 5870 in Crossfire?
Mij lijk de GTX480M een betere keuze om dat je die later ook in sli kan upgraden als ik me niet vergist.
Dat lijkt me moeilijk in een notebook. Vaak zijn de GPU's niet te vervangen of up te graden. De ATI 5870 in crossfire blaast de GTX480M weg in de ruwe benchmarks. Check zelf maar:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

propheseus schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Dat lijkt me moeilijk in een notebook. Vaak zijn de GPU's niet te vervangen of up te graden. De ATI 5870 in crossfire blaast de GTX480M weg in de ruwe benchmarks. Check zelf maar:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Oke. Dan ga ik denk ik toch voor de X•BOOK 18CL33 met ATI 5870 in crossfire.
Als die weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doorgaans, maar niet altijd, is een 5870 (of vergelijkbare kaart met een vergelijkbaar verbruik) een MXM kaart, deze kun je gewoon upgraden.
Echter, wanneer de de prijzen van die kaarten ziet zet je het wel uit je hoofd... Je bent aangewezen op ebay voor dit soort uppgrades (neem eens een kijkje, zou ik zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:14:
BTO zit net zo hard met leverproblemen... Het enige verschil is dat de modellen nog wel op de BTO site staan, ondanks dat je deze nog lang niet geleverd krijgt.
Rectificatie: Beiden BTO systemen zijn geen SB computers.
Beiden BTO's zijn dus per direct leverbaar!

Sterker nog, vrijdag nog een aantal uitgeleverd ;)
Anoniem: 393744 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Klopt dat veel mensen laptops van dit formaat als desktop vervanger gebruiken. Maar ik wilde gewoon het snelste wat ik kon krijgen en nog redelijk mobiel is. Het gewicht valt nog wel mee. iets onder de 4kg en de voeding laat ik op mijn werk (heb er twee, een thuis en een op t werk). Het is goed te doen. Enne, ik heb een sterke rug dus die fysio komt wel goed...

Ga ook vaak met de auto naar het werk en dan is het gewicht geen issue meer. Maar je hebt gelijk, er zijn waarsch niet zoveel mensen die dit soort laptops echt mobiel gebruiken...

Martijn
Het doel van dit systeem is inderdaad een destkopvervanger te zijn, echter wel een mobiele.
Als je kijkt naar de specificaties en afmetingen vind ik 4 kilo reuze mee vallen. Sterker nog, kennen we nog de P4 notebooks rond 2002 / 2003? Zaten ook al snel op 3.5 kilo voor een 15"
Ik kan me nog wel een 17" Acer herinneren die op 7.5 Kilo zat met normale 3.5" harddisken :)

Leuke review trouwens!

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 12-02-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SB = sandy bridge, die zijn niet leverbaar op het moment.
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:02:
SB = sandy bridge, die zijn niet leverbaar op het moment.
Of mis ik iets?
Daar ging mijn reactie niet over.
Als grote BTO reseller kan ik garanderen dat de BTO systemen wel leverbaar zijn.
(je zegt immers in je vorige reactie dat de genoemde BTO systemen niet leverbaar zijn, maar het punt is juist dat deze geen Sandy Bridge systemen zijn en zodoende geen leverprobleem hebben.)

Waarom BTO nog geen sandy bridge systemen online heeft staan was ook juist omdat BTO enigzins de kat uit de boom wou kijken, kwaliteit voor snelle leverbaarheid. Weten dat het echt werkt is belangrijker dan de eerste willen zijn.

Een aantal andere partijen hebben zich hiermee namelijk aardig in de vingers gesneden. (producten die nog binnen moesten komen aanbieden en vervolgens nu met dit leverprobleem zitten)

Mijn reactie was verder geen kwade reactie! Maar ik wou het wel even rechtzetten. Ieder BTO model dat nu online staat heeft geen last van het SB probleem.

Dat gezegd hebbende, de 720QM (gratis upgrade) actie was zo populair dat ze nu (tijdelijk) op zijn. Men krijgt nu gratis de upgrade naar een 740QM, buiten dat geen processor problemen :)
Anoniem: 393734 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:16:
Beste,

Hangt af van uw gebruik. Mag ik daarna informeren?

De GTX 480M modellen worden namelijk met een ander moederbord uitgeleverd dan de ATI modellen.

Clevo doet dit al een tijdje, ten tijden van de XXODD XNI870cu en daarvoor de XNI570GTX had ik weleens een gebruiker die dacht dat omdat het een MXM slot was er makkelijk gewisseld kon worden maar soms liepen ze tegen problemen aan omdat er een moederbord inzat met een lagere stroomvoorziening voor de 3D kaart.

Persoonlijk, maar dat hangt echt van mijn gebruik af, gaat mijn voorkeur naar de 17CL33 met de GTX 480M. (kost de upgrade ook maar 215 euro extra)

Vandaar mijn eerdere vraag, wat gaat u ermee doen?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 12-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Notebook totaal. Ik wil er mee gaan gamen, internetten en films mee kijken. hij hoef niet echt mobiel te zijn. accu duur maak mij ook niet veel uit.

Ik denk dat ik deze samenstelling wil.

X•BOOK 18CL33
**Processor Core i (max 45W - 4 Cores): Intel® Core™ i7 -740QM 1.73GHz 6Mb Cache (2.93GHz Turbo, 4 Cores - 8 Threads)
**RAM DDR3 1333 (1): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 2)
**Harddisk: 4GB SSD + 500GB 7200 rpm(Max MB/s 120 lezen / 120 schrijven)
**Optische disk SATA: Blu-Ray (BD-ROM+DVDRW) incl. PowerDVD Suite
**WLAN Centrino2: Intel® Centrino® Advanced-N 6300, ABGN, Dual Band, 450MB
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
**Garantie >: 3 jaar Carry-in garantie

En koop er een Externe Harddisk los bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@010-5314

Voor uw bovenstaande configuratie kom ik op een totaal van € 2122,- incl. BTW
Als er nog net "iets" meer budget is zou ik de volgende upgrade's willen aanraden.

1: Vervang de 1x Hybride harddisk voor een SSD (80Gb OCZ Vertex 2 is niet zoveel duurder)
Deze SSD zal er voor zorgen dat maps (en games uberhaupt) veel sneller worden geladen.

2: Plaats in slot 2 een extra harddisk voor de opslag van bestanden. Dit kan dan gewoon een goedkope 640Gb 5400rpm schijf zijn. Uw games komen dan op de SSD. Muziek en films hebben toch geen snelle schijf nodig.

3: Door de 2e harddisk te hebben zou u mogelijk ook geen externe schijf nodig hebben. Wilt u dit toch is het wel aangeraden voor een E-SATA type te gaan aangezien u anders via de USB 2.0 snelheid moet werken (of een USB 3.0 behuizing kiezen)

4: 3 Jaar garantie, een verstandige keuze, maar wij (kan niet voor andere dealers spreken) geven sowieso 3 jaar ondersteuning (laatste jaar naar ratio). De kans dat een systeem als dit defect gaat is klein, de meeste notebooks geven problemen in de eerste 3 maanden van gebruik ALS ze problemen gaan geven. Daarna berperken de "defecten" zich meestal tot een gecrashte harddisk.

Uw keuze uiteraard! Maar het is toch 95 euro ex btw extra.

Verder een mooie keuze! Ik denk dat de 840QM (zeker qua meerprijs) voor uw gebruik overkill zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 12-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Notebook totaal. Bedankt voor de tips ik zal er zeker over na denken. ik zie dat ik tot 18-02 heb om er overna te denken. Voor de externe schijf zat ik ook te denken om de E-SATA type te nemen.

Weet iemand een goede externe schijf E-SATA type met ongeveer 1t?
Is het beter om een losse kast te nemen en zelf een andere schijf in te plaatsen of gewoon een kant en klaren schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@010-5314

Klopt. Wij, en BTO verwachten de systemen rond deze datum weer binnen.
Ik vermoed echter, gezien huidige leveringen, dat het een paar dagen later kan worden. Sowieso geld het aanbod van de CPU upgrade / actie dan nog bij ons en BTO. (hier is overleg over geweest, hoewel het straks wel weer de 720QM gaat worden die in de aanbieding komt als alles goed gaat).

E-SATA, bij een lege behuizing kunt u zelf een schijf installeren. Als u nog een oude schijf heeft is dat handig, anders zou ik voor een kant en klaar geval gaan. Deze kosten niet zoveel meer maar heb je wel volle garantie op het gehele product.
Sterker nog, soms zijn ze iets goedkoper dan een losse behuizing + losse schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@notebook totaal. Ik ga dan voor een kant en klaren. Waar moet ik op letten als ik er eentje koop?
Ik wil hem vol gooien met films. of maak het niet uit of die bijv. snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het puur voor opslag is kunt u net zo goed voor de interne 640Gb gaan.
Deze is 5400rpm, immers, snelheid maakt bij films niet uit.

Enkel als u extreem veel (grote) bestanden gaat verplaatsen is een snelheid van een 7200rpm te verkiezen boven de zuinigheid van een (vaak grotere) 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44435

@notebook totaal. Wanneer komt BTO met SB laptops? Zowel van 17 als 18 inch worden er geen nieuwe processoren aangeboden! Vergeet niet dat de verouderde chips veel en veel trager zijn dan de SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ze uit de fabriek komen rollen?

nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
en recenter:
nieuws: Intel levert vanaf 14 februari gerepareerde Sandy Bridge-chipsets

Dat gaat nog wel een week duren, minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44435 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:09:
@notebook totaal. Wanneer komt BTO met SB laptops? Zowel van 17 als 18 inch worden er geen nieuwe processoren aangeboden! Vergeet niet dat de verouderde chips veel en veel trager zijn dan de SB.
Het is de bedoeling eerst zeker te zijn dat alles goed werkt.
Natuurlijk zijn er al modellen beschikbaar maar hou rekening met begin maart. (i.v.m. testen en opbouwen van voldoende voorraad zodat we zekerheid over de leveringen kunnen geven)

Over het snelheidsverschil, uiteraard zit er een verschil in, het is een nieuwere generatie, maar dat wil niet zeggen dat een huidige generatie core i5 of core i7 niet voldoende zou zijn voor 95% van de gebruikers. Your mileage might vary ;)

Persoonlijk heb ik dan nog "gewoon" een Core i7 systeem gekocht. Snel zat :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 13-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:07:
Er zijn 15" laptops met dezelfde specs (minus de grafische kaart), het verhaal van "snelste op mobiel gebied" gaat dus niet op. ;)

Het is wel een monsterbak zeg, al prefereer ik een mobieler apparaat.
Natuurlijk klopt dat. Kleinere kunnen ook snel of sneller zijn. Ik wilde alleen naast snelheid ook nog eens een groot beeldscherm. En ben erg tevreden. Ondanks het gewicht dat ik moet meetorsen ;-)

Enne... het is inderdaad een monsterbak. Kan nog jaren mee.

Martijn

Zie nu dat er op harware.info ook een review staat zie hier

http://nl.hardware.info/r.../bto-x-book-18f34u-review

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 393744 op 13-02-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393734 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:42:
@Notebook totaal. Ik wil er mee gaan gamen, internetten en films mee kijken. hij hoef niet echt mobiel te zijn. accu duur maak mij ook niet veel uit.

Ik denk dat ik deze samenstelling wil.

X•BOOK 18CL33
**Processor Core i (max 45W - 4 Cores): Intel® Core™ i7 -740QM 1.73GHz 6Mb Cache (2.93GHz Turbo, 4 Cores - 8 Threads)
**RAM DDR3 1333 (1): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 2)
**Harddisk: 4GB SSD + 500GB 7200 rpm(Max MB/s 120 lezen / 120 schrijven)
**Optische disk SATA: Blu-Ray (BD-ROM+DVDRW) incl. PowerDVD Suite
**WLAN Centrino2: Intel® Centrino® Advanced-N 6300, ABGN, Dual Band, 450MB
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
**Garantie >: 3 jaar Carry-in garantie

En koop er een Externe Harddisk los bij.
Als een echt bakbeest wilt, en je bent niet bang om hem in Belgie, Duitsland, UK of USA te bestellen, google dan hier eens op: Clevo X7200, bv de Sager NP7280. Dat is een hexacore. Dat is de echte top die nu verkrijgbaar is. Op youtube zijn wat leuke reviews te vinden. Enne... Hij weeg veel kilootjes!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:52:
@010-5314

1: Vervang de 1x Hybride harddisk voor een SSD (80Gb OCZ Vertex 2 is niet zoveel duurder)
Deze SSD zal er voor zorgen dat maps (en games uberhaupt) veel sneller worden geladen.
Absoluut! Ik heb een OCZ Vertex en sta elke keer weer versteld van de snelheid tov een normale HDD. Gewoon doen, je zult er geen spijt van krijgen. 80Gb is ruim voldoende voor het OS en nog flink wat programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica