Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
@ Notebooktotaal,
Van wanneer is bij jullie de AMD6970m te koop, kan ik indien ik ga voor een notebook met GTX470m deze later upgraden naar bv een gtx570m"nog steeds geen nieuws over deze kaart gelezen" of ati6970m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:35:
[...]

Omdat de Intel SSD sneller is bij het booten (qua iops van kleinere bestanden).
Maar dat zou uiteindelijk nog een klein twijfelpunt zijn

[...]

Ok, 1.5uur is dan nog redelijk, niet heel erg goed, maar valt mee te leven. Ik neem de 2.5 uur van de Toshiba Qosmio X500 met de SB-proc. die haalt surfen op 40% helderheid (en 18" scherm) ongeveer 2u20.
Maakt hij trouwens geen gebruik van OPtimus? Waardoor die schakelt naar de IGP van de proc?

En bedankt voor alle antwoorden. Zou me trouwens misschien best eens op jullie site me inlezen, als er daar nog meer info over in staat. :o

Trouwens, komt er toevallig geen laptop van BTO met SB en GT540M (of dergelijke). Eigenlijk heb ik zo'n monster-GPU niet nodig. Ik heb vooral een goede processor en scherm nodig. Gewone snelheid is belangrijk, en games, nuja, daar heb ik nog steeds een desktop voor.
Dan is de vraag. Hoe vaak boot u? Ik persoonlijk vind de 80Gb OCZ iets snellere voelen in dagelijks gebruik. Het blijft echter een klein verschil in prijs dus de afweging is wel aan u.

------

Omdat het een GTX kaart is is er geen optimus mogelijk. Deze kaarten trekken dermate stroom dat alleen downclocken echt helpt. Wij verkopen ook notebooks van 17" die wel 3 uur kunnen halen maar dat is dan bij zuinig gebruik en alleen de IGP gebruiken. Niet de externe kaart. (Denkt u bijvoorbeeld aan de BTO 18M30U)

------

Er komt een mid-end opvolger. Ze zijn al wel binnen bij BTO maar ze willen ze nogsteeds niet online zetten i.v.m. uitrekenen van prijzen. Ik verwacht woensdag / vrijdag dat ze wel online komen (heb min of meer toezegging) maar dit 17" middenmodel is nog wel een normale Core i5/7 serie. Dus geen Sandy Bridge. Zou dus wel te overwegen zijn? :)
J rock schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:27:
@ Notebooktotaal,
Van wanneer is bij jullie de AMD6970m te koop, kan ik indien ik ga voor een notebook met GTX470m deze later upgraden naar bv een gtx570m"nog steeds geen nieuws over deze kaart gelezen" of ati6970m?
Wat bedoelt u precies? Waar nieuws over gelezen?

Wat ik wel kan zeggen is dat de VGA upgradeable is. Dankzij de MXM sloten in deze notebook. Let wel dat zon MXM kaart al snel 400 euro kan kosten en dat het aan de powerstages op het moederbord ligt of het ook echt gaat werken. (de 460GTX variant zal dit vermoedelijk niet kunnen, het moederbord van de 470GTX heeft meer stages en kan vermoedelijk de ATI wel aan als hij uitkomt of de 570)

Dat gezegd hebbende; het is wel op eigen risico i.v.m. het ook moeten updaten van bios.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris98
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 11:50
Heeft u al een idee wanneer de opvolger van de 15cl34 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Mag ik een algemene vraag stellen over de huidige BTO notebook lijn. Diverse modellen hebben de mogelijkheid om een 2de of 3de harde schijf te monteren. Stel je neemt bij aanschaf slechts één harde schijf. Zijn dan de 2de en 3de harde schijf te gebruiken?
  • ik nog een stapeltje 2,5" schijfjes liggen
Ik vraag dit omdat ik van bijv. Dell notebooks weet dat Dell de connector voor extra harde schijven niet meelevert als je geen 2de harde schijf besteld (bijv. bij XPS M1730).

Persoonlijk vind ik het jammer dat BTO op dit moment de 18M30U niet met Quadcores uitrust. Natuurlijk de 18CL33 is een alternatief maar dan betaal ook weer voor de gaming videokaart en mij gaat het enkel om raw computing power en niet om gamen. Maar dat gaat wellicht nog veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door jwpmzijl op 13-03-2011 12:59 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwpmzijl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:57:
Mag ik een algemene vraag stellen over de huidige BTO notebook lijn. Diverse modellen hebben de mogelijkheid om een 2de of 3de harde schijf te monteren. Stel je neemt bij aanschaf slechts één harde schijf. Zijn dan de 2de en 3de harde schijf te gebruiken?
  • ik nog een stapeltje 2,5" schijfjes liggen
Ik vraag dit omdat ik van bijv. Dell notebooks weet dat Dell de connector voor extra harde schijven niet meelevert als je geen 2de harde schijf besteld (bijv. bij XPS M1730).

Persoonlijk vind ik het jammer dat BTO op dit moment de 18M30U niet met Quadcores uitrust. Natuurlijk de 18CL33 is een alternatief maar dan betaal ook weer voor de gaming videokaart en mij gaat het enkel om raw computing power en niet om gamen. Maar dat gaat wellicht nog veranderen.
Beste,

De 2e, of 3e, harddisk kan inderdaad gewoon worden gebruikt.
Wel zijn er brackets voor (dat is wat anders dan een andere aansluiting, dus werken zal het altijd) maar die leveren wij in iedergeval gratis mee als u dit aangeeft bij de bestelling. Over andere leveranciers kan ik niet spreken.

De 18M30u kan niet met quadcores worden uitgerust. Dit kan de koeling niet aan. Maar moet het persé een 18" zijn? De 17CL36 heeft precies de zelfde resolutie met tevens een HQ SPV scherm en toch een stuk goedkoper dan de 18CL33.

De "raw" computingpower is bij de 17CL36 ook nog eens het hoogste met de nieuwe SB processoren.

Een aantal klanten hebben mij al per e-mail benaderd over de nieuwe 18CL33 maar die komt voorlopig nog niet. BTO heeft, zoals het nu staat, nog een stuk of 40 van de huidige generatie 18CL33's staan met de 2x (SLI) nVidia GTX 460M. Maar persoonlijk vraag ik mij ook waarom de 18Cl33 interessant is als de 17CL36 sneller is en goedkoper is. Oké het scheelt 1 inch maar de resolutie is het zelfde.
Joris98 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:20:
Heeft u al een idee wanneer de opvolger van de 15cl34 komt?
Jazeker. Alleen zijn er momenteel leverproblemen op de onderdelen, vandaar dat ze nog niet online staan. BTO z'n planning is in iedergeval binnen nu en 2 weken. Uiteraard zal ik het hier plaatsen als het zover is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399610

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de X•BOOK 17CL36 FULL-HD.
Ook zou ik in dit systeem de nvidia geforce gtx470 willen hebben, deze komt echter met een forse meerprijs (€ 312!). Is dit de moeite? Ik game bijna elke dag.
Ik vind het ook raar dat je hier niet voor 1600 mhz RAM kan kiezen, hoe komt dit?

Zou het verstandig zijn om deze nu aan te kopen, of om toch nog een tijdje te wachten. Bvb op de gtx 500 series?
Ik kan nog enkele maanden wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Allereerst, de upgradeprijs die u nu heeft is 312 euro ex de btw (komt namelijk van de BTO site) dus 371 incl. de BTW.

Maar nee. De upgrade is zelfs voor 350 euro naar mijn mening niet nodig en kan altijd nog later worden uitgevoerd als daar echt vraag naar is. (er zitten MXM sloten in de notebooks)
U kunt beter investeren in een snellere cpu of een SSD.

1600Mhz is niet nodig aangezien het chipset toch maar op 1333Mhz draait. Des te hoger de Mhz des te hoger de Lattency. Vandaar dat we ook het gaming geheugen verkopen met een lagere lattency wat daadwerkelijk verschil maakt.

Het wachten of niet is aan u, maar de 1460 euro kostende 17CL36 is op dit moment echt de beste prijs / prestaties configuratie. En als de 5xx serie uit is komt de volgende er weer aan. Zo kunt u altijd wel blijven wachten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399610

Dus, als ik het goed begrijp is upgraden naar een eventueel betere videokaart later geen probleem bij deze notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt. Het is echter wel afhankelijk van uw leverancier. Wij maken er qua garantie geen probleem van maar andere leveranciers kunnen dit wel doen.

Tevens is het uiteraard wel met mate. De notebook is met een bepaalde powerstage ontworpen. Als je over 3 jaar daar de allernieuwste kaart in wilt zetten kan het zo zijn dat het voedingsgedeelte voor de 3D kaart niet voldoende is. Aangezien de 17CL36 met snellere kaarten dan de nVidia GTX 460M (standaard configuratie) kan worden geleverd is het voor nu echter geen probleem gelet op een zelfde energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Zijn er toevallig al mensen die hun ervaring met de 17CL36 willen delen?
En over de opvolger van de 15cl34 zal deze gelijke specs hebben als de 17CL36, of een stuk minder hierbij denk ik vooral aan de videokaart en processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:00:
1600Mhz is niet nodig aangezien het chipset toch maar op 1333Mhz draait. Des te hoger de Mhz des te hoger de Lattency. Vandaar dat we ook het gaming geheugen verkopen met een lagere lattency wat daadwerkelijk verschil maakt.
Kan je dit onderbouwen met cijfers? Hier ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwiele schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:25:
Zijn er toevallig al mensen die hun ervaring met de 17CL36 willen delen?
En over de opvolger van de 15cl34 zal deze gelijke specs hebben als de 17CL36, of een stuk minder hierbij denk ik vooral aan de videokaart en processor.
De opvolger van de 15CL34 is al binnen bij BTO. Wanneer hij echter online komt is nog niet duidelijk. Ze zijn namelijk nog aan het testen. Qua specificaties (zover dat kan in een 15.6" behuizing) komt het aardig in de buurt. 4 geheugensloten staat echter niet op het programma.

Ervaring met de 17CL36 heb ik uiteraard, wat wilt u weten?

Heb voor de tweakers even wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl361.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl362.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl363.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl364.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl365.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl366.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl367.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl36/17cl368.JPG
DaMarcus schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Kan je dit onderbouwen met cijfers? Hier ben ik wel benieuwd naar :)
Zoals al besproken. Lang verhaal ;) maar door de reactietijd die lager is ligt de doorvoer in de praktijk iets hoger. Het simpele antwoord is, een bredere snelweg ... maar wel met de zelfde maximale snelheid :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 09:34

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zal als ik de mijne krijg een review schrijven...
Trouwens, is dat een TV-tuner ingebouwd? Heb ik niet echt gezien bij de specs... :) (is dat DVB-T?)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een optie. Het mini-pci slot is echter wel leeg.
Op de high-res versie van de foto kun je dit beter zien

hier klikken
Helemaal links zie je een open slot. Daar staat (wel wat slecht zichtbaar) in het plastic gedrukt: TV Tuner Card.

Clevo stopt deze al sinds de M570 in hun notebooks. Het is echter niet echt een geweldig kaartje (gewoon bedoeld voor bekabeld signaal of free to air) en kost -+ 90 euro op ebay of via reseller vaak zon 110 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55
@ Notebook Totaal

Gaat BTO ook laptops op basis van de Clevo P150HM leveren? Met AMD Radeon HD 6970M of de GTX 570M?
Enig idee wanneer deze beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker. Alleen wel een iets andere configuratie.
Qua scherm komt er zowel een HD+ (1600x900) en FHD (1920x1080p) model uit.
En als 3D kaart zal in eerste instantie de GT 540M worden geleverd.

Ze kunnen ieder moment bij BTO binnenkomen hoorde ik net. Voor ze leverbaar worden zal er het nog wel een weekje duren (testen & bouwen) maar het komt er dus aan :)

Tevens komt de opvolger van de 17M32+ eraan.
Sneak peak specs:

- Intel Huron River platform
- nVIDIA Optimus technology
(Intel HM65 / nVIDIA GeForce GT 540M)
- THX TruStudio Pro
- Switchable graphic design
- 50% increase keyboard size
- 17" 16:9 LED panel
- 36.62% Touchpad increase
- HDMI built-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 11:52
Wat gaat de prijs ongeveer worden van deze laptops op basis van de Clevo P150HM? Ik ben vooral geïnteresseerd in de FHD versie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Ben echter vandaag bij BTO op bezoek geweest voor besprekingen. Resultaat is dat hij zeer snel online gaat komen.

Uiterlijk begin volgende week.
Heb ook wat foto's gemaakt van de nieuwe (upcomming) modellen.

De 15.6" is een directe opvolger van de BTO 15CL34 en ziet er dus precies het zelfde uit.

15C30U met z'n bijzonder felle FHD scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b1.jpg

Nieuw (code is nog niet bekend) 13" model. Twee uitvoeringen. Sowieso met de nieuwe Sandy Bridge core i3 en i5. VGA of Intel of een ATI.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b4.jpg

Installatie van die nieuwe P150 ... "15CL36" notebooks
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b5.jpg

En een nog naakte foto van de 17CL35 welke de opvolger van de BTO 17M32+ is. WUXGA (Full-HD) met de GT 540M
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/bezoek/b6.jpg

Deze laatste 17" is geschat (basismodel) zo tussen de 1000 en 1100 euro te komen liggen. Echter nog geen garanties hierover :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Removed i.v.m. de regels :D

[ Voor 91% gewijzigd door fast-server op 16-03-2011 20:41 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb u een bericht gestuurd. Dit omdat het forum niet de plek is inhoudelijk bestellingen te bespreken. (ik handel conform regels tweakers.net :) Er mogen geen bestellingen worden besproken, dit topic is puur voor het delen van ervaringen en het beantwoorden van vragen :))

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertvdh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:26:
Wat gaat de prijs ongeveer worden van deze laptops op basis van de Clevo P150HM? Ik ben vooral geïnteresseerd in de FHD versie dan.
Voor de geintresseerde.
Zowel de W150HNM (BTO 15CL35) en de W170HN (BTO 17CL35) staan online.
Beiden Sandy Bridge Quadcores met GT 540M kaart en optimus.

Om direct de bovenstaande vraag te beantwoorden. Hij begint vanaf 875 euro incl. BTW en dat is met de Core i7 2630QM.

Qua behuizing is het een 100% match van de 15CL34.
Zie ook deze foto's. Dan wel even het XXODD logo wegdenken ;)

Eigenlijk wel grappig die 15CL35, het ontwerp van de behuizing loopt al sinds 2009 mee, origineel geleverd met een AMD Athlon64 TF CPU en Sis chip. Zegt toch wat over de degelijkheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 28-07 13:19

Nikeo

Jawelles

Oeh, die 13 inch lijkt leuk. Wanneer was dat dat die online komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:55:
[...]

Voor de geintresseerde.
Zowel de P150HM (BTO 15CL35) en de W170HM (BTO 17CL35) staan online.

Om direct de bovenstaande vraag te beantwoorden. Hij begint vanaf 875 euro incl. BTW en dat is met de Core i7 2630QM.
Zover ik weet zijn de GPU's van de P150HM en de P170HM vervangbaar? Of biedt BTO dat niet als optie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Zover ik weet zijn de GPU's van de P150HM en de P170HM vervangbaar? Of biedt BTO dat niet als optie aan?
Helemaal correct. Vanaf de Core i3 (maar wat heb je daaraan in zon snelle notebook?) tot de 2920XM Quadcore Extreme Core i7.

Koeling is op alle cpu's berekend en moederbord heeft (bij deze revisie) geen update nodig.
Nikeo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:22:
Oeh, die 13 inch lijkt leuk. Wanneer was dat dat die online komen?
Levering vanuit producent is nog niet duidelijk. Bestcase zou 2 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:32:
[...]

Helemaal correct. Vanaf de Core i3 (maar wat heb je daaraan in zon snelle notebook?) tot de 2920XM Quadcore Extreme Core i7.

Koeling is op alle cpu's berekend en moederbord heeft (bij deze revisie) geen update nodig.
Een GPU is wat anders dan een CPU. Lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:55:
[...]

Voor de geintresseerde.
Zowel de P150WHM (BTO 15CL35) en de W170HN (BTO 17CL35) staan online.

Qua behuizing is het een 100% match van de 15CL34.
Zie ook deze foto's. Dan wel even het XXODD logo wegdenken ;)

Eigenlijk wel grappig die 15CL35, het ontwerp van de behuizing loopt al sinds 2009 mee, origineel geleverd met een AMD Athlon64 TF CPU en Sis chip. Zegt toch wat over de degelijkheid.
Oeh interessant model. Zou je ipv de dvd-bay een extra hardeschijf/SSD in kunnen bouwen? Zoja dan heb ik toch een hele mooie laptop gevonden.
Stphnvlstk schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:50:
Iceman heeft zijn vraag in de quote zelf gesteld:

[...]
Klopt heel scherp gezien van stphnvlstk!

[ Voor 24% gewijzigd door Iceman1987 op 18-03-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? Je bericht is leeg ;)
DaMarcus schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Een GPU is wat anders dan een CPU. Lezen ;)
Oeps, het was al laat ;) Nee, bij de 15CL35 en 17CL35 is de VGA (zon beetje het enige component) niet vervangbaar voor een ander model. Er zit dus geen MXM slot in.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Iceman heeft zijn vraag in de quote zelf gesteld:
Oeh interessant model. Zou je ipv de dvd-bay een extra hardeschijf/SSD in kunnen bouwen? Zoja dan heb ik toch een hele mooie laptop gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:30
Ik twijfel tussen de 17CL36 en de 17CL35 echter wil ik wel dat er 2 HDD's in kunnen dus dan ben ik volgens mij tot de 17CL36 verplicht.

Daarnaast vraag ik me of de upgrade van de 2630QM naar de 2720QM de moeite waard is. De upgrade prijs is namelijk nogal fors. Echter zijn er (naast de kloksnelheid) wel verschillende functies die afwijken tussen de beide processoren, toch?

En dan de laatste vraag: wat is de levertijd? Ik zou hem namelijk snel (lees binnen een week) willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
Hallo,

Ik had een aantal vraagjes over de P-Book 15CL35 FULL-HD Quad.
Hoelang is de batterijduur van deze laptop? zowel met de standaard accu als de grotere zal ik maar zeggen.
Wat zijn de afmetingen? Is deze laptop al getest met eventuele games, zoja welke fps, denk hierbij aan starcraft 2, of gta 4 of dergelijke?

Ik hoop dat een aantal van deze vragen beantwoord kunnen worden;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman1987 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:04:
[...]

Vooralsnog moet ik daarop nee zeggen. Ik zal dit maandag nog verder onderzoeken, er is ooit een "caddy" upgrade geweest maar deze moest toen speciaal worden doorbesteld.
Zwiele schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:08:
Hallo,

Ik had een aantal vraagjes over de P-Book 15CL35 FULL-HD Quad.
Hoelang is de batterijduur van deze laptop? zowel met de standaard accu als de grotere zal ik maar zeggen.
Wat zijn de afmetingen? Is deze laptop al getest met eventuele games, zoja welke fps, denk hierbij aan starcraft 2, of gta 4 of dergelijke?

Alvast bedankt.
De accuwerktijd hangt compleet van uw gebruik, schermhelderheid, en configuratie af. Een Core i7 940XM zal meer trekken dan de Core i5 460m.
Rekent u tussen de 1 en 2.5 uur.

Afmetingen heb ik zo niet bij de hand maar het is een "standaard" 15.6" notebook dus zeker niet groter dan normaal.

Alle BTO notebooks worden minimaal 24 uur getest voor ze worden geleverd. FPS kan ik u echter echt niet vertellen want dat hangt, opnieuw, van de configuratie af.
Wat de 3D kaart allemaal kan (is een mid-end 3D kaart en dus zeker voldoende voor beide games) kunt u hier lezen :)

Als er nog vragen zijn: stel ze vooral!
svanzon schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:46:
Ik twijfel tussen de 17CL36 en de 17CL35 echter wil ik wel dat er 2 HDD's in kunnen dus dan ben ik volgens mij tot de 17CL36 verplicht.

Daarnaast vraag ik me of de upgrade van de 2630QM naar de 2720QM de moeite waard is. De upgrade prijs is namelijk nogal fors. Echter zijn er (naast de kloksnelheid) wel verschillende functies die afwijken tussen de beide processoren, toch?

En dan de laatste vraag: wat is de levertijd? Ik zou hem namelijk snel (lees binnen een week) willen bestellen.
Beste,

Of de upgrade tussen de 2630QM en 2720QM de 285 euro waard is ligt aan uw gebruik. Kunt u mij daar wat meer over vertellen?

Meer informatie per processor:

Intel 2630QM
Intel 2720QM

Er zijn wat kleine verschillen, zoals o.a. de max geheugenbandbreedte.

Wat de levertijd betreft, dit hangt nogal van de configuratie af. Wij zelf hebben nog een aantal configuraties staan maar de nieuwe komen pas weer over 1 week binnen bij BTO. Ze liepen / lopen zo hard dat ze dus een week eerder dan gepland uitverkocht zijn. (opzich positief :))

2 hdd's intern gaat inderdaad via de 17CL36, maar via E-SATA / USB 3.0 kan het ook altijd nog via de 17CL35 extern worden geregeld. (zonder dus snelheidsverlies)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
robbertvdh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:26:
Hij kost in de US ongeveer 1150 euro incl. shipping, douane, BTW etc.
Zou me verbazen als hij hier veel meer kost als dat.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:55:

Beste,

Of de upgrade tussen de 2630QM en 2720QM de 285 euro waard is ligt aan uw gebruik. Kunt u mij daar wat meer over vertellen?

Meer informatie per processor:

Intel 2630QM
Intel 2720QM

Er zijn wat kleine verschillen, zoals o.a. de max geheugenbandbreedte.

Wat de levertijd betreft, dit hangt nogal van de configuratie af. Wij zelf hebben nog een aantal configuraties staan maar de nieuwe komen pas weer over 1 week binnen bij BTO. Ze liepen / lopen zo hard dat ze dus een week eerder dan gepland uitverkocht zijn. (opzich positief :))

2 hdd's intern gaat inderdaad via de 17CL36, maar via E-SATA / USB 3.0 kan het ook altijd nog via de 17CL35 extern worden geregeld. (zonder dus snelheidsverlies)
Momenteel heb ik de 17M32+ (Q9000 en Geforce 9600m) met een SSD (120GB) erin, echter mis ik net die extra schijfruimte voor mijn foto, mp3 en video collectie. Daarom heb ik graag behoefte aan 2 schijven. Daarnaast hebben mijn schoonouders een nieuwe laptop nodig en is dit voor mij een reden om een nieuwe te nemen.

Ik gebruik mijn laptop actief met veel programma's open (soms teveel :)) en speel daarnaast af en toe een spelletje. Een leuke resolutie is altijd mooi maar een gamer ben ik niet. Buiten het gamen vind ik de resolutie wel belangrijk, werk nu met 1920*1200.

Aan videobewerking doe ik niet echt (af en toe) en dit heeft dan ook niet de prioriteit.

De processor upgrade ging mij niet direct om de clocksnelheid maar het verschil in features. Maar zoals ik nu op de intel site zie zijn deze toch meer hetzelfde dan ik dacht. Denk hierbij aan een geïntegreerde videokaart (laag stroomverbruik onderweg). Alleen de FDI en wireless display zijn in de 2630 niet beschikbaar maar ga ik deze missen? Denk zelf van niet.

Dan nog enkele vragen:
  • Welke processor raad u mij aan?
  • Klopt het dat bij de 17CL36 de ESATA/USB port aan de achterkant zit? Hoe is dit bij de 17CL35.
  • Zijn de meeste schermen tegenwoordig breedbeeld (1920*1080)? Ik heb nog 1920*1200, is dit nog mogelijk?
  • Is de laptop iets lager en iets breder of is de hoogte vergelijkbaar met de 17M32+.
  • Is de Intel-centrino draadloze kaart beter (lees: sneller groter bereik) dan de BTO kaart? Zo ja, heeft een upgrade hierin zin of scheelt het niets of slechts procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400387

Ik heb een algemene vraag rond de BTO laptops. Ik studeer informatica en maak veel gebruik van windows, maar heb ook nu linux nodig. Ik ben van plan een BTO laptop te kopen, maar wil graag weten of erzich hier problemen kunnen voordoen als ik dit wil gaan dual booten (en vooral ivm met de drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svanzon schreef op zondag 20 maart 2011 @ 02:07:
[...]

Momenteel heb ik de 17M32+ (Q9000 en Geforce 9600m) met een SSD (120GB) erin, echter mis ik net die extra schijfruimte voor mijn foto, mp3 en video collectie. Daarom heb ik graag behoefte aan 2 schijven. Daarnaast hebben mijn schoonouders een nieuwe laptop nodig en is dit voor mij een reden om een nieuwe te nemen.

Ik gebruik mijn laptop actief met veel programma's open (soms teveel :)) en speel daarnaast af en toe een spelletje. Een leuke resolutie is altijd mooi maar een gamer ben ik niet. Buiten het gamen vind ik de resolutie wel belangrijk, werk nu met 1920*1200.

Aan videobewerking doe ik niet echt (af en toe) en dit heeft dan ook niet de prioriteit.

De processor upgrade ging mij niet direct om de clocksnelheid maar het verschil in features. Maar zoals ik nu op de intel site zie zijn deze toch meer hetzelfde dan ik dacht. Denk hierbij aan een geïntegreerde videokaart (laag stroomverbruik onderweg). Alleen de FDI en wireless display zijn in de 2630 niet beschikbaar maar ga ik deze missen? Denk zelf van niet.

Dan nog enkele vragen:
  • Welke processor raad u mij aan?
  • Klopt het dat bij de 17CL36 de ESATA/USB port aan de achterkant zit? Hoe is dit bij de 17CL35.
  • Zijn de meeste schermen tegenwoordig breedbeeld (1920*1080)? Ik heb nog 1920*1200, is dit nog mogelijk?
  • Is de laptop iets lager en iets breder of is de hoogte vergelijkbaar met de 17M32+.
  • Is de Intel-centrino draadloze kaart beter (lees: sneller groter bereik) dan de BTO kaart? Zo ja, heeft een upgrade hierin zin of scheelt het niets of slechts procenten.
Als ik uw verhaal zo lees is de 2630QM de beste keuze. Het voordeel van de 2720QM is vooral te zien tijdens video/fotobewerking. Uiteraard zullen games ook net paar FPS meer halen met de 2720QM maar de 2630QM is al zon enorme stap vooruit op de Q9000 dat die paar procent tussen beiden cpu's bij uw gebruik de meerprijs niet waard is. (met paar procent bedoel ik het verschil wat u bij uw typische gebruik zou merken)

Daarmee is dan ook meteen uw 1e vraag beantwoord.

2: Correct. Ziet u deze foto's die ik van de 17CL36 heb genomen. Ze zitten inderdaad aan de achterkant. Bij de 17CL35 zitten ze meen ik ook nog aan de achterkant. Kan helaas nu even niet kijken omdat ik niet op kantoor zit (weekend ;)) Als u dit echt wilt weten zal ik dit maandag nakijken.

3: 1920x1200 is "helaas" niet meer mogelijk. Het is allemaal "Full-HD" 1080p geworden. Lang leven marketing zegmaar. Aan de andere kant, dit is ook een hele behoorlijke resolutie.

4: Ziet u de foto's. Heb uiteraard ook de 17M32+ geleverd en gevoelsmatig was hij iets dikker. Als ik echter echt ga vergelijken zitten ze ong. gelijk qua afmetingen.

5: Scheelt paar procent. Voor normaal gebruik geen boeiende upgrade. De Intel is iets sterker en heeft ook het 802.11A protocol (5Ghz band ipv 2.4Ghz band) maar of u daar wat aan heeft? De standaard 150Mbit BTO kaart (Atheros) is al goed zat. Als u veel via het wireless verstuurt is de upgrade naar de 300Mbit kaart leuk maar anders ook overbodig.

Sowieso kan ieder component later nog worden geupgrade. Dus de keuze staat niet voor altijd vast zoals bij de meeste notebooks :)
Anoniem: 400387 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:59:
Ik heb een algemene vraag rond de BTO laptops. Ik studeer informatica en maak veel gebruik van windows, maar heb ook nu linux nodig. Ik ben van plan een BTO laptop te kopen, maar wil graag weten of erzich hier problemen kunnen voordoen als ik dit wil gaan dual booten (en vooral ivm met de drivers).
Linux is niet Linux. Wat ik wil zeggen, het maakt nogal uit welke distributie u gaat draaien.
Maar het belangrijkste is, welke notebook zou u willen gaan gebruiken?

In het algemeen is het echter geen probleem, de BTO's zijn voornamelijk reference design hardwareconfiguraties dus geen gekke "branded" cardreaders of wireless kaarten waar geen drivers voor te vinden zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht aan de 15CL35 en als tweede systeem ubuntu (het windows systeem kan ik als student gratis of max voor 60 euro krijgen langs ma3d :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
Hallo,

Mijn vragen betreft P-Book 15CL35 FULL-HD Quad. gingen over de nieuwe laptop met sandy bridge;)
Naar mijn mening zal deze toch wel langer dan 2.5 uur met de accu doen, met optimus en de zuinigere proccessor?
Bij deze laptop zijn de fps bij de games denk ook niet bekend?;) Met de afmetingen zou ik vooral de dikte van de laptop willen weten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ondersteunen de laptops van bto eigenlijk cpu upgrade (je kunt ze bestellen emt betere cpu maar kan je het zelf ook nog aanpassen achteraf ... dus zijn ze vastgesoldeerd of niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 400387 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:09:
ik dacht aan de 15CL35 en als tweede systeem ubuntu (het windows systeem kan ik als student gratis of max voor 60 euro krijgen langs ma3d :p)
Ubuntu is vrij makkelijk hierin.
Zover wij hebben kunnen testen werkt bij Ubuntu bijna alles direct out of the box.
Alleen modellen met ATI kaarten (14F34U bijvoorbeeld) moeten soms een handmatige update krijgen om het VGA deel goed (3D accelerated) werken te krijgen.

MA3D is uiteraard een goede optie welke ik iedere student zou willen aanraden! Scheelt toch weer de helft van de nieuwprijs (120 euro voor W7 HP)
Zwiele schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:13:
Hallo,

Mijn vragen betreft P-Book 15CL35 FULL-HD Quad. gingen over de nieuwe laptop met sandy bridge;)
Naar mijn mening zal deze toch wel langer dan 2.5 uur met de accu doen, met optimus en de zuinigere proccessor?
Bij deze laptop zijn de fps bij de games denk ook niet bekend?;) Met de afmetingen zou ik vooral de dikte van de laptop willen weten.

Alvast bedankt
Dan is dat uw mening ;) ... Maar zonder grappen, het kan wel, maar ik moet natuurlijk rekening houden met een gemiddeld gebruik. Als ik bij u zeg 3.5 uur, en de ander haalt maar amper 2 uur kan er spraken zijn van een teleurstelling. Met de grotere accu en zuinig gebruik (dus werken met de Intel kaart, en weinig extra's aan) is er inderdaad een "langere" accuwerktijd te realiseren.

Specificaties van de 3D kaart. Ook hiervan zijn dus de gegevens bekend. Starcraft 2, met een minder snelle cpu dan u krijgt bij de 15CL35, haalt gemideld op high 37 FPS (wat dus boven de speelbare grens van 24 ligt) met een piek van 47.7 fps
Anoniem: 400387 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:18:
en ondersteunen de laptops van bto eigenlijk cpu upgrade (je kunt ze bestellen emt betere cpu maar kan je het zelf ook nog aanpassen achteraf ... dus zijn ze vastgesoldeerd of niet )
Ja, uiteraard moet je niet een cpu met een ander socket willen plaatsen. Maar, van een Core i5 xxxx serie naar een Core i7 2820QM is geen probleem. De koeling en bios is hier al op berekend.

De BTO's hebben dus een ZIF socket, en zitten niet gesoldeerd op het moederbord. (bij de mini-laptops daargelaten)
Zwiele schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:08:
Hallo,

Alvast bedankt.
374(W) x 250(D) x 25~37.2(H)mm
2.6kg (Included ODD and 48.84WH battery)

De games test kunt u op de eerdere link zien :)
Iceman1987 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:04:

Nagevraagd maar helaas. Niet mogelijk. Wel uiteraard via USB 3.0 of E-SATA maar dat is niet intern.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:24:
[...]
Nagevraagd maar helaas. Niet mogelijk. Wel uiteraard via USB 3.0 of E-SATA maar dat is niet intern.
Dit kun je volgens mij wel gewoon zelf doen, heb je een extra hdd voor opslag. (hdd en dvd-drive hebben volgens mij dezelfde aansluiting, SATA-300 meen ik..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 21:04
HDD zou ik gewoon extern doen, E-sate of Usb3 is snel genoeg om vanaf de HDD games te spelen of wat dan ook. Ik zag al mensen die de complete Steam installatie op een E-sata disk hadden.

17CL36 gisteren binnen gekregen :D
Kijken of ik deze week nog tijd kan vinden voor een klein reviewtje.

Notebook Totaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melodic Metal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:01:
HDD zou ik gewoon extern doen, E-sate of Usb3 is snel genoeg om vanaf de HDD games te spelen of wat dan ook. Ik zag al mensen die de complete Steam installatie op een E-sata disk hadden.

17CL36 gisteren binnen gekregen :D
Kijken of ik deze week nog tijd kan vinden voor een klein reviewtje.

Notebook Totaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Sterker nog, E-SATA is eigenlijk gewoon net zo snel, want het is externe S-ATA
USB 3.0 is qua doorvoer ook snel genoeg alleen heb je een (hele kleine) lattency.

Overigens bedankt voor het bedankje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Laatst online: 21-03 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:24:

Bedankt voor het vragen. Dat is jammer. Ik heb wel gezien dat het in de VS wel mogelijk is, zie deze link. Daar kun je een extra ''caddy'' inbouwen ipv je optische schijf.

Ik ga kijken of ik zo'n caddy kan vinden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is de W150HNQ ook een ander model maar helaas.
U bent overigens ook niet de eerste die het vraagt, als ik het kon leveren zou ik het dan ook graag doen maar BTO koopt ze niet in. (2x naar gevraagd)

Wel kan ik via het parts-centrum in Duitsland ze mogelijk los bestellen (nog geen antwoord van terug) maar dan moet dat per 10 stuks. Ik denk dat voor de individuele eindgebruiker eBay de snelste optie is.
(Maar 79 dollar zoals in de link vind ik ook wel behoorlijk straf voor een stukje plastic. Dat moet wel goedkoper kunnen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ik had er een voor £8,99 vanaf ebay, maar dat is een of ander el-cheapo model waarvan de schroefgaten bij de eerste poging al doordraait (wat de de correcte term daarvoor?) Bovendien kon je daar het frontje niet makkelijk overzetten. Je moet dus niet het model hebben met plastic zijkanten.

De aluminium caddy van fenvi schijnt van goede kwaliteit te zijn. En is "less than $30 shipped" Dus zoveel hoeft het allemaal niet te kosten, niet vergeten dat je een dvd drive "bespaart". Hier een plaatje:
http://forum.notebookrevi...-2-a-389.html#post6201089

De ellende zit hem in het feit dat fabrikanten nog wel eens willen afwijken van frontjes, maar zoals ik al zei, ik heb een slot loading drive waar simpelweg een spleet in de behuizing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 13:29
Aangezien mijn in juni 6 jaar oud wordende Dell XPS gen-2 langzaam maar zeker af begint te takelen (accu is defect, geluid is defect, cardreader is defect) wordt het tijd om naar een opvolger te kijken.

Omdat ik hem nu echt als mobiele werkplek ga gebruiken wil ik terug van 17 naar 15 inch. In eerste instantie was de Dell XPS 15 favoriet, maar na het zien van de BTO 15CL35 begin ik toch flink te twijfelen. Vooral de mogelijkheid om er standaard een SSD in te zetten en extra RAM voor een schappelijke prijs bij te proppen doen het goed.

Op dit moment heb ik een tweetal vragen:

- Steekt de 9cell accu uit zoals bij Dell, of is hij van hetzelfde formaat als de 6 cell accu?
- Is de 15CL35 per direct leverbaar, uiteraard afhankelijk van de gekozen onderdelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Als ik uw verhaal zo lees is de 2630QM de beste keuze. Het voordeel van de 2720QM is vooral te zien tijdens video/fotobewerking. Uiteraard zullen games ook net paar FPS meer halen met de 2720QM maar de 2630QM is al zon enorme stap vooruit op de Q9000 dat die paar procent tussen beiden cpu's bij uw gebruik de meerprijs niet waard is. (met paar procent bedoel ik het verschil wat u bij uw typische gebruik zou merken)

Daarmee is dan ook meteen uw 1e vraag beantwoord.

2: Correct. Ziet u deze foto's die ik van de 17CL36 heb genomen. Ze zitten inderdaad aan de achterkant. Bij de 17CL35 zitten ze meen ik ook nog aan de achterkant. Kan helaas nu even niet kijken omdat ik niet op kantoor zit (weekend ;)) Als u dit echt wilt weten zal ik dit maandag nakijken.

3: 1920x1200 is "helaas" niet meer mogelijk. Het is allemaal "Full-HD" 1080p geworden. Lang leven marketing zegmaar. Aan de andere kant, dit is ook een hele behoorlijke resolutie.

4: Ziet u de foto's. Heb uiteraard ook de 17M32+ geleverd en gevoelsmatig was hij iets dikker. Als ik echter echt ga vergelijken zitten ze ong. gelijk qua afmetingen.

5: Scheelt paar procent. Voor normaal gebruik geen boeiende upgrade. De Intel is iets sterker en heeft ook het 802.11A protocol (5Ghz band ipv 2.4Ghz band) maar of u daar wat aan heeft? De standaard 150Mbit BTO kaart (Atheros) is al goed zat. Als u veel via het wireless verstuurt is de upgrade naar de 300Mbit kaart leuk maar anders ook overbodig.

Sowieso kan ieder component later nog worden geupgrade. Dus de keuze staat niet voor altijd vast zoals bij de meeste notebooks :)
Ok dan ga ik er eentje bestellen. Zal morgen (uhm vandaag :O ) overdag met u contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buttonfreak85 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:52:
Aangezien mijn in juni 6 jaar oud wordende Dell XPS gen-2 langzaam maar zeker af begint te takelen (accu is defect, geluid is defect, cardreader is defect) wordt het tijd om naar een opvolger te kijken.

Omdat ik hem nu echt als mobiele werkplek ga gebruiken wil ik terug van 17 naar 15 inch. In eerste instantie was de Dell XPS 15 favoriet, maar na het zien van de BTO 15CL35 begin ik toch flink te twijfelen. Vooral de mogelijkheid om er standaard een SSD in te zetten en extra RAM voor een schappelijke prijs bij te proppen doen het goed.

Op dit moment heb ik een tweetal vragen:

- Steekt de 9cell accu uit zoals bij Dell, of is hij van hetzelfde formaat als de 6 cell accu?
- Is de 15CL35 per direct leverbaar, uiteraard afhankelijk van de gekozen onderdelen?

Alvast bedankt!
De 9Cell steekt inderdaad uit. Maar het valt wel meer qua uitsteken aangezien dit een REFDESIGN accu is en dus geen goedkope aftermarket upgrade. Dit ziet u ook terug in de capaciteit van de 9Cell.

De leverbaarheid hangt af van de configuratie maar inderdaad, geef ons 2 of 3 werkdagen productietijd en de notebook is klaar om af te halen of voor (gratis) verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 13:29
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:43:
[...]

De 9Cell steekt inderdaad uit. Maar het valt wel meer qua uitsteken aangezien dit een REFDESIGN accu is en dus geen goedkope aftermarket upgrade. Dit ziet u ook terug in de capaciteit van de 9Cell.

De leverbaarheid hangt af van de configuratie maar inderdaad, geef ons 2 of 3 werkdagen productietijd en de notebook is klaar om af te halen of voor (gratis) verzending.
Heeft u toevallig een foto van de 9cell accu? Ben benieuwd of hij nog wel makkelijk in mijn rugzak past. Steekt hij naar achter of naar onder uit?

Verder ben ik benieuwd naar de update frequentie van dit model. Is dat 2x per jaar of veel vaker? Ik las zojuist dat de vertex 3 SSD serie inmiddels in de schappen ligt. Ligt het in de lijn der verwachting dat die op korte termijn ook voor dit model beschikbaar komt? Is levering zonder HDD/SSD mogelijk?

Tot slot zag ik op de BTO site dat daar geen 180GB SSD OCZ Vertex 2 aangeboden wordt, en bij u wel. Is het inderdaad 180GB of toch 160GB?

[ Voor 8% gewijzigd door buttonfreak85 op 23-03-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Komt er nog een 15 inch variant met dezelfde specs als de 17CL36 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buttonfreak85 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:08:
[...]

Heeft u toevallig een foto van de 9cell accu? Ben benieuwd of hij nog wel makkelijk in mijn rugzak past. Steekt hij naar achter of naar onder uit?

Verder ben ik benieuwd naar de update frequentie van dit model. Is dat 2x per jaar of veel vaker? Ik las zojuist dat de vertex 3 SSD serie inmiddels in de schappen ligt. Ligt het in de lijn der verwachting dat die op korte termijn ook voor dit model beschikbaar komt? Is levering zonder HDD/SSD mogelijk?

Tot slot zag ik op de BTO site dat daar geen 180GB SSD OCZ Vertex 2 aangeboden wordt, en bij u wel. Is het inderdaad 180GB of toch 160GB?
Geen foto, maar ik ben net geinformeerd dat het nieuwe type accu (9cell) fysiek niet groter is dan de 6Cell. In andere woorden hij steekt niet eens 1 mm uit. Hij weegt uiteraard wel paar grammetjes meer maar dat is allemaal nog te overzien. (Meer cellen in de zelfde behuizing)

De SSD's hebben niets met het model en updaten te maken, ga uit van een looptijd per uitvoering (dus niet model, want dan zou dit model al 2+ jaar meelopen) van ong. 6 maanden.

De OCZ Vertex 3's staan al in bestelling maar levertijd nog onbekend. Zo tegelijkertijd als de andere grotere partijen ze hebben. Zonder hdd kan maar dat is altijd in overleg met mij, de optie bestaat standaard namelijk niet.

Wat de 160 of 180Gb betreft, bij ons is het een 180Gb voor de prijs van een 160Gb :) Voor andere dealers kan ik niet spreken.
SuperVliegNL schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:50:
Komt er nog een 15 inch variant met dezelfde specs als de 17CL36 ?
Helaas niet, te weinig vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
@ notebook totaal:
Zijn er ook SB modellen waar firewire of expresscard op zit?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker.

Zoals op de foto's mogelijk al gezien heeft de 17CL36 firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400945

Klopt het dat er een 18 inch versie van de 17cl36 komt. Dat wordt dan waarschijnlijk de 18cl36??

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is een dergelijke notebook nog niet ontworpen.
Uiteindelijk zal de 18CL33 uiteraard vervangen worden maar de komende 1.5 tot 2 maanden (nog ruime voorraad) staat dit nog niet gepland. Eerst moet het model uitkomen, worden verscheept, wij en BTO het testen, en dan pas komt het op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb maandag de laptop (17CL36) ontvangen en ik moet zeggen: WOW! Super... Heel mooi afgewerkt, niet te dik.
Super scherm, super afwerking, super touchpad,...
Enig minpuntje: toetsenbord is geen full design, die mocht echt wel groter op een 17" laptop (vooral numpad enter ontbreek ik bv. die staat erg onhandig)
Ook was er een brakke driver van wifi, ik moest hem updaten, met driver geinstalleerd was wifi constant aan het uitvallen.

Maar voor de rest, ik zou echt wel eerder BTO nemen dan andere merken, geen bloatware, wel snel en kwaliteitsvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van de toetsenbord komt omdat dit qua ontwerp gelijk is aan de andere, iets kleinere, modellen.

Als ik het goed heb had u dus problemen met de Intel® Centrino® Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart?

Viel de kaart zelf uit of enkel de verbinding weg? U bent namelijk de eerste met dit probleem. Vandaar dat ik dit graag doorzet naar BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:19:
Jazeker.

Zoals op de foto's mogelijk al gezien heeft de 17CL36 firewire.
Dankje!
Welke ander modellen hebben ook firewire?
En weet je welke panelen in de Full HD schermen zitten?
in het kader van [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

edit: en hoe zijn de ervaringen met de batterijduur van bv de 17CL36?

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 25-03-2011 10:02 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal van het weekend de applicatie eens draaien. Moet nu weg naar afspraken.
Firewire komt nog maar op weinig modellen voor, allemaal vervangen door USB 3.0

Accu is goed in vergelijking met andere systemen. Ligt wel aan wat je doet.
Zal zondag een batterymark draaien op een voorraadmodel. (maar qua eerste indrukken moet 2 uur zeker haalbaar zijn als je het rustig doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 21:57
Is er een reden voor om fingerprint niet meer op de laptops te hebben?

heb een JHL90 en ben aan het kijken voor een vervanger... maar ik vind met fingerprint inloggen toch echt een stuk fijner dan met een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 21:04
Dima_2005 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:30:
...
Enig minpuntje: toetsenbord is geen full design, die mocht echt wel groter op een 17" laptop (vooral numpad enter ontbreek ik bv. die staat erg onhandig)
Ook was er een brakke driver van wifi, ik moest hem updaten, met driver geinstalleerd was wifi constant aan het uitvallen.
...
Toetsenbord is inderdaad jammer, hoewel ik er nog niet zoveel last van heb, het typt in ieder geval wel erg fijn.

Ik heb volgens mij de standaard BTO wireless 300MB / bluetooth combinatie, en die werkt zonder problemen met de drivers van de installatie dvd.

Alleen onder ubuntu pakt hij de drivers niet uit zichzelf, hiervoor moest ik naar de realtek website en de drivers zelf downloaden / 'make install' etc.

Ook onder linux/ubuntu oppassen met de Nvidia drivers, de standaard third-party nvidia drivers doen het niet met de gtx 460m, dan start hij grafisch niet meer op, maar alleen nog in de command line. Via de ppa van de nvidia beta drivers werkt het wel.

-edit
Accu is goed in vergelijking met andere systemen. Ligt wel aan wat je doet.
Zal zondag een batterymark draaien op een voorraadmodel. (maar qua eerste indrukken moet 2 uur zeker haalbaar zijn als je het rustig doet)
Windows met een beetje typ- en browser-werk haalt de 3 uur. Op linux heb ik er net 2 uur opzitten, met ong. 30% nog te gaan. Dus die zal de 3 uur hoop ik ook wel halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Melodic Metal op 25-03-2011 11:42 . Reden: Toevoeging Accu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Optie voor toetsenbord backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:
Dat van de toetsenbord komt omdat dit qua ontwerp gelijk is aan de andere, iets kleinere, modellen.

Als ik het goed heb had u dus problemen met de Intel® Centrino® Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart?

Viel de kaart zelf uit of enkel de verbinding weg? U bent namelijk de eerste met dit probleem. Vandaar dat ik dit graag doorzet naar BTO.
Ja, het was inderdaad die kaart. Het was de verbinding dat constant een time-out kreeg, het verbindde en dan na 2min was het opeens supertraag enz. Wel enkel op 2.4Ghz (5Ghz was ok), na wat prutsen met instellingen en andere drivers installeren was het terug in orde.
Wel zag ik bij de tools dat de Tx-power maar 2mW (van de 30) was, denk dat het daar iets mee te maken had...

En toetsenbord, tjah, vind dat bij een 17" ook een full 17" toetsenbord past en niet die van een 15" erop zetten, maar goed, het is gewoon even wennen. :+
birdibird schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:00:
edit: en hoe zijn de ervaringen met de batterijduur van bv de 17CL36?
Wel, ik heb het nog niet goed kunnen testen, maar een anderhalf uur normaal intensief gebruik (lees: internet + scherm halve helderheid + drivers/software installeren en downloaden) had hij toch 1u40min volgehouden... Dus zeker niet slecht te noemen!
Ik heb net getest, gewoon internet-gebruik met scherm op full brightness en hij loopt dan 2u15min. Zeker goed te noemen.

Wel vind ik het spijtig dat je bij batterij-icoontje geen resterende duur krijgt. BatteryCare lost dat wel op via een extra optie (statistisch berekenen)

[ Voor 33% gewijzigd door Dima_2005 op 25-03-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400993

Aangezien ik een redelijk grote leek ben wat betreft Pc's/laptops samenstellen stel ik hier maar mijn vraag.
Ik heb al van verscheidene mensen zeer positieve reacties gehoord betreffende BTO.

Nu, welke laptop kunnen jullie me hier aanraden om games te spelen genre Assassin's Creed The Brotherhood, Sniper Ghost Warrior, FIFA 11, etc.. Als het kan, op hoogste detail natuurlijk. Voor de rest zal de laptop voornamelijk gebruikt worden voor Office-toestanden, en te surfen.

Prijsklasse 600-1000 €.

Sorry voor de eventuele last en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:27:

Nieuw (code is nog niet bekend) 13" model. Twee uitvoeringen. Sowieso met de nieuwe Sandy Bridge core i3 en i5. VGA of Intel of een ATI.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Notebook Totaal, is over dit model al meer bekend?

En is er verder wat bekend over een nieuwe / update van de 14" variant?

Zelf ben ik vooral benieuwd of er hogere resolutie dan 1366 x 768 kunnen worden geleverd op de 13" en/of 14" modellen. Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijn1309 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:13:
Is er een reden voor om fingerprint niet meer op de laptops te hebben?

heb een JHL90 en ben aan het kijken voor een vervanger... maar ik vind met fingerprint inloggen toch echt een stuk fijner dan met een wachtwoord.
Die zijn er zeker nog.
15C30U en de 17CL36. Het komt nogsteeds wel weinig voor. Wordt toch vaker zakelijk toegepast
Niet mogelijk. Maar het scherm is helder genoeg om in een donkere situatie het toetsenbord te verlichten, los van het feit dat 99% van de mensen blind kan typen :)

Als ze er ooit komen zal ik dit uiteraard melden!
Anoniem: 400993 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:02:
Aangezien ik een redelijk grote leek ben wat betreft Pc's/laptops samenstellen stel ik hier maar mijn vraag.
Ik heb al van verscheidene mensen zeer positieve reacties gehoord betreffende BTO.

Nu, welke laptop kunnen jullie me hier aanraden om games te spelen genre Assassin's Creed The Brotherhood, Sniper Ghost Warrior, FIFA 11, etc.. Als het kan, op hoogste detail natuurlijk. Voor de rest zal de laptop voornamelijk gebruikt worden voor Office-toestanden, en te surfen.

Prijsklasse 600-1000 €.

Sorry voor de eventuele last en alvast bedankt!
Kijkende naar uw budget lijkt mij de 17CL35 of 15CL35 de beste keuze.
Een goede, mid-end, 3D kaart gekoppeld aan de nieuwste quadcore processor.

Zeker de 15CL35 heeft een hele goede prijs / prestatie verhouding. (875 vanafprijs, hoewel ik persoonlijk er zeker 8Gb ram van zou maken en indien budget technisch mogelijk een SSD)
Regeneration schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Notebook Totaal, is over dit model al meer bekend?

En is er verder wat bekend over een nieuwe / update van de 14" variant?

Zelf ben ik vooral benieuwd of er hogere resolutie dan 1366 x 768 kunnen worden geleverd op de 13" en/of 14" modellen. Alvast bedankt. :)
Ik zal hier maandag even contact over hebben met BTO.
Toen ik bij m'n laatste bezoek hiernaar informeerde kwam er 1+ maand uit de bus, wie weet dat het nu anders is.

13" zou 1440x900 nog net mogelijk moeten zijn maar daar is maar een kleine markt voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:50:

Ik zal hier maandag even contact over hebben met BTO.
Toen ik bij m'n laatste bezoek hiernaar informeerde kwam er 1+ maand uit de bus, wie weet dat het nu anders is.

13" zou 1440x900 nog net mogelijk moeten zijn maar daar is maar een kleine markt voor.
Bedankt voor je snelle reactie. :) Wellicht zou je ze kunnen vragen een 14.x" te maken met 1600 x 900 resolutie? Naar mijn mening een gat in de markt, echter deze mening wordt momenteel niet echt gedeeld. :P

Ik ben overigens geen voorstander van 16:9 boven 16:10, maar 1600 x 900 heeft eenmaal meer pixels dan 1440 x 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je kan voor $90 een 900p scherm kopen in het 14,1" formaar (aftermarket), wellicht dat dit ook nog een optie is.
...Als je een fatsoenlijke 14,1" kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:56:
Je kan voor $90 een 900p scherm kopen in het 14,1" formaar (aftermarket), wellicht dat dit ook nog een optie is.
Dat zou inderdaad nog kunnen, maar ik ben daar wat terughoudend over. Verder heb ik er niet echt haast bij. Ik zou uiteraard graag willen, maar tot die tijd red ik het wel met mijn huidige 14" notebook.
...Als je een fatsoenlijke 14,1" kunt vinden.
Dat is inderdaad nog een lastig punt. Ik zou het eventueel nog in mijn huidige notebook kunnen doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Regeneration op 27-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-07 07:17
Ik zie dat op de site van BTO dat de 17CL36 ook leverbaar is met een i5 processor en de 6970 in crossfire. Lijkt mij de ideale gamelaptop vanwege de 6970 en de i5 met 3,3ghz turbo stand. Met een 80gb ssd erbij kom je op zo'n 1900 euro. Weet alleen niet per wanneer leverbaar. Volgens de BTO site vanaf 4 april. Miisschien kan notebooktotaal hier een uitspraak over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus