Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de eerste zin van deze pagina: reviews: Sandy Bridge op laptops: de Core i7-2720QM getest.

In ieder geval alle cpu's hebben dus de igp. Er zijn ook al heel wat laptops in de omloop met de 2630QM, en ik heb nog niemand gehoord over het geval dat Optimus niet zou werken. Dit was overigens ook een filmpje uit begin januari toen er nog geen laptops met SB in de verkoop waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:55:
Optimus hangt af van de kaart en niet van de cpu... Bv. de GTX-series ondersteunen dat niet.
Correct :)
Tenminste, dat is wat je hoort.

Kijk je dan echter op de site van nVidia zelf: http://www.nvidia.com/obj...-geforce-gtx-460m-us.html dan zeggen ze weer dat Optimus werkt... maar... als ik een 17CL36 opstart staat er geen Intel kaart tussen. Driverkwestie? Ga er voor nu maar vanuit dat het niet werkt.

Zal als ik mrogen tijd heb eens wat meer testen met de 17CL36 met een GTX 460M.
Wel leuk om nu eens definitief te weten, hebben jullie drivers die jullie willen dat ik ze test?
M3rcury schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:41:
Is de 15CL35 te leveren met een SSD + een HDD ipv de dvd-speler? Ik gebruik die toch bijna nooit, en wat extra schijf ruimte is nooit weg :)
U bent niet de eerste die het vraagt ;) maar nee. Enkel via e-SATA.
De brackets zijn er wel via andere kanalen te bestellen (eBay) maar niet via BTO ondanks dat er toch wel wat mensen zijn die het willen. Levering vanuit Clevo is ook moeilijk + duur (79 dollar)

Zojuist heeft BTO de 17CL36 met ATI HD 6970 veranderd in de 17CL37. Tevens is de 18F34U terug van weg. (even doorwerken dus ... prijzen aanpassen ;))

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:30:
[...]

Kijk je dan echter op de site van nVidia zelf: http://www.nvidia.com/obj...-geforce-gtx-460m-us.html dan zeggen ze weer dat Optimus werkt... maar... als ik een 17CL36 opstart staat er geen Intel kaart tussen. Driverkwestie? Ga er voor nu maar vanuit dat het niet werkt.

Wel leuk om nu eens definitief te weten, hebben jullie drivers die jullie willen dat ik ze test?
Een intel kaart alleen bied geen garantie, je hebt ook ondersteuning nodig vanuit het moederbord.

Optimus werkt door alle beeldsignalen van de nvidia kaart naar het geheugen van de intel kaart te laden, dwz, er zit een directe verbinding tussen de IGP en discrete grafische kaart, dat betekent onder andere:

Frame stutter issues
Alles gaat via een omweg, dus je hebt een aantal extra frames lag.

De bovenstaande issues op 120hz zijn zo erg dat ze geen 3d laptops verkopen in combinatie met optimus, dat werkt simpelweg niet lekker. Volgens sommigen is het met een stevige 60fps ook al merkbaar.
Genoeg redenen om geen optimus te willen in een bak die primair voor gaming is bedoeld, los van de driver issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Als je een BTO notebook besteld zonder Windows, kan je er dan wel een Windows upgrade (als student goedkoper te verkrijgen) eroverheen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er overheen gooien niet ;)
Maar alle BTO's worden wel voorgeinstalleerd met Windows 7 (Home Premium 64Bits standaard) geleverd als u er zelf geen licentie via ons of BTO bij koopt.

Deze voorinstallatie geeft de gebruiker de keuze een eigen productcode / licentie in te voeren.
Dit doen veel van onze studerende klanten en kan dus bevestigen dat de surf licenties naar mijn ervaring geen problemen geven. Zeker de MSDN licenties.

Let wel, hier zijn uiteraard vanuit Microsoft voorwaarden aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Bedankt voor je snelle reactie! Duidelijk.

Andere vraag: is er tussen de onderstaande i3 niet eigenlijk (los van de Turbo mode) net zo goed al de onderstaande i5?
- Intel® Core™ i3 -380M 2.53GHz 3Mb Cache (No Turbo Mode, 2 Cores - 4 Threads)
- Intel® Core™ i5 -460M 2.53GHz 3Mb Cache (2.8GHz Turbo, 2 Cores - 4 Threads)
Want die Turbo mode, is die altijd aan ofzo? Of gaat de processor pas in die mode als er (door een programma) om gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de turbo na is er tussen die twee processoren bij mijn weten geen verschil. En die turbo wordt inderdaad alleen actief wanneer de applicatie erom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine aanvulling: Programma’s.
Maar zelfs al draai je maar één programma, toch heb je baat bij de turbo mode.
Eigenlijk is het dus altijd actief, maar merk je alleen bij zware belasting echt het verschil :)

Voorbeelden:
(waarbij ik even wil opmerken dat ze in alle drie de voorbeelden uitgaan van desktop cpu's ...maar het gaat om het idee)

Zie Intel z’n uitleg: http://www.intel.com/tech...demo.htm?iid=tech_tb+demo
En de Wiki: Wikipedia: Intel Core
Uitleg tussen desktop Core i3 en Core i5: http://www.brighthub.com/...dware/articles/65861.aspx

De Core i3 is al goed, zeker een verbetering over de Core 2 Duo. De Core i5 is bij zwaar gebruik een goed alternatief als je geen quadcore Core i7 zoekt. (en dus kleine dingen zoals helpen bij EAS via ik meen Txt en Vt-D)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is turbo een beetje een misleidende term, het is meer extra headroom.

Het is niet zo dat de turbo sporadisch aan springt, integendeel, de Turbo blijft actief waar nodig en schakt zich pas uit wanneer de cpu load daalt of de core te heet word. Je kan dus beter de turbo vergelijken dan de base clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Ik ben in iedergeval overtuigd, mijn nieuwe laptop die ik in Mei ga aanschaffen wordt een BTO. De 17CL37 om precies te zijn. Ik was eerst aan het twijfelen tussen een Macbook Pro en de 17CL37 maar ik ga de komende paar maanden toch iets meer gamen op de PC dan ik had gedacht en omdat het systeem toch wel een paar jaar mee moet gaan wordt het die, de grafische kaart gaf uiteindelijk de doorslag. Ben dol op mijn Macs thuis maar sommige dingen frustreerden mij gigantisch. Ja ik weet dat Windows ook op een Mac draait maar mijn Mac bleef het weigeren te installeren. Niet dat mijn Mac nu trouwens weg gaat, blijft mijn mobiele beestje, echter thuis zal het dan toch vooral de BTO zijn die aan zal gaan. Die ook echt als desktop replacement aan de slag zal moeten gaan.
Ben nu al heel erg benieuwd naar het systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door JorisTheWise op 03-04-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke configuratie zat je precies aan te denken? :)
En voor welk gebruik? Mogelijk dat we hier nog kunnen helpen bij de configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Ik zat te denken aan de standaard configuratie (dus met de 2630qm processor en 8 gig geheugen en de ati 6970 videokaart denk dat die wel genoeg is voor mij voor de komende paar jaar. Ik ga hem gebruiken om wat te gamen, wat licht videobewerken en om film op te kijken.
Hij zal niet vaak worden verplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door JorisTheWise op 03-04-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04-2023
Is er al bekend wanneer de 15CL35 met een goedkopere i5-processor verschijnt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris98
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 11:50
@ Notebooktotaal
Heeft u enig idee wanneer de het nieuwe 13" model op de site veschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Laatst online: 12-09 14:38
De zaterdag deze laptop besteld: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate

ben benieuwd, als er vraag naar is kan ik wat benchmarks / foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: mail zat in de spam, mijn excuses.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:14:
Ik zat te denken aan de standaard configuratie (dus met de 2630qm processor en 8 gig geheugen en de ati 6970 videokaart denk dat die wel genoeg is voor mij voor de komende paar jaar. Ik ga hem gebruiken om wat te gamen, wat licht videobewerken en om film op te kijken.
Hij zal niet vaak worden verplaatst.
Dan is de 2630QM zeker de betere keuze over de dualcore processor welke ook mogelijk is.
Wat de 8Gb betreft, de upgrade naar OCZ of Corsair is voor die paar euro mogelijk interessant maar meer dan 5% onder maximale belasting zult u er niet mee winnen. Die keuze is dus een beetje aan u.

Welke harddisk zat u aan te denken? SSD + normale (750Gb?) harddisk i.v.m. snel kunnen werken met temp files en games op de SSD en grote opslag op de hdd?
Socx schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:04:
Is er al bekend wanneer de 15CL35 met een goedkopere i5-processor verschijnt? :)
Ze zijn bij BTO binnen maar ik gok op nog een weekje of anderhalf.
Joris98 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:14:
@ Notebooktotaal
Heeft u enig idee wanneer de het nieuwe 13" model op de site veschijnt?
Zou tegelijkertijd met de nieuwe (mid/low-end) Core i5's moeten komen.
Helaas dus nog geen definitieve datum, als ik die heb plaatst ik deze hier uiteraard.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Voor mij voorlopig geen SSD, ik weet nog niet exact de software waarmee ik wil gaan videobewerken en als hij een nachtje aan moet staan om de data te verwerken is dat niet erg (daarom ben ik benieuwd naar de geluidsproductie van de machine :) ). Misschien dat ik later een SSD er bij wil plaatsen en gebruiken als schijf voor het OS en programma's als dat mogelijk is maar in het begin is een 500 gig HDD meer dan genoeg.
Is de videokaart trouwens vervangbaar (MXM?) en is de processor eventueel later vervangbaar? (gewoon nieuwsgierig, heeft geen invloed op mijn keuze voor het systeem maar zou mooi meegenomen zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris98
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 11:50
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:19:
Zou tegelijkertijd met de nieuwe (mid/low-end) Core i5's moeten komen.
Helaas dus nog geen definitieve datum, als ik die heb plaatst ik deze hier uiteraard.
En heeft u ook al een idee van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:13:
Voor mij voorlopig geen SSD, ik weet nog niet exact de software waarmee ik wil gaan videobewerken en als hij een nachtje aan moet staan om de data te verwerken is dat niet erg (daarom ben ik benieuwd naar de geluidsproductie van de machine :) ). Misschien dat ik later een SSD er bij wil plaatsen en gebruiken als schijf voor het OS en programma's als dat mogelijk is maar in het begin is een 500 gig HDD meer dan genoeg.
Is de videokaart trouwens vervangbaar (MXM?) en is de processor eventueel later vervangbaar? (gewoon nieuwsgierig, heeft geen invloed op mijn keuze voor het systeem maar zou mooi meegenomen zijn natuurlijk)
De geluidsproductie is onder load wel te merken maar bij normaal desktop gebruik draait de fan of niet (dus passief) of op stand 1 van 5. Pas bij echte zware 3D belasting + CPU belasting komt hij op stand 5 maar bij enkel cpu schakelt hij max op naar 3. Dit is te vergelijken met een normale notebook omdat de fans van de 17CL36 groter zijn en dus minder hard hoeven te draaien voor de zelfde luchtverplaatsing.

De videokaart is inderdaad vervangbaar en de cpu ook. Het hangt van de dealer af maar wij ondersteunen dit en zal de garantie niet doen vervalen.
Joris98 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:45:
[...]

En heeft u ook al een idee van de prijs?
Zo snel gaat dat niet ;-)
Maar binnen nu en 7 dagen wel.

Tevens binnen bij BTO nu:

15CL37 (15CL35 met ATI Bombadil 6970! Dus 15.6” WUXGA + ATI HD 6970 Mobility)
13Cxx laptop die eerder op de foto’s zijn getoond
Core i5 goedkopere range cpu’s + Core i3 sandy bridge welke in de mobility range komt.

Wanneer het allemaal online staat kan ik nog niet zeggen.
Zoals jullie mogelijk hebben gezien heeft onze website er 2x uitgelegen door problemen in het datacentrum zelf. We gaan morgen de servers verhuizen en daarna zal, direct na invoer door BTO, de modellen update worden doorgevoerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:05:
15CL37 (15CL35 met ATI Bombadil 6970! Dus 15.6” WUXGA + ATI HD 6970 Mobility)
Dat moet een typo zijn, WUXGA is namelijk 1920*1200 en bovendien 15.4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Doorgaan wordt 1920x1080 ook bestempeld als WUXGA. Net zoals 1366x768 ook de naam WXGA heeft meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziehier hoe de verticale pixels stilzwijgend worden uitgefaseerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

offtopic:
Volgend jaar is mijn MacBook Pro heul veul waard. Deze heeft een 16:10 scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Goed om te horen. Uiteraard had ik al verwacht dat hij meer geluid zou maken dan een gemiddelde laptop maar dat het eigenlijk vooral onder zwaar 3D werk zal zijn is dat alleen maar mooi meegenomen natuurlijk.

Nu maar wachten tot het Mei is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 16:05
Mijn broertje heeft recent een 15CL35 notebook bij jullie gekocht, en het is hem en mij niet duidelijk hoe de discrete GPU(540GTm) aangezet kan worden. Er is linksboven een knopje waarop VGA geprint staat, en elke keer dat die ingedrukt wordt, start de GPU even, maar schakelt zichzelf dan meteen weer uit. Kunnen jullie hier wat hulp bij verlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons?

Stuurt u mij dan even een e-mail of bel me tussen 9:00 en 22:00.
Uiteraard kan ik hierbij u helpen.

Maar om te beginnen, heeft uw broertje andere drivers dan de origineel meegeleverde geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 11:49
Ik heb ook net mijn 15CL35 binnen, en moet zeggen, dat loopt toch wel erg mooi!
Als ik iets grafisch opstart, zoals een spel bv, schakelt hij zelf over naar de GT 540m kaart. stop je met het spel, schakelt hij gelijk weer terug. hoef ik zelf niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:01

fv

-------------------> hiero

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:47:
Beste FV,

Standaard kan een 3D kaart 2 beeldschermen aansturen.
Bij deze notebook is het niet anders. Echter zal dit altijd het interne beeldscherm zijn + 1 externe.
2 Extern kan maar dan krijg je geen extended desktop maar duplicatie aangezien de externe outputs gedeeld zijn. (zoals je bijv. ook op moderne kaarten ziet, dan is de HDMI gedeeld met DVI 2)
Het kan dus toch wel (getest met een 17CL35). Full HD via VGA & full HD via HDMI samen als extended desktop en intern scherm uit...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:30:
[...]

[...]
Is er nog nieuws omtrend het wel of niet werken van de optimus mode voor de 17CL36 met een GTX 460M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO zegt nogsteeds, gaat niet werken met een GTX.
En zoals in andere berichten vermeld wil je dat ook eigenlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPijnenburg1
  • Laatst online: 18-08 20:56
Hallo,

Ik ga volgend jaar beginnen aan een MBO opleiding ICT Netwerkbeheerder.
Voor deze opleiding is een laptop hebben verplicht.... (logisch)
Mijn oog viel op deze laptop van BTO: http://goo.gl/hdsuz
Mijn vraag is: Zou 17 inch niet te groot zijn om elke dag mee naar school te slepen? (24 km)
Deze laptop is ook beschikbaar in 15 inch. En hoelang kan ik met deze laptop doen op de accu? (9cell)
Kan de 15 inch echt veel langer zonder netstroom dan de 17 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
De 17CL35 is gelijk aan de 15 inch grote 15CL35 (behalve het scherm dan 17 -> 15 inch).
Heb zelf ook jaren een laptop meegesleept van/naar school, en daarvoor vond ik 15 inch ideaal. Kon mooi in de rugtas (met sleeve), zonder een extra laptoptas mee te slepen. Met 17 inch is het meteen zo groot.

Voor de resolutie van 1920x1080 hoef je het iig niet te doen, want die hebben zowel de 15 als 17 inch ;)

De accuduur kan ik niks over zeggen, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkPijnenburg1 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:46:
Hallo,

Ik ga volgend jaar beginnen aan een MBO opleiding ICT Netwerkbeheerder.
Voor deze opleiding is een laptop hebben verplicht.... (logisch)
Mijn vraag is: Zou 17 inch niet te groot zijn om elke dag mee naar school te slepen? (24 km)
Deze laptop is ook beschikbaar in 15 inch. En hoelang kan ik met deze laptop doen op de accu? (9cell)
Kan de 15 inch echt veel langer zonder netstroom dan de 17 inch?
Beste,

Welke configuratie zat u aan te denken? Dan kan ik wat nuttigs zeggen over het energieverbruik.
Qua vervoer vind ik de 17" meevallen, het gewicht is niet zo hoog als een oude 17" of de 17CL36 welke wel duidelijk wat zwaarder is.

Los van het beeldscherm verschillen ze niet in specificaties dus het scheelt ong. 10 tot 20 minuten uiterlijk bij gebruik op de accu.

Bij mijn bezoek aan BTO de 11" Windows tablet met SSD eens op de foto gezet.
Heb meer foto's (o.a. van de poorten) maar die zijn niet zo spannend.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/11p01/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/11p01/foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/11p01/foto3.jpg

wat denken jullie? Ik vond hem best snel werken ... en het display was bijna (of net zo) accuraat als het scherm van een iphone 4. Beter dan verwacht ... maar met de iPad 2 op komst ???

Tevens zijn alle OCZ SSD's verwijderd en vervangen door Intel's.
Goede keuze? Ik zelf denk van wel, zeer tevreden X25 G2 gebruiker :)

Mvg.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:03:
[...]

Beste,

Welke configuratie zat u aan te denken? Dan kan ik wat nuttigs zeggen over het energieverbruik.
Qua vervoer vind ik de 17" meevallen, het gewicht is niet zo hoog als een oude 17" of de 17CL36 welke wel duidelijk wat zwaarder is.

Los van het beeldscherm verschillen ze niet in specificaties dus het scheelt ong. 10 tot 20 minuten uiterlijk bij gebruik op de accu.
Hallo,

Ik zat aan de volgende configuratie:
Intel Core i7-2630QM 6mb Cache, 2.00 GHZ
NVIDIA GeForce GT540 1GB
8GB BTO Selected DDR3 1333MHz
500GB 7200 rpm 16MB cache
8x DVD +/-rw Dual Layers + DVD Ram
9 cell 5600mA

Ik gebruik vaker zware programma's tegelijk dus ik denk niet dat 8GB ram overdreven is.
Als ik word aangenomen op de school, dan wordt het denk ik toch zeker een BTO! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn zware programma's?
Qua 3D? Berekeningen (bijvoorbeeld VM's) of juist dingen die veel geheugen vreten?

Maar zo even kort door de bocht zou ik zeggen tussen de 2 en 2.5 uur.
Waarom trouwens de keuze voor BTO selected? Voor 7,25 extra heb je OCZ high-performance geheugen wat een kleine (maar voor dat geld wel waard) performance increase geeft :)

Tevens zou mogelijk de hybride harddisk een slimme optie zijn als je veel I/O applicaties gaat draaien (again VM's)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de opleiding moeten we vaker verschillende besturingssystemen langs elkaar draaien.
Bijvoorbeeld Windows 7, en Windows Server 2008 virtueel in VM ware.
Ook bewerk ik website,foto's en wat HD video's. Ik wil dus vaker bijvoorbeeld Photoshop en Dreamweaver langs elkaar laten draaien. Ook zou het fijn zijn om in Premiere Pro HD video's te kunnen bewerken, zonder dat de laptop vastloopt. Ik ben geen fanatieke gamer, maar ik speel wel graag op z'n tijd een game.
Bedankt voor de tip over het OCZ high performance geheugen!

En zou de laptop met de standaard specificaties het veel langer volhouden?
Ook heb je de mogelijkheid om het beeld te laten ontspiegelen + screen protector. Maakt dit echt veel verschil uit, of maakt dit het beeld ook wat mat?
Bedankt voor uw snelle reactie's en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu niet op kantoor maar zal morgen een foto plaatsen van de matte folie.
Inzake de andere vraag, nee enkel met een SSD zal de laptop het wat langer uithouden, of je nu een Hybrid 500gb of een 750 of 320gb pakt maakt verder niets uit.

In volgende van gebruik van energie
1: Scherm
2: vga bij belasting
3: cpu
4: harddisk / dvd

En aangezien je de quadcore (2630QM) cpu wel goed kunt gebruiken bij photoshop en VM's is het eerste punt waar je energie op kunt besparen de hdd. (los van je scherm minder helder zetten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een gewone harddisk en een Hybride disk?
Zit er ook nog verschil tussen de snelheden daartussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazker:: http://www.anandtech.com/...finally-a-good-hybrid-hdd
Een stuk sneller dan een gewone hdd, maar toch nog niet the real thing.

Er staan in het begin van dit topic nog wat impressies over het matte folie: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Een uitkomst voor sommigen, ik stoor me echter niet een de reflecties (maar ik heb dan een een fel scherm)

En je kan inderdaad het beste energie besparen met een SSD, het scheelt maar weinig, maar besparen op de overigen componementen is niet te doen zonder zelf de soldeerbout in handen te nemen. Let erop dat het precieze stroomverbruik zeer afhankelijk is van de drivers: dat scheelt bij mij 1.475w op mijn postvile :X

Zonder de juiste drivers en hardwareondersteuning is een SSD dus niet zuinig, integendeel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik zit te twijfelen tussen een Asus G73SW en een BTO. Is dat verstandig. Ik twijfel echt heel erg. Kan ik voor rond de 1800,- een netere laptop krijgen ? want ik zit dus met het probleem BTO wat als mijn laptop kapot gaat hoe lang duurt repareren.geen back lit ? was is het meest dragelijk 17 of 15 inch. Ik moet hem elke dag mee zometeen dus ik wil graag een stevige laptop. Dus ook batterij duur. als student/gamer. Chicklet keyboard en de track pad kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door koelebobes op 14-04-2011 23:38 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel: als je hem vaker dan 2 maal per week meeneemt neem je maximaal een 15.6".

Een grote laptop bied in mijn ogen maar enkele voordelen:
  • betere koeling, dus mogelijk betere grafische kaart
  • mogelijk hogere resolutie (niet van toepassing hier, ongeacht het formaat raad ik altijd 1080 aan :P )
  • 2 drive bays
  • numpad.
Als er nu een hogere resolutie 17" zou komen, bijvoorbeeld 1200p, dan zou dat meerwaarde geven. Maar op dit moment zie ik het nut van een grotere laptop met dezelfde resolutie niet. Zeker als student: niet doen.

Bovenstaande is overigens puur mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

heeft de g53sw maar 1 drive bay ?

Overigens wegen ze ongeveer het zelfde.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G53 beschouw ik meer als 17" dan als 15", hij is inderdaad compact, maar het gewicht is echt belachelijk voor zo'n apparaat, en er zitten inderdaad 2 drive bays in.

Het is net de alienware M11x: het scherm meet 11 inch, maar hij is even log en zwaar als de gemiddelde 13"er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

wat is dan een goede laptop als ik goed wil gamen en wil studeren..... want volgens mij zijn ze allemaal log zwaar.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:27:
Wat is het verschil tussen een gewone harddisk en een Hybride disk?
Zit er ook nog verschil tussen de snelheden daartussen?
Zoals door Darkstone al aangehaald is het een soort mix tussen een SSD en normale harddisk in qua snelheid. Maar in de basis is het meer een harddisk dan SSD. (500Gb / 4Gb SSD "Cache")
koelebobes schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:36:
Ik zit te twijfelen tussen een Asus G73SW en een BTO. Is dat verstandig. Ik twijfel echt heel erg. Kan ik voor rond de 1800,- een netere laptop krijgen ? want ik zit dus met het probleem BTO wat als mijn laptop kapot gaat hoe lang duurt repareren.geen back lit ? was is het meest dragelijk 17 of 15 inch. Ik moet hem elke dag mee zometeen dus ik wil graag een stevige laptop. Dus ook batterij duur. als student/gamer. Chicklet keyboard en de track pad kwaliteit.
Op zich verkopen wij beide merken, maar BTO meer. Hiermee probeer ik te zeggen dat ik wel een eerlijk advies geef en niet persé naar de BTO stuur.

De BTO heeft, in mijn ogen, de volgende voordelen;

- Maatwerk is mogelijk
- Makkelijk (modulair) te upgraden
- Snelle reparaties. (BTO zelf doet er gem. 4 werkdagen over, wij hebben zelf ook nog regelmatig reserveonderdelen op voorraad dus afhankelijk van je dealer kan het zelfs 1 of 2 dagen zijn)
- Nederlands merk dus geen lange lijnen naar een "hoofdkantoor"

Ik neem aan dat je de Asus G73SW vergelijkt met de BTO 17CL36? Dan kom je bij de BTO volgensmij financiëel er nog beter vanaf ook met een vanafprijs van 1400 euro.

Batterij (zoals al vermeld in dit topic) kan wel 2+ uur halen :)
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:43:
Simpel: als je hem vaker dan 2 maal per week meeneemt neem je maximaal een 15.6".

Bovenstaande is overigens puur mijn mening.
Precies, puur jouw mening. Ik heb zat klanten die zelfs iedere dag een 18.4" meenemen naar hun werk. (bijv. grafisch designers). De moderne 17" notebooks zijn lang niet meer zo log en zwaar als vroeger in het P4 tijdperk (toen heb ik ooit nog een 17" van Acer gehad die 7!!! kilo woog).

Een goede 17" hoeft niet meer te wegen als een wat oudere 15.4" notebook. Dit gekoppeld aan een goede tas (maar die krijg je gelukkig bij een officiële BTO gratis) is het al met al goed draagbaar.

Wel ben ik, samen met je, van mening dat voor dagelijks vervoer een 15.6" handiger is. Maar meer dan dat ook niet :)
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:53:
De G53 beschouw ik meer als 17" dan als 15", hij is inderdaad compact, maar het gewicht is echt belachelijk voor zo'n apparaat, en er zitten inderdaad 2 drive bays in.

Het is net de alienware M11x: het scherm meet 11 inch, maar hij is even log en zwaar als de gemiddelde 13"er.
Dat is inderdaad een beetje jammer. Ook bij de oude XPS M12 series was het zo. Ding woog bijna net zoveel als een volle 15" notebook.
koelebobes schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:12:
wat is dan een goede laptop als ik goed wil gamen en wil studeren..... want volgens mij zijn ze allemaal log zwaar.
De ultieme compromis zou de 15CL35 zjin, maar als je die qua 3D niet snel genoeg vindt komt er binnenkort het upgrade model uit met een ATI 6970 3D kaart welke zeker snel genoeg is.
Zit je alleen wel aan één drivebay vast. (je hebt wel e-sata voor externe disken en usb 3.0 dus zon ramp is het ook weer niet)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ontkom je er inderdaad niet aan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Alsnog een BTO/Clevo laptop maar dan niet de 15CL35 (W150HNM), maar de P150HM. Daar zit standaard een GTX460M in, maar kan je bij sommige winkels ook een 6970M in laten zetten tegen meerprijs plus dat een MAT scherm (geen folie) optioneel is. Alleen kan je die niet kopen bij notebooktotaal
xnotebooks
bytesatwork Belgische winkel maar verzend ook naar Nederland
NotebookGuru.de

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:20:
[...]

Zoals door Darkstone al aangehaald is het een soort mix tussen een SSD en normale harddisk in qua snelheid. Maar in de basis is het meer een harddisk dan SSD. (500Gb / 4Gb SSD "Cache")

[...]

Op zich verkopen wij beide merken, maar BTO meer. Hiermee probeer ik te zeggen dat ik wel een eerlijk advies geef en niet persé naar de BTO stuur.

De BTO heeft, in mijn ogen, de volgende voordelen;

- Maatwerk is mogelijk
- Makkelijk (modulair) te upgraden
- Snelle reparaties. (BTO zelf doet er gem. 4 werkdagen over, wij hebben zelf ook nog regelmatig reserveonderdelen op voorraad dus afhankelijk van je dealer kan het zelfs 1 of 2 dagen zijn)
- Nederlands merk dus geen lange lijnen naar een "hoofdkantoor"

Ik neem aan dat je de Asus G73SW vergelijkt met de BTO 17CL36? Dan kom je bij de BTO volgensmij financiëel er nog beter vanaf ook met een vanafprijs van 1400 euro.

Batterij (zoals al vermeld in dit topic) kan wel 2+ uur halen :)

[...]

Precies, puur jouw mening. Ik heb zat klanten die zelfs iedere dag een 18.4" meenemen naar hun werk. (bijv. grafisch designers). De moderne 17" notebooks zijn lang niet meer zo log en zwaar als vroeger in het P4 tijdperk (toen heb ik ooit nog een 17" van Acer gehad die 7!!! kilo woog).

Een goede 17" hoeft niet meer te wegen als een wat oudere 15.4" notebook. Dit gekoppeld aan een goede tas (maar die krijg je gelukkig bij een officiële BTO gratis) is het al met al goed draagbaar.

Wel ben ik, samen met je, van mening dat voor dagelijks vervoer een 15.6" handiger is. Maar meer dan dat ook niet :)

[...]

Dat is inderdaad een beetje jammer. Ook bij de oude XPS M12 series was het zo. Ding woog bijna net zoveel als een volle 15" notebook.

[...]

De ultieme compromis zou de 15CL35 zjin, maar als je die qua 3D niet snel genoeg vindt komt er binnenkort het upgrade model uit met een ATI 6970 3D kaart welke zeker snel genoeg is.
Zit je alleen wel aan één drivebay vast. (je hebt wel e-sata voor externe disken en usb 3.0 dus zon ramp is het ook weer niet)
Echt een super comment. op mijn vraag ben er erg blij mee. Maar kunt u een Setup maken:

Zonder 3D
2 120gb SSD's of 1 + hybride schijf
Grafisch TOP
9 Cell accu
17 inch
genoeg geheugen om een modere game te draaien. 8gb ocz 1x ?
Toch nog aardig betaalbaar ik heb een budget van 1800,-

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:58:
[...]

Alsnog een BTO/Clevo laptop maar dan niet de 15CL35 (W150HNM), maar de P150HM. Daar zit standaard een GTX460M in, maar kan je bij sommige winkels ook een 6970M in laten zetten tegen meerprijs plus dat een MAT scherm (geen folie) optioneel is. Alleen kan je die niet kopen bij notebooktotaal
Zoals net vermeld komt deze ook bij ons met ATI 6970.

Ieder moet uiteraard zelf weten waar ze wat bestellen :) Maar BTO gaat ze dus ook aan ons leveren.
koelebobes schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:59:
[...]

Echt een super comment. op mijn vraag ben er erg blij mee. Maar kunt u een Setup maken:

Zonder 3D
2 120gb SSD's of 1 + hybride schijf
Grafisch TOP
9 Cell accu
17 inch
genoeg geheugen om een modere game te draaien. 8gb ocz 1x ?
Toch nog aardig betaalbaar ik heb een budget van 1800,-
Zonder 3D??? Je bedoelt een 3D scherm neem ik aan? :)

Maar een 17CL36 met dus standaard 8Gb, GTX 460M, 120Gb ssd + Hybrid en 8Cell (is hogere capaciteit dan de 9Cell van de 17CL35) komt op 1650,95 dus dan zit je nog ruim onder je budget :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik heb nu deze setup in elkaar gedraait. Is dit veel beter dan de ASUS g73SW .. en hoe lang zal de accu hier op draaien ?

X-Book 17CL36, Intel Sandy Bridge, Full-HD gaming
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- DVD of Blu-ray DVD-+RW + Blu-ray lezer
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Grafischekaart nVidia GeForce GTX 460M (1.5Gb DDR 5)
- Harddisk 120Gb Intel SSD
- Harddisk (2e) Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit

Ik wil hier alleen een andere Videokaart en accu in is dat mogelijk ? en hoelang is de levertijd van dit systeem. + waarom geen back lit :(... En is een Blue ray zonder lade ook mogelijk ? zeg maar net als bij de ps3 dit zie ik bij een andere site op de XNB titan wel staan. weet niet of dit een heel ander merk is:P

Anders heb ik deze setup....

X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6970 radeon
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit

Is dit systeem Grafisch veel beter ? en de zelfde vragen als hier boven.

[ Voor 32% gewijzigd door koelebobes op 15-04-2011 11:26 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoorlijke vragen ;)

Om antwoord te geven.

De 17CL36 en 17CL37 zijn in de basis de zelfde notebook. Enkel de 3D kaart (welke los te vervangen is!!!) is anders. Kortom, als je nu een 17CL36 koopt kun je er later nog een 17CL37 van maken, of … wanneer die uitzijn een nog snellere notebook met nieuwe 3D kaarten. De BTO maakt namelijk gebruik van MXM sloten welke universeel zijn.

Je zou dus via eBay (voorbeeld) over 2 jaar rustig nog een 3D kaart voor deze notebook kunnen bestellen. Uiteraard moet er wel rekening worden gehouden met de koeling maar doorgaans worden de kaarten niet veel warmer en het koelsysteem zoals het nu is heeft ruimte voor nog veel meer “warmte”.

Een extra accu is mogelijk maar groter dan de 8Cell in deze notebook is niet mogelijk omdat dat fysiek niet zou passen. De BTO haalt tussen de 1.5 en 2.5 uur afhankelijk van gebruik. Met twee accu’s zou dit dus maximaal 5 uur zijn. (maar dan werk je wel zeer zuinig)

Grafisch is de 17CL37 beter, zie hier meer informatie over de ATI.

Om te quoten:
The 3D performance lies between the GeForce GTX 470M and 485M in the high end class of notebook graphic cards. In our tests the 6970M was on average 33% faster than a GeForce GTX 480M. The newer GTX 485M is still about 12% faster than the AMD card. Compared to the previous generation ATI Mobility Radeon HD 5870, the Radeon 6970M is about 50% faster, but also need more electric power.
For gamers this means that the Radeon HD 6970M is able to fluently display all modern games in high detail settings. Only Crysis and Metro 2033 stuttered in the highes detail settings at 1920x1080
De ATI haalt zon 11500 3Dmark vantage punten
De nVidia haalt zon 6800 3Dmark vantage punten.

Nu zeggen deze punten niet alles … maar om een idee te geven :)

Blu-ray zou ik sowieso niet voor gaan, hoe vaak gaat je het echt gebruiken vraag ik klanten altijd, 9 van de 10 zeggen ja mogelijk 1 of 2 keer. Dan is het (bijna goedkoper, maar zeker altijd) beter om gewoon een losse blu-ray speler te kopen en die aan de tv te koppelen. Blu-ray op pc’s zie ik niet echt van de grond komen.

Slot in is expres voor gekozen niet te doen i.v.m. dat deze drives, in mijn ervaring, vaak wat meer moeite hebben met goede alignement en dus afspeelsnelheid / schrijven.

Backlight? Ik neem aan dat je de toetsen bedoeld? Tja, wat is het echte nut daarvan? Het scherm is helder genoeg om in de avond het hele toetsenbord gewoon te verlichten. Niet meer dan een gadget dus als ik dat zo vrij mag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:37:
Behoorlijke vragen ;)

Om antwoord te geven.

De 17CL36 en 17CL37 zijn in de basis de zelfde notebook. Enkel de 3D kaart (welke los te vervangen is!!!) is anders. Kortom, als je nu een 17CL36 koopt kun je er later nog een 17CL37 van maken, of … wanneer die uitzijn een nog snellere notebook met nieuwe 3D kaarten. De BTO maakt namelijk gebruik van MXM sloten welke universeel zijn.

Je zou dus via eBay (voorbeeld) over 2 jaar rustig nog een 3D kaart voor deze notebook kunnen bestellen. Uiteraard moet er wel rekening worden gehouden met de koeling maar doorgaans worden de kaarten niet veel warmer en het koelsysteem zoals het nu is heeft ruimte voor nog veel meer “warmte”.

Een extra accu is mogelijk maar groter dan de 8Cell in deze notebook is niet mogelijk omdat dat fysiek niet zou passen. De BTO haalt tussen de 1.5 en 2.5 uur afhankelijk van gebruik. Met twee accu’s zou dit dus maximaal 5 uur zijn. (maar dan werk je wel zeer zuinig)

Grafisch is de 17CL37 beter, zie hier meer informatie over de ATI.

Om te quoten:

[...]

De ATI haalt zon 11500 3Dmark vantage punten
De nVidia haalt zon 6800 3Dmark vantage punten.

Nu zeggen deze punten niet alles … maar om een idee te geven :)

Blu-ray zou ik sowieso niet voor gaan, hoe vaak gaat je het echt gebruiken vraag ik klanten altijd, 9 van de 10 zeggen ja mogelijk 1 of 2 keer. Dan is het (bijna goedkoper, maar zeker altijd) beter om gewoon een losse blu-ray speler te kopen en die aan de tv te koppelen. Blu-ray op pc’s zie ik niet echt van de grond komen.

Slot in is expres voor gekozen niet te doen i.v.m. dat deze drives, in mijn ervaring, vaak wat meer moeite hebben met goede alignement en dus afspeelsnelheid / schrijven.

Backlight? Ik neem aan dat je de toetsen bedoeld? Tja, wat is het echte nut daarvan? Het scherm is helder genoeg om in de avond het hele toetsenbord gewoon te verlichten. Niet meer dan een gadget dus als ik dat zo vrij mag stellen.
Doen jullie zelf ook de beste koelpasta gebruiken voor beste koelkwaliteit ? en is deze laptop voor elke dag gebruik een goede laptop. En over de backlit. Ik ga elke 2 maanden naar lan party's elke keer als ik daar aankom is het donker. Ik ben blij dat ik een g19 heb want ik kan echt niet met het licht van het scherm mijn toetsenbord aflezen. ( ik heb een 40" beeldscherm >:) ) Ik ga de blu ray gebruiken om op mijn tv aan te sluiten en daarop blurays te kijken. maar wat bedoelt u met een 2de accu. Want er past er maar 1 in dus moet ik tijdens het opladen dan de accu's verwisselen of is daar een docking voor. Maar als u zegt hij gaat 2+ mee op de accu tijdens Word+ Wifi dan wordt het denk ik de BTO kan ik hier ook een korting op krijgen of hebben jullie een mooie actie ? want anders kan ik alleen maar de BTW terugvragen en dat valt nog best tegen wat ik dan krijg denk ik. :P

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.net is eigenlijk niet bedoeld voor dit soort vragen (prijzen)
Graag bespreek ik dit, conform voorwaarden tweakers.net waar ik mij aan moet en zal houden, via de e-mail.

Wat de koelpasta betreft. Bij BTO geen gekke "extreme" koelpasta. Hetgeen wat gebruikt wordt is goed, zoniet het beste. Wij en BTO gaan geen extra geld rekenen voor iets wat al goed moet zijn.

Dat is het zelfde als een nieuwe auto kopen en dat de dealer er de goedkoopste banden die er maar zijn onder gooit. Nee, dat zou ik ook niet accepteren!

Van de geleverde 17CL36 en 37's onder mijn klanten gebruikt zon 80% hem als dagelijkse computer (desktopvervanger) en heb daar geen klachten van vernomen. Ik kreeg juist positieve reacties over de koeling dat hij zo stil is.

U zult inderdaad accu's moeten wisselen want er past er maar één in ja tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Okay ik ben even aan het knutselen geweest en ben nu bijna klaar maar....

- Geheugenslot (3) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm
-
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
€2.081,94

€2.089,78

- Harddisk 80Gb Intel X25 SSD
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm

€2.031,84

- Harddisk 80Gb Intel X25 SSD

Ik heb dus 4 verschillende systemen gemaakt. Maar het enige verschil tussen alle 4 de systemen zijn de HDD's. Ik zit dus een beetje met de SSD's. Is de x25 echt sneller dan de andere SSD's die in deze lijst staan of maakt die snelheid niet heel veel uit en zit er niet veel verschil in en kan ik beter die 40gb extra pakken. EN als ik al een SSD van 120gb/80gb in de laptop heb gezet maakt een hybride schijf dan nog echt verschil of kan ik dan beter voor een 750gb schijf gaan. Wat is dus de beste combinatie in deze 4 of heeft iemand een beter idee.

mvg koelebobes

[ Voor 3% gewijzigd door koelebobes op 18-04-2011 09:56 . Reden: vet drukken. ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel: ocz vertex 3. Veel sneller. Ik snap niet waarom dat deze nog niet in het assortment zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:59:
Simpel: ocz vertex 3. Veel sneller. Ik snap niet waarom dat deze nog niet in het assortment zit.
Notebook totaal zegt dat deze HDD's onbetrouwbaar waren ..... en ze deze dus niet leveren.

En dan nog mijn andere vraag he. Als ik die hybride neem met een SSD dan maakt dat geen drol uit toch dan kan ik toch beter gaan voor een 750gb hardeschijf ?

[ Voor 20% gewijzigd door koelebobes op 18-04-2011 12:07 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De intel is inderdaad een factor 3-5 betrouwbaarder volgens een aantal verschillende onderzoeken. Samen met de crucial C300 drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:07:
De intel is inderdaad een factor 3-5 betrouwbaarder volgens een aantal verschillende onderzoeken. Samen met de crucial C300 drives.
maar is dit zo erg dat ik veel snelheid moet inruilen of valt dit reuze mee.

En zou deze laptop wel de vertex 3 ondersteunen met sata 600

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:00:
[...]

Notebook totaal zegt dat deze HDD's onbetrouwbaar waren ..... en ze deze dus niet leveren.

En dan nog mijn andere vraag he. Als ik die hybride neem met een SSD dan maakt dat geen drol uit toch dan kan ik toch beter gaan voor een 750gb hardeschijf ?
Wij hebben veel problemen met OCZ gehad. Vandaar dat BTO, in overleg met mij, tijdelijk is gestopt met de OCZ vertex serie. Het kwam (relatief) vaak voor dat een SSD een tijdje goed werkte en opeens hij totaal onvindbaar was. Er was dan een "lockup" in de firmware gekomen.

Dat kun je gewoon niet maken naar klanten toe, vandaar dat we dat (kleine!!!) snelheidsverschil op de koop toe hebben genomen en hebben gekozen voor betrouwbaarheid.
Het verschilt natuurlijk per dealer maar wij zelf verkopen veel aan zelfstandige ondernemers / mkb. Dit soort klant kan het niet gebruiken dat hun data opeens weg is. Natuurlijk, een backup blijft altijd aangeraden, maar bij sommige klanten gebeurde het wel 2x. Dan moet je voor jezelf een keuze maken en zeggen. Geen OCZ meer totdat ze wat betrouwbaarder zijn geworden.

Zie het als een Ferrari, supersnel, maar je staat ook vaak in de garage ;)

Wat betreft uw bovenstaande configuraties. Ik denk zelf dat de 120Gb met de 750Gb (dus van €2.081,94) de beste keuze is. De Hybride biedt geen meerwaarde omdat u toch al een SSD heeft waar u alle applicaties op gaat installeren. Ga dan liever voor de (trouwens bijna net zo snelle) 750Gb 7200rpm voor de permanente opslag van bestanden en voor de installatie van applicaties de 120Gb SSD. Een 80Gb SSD vind ik net te klein voor Windows en applicaties.

Tevens is de 120Gb SSD van de snellere (nieuwe) Intel serie. De 80Gb is nog een X25 G2 (welke ik trouwens zelf als dagelijkse schijf gebruik en als beter en sneller ervaar dan een OCZ of Kingston dankzij de hogere “bandwith” die de disk biedt. Het kwam nml nog wel eens voor dat als ik echt veel I/O per sec deed het systeem met een Kingston bijv. Even stotterde)
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:07:
Precies, je zou neem ik aan dus zelf ook een Intel kiezen? :)
koelebobes schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:08:
[...]

maar is dit zo erg dat ik veel snelheid moet inruilen of valt dit reuze mee.

En zou deze laptop wel de vertex 3 ondersteunen met sata 600
De Sandy Bridges met de HM67 chipset ondersteunen SATA 600, BTO gaat ook testen of de Vertex 3's goed werken in de systemen. Ze komen dus ook mogelijk online... maar! Pas nadat ze stabiel zijn getest. Voor nu dus nog even enkel de Intel's

Uiteraard (verschilt per dealer) kan er ook worden geleverd zonder HDD's zodat je een vrije keuze hebt qua schijf maar ik zou gewoon voor de Intel series kiezen momenteel. Las laatst een review van de nieuwste serie en ze zijn gewoon zeer goed te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:08
(jarig!)
Ik weet dat het ergens in dit topic al (deels) is gevraagd maar kan het niet meer terug vinden.

Is er een mini pci slot niet in gebruik in de 15CL35 (over)?
en zo ja.. dan zou het dus mogelijk zijn om hier een mini pci ssd in te stoppen.

wat ik hier had gelezen erover was dat hij dan niet zo kunnen booten vanaf de ssd. Na hier even over nagedacht te hebben... Dit is toch wel mogelijk als ik de bootfile op de harddisk zet en dan verwijs naar de ssd?

ik hoor graag je/jullie mening(en) hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:35:
[...]

Tevens is de 120Gb SSD van de snellere (nieuwe) Intel serie. De 80Gb is nog een X25 G2 (welke ik trouwens zelf als dagelijkse schijf gebruik en als beter en sneller ervaar dan een OCZ of Kingston dankzij de hogere “bandwith” die de disk biedt. Het kwam nml nog wel eens voor dat als ik echt veel I/O per sec deed het systeem met een Kingston bijv. Even stotterde)
Welke intel serie zit er nu dan in de 310, 320 of de 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
  • Laatst online: 15-08 20:41
Zonde dat ondanks MXM sloten er bijvoorbeeld geen vrije keus is van videokaarten. De 15CL35 heeft een prachtige configuratie, maar door alleen een 540m mogelijk te maken is het een laptop die een beetje wegvalt tussen alle mainstream merk notebooks die een identieke configuratie hebben. Ik snap het argument dat ik later de 540m zou kunnen vervangen, maar waarom bieden jullie dan niet simpelweg direct een configuratie aan met de mogelijkheid tot (bijvoorbeeld, en in mijn geval ;)) een gtx 460m? Bespaart de klant een hoop geld en vult een beetje de niche naar een high performance laptop met game mogelijkheden op 15" full HD. Zie ik iets over het hoofd, of wat is de redenatie hierachter?

[ Voor 7% gewijzigd door wickeh op 19-04-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de koeling bestand is tegen 75w extra warmte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
wickeh schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:41:
Zonde dat ondanks MXM sloten er bijvoorbeeld geen vrije keus is van videokaarten. De 15CL35 heeft een prachtige configuratie, maar door alleen een 540m mogelijk te maken is het een laptop die een beetje wegvalt tussen alle mainstream merk notebooks die een identieke configuratie hebben. Ik snap het argument dat ik later de 540m zou kunnen vervangen, maar waarom bieden jullie dan niet simpelweg direct een configuratie aan met de mogelijkheid tot (bijvoorbeeld, en in mijn geval ;)) een gtx 460m? Bespaart de klant een hoop geld en vult een beetje de niche naar een high performance laptop met game mogelijkheden op 15" full HD. Zie ik iets over het hoofd, of wat is de redenatie hierachter?
Kijk eens naar de BTO 15CL37. Een laptop met een HD6970 videokaart.
En als ik BTO mag geloven ook de mogelijkheid voor 4x DDR3.

Dus eigenlijk de 15 inch variant van de 17CL37, maar dan met een enkele schijf. Supersnel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
  • Laatst online: 15-08 20:41
@ Darkstone, krijg je als je een computernaab bent, denk je daar weer niet aan :D. Zal inderdaad het antwoord wel zijn. Thanks.

@ John, leuke bak. Maar de sprong van 900 naar 1600 euro mag er ook wel wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijn1309 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:50:
Ik weet dat het ergens in dit topic al (deels) is gevraagd maar kan het niet meer terug vinden.

Is er een mini pci slot niet in gebruik in de 15CL35 (over)?
en zo ja.. dan zou het dus mogelijk zijn om hier een mini pci ssd in te stoppen.

wat ik hier had gelezen erover was dat hij dan niet zo kunnen booten vanaf de ssd. Na hier even over nagedacht te hebben... Dit is toch wel mogelijk als ik de bootfile op de harddisk zet en dan verwijs naar de ssd?

ik hoor graag je/jullie mening(en) hierover!
Clevo zegt:

- 1st for WLAN half size Mini Card with PCIe and USB interface
- (Factory Option) 2nd for 3.75G full size Mini Card with USB interface

Lijkt me dus niet, maar testen kan geen kwaad.
Dat is dus gedaan en de Intel 310 werkt niet in deze notebook zoals u wilt.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:13:
[...]

Welke intel serie zit er nu dan in de 310, 320 of de 510?
Ik ben nog bezig met het updaten maar al voor een groot deel klaar, standaard is het de 320 serie maar de 120gb is ook in SATA-3 510 versie verkrijgbaar.
wickeh schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:41:
De 15CL35 opvolger met ATI 6970 is online. Waarom hij in eerste instantie niet door BTO is uitgebracht is eigenlijk vrij simpel.

1: Testen of het wel goed gaat qua koeling (zware Quadcore i7 + super 3D kaart = warmte)
2: Initiële vraag, nu deze is gestegen zal hij dus snel leverbaar komen. (ik weet dat onder tweakers dit soort notebooks wel goed zullen lopen, echter zijn de tweakers maar een klein deel van de BTO klanten. ja wij zelf leveren wel aan tweakers maar BTO breed valt het best mee)
John767 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:13:
[...]

Kijk eens naar de BTO 15CL37. Een laptop met een HD6970 videokaart.
En als ik BTO mag geloven ook de mogelijkheid voor 4x DDR3.

Dus eigenlijk de 15 inch variant van de 17CL37, maar dan met een enkele schijf. Supersnel dus!
Dat is dus de opvolger ;) (15CL37)

Goed, ik ga verder met aanpassingen. BTO heeft besloten de SSD en "oude" Core i5/7 prijzen aan te passen dus dat moet allemaal worden verwerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:08
(jarig!)
Bedankt voor je reactie.

het is dus wel mogelijk om een SSD te gebruiken indien je afschijt neemt van de dvd speler.
alleen dan zou er een speciale bracket besteld moeten worden waar de SSD dan in kan.
Deze zouden op EBay te koop moeten zijn staat in dit forum..

zou je mij kunnen vertellen op welke zoektermen ik dan moet zoeken, want ik kan zo niks goeds vinden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Clevo kan het wel ja.

Opties:
One changeable 2.5" 9.5mm(H) HDD, SATA interface
( Factory Option) One changeable 12.7mm(H) 2nd HDD caddy bay, SATA interface
( Factory Option) One changeable 12.7mm(H)Super Multi/ Blu-ray Combo/Blu-ray Writer ODD, SATA interface

Je kunt het dus proberen via een hdd caddy voor de P150 series

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
Een mod heeft mijn verzoek verplaatst naar een algemeen topic hier:
PeterPan in "[NBBG aanschaf] Multimedianotebook april..."

Misschien dat Notebook Totaal er daar ook even naar kan kijken. Ik kan op de website wel een paar modellen vinden die er in de buurt komen maar daar zitten twee grafische kaarten in. Misschien dat een nog verdere custom configuratie mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je reactie bekeken en kan kort antwoorden:

De 17CL36, 17CL37 en 17CL35 komen in aanmerking.
Firewire zit enkel op de 17CL36 en 17CL37.

Maar is 4Gb niet wat weinig? Standaard zit er al 8gb in de 36 en 37 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
fv schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:43:
[...]

Het kan dus toch wel (getest met een 17CL35). Full HD via VGA & full HD via HDMI samen als extended desktop en intern scherm uit...
Als de 17CL35 opzoek, dan kom ik op een laptop uit met twee videokaarten. Allé, één onboard en één nvidia (voor het zwaardere werk).

Jij kan dus twee schermen aansluiten als extended desktop. Is dit in de twee gevallen? Ik bedoel dus in "economy" stand en in prestatie stand.

Ik werk thuis met twee schermen (één van de laptop en een tweede extern scherm). Maar die laptop neem ik ook regelmatig mee, de baan op. Het is handiger om de baan op te gaan met een 15 inch laptop dan met bijvoorbeeld een 18 inch. Als extended desktop mogelijk is op twee externe schermen, dan koop ik mij een 15inch en sluit ik gewoon de twee externe schermen aan als ik thuis ben.
Anders wordt het een 18 inch waar ik dan één extern scherm op aansluit maar waardoor het alweer onhandiger is om daarmee de baan op te gaan

Daarom mijn vraag of extended desktop werkt met de onboard chip of met de externe kaart
- Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als ATI wordt uitgeschakeld.
- NVIDIA® GeForce® GT540 1Gb + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Bovenstaande komt van bij de specs van de 17cl35. Eén van de twee lijntjes is verkeerd. Ik denk dat het Nvidia moet zijn op het einde van het eerste lijntje maar wou toch voor alle zekerheid vragen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met optimus gewoon een 2e scherm aansluiten op een willekeurige video out. Wil je een 3e scherm aansluiten moet je een laptop hebben met ATI kaart in combinatie met displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
Is er achter te komen welke chipset BTO gebruikt t.b.v. de FireWire poort. Eigenlijk is alleen een chipset van TI geschikt voor audio toepassingen. Ander kan ik net zo goed op zoek gaan naar een ExpressCard met FireWire en voor een model kiezen zonder internet FireWire, de 18M en 18F bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt, waarvoor mijn excuses.

Het is me volledig duidelijk dat je altijd een tweede scherm kan aansluiten, ook in de optimus mode.

Maar in het stukje dat ik in mijn vorige post gequote (raar woord maar je begrijpt wel wat ik bedoel) heb staat dat het wel degelijk mogelijk om zonder displayport toch twee externe schermen aan te sluiten in extended desktop.

Mijn hieropvolgende vraag was of dit in zowel energiebesparende modus (interne videochip) werkte als in prestatie modus (tweede grafische kaart)

Zijn er trouwens nog mensen die dit uitgetest hebben?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nvidia kaart kan zelf niets aansturen, het enige wat de nvidia kaart kan is een framebuffer renderen naar zijn eigen geheugen. Via een hack word dat dan gekopieerd naar het geheugen van de IGP.

Als je het over externe schermen hebt, dan kan je met optimus alles waar de intel IGP in staat is, en niets meer.
Zo heb je bijvoorbeeld geen 23hz playback, omdat de IGP dit niet ondersteunt, maar de nvidia kaart wel. Optimus is puur een software oplossing. Of beter gezegd: hack, echt netjes is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vind ik het wel wat straf om te zeggen dat het niet netjes is.
Het is mogelijk niet voor iedere (extreem) kritische gebruiker geschikt maar als het zo slecht zou zijn zouden er:

1: Niet zoveel notebooks met deze technologie worden gekocht
2: Mensen steen en been klagen
3: Notebooks moeten worden teruggenomen als het echt een "defect" zou zijn.

Voor thuisgebruik is een optimus oplossing gewoon prima.
Kenhas schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:15:
Denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt, waarvoor mijn excuses.

Het is me volledig duidelijk dat je altijd een tweede scherm kan aansluiten, ook in de optimus mode.

Maar in het stukje dat ik in mijn vorige post gequote (raar woord maar je begrijpt wel wat ik bedoel) heb staat dat het wel degelijk mogelijk om zonder displayport toch twee externe schermen aan te sluiten in extended desktop.

Mijn hieropvolgende vraag was of dit in zowel energiebesparende modus (interne videochip) werkte als in prestatie modus (tweede grafische kaart)

Zijn er trouwens nog mensen die dit uitgetest hebben?
Wel laten testen door BTO maar daar werkte het niet.
Mogelijk een driver combinatie verhaal, maar intern + 2 extend (Verschillende schermen dus) desktops kan volgens de ontwerpspecificaties niet.

Het kan dus wel werken volgens de reactie in je quote maar is niet officiëel ondersteund. Net zoals dat sommige notebooks van, ik meen Lenovo en Dell, zogenaamd maar 4Gb aankonde terwijl het chipset duidelijk aangaf dat het tot 8Gb ging en mensen die ook gewoon werkend kregen.
PeterPan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:05:
Is er achter te komen welke chipset BTO gebruikt t.b.v. de FireWire poort. Eigenlijk is alleen een chipset van TI geschikt voor audio toepassingen. Ander kan ik net zo goed op zoek gaan naar een ExpressCard met FireWire en voor een model kiezen zonder internet FireWire, de 18M en 18F bijvoorbeeld.
Ik zal het maandag even controleren, ik meen echter dat het een Texas Instruments was.
De 18M30 of 18F34 lijken mij, gelet op de oudere generatie C7 cpu's, minder geschikt dan de 17CL36 en 37 :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat Optimus softwarematig heel vies in elkaar zit, het werkt allemaal wel, maar het heeft nvidia heel veel tijd gekost om het zover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoopt BTO de Sager NP8130?

Ik zie dat jullie de NP8150 verkopen, maar de graka optie van Geforce 460m GTX is er niet meer bij.
Aangezien ik deze laptop verkies boven de NP5160 omdat hij vooral beter koelt, heb ik niet echt nood aan de allernieuwste grafische kaart (m.n. Ati HD6970). Zou deze optie er nog terug bij komen?

Ook is het spijtig dat sager/clevo de optimus technologie niet inschakelt op het moederbord, bij deze high end kaarten. Het zou ze voor mij al een stuk interessanter maken om ze mee te nemen naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:52:

Ik zie dat jullie de NP8150 verkopen, maar de graka optie van Geforce 460m GTX is er niet meer bij.
Aangezien ik deze laptop verkies boven de NP5160 omdat hij vooral beter koelt, heb ik niet echt nood aan de allernieuwste grafische kaart (m.n. Ati HD6970). Zou deze optie er nog terug bij komen?

Ook is het spijtig dat sager/clevo de optimus technologie niet inschakelt op het moederbord, bij deze high end kaarten. Het zou ze voor mij al een stuk interessanter maken om ze mee te nemen naar school.
klopt :( maar deze kaarten ondersteunen helemaal geen optimus toch ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat geen enkele laptop met GTX-kaart en optimus, dat is onmogelijk.
Het kan alleen met een alienware M17x heb ik gehoord, maar dat is wat anders dan optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:52:

Wij verkopen geen Sager, Sager gebruikt wel zoals BTO gewoon Clevo barebones maar het is wel een compleet ander merk.

Dit soort notebooks zijn niet echte schoolnotebooks maar meer mobiele gaming of zwaar 3D werk. Overigens is de ATI HD 6970 helemaal zo slecht niet qua energieverbruik.

BTO gaf in reactie aan niet de GTX 460M te gaan leveren.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:15:
Er bestaat geen enkele laptop met GTX-kaart en optimus, dat is onmogelijk.
En daar meteen de reactie op de andere gestelde vraag. Er zijn, natuurlijk, wel mensen die gewoon de GPU downclocken. Dit is echter wel op eigen risico.

BTO heeft trouwens naast de prijsverlaging bij een aantal dealers sinds gister ook de OCZ Vertex 3 in het assortiment.

Uiteraard heb ik zelf hier meteen mee getest.
Dit resultaat wou ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/vertex3.JPG

Een Vertex 3 in Raid 0 is goed voor bijna 1Gb per sec :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Iets eerder in dit topic heb ik jou (Notebook Totaal) horen zeggen dat je gratis Windows 7 Home Premium krijgt bij elke BTO laptop die je krijgt. Echter als ik iets probeer te bestellen staat er altijd dat er geen besturingssysteem aanwezig is en dat je dit dus zelf moet aanschaffen wat leidt tot extra kosten. Hoe zit het met Office, zit er nog een Starter licentie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:47:
[...]

Wij verkopen geen Sager, Sager gebruikt wel zoals BTO gewoon Clevo barebones maar het is wel een compleet ander merk.

Dit soort notebooks zijn niet echte schoolnotebooks maar meer mobiele gaming of zwaar 3D werk. Overigens is de ATI HD 6970 helemaal zo slecht niet qua energieverbruik.

BTO gaf in reactie aan niet de GTX 460M te gaan leveren.

[...]

En daar meteen de reactie op de andere gestelde vraag. Er zijn, natuurlijk, wel mensen die gewoon de GPU downclocken. Dit is echter wel op eigen risico.

BTO heeft trouwens naast de prijsverlaging bij een aantal dealers sinds gister ook de OCZ Vertex 3 in het assortiment.

Uiteraard heb ik zelf hier meteen mee getest.
Dit resultaat wou ik jullie niet onthouden:

[afbeelding]

Een Vertex 3 in Raid 0 is goed voor bijna 1Gb per sec :)
Is dit nu wel opeens betrouwbaar ? en wat is nou de allerbeste 120gb SSD om te kiezen. Ik zat te twijfelen tussen de 510 en de 320 en nu zit die OCZ 3 er ook nog is bij welke is het beste kwa kwaliteit prijs verhouding ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:54:
Iets eerder in dit topic heb ik jou (Notebook Totaal) horen zeggen dat je gratis Windows 7 Home Premium krijgt bij elke BTO laptop die je krijgt. Echter als ik iets probeer te bestellen staat er altijd dat er geen besturingssysteem aanwezig is en dat je dit dus zelf moet aanschaffen wat leidt tot extra kosten. Hoe zit het met Office, zit er nog een Starter licentie bij?
Dan denk ik dat u mij verkeerd heeft begrepen.
Een BTO komt standaard ZONDER licentie voor Windows.

Omdat wij veel klanten hebben die zelf een licentie aanleveren (Student, werk of via andere weg) installeren wij al wel een Windows 7 Home Premium versie voor.
Deze vraagt dan bij eerste opstart direct om een productsleutel. U kunt dan nog wel even zonder werken maar u krijgt wel de melding dat u zonder licentie werkt.

Het is dus makkelijk voor klanten die niet goed weten hoe Windows & de drivers moeten worden geïnstalleerd maar toch gebruik willen maken van hun al reeds (eerder) aangeschafte licentie. Dit scheelt immers in aanschaf bij ons.

Als u hier nog vragen over heeft wil ik deze uiteraard graag beantwoorden.
koelebobes schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 02:28:
[...]

Is dit nu wel opeens betrouwbaar ? en wat is nou de allerbeste 120gb SSD om te kiezen. Ik zat te twijfelen tussen de 510 en de 320 en nu zit die OCZ 3 er ook nog is bij welke is het beste kwa kwaliteit prijs verhouding ?
Persoonlijk blijf ik een fan van de Intels. Als het echter om pure snelheid gaat is de MAX IOPS OCZ Vertex 3 de snelste. BTO heeft de schijven, op verzoek, een behoorlijke tijd getest en ze lijken nu goed te presteren qua betrouwbaarheid. Intel blijft echter (zoals ze al waren) op vlak van betrouwbaarheid de beste.

Ga je echt gamen? Dan de OCZ, gebruik je hem ook zakelijk / voor studie? Dan de Intel.
Zeker de 510 serie ontloopt de Vertex 3 niet veel en het scheelt ook (paar euro ;)) in de kosten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Is er al meer informatie beschikbaar over de nieuwe 13'' BTO? Een paar pagina's terug stonden al mooie foto's en leek de introductie dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker.
Er is er al eentje getest.

Specs:
Processor - Type: Intel Core i7 2720QM
Geheugen capaciteit: 8 GB,
Type videokaart: nVidia GeForce GT 520M
Scherm - Afmeting: 13,3 inch, Scherm - Resolutie: 1366x768 LED
Harddisk/SSD - Capaciteit: 120 GB
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium

Haalt in deze setup bijna 5300 3Dmark 2006 punten
3Dmark vantage zit op zon 2200 punten.

Accu ging onder lage belasting zon 225 minuten mee.

Modelnaam wordt 13C36 maar hij is nog niet online.
BTO verwacht hem eind deze week vrij te kunnen geven voor online publicatie. Uiteraard zal ik hem dan ook direct online zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:40:
Jazeker.
Er is er al eentje getest.

Specs:
Processor - Type: Intel Core i7 2720QM
Geheugen capaciteit: 8 GB,
Type videokaart: nVidia GeForce GT 520M
Scherm - Afmeting: 13,3 inch, Scherm - Resolutie: 1366x768 LED
Harddisk/SSD - Capaciteit: 120 GB
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium

Haalt in deze setup bijna 5300 3Dmark 2006 punten
3Dmark vantage zit op zon 2200 punten.

Accu ging onder lage belasting zon 225 minuten mee.

Modelnaam wordt 13C36 maar hij is nog niet online.
BTO verwacht hem eind deze week vrij te kunnen geven voor online publicatie. Uiteraard zal ik hem dan ook direct online zetten :)
is er een mogelijkheid tot een hogere resolutie scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet vanuit BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat voor zover ik weet niet een 13.3" 16:9 scherm met een hogere resolutie dan 768p (wel 13,1" of 16:10 formaten). Voor een hogere resolutie moet je naar minimaal 14" toe. Of een dure vaio z kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Komt er binnen nu en 3 maanden een upgrade met betrekking tot de GPU van het 15CL35 model. De 540 is namelijk niet heel erg geschikt om mee te gamen. Misschien dat er een upgrade komt naar het 555 model met 3GB of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:03
Weet je toevallig hoelang de accu het volhoud van het onderstaand model?

BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 3 Jaar Carry-in garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (3) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (4) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

Of zijn er nog meer 15 inch modellen met 4 geheugenbanken?

PS weet een van jullie of ik HD zelf wisselen voor mij intel SSD 80GB, zonder dat problemen met de BTO garantie leid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Maanden is wel heel ver vooruit kijken maar zoals het nu staat komt er geen upgrade.

Die is er namelijk al in de vorm van de 15CL37, en ja die is heel wat sneller dan de 555 maar tussen de 540 en 555 zit geen extreem groot verschil.
Je kunt met beiden kaarten de zelfde games spelen, het enige verschil is very high detail versus high. (voor je FPS)
wallyberk schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:35:
Weet je toevallig hoelang de accu het volhoud van het onderstaand model?

BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 3 Jaar Carry-in garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (3) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (4) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

Of zijn er nog meer 15 inch modellen met 4 geheugenbanken?

PS weet een van jullie of ik HD zelf wisselen voor mij intel SSD 80GB, zonder dat problemen met de BTO garantie leid?
De accu zal tussen de 160 minuten (licht gebruik halve helderheid) tot 100 minuten bij vol gebruik meegaan. De SSD zal wel iets helpen.

Wat uw andere vraag betreft, ik zie aan de manier hoe de specificaties zijn geschreven dat deze op onze site is geconfigureerd en kan zeggen dat bij ons (maar dat verschil per dealer, BTO zelf is er namelijk geen voorstander van) het geen probleem voor de garantie is.

We kunnen zelfs zonder HDD leveren maar de besparing (10 euro) is minimaal en zou ik altijd aanraden i.v.m. dat de hdd meer dan die 10 euro waard is.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:37:
3 Maanden is wel heel ver vooruit kijken maar zoals het nu staat komt er geen upgrade.

Die is er namelijk al in de vorm van de 15CL37, en ja die is heel wat sneller dan de 555 maar tussen de 540 en 555 zit geen extreem groot verschil.
Je kunt met beiden kaarten de zelfde games spelen, het enige verschil is very high detail versus high. (voor je FPS
Klopt, maar er zit nogal wat prijsverschil tussen die twee. Bovendien beschikt die niet over Optimus, waardoor de accu een stuk sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een kleine prijsverlaging (ja soms gaan ze ook omhoog ;) maar nu iets omlaag) doorgevoerd.

Het verschil is nu 540 euro. Ik snap dat dit een groot prijsverschil is maar de GT 555 versie zou veel meer richting de 15CL37 gaan dan naar de 15CL35 qua prijs. Daardoor niet voor 99% niet interessant omdat het performance verschil tussen de 555 en de ATI 6970 is wel zo enorm dat iedereen dan automatisch voor de 6970 zou gaan.

Vandaar, zo gok ik, dat BTO heeft besloten dit model niet te voeren. Er zijn namelijk ook weer mensen die juist een GTX 460M willen in hun 15" (die maakt Clevo ook) en zo kun je wel bezig blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Heeft iemand misschien een aantal foto's van hoe de laptop er uit komt te zien met de optionele 9cell baterij.
Ongeveer hetzelfde als de Dell XPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

RTB93 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:28:
Heeft iemand misschien een aantal foto's van hoe de laptop er uit komt te zien met de optionele 9cell baterij.
Op welke laptop kun jij een Optionele 9 cell plaatsen dan :D ik wil er een op de 17CL37 :D alleen volgens mij is dat niet mogelijk :(

[ Voor 5% gewijzigd door koelebobes op 05-05-2011 17:34 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
koelebobes schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Op welke laptop kun jij een Optionele 9 cell plaatsen dan :D ik wil er een op de 17CL37 :D alleen volgens mij is dat niet mogelijk :(
Op de 15 inch modellen is dit mogelijk, waaronder de 15CL35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dan heb ik nog een vraagje (Sorry, maar wil goed ingelicht zijn als ik over maximaal 3 maandjes nieuwe laptop koop. Het is immers een hoop geld voor mij en ik moet het er wel 3 jaar mee uithouden) over het verschil in de 540M van BTO en de 540M van Dell. Deze is namelijk 2GB tegenover de 1GB van BTO. Wat is dan precies het verschil in GPU's tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Zie mijn reactie op onderstaande bericht. Maar er zit dus al een 8Cell accu in, die ene cell zal niet veel uitmaken. Tevens haalt de 17CL36/37 al een behoorlijke accutijd zoals ik paar pagina's terug al heb geplaatst :) Meer dan 2 uur als je je best doet.
RTB93 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:45:
[...]

Op de 15 inch modellen is dit mogelijk, waaronder de 15CL35.
15CL35 en 17CL35.
Dus zowel één 15" als één 17"

De 15CL37 heeft namelijk standaard een 8Cell accu.
RTB93 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:28:
Hij steekt niet uit! :) Dus geen verschil. Er zitten simpel meer cellen in de zelfde accu. Kan wel een foto plaatsen maar je ziet dan niet meer dan een stuk plastic wat doorgaat voor een accu :+
RTB93 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:28:
Dan heb ik nog een vraagje (Sorry, maar wil goed ingelicht zijn als ik over maximaal 3 maandjes nieuwe laptop koop. Het is immers een hoop geld voor mij en ik moet het er wel 3 jaar mee uithouden) over het verschil in de 540M van BTO en de 540M van Dell. Deze is namelijk 2GB tegenover de 1GB van BTO. Wat is dan precies het verschil in GPU's tussen deze twee?
Eigenlijk geen. Blijft de zelfde GPU, meer geheugen heb je vooral wat aan bij hele hoge resoluties / grote texures. Maar dan moet de kaart ook snel genoeg het geheugen kunnen vullen. Een beetje marketing truc dus, zeg niet dat het slecht is maar veel voordeel zul je in het dagelijks gebruik er niet door behalen. Volgens de originele design specs kan de chip trouwens niet meer dan 1.5Gb aan.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 00:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.