RTB93 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:57:
[...]
Ik zit nu toch wel erg te twijfelen! Heb gelukkig nog even, maar over ongeveer twee maanden komt er een nieuwe in huis. Kanshebbers zijn nu de 15CL37 en 15CL35. Dell XPS 15 is afgevallen vanwege minder goede GPU. Het enige bezwaar tegen de 37 is de accuduur, aangezien ik hem zal gebruiken tijdens colleges etc. Aan de andere kant ben je hiermee verzekerd dat ie de komende 3 a 4 jaar games nog redelijk tot goed aan kan. Twijfel twijfel twijfel

Er is altijd nog de optie van een extra accu meebestellen.
En hoevaak zit u langer dan 2 uur van een stopcontact af?
Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:06:
Ik zit zelf te overwegen om de 13 inch te kopen.
Mijn enige aanpassing op de standaard configuratie is de CPU, dit zal een i5-2410 worden.
Ik had echter nog wel een paar vraagjes met betrekking tot de Accu(tijd), HDD en RAM.
- In hoeverre is de Hybride HDD het waard tegenover een normale 7200 RPM hdd?
- Zou er evt foto's gepost konden worden van de 13,3" met een 8 cell accu?
- Wat zijn de accutijden voor de 13,3" met 4 cellen? (en evt 8 cell maar dat lijkt me simpelweg het dubbele van de 4 cell)
- Wat zijn de verschillen tussen de geheugen modules die bij notebooktotaal als opties staan?
Edit:
Ik heb nu ook de Asus U36SD-RX013V gezien met vrijwel identieke specificaties.
Wat is er beter aan een BTO laptop dan de Asus?
Alvast bedankt!
Mvg Elohsa
1: Dat hangt totaal van uw gebruik af. Maar de Hybride HDD heeft vooral voordeel bij de opstart van vaak opgestarte bestanden en/of grote bestanden. De Hybride HDD heeft namelijk door welke bestanden veel worden gebruikt en cached ze in de 4Gb SSD. Zo wordt de opstarttijd van Windows bijna gehalveerd. Zo ook een aantal veelgebruikte programma's.
Laat u de laptop echter altijd aanstaan en is er weinig sprake van veel opstarten en afsluiten dan is het voordeel minder groot. (maar het laden van programma's gaat nogsteeds wel sneller + de 30Mb per seconde hogere doorvoersnelheid t.o.v. een normale 500Gb 7200rpm)
2: Het is nu zondag en ik heb ze niet bij de hand, zal z.s.m. een regelen en er (echte) foto's van maken
3: Idem. De specificaties zeggen 2.5 uur voor de 4 Cell en dus 5 uur voor de 8 Cell maar ik wil dit altijd zelf testen. Zo ben is Notebook Totaal niet afhankelijk van wat de fabrikant opgeeft maar de echte waarden.
4: Nederlandse garantieservice/fabrikant + natuurlijk de mogelijkheid hem helemaal te configureren naar wens. En afhankelijk van je dealer bijv. 3 jaar gratis garantie en andere extra's.
@ 3: Ik hoop maandag / dinsdag te kunnen testen.
Voor nu heb ik enkel de foto's van het pre-productiemodel (wel zelfde model! alleen lagere resolutie) dat ik in mijn handen heb gehad 1.5 maand geleden.

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:52:
Hey tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop binnen mijn budget (1600-1700 Euries) en na veel zoeken ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de BTO laptops. Ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 configuraties.
Namelijk de:
BOOK 17CL37 FULL-HD QUAD
En de:
XBOOK 18CL33-i7 FULL-HD
De laptops worden voornamelijk gebruikt als desktop replacement met een beetje mobiliteit voor verplaatsen, aangezien ik nogal veel reis. Tevens game ik regelmatig, vandaar de vraag voor een SLi configuratie. lijkt mij uiteindelijk goedkoper om te onderhouden.
Ik vroeg me voornamelijk af op het misschien mogelijk was om de processor in de 18.4 zelf te vervangen als het nodig zou zijn? en of de kaarten daadwerkelijk upgradeable zijn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een nieuwe laptop!
Met vriendelijke groet,
Irving
Beste Irving,
Ik zeg direct de 17CL37.
De 18CL33 (wij hebben hem wel online staan maar niet eens met alle configureerbare opties omdat hij toch "bijna" niet meer verkoopt) ligt behoorlijk achter.
• De 18.4" is masief, echt DIK. Zie ook
deze foto's.
• De 18CL33 is nog de vorige generatie Core i7 (in reactie tot uw vraag m.b.t. het upgraden, dat kan wel maar het zal in de Core i7 7xx, 8xx, of 9xx serie moeten blijven niet niet de nieuwere SB 26xx series)
• U zegt zelf, een beetje mobiliteit. De 18.4" is geen pretje om regelmatig te voeren. Wij hebben wel klanten die het doen maar een 17.3" is makkelijker. Tevens is de resolutie tussen beide systemen het precies het zelfde en de beeldkwaliteit van de 17.3" ook nog eens beter.
• VGA upgraden bij de 18CL33 heeft geen nut. Als er al snellere GPU's in komen loopt uw cpu achter. En dan nog, de koeling is nu berekend op de nVidia's (+ 2x een MXM kaart = ka-ching!)
In alle aspecten behalve dan de schermafmeting is de 17CL36/37 de betere keuze. Zie ook de reacties van Darkstone
RTB93 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:13:
Ja daarom. Die kaart ownd echt, het enige nadeel is dan ook de relatief korte batterijduur. Ik neem aan dat jij als medestudent weet dat een geringe accuduur niet echt praktisch is.
2+ uur is helemaal niet slecht voor een snelle 17" notebook.
En anders zijn er altijd nog losse extra accu's te bestellen.
De 18CL33 haalt max 1.5 uur. (12Cell accu meen ik nog)
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:14:
De processor is inderdaad een probleem dan, als het zo'n enorm verschil is. Helaas kon ik zelf nergens concreet antwoord vinden op de vraag wat het verschil is tussen die processors. Toch rest mij de vraagt of de processor eventueel later te upgraden is naar een SB? of is de Chipset te verouderd om het te ondersteunen?
In ieder geval al enorm bedankt voor de reactie!
Deze is dus absoluut niet te upgraden (zoals reeds vermeld) naar een nieuwere SB processor en dat maakt de 18CL33 dus meteen EXIT als u niet een systeem wilt hebben waar u qua cpu meteen al mee achterloopt. (quad 3D power kan hij zeker nog mee, dat is waar)
Tevens maakt het inderdaad echt ZOVEEL verschil. De nieuwe SB cpu's rennen echt rondjes om de oudere Core i7's. Dat maakt ze natuurlijk niet slecht, sterker nog ... ik zou er zo nog wel eentje willen. Maar als u dan toch een grote aanschaf doet zou ik wel voor het beste gaan.
innocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:48:
Weet iemand of bij de 15CL37 en de 17CL37 KVM onder Linux ook echt werkt?
Ik weet dat de i7 processoren het ondersteunen, maar dat is bij mijn huidige laptop ook het geval.
Daarom dus ook mijn tweede vraag:
Is de bios (of delen ervan) van BTO latops ook gelocked of is het mogelijk om alle bios opties te tweaken en aan te passen.
.
Ik zal het maandag eens uitzoeken. Let wel, tweaken gaat nooit gebeuren in een laptopbios. Er kan dus niet worden overgeclocked maar dat lijkt mij ook tamelijk onhandig aangezien de koeling niet te upgraden is. Dus welke opties bedoelde u precies? Dan kan ik die voor u nalopen.
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 15-05-2011 11:29
]