Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Waarom kan ik bij de 17CL36 wel koelpasta kiezen en bij de 17CL37 niet ? of gebruiken jullie daar meteen die duurste versie van 6 graden koeler ?

En past de 17cl37 in deze laptop sleeve ?

http://www.caselogic.com/...=123158&productid=1319160

[ Voor 33% gewijzigd door koelebobes op 07-05-2011 02:41 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel bij de 17CL36 als de 17CL37 hebben wij gewoon koelpasta als optie staan. Idem de 15CL35. Ik denk dat u dus niet goed heeft gekeken? Als u op een andere site zit kan dit natuurlijk wel kloppen aangezien ik nu enkel spreek over Notebook Totaal.

Wat de sleeve betreft, het zal, krapjes, passen. Maar i.p.v. de normale tas zou u eventueel bij een bestelling (kan uiteraard niet voor andere dealers of BTO zelf spreken) ook bij het opmerkingenveld een sleeve kunnen invoeren, dan wisselen we die om met de gratis tas.
BTO zelf heeft namelijk perfect passende (seccond skin) sleeves.
(BTO prijs is meen ik 14 euro incl. BTW extra)

De koelpasta is overigens NIET nodig maar puur als optie, ja de koeling werkt dan nog iets beter maar het is niet zo alsof het perse nodig is. We kregen echter vanuit gamers de vraag of dit kon dus in overleg met BTO is deze optie bij BTO en ons erbij gekomen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Hoe lang gaat één batterijlading ongeveer mee met deze specificaties met gemiddeld gebruik, beetje internetten, helderheid 50% (gaarne een reeële schatting)

XBOOK 15CL37 FULL-HD QUAD  
ATI HD6970 2GB DDR5
Beeldscherm: 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
Videokaart 15CL37/17CL37: ATI HD Mobility Radeon 6970
Chipset: Mobile Intel® HM67 Express Chipset
Processor Sandy i7-2630QM
RAM DDR3 1333 (1): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 120GB SATA-2
Optische disk SATA: Blu-Ray
Wireless + Bluetooth Combo: Intel® Centrino® Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart
Accu: 8-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth: Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64

[ Voor 46% gewijzigd door RTB93 op 08-05-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de voorzichtige kant 1 uur ;)
Maar realistisch is er bij een rundown zon 2 uur mee te halen, de 17" versie van deze notebook heb ik getest op 2 uur en 12 minuten met 100% cpu op lage helderheid. En dit systeem heeft de zelfde accu als de 17" versie.

Als ik daar dan een heel voorzichtig gemiddelde van pak bij echt gebruik is 1.5 uur nogsteeds te halen, zeker als je de 3D kaart niet belast (dan ga je al snel richting de 2 uur)

YMMV natuurlijk!

Tevens goed nieuws voor de mensen die erop hebben gewacht.

De 13" versie komt deze week nog online aldus BTO.
En, de 15CL35 / 17CL35 krijgt een update naar de nVidia GT 555M i.p.v. de GT 540M die er eerst in zat. Iedere notebook die vanaf nu geleverd wordt zal de nieuwe GPU krijgen. (zijn momenteel uitverkocht bij BTO zelf en nieuwe levering komt als het goed is eind volgende week binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Komt er van de 13" ook een versie met alleen de Intel graphics? Ik heb geen behoefte aan een aparte chip (ik game niet) en nVidia Optimus werkt nog niet echt naar behoren onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:28:
Aan de voorzichtige kant 1 uur ;)
Maar realistisch is er bij een rundown zon 2 uur mee te halen, de 17" versie van deze notebook heb ik getest op 2 uur en 12 minuten met 100% cpu op lage helderheid. En dit systeem heeft de zelfde accu als de 17" versie.

Als ik daar dan een heel voorzichtig gemiddelde van pak bij echt gebruik is 1.5 uur nogsteeds te halen, zeker als je de 3D kaart niet belast (dan ga je al snel richting de 2 uur)

YMMV natuurlijk!

Tevens goed nieuws voor de mensen die erop hebben gewacht.

De 13" versie komt deze week nog online aldus BTO.
En, de 15CL35 / 17CL35 krijgt een update naar de nVidia GT 555M i.p.v. de GT 540M die er eerst in zat. Iedere notebook die vanaf nu geleverd wordt zal de nieuwe GPU krijgen. (zijn momenteel uitverkocht bij BTO zelf en nieuwe levering komt als het goed is eind volgende week binnen)
Oei, 2 uur is toch wel erg weinig. Wat toevallig, vroeg van de week nog of de 15CL35 een upgrade zou krijgen naar de 555. Betreft dit de 3GB versie met Optimus? En zal de prijs hetzelfde blijven of ietsjes stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomas_n schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:13:
Komt er van de 13" ook een versie met alleen de Intel graphics? Ik heb geen behoefte aan een aparte chip (ik game niet) en nVidia Optimus werkt nog niet echt naar behoren onder Linux.
Ik moet afgaan van de informatie vanuit BTO en dan is het antwoord nee.
De modellen die ik in mijn handen heb gehad waren in iedergeval met nVidia chip.

BTO wil echter nog wel eens wat veranderen dus ik zou zeggen, hou de website in de gaten (zal het hier ook wel posten als ze er zijn)

Zo is ook net de Windows prijs omlaag gegaan, nu is Home Premium ipv 120 euro opeens nog maar 104.45 ;)
RTB93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:32:
[...]
Oei, 2 uur is toch wel erg weinig. Wat toevallig, vroeg van de week nog of de 15CL35 een upgrade zou krijgen naar de 555. Betreft dit de 3GB versie met Optimus? En zal de prijs hetzelfde blijven of ietsjes stijgen?
Erg weinig? Er zit een 6970 in! En ja ik kan ook wel roepen 3.5 uur wat andere fabrikanten doen maar ik hou het liever realistisch ;) De tijden die ik noem haal je ook echt zonder gekke fratsen.

De 555 kan ik nog niets over zeggen, wachten tot ze binnen zijn, ik hoor het ook pas net en eerst zien dan geloven. (Clevo, dus niet BTO zelf, wil nog wel eens zomaar andere modellen opsturen)

Als ik een schatting mag doen zal de prijs niet veel (of niet) veranderen. Immers, mensen die nu een bestelling nog open hebben staan moeten ook dan van de 555 voorraad worden geleverd en dat moet qua prijs uiteraard wel kloppen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Ik moet afgaan van de informatie vanuit BTO en dan is het antwoord nee.
De modellen die ik in mijn handen heb gehad waren in iedergeval met nVidia chip.

BTO wil echter nog wel eens wat veranderen dus ik zou zeggen, hou de website in de gaten (zal het hier ook wel posten als ze er zijn)

Zo is ook net de Windows prijs omlaag gegaan, nu is Home Premium ipv 120 euro opeens nog maar 104.45 ;)

[...]

Erg weinig? Er zit een 6970 in! En ja ik kan ook wel roepen 3.5 uur wat andere fabrikanten doen maar ik hou het liever realistisch ;) De tijden die ik noem haal je ook echt zonder gekke fratsen.

De 555 kan ik nog niets over zeggen, wachten tot ze binnen zijn, ik hoor het ook pas net en eerst zien dan geloven. (Clevo, dus niet BTO zelf, wil nog wel eens zomaar andere modellen opsturen)
Ik zeg ook niet dat ik niet waardeer dat je eerlijk bent en ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ie niet zo lang mee zou gaan, maar ik ben student en heb dus eigenlijk wel een iets langere batterijlading nodig. Snapt u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is altijd nog een extra accu mogelijk :)
Maar u begrijpt het, een gaming GPU + quadcore CPU = pijn voor de accuduur.
(en meer dan 8 cellen passen niet)

Als ik overigens zo kijk naar alternatieven zit je ook vaak tussen de 1.5 tot 2.5 uur (opgegeven door de fabrikant, dus in optimale situaties)

p.s. Bedoelde het ook niet boos hoor! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:52:
Er is altijd nog een extra accu mogelijk :)
Maar u begrijpt het, een gaming GPU + quadcore CPU = pijn voor de accuduur.
(en meer dan 8 cellen passen niet)

Als ik overigens zo kijk naar alternatieven zit je ook vaak tussen de 1.5 tot 2.5 uur (opgegeven door de fabrikant, dus in optimale situaties)

p.s. Bedoelde het ook niet boos hoor! ;)
Dat is ook zo. Daarom ben ik ook blij dat BTO de 555 krijgt en dan hopelijk het 3GB model met Optimus, want daar kan je best prima mee gamen en in combinatie met de 9cell en 15inch scherm is daar met Optimus makkelijk 4 uur uit te halen. Weet jij zo uit je hoofd het gamutpercentage en de brightness van het 15CL35 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien is het volgens mij deze barebone: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/7
Waarschijnlijk hetzelfde scherm, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:36:
Bij nader inzien is het volgens mij deze barebone: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/7
Waarschijnlijk hetzelfde scherm, maar dat weet ik niet zeker.
Aan de kwaliteit te zien in die tests klopt dat. Ik had vanmiddag namelijk iemand van BTO gemaild en die zei dat de schermen constant wisselen, omdat ze verschillende leveranciers hebben. Omdat ik met dit antwoord toch niet helemaal tevreden was, had ik gevraagd welk paneel er nu in zat en hoe het zat met de gamut en brightness in desbetreffend paneel. Toen kreeg ik een reply met 92% gamut en 300 brightness. Ik neem aan dat dit dus een best goed scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan hetzelfde paneel als in de xps 15. Dat is het enige 15" scherm met een gamut beter dan de bekende grens van 75%.
Nu ja, er is er nog een, het paneel in de lenovo W510/W520 is identiek, het enige verschil is de matte coating. maar ik had van een seller op notebookreview gehoord dat deze uit productie is.

...Dat hangt er overigens deels vanaf over welk percentage ze het hebben. De xps 15 heeft 95% NTSC, de lenovo heeft 92% als ik het goed heb. Dat is ongeveer 150% sRGB waarmee ook nog wel eens vergeleken word :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Oké, dan weet ik in ieder geval wat mijn volgende laptop gaat worden (als het gedeelte met het paneel klopt) als de laptop daadwerkelijk de upgrade krijgt naar de Nvidia 555 wat eerder in dit topic werd beweerd door Notebooktotaal. Dan heb je voor een hele mooie prijs een goeie CPU, GPU en paneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
[b][...Dat hangt er overigens deels vanaf over welk percentage ze het hebben. De xps 15 heeft 95% NTSC, de lenovo heeft 92% als ik het goed heb. Dat is ongeveer 150% sRGB waarmee ook nog wel eens vergeleken word :/
Wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De color gamut van het paneel. Er zijn verschillende maten waarmee gemeten word.

Maar in ieder geval ben je met een brightness van 300 nits verzekerd dat je geen brak scherm krijgt zoals in de N53. Die heeft namelik een helderheid van rond de 200 nits.

Edit: of iets duidelijker, standaard word er gemeten in relatieve groote NTSC, maar je kan ook meten in adobeRGb, ofwel aRGB. 100% aRGB is gelijk aan 95% NTSC. Onder andere anandtech gebruikt dit.
Je kan ook meten in sRGB. 100% sRGB staat gelijk aan 72% NTSC.

Maar dan ben je er nog niet. Voor drukwerk is de relatieve groote minder interessant, daar gaat het er vooral om dat je paneel de gehele kleurruimte overlapt. Zo kan een scherm met bijvoorbeeld 120% aRGB niet altijd het hele aRGB spectrum weergeven. Maar iets van 99%.
Voor de normale gebruiker is dat echter niet interessant. De lokale drukker moet dan maar een desktopscherm kopen die dat wel kan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Aan de kwaliteit te zien in die tests klopt dat. Ik had vanmiddag namelijk iemand van BTO gemaild en die zei dat de schermen constant wisselen, omdat ze verschillende leveranciers hebben. Omdat ik met dit antwoord toch niet helemaal tevreden was, had ik gevraagd welk paneel er nu in zat en hoe het zat met de gamut en brightness in desbetreffend paneel. Toen kreeg ik een reply met 92% gamut en 300 brightness. Ik neem aan dat dit dus een best goed scherm is?
en
RTB93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:48:
Oké, dan weet ik in ieder geval wat mijn volgende laptop gaat worden (als het gedeelte met het paneel klopt) als de laptop daadwerkelijk de upgrade krijgt naar de Nvidia 555 wat eerder in dit topic werd beweerd door Notebooktotaal. Dan heb je voor een hele mooie prijs een goeie CPU, GPU en paneel :)
Dit had ik ook kunnen testen voor u :)
Maar even voor de duidelijkheid, wij, Notebook Totaal, zijn niet het bedrijf BTO.
Wij zijn enkel een (grote) BTO leverancier.

Dit meld ik bij dezen omdat men soms denkt dat Notebook Totaal het bedrijf BTO is.
Er komen regelmatig mailtjes binnen met daarin beste BTO.
BTO is echter een geheel ander bedrijf dan wij zelf, Notebook Totaal verkoopt namelijk ook producten van andere fabrikanten. Dit houdt ons onafhankelijk.

Wat het scherm betreft, zoals Darkstone meldt, het is een hoog gamut scherm. Echt zeer mooi beeld voor in zijn klasse :)

Hier trouwens twee foto's van het scherm in actie (zit wel schermfolie voor i.v.m. dat hij klaar voor verzending was op deze foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/8601.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/8602.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:06:
[...]

Dit had ik ook kunnen testen voor u :)
Maar even voor de duidelijkheid, wij, Notebook Totaal, zijn geen BTO zelf.
Wij zijn enkel een (grote) BTO leverancier.

Dit meld ik even omdat men wel vaker denkt dat Notebook Totaal BTO is, maar BTO is een geheel ander bedrijf dan wij zelf. Wij verkopen namelijk ook producten van Lenovo, Toshiba, etc.

Wat het scherm betreft, zoals Gentex meld, het is een hoog gamut scherm. Echt zeer mooi beeld voor in zijn klasse :)
Oke top. Dan wacht ik even af wat het gaat worden met de 555, want de enige reden waarom ik nog zat te twijfelen tussen verschillende laptops als de 15CL15, 15CL37, de Alienware M14X en de Dell XPS 15 en 17 was vanwege de GPU. Nu de 15CL35 deze GPU ook krijgt, terwijl die ook nog eens een mooie prijs heeft, dan weet ik het wel. Ik hoop nu des te meer dat het het 3GB model gaat worden, but we'll see :)

Edit: het enige wat ik me trouwens kan bedenken dat een nadeel is van Notebook-totaal en BTO zijn de prijzen om de CPU's te upgraden. Als ik me niet vergis is de upgrade van de 2630 naar de 2720 250 euro, terwijl dit bij andere dealers, zoals Dell en Clevo beduidend minder duur is.

[ Voor 12% gewijzigd door RTB93 op 09-05-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt niet helemaal.
Toelichting; BTO bepaalt onze inkoopprijzen, wij kunnen iets afwijken hiervan maar uiteindelijk moeten we toch deze onderdelen inkopen bij BTO. Dit omdat het gaat om compleet geassembleerde (BTO) notebooks naar wens van klant. Ik kan dus moeilijk ergens anders cpu's inkopen omdat het dan geen Build By BTO is (en dat heeft negatieve gevolgen voor de garantieafwikkeling, dat probleem zie je wel vaker bij zelfbouw leverancier waar alles los wordt ingekocht zonder goede garantieafspraken)

Wat Dell en Clevo betreffen, Clevo zelf levert niet aan consumenten (is puur fabrikant van de barebones en doet niet aan cpu's of hdd's) en Dell ... tja schaalgrote en andere markt denk ik.
(En Dell is geen BTO dealer ;))

Meer dan dit kan ik er niet over zeggen, gelukkig zijn BTO's nogsteeds zeer interessante systemen, dit zie ik ook terug in de interesse naar dergelijke systemen en vroeger XXODD. (wat tot op de laatste dag goed verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:31:
Dit klopt niet helemaal.
Toelichting; BTO bepaalt onze inkoopprijzen, wij kunnen iets afwijken hiervan maar uiteindelijk moeten we toch deze onderdelen inkopen bij BTO. Dit omdat het gaat om compleet geassembleerde (BTO) notebooks naar wens van klant. Ik kan dus moeilijk ergens anders cpu's inkopen omdat het dan geen Build By BTO is (en dat heeft negatieve gevolgen voor de garantieafwikkeling, dat probleem zie je wel vaker bij zelfbouw leverancier waar alles los wordt ingekocht zonder goede garantieafspraken)

Wat Dell en Clevo betreffen, Clevo zelf levert niet aan consumenten (is puur fabrikant van de barebones en doet niet aan cpu's of hdd's) en Dell ... tja schaalgrote en andere markt denk ik.
(En Dell is geen BTO dealer ;))

Meer dan dit kan ik er niet over zeggen, gelukkig zijn BTO's nogsteeds zeer interessante systemen, dit zie ik ook terug in de interesse naar dergelijke systemen en vroeger XXODD. (wat tot op de laatste dag goed verkocht)
Absoluut. Ben het ook geheel met je eens. Het is niet voor niets dat m'n volgende laptop waarschijnlijk een BTO wordt :) Ik zou het overigens nog wel fijn vinden als je morgen nog even wat foto's van de 15CL35 kunt posten. In het echt is natuurlijk altijd nog anders dan op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Ik heb net een 15CL37 besteld en er was iets misgegaan tijdens de iDeal transactie (kennelijk een bekende bug), waardoor er wel betaald was, maar geen bestelling geplaatst. Terwijl ik een mailtje aan het tikken was, belde NotebookTotaal al op om het op te lossen. Top service dus! :)

Als het goed is heb ik aan het einde van de week mijn laptop binnen, dus kan ik er nog meer over vertellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dragor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:56:
Ik heb net een 15CL37 besteld en er was iets misgegaan tijdens de iDeal transactie (kennelijk een bekende bug), waardoor er wel betaald was, maar geen bestelling geplaatst. Terwijl ik een mailtje aan het tikken was, belde NotebookTotaal al op om het op te lossen. Top service dus! :)

Als het goed is heb ik aan het einde van de week mijn laptop binnen, dus kan ik er nog meer over vertellen :D
Graag zelfs! Deel je mening aub. Er is namelijk nog niet veel over bekend. Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:51

Jodi

No Matches Found

Ik ben zelf een beetje aan het twijfelen tussen de Dell XPS15 en de 15CL35. Over de prestaties van de 15CL35 lijkt weinig twijfel meer te bestaan, als ik het zo zie is dat vergelijkbaar met de XPS. Ook ben ik blij te lezen dat het beeldscherm wel eens hetzelfde zou kunnen zijn :) Echter, ik zit toch met een vraagje: de bouwkwaliteit. Zou iemand nog iets meer kunnen vertellen over de bouwkwaliteit van de 15CL35? Daar is nog niet heel veel over gezegd in dit topic (of in reviews die ik heb kunnen vinden). Hoe houden de scharnieren zich, blijven de pootjes goed vast zitten, hoe voelt het toetsenbord/multimedia-knoppen, hoe houdt de behuizing zich als je er een beetje op drukt, piept/kraakt er niets, de aansluiting van de lader op de laptop, speakerkwaliteit, etc. Voor mij zou zo'n laptop zeker een jaar of vier mee moeten gaan, dus het zou fijn zijn als het apparaat heel bleef ;)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontvang mijn 15CL35 vanmiddag (als alles goed gaat); ik twijfelde ook tussen deze en de Dell XPS15..

Vond het ook erg jammer dat er geen goede reviews waren voor de 15CL35; morgen zal ik hier schrijven wat mijn bevindingen zijn, ookal twijfel ik niet aan de kwaliteit van de laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
Ik zelf heb de 15CL35 en vindt het echt een top laptop!
Ben zelf niet echt een gamer op de laptop, daarvoor heb ik een xbox maar toch kan deze laptop goed mee komen met wat games.

Ik moet wel zeggen dat ik het touchpad wel soms wat onhandig vindt werken. Hij gaat vaak in scroll modus ook al werk ik met 1 vinger maar dan raak ik hem toch op 2 punten aan (vinger schuin erop). Maar ook hier niet al te veel last van want gebruik een bluetooth muis.

Als je een bluetooth muis gaat gebruiken wel even in de bios aangeven dat bluetooth niet automatisch uitgeschakeld moet worden bij elke koude herstart. Ik vond dit tamelijk irritant toen dit wel gebeurde!

Veel plezier met je laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:56:

Reeds verzonden ;)
Jodi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:10:
Ik ben zelf een beetje aan het twijfelen tussen de Dell XPS15 en de 15CL35. Over de prestaties van de 15CL35 lijkt weinig twijfel meer te bestaan, als ik het zo zie is dat vergelijkbaar met de XPS. Ook ben ik blij te lezen dat het beeldscherm wel eens hetzelfde zou kunnen zijn :) Echter, ik zit toch met een vraagje: de bouwkwaliteit. Zou iemand nog iets meer kunnen vertellen over de bouwkwaliteit van de 15CL35? Daar is nog niet heel veel over gezegd in dit topic (of in reviews die ik heb kunnen vinden). Hoe houden de scharnieren zich, blijven de pootjes goed vast zitten, hoe voelt het toetsenbord/multimedia-knoppen, hoe houdt de behuizing zich als je er een beetje op drukt, piept/kraakt er niets, de aansluiting van de lader op de laptop, speakerkwaliteit, etc. Voor mij zou zo'n laptop zeker een jaar of vier mee moeten gaan, dus het zou fijn zijn als het apparaat heel bleef ;)
De 15CL35 is een afstameling van de "oude" Clevo 760 series, dus welke begon met aan AMD Athlon64 (zie foto's hier), dit was zon succes dat er ook al snel een Intel versie kwam met o.a. Sis, Intel en later nVidia VGA. (Zie deze foto's). Dit is ondertussen al een behoorlijke tijd geleden en bijna ieder verkochte notebook uit die tijd (XXODD) werkt nogsteeds. De scharnieren zijn nog perfect en er zitten geen scheuren of wat dan ook in de behuizing.

Deze serie is opgevolgd door de 5100 serie. (zie deze foto's) waar vervolgens de 15CL35 op is gebaseerd en in mindere mate ook de 15CL37 (welke afstamt van de clevo 860 series)

Ik kan, oprecht, zeggen dat ze boven het gemiddelde staat. Wat mij betreft zelfs maar één stap onder de Lenovo ThinkPads (wat de absolute top is in degelijkheid). Zelden een consumentenlaptop gezien die zoveel kon hebben. (en geloof mij, ik heb soms notebooks bij klanten gezien waarvan ik mij echt afvroeg hoe ze het konden overleven)
stijn1309 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:48:
Ik zelf heb de 15CL35 en vindt het echt een top laptop!

Als je een bluetooth muis gaat gebruiken wel even in de bios aangeven dat bluetooth niet automatisch uitgeschakeld moet worden bij elke koude herstart. Ik vond dit tamelijk irritant toen dit wel gebeurde!
Goede tip

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:51

Jodi

No Matches Found

Bedankt voor de foto's! Dat maakt het net wat duidelijker dan woorden :Y Wel hoop ik dat er ook nog een paar 15CL35-bezitters reageren, om ook even de gebruikers-kant te horen :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die bezitters kunnen dan meteen even vermelden welke string er staat in apparaatbeheer->monitoren->generic pnp monitor-> tabblad details -> hardware ID's.

Daar moet staan (met het 1080p scherm) MONITOR\AUO10ED volgens de anandtech review, en MONITOR\AUO17ED volgens het belletje wat RTB93 heeft gedaan. Het xps 15 scherm is gelijk aan de 17ED variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:15:
En die bezitters kunnen dan meteen even vermelden welke string er staat in apparaatbeheer->monitoren->generic pnp monitor-> tabblad details -> hardware ID's.

Daar moet staan (met het 1080p scherm) MONITOR\AUO10ED volgens de anandtech review, en MONITOR\AUO17ED volgens het belletje wat RTB93 heeft gedaan. Het xps 15 scherm is gelijk aan de 17ED variant.
Anandtech heeft gelijk, in mijn 15CL35 zit een MONITOR\AUO10ED scherm.
Jodi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:07:
[...]

Bedankt voor de foto's! Dat maakt het net wat duidelijker dan woorden :Y Wel hoop ik dat er ook nog een paar 15CL35-bezitters reageren, om ook even de gebruikers-kant te horen :)
Heb sinds een week of twee een 15CL35 in mijn bezit. Voor zover ik nu kan oordelen een erg degelijke, kwalitatief goed afgewerkte laptop. Het enige punt waar de behuizing vrij ver in te drukken is, is de bovenkant van het scherm. Afgezien daarvan een solide machine die qua behuizing in ieder geval lang mee zal gaan.

In mijn configuratie (2630QM, GT540) kan er prima mee gewerkt en ook redelijk goed mee gegamed worden; ik draai GTA4 soepel op medium-high. Aan de uitstroom van de ventilator te voelen, wordt de laptop van binnen wel érg warm, bijna heet zelfs, maar tot nu toe heeft dat gelukkig nog niet tot problemen geleid.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Socx op 10-05-2011 19:24 . Reden: Spelling en grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
Ja, kreeg vanmiddag het mailtje binnen. Hopelijk is er iemand thuis als ze het komen brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 15Cl35 ook inmiddels ontvangen!

Erg mooi en stevig ding; het toetsenbord typt heerlijk. De laptop wordt inderdaad wel soms redelijk warm; maar ik merk dat als hij een tijdje aan heeft gestaan dat de koeler dit snel compenseert.

Ik raad de mensen die hem buitenshuis willen gaan gebruiken zeker de anti-glansfolie aan; het beeld is scherp en helder genoeg zelfs in het volle licht, maar de weerkaatsing zonder deze folie is wel gigantisch.

Ik heb er nog niet veel mee kunnen gamen, alleen portal 2 heb ik even snel kunnen proberen. Deze draaide zonder enige problemen of lag op volle kwaliteit! (met de Geforde 540m, standaard geleverde CPU en 4+4gb ram)

De muis die standaard geleverd wordt maakt veel herrie bij het klikken; maar dit is ook vrijwel geen probleem want de 15CL35 heeft een erg prettig touchpad, en de meegeleverde tas is altijd een pré, leuk stevig dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Die muis is inderdaad een herrie maker. Verder wel goed, maar ik werd er tenminste snel gek van.
Laptop ligt op het moment bij de reparatie door een overleden ssd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Melodic Metal schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:57:
Die muis is inderdaad een herrie maker. Verder wel goed, maar ik werd er tenminste snel gek van.
Laptop ligt op het moment bij de reparatie door een overleden ssd ;(
Welke ssd ? vertex 3 ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Is de 15CL35 slot-loaded of tray-loaded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tray. Slot wil nog wel eens voor problemen zorgen zo is onze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Oke, begrijpelijk aan de ene kant, maar jammer aan de andere kant. Heb je misschien al info over de upgrade m.b.t. de 15CL35? Ben toch wel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
En daar zijn ze dan. De opvolgers van de CL15. Ze staan al op BTO.eu, maar nog niet op NotebookTotaal.nl.
15 inch: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=520
17 inch: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=519
Erg goede prijs / kwaliteit verhouding als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Vertex 2, overleden ong. een maand na aankoop van de laptop met de ssd ingebouwd.
De ssd was niet meer te zien in de bios, door de bekende bug waar door een ssd, door slaapstand kapot gaat.
Oftewel een simpele slaapstand locked de ssd en alle data erop is verloren..

Maar goed:
  • maadag een afspraak gemaakt voor pickup and return.
  • dinsdag is de laptop opgehaald op werk.
  • woensdag ochtend mailtje dat de laptop gerepareerd en al weer overhandigd was aan gls.
En hopenlijk vandaag binnen 8)
Heerlijk snelle service van BTO _/-\o_

Helaas bezorgd gls alleen tussen 9 en 5. Bovendien bezorgen zo ook nog is niet in het weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
Net mijn 15CL37 binnen. Standaard setup, maar dan met anti-glare folie en 500gb hybrid harddisk.
Ik heb er nog niet mee kunnen spelen, maar qua uiterlijk is het een mooie laptop en hij voelt goed gebouwd aan. Het toetsenbord typt ook lekker, maar het touchpad gaat een beetje stroef. Net zoals de rest van de laptop is hij bekleed met een soort van rubber waardoor je vinger er niet makkelijk over glijdt. Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen.

Ik heb ook nog geen goed gevoel over die anti-glare folie. Het is een vrij dikke plastic plaat over je scherm. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar zonder folie is het scherm veel helderder en scherper.
Bij het uitpakken van mijn laptop viel meteen op dat de folie kleiner is dan mijn scherm en dat het helemaal aan de linkerkant van het scherm geplakt was, waardoor er aan de rechterkant een irritante streep te zien was. Ik heb de folie er nog niet fatsoenlijk op kunnen krijgen zonder luchtbellen tussen de folie en het scherm te krijgen. Ik denk dat ik het er maar af laat en kijk of de glare niet te erg is.

Ik ga nu de laptop configureren en wat games erop zetten, dan kan ik vanavond eens kijken naar de performance. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dragor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:15:
Net mijn 15CL37 binnen. Standaard setup, maar dan met anti-glare folie en 500gb hybrid harddisk.
Ik heb er nog niet mee kunnen spelen, maar qua uiterlijk is het een mooie laptop en hij voelt goed gebouwd aan. Het toetsenbord typt ook lekker, maar het touchpad gaat een beetje stroef. Net zoals de rest van de laptop is hij bekleed met een soort van rubber waardoor je vinger er niet makkelijk over glijdt. Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen.

Ik heb ook nog geen goed gevoel over die anti-glare folie. Het is een vrij dikke plastic plaat over je scherm. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar zonder folie is het scherm veel helderder en scherper.
Bij het uitpakken van mijn laptop viel meteen op dat de folie kleiner is dan mijn scherm en dat het helemaal aan de linkerkant van het scherm geplakt was, waardoor er aan de rechterkant een irritante streep te zien was. Ik heb de folie er nog niet fatsoenlijk op kunnen krijgen zonder luchtbellen tussen de folie en het scherm te krijgen. Ik denk dat ik het er maar af laat en kijk of de glare niet te erg is.

Ik ga nu de laptop configureren en wat games erop zetten, dan kan ik vanavond eens kijken naar de performance. ;)
Top! Laat maar weten hoe ie bevalt, ben namelijk erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:17:
[...]

Top! Laat maar weten hoe ie bevalt, ben namelijk erg benieuwd :)
Ik heb even snel een paar spellen gespeeld op mijn 15cl37 en hier zijn de resultaten:
Crysis 2 (Hardcore setting, dat is de hoogste lijkt me :P ) : ~30 FPS
Portal 2 (Highest settings, 8x AA): 60 FPS steady (lijkt me dat dat de max framerate is)
World of Warcraft (ultra settings): ~35 FPS in Stormwind

Ik heb ook de Windows Experience Index gedraait en kom daarbij uit op deze score:
Processor: 7,4
Memory: 7,6
Graphics: 7,6
Gaming Graphics: 7,6
Harddisk: 5,9

Verder negeer mijn vorige opmerking over de touchpad maar, het was inderdaad gewoon even wennen. :P
Ik ga van het weekend nog wat langer gamen, om hem wat meer te testen, maar tot nu toe ben ik super tevreden over de laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dragor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:25:
[...]

Ik heb even snel een paar spellen gespeeld en hier zijn de resultaten:
Crysis 2 (Hardcore setting, dat is de hoogste lijkt me :P ) : ~30 FPS
Portal 2 (Highest settings, 8x AA): 60 FPS steady (lijkt me dat dat de max framerate is)
World of Warcraft (ultra settings): ~35 FPS in Stormwind

Ik heb ook de Windows Experience Index gedraait en kom daarbij uit op deze score:
Processor: 7,4
Memory: 7,6
Graphics: 7,6
Gaming Graphics: 7,6
Harddisk: 5,9

Verder negeer mijn vorige opmerking over de touchpad maar, het was inderdaad gewoon even wennen. :P
Ik ga van het weekend nog wat langer gamen, om hem wat meer te testen, maar tot nu toe ben ik super tevreden over de laptop!
Zo! Dat zijn erg nette scores! Vet man :) Ik zit nog te twijfelen tussen de 15CL35 en 15CL37. Wat is de accuduur met gemiddelde helderheid en beetje internetten. Zou je trouwens ook wat foto's kunnen posten? Wat vind je van de kwaliteit van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Zo! Dat zijn erg nette scores! Vet man :) Ik zit nog te twijfelen tussen de 15CL35 en 15CL37. Wat is de accuduur met gemiddelde helderheid en beetje internetten. Zou je trouwens ook wat foto's kunnen posten? Wat vind je van de kwaliteit van het scherm?
Accuduur kan ik nog niets zinnigs over zeggen op het moment. De kwaliteit van het scherm is prima, niets op aan te merken. Foto's zal ik morgenavond maken, als ik een camera kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ligt die website nu plat? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee http://www.bto.eu ;)

helaas heb je gelijk..... :(

wil ook wel even kijken...we moeten nog even geduld hebben... :O

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb gelijk. home page is bereikbaar de rest nie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Dan maar eens via google cache gekeken ..
Zozo, "configureerbare" laptops, maar backlit keyboard hebben ze nog niet van gehoord blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:16:
En daar zijn ze dan. De opvolgers van de CL15. Ze staan al op BTO.eu, maar nog niet op NotebookTotaal.nl.

Erg goede prijs / kwaliteit verhouding als je het mij vraagt.
Er was gepland de prijzen vanavond te updaten, helaas ligt de BTO site er nu helemaal uit.
Hier staan ook onze inkoopprijzen aan gekoppeld dus helaas even wachten tot ik morgenmiddag alles heb aangepast. (BTO werkt niet met automatische feeds dus er moet handmatig zon 300 opties worden nagelopen ;) vandaar dat het "even" duurt)
Melodic Metal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:31:
[...]

Vertex 2, overleden ong. een maand na aankoop van de laptop met de ssd ingebouwd.
De ssd was niet meer te zien in de bios, door de bekende bug waar door een ssd, door slaapstand kapot gaat.
Oftewel een simpele slaapstand locked de ssd en alle data erop is verloren..

Maar goed:
  • maadag een afspraak gemaakt voor pickup and return.
  • dinsdag is de laptop opgehaald op werk.
  • woensdag ochtend mailtje dat de laptop gerepareerd en al weer overhandigd was aan gls.
Vandaar ook dat BTO toen in overleg met Notebook Totaal heeft besloten de OCZ 2 leveringen te stoppen en voor de Intel 320 / 510 en later OCZ Vertex 3 series te gaan.

Helaas kwam dit kwaaltje pas na een tijd gebruik aan het licht.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:16:
nee http://www.bto.eu ;)

helaas heb je gelijk..... :(

wil ook wel even kijken...we moeten nog even geduld hebben... :O
De 17CL35 met GT 555M heb ik nog net voor de storing wel kunnen aanmaken op onze eigen webwinkel maar daarna viel hij weg. (dealer kant in iedergeval).

Wat ik in iedergeval al wel kan vertellen over de updates.

1: Een aantal notebooks hebben standaard meer geheugen gekregen (555 versie heeft std. 8Gb)
2: Accu's zijn veranderd. 9Cell is nu een hi-cap 6cell geworden (5600mAh versus normaal 4400mAh nu)
3: 17CL35 met GT 540M is nu een WSXGA+ scherm geworden. Full-HD is enkel voor de GT 555M beschikbaar.

De rest van de updates volgen morgen als, ook ik, weer bij de prijzen en opties kan ;)

0:05 edit:

BTO Directie is speciaal uit bed gekomen na een sms om de server te rebooten ;)
Als dat geen service is haha... nu druk prijzen aanpassen (vermoedelijk wel tot 02:00) zodat morgen alles weer netjes klopt :)

8)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Ik ben zeer geintresseerd in de nieuwe 15cl35 met GT555.
Heb alleen nog een aantal vraagjes:
-Is de grafische kaart (over een jaar o.i.d.) vervangbaar? Zo ja, kan ik hier iedere kaart voor gebruiken?
-Zijn deze kaarten dan te bestellen/in te bouwen bij BTO/notebooktotaal? Is het prijstechnisch (in vergelijk met een nieuwe laptop kopen) een optie?
-Is het mogelijk de optie voor een niet-glanzend scherm later nog uit te voeren?
-Als ik hem bij notebooktotaal aanschaf, kan ik dan voor mijn garantie ook bij BTO zelf terecht?

Oja en als ik de laptop vandaag bestel, wanneer kan ik hem thuis verwachten (NL):)?

[ Voor 8% gewijzigd door crysiz op 13-05-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Komt de 13 inch er binnenkort ook op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crysiz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:24:
Ik ben zeer geintresseerd in de nieuwe 15cl35 met GT555.
Heb alleen nog een aantal vraagjes:
-Is de grafische kaart (over een jaar o.i.d.) vervangbaar? Zo ja, kan ik hier iedere kaart voor gebruiken?
-Zijn deze kaarten dan te bestellen/in te bouwen bij BTO/notebooktotaal? Is het prijstechnisch (in vergelijk met een nieuwe laptop kopen) een optie?
-Is het mogelijk de optie voor een niet-glanzend scherm later nog uit te voeren?
-Als ik hem bij notebooktotaal aanschaf, kan ik dan voor mijn garantie ook bij BTO zelf terecht?

Oja en als ik de laptop vandaag bestel, wanneer kan ik hem thuis verwachten (NL):)?
Hieronder antwoord op uw vragen.

1: Nee, bij de CL35 series (zowel 15 als 17”) zit de kaart op het moederbord. Op zich kan het moederbord zelf wel worden vervangen maar is qua kosten niet zo interessant als de 15CL37 welke met een MXM slot werkt. (bij die notebook zit de 3D kaart echt als losse module)

2: Zie antwoord 1. Hoewel wij het moederbord kunnen vervangen is het geen prijstechnisch interessante keuze. De 15CL37 zal hiervoor meer geschikt zijn. BTO zelf doet dit overigens niet.

3: Dat kan maar het beste resultaat behaald u als u het direct meebesteld omdat het scherm dan nog helemaal schoon is en het in een stofvrije ruimte kan worden aangebracht.

4: Dat mag u zeker. Echter, zoals u wellicht heeft gelezen, staan wij juist bekend om onze goede garantieservice. Mijn advies is dan ook altijd eerst met ons contact op te nemen in het geval van een onverhoopt defect. Regelmatig kan het probleem met één telefoontje dan worden opgelost.

Hoe dan ook, Notebook Totaal is een officieel BTO dealer dus ja. U kunt direct met BTO contact opnemen.

5: Wij krijgen via BTO als eerste weer geleverd vandaag. (zo staat gepland) geef het dan vervolgens nog 2 / 3 dagen productie. Laat ik zeggen midden volgende week is realistisch als ze binnen zijn gekomen.
majoh schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:48:
Komt de 13 inch er binnenkort ook op te staan?
Over één uur staan beiden nieuwe 13" modellen online :)
Moet even nog paar specificaties nalopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ze staan er.

Vraagjes over de 13C36:

- Er is geen anti glare folie beschikbaar, komt die nog?
- Steekt de 8 cell batterij uit, of zelfde formaat als 4 cell?
- Is er iets bekend over geluidsproductie? Zit zelf te denken aan de 2630QM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu net klaar (13C36 stond al klaar ja :)) met alle opties toevoegen.

Om uw vragen te beantwoorden:

1: Er komt geen anti-glare folie voor deze notebook beschikbaar aldus BTO
2: Hij steekt uit maar niet naar achter. Hij steekt uit naar onderen waardoor de notebook onder een (beter voor typen) hoek komt te staan. De accu steekt ong. de dikte van een AA batterij uit naar onder. (1.2Cm?)
3: De fan blaast uiteraard wel iets harder dan gemiddeld omdat het een 45Watt Quadcore processor is maar het valt wel mee, zo groot is de fan namelijk ook weer niet :)

Tevens zijn de 15CL35's en 17CL35's net binnen gekomen bij BTO hoorder ik dus de vraag van levertijd hierboven is dus; direct :)

anti glare komt niet op dit model.

8 cell steekt uit (naar beneden, de laptop komt iets naar beneden)
blaast wat meer dan gemiddeld maar niet overdreven luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Beetje jammer dat er geen antiglare voor de 13 inch is, aangezien deze portable toch sneller mee naar buiten zou gaan dan een 15 inch die wel die optie heeft...

Nog een vraagje over de nieuwe 15cl35 met GT555M, hoe zit de High Capacity 6 cell erin, zelfde afmetingen als de standaard 6 cell, of steekt deze een beetje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
majoh schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:16:
Beetje jammer dat er geen antiglare voor de 13 inch is, aangezien deze portable toch sneller mee naar buiten zou gaan dan een 15 inch die wel die optie heeft...

Nog een vraagje over de nieuwe 15cl35 met GT555M, hoe zit de High Capacity 6 cell erin, zelfde afmetingen als de standaard 6 cell, of steekt deze een beetje uit?
Steekt niet uit. Zelfde aantal cellen, maar dan hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Zou je trouwens ook wat foto's kunnen posten?
Hierbij de foto's van mijn 15cl37

Afbeeldingslocatie: http://dragor.nl/private/laptop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dragor.nl/private/laptop2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dragor.nl/private/laptop3.jpg

Ik hoop dat de kwaliteit een beetje goed is, het is namelijk met mijn telefoon gemaakt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dragor op 24-06-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Mijn vraag even anders formuleren ...

Die 13" ziet er zeer leuk uit, maar ik zie nergens backlit keyboards. Is die mogelijkheid er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Dragor schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:14:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik hoop dat de kwaliteit een beetje goed is, het is namelijk met mijn telefoon gemaakt ;)
Wow, wat een mooi ding! Ik had niet verwacht dat ie zo mooi zou zijn. Hoe bevalt ie (retorische vraag :)) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majoh schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:16:

Het scherm is vrij helder dus extreem snel last heb je niet.
Wat trouwens een leuk weetje is. Een mat scherm is in direct zonlicht MINDER goed te gebruiken dan een glanzend scherm.

Een mat scherm absorbeert zegmaar het zonlicht en “smeert” dit uit over het hele scherm terwijl een glanzend scherm alleen op de plek waar de zon op staan spiegelt. In kantooromgevingen is een mat scherm uiteraard wel voorkeur.

Maar puur en alleen om aan te geven dat het nog niet zo zwart/wit is als mensen soms denken.

De 6Cell is de zelfde grote, de cellen zijn alleen van een wat hogere capaciteit. Net zoals je 1900mAh batterijen voor je camera kan kopen maar in het zelfde (AA) formaat ook 2300mAh.

In de 15CL37 zit echt een andere, 8cell, accu.
SideShow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:15:
Mijn vraag even anders formuleren ...

Die 13" ziet er zeer leuk uit, maar ik zie nergens backlit keyboards. Is die mogelijkheid er?
Nee, de fabrikant van deze notebooks achte dit niet nodig i.v.m. de hoge helderheid van het scherm.
(en dat bijna iedereen nu blind typt)
RTB93 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:21:
[...]
Wow, wat een mooi ding! Ik had niet verwacht dat ie zo mooi zou zijn. Hoe bevalt ie (retorische vraag :)) ?
Je hebt ook mijn eerdere reacties gelezen he? ;) Zoals je nu ook echt kunt zien is het een heel chique notebookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Je hebt ook mijn eerdere reacties gelezen he? ;) Zoals je nu ook echt kunt zien is het een heel chique notebookje.
Dat is een understatement :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Een vraag en een opmerking over de nieuwe 15cl35. Om met de opmerking te beginnen:
Er zit standaard 8 GB in, maar de upgrade naar corsair geheugen in de 2e bank zou 63 euro kosten, lijkt mij een foutje bij het updaten?

En de vraag:
De HDMI uitgang, kan die met een "standaard" verloopstekker ook gebruikt worden om een VGA monitor aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherp gezien. Dat is een typfout geweest ja.

Hij staat nu weer op 7.25 incl. BTW

HDMI naar VGA heb ik zelf nooit getest, HDMI naar DVI werkt echter wel, en in het DVI tijdperk had je veel DVI naar VGA verloopjes, sterker nog, je krijgt ze nu nogsteeds bij losse 3D kaarten.

Als u het echt wilt weten zal ik dit maandag even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:44:
HDMI naar VGA heb ik zelf nooit getest, HDMI naar DVI werkt echter wel, en in het DVI tijdperk had je veel DVI naar VGA verloopjes, sterker nog, je krijgt ze nu nogsteeds bij losse 3D kaarten.

Als u het echt wilt weten zal ik dit maandag even testen.
Het is al laat, ik zat zelf dus ook met DVI naar VGA in gedachte. Aangezien HDMI digitaal is en VGA analoog, gaat dat niet met een simpel verloopje werken, maar heb je een converter van 60-100 euro nodig. Dat wordt dus of verder snuffelen voor een andere laptop, of kijken of ik via tools als synergy en/of maxivista gebruik kan maken van zowel de power als de monitor van eventueel aanwezige desktop (zowel thuis, maar vooral op 't werk).

Mocht je het echter toch voor elkaar krijgen, dan hoor ik dat uiteraard graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Staat het nu vast dat de huidige 15cl37 hetzelfde scherm heeft als de XPS15? Is er daar bepaalde zekerheid over? :)

Hoe is de service tegenover belgische klanten trouwens? En de levertijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo. De xps 15 heeft een B156HW01 v7, de 15cl35 heeft een B156HW01 v0. Het enige verschil is de gamut: 95% vs 60%.

De gamut is juist hetgeen wat het xps scherm zo bijzonder maakt. Dat vind je echt nergens anders terug met uitzondering van enkele RGBled schermen (wat ook meteen IPS is... maar dat is een ander verhaal)

Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Overigens, als ze het best beschikbare scherm gebruikten hadden ze dat vast wel vermeld. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Pfff, ik twijfel echt. Ik ga namelijk een multimedia richting volgen op school waar er gebruik gemaakt wordt van photoshop ed, maar ik wil er ook op game programmeren en 3D designed en af en toe een stevig potje gamen, en ik vrees dat dan die GT540M tekort komt.

Voorlopig neig ik naar de 15cl37 maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel even goed afwegen of je die extra performance wel nodig hebt. Persoonlijk zou ik me flink beperkt voelen met vermoedelijk een slechte accuduur en een warmteuitstoot op schoot. Maar ja, ik game niet zo veel. SC2, portal 2, en in de toekomst diablo 3. maar ik neem genoegen met low settings (goede gameplay ftw!).

Overigens is de B156HW01 v0 geen slecht scherm, ik heb hem zelf ook :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
ETzPliskin heeft het over de 15CL37, terwijl Darkstone het heeft over de 15CL35.
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar als ik op mijn 15CL37 kijk is het hardwareid van mijn scherm LGD01FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visionz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:08:
[...]

Het is al laat, ik zat zelf dus ook met DVI naar VGA in gedachte. Aangezien HDMI digitaal is en VGA analoog, gaat dat niet met een simpel verloopje werken, maar heb je een converter van 60-100 euro nodig. Dat wordt dus of verder snuffelen voor een andere laptop, of kijken of ik via tools als synergy en/of maxivista gebruik kan maken van zowel de power als de monitor van eventueel aanwezige desktop (zowel thuis, maar vooral op 't werk).

Mocht je het echter toch voor elkaar krijgen, dan hoor ik dat uiteraard graag ;)
Ik heb een test-ticket aangemaakt :) We kijken er dus sowieso naar maar 9 van de 10 keer heb je inderdaad een converter nodig van zon 60 tot 100 euro (of via ebay voor -+ 30 maar het blijft geld kosten)
ETzPliskin schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:07:
Staat het nu vast dat de huidige 15cl37 hetzelfde scherm heeft als de XPS15? Is er daar bepaalde zekerheid over? :)

Hoe is de service tegenover belgische klanten trouwens? En de levertijden? :)
Zie reactie van Darkstone, is in iedergeval, maar dat heeft u ook op de foto's kunnen zien, een prachtig scherm :)

De service is gewoon precies het zelfde naar Belgische klanten toe, uiteraard kan ik enkel voor ons zelf spreken (zie beoordelingen op onze website) maar BTO zelf levert ook af en toe aan Belgen.

Tevens denk ik dat zo ong. 1 op de 10 van onze eigen klanten Belgisch is. In iedergeval vaak intracommunautaire leveringen moeten doen ;)
Het enige verschil bij die orders is dat ik vaak Belgische klanten aanraad de pickup & return garantie te kopen.
ETzPliskin schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:20:
Pfff, ik twijfel echt. Ik ga namelijk een multimedia richting volgen op school waar er gebruik gemaakt wordt van photoshop ed, maar ik wil er ook op game programmeren en 3D designed en af en toe een stevig potje gamen, en ik vrees dat dan die GT540M tekort komt.

Voorlopig neig ik naar de 15cl37 maarja...
Maar in de nieuwe 15CL35 (BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop) zit een nVidia GT 555M! En dat is echt wel voldoende ;)

Natuurlijk is de 15CL37 helemaal geweldig en als het (financieel) kan zou ik ook echt voor die 15CL37 gaan maar ik neem aan dat u ook op een budget zit als student? Dan is de verstandige keuze gewoon het nieuwe 15CL35 model (wat nu altijd met een GT 555 komt ipv GT 540)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:25:
Je moet wel even goed afwegen of je die extra performance wel nodig hebt. Persoonlijk zou ik me flink beperkt voelen met vermoedelijk een slechte accuduur en een warmteuitstoot op schoot. Maar ja, ik game niet zo veel. SC2, portal 2, en in de toekomst diablo 3. maar ik neem genoegen met low settings (goede gameplay ftw!).

Overigens is de B156HW01 v0 geen slecht scherm, ik heb hem zelf ook :P
Maar daar zit je er dus helaas, wel goedbedoeld!, naast ;) Zo slecht is de accu-duur helemaal niet, en idem de warmteproductie. Vergeet niet dat deze notebook echt is ontworpen met een ATI 6970 in gedachte.

Zelfs het 17" model (17CL37) haalt meer dan 2 uur op de accu, en laat in dit model nou precies de zelfde accu zitten :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de accuduur de laatste tijd meer verbeterd dan ik dacht, ik kom nog uit de generatie waar je krap 57 minuten haalde met de schermhelderheid op zijn laagst met wifi uit, dat is nu gelukkig niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:32:

Maar in de nieuwe 15CL35 (BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop) zit een nVidia GT 555M! En dat is echt wel voldoende ;)

Natuurlijk is de 15CL37 helemaal geweldig en als het (financieel) kan zou ik ook echt voor die 15CL37 gaan maar ik neem aan dat u ook op een budget zit als student? Dan is de verstandige keuze gewoon het nieuwe 15CL35 model (wat nu altijd met een GT 555 komt ipv GT 540)
En de 500€ verschil in prijs komt dan puur van de grafische kaart? Bieden jullie ook bluetooth aan?

Een 15cl37 kan er overigens wel af, maar ik wil natuurlijk ook het extra geld niet nodeloos door het raam zwieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mij config die op mijn verlanglijstje staat.. 8)

BTO 17CL35-GT555 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore <- Staat HD+ maar is FHD
- Accu 6Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25%
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Standaard
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
ETzPliskin schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:16:
[...]

En de 500€ verschil in prijs komt dan puur van de grafische kaart? Bieden jullie ook bluetooth aan?

Een 15cl37 kan er overigens wel af, maar ik wil natuurlijk ook het extra geld niet nodeloos door het raam zwieren ;)
Nee er zijn meerdere verschillen:

- Intel Chipset HM67 i.p.v. HM65,
- 8 cell-batterij i.p.v. 6 cell,
- 2 MP webcam i.p.v. 1,3 MP,
- Firewire,
- 7.1 Audio i.p.v. 5.1 (alhoewel ik dit niet geheel zeker weet)
- Standaard bluetooth module,
- DVI

Overigens bieden ze ook bluetooth aan. In de 15CL37 is er standaard een module ingebouwd en is voor beide modellen een 'Wireless + Bluetooth combo' mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door RTB93 op 14-05-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb een test-ticket aangemaakt :) We kijken er dus sowieso naar maar 9 van de 10 keer heb je inderdaad een converter nodig van zon 60 tot 100 euro (of via ebay voor -+ 30 maar het blijft geld kosten)
Een eurootje of 30 is nog te doen. Zit je alleen wel weer ook met een extra adapter. Keuzes, keuzes, en nog eens keuzes ;)

De laptops met een DVI uitgang zullen over het algemeen wel met een (passieve) verloopstekker naar VGA kunnen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visionz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:21:
De laptops met een DVI uitgang zullen over het algemeen wel met een (passieve) verloopstekker naar VGA kunnen neem ik aan?
Dat kan ja, maar over het algemeen worden laptops niet uitgerust met DVI, maar met HDMI. Althans, ik ben nog maar een keer een laptop (packard bell) tegengekomen die DVI had in plaats van HDMI. Een VGA aansluiting op de laptop was helaas afwezig, wat vermoedelijk de reden was om überhaupt een DVI aansluiting te gebruiken.

Over DVI moet namelijk licentiegeld worden betaald, en hdmi heeft als voordeel dat er ook geluid overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:34:
Dan is de accuduur de laatste tijd meer verbeterd dan ik dacht, ik kom nog uit de generatie waar je krap 57 minuten haalde met de schermhelderheid op zijn laagst met wifi uit, dat is nu gelukkig niet meer het geval.
Dan praten we toch wel over meer dan 1 jaar geleden gelukkig.
De laatste tijd gaat het enorm hard met die accu's. Vergeet ook niet dat zelfs de snelste Sandy Bridge cpu's zuiniger zijn dan de vorige generatie en C2D cpu's op hun max.

SDD's en LED schermen (grootste stroomverbruiker naast een cpu / vga kaart op vol vermogen) hebben uiteraard ook een hoop geholpen!.
ETzPliskin schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:16:
[...]

In de 15CL35 zit standaard (via een combokaart) Bluetooth ingebouwd.
Voor de verdere verschillen verwijs ik u naar het bericht van RTB93 welke ik hieronder ook heb gequote. Uiteraard zijn er buiten die verschillen ook nog het kleine verschil van scherm en behuizing / layout :)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:48:
Hierbij mij config die op mijn verlanglijstje staat.. 8)

BTO 17CL35-GT555 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore <- Staat HD+ maar is FHD
- Accu 6Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25%
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Standaard
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit
Mooi! Goed gebalanceerde configuratie! En die Hybride HDD helpt echt. (wel pas bij de 2e keer booten, de eerste keer cached hij)
RTB93 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Nee er zijn meerdere verschillen:

- Intel Chipset HM67 i.p.v. HM65, Clevo zelf meldt voor beiden modellen de HM65. De clevo site loopt echter wel vaker achter. Zo zou de GT 555 versie er ook nog niet zijn ;))
- 8 cell-batterij i.p.v. 6 cell, (Deze 6 cell is wel te upgraden naar een high cap :))
- 2 MP webcam i.p.v. 1,3 MP,
- Firewire,
- 7.1 Audio i.p.v. 5.1 (alhoewel ik dit niet geheel zeker weet) (Beiden THX Trustudio Pro)
- Standaard bluetooth module, (hebben ze beiden)
- DVI (Dus ook naar VGA om te zetten :))
- 4 Geheugensloten i.p.v. 2 (max 16Gb cap)

Overigens bieden ze ook bluetooth aan. In de 15CL37 is er standaard een module ingebouwd en is voor beide modellen een 'Wireless + Bluetooth combo' mogelijk.
Zie mijn opmerkingen :)
visionz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:21:
[...]

Een eurootje of 30 is nog te doen. Zit je alleen wel weer ook met een extra adapter. Keuzes, keuzes, en nog eens keuzes ;)

Helemaal correct. De 15CL37 kan dus wel!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Laatst online: 22-07-2024
EDIT:
Tja: Eigen post maar weer weggehaald, na het hele forum doorgelezen te hebben kom ik er achter dat mijn post al meerdere malen genoemd is en dus niks toe voegt.

[ Voor 73% gewijzigd door innocent op 15-05-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessante test op anandtech waard de bekende msi gamerbak word vergeleken met de -ik meen- 15CL37 barebone met GTX460M:
http://www.anandtech.com/...si-gt680r-mobile-gaming/1

De batterij gaat inderdaad 2 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en die 2 uur is echt realistisch.
Met de 17" versie heb ik bij echt licht gebruik zelfs eens 2 uur en 27 minuten op de klok gekregen. (hoewel de typische gebruiker dus wel iets minder zal halen omdat dit echt licht gebruik was)

Mooie review trouwens, het is inderdaad een 15CL37 barebone (iets andere uitvoering maar wel zelfde model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:30:
Ja en die 2 uur is echt realistisch.
Met de 17" versie heb ik bij echt licht gebruik zelfs eens 2 uur en 27 minuten op de klok gekregen. (hoewel de typische gebruiker dus wel iets minder zal halen omdat dit echt licht gebruik was)

Mooie review trouwens, het is inderdaad een 15CL37 barebone (iets andere uitvoering maar wel zelfde model)
Ik zit nu toch wel erg te twijfelen! Heb gelukkig nog even, maar over ongeveer twee maanden komt er een nieuwe in huis. Kanshebbers zijn nu de 15CL37 en 15CL35. Dell XPS 15 is afgevallen vanwege minder goede GPU. Het enige bezwaar tegen de 37 is de accuduur, aangezien ik hem zal gebruiken tijdens colleges etc. Aan de andere kant ben je hiermee verzekerd dat ie de komende 3 a 4 jaar games nog redelijk tot goed aan kan. Twijfel twijfel twijfel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Ik zit zelf te overwegen om de 13 inch te kopen.
Mijn enige aanpassing op de standaard configuratie is de CPU, dit zal een i5-2410 worden.
Ik had echter nog wel een paar vraagjes met betrekking tot de Accu(tijd), HDD en RAM.

- In hoeverre is de Hybride HDD het waard tegenover een normale 7200 RPM hdd?

- Zou er evt foto's gepost konden worden van de 13,3" met een 8 cell accu?

- Wat zijn de accutijden voor de 13,3" met 4 cellen? (en evt 8 cell maar dat lijkt me simpelweg het dubbele van de 4 cell)

- Wat zijn de verschillen tussen de geheugen modules die bij notebooktotaal als opties staan?

Edit:

Ik heb nu ook de Asus U36SD-RX013V gezien met vrijwel identieke specificaties.
Wat is er beter aan een BTO laptop dan de Asus?

Alvast bedankt!

Mvg Elohsa

[ Voor 9% gewijzigd door Elohsa op 14-05-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop binnen mijn budget (1600-1700 Euries) en na veel zoeken ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de BTO laptops. Ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 configuraties.
Namelijk de:

X•BOOK 17CL37 FULL-HD QUAD
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=514&lang=nl

17.3'' Full HD WUXGA+ Glare TFT Screen
1920x1080 Resolution
Mobile Intel HM67 Express Chipset
ATI HD Mobility Radeon 6970M 2GB DDR5
Intel Core i7-2630QM 6MB Cache, 2.00 GHz with 2.9 GHz Turbo mode. Quad Core.
2 x 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3 1333 MHz RAM
2 Empty RAM slots for future upgrading
2 x 500 GB 7200 RPM 16MB Cache HD's in Raid-0
2 x USB 3.0
2 x USB 2.0

En de:

X•BOOK 18CL33-i7 FULL-HD
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=475&lang=nl

18.4'' Full HD WUXGA+ Glare TFT Screen
1920x1080 Resolution
Intel Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M Chipset
Intel Core i7-740QM 6MB Cache, 1.73 GHz with 2.93 GHz Turbo mode. Quad Core.
2 x Nvidia GTX460M 1.5GB GDDR5 in Enhanced SLi
2 x 4GB OCZ High Performance Gaming DDR3 1333 MHz RAM
0 x Empty RAM slots for future upgrading
2 x 500 GB 7200 RPM 16MB Cache HD's in Raid-0
1 Empty HD slot for an SSD later on
2 x USB 3.0
4 x USB 2.0

Pluspunten 18.4'':
- 18.4'' Scherm
- Dual Nvidia GTX460M Enhanced SLi ->Eventueel upgradeable zodra moneyflow het toelaat? Of zit chipset in de weg?
- 3 HD opties - Raid-0/1/5
- 6 USB poorten, waarvan 2 USB 3.0

Minpunten 18.4'':
- Eerste generatie i7
- 2 Ram slots totaal

Pluspunten 17.3'':
- Second Generation Sandy Bridge processoren
- 4 Ram slots totaal, waarvan 2 bezet
- Raid-0/1 opties
- Sterke grafische kaart

Minpunten 17.3'':
- 1 Grafische kaart. Weet niet of het design 2 kaarten toestaat?
- 2 HD's max
- 4 USB poorten

De laptops worden voornamelijk gebruikt als desktop replacement met een beetje mobiliteit voor verplaatsen, aangezien ik nogal veel reis. Tevens game ik regelmatig, vandaar de vraag voor een SLi configuratie. lijkt mij uiteindelijk goedkoper om te onderhouden.

Ik vroeg me voornamelijk af op het misschien mogelijk was om de processor in de 18.4 zelf te vervangen als het nodig zou zijn? en of de kaarten daadwerkelijk upgradeable zijn.

Mijn budget ligt een beetje rond de 1600 euro, dus als jullie een configuratie vinden die dezelfde kracht of beter kan leveren zonder dat het design eronder lijdt of dat het een blok van 40 kilo wordt, hoor ik het graag. Alienwares zijn geen optie, genoeg problemen gehad met dat merk... Tevens zou ik het liefste een 17.3 of groter scherm hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een nieuwe laptop!

Met vriendelijke groet,
Irving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet in de HD6970m, dat ding is even snel als de GTX485m als ik de meest recente anandtech review erop nasla: http://www.anandtech.com/...si-gt680r-mobile-gaming/6

Feitelijk is de GTX485m niets meer dan een dubbele GTX460m die iets lager is geclockt. Het valt dus te verwachten, als SLI fatsoenlijk schaalt (wat lang niet altijd het geval is), dat de SLI config in het beste geval 10% sneller is. Tevens is de i7-2630QM ongeveer 60-80% sneller dan de i7-740QM in fatsoenlijk multithreaded taken.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:52:
De laptops worden voornamelijk gebruikt als desktop replacement met een beetje mobiliteit voor verplaatsen, aangezien ik nogal veel reis.
Duidelijk. Neem de 17" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ja daarom. Die kaart ownd echt, het enige nadeel is dan ook de relatief korte batterijduur. Ik neem aan dat jij als medestudent weet dat een geringe accuduur niet echt praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in in die trend had ik al gelezen, de HD6970m is minder dan 5% langzamer dan de GTX485M, maar het feit dat er twee kaarten in de 18.4'' zitten trok toch mijn aandacht. In mijn beredenatie, zou het uiteindelijk makkelijker zijn om de 18.4'' te upgraden met 2 GTX480M's of de 500 series als ze eenmaal uitkomen. Terwijl ik in de 17.3 echt afhankelijk ben van 1 kaart, die vaker nogal veel kosten.

De processor is inderdaad een probleem dan, als het zo'n enorm verschil is. Helaas kon ik zelf nergens concreet antwoord vinden op de vraag wat het verschil is tussen die processors. Toch rest mij de vraagt of de processor eventueel later te upgraden is naar een SB? of is de Chipset te verouderd om het te ondersteunen?

In ieder geval al enorm bedankt voor de reactie!

Edit:
RTB93 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:13:
Ja daarom. Die kaart ownd echt, het enige nadeel is dan ook de relatief korte batterijduur. Ik neem aan dat jij als medestudent weet dat een geringe accuduur niet echt praktisch is.
Batterijduur is niet echt super van belang, aangezien ik op school werk met papier uit zelfbescherming :P heb het eerste semester alleen maar liggen rotzooien op mijn laptop. Dus laat ik hem tegenwoordig thuis. Voor het reizen schaf ik een tweede accu aan, voor het geval dat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ik zou als ik jou was dan sowieso voor de 37 gaan. Stop er dan een leuke SSD bij. Dan heb je echt een topmachine.

Edit: ik zou als ik jou was ook nog eens even kijken wat je met 1600 - 1700 euro kan op www.deviltech.de Daar hebben ze ook erg gave machines met SLI en Crossfire.

[ Voor 42% gewijzigd door RTB93 op 15-05-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX460m heeft 192 shaders op 675MHz
De GTX485m heeft 384 shaders op 575MHz

De verbinding tussen de 2 kaarten is niet perfect. Bij sommige games wil het niet eens werken. Gemiddeld genomen schaalt het met 170%. Dat betekent dus dat de 460M SLI zo goed als even snel is als de GTX485m in de test in mijn vorige post.

offtopic:
Ik vind de GTX460m overigens een faalkaart, hij zou duurder zijn dan de HD5870, nipt trager en verbruikt 2x zoveel onder load...
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:14:
Ja, in in die trend had ik al gelezen, de HD6970m is minder dan 5% langzamer dan de GTX485M, maar het feit dat er twee kaarten in de 18.4'' zitten trok toch mijn aandacht. In mijn beredenatie, zou het uiteindelijk makkelijker zijn om de 18.4'' te upgraden met 2 GTX480M's of de 500 series als ze eenmaal uitkomen. Terwijl ik in de 17.3 echt afhankelijk ben van 1 kaart, die vaker nogal veel kosten.
Een GTX460m kost op de retailmarkt al €300. Het upgraden van laptopkaarten, al helemaal niet zulke dure kaarten, is het vrijwel nooit waard. Je kan in de meeste gevallen beter je oude bak verkopen en een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden dank voor jullie replies.

@RTB93
De Deviltech laptops worden al snel grote blokken in terms of design. Dus dat is een no-go helaas, wel mooie specs.

@Darkstone
Aha, dus blijkbaar was ik toch niet zo goed geïnformeerd zoals ik dacht. Toch wel blij dat ik hierheen ben gekomen voor raad! De 17.3 heeft enorme punten voor nu in ieder geval.

Vele malen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Weet iemand of bij de 15CL37 en de 17CL37 KVM onder Linux ook echt werkt?

Ik weet dat de i7 processoren het ondersteunen, maar dat is bij mijn huidige laptop ook het geval.

De laptop fabrikant heeft schijnbaar de benodigde opties in de bios uitzet (of zijn niet aanwezig) waardoor KVM dus niet werkt terwijl dat toch zou moeten kunnen met de processor die in mijn laptop zit. BIOS is gelocked waardoor ik hiervoor dus ook niks kan aanpassen. (Wel al wat gehacked met SYMCMOS maar dat heeft er alleen voor gezorgd dat XEN nu werkt, helaas KVM nog steeds niet)

Daarom dus ook mijn tweede vraag:
Is de bios (of delen ervan) van BTO latops ook gelocked of is het mogelijk om alle bios opties te tweaken en aan te passen.

Ik wil mijn laptop namelijk met name voor Linux virtualisatie (KVM) gaan gebruiken en het zou zonde zijn
als ik voor +/- 2000 euro een Latop ga aanschaffen die niet zo onbruikbaar is als mijn huidige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:57:
[...]

Ik zit nu toch wel erg te twijfelen! Heb gelukkig nog even, maar over ongeveer twee maanden komt er een nieuwe in huis. Kanshebbers zijn nu de 15CL37 en 15CL35. Dell XPS 15 is afgevallen vanwege minder goede GPU. Het enige bezwaar tegen de 37 is de accuduur, aangezien ik hem zal gebruiken tijdens colleges etc. Aan de andere kant ben je hiermee verzekerd dat ie de komende 3 a 4 jaar games nog redelijk tot goed aan kan. Twijfel twijfel twijfel :/
Er is altijd nog de optie van een extra accu meebestellen.
En hoevaak zit u langer dan 2 uur van een stopcontact af?
Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:06:
Ik zit zelf te overwegen om de 13 inch te kopen.
Mijn enige aanpassing op de standaard configuratie is de CPU, dit zal een i5-2410 worden.
Ik had echter nog wel een paar vraagjes met betrekking tot de Accu(tijd), HDD en RAM.

- In hoeverre is de Hybride HDD het waard tegenover een normale 7200 RPM hdd?

- Zou er evt foto's gepost konden worden van de 13,3" met een 8 cell accu?

- Wat zijn de accutijden voor de 13,3" met 4 cellen? (en evt 8 cell maar dat lijkt me simpelweg het dubbele van de 4 cell)

- Wat zijn de verschillen tussen de geheugen modules die bij notebooktotaal als opties staan?

Edit:

Ik heb nu ook de Asus U36SD-RX013V gezien met vrijwel identieke specificaties.
Wat is er beter aan een BTO laptop dan de Asus?

Alvast bedankt!

Mvg Elohsa
1: Dat hangt totaal van uw gebruik af. Maar de Hybride HDD heeft vooral voordeel bij de opstart van vaak opgestarte bestanden en/of grote bestanden. De Hybride HDD heeft namelijk door welke bestanden veel worden gebruikt en cached ze in de 4Gb SSD. Zo wordt de opstarttijd van Windows bijna gehalveerd. Zo ook een aantal veelgebruikte programma's.

Laat u de laptop echter altijd aanstaan en is er weinig sprake van veel opstarten en afsluiten dan is het voordeel minder groot. (maar het laden van programma's gaat nogsteeds wel sneller + de 30Mb per seconde hogere doorvoersnelheid t.o.v. een normale 500Gb 7200rpm)

2: Het is nu zondag en ik heb ze niet bij de hand, zal z.s.m. een regelen en er (echte) foto's van maken :)

3: Idem. De specificaties zeggen 2.5 uur voor de 4 Cell en dus 5 uur voor de 8 Cell maar ik wil dit altijd zelf testen. Zo ben is Notebook Totaal niet afhankelijk van wat de fabrikant opgeeft maar de echte waarden.

4: Nederlandse garantieservice/fabrikant + natuurlijk de mogelijkheid hem helemaal te configureren naar wens. En afhankelijk van je dealer bijv. 3 jaar gratis garantie en andere extra's.

@ 3: Ik hoop maandag / dinsdag te kunnen testen.

Voor nu heb ik enkel de foto's van het pre-productiemodel (wel zelfde model! alleen lagere resolutie) dat ik in mijn handen heb gehad 1.5 maand geleden.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/13inch/13inch1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/13inch/13inch2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/13inch/13inch3.jpg
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:52:
Hey tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop binnen mijn budget (1600-1700 Euries) en na veel zoeken ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de BTO laptops. Ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 configuraties.
Namelijk de:

BOOK 17CL37 FULL-HD QUAD

En de:

XBOOK 18CL33-i7 FULL-HD

De laptops worden voornamelijk gebruikt als desktop replacement met een beetje mobiliteit voor verplaatsen, aangezien ik nogal veel reis. Tevens game ik regelmatig, vandaar de vraag voor een SLi configuratie. lijkt mij uiteindelijk goedkoper om te onderhouden.

Ik vroeg me voornamelijk af op het misschien mogelijk was om de processor in de 18.4 zelf te vervangen als het nodig zou zijn? en of de kaarten daadwerkelijk upgradeable zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een nieuwe laptop!

Met vriendelijke groet,
Irving
Beste Irving,

Ik zeg direct de 17CL37.
De 18CL33 (wij hebben hem wel online staan maar niet eens met alle configureerbare opties omdat hij toch "bijna" niet meer verkoopt) ligt behoorlijk achter.

• De 18.4" is masief, echt DIK. Zie ook deze foto's.
• De 18CL33 is nog de vorige generatie Core i7 (in reactie tot uw vraag m.b.t. het upgraden, dat kan wel maar het zal in de Core i7 7xx, 8xx, of 9xx serie moeten blijven niet niet de nieuwere SB 26xx series)
• U zegt zelf, een beetje mobiliteit. De 18.4" is geen pretje om regelmatig te voeren. Wij hebben wel klanten die het doen maar een 17.3" is makkelijker. Tevens is de resolutie tussen beide systemen het precies het zelfde en de beeldkwaliteit van de 17.3" ook nog eens beter.
• VGA upgraden bij de 18CL33 heeft geen nut. Als er al snellere GPU's in komen loopt uw cpu achter. En dan nog, de koeling is nu berekend op de nVidia's (+ 2x een MXM kaart = ka-ching!)

In alle aspecten behalve dan de schermafmeting is de 17CL36/37 de betere keuze. Zie ook de reacties van Darkstone
RTB93 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:13:
2+ uur is helemaal niet slecht voor een snelle 17" notebook.
En anders zijn er altijd nog losse extra accu's te bestellen.

De 18CL33 haalt max 1.5 uur. (12Cell accu meen ik nog)
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:14:

De processor is inderdaad een probleem dan, als het zo'n enorm verschil is. Helaas kon ik zelf nergens concreet antwoord vinden op de vraag wat het verschil is tussen die processors. Toch rest mij de vraagt of de processor eventueel later te upgraden is naar een SB? of is de Chipset te verouderd om het te ondersteunen?

In ieder geval al enorm bedankt voor de reactie!
Deze is dus absoluut niet te upgraden (zoals reeds vermeld) naar een nieuwere SB processor en dat maakt de 18CL33 dus meteen EXIT als u niet een systeem wilt hebben waar u qua cpu meteen al mee achterloopt. (quad 3D power kan hij zeker nog mee, dat is waar)

Tevens maakt het inderdaad echt ZOVEEL verschil. De nieuwe SB cpu's rennen echt rondjes om de oudere Core i7's. Dat maakt ze natuurlijk niet slecht, sterker nog ... ik zou er zo nog wel eentje willen. Maar als u dan toch een grote aanschaf doet zou ik wel voor het beste gaan.
innocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:48:
Weet iemand of bij de 15CL37 en de 17CL37 KVM onder Linux ook echt werkt?

Ik weet dat de i7 processoren het ondersteunen, maar dat is bij mijn huidige laptop ook het geval.

Daarom dus ook mijn tweede vraag:
Is de bios (of delen ervan) van BTO latops ook gelocked of is het mogelijk om alle bios opties te tweaken en aan te passen.

.
Ik zal het maandag eens uitzoeken. Let wel, tweaken gaat nooit gebeuren in een laptopbios. Er kan dus niet worden overgeclocked maar dat lijkt mij ook tamelijk onhandig aangezien de koeling niet te upgraden is. Dus welke opties bedoelde u precies? Dan kan ik die voor u nalopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:18:

Ik zal het maandag eens uitzoeken. Let wel, tweaken gaat nooit gebeuren in een laptopbios. Er kan dus niet worden overgeclocked maar dat lijkt mij ook tamelijk onhandig aangezien de koeling niet te upgraden is. Dus welke opties bedoelde u precies? Dan kan ik die voor u nalopen.
b.v het aan zetten van vt-x (hardware virtualisatie) indien dit uit zou staan. Vaak heeft een bios hier namelijk een setting voor om deze aan of uit te zetten. Staat hij uit en is de bios gelocked dan kun je dit dus niet aanpassen.

Mogelijk zijn er ook opties voor vt-d. (Direct I/O), mijn huidige cpu ondersteund dit niet (de 2630QM trouwens ook niet). Vandaar dat ik ook nog zit te denken aan de 2720QM die vt-d wel ondersteund maar ik vindt 285 euro extra voor de 2720QM wel erg veel geld voor 200Mhz (wat waarschijnlijk overkill is) en vt-d ondersteuning.

Misschien kun je (of iemand anders) een paar foto's maken van de verschillende bios menu's.

Zoals het nu lijkt zal het de 17CL37 worden aangezien ik 16GB een i7 sandy bridge quad en een 2 disken wil hebben.

EDIT:
3 disken zou nog leuker zijn geweest (2x vertex 3 120 GB max in raid 0 en één 500MB hybride)
Maar ja dan heb je een oude i7 en volgens mij maar 8GB memory, aangezien 3 disken volgens mij alleen met 18CL33 mogelijk is :(

NOG maar een EDIT:
Zie toch dat er meer verschillen zijn tussen de 2630 en 2720.
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52219,50067,

Vraag me toch af hoe het kan dat laptops met een 2630qm gekozen kunnen worden met 16GB aangezien
volgens bovenstaande url 8GB voor de 2630 maximaal is?

[ Voor 19% gewijzigd door innocent op 15-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Vraag me toch af hoe het kan dat laptops met een 2630qm gekozen kunnen worden met 16GB aangezien volgens bovenstaande url 8GB voor de 2630 maximaal is?
Lijkt mij nogal logisch. Die uitbreiding is dan blijkbaar ook niet bedoeld voor mensen die de 2630 selecteren, maar voor diegenen die een duurdere CPU aanschaffen. Of vind jij het logisch dat je niet de keuze mag hebben om 16GB te selecteren, omdat de 'standaard' configuratie een 2630 betreft die niet overweg kan met 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
@ Notebooktotaal,

Bedankt voor je reactie.

1 ding valt me echter wel erg op.

Is het van zon thin&light niet juist de bedoeling dat de accu extreem lang is ipv de ~2,5h zoals de grotere laptops ook hebben?

De Timeline laptops bijvoorbeeld hebben met 9 cells 10 uur accuduur.

Dan lijkt me die 5h met een 8cell accu een beetje erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:04:
NOG maar een EDIT:
Een i7-2630QM ondersteunt wel degelijk 16GB RAM. De site van intel heeft het fout. In het xps 17 topic zijn er tientallen mensen met 12GB in combinatie met de i7-2630QM. En ook enkelen met 16GB.
Elohsa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
De Timeline laptops bijvoorbeeld hebben met 9 cells 10 uur accuduur.
Aantal cellen != capaciteit
Dan lijkt me die 5h met een 8cell accu een beetje erg weinig.
Eens, een K53 doet ook 4.5 uur met een 56wh (6 cel) accu. Aangezien een 8 cel accu meestal 84wh is valt dat toch tegen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@notebooktotaal

Bedankt voor de uitgebreide info over beide systemen, in combinatie met Darkstone's commentaar, is mijn keuze gemaakt. Het wordt de 17CL37.

Een laatste vraag rest mij echter, heeft de 17CL37 toevallig ruimte voor een tweede videokaart? of is deze echt gebouw op de enkele videokaart?

Edit:
Oh, en als het mogelijk was, een paar extra foto's van de laptop? Op de BTO site vind ik er maar 1

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:37:
[...]

Een i7-2630QM ondersteunt wel degelijk 16GB RAM. De site van intel heeft het fout. In het xps 17 topic zijn er tientallen mensen met 12GB in combinatie met de i7-2630QM. En ook enkelen met 16GB.
Dit hoeft toch niet te betekenen dat het die 4 of 8 gig ook gebruikt worden? Als je het er bij stopt hoeft het niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk gebruikt worden. Als de Intel site het inderdaad fout heeft is dat toch wel erg slecht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt wel degelijk, de intel site had ook een tijd staan dat de i7-2630QM geen widi ondersteund, maar iedereen wist te melden dat dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Is het mogelijk om de garantie na aankoop nog uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:53:
Dat werkt wel degelijk, de intel site had ook een tijd staan dat de i7-2630QM geen widi ondersteund, maar iedereen wist te melden dat dat wel zo is.
Gelukkig maar want ik wil niet nog een keer iets kopen wat op papier wel mogelijk is maar waarvan in de praktijk blijkt dat het toch niet werkt/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:04:
[...]

b.v het aan zetten van vt-x (hardware virtualisatie) indien dit uit zou staan. Vaak heeft een bios hier namelijk een setting voor om deze aan of uit te zetten. Staat hij uit en is de bios gelocked dan kun je dit dus niet aanpassen.

Mogelijk zijn er ook opties voor vt-d. (Direct I/O), mijn huidige cpu ondersteund dit niet (de 2630QM trouwens ook niet). Vandaar dat ik ook nog zit te denken aan de 2720QM die vt-d wel ondersteund maar ik vindt 285 euro extra voor de 2720QM wel erg veel geld voor 200Mhz (wat waarschijnlijk overkill is) en vt-d ondersteuning.

Misschien kun je (of iemand anders) een paar foto's maken van de verschillende bios menu's.

Zoals het nu lijkt zal het de 17CL37 worden aangezien ik 16GB een i7 sandy bridge quad en een 2 disken wil hebben.

EDIT:
3 disken zou nog leuker zijn geweest (2x vertex 3 120 GB max in raid 0 en één 500MB hybride)
Maar ja dan heb je een oude i7 en volgens mij maar 8GB memory, aangezien 3 disken volgens mij alleen met 18CL33 mogelijk is :(

NOG maar een EDIT:

Vraag me toch af hoe het kan dat laptops met een 2630qm gekozen kunnen worden met 16GB aangezien
volgens bovenstaande url 8GB voor de 2630 maximaal is?
We zullen het testen :)
Ik kan echter al uit ervaring bevestigen dat de 17CL36 en 17CL37 beiden met de 2630QM en 16Gb werkend worden geleverd.

Drie interne schijven is momenteel inderdaad enkel met de 18CL33 mogelijk, wel zit er op de 17CL36 en 17CL37 nog USB 3.0 en/of E-SATA waarmee u nog een extra harddisk tegen de "interne" normale snelheid kunt aansluiten. (extern dat wel)
Elohsa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
@ Notebooktotaal,

Bedankt voor je reactie.

1 ding valt me echter wel erg op.

Is het van zon thin&light niet juist de bedoeling dat de accu extreem lang is ipv de ~2,5h zoals de grotere laptops ook hebben?
Ik heb hem nog niet volledig getest en daarom liever conservatief dan de optimistisch. Het kan altijd nog meevallen maar niet tegenvallen ;) Ook hier zal maandag werk van worden gemaakt. (ze zijn zo nieuw dat ik ze hier zelf nog niet heb staan en dus niet kan testen, dat komt maandag)
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:37:
@notebooktotaal

Bedankt voor de uitgebreide info over beide systemen, in combinatie met Darkstone's commentaar, is mijn keuze gemaakt. Het wordt de 17CL37.

Een laatste vraag rest mij echter, heeft de 17CL37 toevallig ruimte voor een tweede videokaart? of is deze echt gebouw op de enkele videokaart?

Edit:
Oh, en als het mogelijk was, een paar extra foto's van de laptop? Op de BTO site vind ik er maar 1
De 17CL37 heeft geen ruimte voor een 2e videokaart. (Zie de laatste foto)
Foto's (zelf gemaakt) kunt u hier vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 17:18 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.