Zijn dat niet foto's van de 15CL35? Lijkt helemaal niet op het model op de site en Dragor heeft een pagina terug foto's gepost van zijn 15CL37 en in vergelijking met die foto's lijken ze er ook niet echt op.De 17CL37 heeft geen ruimte voor een 2e videokaart. (Zie de laatste foto)
Foto's (zelf gemaakt) kunt u hier vinden
Verwijderd
@Notebooktotaal
Enorm bedankt voor de foto's.
Ben erg blij dat alles makkelijk toegankelijk is en dat er tenminste 1 usb slot zit aan de rechterkant van de laptop. Zeer handig met externe muis. Het wordt dan dus de 17CL37 voor mij. Enorm bedankt voor de moeite!
- Irving
Ben erg blij dat alles makkelijk toegankelijk is en dat er tenminste 1 usb slot zit aan de rechterkant van de laptop. Zeer handig met externe muis. Het wordt dan dus de 17CL37 voor mij. Enorm bedankt voor de moeite!
- Irving
Kan er ook een tweede batterij aangeschaft worden voor de 17cl37 die in de cdrom bay geplaatst kan worden i.p.v de cdrom voor extra batterij power?
EDIT:
Of een extra harddisk i.p.v de cdrom?
EDIT:
[ Voor 17% gewijzigd door innocent op 16-05-2011 08:49 ]
Kan iemand inmiddels vertellen hoe leesbaar het glare scherm van de 17cl37 is indien je ermee in de tuin gaat zitten als het zonnig is?
Ik twijfel namelijk over wel of geen anti-glare foli op het scherm. (Al kan ik de folie er volgens mij altijd nog aftrekken indien deze niet zou bevalen, het netjes erop plakken van dat spul zal wel een stuk lastiger zijn mocht ik dat later alsnog willen doen indien glare niet bevalt)
Ik twijfel namelijk over wel of geen anti-glare foli op het scherm. (Al kan ik de folie er volgens mij altijd nog aftrekken indien deze niet zou bevalen, het netjes erop plakken van dat spul zal wel een stuk lastiger zijn mocht ik dat later alsnog willen doen indien glare niet bevalt)
Is de 'OCZ Vertex 3 MAX' wel betrouwbaar in combinatie met een 17cl37?
Ben even het googelen geweest en heb verschillende problemen en oplossingen voorbij zie komen m.b.t. de Vertex 3 SSD. (Data verlies en opeens niet meer herkend worden in bios)
Sommige door bug in oude sandy bridge chipset met SATA300, clonen van hd's naar ssd e.d.
Helaas vindt ik het erg moeilijk om voor een andere SSD dan 'OCZ Vertex 3 MAX' te kiezen omdat deze erg snel is en ik eigenlijk hoop dat de recent uitgekomen 'OCZ Vertex 3 MAX' wel probleemloos werkt.
Ben even het googelen geweest en heb verschillende problemen en oplossingen voorbij zie komen m.b.t. de Vertex 3 SSD. (Data verlies en opeens niet meer herkend worden in bios)
Sommige door bug in oude sandy bridge chipset met SATA300, clonen van hd's naar ssd e.d.
Helaas vindt ik het erg moeilijk om voor een andere SSD dan 'OCZ Vertex 3 MAX' te kiezen omdat deze erg snel is en ik eigenlijk hoop dat de recent uitgekomen 'OCZ Vertex 3 MAX' wel probleemloos werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door innocent op 16-05-2011 02:01 ]
@notebook,Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:18:
Ik zal het maandag eens uitzoeken. Let wel, tweaken gaat nooit gebeuren in een laptopbios. Er kan dus niet worden overgeclocked maar dat lijkt mij ook tamelijk onhandig aangezien de koeling niet te upgraden is. Dus welke opties bedoelde u precies? Dan kan ik die voor u nalopen.
Voor het geval dat je onverhoopt niet zou weten hoe je op een intel linux systeem kunt checken of kvm gebruikt kan worden.
grep vmx --color=always /proc/cpuinfo # Om te zien of de cpu het ondersteund. Er moet een vmx flag zijn.
installeren KVM bij RHEL 5.4/5.5 of CENTOS 5.4/5.5 en Fedora. indien nodig.
yum install kvm kmod-kvm
modprobe kvm-intel
/sbin/lsmod | grep kvm # Om te zien of de kvm module geladen kon worden.
Verwijderd
@NotebookTotaal
Is de barebone van de 15cl35 (waarschijnlijk onder een andere brand) bij notebookcheck.net getest?
Is de barebone van de 15cl35 (waarschijnlijk onder een andere brand) bij notebookcheck.net getest?
Verwijderd
Als er nog vragen zijn vooral stellen!Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:43:
@Notebooktotaal
- Irving
Nee, dit heeft Clevo zelf getest en leverde problemen op. Aftermarket is de enige optie (voor een HDD bay, accu werkt sowieso niet)innocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:08:
Kan er ook een tweede batterij aangeschaft worden voor de 17cl37 die in de cdrom bay geplaatst kan worden i.p.v de cdrom voor extra batterij power?
EDIT:
Zoals reeds per telefoon besprokeninnocent schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:25:
Kan iemand inmiddels vertellen hoe leesbaar het glare scherm van de 17cl37 is indien je ermee in de tuin gaat zitten als het zonnig is?
Ook per telefoon besproken maar bij dezen de reactie van BTO zelf:innocent schreef op maandag 16 mei 2011 @ 02:00:
Is de 'OCZ Vertex 3 MAX' wel betrouwbaar in combinatie met een 17cl37?
Ik zou graag de bron van dit bericht willen weten, ik ken geen problemen met de Vertex 3.
Ter info; als er problemen blijken te zijn met Vertex 3 zullen wij direct stoppen met de verkoop, zolang wij verkopen zijn er geen problemen bij ons bekend
innocent schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:01:
[...]
@notebook,
Voor het geval dat je onverhoopt niet zou weten hoe je op een intel linux systeem kunt checken of kvm gebruikt kan worden.
grep vmx --color=always /proc/cpuinfo # Om te zien of de cpu het ondersteund. Er moet een vmx flag zijn.
installeren KVM bij RHEL 5.4/5.5 of CENTOS 5.4/5.5 en Fedora. indien nodig.
yum install kvm kmod-kvm
modprobe kvm-intel
/sbin/lsmod | grep kvm # Om te zien of de kvm module geladen kon worden.

Even snel getest (drukke dag)Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:06:
Ik zit zelf te overwegen om de 13 inch te kopen.
Mijn enige aanpassing op de standaard configuratie is de CPU, dit zal een i5-2410 worden.
Ik had echter nog wel een paar vraagjes met betrekking tot de Accu(tijd), HDD en RAM.
- Zou er evt foto's gepost konden worden van de 13,3" met een 8 cell accu?
- Wat zijn de accutijden voor de 13,3" met 4 cellen? (en evt 8 cell maar dat lijkt me simpelweg het dubbele van de 4 cell)
- Wat zijn de verschillen tussen de geheugen modules die bij notebooktotaal als opties staan?
Alvast bedankt!
Mvg Elohsa
quick bench met batterymark op maximale helderheid 5 uur met de 8Cell.
Bij rundown test is met de 4 cell al 227 minuten te behalen (-+ 3.5 uur)
Morgen doen we een complete rundown met gemiddeld gebruik.
Tevens wat nieuwe foto's gemaakt (opnieuw nog in de beschermfolie, was namelijk net klaar voor levering)
Op de foto's is de notebook uitgerust met de 8cell accu. Je kunt dus goed de verhoging zien.

Tevens nog een foto van de 15CL37 open met z'n 3/4e dimm-slot
En hoe het pand er vandaag bij stond (vond ik gewoon leuk

Zal ik morgen uitzoeken.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:47:
@NotebookTotaal
Nu naar bed
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 23:59 ]
Welke taal heeft de Office die bij deze laptops wordt meegeleverd? Bij de Windows versie is er keuze uit engels of nederlands, maar bij het Office pakket niet. Het is wel het fijnste om beide dezelfde taal te hebben natuurlijk
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Hoi,
Ik had een vraag, ik zit te twijfelen tussen een BTO P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD en een Dell XPS 15.
- Wat is het verschil tussen beide schermen (de B+RGLED keuze van dell).
- Is het mogelijk om achteraf een 8 of 9-cell batterij te kopen voor de BTO?
Ik had een vraag, ik zit te twijfelen tussen een BTO P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD en een Dell XPS 15.
Verwijderd
De office versie zal de taal zijn van het OS.drZymo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:46:
Welke taal heeft de Office die bij deze laptops wordt meegeleverd? Bij de Windows versie is er keuze uit engels of nederlands, maar bij het Office pakket niet. Het is wel het fijnste om beide dezelfde taal te hebben natuurlijk
Wel is het zo dat BTO standaard Nederlands levert.
1: Zie reactie van Darkstone. Er zit tenzij je ze echt naast elkaar zet bijna geen verschil in. Zoals wellicht op de foto's gezien in dit topic is het BTO scherm een prachtig scherm en zegmaar superieur aan 99.9% van de andere schermen. (kortom samen met de Dell behoort het tot de top)Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:11:
Hoi,
2: De 15CL35 heeft alleen ruimte voor 6 Cell accu's. Wel kan er later gerust nog een 6 Cell, high-cap of normaal, bij worden besteld. (de high-cap is qua sterkte bijna gelijk aan een 9cell)
Hier een screenshot van batterymark op de 13C19
Specs: 8 Cell
Scherm: 100% helderheid
Cpu: 10% usage

Na 7 uur maar gestopt ... maar 8 uur was zo te zien ook wel te halen
Wat zijn de prijzen voor het bijkopen van een "officieel" high-cap BTO accu?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:17:
2: De 15CL35 heeft alleen ruimte voor 6 Cell accu's. Wel kan er later gerust nog een 6 Cell, high-cap of normaal, bij worden besteld. (de high-cap is qua sterkte bijna gelijk aan een 9cell)
En betreffende de 4GB+500GB hardeschijf optie, gaat het bij de 15CL35 ook om een "hybrid" hardeschijf?
en dan nog een vraag kwa kwa keuze,
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor school en na school zo nu en dan een spelletje (Modern warfare etc.). Ben niet van plan om 3D te gaan gebruiken dus daarom hoef ik die optie ook niet. Is een GT555M hiervoor voldoende of moet ik toch voor de duurdere HD6750 gaan?
Kosten voor high-cap 6cell is zoals op de site te zien 35,55 inclusief BTW.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Wat zijn de prijzen voor het bijkopen van een "officieel" high-cap BTO accu?
En betreffende de 4GB+500GB hardeschijf optie, gaat het bij de 15CL35 ook om een "hybrid" hardeschijf?
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor school en na school zo nu en dan een spelletje (Modern warfare etc.). Ben niet van plan om 3D te gaan gebruiken dus daarom hoef ik die optie ook niet. Is een GT555M hiervoor voldoende of moet ik toch voor de duurdere HD6750 gaan?
Het gaat inderdaad om een hybride schijf.
Modern Warfare is geen enkel probleem voor deze videokaart. Komt namelijk omdat dit spel niet heel erg veeleisend is. Als je toch besluit om ook spellen als Crysis 2 en de dit jaar uitkomende spellen als Battlefield 3 met z'n nieuwe Frostbite engine en Modern Warfare 3 is het misschien handig, maar niet noodzakelijk om voor de 15CL37 te gaan. Alhoewel deze games ook nog prima te spelen zijn op 1080p met de 555.
Kortom, als je het geld ervoor hebt, zou ik voor de 15CL37 gaan, maar anders niet doen. De 15CL35 is ook erg goed en heeft een veel langere batterijduur door Optimus.
[ Voor 10% gewijzigd door RTB93 op 18-05-2011 11:57 ]
Verwijderd
Zoals vermeld door RTB93 kost de accu 35.55 incl. de BTW extra.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Wat zijn de prijzen voor het bijkopen van een "officieel" high-cap BTO accu?
Bij iedere BTO wordt de zelfde (HYBRID) harddisk gebruikt. Ook in de 15CL35 zal dus de Seagate Momentus XT zitten
De 15CL35 is dan absoluut voldoende. Een 15CL37 is natuurlijk sneller maar voor schoolwerk (niet 3D) is de optimus mode wel handig. Zo kunt u toch al snel 30 minuten langer werken op een accu dan zonder. Niet zeggende dat de 15CL37 slecht met de accu is, deze haalt ook ruim 2 uur.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 12:01 ]
Maar ik bedoel een extra high-cap 6cell (een 2de dus)RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Kosten voor high-cap 6cell is zoals op de site te zien 35,55 inclusief BTW.
Kijk voor mij hoeven de spellen niet op high/ultra (het zou mooi mee genomen zijn) maar low/medium vind het wel belangrijk dat het soepel loopt. Ik heb het geld ervoor mocht het echt zo zijn dat het de 400 euro extra rechtvaardigd, dus dat er zo'n groot verschil is die het verschil rechtvaardigd. 3D vind ik 400 euro namelijk niet waard. Dus zijn ze kwa 2D gelijkwaardig of is HD6750M 10x beter?RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:54:
Modern Warfare is geen enkel probleem voor deze videokaart. Komt namelijk omdat dit spel niet heel erg veeleisend is. Als je toch besluit om ook spellen als Crysis 2 en de dit jaar uitkomende spellen als Battlefield 3 met z'n nieuwe Frostbite engine en Modern Warfare 3 is het misschien handig, maar niet noodzakelijk om voor de 15CL37 te gaan. Alhoewel deze games ook nog prima te spelen zijn op 1080p met de 555.
Dan moet je absoluut voor de 15CL35 gaan. Als jij met low/medium genoeg neemt, dan is de GT555 meer dan prima. De 6970 haalt in de benchmarks 2x zo veel punten. De GT555M haalt de 10000 punten en de 6970 haalt de 20000, wat voor een single card overigens bijna het hoogste is. De 6970 is dus veel beter, maar als jij de graphics toch niet op ultra zet, dan is het de 400 euro niet waard.[
Kijk voor mij hoeven de spellen niet op high/ultra (het zou mooi mee genomen zijn) maar low/medium vind het wel belangrijk dat het soepel loopt. Ik heb het geld ervoor mocht het echt zo zijn dat het de 400 euro extra rechtvaardigd, dus dat er zo'n groot verschil is die het verschil rechtvaardigd. 3D vind ik 400 euro namelijk niet waard. Dus zijn ze kwa 2D gelijkwaardig of is HD6750M 10x beter?
Maar is de GT555M dan nog wel future proof, dus dat ik over 2 jaar nog een spelletje kan kopen om op "low/medium" te spelen of is hij dan zo verouderd dat ik een nieuwe laptop moet kopen?RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:09:
[...]
Dan moet je absoluut voor de 15CL35 gaan. Als jij met low/medium genoeg neemt, dan is de GT555 meer dan prima. De 6970 haalt in de benchmarks 2x zo veel punten. De GT555M haalt de 10000 punten en de 6970 haalt de 20000, wat voor een single card overigens bijna het hoogste is. De 6970 is dus veel beter, maar als jij de graphics toch niet op ultra zet, dan is het de 400 euro niet waard.
Verwijderd
Zowel wij als BTO hebben een extra 6 cell high-cap momenteel niet online staan maar wij kunnen hem voor 130 incl. de btw meeleveren. (extra dus)Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:04:
[...]
Maar ik bedoel een extra high-cap 6cell (een 2de dus)
[...]
Kijk voor mij hoeven de spellen niet op high/ultra (het zou mooi mee genomen zijn) maar low/medium vind het wel belangrijk dat het soepel loopt. Ik heb het geld ervoor mocht het echt zo zijn dat het de 400 euro extra rechtvaardigd, dus dat er zo'n groot verschil is die het verschil rechtvaardigd. 3D vind ik 400 euro namelijk niet waard. Dus zijn ze kwa 2D gelijkwaardig of is HD6750M 10x beter?
Wat uw andere vraag betreft; er zit natuurlijk wel een 1920x1080 scherm op. Dit is vrij zwaar voor een 3D kaart en dus zal de 15CL37 met ATI 6970 kaart het veel langer uithouden om soepel te blijven draaien op 1920x1080. Schakelt u echter terug naar lagere resoluties (wel minder mooi door interpolatie van het scherm) dan zou de GT 555M ook over een wat langere tijd snel genoeg blijven voor alles op high.
Het is dus eigenlijk de vraag, hoelang wilt u met de notebook doen. Voor 2D maakt het niets uit, echt niets. Maar voor de 3D games bepaalt uw keuze nu of het over 3 jaar nog soepel gaat of dat u toch echt op low moet gaan spelen.
Dat kan zeker nog. Alleen mogelijk niet op de native resolutie. Aan de andere kant, de CPU is ook dan nog supersnel, en als u ook kiest voor een SSD bij uw configuratie is er maar weinig wat uw systeem traag zal laten aanvoelen.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:15:
[...]
Maar is de GT555M dan nog wel future proof, dus dat ik over 2 jaar nog een spelletje kan kopen om op "low/medium" te spelen of is hij dan zo verouderd dat ik een nieuwe laptop moet kopen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 12:17 ]
Zo lang mogelijk en ik ben niet van plan om iets met dat 3D te gaan doen, vind de techniek niet zo geweldig. Films kijken doe ik het liefst op 2D netzoals games spelen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:15:
[...]
Het is dus eigenlijk de vraag, hoelang wilt u met de notebook doen. Voor 2D maakt het niets uit, echt niets. Maar voor de 3D games bepaalt uw keuze nu of het over 3 jaar nog soepel gaat of dat u toch echt op low moet gaan spelen.
Verwijderd
Wat bedoelt u precies? De games die u noemde zijn 3D games, en films zijn natuurlijk sowieso geen 3D intensieve zaken want de 3D kaart hoeft geen 3D beelden te renderen. (want een film gaat niet sneller of trager dankzij een moderne videokaart, daar zou zelfs een Intel X3100 voldoende voor zijn)Films kijken doe ik het liefst op 2D netzoals games spelen.
Maar; het lijkt mij duidelijk dat het dan de 15CL35 moet worden als u niet zoveel geeft om 3D games.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 12:21 ]
Weet je toevallig wanneer er een nieuwe high-end nvidia kaart komt in een 15cl37 oid?
Ik sta bijna op het punt om er één te bestellen, maar ik prefereer eigenlijk een nvidia kaart ipv de 6970M
Ik sta bijna op het punt om er één te bestellen, maar ik prefereer eigenlijk een nvidia kaart ipv de 6970M
Waarom?ETzPliskin schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:30:
Weet je toevallig wanneer er een nieuwe high-end nvidia kaart komt in een 15cl37 oid?
Ik kan je verzekeren dat de GTX485 een stuk duurder is en veel meer energie slurpt.
Volgensmij heb ik iets verkeerd geinpreteerd. Mijn gedachte gang is namelijk dat de laptop met de 6970 3D ready is dus dat je met een brilletje op een 3D spel kan spelen in 3D (weet niet hoe ik hierbij kom).Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:21:
[...]
Wat bedoelt u precies? De games die u noemde zijn 3D games, en films zijn natuurlijk sowieso geen 3D intensieve zaken want de 3D kaart hoeft geen 3D beelden te renderen. (want een film gaat niet sneller of trager dankzij een moderne videokaart, daar zou zelfs een Intel X3100 voldoende voor zijn)
Maar; het lijkt mij duidelijk dat het dan de 15CL35 moet worden als u niet zoveel geeft om 3D games.
Nee, dat is niet het geval. De 6970 is niet geschikt om stereoscopische beelden weer te geven.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:49:
[...]
Volgensmij heb ik iets verkeerd geinpreteerd. Mijn gedachte gang is namelijk dat de laptop met de 6970 3D ready is dus dat je met een brilletje op een 3D spel kan spelen in 3D (weet niet hoe ik hierbij kom).
De kaart is enkel een heel stuk sneller.
[ Voor 4% gewijzigd door RTB93 op 18-05-2011 12:51 ]
Laat ik het anders vragen:
Is de GT555M beter dan de GT540M?
Edit: Waar kan ik trouwens het beste de laptop bestellen, bij notebooktotaal of bij BTO en heeft het waar ik koop invloed kwa de garantie die ik erbij ga kopen?
Edit 2: En is de GT555M genoeg om zonder problemen 1080p films te kijken?
Edit: Waar kan ik trouwens het beste de laptop bestellen, bij notebooktotaal of bij BTO en heeft het waar ik koop invloed kwa de garantie die ik erbij ga kopen?
[ Voor 71% gewijzigd door Hakulaku op 18-05-2011 13:25 ]
Ja, de GPU is iets beter. Geloof dat het 2000 punten scheelt in de benchmarks.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:22:
Dus ter verduidelijking:
GT540M 8000 punten,
GT555M 10000 punten,
ATI 6970 20000 punten
Ze zijn allebei prima, maar Notebooktotaal staat wel erg goed bekend qua klantenservice etc. Bovendien is Notebooktotaal ook iets goedkoper, maar voor de rest laat ik me niet uit. Dat is aan Roberto van Notebooktotaal.nl. Hij kan je waarschijnlijk beter de verschillen uitleggen
Edit: Ja, hiermee kan prima 1080p films bekeken worden, maar dan zou ik wel een Bluray-speler erin laten bouwen als je van plan bent om dit vaak te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door RTB93 op 18-05-2011 13:27 ]
Verwijderd
@ Hakulaku
op notebookcheck.net:
GT555M is Klasse 1 en staat op nummer 58
GT540M is Klasse 2 en staat op nummer 87
op notebookcheck.net:
€1.638,44BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 3 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit
€1.140,33BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 6Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-virus Geen licentie
- Garantie 3 Jaar pickup & return garantie
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit
Het wordt 1 van deze 2 dus. Ik twijfel steeds meer of ik toch maar de 500 euro extra moet gaan neerleggen maar vind het toch een hoop geld, tis een halve laptop
Stel dat ik voor de 6970 kies, is de videokaart dan niet overkill vergeleken met de processor?
Edit: De reden dat ik zo twijfel komt voort uit het feit dat ik een computer heb gekocht van ongeveer dezelfde prijs als de 6970 en die begon na 3 jaar (garantie net voorbij) zulke gebreken te vertonen dat ik nu genoodzaakt ben om een vervanging te kopen (in de vorm van een laptop dus
[ Voor 9% gewijzigd door Hakulaku op 18-05-2011 14:02 ]
Mooie specificaties!Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:58:
[...]
€1.638,44
[...]
€1.140,33
Het wordt 1 van deze 2 dus. Ik twijfel steeds meer of ik toch maar de 500 euro extra moet gaan neerleggen maar vind het toch een hoop geld, tis een halve laptoptis wel jammer dat er niet een tussenstap is
(of komt die er binnenkort?)
Stel dat ik voor de 6970 kies, is de videokaart dan niet overkill vergeleken met de processor?
Edit: De reden dat ik zo twijfel komt voort uit het feit dat ik een computer heb gekocht van ongeveer dezelfde prijs als de 6970 en die begon na 3 jaar (garantie net voorbij) zulke gebreken te vertonen dat ik nu genoodzaakt ben om een vervanging te kopen (in de vorm van een laptop dus)
Ikzelf zit ook nog steeds te twijfelen tussen de 15CL35 en de 15CL37, maar ik denk dat ik voor de 37 ga.
De foto's van dat model, 1 of 2 pagina's terug zien er ook erg mooi uit. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ben namelijk ook student en met oog op de batterijduur is de 15CL35 beter, maar met oog op gamen is de 15CL37 beduidend beter. Dusja, de vraag is dan of die 500 gerechtvaardigd is. Ieder heeft daar natuurlijk z'n eigen mening over, maar feit is dat 500 euro erg veel geld is.
De videokaart is helemaal geen overkill bij de processor. Deze processor dient echt niet onderschat te worden. Die zit ook standaard in een aantal Alienwares en ook de Asus Republic of Gamers. Gewoon een erg goede processor.
[ Voor 11% gewijzigd door RTB93 op 18-05-2011 14:07 ]
Ziet er inderdaad mooi uit... Neig steeds meer naar de 6970 15CL37:PRTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:05:
[...]
Mooie specificaties!
Ikzelf zit ook nog steeds te twijfelen tussen de 15CL35 en de 15CL37, maar ik denk dat ik voor de 37 ga.
De foto's van dat model, 1 of 2 pagina's terug zien er ook erg mooi uit. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ben namelijk ook student en met oog op de batterijduur is de 15CL35 beter, maar met oog op gamen is de 15CL37 beduidend beter. Dusja, de vraag is dan of die 500 gerechtvaardigd is. Ieder heeft daar natuurlijk z'n eigen mening over, maar feit is dat 500 euro erg veel geld is.
De videokaart is helemaal geen overkill bij de processor. Deze processor dient echt niet onderschat te worden. Die zit ook standaard in een aantal Alienwares en ook de Asus Republic of Gamers. Gewoon een erg goede processor.
Voor de PhysX o.a.RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:33:
[...]
Waarom?In de benchmarks is de 6970 bijna net zo goed als de GTX485.
Ik kan je verzekeren dat de GTX485 een stuk duurder is en veel meer energie slurpt.
Maar het zal wel de 15cl37 worden
Op de Clevo W150HRM / W150HRQ.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:17:
@NotebookTotaal
Op welke barebone is de 15cl35 gebaseerd?
De duitse notebookcheck heeft een review.
http://www.notebookcheck....levo-W150HRM.53197.0.html
Verwijderd
Zoals RTB93 ook vermelde, er is geen voordeel te vinden in de nVidia GTX 485 (FERMI) kaart.ETzPliskin schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:30:
BTO zijn inkoopbeleid is er zo op ingericht geen dubbele modellen te hebben.
Zodoende kan ik dus melden dat deze niet gaat komen.
Aha! Nee dat is niet het geval. Er is wel een versie met een GTX 460m op de markt waar dit kan maar dan heeft u maar een 1366x786 scherm met, naar mijn mening, zeer slechte beeldkwaliteit invergelijking met het scherm dat er nu in zit.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:49:
[...]
Volgensmij heb ik iets verkeerd geinpreteerd. Mijn gedachte gang is namelijk dat de laptop met de 6970 3D ready is dus dat je met een brilletje op een 3D spel kan spelen in 3D (weet niet hoe ik hierbij kom).
Tevens kreeg ik al snel hoofdpijn van dit scherm en is het niet bij BTO tekoop.
De GT 555M is sneller dan de GT 540M maar heeft geen andere technieken want ze komen beiden uit de zelfde generatie. Zowel de GT 540M als GT 555M zijn ruim voldoende voor full-hd (1080p) films. U zou zelfs op de achtergrond nog een andere applicatie kunnen laten lopen. (lang leven de Sandy Bridge cpu's zegmaarHakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:22:
Waar u hem moet kopen, die keuze is uiteraard aan u.
Wel is het zo dat wij een aantal extra's leveren (zoals 1 jaar extra ratio garantie) maar conform regels tweakers.net voor bedrijvenaccounts mag ik niet directe reclame maken voor onszelf. Vandaar ook dat ik zeg, lees de reviews en trek uw eigen conclusie
Correct. De GT 540M haalt zon 20 tot 25% minder frames in de allernieuwste games op high dan de GT 555M. De GT 540M kan echter nog makkelijk Crysis 2 op medium of high spelen en call of duty black ops haalt de GT 540M ook nog voldoende FPS op ultra.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:27:
@ Hakulaku
op notebookcheck.net:
Starcraft 2 heeft de kaart het al moeilijker mee.
Ziet u anders ook deze link: http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html
Het is zeker een flinke extra investering. Als u echter verzekerd wilt zijn van optimale (3D) performance is de 15CL37 wel de beste keuze. Op alle andere vlakken zal het niet schelen, behalven dan dat de 15CL37 ook een stuk beter te upgraden is dankzij zijn 2 extra geheugensloten en de losse 3D kaart.Hakulaku schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:58:
[...]
€1.638,44
[...]
€1.140,33
Het wordt 1 van deze 2 dus. Ik twijfel steeds meer of ik toch maar de 500 euro extra moet gaan neerleggen maar vind het toch een hoop geld, tis een halve laptoptis wel jammer dat er niet een tussenstap is
(of komt die er binnenkort?)
Edit: De reden dat ik zo twijfel komt voort uit het feit dat ik een computer heb gekocht van ongeveer dezelfde prijs als de 6970 en die begon na 3 jaar (garantie net voorbij) zulke gebreken te vertonen dat ik nu genoodzaakt ben om een vervanging te kopen (in de vorm van een laptop dus)
Wat uw edit betreft, geen zorgen, het is niet een belofte die iedereen kan maken maar ik durf hier open en bloot neer te zetten dat stel de notebook na 3 jaar kuren begint te tonen we alsnog een passende oplossing zullen zoeken. Garantie of geen garantie.
De ATI 6970 is zeker geen overkill voor de 2630QM, natuurlijk de 2720QM is sneller maar vergeet niet dat een 2630QM echt rondjes rent om de vorige generatie Core i7 quadcores. Tevens is de cpu nog naderhand te upgraden ... en voor puur gaming zal ik nooit een 2720QM kiezen (10 tot 15% sneller). De 2720QM is het pas echt waard als u met VM's gaat werken of video / 3D bewerking gaat doen. Dan is de cpu opeens tot wel 25% sneller. Maar dan nog is dit uiteraard enkel meetbaar bij volledige belasting. (zeg bijvoorbeeld rendering)
Resumerend; nee de 2630QM is een goede keuze
De W150HR serie.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:17:
@NotebookTotaal
Op welke barebone is de 15cl35 gebaseerd?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 17:15 ]
Voor de mensen die virtualisatie op deze laptops zou willen draaien; Ik heb wat rondgesnuffeld en gemaild en de Core i7 2720QM ondersteund Vt-D; dat is een directe hardware acceleratie onder VMware en Hyper-V voor guest operating systems. Hier heb je een behoorlijke performance winst mee.De 2720QM is het pas echt waard als u met VM's gaat werken of video / 3D bewerking gaat doen.
De HM65 chipset, die in deze laptops gebruikt wordt, ondersteund deze feature niet. De HM67 ondersteund deze feature wel, mits deze in de BIOS ook ingeschakeld wordt (volgens een moederbord-fabrikant). Dus wanneer je wilt virtualiseren zou ik een 2720QM alleen i.c.m. een HM67 chipset nemen.
Volgens mij is de meerwaarde van VT-D ten op zichte van alleen VT niet heel erg de moeite waard voor "standaard" virtualizatie. Aangezien virtualizatie op een laptop over het algemeen kleinschalig is en/of voor demos, is het voordeel wat uit VT-D te halen is niet erg boeiend. Het prijsverschil zou het voor mij niet waard zijn. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik hier geen uitgebreid onderzoek naar gedaan heb, dus ik zou er best naast kunnen zitten.robkrauts schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:37:
[...]
Voor de mensen die virtualisatie op deze laptops zou willen draaien; Ik heb wat rondgesnuffeld en gemaild en de Core i7 2720QM ondersteund Vt-D; dat is een directe hardware acceleratie onder VMware en Hyper-V voor guest operating systems. Hier heb je een behoorlijke performance winst mee.
De HM65 chipset, die in deze laptops gebruikt wordt, ondersteund deze feature niet. De HM67 ondersteund deze feature wel, mits deze in de BIOS ook ingeschakeld wordt (volgens een moederbord-fabrikant). Dus wanneer je wilt virtualiseren zou ik een 2720QM alleen i.c.m. een HM67 chipset nemen.
Op de website zie ik dat bij de 15CL35 de high-cap 6cell accu vervangen is voor een 9cell variant. Ergens terug in dit topic las ik dat de 15CL35 geen ruimte heeft voor 9cell accu's. Is dat nu veranderd? Is de 9cell nog steeds even groot als de 6cell?
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
En op welke barebone is de 17cl37 gebaseerd?
De Clevo P150HMinnocent schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:48:
[ Voor 15% gewijzigd door RTB93 op 20-05-2011 23:42 ]
Iemand een idee hoe ik de bios update van P170HMx(BTO 17cl37)?
Ik heb de laaste gedownload van BTO site ( niet dat dit de nieuwste is).
En heeft iemand ook een idee of er wat aan de fans geluid gedaan kan worden?
Om de paar seconden gaat de cpu fan harder draaien. Terwijl de idle temps rond de 43 graden zijn. Beste wel irri.Ik zelf zit te denken aan een opening te maken aan de onderkant ter hoogte van de gpu zodat er koude lucht naar binnen geblazen kan worden.
mvg
Om de paar seconden gaat de cpu fan harder draaien. Terwijl de idle temps rond de 43 graden zijn. Beste wel irri.Ik zelf zit te denken aan een opening te maken aan de onderkant ter hoogte van de gpu zodat er koude lucht naar binnen geblazen kan worden.
mvg
Misschien dat je de fans zelf kan regelen met SpeedFan, maar dat weet ik niet zeker. Sommige BIOSen bieden die mogelijkheid niet.
Verwijderd
Beste,drZymo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:07:
Op de website zie ik dat bij de 15CL35 de high-cap 6cell accu vervangen is voor een 9cell variant. Ergens terug in dit topic las ik dat de 15CL35 geen ruimte heeft voor 9cell accu's. Is dat nu veranderd? Is de 9cell nog steeds even groot als de 6cell?
Correct, er zitten nu weer 9 cellen in de zelfde behuizing als waar de 6 Cell in zit.
Hij is dus niet groter, alleen meer capaciteit.
Is het zo storend...?peatron schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:01:
Iemand een idee hoe ik de bios update van P170HMx(BTO 17cl37)?
mvg
Ik vind van wel . Er staat hier ook een asus K53SV met de zelfde proc. En die hoor je niet. En spint ook niet op om de 2 minuten. Met de zelfde temps.
Wellicht een betere heatsink voor de cpu?
Voor de rest is het een super laptop met veel power. Alleen die fans..
[ Voor 9% gewijzigd door peatron op 21-05-2011 15:22 ]
Is het de CPU fan of the fan van de video kaart?peatron schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Ik vind van wel . Er staat hier ook een asus K53SV met de zelfde proc. En die hoor je niet. En spint ook niet op om de 2 minuten. Met de zelfde temps.
Wellicht een betere heatsink voor de cpu?
Voor de rest is het een super laptop met veel power. Alleen die fans..
Mijn huidige laptop met daarin nvidia 9600m GS maakt ook nogal wat herrie. Maar ik heb het idee dat dat door de videokaart veroorzaakt wordt. Die vindt het af en toe nodig om 69 graden te worden terwijl ik nog geen programma heb opgestart.
EDIT:
Even voor de duidelijkheid mijn huidige laptop is geen BTO. Ik heb echter wel inmiddels de 17cl37 besteld en ik hoopte dat deze niet net zo luidruchtig als mijn huidige laptop zou zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door innocent op 21-05-2011 18:12 ]
Het is de cpu fan.
Een nog rare bijkomstigheid is dat als je fans op max snelheid laat draaien (fn+1) dan lijkt het als of er steeds een stroomonderbreking is. De snelheid wordt er om de zoveel tellen eruit gehaald.
Ik weet niet wat je luidruchtig vind?Voor mij is er steeds een soort van "zoemend geluid" aanwezig.
Als je op de forum van notebookreview zoekt op P170HM ,dan hebben ze het ook over dit gezoem.
Misschien is het een kwestie van wennen
Het is wel storend als je aan het internetten bent en alles om je heen is stil, behalven je laptop...Hij is dan duidelijk aanwezig in idle stand.
http://forum.notebookrevi...p170hm-owners-lounge.html
Een nog rare bijkomstigheid is dat als je fans op max snelheid laat draaien (fn+1) dan lijkt het als of er steeds een stroomonderbreking is. De snelheid wordt er om de zoveel tellen eruit gehaald.
Ik weet niet wat je luidruchtig vind?Voor mij is er steeds een soort van "zoemend geluid" aanwezig.
Als je op de forum van notebookreview zoekt op P170HM ,dan hebben ze het ook over dit gezoem.
Misschien is het een kwestie van wennen
[ Voor 13% gewijzigd door peatron op 21-05-2011 18:38 ]
Artikelen
-===================================================-
1 x BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance (bto-15cl37) = €1.575,30
Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
DVD of Blu-ray DVD-+RW + Blu-ray lezer
Garantie 2 Jaar pickup & return garantie
Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Keyboard QWERTY
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Sub-Totaal: €1.575,30
Incl. BTW 19,00 %: €251,52
Totaal: €1.575,30
Net besteld en betaald, hopelijk komt ie snel!
1 x BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance (bto-15cl37) = €1.575,30
Keyboard QWERTY
Bij mij waait mijn haar nog net niet van het hoofdpeatron schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:35:
Het is de cpu fan.
Misschien is het een kwestie van wennenHet is wel storend als je aan het internetten bent en alles om je heen is stil, behalven je laptop...Hij is dan duidelijk aanwezig in idle stand.
Verwijderd
P170HM seriesinnocent schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:48:
Dat klinkt als perongeluk verkeerd aangebrachte koelpasta of net iets te weinig of ... veel stof in de koeling.peatron schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:01:
mvg
Mijn tip, ga naar uw dealer (zag uw naam niet terugkomen in ons bestand) en laat ze het systeem nakijken. Van alle door ons geleverde systemen heeft dit zich nooit voorgedaan. (op 1x na waar iemand de folie die op de koelpasta zat was vergeten waardoor de laptop iets warmer liep)
Standaard is de 1&CL36 en 37 namelijk geen heriemakker en kan er zeker bij licht gebruik pasief of op de laagste stand van de fan worden gewerkt. Tevens krijgen laptops altijd de nieuwste (op dat moment) beschikbare bios mee. Als uw notebook een van de eerst geleverde is zou u dit eveneens bij uw dealer kunnen vragen.
De betaling zal er langer over doen om bij ons te komen (vanuit België helaas nogsteeds gemiddeld 3 tot 5 werkdagen) dan de productie en levertijdETzPliskin schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:48:
Artikelen
Keyboard QWERTY
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 21:32 ]
Ik ga straks voor de 15CL37 met de volgende specificaties:
BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance
- Garantie 2 JaarCarry-in garantie(standaard)
- Harddisk 120Gb OCZ Vertex 3 (60K IOPS)
- Keyboard QWERTY
- Microsoft Office Office 2010 - Thuisgebruik en Studenten
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel-- Kies hieronder
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Eerst maar even rustig de examens af maken.
BTO X•BOOK 15CL37 FULL-HD met ATI HD 6970 - Ultra performance
- Garantie 2 JaarCarry-in garantie(standaard)
- Harddisk 120Gb OCZ Vertex 3 (60K IOPS)
- Keyboard QWERTY
- Microsoft Office Office 2010 - Thuisgebruik en Studenten
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel-- Kies hieronder
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Eerst maar even rustig de examens af maken.
De temps zijn uitstekend.Er zit geen stof in de koelers. Pasta aanbrengen is toch niet zo moeilijk?Hiervoor ga je toch niet terug naar de dealer....Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:30:
[...]
P170HM series
[...]
Dat klinkt als perongeluk verkeerd aangebrachte koelpasta of net iets te weinig of ... veel stof in de koeling.
Mijn tip, ga naar uw dealer (zag uw naam niet terugkomen in ons bestand) en laat ze het systeem nakijken. Van alle door ons geleverde systemen heeft dit zich nooit voorgedaan. (op 1x na waar iemand de folie die op de koelpasta zat was vergeten waardoor de laptop iets warmer liep)
Standaard is de 1&CL36 en 37 namelijk geen heriemakker en kan er zeker bij licht gebruik pasief of op de laagste stand van de fan worden gewerkt. Tevens krijgen laptops altijd de nieuwste (op dat moment) beschikbare bios mee. Als uw notebook een van de eerst geleverde is zou u dit eveneens bij uw dealer kunnen vragen.
[...]
De betaling zal er langer over doen om bij ons te komen (vanuit België helaas nogsteeds gemiddeld 3 tot 5 werkdagen) dan de productie en levertijd
idle rond de 40C( core 1 dan de rest is 5 graden kouder) en load 2 uur gamen 63C ( ook core 1).
het is alleen dat de cpu fan steeds aanzwaaid. Hij blijft niet op 1 niveau draaien. het lijkt wel als 1 core de 44graden bereikt de fan meteen daar op in springt. Ik heb al contact gehad met de dealer en ik wacht op antwoordt.
Voor die gene die belangstelling hebben in een gpu temps drop van een graadje of 10 a 15...:
http://forum.notebookrevi...0-6970m-undervolting.html
[ Voor 5% gewijzigd door peatron op 22-05-2011 00:03 ]
Kan iemand mij vertellen op welke plaats over het algemeen de headphone jack zit op een laptop van BTO? Of verschilt dit per model? Dit in verband met externe speakers, vind het vervelend (lelijk) als deze aan de voorkant moet worden ingeplugd. Alvast bedankt!
Voor de P170Hm zit deze aan de rechter zijkant.
Verwijderd
Dit verschilt echt per model.Jinge schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:08:
Kan iemand mij vertellen op welke plaats over het algemeen de headphone jack zit op een laptop van BTO? Of verschilt dit per model? Dit in verband met externe speakers, vind het vervelend (lelijk) als deze aan de voorkant moet worden ingeplugd. Alvast bedankt!
Dus als u het model wenst kan ik hier antwoord op geven. Bij de meeste is het echter aan de zijkant.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 21:22 ]
Is er ook een 15" model met numeriek toetsenbord beschikbaar met een sandy bridge cpu, maar dan niet met die zware gpu (BOOK 15CL35 GT555B), waardoor de batterijduur verkort wordt?
Ik zoek namelijk een licht toestel voor op reis/thuis, en dan heb je niet altijd beschikking over netstroom, en dan is 2 uur zeker onvoldoende. Ritjes in amerika duren meestal wel wat langer dan 2 uur
Ik zoek namelijk een licht toestel voor op reis/thuis, en dan heb je niet altijd beschikking over netstroom, en dan is 2 uur zeker onvoldoende. Ritjes in amerika duren meestal wel wat langer dan 2 uur
Als je Optimus goed gebruikt kun je de 'zware' kaart gewoon uitzetten en gebruik je minder energie als je dat nodig hebt.
Verwijderd
Precies. U kunt ook de nVidia kaart uitzetten, en i.c.m. de grotere accu is er dan nog een behoorlijk lange werktijd te halen. (tot 3.2 uur) En anders is een extra accu altijd nog een optie?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 11:21 ]
Hij zal zo goed als niet gebruikt worden voor games, dus hij zou altijd mogen uitgeschakeld worden.
Wel jammer dat zo'n extra batterij zo duur/zwaar is, anders zou ik het wel overwegen. Rugzak op de luchthavens is altijd zo vermoeiend.
Wel jammer dat zo'n extra batterij zo duur/zwaar is, anders zou ik het wel overwegen. Rugzak op de luchthavens is altijd zo vermoeiend.
Verwijderd
zwaar? Het scheelt 84 gram (van 6 cell naar 9). En de accu is ook niet 1 mm groter dan de 6 cell.
De extra accu zelf zal ik zostraks nog even wegen maar ik meen onder de 300 gram.
De extra accu zelf zal ik zostraks nog even wegen maar ik meen onder de 300 gram.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 11:55 ]
Waarom staat er bij de 17cl37 standaard specificaties een 300mbit BTO netwerk kaart, terwijl je daar onder bij het configureren 7 euro extra voor moet betalen?
17 inch FULL HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
- ATI HD Mobility Radeon 6970 met 2Gb DDR 5
- Intel® Core™ i7-2630QM 6M Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / 4cores-8 threads)
- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)
- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 4)
- 500GB 7200 rpm 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
- 2e harde schijf optioneel
- 8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
- BTO® Wireless, Single Band, BGN, 300MB
- Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
- 2 x USB 3.0 poort (Compatible met USB 2.0)
- 1 x DVI incl. HDCP (1080P Full HD)
- HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
- Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
- Notebook keyboard incl Numeriek keypad
- 2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer
- 1 x IEEE1394 FireWire poort
- 3,9 Kg
- BTO Draagtas + USB mini muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro
- Intel® Core™ i7-2630QM 6M Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / 4cores-8 threads)
- 3,9 Kg
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Ik heb het direct aangepast. Het is namelijk standaard de 150Mbit kaart van BTO. Nu staat het ook in de specificaties goedroflcakes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:00:
Waarom staat er bij de 17cl37 standaard specificaties een 300mbit BTO netwerk kaart, terwijl je daar onder bij het configureren 7 euro extra voor moet betalen?
- 3,9 Kg
Je verwart channel met band.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:02:
Single band 300Mb/sDat kan toch alleen met dual band?
Een band kan zijn 5Ghz (802.11A ) maar ook de veel meer gebruikte 2.4Ghz (802.11B/G/N ) band.
De 150Mbit, maar ook 300Mbit BTO kaarten werken dus maar op één band (2.4Ghz) en kan dus in de duurdere uitvoering tot 300Mbit aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 12:44 ]
Ik heb al een bestelling staan voor de 17cl37, is het dan nog steeds mogelijkVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:08:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb het direct aangepast. Het is namelijk standaard de 150Mbit kaart van BTO. Nu staat het ook in de specificaties goed
Als compensatie wil ik wel gratis de 300Mbit versie geven
[...]
Je verwart channel met band.
Een band kan zijn 5Ghz (802.11A ) maar ook de veel meer gebruikte 2.4Ghz (802.11B/G/N ) band.
De 150Mbit, maar ook 300Mbit BTO kaarten werken dus maar op één band (2.4Ghz) en kan dus in de duurdere uitvoering tot 300Mbit aan.

Oeps naam vergeten
[ Voor 16% gewijzigd door roflcakes op 06-09-2017 22:15 ]
Ik krijg een beetje de indruk dat deze forum dik wordt gesponserd door Notebook Totaal...
En dat klanten die bij Notebook Totaal iets hebben gekocht ook alleen maar reacties hier krijgen..
Het gaat hier toch om ervaringen te delen , met Tweakers onder elkaar?
Ik heb sterk de indruk dat deze forum sterke commerciele doeleinden heeft voor Notebook Totaal..
Maar ik zal nu wel iemand erg pissig maken
. Wat niet mijn intensie is.
Echter ik volg deze topic nu vrij veel en kom erg vaak de naam Notebook Totaal tegen en niet alleen voor "hulp als tweakers onder elkaar".
Als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag...
En dat klanten die bij Notebook Totaal iets hebben gekocht ook alleen maar reacties hier krijgen..
Het gaat hier toch om ervaringen te delen , met Tweakers onder elkaar?
Ik heb sterk de indruk dat deze forum sterke commerciele doeleinden heeft voor Notebook Totaal..
Maar ik zal nu wel iemand erg pissig maken
Echter ik volg deze topic nu vrij veel en kom erg vaak de naam Notebook Totaal tegen en niet alleen voor "hulp als tweakers onder elkaar".
Als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag...
Het is niets anders dan logisch dat iemand met veel ervaring met/kennis van BTO/Clevo notebooks iemand helpt. En dat is hier gewoon Notebook Totaal. Verder is er niet veel commercieels aan zijn posts, behalve dat ie niet iemand kan helpen die een Clevo barebone ergens anders heeft gekocht met onderdelen die niet ondersteund worden vanuit BTO. Maar dat is iets wat je bij de meeste winkels terugziet.
Logisch?Hij is echt niet de enigste met veel kennis van Clevo.Je kan niet ontkennen dat er echt wel commerciele doeleinden achter zit...En ik ben van mening dat het een beetje de forum vervuild, maar goed ik laat het hierbij. Ik vraag mij af of dit volgens de regels gaat van Tweakers. Tenslotte is er een vorm van reclame en ik heb niets tegen Notebook Totaal.Blisterin_Bull schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:54:
Het is niets anders dan logisch dat iemand met veel ervaring met/kennis van BTO/Clevo notebooks iemand helpt. En dat is hier gewoon Notebook Totaal. Verder is er niet veel commercieels aan zijn posts, behalve dat ie niet iemand kan helpen die een Clevo barebone ergens anders heeft gekocht met onderdelen die niet ondersteund worden vanuit BTO. Maar dat is iets wat je bij de meeste winkels terugziet.
Iemand van NotebookTotaal heeft deze thread in het leven geroepen en probeert gewoon objectieve informatie over BTO-producten te leveren als daar om gevraagd wordt. Klopt dus niet dat hij reclame maaktpeatron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:23:
[...]
Logisch?Hij is echt niet de enigste met veel kennis van Clevo.Je kan niet ontkennen dat er echt wel commerciele doeleinden achter zit...En ik ben van mening dat het een beetje de forum vervuild, maar goed ik laat het hierbij. Ik vraag mij af of dit volgens de regels gaat van Tweakers. Tenslotte is er een vorm van reclame en ik heb niets tegen Notebook Totaal.
Ik volg dit topic al erg lang en de NotebookTotaal handelt puur conform de regels van Tweakers.net.
Verder maakt hij geen onderscheid tussen wel of niet klanten bij de beantwoording van vragen, zoals namelijk net al gezegd is het puur ter informatie over de producten van BTO. Het gaat dus om het product en niet om de dealerkeuze. Dit soort flauwe opmerkingen zijn dus ook niet nodig en zover ik het zie vervuil jij nu deze thread. Niks persoonlijks hoor
[ Voor 25% gewijzigd door RTB93 op 23-05-2011 14:51 ]
Daarnaast heeft het bedrijven account van Notebook Totaal zich echt wel aan regels te houden. En mag hij niet expliciet reclame maken, iets wat ie ook niet doet.
Al is goede informatie ook goede reclame, maar daar heeft iedereen voordeel van
Iemand van NotebookTotaal heeft deze thread in het leven geroepen . En waarom denk je??RTB93 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:39:
[...]
Iemand van NotebookTotaal heeft deze thread in het leven geroepen en probeert gewoon objectieve informatie over BTO-producten te leveren als daar om gevraagd wordt. Klopt dus niet dat hij reclame maakt
Ik volg dit topic al erg lang en de NotebookTotaal handelt puur conform de regels van Tweakers.net.
Verder maakt hij geen onderscheid tussen wel of niet klanten bij de beantwoording van vragen, zoals namelijk net al gezegd is het puur ter informatie over de producten van BTO. Het gaat dus om het product en niet om de dealerkeuze. Dit soort flauwe opmerkingen zijn dus ook niet nodig en zover ik het zie vervuil jij nu deze thread. Niks persoonlijks hoor

Leuk dat mensen toch nog reageren als je vermeld "dat ik het hierbij laat"Dus wie vervuild wat?
En een iets andere reactie is wenselijk,.tenslotte plaats ik geen flauwe opmerkingen. Ik geloof dat wij in een vrij land leven met vrije meningen.vandaar dat ik ook vroeg"als ik het verkeerd zie dan hoor ik dat graag".
Neemt niet weg dan de profiel Notebook Totaal verwijst naar de website.. Ik zie dit als een soort "sluipreclame".
maar goed NOGMAALS , ik laat het hierbij.
[ Voor 5% gewijzigd door peatron op 23-05-2011 15:08 ]
Duidelijk..majoh schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:00:
Daarnaast heeft het bedrijven account van Notebook Totaal zich echt wel aan regels te houden. En mag hij niet expliciet reclame maken, iets wat ie ook niet doet.
Kijk tenminste een normale reactie.
[ Voor 4% gewijzigd door peatron op 23-05-2011 15:06 ]
Verwijderd
Ha allen,
Ik heb een BTO 15CL34. In januari 2011 aangeschaft. Hij maakt gebruik van een Phoenix Bios system.
Als ik nu de laptop opstart, krijg ik 'System Resuming'. Alleen, hij doet veel, maar hij 'resumet' het systeem nou niet direct. Lees: hij blijft hangen.
Als ik in het BIOS wil, lukt dat ook niet. Kent iemand dit euvel en/of weet iemand hier wellicht een oploosing voor?
Ik heb een BTO 15CL34. In januari 2011 aangeschaft. Hij maakt gebruik van een Phoenix Bios system.
Als ik nu de laptop opstart, krijg ik 'System Resuming'. Alleen, hij doet veel, maar hij 'resumet' het systeem nou niet direct. Lees: hij blijft hangen.
Als ik in het BIOS wil, lukt dat ook niet. Kent iemand dit euvel en/of weet iemand hier wellicht een oploosing voor?
Verwijderd
Ik vermoed dat dit probleem door de SSD komt als er een Vertex 2 in zit.
Mijn advies is om nog even te proberen het systeem te ATX resetten.
U moet dan de voeding loskoppelen + accu.
De notebook even laten staan en vervolgens 10 seconden de aanknop ingedrukt houden. Vervolgens 1 minuut rust en dan vervolgens 30 seconden de aanknop ingedrukt houden.
Dit zou de notebook uit z'n standby loop moeten halen na u de adapter weer heeft aangesloten.
Als dat niet het geval is dan is het probleem in de HDD te vinden aangezien u ook niet meer bij het bios komt en dus vermoedelijk niet de software is.
Mijn advies is om nog even te proberen het systeem te ATX resetten.
U moet dan de voeding loskoppelen + accu.
De notebook even laten staan en vervolgens 10 seconden de aanknop ingedrukt houden. Vervolgens 1 minuut rust en dan vervolgens 30 seconden de aanknop ingedrukt houden.
Dit zou de notebook uit z'n standby loop moeten halen na u de adapter weer heeft aangesloten.
Als dat niet het geval is dan is het probleem in de HDD te vinden aangezien u ook niet meer bij het bios komt en dus vermoedelijk niet de software is.
Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten ook een BTO laptop te kopen.
Vandaag is hij binnengekomen, de 15CL35 is het geworden.
Core 17 2630QM, GT555M, 8GB en een Hybrid drive van Seagate samen met een 1080p scherm.
Heerlijk pc'tje, heb hem net 2 uurtjes, alles gaat bloedsnel en wat ben ik blij met het 1080p scherm.
Ik zal binnenkort nog en reviewtje posten over deze laptop!
Core 17 2630QM, GT555M, 8GB en een Hybrid drive van Seagate samen met een 1080p scherm.
Heerlijk pc'tje, heb hem net 2 uurtjes, alles gaat bloedsnel en wat ben ik blij met het 1080p scherm.
Heel graag. Ik ben erg benieuwd na je review, want ik wil dezelfde laptop met dezelfde specs bestellen. Alleen komt er bij mij een ssdtje in. Wanneer mogelijk, zou ik graag wat benchmarks zien van je laptop.joost.van.donge schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:25:
Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten ook een BTO laptop te kopen.
Wat is de levertijd bij bto of notebooktotaal? Zou er nog eentje willen kopen vooralleer ik op vakantie ga.
Verwijderd
Beste,
Dat is moeilijk te zeggen, dat hangt namelijk geheel van het model en configuratie af.
Gemiddeld is de levertijd echter zon 2 á 3 werkdagen.
Dat is moeilijk te zeggen, dat hangt namelijk geheel van het model en configuratie af.
Gemiddeld is de levertijd echter zon 2 á 3 werkdagen.
Ah, dan heb ik toch nog een kleine 2-3 weken om te hopen op een 15" model, met i5-2540m, numeriek toetsenbord en geen al te zware videokaart, want dat model mis ik eigenlijk wel een klein beetje.
Verwijderd
De 15CL35 heeft een numeriek toetsenbord.
Alles daaronder is nog de vorige generatie Core processoren.
Er staan echter geen updates bekend voor komende maand, tevens is de voorraadstatus NU, dus ik zou niet te lang wachten want als ze op zijn kan het zomaar weer een weekje duren voor ze weer binnen zijn bij BTO
Alles daaronder is nog de vorige generatie Core processoren.
Er staan echter geen updates bekend voor komende maand, tevens is de voorraadstatus NU, dus ik zou niet te lang wachten want als ze op zijn kan het zomaar weer een weekje duren voor ze weer binnen zijn bij BTO
Verwijderd
Eindelijk na veel twijfel tussen een 15" of 17" hierbij mij config die ik vandaag heb besteld.
1 x BTO 17CL35-GT555 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore <- nog steeds verwarrend maar volgens spec een Full HD ipv HD+ ( @ Roberto even site updaten :-) )
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 2
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray: DVD-+RW brander
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Kan niet wachten tot die binnen is.. Zodra die up and running is zal ik mijn bevindingen hier posten..
Greetz
1 x BTO 17CL35-GT555 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore <- nog steeds verwarrend maar volgens spec een Full HD ipv HD+ ( @ Roberto even site updaten :-) )
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 2
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray: DVD-+RW brander
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Kan niet wachten tot die binnen is.. Zodra die up and running is zal ik mijn bevindingen hier posten..
Greetz
Verwijderd
Ah bedankt! Ik zie het, er stond inderdaad nog HD+ in de titel.
Dit heb ik direct aangepast, de fout is er overigens ooit ingeslopen omdat BTO nog wel eens de schermspecificaties wil wijzigen en de laatste levering HD+ was. Nu zijn het inderdaad full-hd schermen
Dit heb ik direct aangepast, de fout is er overigens ooit ingeslopen omdat BTO nog wel eens de schermspecificaties wil wijzigen en de laatste levering HD+ was. Nu zijn het inderdaad full-hd schermen
Weet er iemand welke frequenties deze module allemaal ondersteund?
**UMTS/3G/3.5G: 3.5G HSDPA/UMTS module (zit in de 15cl35-GT555)
Vind de specs niet.
Vind de specs niet.
Verwijderd
beste tweakers, al enkele jaren niet meer op dit forum geweest geloof ik, maar wil nu een laptop aanschaffen en zit te denken aan een BTO laptop.
Van welke site bestel ik best? bto.eu of notebooktotaal.nl?
notebooktotaal lijkt me overzichtelijker imho
En wat is de levertijd ongeveer van bestelling tot aan de deur?
Van welke site bestel ik best? bto.eu of notebooktotaal.nl?
notebooktotaal lijkt me overzichtelijker imho
En wat is de levertijd ongeveer van bestelling tot aan de deur?
Verwijderd
De keuze waar te bestellen is uiteraard aan u 
BTO.eu is van BTO zelf en wij met Notebook Totaal zijn een (grote) dealer van dit merk.
De levertijd hangt af van welk model en de precieze configuratie, houdt u echter gemiddeld 3 werkdagen aan. Met een uitloop tot max 5.
BTO.eu is van BTO zelf en wij met Notebook Totaal zijn een (grote) dealer van dit merk.
De levertijd hangt af van welk model en de precieze configuratie, houdt u echter gemiddeld 3 werkdagen aan. Met een uitloop tot max 5.
Zal ze morgen even opzoeken als ik zon kaartje in m'n handen hebteebee.2.0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:17:
Vind de specs niet.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 00:02 ]
Ik ben geinteresseerd in een 15CL35 maar ben er nog niet over uit of ik folie moet kiezen of niet.
Mijn huidige laptop heeft een ontspiegeld scherm en dat werkt fantastisch, maar ben nog niet zo zeker over dat folie.
Zou iemand mij een plaatje kunnen tonen waar de folie op het scherm zit?
Mijn huidige laptop heeft een ontspiegeld scherm en dat werkt fantastisch, maar ben nog niet zo zeker over dat folie.
Ben ik ook wel benieuwd naar, denk zelf dat er door de folie wat kleurverschil zou kunnen optreden, en net zoals ik niet van screen protectors bij mobieltjes hou, vind ik dit bij laptops (denk ik) ook niet wat.
Zal graag horen of er door de folie kleurverschil kan optreden en of de folie ook goed zichtbaar is.
En door de folie is 't mogelijk om in de volle zon achter in de tuin te zitten? Of gaat dit zonder folie ook nog wel?
Zal graag horen of er door de folie kleurverschil kan optreden en of de folie ook goed zichtbaar is.
En door de folie is 't mogelijk om in de volle zon achter in de tuin te zitten? Of gaat dit zonder folie ook nog wel?
Ben erg geintresseerd in een 15CL35. Alleen zie ik dat er gebruik gemaakt word van de Optimis technologie. Dat schrikt mij een beetje af omdat ik eigenlijk alleen Linux gebruik. Hoe zit het met deze notebook, kan de intel GPU uitgeschakelt worden en alleen de nVidia GPU gebruikt worden?
Verwijderd
ik ga toch voor notebooktotaal dan, uitstekende service via dit forum lijkt me
Nu ben ik aan het twijfelen tussen 15 of 17 inch, ik heb ng nooit een laptop gehad en heb ook totaal geen idee hoe het zit met:
-batterijduur?
-draagbaarheid?
De bedoeling is wel dat het mijn desktop vervangt, dus dan denk ik, groter is beter, kan iemand me helpen?
Nu ben ik aan het twijfelen tussen 15 of 17 inch, ik heb ng nooit een laptop gehad en heb ook totaal geen idee hoe het zit met:
-batterijduur?
-draagbaarheid?
De bedoeling is wel dat het mijn desktop vervangt, dus dan denk ik, groter is beter, kan iemand me helpen?
Als je echt nog nooit een lap top hebt gehad dan zou ik in ieder geval ervoor zorgen dat ik er een aantal heb gezien. Maak dan vooral een lijstje van scherm afmetingen in combinatie met de resolutie. Bepaal dan ook wat jezelf prettig vindt. Verschillende resoluties op verschillende afmetingen kunnen echt veel uitmaken (zeker als je brildragend bent zoals ik).Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:26:
ik ga toch voor notebooktotaal dan, uitstekende service via dit forum lijkt me![]()
-batterijduur?
-draagbaarheid?
Dan natuurlijk de standaard vragen: wat doe je er precies mee hoe vaak en waar en onder welke omstandigheid?
Echt veel op pad dan max 14" bijna nooit op pad alleen minder ruimte innemend dan een PC dan kan bijv 18".
De echte allrounder van verschillend gebruik moet haast wel de 15,6" zijn de meeste kunnen hier mee prima op reis en ook gamen indien nodig (mijn persoonlijke ervaring laptop van het werk). Is het verplaatsen zeer zelden en will je meer werkruimte dan is 17" best fijn (ook persoonlijke ervaring eigen laptop die binnenkort vervangen wordt).
17" en groter heeft ook nog mogelijk voordeel van apart numeriek gedeelte van het toetsenbord en door iets grotere behuizing meer kans op betere koeling.
Maar het blijft gezegd je persoonlijke voorkeur/omstandigheden zijn echt doorslaggevend hoor dus vandaar dat een 100% passend antwoord niet zo eenvoudig is als het lijkt.
Denk er goed over na zou ik zeggen het blijft toch best een pak geld dus je wilt er geen spijt van krijgen.
De nieuwe kernel van linux krijgt toch (verbeterde) support voor linux dus moet niet zo'n probleem zijn denk ik?Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:26:
Ben erg geintresseerd in een 15CL35. Alleen zie ik dat er gebruik gemaakt word van de Optimis technologie. Dat schrikt mij een beetje af omdat ik eigenlijk alleen Linux gebruik. Hoe zit het met deze notebook, kan de intel GPU uitgeschakelt worden en alleen de nVidia GPU gebruikt worden?
Waar kan ik dat terug vinden? nVidia zegt Optimus niet te ondersteunen onder Linux.HANC schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:47:
[...]
De nieuwe kernel van linux krijgt toch (verbeterde) support voor linux dus moet niet zo'n probleem zijn denk ik?
Verwijderd
Had even gelezen OP het werk, dan was het echt wel de beste quoteHANC schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:46:
[...]
... gamen indien nodig (mijn persoonlijke ervaring laptop van het werk)...
Goh ja, het is inderdaad persoonlijke voorkeur zoals gezegd, ik heb altijd 4:3 monitor gewoon geweest dus een 16:9 zal wel even wennen zijn! (de 15cl35 of de 17cl35 zijn toch 16:9 als ik me niet vergis?)
Ik denk dat ik met 17 net te groot ga zitten, dan houd ik het wel bij een 15inch
Verwijderd
Bij dezen de foto'srobkrauts schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:29:
Ik ben geinteresseerd in een 15CL35 maar ben er nog niet over uit of ik folie moet kiezen of niet.
Het is dus echt mat maar je ziet wel dat er een folie over zit als je echt goed kijkt.
Ik heb deze foto's expres onder een TL-balk genomen om "vervelend" licht na te bootsen.

Het is zeker niet zo erg als bij mobieltjes, die moeten ook extra dik zijn om anti-kras te zijn.Creadion schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:41:
Ben ik ook wel benieuwd naar, denk zelf dat er door de folie wat kleurverschil zou kunnen optreden, en net zoals ik niet van screen protectors bij mobieltjes hou, vind ik dit bij laptops (denk ik) ook niet wat.
Zoals echter vermeld is het wel een beetje merkbaar. Echt kleurverschil is er niet, maar je zult zien dat je door een folie kijkt.
Volle zon is enkel aan speciale schermen voorbehouden om echt goed zichtbaar te blijven. Als u het echter vergelijkt met een normaal scherm dan ja, dan heeft u een voordeel.
Let wel, een mat scherm absobeerd licht dus het gehele scherm zal wat minder goed zichtbaar zijn terwijl een glanzend scherm reflecteerd en hiermee dus enkel de plek waar de zon op staat niet goed zichtbaar zal zijn.
Als u voor de 3G optie kiest dan krijgt u één van deze kaarten:teebee.2.0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:17:
Vind de specs niet.
Huawei EM770
OF:
Bandluxe M280
Van beide kaarten zijn de specificaties makkelijk online te vinden, ik zal ze niet copy pasten omdat dan dit bericht wel erg lang zal worden. Het zijn in iedergeval high-end kaarten.
Ik zag dat u al antwoord heeft gekregen maar wat gaat u er precies mee doen qua gebruik?Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:26:
ik ga toch voor notebooktotaal dan, uitstekende service via dit forum lijkt me![]()
-batterijduur?
-draagbaarheid?
Draagbaarheid van de 17" is goed vind ik maar de 15" is uiteraard lichter.
De accuwerktijd scheelt nogal van model tot model en uiteraard de keuze voor een standaard of extra grote accu, daarvoor moet ik dus weten welk model u wenst.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 16:20 ]
Er treedt geen kleurverschil op met deze folie? Ofterwijl, als ik iets ontwerp in bijvoorbeeld Photoshop, zal dit er niet anders uit zien op een ander scherm?
En is het scherm van de 15CL35 nog goed zichtbaar terwijl de zon erop schijnt? Of heb je hiervoor echt de folie nodig?
En is het scherm van de 15CL35 nog goed zichtbaar terwijl de zon erop schijnt? Of heb je hiervoor echt de folie nodig?
[ Voor 10% gewijzigd door Creadion op 30-05-2011 16:19 ]
Verwijderd
Er treed geen kleurverschil op, het scherm word gewoon wat waziger omdat je weerspiegelingen nu eenmaal tegengaat met een matte laag. Bovendien heb je met en mat scherm vaak last van een condens achtige verstoring op egale vlakken.
Ik heb voor de lol een matte, verwijderbare folie besteld voor mn studio 15 met 1080p scherm, als het niet bevalt (wat ik ook verwacht) trek ik hem er zo weer vanaf.
Ik heb voor de lol een matte, verwijderbare folie besteld voor mn studio 15 met 1080p scherm, als het niet bevalt (wat ik ook verwacht) trek ik hem er zo weer vanaf.
Verwijderd
Nou ik zou het niet ZO extreem willen uitdrukken maar Darkstone heeft grotendeels gelijk.
Er wordt nou eenmaal een laag OVER het scherm geplaatst en daarin blijft inderdaad een soort weerspiegeling hangen. Niet dat het beeld er zo uit komt te zien maar de scherpte is net iets minder... of eigenlijk ook niet ... lastig uit te leggen maar je ziet het wel.
Overigens werk ik zonder folie net zo makkelijk in de zon, sterker nog ... ik vind het beeld zo mooier in de zon omdat ik maar op één vlak reflecties heb
Er wordt nou eenmaal een laag OVER het scherm geplaatst en daarin blijft inderdaad een soort weerspiegeling hangen. Niet dat het beeld er zo uit komt te zien maar de scherpte is net iets minder... of eigenlijk ook niet ... lastig uit te leggen maar je ziet het wel.
Overigens werk ik zonder folie net zo makkelijk in de zon, sterker nog ... ik vind het beeld zo mooier in de zon omdat ik maar op één vlak reflecties heb
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.