Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:55
Notebook Totaal, hebben jullie ergens een test model draaien met Linux? Met name de Optimus technologie ben ik zeer benieuwd naar. Kun je eventueel in de bios de intel GPU uitzetten en alleen de nVidia gpu gebruiken. Ik weet dat dit in sommige andere notebooks met Optimus technologie wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philosophian
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-08-2011
Dag notebook totaal.
Ik wou deze week een BTO 17cl35 bestellen.
Ik had hierover enkele vraagjes. Ten eerste: wat is de levertijd als ik hem woensdag zou bestellen (bij notebooktotaal)?? Bezorgadres zou een postbus in Breda zijn, dus geen problemen met thuis zijn om het pakje te ontvangen. Ten tweede: wat zijn de betaalmogelijkheden? Is het mogelijk om met een visakaart te bestellen?

Bij voorbaat dank voor een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:45:
[...]

Waar kan ik dat terug vinden? nVidia zegt Optimus niet te ondersteunen onder Linux.
Ehm sorry vegeten hier: Linus Torvalds over nieuwe linux kernel

En vers nieuws: Release candidate linux kernel 3.0 (hoewel optimus mode hier niet met name in genoemd wordt.)

[ Voor 21% gewijzigd door HANC op 30-05-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178972

Anoniem: 270474 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:13:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik zag dat u al antwoord heeft gekregen maar wat gaat u er precies mee doen qua gebruik?
Draagbaarheid van de 17" is goed vind ik maar de 15" is uiteraard lichter.

De accuwerktijd scheelt nogal van model tot model en uiteraard de keuze voor een standaard of extra grote accu, daarvoor moet ik dus weten welk model u wenst.
Heeft u misschien afmetingen van de 2 (15 en 17 inch)?

Ik zou de 17CL35-GT555 of de 15CL35-GT555 willen, wat is de batterijduur met of zonder de 9-cell?

Ik zou de laptop vooral gebruiken binnenshuis, af en toe meenemen naar universiteit, en ook van moeder naar vader en omgekeerd. Het is de bedoeling dat hij mijn desktop vervangt, daarom dat ik twijfel aangezien een 17 inch scherm me dan wel aangenamer lijkt..

En ik zou ook graag weten wat de betalingsmogelijkheden zijn :) Is het eventueel zelfs mogelijk om met afbetalingen te werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178972 op 30-05-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:07:
Notebook Totaal, hebben jullie ergens een test model draaien met Linux? Met name de Optimus technologie ben ik zeer benieuwd naar. Kun je eventueel in de bios de intel GPU uitzetten en alleen de nVidia gpu gebruiken. Ik weet dat dit in sommige andere notebooks met Optimus technologie wel gaat.
Nee wij testen niet met Linux omdat 99.9% van onze klanten het niet gebruiken.
We hebben overigens wel klanten die Linux op hun systeem hebben staan zonder problemen.

Er zit in iedergeval geen functie in het bios om de 3D kaart te selecteren, wel een knop op de notebook zelf. (links met daarop in grote leters VGA)
philosophian schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:30:
Dag notebook totaal.
Ik wou deze week een BTO 17cl35 bestellen.
Ik had hierover enkele vraagjes. Ten eerste: wat is de levertijd als ik hem woensdag zou bestellen (bij notebooktotaal)?? Bezorgadres zou een postbus in Breda zijn, dus geen problemen met thuis zijn om het pakje te ontvangen. Ten tweede: wat zijn de betaalmogelijkheden? Is het mogelijk om met een visakaart te bestellen?

Bij voorbaat dank voor een reactie ;)
Hier foto's van de notebook in kwestie.
Nu in reactie tot uw vragen.

1: 3 á 4 werkdagen is wat BTO op dit moment aanhoudt.

2: Voor vragen over bestellingen kunt u het beste met ons direct contact opnemen, Notebook Totaal mag namelijk niet, conform regels tweakers.net, direct verkopen doen op dit forum. Deze regels wil ik met Notebook Totaal graag respecteren daar tweakers.net ook ons de ruimte heeft gegeven om veel vragen te mogen beantwoorden.
Anoniem: 178972 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Heeft u misschien afmetingen van de 2 (15 en 17 inch)?

Ik zou de 17CL35-GT555 of de 15CL35-GT555 willen, wat is de batterijduur met of zonder de 9-cell?

Ik zou de laptop vooral gebruiken binnenshuis, af en toe meenemen naar universiteit, en ook van moeder naar vader en omgekeerd. Het is de bedoeling dat hij mijn desktop vervangt, daarom dat ik twijfel aangezien een 17 inch scherm me dan wel aangenamer lijkt..

En ik zou ook graag weten wat de betalingsmogelijkheden zijn :) Is het eventueel zelfs mogelijk om met afbetalingen te werken?
15": 374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H)
17": 413mm (B ) x 277.5mm (D) x 25.1mm~38.9mm (H)

Werktijd verschilt uiteraard tussen de 17" en 15" maar de 17CL35 heb ik net getest op full-cpu load en halve helderheid op 2 uur en 8 minuten.

De 15CL35 met 9 Cell heb ik al eens op 3 uur geklokt.

17" lijkt mij dan inderdaad een wat fijnere keuze, de 15" weegt 2.6 kilo waar de 17" maar 3.1 kilo weegt. Het scheelt dus niet veel.

Wat, zoals ook hierboven vermeld, uw vraag aangaande de bestelling zelf betreft: Hoewel ik graag op dit forum er op in zou willen gaan zijn er wel regels verbonden aan het gebruik van dit bedrijfsaccount op tweakers.net en mag ik niet directe verkoopvragen beantwoorden. Vandaar dan ook het verzoek hierover met ons contact op te nemen als u, of anderen, dergelijke vragen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
Misschien een een rare vraag maar, kunnen jullie Linux testen, ik ben toch erg geintresseerd in de 15CL35 maar een beetje huiverig voor de aanschaf, Hebben die klanten dan ook een notebook met Optimus technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net mijn vraag gestuurd via de site ;)

Als ik morgen een laptop bestel, zou deze er dan nog vrijdag geraken? Ik woon in brasschaat in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 18:46
@ Tattoo69,bij bytesatwork kan je er gewoon zelf om rijden van brasschaat 30 min rijden :)
en de notebooks zijn goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:27:
Misschien een een rare vraag maar, kunnen jullie Linux testen, ik ben toch erg geintresseerd in de 15CL35 maar een beetje huiverig voor de aanschaf, Hebben die klanten dan ook een notebook met Optimus technologie?
Linux is nogal een breed begrip gezien de grote hoeveelheid aan distributies.
Ik ben niet te beroerd om een Live CD te doen om een aantal dingen te testen maar een hele installatie doen heb ik, en BTO overigens ook, gewoon echt te druk voor.

Maar ja, de klanten hebben ook een notebook met optimus technologie, zelfs nog XXODD's verkocht (de B5100 serie met optimus) een tijd geleden waar Ubuntu gewoon stabiel op liep.
Anoniem: 178972 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:40:
Heb net mijn vraag gestuurd via de site ;)

Als ik morgen een laptop bestel, zou deze er dan nog vrijdag geraken? Ik woon in brasschaat in België.
Leveringen vanuit Nederland (eigenlijk maakt het niet uit welk product, voor mij part een droger of koelkast) naar België duren bijna altijd 1 dag extra dus dan komt het wel erg krap uit met de 3 / 4 werkdagen productietijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 30-05-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:27:
Die vraag kan ik wel beantwoorden:

Het is mogelijk om de nvidia gpu uit te schakelen om stroom te besparen net als in windows.
Het is NOG niet mogelijk om de nvidia gpu te gebruiken onder linux, daar zijn al programma;s voor in de maak (nvidia zelf laar het afweten, helaas)

Wil je gebruik maken van de gpu onder linux? Neem dan een ATI kaart. Ondanks het beperkte aanbod gewoon een betere keuze.

Verder werkt de meeste hardware wel out of the box, en anders heb je altijd nog de wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
@NotebookTotaal, zou helemaal tof zijn als u een Ubuntu cdtje erin kunt proppen en kijken of het werkt. eventueel de output van dmidecode en/of lshw kunt DM'en. Als het te veel werk is begrijp ik dit.

@Darkstone, ik ben een beetje huiverig voor ATI kaarten en hun ondersteuning in Linux hoewel het al een aantal jaren geleden is sinds ik een ATI kaart onder Linux geprobeert heb, weet niet hoe het dezer dagen ermee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag, is de 17CL35-GT555 volledig van egaal zwart plastic? En heeft iemand er hoge resolutie shots van? Ik wil weten of het bto logo een sticker is of het erin zit :) Of zou die sticker eraf gelaten kunnen worden? (indien het een sticker is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J rock schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:59:
@ Tattoo69,bij bytesatwork kan je er gewoon zelf om rijden van brasschaat 30 min rijden :)
en de notebooks zijn goedkoper.
Bwa ik denk niet goedkoper :) Ongeveer zelfde laptop samengesteld, W170HR model alles hetzelfde buiten HDD (500GB Bytesatwork en 750Gb notebooktotaal) en by BaW kost hij 1077 en bij notebooktotaal 992,7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:40:
@NotebookTotaal, zou helemaal tof zijn als u een Ubuntu cdtje erin kunt proppen en kijken of het werkt. eventueel de output van dmidecode en/of lshw kunt DM'en. Als het te veel werk is begrijp ik dit.

@Darkstone, ik ben een beetje huiverig voor ATI kaarten en hun ondersteuning in Linux hoewel het al een aantal jaren geleden is sinds ik een ATI kaart onder Linux geprobeert heb, weet niet hoe het dezer dagen ermee staat.
Ik ben momenteen een CD'tje aan het branden en zal het testen op de 17CL35-GT555
Anoniem: 178972 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:43:
Nog een vraag, is de 17CL35-GT555 volledig van egaal zwart plastic? En heeft iemand er hoge resolutie shots van? Ik wil weten of het bto logo een sticker is of het erin zit :) Of zou die sticker eraf gelaten kunnen worden? (indien het een sticker is natuurlijk)
Ik heb de foto's in deze post al geplaatst.
Anoniem: 270474 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Maar voor de zekerheid hier nogmaals.

De sticker zit bovenop de notebook en kan als je goed je best doet gewoon netjes van de bovenkant worden gehaald. (zijn losse letters)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 31-05-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok sorry, had ze precies gemist :)

Is het mogelijk een 9cell na te bestellen indien ik zie dat de 6cell niet volstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178972 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:02:
Ah ok sorry, had ze precies gemist :)

Is het mogelijk een 9cell na te bestellen indien ik zie dat de 6cell niet volstaat?
Natuurlijk.
Fragger123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:40:
lshw

*-display
description: VGA compatible controller
product: nVidia Corporation
vendor: nVidia Corporation
physical id: 0
bus info: pci@0000:01:00.0
version: a1
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm msi pciexpress vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=nouveau latency=0
resources: irq:16 memory:f4000000-f5ffffff memory:d0000000-dfffffff memory:e0000000-e3ffffff ioport:e000(size=128) memory:f6000000-f607ffff
*-display
description: VGA compatible controller
product: 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller
vendor: Intel Corporation
physical id: 2
bus info: pci@0000:00:02.0
version: 09
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: msi pm vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=i915 latency=0
resources: irq:42 memory:f6400000-f67fffff memory:c0000000-cfffffff ioport:f000(size=64)

Heb ook de dmidecode maar beide complete files zijn zo lang dat ik alleen even dit stukje plaats.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 31-05-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 18:46
Voor de mensen die het stockscherm eens in actie willen zien, kijk eens op mijn youtubekanaal YouTube: ‪Kanaal van Bevilos83‬‏ heb op vraag van enkele notebookreview.com gebruikers ook enkele games getest op mijn systeem.

kijk ook eens http://forum.notebookrevi...hm-owners-lounge-137.html toch net iets meer onafhankelijk dan dit forum!

Ik heb ondertussen 3 maand mijn Clevo p170hm met i7 2630qm GTX485m en nog steeds ZEER tevreden.
De accu is van zeer goede kwaliteit mijn notebook haalt makkelijk 160 min op accu "enkel surfen".
Koeling werkt uitstekend zelfs bij het overclocken van GPU blijft alles binnen de grenzen.

Ps: voor de tweakers die ondetussen al een clevo bezitten
Voor muziek in 5.1 te beluisteren incl bass gebruik de FN+5 combinatie
indien je 5.1 gebruikt, zet het volume level van de center speaker op -5
Om de fans op full speed te doen draaien FN+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 12:41

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mijn 15cl37 is vandaag binnen gekomen! Wat een mooi apparaat :) Al snap ik niet waarom je er zo een grote draagtas bij krijgt :P Het Qwerty is ook wel ff wennen als belg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
ETzPliskin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:48:
Mijn 15cl37 is vandaag binnen gekomen! Wat een mooi apparaat :) Al snap ik niet waarom je er zo een grote draagtas bij krijgt :P Het Qwerty is ook wel ff wennen als belg :P
Volgens mij was het mogelijk een AZERTY te bestellen bij BTO laptops. Wat voor setup heb je in je laptop zitten? Ben wel benieuwd naar wat benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Anoniem: 270474 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:30:
[...]

U bent niet de eerste die het vraagt ;) maar nee. Enkel via e-SATA.
De brackets zijn er wel via andere kanalen te bestellen (eBay) maar niet via BTO ondanks dat er toch wel wat mensen zijn die het willen. Levering vanuit Clevo is ook moeilijk + duur (79 dollar)
Dit blijf ik erg jammer vinden. Ik zou het liefst een ssd (snelheid) en een hdd (opslag) in een 15" ("draagbaarheid") laptop willen. Via google en ebay valt er echter erg weinig te vinden, tenzij mijn zoekkunsten me gewoon in de steek aan het laten zijn.

USB-powered e-SATA 2.5" disks zijn in principe the-next-best-thing, maar ook die zijn minder gangbaar dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat BTO ze niet levert wil niet zeggen dat het niet kan. Het is relatief simpel om er zelf een in te zetten. Dat heb ik met mijn studio 15 (slot-in dvd) ook gedaan. Een caddy kost een tot 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:26:
Dat BTO ze niet levert wil niet zeggen dat het niet kan. Het is relatief simpel om er zelf een in te zetten. Dat heb ik met mijn studio 15 (slot-in dvd) ook gedaan. Een caddy kost een tot 2 tientjes.
Dat het kan had ik al begrepen, maar het daadwerkelijk kunnen vinden dan de caddies lijkt een ander verhaal. Waar had jij die van jou vandaan?

Of maak ik het mij onnodig moeilijk om voor een specifiek laptop type te zoeken, en zijn deze dingen redelijk universeel?

[ Voor 12% gewijzigd door visionz op 31-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universeel. Het allergoedkoopste plastic caddy was ik van eBay had gehaald was volgens mij niet geschrikt voor iets anders dan slot in drives. Maar was ook maar €8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Interesting. Toch maar es kijken of ik binnenkort wat tijd kan vrij maken om bij BTO zelf de diverse modellen "voor het echie" te bewonderen (wel/geen glare enzo). Vakantiegeld is ook weer binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het ergste geval kunnen ze overigns wel bij Cleovo worden doorbesteld maar de grap is nu juist dat Cleovo beweert dat hun eigen product niet werkt met die caddy's.

Gelukkig is er voor de minder mobiele gebruikers altijd nog het e-SATA slot en usb 3.0
robkrauts schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:07:
[...]

Volgens mij was het mogelijk een AZERTY te bestellen bij BTO laptops. Wat voor setup heb je in je laptop zitten? Ben wel benieuwd naar wat benchmarks :)
Is inderdaad mogelijk :) AZERTY en QWERTY kost niets extra.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 31-05-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

[...]

Ik weet dat Azerty mogelijk was, maar ik vind Qwerty toch wat fijner. Al is het wel wennen :)

Ik heb een 15cl37 met i7-2630QM, 8GB ram en AMD 6970 graka ;)

Voor benchmarks moet je zelf maar wat voorstellen, dan laat ik ze even draaien als ik er de tijd voor heb :P

[ Voor 11% gewijzigd door ETzPliskin op 31-05-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
@Notebook Totaal
Hartelijk bedankt voor de informatie!

Ik vraag me wel af hoe het kan dat de zelfde notebook bij julllie goedkoper is dan bij BTO zelf?

[ Voor 47% gewijzigd door Fragger123 op 31-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:12
Sinds kort volg ik dit topic en probeer ik een beeld te krijgen van een geschikte (mogelijk BTO) laptop voor mijn doeleinden. Allereerst moet ik zeggen dat ik notebook totaal super adviezen vind geven, maar de website vind ik niet heel erg gebruikersvriendelijk om te vinden wat je wilt. Vandaar mijn reactie.

Ik heb nu een HP Pavilion dv9600 (3GB, AMD Turion x2 TL-60 2.00 GHz). Hierbij een 17'' scherm. Hij is op dit moment veel te traag voor mijn gebruik. Heb net een nieuwe installatie van Win 7, 64 bits gedaan. Heb als opstartschijf een Intel X25-V SSD 40GB en een 2e harde schijf van 160GB (5400 rpm).

Vaak bij veel gebruik van Youtube (flash) en het kijken van van een film wordt mijn laptop (CPU) zo heet dat hij in één keer uitschakelt.

Groot punt waarmee ik zit: ik heb nu 17'' (1440*900) en dat ik een prettig formaat vind ik. Ik reis er niet mee en gebruik hem alleen thuis op een vaste plek. Ga ik het grote formaat missen als ik kies voor een kleiner beeld? Ik weet dat resoluties van 15+'' schermen hoger kunnen zijn dat dat ik nu heb, maar toch heb ik het idee dat ik meer beeld heb op een groter scherm.

Voor de rest mijn eisen / gebruik:

- Numeriek deel op toetsenbord
- Gebruik veel Adobe software (Lightroom, Photoshop)
- Maak veel gebruik van (grote) bestandsoverdrachten, voornamelijk wireless (heb een wireless-N router)
- Office wordt veel gebruik
- Kijk veel (DVD) films / youtube via laptop
- Ik hobby programmeer het één en ander
- Af en toe zet ik wat audio cd's om
- Maak veel gebruik van verbindingen naar mijn NAS en mediaspeler (ook wireless)
- Zou mooi zijn als ik 2 hdd's kan plaatsen

Wat zou voor mij een vooruitgang zijn qua BTO configuratie?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Laatst online: 20-01-2024
ETzPliskin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:14:
[...]

Ik weet dat Azerty mogelijk was, maar ik vind Qwerty toch wat fijner. Al is het wel wennen :)

Ik heb een 15cl37 met i7-2630QM, 8GB ram en AMD 6970 graka ;)

Voor benchmarks moet je zelf maar wat voorstellen, dan laat ik ze even draaien als ik er de tijd voor heb :P
Ik heb de zelfde . Wat een beest van een laptop. Ik ben zelfs aan het kijken voor 2x6970M.
Maar ik meen dat dit na de zomer uitkomt. Nou de prijs nog.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
peatron schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:47:
[...]

Ik heb de zelfde . Wat een beest van een laptop. Ik ben zelfs aan het kijken voor 2x6970M. Deze heb ik nog niet kunnen vinden in Nederland. Wel in Duitsland bij XMG. Dat is niet echt mijn ding...Duitsland :*)
Maar ik meen dat dit na de zomer uitkomt. Nou de prijs nog.. :P. Het wordt zeker weer een BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
mede schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:46:
Groot punt waarmee ik zit: ik heb nu 17'' (1440*900) en dat ik een prettig formaat vind ik. Ik reis er niet mee en gebruik hem alleen thuis op een vaste plek. Ga ik het grote formaat missen als ik kies voor een kleiner beeld? Ik weet dat resoluties van 15+'' schermen hoger kunnen zijn dat dat ik nu heb, maar toch heb ik het idee dat ik meer beeld heb op een groter scherm.

- Maak veel gebruik van (grote) bestandsoverdrachten, voornamelijk wireless (heb een wireless-N router)
- Maak veel gebruik van verbindingen naar mijn NAS en mediaspeler (ook wireless)

Als je hem toch niet (vaak) versleept dan is 17" zeker aan te raden. Ik heb zelf gekozen voor de 15" omdat ik hem nogal eens meesleep. Als je 2 hdd's erin wil zul je toch voor een 17"+ moeten gaan, bij een 15" heb ik de keuze voor een extra hdd niet gezien.

Ik weet niet precies hoeveel Photoshop en Lightroom gebruiken, dus kan niet echt iets zeggen over welke laptop je zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANC
  • Laatst online: 13-09-2024
Fragger123 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:45:
@Notebook Totaal

Ik vraag me wel af hoe het kan dat de zelfde notebook bij julllie goedkoper is dan bij BTO zelf?
Ik heb onlangs met Roberto uitgebreid gesproken over prijzen van NotebookTotaal en het is eigenlijk best eenvoudig.

BTO moet je zien als fabrikant en de prijzen die zij hanteren als adviesprijzen.
NotebookTotaal is een retailer en krijgt dus inkoopkortingen bij BTO (kan jij ook krijgen als je er laten we zeggen 100 of meer notebooks per jaar koopt :) ).

NotebookTotaal geeft een deel van de korting door aa nde eind consument. Het andere deel bestaat uit een deel brutowinst (logisch het is een bedrijf natuurlijk en moeten ook kosten afdekken) en een deel zal worden gereserveerd voor garantie afhandeling (ook logisch toch je wilt immers ook na 2 jaar nog ergens terecht kunnen mocht er iets met je noteboook zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fragger123 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:45:
@Notebook Totaal

Zie reactie van HANC: HANC in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
+ dat wij inderdaad nog extra services leveren naast het standaard BTO pakket.
mede schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:46:

Vaak bij veel gebruik van Youtube (flash) en het kijken van van een film wordt mijn laptop (CPU) zo heet dat hij in één keer uitschakelt.

Dat de notebook uitvalt bij Youtube gebruik is natuurlijk niet goed. Heeft u het koelsysteem al eens schoongemaakt? Dat kan schelen!

Wat de uw vragen betreffen, ik zal ze puntsgewijs aflopen.

1: De resolutie is bepalend voor wat u ziet. 1440x900 kan nooit zoveel werkruimte geven als bijvoorbeeld 1920x1080 op een 15.6”

2: De wens om 2 hdd’s intern te plaatsen maakt het direct duur als u een echt top of te bill systeem zoekt. De BTO 17M20 kan echter ook 2 harddisk aan en voldoet verder, zover ik kan zien, ruim aan uw gebruik.

3: Kies dan wel de volgende upgrades:
• Core i5 560M cpu
• 2x 4Gb OCZ Performance geheugen
• Uiteraard 2 harddisken naar uw keuze. Het liefste 1 SSD voor booten en 1 grote dataschijf (500Gb hybrid of de 750Gb 7200rpm)

Deze notebook begint vanaf 725 euro, stel uw budget is groter en u wilt echt de laatste technieken (maar de 2e harddisk mag ook extern via E-SATA of USB 3.0) dan is de BTO 17CL35-GT540 of GT555 (met full-HD scherm) een betere keuze.

Wilt u echt het ultieme dan de BTO 17CL36.

Ieder systeem, gezien de specificaties van uw huidige, oude, HP zal een hele verbetering zijn.
HANC schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Ik heb onlangs met Roberto uitgebreid gesproken over prijzen van NotebookTotaal en het is eigenlijk best eenvoudig.

BTO moet je zien als fabrikant en de prijzen die zij hanteren als adviesprijzen.
NotebookTotaal is een retailer en krijgt dus inkoopkortingen bij BTO (kan jij ook krijgen als je er laten we zeggen 100 of meer notebooks per jaar koopt :) ).

NotebookTotaal geeft een deel van de korting door aa nde eind consument. Het andere deel bestaat uit een deel brutowinst (logisch het is een bedrijf natuurlijk en moeten ook kosten afdekken) en een deel zal worden gereserveerd voor garantie afhandeling (ook logisch toch je wilt immers ook na 2 jaar nog ergens terecht kunnen mocht er iets met je noteboook zijn?).
Dat dekt wel zon beetje de lading. Voordeel door een zeer groot volume en veel klanten door onze extra dekkende voorwaarden. Dat neemt niet weg dat mensen dus ook direct bij BTO kunnen kopen.

Bij XXODD was dat anders, daar was de verkoop echt alleen puur via dealers maar dat ging ook niet altijd even goed helaas. (niet iedere dealer stopte genoeg effort er in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

[...]

Om je nog eens te quoten ;)

Ik kan je vertellen dat zowel shift 2 als crysis 2 vloeiend lopen in full hd op de hoogste instellingen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Hallo iedereen

Ik volg dit topic nu een aantal weken en heb een vraag. Ik ben voornemens een bto laptop (15cl37) te kopen.
Ik wil deze gebruiken icm met mijn 40" tv. Dit betekend dat mijn scherm van de laptop nagenoeg altijd in gesloten toestand zit. Ik werk mijn laptop een beetje weg in mijn tv meubel dus het word krap om scherm steeds te moeten openklappen.
Nu ben ik ook geïnteresseerd in het Logitech Dinovo Edge toetsenbord. Deze wil ik gaan gebruiken om mijn laptop in en uit (!) de slaapstand/standby te halen, zodat ik niet het scherm van de laptop zelf hoef open te klappen om op de aan/uit knop te drukken. In slaapstand wil altijd wel, maar weer aankrijgen met keyboard vraagt wat meer handigheid.
Op internet lees ik dat het mogelijk is om een usb-poort actief te laten blijven als de laptop in slaapstand/standby staat. Dit zodat de usb-dongel van het keyboard spanning krijgt en dat de laptop dus via het toetsenbord weer uit standby gehaald kan worden.

Mijn vraag is dus, wie kan mij antwoord geven of er bij de bto-laptops via de bios is aan te geven dat een usb-poort actief moet blijven?

Vriendelijke groet

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 223266 op 01-06-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406039

@ Roberto
Heb me 17cl35 bijna geconfigureerd :P. Maar ik kwam iets raars tegen in de bios. Hier staat W150HRM. Ik zou verwachten dat het W170HR moet staan..

Zodra ik alles heb geinstalleerd komt me korte review van me notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aladdinsane
  • Laatst online: 06-07-2011
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de ideale configuratie van mijn aan te schaffen laptop. Aanvankelijk wilde ik voor een Sony Vaio gaan, maar het nieuwe design valt me tegen en al met al krijg je bij Sony toch minder voor je geld. Heb nu de Sony (Vaio F series) configuratie naast een XNB en een BTO configuratie gezet. Alle drie komen ze op dezelfde prijs uit, zo'n 1450 euro (de max. van mijn budget). De Sony valt eigenlijk al af vanwege het design (en de mindere videokaart) en dus is de keuze tussen de XNB en de BTO. Het grootste verschil voor mij tussen deze twee is dat de XNB een echt mat scherm heeft en de BTO dit met een folie doet. Ik ben gewend bedrijfsnotebooks te gebruiken en wil zeker geen glanzend scherm. Kiezen voor een BTO met folie heeft als extra voordeel dat er meer geld overblijft voor andere leuke extra's zoals een snelle SSD.

Hier de configs waartussen ik twijfel:

XNB Sense XA15 - GT540 / GT555 - € 1.451,95

Intel Core i7 - 2630QM Quad Core (2.0GHz - 2.9Ghz) 6MB cache
8GB DDR3-1333 ( 2 x 4GB )
NVIDIA GT 555 Optimus Technologie 2GB DDR3 DIRECT X11 *
15.6" FULL HD (1920 x 1080) HIGH CONTRAST ONTSPIEGELD SCHERM (geen folie), camera
500 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm S-ATA 32Mb cache + 4 Gb SSD-SLC
Blu-Ray Combo drive
Intel WiFi 150Mbps + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
WINDOWS 7 Home Premium 64 Bit - NEDERLANDS -

15.4" - 15.6" Draagtas kleur Zwart * GRATIS *

P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD USB 3.0 / FULL HD / GT555 2GB - € 1.450,61

Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
8GB (2x4GB) OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz
NVIDIA® GeForce® GT555 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie
15.6 inch FULL HD LED Glare TFT (1920x1080), ontspiegeld met screen protector door folie, camera
120GB SATA-3 OCZ Vertex3 SSD (Max 550 MB/s lezen / 500 schrijven) - 60,000 IOPS
Blu-Ray (BD-ROM+DVDRW) incl. PowerDVD Suite
Intel® Centrino® Wireless-N 1030, Single Band BGN (2.4GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart
Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS

9 Cell hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh
Bluetooth Speaker set, 20 Watt, Stereo, AF-89BT, ZWART
GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Ik vind het moeilijk de keuze tussen de XNB en de BTO te maken. Zijn er mensen die een BTO met folie (langere tijd) hebben en hun ervaring willen delen?

Iemand andere ideeën over bovenstaande configs? Ik hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:38:
Hallo iedereen

Ik volg dit topic nu een aantal weken en heb een vraag. Ik ben voornemens een bto laptop (15cl37) te kopen.
Ik wil deze gebruiken icm met mijn 40" tv. Dit betekend dat mijn scherm van de laptop nagenoeg altijd in gesloten toestand zit. Ik werk mijn laptop een beetje weg in mijn tv meubel dus het word krap om scherm steeds te moeten openklappen.
Nu ben ik ook geïnteresseerd in het Logitech Dinovo Edge toetsenbord. Deze wil ik gaan gebruiken om mijn laptop in en uit (!) de slaapstand/standby te halen, zodat ik niet het scherm van de laptop zelf hoef open te klappen om op de aan/uit knop te drukken. In slaapstand wil altijd wel, maar weer aankrijgen met keyboard vraagt wat meer handigheid.
Op internet lees ik dat het mogelijk is om een usb-poort actief te laten blijven als de laptop in slaapstand/standby staat. Dit zodat de usb-dongel van het keyboard spanning krijgt en dat de laptop dus via het toetsenbord weer uit standby gehaald kan worden.

Mijn vraag is dus, wie kan mij antwoord geven of er bij de bto-laptops via de bios is aan te geven dat een usb-poort actief moet blijven?

Vriendelijke groet
Beste,

Zoals al per e-mail vermeld, wij hebben dit voor u getest en het werkt.
Als het niet zou werken dan hadden we ook niet via de DiNovo de laptop uit standby kunnen halen. Er staat dus stroom op de USB poort, deze optie is echter niet aan te passen in het (huidige?) bios.
Anoniem: 406039 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:56:
@ Roberto
Heb me 17cl35 bijna geconfigureerd :P. Maar ik kwam iets raars tegen in de bios. Hier staat W150HRM. Ik zou verwachten dat het W170HR moet staan..

Zodra ik alles heb geinstalleerd komt me korte review van me notebook
Oh, dat is wel “vreemd” ja want de 150 is toch echt een 15.6” ;)
Nja … zelfde bios gok ik dus (zo vanuit Clevo geleverd) want verder scheelt het ook bijna niets met de 17” … maar scherp opgemerkt!
aladdinsane schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:32:
.

Hier de configs waartussen ik twijfel:

P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD USB 3.0 / FULL HD / GT555 2GB - € 1.450,61

Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
8GB (2x4GB) OCZ High Performance Gaming DDR3-1333MHz
NVIDIA® GeForce® GT555 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie
15.6 inch FULL HD LED Glare TFT (1920x1080), ontspiegeld met screen protector door folie, camera
120GB SATA-3 OCZ Vertex3 SSD (Max 550 MB/s lezen / 500 schrijven) - 60,000 IOPS
Blu-Ray (BD-ROM+DVDRW) incl. PowerDVD Suite
Intel® Centrino® Wireless-N 1030, Single Band BGN (2.4GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart
Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS

9 Cell hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh
Bluetooth Speaker set, 20 Watt, Stereo, AF-89BT, ZWART
GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Ik vind het moeilijk de keuze tussen de XNB en de BTO te maken. Zijn er mensen die een BTO met folie (langere tijd) hebben en hun ervaring willen delen?

Iemand andere ideeën over bovenstaande configs? Ik hoor het graag...
Ik kan uiteraards niets zeggen over een XNB maar zie in dit bericht foto’s van een BTO met de folie er overheen: Anoniem: 270474 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Overigens is die configuratie (even zonder het speakerset gerekend) 1348,54 euro
Afijn, ik heb zeerzeker wel paar tips:

1: Blu-Ray, waarom? Gaat u echt deze notebook regelmatig aansluiten op uw LCD-TV? Ik persoonlijk raad klanten namelijk altijd af een blu-ray in hun notebook te stoppen. Ja het is leuk voor een of twee keer maar wilt u echt iedere keer uw notebook naast de tv zetten (met evt. koelgeluid als u hem zwaar belast) als u een film gaat kijken? Ik zou zeggen bespaar hier gewoon op en koop een, goede, losse blu-ray speler :)

2: Ik weet niet precies wat voor gebruik u van de notebook gaat maken maar u kunt nog wat besparen door te gaan voor de 120Gb Intel 320 serie SSD. Deze zijn naar mijn mening minstens zo goed als de Vertex 3 maar wel wat goedkoper.

3: Koelpasta nog upgraden?

Wat de ervaring met de folie dus betreft; het is even wennen als je een tijd lang glanzende schermen hebt gebruikt maar tenzij je er echt heel dicht op gaat zitten is het beeld gewoon aardig net te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aladdinsane
Roberto,

Dank voor je supersnelle reactie! Ik heb de forums gelezen en de foto's van de folie laptops al eerder bekeken. Jammer dat ik het niet ergens met eigen ogen kan bekijken, dat werkt toch het beste. Ik ben juist gewend om naar matte schermen te kijken en heb een hekel aan de glanzende. Ik zou het heel vervelend vinden een scherm met een folie te kopen en me daar later aan te gaan ergeren.

Misschien nog wat extra info: ik ga de notebook als desktop vervanger gebruiken. Ik gebruik veel applicaties tegelijk, beheer remote soms wat zaken voor mijn werk en mijn vriendin moet af en toe een video kunnen editen. Mijn data en media sla ik op externe HD's en een NAS op. Ik wil dus muziek kunnen afspelen en af en toe een (blueray) film kunnen kijken, al dan niet op de LCD TV in de huiskamer, meestal gestreamed vanaf het netwerk. Verder heb ik weinig tijd over, maar als ik dat toch heb speel ik graag spellen als DragonAge 2, Crysis 2 etc.

Binnen de BTO config van 1450 zit ook geupgrade koelpasta, een 9cell batterij en bluetooth speakers. Bij de BTO zitten veel extra's, ook zeker een reden om daar voor te kiezen. Ik heb voor de OCZ SSD gekozen omdat die dubbel zoveel MBs per seconden leest als de Intel. Nu ik deze desktop vervanger ga kopen wil ik hem graag zo snel als mogelijk maken, binnen mijn budget. Is jouw ervaring dat je het verschil tussen die twee in de praktijk niet zo merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaring is dat specs van de fabrikanten niet te vertrouwen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou altijd kunnen bellen naar BTO zelf en vragen of je langs mag komen om het in het echt te komen aanschouwen. Dit heb ik al aan meer klanten voorgesteld en dat is dan toch de enige remedie tegen de onzekerheid.

Uiteraard had u ook bij mij mogen kijken maar ik heb momenteel geen notebooks klaarstaan voor aflevering met mat scherm.

Wat de configuratie betreft, dan zit die wel goed als ik uw gebruik zo zie. Toch zou ik een Intel SSD pakken, zoals Darkstone ook zegt. OCZ geeft wel leuk het dubbele op maar zoveel scheelt het niet. Qua gevoelssnelheid (tenzij je echt grote bestanden gaat verplaatsen) is de Intel net zo snel maar wel goekoper ... en ook heel belangrijk!... betrouwbaarder!

Mijn advies is dan ook bijna altijd, pak de Intel. Zeker de Intel 510 (vergelijkbaar met de MAX IOPS disken) is een hele snelle jongen met goede betrouwbaarheidscijfers. Ik zelf heb dan ook een Intel in mijn workstation notebook zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2021
Naar aanleiding van dit topic en aangezien ik op zoek was naar een degelijke laptop, hier een kort verslagje over mijn nieuwe aankoop BTO 15CL35-GT555 QUAD / FULL HD / GT555 2GB.

Ik heb mijn laptop besteld op de BTO-site op za 21/5; ma 23/5 kreeg ik reeds de bevestigingsmail met overschrijving. Ik heb het bedrag direct overgeschreven. Op 27/5 is de order doorgekomen en ma 30/5 werd de laptop in topstaat geleverd in Antwerpen door GLS. Er zat ook een heel mooie laptoptas mee in de doos en een cdtje met alle drivers netjes erbij.

Ik heb gekozen voor de folie op het scherm, aangezien ik niet zo van de weerkaatsingen van het licht houd. Aanvankelijk was ik een beetje sceptisch tov de folie, na een mailtje te hebben gestuurd naar de klantendienst, verzekerden ze me dat de folie ten allen tijde foolproof kan verwijderd worden indien het me niet zou bevallen (excellente service via de klantendienst trouwens!). Ik geef toe, in het begin ziet het er een beetje blurry uit, maar het went snel, het ding doet zijn werk heel goed. Ik raad het iedereen aan die de laptop mobiel gebruikt.

Het full hd scherm is werkelijk prachtig en heeft een goede kijkhoek. De optimus technologie doet zijn werk en ik haal met de 9 cell batterij gemakkelijk 2u30 tot 3u (full load iets van 1u30). Ik ben heel blij dat ik voor een full hd laptop heb gekozen, je ziet werkelijk meer op je scherm.

De hardplastic behuizing is heel robuust en heb het nog nergens horen kraken in tegenstelling tot andere laptops die ik al eens heb vastgenomen (Acer...)
Het toetsenbord is stevig en het numpad heel handig. Het touchpad is even wennen (smart pad werking), maar toch heel vlot. De knoppen eronder voelen een beetje losjes aan, ze geven een beetje mee, aangezien dit mijn eerste laptop is weet ik niet of dit de bedoeling is?
In optimus mode hoor je de ventilator bijna niet werken, in full load hoor je de ventilator wel, maar dit is niet al te storend (vb tijdens het gamen met geluid via surroundketen).

Het enigste nadeeltje is de voeding, het ziet er een beetje uit als een kleine baksteen (L:17cm B:7cm D:4cm), maar wordt dan ook helemaal niet te warm; en eigenlijk staat die meestal uit het zicht.
Ook was de harde schijf één keer aan het tikken geslagen gedurende 3 min, nochtans heb ik er de shockprotection voor alle zekerheid bijgepakt, ik hoop dat dit eenmalig was. Voor de zekerheid een uitgebreide hdtune test gedraaid en geen bad sectors; is natuurlijk geen zekerheid, maar ik ben op het moment toch gerust.

Ik had nog een extra sleeve besteld en gehoopt dat dit voor een 15,6 was, maar in werkelijkheid is deze voor een 17inch .Eeen beetje een miskoop, maarja ik krijg die nog wel terug verkocht.

De laptop werkt heel snel en dat is al te merken bij het opstarten. Vooral de vlotte werking van Inventor (3D ontwerpen) maakt mij heel blij :). Kwa gaming heb ik nog niet zoveel getest, in ieder geval COD MW werkt in full hd full specs heel vlotjes op mijn 32inch LCD TV.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben met mijn nieuwe aankoop. En met de 2 jaar pick up en return erbij, geeft dit toch een zekere gerustheid. Aanvankelijk was ik aan het twijfelen om de pixelgarantie te nemen, maar heb het risico genomen en er zijn geen defecte pixels _/-\o_ .

[ Voor 2% gewijzigd door dask op 03-06-2011 13:31 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
  • Laatst online: 01-05 15:00
oi oi,

ik ga over een maand of wat de 15cl37, hoogst waarschijnlijk bij Notebooktotaal. nu vraag ik me af hoe het precies zit met de garantie. als ik na bestellen er een caddy in zet met een SSD en/of er RAM bij plaats. doe ik hiermee mijn garantie teniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zouden jullie eerder de i7-2630qm of de i5-2540m aanraden? Ik zie namelijk dat deni5 7 euro meer kost, maar de i7 lijkt me beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
De i5-2540m is een hoger geclockte dualcore, maar de 2630qm is weer quadcore. Mijn keuze zou gewoon de quadcore zijn, zeker als je wat snelheid wilt hebben. De 2630qm zal ook sneller clocken door de turbo mogelijkheid.
En zeker in de toekomst zal je van de quadcore wat meer profijt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Specs:
Core i7-2630QM Cores:4 Freq: 2 Ghz Turbo: 6/7/8/9 Cache 6 MB HD Graphics 3000 op 650-1100 Mhz TDP: 45W
Core i5-2540M Cores:2 Freq: 2,6Ghz Turbo: 5/7 Cache 3MB HD Graphics 3000 op 650-1300 Mhz TDP: 35W
Turbo describes the available frequency bins (+100 MHz for processors based on Sandy Bridge microarchitecture) of Intel Turbo Boost Technology that are available for 4, 3, 2, 1 active cores respectively(depending on the number of CPU cores, included in the processor).
Ben zelf ook aan het twijfelen tussen de twee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

John767 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:39:
De i5-2540m is een hoger geclockte dualcore, maar de 2630qm is weer quadcore. Mijn keuze zou gewoon de quadcore zijn, zeker als je wat snelheid wilt hebben. De 2630qm zal ook sneller clocken door de turbo mogelijkheid.
En zeker in de toekomst zal je van de quadcore wat meer profijt hebben ;)
Ja, maar ik lees ook dat momenteel je sneller bent met een dualcore dan quad core? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Een hoger geclockte dualcore is op singlethreaded gebied wel sneller, MAAR de 2630QM zal naar 2,9GHz clocken op het moment dat de temps en core gebruik het toelaat. Maar in Word of Outlook zal je het verschil echt niet merken.

Daarnaast worden steeds meer games en software ook multithreaded. Dus nu zal je nog iets meer profijt hebben van je hoger geclockte dualcore, maar in de praktijk zal het weinig uitmaken.

Ik zou gewoon lekker voor de quadcore 2630qm kiezen (zeker omdat deze (bijna) net zoveel kost als de 2540m.
Maar het feit blijft dat je van beide processoren geen spijt zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
@notebook totaal Bedankt voor je advies. Ik zit nu op basis hiervan wat configuraties te bekijken en kom uit op het model dat je me voorstelt:

BTO V-Book 17M20 HD+ scherm met ATI HD5730 3D
  • - Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
  • - Anti-virus Geen licentie
  • - DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
  • - Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
  • - Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
  • - Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
  • - Harddisk 320gb 7200rpm
  • - Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
  • - Keyboard QWERTY
  • - Koelpasta Standaard
  • - Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
  • - Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
  • - Processor Core i5 580M (2.66Ghz, 3Mb cache)
  • - Resolutie WSXGA+ (1600x900)
  • - Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Daarnaast kan ik ook het volgende samenstellen wat mij een betere (snellere) configuratie lijkt, toch?? Prijsverschil is maar 6 euro.

BTO 17CL35-GT540 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore
  • - Accu 6Cell 4400mA batterij
  • - Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
  • - Anti-virus Geen licentie
  • - DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
  • - Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
  • - Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
  • - Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
  • - Harddisk 320gb 7200rpm
  • - Keyboard QWERTY
  • - Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
  • - Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
  • - Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
  • - Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
  • - Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Zonder twijfel de 17CL35: De processor is stukken sneller, en de videokaart is ietsje sneller. Daarnaast verwacht ik dat je met dat systeem langer op de accu kan werken ivm Optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354516

Iik zit ook eens naar de BTO laptops te kijken en ik lees hier dat het geluid van de laptops met 2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer erg goed klinken (redelijk logisch). Ik vraag me alleen af hoe de laptops met alleen stereo speakers klinken. Klinken deze schel zoal de meeste laptops, of zijn deze ook van een degelijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yos1 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:12:
oi oi,

ik ga over een maand of wat de 15cl37, hoogst waarschijnlijk bij Notebooktotaal. nu vraag ik me af hoe het precies zit met de garantie. als ik na bestellen er een caddy in zet met een SSD en/of er RAM bij plaats. doe ik hiermee mijn garantie teniet?
Nee, zolang u maar geen defecten maakt of het door u geplaatste materiaal dit veroorzaakt, behoudt u gewoon uw garantie. En zelfs mocht er iets foutgaan hou ik persoonlijk een ruime coulance regeling er op na. BTO zelf doet er echter ook niet extreem moeilijk over zolang er maar geen “abuse” sporen zijn.
Anoniem: 178972 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:31:
Zouden jullie eerder de i7-2630qm of de i5-2540m aanraden? Ik zie namelijk dat deni5 7 euro meer kost, maar de i7 lijkt me beter?
Altijd de Core i7. Nou … in 99% van de gevallen wel ;)
De Quadcore, zoals ook al uitgelegd in een reactie boven mij, kan bijna net zo snel als de Core i5 worden maar heeft als grote voordeel dat hij ook nog eens in quad modus kan draaien.
John767 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:31:
Zonder twijfel de 17CL35: De processor is stukken sneller, en de videokaart is ietsje sneller. Daarnaast verwacht ik dat je met dat systeem langer op de accu kan werken ivm Optimus.
De 17CL35 gaat in derdaad langer op de accu mee maar mist een 2e hdd bay.
Voor de rest is de 17CL35 volledig superieur aan de 17M20+
Anoniem: 354516 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:55:
Iik zit ook eens naar de BTO laptops te kijken en ik lees hier dat het geluid van de laptops met 2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer erg goed klinken (redelijk logisch). Ik vraag me alleen af hoe de laptops met alleen stereo speakers klinken. Klinken deze schel zoal de meeste laptops, of zijn deze ook van een degelijke kwaliteit?
De meeste notebooks zitten wel boven het gemiddelde. Maar het hangt wel van het model af. De 17”ers doen het over het algemeen iets beter dan de 15” modellen. Het is echter gelukkig niet meer zo dat het superschele speakers zijn die alleen wat bliepjes goed kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk! dat is nog eens hart voor de zaak! zo laat nog vragen beantwoorden, mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
John767 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:31:
Inderdaad. Heb hier inmiddels ook al contact over gehad. Er werd mij geadviseerd een hybrid hdd 500GB te nemen, OCZ geheugen en een Intel wireless kaart. Ik wacht nog een aantal antwoorden af en ga dan de beslissing nemen om er één aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft zo'n hybrid wel echt nut? Als ik het goed begrijp is een SSD handig voor programma's/spellen die je snel wilt opstarten/laten draien. Maar veel spellen zijn groter dan 4 gig. dan kan je dus niets meer met je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Hybrid is handig voor snel opstarten van je besturingssyteem. Dat gebeurt door middel van cache. Er worden dus geen complete spellen op de ssd opgeslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 04-06-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Anoniem: 393864 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:48:
Hybrid is handig voor snel opstarten van je besturingssyteem. Dat gebeurt door middel van cache. Er worden dus geen complete spellen op de ssd opgeslagen.
En is het dan ook zo dat er 'dynamisch' gecached wordt op basis van de programma's / bestanden die je vaak gebruikt? Dus als ik een jaar Photoshop veel gebruik zal deze snel werken, maar gebruik ik hem vervolgens een paar maanden niet, dan verwijderd hij Photoshop uit de cache?

Dat zou dus inhouden dat de hdd software heeft die hier iets voor 'regelt'? Kan via Google niet echt hele duidelijke info vinden over de techniek achter een hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De schijf zelf bevat een algoritme om de meest gebruikte bestanden te bepalen, deze zet hij op de cache.

Even een extreem voorbeeld: dual boot. Eerst start je 5x achter elkaar ubuntu op en vervolgens start je windows 7 op. Het opstarten van windows zal even snel gaan als een normale HDD.

Een hybrid is maar in een situatie interessant: je hebt geen ruimte voor een losse SSD plus hdd, en je hebt niet genoeg geld voor een grotere SSD. (of je hebt geen zin om een NAS aan te schaffen, dat kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:45:
De schijf zelf bevat een algoritme om de meest gebruikte bestanden te bepalen, deze zet hij op de cache.

Even een extreem voorbeeld: dual boot. Eerst start je 5x achter elkaar ubuntu op en vervolgens start je windows 7 op. Het opstarten van windows zal even snel gaan als een normale HDD.

Een hybrid is maar in een situatie interessant: je hebt geen ruimte voor een losse SSD plus hdd, en je hebt niet genoeg geld voor een grotere SSD. (of je hebt geen zin om een NAS aan te schaffen, dat kan ook)
Ah, duidelijk. Bedankt.

Nu ik wat rond zit te zoeken zie ik dat Dell een vergelijkbare config heeft, zie http://www.dell.com/nl/p/...0x7m05&model_id=xps-l702x Zijn er nog mensen die hier nadelen (of voordelen) in zien t.o.v. onderstaande die ik nu op het oog heb:

BTO 17CL35-GT540 - 17 inch HD+ Sandy Bridge Quadcore

- Accu 6Cell 4400mA batterij
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- DVD of Blu-ray DVD-+RW brander
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) Geen
- Harddisk hybrid 500gb 7200rpm
- Keyboard QWERTY
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

mede schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:56:
[...]
Zijn er nog mensen die hier nadelen (of voordelen) in zien t.o.v. onderstaande die ik nu op het oog heb:
De Dell is wat zwaarder en heeft een wat minder goed toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minder goed toetsenbord? Als er een laptop naar mijn mening een slecht toetsenbord heeft is het wel clevo:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3970/avadirect-clevo-x7200-keyboard-sm.jpg

Ik ben geen fan van numpads. Maar als je een numpad erop zet, zet er dan een fatsoelijke op en geen non-standaard layout met de punt op de verkeerde plek en geen dedicated home/end toetsen..

Niet dat mensen links en rechts ontevreden zijn over het toetsenbord, maar het tobo beter noemen dan dat van dell is mij ook een stap te ver.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/images/uploads/ppress/43161/DellXps17_g13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
Heeft bto hetzelfde keyboard layout als bv die Dell laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. De clevo heeft de punt op de verkeerde plek en heeft geen home/end/pgup/pgdn toetsen. De gebruikte clevo layout is behoorlijk anders dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05 18:44
Heeft iemand ervaring met 13inch laptops? Ik heb nu zelf een redelijk oude 15,4 inch laptop die vrij zwaar is.
Omdat deze ook langzaam begint te worden wil ik wel een nieuwe laptop kopen maar ik ben bang dat ik 13inch te klein ga vinden, maar aan de andere kant vind ik de 15,4 inch die ik nu heb te lomp/groot.

BTO 13C36 met nVidia GT 520 3D kaart + sandy bridge BTO 13C36 met nVidia GT 520 3D kaart + sandy bridge.

Accu 8 Cell 5200mAh -- Dubbel accutijd
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache

Ik zat dus aan dat hierboven te denken, het vele werkgeheugen in verband met virtuele machines (ICT opleiding) Ik hoop ook dat de GPU wel een spelletje aan kan. (tijdens de tussen uren MW1/2 high detail hoeft niet, daar heb ik mijn pc thuis dan wel weer voor maar low settings en smooth moet toch wel eigenlijk)

Heeft iemand enig idee van de accuduur van de 8cells? (of de 4cells en dan doe ik dat gewoon x2 lijkt mij)
Of heeft iemand nog tips, laat maar komen.

Edit1: Het voornaamste gebruik zal trouwens niet virtuele machines zijn, maar het merendeel word en internetten. de virtuele machines zijn maar zo'n 4uur in de week. hij zal tevens elke dag mee naar school worden genomen.
Is deze configuratie dan zwaar overkill?

[ Voor 12% gewijzigd door josje94 op 04-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
mede schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Inderdaad. Heb hier inmiddels ook al contact over gehad. Er werd mij geadviseerd een hybrid hdd 500GB te nemen, OCZ geheugen en een Intel wireless kaart. Ik wacht nog een aantal antwoorden af en ga dan de beslissing nemen om er één aan te schaffen.
waarom wordt OCZ high performance gaming RAM aangeraden? het is toch allemaal 1333MHz. wat is het verschil tussen de 3 aangeboden RAM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354516 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:53:
Kijk! dat is nog eens hart voor de zaak! zo laat nog vragen beantwoorden, mijn dank is groot.
Bedankt ;)
Anoniem: 354516 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:40:
Heeft zo'n hybrid wel echt nut? Als ik het goed begrijp is een SSD handig voor programma's/spellen die je snel wilt opstarten/laten draien. Maar veel spellen zijn groter dan 4 gig. dan kan je dus niets meer met je SSD.
Zie de reacties voor dit bericht. De SSD geeft voornamelijk voordeel bij vaakgebruikte programma's en tijdens het booten.
Daar is een duidelijke performance boost te merken, bij losse, nieuwe, bestanden is de hybrid bijna net zo snel als een normale 500Gb hdd.Het verschil is echter wel groot genoeg om de investering te verantwoorden naar mijn mening.

[
teebee.2.0 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:21:
Heeft bto hetzelfde keyboard layout als bv die Dell laptop ?
Dat verschil per model. Zeker niet iedere notebook van BTO is een Clevo barebone :)
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de toetsenborden. Uiteraard verschillen de meningen maar ik heb er nog nooit een klacht over gehad. Ook online in reviews zie ik er geen negatieve reacties op.
josje94 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:36:
Heeft iemand ervaring met 13inch laptops? Ik heb nu zelf een redelijk oude 15,4 inch laptop die vrij zwaar is.
Omdat deze ook langzaam begint te worden wil ik wel een nieuwe laptop kopen maar ik ben bang dat ik 13inch te klein ga vinden, maar aan de andere kant vind ik de 15,4 inch die ik nu heb te lomp/groot.

BTO 13C36 met nVidia GT 520 3D kaart + sandy bridge BTO 13C36 met nVidia GT 520 3D kaart + sandy bridge.

Accu 8 Cell 5200mAh -- Dubbel accutijd
- Geheugenslot (1) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2) 4Gb OCZ High Performance gaming
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache

Ik zat dus aan dat hierboven te denken, het vele werkgeheugen in verband met virtuele machines (ICT opleiding) Ik hoop ook dat de GPU wel een spelletje aan kan. (tijdens de tussen uren MW1/2 high detail hoeft niet, daar heb ik mijn pc thuis dan wel weer voor maar low settings en smooth moet toch wel eigenlijk)

Heeft iemand enig idee van de accuduur van de 8cells? (of de 4cells en dan doe ik dat gewoon x2 lijkt mij)
Of heeft iemand nog tips, laat maar komen.

Edit1: Het voornaamste gebruik zal trouwens niet virtuele machines zijn, maar het merendeel word en internetten. de virtuele machines zijn maar zo'n 4uur in de week. hij zal tevens elke dag mee naar school worden genomen.
Is deze configuratie dan zwaar overkill?
Ik denk dat de configuratie wel een goede is. De 8Gb kan sowieso geen kwaad en ALS u dan eens een VM draait heeft u ook nog gewoon speelruimte over i.p.v. op het randje werken.
De 3D kaart is geen high-performance model maar zeker snel genoeg voor low / medium met de meeste games.

De accu heb ik ooit al een grafiek van geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/graph13c19.png

Dit was met de 13C19 dus haal er maximaal 1 uur vanaf en je hebt de werktijd van de 8Cell op de 13C36. Deze meting is tot stand gekomen door wisselend 100% cpu belasting en helderheid op gemiddeld.

Tips? Ja de HDD; zeker voor VM's is een SSD sneller, maar neem anders de Hybrid 500Gb of de 750Gb 7200rpm. Die zijn nog net iets sneller dan een standaard 500Gb en het scheelt niet veel in aanschaf :)
Yos1 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:40:
[...]

waarom wordt OCZ high performance gaming RAM aangeraden? het is toch allemaal 1333MHz. wat is het verschil tussen de 3 aangeboden RAM's?
Om twee redenen.
1: Nog iets hogere kwaliteit
2: lagere lattency

Het verschil is ook zeker niet gigantisch tussen de drie opties te noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 04-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Laatst online: 07-05 18:44
Bedankt voor uw antwoord. 8uur is lang genoeg ;)

[ Voor 42% gewijzigd door josje94 op 04-06-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 21:46
afgelopen week gekocht....
na lang wikken en wegen en flink discussieren met Robert van Laptoptotaal, heb ik mijn pc en mijn laptop verkocht en vervangen voor de X-Book 17CL37...aangezien ik bijna altijd weg ben of weinig ruimte meer heb om een pc neer te zetten begon enkele maanden geleden de zoektocht

ik moet zeggen Robert petje af voor je snelle reacties ( ook laat in de avond ) en je openheid van zaken doen en erg klantgericht...ik heb een beter advies en service gekregen dan ik tot op heden van een bedrijf heb gehad kwa aanschaf van een laptop van dit caliber
ik zal dan ook zeker zaken blijven doen of weer doen , aangezien de service erg hoog staat hier..

x X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6970 radeon
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder
- DVD-+RW brander
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (2): 4Gb OCZ High Performance gaming
- Geheugenslot (3): Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4): Leeg geheugenslot
- Harddisk: 750Gb 7200rpm
- Harddisk (2e): Geen 2e harddisk -- Kies hierond
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D

ik heb hierbij zelf toegevoegd een OCZ Agility 3 120 gig ssd als bootdisk en gebruik de 750 als " backup"
het geheugen wordt de komende maanden nog uitgebreid naar 16 gig
ik moet zeggen ik heb de afgelopen 2 dagen flik lopen klooien met de drivers van de netwerkkaart ( wirrless) maar dat komt omdat het een combo is en intel niet een compleet pakket levert maar 2 losse drivers
dus veel gezoek , maar ook hier levert Roberto tot laat in de avond een goede service en saat zels laat op de avond zijn klanten nog met raad en daad bij ..hulde...
ik ga de komende dagen mijn laptop volledig klaarmaken voorgebruik en uitproberen ik hou jullie op de hoogte... voor eventuele vragen kan je altijd dm sturen of email...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406039

ApolloCris schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:27:
na lang wikken en wegen en flink discussieren met Robert van Laptoptotaal, heb ik mijn pc en mijn laptop verkocht en vervangen voor de X-Book 17CL37...aangezien ik bijna altijd weg ben of weinig ruimte meer heb om een pc neer te zetten begon enkele maanden geleden de zoektocht

ik moet zeggen Robert petje af voor je snelle reacties ( ook laat in de avond ) en je openheid van zaken doen en erg klantgericht...ik heb een beter advies en service gekregen dan ik tot op heden van een bedrijf heb gehad kwa aanschaf van een laptop van dit caliber
ik zal dan ook zeker zaken blijven doen of weer doen , aangezien de service erg hoog staat hier..

- DVD-+RW brander

ik heb hierbij zelf toegevoegd een OCZ Agility 3 120 gig ssd als bootdisk en gebruik de 750 als " backup"
ik moet zeggen ik heb de afgelopen 2 dagen flik lopen klooien met de drivers van de netwerkkaart ( wirrless) maar dat komt omdat het een combo is en intel niet een compleet pakket levert maar 2 losse drivers
dus veel gezoek , maar ook hier levert Roberto tot laat in de avond een goede service en saat zels laat op de avond zijn klanten nog met raad en daad bij ..hulde...
ik ga de komende dagen mijn laptop volledig klaarmaken voorgebruik en uitproberen ik hou jullie op de hoogte... voor eventuele vragen kan je altijd dm sturen of email...
Bedoel je Roberto Saveur van "notebooktotaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
ook weer die OCZ high performance, wat is het verschil met de andere 2 aangeboden RAM? iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in mijn vorige reactie deze vraag al beantwoord.
Overheen gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
dat is mogelijk, of een gewijzigd bericht, either way bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05-2024

- DVD-+RW brander

Hallo,
Ik heb een tweetal vragen over de samenstelling van dit systeem omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben in zo`n soort config.

-Hoeveel profijt meer heb je van 16Gb werkgeheugen als 8Gb.
Zowel bij de Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache) als bij de Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache)

-En als je dit systeem primair voor de zwaardere games wil gaan gebruiken, zoals BF3, komen 2 keer een (dus 2xSSD) 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD of 120Gb OCZ Vertex 3 (60K IOPS) dan wel tot hun recht?
Of is het dan beter om gewoon voor een grotere of hybride HDD te gaan?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts

De chipset in je laptop (HM67) kan met 16GB overweg, je processor echter niet. Wil je 16GB RAM? Dan moet je een laptop met de HM67 chipset i.c.m. de Core i7 2720QM of hoger nemen.
Van de Intel website:
Memory Specifications
Max Memory Size (dependent on memory type) 8 GB

[ Voor 62% gewijzigd door Rob Krauts op 05-06-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Elzo_ schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:36:
[...]

Hallo,
Ik heb een tweetal vragen over de samenstelling van dit systeem omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben in zo`n soort config.

Zowel bij de Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache) als bij de Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache)

-En als je dit systeem primair voor de zwaardere games wil gaan gebruiken, zoals BF3, komen 2 keer een (dus 2xSSD) 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD of 120Gb OCZ Vertex 3 (60K IOPS) dan wel tot hun recht?

Thx!
Voor normaal gebruik, dus internet, games en photoshop zal je genoeg hebben aan 4GB (of zoals in de config 8GB). Die 16Gb geheugen is enorm handig als je vaak, en vooral, veel VM's gaat draaien. Dan wil je graag een systeem hebben met flink wat geheugen.

Wat betreft de SSD is een keuze. Het laden van games zal sneller gaan, hier zal je dus profijt van hebben. Met een Hybride schijf zal voornamelijk Windows sneller starten, en misschien een paar andere veel gebruikte bestanden.
Alleen zou ik persoonlijk kiezen voor 1x SSD, en een normale (of hybride) schijf voor de opslag. Voor opslag van bestanden, of kijken van films, heb je geen SSD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

John767 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Voor normaal gebruik, dus internet, games en photoshop zal je genoeg hebben aan 4GB (of zoals in de config 8GB). Die 16Gb geheugen is enorm handig als je vaak, en vooral, veel VM's gaat draaien. Dan wil je graag een systeem hebben met flink wat geheugen.

Wat betreft de SSD is een keuze. Het laden van games zal sneller gaan, hier zal je dus profijt van hebben. Met een Hybride schijf zal voornamelijk Windows sneller starten, en misschien een paar andere veel gebruikte bestanden.
Alleen zou ik persoonlijk kiezen voor 1x SSD, en een normale (of hybride) schijf voor de opslag. Voor opslag van bestanden, of kijken van films, heb je geen SSD nodig.
Precies, normaal gebruik heeft echt geen 16Gb nodig, bij hele zware toepassingen is er echter zeker voordeel te behalen. VM's, maar ook gaming en op de achtergrond nog zware programma's laten lopen heeft baat bij meer werkgeheugen.

Een goede SSD kan minder werkgeheugen compenseren door sneller dingen te kunnen laden maar het beste blijft natuurlijk alles vanuit het, allersnelste, werkgeheugen te kunnen laden.
Elzo_ schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:36:
[...]

Hallo,

Thx!
De beste keuze qua harddisken hangt af van het gebruik, ja een raid 0 configuratie van twee SSD's is bloedje snel maar een enkele SSD is ook al behoorlijk snel. U kunt beter geld besparen door 1x een echte snelle SSD te pakken (MAX-IOPS of de Intel 510 serie) en dan nog een goede losse grote schijf (zoals de 750Gb 7200rpm) voor de opslag. Dit bespaart veel geld en is niet per definitie veel trager in gevoelssnelheid. U kunt het bedrag wat u bespaart bijvoorbeeld investeren in de 16Gb alhoewel 8Gb voor de meeste games ook meer dan genoeg zal zijn.

En upgraden kan altijd nog later, zowel de CPU als het werkgeheugen en de harddisken/sdd's
robkrauts schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:45:
[...]

De chipset in je laptop (HM67) kan met 16GB overweg, je processor echter niet. Wil je 16GB RAM? Dan moet je een laptop met de HM67 chipset i.c.m. de Core i7 2720QM of hoger nemen.
Van de Intel website:

[...]
Dat zegt Intel wel maar we leveren toch behoorlijk wat van deze systemen uit met 16Gb en een 2630QM. Geen enkel probleem en Windows pakt de volle 16Gb.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 05-06-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aladdinsane
Heeft iemand ervaring met de optionele Bluetooth speakerset AF-89BT? Zou graag horen of ze de moeite waard zijn om bij te bestellen, ik wil ze voornamelijk voor muziekweergave gebruiken.

[aardige review ergens gevonden, besloten ze er gewoon bij te nemen]

[ Voor 16% gewijzigd door aladdinsane op 06-06-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Anoniem: 270474 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:40:

[...]

Dat zegt Intel wel maar we leveren toch behoorlijk wat van deze systemen uit met 16Gb en een 2630QM. Geen enkel probleem en Windows pakt de volle 16Gb.
Dat is goed om te horen. Zelf zou ik het liefst 16GB hebben maar ik vond de combinatie met de processor (2720QM) te duur worden. Nu kan ik er nog ff over nadenken :)

Wat voor geheugen is het BTO Selected geheugen, of wat is het in de meeste gevallen?

En wat voor harde schijf is de standaard 500GB die erin gezet wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Rob Krauts op 06-06-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTO selected geheugen is geheugen van team-group. Zat vroeger ook in XXODD's en van deze fabrikant is er een Nederlandse distributeur dus is ook los (gelukkig) goed verkrijgbaar.

Overigens een belangrijke update: Alle OCZ geheugenmodules zijn vanaf vandaag weg.
BTO melde mij net dat ze op zijn en OCZ is gestopt met de productie van geheugenmodules.

Jammer! Want toch zeker 75% koos voor OCZ.

Tevens is de Core i7 620LM uit het assortiment.

De 500Gb "standaard" 7200rpm hdd wisselt wel eens afhankelijk van wat er op dat moment goed verkrijgbaar is, op dit moment is het een Seagate Momentus 7200.4

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 06-06-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
hmm jammer hoor, die wilde ik ook erin zetten over een week of 2. hoeveel 'slechter' zijn die Corsair stripjes in vergelijking met de OCZ. (of hoeveel beter dan de standaard BTO select?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Corsair slechter? Nee totaal geen verschil :)
OCZ is net iets bekender van hun SSD's maar Corsair draait ook al echt jaren en jaren mee in de geheugenmarkt dus het is echt geen achteruitgang :)

Het "premium" geheugen is door z'n strakkere specificaties zegmaar 5% sneller bij maximale belasting.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 06-06-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron

- DVD-+RW brander

Denk je wel aan de reg fix voor de Agility..Anders gaat de ssd echt raar doen..Freezes. Check de OCz site even anders DM voor de reg fix.
Intel_RST_Disable_LPM

BTW iemand enig idee waaneer BTO met de 560M komt?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
Ikzelf heb ook 4gb aan geheugen in deze pc (i7-860), en in vergelijking met mijn andere pc met 8gb geheugen (E6600 cpu) gaat deze veel vlotter, dus 16gb geheugen lijkt we wel wat overkill. Maar op de E6600 draaien een paar VM's, dus het heeft idd zijn voordelen op dat gebied.
Anoniem: 270474 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:05:
Overigens een belangrijke update: Alle OCZ geheugenmodules zijn vanaf vandaag weg.
BTO melde mij net dat ze op zijn en OCZ is gestopt met de productie van geheugenmodules.
Gelukkig heb ik dan maar voor gewone bto modules gekozen daarstraks bij mijn bestelling bij u.

Kan je me zeggen wat de levertijden ongeveer zijn van de 15cl35 (staat op voorraad bij bto)?

[ Voor 9% gewijzigd door teebee.2.0 op 06-06-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 17:41
Een paar vragen rondom de BT0 13C19

1) Welke barebone heeft deze laptop? Ik wil graag wat extra informatie opzoeken in verband met de scherm, mogelijke accu's, ...

2) Hoe hoog is de laptop eigenlijk met 4 cell en met 8 cell? Op BTO staat er 328 (W) x 239 (D) x 14.9~22.6 (H) mm, maar als we de review mogen geloven van BTO op hardware.info, dan is de laptop 3,5 cm hoog met een 4 cell batterij! Dit is niet zomaar een klein verschil, dus welke informatie is fout?

3) Hoeveel weegt de 8 cell meer? Is het mss ook mogelijk om een 4 cell met een hoger capaciteit te vinden?

4) Is een azerty toetsenbord mogelijk bij de 13C?

5) Ik kan ook niet kiezen voor pick up en return garantie. Ik moet 2 uur rijden indien een defect optreedt of kan ik het ook gewoon opsturen via post indien de laptop een probleem heeft ondervonden?

6) Als laatste, waarom komt notebooktotaal steeds duurder uit dan bto.eu of laptopplus (20 euro goedkoper) voor de 13C19?

EDIT:
7) Waarom heeft de 13C19 geen USB 3 terwijl de 36 dat wel heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Mudi op 06-06-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:39
Mudi schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:42:
5) Ik kan ook niet kiezen voor pick up en return garantie. Ik moet 2 uur rijden indien een defect optreedt of kan ik het ook gewoon opsturen via post indien de laptop een probleem heeft ondervonden?
Bij BTO kun je hem gewoon via de post versturen, eigen verantwoording. TNT Post vergoed tot een bedrag van 400-500 euro wanneer gejat/verloren.
6) Als laatste, waarom komt notebooktotaal steeds duurder uit dan bto.eu of laptopplus (20 euro goedkoper) voor de 13C19?
Notebooktotaal leverd dacht ik extra service ook buiten de garantie. Wat en hoe weet ik ook niet precies.
Ikzelf heb mijn notebook bij Bto gekocht en heb daar ook uitstekende ervaring met de service. Niet buiten de garantie nog iets gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door stijn1309 op 06-06-2011 14:54 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mudi schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:42:
Een paar vragen rondom de BT0 13C19

1) Welke barebone heeft deze laptop? Ik wil graag wat extra informatie opzoeken in verband met de scherm, mogelijke accu's, ...

2) Hoe hoog is de laptop eigenlijk met 4 cell en met 8 cell? Op BTO staat er 328 (W) x 239 (D) x 14.9~22.6 (H) mm, maar als we de review mogen geloven van BTO op hardware.info, dan is de laptop 3,5 cm hoog met een 4 cell batterij! Dit is niet zomaar een klein verschil, dus welke informatie is fout?

3) Hoeveel weegt de 8 cell meer? Is het mss ook mogelijk om een 4 cell met een hoger capaciteit te vinden?

4) Is een azerty toetsenbord mogelijk bij de 13C?

EDIT:
7) Waarom heeft de 13C19 geen USB 3 terwijl de 36 dat wel heeft?
Beste,

1: Dit is als ik het mij goed herinner een Compal barebone. Het artikelnummer ontgaat mij even.
Maar de accu opties staan gewoon op onze site vermeld, de 4 en 8cell. Net zoals bij BTO zelf.

2: Ik heb al foto’s van de notebook geplaatst, de 3.5cm lijkt mij toch echt met de 8Cell, sterker nog, volgensmij heeft hardware.info hem ook uiteindelijk wel met de 8cell getest.

Zie deze link voor foto’s van de 13C19 met 8Cell: Anoniem: 270474 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" (onderaan mijn bericht)

3: 100Gram. En nee, geen high-cap 4cell, daar is juist de 8 cell voor :)

4: Nee, heb het nog even bij BTO nagevraagd maar kunnen ze niet aan komen.

5: BTO gaat morgen / overmorgen wat extra opties online zetten, ik heb gevraagd of ook pickup & return beschikbaar zal komen, vermoedelijk wel is mij vermeld, hierna zal ik dit ook op onze website online zetten.

6: Onze prijs is lager dan bto.eu dus hoe u dat heeft gezien?
Verder mag ik niet ingaan op “concurenten” conform tweakers.net regelement, behalve dan de tip goed de reviews te lezen en te kijken wat u allemaal geleverd krijgt (o.a. inderdaad 1 jaar extra service / garantie en de gratis tas, muis, etc etc)

7: Verschil van chipset.
stijn1309 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:52:
[...]

Bij BTO kun je hem gewoon via de post versturen, eigen verantwoording. TNT Post vergoed tot een bedrag van 400-500 euro wanneer gejat/verloren.

[...]

Notebooktotaal leverd dacht ik extra service ook buiten de garantie. Wat en hoe weet ik ook niet precies.
Ikzelf heb mijn notebook bij Bto gekocht en heb daar ook uitstekende ervaring met de service. Niet buiten de garantie nog iets gehad.
Dat is bij aangetekend, als je ook kiest voor verzekerd (iets van 13,50 meen ik) dan wordt er tot 5400 vergoed. Zo verzenden wij in iedergeval pakketjes als ze via TNT gaan :)
teebee.2.0 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:43:
Ikzelf heb ook 4gb aan geheugen in deze pc (i7-860), en in vergelijking met mijn andere pc met 8gb geheugen (E6600 cpu) gaat deze veel vlotter, dus 16gb geheugen lijkt we wel wat overkill. Maar op de E6600 draaien een paar VM's, dus het heeft idd zijn voordelen op dat gebied.

[...]

Gelukkig heb ik dan maar voor gewone bto modules gekozen daarstraks bij mijn bestelling bij u.

Kan je me zeggen wat de levertijden ongeveer zijn van de 15cl35 (staat op voorraad bij bto)?
BTO melde mij een levertijd van 3 werkdagen. (na start productie)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 06-06-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
met TNT mag je inderdaad wel verzekerd verzenden, ben al tot 3 keer iets kwijt geraakt wat niet aangetekend was en dan: "kunnen we niets voor u doen meneer". moet er niet aan denken dat dat met je notebook gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, onverzekerd verzenden is een leuke manier om kosten te besparen, ik krijg zo wel eens notebooks terug van klanten voor werk, maar het is al voorgekomen dat ze "kwijt" raken ja.

Daarom altijd die 13,55 betalen of via een andere partij verzenden. Voor de meeste verzendingen gebruiken wij dan ook DHL of UPS, en voor BTO GLS. Bij GLS heb ik het nog niet één keer meegemaakt dat het foutging met BTO, wel ooit de notebook 3 dagen kwijt omdat hij in een depot was blijven liggen maar dat was een menselijk fout. (en niet kwalijk bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
ah goed om te horen, kan ik ergens volgende week met een gerust hart mijn notebook bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 21:46
peatron schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:41:
[...]

Denk je wel aan de reg fix voor de Agility..Anders gaat de ssd echt raar doen..Freezes. Check de OCz site even anders DM voor de reg fix.
Intel_RST_Disable_LPM

BTW iemand enig idee waaneer BTO met de 560M komt?
mvg
ik heb de patch gewdownload denk ik maar hij zegt dat ie geen OCZ drive kan vinden.. en ja ik heb ookdiverse freezes gehad ...was me al aan het bedenken wat het kon zijn..

ik zie graag je mailtje egemoet

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yos1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:20:
ah goed om te horen, kan ik ergens volgende week met een gerust hart mijn notebook bestellen :D
Wel even een update; de OCZ MAX-IOPS SSD's zijn zo goed als onmogelijk te leveren.
Na 2 weken wachten op een nieuwe levering is er dus door BTO besloten deze SSD's van de website af te halen.

Dit heb ik ook ondertussen gedaan, de klanten die een max-iops hdd hebben besteld hebben ondertussen bericht gekregen en is tot een oplossing gekomen :)

Let hier dus echter op, het alternatief is in mijn optiek de Intel 510 serie. Ook nog eens een stuk stabieler ook of uiteraard de normale OCZ Vertex 3 disken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 07-06-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
De verzendingen zijn nu inderdaad vergoed tot € 5.500 zie ik op de TNT site. 2 jaar geleden toen ik mijn notebook moest opsturen was dit maar € 450,- en was het niet mogelijk om hem voor meer te verzekeren, in iedergeval voor de consument niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Stijn, ook toen kon dit al.
Dit hete toen aangetekende & verzekerd (verhoogde aansprakelijkheid) :)

Nog even een update van het BTO front, omdat de MAX-IOPS'en weg zijn is de Agility 3 hiervoor in de plaatst gekomen. De 120Gb's staan al online, de 240Gb komt over -+ 1.5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Anoniem: 270474 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:10:
Beste Stijn, ook toen kon dit al.
Dit hete toen aangetekende & verzekerd (verhoogde aansprakelijkheid) :)
Toch raar dat de klantenservice mij toen vertelde dat dit niet kon 8)7
maja laten we erover ophouden en weer verder on topic gaan.

Als het goed is hoef je nooit garantie te claimen en moet het wel is er altijd een mouw aan te passen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Laatst online: 30-09-2020
Beste allemaal,

Ik lurk al een tijdje rond in deze thread en heb nog enkele vragen.

De aanschaf van een nieuwe laptop is specifiek met het oog op Battlefield 3 in oktober (en studie tussendoor).
De 15CL37/6970 heeft hierbij de voorkeur maar in principe zou ik ook nog genoegen nemen met Medium settings/15CL35 GT555 als dat meer dan 500e scheelt.

Wat is de meerwaarde van de 120g Intel SATA-3 510 SSD tov de SATA-2 320 serie?
Wat is de meerwaarde voor het upgraden van de wireless card?
En heeft het voor mij een meerwaarde om de standaard 8 gig uit te breiden naar 12/16?

Lastig om een laptop te kopen wanneer een spel nog niet is uitgebracht. Ik zou graag een jaar of 3-5 doen met de laptop en dan is die 6970 natuurlijk wel lekker om te hebben.

Stiekem lonkt de 17" versie ook nog, hoewel het vast fijner gamen is, past zo'n 17' niet in mn eastpack.
Heb hier nog wel een vraag over; is de keyboard layout van de 17" ander dan de 15"? Ik las dat de 15" geen home/end knopje heeft wat overkomelijk, maar wel jammer is.

En nog een laatste aparte vraag;
Ik las dat notebooktotaal bereid was om de tas in te ruilen voor een sleeve. Zou u voor mij een foto kunnen maken van de tas? Kans is groot dat ik deze niet ga gebruiken en voor een sleeve opt, maar als het een mooie tas is dan zou ik de tas nog cadeau kunnen doen aan mn vader oid. Ik neem aan dat ik de sleeve ook erbij kan bijbestellen bij notebook totaal?

Bedankt.

Recommended system requirements for Battlefield 3

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Een DICE developer heeft aangegeven dat een GTX 570 genoeg zal zijn om erg mooie plaatjes weer te geven, echter voor het maximale is net wat meer kracht nodig. Dit is volgens hem echter niet evenredig met het extra geld wat je er voor uit moet geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Blackvulcano op 08-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste,

Ja in de toekomst kijken is lastig ;) Maar een iedere notebook uitgerust met de ATI 6970 zal BF 3 toch wel met gemak aan moeten kunnen lijkt mij?

Aan de andere kant, de GT 555M is ook een hele snelle jonge.
Zie deze link voor een review: http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html

De meerwaarde van de Intel 510 series over de 320 series zit hem in drie dingen:

• S-ATA 3 versus S-ATA 2 (600Mbps versus 300Mbps)
• Hogere doorvoersnelheid en leessnelheid
• Hogere IOPS score / meer high-end model.

Dit dus allemaal in het voordeel van de 510 serie.

Als u echt 3 tot wel 5! Jaar wilt doen met een notebook is de CL37 serie wel de betere keuze, mede dankzij zijn MXM slot zodat u ooit nog de 3D kaart zou kunnen upgraden als u dat wilt. Maar ik blijf er wel bij, de GT 555M is ook helemaal geen slechte kaart!

De 17 of 15” versie is qua layout het zelfde. Zie deze link voor de foto’s van de 17CL37 met als eerste foto meteen de keyboard layout.

En hier een foto van de 15CL37:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/kb37.jpg

Een foto van de 17” of 15” versie tas? Omruilen is inderdaad geen probleem. De tassen die BTO bij de notebooks geeft zijn echter zeer mooi, vooral de 17” Hardcase variant, die is ook echt de 35 euro die er voor staat waard. (Dus geen goedkoop flutding)

p.s. late reactie, maar druk druk druk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 09-06-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
heb je nog een keuze bij de draagtassen, ik zie op de BTO site bij accessoires maar 1 soort tas en 1 soort sleeve staan, mis ik iets?

zijn er verder foto's van de 15cl37 van achter- en zijkanten, om te zien waar de aansluitingen bevinden. niet dat het mijn keuze maakt of kraakt, maar ik ben gewoon benieuwd :P.

[ Voor 40% gewijzigd door Yos1 op 09-06-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Blijkbaar heeft de 15CL37 ook de fingerprint reader. Zou bijna een reden zijn om toch die te overwegen, maar de optimus mode en lagere prijs van 15CL35 zullen waarschijnlijk toch de doorslag geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Yos1 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:41:
zijn er verder foto's van de 15cl37 van achter- en zijkanten, om te zien waar de aansluitingen bevinden. niet dat het mijn keuze maakt of kraakt, maar ik ben gewoon benieuwd :P.
Ik heb geen foto, maar aan de linkerkant bevinden zich 3 USB poorten waarvan 2 USB 3.0 zijn en een card reader.
Achter zitten de DVI, HDMI, eSata en power aansluitingen en aan de rechterkant nog een USB 2.0 poort, de audio jacks en de dvd speler.

De luchtafvoer zit ook aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
tnx, dan heb ik toch een mooi beeld in mijn hoofd.
Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.