Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:04:
Wat is echt waterdicht? Spatwater kan wel, maar anders wordt het al snel military grade
Welke programma's gaat u zoal gebruiken binnen uw studie? En wat is de door u gewenste configuratie? Dan kan ik er mogelijk nog een advies over geven.
Wel is het natuurlijk zo dat september nog verweg is, of ze goedkoper of duurder worden kan niemand zeggen. De geheugenprijzen en etc. varieren nog wel eens.
Eind augustus zou ik niet bestellen, eerder midden. We zien altijd rond deze tijd een piekdrukte

Zo, dat is snel gereageerd!
Niet verwacht, top dus!
Tsja, als de laptop maar niet nat word in de regen?!

Oké bedankt voor je tips!
Dit is de omschrijving van de opleiding:
"Tijdens de opleiding leer je ontwerpen van een netwerkinfrastructuur, installeren van netwerken en het beheren van een netwerkinfrastructuur. Je ontwikkelt ook competenties van de opleiding Security. De leerstof bestaat onder andere uit: zakelijke communicatie Nederlands, zakelijk Engels, werkveldoriëntatie, bedrijfsoriëntatie, onderhoud en beheer Informatiesystemen, helpdesk, installatie software, oriëntatie op de informatieanalyse, ict gebruik, Installatie hardware, onderhoud en beheer netwerken en datacommunicatie. Je volgt bovendien het programma van de Cisco Networking Academie. Dit is een onderwijsprogramma van hoge kwaliteit dat over de hele wereld gelijk is."
Ik zal dus ook vooral met Virtual Machine aan de gang moeten.
Daar heb je eigenlijk niet bijzonder veel voor nodig, maar ik wil gewoon een Sandy Bridge hebben, zodat ik niet achter kom te liggen en nog 5 - 6 (misschien wel

jaar met mijn laptop kan doen. (Sowieso niet op high-end niveau natuurlijk) Gamen ga ik in ieder geval niet doen met deze notebook.
De goedkoopste notebook is dan de P•BOOK 15C36-GT540, maar is het niet verstandiger om de P•BOOK 15CL35-GT555 te nemen omdat die een GT555 heeft?
De laptop moet natuurlijk elke dag mee worden genomen, maar de BTO is aardig licht al zeg ik het zelf voor wat er in zit.
Processor:
Dan twijfel ik tussen de processor. De i7 is denk ik too-much, maar heeft wel Integraded Graphics wat het energieverbruik weer ten goede komt. Dan zou ik terug moeten naar de GT540 notebook voor een i5.
Wat vind jij? Is die prijs dat waard?
Beeldscherm:
Hoe zit dat met die weerspiegeling? Is dat echt zo erg?
Processorkoeling:
Mag uiteraard voor die prijs wel wel Arctic Silver zijn. (Gebruik die zelf nu ook op me desktop. Trouwens echt ongelooflijk dat ik bij jullie zelfs de KOELPASTA mag uitzoeken!
Geheugen:
Wat is het verschil tussen jullie BTO geheugen en die van Corsair?
SSD/HDD:
Wat ik vooral heel tof vind, is dat de BTO SATA 600 heeft.
Heb thuis een goede PC, dus ik heb niet persé een HDD nodig, dus ik neem een SSD. Voordelen uiteraard energiezuinig, kan tegen een stoot, word niet warm, geluidsloos. Ook wil ik een 2.5" externe harde schijf (reeds in bezit) op USB 3.0 aansluiten.
Ik zat zelf te denken aan de Vertex 3. Stel de Vertex 3 heeft kuren (zoals op het forum van OCZ te zien is) wat moet ik dan doen? Moet dan de laptop eerst terug naar BTO, of kan ik die Vertex 3 zelf opsturen naar OCZ. (Garantie vervalt dan niet?!)
Wireless:
Uiteraard benodigd voor verbinding met acces-point school.
Is die 6230 echt zoveel beter dan die van BTO?
Accu:
9-cells, hoeveel langer kan ik dan ongeveer de laptop gebruiken, en wat doet dit met het gewicht?
Garantie:
3-jaar Carry-in, helaas mijn ASUS laptop 2 weken na de 2-jarige garantie kapot gegaan. (Moederbord defect)
Dus ik laat het nou wel uit me hoofd om 2 jaar te nemen.
Hoe zit BTO met coulance trouwens als het gaat om 2 weken over de garantie tijd?
Heb een beetje onder elkaar gezet waar ik over twijfel.
De rest weet ik allemaal al.
Ik hoor graag van je!
P.S. Ja dan vraag ik me af, waarom kies ik voor zo'n opleiding voor BTO.
1. Eigenlijk omdat je alles zelf kan configureren op een paar dingen na. (Dus ook zekerheid over welke onderdelen er in zitten, en niet zoals Dell allemaal goedkope shit.
2. Deze heeft 2x USB 3.0, eSATA (niet nodig maar toch), HDMI.
[
Voor 5% gewijzigd door
JPtjeeNL op 11-06-2011 20:49
]