Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Oh dat zie ik ook nu pas :)

Ik heb 3 jaar geleden een U-book 11CL12 gekocht.

U-Book 11CL12: 11.6 inch HD LED Glare TFT/ Intel 1037U Processor - 1.8GHz
Intel® Celeron® Processor 1037U 2M Cache, 1.80 GHz
4GB DDR3 (1600MHz) Memory Module, BTO Selected
500GB 7200rpm (16Mb cache) Serial ATA Harddisk
Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth 4.0 (Wireless Display)

Veel mee rond gereisd ook en heeft altijd goed gewerkt. Maar de laatste 2 maanden begint het toetsenboord kuren te vertonen en worden de spatie toets en sommige letters in de onderste rij niet meer altijd herkend wat heel irritant is. Ik weet nog niet hoe ik dit op moet lossen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 21:54

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Op de frontpage staat de Kaby Lake vergelijking die in een BTO laptop zit. Welke laptop is dit dan?
Op de site kan ik hem niet vinden...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wellicht een model wat onder embargo zit? Zo ver ik weet zijn er nog geen laptop met Kaby Lake HQ-processoren leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

DaMarcus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:11:
Wellicht een model wat onder embargo zit? Zo ver ik weet zijn er nog geen laptop met Kaby Lake HQ-processoren leverbaar.
Bij een niet nader te noemen concurende site is nu anders gewoon een Kaby Lake te bestellen in een P775DM3-G (17CL79 bij BTO), zelfs met een 120Hz 3K scherm en 3000MHz geheugen...

BTO moet er of even wat harder aan trekken of er komen dingen aan die we nog niet weten :P

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Tijgert schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:37:
[...]BTO moet er of even wat harder aan trekken of er komen dingen aan die we nog niet weten :P
Nu dus wel :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bij jullie zie ik ook nog geen Kaby Lake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
swima schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:02:
Maar de laatste 2 maanden begint het toetsenboord kuren te vertonen en worden de spatie toets en sommige letters in de onderste rij niet meer altijd herkend wat heel irritant is. Ik weet nog niet hoe ik dit op moet lossen :-/
Ik heb een 17CL58 en nu begint mijn toetsenbord sinds een paar weken ook kuren te vertonen. Bij mij zitten de problemen meer rechtsboven (-, +, bovendeel nummeriek toetsenbord, del).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Universal Creations schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Ik heb een 17CL58 en nu begint mijn toetsenbord sinds een paar weken ook kuren te vertonen. Bij mij zitten de problemen meer rechtsboven (-, +, bovendeel nummeriek toetsenbord, del).
En heb je al een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Universal Creations schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Zit er nog garantie op? Heb je het al gemeld bij BRO? Toetsenborden zijn natuurlijk wel het meest slijtage gevoelig, allemaal mechaniek en zo en alles zo dun mogelijk. Denk dat zelfs buiten garantie een vervangend toetsenbord bestellen de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
Garantie is al lang verlopen, dus dat is gewoon pech hebben en inderdaad: een vervangend toetsenbord aanschaffen op ebay.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Bij jullie zie ik ook nog geen Kaby Lake ;)
Goed zoeken, hebben het al wel, meer modellen op komst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

laptopplus schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:04:
[...]

Goed zoeken, hebben het al wel, meer modellen op komst :)
Hoort zoeken juist niet dingen te vergemakkelijken?
Ik zoek op 17.3", geen een heeft een Kaby Lake.
Ik zoek op een i7, geen een heeft een Kaby Lake.

Zoek ik te makkelijk of te moeilijk?

Edit: BTO heeft nu wel de KL als optie. Helaas nog geen 120Hz 3K scherm. Zou dat nog komen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 09-01-2017 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:10:
[...]

Hoort zoeken juist niet dingen te vergemakkelijken?
Ik zoek op 17.3", geen een heeft een Kaby Lake.
Ik zoek op een i7, geen een heeft een Kaby Lake.

Zoek ik te makkelijk of te moeilijk?

Edit: BTO heeft nu wel de KL als optie. Helaas nog geen 120Hz 3K scherm. Zou dat nog komen?
'k mag hier geen link posten, maar zoeken op '7e generatie' levert een klein resultaatje op. :).

120Hz komt, 3K 120Hz weten we nog niet, FULL-HD zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

laptopplus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:35:
[...]

'k mag hier geen link posten, maar zoeken op '7e generatie' levert een klein resultaatje op. :).
Ah ik zie het, 2 hits, beide een i3 met klein scherm. Helaas kom ik als ik gewoon de tick-boxes links gebruik deze laptops niet tegen. Jullie proberen het gewoon te verstoppen :)
120Hz komt, 3K 120Hz weten we nog niet, FULL-HD zeker :)
Full-HD is al zo lang hier dat is bijna not even worth mentioning en 120Hz 3K is er al
(zie een bepaalde "laptoponderdelenboer voor minder uit Friesland", dus gewoon hier in Nederland te verkrijgen ook nog ;) ...).
Zij bieden trouwens ook gewoon DDR4 3000MHz aan en niet enkel 2133Mhz.

Dat de Z170 officieel enkel 2133MHz ondersteunt is geen reden om het niet aan te bieden, die chipset en CPU staan bekend om de veel hogere snelheden die het kan halen (en we zitten hier wel op Tweakers hè ;) ).

Nee, mijn volgende 'zeikpuntje' gaat niet zijn dat er geen de-lidded CPU's worden aangeboden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 09-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hebben de heren resellers trouwens blik op een (NDA wellicht van een) Z270 chipset voor refreshes van de Clevo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 18:13

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Dit kan je het best even in de mail zetten, aangezien wij geen nieuwe producten via Tweakers mogen aankondigen of promoten.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, ik heb hier een Erazer X6601 dat is eigenlijk een Clevo n155rd. Mag je hier ook over modellen van andere merken praten?

Ik heb het gekocht, omdat ik de levensduur van Medion wel goed vind. Dit is mijn eerste Medion-laptop.
Wel een gekke, eentje van Clevo met een Medion logo.
Wel mooi meegenomen dat ie 3 á 4 uur op een accu kan werken. maar toch rijst er bij mij de vraag:
Hoe lang gaat een Clevo-laptop van Medion eigenlijk mee (levensduur in jaren)?

Mijn vorige laptop is een Dell Vostro 1720 met een halfdefecte gpu en accu die nog maar 15% van de oorspronkelijke accucapaciteit heeft. (bij gamen werd beeld zwart, Bij normaal gebruik o.a. AutoCAD, Word, Excel en Chrome werkte laptop vrijwel probleemloos en de laptop kon maximaal 20 minuten zonder accu werken). 8)7
Overschakelen van Nvidia GPU naar Intel GPU kon niet bij Vostro 1720. 7(8)7
Nu kan je bij X6601 mooi wisselen van Nvidia 960m naar Intel HD 530 en omgekeerd. Nu kan ik mooi jarenlang met de laptop werken als 960m weigert tijdens een spelletje zoals GTA San Andreas. _/-\o_
GTA spelen, dat ging op mijn vorige laptop echt niet meer. :'(

Ik kan nu wel een paar nadelen noemen van de X6601.
1) Flut-SSD, Phison-SSD is qua snelheid nog slechter dan een BX200 van Crucial op SATA2 snelheid. :') :(
2) Flut-toetsenbord, ik had beter vooronderzoek moeten doen. In het verleden hadden toetsenborden: toetsen met een kuiltje en diepe toetsinslag. |:(
3) Flut-touchpad, zo eentje met combinatie van Gilles de la Tourette. Ik zie dat modellen van Clevo en BTO andere en waarschijnlijke ook een betere touchpads hebben. 8)7
4) één reepje maar, Hier is Medion zo lui geweest om RAM niet in paren te plaatsen, maar aan de andere kant ik kan er mooi een reepje bijleggen (Ik ben benieuwd of een DDR4 reepje van Hyundai/Hynix wel te koop is). :') )
5) Flut-harde schijfaansluitingen, Het best jammer dat er niet is gekozen voor Nvme, maar voor SATA/M.2. 8)7 :')
En ik kan ook niet uitbreiden omdat de andere M.2 -aansluiting voor een 3G/4G module bedoeld is.
De Ideapad 700-15isk heeft wel Nvme (ik bezit zo'n model niet, wel in handen gekregen).
6) Flut-koeling, wie was zo slim geweest om geen openingen in de behuizing te maken voor de ventilators
De Ideapad 700-15isk had dat wel, hierin kon je de twee ventilators met moeite zien.
Verder is de vraag of twee aparte heatpipes met elk een eigen ventilator een beter koeling leidt dan een gecombineerde heatpipe met twee ventilators.
Nu heb je dat de ene ventilator heel hard moet draaien en de andere ventilator niets hoeft te doen. :')

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Je weet de smileys iig goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Je gaat je bijna afvragen waarom de N155RD in Europa niet aangeboden werd :)

[ Voor 9% gewijzigd door laptopplus op 14-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

BTO_USER schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:14:
Dit kan je het best even in de mail zetten, aangezien wij geen nieuwe producten via Tweakers mogen aankondigen of promoten.
Hmmm ;) dat klinkt in mijn oren dus gewoon als een ja. Maar als een run-of-the-mill burger naar een product vraagt mag je er niks over zeggen tenzij het reeds officieel is aangekondigd?
Blij dat ik er dan naar vroeg! :) klinkt als een primeur ;)

En tja, mijn oude laptop werd wel wat stoffig dus eigenlijk wel een goede timing dus! :9
MedionAkoya schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:46:
Hoi, ik heb hier een Erazer X6601 dat is eigenlijk een Clevo n155rd. Mag je hier ook over modellen van andere merken praten?

...
Van mij wel :)
Klinkt wel raar dat het je eerste Medion is gezien je naam en avatar ;)

Ik denk dat de levensduur van een laptop van veel factoren af hangt. Merk is een goede leidraad, maar welke lijn van dat merk is zowaar nog belangrijker. Mijn 17CL62 (van Clevo ook) is onverwoestbaar en die sleep ik elke week de hele wereld over. Maar Clevo maakte vroeger wel eens wat mindere modellen. Echter Dell heeft hetzelfde euvel wel eens en lenovo ook, dus het kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Tijgert schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:17:
[...]

[...]

Van mij wel :)
Klinkt wel raar dat het je eerste Medion is gezien je naam en avatar ;)

Ik denk dat de levensduur van een laptop van veel factoren af hangt. Merk is een goede leidraad, maar welke lijn van dat merk is zowaar nog belangrijker. Mijn 17CL62 (van Clevo ook) is onverwoestbaar en die sleep ik elke week de hele wereld over. Maar Clevo maakte vroeger wel eens wat mindere modellen. Echter Dell heeft hetzelfde euvel wel eens en lenovo ook, dus het kan verkeren.
Mijn eerste laptop van het merk Medion. :P
Hiervoor had ik een Dell-laptop.
En ik heb al een desktop liggen van Medion met i5 en GTX voor AutoCAD en Revit. (hbo Civiele Techniek).
Op zo'n opleiding zijn er veel studenten die een gaming laptop bezitten voor AutoCAD, een enkeling heeft een workstation. Een programma zoals bij TU Delft kent het HBO niet. Dus geen korting. :(
De enige BTO-eigenaar bij mij op het hbo rondloopt is een autoCAD leraar. Hij heeft een BTO met 17 inch scherm van 3000 euro. 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Tijgert schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:17:
[...]

Hmmm ;) dat klinkt in mijn oren dus gewoon als een ja. Maar als een run-of-the-mill burger naar een product vraagt mag je er niks over zeggen tenzij het reeds officieel is aangekondigd?
Blij dat ik er dan naar vroeg! :) klinkt als een primeur ;)
Geen idee Tijgert, ik ben een support medewerker, ik heb geen zicht op nieuwe producten.
Succes met je primeur.
MedionAkoya schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:46:
In feiten weinig nut, wij verkoopt dit product niet, dus als het om ervaringen over BTO notebooks gaat heeft het weinig meerwaarde in dit topic, misschien een ervarings topic voor Medion maken?.

[ Voor 31% gewijzigd door BTO_USER op 20-01-2017 22:06 ]

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dusss.... na de 'non informatie' laatst hier ( :) ) heb ik vorige week de stoute schoenen aangetrokken en ben ik richting IJsselstein gegaan om dat mysterieuze nieuwe apparaat eens te bekijken dan.

Het gaat dus om een 17CL79 waar een Kaby Lake 7700K en een GTX1080 in verstopt zit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38MXKkPJG3tL5NZilmMhjsyi/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pd0lqSyfrPIEOfAsxr3PGSdZ/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTUm24fYCuLnvpfzo6zpCgrc/medium.jpg

Eigenlijk is het een P775DM3-G van Clevo en dat ziet er uit als een heel fijn machientje :o

Mijn desktop is na X jaar ook wel wat ''long in the tooth'' (ouwe Sandy Bridge six-shooter) en ik denk dat dit ding twee vliegen in een klap kan slaan! 8)

En het mooie is dat er dus 3K 120Hz schermen onderweg zijn, dus of BTO kijkt vooruit of ze luisteren naar suggesties. Either way komt mij dat goed uit want dat scherm wil ik dus!

Eens afwachten wanneer mijn droom config beschikbaar is <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Keep the thread alive! :D

Nou, de droom config is bekend en beschikbaar!

Komt dus een 17CL79 naar me toe met GTX1080, 7700K en 32GB 3000MHz G.Skill DDR4!
En.. dus met een 3K 120Hz scherm MET G-sync!

Volgens mijn onderzoek maakt dit mijn desktop in ene keer obsolete!
Wel jammer van mijn custom watercooler setup dan :/

Nog niet alles wat ik wilde stond op de site, maar door mijn niet aflatende interesse (lees: veroorzaker van irritatie "Belt ie nu weer?") heeft men mij direct laten weten zodra mijn wenslijstje compleet was >:)

Next step: uitpakken en benchen! (nadat hij binnen is gekomen, gaat nog een tijdje stresstesten bij BTO aan vooraf weet ik). Iemand interesse in bepaalde details of benches? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Is dit ook het Clevo laptops topic, m.a.w. is BTO hetzelfde als Clevo, of ongeveer? Klopt dat?

Ik las hier dat de Medion X6601 ook een Clevo is. Is de Medion P7643 ook een Clevo? Ik lees overal scores van die laptop van rond de 90%, maar op Tweakers is er een persoon die hem slechts 1 ster gaf. Dat hij een MVA paneel had (ipv echt IPS), weerhield me ervan hem te kopen voor 700 euro tijdens de MM btw-actie.

Misschien nu dan binnenkort een Clevo met 1050 (Ti) ofzo. Is de accu uitneembaar van de laatste 15"/17" Clevo's of BTO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

BTO heeft veel Clevo laptops, maar niet exculsief Clevo. Ze hebben bijvoorbeeld ook MSI.
Maar het is toch meer het BTO topic dan het Clevo topic. Je kan ook zelf een Clevo topic aanmaken als je wilt.

Om je vraag te beantwoorden: Ik weet niet of de P7643 een Clevo is, maar 1 review is geen review in mijn ogen. Bovendien gaf hij 1 ster geloof ik omdat de laptop stuk ging, wat natuurlijk altijd kan gebeuren.

IPS is wel het mooist, maar andere panelen zijn niet noodzakelijk slecht. Heb je hem wel zelf bekeken eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Tijgert schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:51:
IPS is wel het mooist, maar andere panelen zijn niet noodzakelijk slecht. Heb je hem wel zelf bekeken eerst?
Nee, helaas, niet zelf kunnen bekijken. Ik was nog naar de MM gegaan maar daar hadden ze alleen de 15" varianten, zoals de X6601. Helaas niet de P7643. De Medions hadden wel een erg goed beeld allemaal, maar dat waren echte IPS schermen. Qua beeld sprongen voor de rest een aantal Asus ROG's eruit. Samen met de Medions vond ik die het beste beeld hebben. En de X6601 is dus een Clevo n155rd lees ik hier. Goed om te weten. :)

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden. :)

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 00:57
Tijgert schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:22:
Keep the thread alive! :D

Nou, de droom config is bekend en beschikbaar!

Komt dus een 17CL79 naar me toe met GTX1080, 7700K en 32GB 3000MHz G.Skill DDR4!
En.. dus met een 3K 120Hz scherm MET G-sync!

Volgens mijn onderzoek maakt dit mijn desktop in ene keer obsolete!
Wel jammer van mijn custom watercooler setup dan :/

Nog niet alles wat ik wilde stond op de site, maar door mijn niet aflatende interesse (lees: veroorzaker van irritatie "Belt ie nu weer?") heeft men mij direct laten weten zodra mijn wenslijstje compleet was >:)

Next step: uitpakken en benchen! (nadat hij binnen is gekomen, gaat nog een tijdje stresstesten bij BTO aan vooraf weet ik). Iemand interesse in bepaalde details of benches? 8)
En ik zie nog steeds geen 120hz er tussen staan. 8)7
Ik heb wel interesse in de temps en het toetsenbord _/-\o_

• Tijgert

Tijgert

Dialastical schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:16:
[...]

En ik zie nog steeds geen 120hz er tussen staan. 8)7
Ik heb wel interesse in de temps en het toetsenbord _/-\o_
Klopt, ze vertelde mij dat ze bezig zijn met bestellingen/productvernieuwingen en dat het allemaal erg veranderlijk is nu. Voordat alles rond is, aangekomen uit China en getest ben je wel wat dagen verder.

Die 120Hz QHD schermen komen er zeker aan zeggen ze, want ik heb de eerste :+
Ook 120Hz FHD schermen zitten in de pijplijn.
Maar het komt pas op de site als het direct uit voorraad leverbaar is, wat dan toch beter is dan die bedrijven die zeggen direct te kunnen leveren en als ze je geld hebben je 'onverwachts' een langere levertijd geven van meerdere weken ofzo.

Wat je wel al vast officieel hebt als optie is bijvoorbeeld 3000MHz G.Skill latjes DDR4.

Ik was er trouwens vorige week nog voor een config vraagje en zag dat ze de hele showroom verbouwd hadden. Erg strak nu, gaat zeker wat gebeuren in de toekomst. (foto's op verzoek).

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 16-02-2017 17:21 ]

• Dialastical
Tijgert schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Klopt, ze vertelde mij dat ze bezig zijn met bestellingen/productvernieuwingen en dat het allemaal erg veranderlijk is nu. Voordat alles rond is, aangekomen uit China en getest ben je wel wat dagen verder.

Die 120Hz QHD schermen komen er zeker aan zeggen ze, want ik heb de eerste :+
Ook 120Hz FHD schermen zitten in de pijplijn.
Maar het komt pas op de site als het direct uit voorraad leverbaar is, wat dan toch beter is dan die bedrijven die zeggen direct te kunnen leveren en als ze je geld hebben je 'onverwachts' een langere levertijd geven van meerdere weken ofzo.

Wat je wel al vast officieel hebt als optie is bijvoorbeeld 3000MHz G.Skill latjes DDR4.

Ik was er trouwens vorige week nog voor een config vraagje en zag dat ze de hele showroom verbouwd hadden. Erg strak nu, gaat zeker wat gebeuren in de toekomst. (foto's op verzoek).
Gelukkig gaan ze full hd 120hz aanbieden want 4k 120hz is het enige wat alienware biedt. Ik weet dat de merken niet te vergelijken zijn maar 4k hoeft van mij niet zo.

• Tijgert

Tijgert

Dialastical schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Gelukkig gaan ze full hd 120hz aanbieden want 4k 120hz is het enige wat alienware biedt. Ik weet dat de merken niet te vergelijken zijn maar 4k hoeft van mij niet zo.
4K 120Hz bestaat (nog) niet dus dat lijkt me wat lastig om aan te bieden.
Enkel FHD en QHD is er in 120Hz waar de FHD dan IPS is en de QHD TN.

• Dialastical
Sorry typo :P . Prijsverschil blijft natuurlijk hoog.

• Tijgert

Tijgert

4K is natuurlijk erg mooi voor foto's, helemaal omdat het ook IPS is, maar als je er een GTX1080 in stopt dan wil je gamen! 4K op 17" is dan best overkill als je zelfs op QHD al bijna geen pixels meer ziet, beter de extra power gebruiken voor meer frames dan meer pixels! :D

Dan heeft de 120Hz van de QHD (en van de FHD) best wel wat meerwaarde over de 60Hz van 4K.
De 'echte' gamer loopt toch al zo te glijen van hoge FPS, kunnen ze het krijgen ook :)

Gelukkig is er een ruime keuze, voor een ieder wat wils, maar de prijsstelling is soms nog even afwachten.
Sommige aanbieders vragen meer voor QHD over 4K terwijl anderen meer vragen voor 4K over QHD... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 16-02-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 03:11:
[...]

Nee, helaas, niet zelf kunnen bekijken. Ik was nog naar de MM gegaan maar daar hadden ze alleen de 15" varianten, zoals de X6601. Helaas niet de P7643. De Medions hadden wel een erg goed beeld allemaal, maar dat waren echte IPS schermen. Qua beeld sprongen voor de rest een aantal Asus ROG's eruit. Samen met de Medions vond ik die het beste beeld hebben. En de X6601 is dus een Clevo n155rd lees ik hier. Goed om te weten. :)

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden. :)
N155RD1M moet het eigenlijk zijn. maar het kan ook een N155RD1 zijn
Verder het is een Clevo met Medion-saus.
Over beeld kan ik niet veel zeggen, ik had daarvoor geen IPS-beeldscherm gezien. Maar ik vind het wel een vooruitgang t.o.v. TN-beeldscherm. Laptop koste mij 799 euro, achteraf gezien was een ASUS de goedkoopste met 750 euro met een 960M. 8)7

Trein?

• Sanction
  • Niet online
Mijn P•BOOK 15CL54 QUAD IPS uit 2014 is aan vervanging/modernisering toe.

Hebben de huidge high-end modellen dezelfde behuizing? Wil nl. niet naar een grotere versie, gewicht maakt me niet zoveel uit.

• laptopplus

laptopplus

Sanction schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 05:39:
Mijn P•BOOK 15CL54 QUAD IPS uit 2014 is aan vervanging/modernisering toe.

Hebben de huidge high-end modellen dezelfde behuizing? Wil nl. niet naar een grotere versie, gewicht maakt me niet zoveel uit.
De nieuwe modellen zijn vergelijkbaar met jouw laptop zijn bijvoorbeeld de:

pricewatch: BTO X•BOOK 15CL71
pricewatch: BTO P•BOOK 15CL70
pricewatch: BTO X•BOOK 15CL73

Je kan ook kijken naar de alumiminium high-end variant, zoals deze:

X-Book 15CL77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
Ik wil hier toch mijn ervaring met BTO even kwijt.

Ik beschik nu 2 jaar en een aantal maanden over een P BOOK 15CL54 QUAD IPS, aangekocht voor ongeveer 1200 euro voor mijn IT opleiding.

In het begin was ik erg tevreden met de BTO laptop, echter bleef dat niet lang.

Na enkele weken vielen namelijk de schroeven er uit aan zowel de binnen als de buitenkant (geen borgvloeistof op de schroeven aangebracht). Omdat binnenin de laptop de lossen schroefjes op het moederboard kwamen te liggen veroorzaakte dit kortsluiting. Ik heb toen des tijds de laptop onder garantie terug gestuurd aan BTO, bij terugkomst leken de schroefjes weer stevig vast te zitten.

Enige tijd later kwamen de problemen weer opduiken, veel vastlopers etc. Na een Memtest constateerde ik dat de RAM module defect was geraakt, weer een RMA dus. Bij terugkomst was de RAM module vervangen en werkte alles weer prima.

Na een aantal maanden zonder problemen begon het gezeik weer, het plastic rondom de DC connector kwam los en was niet meer terug op zijn plek te duwen (wellicht uitzetting door warmte?).
Met nog +- 3 maanden garantie resterend weer een RMA.

Momenteel bevind ik me buiten de garantieperiode en zijn de problemen zeker niet verholpen. Vanaf de laatste RMA ging het weer een hele tijd goed, echter zit ik nu ALWEER met een kapotte laptop.

Momenteel flikkert een gedeelte van het beeldscherm continu en is de usb 2.0 poort zomaar defect geraakt. Ik vermoed zelf dat de LCD kabel van het scherm niet helemaal lekker meer is, de oorzaak van de defecte usb 2.0 poort is me tot nu toe nog onbekend.

Gezien het feit dat ik en een vriend beide het zelfde model hebben gekocht toen des tijds en we beide niets meer dan problemen hebben moet ik toch concluderen dat de bouwkwaliteit erg ondermaats is, voor een laptop van 1200 euro had ik toch iets meer verwacht.

Ik ben me ervan bewust dat het om Clevo barbones gaat dat BTO weinig tot geen invloed heeft op de kwaliteit daarvan maar losse schroeven in een dure laptop vind ik erg slordig.

De service die ik onder mijn garantie periode heb gekregen vond ik daar daarentegen uitstekend, problemen waren altijd snel verholpen.

Helaas zit ik nu wel met een dubio; (laten)repareren of de laptop vervangen.

Omdat de bouwkwaliteit van de barebone niet al te best is wil ik er eigenlijk geen geld meer in investeren, echter begin ik volgend jaar aan een IT gerelateerde vervolgopleiding van 4 jaar waarbij ik natuurlijk een laptop nodig heb.

Momenteel lijkt het net alsof ik op een 13 inch laptop aan het werk ben :+
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/egeczb.jpg

Kortom: Service van BTO is dik in orde maar de bouwkwaliteit van de W650S barebone en de assemblage waren ondermaats (losse schroeven, geen borgmiddel)

(ter informatie: De laptop is altijd netjes in een sleeve en laptop tas vervoerd, laptop is nooit gevallen of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Na 2 jaar best veel problemen lijkt me. Hopelijk hebben de nieuwe modellen betere bouwkwaliteit, het is en blijft clevo.

Overigens, duurt wel lang voordat de beruchte 120hz beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik had ook losse schroefjes aan de binnenkant toen dat ding werd opengemaakt voor een schoonmaakbeurt; gelukkig geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

joseph pottema schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:11:
Ik wil hier toch mijn ervaring met BTO even kwijt.
Dat is wel ruk zeg. Maar vielen die schroeven er van binnen enkel uit of ook van buiten?
Ik weet wel dat met barebones er van binnen haast niks door de reseller geschroefd wordt, dan zou dat dus puur een fuckup van Clevo zijn. Als de buitenschroeven geen borgvloeistof zouden hebben gehad dan hadden ze bij assemblage even moeten opletten.
Dialastical schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:38:
Na 2 jaar best veel problemen lijkt me. Hopelijk hebben de nieuwe modellen betere bouwkwaliteit, het is en blijft clevo.

Overigens, duurt wel lang voordat de beruchte 120hz beschikbaar komen.
Ik denk dat het per lijn kan verschillen. Mijn 17CL62 (P670) is bijna een sportwagen zo mooi vind ik hem
(en alle schroeven zaten vast ;) )

Die 120Hz schermen duren idd wel lang voor ze beschikbaar komen op de site, maar de mijne staat nu te testdraaien en hopelijk (please please please _/-\o_ ) is hij morgen klaar om te worden opgehaald!
WQHD 120Hz G-sync baby! :9
Sanction schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:39:
Ik had ook losse schroefjes aan de binnenkant toen dat ding werd opengemaakt voor een schoonmaakbeurt; gelukkig geen schade.
Had jij ook een W650S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
[quote]Tijgert schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Dat is wel ruk zeg. Maar vielen die schroeven er van binnen enkel uit of ook van buiten?
Ik weet wel dat met barebones er van binnen haast niks door de reseller geschroefd wordt, dan zou dat dus puur een fuckup van Clevo zijn. Als de buitenschroeven geen borgvloeistof zouden hebben gehad dan hadden ze bij assemblage even moeten opletten.

De schroeven vielen er zowel van binnen uit als van buiten. Omdat de schroeven van binnen uit los in de behuizing rond slingerde viel de laptop uit door sluiting.

De buitenste schroeven waren helaas niet voorzien van borgvloeistof.

Momenteel merk ik ook dat de plastic behuizing rondom de andere usb poort langzaamaan begint te scheuren. (best vreemd aangezien in deze poort altijd de usb receiver van mijn draadloze muis zit)

Denk dat ik helaas toch over een tijdje een andere notebook moet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

joseph pottema schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:58:

De buitenste schroeven waren helaas niet voorzien van borgvloeistof.

Momenteel merk ik ook dat de plastic behuizing rondom de andere usb poort langzaamaan begint te scheuren. (best vreemd aangezien in deze poort altijd de usb receiver van mijn draadloze muis zit)

Denk dat ik helaas toch over een tijdje een andere notebook moet kopen
Ik ben benieuwd wat BTO er zelf van zei. Als je kunt aantonen dat er geen borgvloeistof op de schroeven zat kan je toch aannemelijk maken dat dat een probleem is waar ze naar moeten kijken. Volgens mij zeg je nu dat er enkel schroeven zijn ingedaan/vast gedraaid nog steeds zonder borging? Heel vervelend, dat wel.

Op een iets lichtere noot: The eagle has landed _/-\o_

Ik kreeg een mailtje dat hij klaar was met proefdraaien en stond te wachten op zijn nieuwe baasje.
Laten bezorgen kost enkel tijd als ik hem ook binnen een half uur in mijn armen kan sluiten, dus sjoef, naar IJsselstein!

Als eerste kwam ik dus de showroom binnen lopen, alles nieuw en kek ingericht.
Mooi muurtje met beschikbare tassen en rugzakken, een demoopstelling van enkele bijzonder mooie machines en een barretje om even aan te hangen/praten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6IAtftVm6Pir7i1cFt2npurp/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/djepgaHYHV1ELHn6RopDWOUz/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ek4xZYYgllTBc7sDwOOfrmns/thumb.jpg

Een van de medewerkers komt dan binnen met een grote doos en een laptoptas.
Spannend!! (de doos dan). Ik ken het gevoel nog van de vorige keer, voelt goed :D

Op de doos zie je al staan wat voor moois er in zit. Hoewel de BTO site het nog niet vermeld kan men wel degelijk een WQHD 120Hz G-sync scherm bestellen (officieel pas zodra er voorraad is, vandaar dat je nog niks kan vinden).

De doos gaat open en een roze gloed schittert me tegemoed <3
Dan zie je de opvolgende stappen van uitpakken en na een stevig kwartiertje is het tijd om op huis te gaan.
Lots to do!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OOLmER6SxbWh4YNgkXR0H3JI/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c8fjPQSq2qAROCM0CzEXPUBU/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/85nNQwz7EAaP7Jd7cc7pxN9p/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OvJwAssTYao1jfH9PEafwUcH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OLuywp7PnlH7tp2Qhm1f0Yrc/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oca9iBLPYDugaOYJYHa9hD5k/thumb.jpg

Ik ben even een avondje bezig geweest de meest recente drivers te downloaden en te organiseren. Ik hou er zelf van de officiele driver DVD te updaten naar de laatste versie drivers en dat het tekstbestand op de DVD dit dan ook zo weer geeft, ordnung muss sein! :Y
Op de site van BTO staan een aantal nieuwere drivers dan op de DVD die je er bij krijgt dus men houdt dat wel aktief bij, pluspunt. Later ga ik op Station-drivers wel verder kijken of daar nog iets te halen valt... eerst maar eens dit beest werkzaam krijgen naar mijn smaak!
Een andere handige tool trouwens is die van Obsidian PC, bijna volledig gautomatiseerd drivers downloaden en installeren met maar een paar klikken. Let wel: geen garantie op de versies. Nader onderzoek leerde bijvoorbeeld dat een paar drivers nieuwer waren dan op de BTO site, de meeste gelijk aan de BTO site en een enkele zelfs wat ouder.

Mijn eerste taak: de SSD's over zetten van mijn 17CL62 naar deze 17CL79 en vervolgens DIT juweeltje er nog eens bij prikken :P Te veel opslag bestaat niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iucbDR3v0aENTcHgVJdgtk6R/thumb.jpg

To be continued... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 04-03-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 15:30
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Ik zie dat dit de 17 qhd ips is, dus niet dezelfde problemen als met de alienware qhd tn versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

mesa57 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:34:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)
Dank je :) Ik ben er erg blij mee.
Dialastical schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:07:
Ik zie dat dit de 17 qhd ips is, dus niet dezelfde problemen als met de alienware qhd tn versie?
Ik weet niet welke problemen de Alienware heeft? Please enlighten me zodat ik dat aspect ook even wat nader kan bekijken.

Maar truth be told wist ik niet van het bestaan van dit scherm af. 120Hz ken ik, WQHD ken ik, IPS ken ik en G-sync ken ik. Maar nergens op alle internets waar ik kijk heeft men dit alle vier tegelijk. Nergens.
Maar toch staat het echt op de doos, meerdere keren.

Ik dacht zelf dus ook dat dit een 120Hz WQHD TN scherm zou zijn, maar met deze kleuren en kijkhoeken is of TN grote stappen vooruit gegaan of het is toch stiekem IPS. Either way zie ik tot nu toe nog geen verschil met met mijn IPS UHD Acer die er vlak naast staat dus het scherm is hoe dan ook bijzonder mooi.

Nu weet ik wel dat ik de allereerste sample heb van deze serie die BTO verkoopt en dat ik dit scherm nu heb terwijl het officieel nog niet wordt aangeboden door BTO, maar nu lijkt het toch bijna op een soort van wereld primeur :?

Ik ben natuurlijk enorm blij dat (mogelijk door mijn zeuren) ik degene was die dit apparaat op de kop kon tikken met een heus 'unicorn' scherm. Dit apparaat ga ik eens grondig doorlichten en dan komt vanzelf aan het licht of dit scherm for realsies is of niet ;)
Als het allemaal klopt dan hoop ik wel dat BTO het wat aan de grote klok gaat hangen want deze schermen zijn nu al enorm gewild als je kijkt op bijvoorbeeld Notebookreviews.com, en dat is terwijl iedereen nog roept dat ze niet bestaan...

Iemand moet natuurljk de eerste zijn met zo'n scherm, why not me :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 05-03-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Ik zie het 120hz scherm ook niet meer bij laptopplus staan maar wel bij veel modellen van de onderdelen boer uit Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik ben wellicht ook in de markt voor zo een 120hz scherm, heeft iemand meer informatie over de leverbaarheid van deze schermen? Ik ben ook wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van de 120hz t.o.v. de normale IPS schermen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

OsiriS.nl schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:06:
Ik ben wellicht ook in de markt voor zo een 120hz scherm, heeft iemand meer informatie over de leverbaarheid van deze schermen? Ik ben ook wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van de 120hz t.o.v. de normale IPS schermen...?
Had je al enig antwoord gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 19:51
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn fotobewerking, later dit jaar ook videobewerking en veel typen. Ik maak foto's oa. voor bladen en daar moet ik ook artikelen bij schrijven. Nu ben ik een beetje rond aan het zoeken voor laptops, maar geen hebben echt wat ik wil. Compact, sjieke look, snel, veel intern geheugen, goede VGA en sub-€1500,-. 14" heeft mijn voorkeur, 15.6" zou wellicht wel mogelijk zijn, maar dat ligt een beetje aan het totale gewicht/formaat.

Nu heb ik bij BTO deze 2 modellen gezien, zien er goed uit. Specs zijn helemaal top-notch, super aangekleed voor een zeer nette prijs. Model zou wat dunner/lichter mogen, maar dat werkt alleen maar tegen met upgraden dus die wens laat ik maar even varen.

Maar nu de belangrijkste vraag, hoe typen de toetsenboarden? Ik heb een paar keer met zo'n Island/Chiclet keyboard gewerkt, maar echt fijn is dat niet. Die van Lenovo zien er heel goed uit en schijnen (volgens de recensies) ook erg goed te zijn.

Hoe zijn de toetsenboarden van deze BTO's, iemand daar ervaring mee? Uiteraard ga ik zelf tzt nog in IJsselstein kijken en voelen maar dan weet ik alvast iets :)

Deze twee heb ik nu op het oog, met meer de neiging naar de 14" omdat die net wat compacter is en dat is wel fijn op de motor. ( Ben motorfotograaf O-) )

Afbeeldingslocatie: http://www.markmeisner.com/upload/BTOLaptops.jpg

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

BTO heeft meerdere modellen en niet elk model heeft hetzelfde type toetsenbord. Je zult dus echt zelf even moeten gaan kijken met vingers.

Ondertussen is mijn review van mijn 17CL79 net online gekomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Ondertussen is mijn review van mijn 17CL79 net online gekomen 8)
_/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 09:23
Zijn er mensen die hun laptop docken?

Ik zit te kijken naar een oplossing om de laptop op zn zij te weg te zetten en de connecties via een elegante verbinding naar de monitor te laten lopen. Dat het een beetje weggewerkt zit.
Het liefst trek ik hem dan ook vanuit 1 verbinding los, maar die zijn vaak customised voor bepaalde merken of laptops.

Iemand die kan adviseren over een handige docking station en een verticale stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kashika schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:48:
Zijn er mensen die hun laptop docken?

Ik zit te kijken naar een oplossing om de laptop op zn zij te weg te zetten en de connecties via een elegante verbinding naar de monitor te laten lopen. Dat het een beetje weggewerkt zit.
Het liefst trek ik hem dan ook vanuit 1 verbinding los, maar die zijn vaak customised voor bepaalde merken of laptops.

Iemand die kan adviseren over een handige docking station en een verticale stand?
Een vertikale stand kan ik niet noemen maar hoe moeilijk kan dat zijn om zelf te maken.
Qua dock zou ik voor een Thunderbolt dock gaan waar alles op zit, dan ben je snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 09:23
Tijgert schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:08:
[...]

Een vertikale stand kan ik niet noemen maar hoe moeilijk kan dat zijn om zelf te maken.
Qua dock zou ik voor een Thunderbolt dock gaan waar alles op zit, dan ben je snel klaar.
Hmm, hij heeft geen Thunderbolt aansluiting. Wel mini displayport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kashika schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Hmm, hij heeft geen Thunderbolt aansluiting. Wel mini displayport...
Hoe wil je dan een dock aansluiten? Zijn er enkel USB3n docks?
Ik dacht dat alle signalen enkel allemaal tegelijk over Thunderbolt konden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Hoe wil je dan een dock aansluiten? Zijn er enkel USB3n docks?
Ik dacht dat alle signalen enkel allemaal tegelijk over Thunderbolt konden... :?
Voor de BTO/Clevo zijn er enkel universele beschikbaar, daar ga je geen beeld mee transporteren (usb gestuurd). Een tijd geleden waren er nog een enkel model met officiele dockingstation, maar dat is al weer een tijdje terug helaas voor de vraagsteller in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSickness
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-05-2020
Weet iemand wat er aan de hand is met Notebooktotaal.nl ?

Ik kocht daar 3 jaar geleden mijn bto laptop, maar zie nu dat de website niet meer bereikbaar is en er al lang geen berichten meer zijn gepost door nbt/roberto.. Iemand nog contact mee gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

MUSickness schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:43:
Weet iemand wat er aan de hand is met Notebooktotaal.nl ?

Ik kocht daar 3 jaar geleden mijn bto laptop, maar zie nu dat de website niet meer bereikbaar is en er al lang geen berichten meer zijn gepost door nbt/roberto.. Iemand nog contact mee gehad?
Ze zijn gestopt met de actieve verkoop, via e-mail gewoon nog bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 07:20
Het is nogal stil in dit topic. Nog interessante recente ervaringen met BTO Notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Nee, maar ga binnenkort weer ééntje bestellen, mits ze kunnen garanderen dat het toetsenbord geen afdruk meer maakt in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 07:20
Sanction schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:29:
Nee, maar ga binnenkort weer ééntje bestellen, mits ze kunnen garanderen dat het toetsenbord geen afdruk meer maakt in het scherm.
Met welk model heb je dat gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
P•BOOK 15CL54 QUAD IPS.

Maar ik was zo te lezen niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 11:47

Local Host

Het forum is om te leren.

Sanction schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:29:
Ik gebruik altijd dat "doekje" en nog nooit last gehad van toetsafdrukken op mijn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Local Host schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik altijd dat "doekje" en nog nooit last gehad van toetsafdrukken op mijn scherm :)
Daar is ie idd ook voor bedoeld :) #voorkomenisbeterdangenezen

• Sanction
  • Niet online
Ik heb al heel wat laptops versleten, maar werkelijk nog nooit een doekje moeten gebruiken omdat het toetsenbord een afdruk in het scherm maakt.

• deskit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-03 08:36
Al heel wat super toestellen van BTO in handen gehad.
support is ook heel goed.

best wel levering dozen bewaren om hem in bepaalde gevallen veilig terug te kunnen sturen.

nu de nieuwe 17Inch I7 8700K besteld met een 1080 in
heel benieuwd naar de beestachtige prestaties ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wuuuut? 6 cores / 12 threads in een laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:23:
Wuuuut? 6 cores / 12 threads in een laptop??
Yup, en de 15inch uitvoering heeft een 120Hz G-sync scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
laptopplus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:15:
[...]

Welk modelnummer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zijn de 17" 120Hz schermen nog steeds van hetzelfde merk/model?
Nog iets bekend van 'banding' daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

P751TM-G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deskit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-03 08:36
Laptopje binnen:

foto's volgen nog:
model is de 17CL879
CPU: I7 8700K
GPU: 1080 geforce
RAM: 2 X 8GB DDR4 (3000MHz), G.Skill Ripjaws
SSD: 1000GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 960 PRO

bij de opstart is de langste wachtijd: het ingeven van ww/pin/fingerprint
GPU/CPU/RAM overclock software is meegeleverd en heel overzichtlijk
maar nog niets mee gedaan.

Assasins creed origins wat getest => draait op ultra high
en aan de gemiddelde temp van 82c° voor de nvidia kaart blaast hij wel als een echt beest.

Als music maker heb ik ook de geluidkaart al aan een test je onderworpen. en daar is een grote WOW voor de gemiddelde latency is 1ms met reason 10 , aan een sample rate van 48000 => nog nooit megemaakt en loep zuiver

Ja hij weegt 4kg en is dik maar als je niet wakker ligt over het zicht en een beestje wil, is dit er wel een. om u tegen te zeggen.

de comunnicatie en verwerking met BTO was weer uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik krijg er bijna jeuk van.. upgrade jeuk bedoel ik :P
en aan de gemiddelde temp van 82c° voor de nvidia kaart blaast hij wel als een echt beest.
Bedoel je dat de fan veel geluid maakt of dat de GTX1080 mega snel is?

Ik heb de oudere broer met 7700K en met een GTX1080 is dat een hemelse combo.
Heb je er al wat benchmarks en/of temperaturen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het lijkt er op dat andere merken nog steeds geen six-shooter in hun line-up hebben en dat BTO (Clevo) de eerste is.
Althans, in de pricewatch zie ik niks gelijkends, al was het maar omdat men niet op een 8700K kan filteren in de CPU keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:16:
Het lijkt er op dat andere merken nog steeds geen six-shooter in hun line-up hebben en dat BTO (Clevo) de eerste is.
Althans, in de pricewatch zie ik niks gelijkends, al was het maar omdat men niet op een 8700K kan filteren in de CPU keuze...
Dat kan, zodra iemand een laptop met een dergelijke cpu aanmeldt, we zullen morgen eens wat werk verzetten voor jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:45
Ik zit ook te denken om volgend jaar een BTO laptop te kopen. Het gaat me voornamelijk op de prestaties, dus wil er eentje met 32gb ram een goede nve disk en losse grote 512gb of 1t disk voor de vm's/docker containers.

Hoe bevalt de behuizing van de BTO's? Is het scherm steving (zelfde kwaliteit als lenovo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb zelf enkel goede ervaringen, maar als je het zeker wilt weten kan je gewoon even langs gaan bij ze en het model wat je denkt te willen hebben bekijken en aanraken en besnuffelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Hellboy! schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:46:
Ik zit ook te denken om volgend jaar een BTO laptop te kopen. Het gaat me voornamelijk op de prestaties, dus wil er eentje met 32gb ram een goede nve disk en losse grote 512gb of 1t disk voor de vm's/docker containers.

Hoe bevalt de behuizing van de BTO's? Is het scherm steving (zelfde kwaliteit als lenovo?)
Als je focust op de P Books heb je te maken met (deels) aluminium behuizing en zeker degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 09:45
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Iemand nog benchmarks of ervaringen met de six shooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bij de buren is de 17CL879 getest, benchmarks zijn al online te vinden: https://nl.hardware.info/...ks-17cl879/testresultaten

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nice, leerzaam. Ik hoopte ook op wat feedback van eigenaren/dagelijkse gebruikers.
Wel wat raar dat de buren dit wel hebben en Tweakers niet... valt me wel tegen van mijn oude honk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
Gisteren mijn bestelde 17CL75 binnen gekregen i7 7700HQ met een 1060 videokaart. 2 keer 16Gb (2400 Mhz) G.Skills Ripsjaws. 1 keer M.2 256 Gb SSD en een 2e 5400 RPM 2000GB schijf. Rest is standaard. Ik zal nog een foto maken van de ingewanden want ik voorzie toch dat ik nog wat anders met de in totaal 2 beschikbare M.2 slots ga doen en ik dan gelijk kan checken wat er in gestopt is wat op de factuur staat (met name het geheugen....).

Prima snelle levering van BTO, netjes verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb de volgende besteld; ben benieuwd.

X•BOOK 15CL71 15.6 inch laptop NVIDIA GTX 1050, 1050Ti of 1060 videokaart - Full HD IPS
15CL71-BUNDEL

Processor en videokaart

1 x 15CL71: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met i7-7700HQ en GTX 1050Ti 4GB (tot 30% sneller)
N850HK1-FHDN4-1050TI-7700 Besteld: 1

Koelpasta

1 x Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
KOELPASTA Besteld: 1

Geheugenslot 1

1 x 8GB DDR4 (2400MHz), G.Skill Ripjaws geheugen
DDR4-8GB2400RIPJAWS Besteld: 1

Geheugenslot 2

1 x 8GB DDR4 (2400MHz), G.Skill Ripjaws geheugen
DDR4-8GB2400RIPJAWS Besteld: 1

SSD Slot (M.2, SATA of PCI Express)

1 x 500GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 960 EVO, 3200MB/s 1800MB/s
SSD500-SAM960-M2 Besteld: 1

Harddisk / Solid State

1 x 2000GB (2TB) Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch (7mm)
HDD2TB+8GBSSD Besteld: 1

Wireless

1 x Bigfoot Killer Wireless-AC 1550 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73Gb/s) + Bluetooth 5.0
WLANKILLER-1550-M2 Besteld: 1

Toetsenbord - Taal

1 x Verlicht multi-color (RGB) QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)
KEY-US-CLEN850N870 Besteld: 1

Besturingssysteem

1 x Windows 10 Home (meertalige installatie: Nederlands en Engels) incl. USB-stick
WIN10HOME-BNDL-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
  • Laatst online: 01-08-2024
BTO laptops zijn toch rebrands van Clevo? Zijn er nog verschillen met andere rebrands zoals Skikk of gewoon de standaard Clevo (zoals bij LaptopParts4less)?

[ Voor 22% gewijzigd door niektb op 25-03-2018 14:22 ]

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

niektb schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:19:
BTO laptops zijn toch rebrands van Clevo? Zijn er nog verschillen met andere rebrands zoals Skikk of gewoon de standaard Clevo (zoals bij LaptopParts4less)?
BTO heeft ook wel eens MSI en andere merken, maar het meerendeel is Clevo.
Alle andere 'merken' zijn ook gewoon Clevo rebrands. Het gaat er dan meer om of het dozenschuivers zijn of dat ze ook eigen service verlenen en eventueel meer opties bieden. Een paar euro besparen is leuk, maar je laptop twee maanden kwijt zijn in plaats van twee weken niet.

BTO heeft bijvoorbeeld zijn eigen servicecentrum, van de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Tijgert schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:12:
[...]

BTO heeft bijvoorbeeld zijn eigen servicecentrum, van de rest weet ik het niet.
Idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:36
Sinds gisteren in het bezit van een N870HK, voorzien van een GTX 1050 TI, 7700HQ, 8GB geheugen, 250 GB SSD en 1TB HD, voor de schappelijke prijs van 899 via Alternate.

Dusver geen enkele problemen, maar dat had ik ook niet verwacht na 2 dagen :+

Enigste waar ik echt aan moet wennen is de net iets andere layout van het toetsenbord, Fn-toets wat ik altijd een gedrocht vind en de korte 0 op de numpad, ram nu telkens op de pijltoets.

Komende weken maar mee spelen en zien wat ik allemaal verder tegenkom, zo had ik vanavond ineens spraak aanstaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb veel problemen met de Bigfoot Killer Wireless-AC 1550 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73; die is compleet willekeurig niet werkend. Heb een mailtje gestuurd, waarop het antwoord kwam dat ik de laptop op zou moeten sturen, maar 1) ik gebruik hem zakelijk en kan dus geen dag zonder en 2) ik ben vrijwel altijd in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Sanction schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:00:
Heb veel problemen met de Bigfoot Killer Wireless-AC 1550 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73; die is compleet willekeurig niet werkend. Heb een mailtje gestuurd, waarop het antwoord kwam dat ik de laptop op zou moeten sturen, maar 1) ik gebruik hem zakelijk en kan dus geen dag zonder en 2) ik ben vrijwel altijd in het buitenland
ff online een intel a/c kopen en die erin stoppen, kijken of het probleem dan er niet is, kan je in ieder geval dus de wifikaart uitsluiten? Zomaar ff een idee.

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 3165 moet gewoon werken bijvoorbeeld, goedkoper dan opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Paul Hewson schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:30:
Komende weken maar mee spelen en zien wat ik allemaal verder tegenkom, zo had ik vanavond ineens spraak aanstaan 8)7
Leuk, wij horen graag je ervaring!
Raar dat spraak aan gegaan is, mogelijk een Windows 10 dingetje?
Sanction schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:00:
Je hebt een PM ontvangen.

[ Voor 26% gewijzigd door BTO_USER op 30-05-2018 16:35 ]

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52
Iemand nog een gouden suggestie? Op de BTO N250PU Notebook al een heel weekend bezig om hem Windows te laten installeren.

De bios herkent de M2 Plextor SSD, herkent mijn bootable USB stick maar zodra ik hem daarvan wil laten opstarten door hem te selecteren in de bios gebeurt er niets. Omdat de SSD leeg is komt hij op met een zwart scherm en de vraag om een bootable device.

Inmiddels heb ik al verschillende USB sticks geprobeerd, NTFS, FAT32, Linux, Windows 7 en Windows 10 bootable sticks. Tot zelfs een externe DVD-rom speler met een Windows disk. Alles wat vanaf USB moet komen weigert hij. Ook wanneer ik een reguliere 2,5''' HDD in de Laptop zet zonder de M2 weigert hij de USB. De USB 2.0 en 3.0 poort maakt ook niets uit, evenals wanneer het een stick betreft speciaal voor een UEFI of Legacy.

Heb ook even de bios batterij los gekoppeld maar ook geen succes. Secure boot aan/uit ook geen verschil.
De bios versie betreft 1.05.08.

Edit: Vergeten toe te voegen aan mijn bericht; Via de Boot Override optie kom ik er ook niet, hij springt dan direct terug naar de bios. Ook al herkent hij mijn stick.

Edit2: Het waren de USB sticks, dat geloof je toch niet. Een splinternieuwe uit de verpakking gepakt en deze doet het probleemloos. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Dynaw op 04-06-2018 11:24 . Reden: Nieuwe mogelijkheid geprobeerd maar zonder succes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucb1e
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 21:25
Configuratie

Ik heb een BTO X•BOOK 15CL871 gekocht met daarin de GTX 1050 Ti 4GB, i5-8300H, extra 8GB RAM bankje (voor totaal 16GB RAM), en de iets betere 128GB Intel SSD (die voor een tientje extra -- niet omdat ik een bijzonder snelle ssd wil, maar omdat de default een bijzonder trage ssd is (waar halen ze 'm uberhaupt vandaan?!)).

Samenvatting:

Nog maar 1 dag ervaring, en waarschijnlijk blijft het daarbij, dus slechts een korte lijst punten:
  • De beste laptop specs die je momenteel kan krijgen voor rond de 1000 euro.
  • De ventilator blijft permanent op 100% doorblazen en dat ding is (na verloop van tijd) luid genoeg dat mijn oor nasuist.
  • Drivers voor Linux lijken niet beschikbaar, ook met wat low-level gesleutel werkt vanalles niet. Ik denk dat ik het op ga geven.
  • Het toetsenbord voelt niet aan alsof het meer dan een jaar mee zal gaan bij normaal gebruik, laat staan als je veel typt zoals ik.
  • Sensors lezen uit als 511°C en 55-60°C bij compleet idle. Dat eerste is duidelijk fout, maar ik weet niet zeker of die tweede ook een slechte sensor of driver is... in elk geval, niet veel goeds.
  • Het 14 dagen herroepingsrecht heeft BTO een uitzondering in de wet voor gevonden, dus terugsturen kost je normaal 100 euro plus verzendkosten. Ik ben gelukkig vooraf overeengekomen dat het voor de helft mag.

Het eerste wat me opvalt is dat het toetsenbord erg goedkoop aanvoelt. Ik zeg dat niet omdat ik luxe wil, maar omdat het echt aanvoelt alsof het over een half jaar uit elkaar gaat vallen (ik typ nogal wat, 25-50 duizend aanslagen per dag), en een toetsenbord dat na veel gebruik verslijt is nou niet bepaald iets waar je garantie op krijgt. Mijn huidig Asus toetsenbord doet het na 5 jaar nog goed, dus ik denk dat ik er wel netjes mee omga, maar het moet wel een beetje degelijk zijn. Maargoed, met nog geen dag ervaring op dit toetsenbord kan ik er natuurlijk weinig objectiefs over zeggen.

Eerst eens opstarten naar de Windows installer die standaard op de SSD staat. Nog voor het scherm aan gaat begint de ventilator met 100% power te draaien -- niet abnormaal, enkel een beetje vervelend. (Zo heeft mijn huidige laptop een cd-drive die even heen en weer schuift elke keer dat ik 'm aanzet. Mensen die 'm niet kennen kijken altijd even vreemd op, alsof ik er iets aan kan doen.) Maar ook toen de installer geladen was, bleef het doorblazen. Normaliter heeft het ding na het laden van de BIOS (of uefi of whatever) wel door dat 'ie geen 80 graden is en echt wel wat minder hard kan gaan blazen, of misschien zelfs de fan uitzetten.

Flash-forward naar nu: ik zit hier inmiddels met gehoorbescherming aan de keukentafel te pogen om drivers werkend te krijgen, het is écht niet te doen. Toen ik na een uur de laptop even uit had, merkte ik dat mijn oor aan de laptopkant nog suisde (ik heb 2 laptops voor me staan, oud en nieuw, en zit zelf ongeveer in het midden). Toch maar even oorkleppen uit de garage gepakt...

Anyway, terug naar het begin. Windows laadde, dus behalve de ventilator werkt de hardware. USB stick erin met Debian Linux 9 erop, en die laadt niet fatsoenlijk. Recentere installer van Ubuntu 18.04 naar de USB geflashed, die werkt wel. Ubuntu geïnstalleerd, start op, en blijft direct vasthangen bij het inloggen. Lijkt iets in de kernel te zijn dat niet lekker loopt. Iemand suggereert acpi=off mee te geven aan de kernel in grub. Nu kan ik inloggen, maar zie ik geen accuniveau. Vervolgens werkt WiFi niet: iwlist (of network-manager of whatever) geven geen netwerken weer. Het zit niet mee.

Voor de ventilatoren ga ik 'm sowieso terugsturen onder garantie, maar de vraag is of ik de laptop überhaupt wil houden met zo'n fantastische driver support.

Ik heb ondertussen hun bijgeleverde papierwerk eens doorgenomen, die garantievoorwaarden wordt je niet vrolijk van. Niet dat de garantievoorwaarden veel af mogen wijken van de wet, dus gerechtelijk afdwingbaar is het toch niet zover ik weet (en ik weet er inmiddels, helaas, redelijk veel vanaf na een zaak met Toemen modelbouw, maar dat is een ander verhaal), maar dingen als "het openschroeven van je notebook kan voor ons reden zijn om garantie af te wijzen" zijn toch niet zo handig: als ze dat inderdaad zouden claimen en voet bij stuk houden, zit je eerst met een rechtszaak voordat je laptop gerepareerd wordt.

In deze papieren kwam ik een heuse handleiding tegen. Voor het verkeerde model, maar alla, dit is de eerste keer dat iemand eens uitlegt wanneer precies een LED'je begint te knipperen en wat de icoontjes op de functietoetsen betekenen (die zijn niet altijd zelfverklarend)! Hier vind ik de magische (niet op toetsenbord zichtbare) Fn+1 combinatie, die de fans toggelt tussen automatisch en maximumsnelheid. Fantastisch!

Dus ik druk op Fn+1. Mogen jullie drie keer raden wat er gebeurt. De fan doet nu normaal? Nee. Er verandert niks? Helaas, dat is ook niet het geval. Laatste poging: de tweede fan (blijkbaar zijn het er twee) gaat nu ook lawaai maken? Jazeker!

Op een gegeven moment ben ik tot het punt weten te komen waar ik in Ubuntu de temperatuursensors uit heb kunnen lezen. Een van de sensors geeft 511°C aan (duidelijk kapot of slechte driver), en de anderen zo'n 55-60°C, terwijl het ding idle is. Ik heb de 9 euro extra koelpasta optie niet genomen bij de configuratie, maar wtf, zit er dan nu helemaal niks tussen? Op het punt waar ik dit uitlas, zat ik nog in de installer in een configuratiestap (niet het installeerproces zelf), dus er draaiden letterlijk nul processen. Ik twijfel of die 55-60° ook kapotte sensors (of drivers) zijn, of dat het echt is. In elk geval is het een groot minpunt, het laatste alleen een beetje meer dan het eerste.

Aangezien het een beetje een alternatief merk is, voelde ik de bui al hangen. Wat misschien niet iedereen weet, is dat het 14 dagen herroepingsrecht/zichtrecht niet geldt voor artikelen die gepersonaliseerd zijn, aangezien een ander er dan natuurlijk niks meer mee kan. Niet dat laptoponderdelen niet herbruikbaar zijn, maar hey, waarom zou je deze kans langs je neus laten gaan? Dus rekent BTO 10% van de prijs in het geval je 'm terugstuurt (met een max van 100 euro, wat me inderdaad ook wel genoeg lijkt). Niet dat de hoeveelheid tijd die deassembleren kost afhangt van de prijs van de laptop, maar ze moeten toch op de een of andere manier winst maken? Daar komen dan natuurlijk nog verzendkosten bij. Anyway, ik ben daarom vooraf overeengekomen dat ik het voor de helft van de deassemblagekosten terug mag sturen. Lijkt erop dat dit een goede zet was. Niet omdat ik zo vaak of graag dingen terugstuur, maar een dure laptop waar ik 4-5 jaar mee vooruit hoop te kunnen, wil ik me niet (al te) bezwaard bij voelen om terug te sturen als dingen niet goed werken die niet onder garantie vallen (zoals software of een erg vervelend toetsenbord of zoiets). Alsnog kost het me 50 euro, plus verzendkosten, plus extra wachten (om andere laptop te bestellen, deze week kwam goed uit maar volgende week niet zo), plus natuurlijk de moeite die ik hier nu in heb gestopt.

Tot zover mijn 1-daagse ervaring met BTO. Als ik andere ervaringen zo doorlees, lijkt dit gelukkig niet de norm te zijn. Wel erg jammer dat het zo loopt, want dit was de laptop met de beste specs voor rond de 1000 euro momenteel.

[ Voor 1% gewijzigd door Lucb1e op 09-08-2018 00:14 . Reden: puntje in samenvatting vergeten/aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn mooie 17CL79 (shameless plug >:) ) doet zijn werk nog steeds perfect, maar voor het lichtere werk is hij... niet zo licht. Ik ben dus nu in de markt voor een kleinere (extra) laptop voor op reis als ik minder wil gamen, 15" is dan wel een prettig maatje.
Hoewel ik dus bekend ben met BTO ken ik de laptop (en maker) waar ik interesse in heb niet, de 15CL872.

Het schijnt van een maker genaamd TongFang te zijn, obvious Aziatisch, maar dat zijn de meeste.
Kent iemand deze maker en/of model laptop?

Heeft wel een mechanisch toetsenbord, mooi scherm en ook al vast een paar mooie plaatjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ClcdaKMqQt3SH6OSDae3eZIu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FltATQ5cYYnJc8KbUqGKY7S6/medium.jpg

Mijn bestelvinger jeukt maar ik hoor graag of iemand er al iets van weet 8)

Edit:
Hmm.. komplot theorie of deep learning :? Zie nu net deze laptop op de frontpage langskomen in een banner van BTO.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 10-08-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Edit:
Hmm.. komplot theorie of deep learning :? Zie nu net deze laptop op de frontpage langskomen in een banner van BTO.
Noemen ze 'ReTargeting', op basis van je bezoek wordt er een cookie geplaatst en wordt je getarget met het product :)

• Lucb1e
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 21:25
Update op mijn bericht twee posts hierboven: herroepingsformulier geprint en ingevuld, dat samen met laptop geretourneerd (verzendkosten 6.50, niet 15 euro zoals de herroepingspagina van BTO noemt), afgelopen maandag kwam 'ie aan volgens track 'n trace, gisteren kreeg ik een e-mail met de creditfactuur en vandaag geld terug. Dat ging behoorlijk snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450206

Tijgert schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:23:
Mijn mooie 17CL79 (shameless plug >:) ) doet zijn werk nog steeds perfect, maar voor het lichtere werk is hij... niet zo licht. Ik ben dus nu in de markt voor een kleinere (extra) laptop voor op reis als ik minder wil gamen, 15" is dan wel een prettig maatje.
Hoewel ik dus bekend ben met BTO ken ik de laptop (en maker) waar ik interesse in heb niet, de 15CL872.

Het schijnt van een maker genaamd TongFang te zijn, obvious Aziatisch, maar dat zijn de meeste.
Kent iemand deze maker en/of model laptop?

Heeft wel een mechanisch toetsenbord, mooi scherm en ook al vast een paar mooie plaatjes...

Mijn bestelvinger jeukt maar ik hoor graag of iemand er al iets van weet 8)
Ik heb er net een afgelopen vrijdag opgehaald. Met de GTX1060 6GB en 60hz scherm. 16GB geheugen en 256 GB m2 ssd.
Ik gebruik deze laptop overal voor, maar vooral voor gamen en film kijken.
Mijn bevindingen:
Het metalen chassis en schermcover ziet er erg netjes uit. Dat is wel het fijne van BTO laptops vergeleken met andere game laptops, je kunt er op je werk ook nog mee aankomen.
Bouwkwaliteit voelt erg degelijk, geen flex in het chassis of toetsenbord, die trouwens mechanisch is. Dat is even wennen, maar je hebt meer feedback. Het toetsenbord maakt ook meer geluid dan normale laptop toetsenborden. Elke toets is afzonderlijk in te stellen met een andere kleur, of je dat wat vind, moet je natuurlijk zelf weten.

De twee fans doen tijdens een potje gamen aardig hun werk, met een uurtje Rise of the Tomb Raider bleven de CPU en GPU rond de 70 graden hangen. (Ik heb wel gekozen voor de arctic silver koelpasta). Het duurt altijd een tijdje voordat de koelpasta volledig zijn werk doet, dus misschien gaat het daarna nog iets koeler.)
Er zitten onder het toetsenbord boven de fans ook nog een paar gaatjes zodat het WASD en numpad gedeelte ook koel blijft. Je voelt de koele lucht langs je vingers gaan als je er even op let.
Het IPS scherm is naar mijn mening gewoon goed, out of the box lijkt het kleurenpalet ook echt te kloppen.

Let er met bestellen wel goed op dat je dual channel geheugen neemt, (dus beide slots met bijvoorbeeld 8gb). Wel zo handig als je snelle ram nodig hebt. Ik heb zelf gewoon 16GB aangeklikt zonder er goed op te letten, dus ik heb nu 1 reepje. Het maakt voor gamen bijna niks uit, dus ik vind het wel goed, maakt het upgraden naar 32GB in de toekomst alleen maar makkelijker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Anoniem: 450206 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb er net een afgelopen vrijdag opgehaald. Met de GTX1060 6GB en 60hz scherm. 16GB geheugen en 256 GB m2 ssd.
Ik gebruik deze laptop overal voor, maar vooral voor gamen en film kijken.
Mijn bevindingen:
Het metalen chassis en schermcover ziet er erg netjes uit. Dat is wel het fijne van BTO laptops vergeleken met andere game laptops, je kunt er op je werk ook nog mee aankomen.
Bouwkwaliteit voelt erg degelijk, geen flex in het chassis of toetsenbord, die trouwens mechanisch is. Dat is even wennen, maar je hebt meer feedback. Het toetsenbord maakt ook meer geluid dan normale laptop toetsenborden. Elke toets is afzonderlijk in te stellen met een andere kleur, of je dat wat vind, moet je natuurlijk zelf weten.

De twee fans doen tijdens een potje gamen aardig hun werk, met een uurtje Rise of the Tomb Raider bleven de CPU en GPU rond de 70 graden hangen. (Ik heb wel gekozen voor de arctic silver koelpasta). Het duurt altijd een tijdje voordat de koelpasta volledig zijn werk doet, dus misschien gaat het daarna nog iets koeler.)
Er zitten onder het toetsenbord boven de fans ook nog een paar gaatjes zodat het WASD en numpad gedeelte ook koel blijft. Je voelt de koele lucht langs je vingers gaan als je er even op let.
Het IPS scherm is naar mijn mening gewoon goed, out of the box lijkt het kleurenpalet ook echt te kloppen.

Let er met bestellen wel goed op dat je dual channel geheugen neemt, (dus beide slots met bijvoorbeeld 8gb). Wel zo handig als je snelle ram nodig hebt. Ik heb zelf gewoon 16GB aangeklikt zonder er goed op te letten, dus ik heb nu 1 reepje. Het maakt voor gamen bijna niks uit, dus ik vind het wel goed, maakt het upgraden naar 32GB in de toekomst alleen maar makkelijker. :9
Wat is de TongFang designation van deze laptop? Denkl niet dat als ik een BTO nummer intik dat ik TongFang reviews kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos-Skywalker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik ben heel erg te spreken over Laptop Plus waar ik mijn BTO Notebook P750ZM heb gekocht.

Binnen enkele maanden na aanschaf stierf de SSD, ik hoefde alleen maar de SSD op te sturen, niet eens de hele laptop!
Mijn complimenten naar BTO voor het hebben van garantie per onderdeel, en niet op de laptop als geheel. Het is zo fijn om gewoon met je klauwen aan de hardware te zitten zonder garantie te verpesten.

Mijn complimenten naar Laptop Plus toen zij voor een nieuw scherm onderhandelden.
Bij Laptop Plus bieden ze 1 jaar lang ook garantie op het beeldscherm. Toen ik in de trein naar school ging en mijn laptop open klapte begon het scherm plotseling roze en zwart-witte balken te laten zien totdat de zijkant geheel uitviel.

Toen ik de laptop opstuurde voor garantie naar Laptop Plus weigerde BTO een gratis reparatie uit te voeren, omdat ze bewijs hadden gevonden dat de schade door wangebruik van de consument was aangebracht. Om precies te zijn; ze vonden twee putjes in het scherm.

Laptop Plus heeft toen voor mij onderhandeld en de prijs van 280€ naar 90€ reparatie kosten kunnen brengen.
Heel erg bedankt!

PS: Toen ik dat te horen kreeg over de putjes wist ik wel hoe laat het was... Enkele weken geleden waren we op vakantie en mijn vader gooide mijn laptop uit ongeduld in de houten kast van de caravan. Toen was het deksel vol met lelijke krassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roos-Skywalker op 19-11-2018 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krawler
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Heeft iemand ervaringen met de BTO X•BOOK 15CL874 of de BTO X•BOOK 15CL875? Ik vraag me vooral af hoe de bouwkwaliteit is en hoe de schermen presteren?
872 is geen optie wegens het mechanisch toestsenbord.
Alvast bedankt!

edit: voor grammatica.

[ Voor 9% gewijzigd door krawler op 16-01-2019 23:01 ]

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.