Ik heb sinds 2011 een MBP, 13" en deze is binnenkort toe aan vervanging. Nu Apple hun nieuwe producten heeft geintroduceerd, is het bij mij vrij snel duidelijk geworden dat ik weer terug naar Windows ga. Waar ik in 2011 nog 1050 voor het instapmodel betaalde, is dat nu 1700 geworden. Ik begrijp dat er rekening moet worden gehouden met inflatie (die er vanwege de crisis niet is geweest), maar om 650 euro meer te betalen voor een instapmodel gaat mij te ver.
BTO is mij door iemand aangeraden. Ik zit te kijken naar het volgende model:
https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Het grootste probleem wat ik momenteel met mij MBP heb is de hitte. Zelfs met browsen gaan de fans soms al op full speed draaien.
Ik lees hier in het topic dat het met BTO laptops ook het geval kan zijn. Iemand ervaring mee? Als dit vanaf nieuws af aan al een probleem is, dan zoek ik naar alternatieven.
Ik ben ook benieuwd naar de durability van BTO. Ik verwacht bij een laptop waar ik 1100/1200 voor ga betalen, dat hij minstens 5 jaar mee gaat zonder dat er onderdelen kapot gaan. Heb mijn MBP nu bijna 6 jaar, zeer intensief gebruik en heb dit jaar pas voor het eerst een crash gehad waarbij de laptop vanuit zichzelf opnieuw opstartte. Nog nooit onderdelen hoeven te vervangen, heb alleen mijn geheugen geupgrade omdat hij toch langzaam begon te worden. Maar dit was niet noodzakelijk.
Wat betreft prestaties geloof ik het wel. Met een BTO laptop van 1200 euro heb ik alsnog dubbele prestaties ten opzichte van een instapmodel MBP. Het gaat mij meer om de duurzaamheid van de laptop.
Ik zou graag ervaringen willen lezen van mensen die 3 jaar of langer met een BTO laptop doen. Zijn er uberhaupt gebruikers hier die 3 jaar of langer met een BTO laptop doen?