Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Al met al is het in redelijke termijn opgelost, maar ik had het graag net nog iets sneller gezien.
Dus na 2 werkdagen bericht is niet voldoende... kansloos.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er dat dit topic (erg) dood is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Wat zijn hier de ervaringen met single channel vs dual channel RAM in deze laptops. Als ik een laptop bij BTO zou kopen weet ik niet of het beter is om voor 2 sticks van 4 GB te gaan of 1 van 8 GB die ik misschien later kan aanvullen met een andere stick van 8 GB. Ik ga wel CAD programma's draaien, 3dsmax en zbrush. Ik weet dat het bij games niet uitmaakt, maar bij CAD schijnt het wel wat uit te maken.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Majesco schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:40:
Wat zijn hier de ervaringen met single channel vs dual channel RAM in deze laptops. Als ik een laptop bij BTO zou kopen weet ik niet of het beter is om voor 2 sticks van 4 GB te gaan of 1 van 8 GB die ik misschien later kan aanvullen met een andere stick van 8 GB. Ik ga wel CAD programma's draaien, 3dsmax en zbrush. Ik weet dat het bij games niet uitmaakt, maar bij CAD schijnt het wel wat uit te maken.
Erg geheugen intensieve programma's hebben zeker baat bij dual channel, zoals CAD.
Geheugen bijprikken is nooit iets slechts.
Is er een reden waarom je niet meteen voor 2x8GB zou willen gaan?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:48:
Het lijkt er dat dit topic (erg) dood is ?
Valt wel mee. Als er geen nieuwe ervaringen zijn die wat toevoegen dan is het enkel wachten daarop.
Ik zou wel dagelijks kunnen vertelle hoe lyrisch ik ben over mijn 17CL62 maar dat weten de meeste hier nou wel :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Geld eigenlijk, kost zo'n 70,- meer. Dus ik dacht dat ik misschien kon wachten, en ik wist ook niet zeker of mijn CPU mij toch niet zou bottlenecken. Bij games weet ik zeker dat ik er niks meer aan heb, mijn 960M zal het al veel eerder begeven dan mijn RAM op zal raken.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik weet natuurlijk niet welk systeem je op het oog hebt en wat daar de specs van zijn, maar meer geheugen is altijd beter.
8GB is wel een beetje de onderkant van wat gangbaar is en als je dat niet kan uitbreiden omdat je 2x4GB hebt dan wordt bijprikken nog duurder omdat je eerst je oude reepjes moet verkopen.
Let ook op dat je (het liefst) exact hetzelfde reepje 8GB kunt kopen.

Een alternatief is kijken wat 2x8GB los kost via Tweakers en dan je laptop met minmaal geheugen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet hier iemand uit het hoofd of ik in mijn W230ST een losse mSATA SSD kan bijprikken? Of is dat al een M.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In de W230ST kan je een mSATA SSD bijprikken, het slot hiervan zit naast het werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Wie heeft er last van het feit dat de headphones, als deze worden ingeplugd, geen geluid krijgen, bij de upgrade naar Win 10?

Heb een BTO 15CL58 (GTX765M) en geluid via de speakers gaat goed (al klinkt het voor geen meter, ondanks dat deze van Onkyo zijn). Helaas lukt het mij niet om automatisch de headphones herkend te laten / aan te laten sturen zodra deze aangesloten worden.

Vanzelfsprekend heb ik de drivers geupdate (via de automatische functie in apparaat beheer) en heb ik gezocht naar drivers op de site van VIA, maar zonder resultaat.

De device wordt trouwens herkend als playback device en als ik deze test, dan krijg ik ook geluid. Het wijzigen van 'default playback device' heeft geen resultaat, want dan wordt alles via de headphones afgespeeld (en krijg ik alleen resultaat als ik de speakers test).

Iemand enig idee hoe ik de automatische 'switch' functie terug krijg zodat geluid wordt afgespeeld via de headphones wanneer deze worden aangesloten en anders via de Onkyo speakers?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb Win10 in een VirtualBox draaien, maar ook daar geen geluid op mijn 13CL??. Kan ook aan VirtualBox liggen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik ben er over aan het denken om een BTO te kopen, het zelf samenstellen van alle onderdelen bevalt mij zeer goed. Echter zit ik met één vraag/probleem.
Ik heb zelf nog een SSD liggen en wil deze eigenlijk in de BTO zetten, echter kom ik in de garantievoorwaarden alleen onderstaande wat onduidelijke tekst tegen:
5. ONVAKKUNDIGE MODIFICATIES
Laat uw notebook te allen tijde ombouwen of upgraden door een door BTO geautoriseerde partij. Wanneer geconstateerd wordt dat de storing
opgetreden is direct of indirect door een onvakkundige modificatie dan valt dit nimmer onder de garantie. Wij zullen u dan een reparatie /
schade rapport toesturen voor gemaakte en/of te verwachten kosten. Het zelfstandig openen van de behuizing van uw notebook kan reden
zijn voor BTO om reparaties niet onder garantie te laten vallen.
Hier staat niet duidelijk in dat het niet is toegestaan, alleen als het onvakkundig is gedaan. Ik heb zelf genoeg ervaring om het te doen, maar er staat wel dat het reden kan zijn om reparaties niet onder garantie te laten vallen. Dat maakt mij nog wat terughoudend... Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb zelf ook een SSD ingebouwd en toen ik hem terug heb gestuurd voor een reparatie heb ik de originele schijf even teruggezet. Er wordt volgens mij niet moeilijk over gedaan trouwens, maar ik deed het omdat ik niet graag mijn gegevens met de post stuur, dus mijn schijf houd ik dan liever thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Verstekbakker schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:22:
Ik heb zelf ook een SSD ingebouwd en toen ik hem terug heb gestuurd voor een reparatie heb ik de originele schijf even teruggezet. Er wordt volgens mij niet moeilijk over gedaan trouwens, maar ik deed het omdat ik niet graag mijn gegevens met de post stuur, dus mijn schijf houd ik dan liever thuis.
perfect bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
Ik heb ondertussen al 2 ssd's in de mijne gestoken en de dvd drive vervangen door een caddy met een hdd.
Zolang je niets kapot maakt tijdens het installeren zal het geen probleem zijn.
Dat stukje tekst is voor de mensen die zitten te prutsen met van alles en nog wat: verkeerd ram geheugen installeren, een hdd in de cd drive proberen te steken zonder caddy (ja ik heb het al voorgehad dat ik iemand zijn laptop moest repareren met een half gebroken cd drive port :p)

Nog 2 vraagjes over de schoonmaak service:

Is de verzending op koste van mij?
Als je bij het bestellen de duurdere koelpasta hebt laten gebruiken, gebruiken ze dan deze opnieuw, of moet je opnieuw 7 euro extra betalen hiervoor?

[ Voor 20% gewijzigd door gangsta_playa op 18-08-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

gangsta_playa schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:38:
Ik heb ondertussen al 2 ssd's in de mijne gestoken en de dvd drive vervangen door een caddy met een hdd.
Zolang je niets kapot maakt tijdens het installeren zal het geen probleem zijn.
Klopt helemaal. Heb je geen ervaring met het plaatsen van de harddisk, lees dan de handleiding of vraag dit aan onze support.
gangsta_playa schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:38:
Nog 2 vraagjes over de schoonmaak service:

Is de verzending op koste van mij?
Als je bij het bestellen de duurdere koelpasta hebt laten gebruiken, gebruiken ze dan deze opnieuw, of moet je opnieuw 7 euro extra betalen hiervoor?
Vraag dit even via ons support form; https://www.bto.eu/contact-support

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Vraag 1: Hoe is de linux-ondersteuning door BTO laptops? De meeste te selecteren componenten en chipsets zijn geen onbekende namen in de linux-wereld en worden volgens mij out-of-the-box ondersteund door recente linux-distro's (kernel 3.10+), maar toch zou ik graag de ervaringen horen van linuxgebruikers met een BTO laptop.

Vraag 2: Hoe is de batterijduur tijdens tijdens officegebruik? Ik ben van plan de laptop naar colleges mee te nemen waar we regelmatig een volle dag (5-6 uur) aan colleges hebben en maak mijn aantekeningen op de laptop. In de collegezalen is er geen stopcontact aanwezig. Hoe presteert de laptop hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Over Linux kan ik in elk geval zeggen dat er geen problemen zijn. Neem echter geen Intel wireless kaart, daar heb ik niets anders dan problemen mee gehad (in Linux, maar ook Windows). Zorg voor een Atheros of Broadcom chipset in je wifi, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
8x4 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:04:
Vraag 1: Hoe is de linux-ondersteuning door BTO laptops? De meeste te selecteren componenten en chipsets zijn geen onbekende namen in de linux-wereld en worden volgens mij out-of-the-box ondersteund door recente linux-distro's (kernel 3.10+), maar toch zou ik graag de ervaringen horen van linuxgebruikers met een BTO laptop.

Vraag 2: Hoe is de batterijduur tijdens tijdens officegebruik? Ik ben van plan de laptop naar colleges mee te nemen waar we regelmatig een volle dag (5-6 uur) aan colleges hebben en maak mijn aantekeningen op de laptop. In de collegezalen is er geen stopcontact aanwezig. Hoe presteert de laptop hier?
Antwoord 1: Kubuntu werkt hier perfect. Ik heb gelezen dat de AMD kaarten wel moeilijker zijn dan de Nvidia kaarten. (mijn nvidia kaart werkt perfect). Je zal wel Bumblebee moeten installeren als je de igpu en de gpu wilt gebruiken. Wifi, hotkeys,... werkten out of the box. De toetsenbord verlichting kan je wel niet veranderen in linux. Hiervoor moet je een tooltje maken: http://askubuntu.com/ques...keyboard-on-clevo-laptops Zoek naar het antwoord van Noah. Dit werkte bij mij. De andere kan je eens proberen. (zoek op google een beetje naar "clevo ubuntu keyboard backlight")

Antwoord 2: dit hangt af van laptop tot laptop. In de aula op mijn campus was er 1 stopcontact. Met een paar studenten hebben we een verdeelstekker gekocht: dan kan iedereen stroom nemen / gsm opladen. Als je het scherm op de laagste belichting zet en energiebeheer op minimum zet kan de mijne (15CL56) makkelijk een 5 tal uur mee. (scherm na 1 minuut inactiviteit uit) Tijdens de middag kan je hem wel een half uurtje opladen in de cafetaria neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met de BTO Xbook 13CL68?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
zezke schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:23:
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met de BTO Xbook 13CL68?
Ik heb een 13CL58. Wat wil je precies weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeNies
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik ben ook aan het denken om een 13CL68 te kopen. Hoe zijn je ervaringen met jou 13CL58 en wat is je configuratie?

Hierbij ben ik vooral geinteresseerd in de batterijduur en of je ervaringen hebt met CAD (Vooral Siemens NX) en hoe de prestaties hiervan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeNies op 04-09-2015 23:11 ]

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
Een vraag over een oude BTO laptop. Betreft een 15CL35 met GT 555M die nog prima draait op Windows 10, echter is er een probleem met de hotkeys. Installeren van de oude driver (nog voor win 7) is geen succes en resulteerde in voortdurende foutmeldingen. Is er een driver die geschikt is voor deze laptop en onder Win 10 draait? Erg lastig om niet gewoon de knop te kunnen gebruiker voor het schakelen van HD3000 naar GT555.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem onder Win 10 (oorspronkelijke software op mijn flaptop -> Win 7 + hotkey)

Ik heb toen de hotkey voor Win 8(1) gedownload en geïnstalleerd en het probleem was over.

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Iemand al ervaring met de nieuwe skylake serie 15 inch P book ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
picardo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 07:46:
Iemand al ervaring met de nieuwe skylake serie 15 inch P book ?
Misschien kan je iets specifieker zijn over je vraag? Wat wil je ervan weten?

- Hoe is de performance
- Hoe is het stroomverbruik
- Goede bang voor buck

Algemeen is er niet zoveel over te zeggen volgens ons, maar een specifiekere vraag zal vast leiden tot een specifieker antwoord.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
laptopplus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:53:
[...]

Misschien kan je iets specifieker zijn over je vraag? Wat wil je ervan weten?

- Hoe is de performance
- Hoe is het stroomverbruik
- Goede bang voor buck

Algemeen is er niet zoveel over te zeggen volgens ons, maar een specifiekere vraag zal vast leiden tot een specifieker antwoord.
De eerste en de laatste .. Ik zag namelijk dat er geen 2133 Mhz geheugen in zit maar maar 1866 terwijl ik in de meeste skylakes van andere merken wel 2133 geheugen zit . Hoe zit dat ?

En bouwkwaliteit ? Hoe is die .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Welke p book vraag je specifiek naar? Er kan inderdaad verschil zitten in mobo's, sommige ondersteunen alleen DDR3L en geen DDR4 bijvoorbeeld

• picardo
laptopplus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:54:
Welke p book vraag je specifiek naar? Er kan inderdaad verschil zitten in mobo's, sommige ondersteunen alleen DDR3L en geen DDR4 bijvoorbeeld
Deze https://www.bto.eu/bto-p-book-15cl70.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

De i7 variant van de cpu, samen met een SSD en 8GB ram of meer geeft een prima performance. Als je basis wilt gamen, is de GTX 950m een aanrader t.o.v. de GT940m.

Qua bouwkwaliteit is deze notebook zeker goed, maar de BTO X-BOOK 15CL73 en/of de BTO X-BOOK 15CL76 zijn toch nog net weer beter, maar dat zie je dan ook in de prijs.

De BTO P-BOOK 15CL70 is volledig hard plastic, waarbij de 15CL76 van aluminium is.

*verwijzingen weg*

[ Voor 104% gewijzigd door Bolletje op 04-01-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Dat klopt maar ook weer wat lomper kwa bouw ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

picardo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 04:09:
Dat klopt maar ook weer wat lomper kwa bouw ..
Elk voordeel heeft zijn nadeel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
laptopplus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:49:
[...]

Elk voordeel heeft zijn nadeel? :)
Als ze nou gewoon zo'n P-book in Alu hadden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

We willen er wel een p-tje op plakken bij een 15CL73 alu ofzo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door laptopplus op 08-01-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn de grafische kaarten te vervangen in de laptops van laptopplus? In het bijzonder de N170RD?

Ik zit te twijfelen om binnenkort een laptop met een 960M te kopen met mogelijkheid tot upgraden, of als dat niet kan om een paar maanden door te sparen voor een 970M (of beter), of misschien zelfs Pascal.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

anandus schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:10:
Zijn de grafische kaarten te vervangen in de laptops van laptopplus? In het bijzonder de N170RD?

Ik zit te twijfelen om binnenkort een laptop met een 960M te kopen met mogelijkheid tot upgraden, of als dat niet kan om een paar maanden door te sparen voor een 970M (of beter), of misschien zelfs Pascal.
Helaas niet, bij dat model is het geen MXM en zit hij soldered op het moederbord, upgraden van de GPU gaat dus niet. Je hebt dan series als de 771M nodig, dat is wel MXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
laptopplus schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Helaas niet, bij dat model is het geen MXM en zit hij soldered op het moederbord, upgraden van de GPU gaat dus niet. Je hebt dan series als de 771M nodig, dat is wel MXM
Ah, duidelijk :)
Maar als ik zo kijk is die dan weer niet te krijgen met een 960M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

anandus schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:17:
[...]

Ah, duidelijk :)
Maar als ik zo kijk is die dan weer niet te krijgen met een 960M?
Die 771 is inderdaad geen 960m beschikbaar van, maar die kaart is er sowieso niet als MXM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 18:37
Ik heb een xbook 15cl76 laptop in bestelling. (al gedurende 1,5 week)
Nu kreeg ik gisteren te horen dat de schermen van het Full-HD type niet beschikbaar zijn, en dat dit nog 2 a 3 weken gaat duren eer deze leverbaar worden.
Het alternatief is switchen naar een UltraHD scherm, die wel direct leverbaar zijn.
Echter een meerprijs van 100 euro pst, en de toegevoegde waarde van een dergelijk scherm weerhouden mij hiervan.
Iemand ervaring met UltraHD schermen en waarom je deze in je 15 inch laptops zou willen?
Voordelen:
-Scherm geeft scherper beeld?
-Leuk als je een UltraHD fim gaat kijken?
Nadelen:
-Accu gaat minder lang mee?
-Icoontjes/teksten worden te klein, schaling binnen Windows noodzakelijk?
-Meerprijs t.o.v. FullHD

Graag hoor ik of iemand hiermee ervaring heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

-Scherm geeft scherper beeld?
Ja. het beeld wordt scherper bij bijvoorbeeld foto's en spellen, maar de meeste spellen op 4K/UHD hebben wel meer oompf nodig dan er in een grafische kaart van een laptop zit om alles maxed out te spelen.

-Leuk als je een UltraHD fim gaat kijken?
Ik 'denk' ja. Ik vermoed dat zowel de grafische kaart als de CPU sterk genoeg zullen zijn in zo'n recent model. Lijkt mij wel leuk nu er steeds meer UHD content beschikbaar komt.

Nadelen:
-Accu gaat minder lang mee?
Er moeten wel meer pixels aangestuurd worden, dus het zal wat schelen.
Maar... een UHD scherm kan je ook gewoon in een FullHD resolutie draaien en dan is het beeld ook scherp (UHD = precies 4x FHD). Dus als accuduur een punt kan zijn ooit, schakel even terug.

-Icoontjes/teksten worden te klein, schaling binnen Windows noodzakelijk?
Tricky... Windows 7 doet het niet fijn. 8.1 een stuk beter en 10 schijnt het nog beter te doen, maar de externe software kan wel problemen geven.
Ook daarvoor geldt: schakel even terug naar FHD en alles ziet er weer normaal uit.

-Meerprijs t.o.v. FullHD
Tja, goedkoper zal het niet zijn en zelf zou ik het het wel doen. Maar jij weet zelf het beste of je het handig/mooi/leuk vindt om iets met UHD te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Weet iemand of er nog verschil in kwaliteit zit tussen BTO of Xnotebooks ? Allebei Clevo barebones toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb zelf enkel ervaring met BTO en ben daar lyrisch over. Je voelt je echt een gewaardeerde klant en dat maak je tegenwoordig amper tot nooit mee.
Support van BTO is ook second-to-none :)

Xnotebooks kan ook zo goed zijn, maar BTO is iig moeilijk te overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
De service bij BTO is erg goed inderdaad, daar valt niets van te zeggen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:12

BioHazard

*\o/*

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 13CL21? Ik ben dan vooral benieuwd naar de batterijduur, want die lijkt me aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey4413
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 20:31
Ik heb sinds gister de 13CL21. De accuduur is inderdaad niet denderend ( kan eigenlijk nog niet heel goed oordelen ik heb hem pas net ) maar volgens mij kan ik niet meer dan 3 a 4 uur verwachten met heel licht verbruik.
Ik heb btw de versie met de I5-5200U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:12

BioHazard

*\o/*

jeffrey4413 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:08:
Ik heb sinds gister de 13CL21. De accuduur is inderdaad niet denderend ( kan eigenlijk nog niet heel goed oordelen ik heb hem pas net ) maar volgens mij kan ik niet meer dan 3 a 4 uur verwachten met heel licht verbruik.
Ik heb btw de versie met de I5-5200U.
Daar was ik al bang voor. Zeer mooie prijs voor de hardware, maar helaas is batterijduur ook belangrijk voor me. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 4 pin din power jac connector van een 17CL46 (moederbord)
De connector (kunststof buiten ring + metalen ring) is afgebroken.

Ik heb al 3x een poging gedaan via online formulier bij BTO om informatie te krijgen of ze de connector kunnen leveren maar tot heden geen reactie mogen ontvangen.
Ook de vraag neergelegd bij replacedirect. Daar wel netjes reactie ontvangen dat ze de connector niet kunnen leveren.

Op internet is ook weinig kunnen vinden van de connector.
Het zou om een Singatron 2MJ-3432-007 gaan volgens de repair guide van de clevo P170EM.
http://www.singatron.net/online-category/2mj-3432-007

Iemand ervaring of je deze connector ergens kan kopen op internet?
Op ebay enz heb ik de connector nog niet kunnen vinden.

Of heeft iemand een ervaring met een alternatieve connector.
De meeste connectoren redden de 220W / ~12 ampere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

PBloem schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:07:

Ik heb al 3x een poging gedaan via online formulier bij BTO om informatie te krijgen of ze de connector kunnen leveren maar tot heden geen reactie mogen ontvangen.
Het is hier even nagekeken, de mails zijn beantwoord, waarom de emails niet aankomen is ons helaas niet bekend.

Om de vraag te beantwoorden: Helaas kunnen wij dit onderdeel niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
PBloem schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:07:
Ik ben op zoek naar een 4 pin din power jac connector van een 17CL46 (moederbord)
De connector (kunststof buiten ring + metalen ring) is afgebroken.

Ook de vraag neergelegd bij replacedirect. Daar wel netjes reactie ontvangen dat ze de connector niet kunnen leveren.

Op internet is ook weinig kunnen vinden van de connector.
Het zou om een Singatron 2MJ-3432-007 gaan volgens de repair guide van de clevo P170EM.
http://www.singatron.net/online-category/2mj-3432-007

Iemand ervaring of je deze connector ergens kan kopen op internet?
Op ebay enz heb ik de connector nog niet kunnen vinden.

Of heeft iemand een ervaring met een alternatieve connector.
De meeste connectoren redden de 220W / ~12 ampere niet.
Op techinferno heeft iemand ze hier kunnen krijgen: http://clevo-computer.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wel vreemd/jammer dat bij een defect van zo'n simpele aard BTO het apparaat dan als onrepareerbaar beschouwd... lijkt me niet echt een valide reden om het daarom naar de schroothoop toe te verwijzen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dat is een verkeerde conclusie Tijgert, wij geven aan het gevraagde onderdeel niet los te leveren.

Als een reparatie door ons gewenst is zijn onze klanten altijd welkom om contact op te nemen om de opties te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ondertussen al een alternatief gevonden , de nieuwe connector heeft de zelfde maatvoering als de oude.

Het betekent alleen wat meer werk.
Maar houd de kosten binnen de perken.

Het ontwerp van dit soort connectoren blijft een zwakke schakel.(clevo P170EM / BTO 17CL46)
Ik ben internet al meerdere mensen tegen gekomen met de zelfde problemen mbt clevo based systemen.

Voorbeeld van het probleem (het zelfde zoals het er nu bij mij uit ziet)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kYRmdCk.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PBloem op 08-02-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ik heb wat vragen over de laptops algemeen en over de 15cl76 (waar mijn ogen voornamelijk op gericht zijn).

Ik ben vooral benieuwd naar de warmte/koeling van deze laptop. Hebben mensen hier ervaring mee of deze laptop onder normale omstandigheden lekker koel blijft?
En ik zie dat het oplaadpunt van de laptop achterop zit met een rechte stekker. Dit heb ik met mijn huidige medion ook en die ging na 3 jaar kapot, omdat het gewoon een slappe aansluiting is. Een haakse aansluiting had vele malen beter geweest, is dit bij BTO ook mogelijk? Of valt zoiets nog zelf te maken?

En hoe zit het met de driver support, want mijn huidige medion heeft altijd problemen gehad met de videokaart drivers (nvidia GTX 460m), daarom zou ik nu voor de meest safe oplossing gaan die wel krachtig genoeg is om games als COD of Battlefield te spelen.

Nu heeft de 15cl76 ruimte voor 4 harde schijven en 4 geheugenkaarten, maar dit heb ik in principe niet nodig. Zijn er dan nog vergelijkbare laptops qua processor en videokaart (Core i7-6700HQ quad-core en GTX 970M 6GB), maar dan in een configuratie met minder ruimte voor schijven/geheugen (dus goedkoper, of is dat een verkeerde aanname).

En bestaan er ook BTO laptops met haakse voeding aansluitingen?

Tot zover mijn algemene vragen ronde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb een alternate/X-book 17m61 met i7 4710mq, 16gb, 240gb SSD en een 8GB gtx 880m. Presteert heel aardig maar windows 10 loopt niet 100%. Crasht regelmatig met starten etc. Is hier al een bios update voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Iuigi schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:05:
Ik heb een alternate/X-book 17m61 met i7 4710mq, 16gb, 240gb SSD en een 8GB gtx 880m. Presteert heel aardig maar windows 10 loopt niet 100%. Crasht regelmatig met starten etc. Is hier al een bios update voor beschikbaar?
https://www.btodownloads....MS16F41%20-%20MS17632%29/ niet hier te vinden in ieder geval.

Maar heb je ook de extra software geinstalleerd? https://www.btodownloads....7632%29/Windows%208.1/AP/ zoals de SCM? Weet niet of die ergens voor Windows 10 is overigens.

Anders ook even kijken of je de chipset driver kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik sta op het punt een 15CL73 aan te schaffen. Aangezien ik op 5 maart voor minimaal 1 jaar naar het buitenland ga is er wel wat haast bij. Nu lees ik een paar pagina's terug dat de Full-hd schermen niet leverbaar zijn voor de 15CL76. Zijn de schermen in de 73 en de 76 hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 09:31
Heeft iemand ervaring met de BTO X-Book 14cl76?
Ik ben van plan die aan te schaffen met 32GB crucial geheugen, 120GB Samsung Evo en 500GB harddisk.
Ik heb gelezen dat de BTO's nogal warm worden en dat ie dan als een stofzuiger klinkt.
Geldt dat ook voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-08 16:56
Ik was toe aan een nieuwe laptop maar ik ben een enorme zeikerd dus ik ben 2 weken aan het zoeken geweest naar reviews en prijzen.
Tweakers gaf de meest eerlijke en duidelijke info dus ik heb een account gemaakt om mijn ervaringen met jullie te delen.
Ik heb een BTO 17cl23 aangeschaft.
Processor: i7 quadcore
Ram: 2x8gb ram
Geheugen: 128gb ssd en 500gb 5400rpm
Verder heb ik alles standaard gelaten, totale prijs 989,00 euro
Bestellen en bezorgen ging fantastisch, ik heb op donderdagmorgen besteld en zaterdagmorgen werd hij bezorgd.
De laptop was goed beschermd ingepakt.
Ik had aangegeven dat ik geen OS wilde maar windows 10 stond erop geinstalleerd zonder key.
Daar is natuurlijk niks mis mee want zo kunnen BTO en de klant de laptop testen, mocht je besluiten geen gebruik te willen maken van windows kan je hem gewoon verwijderen.
Bij de laptop zat een stevige en handige tas, een bedrade muis, een muismat en oordopjes.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de muis draadloos was omdat er usb muis stond op de site maar het is gratis dus geen reden om er over te klagen.
Het uiterlijk is een beetje ouderwets, ik vind hem prima maar vergeleken met een MSI of iets dergelijks ziet de BTO er maar simpel uit.
Qua vermogen is het een beest, geen twijfel over mogelijk.
Het is echt een desktop vervanger.
Het toetsenbord voelt fijn en stevig aan, sommige mensen vinden het verlichte toetsenbord een onnodige gadget maar ik vind het ideaal.
De mousepad vind ik persoonlijk niet fijn, omdat hij uit 1 geheel bestaat kan ik niet goed bepalen waar de muis stopt en de knoppen beginnen, andere mensen hier in huis vinden hem wel fijn.
Een duidelijk nadeel is het geluid van de speakers, mijn telefoon klinkt beter.
Als je de laptop aansluit op een extern systeem klinkt het wel goed.
Ik heb windows verwijderd en ubuntu 15.10 geinstalleerd.
Eerst live gedraaid om de drivers te controleren maar alles werkte fantastisch, plug&play.
Alles werkt goed met ubuntu zonder extra drivers te hoeven installeren, zelfs de toetsenbord verlichting is nog aan te passen.
Al met al ben ik erg tevreden over de afhandeling door BTO en over de laptop.
Een beest van een laptop voor een schappelijke prijs, nu nog kijken hoe lang hij mee gaat.
De kinderen hier in huis hebben ook een nieuwe laptop nodig en die zitten nu te twijfelen of ze niet beter een BTO kunnen kopen i.p.v een asus.
Een asus ziet er wel moderner uit en het geluid van de speakers is beter maar bij BTO krijgen ze betere hardware en een gratis tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik betaal ook liever meer voor het innerlijk dan voor het uiterlijk, ik had echte het geluk dat de mijne ook nog eens een heel kek model was... BTO staat bij mij op gelijke hoogte als eender ander merk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 29-02-2016 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Mijn 15cl58 is de laatste tijd helaas hard achteruit gegaan. Accu tijd is inmiddels een half uurtje met het scherm aan. Maar nog vervelender is dat er iets goed mis is bij de fan. Soms draait hij hij gewoon goed, maar met name wanneer hij zachtjes draait wil hij erg veel geluid maken. Ik vermoed dat de boel resoneert/aanloopt doordat er iets bij de fan versleten is, lagertje misschien? Heb de behuizing al opengemaakt, maar kon helaas niks vinden.
Toch jammer, laptop na 2.5 jaar al grotendeels afgeschreven. Scherm en overige hardware doet het overigens nog prima. Wel merk ook ik de slijtage op het mousepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gemini NL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:10:
Mijn 15cl58 is de laatste tijd helaas hard achteruit gegaan. Accu tijd is inmiddels een half uurtje met het scherm aan. Maar nog vervelender is dat er iets goed mis is bij de fan. Soms draait hij hij gewoon goed, maar met name wanneer hij zachtjes draait wil hij erg veel geluid maken. Ik vermoed dat de boel resoneert/aanloopt doordat er iets bij de fan versleten is, lagertje misschien? Heb de behuizing al opengemaakt, maar kon helaas niks vinden.
Toch jammer, laptop na 2.5 jaar al grotendeels afgeschreven. Scherm en overige hardware doet het overigens nog prima. Wel merk ook ik de slijtage op het mousepad.
Je accu is waarschijnlijk een paar keer te ver leeg geraakt, want dat is accukiller nummer 1 in mijn ervaring. Mijn ruim 2 jaar oude 17cl58 heeft nog een accu die zo'n 3uur mee gaat met scherm aan en deze hangt eigenlijk bijna altijd aan de voedingskabel.
De ventilator heb ik een tijdje terug vervangen want maakte enorm irritant geluid. Ik heb er toen eentje op ebay gekocht (niet bepaald goedkoop overigens).
Scherm had bij mij trouwens een tijdje terug een kapot kabeltje (dit is onder garantie vervangen), maar ik heb wel veel last van stof tussen de toplaag en het lcd zelf. Slijtageplekken zitten er bij mij ook nogal op. Ik gebruik nooit het touchpad, maar op veel toetsen (en vooral spatiebalk) zie ik slijtage.
De hardware is verder wel top (daar heb ik hem ook voor gekocht), maar de bouwkwaliteit is zeer matig. Ik heb hiervoor een aantal jaar een Dell Studio 17 gehad (welke bij een kennis nog steeds in gebruik is) en afgezien van een nieuwe accu is die verder nog top na 5,5jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 01-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Universal Creations schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:18:
[...]

Je accu is waarschijnlijk een paar keer te ver leeg geraakt, want dat is accukiller nummer 1 in mijn ervaring. Mijn ruim 2 jaar oude 17cl58 heeft nog een accu die zo'n 3uur mee gaat met scherm aan en deze hangt eigenlijk bijna altijd aan de voedingskabel.
De ventilator heb ik een tijdje terug vervangen want maakte enorm irritant geluid. Ik heb er toen eentje op ebay gekocht (niet bepaald goedkoop overigens).
Scherm had bij mij trouwens een tijdje terug een kapot kabeltje (dit is onder garantie vervangen), maar ik heb wel veel last van stof tussen de toplaag en het lcd zelf. Slijtageplekken zitten er bij mij ook nogal op. Ik gebruik nooit het touchpad, maar op veel toetsen (en vooral spatiebalk) zie ik slijtage.
De hardware is verder wel top (daar heb ik hem ook voor gekocht), maar de bouwkwaliteit is zeer matig. Ik heb hiervoor een aantal jaar een Dell Studio 17 gehad (welke bij een kennis nog steeds in gebruik is) en afgezien van een nieuwe accu is die verder nog top na 5,5jaar.
Zou je goed gelijk in kunnen hebben, maar verbaast me vooral hoe snel het is gegaan. Half jaartje terug hield de accu het nog 3 uur vol. Daarnaast even ventilators gekeken, ik zie dat ze voor ~20$ te koop zijn. Dan wel de standaard fan, heb jij een upgrade gehaald?
Overigens nog een probleem vergeten te melden: slaapstand doet het ook plots niet meer. Wanneer hij weer wakker wordt crasht hij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb toen deze gekocht: http://www.ebay.com/itm/N...1-A11SS-100-/371323190251
De accu kan heel snel achteruit gaan als je hem een paar keer te diep ontlaadt. Dat heb ik toen ook eens meegemaakt met mijn Dell. Sindsdien ben ik daar heel voorzichtig mee geworden (ook met mijn telefoon en ook met mijn camera-accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mijn 15cl37 heeft het opnieuw begeven :(

Vorig jaar is de laptop teruggekeerd voor het vervangen van de connector van het beeldscherm. Na controle bleek ook de grafische kaart stuk te zijn. Deze heb ik toen laten vervangen, en dit heeft ook veel geld gekost (rond de 400-500, weet het niet precies meer).

Nu heeft de laptop plots tijdens het werken een wit scherm gegeven en deze zat volledig vast. Bij het heropstarten krijg in de POST al rode strepen op het scherm en in Windows enkel een zwart scherm. In veilige modus met een lagere resolutie gaat het wel nog goed. Als ik de drivers van de grafische kaart verwijder, start Windows terug op met een lagere resolutie en dan gaat het even goed. Maar na 15 seconden besluit Windows de resolutie te verhogen. Dan verschijnt er een rode flits, wordt het scherm zwart en kan ik niks meer doen.

Ik denk dat de grafische kaart opnieuw stuk is? Ik heb al spijt dat ik ze vorig jaar vervangen heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 08:08
Heeft er iemand ervaring met deze laptop?
https://www.bto.eu/bto-u-book-13cl23.html
Het gaat dus over de 13CL23 U-Book. Hoe verhoudt de bouwkwaliteit zich vergeleken met de Macbooks?
Wat detailfoto's en ervaringsverhalen worden zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
ETzPliskin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:00:
Ik denk dat de grafische kaart opnieuw stuk is? Ik heb al spijt dat ik ze vorig jaar vervangen heb :'(
Wat voor grafische kaart is dat ?
Zit er niet nog (fabrieks) garantie op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

mesa57 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
[...]

Wat voor grafische kaart is dat ?
Zit er niet nog (fabrieks) garantie op ?
Origineel zat er een AMD 6790 in en die is vervangen door een 6990. De prijs was toch hetzelfde...

Ik denk dat het net meer dan een jaar geleden is :(

Edit: Ik heb net de laptop wat onderzocht en de HDMI aansluiting doet ook niks meer. Als ik al in windows kom is het op een lage resolutie en met rode strepen door het scherm.

Zit er een jaar garantie op een herstelling of is dat maar 6 maanden?

[ Voor 26% gewijzigd door ETzPliskin op 12-03-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

ETzPliskin schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Origineel zat er een AMD 6790 in en die is vervangen door een 6990. De prijs was toch hetzelfde...

Ik denk dat het net meer dan een jaar geleden is :(

Edit: Ik heb net de laptop wat onderzocht en de HDMI aansluiting doet ook niks meer. Als ik al in windows kom is het op een lage resolutie en met rode strepen door het scherm.

Zit er een jaar garantie op een herstelling of is dat maar 6 maanden?
Ik ken nog iemand met een werkende 6990 maar met een defect moederbord. Die laptop is heel weinig gebruik en wilde na een jaar stilstand niet meer opstarten, er was een componentje op het moederbord geklapt. Deze heb ik nog wel vervangen maar het mocht niet baten...

Als je interesse hebt kan ik hem wel eens benaderen ;) Gaat hier uiteraard ook om een Clevo kaart.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

auto660 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Ik ken nog iemand met een werkende 6990 maar met een defect moederbord. Die laptop is heel weinig gebruik en wilde na een jaar stilstand niet meer opstarten, er was een componentje op het moederbord geklapt. Deze heb ik nog wel vervangen maar het mocht niet baten...

Als je interesse hebt kan ik hem wel eens benaderen ;) Gaat hier uiteraard ook om een Clevo kaart.
Bedankt, maar ik heb eerst contact opgenomen met BTO. De herstelling is vorig jaar in mei gebeurd, dus normaal heb ik nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Tegen mij werd enkele maanden geleden door BTO gezegd dat de 6990M kaarten (voor Clevo) niet meer leverbaar waren. Ik ben benieuwd of ze nu voor jou wel opeens leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

mesa57 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:25:
Tegen mij werd enkele maanden geleden door BTO gezegd dat de 6990M kaarten (voor Clevo) niet meer leverbaar waren. Ik ben benieuwd of ze nu voor jou wel opeens leverbaar zijn.
Geen idee of ze nog leverbaar zijn. Ik heb net te horen gekregen dat de garantie voor herstellingen 6 maanden is. Ik ga nu even nadenken wat ik er juist mee ga doen...

Edit: nu ik erover nadenk, als ik de grafische kaart gewoon had gekocht en zelf had geplaatst, dan had ik denk ik minstens 1 jaar garantie gekregen op dat onderdeel? Maar omdat ik de grafische kaart heb laten vervangen, krijg ik maar 6 maanden garantie op het onderdeel. Of denk ik verkeerd? Het onderdeel is immers niet vervangen onder garantie, maar ik heb er gewoon voor betaald...

[ Voor 29% gewijzigd door ETzPliskin op 14-03-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
ETzPliskin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Geen idee of ze nog leverbaar zijn. Ik heb net te horen gekregen dat de garantie voor herstellingen 6 maanden is. Ik ga nu even nadenken wat ik er juist mee ga doen...

Edit: nu ik erover nadenk, als ik de grafische kaart gewoon had gekocht en zelf had geplaatst, dan had ik denk ik minstens 1 jaar garantie gekregen op dat onderdeel? Maar omdat ik de grafische kaart heb laten vervangen, krijg ik maar 6 maanden garantie op het onderdeel. Of denk ik verkeerd? Het onderdeel is immers niet vervangen onder garantie, maar ik heb er gewoon voor betaald...
Garantie op elektronica is geloof ik 2 jaar. Dus als je het los gekocht zou hebben zou je sowieso 2 jaar garantie hebben. Volgens mij heb je nu ook gewoon 2 jaar garantie, uiteindelijk beslissen rechters daar over. Als BTO algemene voorwaarden hanteert die tegen de wet in gaan, dan vervallen die algemene voorwaarden ook in zijn geheel.

Ga eens in gesprek met BTO (ze zitten hier ook, ik ben ook benieuwd naar hun reactie) en kijk waar ze mee komen. En anders gebruik maken van een rechtsbijstandverzekering of als je die niet hebt van het Juridisch Loket.

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 14-03-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb van BTO volgende reactie gekregen:
De vervangen onderdelen zijn onderdeel van de reparatie op de notebook, dit zijn in feiten dus geen losse onderdelen, maar onderdeel van de reparatie.
Als wij inderdaad uitgaan dat de videokaart defect is zijn ook wij helaas beperkt door de fabriek garantie van 6 maanden.
Ik ga vanavond de factuur van de herstelling er even bij nemen en eens kijken wat er precies op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Is er geen verschil tussen de aankoop van een nieuw product en garantiereparatie betreffende de wettelijke garantietermijn?
Ik denk nl niet dat je op een reparatie 2 jaar kan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik vind de reactie van BTO nogal merkwaardig. Ze zeggen duidelijk dat ze onderdelen vervangen hebben, maar spreken dan van een reparatie? Als ik de dynamo van een auto vervang, dan is inderdaad mijn auto gerepareerd, maar dan heb ik toch ook gewoon garantie op die dynamo?

Garantie op een reparatie: als het onderdeel er binnen 6 maanden onderuit valt door slecht bevestigen oid dan heb je garantie. Blijft hij langer hangen, dan kun je niet gaan zeggen dat het slecht is bevestigd door de reparateur.

Garantie op dat onderdeel: onderdeel mag niet stuk gaan binnen 2 jaar na aankoop.

Dat verschil moet wel even goed duidelijk zijn, ik denk dat BTO zich vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Verstekbakker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:21:
Ik vind de reactie van BTO nogal merkwaardig. Ze zeggen duidelijk dat ze onderdelen vervangen hebben, maar spreken dan van een reparatie? Als ik de dynamo van een auto vervang, dan is inderdaad mijn auto gerepareerd, maar dan heb ik toch ook gewoon garantie op die dynamo?
Je hebt toch wel door dat je jezelf nu tegen spreekt? Of in ieder geval dat jij zelf net zo vreemd over komt als dat je BTO vindt?
De situaties die je als voorbeeld geeft zijn namelijk beide gelijk in dat er een onderdeel vervangen wordt en dat derhalve geldt als een reparatie. De garage geeft garantie op de reparatie, net als BTO doet.
Wat is het probleem dan?

Menig garage geeft niet eens een half jaar garantie en als jij een garage kan vinden die zelfs twee jaar garantie geeft op een reparatie dan hoor ik dat bijzonder graag, het zou de enige zijn voor zover ik weet.
Garantie op een reparatie: als het onderdeel er binnen 6 maanden onderuit valt door slecht bevestigen oid dan heb je garantie. Blijft hij langer hangen, dan kun je niet gaan zeggen dat het slecht is bevestigd door de reparateur.
Dat kan je nog steeds zeggen, enkel ligt de bewijslast bij jou om dat aan te tonen, net zo wanneer een product na twee jaar stuk gaat je nog steeds garantie hebt, mits je kan aantonen dat het product ondeugdelijk was vanaf het begin of wanneer het veel langer mee had moeten gaan.
Bij een dynamo die er fysiek uit valt na een half jaar lijkt mij die bewijslast geen probleem.
Garantie op dat onderdeel: onderdeel mag niet stuk gaan binnen 2 jaar na aankoop.
Het rare is is dat dat dus niet zo werkt. Koop je een los product dan heb je op dat product twee jaar garantie omdat de wet dat zegt. Laat je een product repareren dan heb je op de onderdelen en reparatie zelf (in dit geval blijkbaar) een half jaar garantie omdat de wet geen twee jaar voorschrijft voor reparaties, enkel voor aankopen van producten. Bij een reparatie koop/krijg je wettelijk gezien geen nieuw product maar een dienst.

Krijg je een jaar, is dat mooi, krijg je drie maanden dan is dat minder mooi maar nog steeds voldoen ze aan de wet. Raar misschien, maar zo werkt het nou eenmaal.

Noot: als een onderdeel een half jaar na aankoop van het product stuk gaat en je laat dat repareren dan heb je daarna nog steeds een anderhalf jaar garantie over, tot de volle twee jaar voorbij is. Gaat het dus na een jaar weer stuk, heb je nog steeds garantie ook al zou de termijn van garantie op de reparatie voorbij zijn.
Dat verschil moet wel even goed duidelijk zijn, ik denk dat BTO zich vergist.
Ik denk van niet. Je wilt graag dat het anders is dan het is en dat is helaas niet zo, hoe graag je het ook wilt.
Je kan je enkel op de genade en coulance van het bedrijf werpen en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Heel veel tekst en te weinig zin om er helemaal op te reageren. Iedere garage hoort je garantie te geven op een onderdeel dat is verwisseld. Wettelijk is dat 2 jaar geloof ik.

Ik draag BTO een warm hart toe, maar als iemand een videokaart koopt en die gaat binnen een jaar al kapot, dan valt dat onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
rattejong schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:19:
Heeft er iemand ervaring met deze laptop?
https://www.bto.eu/bto-u-book-13cl23.html
Het gaat dus over de 13CL23 U-Book. Hoe verhoudt de bouwkwaliteit zich vergeleken met de Macbooks?
Wat detailfoto's en ervaringsverhalen worden zeer gewaardeerd!
Dit is een Macbook air clone die volgens mij ook door Medion verkocht wordt. Toch wel een stuk minder afgewerkt was. Zijn wel reviews over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Sn0wblind schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:08:
[...]

Dit is een Macbook air clone die volgens mij ook door Medion verkocht wordt. Toch wel een stuk minder afgewerkt was. Zijn wel reviews over te vinden.
http://tweakers.net/zoeken?keyword=u931 ik zou zeggen, kijk hier eens, iedereen is er tot op heden lovend over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verstekbakker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:21:
Heel veel tekst en te weinig zin om er helemaal op te reageren. Iedere garage hoort je garantie te geven op een onderdeel dat is verwisseld. Wettelijk is dat 2 jaar geloof ik.

Ik draag BTO een warm hart toe, maar als iemand een videokaart koopt en die gaat binnen een jaar al kapot, dan valt dat onder garantie.
Geen idee of dit klopt of niet. Ik heb even geen idee meer wat ik nog kan doen, behalve opnieuw een dure herstelling betalen, of de laptop in de vuilbak gooien.

Ik ga nog even informatie inwinnen bij een consumentenorganisatie.

Ik heb overigens ook geen problemen met BTO zelf, maar ik begrijp de regelingen gewoon niet goed. Het is ook niet mijn bedoeling om lastig te doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Garantie op elektronica is geloof ik 2 jaar.
Dat klopt niet. In Nederland is er geen wettelijke garantieduur. Je hebt een "recht op een deugdelijk product". Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:15:
[...]
Dat klopt niet. In Nederland is er geen wettelijke garantieduur. Je hebt een "recht op een deugdelijk product". Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dat komt op hetzelfde neer. Sterker nog, dan zou hij zelfs langer garantie kunnen claimen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Dat komt op hetzelfde neer. Sterker nog, dan zou hij zelfs langer garantie kunnen claimen vind ik.
Dat dus, je mag verwachten dat een laptop langer meegaat dan twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Verstekbakker schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:21:

Ik begrijp dat het heel lastig is voor sommige mensen om hun ongelijk toe te geven. Zeggen dat men dan 'geen zin heeft om te reageren' lijkt dan net alsof er een weerwoord mogelijk was, maar nu niet dus. Het is helaas zoals ik het zei en als je dat niet leuk vindt ga je maar lekker mokken of zo.

'geloof ik' is ook al zo'n sterk argument, maar niet heus. Neem eens wat aan van iemand of zoek het tegendeel op en weerleg het gestelde met argumenten.

Voor de herhaling in slow-motion: wanneer een product niet langer mee gaat dan redelijkerwijs verwacht mag worden (verkoop of reparatie) dan kan men garante claimen, echter als deze buiten de gestelde garantie termijn valt van de reparateur/verkoper kan men enkel vragen om coulance en bij weigering de gerechtelijke weg bewandelen. De meeste mensen kiezen niet voor die moeizame weg naar de rechter en dan wint de reparateur/verkoper.
Dat dus, je mag verwachten dat een laptop langer meegaat dan twee jaar.
Correct en na die twee jaar kan je alsnog garantie claimen, tot op zekere hoogte waarbij de verkoper niet 100% de kosten hoeft te vergoeden maar een redelijk deel, af te dwingen bij de rechter indien nodig.
Ook voor een reparatie. Maar een wettelijk recht op 100% gratis herstel is er niet na de gestelde garantie termijn (en voor verkoper is dat wettelijk 2 jaar, ook al willen Apple en Dell graag anders doen geloven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Tijgert schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 06:14:
[...]

Ik begrijp dat het heel lastig is voor sommige mensen om hun ongelijk toe te geven. Zeggen dat men dan 'geen zin heeft om te reageren' lijkt dan net alsof er een weerwoord mogelijk was, maar nu niet dus. Het is helaas zoals ik het zei en als je dat niet leuk vindt ga je maar lekker mokken of zo.

'geloof ik' is ook al zo'n sterk argument, maar niet heus. Neem eens wat aan van iemand of zoek het tegendeel op en weerleg het gestelde met argumenten.

Voor de herhaling in slow-motion: wanneer een product niet langer mee gaat dan redelijkerwijs verwacht mag worden (verkoop of reparatie) dan kan men garante claimen, echter als deze buiten de gestelde garantie termijn valt van de reparateur/verkoper kan men enkel vragen om coulance en bij weigering de gerechtelijke weg bewandelen. De meeste mensen kiezen niet voor die moeizame weg naar de rechter en dan wint de reparateur/verkoper.

[...]

Correct en na die twee jaar kan je alsnog garantie claimen, tot op zekere hoogte waarbij de verkoper niet 100% de kosten hoeft te vergoeden maar een redelijk deel, af te dwingen bij de rechter indien nodig.
Ook voor een reparatie. Maar een wettelijk recht op 100% gratis herstel is er niet na de gestelde garantie termijn (en voor verkoper is dat wettelijk 2 jaar, ook al willen Apple en Dell graag anders doen geloven.)
Dus... wat zou jij doen in mijn situatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
[...]

Ik begrijp dat het heel lastig is voor sommige mensen om hun ongelijk toe te geven.
Dan had je dat een paar maanden geleden ook gerust kunnen doen maar toen bleef het stil. Toen ging het om de discussie dat AMD 6 series kaarten als bosjes defect gaan wat toen volgens jou een incident was onder de noemer 'stemmingmakerij'. Toen ik legio voorbeelden liet zien heb ik daar 0.0 reactie op gehad :z .
_Drake_ in "[Ervaringen] BTO Notebooks"

Maargoed om ontopic te blijven, de reparatie in dit geval is een vervangende kaart geweest en van een dergelijk product mag je verwachten dat deze zeker langer dan 6 maanden mee gaat.

Probleem is alleen dat vervangen slechts een tijdelijke oplossing zal zijn gezien de nieuwe kaart zoals elke AMD 6 serie kaart weer defect zal gaan al kan het soms jaren goed gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door _Drake_ op 17-03-2016 20:27 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ETzPliskin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:41:Dus... wat zou jij doen in mijn situatie? :)
Lastig, BTO leest hier ook mee dus wellicht dat men voor de PR en om dit onderwerp te laten inslapen je tegemoet wil komen?
_Drake_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:14:
[...]
Dan had je dat een paar maanden geleden ook gerust kunnen doen maar toen bleef het stil. Toen ging het om de discussie dat AMD 6 series kaarten als bosjes defect gaan wat toen volgens jou een incident was onder de noemer 'stemmingmakerij'. Toen ik legio voorbeelden liet zien heb ik daar 0.0 reactie op gehad :z .
_Drake_ in "[Ervaringen] BTO Notebooks"
Best een redelijk punt ;), maar met geen ongelijk kunnen toegeven bedoelde ik niet noodzakelijk het verbaliseren dat men zelf ongelijk heeft en de ander niet. Zwijgen is ook op internet toestemmen en als men geen weerwoord heeft op argumenten dan is het argument valide en toegekend :).
(ongelijk toegeven is wel chiquer)

In de voorgaande discussie is het een gevalletje van dus geen ongelijk willen erkennen en toch maar iets zeggen om het laatste woord te hebben en maar niet toe te geven "Heel veel tekst en te weinig zin om er helemaal op te reageren.".
Maargoed om ontopic te blijven, de reparatie in dit geval is een vervangende kaart geweest en van een dergelijk product mag je verwachten dat deze zeker langer dan 6 maanden mee gaat.
Ik ben het eens dat het langer hoort mee te gaan, echter ongeacht wat voor onderdeel het is en hoe veel er nou vervangen wordt blijft het een reparatie en geen aankoop van een product waarin de wet voorziet in twee jaar garantie. Een rechter zal hier zo het zijne van kunnen denken en in je voordeel kunnen beslissen... als je die moeite wilt doen.
Probleem is alleen dat vervangen slechts een tijdelijke oplossing zal zijn gezien de nieuwe kaart zoals elke AMD 6 serie kaart weer defect zal gaan al kan het soms jaren goed gaan.
Ik denk wel dat (ondanks je goede argument van lang lang geleden ;) ) het wat kort door de bocht is om op deze manier te stellen dat elke AMD 6 serie kaart weer defect zal gaan. Statistisch gezien gaat nagenoeg alles ook een keer stuk maar je doet nu wel net alsof de uitval 100% is binnen de normale levensduur van zo'n kaart en daar kan zelfs jij niet achter staan 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Er is inmiddels contact geweest met ETzPliskin en wij hebben aangeboden om de laptop kosteloos te onderzoeken en te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Tot op heden hebben wij het product nog niet mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
[...]

Ik begrijp dat het heel lastig is voor sommige mensen om hun ongelijk toe te geven.
:D

Is BTO van je papa ofzo? Maak jezelf niet zo belachelijk en laat dat gezever achterwege. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

BTO_USER schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:57:
Er is inmiddels contact geweest met ETzPliskin en wij hebben aangeboden om de laptop kosteloos te onderzoeken en te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Heeft de discussie toch nog zin gehad :)
Verstekbakker schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:34:
[...] :D

Is BTO van je papa ofzo? Maak jezelf niet zo belachelijk en laat dat gezever achterwege. :>
Ik had van iemand als jij toch al geen waardering verwacht voor het bijbrengen van wat kennis en logica.
Anderen hier zullen het mogelijk wel nuttig vinden.

Ik denk trouwens niet dat ik het ben die zich hier belachelijk maakt... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Tijgert schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:13:
[...]

Ik denk trouwens niet dat ik het ben die zich hier belachelijk maakt... :+
No offence en neem het even als een tip maar je manier van reageren is nogal op het botte, defensieve en lichtelijk overdreven af vanuit wat ik zie.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

_Drake_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:25:
[...]

No offence en neem het even als een tip maar je manier van reageren is nogal op het botte, defensieve en lichtelijk overdreven af vanuit wat ik zie.
Ik zeg zoals het is, informatief en zonder emotie, mening of 'gezever'.

Don't like it? Ignore it. Just trying to help :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Mooi aanbod van BTO om de laptop gratis te onderzoeken. Ben benieuwd of de grafische kaart ook gratis vervangen wordt, mocht het daar aan liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Tijgert schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:13:
[...]

Heeft de discussie toch nog zin gehad :)
Dit hadden ze al via mail voorgesteld zonder de discussie. Probleem is dat ik 99% zeker ben dat het de grafische kaart is die opnieuw kapot is. Ik heb geen zin om de laptop naar ginder te sturen (woon namelijk in België), om opnieuw een serieus prijskaartje te krijgen voor de herstelling. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok, nu krijgt het verhaal een heel andere wending...

Als BTO contact hebben opgenomen met je en ze willen graag de laptop bekijken, vind je dan niet dat je ze de kans moeten geven om een coulante oplossing aan te bieden? Helemaal gezien de discussie hier nu lijkt het mij meer dan mogelijk dat de oplossing die ze aan zullen dragen vele malen beter is dan de laptop bij het oud vuil zetten.

Nu sla je blijkbaar de aangereikte hand af, wat je in het begin verzuimde te melden, en ga je hier vervolgens wel over BTO lopen klagen. Color me confused maar dat lijkt mij niet bepaald fair.

Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik denk dat hij eerst wil weten wat voor voorstel BTO doet *als* de videokaart stuk is.
Dat kunnen ze wellicht ook zeggen, zonder dat de laptop opgestuurd wordt (met alle kosten vandien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

mesa57 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:56:
Ik denk dat hij eerst wil weten wat voor voorstel BTO doet *als* de videokaart stuk is.
Dat kunnen ze wellicht ook zeggen, zonder dat de laptop opgestuurd wordt (met alle kosten vandien).
Als je dat wilt weten dan vraag je het toch aan ze? Ik lees niet terug dat hij dat ook heeft gevraagd.
Sterker nog, ik lees heel duidelijk dat hij gewoon geen zin meer heeft om de laptop weer in te sturen en dat hij niks meer van zich laat horen nadat BTO contact op nam.

Ook reparaties kunnen helaas stuk gaan, vandaar dat reparaties ook garantie hebben, maar als je het dan zelf op geeft en er niks meer aan wilt doen dan wordt het toch lastig als verkoper om het probleem te verhelpen.

@ETzPliskin:
Maar als je mogelijk bang bent dat een nieuwe 6990 weer stuk gaat, is er geen upgrade naar 7990 mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De videokaarten in de 15CL37 en 17CL37 bevatten een gemodificeerde VBios. Je kunt er dus niet zomaar een vervangende kaart inzetten. Die moet (door Clevo?) voorzien zijn van een specifiek voor die laptops aangepaste VBios. Dat maakt de keuze een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

mesa57 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:33:
De videokaarten in de 15CL37 en 17CL37 bevatten een gemodificeerde VBios. Je kunt er dus niet zomaar een vervangende kaart inzetten. Die moet (door Clevo?) voorzien zijn van een specifiek voor die laptops aangepaste VBios. Dat maakt de keuze een stuk kleiner.
Ik doelde ook op een door Clevo beschikbaar gestelde 7990. Ik weet niet of die optie er is voor die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Tijgert schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Als je dat wilt weten dan vraag je het toch aan ze? Ik lees niet terug dat hij dat ook heeft gevraagd.
Sterker nog, ik lees heel duidelijk dat hij gewoon geen zin meer heeft om de laptop weer in te sturen en dat hij niks meer van zich laat horen nadat BTO contact op nam.

Ook reparaties kunnen helaas stuk gaan, vandaar dat reparaties ook garantie hebben, maar als je het dan zelf op geeft en er niks meer aan wilt doen dan wordt het toch lastig als verkoper om het probleem te verhelpen.

@ETzPliskin:
Maar als je mogelijk bang bent dat een nieuwe 6990 weer stuk gaat, is er geen upgrade naar 7990 mogelijk?
Je doet hier enkele aannames die overdreven zijn.

Ik heb om te beginnen een RMA aanvraag ingediend bij BTO met de veronderstelling dat ik nog garantie zou hebben op de reparatie. Ik heb na de aanvraag nog eens extra contact opgenomen met BTO waarbij ik het antwoord kreeg dat op de reparatie 6 maanden garantie zat. Nadien ook de bevestiging dat er bij de gebruikte onderdelen ook maar 6 maanden garantie was.

Ik heb me toen afgevraagd of het wel zin had om de laptop op te sturen, omdat ik het niet zag zitten om opnieuw een dure herstelling te betalen (ik geef toe, dat is een aanname). Ondertussen had ik hier de vraag al gesteld, en was de discussie aan het lopen.

Omdat het een razend drukke week (en weekend) was, heb ik amper kunnen nadenken over de situatie om een besluit te nemen. Inmiddels heb ik nog verder contact gehad met BTO om enkele dingen te verduidelijken. Ik geef ook wel toe dat ik soms niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn communicatie.

Mijn originele vraag ging eigenlijk over de garantie termijn bij betaalde onderdelen, ook omdat er vrij weinig uitsluitsel te vinden valt op het internet. Ik heb helemaal geen zin in rechtszaken of discussies oid. Ik ga de laptop dan ook deze week richting BTO sturen om het onderzoek te laten uitvoeren. Ik zie dan wel wat er volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Far be it from me om aannames te maken, if you assume you make an ass out of u and me.
Kan je mij vertellen welke aannames dat dan zijn?

Naar mijn weten parafraseer ik enkel mensen.
Ik heb geen zin om de laptop naar ginder te sturen (woon namelijk in België), om opnieuw een serieus prijskaartje te krijgen voor de herstelling.
en
Hier staat toch heel direct hetgeen wat ik stelde.
Dat 'ik de laptop niet meer wil insturen' vertaal als opgeven is geen overdreven aanname lijkt me.

Heb je trouwens gevraagd of een andere kaart dan een 6990 een mogelijkheid was?
Ik geef ook wel toe dat ik soms niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn communicatie.
Dit gebeurt nou eenmaal, maar verwijt ons (mij) dan niet dat wij een beeld krijgen wat niet volledig is.
Men probeert hier slechts te helpen.

Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.