iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Lijkt me een kleine moeite om te doen. je koopt immers niet 20 auto's in één keer. Dus gewoon iedere nieuwe auto gelijk aanmerken als favoriet.JoepW schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:57:
[...]
De auto's in je garage aanmerken als favoriet en je kan ze ook gebruiken in Arcade mode. Moet je wel per auto doen pfffff.
En ik hoef ook niet elke auto die ik heb perse in de arcade modus te hebben..Spierincx schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:01:
[...]
Lijkt me een kleine moeite om te doen. je koopt immers niet 20 auto's in één keer. Dus gewoon iedere nieuwe auto gelijk aanmerken als favoriet.
Zijn de auto's in de race met de Civic 'Standard Cars'? Zo ja, dan vind ik het qua graphics erg meevallen na al het gemekker. Jammer dat ik naast een PS3 ook een nieuwe TV + stuur nodig heb. Kom je al snel aan 1000 euro om een spel leuk te kunnen spelen.bsmpower schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:24:
Niet zulke mooie foto's als andere op dit forum posten, maar ik plaats ze toch even :):
Standaard Civic:
[afbeelding]
Iets gepimpt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn eerste poging voor de volledige ronde met de nieuwe sls deed ik een 7:11. Met heel veel fouten dus. Je kan aardig hard door de bochten met dat ding hoor. En je moet niet overal remmen waar de "racing line" rood wordtv8power67 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:58:
je moet dan een 7:05 rijden. en ik haal een 7:12. en ging tot het naatje
Dat had ik gezien ja. Alleen jammer dat ze zelf de upgrade set van de GT3RS nog niet binnen hebben en dus ook nog niet kunnen versturen naar de eindgebruikers.JoepW schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 07:19:
Van de blog van Thomas van Fanatec (http://www.911wheel.de/)
2. 911 GT3RS V1 wheel
This wheel was never advertised to be fully PS3 compatible although it works with several games. Unfortunatly this is not the case for GT5. The good news are that you can upgrade your wheel to V2 and get full PS3 compatibility, more Tuning features and even the big ClubSport shifter paddles.
You can purchase the upgrade kits in our webshop but availability is limited due to the big demand.
Schijnt dat ze nogal moeite hebben om losse onderdelen uit china te mogen versturen, iets met vergunningen ofzo?
We wachten af ... tot die tijd lekker met controler spelen en alles wat ik niet op goud haal straks met het stuurtje over doen
De racing line is inderdaad echt vrij nutteloos, de lijn snap ik zelf wel en de rempunten zijn echt helemaal verkeerd.Linc schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:22:
[...]
Mijn eerste poging voor de volledige ronde met de nieuwe sls deed ik een 7:11. Met heel veel fouten dus. Je kan aardig hard door de bochten met dat ding hoor. En je moet niet overal remmen waar de "racing line" rood wordt
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb de 1e 2 dagen met een controller gespeeld, gisteravond met de G25. Had niet verwacht dat de physics zo goed zouden zijn! Ben echt onder de indruk, wat mij betreft kan GT5 hier wedijveren met andere serieuze sims.
Tippie voor de trophy hunters onder ons: Menselijke stopwatch is een eitje op de Kart Challenge Amateur Eifel Track, je kan gewoon vol gas houden...
[ Voor 15% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 26-11-2010 10:28 ]
PSN: jannvsdvinvs
Verwijderd
Eerste 2 licenses gehaald en toen m'n (oude) eigen auto gekocht: Honda Prelude TypeS '96. Na een paar races deze even getuned naar 280pk, waar de voorbandjes het zwaar kregen om die paarden op het asfalt te krijgen. Ik rijd dan ook met TC uit; maakt het wel wat spannender, vooral bij FR wagens.
Daarna de 3e license gehaald en de Kart Special Event gereden - wat is die makkelijk op de eerste 2 niveau's, en wat krijg je er veel geld voor! Daarna ook de AMG Event gereden en op 2 na allemaal goud gehaald op de Ring. Bij de volledige lap had ik nog een halve seconde over... dat is niet veel op zo'n lange ronde, maar wel goud in de 1e run
De toevoeging van alle "private cars" op de baan vond ik wel gaaf, zo is het namelijk in het echt ook. Alleen er waren (nog) geen snellere wagens. Het zou wel leuk zijn als er een RUF langs komt knallen waarvoor je aan de kant moet.
Toen een M3 '07 gekocht en getuned tot 500pk. Kan nog iets meer, maar ik wilde eerst eens kijken hoe dit ging rijden.
Uit de Professional Series ging ik de Supercar Challenge rijden, waar je met je M3'tje tussen de Zonda's e.d. rijdt. Dat was aanpoten voor de echte eerste keer! Op de laatste baan, Nurburgring GP Strecke, zat alleen een MclarenF1 voor me, die flink het gas erop had!! Ik moest echt op de grens rijden (met af en toe een bijna uitbrekend kontje) en uiteindelijk, in de derde en laatste ronde, kon ik hem inhalen met nog 4 bochten te gaan!
De grootste rush tot nu toe! Een M3 die tot 10.000rpm knalt en dan perfect moeten rijden om de race te kunnen winnen. GT5 at its best!
Rempunten kloppen gewoon, dat is de 'veilige' lijn waarmee je 90% van de tijd normale rondjes kan rijden.Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:23:
De racing line is inderdaad echt vrij nutteloos, de lijn snap ik zelf wel en de rempunten zijn echt helemaal verkeerd.
Zoals London begint rem punt veel eerder, maar rij je automaat zonder analoog remmen, zit je qua afstand erg netjes, dat ik pas 10 meter later ga remmen is enkel omdat mijn remweg veel korter is en ik slippend de bocht ook nog wel red.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die sls vliegt echt ja, gisteren alle individuele sectoren op de nordschleife op goud gezet met deze bak, nu het hele rondje even goldenLinc schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:22:
[...]
Mijn eerste poging voor de volledige ronde met de nieuwe sls deed ik een 7:11. Met heel veel fouten dus. Je kan aardig hard door de bochten met dat ding hoor. En je moet niet overal remmen waar de "racing line" rood wordt
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Zo heb ik License B op goud en ben ik bezig met A. En heb ik al wat challenges gedaan, zoals de kart, nascar etc. Goed geld mee te verdienen en stond na een tijdje dan ook al snel op 400.000 credits.
Mn tactiek is gewoon races rijden en kijken welke auto's je nodig hebt en die aanschaffen en opknappen. Zo heb ik voor de FR competitie een honda s2000 gekocht en wat motorisch aangepast waardoor er nu 318 pk uitkomt!
Blijft heerlijk om het op full hd te spelen met een goede versterker en speakers. Het wachten is nu alleen nog op mn wheelstand, maar dat moet volgende week komen. Dat wordt een mooi feestje. En tuurlijk zijn er minpunten maar ik zit gewoon met een grote smile auto's over circuits heen te smijten! Ik kijk wel door die kleinigheidjes heen. Vind het gewoon VET!
Die heb ik gisteren ook net gedaan. Bij het race scherm kun je zien hoeveel PK's je tegenstanders hebben. Daar moet je een beetje bij in de buurt komen anders verlies op rechte stukken teveel.Oxigeon schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:42:
Ik heb eergisteren een of andere yaris gekregen of gekocht om aan die Yaris race mee te doen. Ik heb daar voor wel 150k ingestoken maar dat ding is eigenlijk nog steeds niet vooruit te branden. Probleem is dat ik totaal geen verstand heb van tunen van auto's en het kopen van die upgrades.
Nu is mijn vraag eigenlijk. Welke onderdelen zorgen ervoor dat een auto sneller wordt etc? Ik dacht maak mijn wagen even lekker snel, maar op het rechte stuk komen ze me allemaal voorbij.
Ik heb 1 engine upgrade en een tuning Chip erop gezet, een turbo en volgens mij 1 gewichtreductie. Banden zou ik niet doen voor deze cup. Zijn te duur en levert te weinig op. Bovendien zijn het niet de bochten waar je tekort komt op je concurrentie.
Mijn Yaris had 116pk, voldoende om de race mee uit te rijden, je moet alleen goed opletten op de rechte stukken, daar zijn je tegenstanders snellerQuoRocks schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:31:
[...]
Die heb ik gisteren ook net gedaan. Bij het race scherm kun je zien hoeveel PK's je tegenstanders hebben. Daar moet je een beetje bij in de buurt komen anders verlies op rechte stukken teveel.
Ik heb 1 engine upgrade en een tuning Chip erop gezet, een turbo en volgens mij 1 gewichtreductie. Banden zou ik niet doen voor deze cup. Zijn te duur en levert te weinig op. Bovendien zijn het niet de bochten waar je tekort komt op je concurrentie.
edit: tegenover de 140pk van de num 2
Deze Civic is premium. Maar enkele auto's die om mij heen reden waren standaard (zoals die Seat en 307). En de kwaliteit viel me echt mee. In de Photo modus viel het me niet echt op dat ze standaard waren, behalve dat de ramen redelijk donker waren. Als ik nu beter kijk naar de foto's dan zie ik dat de velgen bv erg plat zijn en andere details die minder mooi zijn uitgevoerd. Maar tijdens het racen kijk je hier niet naar. Zelfde geldt voor de bomen en publiek. Deze zijn volgens mij ook niet hi-res maar tijdens het rijden ben je te geconcentreerd op de bochten en andere auto's, en let je hier niet op.MailMan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:21:
[...]
Zijn de auto's in de race met de Civic 'Standard Cars'? Zo ja, dan vind ik het qua graphics erg meevallen na al het gemekker. Jammer dat ik naast een PS3 ook een nieuwe TV + stuur nodig heb. Kom je al snel aan 1000 euro om een spel leuk te kunnen spelen.
[ Voor 34% gewijzigd door bsmpower op 26-11-2010 10:38 ]
Thx man, die controllers reassignen werkt!pur_DutchDevil schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:52:
[...]
1) Je moet de PS3 controler als controller 1 instellen dan werkt de controler gewoon ingame.
Heb toch nog een paar bedenkingen ivm de Driving Force GT, zeker omdat dit "hét officiële GT5" stuur zou moeten zijn...
1) Een detail om te beginnen: die grote toeter-knop in het midden van het stuur wordt niet eens herkend?!

2) Waarom kan ik nergens deadzone's, linearity & saturation instellen?
3) Zoals ik hierboven al zei, ingame is lock-to-lock draaien = 180°. In real life, op de DFGT, moet je daarvoor echter 360° draaien (iets meer zelfs) .... Het klopt dat je in de meeste gevallen op circuit niet zo ver moet draaien, maar het gebeurt zeer zeker..
4) Zelfs voorbij die 360° voel je geen lock... Je kan het stuur 900° draaien, maar enkel de 360° in het midden hebben effect...
(en 5, ik zou het veel eenvoudiger gevonden hebben als reverse gewoon werkte door manueel terug te schakelen... Hou dat driehoekje maar eens bij terwijl je je stuur 360° moet omgooien... Gaat gewoon niet...

Ik vind dat storend, en opmerkelijk, gezien al die zaken hierboven in bijvoorbeeld Dirt 2 gewoon wel werken...
Weet uit m'n hoofd niet welke het is? Maar zoals hier al vaker wordt vermeld, alle driving aids uitzetten. In het begin zal je hierdoor miss zelfs langzamer gaan, maar dat is gewoon gewenning.DylanE schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:30:
Wie van jullie heeft de ia-10 al gehaald..? Wat eeen #&$^%#&-race zeg..!!! maar ik moet en zal um op goud halen.. heeft nog iemand tips?
Moet ik bij mijn volgende auto misschien ook even rekening mee houden. Nu heb ik al mijn verdiende centjes gestoken een maximaal getunede Honda Civic (alles type 3 en race-onderdelen).QuoRocks schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:31:
[...]
Zijn er trouwens mensen die met controller de AMG challange op goud halen?
[ Voor 6% gewijzigd door Unomomentodado op 26-11-2010 10:44 ]
Bij mij is die grote GT knop in het midden gewoon mn toeter hoor?Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:37:
[...]
Thx man, die controllers reassignen werkt!
Heb toch nog een paar bedenkingen ivm de Driving Force GT, zeker omdat dit "hét officiële GT5" stuur zou moeten zijn...
1) Een detail om te beginnen: die grote toeter-knop in het midden van het stuur wordt niet eens herkend?!![]()
2) Waarom kan ik nergens deadzone's, linearity & saturation instellen?
3) Zoals ik hierboven al zei, ingame is lock-to-lock draaien = 180°. In real life, op de DFGT, moet je daarvoor echter 360° draaien (iets meer zelfs) .... Het klopt dat je in de meeste gevallen op circuit niet zo ver moet draaien, maar het gebeurt zeer zeker..
4) Zelfs voorbij die 360° voel je geen lock... Je kan het stuur 900° draaien, maar enkel de 360° in het midden hebben effect...
(en 5, ik zou het veel eenvoudiger gevonden hebben als reverse gewoon werkte door manueel terug te schakelen... Hou dat driehoekje maar eens bij terwijl je je stuur 360° moet omgooien... Gaat gewoon niet...)
Ik vind dat storend, en opmerkelijk, gezien al die zaken hierboven in bijvoorbeeld Dirt 2 gewoon wel werken...
En je hebt wel een menu waar je instellingen kan veranderen, maar ik heb daar helemaal geen behoefte aan, vind het prima rijden!
Dat is mijn mening nu ookBertP schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:30:
En tuurlijk zijn er minpunten maar ik zit gewoon met een grote smile auto's over circuits heen te smijten! Ik kijk wel door die kleinigheidjes heen. Vind het gewoon VET!
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb ook de DFGT en bij mij is de middelste knop ook niet de toeter... Bij instellingen kan ik de middelste knop niet eens selecterenBertP schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:39:
[...]
Bij mij is die grote GT knop in het midden gewoon mn toeter hoor?
En je hebt wel een menu waar je instellingen kan veranderen, maar ik heb daar helemaal geen behoefte aan, vind het prima rijden!
Ik ook. (wat een bagger sound)Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:17:
Welke auto hebben jullie trouwens als eerste gekocht? Ik ben maar voor een 2e hands MX5 gegaan.
Heb gister het spel gehaald en na een lange installatie een uurtje gespeeld. alles op goud gehaald, behalve die 2e van de speedway. Lastig om optimaal gebruik te maken van de slipstream.
Ik kan enkele kritieken wel begrijpen, probeer ze te negeren. Het meest jammere is inderdaad de schaduw, maar zeker ook de "boemp" bij een botsing dat klinkt echt zo cheap.
Da's knap. Ik heb ook de Driving Force GT en de middelste knop (de claxon) is gewoon de toeterknop!bsmpower schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:44:
[...]
Ik heb ook de DFGT en bij mij is de middelste knop ook niet de toeter... Bij instellingen kan ik de middelste knop niet eens selecteren. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag!!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je rijd in een Lambo Gallardo, begint op de 16 plek, en alles komt aan op de juist inhaalmomenten..HammerNL schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:38:
[...]
Weet uit m'n hoofd niet welke het is? Maar zoals hier al vaker wordt vermeld, alle driving aids uitzetten. In het begin zal je hierdoor miss zelfs langzamer gaan, maar dat is gewoon gewenning.
Flink kietelen kun je met beide best eea winnen.
Evo 6 gewonnen, daar wat snellere races mee gereden
Toen een 1961 Jaguar gekocht ( FR ) , helemaal opgefokt en daarmee 3 classic races kunnen rijden + FR race.
Wat betreft sturen : Ik ben benieuwd dadelijk met de F1 auto, kort sturen maar in real life je stuur dermate ver moeten draaien dat je onwijs tijd verliest. lock-to-lock had echt in stelbaar moeten zijn voor alle sturen ( incl. full support voor G25 )
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
3 van de 5 (incl. de volledige ronde) - checkUnomomentodado schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:39:
[...]
De F1 uit GT5P had toch een redelijk accurate lock/lock, scherpe bochten moest je inderdaad ver doordraaien, maar de grote bochten was het tot een max kwart draaien.Capo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:53:
Wat betreft sturen : Ik ben benieuwd dadelijk met de F1 auto, kort sturen maar in real life je stuur dermate ver moeten draaien dat je onwijs tijd verliest. lock-to-lock had echt in stelbaar moeten zijn voor alle sturen ( incl. full support voor G25 )
Zit je toevallig niet in een auto zonder claxon? Bij mij werkt die middelste knop namelijk wel, maar niet bij alle auto's...bsmpower schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:44:
[...]
Ik heb ook de DFGT en bij mij is de middelste knop ook niet de toeter... Bij instellingen kan ik de middelste knop niet eens selecteren. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag!!
Hoe moeilijk kan het zijn om een game op tijd in een filiaal te krijgen. Zal me niet verbazen als ze zelf niet weten waar het spel is. Er werd me nét verteld door de telefoon dat het spel vandaag, of morgen aankomt. Nou vandaag in elk geval NIET.
Heb gecancelled die handel en nu meteen naar de Mediamarkt, waar je ´m waarschijnlijk zó van de schap kan pakken.
Nooit en nooit geen pre/orders meer van FRS, en zéker geen speciale edities. Had ´m alleen gepre ordered omdat er nogal wat berichten waren dat de C.E editie uitverkocht zou zijn.
°°°°°°°°°°
Half uur later
Bart Smit had er nog enkele staan. Mediamarkt en Gameplaza uitverkocht.
Maar ik heb ´m.
[ Voor 8% gewijzigd door Obi1r op 26-11-2010 12:03 ]
Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm
Met gas erbij en de goede snelheid ( downforce ) kon je met verder draaien vaak toch nog harder de bocht door.SinergyX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:
[...]
De F1 uit GT5P had toch een redelijk accurate lock/lock, scherpe bochten moest je inderdaad ver doordraaien, maar de grote bochten was het tot een max kwart draaien.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Inmiddels 'beginners' afgerond en bezig in de 'amateur' klasse... Ben bezig om een 147 Ti helemaal racing modified te krijgen! Gaat als de brandweer zeg!
Ik vind trouwens erg vet dat je ook gewoon ingame je vriendjes kan zien die GT5 spelen en voortgang checken etc.! Photo mode nog niet veel gebruikt, maar zie hier echt zoveel schitterende plaatjes langskomen!
Zelfde hier. Hij word niet herkend als knop in het controller/hardware opties menu maar werkt wel gewoonRivanov schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:47:
[...]
Da's knap. Ik heb ook de Driving Force GT en de middelste knop (de claxon) is gewoon de toeterknop!
PSN ID: Enzyme-NL
Verwijderd
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Standaard staat de toeter geloof ik op L3. Hebben de mensen misschien hier iets anders aan toegewezen?EnzymeNL schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:07:
[...]
Zelfde hier. Hij word niet herkend als knop in het controller/hardware opties menu maar werkt wel gewoon
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn rem af en toe blijft hangen. Ik heb er gisteren een schuurspons onder gedaan, maar dat hielp maar heel eventjes. Iemand suggesties?
PSN: Shiver23
ja. Ik heb die volledig goud met controllerUnomomentodado schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:39:
[...]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat had ik bij dat Nascar event (een bocht door in 13 seconden ofzo). Echt 10x geprobeerd steeds op een paar duizendsten niet gehaald. Bleek dat ik alles in de 3e versnelling aan het rijden was en er ook gewoon een 4e op zitrodie83 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:01:
(vooral als je geen goud pakt op 6 duizendste van een seconde, zoals ik ervaren heb)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
bij deze een tip van gamespot:
For those who are late:
1. Create a new account.
2. Select your birthdate as the year of the car you are looking for.
Use this list as reference:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/
3. Start the game up, since it's your birthday, you will receive a voucher for a free car for the year you were born. Redeem your voucher and receive your car at random.
4. Gift this car over to your regular account.
5. Delete your save file for the account you just created.
6. Start up GT5 again with this account and you be able to redeem another voucher.
7. Repeat as necessary.
It goes without saying that you do this at your own risk. However, Sony generally does not care about this sort of stuff.
Birthday cars can't be resold over a certain amount.
1967 is the sweet spot for expensive classics. Ford Mark IV, 330 P4, Muira, 2D.
Anything over 1992 is subject to minor restrictions. 1992 has the F40.
Burp
Dat betekent dat het mij ook gewoon moet kunnen lukken om die AMG challenges op Nordschleiffe met controller op goud te kunnen zettenGAIAjohan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:22:
[...]
ja. Ik heb die volledig goud met controller
Ja ik was gisteren jarig. Ik had een mooie gestroomlijnde Nissan PAO uit '89, haha.Wii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
Geinig! ik ben 27 januari jarig ... eens kijken wat 1987 mij te bieden heeftWii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
For those who are late:
1. Create a new account.
http://www.gran-turismo.c(...)/gt5/carlist_en.html
3. Start the game up, since it's your birthday, you will receive a voucher for a free car for the year you were born. Redeem your voucher and receive your car at random.
6. Start up GT5 again with this account and you be able to redeem another voucher.
7. Repeat as necessary.
It goes without saying that you do this at your own risk. However, Sony generally does not care about this sort of stuff.
//edit:
Doet u mij deze maar:

RUF CTR "Yellow Bird" '87
[ Voor 6% gewijzigd door Jarnoootje op 26-11-2010 11:49 . Reden: auto uitgekozen! ]
Poll: GoT race challenge
• Solo time attack met foto
• Online race!
• Online free-ride time trial
• Anders...
Ook een poll maken? Klik hier
Oh wow, dat heb ik dus ook gedaan... vandaar dat de auto steeds inhield bij volgas en het bijna niet lukteSandyman538 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:32:
[...]
Dat had ik bij dat Nascar event (een bocht door in 13 seconden ofzo). Echt 10x geprobeerd steeds op een paar duizendsten niet gehaald. Bleek dat ik alles in de 3e versnelling aan het rijden was en er ook gewoon een 4e op zit![]()
Heb hem overigens wel in de 3e versnelling onder de 13 seconde gekregen
Je ziet dan de binnenkant van de auto en dan zegt ie there are 4 gears blablabla....
Zijn trouwens wel leuke stukjes
[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 26-11-2010 11:58 ]
Burp
Maareh dit spel is niet goed hoor ik vermaak me er zo goed mee dat ik zelf een afspraak heb gemaakt met mijn monteur om mijn cilinders even te testen op compressie, krijg helemaal weer het tune gevoel
Ben op dit moment druk bezig met onderdelen zoeken voor mijn eigen auto "golf4 vvt20" weer verder om te bouwen
De licenses waren redelijk te doen tot nu toe alles goud en zilver, nog niet de drang om alles goud te halen omdat ik de bochten nog niet ken en ik me niet op 1 bocht ga toeleggen.
Karten was trouwens echt heel easy, alles goud en meteen de tropy dat je 3 rondes binnen 0.02 moet rijden.
Maar die testgear track is echt naadje ik ga gewoon trager dan de andere busjes
De elise is trouwens een kwestie van een fluwelen voetje 1 tikje teveel gas en je staat om.
Toch maar eens kijken of ik mijn raceseat kan ombouwen zodat mijn pedalen omgekeerd zijn.
Ja dat klopt ook wel en ik wist het ook wel, maar je hebt een vliegende start, waar je dus al 250 rijdt. En als je dan met 300 door een bocht gaat ging ik er dus blijkbaar vanuit dat ik al in de hoogste versnelling zatWii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:58:
Dat wordt toch verteld door Jeff gordon, voordat je nascar special events gaat doen?
Je ziet dan de binnenkant van de auto en dan zegt ie there are 4 gears blablabla....
Zijn trouwens wel leuke stukjes
[ Voor 42% gewijzigd door Linc op 26-11-2010 12:01 ]
Leuk idee..SinergyX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:54:
PolletjeNa redelijk succesvol testen van online features, denk ik dat we al planning kunnen maken voor de GoT Race Challenge. Moet nog wat dingen uitvogelen (hoe krijg je je auto's in online races etc), maar daar heb ik het weekend wel voor
Poll: GoT race challenge
• Solo time attack met foto
• Online race!
• Online free-ride time trial
• Anders...
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Zou wel leuk zijn als er een limiet komt op het aantal pk's.
bv maximaal 600 ofz. Zodat al die Track cars een beetje uitgesloten zijn en iedereen een beetje een eerlijke kans heeft.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Waarschijnlijk kan ik niet tippen aan jullie, want volgens mij zijn jullie allemaal doorgewinterde virtuele coureurs, haha. Maar een Online Race lijkt me wel leuk, daarbij gaat het toch meer om de fun. Bij een solo race niet zo.
Ik ga flink testen qua limitaties en dergelijke, mogelijk dat je bv je lijst kan limiteren met enkel favorieten of zoals in GT5P met tuningpunten. Natuurlijk ook nog de keuze voor een trackDonstil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:01:
Leuk idee..
Zou wel leuk zijn als er een limiet komt op het aantal pk's.
bv maximaal 600 ofz. Zodat al die Track cars een beetje uitgesloten zijn en iedereen een beetje een eerlijke kans heeft.
Kan best zijn dat sommige features nog niet zijn geactiveerd of komen nog met een update (online heeft enorm potentie tov GT5P), we kunnen altijd meerdere races houden
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 04:24:
Ik heb even met de driving settings option menu zitten testen, maar ik zou het graag nu weer naar default settings willen hebben. Iemand enig idee wat die zijn, of hoe ik dit kan resetten in GT5?
Verwijderd
Ja ik. Ik was zelfs op de releasedag jarig. Had mijzelf getrakteerd op de Collectors Edition. Eenmaal bezig was ik blij verrast met de melding waarin ik gefeliciteerd werd en dan ik een auto cadeau had gekregen: Renault 5 Turbo uit 1980! Echt geweldig leuk gedaan dit! Hoeveel mooier kan je je GT5 carrière beginnen?Wii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
Cool!Wii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
For those who are late:
1. Create a new account.
7. Repeat as necessary.
Zal eens proberen, gratis auto's ben ik wel voor in. (26/11/1967-1966-1965....)
|2600k|Asus 290|
F1 2010 heeft een appart topic voor time-trial, wieweet is zoiets een optie?
[Multi] F1 2010 time challenge
Lijkt mij wel leuk zoiets en dan gewoon solo met foto.
Bepaald circuit, auto naar keuze met een cap wbt het aantal pk's of eventueel een vooraf bepaald auto al dan niet met een tune-cap.
Lijkt me dat wanneer je zoiets in dit topic migreert het erg onoverzichtelijk wordt.
Only fools are enslaved by time and space.
De mijne is nu verstuurd athans ik heb de melding dat die verstuurd is en dat het via pakket dienst is gegaan dus hij zou vandaag binnen moeten komenObi1r schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:02:
Ben nu met Free Record Shop moederbedrijf aan het bellen waar m'n GT Collectors Edition blijft. Shame on you FRS!
Hoe moeilijk kan het zijn om een game op tijd in een filiaal te krijgen. Zal me niet verbazen als ze zelf niet weten waar het spel is. Er werd me nét verteld door de telefoon dat het spel vandaag, of morgen aankomt. Nou vandaag in elk geval NIET.
Heb gecancelled die handel en nu meteen naar de Mediamarkt, waar je ´m waarschijnlijk zó van de schap kan pakken.
Nooit en nooit geen pre/orders meer van FRS, en zéker geen speciale edities. Had ´m alleen gepre ordered omdat er nogal wat berichten waren dat de C.E editie uitverkocht zou zijn.
Hoop ik....
Verwijderd
Heb jij de vraag verkeerd gelezen of begrijp je het gewoon niet. Zou beiden kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:08:
[...]
Ja ik. Ik was zelfs op de releasedag jarig. Had mijzelf getrakteerd op de Collectors Edition. Eenmaal bezig was ik blij verrast met de melding waarin ik gefeliciteerd werd en dan ik een auto cadeau had gekregen: Renault 5 Turbo uit 1980! Echt geweldig leuk gedaan dit! Hoeveel mooier kan je je GT5 carrière beginnen?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 12:41 ]
Als ik thuis ben post ik wel de standaard settings, als je zo lang kan wachten tenminsteVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 04:24:
Ik heb even met de driving settings option menu zitten testen, maar ik zou het graag nu weer naar default settings willen hebben. Iemand enig idee wat die zijn, of hoe ik dit kan resetten in GT5?
Verwijderd
Sure.Spierincx schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:22:
[...]
Als ik thuis ben post ik wel de standaard settings, als je zo lang kan wachten tenminste
Vroeger moest je eerst bepaalde licensie hebben eer je aan een race mocht deelnemen, nu lijkt dit gebasseerd op level, in theorie zou ik dus net zolang rondjes kunnen rijden tot level berijkt is zonder enige licentie te hebben behaald om toch te kunnen deelnemen aan een race?
Een belangrijkere vraag, iemand er vertrouwen in dat alle licenties goud te halen zijn met controller ?
Een stuur is toch wel iets apparts maar om er zoveel geld voor neer te tellen, plus de ruimte die ik er voor hebben moet en de miskopen gedaan in het verleden weerhouden mij ervan 1 aan te schaffen vandaar mijn controller vraag.
Ook de SE besteld bij FRS, meteen laatste keer.Slash500 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:16:
[...]
De mijne is nu verstuurd athans ik heb de melding dat die verstuurd is en dat het via pakket dienst is gegaan dus hij zou vandaag binnen moeten komen
Hoop ik....
Gister gebeld zou vandaag binnen moeten komen, volgende keer gewoon maar halen in de winkel.
groet
Vincent
[ Voor 58% gewijzigd door PromoX op 26-11-2010 13:12 ]
PSN: Geengrenzuh
Ben net jarig geweestWii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar in tegenstelling tot alle coole setups van de medetweakers hier heb ik voor €29,- (bij Bol.com, was ooit €99,-) de Logitech Driving Force Wireless gehaald. Is gewoon een Driving Force GT light versie met force feedback (wel met stroomadapter, dus hoezo wireless...) die je op je schoot klemt. Aangezien ik eerst wilde checken of ik het wel cool genoeg vond voordat ik een Driving Force GT+Wheelstand wilde aanschaffen. Tot nu toe bevalt het heel erg goed. Wellicht een idee om dat als tussenstap een keer te proberen.schumi2004 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:24:
Een stuur is toch wel iets apparts maar om er zoveel geld voor neer te tellen, plus de ruimte die ik er voor hebben moet en de miskopen gedaan in het verleden weerhouden mij ervan 1 aan te schaffen vandaar mijn controller vraag.
Inderdaad. Ik haal mijn auto's wel op de 'eerlijke' manier.Geengrenzuh schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:26:
[...]
Anyway, die birthday car exploit is toch wel erg lame hoor....
Trouwens, ik had verwacht dat ik mijn controller instellingen wel zou veranderen. Maar het gas geven met X en het remmen met vierkantje vind ik eigenlijk wel prettig in combinatie met het schakelen met de L2 en R2.
je url doet het niet.Wii4all schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Iemand al jarig geweest?
For those who are late:
1. Create a new account.
kun je de goede neerzetten?
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/Nordcore schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:34:
[...]
je url doet het niet.
kun je de goede neerzetten?
[ Voor 65% gewijzigd door PromoX op 26-11-2010 13:11 ]
Weet iemand dit? Er staat links in beeld duidelijk een logo'tje dat je iets met de sixaxis kan, maar wat...Brammel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:04:
Weet er iemand wat je in de foto mode met de bewegingsensor van de sixaxis controller zou moeten kunnen? Ik beweeg hem alle kanten op, maar er gebeurt niet echt iets...
thnx :-)
had hem zelf ondertussen al gevonden op gamespot forum :-)
Ja, het beeld van de camera gaat dan verticaal staan ipv horizontaal. Echter dien je je controller heel rustig naar bijvoorbeeld links te kantelen.Brammel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:38:
[...]
Weet iemand dit? Er staat links in beeld duidelijk een logo'tje dat je iets met de sixaxis kan, maar wat...
Met sixaxis kan je wisselen tussen Portrait of Landscape mode.Brammel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:38:
[...]
Weet iemand dit? Er staat links in beeld duidelijk een logo'tje dat je iets met de sixaxis kan, maar wat...
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
30 euro kun je geen buil aan vallen maar heb al eens zo'n schoot ding gehad en ging toch niet helemaal zoals ik gedacht had maar thanks voor de tip, zal er nog eens over nadenkenGeengrenzuh schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:30:
[...]
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar in tegenstelling tot alle coole setups van de medetweakers hier heb ik voor €29,- (bij Bol.com, was ooit €99,-) de Logitech Driving Force Wireless gehaald. Is gewoon een Driving Force GT light versie met force feedback (wel met stroomadapter, dus hoezo wireless...) die je op je schoot klemt. Aangezien ik eerst wilde checken of ik het wel cool genoeg vond voordat ik een Driving Force GT+Wheelstand wilde aanschaffen. Tot nu toe bevalt het heel erg goed. Wellicht een idee om dat als tussenstap een keer te proberen.
7 dagen o.i.d.? I.v.m. vakantie
[ Voor 53% gewijzigd door PromoX op 26-11-2010 13:09 ]
K to the KillaZ
[ Voor 38% gewijzigd door PromoX op 26-11-2010 13:09 ]

Iemand trouwens gevonden hoe je al die driving aids als default kan instellen? Nu moet ik voor elke start van een nieuwe race of challenge de TCS uit zetten?
Als je je sixaxis snel draait (lanzaam reageert hij slecht) dan veranderd de orientatie van je camera.Brammel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:38:
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
je kan switchen tussen horizontaal en verticaal beeld door met je controller te bewegenBrammel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:38:
[...]
edit: je was me voor
edit 2: velen waren mij voor
[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 26-11-2010 12:58 ]
Hoe kan ik dit voorkomen, ik kan bij instellingen nergens iets over datum en tijd vinden en heb het gewoon goed staan?
[ Voor 6% gewijzigd door DutchSjors op 26-11-2010 12:55 ]
Bij mij ook, en mijn PS3 loopt via NTP...dus wel synchroon. GT5 loopt niet in wintertijd mee.DutchSjors schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:55:
Bij mij komt er steeds te staan dat ik datum en tijd verkeerd heb staan..
Hoe kan ik dit voorkomen, ik kan bij instellingen nergens iets over datum en tijd vinden en heb het gewoon goed staan?
Probleem had ik ook, heb toen bij de instellingen van mijn PS3 die daylight uitgezet en toen opnieuw de tijd syncen via internet. Als het goed is heb je en de goede tijd en in GT klopt het dan ook.DutchSjors schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:55:
Ik had hem zondag avond 31-okt besteld en was zaterdag 6-nov in huis.KillaZ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:51:
[...]
Hoe lang duurde het bij de mensen hier voordat ze hun wheelstandpro binnen hadden?
7 dagen o.i.d.? I.v.m. vakantie![]()
Weet niet of ze het nu extra druk hebben ivm gt5, maar weekje moet wel lukken lijkt me.
thanks voor de info.. ik heb dit probleem dus ook.Frank46 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:56:
[...]
Probleem had ik ook, heb toen bij de instellingen van mijn PS3 die daylight uitgezet en toen opnieuw de tijd syncen via internet. Als het goed is heb je en de goede tijd en in GT klopt het dan ook.
Gisteren dus m'n eerste B-spec race gewonnen
Als er nog mensen tegen mijn driver willen racen: voeg me toe op PSN. Username is gelijk aan hier.
Verwijderd
Misschien je tijd instellen via het internet op je ps3?DutchSjors schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:55:
Wie o wie?
Was niet op mij van toepassing, maar is eerder gesproken. Was iets in de trant van dat de Benelux niet de chrome auto zou krijgen.MariusV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:17:
Game gepreordered bij Dixons (tja), zat een code bij voor de chrome autootjes, maar geen stealthcar code.. Zie ik iets over het hoofd? Had dit in de verpakking moeten zitten, krijg je die per mail?
Wie o wie?
Ik heb deze ook niet gevonden. Iemand op het forum had het over een boekje dat erg lijkt op het APEX boekje. Maar ik heb hem ook nog niet gevonden... De Chrome codes stonden in een boekje in het hoesje.MariusV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:17:
Game gepreordered bij Dixons (tja), zat een code bij voor de chrome autootjes, maar geen stealthcar code.. Zie ik iets over het hoofd? Had dit in de verpakking moeten zitten, krijg je die per mail?
Wie o wie?
Goeie tip. Vanavond even proberenFrank46 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:56:
[...]
Probleem had ik ook, heb toen bij de instellingen van mijn PS3 die daylight uitgezet en toen opnieuw de tijd syncen via internet. Als het goed is heb je en de goede tijd en in GT klopt het dan ook.
Heel vervelend idd.DutchSjors schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:55:
Ik weet dat bij de Challanges maar 1x credits/experiencekrijgt.schumi2004 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:24:
Iemand die een goede uitleg kan geven over het licensing model gebruikt in GT5 ?
Vroeger moest je eerst bepaalde licensie hebben eer je aan een race mocht deelnemen, nu lijkt dit gebasseerd op level, in theorie zou ik dus net zolang rondjes kunnen rijden tot level berijkt is zonder enige licentie te hebben behaald om toch te kunnen deelnemen aan een race?
Een belangrijkere vraag, iemand er vertrouwen in dat alle licenties goud te halen zijn met controller ?
Bij Races krijg je wel elke keer geld maar hoe het zit met experience weet ik niet.
Je level gaat tijdens de rijbewijzen wel een stuk sneller omhoog tov een Race van 2 rondjes.
Alles goud halen met de controler is zeker mogelijk. Of het makkelijk te doen is lijkt me een ander verhaal
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ik had hetzelfde bij Dynabyte. support verzoek via website gestuurd, en de volgende dag had ik de code binnen. wellicht dat hetzelfde kan bij Dyxons.bsmpower schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:19:
[...]
Ik heb deze ook niet gevonden. Iemand op het forum had het over een boekje dat erg lijkt op het APEX boekje. Maar ik heb hem ook nog niet gevonden... De Chrome codes stonden in een boekje in het hoesje.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Beetje jammer maar het zal wel.
Online met een Zonda R tegen een zwaar getunede Civic geraced; wel gewonnen, maar geen appeltje eitje, haha. Wel lachen, brak gebakje die civic
Net als bij GT5P dat je (welke auto en baan maakt niet uit) na elk rondje te zien kreeg hoe hoog je in het klassement staat.
Nu alleen via online time trials?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wellicht is dit (tijdelijk) uitgeschakeld ivm de drukte op de servers.dvdkiwi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:30:
Er zijn geen online klassementen meer in arcade mode of wel?
Net als bij GT5P dat je (welke auto en baan maakt niet uit) na elk rondje te zien kreeg hoe hoog je in het klassement staat.
Nu alleen via online time trials?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Geniaaal
Nee idd! zie hier veel dure auto's langs komen terwijl ik nogsteeds met mijn mazda rond tuff die ik 2e hands gekocht heb voor 18.000 creditsDr. Quipers schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:40:
Volgens mij hebben sommige mensen geen leven meer sinds GT5
Welke auto is een MUST have om mee te racen? ik heb wel zin om een lancer evo ofzo te kopen ... maar weet niet met welke auto ik de meeste races wel zou moeten kunnen winnen ....
Challenges doen (special events), dan stroomt het geld binnen.psy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:33:
Vraag me wel af hoe iemand nu al een miljoen credits kan hebben, gaat dat zo snel op een gegeven moment, of heb je dan niet meer geslapen ofzo?
Ah, dat zal het zijn.Spierincx schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:32:
[...]
Wellicht is dit (tijdelijk) uitgeschakeld ivm de drukte op de servers.
hopelijk binnenkort weer klassementen in time trial...
[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 26-11-2010 13:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb nu 2 avonden 3 uurtjes gespeeld en heb inderdaad meer dan een miljoen credits. Is niet zo heel moeilijk, gewoon alle specials doen die steeds beschikbaar komen (wel ff op gold halen natuurlijk). Heb ook nog maar 2 auto's gekocht dus er komt alleen maar geld bij op het momentpsy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:33:
Vraag me wel af hoe iemand nu al een miljoen credits kan hebben, gaat dat zo snel op een gegeven moment, of heb je dan niet meer geslapen ofzo?
welke auto's heb je gekocht dan?Linc schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:46:
[...]
Ik heb nu 2 avonden 3 uurtjes gespeeld en heb inderdaad meer dan een miljoen credits. Is niet zo heel moeilijk, gewoon alle specials doen die steeds beschikbaar komen (wel ff op gold halen natuurlijk). Heb ook nog maar 2 auto's gekocht dus er komt alleen maar geld bij op het moment
Heb vanavond weer wat tijd om te gamen ... dus dan ook weer wat geld om wat moois te kopen

Dit topic is gesloten.
Gran Turismo 5 Foto Topic