Heb dit spel ook maar gekocht dit weekend. (MM 55 EUR) en ik vind het tot nu toe z'n geld dubbel en dwars waard. Ik was een beetje terughoudend na alle gemengde reacties hier en ook wel een beetje bang dat ik er niet veel van terecht zou brengen met een controller. Moet zeggen dat het tot nu toe erg meevalt (behalve die rottige busjes natuurlijk

).
Nog niet veel gelezen hier over de 3D ervaring dus hierbij mijn ervaringen tot nu toe. (level 9)
Ik heb de 3D functie geprobeerd i.c.m. een Samsung LE40C750. Het systeem schakelt terug naar 720P resolutie als je de 3D optie aanzet in opties.
Moet zeggen dat het er goed uitziet. Met name de city tracks zien er geweldig uit. En je kan zelfs foto's maken in 3D! (selecteer 3D formaat i.p.v. jpeg in fototoestel menu via driehoekje).
De menu's komen ook mooi een stukje naar voren in 3D. Laat het spel even in een menu staan en er komen willekeurig geanimeerde foto's voorbij. Met name de scene in de donkere hal met veel auto's bij elkaar ziet er adembenemend uit.
De sterkte van het 3D effect is in te stellen. Soms wel iets last van cross talking maar eigenlijk valt dat alleen maar op als je een herhaling op pauze zet. Het racen in 3D is eigenlijk niet veel moeilijker dan in 2D alleen wel vermoeiender voor je ogen.
Iemand in dit forum vroeg of het de moeite waard is om voor GP5 alleen een 3D TV aan te schaffen. Ik denk niet dat ik een dure 3D TV zou aanschaffen alleen voor GP5 maar natuurlijk kan je er ook 3D films op kijken en straks komen er veel meer spellen in 3D uit. Heb ook de demo van Motorstorm 3D en Super Stardust HD en moet zeggen dat deze er ook erg goed uitzien in 3D.
Verder komt Nvidia binnenkort met software waarmee het mogelijk is om een hele serie PC spellen in 3D te spelen mits je natuurlijk je PC met Nvidia kaart aansluit via HDMI 1.4 met de TV.
Als je toch een nieuwe TV nodig hebt overweeg dan deze Samsung. Is verreweg de goedkoopste 3D TV (ca. 850 EUR incl bril) en heeft ook erg goed beeld. Ook in 2D

. Er zijn diverse reviews over deze TV te vinden.
En nee, ik werk niet bij Samsung en heb ook geen aandelen