Zo, eindelijk de tijd om een beetje mijn eerste indruk te geven (internetkabel is niet uit de PS3 geweest haha).
Als eerste de
positieve punten in mijn ogen:
-
De rijbewijzen: Lekker uitdagend weer, zitten een aantal pittige bij (eerste rijbewijs op goud was echter niet zo heel moeilijk, als is het wel naadje als je .008 boven de tijd zit bij je eerste poging)
-
De banen: Grafisch vallen de banen me zeker niet tegen. Poppetjes let ik niet op want die ga ik te snel voorbij. Grootste plus: Cape Ring!! Wat een geweldige baan!
-
De menu's: lekker overzichtelijk. Leuk dat je voortgang van vrienden kan checken.
-
De Tuning mogelijkheden: Nog niet geprobeerd, maar er kan een hoop zag ik.
-
De Handling: Je voelt echt wat voor auto je onder je kont hebt en hoever je ermee kunt gaan.
-
De challenges: Leuk alternatief voor de Drving Missions van GT4. En uitdagend!
-
Weerseffecten: Oke, de regen is wat statisch maar het zicht, de handling en de spray zijn zeker erg mooi.
-
Dag/nacht: Mooi, wel moeilijk als je de baan niet kent haha
-
Trophies: Ik hou van trophies, dus voor mij weer genoeg te doen.
-
Het geluid: Tip Neem de Zonda in Arcade mode, ga racen in Japan op dat rechte circuit met die lange tunnels. In de tunnel je geluid vol open en de view achter (!) de auto...
Minpunten:
-
De AI: Zwaar ruk. Period. (als voorbeeld de busjes challenge of de FR races, jij raakt hun en je staat andersom, hun raken jou en je staat andersom...)
-
De Standaard wagens: Sorry maar dat kan echt niet hoe slecht die zijn. En dan zie ik 'm alleen bij het aftellen naar de start.
-
Laadtijden: Discussiepunt, maar gisteren ruim 3 minuten moeten wachten om terug te keren naar mijn "huis" pagina... sporadisch overigens, verder gaat het laden "als vanouds".
-
Arcade mode: En dan bedoel ik de auto keus, ik wil mijn auto's van carriere ook in arcade kunnen gebruiken. Kan uiteraard wel in Gt modus bij oefenen.
-
Replay na een splitscreen race?
"Frustratie" 1 kwam gisteren: de challenge met de busjes op het Top Gear track... man wat irritant. Eerste bocht smijten met dat ding en 'm verder gewoon overal tussen proppen. "Gebruik maken van de omgeving" (lees: tegenstanders) noem ik dat. uiteindelijk wel gehaald natuurlijk

Toen de Lotus geprobeerd, maar die is niet onder controle te houden, dus maar gestopt daarmee.
FTO '97 gekocht om te beginnen (beetje raar dat ik een auto MOET kopen als ik aan de rijbewijzen begin

)
Nu een Lambo Diablo en een Mazda 6 Touring Car gekocht. Jammer genoeg allebei standaard. Die Mazda rijdt echt super
Al met al is het wat ik er van verwacht had (een typische GT game), alleen valt ie me grafisch wat tegen. Zeker gezien alle filmpjes die van tevoren uit zijn gebracht.
Ik ga er een hoop fun aan beleven!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"