Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
-The_Mask- schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:49:
[...]
Denk vooral gunstige gevallen, door de veranderde architectuur zul je nog erg wisselende prestaties zien
AMD Nieuwsdiscussie
er zijn ook zat titels (en altijd al geweest) waar Nvidia flinke uitschieters heeft.
natuurlijk is dit het ATi/AMD forum maar hier worden wel altijd de MEEST positieve dingen FLINK uitgelicht.... vooral nog voor de reviews.
ben zelf al jaren ATi gebruiker (yep, junk) maar laten we dit nou niet steeds herhalen hier.
wordt weer een dag lang nuanceren en rechtbreien na de reviews vrees ik......
ik hou het op 10% GEMIDDELD sneller dan de gtx580 op een res. van 1920x1200 met 4xaa.
uiterlijk.......
en nogmaals: een kaart die significant sneller is kan niet lager scoren in vantage lijkt me (en 5970 scoort ook hoger dan gtx580 toch?)
maar in een eerder screenshot was al te zien dat de 6970 nog onder de 5970 zou liggen kwa performance.
Dus ik denk zelfs dat de 6970 niks tot weinig sneller zal zijn als de GTX580.
http://www.donanimhaber.c...aralikta-lanse-edecek.htm
En volgens OBR zijn vandaag gisteravond de "final" BIOS versies door de AMD de deur uit gedaan.
http://obrovsky.blogspot.com/
[ Voor 25% gewijzigd door Lord Maximus op 07-12-2010 07:31 ]
Welke kaarten zijn dit? Want in het verleden had nVidia wat betere IQ in Trackmania.Heer Hertog schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:39:
Voor de technische kant van zaken moet je hier maar eens kijken:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=57870&page=8
Het is helemaal niet zo makkelijk om te beoordelen wat beter is. Voorbeeldje uit de discussie:
[afbeelding]
spoiler:links = nvidia, rechts = amd/ati
Yep maar dat is toch altijd zo? High end kaarten hebben de eerste paar maanden alleen stock coolers. En 4770 =! aan welke andere kaart dan ook. Dus omdat die herrie maakt is het niet zo dat alle ATi kaarten herrie maken. Gewoon even goed in de reviews kijken. De HD5xxx serie was in het geheel een heel stuk stiller dan de HD4xxx serie.Sjaak_Banaan schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:31:
[...]
Betekent dit: "Complete board (including fan)" dat we nog wel even op de custom koelers kunnen wachten of volgen die normaal snel daarna?
Momenteel werk ik nog met een XFX ATI 4770, waarvan het geluidsniveau me net iets te hoog ligt, hopelijk is dat met de stock coolers van nu minder, want ik kan niet wachten op de AMD HD6950
Nee dan zou hij geen 256 Bit bus hebben. mijn gok is: In het begin wellicht 1GB later wellicht ook 2GB versies.
Ik juich het alleen maar toeLord Maximus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:26:
Volgens Donanimhaber word de 6900 op 08 december (morgen dus) vrijgegeven.
http://www.donanimhaber.c...aralikta-lanse-edecek.htm
En volgens OBR zijn vandaag gisteravond de "final" BIOS versies door de AMD de deur uit gedaan.
http://obrovsky.blogspot.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 07-12-2010 07:49 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het lijkt mij ook erg kort dag. Wellicht dat 08 december de vrijgave naar de pers is. Dat is gezien de release van de BIOS vrij kort er voor aannemelijker. Release zal dan dus de 15e zijn. Dan heeft de pers een week de tijd om te benchen en te reviewen.Astennu schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:48:
[...]
Ik juich het alleen maar toeik wil wel eens zien wat dit beestje kan! Al lijkt het me wel een beetje kort als ze pas net die Final Bios versie hebben
Dan lijkt me begin volgende week toch aannemelijker.
Dat neemt niet weg dat we binnenkort, voor de 15e, dus mooie leaks kunnen verwachten
[ Voor 9% gewijzigd door Lord Maximus op 07-12-2010 07:58 ]
Dan zou ik de post die je quote van Lord Maximus nog maar eens lezen.Astennu schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:48:
[...]
Nee dan zou hij geen 256 Bit bus hebben. mijn gok is: In het begin wellicht 1GB later wellicht ook 2GB versies.
15de is toch volgende week?Dan lijkt me begin volgende week toch aannemelijker.
[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2010 11:05 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zag jou post daar na pas-The_Mask- schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:59:
[...]
Dan zou ik de post die je quote van Lord Maximus nog maar eens lezen.
[...]
15de is toch volgende week?
En wat het geheugen betreft heb ik nu ook iets anders in me hooft.
Edit:
Fud begint nu ook op gang te komen:
En:EU price from €429 to €449 with VAT
We got a hint on Radeon HD 6970 pricing. Our sources are indicating that the suggested e-tail price for this product should be set around $450 in USA, while Europe will have to pay between €429 and €449, depending on the country.
As we previously announced Radeon HD 6970 will ship in volume and there should be plenty of cards available on launch day, e.g. you can call it a real hardware launch and the card looks to be significantly cheaper than Geforce GTX 580. The GTX 580 sells for some $515 to $530 depending on the brand and shipping cost and ATI looks like it will end up cheaper. This is quite good news for Radeon fans.
We still don't have any concrete information about Radeon HD 6950 EU pricing but of course it should end up close to €300 to €350 if not less. This is a simple educated guess knowing that Nvidia wants to price the GTX 570 around the $330 mark for the US market.
Of course bear in mind that the launch is still a week away and AMD might readjust its prices to counter the GTX 570, but this is the info we are hearing today.
Om dat de prijs lager is gaan ze er van uit dat hij ook trager is..... Een gevaarlijke aanname..... Nu hoop ik helemaal dat hij sneller isDecent stock expected
We have received confirmation from multiple sources that AMD’s Radeon HD 6970 and 6850 cards, codenamed Cayman, are scheduled to launch December 15th.
The HD 69970 should ship in decent quantities and we also heard that Radeon HD 6950 should also launch on the 15th, but in somewhat lesser quantities.
Our sources indicate that Geforce GTX 580 should end up faster than Radeon HD 6970 at least in many of the popular benchmarks. The fact that AMD is pricing Cayman cards a bit lower than the 580 lends a bit more credibility to such claims. We have also heard that driver was one of the reasons of this “slight” delay of Cayman launch, and we guess that part of the story is that Geforce GTX 580 ended up much better than ATI expected.
In the GPU world it is very easy to slip the schedule and it can involve all kinds of issues, from poor yields, bad beta driver, to a shortage of some components. At least we know that the card should be in some stores on December 15th.
We will update you with more information especially on price and performance.
[ Voor 76% gewijzigd door Astennu op 07-12-2010 13:38 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Volgens mij zeggen ze juist dat hun bronnen vermelden dat de HD6970 iets langzamer wordt, wat (volgens Fud) ook niet onlogisch zou zijn kijkend naar de geruchten over de prijsstelling van de HD6970.Om dat de prijs lager is gaan ze er van uit dat hij ook trager is..... Een gevaarlijke aanname..... Nu hoop ik helemaal dat hij sneller is
Het gaat iig een spannende ronde worden deze keer. Hopelijk onstaat er een mooie prijzenoorlog zodat we allemaal voor een mooi prijsje zo´n nieuwe kaart kunnen halen
[ Voor 21% gewijzigd door Tyranium op 07-12-2010 16:58 ]
Our sources indicate that Geforce GTX 580 should end up faster than Radeon HD 6970 at least in many of the popular benchmarks.
Lijkt me dikke onzin wat hier wordt verkondigd.Our sources are indicating that the suggested e-tail price for this product should be set around $450 in USA, while Europe will have to pay between €429 and €449
Net alsof AMD/ATi niet ruim van te voren heeft zien aankomen wat de GTX580 zou zijn.
De algemene performance lager dan de GTX580, tegen een nagenoeg dezelfde prijs (uitgaande van € 450,00)
Yeah, sure.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
vooralsnog ga ik uit van 10% sneller dan 580, en is dit een maniertje van fud om nog net even een paar klanten over de streep te trekken voor Nvidia, voordat de kaart echt gebenched (en te koop) is.
geloof me, crossfire geeft lang niet zo'n soepele ervaring (ondanks een hogere max. framerate). wilde het graag een keer hebben maar was wel gelijk de laatste keer denk ik (schaling was geen issue want is erg goed met 5770's)
wachten op driverondersteuning, regelmatig last van texturefoutjes (in veel games niet storend, wel aanwezig en zichtbaar) en vooral een niet soepele ervaring rond de 40fps of lager, waar dit vaak bij een single kaart nu wel het geval is (voorlopig dus nog vooral in zwaardere games, meesten draaien aardig sneller). overclocken was ook erg moeizaam terwijl beide kaarten apart veel hoger gingen...
wellicht als je niet zo gevoelig bent voor het licht stotterende effect is het wel een goede investering?
hoop dat ze dit soort problemen met crossfire nog beter tackelen dan ze al gedaan hebben, het is nog verre van perfect (geldt ook voor sli zover ik weet)
Ook de driver ondersteuning, met de losse profielen is een stuk verbeterd.
Microstuttering bij dual GPU heeft gewoon met het Pygmalion-effect te maken. Bij een singel GPU wordt van hakkelende beeld gewoon gezegd dat de FPS te laag is. Bij dual GPU zou het aantal FPS goed zijn maar is de timing tussen de frames niet goed...
Ik zie zelf niet echt een oorzaak behalve latency waardoor het fenomeen microstuttering plaats zou kunnen vinden.
FPS zou gewoon anders gemeten moeten worden. Dus seconden per frames en dus niet frames per seconden. Op deze manier zou je microstuttering moeten kunnen meten. Dan zou een minimum en gemiddeld uitsluitsel geven.
Want als je frames per seconden meet zou je bijvoorbeeld in één yoctoseconde miljarden frames kunnen krijgen. En vervolgens de rest van de seconden krijg je geen frames meer
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 07-12-2010 18:28 ]
Mja, ik heb ook genoeg screenshots gezien die aangaven dat hij wel flink sneller was. Zelfs een foto van een officiële presentatie gezien waarin iets stond als "kicks GTX580's ass".jbkappirossi schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 03:11:
lijkt mij ook lang geen 40% ik zou graag geloven dat het zo was.
maar in een eerder screenshot was al te zien dat de 6970 nog onder de 5970 zou liggen kwa performance.
Dus ik denk zelfs dat de 6970 niks tot weinig sneller zal zijn als de GTX580.
Lijkt me niet dat daar iets op te baseren valt.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Die was nepper dan de deze kaart mits ik de juiste slide voor ogen heb...bwerg schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:53:
[...]
Mja, ik heb ook genoeg screenshots gezien die aangaven dat hij wel flink sneller was. Zelfs een foto van een officiële presentatie gezien waarin iets stond als "kicks GTX580's ass".

[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 07-12-2010 21:15 ]
Dat was mijn punt.madmaxnl schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:14:
Die was nepper dan de deze kaart mits ik de juiste slide voor ogen heb...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
AMD Nieuwsdiscussie

astu
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2010 22:54 . Reden: let niet op de sp bij barts :p ]
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 3% gewijzigd door Ithariuz op 07-12-2010 23:11 ]
Ik bedoelde ook t.o.v. de GTX580, idd wel handig om erbij te vermeldenDevilsProphet schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:07:
Ging het niet over 30 tot 40% meer dan de GTX580? En dus bijna 100% sneller dan de HD5870. Of wat?
NVIDIA neemt 60% market share in desktop GPU's tijdens Q3
Mercury research heeft resultaten over Q3 naar buiten gebracht. Nvidia groeit bijna 30% in de desktop market, ATI/AMD blijft met 11% grof achter. In de laptop sector is het de omgekeerde wereld, al had die sector te maken met een ongekende krimp ten opzichte van het vorige kwartaal.
Nu vraag ik me weer af. Hoe kan het dat je zo je marktaandeel laat glippen als je competitievere producten hebt?
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
GTX580 is maar z'n 35% sneller dan de HD5870 1GB.DevilsProphet schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:07:
Ging het niet over 30 tot 40% meer dan de GTX580? En dus bijna 100% sneller dan de HD5870. Of wat?
Dus z'n 70% sneller dan HD5870 1GB is al genoeg voor die 30% tot 40% sneller dan GTX580.
Doe daar de IGP cijfers nog bij en kijk ook even naar de mobile markt en dan ziet het toch echt gewoon beroerd uit voor nVidia. Dan hebben we het nog niet eens over de reusachtige winsten die er momenteel worden behaalt...Heer Hertog schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:19:
Nu vraag ik me weer af. Hoe kan het dat je zo je marktaandeel laat glippen als je competitievere producten hebt?
[ Voor 31% gewijzigd door madmaxnl op 07-12-2010 23:25 ]
Waar niks van te zien is op het AMD aandelen papier (of tijdens conference meetings wat dat betreft). Laatste keer dat ik keek maakte AMD 3 miljoen winst op de GPU afdeling, en dat was voor de GTX460 echt doorbrak...madmaxnl schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:19:
[...]
GTX580 is maar z'n 35% sneller dan de HD5870 1GB.
Doe daar de IGP cijfers nog bij en kijk ook even naar de mobile markt en dan ziet het toch echt gewoon beroerd uit voor nVidia. Dan hebben we het nog niet eens over de reusachtige winsten die er momenteel worden behaalt...
edit: Ah so
[ Voor 3% gewijzigd door Zeus op 07-12-2010 23:45 ]
Ahaa, nee! 30 tot 40% sneller dan een GTX580 die 35% sneller is dan de HD5870 maakt 75 tot 90% sneller dan de HD5870, iets meer dan 70% dus.madmaxnl schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:19:
[...]
GTX580 is maar z'n 35% sneller dan de HD5870 1GB.
Dus z'n 70% sneller dan HD5870 1GB is al genoeg voor die 30% tot 40% sneller dan GTX580.
Maar goed, nog een weekje en dan zien we het wel. Ik ben benieuwd!
Lol, waar heb jij last van, lees dat bericht nog een:Heer Hertog schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:19:NVIDIA neemt 60% market share in desktop GPU's tijdens Q3
Mercury research heeft resultaten over Q3 naar buiten gebracht. Nvidia groeit bijna 30% in de desktop market, ATI/AMD blijft met 11% grof achter. In de laptop sector is het de omgekeerde wereld, al had die sector te maken met een ongekende krimp ten opzichte van het vorige kwartaal.
[afbeelding]
Die 60% is AMD/ATI in het notebook marktaandeel.
En die 30% is een toename over de verkoop van vorige kwartaal (nogal logisch gezien der GTX580 is uitgekomen), En die 11% van AMD is natuurlijk een beetje een matige toename tegenover de toename van Nvidia, maar de verkoop van AMD was al goed
Mem speeds vallen me wel een beetje tegen. Had wel iets meer verwacht voor de 6970. Iets van 5,8-6 GHz of zo.
Als je het bericht leest kan je er verschillende conclusies uithalen. Dat AMD relatief veel markt heeft ingeleverd ten opzichte van nvidia in het 3e kwartaal is er 1 van. Dit is het 3e kwartaal, lopend, neem ik aan, t/m oktober van dit jaar. De effecten van de GTX 580 zitten hier echt nog niet in verwerktToettoetdaan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:12:
[...]
Lol, waar heb jij last van, lees dat bericht nog een:
Die 60% is AMD/ATI in het notebook marktaandeel.
En die 30% is een toename over de verkoop van vorige kwartaal (nogal logisch gezien der GTX580 is uitgekomen), En die 11% van AMD is natuurlijk een beetje een matige toename tegenover de toename van Nvidia, maar de verkoop van AMD was al goed
Het meeste oem zooi, het spul wat relatief veel verkocht wordt in aantallen, van nvidia kwam pas in september en oktober op de markt.
Anoniem: 263922
Of anders staat er gewoon in het bericht dat het in der daad niet de GTX580 was, maar de GTX450 en GTX460 die in deze periode zijn uitgekomenHeer Hertog schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:25:
[...]
Als je het bericht leest kan je er verschillende conclusies uithalen. Dat AMD relatief veel markt heeft ingeleverd ten opzichte van nvidia in het 3e kwartaal is er 1 van. Dit is het 3e kwartaal, lopend, neem ik aan, t/m oktober van dit jaar. De effecten van de GTX 580 zitten hier echt nog niet in verwerkt
Het meeste oem zooi, het spul wat relatief veel verkocht wordt in aantallen, van nvidia kwam pas in september en oktober op de markt.
En jij vindt niet dat in die korte periode dat die kaarten zijn uitgekomen, ze veel markt aandeel hebben kunnen innemen? Dan verschillen we van mening.Toettoetdaan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:48:
[...]
Of anders staat er gewoon in het bericht dat het in der daad niet de GTX580 was, maar de GTX450 en GTX460 die in deze periode zijn uitgekomen
[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 08-12-2010 01:03 ]
Vind je?Heer Hertog schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:50:
[...]
En jij vindt niet dat in die korte periode dat die kaarten zijn uitgekomen, ze veel markt aandeel hebben kunnen innemen? Dan verschillen we van mening.

3,5% voor desktop en 0,8% totaal is in der daad wel wereld schokkend....
EDIT:
http://news.mydrivers.com/1/181/181504.htm
Daar wordt verteld dat de HD6970 net iets onder de GTX580 duikt.
[ Voor 12% gewijzigd door Toettoetdaan op 08-12-2010 08:55 . Reden: Nieuwe info ]
AMD Nieuwsdiscussie
"AMD claims
AMD has talked to some of its favourite journalists and wants to prepare them for the European Cayman launch that should take place on December 15th, exactly seven days from now.
Some of the lucky ones got the cards that they are testing them as we speak, while partners should have the cards ready to ship early next week. We got a hint about the performance, and we will settle for that.
AMD's own benchmarketing data claims that Cayman XT is slightly below 20 percent faster than a GTX 480 in 3Dmark Vantage. When we compare our own GTX 480 results and add 20 percent on top of that it turns that Cayman XT loses to both GTX 570 and especially GTX 580.
It looks like AMD has big gains versus GTX 480 in all OpenGL games including ET Quake Wars, Wolfenstein MP and Chronicles of Riddick, quite old games if you ask us. It is around 20 percent faster than the GTX 480 in these games.
In HAWX 2 Radeon HD 6970 is some 15 percent faster than the GTX 480, and in Dirt 2 it is over 15 percent faster. When we compare the scores we have with this game and GTX 480 and add additional 15 percent we don’t see it beating the GTX 580, but it gets close.
The smallest gain is in Far Cry 2 with only a few percent faster than GTX 480, following with World in Conflict where ATI is below 10 percent faster and Metro 2033 where ATI wins by slightly over 10 percent, again vs GTX 480.
There might be some cases where Radeon HD 6970 will be able to beat the GTX 580, but the first impression is that Nvidia should end up slightly faster in most games''
Nouja hoop stiekem toch dat hij wel iets dichter in de buurt komt van de GTX 580. In ieder geval weten we het volgende week zeker hoe de 69xx zich verhoudt tegenover de GTX 580
Lies are obvious to read because the truth is already written
Meen dat ik laatst nog het een en ander las over hoe moeilijk het was om een mem controller te maken voor snelheden hoger dan 5 GHz, dus 5.5 vind ik al best netjes.Astennu schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:19:
[...]
Mem speds vallen me wel een beetje tegen. Had wel iets meer verwacht voor de 6970. Iets van 5,8-6 GHz of zo.
Zou die echt deze hebben gebruikt als bron?Fuad schreef:
AMD's own benchmarketing data claims that Cayman XT is slightly below 20 percent faster than a GTX 480 in 3Dmark Vantage. When we compare our own GTX 480 results and add 20 percent on top of that it turns that Cayman XT loses to both GTX 570 and especially GTX 580.
In HAWX 2 Radeon HD 6970 is some 15 percent faster than the GTX 480, and in Dirt 2 it is over 15 percent faster. When we compare the scores we have with this game and GTX 480 and add additional 15 percent we don’t see it beating the GTX 580, but it gets close.
The smallest gain is in Far Cry 2 with only a few percent faster than GTX 480, following with World in Conflict where ATI is below 10 percent faster and Metro 2033 where ATI wins by slightly over 10 percent, again vs GTX 480.

Voor de mensen met een niet zo goed beeldscherm:

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 08-12-2010 12:10 ]
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 5% gewijzigd door mdcobra op 08-12-2010 12:10 ]
Niet op voorraad.
Fuad poste het en hij baseerde zich (natuurlijk) weer op dikke onzin.
AMD Nieuwsdiscussie
Ennuh Edward2, twee GTX 480's gaan sowieso nog wel een jaartje mee... Persoonlijk hoop ik gewoon dat ik mijn HD 5970 kan vervangen voor een HD 6970...
Hmm nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens doen. Maar kleine kans, tot op heden is het me nog niet gelukt om AMD-kaarten aan de praat te krijgen voordat AMD wilde dat het kon...
TheMask heeft toch al met een plaatje laten zien dat de Slide fake was (mocht je dat niet zelf al hebben gezien bij de slide die niet verlicht is) en laat die slide nu precies met het FUD bericht kloppen.... dan weet je toch al genoeg.Ithariuz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:28:
Nou dat valt me eigenlijk wel vies tegen zeg (ALS DIT WAAR IS!). Ik had wel verwacht dat de 6970 sneller zou zijn dan de gtx580. De 6970 moet voor moet wel erg goed geprijsd worden (+/- €400), Anders koop ik voor een paar tientjes meer liever de gtx580, of misschien twee 5870's (ervanuitgaand dat deze nog in prijs gaan dalen).

AMD Nieuwsdiscussie
Of heeft geen ander referentiemateriaal. Ik hoop echt dat het nog wat beter uitpakt, maar gezien de richtprijs (als die klopt in de wereld van list en bedrog) kan het eigenlijk bijna niet anders.
@Marc, natuurlijk gaan die nog een tijdje mee, maar ik kan me niet beheersen met nieuwe GPU tech, mits die natuurlijk wel minimaal 30% sneller is, en/of IQ voordelen biedt.
Niet op voorraad.
FUD lukt het nog wel om een promo slide van NV te gebruiken als bron van AMD

Ik dat die 40% sneller dan Cypress is waardoor die nét boven de GTX580 komt te staan, zal wel stuivertje wisselen worden.Marc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:45:
Ik heb in ieder geval uit betrouwbare bron (niet AMD) al vernomen dat HD 6970 niet sneller is dan GTX 580, tenzij je benchmarks gaat cherrypicken... Ik kan in ieder geval niet wachten om het met eigen ogen te zijn...
Dat zouden ze het wel beter doen en niet hun eigen slide aanpassen in paint.DevilsProphet schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:48:
Ik heb de indruk dat het plaatje héél misschien wel door AMD zelf geleakt zou kunnen zijn,
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 08-12-2010 12:50 ]
AMD Nieuwsdiscussie
@ -The_Mask- : Hoeveel fora houd je eigenlijk actief bij: GoT, B3D, S|A....
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Nog wel meer.Dura Ace schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:53:
@ -The_Mask- : Hoeveel fora houd je eigenlijk actief bij: GoT, B3D, S|A....
AMD Nieuwsdiscussie
Gezien de kloksnelheid van 880MHz, waarvan de bron bewaart dat ie die ook echt klopt, moet er wel een drastische toename in shaders zijn om 40% extra prestaties te krijgen ten opzichte van Cypress. Of de architectuur moet echt stukken efficienter zijn, maar de eerder gelekte slides van AMD geven zelf al aan dat de prestaties per shader redelijk gelijk zijn gebleven.-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:49:
[...]
Ik dat die 40% sneller dan Cypress is waardoor die nét boven de GTX580 komt te staan, zal wel stuivertje wisselen worden.
[...]
Dat zouden ze het wel beter doen en niet hun eigen slide aanpassen in paint.

De transparante is de 6870 vs GTX460 1GB slide... Zie je meteen dat er een aantal niet eens gewijzigd waren....
Bedoel je deze post?Marc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:59:
[...]
Gezien de kloksnelheid van 880MHz, waarvan de bron bewaart dat ie die ook echt klopt, moet er wel een drastische toename in shaders zijn om 40% extra prestaties te krijgen ten opzichte van Cypress. Of de architectuur moet echt stukken efficienter zijn, maar de eerder gelekte slides van AMD geven zelf al aan dat de prestaties per shader redelijk gelijk zijn gebleven.
Kijk nog eens naar de Bart Specs, en vraag je dan af waarom de rest nog zou kloppen
@ hieronder. Je hebt gelijk maar het is nogal veel zout. De algemene tendens op fora is dat die gegeves ook niet kloppen, en er stond op semiaccurate ergens dat neliz er ook anders over dacht. Waar is hij gebleven eigenlijk?
[ Voor 11% gewijzigd door Zeus op 08-12-2010 13:05 ]
Als de prestaties per shader gelijk zijn gebleven dan nog zegt het maar weinig. Ga je namelijk uit van Barts kun je tot bijna 70% winst krijgen. Uitgaand van Cypress krijg je maar zo'n 25% winst.Marc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:59:
[...]
Gezien de kloksnelheid van 880MHz, waarvan de bron bewaart dat ie die ook echt klopt, moet er wel een drastische toename in shaders zijn om 40% extra prestaties te krijgen ten opzichte van Cypress. Of de architectuur moet echt stukken efficienter zijn, maar de eerder gelekte slides van AMD geven zelf al aan dat de prestaties per shader redelijk gelijk zijn gebleven.
AMD Nieuwsdiscussie
De vraag is natuurlijk: gelijk gebleven t.o.v. welke shaders? De 5D shaders van de 68xx serie zijn een stuk efficienter dan de 5D shaders uit de 58xx serie.Marc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:59:
[...]
Uitgaande van de 5D shaders in de 68xx serie zou een vergroting van het aantal van 1120 shaders naar 1920 shaders een zeer behoorlijke verbetering betekenen.
Ook niet dat alles klopt (tip)Paprika schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:01:
Betekend niet dat de Cayman specs niet kloppen... (tip)
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 08-12-2010 13:09 ]
Als hij in ccc niet op maximale kwaliteit zou staan en dan marginaal sneller/ even snel is als de 580 zal hij waarschijnlijk met de instelling op maximale kwaliteit ongeveer 10% trager zijn. Misschien hechten een aantal er niet veel waarde aan, maar met een kaart als de 6970 of de 580 zou ik wel op max willen spelen en dan dus echt max. Dus geldt die 40% met de betreffende slider in ccc op max?-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:49:
[...]
Ik dat die 40% sneller dan Cypress is waardoor die nét boven de GTX580 komt te staan, zal wel stuivertje wisselen
[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 08-12-2010 13:11 ]
Prima, maar in een vergelijking is het wel handig om de exacte instellingeb te weten. Anders ben je appels met peren aan het vergelijken. Dus niet dat hij bij de 5870 in ccc op max stond en bij de 6970 niet. Dit geeft een oneerlijk beeld ten gunste van de prestaties van de 6970 t.o.v. van bv de 5870 of 5970.Paprika schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:10:
Met een kaart als de 6970 speel ik liever over 3 schermen en de kwaliteit rond het midden (high/very high en dan tussen prestaties & kwaliteit in @ CCC)....
Klopt. Maar dit is wel al hun 4e generatie GDDR5 controllers. Maar we zullen het wel zien. Misschien heeft de GPU die bandbreedte niet nodig zijn ze daarom voor 5.5 gegaan ? Of we komen er @ launch achter dat het toch 5.8 isSnoitkever schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:56:
[...]
Meen dat ik laatst nog het een en ander las over hoe moeilijk het was om een mem controller te maken voor snelheden hoger dan 5 GHz, dus 5.5 vind ik al best netjes.
Ik hoop zo erg dat hij de GTX580 verslaat. En liefst met meer dan 10%-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:15:
Nog niet iedereen is wakker zeker?
Fuad poste het en hij baseerde zich (natuurlijk) weer op dikke onzin.
We zijn wel gewend dat jij het nieuwste van het nieuwste hebtedward2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:43:
[...]
Of heeft geen ander referentiemateriaal. Ik hoop echt dat het nog wat beter uitpakt, maar gezien de richtprijs (als die klopt in de wereld van list en bedrog) kan het eigenlijk bijna niet anders.
@Marc, natuurlijk gaan die nog een tijdje mee, maar ik kan me niet beheersen met nieuwe GPU tech, mits die natuurlijk wel minimaal 30% sneller is, en/of IQ voordelen biedt.
Nu is het weer 40% tov cypress ipv GTX580-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:49:
[...]
Ik dat die 40% sneller dan Cypress is waardoor die nét boven de GTX580 komt te staan, zal wel stuivertje wisselen worden.
[...]
Dat zouden ze het wel beter doen en niet hun eigen slide aanpassen in paint.
Bewijs dat de shaders in de 68xx-serie effiecienter zijn geworden? Ik zie namelijk minder shaders, op een veel hogere kloksnelhed, die het lagere aantal shaders goed maken. Voor zover ik weet zijn de 5d-shaders van de 68xx-serie = 5d-shaders 5x00-serie.Lord Maximus schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:03:
[...]
De vraag is natuurlijk: gelijk gebleven t.o.v. welke shaders? De 5D shaders van de 68xx serie zijn een stuk efficienter dan de 5D shaders uit de 58xx serie.
Uitgaande van de 5D shaders in de 68xx serie zou een vergroting van het aantal van 1120 shaders naar 1920 shaders een zeer behoorlijke verbetering betekenen.
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Er zit sowieso wel iets verschil beeldkwaltiteit tussen nVidia en AMD, maar het is niet zo dat AMD per defenitie minder is als je de instellingen niet op max kwaliteit zet en ik dacht dat je dit ook al wist?Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:09:
[...]
Als hij in ccc niet op maximale kwaliteit zou staan en dan marginaal sneller/ even snel is als de 580 zal hij waarschijnlijk met de instelling op maximale kwaliteit ongeveer 10% trager zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee, de shaders zijn niets efficienter geworden, de chip is efficienter geworden. Mensen praten hier vaak alsof er maar 2 dingen van belang zijn, kloksnelheid en hoeveelheid shaders, maar er komt zo vreselijk veel verder kijken dat performance van een GPU bepaalt. Wat dacht je van aantal threads in flight, cache grootte, cache snelheid/latency, TMU performance, bandbreedte, verhouding interpolators/ALUs, verhouding TMUs/ALUs, en misschien nog wel de meest onderschatte, de scheduler die de chip uiteindelijk zo dicht mogelijk bij 100% utilisatie moet zien te krijgen.Lord Maximus schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:03:
[...]
De vraag is natuurlijk: gelijk gebleven t.o.v. welke shaders? De 5D shaders van de 68xx serie zijn een stuk efficienter dan de 5D shaders uit de 58xx serie.
Zelfs als we weten hoeveel shaders Cayman heeft kunnen we dus nog helemaal niets zeggen over daadwerkelijke performance. Zie Cypress en Barts voor een goed voorbeeld hoe belangrijk juist alle andere elementen in een GPU zijn voor performance.
Ah, dus 40% sneller dan cypress wanneer de slider in ccc bij cypress op max stond en bij de 6970 niet? Dus 30% sneller wanneer er sprake zou zijn van een eerlijke vergelijking en dus ook een stuk langzamer dan de 5970 bij gelijke instellingen. Best wel tegenvallende prestaties van de 6970 als dat klopt.. Een kaart die meer dan een jaar na cypress komt en maar 30% sneller is bij gelijke instellingen en ongeveer 400-450 euro moet gaan kosten, kom nou.. wat een domper. Ik hoop voor AMD dat het niet klopt.-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:53:
[...]
Er zit sowieso wel iets verschil beeldkwaltiteit tussen nVidia en AMD, maar het is niet zo dat AMD per defenitie minder is als je de instellingen niet op max kwaliteit zet en ik dacht dat je dit ook al wist?
[ Voor 57% gewijzigd door Springstof op 08-12-2010 14:21 ]
Gaat het goed? Je loopt net een GTX580 te beschrijven, maar los daarvan heb je nog geen bevestigde bronnen om je post te beargumenteren.Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:00:
[...]
Ah, dus 40% sneller dan cypress wanneer de slider in ccc bij cypress op max stond en bij de 6970 niet? Dus 30% sneller wanneer er sprake zou zijn van een eerlijke vergelijking en dus ook een stuk langzamer dan de 5970 bij gelijke instellingen. Best wel tegenvallende prestaties van de 6970 als dat klopt.. Een kaart die meer dan een jaar na cypress komt en maar 30% sneller is bij gelijke instellingen en ongeveer 400-450 euro moet gaan kosten, kom nou.. wat een domper. Ik hoop voor AMD dat het niet klopt.
Dus misschien moeten we even de reviews afwachten?
AMD Nieuwsdiscussie
Waar baseer je überhaupt de aannamen van de "oneerlijke" minder IQ voor meer FPS t.o.v. nVidia op ?Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:09:
[...]
Als hij in ccc niet op maximale kwaliteit zou staan en dan marginaal sneller/ even snel is als de 580 zal hij waarschijnlijk met de instelling op maximale kwaliteit ongeveer 10% trager zijn. Misschien hechten een aantal er niet veel waarde aan, maar met een kaart als de 6970 of de 580 zou ik wel op max willen spelen en dan dus echt max. Dus geldt die 40% met de betreffende slider in ccc op max?
Gaan we weer eens alles uit de kast trekken om nVidia toch een streepje voor te laten houden ?
Als nVidia nu de singel GPU strijd op elk gebied(prijs/prestatie, prestatie/watt, max prestatie, IQ etc) verliest zul je dat gewoon moeten aanvaarden
HD5870 is 2,72 TflopsMarc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:46:
[...]
Bewijs dat de shaders in de 68xx-serie effiecienter zijn geworden? Ik zie namelijk minder shaders, op een veel hogere kloksnelhed, die het lagere aantal shaders goed maken. Voor zover ik weet zijn de 5d-shaders van de 68xx-serie = 5d-shaders 5x00-serie.
320*850=2,72 Tflops
HD6870 is 2,016 Tflops
224*900=2,016 Tflops
Dus in theorie maakt die clocksnelheid dat niet goed, de efficiëntie daarentegen wel.
[ Voor 24% gewijzigd door madmaxnl op 08-12-2010 15:05 ]
Helaas is het bericht ondertussen weg, maar... http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=11632&Itemid=1-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:34:
Zo ken ik er nog wel meer.Stel je voor dat nVidia de GTX380 een jaar te laat zou uitbrengen en hem dan ook nog GTX580 zou gaan noemen, dat zou echt niet kunnen. O chips wacht.....
Dat was het announcement bericht dat Fuad rechtstreeks van nVidia zou hebben gekregen... GTX380 launch: Q2 2009. En het is Q4 2010 geworden als GTX580, dus je kunt best 1.5 jaar zeggen (eigenlijk zelfs nog meer dan dat).
Echter is dat ondertussen wel oude koek.
edit: google cache
Maart 2009 hebben ze dus maar even Maart 2010 van gemaakt voor een kaart die niet eens helemaal compleet was (GTX480).Aiming for Q2 2009 launch
According to our well informed sources, Nvidia's next generation 40nm chip has been taped out and is getting ready for its launch.
There will be at least two new 40nm SKUs and Nvidia is aiming for a launch in early Q2 2009. Some sources indicate that Nvidia might even make it to March, which is the last month of Q1 but this will be a tough thing to achieve.
Bericht was overigens van Januari 2009.
[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 08-12-2010 14:59 ]
Marc Rademaker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:46:
[...]
Bewijs dat de shaders in de 68xx-serie effiecienter zijn geworden? Ik zie namelijk minder shaders, op een veel hogere kloksnelhed, die het lagere aantal shaders goed maken. Voor zover ik weet zijn de 5d-shaders van de 68xx-serie = 5d-shaders 5x00-serie.
OK harde bewijzen zijn er niet. Maar dat een HD 6870 sneller is dan een 5850 komt echt niet alleen door de hogere clock.Snoitkever schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:54:
[...]
Nee, de shaders zijn niets efficienter geworden, de chip is efficienter geworden. Mensen praten hier vaak alsof er maar 2 dingen van belang zijn, kloksnelheid en hoeveelheid shaders, maar er komt zo vreselijk veel verder kijken dat performance van een GPU bepaalt. Wat dacht je van aantal threads in flight, cache grootte, cache snelheid/latency, TMU performance, bandbreedte, verhouding interpolators/ALUs, verhouding TMUs/ALUs, en misschien nog wel de meest onderschatte, de scheduler die de chip uiteindelijk zo dicht mogelijk bij 100% utilisatie moet zien te krijgen.
Zelfs als we weten hoeveel shaders Cayman heeft kunnen we dus nog helemaal niets zeggen over daadwerkelijke performance. Zie Cypress en Barts voor een goed voorbeeld hoe belangrijk juist alle andere elementen in een GPU zijn voor performance.
Wellicht dat de shaders zelf niet efficienter zijn geworden. Vergeet dat dan eens en kijk alleen even naar de andere verbetering in de 68xx serie die wel gedocumenteerd zijn.
Zoals een dubbel uitgevoerde rasterizer (waardoor dus de shaders beter aan het werk gehouden worden) en een verbeterde tesselator.
Het is jammer dat we niet een vergelijking kunnen maken tussen de 58xx & 68xx serie met gelijke klok & shadercount zodat we kunnen zien hoeveel efficienter de verbeteringen echt zijn.
En je hebt gelijk. We moeten ons niet teveel op klok & shadercount richten. In de 6900 serie zijn buiten de shaders om een aantal zaken nog verder verbeterd t.o.v. de HD 6800. Al je deze http://www.hardocp.com/im...EMnhHeWRQNGZfMV85X2wuZ2lm
naast deze http://www.ngohq.com/atta...aked-radeon-hd-6900-2.jpg zet zie bijvoorbeeld bij de 6900 een volledig dubbel uitgevoerde graphics engine. Daarnaast zijn er nog een aantal andere verbetering doorgevoerd om de shaders beter aan het werk te houden en geheugen toegang sneller te maken.
Oftewel zelfs bij een gelijkblijvende hoeveelheid shaders & clock zou de 6970 al een flinke verbetering tov de 5870 moeten kunnen laten zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Lord Maximus op 08-12-2010 14:58 ]
Anoniem: 287880
Barts presteert precies zoals je zou verwachten tov de 4870. Als je het verschil in performance vergelijkt met het verschil in Sp's en clocks komt het precies uit. Wat ik best knap vind als je beschouwt dat de 6870 meer features heeft en een lager verbruik.
Ik hoop dat de 6970 minstend zo goed presteert als de 580. Als dat niet zo is vind ik dat teleurstellend.
Hij heeft natuurlijk wel een punt dat de IQ zoveel mogelijk gelijk ingesteld moet zijn om 'eerlijk' te testen.madmaxnl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:51:
[...]
Waar baseer je überhaupt de aannamen van de "oneerlijke" minder IQ voor meer FPS t.o.v. nVidia op ?
Gaan we weer eens alles uit de kast trekken om nVidia toch een streepje voor te laten houden ?
Als nVidia nu de singel GPU strijd op elk gebied(prijs/prestatie, prestatie/watt, max prestatie, IQ etc) verliest zul je dat gewoon moeten aanvaarden
Het blijft echter lastig om vast te stellen hoe de driverpanels ingesteld moeten worden om, grosso modo, appels met appels te vergelijken.
Helemaal identiek krijg je het echter nooit.
[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 08-12-2010 15:10 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk dat hij zich baseert op de verschillende berichtgeving de laatste tijd over de optimalisaties in de drivers van Ati kaarten.(En dan wil ik nu nog niet concluderen dat de IQ van de Ati kaarten lager is) Ik hoop maar dat Marc met de HD6970/HD6950 review ook een goed kijkje neemt naar de IQ-verschillen tussen de 5870-6970-GTX580, zodat daar iig geen onduidelijkheden over zijn.madmaxnl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:51:
[...]
Waar baseer je überhaupt de aannamen van de "oneerlijke" minder IQ voor meer FPS t.o.v. nVidia op ?
[ Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 08-12-2010 15:15 ]
Of nVidia haalt dan wellicht datzelfde kunstje als AMD uit, waardoor na een update de 580 weer de snelste wordt.madmaxnl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:51:
[...]
Is niet te doen.Tyranium schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:12:
zodat daar iig geen onduidelijkheden over zijn.
Neem bijvoorbeeld deze afbeelding:

Voorgrond is bij nVidia beter, verder weg is AMD beter, maar wat is nu echt beter?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik denk dat met dit voorbeeld Nvidia het toch beter doet als je naar bewegende beelden zou kijken, omdat de details in de verte dan nauwelijks opvallen, maar wel hetgeen wat je recht voor je ziet. Maar 1 game is natuurlijk ook niet genoeg om een conclusie te trekken.-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:15:
[...]
Is niet te doen.
[afbeelding]
Voorgrond is bij nVidia beter, verder weg is AMD beter, maar wat is nu echt beter?
Daarom nogmaals mijn vraag aan Marc of hij in de komende review van de 6970/6950 goed naar iq verschillen wilt kijken. Ik denk dat iedereen hier het daar wel met mij eens over is
[ Voor 12% gewijzigd door Tyranium op 08-12-2010 15:21 ]
Nvidia in deze, die voorgrond valt veel meer op dan de achtergrond, overgang van Nvidia is veel zachter, toen ik het speelde viel mij de "plotselinge" overgang van ATi op de voorgrond ook meteen op.-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:15:
[...]
Is niet te doen.
[afbeelding]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Alsof ik niet vind dat het gelijk ingesteld moet worden om eerlijk te testen...Help!!!! schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:08:
[...]
Hij heeft natuurlijk wel een punt dat de IQ zoveel mogelijk gelijk ingesteld moet zijn om 'eerlijk' te testen.
Het blijft echter lastig om vast te stellen hoe de driverpanels ingesteld moeten worden om, grosso modo, appels met appels te vergelijken.
Helemaal identiek krijg je het echter nooit.
nVidia uiteraard. Je geeft het zelf al aan. Voorgrond valt namelijk veel meer op.-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:15:
[...]
Is niet te doen.
[afbeelding]
Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat in elke review (welke website dan ook) er heel duidelijk wordt gemeld met welke instellingen in ccc er is getest. Stel namelijk dat iemand een 5870 of 5970 heeft en een 6970 overweegt. Hij zou wel de 6970 aangshaffen als hij 40% sneller is dan zijn 5870, maar 30% vindt hij net te weinig. Als de 6970 bij ongelijke instellingen in ccc 40% sneller is, maar bij gelijke instellingen slechst 30% zou dat voor hem een reden kunnen zijn om de 6970 niet aan te schaffen.
[ Voor 36% gewijzigd door Springstof op 08-12-2010 15:39 ]
Bij een stilstaand beeld wel ja. Bij bewegend beeld zit het weer compleet anders, omdat je dan vaak iets verder weg zit te kijken (tenzij je niet aan anticipatie doet en over de baan heen flippertDarkasantion schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:19:
[...]
Nvidia in deze, die voorgrond valt veel meer op dan de achtergrond, overgang van Nvidia is veel zachter, toen ik het speelde viel mij de "plotselinge" overgang van ATi op de voorgrond ook meteen op.
Dat is ook het grote probleem, en waarom ik het onzin vind. Ik heb het al eerder gezegd, maar dit soort dingen gebeurden al lang voordat NVIDIA überhaupt meedeed. 3DFX was met de Voodoo 1 vaak in staat beter te presteren dan kaarten die op papier tig keer sneller zouden zijn, met dank aan Glide wrappers. Op sommige gebieden leverde je inderdaad wat eyecandy in, maar op andere gebieden zag het er dan weer beter uit, en tóch liep het beter. Dat zal ook altijd zo blijven, al is het maar vanwege de verschillende technieken en persoonlijke voorkeuren. In de praktijk zie je het vaak alleen op screenshots.
Kijk, als je nou van die grappen als toentertijd met Q3 krijgt is het een ander verhaal, omdat dat heel erg op valt. Bij de huidige situatie is het echter heel subjectief, en mag je niet van een stilstaand plaatje uitgaan vind ik.
Hangt natuurlijk van het spel af. Bij Trackmania ben je trouwens niet non stop in de verte aan het kijken. Ik althans niet. Bijvoorbeeld bij de start of in een looping kijk ik helemaal niet zo ver vooruit.Werelds schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:29:
[...]
Bij een stilstaand beeld wel ja. Bij bewegend beeld zit het weer compleet anders, omdat je dan vaak iets verder weg zit te kijken.
En toen schrok je wakker.Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:14:
[...]
Of nVidia haalt dan wellicht datzelfde kunstje als AMD uit, waardoor na een update de 580 weer de snelste wordt.
Ligt er helemaal aan, waar je als gamer individueel het meest gebaat bij bent.Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:22:
[...]
nVidia uiteraard. Je geeft het zelf al aan. Voorgrond valt namelijk veel meer op.
Ik speel voornamelijk shooters, dus ik ben erg gebaat bij scherp beeld op de grotere afstand.
De korte afstand is voor mij minder interessant.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat valt je tegen, in Trackmania viel mij de overgang bij ATi heel erg op, zelfs nog meer in beweging.Werelds schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:47:
Maar ook dan vallen dit soort dingen je echt niet op hoor, in beweging ziet het er compleet anders uit
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Dit topic is gesloten.